Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa

2010.06.22. 11:44 Garcia bőrmester

Portugál gólfesztivál és helyzetek garmadája az armada csoportjában. A csoportkör második fordulójának utolsó napján a laikusok is elégedetten csettinthettek a gólok és helyzetek számának láttán. Támadó és védekező rekordok kerültek veszélybe illetve dőltek meg, miközben a népi Korea és az elefántok továbbjutási reményeit elmosta az eső.

Portugália-KNDK 7-0

Egész végig azon gondolkoztunk, hogy erre a produkcióra hogyan lehet ráhúzni, hogy „minden tőlük telhetőt megtettek” vagy, hogy ők az „erkölcsi győztesek”, de ez több lett a soknál. Kezdődhet az igénytelen polemizálás, hogy miként lakolnak meg a játékosok, szakvezetők, és egész családjuk hogyan fog szenvedni évszázadokon át a kommunizmus mélységes mély bugyraiban. A 7-0 arányú portugál siker legfőbb összetevői: a vesztes fél taktikai éretlensége, tapasztalatlansága, túlságosan őszinte győzni akarása és a győztes fél szemfülessége, amivel kegyetlenül kihasználta ellenfél gyarlóságait.
Aki látta a meccset tanúsíthatja, hogy az első portugál gólig mindkét csapat olyan esztelenül rohamozott, mintha nem lenne holnap, és bár a pontosabb összjátékot a portugálok mutatták be, jobban eltalált lövésekkel, precízebb támadásbefejezésekkel az ázsiaiak is szerezhettek volna gólt. Egygólos hátrányban azután az addig is inkább szerencsésen lehozott lestaktikát olyan butasággal „dobták fel” a népi Korea fiai, mintha egy házibulin a saját sörükbe öntöttek volna higanycseppeket, hogy azonnali hasmenésként rohanjon át rajtuk a portugál csapat. Történt ugyanis, hogy mindenféle ésszerű magyarázatot nélkülözve az utolsó védelmi vonalat feljebb tolták, maguk mögött üresen hagyva egy jó 30 méteres szakaszt, ellenben a középpályán elmulasztottak szorosan odaállni az emberek mellé, akik ily módon átvehették a labdát, megfordulhattak és nyugodtan indíthattak, kényszerítőzhettek. Úgy nem lehet lehozni egy meccset, hogy összesen három szabálytalanságot követ el egy csapat, ráadásul az, amelyik védekezésre kényszerülne elvileg. Mindezt még azzal is megfejelték a derék koreaiak, hogy egy-egy játékosuk teljesen váratlanul kilépett a középpályás-sorból, maga mögött hagyva területet a felpasszoknak és a felfutó szélső védőknek. Nem lennénk szomorúak, ha lenne miért ekézni a luzitánokat, de jelenleg csak annyit mondhatunk, hogy ebben az arányban is megérdemelten győztek, mert könyörtelenül kihasználták ellenfelük balgaságait, és elkedvetlenedését. Ez játék, kérem szépen, éppen ezért farkastörvények uralkodnak, mindenki nyerni akar és gólt szerezni, és ha ráadásul még hagyja az ellenfél is, akkor alázás lesz a vége. A magyarok után a portugálok lettek a világbajnokságok történetének második olyan csapata, amelyik egy félidő alatt szerzett hat gólt, és reménykedhetnek, hogy még összehozza őket a sors a KNDK-val, mert világbajnoki góljaik 30%-át ennek az országnak rámolták be.

Chile-Svájc 1-0

Nagyon durván alakul a H-csoport, miután Chile 1-0-s sikerével és a spanyolok győzelmével megnőtt a valószínűsége annak, hogy három csapat is 6 ponttal zárja a csoport küzdelmeit. Nem lehetnek maradéktalanul elégedettek a dél-amerikaiak, hiszen Svájc ellen bőven volt esélyük a többgólos győzelem kiharcolására is. Hitzfeld elképzelését nem igazán értettük, ami az alaptaktikát illeti. Két olyan csatárral kezdett, N’Kufo és Frey személyében, akik mellé sokkal inkább illene egy lendületes, sokat mozgó éktárs vagy támadó középpályás. Nem is kellett volna messzire menni ilyenekért, hiszen Barnetta vagy Derdiyok alkalmas lett volna erre szerepre, ha már a középpálya inkább a védekezés erősítéséről szólt. Az olaszok kapott gól nélküli csúcsának megdöntését, a Lippitől „ellesett” két falbaágyazott ékkel próbálták megvalósítani. Ez végül sikerült is nekik, hiszen Beguiristain 1994-ben szerzett gólja után kaptak újra gólt, amikor Márk Gonzalez betalált. Már a kiállítás előtt is a chileiek akartak inkább futballozni, utána pedig már egyértelmű volt a képlet. Akárcsak a spanyolok ellen, végig rezgett a léc a svájciaknál, most azonban nem tudták kiböjtölni a meccs nagy részét kapott gól nélkül. A chileiek játékában az az élvezetes, hogy az ilyenkor elvárható kockázatot zokszó nélkül felvállalják, azaz megpróbálnak pontos erős passzokkal, egyéni megoldásokkal operálni annak érdekében, hogy ne csak beadásokkal kerüljenek a védelem mögé, ne csak ilyen módon teremtsenek helyzeteket. Más kérdés, hogy ebből gyakran lesre futnak, és nem igazán mennek az utolsó passzok, de legalább megadják maguknak az esélyt, hogy játékkal hozzák zavarba a beálló ellenfelet és ha Paredes jobb megoldásokat választ az utolsó negyed órában, akkor meg lehetett volna a sokat érő kétgólos győzelem is. A gól maga, a lassítások alapján leshelyzetet követően született, de bármennyire is fájó ez a szenvedő félnek, a partjelző által elnézhető kategóriába tartozott. A hat pont ellenére lehet hiányérzete Marcelo Bielsának, hiszen tanítványai minden huszadik (!) lövésből találnak be eddig a vb-n, ami a spanyolok ellen nem sok jóval kecsegtet.
A svájciakról olyan kép kezd kialakulni bennünk, mint a 2004-es görögökről. Jó-jó, hogy mindenki a saját eszközeivel próbál meg érvényesülni, de azért mi azt szeretnénk, ha a tetszetősebb futballt játszó csapatok jutnának tovább a csoportból, ezek pedig a spanyolok és Chile. Ennek egyre kevesebb a realitása, de azért még bízunk benne. Honduras sem reménytelen abból a szempontból, hogy egy nyerni akaró – meglátjuk, ezt hogyan csinálják – Svájc ellen kikaparja a gesztenyét a másik kettőnek.

 

Spanyolország-Honduras 2-0

Maga Del Bosque is elismerte, hogy ennél több kell a későbbiek során, ami a spanyolok teljesítményét illeti. Ez a mérkőzés alkalmas lehetett volna arra, hogy Torres is játékba lendüljön, de a lecserélésekor nem az látszott az arcán, hogy elkapta volna az ívet. Villa, aki a Valenciában is gyakran indul a szélről, és Navas volt csak lendületes a támadók közül, míg a spanyolok vb előtti és közben kialakult/megváltozott helyzetének hű tükre volt Fabregas játéka. Nagyobb elán, több rágyorsítás kell most, mert Senna helyén ketten szűrnek és kevesebb ember jut a kreatív támadásépítésre. Az Arsenal játékosa láthatóan abban a tudatban lépett pályára, hogy elég lesz a megszokott, csereként mutatott, könnyed játék, az hogy a gördülékeny labdajáratáshoz hozzáteszi a jó passzokat oldalirányba, és úgyis odaérnek a kapu elé. Most ez egyelőre kevés, de természetesen bőven benne van a lehetőség a spanyolokban, hogy felpörögjenek, mert minden csapatrészben vannak olyan embereik, akik plusz lendületet adhatnak a játéknak. Kicsit elringatták magukat a vb előtt, de lehet, hogy pont ez sül el jól, ha a torna későbbi szakaszára meglelik a szükséges többletet. Nehezíti a helyzetüket, hogy pár nap múlva, egy adott meccsen már szinte maximális hőfokon kell pörögniük, ha nem akarnak idő előtt búcsúzni. David Villa egyébként a spanyol vb-góllövőlista élére ugorhatott volna, ha belövi a Jesus Navas buktatásáért megítélt tizenegyest. A hatodik világbajnoki góljával egy madridista kvartetettet (Butragueno, Hierro, Raúl, Morientes) előzhetne meg. A góllövőlista egyébként kezd úgy alakulni, mintha a spanyol bajnokságban lennénk, ebben a fordulóban, Forlán, Higuain, Luis Fabiano és Villa is többször betalált.
Honduras továbbjutási esélyei jelentősen csökkentek ezzel a vereséggel, de nem reménytelen a helyzetük, hiszen Svájc legyőzésével és megfelelő gólaránnyal akár tovább is juthatnak. Biztosak lehetünk benne, hogy meg is próbálnak majd mindent, hiszen rúgott gól és szerzett pont nélkül ők sem akarnak távozni Dél-Afrikából.

 

99 komment

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr412100575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

United82 2010.06.22. 12:07:20

"A góllövőlista egyébként kezd úgy alakulni, mintha a spanyol bajnokságban lennénk, ebben a fordulóban, Forlán, Higuain, Luis Fabiano és Villa is"

hát olyan csapatokkal játszottak aki kiscsapatnak számít, akárcsak a spanyol bajnokság nagy része, így természetes hogy beindul a gólhenger, egész évben ezt "gyakorolják":):)

Ami az egész lényegét illeti, a H csoportból Chile és Spanyolország jusson tovább és akkor akármilyen párosításban is, de a Brazil,Portugál vs Chile,Spanyol meccsek a nyolcaddöntő legjobb meccseit hozhatják hiszen mindegyik csapat a támadásnak él, bár a Chileiek túlságosan is és egy jól kontrázó Brazília , de akár a Portugálok is meglephetik őket több góllal simán, egy esetleges brazil-spanyolra nem tippelnék, bár most a brazilokra tennék, a portugál-spanyolon pedig a spanyolokra, de az sem lenne egyértelmű...
egy tuti jó kis meccsek lennének.....

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.22. 12:08:15

szakmailag kérdem (nem érzelmileg, mielőtt beleköt bárki is): mi Cesc padoztatásának oka? (ennyivel jobbak az előtte lévők a sorban, h a második meccsen 30 percet játszon?)

United82 2010.06.22. 12:10:45

@imici77:
Ezt én sem nagyon értem...
Bár DB rendszerébe Xavi a fő irányító és Cesc így csak csere lehet...

Garcia bőrmester 2010.06.22. 12:11:42

@Rooney82: bezzeg Új-Zéland meg Algéria azok Óceánia meg Észak-Afrika Svájcai :)

Garcia bőrmester 2010.06.22. 12:14:12

@imici77: Busquets olyan a válogatottban és a Barcában is, mint répa a hányásban: mindig benne van, a jelenlegi divat pedig a minimum két szűrőt diktálja, így Xavi az egyetlen kifejezett irányító

nordsee 2010.06.22. 12:14:48

@Rooney82: egész évben ezt "gyakorolják"

Ja, Torresnek is ezért nem megy. Nagyobb nyomás alatt jobban játszik sokkal, a Pool rányomta játékára a bélyegét. Neki lendület kell, versenyfutás, leindítás, hirtelen szituációk. Olyankor gyorsan kapcsol, hibátlan. Ez az életlen, lélektelen labdaárarejszolás úgy látszik nem csak bennem kelt hányingert...
Kezdem elveszíteni a hitemet a spanyolokban, de a lelkesedésemet mindenképpen...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 12:15:58

@Rooney82:

Voltak másoknak is gyöngébb ellenfeleik (pl. angolok, olaszok, franciák...), aztán mégiscsak az Atlético, a Sevilla, a Valencia (Barcelona) és a Real csatárai tudtak duplázni. Ha támadófocit akar az ember látni, akkor La Liga! :-)

Egy Chile-Portugália meccs szerintem egyáltalán nem lenne egyértelmű, sőt, mint ahogy a többi lehetséges párosítás sem. (Talán a brazil-chilei lenne az: a brazilok sajnos szétkontráznák Chilét.) Abban mindazonáltal egyetértünk, hogy a G- és H-csoport négyesétől nagyon jó meccsek várhatók a nyolcaddöntőben.

montipájton 2010.06.22. 12:18:38

A spanyoloknál néha nem tudtam eldönteni: ennyire lazák vagy ennyire görcsösek... Ha belövik a helyzeteiket - amiket edzőmeccs-jelleggel alakítottak ki -, van egy 6-0-juk és azzal a svunggal, önbizalommal, felszabadultsággal mennek neki Chilének. (Zárójel: fejelni miért nem tudnak a spanyol játékosok, gólhelyzetben, kapuval szemben, 3-4 méterről...?)
Így a kihagyott tizenegyes az utolsó emlékük, Torrest lecserélik, és Chilének az iksz is bőven elég, nekik meg ott a kötelező győzelem terhe. Úgy, hogy Xavi önmagához képest max. 50%-on játszik.
Azért a világ egyik legjobb csapata persze, mert így is behúzhatja simán és ellentmondást nem tűrően - de valahogy mégis bennem van az érzés, hogy nincsenek teljesen felszabadulva a saját görcseik alól.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 12:19:25

@nordsee:

Chile ellen lesz nyomás, utána meg (ha sikerül továbbjutni) alapból. Én is ebben bízom. Torres egyébként nyilatkozta is a vébé előtt, hogy a spanyolok a nagy ellenfeleket szeretik, mert ellenük igazi kihívás játszani.

United82 2010.06.22. 12:19:26

@Csöncsön:
egy esetleges Chile-Portugál sztem az lenne, lehet szidni a portugálokat és CQ-t, de lassan 20 meccse nem kaptak ki és ezalatt a 20meccs alatt , ha jól tudom 3(!) gólt kaptak, vagyis a védelem nagyon rendben van, így magukra engedik a támadó chileieket és akkor Cé nagyon élhet, és ha él , akkor az ellenfélnek annyi.

Beyonder 2010.06.22. 12:20:38

@imici77: Del Bosque nem szereti a szakállas játékosokat. (A kecskeszakállasokat igen.)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.22. 12:22:55

@montipájton: Igen, a mezőnyben lazák, a kapu előtt viszont görcsösek, de nagyon. A nagy ziccereket meg a tizit elremegték (Villa is). Az arc góljai meg egy gyönyörű egyén alakításból és egy megpattanó távoli lövésből születtek.

Walmer 2010.06.22. 12:24:01

"góllövőlista egyébként kezd úgy alakulni, mintha a spanyol bajnokságban lennénk, ebben a fordulóban, Forlán, Higuain, Luis Fabiano és Villa is többször betalált."

Ez a mondat olyan Csöncsönnek és barátainak, mint volt anno a repülőbenzin jim Clark Lotusának.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.22. 12:27:20

@pote: "." hogy jelenlen meg az előző üzenet, mert a korábbi varázslásaim ellenére Sem jelent meg. - kiszedheted, meg ezt is.

Garcia bőrmester 2010.06.22. 12:28:44

@Walmer: és még meg sem vártuk, hogy Messi rúgjon ma négyet a görögöknek, Henry meg nullát Dél-Afrikának

Walmer 2010.06.22. 12:29:11

@Garcia bőrmester: az új-zélandi retesz, az már világhírű, ha nem tudnád. Az "algériai védekezés titkai" c. előadásra, amit közvetlenül a vébé után tartanak Algírban, meg már felirtakozott capello, Lippi és José is;-)

balu11 2010.06.22. 12:30:33

Abszolút elismerve, hogy Zidane óta Xavi a passzolás istene, nem biztos, hogy butaság lenne megpróbálni Fabregast a kezdőbe - nyilván leginkább Xavi mellett, de ez láthatóan nem fog megtörténni, szóval akár helyette.

Neki sincs nagyon baj a passzjátékával, biztos iszonyú nagy bizonyítási vágy van benne, ráadásul Xavi teljesítménye tényleg max. alulról karcolja az 50%-ot.

Ráadásul mivel erősebb testalkatú, és kicsit más szerepkörben is játszik a klubjában, talán az 1-1 elleni szitukat jobban venné, és távolról sem csak Xabi Alonso lövöldözne.

Plusz komoly lenne a meglepetés-faktor is, amit az inkább szívvel, mintsem ésszel focizó (nem bántás!) chileiek nem biztos, hogy gyorsan le tudnának reagálni.

(Még mielőtt az egész Barca-brigád kivont késsel a torkomnak esik: ez csak egy felvetés, és nem állítottam, hogy Fabregas jobb játékos, mint Xavi.)

Beyonder 2010.06.22. 12:35:01

@nordsee: apropó Pique: elég durva volt, amikor a labda tökön találta, szegény Ibra biztos felhördült otthon :)

Ronal-d'oh! 2010.06.22. 12:36:43

@balu11: esetleg Busquets helyett, Alonso mellé szűrőnek?

United82 2010.06.22. 12:38:02

(csak nekem hiányzik már most, hogy nem lesz fél 2kor meccs és így dolgozni "kell" ?:D)

caralho voador 2010.06.22. 12:41:10

Valahogy az az érzésem, hogy a spanyoloknál a Xabi-Busquets kettős támadásban túl sok (védekező, statikus ember), védekezésben meg nem elég hatékony. Az eb-n elképesztő volt Senna, egymaga sokkal-sokkal jobban szedte össze a labdákat, mint ez a két arc. Egyikük helyett kéne Silva vagy egy másik futó ember, valahogy így: Navas/Silva, Xavi, Xabi/Busquets, Iniesta. Akkor legalább a támadások gördülékenyebbek lennének. Capdevila meg sajnos szar.

Ronal-d'oh! 2010.06.22. 12:44:15

@Rooney82: legalább lesz időm szóbelire tanulni. :D

lószerafin 2010.06.22. 12:49:24

Busqets a kerékkötő, csak a Barcában ez nem látszik, mert elbírja a csapat, de meggyőződésem hogy ott Tőzsér is lehetne a szűrő azt is elviselnék. Ide Xabival tényeg túl sok. Helyette kéne Silva vagy Fab, aztán mindjárt jobb lenne minden.

United82 2010.06.22. 12:52:57

@lószerafin:
Javíts ki ha tévedek de Xabi Alonso nem tipikus DM, a Poolban is Maszki rombolt mellette, ő pedig inkább mélységi irányító. A spanyolok beleesnek abba a hibába amibe a Real 4-5éve, nincs "Makeleléjük"...
Ez visszaüthet...
Sok a spíler, de nincs zongoracipelő, illetve aki van , az nem olyan szintű amilyennek kéne lennie.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.22. 12:53:45

@lószerafin: Nem Busqets hagyta ki az ordító helyzeteket.

Füles 60 2010.06.22. 12:55:44

@imici77: DB lepacsizta Wengerrel :), így Fabregas érezheti ha elmegy a Barcába mi történne vele. Ha játszatni kell, akkor már nem a mi fiunknak tekintik a spanyolok.

bakító 2010.06.22. 13:00:38

@balu11: Hát az a durva, hogy a spanyol középpályával rengeteg variációs lehetőség van, és bár egy besült, még mindig lehet újítani (és kiváló játékosokkal).

Szóval a két szűrős rendszer, előtte Xavi, a szélen Iniesta és David Silva beégett a Sváj elleni meccsen. A második meccsen ugyanezt akarta elsütni Del Bosque, csak Villát kirakta Iniesta helyére Illetve Silva helyett Navas játszott és középen Torres. Talán két meccs alapján már rájön, hogy nem kéne ezt erőltetni. Mivel Chile úgyis a széleken próbál meg majd támadni, nyugodtan elfelejtheti az egyik vkp-t, és egy Xavi-Iniesta vagy Xavi-Fabregas vagy Fabregas-Iniesta kreatív kettőst bepakolhat Busquets vagy Xabi Alonso elé. Ezáltal létrejöhet a Villa-Torres páros elöl, ami nagyon gyilkos volt az EB-n.
Az tény, hogy a két szűrős rendszerben, csak Xavi helyére fér be Fabregas, vagy egyfajta árnyékéknek egy deffenzív felállásban.
Mindebből azt is leszűrheti Cesc, hogy a Barcában nem sok sót fog megenni ha elmegy. Ott egyértelműen taktikai csere lesz belőle, a jelenlegi isten státusz helyett.

Tika_ 2010.06.22. 13:03:00

"Ez játék, kérem szépen"
én tényleg bírom ezt a felfogást, de utoljára Freitől olvastam (már nem a svájci focistától, hanem a magyar újságírótól :)), és már akkor is mosolyogtam magamban, hogy szegény Tamásnak nem szóltak, hogy ez legfeljebb neki játék, az érintettek többségének sport ;)

gezabá (törölt) 2010.06.22. 13:08:23

nemrég még repedt volt a lába. Fabregasnak. kár még erőltetni.

nordsee 2010.06.22. 13:10:54

@bakító: Nem meri meglépni a kétcenterest, ha már az underdog ellen sem.
Xavi keresi a formáját, de Fabregast sem meri meglépni kezdőnek. Tegnap is támadójátékra számított és visszatámadásokat vizionált. Ahhoz képest nézett ki így a csapat. Bár egy esetleg(!) passzívabb Chile ellen lehet, hogy jegeli Busqetst.

Tika_ 2010.06.22. 13:18:01

@imici77: @balu11: Még mielőtt elvakult Barca fanatizmussal vádolnának, ha Fabregas hasznosabb a csapatnak, akkor játsszon ő Xavi helyett. De aki nézte a meccset tegnap, az láthatta, hogy amíg Xabi és főleg Xavi kurva jók (nyilván messze még a csúcsformájuktól), addig Navas helyett akár Raúl is játszatna. Vagy Fabregas, mert Xavival ellentétben semmit nem csinált, úh legfeljebb mellette kéne megpróbálni.
@Beyonder: rotfl :))))
@caralho voador: Capdevilla szerintem idegen test a csapatban

Pedig a lengyel előkészületi meccsen már végre nem azt éreztem, hogy hiányzik Messi. Most n hiányzott Iniesta.

balu11 2010.06.22. 13:25:06

@nordsee: egyetértek, nem lesz két center, és ez sztem alapvető hiba a spanyoloknál, ami csak azért nem biztos, hogy visszaüt, mert tényleg nagyon komoly variációs lehetőségek vannak a középpályán

@Tika_: Xavi persze, hogy "csinál valamit", hiszen rajta szinte minden labda átmegy, míg ez egy szélsőnél nem így van (Navas - akinek a játéka nekem inkább tetszett, mint sem, egyébként)

a két center elhagyása + 2 vkp az, ami szerintem már túlzás, ráadásul úgy, hogy Cesc azért alkalmas a védekezésre is bőven (kb. annyira, mint Xabi Alonso a támadásra)

szóval nálam: X. Alonso - Villa, Fabregas, Xavi, Navas - Torres

mivel ez biztos nem lesz (túl offenzív...), azért írtam, hogy Xavi kb. bebetonozott helyén lehetne megpróbálni Fabregast (ha egészséges, persze)

granate 2010.06.22. 13:28:33

Na az aztán érdekes lesz, hogy fog Svájc támadni... bár a görögök is csodákcsodájára képesek voltak rá Nigéria ellen. Valahogy olyan szabályokat kéne hozni, amik nem teszik lehetővé az antifocit. pl. 0-0-ra szerintem nem kéne pontot adni, mert az csak annyit jelent, hogy nem történt semmi (egy-két ritka kivételtől eltekintve)

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.06.22. 13:33:58

Ha Chile nem megy tovább ebből a csoportból, csak magának köszönheti (meg kicsit a spanyoloknak, mert Svájc nem kéne hogy képben legyen, és mégis ott van...)
Szimpatikus, gyors csapat, de összesen rúgtak két gólt, pedig mindkét meccsen sokkal alaposabban megszórhatták volna az ellenfelet, és most nyugodtan várhatnák a spanyolokat, így viszont pont amennyire kötelező a győzelem a spanyoloknak (szerintem behúzzák), annyira nem szabadna Chilének kikapni (pedig kifog).

Ami a legjobban tetszene, ha a spanyolok az utolsó pillanatban tudnának csak egyenlíteni egy hősies nagy csatában, de közben meg Honduras két góllal vezeta másik meccsen és hiába rúgnak egy ótvar nagy potya gólt a svájciak a rendes játékidő hosszabításában, így is maradnak három pontosak - csak erre valljuk be, elég kicsi az esély.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 13:34:25

@Rooney82: Azért Marcos Sennát Makelelével összehasonlítani nem túl szofisztikált.

@imici77:A változtatási igény felmerült a spanyoloknál. Torres és Villa mindenképpen kell, mert az ő góljaikat nem tudja betenni stabilan senki a keretből. Ez természetes egy olyan csapatban, ahol mindenki (Mata, Iniesta, Fabregas, Xavi, Xabi Alonso, Navas) az utolsó passzairól híres és a kaput tudatosan csak Xabi Alonso támadja a csatárokon kívül. Az is egyértelműnek tűnik, hogy Busquets szerepét stabilnak gondolja del Bosque, amíg nem kell kockáztatni, tehát marad három hely, amire kettőt rögtön ellőhetsz XAvi és Xabi Alonso személyében. Marad az egy hely, ami most Jesus Navasé lett, de ide pályzik Iniesta, Silva és Fabregas is. A rendszertől függ, hogy Fabregas belefér-e.

Volt egy 4-1-4-1, amiben az alapemberek (Silva, Iniesta, Xavi) elsőbbséget élveztek Fabregasszal szemben. Ez nem nagyon múködött, így Benítezesre vette a figurát del Bosque. Papíron egy 4-2-3-1-el, amiben Villa-Xavi-Jesus Navas lenne a 3. Az egyértelmű, hogy mekkora különbségek vannak a bal (Villa) és a jobboldal (Navas) között. Beadni Villa meg sem próbált, míg Navas nem szerénykedett a beadásokkal, amelyek hasznosságát én erősen megkérdőjelezném. Mindenmellett egy olyan támadójátékot produkált, amelyben a jobbhátvéd (Sergio Ramos) ért oda azon akciók befejezéséhez, amelyek nem a jobbszélső oldalán futottak.
Szerintem lesz még itt meglepetés, mert az már most látszik, hogy nem a játékrendszerhez válogatott del Bosque, hanem a klubteljesítmény alapján legjobbakat összeszedte, aztán most próbálkozik össze-vissza. Az egész vb kulcskérdése spanyol szempontból, hogy mennyi ideje van még kísérletezgetni.

neeskens 2010.06.22. 13:36:49

Én nem érzem, amit itt annyian mondtok, hogy a spanyol középpálya teljesítményével van gond.

Valóban Busquets kicsit lefelé lóg ki, valóban Xavi is szürkébb picit. De szerintem nincsenek szerkezeti gondok. Egész egyszerűen arról van szó, hogy elrontják a befejezéseket.. Tegnap nem tudtam eldönteni, hogy ez azért van, mert nagy a nyomás, vagy pont fordítva: flegmáznak.

Torres egymaga 3-4 gólt rúghatott volna, ha nem ilyen dekoncentrált.

raja ram 2010.06.22. 13:39:26

Ilyen játékosállománnyal, mint a spanyoloké, egyszerűen le kellett volna rohanni egy ilyen gyenge csapatot, nem 90-10-es labdabirtoklással gurigázni. Egy ilyen qualitású csapat hogy elégedhet meg 2-0-lal,hiszen lehet, hogy a gólkülönbségen dől el a csoportelsőség. Nem gondolják komolyan, hogy jelenlegi formájukban eséllyel lépnek pályára Brazília ellen?
Bebizonyosodott, hogy a világ felkészült erre a taktikára (ld.Svájc) és ezzel ma már nem lehet messzire jutni.

lószerafin 2010.06.22. 13:39:38

@Rooney82:Xabi tényleg nem volt az a tipikus szűrő a poolban, de pár madrid meccsen mintha ott játszott volna. ÉS ha megnézed, semmivel sem rosszabb labdaszerzésben mint Busquets. Reméljük alakít valamit Honduras Svájc ellen mert nem szeretném ha Chile vagy Spanyolo kiesne. Így az elején.

lószerafin 2010.06.22. 13:41:28

@pancho_sanza: Jók lettek volna azok a beadások ha Xavi tud fejelni meg Torres emlékszik hogy kell lőni.

caralho voador 2010.06.22. 13:45:18

Navas szerintem tipikusan az a spíler, aki látszólag jól játszik, sokat van játékban, sokat ad be, stb., de ha megnéznénk, a hatékonysága valószínűleg nem lenne túl nagy. Sok labdát elszór, a beadások nem jók, stb. Ő amolyan vonalszélső, akit inkább Llorentével kéne párban játszatni, mert a jelenlegi felállásban nincs igazi center, aki jó hatásfokkal érkezne a beadásaira, még ha Torres nagyon sokat fejlődött is e téren Angliában. Navas szerintem alapvetően nem illik egy labdajáratós, sokat passzoló csapatba, amit egy Xavi, Iniesta vagy Fabregas játéka határoz meg, lukra futásokkal, az üres területekre betett ütempasszokkal. De lehet, nincs igazam.
Igazából azt sem értem, miért klasszikus jobbszélsővel játszanak, mikor azon az oldalon van egy támadásban erős szélsőbekk, a másik oldalon Capdevila meg képtelen elöl bármi jelentősre.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.22. 13:45:33

@pancho_sanza: köszi (és a Többieknek is)! "és a kaput tudatosan csak Xabi Alonso támadja a csatárokon kívül." - ezzel a résszel nem értek egyet, Cesc igazán hatékony a kapu előtt, s ha azt mondom, h hatékonyabb, mint Alonso, akkor vagy leszeded a fejem, vagy elgondolkodsz rajta:)

Üdv, ymy

gezabá (törölt) 2010.06.22. 13:48:30

@pancho_sanza: akkor nagyot buknak... ha nem most, a következő meccükön. vb-n nem szokás kísérletezni.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 13:50:38

@lószerafin: Szerintem Navas egyedül többet adott be a másfél meccse alatt, mint az egész vb mezőny összesen és mintha nem úgy érkeztek volna a beadásai, mint például Klose fejesénél. ez a fajta beadásosdi, amit Navas művel, eléggé idejétmúltnak tűnik és ennél már a közepes szélsővédők is változatosabb repertoárból válogatnak. Hirtelen az öreg Joseba jut eszembe, aki hasonlót művelt spanyol mezben.

bakító 2010.06.22. 13:51:24

@pancho_sanza: Annyi kiegészítést tennék ehhez, hogy Fabregas esetében működhetne az árnyékék szerep is (15 gól és 16 gólpassz idén), szóval támadhatná a kaput ő is, de ekkor értelemszerűen Villa vagy Torres nem kell.

A nagy baj az, hogy Del Bosque nem dolgozott ki B tervet, és most tényleg össze-vissza kapkod. Ha most, vagy a 16 közt kiesnek, az egyértelműen az ő sara lesz.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 13:55:14

@bakító: Villánál jobb árnyékék nem létezik. A Torres - Villa pár soha sem volt igazából pár és Fabregas tényleg Villa cseréje volt az Európa bajnokságon.

balu11 2010.06.22. 14:00:29

"nem a játékrendszerhez válogatott del Bosque, hanem a klubteljesítmény alapján legjobbakat összeszedte" - ezzel mélységesen egyetértek, és ebből még akkor is lehet (van!) probléma, ha az így összeszedett keret a világ legjobbja

@bakító: sztem Cesc nem az egyik csatár helyett kellene szerepeltetni (hiszen Villa is árnyékék-szerű végeredményben, tegnap főleg), hanem igenis velük együtt, ahogy fenn írtam:

X. Alonso - Villa, Xavi, Fabregas, Navas - Torres

(ennek a "beszaribb" változatában Xavi helyett Sergio)

Neil Blender 2010.06.22. 14:04:00

@pancho_sanza: egyetértek. Navas aktiv volt de a "megkapom a labdat, tolok egyet kifele, beadom" variaciot nyomta egesz meccsen. Mikor nem ezt adta elo sokkal jobban jatszott, en azt veltem felfedezni, hogy ellentetben a tobbiekkel egyszeruen nincs onbizalma.

Nyert a kedvenc csapatom, megis duhosen kapcsolatam ki a TV-t, iszonyatosan sok helyzetet elkurtunk, elflegmaskodtunk, Villa nyomhatott volna nagyobb koncentracioval kisebb arccal olyan 5 golt, Torres siman 3 100%os ziccert rontott es akkor nem beszelnek a felelmetesen gyenge Xavirol, mintha a Rozmár megtiltotta volna neki hogy 17 méterről középről lőjön, inkább ütemtelenül kirakja a szélre...

Aki különösen tetszett az Ramos, Xabi és a 2 gólja miatt Villa persze.

Az megvan hogy Piqué lassan ugy nez ki mint egy nem tul jo es peches boxoló? Ráadasul még a szivart is ellőtték tegnap. Ő áldozta fel magát legjobban a sikerért :)

neeskens 2010.06.22. 14:07:35

"A nagy baj az, hogy Del Bosque nem dolgozott ki B tervet, és most tényleg össze-vissza kapkod."

Ezt azért nem kéne, beragadtak a rajtnál, most meg nehezen lendülnek bele. Erre kiosztjátok Del Bosque-t, hogy nem ért a focihoz. Valószínűleg egy kicsit nagyobb rálátása van a spanyol válogatottra, mint nektek itthonról.

Miért kapkodna? A svájci meccs elment, ez benne van. Xayi sérült volt, Torres sérült volt, Iniesta sem volt 100%-os. Utána lazán elintézték Hondurast, kicsit nyögvenyelős volt a meccs, de ez várható volt a gyenge rajt után. Hoztál a kötelezőt, nyerhettek volna sokkal többel. Ez van, itt tartanak, jöhet Chile.

Nem kell mindig olyasmiket belemagyarázni, ami nincs.

Gazpacho 2010.06.22. 14:10:32

@Neil Blender: Navasszal kapcsolatban teljesen egyetértek, köztudottan nagyon lelkis játékos, tegnap is túlidegeskedte, hogy a kezdőben volt.

bakító 2010.06.22. 14:11:26

@balu11: Nekem is ez tetszene a legjobban (talán Navas helyett Iniesta), csak arra próbáltam rámutatni, hogy van pár univerzális játékosa, akiket nem, vagy késve próbál ki, ha a meccs előtt megálmodott taktika nem működik.
Én komolyan nem láttam még ilyen sokoldalúan variálható középpálya-támadó szekciót (még klubszinten sem), és mégsem kezd vele semmit Del Bosque.

nordsee 2010.06.22. 14:14:30

@Gazpacho: Igen, de az is látszott, hogy a 2. félidőre rengeteget javult. Én az elsőben azért könyörögtem, hogy legalább egy lövőcselt csináljon már "beadás" előtt, mert 5ből 4 az ellen testén csattant.

bakító 2010.06.22. 14:16:32

@neeskens: Egyébként maga Del Bosque sincs megelégedve a játékkal, ennek ellenére nem látom továbbra sem a B tervet. 180 perc alatt azért próbálhatott volna valamit, nem?
Én nem állítom, hogy jobban értenék a focihoz mint Del Bosque, sőt abban is biztos vagyok, hogy Domenech is jobban ért hozzá, de attól még lehet véleményem. Sőt az sem elképzelhetetlen, hogy egy egyébként jó edző betlizik egy jó játékoskerettel, mert konokul ragaszkodik valamihez ami nem működik. Ők is emberek, nem tévedhetetlenek.

Messi88 2010.06.22. 14:22:05

@neeskens: egyetértek.
Amúgy sztem Busquets tegnap nem lógott ki lefelé, de lehet tényleg más meccset néztem :)
Navast el kell felejteni, de gyorsan, Ini remélem felépül már.
Azért azt is figyelembe kéne venni, hogy ez a spanyol keret fizikálisan sincsen toppon. Torres, Fabre, Ini, Xavi nagyon sokat kihagytak az utóbbi időben, Xavinál különösen durva volt az uccsó pár bajnoki meccs, végig kisebb izomszakasással játszott. Vele kapcsolatban még megjegyezném, hogy sztem most nem teljesen ugyanazt kell játszania, mint amit a Barcában szokott, kicsit előbbre van tolva (még az utóbbi 2 évhez képest is), emiatt nem megy át rajta annyi labda. Vissza kéne tenni a helyére, Busquets (bár sztem nem rossz), de felesleges, Fabre-nak kezdenie kéne. Capdevilla játékából még sok probléma lehet sajnos...

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.06.22. 14:22:08

@bakító: pont ez a lényeg Neeskens hozzászólásában, hogy itt nem a B terv hiánya a probléma, hanem a gyenge helyzetkihasználás. Legalábbis nekem ez jött le a két legutolsó hozzászólásából, és nem mellesleg egyet is értek vele.

Neil Blender 2010.06.22. 14:24:07

@bakító: Miert kene Del Bosquenak panikolni? Honduras az 1 perctol kezdve megvolt, tenyleg csak a golarany volt a kulonbseg, Del Bosque arrol nem tehet hogy Torres 3 ajtoablak ziccert elront, Villa 11est hibaz stb. A jatek megvolt, a helyzetek megvoltak ennyi.

A jatek es a helyzetek Svajc ellen is megvoltak, ott is a helyzetkihasznalas volt iszonyatosan tré, ellenben kaptak egy elkerülhető gólt. Ha belovik a helyzeteket akkor nem lett volna problema ott is. Szerintem ott sem jatekrendszeri, jatekoskereti hibarol kellett beszelni, hanem koncentracio es felfogasbeli hibabol. Ami nem volt tokeletes most sem de epp eleg volt egy izgulas mentes 3 pontra.

En azt mondom hogy a legjobbkor jott a spanyoloknak a pofon, kicsit fel lehet ebredni a csipkerozsika alombol hogy ok a legjobb csapat, meg urfoci, meg faszomtudja es el lehet kezdenni alazotsan dolgozni a sikerert.

neeskens 2010.06.22. 14:24:20

@bakító: Félreértesz. Én nem azt állítom, hogy nem lehet bírálni az edzőt, meg nem lehet a drukkernak véleménye.

Hanem azt, hogy ez alapján a két meccs alapján szerkezeti problémákról írtok.Volt egy kisiklás, de igazából ez a fociban előfordul. Tegnap meg simán nyertek, úgy , hogy 7-0 is lehetett volna. Voltak problémák a sérültekkel is, pechjük is volt Svájc ellen. Szerintem DelBosque nem kapkod és taktikai probléma sincs.

nordsee 2010.06.22. 14:27:42

@Messi88: "Vissza kéne tenni a helyére"
De ott meg Alonso toporog, és ha Sergiót kivesszük, így eggyel hátrébb jön az egész, az kb. életveszély. Mer ugye Xabit meg nem vesszük ki.

neeskens 2010.06.22. 14:28:41

@Neil Blender: Egyetértek. Koncentrálni kell a kapu előtt, meg kicsit harcolni is. Nem a mágnestáblán a bábuk tologatása a megoldás a gondjaikra.

Füles 60 2010.06.22. 14:31:51

@neeskens: Persze lehet neked van igazad,de ez igaz Domenach-ra is neki is nagyobb a rálátása a franciákra, mégse sikerült neki egy jó válogatottat összerakni.

horas 2010.06.22. 14:33:01

Ez a VB tökéletesen példázza azt,hogy van olyan is mikor azért nem azért nem jó egy csapat,mert X játszik Y helyett és Z-nek kellene W poziciójában játszani.

Ez a spanyol válogatott,legerősebb felállásával és módosításokkal is ugyanúgy játszott,ahogy a franciák nak is mindegy,hogy Anelka vagy nem Anelka.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 14:34:28

@bakító: Próbálkozik ő rendesen, már mindenkit megmozgatott, akitől valamit lehet várni támadásban. Javi MArtineztől és Llorentétől most eltekinthetünk.
A két meccsen játszott Mata, Navas, Silva, Iniesta, Villa, Fabrages, Pedro a center és a két belső középpályás közötti három helyen. Próbálták egy csatárral (Villa Svájc ellen), próbálták árnyékékesen (Villa-Fabregas tegnap, Torres-Villa Svájc ellen), próbálták Villát kihúzni szélre (tegnap). Még azt is bevállalta, hogy Busquetset leszedte szopóágon és előre küldött még egy kis húst.

Az a baj, hogy jelenleg még elképzelni sem tudom mi történik, ha például Xabi Alonso kisárgul egy meccsre.

Neil Blender 2010.06.22. 14:35:51

@neeskens: Mivel véleményem szerint akkora óriási gondok nincsenek is.

Reális elvárás egy világbajnoki esélyestől hogy teher alatt játszon, most majd teher alatt meg kell verni Chilét, de ha ez gondot jelent akkor tényleg nincs miről beszélnünk. Ha nem megy nem is érdemli meg a csapat hogy továbbmenjen.

egyetlen hátrányát látom annak hogy a Svájc elleni első meccset buktázta a csapat mégpedig, hogy a utolsó meccsen nem lehet tehermentesíteni a kezdőt, és elsősorban azt hogy a csoportelsőség kérdéses. Azért jobban szeretném ha Portugáliával játszanánk a 16 közt és nem a brazilokkal...

horas 2010.06.22. 14:36:33

@pancho_sanza:
Xabi Alonso miben ennyire fontos?
Védekezésben vagy Xavi dolgát is ő végzi most érdemben?

szangye puncog 2010.06.22. 14:37:17

miondjuk navas valószínűleg edzői utasításra csinálta ezt, ha azt kérte volna tőle del bosque húzzon befelé azt eröltette volna.

bakító 2010.06.22. 14:38:21

@Rexfelugyelo: @Neil Blender: @neeskens: Én pedig azt gondolom, hogyha valami nem működik jól, akkor azon változtatni kell. Azt írjátok, hogy gond van a helyzetkihasználással és ha az javul akkor minden szép és jó lesz. Igenám, de ha rossz a helyzetkihasználás, akkor lehozom azt aki ennek az okozója (Torres, Villa akárki), és beküldök másokat, akik esetleg más szerkezetben hatékonyabbak lesznek. A spanyol válogatott nem szorul rá arra, hogy lieblingeket mindenáron játszatni kell (lásd Podolski esete), a mérhetetlen variációs lehetőség adott a játékosállományból kifolyólag, csak használni kéne.

szangye puncog 2010.06.22. 14:39:29

a spanyol csapatból mesi hiányzik a jobb oldalról....

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 14:40:46

@horas: Mert nagyjából most ő az egyetlen melós, aki védekezik és támad is. Ha ő nincs, csak gázos verziók vannak.

bakító 2010.06.22. 14:45:23

@pancho_sanza: Nekem valahogy nem jött át a tegnapi meccsen a Villa-Fabregas árnyékék rendszer. Akkor minek szedi le a pályáról Xavit? Az hogy valaki árnyékék meg irányító is nyilvánvalóan nem működik. Lehet hogy sok mindent megpróbált már, csak épp azt nem amivel EB-t nyertek. Erre nem lehet indok Senna hiánya.

horas 2010.06.22. 14:47:59

@pancho_sanza:
Na csak bejön az amit mondtam,hogy Busquets egy ballaszt kerékkötő fasz,az öreg Senna de jól jönne most vagy a barométer Abelda is akár.
De én bevállaltam volna Guti-t is.
Granero kint van egyáltalán?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 14:48:24

@Messi88:

Én sem Navast, sem Busquets-et nem láttam rossznak. Navas kicsit ideges volt, főleg az első félidőben, de így is adott egy gólpasszt és kiharcolt egy 11-est. Egy szélsőtől ez már önmagában sem rossz, és ha még néhány beadására jobban (vagy magasabb emberek) érkeznek, lehetett volna még több gólpassza is. (Látszik, hogy az 1,90-es Fabianohoz és Kanoutéhoz méri a beadásait, nem az 1,70-es Villához és Xavihoz...)

Alapvetően azokkal értek egyet, akik szerint nem volt szerkezeti probléma, csak a helyzetkihasználást kell beélesíteni, illetve egy-két embernek formába kell jönnie. Nincs az a szerkezet, amelytől meccsenként hat-nyolc ziccernél többet reálisan el lehetne várni. Ennyi pedig megvolt.

Neil Blender 2010.06.22. 14:49:40

@bakító: Torrest vagy Villat ne hasonlitsuk mar Poldihoz vazze :)

na jo ez csak egy kis spanyol nagykepuseg volt, viszont benne van a gondolatom. Ergo Villat vagy Torrest pihentetesi celbol lehozzuk, amugy pedig fenthagyjuk mert ha vannak olyan jatekosok akikben benne van konstans a gol akkor azok ok. Persze egy rakkolos vedelem ellen Llorente megoldast jelenthet a magassagaval es a robosztus felepitessel, de alaphelyzetben mukodnie kell a spanyol jateknak.

Az nem realis elvaras sem Del Bosquevel, sem a csapattal szemben, hogy mondjuk A terv nem mukodik ezert berendezkednek stabil vedekezes mellett a kontrakra... Erted ez olyan lenne mintha Gorogorszagtol varnad az attraktiv tamadofutballt. VdB tud varialni, de azert az alapjatek ugyanaz fog maradni.

gezabá (törölt) 2010.06.22. 14:50:51

@bakító: eb szvsz 4-5-1 volt végig, egy zseniális Torres-el. (esküszöm, nem láttam egyszerre 2 spanyol csatárt az eb-n a pályán). most ezt nem tudják, nincs rá ép ember.

horas 2010.06.22. 14:52:29

@Csöncsön:
Navas ne Fabiano-ra adja be a labdát,ha Villa van bent hiába azt szokta meg,ez nekem fals,Navas hülyeségeket csinált,van ilyen ő is egy ember.

Neil Blender 2010.06.22. 14:55:02

Fasza.

Videorol lehet hogy eltiltjak Villat...

Az faszipantos lenne azert Chilei meccs elott...

Csörszike 2010.06.22. 14:55:25

@balu11: nem értek egyet. szerintem fabregas tegnap kifejezetten rosszul focizott, egy hihetetlen jó indfítás után egy az egyben 1. elbaszta a labdaátvételt, amivel kisodródródott 2. hamár így esett, letehette volna a szemből érkező társnak, mikor már elvitte a kapus mellett, helyette a gyengébbik lábával estében kapura lőtt, amit a védő kirúgott a gólvonalról különösebb megerőltetés nélkül. ezt hívják úgy a grundon, h "elönzőzte"...emellett több alkalommal felgmán viselkedett, sarkazgatott, nyegle és laza volt (akárcsak az egész csapat), mintha tökmindegy volna az eredmény, holott kurvára nem mindegy, h mi a gólkülönbség, főleg ebben a csoportban...

taktikailag sztem a csapat már nagyjából megfelelő volt. van benne valami, ahogy vki irta előttem is már, h villűt rakta iniesta helyére, de ez nem teljesen helytálló szvsz. villa az eb-n sem centert játszott, és a valenciában sem feltétlenül az. perszee itt már definicós kérsések is felmerülnek, azaz h mi a center, ki a csatár, stb., ebbe nem mennék bele. lényeg, h nálam villa csatár. ahogy henry is, bármennyire szélről indulnak is. szélső meg pl silva, j.navas v giggs. a lényeg ebben az elhatárolásban ugyanis talán nem az, h "honnan indul", hanem h hová érkezik:) ez most talán jól hangzik, de télleg így van. ha mindig csak azt nézzük, h ki honnan indul, hova megy vissza labdáért, akkor messi meg középpályás??? faszt. egyszerűen ezek a világklasszis és lendületes csatárok visszamennek a középpályára meg aszélre labdáért, és onnan hozzák föl, lendületből a védőre vezetve, mert képesek pl cselt csinálni. ez az amitől jobbak, mint pl a szintén csatár (aka center) bendtner.
ha én lennék del bosque, nem pöcsölnék, és x.alonso előtt a xavi, iniesta, silva/navas hármast jáccatnám, elöl meg a két csatárt. baszki, ha ilyen csapatom van, akkor "erőbnől" le tudok zúzni mindenkit, mert bárkinél kettővel többet rúgunk, mint kapunk. a különbség annyi, h honduras ellen ez monnyuk 6-0 kell legyen, a jobban ellen meg 4-2. akik ezzel csapattal azonios kategória, az max brazília, argentina, esetleg hollandia.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 14:56:04

@horas:

Hosszú éveken keresztül berögzült szokásokat nehéz kitörölni két hét alatt. A második félidőben már nem is ívelgetett inkább, hanem laposan passzolt. Abból lett a gól is.

@gezabá:

???

Az Eb gólkirálya Villa lett, és Torres összesen két gólt, a döntővel együtt.

neeskens 2010.06.22. 14:57:40

Ha egy csapat két meccsen kidolgoz 10-12 ziccert, de ebből két gólt rúg csak,akkor ott nem a hadrenddel van gond. Most mit variáljon az edző ezen? Ennél több helyzet úgyse lesz, felesleges variálni.

A franciák teljesen más eset, ott láthatóan nem működik a csapat. Nincs játék, nem jönnek a helyzetek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 14:59:09

@Neil Blender:

Eljött Pedro ideje. (Nem viccelek, komolyan azt hiszem, hogy ő működhet Chile ellen. Rengeteget fut, illeszkedik a passzjátékba, és szereti a nagy téttel bíró meccseket...)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.22. 15:02:46

@neeskens: Na végre, itt a pont. Nem Busqets hagyja ki a helyzeteket. Miért kéne éket játszatni Villával, ha baloldalról is sokszor helyzetbe kerül? Annyi a gond a spanyolokkal, hogy beremegnek ziccerben. Aztán aki azon siránkozik egy ilyen Honduras meccs után, hogy nem látta a B-tervet, azon is elgondolkodhatna, hogy minek B, ha működik az A.

horas 2010.06.22. 15:06:26

@Csöncsön:
Mert gondolom szólt,neki VDB,hogy elöbb gondolkodjon mielött cselekszik és mondjuk nézzen fel.Szerintem semmi köze a Sevilla-hoz Navas rossz megoldásainak,ahogy Xavi sem keresi Messi-t a mezőnyben,és nem rugdossa ki ösztönből a labdát jobb szélre az elméletben érkező Messi-nek....

?????

bakító 2010.06.22. 15:07:33

@Neil Blender: Ebbe most rengeteg túlzás és csúsztatás volt. Értelemszerűen senki nem várja el a bekkelős kontrajátékot a spanyoloktól, ahhoz régóta ezt kellett volna gyakorolni, meg a spanyol média Madrid főterén megégetné az ezzel kísérletező edzőt.
@gezabá: Én pedig úgy emlékszem, hogy legjobb meccseiken Torres és Villa egyszerre volt a pályán.
@Csöncsön: Azért azt ne felejtsük el, hogy Torres fejjel is igen hatékony, és nem is törpe, úgyhogy semmi sem menti az elbaltázott beadásokat.
@Csörszike: Fabregas tegnap tényleg szarul játszott. csakúgy mint Torres, Xavi és sokan mások. Ilyenkor azért elgondolkozom, hogy mindenki tényleg szar formában van, vagy esetleg más gond is van.

gezabá (törölt) 2010.06.22. 15:10:04

@bakító: igen, már okítódtam... mea culpa.

Neil Blender 2010.06.22. 15:10:51

@Csöncsön: Ha nem baj en azert azt mondom hogy Villa legyen ott Pedro helyett.

Impressziv Pedro eredmenysora es mutatoi de lehet egy kicsit nagy teher lenne ez neki. Ha eltiltjak Villat akkor sztem Mata vagy Silva kezd, mert Villa a balszelrol indul csakugy mint az emlitett ket uriember. Mata a legeselyesebb a csapatba kerulesre talan.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 15:12:08

@horas: @bakító:

Ezek a megoldások már szinte ösztönből jönnek.

Egyébként kicsit olyan érzésem van, mint amikor Dani Alvest szidják a pocsék beadásai miatt. Mert persze, Alves beadásainak a 80%-a is ocsmány. De az a 20% olyan, hogy tornát lehet nyerni velük.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.22. 15:16:15

@Neil Blender:

Eddig nem nyomta össze Pedrot a tét, sőt. Lőtt gólt Clásicon a Bernabeuban, lőtt gólt az Inter elleni BL-elődöntőn a San Siroban, lőtt gólt a Szuperkupa döntőn, lőtt gólt a Világkupán, lőtt gólt olyan Barca-bajnokikon, amikor csődöt mondott Messi, Ibra és mindenki.

Nyilván Villa lenne a "biztos" megoldás, de Pedrot sem félteném, ha arról lenne szó.

balu11 2010.06.22. 15:25:05

@Csörszike: ahhoz képest, hogy nem értesz egyet, ugyanazt a felállást írtad, illetve ugyanazt a hadrendet Iniesta-Fabregas cserével

és OK, valóban játszhatott volna jobban tegnap Cesc, de azért nagy különbség van a között, ha valaki kezdő, vagy csereként kap x percet - főleg úgy, hogy a nem-gyenge klubcsapata meg rá épül. Nem kell hisztis primadonnának lenni (abban talán egyet értünk, h Fabregas nem az) ahhoz, hogy ez meglátszódjon a játékodon.

Szóva igenis ki lehetne próbálni kezdőként, akár Xavi helyén is, nem biztos, hogy Xavinak nem tenne jót egy kis pad, talán felfrissülne, labdaéhesebb lenne. Az ilyen komoly kaliberű játékosoknál sokat számít a pszichológia, lehet, h pont egy kis "pihenésre" van szüksége ahhoz, hogy kihozza magából az igazi zsenijét.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 15:31:44

@horas: Itt lép be, hogy ezek a játékosok nem voltak formában az idényben. Itt a nagy különbség Aragones és del Bosque között, hogy Aragones akkor is behívta a keretbe a barcelonai és valenciai magot az Eb- re, amikor azok éppen a legszarabb szezonjukat futották. Nyílván voltak olyanok,akik a szezonbeli teljesítményük miatt utazhattak (Güiza, Fernando Navarro, de la Red), de a fő cél az volt, hogy a játékrendszerben legyen tartalék és ezért nem is kellett például Raúl. (Sergio Garcia viszont igen)
Amiért most Güiza, Cazorla és Senna kimaradtak, az olyasmi, mintha az EB-re nem vitték volna magukkal Marchenát, Xavit és mondjuk Villát. Ott úgy ki tudtak állni a cserékkel egy harmadik csoportmeccsre, hogy mindenki a saját posztján játszott (Reina - Arbeloa, Albiol, Juanito, Fernando Navarro - Sergio Garcia, Xabi Alonso, Ruben De La Red, Cazorla - Fabregas - Güiza).

Két balhátvéd, két jobbhátvéd, négy belső középpályás, négy szélső középpályás. két center és még Villa és Fabregas is megtalálta párját/váltótársát egymás személyében.

Én elfogadom, hogy Busquets nagyon jó, de akkor nézzük meg ki a cseréje, ha besárgul vagy bíró keze megremeg a piros lapon. Ki ad be olyan faszásan, ha Jesus Navas véletlenül lesérül? Minek hozta Llorentét, ha Torres helyett mégsem rakja be, hanem a középpályán trükközik?

Aragones rendszere annyiból jó volt, hogy nem volt kihegyezve emberre és egyéni kvalitásra, a végén nevettem is, amikor három szakértő négy embert nevezett a spanyolok legjobbjának (Senna, Xavi, Torres, Villa), pedig az egészet a jó szerkezetnek és a kiegyensúlyozottságnak köszönhették. Nem volt az világmegváltó taktika, sőt kiszámítható, elég primitív és egysíkúnak mondható, viszont a szerkezetbe mindenki beletette a tudását és gyakorlatilag bedaráltak minden ellenfelet, akit meg nem (olaszok), azok se nagyon néztek Casillas kapuja felé. Ebből kiindulva nagyon nehéz követni ezt a kavalkádot és valószínűleg ez zavarja az ellenfeleket is, de azért mégis jobban örülnék, ha a stabil darálás megmarad és vele együtt a majdnem biztos veretlenség.

Neil Blender 2010.06.22. 15:35:48

@Csöncsön: en sem feltem Pedrot, csak annyit jeleztem hogy Villa jobb lenne.

De mondom szerkezetileg szerintem inkabb Mata lesz a beugro.

horas 2010.06.22. 15:39:00

@pancho_sanza:
Ige Aragones abból a szempontból követezetesebb és koncepciózusabb volt,hogy kizárólag azokat bvitte az EB-ra akik jó formában voltak és bízott is bennünk,Cazorla,Güiza rendre a sztárok kárára álltak be,rendre jókor.

Viszont!Alonoso szar volt ebben a szezonban most kurva jó,a Barca tengely bríllirozott a szezonban,most nagyon szürkék.
Amit én sem értek,Llorente miért nem jön,mikor Torres hallatlanul indiszponált.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 15:39:10

@Csöncsön: Igen csak utoljára jobboldalról Joseba Etxeberria adott be a spanyol válogatottban, ha a védőket és a szögleteket nem számoljuk. Valószínűleg Torres és Villa számára nem ez a megszokott támadásvezetés módja a spanyol válogatottban.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.06.22. 15:44:23

@horas: 2008-ban a díszsorfalas Barcelona évada volt: Puyolt az nem cselezte ki a bajnokságban, aki nem járt arra. A Valencia éppen Koemannal állt totális hadban Marchena védekező körzepet játszott, mert Albiol és Alexis is jobb volt nála. (mondjuk úgy kevésbé szar) Ezek után egy MArchena-Puyol belsővédőpárral felállni elég kockázatosnak tűnt. Sergio Garcia éppen kiesett a Zaragozával (Militoval együtt). Szóval nem az idény formája döntött.

horas 2010.06.22. 15:48:22

@pancho_sanza:
Igen,télleg.
De is-is.
Sergio Garcia a kiesés ellenére jó volt.
De összeségében,ez a spanyol cspat jobb mint az.
Itt a dekoncentráltság ami nehezen hova tehető.
Ezzel nem bír látszolag perpillanat Del Bosque.

CaBeL 2010.06.22. 16:14:23

@Rooney82: az angolok is kiscsapatokkal találkoztak, mégsem bírtak egy redvás gólt összehozni. Illetve eddig összesen egyet, na. Ja,bocs!
süti beállítások módosítása