Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A csoport beharang

2008.06.07. 12:06 _benito

Az A csoportban egy házigazda, egy esélyes, egy outsider és egy félkarú óriás található, akik közül bizony az egyik simán elődöntőbe jut, ahol a németekkel küzdhet majd meg a döntőbe jutásért. A két ág közül ez a gyengébb, ez nem is vitás, ugyanakkor egymilliószor bebizonyosodott, hogy a lébecolással előrejutó csapatok az első komolyabb akadályban pofára esnek azok ellen, akik tűzzel-vassal, vérrel-verejtékkel jutottak el ugyanaddig. Lehet tehát gyengébb, de semmiképpen nem gyenge ez az ág sem, hajtás után rápillantunk mind a négy csapatunkra, akiket végigkövetünk majd az Eb során, erősségeik mellett hiányosságaikra is kitérünk és megmondjuk, mi kell ahhoz, hogy nyerjenek.

Csehország
Kulcsjátékos: Jan Koller
Hiányzó: Tomáš Rosický
Legutóbb: bronzérmes
Selejtezőcsoport: 1. hely (Németország előtt)
Keret
Vezérszurkesz-blog

Az Eb a csehek vadászterülete. Négy éve bronzérmet szereztek, előtte még tovább jutottak (ki ne emlékezne a németek ellen megvívott drámai döntőre), így már csak ha a tendenciát figyelembe vesszük, négybe jutásukat garantáltnak is vehetnénk. Igenám, csakhogy a Kis Mozart, a karmester, Rosicky nem épült fel, sőt, újabb műtéten kell átesnie, és talán még ennél is jobban fáj, hogy Nedved ennek ellenére sem gondolta meg magát. Így kicsit fejetlen a középpálya, de Brückner sem véletlenül őszült meg a futballpályák oldalvonala mellett: Egy kicsit furcsának tűnő, 4-2-3-1-ről induló, de inkább 4-1-4-1 –re emlékeztető gépezettel küldi pályára csapatát, melyet nyilván részben a kényszer szült, de a pluszpofonként szar formáját makacsul őrző Baros (a gólkirályi cím védője, hoppá) kiváltását is megoldja. Koller helyzetbehozását Sionko és Plasil a két szélről, Matejovszki és/vagy Jarolim középről igyekszik majd hatékonyan végezni, a védekező duó egyik tagjának csatába küldésével pedig az ellenfelek megtévesztése lesz a cél: Jan Polak ugyanis suttyomban irányító középpályás, nem szűrő. A helyzet az, hogy hiába mutatja számos magyar szurkoló szimpátiája, mennyire értékeljük a szép támadófocit, sajnos ettől a cseh csapattól még a gyengébb ágról sem várhatjuk az elődöntőt nagy reményekkel, addig ugyanis valószínűleg meg kell ütközniük a németekkel. Mondjuk ez megy nekik…

Portugália
Kulcsjátékos: Cristiano Ronaldo
Hiányzó: -
Legutóbb: ezüstérmes
Selejtező: 2. hely (Lengyelország mögött)
Keret
Vezérszurkesz-blog

Az aranygeneráció, mely süldőként végigverte a világot, végül igazi siker nélkül öregedett ki. Mostanra már új szelek fújdogálnak, de hogy a generációváltás zökkenőmentesen ment végbe, azt mi sem jelzi jobban, mint hogy újra a végső győzelemre esélyesek között tartjuk őket számon. A csapat játékának kulcsa a labdarúgás Adolf Hitlere (kevesek istenítik, milliók gyűlölik), C. Ronaldo, és a megállapítás után egyből nézzünk mélyen magunkba, és ismerjük el szemlesütve, hogy szeretnénk, ha a mi csapatunkban játszana. Mert zseniális. Ha nem görbült sírásra a pici szájacskája a második marconább török belépő után, és kis gennygombóc mivoltát meghazudtolva hajlandó lesz a csapat érdekeit szem előtt tartva küzdeni a hazájáért, mi leszünk az elsők, akik bocsánatáért esedezünk majd. A többiekkel sincs semmi gond egyébként, bár tisztességes befejező csatáruk nincs (és nagyon régen volt utoljára), Quaresma és Simao számára pedig eljöhet a lehetőség, hogy bizonyítsák: Portugálián kívül is érnek valamit. Meglepetés lenne, ha nem lennének ott az elődöntőben, az viszont még nagyobb, ha megnyernék az Eb-t.

Svájc
Kulcsjátékos: Alexander Frei
Hiányzó: -
Legutóbb: B csoport utolsó helye (1 pont, 1 rúgott gól)
Selejtező: -
Keret
Vezérszurkesz-blog

A rendező jogán, ugyebár… Aztán ott volt a Vb, ahol még a csoportból is továbbmentek, hogy a világtörténelem egyik legszarabb meccsét játsszák le Ukrajna ellen. Hát, ilyenek az utolsó emlékek, azóta csak annyit tudunk róluk, hogy Senderos nem lett jobb védő, Frei sem lett jobb csatár, viszont a középpályájuk egy emberként nem beszél németül. Hogy akkor ezek után mit várhatunk tőlük? Minket nem fog csalódás érni, mert semmit nem várunk. A világbajnoksághoz képest az Eb ugyanis más tészta: itt nincsenek olyan gyenge csapatok, hogy egy Svájc-kaliberű gárdának továbbjutási esélyei legyenek, akár otthon játszik, akár a hold sötét oldalán. Zsigerből ez a véleményünk, de a kétely, mit tagadjuk, motoszkál azért bennünk, hiszen folyamatosan szereplői a világversenyeknek, és hiába nincs nagynevű játékosuk, akik vannak, azért nem rosszak a maguk nemében (élő példa a magyar válogatott előtt, hogy mivé kellene fejlődnünk, meg közben nem baj, ha nem leszünk ilyen arctalan bandává, mint ezek). Tulajdonképpen a portugálok esélyesek, a másik helyre pedig szinte egyenlő esélye van a többieknek, így ha jól mutatkoznak be a csehek ellen, tulajdonképpen simán tovább is mehetnek. Nem szeretnénk azt.

Törökország 
Kulcsjátékos: Emre
Hiányzó: Hakan Sükür
Legutóbb: -
Selejtező: 2. hely (Görögország mögött)
Keret
Vezérszurkesz-blog

Egyet mondok: úgy hívják a balhátvédjüket, hogy Hakan Balta. Nincs viszont Hakan Sükür, így nem lesz kinek a fejére ívelgetni a labdákat (Nihat és Tuncay mellett az idei török gólkirály, Sentürk pótolja majd), a középpálya jobb szélén várhatóan Hamit Altintop, középen pedig Emre adja a ritmust. A felállásuk eleje és vége egyébként atombiztos, négy védő és két csatár, középen viszont komoly variálásra lehet számítani: lett itt védekezést elősegítő 2-2, trequartistás 3-1, sőt, állítólag van egy speckó meglepetésük, amin lehetetlen kiigazodni. Mindegy is, mert az egész török válogatott most igazából Emrével nyer, illetve veszít: ha nem akar megmaradni az örök ígéret plecsninél, most itt a nagy lehetőség, hogy messzire vigye a belelkesedésre egyébként is hajlamos csapatát. Ő és Mehmet Aurélio lesznek a középpályán a támadásokért felelős játékosok, így igazából rajtuk múlik az is, hogy a török válogatott játéka érvényesül-e a pályán, vagy alkalmazkodni (és így kikapni) lesznek kénytelenek. Nekünk, magyaroknak nem is olyan régi testközeli, tétmeccshez kapcsolódó élményeink vannak Törökországról, és mit mondjunk, nem voltunk elájulva tőlük. Viszont jelentősen gerjedünk a Svájc elleni visszavágójukra, és kíváncsian várjuk, vajon melyik csapat játszik majd hazai környezetben Bázelben.

324 komment

Címkék: videó beharangozó üveggömb szakértelem válogatott eb 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr26508058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lencse. 2008.06.09. 15:19:27

Apropó, van valami hír arról a derék Jumurdzsákról, aki a meccs végén fél méter magasan, szálegyenes lábbal belestoplizott Naniba? Szerintem egy ulagos eltiltást megérne a dolog.

BruceWayne 2008.06.09. 15:21:08

az komoly volt, elsőre szerintem az nem látszott, csak a visszajátszásból, nagyon odanyomott C2-nek

szferi 2008.06.09. 15:22:32

az egyik horvátnak is volt egy megmozdulása, szemből, páros lábbal csúszott rá az osztrák támadóra, ha szerencsétlent eltalálja darabosra törik a csontja. Aztán felállt és mutogatott, hogy szar a fű, felszakad a gyeptégla...

Lencse. 2008.06.09. 15:28:45

Nera: igen, először én is azt hittem, csak szimulál Nani. Pont az ilyenekért van az utólagos eltiltás, szerintem jó lenne már az EB elején példát statuálni az ilyen hentesmunkák ellen.

szferi: az is bájos volt, ahogy RKovac mutatta a gödröt, amit a földbe vájt, mint ártatlansága bizonyítékát. :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 15:46:18

És ehhez a Pogatetz gyerekhez mit szóltatok?

BruceWayne 2008.06.09. 15:50:29

bennem a heves fuckoffolása és Olic tarkónbaszogatása révén maradt meg

kroos 2008.06.09. 15:53:05

nekem vastic a favorit.nálunk meg 30 fölött már öreg a futbalista

páduaiszentantal 2008.06.09. 16:00:31

a jó öreg ricardo carvalho is elég szépen beleszállt anno c. ronaldóba bl. döntőn..remélem scolari egy szobába tette őket:)

Azazello007 2008.06.09. 16:03:10

Szerintem a románok meglepik délután a franciákat. Nem mondom, hogy nyernek, de egy iksz összejöhet. Az esti meccset pedig egy gól dönti el; de ne legyen igazam, látványos focit a népnek:-)

Nerazurri: hát Pogatetz más miatt nem is igen maradhatott meg, mert egyébként mintha ott sem lett volna. Viszont igazság szerint a sógorok egy döntetlent mindenképp megérdemeltek volna.

A B-csoport tanulsága: sima német-horvát továbbjutás, DE a lengyelek szarabbak, mint hittük, az osztrákok meg jobbak.

ericcartmen 2008.06.09. 16:24:43

Nem lesz olyan sima az a horvát továbbjutás szerintem. Én még nem írnám le a lengyeleket

szferi 2008.06.09. 17:23:51

én horvát részről valamivel gyengébb teljesítményt láttam mint lengyelről, a végeredmény mindkét esetben egyedül az ellenfélen múlt. ez a két csapat szinte semmit sem tett le az asztalra

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 18:51:56

Na ez megint nagyon jó meccs. Egy hangyányival még a csehek veszélyesebbek is. Ez már sokkal jobban hasonlít négy éve megszeretett cseh válogatotthoz! Dotoho!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 19:53:11

Az eddigi legjobb meccs, a csehek akár a döntetlent is megérdemelték volna, remélem a törököket lenyomják.

Boxi_911 2008.06.11. 20:02:29

most majd jöhetnek megint a Croni fikázók...
azért az jelent vmit, h 1 gól meg másfél gólpassz...

deco meg isten csázára volt most, nem is értem, hogy a barcában miért volt ennyire halovány.

viszont ha mondjuk egy német vagy holland válogatottal találkoznak ez a védelem nagyon sovány lesz...

rizla 2008.06.11. 20:19:06

jó, azért az a második gólpassz nem volt egy nagy durranás. nyilván meg kellett csinálni, de deco-é volt az az egész gól. ronaldonak csak végig kellett szaladnia a tök üres térfélen, majd odagurítani quaresma elé.

2008.06.11. 20:19:54

Szerintem céroni fikázói tökéletesen tisztában vannak megvetésük tárgyának képességeivel, és nem azt vetik szemére hogy bármifajta hiányossága lenne e téren, sokkal inkább azt nem állhatják szerencsétlen párában, hogy egy hatalmas köcsög. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 20:37:31

Illeri Janicsari. Egyébként a döntetlenre tettem, legyen miért örülni egy fos 0-0-nak, bár annak kevés az esélye, mindkét félnek kell a három pont.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.11. 21:34:29

egy spanyol-holland esetében állatira bosszantanának ezek a körülmények, de ennek a meccsnek kifejezetten jót tesznek.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.11. 21:36:34

ja, és azt se feledjük, hogy ilyenkor a bundesliga-, faludiszkó- és sámánfrizurás játékosok még inkább hátrányba kerülnek, ami pedagógiai szempontból roppant üdvös.

szferi 2008.06.11. 21:41:33

Elégedett vagyok, jók voltak a csehek, sokat javultak. nem baj, hogy kikaptunk portugáliától, őket nem most kell megverni, majd az elődöntőben. :) tanultak a szar első meccsből, tanulni fognak ebből a vereségből is. Széttépjük a németeket!!! :):):)
Cesi do tohto!

A törökök és a svájciak nem valami erősek, de szar pálya ellenére nagy meccset játszanak, a mai ismét egy jó nap.

szferi 2008.06.11. 21:45:23

ó, az a szarházi bozsik megint azon spekulál, hogy hogyan ne jussanak tovább a csehek, csak most már nem a törököket (akiket négy napja a vereség után is egekig dícsért :)), hanem a svájciakat nyomná tovább, szakadjon rá a stúdió :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.11. 21:54:56

Jöhetne már Labancz Lilla, lehet jobban boldogulna vizespólóban, mint a török focisták...

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.11. 22:39:54

Bejött a török győzelem. :)
Szar lehet most barnettának, nem jött be a svájc az európa bajnok tippje.:)

szferi 2008.06.11. 22:43:11

na, kikapcsoltam a tévét, nem várom meg míg péter elmeséli hogyan fogják a törökök megverni a cseheket.

Sajnálom svájcot, vízisportban jobbak voltak, kár hogy elállt az eső.

BruceWayne 2008.06.11. 22:44:37

Csóri svájciak, nem ezt érdemelték, de maguknak köszönhetik.... törökök így tovább is jutnak (csehek ellen ha X, mi van? mindkettő gólaránya 2-3)

Mourinho már nem a király 2008.06.11. 22:45:09

Scolari a Chelsea új edzője.
Svájci-Török kb. egyformák voltak a habokban, így érdekes lesz a török-cseh meccs.

BruceWayne 2008.06.11. 22:45:19

azok a törökök akiknek kint se kéne lenniük

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:45:19

szferi, nagyon meleg kilencven perc vár rád, óriási ki-ki meccs lesz a cseh-török. Ahogy számolom a törököknek a döntetlen is elég lenne, mert szerintem a több rúgott gól számít. Nem tudja ezt valaki pontosan?

szferi 2008.06.11. 22:46:48

nera: azt hiszem olyankor az uefa-koefficiens dönt, azaz a döntetlennel a csehek mennek tovább

kavics30 2008.06.11. 22:47:02

ezt a meccset legalább kétszer megnyerhették volna a svájciak. maguknak köszönhetik. egy igen erős kötésemhez kellett volna az 1-1. én most nagyon utálom a törököket!!!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:47:55

tényeg én vagyok fasz, a gólarány is egyenlő, döntetlennél, mi van? Ha az UEFA koeficiens, akkor a cseheknek elég a döntetlen

szferi 2008.06.11. 22:48:40

popp: úgy gondolom, te jobban fogsz izzadni. :)

és 2-3 a gólarány mindkét csapatnál

szferi 2008.06.11. 22:50:10

valamelyik nap az uefa weboldalán bukkantam rá, de most nem találom ezt a koefficienses dolgot

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.11. 22:51:16

mármint, hogy az számit, nem Grétsyt akarok játszani :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:52:22

Na vazeg, Labancz Lillából csak a mikrofon maradt. Mutassátok Labancz Lillát!

BruceWayne 2008.06.11. 22:52:29

portugáloknak gratula, egész szimpatikus most a 2 meccs alapján a csapatuk, c.roni is teljesen normálisan küldi, Deco meg no comment... mondjuk támadásban Bosingwa rettentő fing, soknak tűnik a zseton amit a Chelsea kipengetett érte... jómozgású gyors, de egy jó csele/beadása alig volt....
Scolarinak meg 170 perc kellett hogy észrevegye Simao most mennyire nincs képben...
csehek haza, német-török 5-0

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.11. 22:54:19

a vébén és az eb-selejtezőn elért pontok osztva a játszott meccsek számával.

Dr House 2008.06.11. 22:54:46

:D:D direkt lekapták a picsát a képernyőről. Tegnap lehetett látni, h mikor visszakapcsoltak a studióba akkor az ott ülők is elmosolyodtak a Labancz Lilla lelkes beszólásain. Tuti szóltak a rendezőnek, h kaparja le ezt a hülyét a képernyőről...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:54:54

UEFA együttható, az elmúlt évek eredményeiből összegereblyézett pontszá , mely alapján a kiemeléseket és talán világranglistát is intézik.

kavics30 2008.06.11. 22:55:00

és honnan lehet megtudni ezeket a koeficienseket?

BruceWayne 2008.06.11. 22:56:40

legutóbbi EB és VB selejtező alapján. gondolom ebbe jobbak a csehek. de ha nem nyernek ki is kapnak a törököktől

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:56:55

Dr House, amekkorát hibázott a rendező! Labancz Lillát a stúdióba, höjj-höjj!

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.11. 22:56:57

Ez a koefeciens ez de szar... Miért nem döntik el tizenegyesekkel? Nehogymár az a csapat jusson tovább az EB-n aki jobb volt a VB-n...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.11. 22:57:55

tehát, hogy a vb-selejtezőn, nem a vb-n, na. a kép volt szemcsés, nem a hang.

szferi 2008.06.11. 22:58:37

a csoportokat is ez alapján osztották be, és hát a cseheket magasabb kalapból sorsolták, ugyhogy a döntetlen nekik kedvez

kavics30 2008.06.11. 22:58:52

szferi, te a két meccs között unalmadban ezt lapozgatod? vagy nyugtass meg, hogy csak most rákerestél!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 22:59:11

És most jön a na ugye megmondtam...

Ugye, hogy a törököket nem szabad leírni, de természetesen cseh sörrel fölszerelkezve várom a ki-ki meccset.

szferi 2008.06.11. 23:00:19

lyonmessi: és ha két olyan csapatnál fordul ez elő, akik teszem azt az első meccsüket játszották egymás ellen, akkor valamelyik délután összejönnek egy tizenegyespárbajra? :)

kavics30 2008.06.11. 23:00:23

szerintem itthon kevesen fognak a törököknek szorítani a csehek ellenében. nem volt olyan régen az a kinti meccsünk...

Dr House 2008.06.11. 23:00:40

popp szted miért vártam 1-1 unalmasabb meccs végét?:D Na igen a mi drága "lelkes emese" azaz lillánkra vártam:)

szferi 2008.06.11. 23:01:32

kavics: most rákerestem, mert pár napja csak lapozgattam az uefa weboldalon, és valahol egészen máshol megtaláltam ezt az infót.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 23:03:06

off, a sport1-en meg női mézbirkózást adnak. Van-e ennél lejjebb? on

Csöncsönhöz meg intéznék egy szakmájába vágót, megkontrázni vagy lekontrázni?

kavics30 2008.06.11. 23:04:59

kicsit megnyugodtam azért:)

szferi 2008.06.11. 23:33:33

bedobásnál nincs les, ezt használta ki 2008.06.11. 22:50:30:
"koeficiens"

ha ez javítás akart lenni, mellé ment. koefficiens a helyes írásmód. :)

calcio_di_rigore 2008.06.11. 23:37:36

kit érdekel a koefficiens? nem ez alapján döntik el.

calcio_di_rigore 2008.06.11. 23:48:00

" szferi 2008.06.11. 23:00:19
lyonmessi: és ha két olyan csapatnál fordul ez elő, akik teszem azt az első meccsüket játszották egymás ellen, akkor valamelyik délután összejönnek egy tizenegyespárbajra? :)"


De ez nem az első forduló, így ha iksz, jönnek a tizik.

pallo 2008.06.11. 23:48:29

11-esek döntenek majd, mert ők játszák az utolsó meccset egymással.

www.euro2008.digsvid.com/2008/06/tie-breaker-rules/

pallo 2008.06.11. 23:51:10

de csak azért, mert egymással játszák az utolsó meccset. érdekes szabály

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.11. 23:57:31

"De ez nem az első forduló, így ha iksz, jönnek a tizik." -óriási izgalmak várhatók!

Ami örömteli, hogy az első öt meccs szolidabb góltermése (mindössze hat találat), beindultak csapatok és második ötön már nem csak azeső ömlött, hanem a gólok is (17 dugó)! Lekpogom, hogy egyre jobb az EB!

montipájton 2008.06.12. 00:05:42

Popp, egyetértek, a mai nap kimondottan élvezetes volt. A portugál-csehen Sionko gólja után megtippeltem a 3-1-et, a svájci-törökön meg 1-1-re tippeltem, nem sokon múlt. (Yakin kihagyott zicerénél pedig hirtelen azt mondtam magamnak: ráfizetnek. És tessék.)
Hihetetlen hajtást produkált a két csapat, eső, vér, fordulat a végén, mi kell még? Szép sport a foci, néha a milliárdos ligákon túl is.

Édekes kezdőcsapatok várhatók a svájci-portugálon. )))

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.12. 00:09:30

szferi

nem az akart lenni, ahogy ezt igyekeztem is jelezni utána.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.12. 00:25:04

monti, én is 1-1-et tippeltem a svájci-törökre, közelebb is állt az igazsághoz, de foci egyik legszebb fordulata -most e meccstől eltekintve -az utolsó perces győztes gól, biztos virult a feje Szikla bának is.

Az olasz meccsek után a cseh-törököt várom a legjobban, iszonyú nagy meccs lesz.

szferi 2008.06.12. 07:08:31

igaz, tizenegyesek jönnek, a kitételt a lap alján nem olvastam :)

de nem hiszem, hogy erre szükség lesz, nagy különbség van a két csapat között, ami a meccsen ki is fog jönni.

the real 2008.06.12. 08:45:27

Jó, hogy belinkeltétek a koefficienses szabályt, így legalább kiderült, hogy tizenegyesek döntenek iksznél (én az ns-ben néztem meg este, ott persze ez nincs leírva). Ennek örülök.
Azért Svájcot nagyon sajnáltam, csak egy kicsivel több szerencse kellett volna, hogy most 4 ponttal állva készüljenek a "csoportdöntőre". Ehelyett 4 nappal a saját rendezésű torna kezdete után (ez is egyfajta rekord) eldőlt, hogy kiesnek csoportutolsóként. És ma a társrendezők követik őket, ha kikapnak...

szferi 2008.06.12. 09:14:29

sőt, ausztria már a döntetlennel is kieső (kivéve ha a németek mindkét meccsüket elveszítik).

Svájcot én is sajnálom, de tegnap este a győzelem sem segített volna rajtuk. az első meccsen elveszítették az esélyüket a továbbjutásra.

the real 2008.06.12. 09:35:40

Egy mai döntetlennel és utána egy németek elleni győzelemmel (meg bizonyos esetekben jobb gólkülönbséggel) még továbbjuthatnának. Kivéve, ha a horvátok ma kikapnak, hétfőn viszont nem.
Svájc is reménykedhetett volna egy tegnapi győzelemmel, hiszen egy már majdnem továbbjutott portugálok elleni győzelemmel mindenképp nyolc közé kerültek volna.

szferi 2008.06.12. 09:45:10

the real: nem. hiába verte volna svájc a törököket és portugálokat, ha cseho is legyőzi a végén a motiválatlan, tuti kieső törököket, mind a három csapatnak 6 pontja lett volna, és jön a számolgatás. portugália ebben az esetben nem adta volna könnyen azt a meccset.

Ausztria esetére ugyanazt írtad mint én, csak kicsit bonyolultabban, gondold át.

szferi 2008.06.12. 09:50:46

javítás: ha ma mindkét meccs döntetlen lesz az osztrákok még akkor is tovább juthatnak, de maga a tény, hogy németo. ellen játsszák az utolsó meccset, feleslegessé tesz minden számolgatást

tb 2008.06.12. 10:01:29

remélem nem a portugál-svájc meccset adják az utolsó fordulóban, bár talán az m1-nek lesz annyi esze hogy a téttel bíró meccset közvetítik élőben, az rtl-ről simán el tudnám képzelni, hogy Ronaldo meg Nuno Gomez miatt inkább ezt adnák. Különben meg R. max akkor játszik szerintem, ha gólkirályt akarnak belőle csinálni, valamirevaló edző meg ilyet nem csinál ha EB-t akar nyerni, Scolari meg az, úgyhogy nem játszik, remélem ezt az m1-nél is így gondolják

szferi 2008.06.12. 10:06:21

ha mégsem, át kell kapcsolni az m2re. párhuzamosan fogják adni a két meccset.

tb 2008.06.12. 10:09:48

ja, ezt nem tudtam, kösz

akkor ez egy felesleges hozzászólás volt részemről...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.12. 10:49:17

Legalább az m2-n kipróbálhatnák Labancz Lillát műsorvezetőként, eddig ő az EB fölfedezettje!

the real 2008.06.12. 11:01:23

szferi, azért volt már hasonló szituációban épp megfelelő eredmény egy osztrák-német meccsen... Bár fordított szereposztással. Az osztrák remények döntetlennel (legyen bármi a másik meccsen) életben maradnának.

Az A csoportban meg egy portugál-cseh-svájci körbeverésből mindenképp továbbjutott volna Svájc, és Portugália is csak egy négygólos vereség esetén búcsúzott volna. De ezen már felesleges gondolkodni.

szferi 2008.06.12. 11:06:49

na ez a biztos svájci dolog hogy jött ki, légy szíves fejtsd ki, örülnék neki.

the real 2008.06.12. 11:17:19

Előbb ezt :)
www.celebkepek.com/index.php?celeb=Labancz+Lilla

Úgy jött ki, hogy ha mindhárom 6 ponttal zár, egymás ellen 3-3pont, akkor az egymás elleni meccsek gólkülönbsége dönt. Csehek 2-3, Svájc 0-1 plusz a Ronaldóék elleni győzelem (tehát biztos jobb, mint a cseheké), Portugália 3-1 plusz egy vereség.

szferi 2008.06.12. 11:18:49

igen. plusz a cseheknél az a néhány gól, amit bevertek volna a csalódott törököknek.

szferi 2008.06.12. 11:21:03

ja, bocs, de szerintem az összesített gólkülönbség dönt.

szferi 2008.06.12. 11:24:45

mindjárt utána is nézek.

drosiii 2008.06.12. 11:25:07

szferi mennyit vertek volna be? gondolom szted 20at... Portugálok ellen is egész jók voltak a törökök, úgyhogy ne számolgass. De mivel Svájc kiesett, így kiderül majd, hogy török avagy cseh.. Ráadásul egymás ellen, felesleges vitatkozni, ha úgy kezdődik az érvelés (mindkét részről), hogy "ha".
Svájcot sajnálom, mindkét meccset megnyerhették volna... Joggal voltak itt az EB-n.

szferi 2008.06.12. 11:29:50

the real: neked van igazad.

drosiii: legalább kettőt. vedd figyelembe, hogy abban az esetben a törökök bizonyára nem lettek volna extra motiváltak. a véleményem most is az, hogy 2-3 gólos különbséggel fogják őket elintézni a csehek. ezt svájc is megtehette volna, a szerencsén múlt (meg azon hogy nincs freien kívül épkézláb csatáruk). portugálok ellen meg kb. 10 percig voltak képben a törökök.

drosiii 2008.06.12. 11:33:24

akkor ha svájc 2-0ra legyőzné a motiválatlan portugálokat, és ők nyernek 2-1re a törökök ellen.
gólarány:
portugália 5-3
svájc 4-2
csehek 2-3 -> 3-0ra kéne verjék a törököket a továbbjutáshoz..

szferi 2008.06.12. 11:40:23

a portugálok nem lettek volna motiválatlanok, mert adott esetben nekik is számít, hány gólt kapnak. És simán benne van a törökökben egy zakó, ahogy a ruszkik is megkapták, és az osztrákok is csak azért fogják megúszni, ha megússzák, mert a német B nem akarja majd megalázni őket.. DE MOST MÁR ELÉG!

the real 2008.06.12. 11:41:57

Amúgy a svájci-török volt az első meccs, amelyiken fordítani tudott az egyik csapat. Sőt, a csehek tudtak először egyenlíteni, és csak az oroszoké volt az első szépítő gól.
Én ezek miatt érzem, hogy talán felpörög mostmár a torna, mert hiába volt kb. elegendő számú gól, néha szép játék, de a fordulatosság, az izgalom nekem nagyon hiányzott. És remélem, hogy születik ebben a körben pár meglepetés is, mert eddig szinte az összes meccsen az előzetesen jobbnak mondott csapat nyert.

szferi 2008.06.12. 11:42:49

de ha már a kinek ki mennyit kérdésnél tartunk, nem lennék meglepve, ha az oroszok a svédektől is több gólt kapnának, illetve ha a románok beleszaladnának egy csúfos vereségbe.

szferi 2008.06.12. 11:44:51

the real: én abban reménykedem, hogy most már nem lehet óvatoskodni, főleg azoknak akik nem nyerték meg az első meccsüket hajktani kell. szerintem a tegnap esti meccs is ezért volt nyílt, nyitómeccsként borzasztó lett volna.

Lencse. 2008.06.12. 11:45:20

1. Baromi jó érdekességek vannak ezen az EB-n, az olasz-holland meccs lesszabálymagyarázatai után most itt ez a holtverseny az A csoportban. Aki most kezd focit nézni, csak kapkodhatja a fejét. :)

2. Csodálkoztam, hogy az EB-t ilyen pályákon rendezik, ahol a vízelvezetés ennyire nincs megoldva. A PL-meccseken állandóan szakad az eső, de soha nem áll meg a víz, észre sem lehet venni a labda mozgásán. (kocsmában néztem, szóval ha Somos 10 percen keresztül magyarázta, hogy ez valami különösen bibliai méretű eső volt, és csak ezért nem bírkózott meg vele a rendszer, akkor elnézést)

3. Minden világverseny kötelező kellékei (öngól, piros lap, mesterhármas) közül eddig csak az utóbbi van meg.

bakító 2008.06.12. 11:53:36

Lencse: Ilyen esőt nem létezik egyből elvezetni. Amikor elállt, utána pár perccel már viszonylag használható volt a pálya, ami meg is látszott a törökök játékán.

Az EB eddig jó, a piros lap és az öngól pedig nem hiányzik nekem.

haraputca 2008.06.12. 12:01:45

Az fel se tűnt, hogy a második félidőben rendben volt a pálya? Valamit a szünetben csináltak, nyilván.
Én egyébként azt hittem meglesz az első piros lap is, mert néha igencsak vadulni kezdtek a felek. Nekem sem hiányzik, de ahogy nő a tét, biztosan lesz majd piros is, most még talán mérlegelnek a védők időnként, de hamarosan minden kapott gól kiesést jelenthet, mindenki feszültebb lesz, jönni fognak a túlzott agresszív belépők.

Lencse. 2008.06.12. 12:42:06

Na, ennyire már nem figyeltem, hogy mikor állt el az eső. Valóban szárazabb volt a pálya a végére, csak akkor már én nem voltam az. :)

Piroslap meg öngól nyilván nekem sem hiányzik feltétlenül, csak megjegyeztem. Kiállítás borítékolhatóan lesz, és öngólból is minden tornára becsúszik egy-kettő. És valakinek mindig kijön annyira a lépés, hogy varrjon egy mesterhármast (kiv. 2006), Villa most jelentősebb tökölés nélkül megcsinálta, szép munka volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.12. 20:15:11

Nagyon sajnálom a svájciakat. Az EB legszimpatikusabb csapata volt.
:-(

szferi 2008.06.13. 05:58:00

nekem az osztrákok szimpatikusabbak. kellemes meglepetés a játékuk, tegnap 20 perc alatt simán vághattak volna 4et. náluk is csak 1 db normális csatár hiányzik

MAti 2008.06.15. 23:53:50

Utálom ezt a játékot...

És egy ilyen keményen végigküzdött meccs után egy ilyen elb.tt potyagól... ;(((
süti beállítások módosítása