Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A német multifoci virágkora

2010.07.04. 11:30 heinrich

A németek a modernkori futball egyik legkomolyabb vb-teljesítményt mutatták be tegnap, és éppen igaz, hogy a kontrajátékuk emeli őket a Dél-Afrikában látott válogatottak fölé, de azt is látni kell, hogy mind az angolok, mind az argentinok ellen már az első perctől kezdve támadólag léptek fel, egyik esetben sem bekkelés után születő kontrából szereztek vezetést. Argentína rugósfocit játszott, a csapatrészek semmilyen szinten nem segítették egymást, a német multifoci pedig kivégezte a monofunkcionális ellenfelet.

Argentína a dél-amerikai csapatokra jellemző 4-4-2-es rombuszt rajzolta fel, centerrel és árnyékékkel, tankönyvben is remek illusztráció lenne, míg Németország a kőbe vésett 4-2-3-1-gyel érkezett, amit viszont hatékonyan alakítottak 4-4-2-vé védekezésben, elsősorban Podolski alázatos és agresszív védőmunkája példa értékű, de Müller is megoldotta feladatát az egysíkú és tompa Rodriguez ellen. Ha a meccset 1980-ben játszották volna, valószínűleg galoppal nyernek az argentinok, viszont már nagyon régen nem divat a csak védekezek-csak támadok szereposztás, és ez okozta Messiék összeomlását.

Schewini és Khedira őrizte Messit, az egyik megtámadta, a másik bezárt mögé, egyszerű számbeli fölényük elég volt arra, hogy Messi igazából egyszer se kerüljön szembe a kapuval, és hiába osztott le jó néhány használható labdát, vissza már egyet sem kapott.

Rodriguez és Di Maria nagyjából fél óra után helyet cserélt egymással, ennyi idő alatt is nyilvánvalóvá vált, hogy Müller és Podolski fegyelmezett visszazárásai mellett nincs esélyük a hatékony szélsőjátékra, célpontjuk amúgy is csak Higany lehetett volna, Messi és Tevez fejét keresni szürreális ötlet.

Ezzel a változtatással megélénkül a támadójátékuk, mindkettőjük lövő lába közelebb került a kapuhoz, viszont értelemszerűen a pálya közepe felé tolódtak, játékuk lelassult, hiszen itt a legsűrűbb a mezőny. Jobbára egymást zavarták, tologatták a labdát míg valaki egy kényszerű lövőhelyzetből kapura nem sütötte  – Neuer simán megfogta mindet.

Ez az elképzelés csak úgy működhetett volna, ha kellő támogatást kapnak a felfutó szélsőhátvédektől, akiknek nagy csodát nem is kellett volna tennie, fizikai jelenlétük is széthúzta volna a német védelmet, aminek így viszont csak egy feladata volt: mélyen és zártan védekezni, kisegíteni egymást, hiszen a szélekre egyáltalán nem kellett figyelniük.

Messi a kaputól túlságosan távol, élve eltemetve futballozott, direkt gólveszélyt nem tudott kialakítani magának, Tevez statikusan, gyengén játszott, Higany pedig ismét nem tudta magáról lemosni, hogy jó játékos, nagy játékos, csak éppen nem klasszis játékos.

Itt azonban nem ért véget az argentin támadók hibája, a német labdakihozatalokat egyáltalán nem nehezítették meg, tessék-lássék tolódgattak a labda irányába, de a németek vannak annyira technikásak egyénileg, hogy egy ilyen intenzitású letámadást röhögve kipasszoljanak, alig veszítettek labdát a saját térfelükön. A támadók nem zártak ki sem Lahmra, sem a labdás játékost nem támadták le.

Schweini számtalan alkalommal kocogva hozhatta fel a labdát, jól megnézte, kit indítson meg, és még mindig nem zavarta meg senki. Az argentin középpályás védekezés Mascheranora korlátozódott, ő nagyjából el is tüntette Özilt, viszont alig merte megtámadni (jogosan) a labdát felhozó Schweinit, Khedirát vagy a jobb oldalon iskolajátékot mutató Lahmot.

Mikor egy Rooney vagy egy Eto’o  is sprintben közlekedve, ha kell becsúszva segíti a védekezést mélyen a saját térfelén, elképesztő luxus, hogy a Messi-Tevez-Higuain trió egy tagja sem hasznos szereplője a csapata védekezésének. A németek emberfölényben támadtak, emberfölényben védekeztek. Nincs miről beszélni. Argentína végig megőrizte a tartását, de egyszerűen nem voltak meccsben.

Müller kacagva vitte be magával Rodriguezt középre, Lahm előtt 50 méteres (túlzás nélkül) folyosók nyíltak meg, Podolski viszont a vonal mellett tartotta Di Mariát (nem mintha egyik argentin szélső középpályásról elmondható lenne, hogy erőssége a védekezés), így középen Schweini és/vagy Khedira senkitől sem zavartatva lépett fel a támadásokhoz, hiszen Mascherano Özillel volt elfoglalva.

Lahm felfutásai szinte sosem végződtek beadással, Müllerrel és az említett középpályásokkal kereste az összjátékot, majd kézilabdás módon a lendületből betörő emberekre játszották ki az emberelőnyt. Ettől az argentin védelem még rosszabbnak tűnt, hiszen örökké lendületből, szabadon érkező emberekkel találták szembe magukat, és szinte mindegyik német játékos képes volt egy az egyben átjátszani az embert, tovább súlyosbítva a már alapból is emberfölényes helyzetet.

Nagyjából ezt jelenti az, hogy Németország többet tett a sikerért. Szinte minden játékosuk kettős feladatot oldott meg maradéktalanul, többet, gyorsabban és szisztematikusabban futottak, az argentinok – különösen a német oldalváltások után – olyan messzire kerültek a labdás embertől, hogy még szabálytalankodni sem tudtak.

Egyszerű, de nagyon hatékony taktikát valósított meg brilliánsan a német válogatott, Podolski gyorsasága, Müller helyezkedési készsége, Lahm elsőrangú felfutása tökéletesen érvényesült, Khedira jól zárta a passzsávokat és minden lecsorgó labdát összeszedett, miközben Schweini abszolút világklasszis teljesítményt nyújtva mutatta be, mi az hogy mélységi irányító.

Joachim Löw taktikusnak és motivátornak is kiváló, nemhogy nem voltak megilletődve Anglia vagy Argentína ellen, de mindkét esetben támadóan, kellő dinamikával és agresszivitással léptek fel. A hatékony játékrendszerük szinte megduplázza játékosaik amúgy is kiváló egyéni képességeit, ennél többet egy edző nem is tehet, semmi nem indokolja, hogy a német válogatott elmúlt négy éve után ne soroljuk Löwöt a világ közvetlen elitjéhez.

Ugyanez képekben

Német kontra

Klose a jobb oldalon visszalép labdáért, középen Özil és Müller szabadon, Podolski rohanhat a balszélen. Az argentin középpálya csúfosan lemaradva.

Német védekezés - Argentin esély

Tipikus jelenet. Minden német játékosnak megvan az embere, a labdást ketten támadják, felfutó szélső nincs. Di Maria majd 30-ról lő kapura, nem tehet mást.

Német szélsőjáték

Felállt védelem, Podolski középre lép, a helyén Khedira vágtat fel a középpályán, a túloldalon Lahm is megjátszható, a beadásra/visszagurításra négy ember is érkezhet - az argentinoknál ez Higuainra korlátozódott szélsőjáték nélkül.

Argentin esély (2x)

A széleken megint nincs megjátszható ember, Messit hárman veszik körül. Egyetlen sanssza, hogy lézerrel passzolja el a védők között a labdát. A feladat: ne legyen les, ne akadjon senkiben, ne legyen hosszú, ne érje el Neuer.

Elérte. Ilyen labdát gyakorlatilag lehetetlen adni, kivéve ha a felfutó argentin szélsők széthúzzák a német védelmet. Nem húzták, Neuer elérte, esetleg elakadt, hosszú volt, lesgól volt.

Nem véletlen, hogy a felfutó szélsővédők értéke hihetetlenül megnőtt az elmúlt években, Kolarovot vinné fél Európa, Maicont erről a posztról is világklasszisnak aposztrofáljuk, a vébé egyik legnagyobb felfedezettje Fabio Coentrao, van der Wiel az Ajax egyik legfelkapottabb játékosa, Grosso hatalmas szerepet játszott az olasz vb-győzelemben, tegnap Lahm oktatott, a nagyot bukó angolok legjobbja A. Cole volt.

Sokszor mantrázom a labdarúgás ciklikusságát, most újra tombol Jock Stein (az első szigetországi BEK-győztes edző, a Celtic atyaúristene) futballról alkotott filozófiája: védekezni elöl kell, támadni meg hátulról.

Sexy fussball aus Deutschland (_benito)

Szürreális élmény volt Németországnak drukkolni. Nekem általában nincs csapatom (a hülye olaszokat mindig külön figyelem, de nem mindig drukkolok nekik), menet közben választok, és talán már nem is tűnik furcsának, hogy a németeket választottam. Az igazi kispolgári ízlés diktálta így, egyszerűen azért, mert őket a legjobb nézni. És én végig őket akarom nézni.

Az argentinok ellen az járt a fejemben, hogy ez a csapat mennyire jó, mégis csak két játékos van, akit azonnal a kedvenc csapatomban szeretnék látni, a többieket meg az Interben. Ez a mostani német válogatott, bár természetesen tudja, amit minden német válogatott tud, kevésbé épít rá. Másképp fogalmazva olyan hozzáadott értékkel bír, amivel a német csapatok nem szoktak. És az a futball.

Korábban is jeleztük, ha Németország világbajnok lesz, azt meg fogja érdemelni (Anglia, Argentína, és Hollandia/Uruguay testén át), és a jelenlegi mezőnyt elnézve bizony erre jó esély van. Egy kérdés: vajon a vb után Lahm, vagy Maicon cserél gazdát nagyobb összegért? Ha egyáltalán, persze.

574 komment

Címkék: h taktika vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr872128453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laciii 2010.07.05. 17:58:41

@csef:
"hol vannak ezek a foci-munkások, ha éppen nincs vb?"
eb-n ezüstérmesek, meg páran éppen BL döntőben, ahova pl. Cé, Rooney, Messi ... nem jutott el.

"igen, erre gondolok: vérmintákat begyüjteni és eltenni évekre!"
ha szerinted ennyit képtelenség dopping nélkül futni akkor az Inter BL címét már el is vehetnéd amennyit azok hajtottak.

Röviden: szánalmasabb kifogásod nincs?

horas 2010.07.05. 18:11:42

@avenger13:
Már leírtam.
Nem azt mondom,hogy Lahm nem fasza játékos.
Csak szerintem vannak olyanok akik képesek ugyanarra amire ők védőként plusban vannak olyan tulajdonságai amik már Lahm-nak nem.

Szerintem ez érthető.Ez nem azt jelenti,hogy egy védő attól jó védő,hogy tud olyat amit globálisan a védők nem.
Hanem azt jelenti,hogyha van két egyformá jól védekező védőjátékos és az egyik rendelkezik plus képeséggekkel amik nem feltétlen tartoznak,hozzá a feladatköréhez,attól az a játékos sokoldalúbb ezáltal értékesebb.

De szerintem szinte szórol szóra le volt már ez írva részemről fentebb.

horas 2010.07.05. 18:13:42

@avenger13:
Nem azt írtam,hogy Alves idei szezonja jobb volt mint Lahm-é,hanem azt,hogy alapvetően jobb nála.
És ez szerintem annyira nem kurévra "nagyon meredek."

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 18:21:36

@horas: Csuhéj, dehogynem. Alves a Barcában elég jó, mert illik a rendszerbe, de hihetetlenül rossz beadásai vannak, és az összjátékhoz is sarlatán, védekezni annyira tud, mint R. Carlos :)

anfer1 2010.07.05. 18:22:39

@avenger13:
Szerintem teljesen felesleges ezekért harcolni. Úgy gondolom komolyabb klubok nem is fognak. Ha mégsem nyerik meg a vébét, szerinted mennyire lesznek komolyak ezek a találgatások? És ha mégis? Nem hiszem, hogy én volnék az egyetlen szkeptikus a német focisták (egymástól függetlenített) képességeit illetően.
Amúgy az interből meg az arsenalból kinézem így is úgy is a dolgot, de nem hiszem, hogy alapjaiban rengetné ez meg az európai klubfutballt. Sőt, hidd el, nem a Svejni-vel akar BL-t és bajnokságot nyerni a Mourinho. Van annyi esze, hogy csak azért, mert a vébén villog a nemzeti válogatottban, még nem kell ész nélkül fizetni érte. Pont ő nem olyan. Persze el tudom képzelni, hogy pont neki szán egy szerepet, de nem hinném hogy kulcsszerepet, mint amit itt szokás neki tulajdonítani. Nem menő a német focista, és engem nagyon meglepne, ha az eddig látottak alapján bármelyik meghatározó csapat eszeveszetten rohanna a német játékosokért... Ha tévedek, tévedek, nekem ezek akkor is szürkék, Özil-t kivéve. Őt tuti bepróbálják ez nem kérdés, világít a németek között a játékstílusával.

horas 2010.07.05. 18:28:28

@Lojzi_: "Az volt számomra pl. az angolok esetében a legszörnyűbb élmény, hogy kapituláltak 20 perccel a vége előtt. Feltétel nélkül, Meg sem próbálták. Tudom milyen érzés: 2 éve a Bayern csinálta ezt a Camp Nouban. Ott mondtam, hogy Klinsmann nem maradhat, mert ez szégyen.

Lehet hibáztatni a partjelzőt, mert elvett egy gólt, de azt nem lehet, hogy meg sem próbálok helyette másikat lőni. Meg megsértődök és nem megyek utána Özilnek, aki 50 méteren 30-at ver rám labdával. (Barry ugye.)"

A Kettő azért lényegesen más volt.Az angoloknak voltak helyzeteik a meg nem adott gól után is,meg 4-1-nél is kihagyott Gerrard egy ziccert.Azért sem erőltették tovább a támadásokat mert kitámadásból kapták a gólokat nem akartak egy még brutális verésbe beleszaladni,de még Gerrard így is kihagyott egy ziccert.
A Bayern a 43-ik percben már 4-0 ra égett.

horas 2010.07.05. 18:29:23

@heinrich:
Mondjuk én vagyok az ostoba,hogy Bayern meg német fanokkal vitatkozok Lahm-on.

simy69 2010.07.05. 18:30:14

@Laciii: szerintem meg ne legyünk naívak. A foci miért lenne kivétel... Nem az Inter, vagy a német válogatott, hanem mindenki.
Ez olyan, mint amikor itthon szidjuk az olimpián kiugró eredményt elérő amerikai/jamaicai/német/francia/holland/ bármely sportolót, és elhisszük, hogy a mi Lacikánk, vagy a mi Natasánk nem tolja.
Emberek, mi miért lennénk kivételek?
És ezzel senkit nem akarok megbántani, tisztán örülök minden magyar sikernek bármilyen sportágban érjük is el, de azt velem ne próbálja megetetni senki, hogy mi nem toljuk...
Ha erre van szükség ahhoz, hogy a világ legjobbja legyél valamiben...

anfer1 2010.07.05. 18:30:22

@anfer1:
Már fáradt vagyok, úh nem szeretnék mély vitába szállni.
Elismerem, hogy a német válogatott veszélyes. Ez a legjobb szó rá, nagyon veszélyes. És pont. A klubfoci más tészta, pláne ha valaki Müller-t vízionál a jelenlegi Barcába...

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 18:31:46

@horas: engem a mezek nem különösebben izgatnak, van jó játékos meg rossz. Alves persze nem rossz, de Lahm sokkal megbízhatóbb és komplettebb. Szerintem.

avenger13 2010.07.05. 18:31:52

@horas: nem jobb nála, de tudom ez parttalan vita. egyetértek @heinrich: ezen hozzászólásával.

@anfer1: tehát nem értesz hozzá. köszönöm a választ. totti is meg de rossi is szar mert nem a realban/barca/chelsea/muban játszik, mert nem hajlandó elhagyni a romat ugye? egy spanyolszurker számára a klubhűség tényleg teljesen elfogadhatatlan értem.
basti meg idén jobb volt mint a real összes védekező és szervező középpályása együtt. egyedül xavi hozott olyan teljesítmény ezen a poszton mint ő. esetleg cambiasso, de ő sokkal védekezőbb, basti többet vett részt a támadások felépítésében, cambiassonak (sneijder mögött) ez érthetően nem volt feladata. ha nem látsz valakit játszani, akkor ne nyilatkozz róla. gondolom a bayern is szar csapat szerinted, és nem is tartozik az európai elitbe.

simy69 2010.07.05. 18:32:02

@anfer1: hát remélem azért ez nem fog megtörténni

horas 2010.07.05. 18:41:19

@heinrich:
Jaaa,jó Barca mert illik a rendszerbe...A Sevilla-ban is illett a renszerbe meg most a középpályán is illett rendszerbe a válogatottban,amúgy ahol nem illik a renszerbe ott szar tehát szar.Most a középpályán direkt figyeltem mert alapban fura ötlet volt,de teljesen rendben volt,labdákat szerzett egyáltalán nem sarlatán az összjátékban voltak remek labdái,tény,hogy sok szar beadása van,de van nem
kettő 25-30 méteres szabadrugásgólja is...

Ez már nálatok a szemellenző ám.
De hagyjuk,Alves szerintem sokoldalúbb,Lahm jobban és megbízhatóban védekezik,de az,hogy Alves-er azt mondom,hogy valamivel jobb és valaki azt mondja,hogy ez nagyon meredek,az blődség.
De télleg hagyjuk,senkire nem hat ez a vita írogathatunk egymásnak erről évekig iylen 3 soros kis esszéket.

rizla 2010.07.05. 18:41:44

@heinrich: "de hihetetlenül rossz beadásai vannak, és az összjátékhoz is sarlatán"

azért meglep, hogy tőled ilyeneket olvasok. van sok hihetetlenül rossz beadása, igen, de valahogy csak összeszorgoskodta az eddigi két szezonjában azt a kiemelkedően sok gólpasszt. és ezek bizony nem indítások voltak zömmel. az összjátékokban zseniális, pontosan ebben jobb maiconnál, aki viszont jóval keményebb és precízebb.

horas 2010.07.05. 18:47:13

Abba kiegyezünk,hogy Lahm sokkal megbízhatóbb védő Alves viszont képességeit tekintve jóval sokoldalúbb,de túl rakoncátlan és szertelen.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 18:48:49

@rizla: jajmán, legalább kommentekben ne kelljen már PC-lenni. A vébén fasza volt, sokkal jobban áll neki ez a szerepkör, csak még tanulnia kell.

Kétezer beadásból nekem is összejönne pár gólpassz :) Összjátékot tekintve sztem abban ok, hogy jól lép be az üres területekre, ösztönösen jól helyezkedik, de nem elég kombinatív (a világszinthez persze).

@horas: "írogathatunk egymásnak erről évekig ilyen 3 soros kis esszéket", haha, hát erről szól az NST :)

horas 2010.07.05. 18:49:55

@heinrich: Igen,de nem ez kb az a szint már,hogy
-piros
-nem kék
-piros
-nem kék

:)

anfer1 2010.07.05. 18:50:09

@avenger13:
Ki beszélt klubhűségről? Svejni (boccs,h így írom, nincs kedvem leírni a nevét) ott jó ahol van, abban a német csapatban, amelyik a leginkább passzol a német válogatotthoz. Tényleg nem nézek bundesligát, majd hülye leszek, ha már egyszer van választási lehetőségem. Amúgy olaszt sem nézek, de azt csak azért, mert nem az én stílusom, ellenben elismerem az Inter teljesítményét.
Hidd el, ha korábban találkozik akár a Barca, akár az Inter a Bayern-nel, nem döntősök. Előbbi két klub messze uralta a klubfocit, tehát azzal, hogy a Bl-döntőt játszott a Bayern, benne a Svejnivel, még semmit sem jelent. A maximumot hozták ki magukból, ennyit ért... Mit akarsz ezzel bizonyítani? Svejni beférne lehet beférne a Realba a Mourinho egy forgatókönyve szerint, de kétlem, hogy annyira kéne, hogy kivásárolják. Ahogy azt is, hogy német csapaton kívül tudna máshol kiemelkedőt nyújtani. Nem rossz focista, de csak ott ahol van. Ha nincs igazam az élet majd igazol, úgyhogy ne idegeskedj miattam.

avenger13 2010.07.05. 18:55:44

@horas: csak azt állítottam, hogy pláne az idei szezonjuk alapján nagyon meredek ez. heinrich meg szerintem arra célzott, hogy a barca labdatartós sok rövid passzolós rendszerébe illik. egy olyan meccsen, ahol védekezni kéne végig, ott már jobban meg lenne hajtva, meg lehetne nézni mit tud. lahm ugyanezt nyújtotta, amikor jobb szélső középpályást kellett játszania.
az ne lahm hibája legyen, hogy a bayernben van aki nála jobban lövi a szabadrúgást, ezért nem neki adják. eleve nem tartom akkora nagy dolognak azt, hogy valaki rá tudja lőni erőből 30 méterről és 50ből kétszer beakad. ez az arány engem nem győz meg.

szerintem kicsit többet láttam lahmot játszani mint te, alvest is látom kb. ugyanannyit, ezért szálltam vitába veled.

horas 2010.07.05. 18:56:09

@anfer1:
Szétrágott csont,de ez szerintem is egyértelmű volt.
Az MU az elsőfélidőben átszaladt rajtuk,annak a meccsnek szinte ugyanaz volt a forgatókönyve mint ennek a Brazil-Hollandnak.

Szal ott az MU magára vethetett,mert az első meccset is ellazsázták,ahogy a Milan elleni első félidőben is csak szédelegtek.

Henry The Navigator 2010.07.05. 18:58:01

@Dr Jozef Vengloš: Én is beszállok az OFFba, de csak azért mert hokiztam, ugyanakkor imádom a focit(is). Jégkorongban leginkább a 300 méteres sprintekre helyezik edzésnél a fő hangsúlyt-bár van egy állóképesség növelő 4-5 km futás is- hiszen egy játékos 40-45 másodpercet van a jégen egyhuzamban, ez harmadonként ugye többször lezajlik, tehát emiatt teljesen más a regenerálódás és a felkészítés(nincsen rövid sprint és hosszútáv sem mint a fociban).A szárazedzésnél is főleg a comb, fenék és hátizmot kell erősíteni, míg a fociban nyilván nem. A posztok sincsenek annyira elkülönülve, egy hátvédnek ugyanúgy kell koriznia mint egy csatárnak, ugyanazt a munkát kell elvégeznie, mennyiségileg és minőségileg egyaránt. Egy Puyol mondjuk kivágja a labdát vagy indítja a csatárt, azt nyugodtan leállhat utána, ilyen a hokiban ugye nincsen. Ha már pedig fizikum, a rugby lehet az a sportág amelyik ilyen szempontból a legkeményebb, hiszen itt mind a két típusú felkészülés és edzés érvényes, viszont náluk ugye egy VB-n hetente játszanak egy meccset pont ezért is, ott egyébként másfél hónapig tart egy világbajnokság, húsz csapattal is. Szóval: egy profi labdarúgó is helyt tudna állni a jégen korcsolyázó mennyiségben, ahogy egy hokis is megfutná a maga 10-15 kilométerét, de a két sport közötti felkészülés teljesen eltérő.ON

anfer1 2010.07.05. 18:58:43

@anfer1:
Mellesleg ahogy kivettem te úgysem örülnél annak, ha elmenne a Bayernből. És szerintem nem is fog. Ha elismered a csapatodat, vagy ha valaki elismeri eléggé a saját csapatát, az nem azzal fogja méltatni az egyik topjátékosát, hogy azt firtatja, egy másik csapat hogy érdeklődik érte, vagy hogy nem. Az olyan, mintha azt mondaná, hogy "hú, még az is érdeklődik...". Az miért nagy szám, az jobb csapat? Ha félreértettelek boccs, ne vedd támadásnak amúgy sem. Amúgy szerintem nem baj, ha azt hiszed rólam. Amúgy neked ebből doktorid van? Tényleg nem ilyen mechanikusan kéne nézni erre a játékra itthon, az lehet megy a gazdag és népes németeknél, de itthon többre van szükség, mint okoskodásra.

pimpalini 2010.07.05. 19:00:10

Valaki fentebb "istenítette" Gundel Takácsot...

Hááát... róla csak annyit, hogy aki 15 perc alatt kilencszer hiányolja Robinho-t a csapatból, s Ronaldinho mozdulatairól, góljáról, viselkedéséről beszél, az ne menjen VB-meccset közvetíteni...

avenger13 2010.07.05. 19:02:54

@anfer1: nem idegeskedek miattad. csak vicces, hogy ennyire leírsz egy játékost, akit nem is látsz játszani. nagy hozzáértésről tanúskodik, részemről lezártnak tekintem a dolgot.

horas 2010.07.05. 19:04:46

@avenger13: Hagyjuk már ezt.
Ez mi?
"az ne lahm hibája legyen, hogy a bayernben van aki nála jobban lövi a szabadrúgást, ezért nem neki adják."
Ez már komolytalan.
Alves nem 50-ből lötte azt a pár szabi gólját,de nem ez a lényeg,hanem,hogy nem csak rossz beadásai vannak,plus azért egy két szabadrugás gólt is lőtt,tehát azért az egy elég erős ferdítés.
De,hogy jól aludjál és egyszer ez véget érjen:
Lahm jobb mint Alves.

anfer1 2010.07.05. 19:09:47

@avenger13:
Részemről is. Láttam a BL-ben. Ennyi elég. Nekem elég indikátor az, ha valakit kivisznek a német bajnokságból ahhoz, hogy következtetéseket vonjak le róla, illetve ha látom a nemzetközi porondon. Erre lehet jönni a klubhűséggel, valóban, ha az angol, spanyol, vagy olasz bajnokságban történik. Ezt ne vedd zokon. És a klubhűség is érdekes dolog. Ha egy játékos ott mindent megnyert, akkor ugye az más téma. Ha nem, akkor szóba jöhet még a remény, hogy az adott helyen elérheti a vágyait. Ha egyik sem áll fenn, akkor ott már gyanús az, hogy valakinek kényelmesebb otthon megmaradni kiskirályként..

anfer1 2010.07.05. 19:11:07

@anfer1:
Erre mondtam, hogy az idő úgyis választ ad! Úgyhogy nem cáfoltam rád, téma részemről is lezárva tényleg.

kroos 2010.07.05. 19:11:13

mondjuk egy Bertoldot egyik sem kozeliti meg

Henry The Navigator 2010.07.05. 19:18:44

@Csöncsön: Matthaus megközelíti Beckenbauert?;)

pimpalini 2010.07.05. 19:30:11

@anfer1:

Nézd. Nem akarlak megbántani, de egyoldalúan látod a dolgokat, s még csak meg sem próbálsz a tények okán változtatni a korábban kialakult fixa ideáidon.

Számodra kb. a Barcelona és a spanyol válogatott (de ez is kb 2 éve, no meg a Barca okán) létezik, s ezen a szemüvegen keresztül nézed a focit.

Gyakorlatilag Özilt is csak azért próbálod a legpiacképesebb német játékosként láttatni, mert próbálsz párhuzamot vonni Messi/Xavi-val.

Erre csupán annyit mondanék, hogy nézd meg ki vezeti a VB kanadai táblázatát. Ha jól emlékszem egy Thomas Müller nevű illető, aki négy gólja mellett még 3 gólpasszal is rendelkezik. S nem kell a rossz duma arról, hogy a németek kontráztak. A spanyolok is megtehették volna, a hollandok is, de nem jött össze. A számok beszélnek. A tények.

Ettől még te ringathatod magad egy álomvilágban, meg próbálhatod ledegradálni azt a teljesítményt, amit mindenki lát és elismer, de ezzel csak a saját vakságod, hozzá nem értésed bizonygatod.

pimpalini 2010.07.05. 19:35:09

@avenger13:

Nézd: nagyon egyszerű a helyzet:

anfer egy tipikus divatszurkoló. Nevekben és csapatokban gondolkozik. S ha a valóság nem felel meg az elképzeléseinek, akkor dühöng.
De nem baj, ettől is szép ez a játék, mert hát Wimbledont sem mindig az nyeri - szerencsére - akitől a felturbózott média meg közvélemény elvárja...

Annak idején ezért is utáltam meg a brazilokat, mert a hülye média mindig őket tartotta a legfaszábbnak, csak azért, mert brazilok.

Rasszista sajtó, pfúj!:)

pimpalini 2010.07.05. 19:47:25

@Henry The Navigator:

Beckenbauer megközelíti Bácsi Sanyit?
Vagy Híres Gábort?
Netán Sirinbekov Oleget?

anfer1 2010.07.05. 19:51:12

@pimpalini:
Most miért támadsz le? Pedig már kezdtem bízni benne, hogy lecsillapodtak a kedélyek. Úgy érzem, tényleg mindent elmondtam.

Honnan tudod, hogy mit mióta szeretek?:) Amióta ismerem a spanyol focit, a Barcának drukkolok, ha érdekel, de szerintem nem. Szerintem te általánosítasz. És különben meg mi alapján bélyegzel meg bárkit is az alapján, hogy miért szeret egy csapatot? A divatdrukkereket (akik egyik napról a másikra a LEGNAGYOBB szurkolónak érzik magukat, ráadásul mindig másnak) én sem komálom.
De ha te leszólsz valakit azért, mert szép focit szeret nézni, akkor te nem a fifa (és a labdarúgás) szellemiségét követed, ugyanis a foci a mai napig küldetésének tekinti önmaga terjesztését. Majd ha a német bajnokság olyan focit termel ki, ami miatt a világon mindenütt szeretik ezt a sportot, akkor majd beszélhetsz arról, hogy csőlátásom van. Addig viszont elég nekem nézni a spanyol bajnokságot, ha van lehetőség néha az angolt, és pár olasz rangadót. Mi ezzel a baj? Hidd el követem a focit és ennyi legyen elég. És sajnálom, de nem vagy tudós azért, mert többet beszélsz a játékról, mindezt úgy, mint ha valami reál tudomány volna. Valahol tudomány, de sokkal inkább áll közel a filozófiához, és természetesen a történelemhez. Nem értesz te jobban hozzá nálam, nem vagy te Mourinho. Én sem. Különben nem itt vitatkoznánk.

anfer1 2010.07.05. 19:52:46

"Nézd"...

Ezt a lekezelő, fölényeskedő, okoskodó stílust, már meg ne haragudj.. Most látom, h még írtál....

Henry The Navigator 2010.07.05. 19:56:52

@pimpalini: Bácsi Sanyit SENKI sem közelíti meg....

Shikaka 2010.07.05. 19:57:07

nemtom ez volt-e már:

www.youtube.com/watch?v=4t9TogmkLkk&feature=player_embedded

"gimme hope joachim"

a németek kezdenek megőrülni :D

anfer1 2010.07.05. 19:57:25

@pimpalini:
Te annyit ülsz a gép előtt, hogy mindenkihez hozzáképzelsz egy arcot, és ha olyanod van, kitalálod, hogy "dühöng"? Egy percig sem dühöngtem, bár lehet, hogy sajnálod.
A divatdrukker vádadra meg nem is reagálok, nem veszek fel ilyen hülyeséget, nem tudom mit képzeltél.. Okoskodsz itt a játékról és azt hiszed tudsz róla mindent, de ha már ellenvélemyén van akkor egyből divatdrukker-t kiáltasz, csak mert lenézem a német focit?

simy69 2010.07.05. 20:01:57

@Shikaka: hát ez fantasztikus volt :DDDDDDDDDDDD

anfer1 2010.07.05. 20:02:10

A német focit sokan mindig is lenézték. Te meg most mintha azt sajnálnád, hogy nem hajol meg minden hülye, csak mert látott eddig valamit tőlük? Most jól esne szemre hányni a "sok divatdrukkernek"? Én meg ezt érzem veled kapcsolatban. A német válogatott VESZÉLYES (messze nem a legjobb függetlenül, hogy meddig jutnak, remélve hogy a Spanyolok legyőzik őket), a német bajnoskág szar, elhasal nemzetközi szinten, a játékosaik szürkék, külön nem igazán "életképesek". A további véleményem fent megtalálható. Ez van, és ha sértegetsz még ez lesz. Az én véleményem biztos. És még sok más emberé is.

pimpalini 2010.07.05. 20:19:02

@anfer1:

:D

Nincs semmi bajom, nem támadtalak le, csak szeretem látni, mikor a saját farkába harap a kígyó...:)

1. "De ha te leszólsz valakit azért, mert szép focit szeret nézni, "
Gyakorlatilag folyamatosan arról beszélsz, hogy a szép focit komálod. S a németeket nem, mert szar focit játszanak. Ez eddig tipikus latinszerető, németutáló hozzáállás. Viszont a németek játéka átírta a programot ott fenn, s most mindennel próbálod bizonygatni a korábbi prekoncepcióid jogosságát. Ez kissé skizofrén állapotot okozhatott, mert most el kellene ismerned, hogy az általad gyűlölt és lenézett német csapat termelte ki a legszebb játékot a VB-n. Viszont az meg nem megy, mert hát adott a program, s nem átírható...:)

2. Mint már említettem, próbálsz okokat keresni arra, hogy gyalázhasd a németeket, ezért egyenként próbálod mérni a játékosokat, szidod a bajnokságot (miközben a legtöbb szurkolóval és a legmagasabb profittal rendelkezik), meg csapatelméletről próbálsz itt értekezni, de az egésznek csak annyi a mozgatórugója, hogy a sok-sok nyitott szemmel járó ember nyalogassa a spanyolok ...-ját, meg általad meggyőzve leszólja a németeket.

3. "Te annyit ülsz a gép előtt, hogy mindenkihez hozzáképzelsz egy arcot," Erről csak annyit, hogy a kommenteket visszaolvasva kiderül, ki ült egész délután a gép előtt és ki nem...:)

anfer1 2010.07.05. 20:55:26

@pimpalini:
Már vártam a válaszod, gondoltam, hogy tisztességgel nekiállsz...

Mikor mondtam én azt bárhol is, hogy szép a németek focija? Olvass vissza. Azzal kezdtem, hogy minden összejött nekik. Gusztustalanul. Amire építettek, mindig bejött, de igazából még a csoportból való továbbjutás sem volt egyértelmű. Ha az argentinoknak rúgnak még 10 gólt, nekem az akkor sem lett volna szép. Nekem jobban tetszett a spanyolok játéka. Ha nekik összejön minden úgy, ahogy a németeknek, a csoportkörök után senki sem beszélt volna a németekről. De aki semleges, vagy szimpatizál a németekkel, az semmilyen indíttatást nem érez, hogy a dolgok mögé nézzen. Amúgy meg mit gondolsz, milyen lenne a világ focija, ha mindenki úgy játszana, mint ők? Dögunalom. Elmondom neked, de már utaltam rá, hogy én az ausztrálok elleni győzelmet csak az ausztrálok hülyeségének tudom be. Egy csapat sem állt ki olyan naivan mint ők az első fordulóban. Rögtön utána hangoztattam. De már akkor beindult ez a németajnározó gépezet. Rendben, felejtsük el, hogy ki is eshettek volna a húdeszép focijukkal. Továbbjutottak. Az angol meccsről felesleges beszélni annyiszor megteszik, az argentinról meg elmondtam a véleményemet. Pofátlanul bejött nekik minden kis idióta taktikájuk. Mit gondolsz, miért nem arról beszélt soha senki a németfanokon kívül a győztes VB-k és EB-k után, hogy de jók is ezek a németek, hanem arról, hogy "bazz, ezeknek minden összejön"! És tényleg fos csapattal is elődöntősök, kérdem én, hol itt az igazság. Ez a német csapat is szépen halad a kétes megítélés felé, csak ez még nem annyira téma. DE nagyon remélem, hogy nem lesz igazam. És arra mit lépsz, hogy a németek is bevallottan kibékültek volna az elődöntővel? Ja, hogy ez a taktika? Nem könnyű ám esélyesként focizni, mert mindenki a "véredre" hajt. A németek is tudták, hogy van náluk jobb, de ők is érzik, hogy beindult a szekér és a f*sz tudja miért.
Ja, és ha csak szimplán nem szeretem a németeket, még akkor sem "skizofrénnek" nevezned senkit. Aki ismeri a futballtörténelmet, már kavarog a gyomra...96 óta van igazság, ott történt meg utoljára a "német csoda". Remélem ez nem szakad meg. Minden esetre sokkal jobban örültem volna, ha a döntőben csapnak össze kedvenceid az általam szeretett spanyol válogatottal. Ez a vébé döntője, de csak azért, mert már az egész világ szugerálja a német győzelmet. Miért? Mert megúszhatták az angolok feltámadását és bejött az egyetlen játszható taktika az argentinok ellen, holott mindenki tudja, hogy a vébé egyik leggyengébb védelme az övék...

Nem gyalázom a németeket, csak furcsállom, hogy sok ember így becsukja a szemét, és hallani sem akar arról, hogy ha a németek kikapnak, akkor nem történik olyan nagy csoda. Szóval a lufit sem én fújom.

Arról nem is beszélve, hogy hány és hány divatdrukkere lett a németeknek, akik addig mondjuk a braziloknak vagy a portugáloknak drukkolnak. Itt a divatdrukkert a te értelmezésedben használom.

Legtöbb szurkoló, legmagasabb profit? Ezzel jössz európa legnépesebb és legnagyobb gazdasággal rendelkező országától? Hagyjuk az oroszokat, mielőtt ezzel jönnél..

A németeket kezeljék a helyén és ne játsza el senki azt, hogy "hát igen", bármi is lesz, mert szerintem a vébé eddigi legnagyobb meglepetése az ő elődöntőjük, semmi sem utalt erre , például a bajnokságuk alapján. Még a Bayern BL döntő sem.

A német bajnokságnál pedig ezerszer élvezhetőbb a spanyol, de az angol is. Ez szerintem vitán felüli.

Végezetül a sok "überalles" is zavar, amik ilyenkor röpködnek a világban.

Ja, és akár hiszed akár nem, életemben először folytam bele ilyen egésznapos vitába. Sőt, fociról még életemben nem vitatkoztam a neten.

Holnap már nem szeretnék ezzel foglalkozni, pontosabban időm se lesz.

Drukkolj a németeknek én meg drukkolok a spanyoloknak és legyél boldog az illúzióddal, hogy "te mindig is tudtad".

anfer1 2010.07.05. 21:08:25

Részemről lezárnám, de ha gondolod írd ki ami eszedbe jutott, elfogadom, de ne sértegessél.

Lehet, hogy a berni döntő zavar, lehet, hogy az, hogy a németek sodortak bele minket minden nagyobb háborúba (osztrákokat idevéve) annak minden következményeivel, nem tudom. De az is lehet, hogy szimplán zavar, hogy a németek nem tartanak minket túl sokra, elég ha arra gondolsz, hogy viselkedtek a szurkolóik a legutóbbi barátságos meccsünkön a himnusz alatt. Nem tudom, biztos bennem van a hiba, de nehezen fogadom el, ha valaki rögeszmésen "németbarát" és mindennek örül, ami nekik jó...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.05. 21:09:14

@Neil Blender: tudod már sokszor mondtam, hogy nem az számít, hogy hány gólt lő egy csatár, mert ilyen megfontolásból azt mondanám, hogy Honda is egy kalap fos volt a dánok ellen, mert nem lőtt gólt csak szabadrúgásból, aminek nagyon kevés köze van a posztjához. Vagy ott volt Asamoah Gyan, aki szintén nem attól volt jó, hogy gólt lőtt, hanem, hogy oda tudták neki passzolni, megtartotta, leosztotta vagy cselezett és lőtt belőle. Nem párszor, hanem harmincszor egy meccsen.

Na most az argentinok egyszerűen meg sem tudták játszani a csatárukat, hiszen összesen ötször vagy hatszor ért labdába. Ez nem kirívóan gyenge szereplés tőle, sőt azt kell mondanom, hogy rövid pályafutása alatt már játszott mögötte/mellette, Sneijder, Kaká és most már Messi is (hogy Gutiról, Robbenről, Robinhoról, C Ronaldóról és Tevezről ne beszéljünk és eddig még nem igazán láttam egy kényszerítőt se nagyon.

Nem az ő sara egyedül, hiszen Di Maria és Maxi Rodrigez is teljesen feleslegesen voltak pályán, nem tudtak érdemben hozzátenni a csapatuk játékához. Itt egyetlen menekülést láttam volna, ha Tevez, Messi és Agüero szabadon azt csinálnak a pályán, amit akarnak. Abból valószínűleg több jött volna ki ennél, főleg, ha összeszoknak valamennyire, mert így maradnak a az ötösről elért mesterhármasok meg a mexikói védő által odaadott labda, amikhez hasonlóra, azt hiszem senki nem számított egy német válogatott ellen.

Igazából a vb gólkirályság is olyan önmgában, hogy mindenki tudja mi a különbség Sukeré, Sztojcskové és Szalenkoé között, vagy ha véletlenül Klose utoléri Ronaldot össz szinten, attól még mindenki el tudja dönteni, hogy a két játékos milyen viszonyban áll tudás és nagyság szempontjából.

@heinrich: Ez a két védekezőközéppályás nagyon jól hangzik, nem is igazán értem.

Sergio Ramos gyakorlatilag szélsőt tol és mivel tolódnak mögé rendesen, így oda is teszi a klasszikus szélső majdnem minden feladatát és kilométerét, csak visszafelé is sprintel.

Ráadásul meg is van borítva a pálya kicsit, mert a Villa- Capdevilla szél egy kicsit jobban szét van húzva, mint a Ramos- Iniesta, értelemszerűen Iniesta sokkal messzebb a kaputól (30-40 méter) bemegy középre, míg Villa határozottan csak a 16-osnál/ illetve előtte valamivel, de néha lemegy az alapvonalig is. Ramos szintén lefut az alapvonalig, de Capdevilla (aki ritkán, de azért már előremerészkedik) nem a pálya széle és Villa közé indul, hanem közép fele, míg Ramosnak minden opciója megvan, és elég gyakran is használják.

Nem gondolom, hogy ez lenne a kockázat nélküli megoldás, amivel túlbizotsítják magukat ,mert itt Villa hivatott a gyenge pontot (Capdevilla) biztosítani védőmunkában (vvissza is zár alázatosan) és Sergio Ramos visszaérése is erősen ajánlott. Cserébe kaptak egy belső masszát, amelynek annyi feladata van, hogy őröljön. Ugye eddig az össezs ellenfelük bepakolt ide nekik minden brutális lábtörő embert és jellemzően a védekező csatáraikat játszatták.

A spanyolokkal nem szokás leállni játszani és ha jól érzékelem most a németektől ezt várja mindenki. Hát nem tudom.

England win The Ashes! 2010.07.05. 21:15:43

@anfer1: Szóval akkor úgy kéne lebonyolítani egy focimeccset, hogy 90 perc után a három bíró felmutatná a táblákat, hogy fünfkomazíben, fünfkomanojn stb.? Van egyébként erre is megoldás, úgy hívják freestyle football. Talán afelé kéne orientálódnod, akkor nem érne ennyi csalódás.

pimpalini 2010.07.05. 21:18:52

@anfer1:

Már az első mondataidnál kiderül, hogy nem olvastál figyelmesen.

Mondandóm lényege az volt, hogy elfogult németutálatodban nem voltál hajlandó meglátni azt, hogy mi a valóság. Név szerint azt, hogy jelenleg a német válogatott játssza a legszebb focit. Ha visszaolvasod magad, folyamatosan kifogásokat keresel, okokat, mely elég ahhoz, hogy ezt ne kelljen elfogadnod. Ez csak azért skizo állapot számomra, mert folyamatosan a szép fociról beszélsz. Vagyis, hogy azt kedveled...:) Viszont ezt a - kommentjeid alapján mondom, s nem képzelek arcot a szavak mögé - szép focit csapatokkal társítod és nem a valósággal. Szerinted csak XY képes 600 mm fölött ugrani, s ha ez az elv megdől, mert a tények mást mutatnak, akkor rögtön kifogásokat keresel (hosszabb rúd, leverhetetlen léc, stb...).
Mondhatnám a szőke nős, vagy a fekete fiúk intim méreteivel kapcsolatos sztereotípiákat is, de nem tudom vennéd-e...:)

Ez gyerekes gondolkozásra vall, de nem baj...:)

pimpalini 2010.07.05. 21:24:25

@anfer1:

A politika, a huligánok viselkedése, a német cégek, stb... teljesen más. Ettől lehet nem szeretni a németeket. A történelmünk miatt sem. Bár erről azért szívesen vitáznék, de nem itt, mert ez a poszt nem erről szól.

De egészen más ha az ember csak a játékot nézi. Ha elfogultság, előítéletek nélkül csak a játékot.

Vannak divat németmajmok, meg politikai/történelmi divatmajmok is, de én úgy láttam itt nem erről szólt a poszt és a kommentek sem.

anfer1 2010.07.05. 21:31:30

@Dr Jozef Vengloš:

Nem kell nekem freestyle csak mert nem nézek bundesligát.
Nem ért csalódás, az argentin kieséssel számoltam, de reméltem, hogy legalább megdolgoznak érte a németek, nem így történt. Ezt fogadd el szimpla szurkolói véleménynek és ne köss bele, így szent a béke.És optimista vagyok, a spanyolok várják a németeket. Ennyi, ez nem itt fog eldőlni.

Lojzi_ 2010.07.05. 21:33:32

@Dr Jozef Vengloš: @pimpalini: @avenger13:
Nagy gyanútlanul elkezdtem délután, de látom Ti még mindig kitartóan etetitek a trollt.
Ha nem válaszol neki senki, akkor egy idő után abba fogja hagyni és máshol írogatja be a gyermeteg hülyeségeit.

pimpalini 2010.07.05. 21:34:01

@anfer1:

Nem akartalak amúgy sértegetni, csak nekem ez jött le. Régen én is ilyen voltam amúgy...:)

England win The Ashes! 2010.07.05. 21:37:26

@Lojzi_: Sokáig rágódtam, de eddig bírtam; gondoltam a maradékot odavetem elé. ;-)

pimpalini 2010.07.05. 21:41:31

@Lojzi_:

A troll kifejezésen legalább 5 percig kacarásztam...:)

Nagyon találó kifejezés, gratulálok hozzá!:)

Lojzi_ 2010.07.05. 21:48:34

@pimpalini: Be kell vallanom, hogy nem saját ötlet... :o)))

anfer1 2010.07.05. 21:48:42

@pimpalini:
Nem veszem fel a sértésedet, biztos rászolgáltam, ezzel kicsit nyugodtabb a lelkiismeretem. Nem akarok idegen embereknek egy percnyi nyugalmatlanságot sem okozni, akiket nem is ismerek, lehet te volnál az első német drukker, akit élőben is szimpatikusnak talállak. Nem tudhatom, nem akarlak általánosítani. Ez nem meghunyászkodás, csak le akarom zárni ezt a dolgot.
Valóban, itt a fociról van szó. Maradjon is így.
Legyen szép a németek focija ahogy nektek tetszik, de attól még szerdán essenek ki. Ennyi a mondandóm valós tartalma. Istenem, nem szurkolunk egy csapatnak, ez még nem baj.
A lényeg, ahogy az előbb írtam, nem itt dől el a dolog, hanem első körben szerdán. Kár egymás agyára menni.
Számomra a németek még nem bizonyítottak (persze titkon remélem is, hogy nem is lesz lehetőségük-ez már nem vita tárgya remélem), maradjunk ebben. Ki tudja, mit hoz a jövő.
Amúgy szerintem a németek előnye az ilyen válogatott világversenyeken az, hogy relatíve együtt fociznak, azonos filozófiában, mondhatjuk, hogy egyetlen bajnokságban. Így bárkinél hamarabb ráéreznek egymásra egy tornán. Szerintem ez így is marad, valamit valamiért. Ha egyszer versenyre akarnak kelni úgy igazán a többi topligával, arra a válogatottjuk nagy tornákon vett stabilitása mehet rá. Na majd meglátjuk ez mire elég, most már a spanyolok is összerázódhattak és végre kijöhet a valódi tudáskülönbség, amit én hiszek. Ámen:)

anfer1 2010.07.05. 21:50:36

@pimpalini:
Most olvastam, hogy régen te is ilyen lehettél..
Hát akkor mindent értesz, de legalább is jobban megértesz. Remélhetőleg.:) És örülök, hogy nem feszítettük tovább a húrt.

exeaxe 2010.07.05. 21:51:34

@Lojzi_:
"Ha nem válaszol neki senki, akkor egy idő után abba fogja hagyni és máshol írogatja be a gyermeteg hülyeségeit. "

Lásd be, ennyi szórakoztató ökörségért megérte

Lojzi_ 2010.07.05. 21:55:47

@exeaxe: Végülis enélkül egész nap csak a kék csíkokat néztem volna, ahogy mennek balról jobbra.... :o))

Titi120 2010.07.05. 21:56:01

@pancho_sanza:
Meglátásom szerint ha marad Del Bosque az eddigieknél, akkor azon rajtaveszt.

Villanak így pont Lahmmal kellene majd egy az egyeznie (úgy, hogy Trochowski is szorgosan be fog neki segíteni vélhetően), Fabregas nélkül meg nem igazán lesz meg a középpályán a létszámfölényük - még Ramos fellépéseivel sem -ahhoz, hogy Xavi tehermentesítve legyen, azaz megosztódjon a Khedira - Schweinsteiger duó figyelme.

Eleve a németek 4-2-3-1 -es rendszere védekezésben a pálya széleinek lezárására van kihegyezve (szinte sose kerültek mögéjük a vébén).
Ennek megfelelően Villa centerpozicióba hozásával nyugodtan feladhatják a baloldalt (pont Lahm territóriumát), cserébe pedig egy Fabregas - Xavi - Iniesta hármassal ( az esetenként fellépő Alonsoval kiegészülve) a pálya közepére összpontosítva a játékukat gyakran létszámfölényes helyzetben találhatnák magukat. Egész egyszerűen Schweiniék képtelenek lennének felvenni az embereket, Lahm meg nem fog mindig időben a szélről belépni középre kisegíteni vélhetően.

Majdnem biztos vagyok abban, hogy Torres kimarad szerdán és Fabregas (esetleg Silva) fog helyette játszani és áttérnek a spanyolok a 4-1-4-1 -re.

pimpalini 2010.07.05. 22:10:16

@anfer1:

No igen, s majd meccs után ismét kibeszéljük a dolgokat.:)
Addig is kellemes szórakozást!

Viszont aminek nem örülök az, hogy a fogadóirodák sajnos észhez tértek, s szemben az angol meccs 2,8-as, s az argentin mérkőzés 2,9-es szorzójával, most már csupán 2,53 van a németekre...:)

exeaxe 2010.07.05. 22:12:58

@Titi120:
"Lahm meg nem fog mindig időben a szélről belépni középre kisegíteni vélhetően."

Erre talán az lesz a német válasz, hogy Lahm beljebb húzódik, kívül nem lesz közvetlen embere, megteheti. Nem kizárt, hogy azt próbálják elérni, hogy Alonso kerüljön olyan helyzetbe, hogy osztogatnia kelljen, és az most nem igazán megy neki

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 22:25:03

@Titi120: fú, ezzel kurvára egyetértek. Ha Torres kezd, és marad minden a régiben, akkor a németek esélyesebbek, bár akkor Lahm-ot és a jobb oldali támadásokat ki lehet húzni a listáról, nem fogja otthagyni Villát egy percre sem. Ezt egyébként lehet orvosolni azzal, hogy nem Trochowski kezd, hanem Kroos. Nagy játszma, hogy ki mit ad meg kezdőnek.

A spanyoloknak úgy kell sakkozni, hogy Fabregas pályán legyen, a németeknek meg úgy, hogy a jobb oldaluk támadásban és védekezésben is rendben legyen.

Az viszont nem igaz sztem, hogy a németeket nem lehet a szélen megverni, csak eddig senki sem próbálta :)

@exeaxe: ez csak akkor igaz, ha Torres nem kezd, de még mindig necces lehet, ha nem Fabregast, hanem Silvát vagy Navast teszi be Bosque.

anfer1 2010.07.05. 22:28:01

@pimpalini:
Köszönöm, nektek is! Aztán majd meglátom, hogy visszanézek-e, szerintem kapok holnap is rendesen, talán jobb ha nem látom.:)

Erről csak annyit, hogy van 5000 forintom betclicen már több mint fél éve. Gondoltam megrakom a németeket az argentinok ellen, és akkor legalább az egyik szemem nevet. Nem volt szívem hozzá... Legalább tiszta a lelkiismeretem.:)

exeaxe 2010.07.05. 22:40:53

@heinrich: akkor viszont ugrik a masszív létszámfölény középen, és ugyanúgy rá lehet pakolni Alonsora az osztogatás kínjait

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 22:51:19

@exeaxe: ez igaz, de ha mindkét szélen komoly támadásokat tudnak vezetni (Ramos - Silva), középen pedig ott van Villa és Iniesta, az elég meleg, és nem nagyon kell osztogatni senkinek, mert egy defenzívebb Fabregas + Xavi és Busquets vannak felpakolva mögéjük, Alonso meg pad.

Végtelen a variáció, de azért érdekes találgatni

Titi120 2010.07.05. 23:07:35

@exeaxe:
Biztos vagyok benne, hogy az első számú célpontja Joginak Xavi kikapcsolása, amire meg is van a fegyvere a Schweinsteiger - Khedira páros formájában és csak Del Bosquétől függ, hogy tudja -e vajon használni is majd.

@heinrich:
Löw-vel kapcsolatban már tévedtem pár nagyot, de azt nem hiszem el róla, hogy lesz olyan bátor, hogy bármilyen megfontolásból Kroos-szal kezdjen.

Summa summarum, itt VdB fogja majd a kezdőhangot megadni a taktikai csatában (egyúttal Mr Nivea lesz aki majd alkalmazkodni próbál majd) és leegyszerűsítve három lehetőség közül választhat:

1. marad minden úgy ahogy eddig volt, Torres-szel a kezdőben. (30 % esélyt látok rá)

2. marad minden úgy ahogy eddig volt, Torres-szel a kezdőben, de meglép egy Alonso - Fabregas / Silva cserét, amivel Xavi hátrébb léphet a barcelonai posztjára, de Busqetsnek így nem lesz aki közvetlenül kisegítsen Özillel szemben. (10 %)

3. 4-1-4-1, Torres pad. (60%)

Titi120 2010.07.05. 23:16:53

@heinrich:
Tekintettel arra, hogy Capdevilla nem az a nagy támadást előszeretettel segítő wingback alkat, így nem tartom kizártnak, hogy abban az esetben ha Silva vagy Navas kezd a 4-1-4-1 -ben, akkor arra ne lenne elég egy Trochowski védekezésben.

(buxus, kéne itthonra egy mágnestábla :))

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.05. 23:20:35

@Titi120: azt a 4-1-4-1-et inkább mondanám 4-2-3-1-nek, de ez részletkérdés, a lényeg, hogy ez tönkrevernék a széleken, mert Trocho és Poldi is multifunkcionális, Iniesta és Silva meg nem, és szerintem ehhez túl pragmatikus az öreg.

Én 50-re adom, hogy marad Torres mellett :)

Titi120 2010.07.05. 23:25:06

@heinrich:
Várjál, azt még nem gondoltam végig, hogy melyik variáció mit jelent, akkor amikor a németek vannak támadásban, egyelőre még csak azon elmélkedtem, hogyan lesznek megállítva majd a spanyolok. :)

Lojzi_ 2010.07.06. 08:35:28

@Titi120: Akkor odáig már eljutottál, mint Capello, és tovább, mint Maradona. :o))))

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.06. 09:06:59

@Titi120: Tetszik ez a 4-2-3-1 meg a 4-1-4-1-es dolog, de egy kicsit jobban megvizsgálnám azt az első négyest, hogy valóban négyen vannak-e abban a védelemben.

Pont arról beszélek, hogy Iniesta befelé mozog és Ramos állandóan támad, sőt szerintem Ramos küldte Villa után legtöbbször kapura a labdát a spanyolok közül. Alapvetően eddig a spanyolok ellen mindenki betolta mindenét középre, miközben a németek lesznek az elsők, akik talán megpróbálják két emberrel kivédekezni a Xavi, Alonso és a befelé tartó Iniesta hármast.

Egy őszinte fociban ki kell jönnie a minőségi különbségnek (Klose-Villa, Xavi-Özil, Iniesta-Podolski, Torres-Müller), mint amikor a ruszkikat leoktatták a spanyolok az eb-n. Lőw már annyit beszél a támadásokról, hogy nem lepődnék meg egy svájciakat utánzó német csapattól.

HosCincer 2010.07.06. 09:28:14

@pancho_sanza: nem fognak "svájcozni", mivel alapvetően nem ez az erősségük, a keretben is inkább a támadó felfogású játékosok vannak túlsúlyban (lásd a becserélhető középpályásokat)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.06. 11:55:35

Ez jó:

"Az újságok felhívták a figyelmet arra, hogy a dél-afrikai világbajnokságon eddig elért német sikerekhez jelentős mértékben járult hozzá a spanyol iskola. A két évvel ezelőtti Európa-bajnokság döntőjében éppen a spanyoloktól elszenvedett sima vereség után ugyanis a szövetségi kapitány azt tűzte ki célul, hogy a szemet gyönyörködtető, játékos spanyol stílust a német válogatottnál is meghonosítja." [origo]

Lojzi_ 2010.07.06. 13:48:33

Hát akkor a német válogatott meg is szabadult a Ballaszttól.

Ők is érzik, amit a fél világ, hogy itt őrá már nem sok szükség van.

Lahm annyival népszerűbb, hogy őt talán még Podolski sem fogja felpofozni az edzésen.

acdcisti 2010.07.06. 13:56:28

@Lojzi_: sajnos a lehető legszerencsétlenebb időzítést választotta.
Természetesen mindenkinek tetszik a mostani német játék, de azt nem kell elfelejteni, hogy 2002től errefele mindhárom érem elérésénél Ballack volt az egyik legfontosabb ember. 6éve csapatkapitány. 1 hónap alatt nem fogják csak úgy elfelejteni a többiek. Tisztelet s megbecsülés övezte.
Szerintem sincs már rá akkora szüksége a válogatottnak, kell a generációváltás, de ez a nyilatkozat rosszat sejtet: a csk megfeledkezett magáról, már világbajnoknak érzi magát a fél bagázs. S ez nagyon vissszaüthet.

Most természetese mindenki felsorakozik Lahm mögé őt megvédeni meg kimagyarazni a szavait, de a kár sajnos már megtétetett...

Lojzi_ 2010.07.06. 14:17:28

@acdcisti: Én másképpen gondolom.
Szerintem ideje volt tisztázni a kapitányi szalag tulajdonosának, hogy ő, a karmester Schweini és az azon a poszton játszó Khedira a csapat részei.
A poszt, a szerep és a szalag az övék, ahogy a sikerek is. Ők tagjai a csapatnak, nincs szükségük egy árnyékra, aki a lelátóról figyel "helyettem nyomod" arckifejezéssel.
Most jutott el a csapat is oda, ahová először a szakma, aztán a szurkolók, nevezetesen, hogy Michael ideje lejárt, érdemeinek elismerése mellett nyugdíjba került.

Löw még vár ezzel, de ha sikerül hozni a maradék két meccset, akkor ő is csatlakozni fog a sorhoz.

Ballack 36 lesz a következő világveresenyen. A lelátón a helye a Császár, Rummenigge, Merkel és a többiek között a díszpáholyban, nem Khedira helyén a középpályán.
Nincs már értelem behívni. Pont.

Boateng belépőjével Ballack válogatott pályafutása egy búcsúmeccsre korlátozódott valami neves ellenfél ellen, ahol a hatvanadik percben, mikor lecserélik óriási ováció keretében átadhatja Lahmnak a szalagot, ami a kis hátvédet illeti innentől.

acdcisti 2010.07.06. 14:43:59

@heinrich: Lahm szólt, hogy nem hajlandó vb után megvállni a csk szereptől. Kapsz bővebb infót a dologról kicker-en vagy akár nso-n is.

@Lojzi_: Ballack jövőbeli szerepével kapcsolatban tökéletesen egyetértünk. Itt a probléma az időponttal van. Nem hiszem, hogy bármi jelenlegi siker elfeledteti, hogy 10éve a válogatott meghatározó tagja, 6éve csk. Egyszerűen páran felnéznek rá (szerintem). S bár mindenki tudja, hogy mit hoz a jövő (Ballack nélküli DFB-t), ez a kijelentés a legfontosabb meccs előtt 1 nappal csak fejcsóválást s értetlenkedést fog kelteni, gyakorlati haszna nincsen. Ha nagyon érdekelte Lahmot a kérdés, akkor edzővel meg Ballackkal keleltt volna megbeszélni a hétvégén. De nyilvánosan szembeszálni vele fölösleges: Ballack a múltja miatt nem ezt érdemli.
Mégegyszer hangsújozom, félreértések elkerülése végett: szerintem is befejezettnek tekinthető Ballack válogatottbeli karrierje, én is ezt szeretném. De ennek a kijelentésnek itt és most zéró értelme volt.
Ha neadjisten egy gyengébb teljesítménnyel rukkol elő Lahm meg a csapat, akkor a sajtó szétcincálja, Ballack visszanyilatkozik... értelmetlen és fölösleges...

Amikor ősszel a Bayern vezetést kritizálta annak volt tartalma és értelme. Ennek nincsen.

Lojzi_ 2010.07.06. 14:54:53

@acdcisti: Khedira szempontjából nézve.
"Öcsi nem lesz itt semmilyen Ballack, Tiéd a lehetőség, nyomjad! Nem helyettes vagy, hanem Te vagy a király."

horas 2010.07.06. 14:59:03

Amit már szerintem mondtam,most már tökmindegy Torres formába hozatala,erre vagy ezekre a meccsekre ekllett volna formába jönnie,nem sikerült.
Bekell tolni Fabregas-t a helyére,ezen a meccsen nem lehet egy órát várni,hogy Torres hátha belejön.Rendre akkor élénkült fel a spanyolok játéka amikor Torres lejött.
Sokan azt,modnják,hogy a legjobban Svájc ellen játszott a spanyol csapat a vereség ellenére is.
Torres mikor állt be az utlsó 25 perce?
Torrest most már elkell felejteni,eddigre kellett volna formába lendűlnie,mostmár ne húzza vissza a csapatot.

HosCincer 2010.07.06. 15:02:58

@Lojzi_: ugyanez igaz (lehet) Schweinsteigerre is. Egyébként nem volt sok érteleme most ennek a nyilatkozatnak, nekik most a köv meccsre kéne gondolni nem az őszre, mikor Ballack a rehab után esetleg visszatér.

Bár az is elképzelhető, hogy az öltözőben ez régóta téma és mint új csk meg kell(ett) mutatnia a világnak/elődnek, hogy keményfarkú gyerek, mert ne feledjük, hogy Kahn is kritizálta Lahm csk kinevezését (sztem az is szerencsétlen nyilatkozat volt).

acdcisti 2010.07.06. 15:09:49

@Lojzi_: akkor tisztázzuk: Lahm csakis a csapatkapitányi tisztségek megtartásáról beszélt. Egyetlen szóval sem említette Ballack csapatból kirakását. Azt még Ő sem merte volna. Khedira szempontjából meg a csk kérdés nem mérvadó.
"A tiéd a lehetőség, nyomjad" dolgokat meg csapatmegbeszéléseken kell mondani.
Kár, hogy egy elődöntő előtt ez a fő téma. Ennyi. Ez egy olyan hét kéne legyen amikor mindenki a hátralévő 2 meccsre koncentrál, semmi másra.

Ilyeneket nyilatkozni elért volna 1 hét múlva is, Berlinben...

Mülinho 2010.07.06. 17:31:41

Tényleg szép focit mutatott be Németország, de ne feledjük mindenki annyira tud játszani amennyire hagyják. Hogy Schweinsteiger világklasszis teljesítményt nyújtott e abban nem vagyok biztos. Szinte egész meccsen üresben játszott és rengeteg ideje volt a játék szervezéséhez, és nem osztott ki olyan labdákat amikre azt lehtne mondani, hogy sok nem tudnák megcsinálni.

halareaal 2010.07.06. 18:48:39

sztem Fabregas beállítása nem lenne ekkora dilemma, ha del Bosque nem pazarolna el egy helyet Busquetsre. Alonsonak kéne az ő helyén játszania, amolyan ütköző-labdaszerző kpként (amit Madridban többnyire tökéletesen hozott, pont abban nem volt jó, ami talán itt is szerepe lenne). a középső kpálya megmaradna nagyo erősnek, mert Xavi visszavontabban játszhatna, és ott lenne még Fabregas is, aki szintén tud védekezni.
így aztán elöl lehetne egy Iniesta-Villa-Navas/Silva támadótrió. ez a csapat ugyanúgy tudna bármeddig passzolgatni mint a mostani csapat (gyakorlatiag Barca-felállás), viszont egyben sokkal lendületesebb is lenne.
a másik lehetőség h Alonso kerül a padra Busquets helyett, bár így sztem nagyobb az esélye a hibának.

horas 2010.07.06. 20:11:53

@halareaal:
Igen Fabregas-t bekell tolni,Busquets helyére meg Alonso megy hátra.
De talán Piqué centerben sem lenne hülyeség,kezdésnek egyből.

pimpalini 2010.07.06. 23:14:38

Ez a bíró szánalom volt. Remélem holnap Kassai nem fog a divatnak fújni...

Sajnálom szegény Uruguay-t.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.09. 15:14:38

@heinrich: "a sima favoritot elég meredek kijelentésnek érzem"
Így utólag változtatnál a véleményeden?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.09. 15:24:07

@pancho_sanza:

Én arra lennék kíváncsi, hogy akik kiröhögték Tika_-t az alábbi véleményéért (rajtam kívül mindenki), azok változtatnák-e az álláspontjukon.

"azért ne őrüljünk meg a hype-tól. Ha a német játékosok olyan kiba jók lennének, akkor nem Bundesligából kieső, meg középcsapatokban játszanának. Azért ne higgyük már el, hogy innen néhány lelkes futballamatőr jobban ért hozzá, mint a Chelsea vagy a Barca szakmai stábja."

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.09. 15:43:18

@pancho_sanza: nem, egyébként nem lenne vélemény, max tanulok belőle :)

Az egy teljesen másik dolog, hogy végül simán nyertek a spanyolok, és nyilván a meccs előtt is esélyesebbek voltak.

Abban nagyot tévedtem, hogy vajon a németek mennyire lesznek képben, mert kurvára nem számítottam arra, hogy Löw bekkelni készül, mint ahogy azt sem gondoltam, hogy ennyire erős lesz a spanyol letámadás.

Változatlanul azt gondolom, hogy (ha a meccs maga nem is), de a meccs képe ott ment el, hogy Müller helyén Trochowski játszott.

/közben telefonon is megbeszéltük, azt hiszem ebben a témában ennyi volt :) /

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.07.09. 15:44:18

@Csöncsön: ezredszer is: nem a játékosok jók, hanem amit ebben a rendszerben nyújtani tudnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.09. 17:02:25

@heinrich:

Igen, pontosan ezt állítottam én is. Meg is kaptam sporttárstól, hogy nem ismerem el az igazi teljesítményt, bezzeg, ha a Barca játszana így...

Titi120 2010.07.09. 18:17:35

@Csöncsön:
Kurvára nem értek egyet, mert Tika ebben a szösszenetében egy kalap alá vette Lahmot, Schweinsteigert mondjuk Podolskival vagy Boatenggel.

Míg előbbi kettőről változatlanul állítom, hogy a Chelseaben / Barcelonában is megállnák a helyüket, addig utóbbiak valóban nem véletlenül játszanak a Kölnben és a HSV -ben.

értelmetlen_nevű 2010.07.09. 18:20:39

@Titi120: szerintem ne erőltesd, nincs értelme :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.10. 09:36:42

@Titi120: @értelmetlen_nevű:

Na, pontosan erről van szó. Azt itt mindenki (még a németek iránt legszkeptikusabb kommentelő is) elismerte, hogy van a németeknél 1 vagy 2 klasszis játékos. Azzal szemben kellett ellenvéleményt megfogalmazni, hogy ez a német csapat tele lenne klasszisokkal.

Vannak olyan játékosaik, akikből még _lehet_ világklasszis, de a két nagy győzelmüket nem ennek, hanem a szervezettségüknek köszönhették.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.13. 15:14:25

@heinrich: Ezzel egyet tudsz érteni:)
Német klasszisok: Lahm Herr Schweini, Friedrich(Nem kell nevetni ő az)
Akik még lehetnek: Özil,Kroos, Müller(ő talán már az, de kell még egy szezon, hogy lássuk mit csinál, ha már ismerik a védők), és Boateng(Szerintem, ő az lesz, mert még nem is mutatott meg mindent amit tud.)
süti beállítások módosítása