Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bevezetés a futballista-karakterológiába

2007.07.24. 16:17 miatov

"Végül is ketten maradnak
Isten és a labda"

Ideje röviden számba venni, hányféle is a futballista. Alapvetően négyféle. Aki tud és szeret (A), aki tud, de nem szeret (B), aki nem tud, de szeret (C), végül aki nem tud és nem szeret futballozni (D).

Az elsővel viszonylag egyszerű dolgunk van. Az A kategóriába tartoznak azok a sportemberek, akik amellett, hogy ihletetten érnek a labdához, egyúttal örömmel, szívesen, szórakozva és szórakoztatóan játszanak. Világklasszis csak e kategóriába tartozó játékosból válhat, igazi katarzist csak ilyen okozhat. Maradona, Puskás, Cruyff, Cantona, Sztojcskov, Szavicsevics, Rivaldo, Ronaldo, Drogba mind ilyenek, ilyen lesz rövidesen Messi és Rooney. Nálunk az utolsó ilyen AA kategóriás játékos Törőcsik volt. Tartozhat ebbe a kategóriába akár egy negyedosztályú futballista is (Esterházy Péter írja futballológiai alapvetésének, az Utazás a tizenhatos mélyére-nek legelső mondataiban: minden szintnek megvan a maga nívója, ez egy jól hierarchizált szakma, egy jó negyedosztályú játékos az egy jó játékos a negyedosztályban – pontos meglátás). Ennek a kategóriának van egy figyelemreméltó részhalmaza: azok a játékosok adják, akik tudnak és szeretnek is focizni, de a játék lényegének nem értik az összes alkotóelemét: a tagadhatatlanul legfontosabbon, az öncélon kívül a többit csak homályosan kapizsgálják. Ilyen AB kategóriájú játékos manapság Jay-Jay Okocha vagy Cassano, ilyen volt a közelmúltban Futre, Proszinecski vagy mifelénk Váczi Zoli. Miattuk is megtelik a lelátó, áruk az egekbe szökhet, mert minden edző kihívást lát bennük, azt gondolva: majd pont ő lesz, aki szabályosra csiszolja a gyémántot. De mégis örök ígéretek maradnak, belőlük sosem lesz aranylabdás, és szinte bizonyosan nem lesznek edzők: nem tudnának mit mondani a játékosoknak.

A D kategóriába tartoznak azok, akik nem is igazán tudnak, nem is igazán szeretnek játszani, de máshoz nem értenek. Ezért kicsit haragszanak a világra, frusztráltságuk többnyire kegyetlenségben és alattomosságban nyilvánul meg. Ők törnek ketté ígéretes pályafutásokat: egy James MacEveley nevű blackburni rúgta le évekre Cissét (a Rovers egyébiránt teli van ezzel a típussal, Savage, Tugay, brrr…), és bizony, ebbe a típusba tartozott évekig Materazzi, aki aztán annyira épp megtanult focizni, hogy most már lassan kezdje kicsit megszeretni is. Ezzel együtt ő az egyetlen kivétel, a kategóriák között nincs átjárás. Sokan emlékszünk Goikoetxeára, Duscherre, itthon a Véber Gyurit letaglózó diósgyőri Nagy Sándorra, a John Faxe Jensen és Wukovics Laci térdét egyformán szétrúgó Halmaira, vagy a tatabányai Udvardira, aki Törőt tette gallyra. Bárcsak elfelejthetnénk valamennyit. A D kategóriások feltűnés nélkül hagyják abba, egyszer csak nincsenek a csapatban, és kész. Az első osztályokban valahogy a spanyoloknál és a franciáknál ritkábbak, inkább a Calcio-t és a Bundesligát nézve szisszenünk fel gyakrabban. Ilyen a mai magyar focisták többsége.

A legérdekesebb és legnépesebb a C kategória, akik nem nagyon tudnak, de nagyon szeretnek focizni. Ők a „szürke eminenciások”, a „zongoracipelők”, akiknek „játéka nem igazán látványos, de hiányuk rögtön meglátszana a csapaton”. Sosem sérülnek meg, „a kapus kivételével minden poszton bevethetők”. A futballt évekre visszavetheti, ha sok ilyen összekerül: Otto Rehhagel két ilyen garnitúrával is csúcsra ért*, hogy dőlne rá a mindenség. Megvan az 1997-ben UEFA-kupát nyert Schalke? Latal, Nemec, Eigenrauch, Ejkelkamp, Linke, Büskens, Anderbrügge? És a 2004-es görög Európa-bajnok? Dellasz, Kapszisz, Fisszasz, Baszinasz, Zagorakisz, Katszuranisz, Vrizasz? Egyikük MVP lett Portugáliában, vajon melyikük lehet? Ha a nevet el is találnánk, egy civil fotóról már bizonyosan nem ismernénk fel Zagorakiszt. Vagy Szeitaridiszt. A típus klasszikus alakja Didier Deschamps, a világon a legtöbb címet begyűjtő labdarúgó, százegynéhányszoros válogatott, az ő ábrázatára persze mindenki emlékszik, de hogy mit is csinált? Ezzel együtt a kategória sok képviselője szerethető, különösen azok, akiknek a képessége és az elhivatottsága közötti kontraszt a legnagyobb. Tudott valaki igazán haragudni Torricellire, Vinnie Johnsonnesra, Emile Heskeyre, vagy éppen nálunk Talapa Janira vagy Dzurják Csöpire? Na ugye.

Mind közül a legfurcsább és legérthetlenebb azonban a B kategóriába tartozó futballista. Az enervált, mélabús spíler, a meg nem értett zseni, aki szíve szerint leginkább lovakat tenyésztene vagy festegetne, de az élet csúnyán kibabrált vele: kénytelen mindenféle tinglitangli komolytalansággal milliókat keresni. A típus két jeles képviselője Riquelme és Bobo Vieri. Fölényesen és magától értetődően szopat le mindenkit, majd miután öt védőt halomra fektetve berúgja a gólt, értetlenkedve fogadja a társak gratulációját: mi ebben a szenzáció? Egyszerű ez, mint a nap, máshogy nem is lehetett volna csinálni. Motiválni nem lehet, legfeljebb imádkozni, hogy ma kicsit jobb kedve lesz. Ami egyébként hamar elmegy: túl kemény a ráállított védő, kampósak a fűszálak, vezet az ellenfél. Bármi remek ok lehet a sértődésre. A kategória első számú magyar reprezentánsa Tököli Attila. Ő volt, aki tavaly a Vasas elleni kupaelődöntő visszavágójának első félidejében, amikor a Fradi már 0-4-re állt összesítésben, odaballagott Gellei mesterhez, jelezve: neki ehhez most nincs kedve. Nagy nehezen meggyőzték, hogy folytassa: a második félidőben csinált tizenegyest, adott gólpasszt, rúgott gólt, kis híján egyedül fordított; ugyanolyan egykedvűen, mint egy órával azelőtt.

*Elnézést ezért a csúnya hibáért, a Schalke edzője valójában Huub Stevens volt.

52 komment

Címkék: szakértelem több mint foci

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr37124474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robill 2007.07.24. 16:50:50

Annyit pontosítanék, hogy Halmai ennél azért "sokoldalúbb" játékos volt, Wukónak ugyanis nem a térdét, hanem a veséjét amortizálta le olyan komolyan, hogy fél évig nem léphetett pályára (a vicc az volt benne, hogy még csak nem is éles meccsen, hanem a válogatott összetartásán.)
A D-kategóriából egyébként hazai szinten kihagyhatatlannak tartom a siófoki Meksz Gyulát, akinél nagyobb taplót nem hordott a hátán a 90-es évek egyik magyar pályája sem, nagy kár, hogy akkor még összefoglalók is alig voltak, nemhogy youtube, mert az ő rémtettei simán kenterbe vernék Materazzi 5 best of killingjét.

pbd 2007.07.24. 16:54:39

Vinnie Jones lesz az, vagy lemaradtam valakirol.

banhegyig 2007.07.24. 17:18:17

"Otto Rehhagel két ilyen garnitúrával is csúcsra ért, hogy dőlne rá a mindenség. Megvan az 1997-ben UEFA-kupát nyert Schalke?"

Az bizony nem Otto volt, hanem Huub Stevens.

szenator 2007.07.24. 17:22:32

Az iras termesztes folytatasa az lehetne, hogy milyen az idealishoz kozeli arany egy focicsapatban az A, B, C es D tipusu jatekos kozott. Mert valahol az sem jo, ha tele van A tipusu egyenekkel - a fent emlitett Deschamp milyen jol befert a Juventus vilagvero 90-es evekbli gardajaba. Nemcsak hogy befert, egyenesen szerves es kihagyhatatlan resze volt.
Masreszt kerdes az is, mit ertunk a hozzaertesen - C: aki nem tud, de szeret. Mert akkor ezek szerint egy hatved vagy klasszikus soprogeto nem lehet A kategorias jatekos? Aki szerelni tud, osszefogni a vedelmet, megtartani a csapatot, elore lat, felvezet, labdakat oszt (egy idealisan jo soprogeto). Amugy en a Deschampot nem neznem (teljesen) olyan jatekosnak, aki (marhara) nem tudott focizni, csak (rohadtul) akart. Tudott is. Nem?

ApukadHUN 2007.07.24. 17:23:26

Azért Jay-jay Okocha technikailag nagyon ott van. Youtube-on lehet róla "Isten-király" videókat találni, néha lehet, hogy öncélú, de azért nem jobban, mint Robben a válogatottban.
Egyébként meg, akik szeretnek és nem tudnak focizni. Uraim tessék válogatni közülük:
Németország-Csehország 2-1 (0-0, 1-1)
London, 73.611 néző, V: Pairetto (olasz)
Gólszerzők: Bierhoff (73, 95), ill. Berger (58, 11-esből)
Németország: Köpke - Strunz, Babbel, Sammer, Ziege - Scholl (Bierhoff, 69), Eilts (Bode, 46), Helmer, Hassler - Klinsmann, Kuntz.
Csehország: Kouba - Rada, Kadlec, Suchoparek, Hornak - Bejbl, Nemec, Poborsky (Smicer, 88) - Nedved, Berger, Kuka.

Kuntz meg Kuka a csatárok 2/3-a egy EB döntőben.
A németek egy Eilts-Sammer tengellyel nyertek.(Eilts volt a sztár, igaz se előtte se utána nem halott róla senk, de ott nagyon kijött neki a lépés.)

Hihetetlen számomra, hogy ilyen döntő lehetett...

Azért a kapitánybuktató Effenberget is besorolhatnátok valahová, mert szerintem azért tudott (én kifejezetten utáltam őt), de nem szeretett. (meg ellenszenves feje is volt)...

ApukadHUN 2007.07.24. 17:32:23

Azért annak a francia válogatottnak egy Dugarry volt a csatára. Szóval lehet itten Kuytot szopatni, de azért dugarry sem volt egy cseppet sem jobb nál.
By the way a kuyt-torres duó elég kemény lehet Liverpoolban, mert az biztos hogy le fel szaladgálnak majd, ha jön labda, ha nem.

stranger · http://bkfm.hu 2007.07.24. 17:37:20

az A) kategóriából hiányolom Henry-t

simon 2007.07.24. 17:37:34

Azért Riquelmét a D-be tenni elég merész kijelentés.Az igaz h többször nincs kedve játszani mint ahányszor van.De szerintem a magyar válogatottban elég régen nem volt ilyen kaliberű játékos ,ugyhogy nem kéne fikázni.Főleg annak fényében ahol most a mi válogatottunk tart.

Szerintem magyar embernek most nem kéne ilyen jellegű kritikákat írni.

SWExile 2007.07.24. 17:50:53

A Rehhagel, ha jól emlékszem KEK-et nyert a Brémával '92-ben. A Schake-nál Huub Stevens volt az edző ahogy banhegyig kolléga írta.

jazzbubu 2007.07.24. 18:52:00

Az élet és a futball(ista) is bonyolultabb,minthogy kategóriákba lehetne sorolni.
Pl.:Dzurják Csöpit a C kategóriába,ahova a szürke robotokat sikerült besorolni.
Középcsatár volt.Kétszer lett gólkirály az NB I/B-ben a Diósgyőrrel,egyszer az NB I-ben a Fradival és Cipruson az Omonia Nicosia-val.
Sokszor láttam játszani.Gyors volt és nagyszerűen tudott helyzetbe kerülni.Mivel magas volt jól is fejelt.Sok gólt szerzett.A probléma a helyzetkihasználással volt.A világ legjobb csatára lehetett volna,ha a gólhelyzeteinek csak a felét(!) berúgja.Meccsenként 8-10 helyzete volt,ebből 1-2-t,ha értékesített.Eleinte idegesített a kapu előtti bénázása,sírtunk a dühtől.Később már csak lemondóan legyintettünk(" a Csöpinek sok helyzet kell").A végén már csak röhögtünk kínunkban.("ezt csak a Csöpi képes kihagyni")."Szórakoztató" volt.
Egy szürke játékos nem képes ennyi indulatot kiváltani belőlünk szurkolókból.
(Ha Crouch-ot látom néha eszembe jut.Csöpi jobb volt.)

vajon 2007.07.24. 19:00:04

"Azért Riquelmét a D-be tenni elég merész kijelentés."

Riquelme a B-ben van a cikk szerint, elég egyértelműen. Egyébként Figo is odavaló.

ronaine 2007.07.24. 20:05:12

Az a Schalke-dolog csak nem működik. Eijkelkamp (sic!) csak a következő szezonban jött, nem nyert velük Uefa Kupát. Egyébként a legegyértelműbb D, az meg épp Eigenrauch, akit egyáltalán nem is érdekelt soha a futball. Amikor az edző közölte vele, hogy Ronaldót kell fognia, csak megvonta a vállát, és megkérdezte, ki az. A sajátján kívül szinte soha nem nézett meccset, és ma, civilként is tartja magát ehhez. A szurkolók persze imádták, ma is az egyik legnagyobb legenda auf Schalke.

takácslajos 2007.07.24. 20:24:43

A B-ről nekem Dvéri ugrik be. Vagy ezért is van ott, hogy "szíve szerint lovakat tenyésztene"? :)

Ronal-d'oh! 2007.07.24. 21:01:35

Milyen igaz. Bár a B kategória szerintem az A-nak egy alcsoportja, fölösleges AB csoport is. Cassano is olyan lesz, mint Riquelme: valamikor megy majd neki nagyon, de a legfontosabb pillanatban becsődöl.

ManThatFollowsHell (törölt) · murderholes.blog.hu 2007.07.24. 22:44:51

Ez egy ihletett cikk, poén az egész. Kritizálni, hozzászólni felesleges szerintem:)

tb 2007.07.24. 23:35:55

szerintem ez egy kurva jó cikk, és egyetértek manthatfollowshell-el, aki kritizálja, legalábbis aki a példaként felhozott neveken lovagol, nem érti a lényegét...

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.24. 23:45:32

tb, MTFH

Pont így!:) Jobban hangzik, mint amennyire igaz, és a példák sem ülnek mindig, mégsem volt rossz olvasni. Felületes, de jópofa.

Amikor először olvastam, elkezdtem írni, hogy Savage mitől szeret kevésbé focizni, mint Vinnie Jones, meg Deshamps különben is.. De hülyeség, minek?:)

vikelany 2007.07.25. 00:24:41

de miért pont Hamvast kell átírni mottónak?...

meroving 2007.07.25. 02:33:49

csak két megjegyzés. az, hogy vki B kategóriás (ahogy a cikkben is van) lehet magyar is aki ma játszik (a mai magyar mezőnyben spíler csak tesz rá magasról) meg lehet világszerte ismert... csak a szint más. a kateg stimmel...

a másik, hogy a '96-os német csapatból:
Köpke - Strunz, Babbel, Sammer, Ziege - Scholl (Bierhoff, 69), Eilts (Bode, 46), Helmer, Hassler - Klinsmann, Kuntz.
azért szerintem Klinsmann és Scholl meglehetősen jó játékosok voltak... más kérdés, hogy mondjuk azon a tornán Klinsi nem villogott annyira. De én ide sorolnám Hasslert is.
És igen persze kellett nagyon Eilts meg a többi "szakmunkás" is.

mickeyknox 2007.07.25. 08:40:01

Csehország: Kouba - Rada, Kadlec, Suchoparek, Hornak - Bejbl, Nemec, Poborsky (Smicer, 88) - Nedved, Berger, Kuka.

mi a a baj ezzel a cseh csapattal? a 80 %-a azért szerintem tudott focizni...

Parmerozpazepan 2007.07.25. 08:53:45

OFF
vki v. vmi nem "gallyra megy", hanem "gajra megy" . Jiddis eredetű szó az utóbbi, és ez jelenti azt, amire a szerző gondolt...
ON

heizer 2007.07.25. 09:55:31

Igazából tényleg jó ez az írás meg szellemes élvezetes hasonlók. Csak az én meglátásom szerint nincs értelme.
Ugyanis a foci cspatjáték. Ez a klasszikus magyar szemlélet, hogy az a jó focista aki halomra cselez mindenkit, aztán belalázza a lasztit. Kétségtelenül ez a legszórakoztatóbb része a játéknak, de ezek a játékosok semmire sem mennének a C kategóriások nélkül. A szerző szerint a C-sek leginkább a védekező középpályások, labdaszerzők, vízhordók. De ők nem feltétlenül azért kerülnek oda, mert nem tudnak focizni, hanem magas szinten tudnak, de a játék egy bizonyos elemében sokkal jobbak a cselgépeknél, és a csapatnak ők is kellenek. Ha csak az Asokból lehet világklasszis, akkor mi volt-van a maga posztján Desailly, Deschamp, Albertini, Baresi, Terry, Roby Carlos, Redondo, Pirlo, Gattuso... és még lehetne sorolni a végtelenségig? Én lagalább annyira imádok focizni, mint DD, de két egyeneset nem bírok rúgni a labdába, mégse fértem be még a Serie B-s Juvéba sem, nemhogy világbajnok, európabajnok, 2 Bl győzelem, 2 Bl ezüst összejönne. Szóval ha ilyet keresünk akkor Deschamp a lehető legrosszabb példa, de ha mondani kellene valakit akkor én Simon Tibit javasolnám.

heizer 2007.07.25. 10:01:33

A 96-os német csapatból egy abszolút C-s Sammer kapott aranylabdát. Szóval volt ott azért jó játékos bőven, és hát azért egy Nedved, Berger, Poborsky hármas sem akármi. Plusz Smicer...

Rehhagelnek meg tényleg volt egy másik "görög" csapata, de az az újoncként bajnok Lautern volt. Soraiban olyan über D -s játékosokkal mint például az epizódszerepekben is piroslapozó Hrutka Rudi.

ktn 2007.07.25. 10:30:12

és van, aki tud írni a fociról, de nem szereti (vagy nem érti).

baszinasz, halmai, zagorakisz ne tudna/tudott volna igazán focizni? a futballt évekre visszavetették volna? na mindegy.

miatow 2007.07.25. 12:47:41

Én írtam a cikket, néhány megjegyzésre reflektálnék.
Először is elnézést kérek a felületességért, elsősorban Huub Stevenstől, rosszul emlékeztem, röstellem. Vinnie Jones-t elgépeltem, a gallyra-gajra is jogos lehet, ezt nem tudom. A cím és a Hamvas-parafrázis ironikus nagyzolás lenne, mintha valami elképesztő filozófiai mélységű dologra lehetne számítani, aztán persze mégse, most magyarázzam? Annak örülök, hogy vannak, akik játéknak veszik az egészet, ez is volt a célom. És persze lehet neveket javasolni és hiányolni, vitatkozni azon, hogy Halmai vagy Zagorakisz tud-e focizni, meg hogy vajon jót tett-e a focinak a Schalke kupagyőzelme, hajrá. Simon Tibi a nyelvemen volt, de mégsem írtam le: azért, mert valahogy sose tudtam megszeretni, mondjuk Dzurják Csöpivel szemben. Aki viszont sajnos nem tudott focizni, se fejelni: emlékszem egy mozdulatára: egy gyertyából lehulló labdára felugrott, hogy elfejelje, a közelben sehol senki, a labda pedig a hátára esett.

miatow 2007.07.25. 12:54:34

Ja, és a focit szeretem, de nem értek hozzá.

Petibácsi 2007.07.26. 10:21:52

Ami a diósgyőri Nagy Sanyit illeti, teljesen vételnül rúgta le Vébert, és ezentúl nem volt szabálytalan védő sem, nemhogy alattomos.
Csupaszív játékos volt, aki fontos gólokat(!) szerzett és akit vmiért nem szerettek itt
Diósgyőrben...csak azután, hogy véletlenül lerúgta a szimpatikus Véber Gyurit.(akit amúgy mindennek ellenére sajnáltam...)

Batistuta 2007.07.26. 12:16:00

Azért azt se feledjük, hogy Törő egy Dózsa-ETO meccsen Stark Csabának okozott olyan súlyos sérülést, hogy utána már sosem tudott magas szinten futballozni.

asztalavisztababy 2007.07.26. 16:31:18

Unokabatyam meselte h anno amikor meg Csopi valogatott volt, jartak ki magyar meccsekre a haverjaval de leginkabb csak azert h mar az 1. perctol kezdve kiabaljak: "Dzurjak csere!"

kedves :)

asztalavisztababy 2007.07.26. 16:31:58

Na persze tudom h ennek sok koze nem volt a cikkhez, csupan anekdotazom...

Halvány Görény 2007.07.26. 16:40:38

ha már karakterológia, akkor csináltam volna egy olyan kategóriát amibe azok tartoznak, akiket igazából egyikbe se lehet felelősen besorolni, mivel valami egyéb, futballtól független jelzője miatt sose érdekelt senkit, hogy mennyire szeret meg tud játszani. ilyen pl. a legszebb bolgár nő címet is elnyert, a 94-es vb-t is megjárt válogatott, trifon ivanov.

Gabez 2007.07.26. 21:18:14

Nagyon tetszik a cikk, sok a telitalálat. Ez a Riquelme srác...annyira látszik rajta (ránéz az ember és sírva fakad - kicsit Nyilasi is ilyen), hogy tele van a töke a világgal, vajon milyen manager vesz meg egy ilyen csávót? Egyszerűen nem lehet hosszú távon motiválni. Ha csak egy csipetnyi lenne benne Materazzi elszántságából, jobb lenne, mint Maradona volt.

darkopancsev 2007.07.26. 23:40:58

jo a cikk alapvetoen, minden ilyennek az a célja, hogy jó kis vitát, nosztalgiát, stb. generáljon, ez sikerült.
Remélem, Eilts nem halott...
Viszont Rehagel első csapata a Dortmund volt, amikor Varga Zoli ott játszott, és egy régebbi sérelme miatt teljesen mellőzte, nem játszatta..de még ő is elismerte később, hogy az ember zseni. Persze lehet cikizni a görögöket, de a többi töketlen balf... élükön az örök lúzer portugálokkal miért nem nyerték meg inkább, ugyebár..
De a cikk alapötlete remek, lehetne - tekintettel az uborkaszezonra is, bár éppen most nézem a dundee-barcelona meccset, a nagy henryvel is 0-0ra állnak... - komplett listát összeállítani a kategóriákban:
csak magyarok közül, nagyjából a magyar szinthez mérve persze a közelmúltból íme az enyém:
A - Aki tud és szeret: Détári, Nyilasi, Törőcsik (azért nem mindig...szeretett), Illés, Koch a fradiból (emlékszik még valaki rá ?), Burcsa, Hannich, Fazekas, Kovács K., Márton (pécs majd honvéd), Kiprich, Vincze pilu, Sándor Tamás, Fodor foci (MTK), Fischer Pali (kis jóindulattal), stb stb

B - Aki tud, de nem szeret: Vincze O., Gyimesi (honvéd, majd győrben egy idényre megszerette..), Tököli, Nagy Imre (szerintem rá csak én emlékszem, pécs, majd egy idényre zalaegerszegen nagyon megszerette, őt is a helyiek), Ebedli, Dékány (a csepelből ! törö utódjának látták néhányan..,), Bácsi, Kenesei, stb. stb.

C - aki nem tud, de szeret: hát, az egykori mezey féle csapat jelentős része, nagy antal, kardos, csuhay, varga, stb. mégis működött valamiért.. , Boda az MTKból sőt szinte a teljes verebes féle mtk és mégis bajnok lett, ebből is látszik, milyen bonyolult játék a foci, Dzurják (ő egyébként, tudtommal, nem volt válogatott), Gregor (honvéd, siófok), Páling, stb.


D - aki nem tud és nem szeret: a maiak nagyon nagy része + Fitos, Hamar, Urbányi, az elmúlt néhány év fradijának jelentős része, Rósa, Nicsenko, stb. stb.

ronaine 2007.07.26. 23:50:13

Most akkor Eijkelkamp ott marad mementónak, rosszul írva, rossz helyen?

stero · http://newyorkrangers.blog.hu/ 2007.07.27. 00:05:17

klinsi nem volt formában??
az eb gólját lőtte az oroszoknak. futtából, jobb küllővel, a hosszú felsőbe.

_benito · www.nst.blog.hu 2007.07.27. 00:18:08

darkopancsev, sándor tamás??? aki 25 évesen lemondta a válogatottságot???

a többivel szinte kivétel nélkül egyetértek, bár én kardost nem tartottam rossz játékosnak :)

darkopancsev 2007.07.27. 09:20:18

azért a 25 évesen szerintem túlzás, a matthaus érában mondta le, szerintem némileg érthetően - ott én sem játszottam volna vidékiként. Viszont debrecenért mindig hajtott is rendesen, látszott, hogy ott szeretett is focizni.
A tud de nem szerethez még eszembe jutott Galaschek a vasasból, a tud és szerethez meg üsse kő, belefér Lipcseipeti (úgysem sok jó történik velük mostanában, ez a döntésem meg biztosan sokat jelent nekik lelkileg...)

_benito · www.nst.blog.hu 2007.07.27. 09:26:52

jó vagy petihez, mint fődhöz a ganyé, sporttárs, de sándor tomikával kapcsolatban ki kell, hogy ábrándítsalak, mert még a nyomorult gellei hívta utoljára és ő már akkor mondta, hogy köszöni, de szeretne a debrecenre koncentrálni. pontosan tudom, mert akkor ment össze a szememben atkányi méretűre, amit a mai napig tart.

Romanes eunt domus 2007.07.27. 10:29:17

Nem a Galaschek volt az, amelyik 900 métert futott az egyik bajnokin? :D

asztalavisztababy 2007.07.27. 13:02:08

...hogy a Csopi nem is volt valogatott?? Hja, ilyenek az anekdotak kerem, neha nem 100%os a valosagalapjuk...:))
Amugy akkor lehet h Fradi meccsen volt... Jatszott Dzurjak a Fradiban???

ApukadHUN 2007.07.27. 13:22:56

Sándor Tamás szeret focizni szerintem, de a magyar focistákkal ellentében valahogy belátta, a válogatottban nem megy neki valamiért. Utoljára 96-ban, az olimpián játszott elfogadhatóan, de utána szerintem méltatlanul háttérbe szorult, hogy Kersztúri, Bánfi, Urbán, Halmai, Orosz meg Klausz játszhasson (Illés Béla).
Szeret de nem tud:Dombi Tibi, ai ugye gyors is, meg lelkes is, de inkább esik, mint lőjjön ziccerben...

ApukadHUN 2007.07.27. 13:27:48

Ja és Zidane hova megy?
Mert azért nekem eszembe jut néhány meccse, amikor elég unottan fogadta a gratulációkat.
Ne mondja senki, hogy nincs egy kép sem az emlékezetében, amikor Zidane halálra izzadtan a világ fájdalmával (fáradtságával) néz szét a pályán.

heizer 2007.07.27. 13:49:34

Tényleg és Zizounál olyan is volt, hogy aszongya: "frusztráltságuk többnyire kegyetlenségben és alattomosságban nyilvánul meg." Nem sokszor, de éppen elégszer, hogy ezen tulajdonságát is megtudjuk jegyezni. Főleg hogy az utolsó ténykedése ezt az oldalát domborította ki.

És aki ugyan nem vitte olyan sokra de a tulajdonságaiban nagyon emlékeztetett rá: a jó öreg Gazza!

Méghogy a kategóriák között nincs átjárás!

Az Okochas kategóriára még két emberke jutott eszembe: Ginola és McManaman. Akik valamit tényleg nem értettek ebből a játékból ahhoz hogy igazán nagyok lehessenek.

kzgy 2007.07.27. 13:57:45

Vessetek meg, de Riquelmét azért (is) szeretem, mert olyan bánatos-unott fejjel tud játszani, ahogy senki más. Egyszerűen jobb, mint Ronaldinho bárgyú vigyora.

És Dzurják Csöpit azért még most is elfogadtam volna kedvenc csapatomba. Nem is estünk volna ki szerintem nélküle.

darkopancsev 2007.07.27. 20:26:52

megerősitem a sejtésem, csöpi nem volt válogatott (csak olimpiai, amikor majdnem kijutottunk szöulba....).
Benito, igazad lehet, Sándor T. már Gellei alatt lemondta a válogatottságot, csúnya dolog. Azért van igazsága apukádhu nak is ezügyben.
Viszont a tud és szerethez még két név: Pásztor és Csapó, mindkettőt sokra tartottam.

the dawg 2008.03.28. 00:56:45

Petibácsi: abban az évben az Újpest 30 bajnoki meccséből 22-23-on kint voltam, Véber Gyuri volt a csapat agya, élete egyik legjobb szezonja volt és az egy olyan alattomos lerúgás volt, ami nem volt véletlen, egyértelműen arra mentek, hogy agyonrúgják (nem csak a diósgyőriek), ez sikerült is, majd miután Juhos nem állította ki Nagy Sándor, hátra ballagott és lepacsizott a kapussal az esetet követően...

Mala Suerte 2009.04.23. 23:19:23

1. A cikk finoman szólva kurv@ jó.
2. batigol: Arról a Maccáról beszélünk, aki 274 Premier League meccsen 112 asszisztot jegyzett és ezzel azóta is ’Pool rekorder, emellett a nemrég a 3. lett a "Top 10 greatest British footballers to play overseas” kategóriában, illetve 22. a "100 Players Who Shook The Kop" a Liverpool honlapjának szavazásán? [Stb., stb...] NA NE. Gazza viszont tényleg abszolút B…

Mala Suerte 2009.04.23. 23:21:14

...illetve A, alkalmasint.

votvalamikor 2010.03.03. 11:47:54

balinhosa: valóban Galaschek volt ez a "futógép", és a vonatkozó újságírói kérdésre valami olyasmit válaszolt, hogy minek fusson, mikor ő így is sztár Angyalföldön.....

darkopancsev: Fischer Paliról az a sztori jut eszembe, amikor Illovszky Rudi bácsi mondta neki, hogy "Palikám , maga sokkal jobb focista lehetne, ha fröccs helyett tejet inna". A válasz: "Akkor iszom én tejet, ha a tehén szőlőt legel".
A csoportos akkor lehetne, ha az Ajaxban fel tudott volna mutatni valamit. De egy év után nem kis túlsúllyal hazajött, és itthon sem mutatott sokat. Úgyhogy egyértelműen B.

matthe07: sztem Gazza fantasztikus volt. Nagyon tudott és szeretett is focizni, tehát A. Edzeni nem szeretett, meg sportszerűen élni... :)

A németeket úgy általában a C-be lehet sorolni (szerintem a típus legjellemzőbb kéviselője Jeremies), kivéve olyan "übermensch"-eket, akik viszont tényleg világklasszisok voltak: Matthäus, Klinsmann, Völler, Littbarski, Hässler, stb.

árnyékgyuri 2010.04.22. 17:40:23

Szerintem van olyan kategória is (talán a B környékén), akik nem tudnak focizni, valamiért mégis nagyon jók, vagy teljesen érthetetlenül sokat érnek el. Ilyen pl. az angolok összes kapusa: Shilton, Grobelaar stb. bűn rossz játékosok, akik minden világeseményen ott vannak. Egy fokkal jobb ettől Linekker, Beckham, vagy Van Basten is, akiknél nem egyértelmű, hogy miben jók, mégis hosszú ideig igazi AA-s klasszisok.

England win The Ashes! 2010.04.22. 18:39:16

@árnyékgyuri: Sose zavarjon téged, hogy Grobbelaar a zimbabwei válogatott kapuját őrizte. Valamint az se, hogy Bankst minden idők legjobb kapusai közt szokták emlegetni, valamint hogy az "Évszázad védése" is az ő nevéhez fűződik.
süti beállítások módosítása