Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

2010, Dél-Afrika - E csoport

2010.05.16. 19:50 heinrich

Az eddigiek közül a legsimábbnak látszó csoporttal folytatódik a RádióQ-val közös vb-váró sorozatunk, az E csoport küzdelmei elsősorban a hollandok felpörgetésére szolgálnak majd. Ugyanakkor mindenképp érdekes meccsek következnek, hiszen négy teljesen ellentétes futballkultúra találkozik majd, a totalitariánus hollandok mellett az egyre szögletesebb dánok, az erőből cselező kameruniak és a szívósan gürcölő japók kerültek ide. Rövid bemutatásunk egyben a vélelmezett erősorrendet is tükrözi majd – mindezt tovább után találjátok.

Hollandia

Kvalifikáció: a kilences csoport tönkreverésével, pontveszteség nélkül jutottak ki a hollandusok, ilyen selejtezést csak a spanyoloktól szoktunk látni. A sikernek két fő összetevője volt. Az egyik, hogy a holland stílustól falra mászó, és az ellen teljesen tehetetlen kőfaragók kerültek ebbe a csoportba (Skócia, Norvégia), ráadásul az utóbbi években egyik nemzetnek sincsenek nemzetközi szinten is kiemelkedő játékosaik.

A másik, hogy nem csak a rutin és a fiatalok sikeréhsége áll szerencsés arányban egymással, de a feladatok és a csapatrészek egyensúlymegosztása is parádés. Ennek köszönhető a 17:2-es gólarány, ami a 70-es évek csapatának eredményeit idézi, illetve az is, hogy a tizenhét gólon tizenegy játékos osztozott, tehát szó nem lehet robbenezésről, sneijderezésről. A nyolc meccsből mindössze kettőn kaptak gólt, ami szintén lenyűgöző mutató.

Mindez azért is érdekes, mert a fene nagy liberalizmus hazájában rendre borulni szokott az öltöző, a holland válogatott számtalan alkalommal vérzett el a nem megfelelő csapatszellem miatt, most viszont nyugodtnak tűnnek a kedélyek.

Gyenge pont: a selejtezőt nehéz valós értékmérőnek beszámolni, szintúgy a felkészülési meccseket, tehát a vb-nek úgy fognak nekifutni, hogy egy éve nem játszottak komoly tétmeccset számottevő ellenféllel szemben. Szintén kérdéses, hogy a kulcsjátékosok közül Robben és Sneijder fenn tudja-e tartani formáját a torna végéig, mert bár mindketten hatalmas klasszisok, ez már Cé, Messi és Rooney jelenlétében is aranylabda-gyanús teljesítmény lenne.

A befejező csatárok közül Huntelaar továbbra is az átigazolási piac útvesztőjében bolyong, most látszik igazán, mekkora butaság volt elutasítani a Werder ajánlatát, tökéletes helyen lett volna. Robin van Persie ugyan ott van, de egész szezonját leárnyékolta az olaszok ellen összeszedett sérülés, van Nistelrooy pedig végül mégsem tudott beférkőzni az utazó keretbe.

Érdekes kérdés Kuyt helyzete, hiszen Robben gyakorlatilag az ő kedvéért került át a balszélre, és ennek a döntésnek legalább annyi hozadéka, mint kockázata van.

Még ennél is érdekesebb viszont, hogy már a 16 között combos ellenfél várható majd (gyanúsan Paraguay, esetleg Olaszország), utána viszont menthetetlenül a brazilok következnek. 

És itt kerül képbe Bert van Marwijk szövetségi kapitány, aki sem a 2002-es UEFA-kupa győzelem előtt (Feyenoord), sem azóta nem mutatott a középszerűnél jobb eredményeket, érthetetlen, hogy az edzőgéniuszok hazájában hosszú évek óta nem ült tisztességes kapitány a kispadon. A nemzetközi tapasztalat hiánya csúnyán visszaüthet, pedig most egy újabb aranygeneráció van a csúcson – nem csak életkorukat tekintve.

Felállás: 4-2-3-1 vagy 4-2-1-3 az ellenfél erősségétől függően. Az általunk vizionált változat:

Stekelenburg - Heitinga, Ooijer, Mathijsen, van Bronckhorst - van Bommel, de Jong – Kuyt, Sneijder, Robben – van Persie

•    Selejtező: 8-0-0
•    Gólarány: 17:2
•    Legjobb góllövők: Dirk Kuyt and Klaas-Jan Huntelaar (3)


Kamerun

Ahogy az oroszlán a rácsok mögül
Az idomárjára néz, talán
Fél az ostortól,de a
Húsdarabokat is tőle várja.
De ha kiszabadulna a porondról,
Tudod, a nézők beszarnának, mert
Hiába rács, hiába korbács,
Ő akkor is minden állatok királya.


Nyolc év után ismét elő lehet jönni Afrika szelídíthetetlen oroszlánjaival, hiszen ezúttal nem zuhantak meg a selejtezők végén, és az utolsó fordulóban aratott 1-0-s győzelemmel (vs. Marokkó) ők is ott lesznek Dél-Afrikában.

Kvalifikáció: a hollandokhoz hasonlóan igen meggyőző selejtezést produkáltak, és úgy szórták a gólokat (nem meglepő), hogy közben hátul is stabil védekezést hoztak (meglepő), tehát igazi csapatként működve érték el az eredményeket, ami nem kimondottan az afrikai csapatok fő jellemzője.

Persze Samuel Eto'o kiemelkedett a társak közül, és minden adottsága megvan ahhoz, hogy ez a vb-n is így legyen. Olaszországban taktikai vasfegyelmet tanult, és az is bizonyos, hogy (comb)izomban is került rá némi plusz. Ha nem is volt egetrengető szezonja, de jól, alázatosan, és a fontos meccseken eredményesen futballozott, a Zlatan-Eto’o különpárbajt minden szinten megnyerte.

Várható probléma
Csak a szokásos: taktikai fegyelmezetlenség, egyénieskedés, hajmeresztő hibák a védelemben, bekapott gól utáni megzuhanás. A selejtezők során az is többször előfordult, hogy a biztos vezetés tudatában Kamerun kiengedett, és nem fejezte be a meccset időben. Elő a Mortal Combatokkal.


Felállás: 4-4-2, ami nevekben megjelenítve a

Kameni - Geremi, Nkoulou, Rigobert Song, Assou-Ekotto - N'Guemo, A. Song, Achille Emana, Jean Makoun - Samuel Eto' o, Webo

kezdőcsapatot eredményezi.

•    Selejtező: 9-2-1
•    Gólarány: 23:4
•    Legjobb góllövő: Samuel Eto'o (9)

Dánia
A legnagyobb bravúron már túl vannak, harmadik számú esélyesként nyerték meg a csoportunkat, de nem voltak szégyenlősek, ha pontokat kellett bemákolni, különösen ami a svédek és a portugálok elleni idegenbeli meccseiket illeti, de a Puskásban is remegett a léc.

Nincsen már Allan Simonsen, Lerby, Morten Olsen, N&B Laudrup, de még egy Elkjær Larsen sem, erősen kopottas, öregedő csapatról van szó. Ez önmagában még nem lenne akkora baj, ha ezzel együtt nem veszítették volna el stílusukat is. Ötletes, rövidpasszos játékról szó sincs, a védelem viszi előre a csapatot, számottevő klasszist is csak itt találunk (Kjaer, Agger, Sorensen). A többiek jórészt tucatjátékosok, vagy életük utolsó nagy eseményére készülő hullócsillagok, akiknek karrierje már akkor hanyatlani kezdett, mielőtt igazán elkezdődhetett volna (Rommedahl, Gronkjaer, Tomasson, Poulsen).

Gyenge pont: csatárjáték. A góljaik több mint felét Málta és Albánia ellen szerezték, a svéd-portugál-magyar hármas ellen hat meccsen kilenc gólig jutottak, ez igen vérszegény. Viszont ki kell emelnünk azt is, hogy csak a meccseik felén kaptak gólt.

Kamerun és Hollandia erőssége a támadójáték, így ellenük valószínűleg védekezésre kényszerülnek majd. Ez semmiképp sem megnyugtató, hiszen Bendtner bármilyen ziccert képes elhibázni, főleg, ha a kaputól negyven méterre senyvedve el sem jut odáig.

Felállás: 4-2-3-1, vagyis Sorensen – Jacobsen, Kjaer, Agger, Lars Jakobsen – Poulsen, Jensen -  Rommedahl, Tomasson, Gonkjaer – Bendtner

de várható, hogy a vb-n 4-3-3-má alakul, három védekező középpályással.

•    Selejtező: 6-3-1
•    Gólarány: 16:5
•    Legjobb góllövő: Soren Larsen (5 – mind Málta vagy Albánia ellen)

Japán

Elsőként válthattak dél-afrikai vízumot (már ha kell nekik olyan), két fordulóval a selejtezők vége előtt már biztos résztvevőnek számítottak, de ezért olyan ellenfelekkel kellett mérkőzni, mint Bahrein, Omán vagy Üzbegisztán. A hollandokhoz hasonlóan, itt is remek egyensúly áll fenn a csapatrészek között, összesen tizenegy játékos szerzett gólt a védelemtől a csatárokig.

Várható probléma: a védekezés, a selejtezők második körében hat gólt is kaptak, emellett a játékosok taktikai képzettsége sem kimondottan olaszos. Ennek elsősorban az az oka, hogy a J league egy az egyben a Bundesliga mintájára épül, következésképpen a futballjuk is annak a butított változata. Erőnlét van, tanult technika akad, taktikai képzettség nincs. A védelem főként Kamerun és Dánia ellen lesz bántóan gyenge fizikálisan, persze a hollandok ellen is, csak másképp. 

A csapat sztárja még mindig Shunsuke Nakamura, aki nem rossz játékos, jó kis kreatív középpályás – legalábbis volt két évvel ezelőtt, mielőtt az Espanyol padjára, majd a Yokohama Marinosba kényszerült.

Felállás: 4-4-2; Seigo Narazaki – Marcus Tulio Tanaka, Atsuto Uchida, Yasuyuki Konno, Yuto Nagatomo – Yuki Abe, Hideo Hashimoto, Daisuke Matsui, Shunsuke Nakamura –  Shinji Okazaki, Keiji Tamada

•    Selejtező: 8-4-2
•    Gólarány: 23:9
•    Legjobb góllövők: Shunsuke Nakamura, Yuji Nakazawa, Yasuhito Endo and Marcus Tulio Tanaka (3)
 

121 komment

Címkék: h válogatott történetek fwc tort

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr252008045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azazello007 2010.05.16. 20:27:13

"(Gyanúsan Szerbia vagy Olaszország?)" - a 16 között csak az F csoportból kaphatnak ellenfelet, akár elsőként, akár másodikként végeznek.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 20:30:59

@Azazello007: köszi, a szerbeket elnéztem, javítva.

zsakfos 2010.05.16. 21:16:02

A hollandokhoz egy pár gondolat.
Nagyon jól emeled ki, hogy a korábbiakkal ellentétben most nagyon erős a csapatszellem, jól együtt van a gárda. És ebben nagy szerepe van van Maarwijknak is. Akit én is kétkedve fogadtam, mikor kinevezték. Egyébként F.de Boer és Cocu a 2 segítő.
A kezdőcsapathoz annyit, 100%, hogy az Ajax fiatal tehetsége van der Wiel lesz a jobbhátvéd( a vb egyik nagy felfedezettje lehet, Maicon stílsuban nyomja,6 gól a bajnokságban, egyik sem pontrúgás után) Heitinga lesz középen Mathijsennel. A másik aki még berobbanthat -ha kiviszik- a 20éves Anita, aki az Ajaxban balhátvédet játszik, de jobblábas és így jobb oldali védőt is tud játszani, de az U21-es csapatban például középpályást játszik ( igazi jolly joker).
A támadó alakzattól sokat várok:2 igazi gyilkossal-van Bommel és de Jong-mögöttük. Sneijder-Kuyt, van Persie, Robben elképesztő gyors futballra képes, bár Hollandiában pedzegeti, hogy van der Vaart ke zdhetne Kuyt helyett és együtt lehetne a pályán a "nagy négyes", bár van Maarwijk (is)szereti annyira a görbelábú liverpoolit, hogy nem fogja őt kihagyni.
Huntelaar helyett én mondjuk Nistelrooyt vittem volna...
A várható 23-as keret: Stekelenburg, Vorm, Boschker; van der Wiel, Ooijger, Heitinga, Vlaar, Mathijsen, van Bronkhorst, Anita, van Bommel, N. De Jong, Schaars, De Zeeuw, Afellay, Sneijder, van der Vaart, Robben, Kuyt, Elia, Babel, van Persie, Huntelaar. ( Boulahrouz, Braafheid, Engelaar és Lens van még bent. Brama, Bakkal és Mendes da Silva már kikerült.)
Megjegyzem 2és 4 múlva talán még jobbak lesznek,mert a 87-91-es generáció is bitang erős.

szeme közé, laposan! 2010.05.16. 21:32:03

Azé' nagy gecik vagytok, hogy kiemelitek, hogy a dánok csúcsgólszerzője gyik csapatok ellen termelt csak! Szerintem ti nem komáljátok őket!:)

zsakfos 2010.05.16. 21:48:24

@heinrich:
Hallgatva az adást is, még két hozzáfűzni való.
Ha megsérül valaki a csatársorból, még jöhet esetleg van Nistelrooy.
Az elmúlt 20évben volt itt nagy nevű kapitány( Hiddink, Advocaat, van Gaal), volt nagy nevű játékos akiből semmi, vagy kevés edzői tapasztalattal csináltak kapitányt ( Rijkaard, van Basten), még se nyertek semmit. Lehet, hogy egy kisebb nevű, urambocsá "középszerű" kapitánnyal sikerül.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.05.16. 21:52:46

Elég egyértelműnek tűnik a hollandok csoportelsősége, sőt, szerintem a selejtezőhöz hasonlóan pontvesztés nélkül zárják ezt a kört. Viszont a második továbbjutó helyért nagy bakiparádét várok, alacsony színvonalú de izgalmas meccsekkel.
Ja igen, Bendtnert annyit ekézte itt mindenki, hogy már a csoportkörben szerez négy gólt, ebből hármat a japánok ellen fog fejelni, de még így is rezegni fog a dán léc.:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 21:56:40

@zsakfos :

Nagyon kevés esélyt látok rá. Egyszerűen azért, mert ennél a mostaninál én legalább három-négy jobb holland válogatottat láttam már, amelyek sokkal rutinosabb és nagyobb klasszisokkal voltak teletűzdelve, mégse tudtak nyerni.

Az Eb-n az tűnt föl, hogy Hiddink oroszai a rövidpasszos csiki-csuki játékukkal őrületbe kergették a holland védelmet. Ezért jöhet ki a vébén az, amit Heinrich pedzeget: a hollandok már két éve nem nagyon játszottak ilyen csikicsukizós ellenféllel...

zsakfos 2010.05.16. 22:22:44

@Csöncsön:
A nagyon kevés esély egy kicsit túlzás sztem.Ezt annak ellenére mondom, hogy sztem se nyernek, inkább csak bízom benne. A spanyolok egyértelműen esélyesebbek.Az hogy mennyi klasszis van, annyi elég, hogy jók legyenek.. és nagyon fontos a heinrich által is említett csapategység, összhang ami most van és azért ez 2éve se volt túl jó. Az meg, hogy mi volt az EB-n...Az akkor volt. Boulahrouz lánya 2 nappal a meccs előtt halt meg. Nem segített, hogy az orosz meccsre koncentráljanak. Van Maarwijk rutinosabb, érettebb szakember mint van Basten volt.
Az akkori védelem ( Boulahroz, Ooijer, Mathijsen, van Bronkhorst kiegészülve az akkor még gyengébb De Jonggal és a van Basten által védekeztetésre használt Engelaaarral -aki korábban középcsatár! majd 10-es volt-)meg gyengébb volt mint a mostani, főleg az volt feltűnő, hogy a szűrő középpálya nem működött, ami most sokkal jobb. Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ha hátrányba kerültek, mert azt nem nagyon szokták meg. A recept- megnyomni az első 20 percet, nyomás alá helyezni, gól lőni és utána gyors támadásokkal kontrázni-mondjuk nem nagyon változott. Egy spanyol-holland meccs, ne adj Isten döntő, sztem csemege lenne.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 22:38:39

@zsakfos : "Egy spanyol-holland meccs, ne adj Isten döntő, sztem csemege lenne."

Bizony.

Az Eb-n még az sem segített a hollandoknak, hogy az első két győzelmük után óriási hájp kerekedett körülöttük, és ez is szemlátomást megzavarta őket, van Basten is butaságokat nyilatkozgatott ("megnyerjük az Eb-t"). Lehet, hogy Maarwijk e téren is profibb lesz.

Tarfful 2010.05.16. 23:30:49

Nagyon kíváncsi vagyok én is a hollandokra. Sajna a védőik nem lettek gyorsabbak az EB óta (Boulahrouz, Mathijsen), és Ooijer meg van Bronckhorst is jóval túl van már karrierje zenitjén, nem kéne már velük számolni szvsz és nem is nagyon van jó cseréjük. Van der Wiel viszont király lesz.

A középpályás sor meg a csatárok nagyon jók, azonban elöl van Persie-nek nincs igazán jó cseréje: Kuyt, mint kiderült, nem is a középcsatár poszton a legjobb, Babel nem alkotott nagyot a 'Poolban, Huntelaar alig játszott a Milanban, Eliát meg nem tudom :) wiki szerint 23 meccsen 5 gól Hamburgban, ami nem túl sok, ha csatárt játszott.

zsakfos 2010.05.16. 23:45:34

@Tarfful:
Elia szélső középpályás, és azt az 5 gólt inkább ősszel hozta össze, mert tavasszal elég sokat volt sérült.
Boulahrouzt remélem nem viszik, a Stuttgartba se fér be.Van der Wiel jó lesz, sztem Heitinga is megoldja, Mathijsentől mondjuk a hideg kiráz, de mivel a brazil Douglas ( Twente) még nem kapta meg a holland állampolgárságot, ő az egyetlen ballábas középső védő aki szóba jöhet.

Tarfful 2010.05.17. 00:10:20

@zsakfos : a csoport simán meglesz, egyedül kb. Eto'o tud borsot törni a védőik orra alá. Brazília ellen meg sajna kevesek leszek. Pedig szívesen látnám őket a 4 között az angolokkal, spanyolokkal együtt :)

más: japán szövkap nyilatkozata megvan? arra a kérdésre, hogy hogyan készülnek a VBre, azt nyilatkozta, hogy sokat ad majd enni a játékosainak, hogy nagyra nőjenek :D

raja ram 2010.05.17. 02:57:35

Ennél voltak sokkal jobb holland válogatottak, sőt Cruyfféknél senki nem volt jobb a világon, mégsem tudtak világbajnokok lenni. 74 és 78 tragédia. A 74-es válogatott idén simán nyerne.

ih bín ájn bájener 2010.05.17. 07:09:11

Itt esélyesebbnek látom a továbbjutást az afrikai csapatnak, mint a németek csoportjában. Mondjuk főleg azért, mert a dánokról alig tudok valamit. Érdekes meccs lesz az tuti.

gezabá (törölt) 2010.05.17. 07:46:54

78-as vb-t hogy nyerték volna meg a hollandok Argentinában? túlképp megnyerték, mert ott voltak a döntőben.
nem nagyon ismerem őket, de heitingáról nem sok jóra emlékszem.
az oroszok elleni eb meccs meg nem számít, ott szvsz a ruszkik valami harcászati drogot használhattak... a következő meccsen már sehol se voltak, Arsa is csak szédelgett a pályán.
Kuyt meg jó csapatjátékos, kombinatív, szélsőnek lassú, de igazából sokoldalú játékos.
kiváncsi vagyok csapatként összekapják-e magukat végre.

zsakfos 2010.05.17. 08:09:33

@Tarfful:
Én csak azon lepődtem meg, hogy a kapitány állítása szerint 4 közé akarnak jutni. Elég optimista hozzáállás...

Iustizmord 2010.05.17. 09:16:08

Marcus Tulio Tanaka

ennél csak egy hans-werner wolffoglu lenne viccesebb

(bár a német válogatottban lesz is vmi hasonló)

balu11 2010.05.17. 09:41:13

így hirtelen csak annyit, hogy sztem az több, mint valószínű, hogy van der Wiel lesz a jobb hátvéd, akire érdemes lesz odafigyelni annak, aki a VB nagy felfedezettjét keresi...

+ v. Nistelrooyt simán ki kellett volna vinni - ugyanaz a kategória (ebből a szempontből), mint Ronaldinho: OK, nem lenne kezdő egyértelműen, de 20-30 percre beállhatna, ha gáz van, és simán képes annyi idő alatt meccset eldönteni a még meglévő klasszisával

ja, és hajrá Hollandia!!!

drani 2010.05.17. 09:43:33

@raja ram: a 74-es válogatott tagjai már 60 év körül mozognak, szerintem fizikálisan nem bírnák a versenyt.

ZenZo 2010.05.17. 11:25:29

A hollandoktól én is sokat várok, (mint mindig), csak most talán van rá esély is. Én még a braziloktól sem féltem őket, látva Dunga keretét... a brazilok persze mindig brazilok, de nevek és formák alapján elég gyenge eresztés lesz ez.

Szerintem a hollandok gyenge pontja abban rejlik, amit már mások is pedzegettek itt előttem, hogy van egy játékuk, amit nagyon tudnak, csak ha valaki meglepi őket (lásd oroszok), akkor csak állnak és lesnek... végső sikerük sem lenne meglepő, mint ahogy az sem, ha jóval előbb búcsúznak. Egy tény: a "nagy" válogatottak egyike sem érkezik olyan erővel a spanyolokon kívül, ahol minden együtt van. A németek is mindig németek lesznek, de az ő keretük sem az a bivaly kategória, franciák (vicc), a már említett brazilok szégyellhetnék magukat az elmúlt VB-k válogatottjai mellett, az argetninoknál megvan a játékerő, csak taktika meg edző nincs hozzá, szóval ehhez képest egy eléggé összetett holland csapat nem favorit, de minimum eséllyel indul. Az már, hogy ezzel tudnak-e élni, rajtuk múlik - no meg az összhangon.

mickeyknox 2010.05.17. 11:43:37

a hollandokkal nem lesz baj a csoportban, ez egyértelmű, de szerintem utána már igen, mert bár (szokás szerint) rohadt jó támadóik vannak, a védelem egy klasszissal gyengébb, az általatok említett védőnégyes nem nevezhető valami acélosnak, a zsákfos által említett fiatalokat meg nem ismerem.

avenger13 2010.05.17. 12:34:13

@Csöncsön: elég régóta követed a futballt, hogy megtanuld, hogy nem az a legfontosabb mennyi klasszissal van teletűzdelve egy csapat. a zsakfos által emlegetett csapategység legalább annyit számít. nem mondom, hogy nyerni fognak, de a klasszisok száma alapján vb helyezést osztani... :D

ballack nem megy a vb-re. k-p boateng elintézte.

jnzsblzs (Ki a franc nyúlta le a nevemet?!) 2010.05.17. 12:41:00

HAt ezt a legsimabb csoportkent emlegetni azert kicsit tulzas. mert az oke hogy a hollandok nyernek (bar megjegyzem barmikor elorukkolhatnak olyan jatekkal mint ami a topic legtobb karakternyi hozzaszolasat jegyzo kolega (vagy kollegina) neveben van) de a masodik helyert mindenkepp fincsi harcok lesznek.

Lezuzius 2010.05.17. 12:51:36

@balu11: mar amennyiben egy 10millio fontora taksalt jatekos meglepetes lehet. Benne van a holland bajnoksag best of csapataban.

bakító 2010.05.17. 13:08:18

Az biztos, hogy megint egy olyan holland csapat fog kiérkezni, akiket az ínyencek biztos, hogy kedvelni fognak.
A klasszis kérdésről pedig: Ha olyan befutott rutinos világsztárokról van szó mint Cruyff, Van Basten, Gullit, Bergkamp, akkor tény, hogy ez hiányzik, de én a magam részéről akár Sneijderből akár van Persie-ből kinézem hogy 2 éven belül ezen a szinten emlegessék őket.
Nagyon jó kis csapat ez, és most tényleg nincs meg a szokásos széthúzás.
A védelem meg olyan amilyen, de hát sosem ez volt a Hollandok erőssége.

És a Holland-Brazil a mai napig top 3 valaha volt VB meccs. Hátha beleszaladunk megint egy ilyenbe.

ZenZo 2010.05.17. 13:11:17

@avenger13: pont most akartam írni, hogy Ballacknak sem lesz már VB ezüstje idén... csórikám, pedig megérdemelte volna, hogy ott legyen az utolsó VB-jén. S ellentétben sokakkal, szerintem ez igenis gyengíti a németek esélyeit. Boateng büszke lehet, nagyon.

ZenZo 2010.05.17. 13:13:33

@Iustizmord: a Bayern München orvosa, Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt sem gyenge azért :) Hanzi Vilmos Szabó Jóutat... ez a kemény

HosCincer 2010.05.17. 13:15:01

Ha a hollandoknak kijön a lépés és szépen teljesítenek a VB-n (pl.: arany) akkor a Sneijder v. Robben (a BL döntő eredményétől függően) aranylabdája borítékolható.

balu11 2010.05.17. 13:28:03

@Lezuzius: a belgáéban meg Kouemaha...

nem állítom, hogy egy nímand, de azért távol van még a befutottól - szóval sztem igenis az ilyen játékosok lehetnek meglepetés-emberek (már persze, ha jól nyomják a VB-n)

(6,5 az a tíz... www.transfermarkt.de/de/undefined/suche/ergebnis.html?quicksearch=van+der+Wiel)

HosCincer 2010.05.17. 13:29:43

Hát ez a Ballack sérülés úgy hiányzott a német válogatottnak mint egy hátbarúgás...

Lezuzius 2010.05.17. 13:42:11

@balu11: 6.5, de 10ert vinne (vagy adnak) a ManCity, sot ha Sagna elmenne az Arsenal-al is szoba hoztak.

balu11 2010.05.17. 14:12:14

@Lezuzius: a bőkezű Arsene nem hiszem, hogy kiadna 10M bárkiért is :) mondjuk, korban stimmel az ízléséhez

(egyébként te fontot mondtál ráadásul...)

komolyan: meglepne, ha 10M font kötül vinné vki MOST - persze ha tényleg ő lesz a VB meglepetés-embere, akkor azt mondom, belefér

Mr.AT 2010.05.17. 14:31:11

Nem tudom nem megjegyezni, hogy így néz ki egy jól összerakott poszt. Informatív, objektív tényanyag és szubjektív vélemény egyaránt van benne, szórakoztatóan összerakva.

No de uraim, ne kezdjük el sz*pni egymás f*szát, mondta vala Harvey Keitel - de ettől függetlenül jár heinrichnek a 10/10.

zsakfos 2010.05.17. 14:37:46

@Lezuzius: @balu11:
Én mindig kicsit kétkedve fogadom a transfermarktos adatokat.
Kereslet-kínálat ugye. 6,5 millió euróért 100%, hogy nem adná el az Ajax,annyira nincsenek rászorulva és tudják, ha így fejlődik sokkal többet kaphatnak érte.
Várjuk meg a vb-t, hogy teljesít. Addig 0% az esély, hogy bárhova elszerződjön. Egy világverseny mindig sokat dob egy játékos árán( néha irreálisan sokat). Ha jól megy majd neki min. 10 millió biztos lesz, de lehet akár bőven több is. Kérdés, hogy ő mennyire akar majd maradni és az Ajax mennyire akarja megtartani. 12-13 millió eurós ajánlat esetén sztem nem mondanánk nemet. És ugye a legkitartóbb kérő a Man. City, nekik meg belefér.

Kérdés, a német drukkerekhez. Ballack nélkül? Még is csak a legrutinosabb játékosukat, csékájukat veszítették el. Ki lehet a helyettese? Ha már nem is a régi, de azért elég kemény érvágásnak tűnik. Annyira nem tiszta nekem, most már csak a 27-es keretből válogathat Löw, vagy mivel súlyos sérülés történt bárkit behívhat? esetleg Frings?

_KingJack_ 2010.05.17. 14:48:25

ÁÁÁ ne hülyéskedj, Ballack helyett Hitzlsperger fog jönni. Na, ő majd összefogja a középpályát.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 14:50:54

@_KingJack_: hitzlsperger egy kómában lévő uszkár füle mögött a szőrt se tudná összefogni,nem hogy a nationalelf középpályáját

_KingJack_ 2010.05.17. 14:57:49

Ja bocs lemaradt a smiley, így meg nem érződött ki az irónia a soraimból:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 14:59:27

@HosCincer:

Elég nagy szégyen lenne. Robbennél legalább 15-20 jobb játékos mozog ma szerte Európában a futballpályákon (csak a Barcelonából tudok mondani négyet).

_KingJack_ 2010.05.17. 15:02:59

@Csöncsön: Kár, hogy az aranylabdát nem erre adják, megszokhattad volna már. Csak egy-két példa: Cannavaro 2006, Sammer 1996,

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 15:03:18

@Csöncsön: ez így erős kissé, azt mondd meg, IDÉN hány jobb játékos volt náluk, ha egy fasza vb-t is feltételezel mellé.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 15:07:22

@heinrich:

Idén? Messi, Cé, Xavi, Rooney, Cambiasso, Milito, Drogba, így nagyon hirtelen.

A holland válogatott csapatszinten nagyon erős (különösen támadásban), nem a csillogó klasszisai által. A Bayern szintén.

_KingJack_ 2010.05.17. 15:11:45

@Csöncsön: Mondjuk azt, hogy -talán Messi kivételével- hasonló szezont futnak, mint Robben és Sneijder. Így aztán az lesz az Aranylabdás, aki a VB-n közülük jobb teljesítményt nyújt. Pl. ha az angolok megnyerik a VB-t akkor ide nekem a rozsdást, hogy Wayne megkapja a gömböt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 15:17:01

@Csöncsön: na, csak a móka kedvéért is válaszolok.

Az "így nagyon hirtelen" csak egy lufi, két órával később sem tudnál újabb nevet bedobni.

Drogba hol volt az Inter ellen, miközben Sneijder villogott mindkét meccsen?

Cé mit nyert idén?

Rooney hol volt a Bayern ellen, és mit nyert idén?

Vkp nem fog aranylabdát kapni, pláne ha vb-n sem lesz.

Messit és Xavit persze bármikor elő lehet venni, de az eddigi évekhez képest extra indok nem áll mellettük.

Nyilván a vb fog dönteni, de a hollandokon kívül nem sok játékosnak van reális esélye.

horas 2010.05.17. 15:19:07

@Csöncsön: Igen akár mennyire remekül teljesítenek idén,és klubszinten mindent visznek.
Robben és Sneijder szerintem nem az az überklasszis kategória akik általában az aranylabdát szokták kapni.Piszok jó játékosok,de az elmúlt pát év aranylabdásai náluk sokkal megközelíthetetlenebbek,zseniálisabbak voltak.
Messi,Ronaldo,Kaká,Ronaldinho példáúl.
Nálam aki ezt a szintet idén megütötte Rooney és Messi ismét.Az idei aranylabda szerintem Rooney-nak járna leginkább,ő megütötte az említett elérhetetlen szintet idén érzésem szerint.

HosCincer 2010.05.17. 15:21:50

@heinrich: "ez így erős kissé, azt mondd meg, IDÉN hány jobb játékos volt náluk, ha egy fasza vb-t is feltételezel mellé. " plusz ideális esetben jöhet még nekik mellé az apró is (európai szuperkupa + viklág kupa - bár az utóbbi nem tudom időben mikor van)

avenger13 2010.05.17. 15:23:08

@Csöncsön: sajnos egyik sem nagyon aláírható. ugyanis az aranylabdát az kapja aki a blben és bajnokságban kb. a legmesszebb jutó csapat, sok gólt lövő játékosa. kivétel cannavaro ahol a vb igencsak közrejátszott meg a suta csatárok. Ha a hollandok behúzzák a vb-t egy jól játszó robbennel vagy sneijderrel, akkor simán megérdemli bármelyik az aranylabdát. rooney idén ha aranylabdát kap, azt csak az angol válogatott vb győzelme esetén. (egyébként se bajnokság se bl se fakupa címe nincs, tudom, hogy nem kéne hogy számítson de számít. az általad felsoroltak csak egy vb- címmel kerülhetnek az aranylabda szavazás élére persze cambiasso, drogba így ki is esett valszeg.

horas 2010.05.17. 15:23:09

@heinrich: Rooney sérült volt a Bayern ellen a visszavágon,többek között ezért is ment tovább a Bayern.
Rooney azon a meccs a puszta jelenlétével összezavarta szinte teljesen a Bayern védelmet.
Robben azon a meccsen a szenzációs gólja ellenére gyenge volt.

_KingJack_ 2010.05.17. 15:24:52

@horas: Kár, hogy az Aranylabdát nem erre adják. Külön szerencse, hogy az utóbbi pár évben a zseniális klasszisok nyerték a címeket vagy pedig az EB-n nem volt akkora szupersztár játékos. Így elég volt a díjhoz egy adag zsenialitás. VB évében ez nagyon ritkán van így. Ekkortájt mondjuk egy VB cím kell, vagy gólkirályi csuka. Legalább.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 15:27:09

@horas: persze, objektíven igaz, de papíron az marad, hogy a 'győztes' gólt Robben lőtte.

zsakfos 2010.05.17. 15:28:36

@Csöncsön: Ez elég messze van a 15-20-tól...Az meg, hogy hány jobb játékos mozog nála jobban Európában.... Most Cambiassót hasonlítjuk Robbenhez? Akit mondjuk ki is lőhetsz az Aranylabdáról, mert nem lesz ott a vb-n és védekező kp-ok amúgy is ritkán kapják. ( Amúgy nagy kedvencem. Biztos meglepődtök, de többre tartom, mint Robbent:). Militót sztem szintén ( nem hiszem, hogy kulcsszerepet kap majd a vb-n) és amúgy sem látom, hogy mitől lenne jobb mint Robben. Hol lenne a Bayern Robben nélkül idén, és hol lenne Milito nélkül az Inter? melyikük pótolhatóbb könnyebben?
Cé nem nyert idén semmit. Drogba igen, de neki azért nehéz lesz a vb-n nagyot domborítania, mondjuk ez egy kicsit igaz a portugálra is.
Rooney bár élete szezonját futtotta, ő se nyert semmit, bár ha a hátán viszi majd az angolokat neki összejöhet.
A vb előtt ( fenntartva azt, hogy ott tényleg bármi lehet, pl. Luis Fabiano rúg 8 gólt és aranyat nyer a brazilokkal) reálisan én 5 játékost tartok esélyesnek az aranylabdára. Akik jó szezont futottak és a vb-n is bennük ill.a csapatukban is benne van a jó szereplés lehetősége. Messi, Xavi, Rooney, Sneijder és Robben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 15:29:14

@heinrich:

Túl hosszú lenne ezekre sorban válaszolni (például a "Rooney hol volt a Bayern ellen?" kérdésre: hát valószínűleg pont azért nem jutott tovább a MU, mert Rooney nem lehetett ott teljes valójában). Lényegében azzal értek egyet, amit @horas: ír, kiegészítve azzal, hogy szerintem Xavi most már nagyon-nagyon megérdemelné az aranylabdát; jelenleg szerintem ő az a játékos, aki a legjobb azon aktívak között, akik még soha nem kaptak aranylabdát, már lassan egy évtizede folyamatosan hozza a világklasszis szintet, és mindig rá tud tenni még egy és még egy lapáttal. Szerencséje a válogatottal esélye is lehet a kiugrásra. Én nagyon fogok drukkolni neki.

avenger13 2010.05.17. 15:29:55

@horas: de az aranylabda elnyeréséhez nem elég, hogy megüsse a "szintet". rooney nem nyert idén eddig semmit, így ha ő kapja az aranylabdát, az valahol igazságtalan is lenne. sneijder meg robben vezették kb. a bl döntőbe a csapatukat. ok, hogy csapatként is jó mindkét gárda, de azért az ő szerepük vitathatatlan. egy vb szereplés felteheti erre a koronát. az utóbbi időben az kapta az aranylabdát, aki el is ért valamit a szezonban. na most ez messi és rooney esetében nem áll fenn jelenleg, robben és sneijder a klubcsapataival többet nyert idén mint bármelyikük. így kaphatta cannavaro 2006ban. mert az aranylabda az nem a legtöbb gólt rúgó csatárnak jár, az az aranycipő, meg is kapta messi.

horas 2010.05.17. 15:33:39

@heinrich: Tudom,egyértelmű ezen nem is vitázok,csak azt mondtam,hogy idén nálam Rooney játszott aranylabdát érő szinten.
@_KingJack_: Igen ezért fájó mondjuk,hogy Henry-nak nincs Shevchenko-nak meg van.
Ahogy szerintem bántó különbség van mondjuk egy Nedved Pirlo vagy Nedved Xavi összhasonlításban is.
Tudom,hogy más poszt,de mégiscsak...
De Cannavaro helyett kaphatta volna egyfajta életműdíjjá avanzsálódva Totti,Del Piero vagy Pirlo is az aranylabdát,sokkal megérdemeltebb lett volna.Nem azért mert bajom lenne vele de Cannavaro-hoz hasonló védők voltak és még lesznek az említett 3 futallista pedig igencsak egyedülálló a futball történelemben szerintem.De ha ott nem is,abban a világbajnok olasz válogatottban mindenképp.

avenger13 2010.05.17. 15:34:47

@horas: azért nem rooney jelenléte zavarta össze a védelmet, hanem saf, aki egy hétig azt nyomta mindenhol, hogy nem lesz rooney, aztán ott állt a kezdőben.

@Csöncsön: xavi egy jó vb szerepléssel megérdemli. anélkül nem. ez sajnos nem életműdíj. mert akkor abban a sorban 'akik nem kaptak aranylabdát pedig megérdemelték' az első kahn kéne, hogy legyen.

@zsakfos :igen valahogy így. majd a vb-n elválik.

avenger13 2010.05.17. 15:37:43

@horas: igen, mondjuk del piero és pirlo is előkelő helyett foglal el a kahn mögötti sorban. a baj az aranylabdával, hogy nem elég a jó játék, kell hozzá a hype (lehet a világ legszerényebb játékosa messi, meg nem kell, hogy gerjessze, de azért van körülötte rendesen, nem feltétlen érdemtelenül). ezért nem kap sztem xavi se.

caralho voador 2010.05.17. 15:43:52

Ha az inter besöpri a bl-t, a brazilok pedig a vébét, Maicon simán lehetne aranylabdás szerintem. Pláne, ha egy-kétszer beköszön Dál-Afrikában. Kiemelkedően a világ legjobbja a posztján, az eredményei is meglennének, támadásban legalább akkora a szerepe, mint védekezésben, mi kell még?

_KingJack_ 2010.05.17. 15:48:13

@horas: minden szavával egyetértek. Nincs aranylabdja egy Raulnak, egy Henrynak, egy Del Pieronak, egy Tottinak, de még Beckhamnek se, pedig rajtuk generációk nőttek fel. Bezzeg Owen, Nedved, meg Cannavaro. Jó hogy Salasnak nem adtak, mikor 2000 körül jól nyomta a Serie A-ban. :)

kyalami 2010.05.17. 16:58:20

@horas: hangzatosan, egyetlen szavaddal sem értek egyet.
igen népszerű vélemény, hogy cannavaro aranylabdája vicc. sokak szerint az a vicc, hogy egy védő kiérdemelte ki, míg másoknak nem ezzel van a bajuk, hanem magával a személlyel. utóbbi állítással könnyű vitába szállni, de előbbi mivel abszolút szubjektív faktor, tulajdonképpen támadhatatlan. de mégsem bírom megállni, hogy bevédjem. egyszerűen a legzseniálisabb (igen, zseni!) játékos (igen, játékos!) akit valaha láttam. kár, hogy mára önmaga paródiájának is szar.
az pedig faszság, hogy életműdíjként valamelyik másik olasznak kellett volna kapnia 2006-ban (eleve faszság, ez nem életműdíj). totti a vb-n 0 volt, pirlo a maradék évben -és azóta folyamatosan- volt az, del piero meg :). talán még buffon kaphatta volna.
nedved? shevchenko? fogalmam sincs, hogy hogyan merülhet fel, hogy a sikerük poén kategória. gondolkozom, de tényleg nem tudom

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.05.17. 16:59:25

@zsakfos : teljesen egyetertek az ot aranylabdara eselyes jatekos nevevel. persze mi van,ha mondjuk,villa vagy torres kozul valamelyik rug 9 golt,es a legfontosabb meccseket (elodonto,donto) az erintett goljaval abszolvalja spanyolorszag?
erdekes vb lesz. ezer eve hollandianak drukkolok,ez a mostani csapat nevekben nem akkora.,mint a 74-78as,90es vagy a 98as vt,viszont ilyen szintu osszetartas,csapategyseg meg sose vt a hollandoknal.
nekem azert is lesz erdekes,mert most fordulhat elo eloszor,h 1 meccsen nem hollandianak fogok drukkolni,megpedig akkor,ha osszejon a szamomra alomdonto spanyolorszag-hollandia. miert nem nekik? mert a fel barca a spanyol valogatott (addigra lehet,villa es cesc is granatvoros-kekben lesz),de ennel van meg 1 nyomosabb erv: az,h kedvenc focistam vegre aranylabdas legyen. ugyanannak kivanom az aranylabdat,akinek Csoncson: xavinak. hollandokrol meg annyit,h ugyan jobb a csapategyseg,de a mostani gardaban olyan szintu kedvenceim sincsenek,mint anno gullit,rijkaard,r. koeman,van basten,vagy davids,seedorf,kluivert,es aztan ruud (akit babel helyett siman kivihetne bvm).

montipájton 2010.05.17. 17:09:33

@heinrich: Na, ne offoljunk, kérem, maradjunk a vb-nél.
Azért én se állom meg: nálam Drogba, Rooney vagy akár Cambiasso ugyanúgy aranylabdás eddig, mint Messi. Persze a döntést alighanem a vb mondja ki - már ha LESZ egyértelmű klasszisteljesítmény a vb-n. (86-ban Belanov kapta, hm...? )
Ha nem, akkor meg majd ősszel újra kezdődik a messizés.)))

vadkutya 2010.05.17. 17:11:42

@montipájton: "Ha nem, akkor meg majd ősszel újra kezdődik a messizés.)))"

De jó is lesz... :S

horas 2010.05.17. 17:15:24

@kyalami:
Félreérted vagy nemtudom.
Én nem azt mondtam,hogy nem érdemlik meg.
Arról ment az elmélkedés,hogy idén nem feltétlen az a játékos kapja majd meg az aranylabdát aki feltétlenül a legjobb lett volna,mivel az aranylabda nagyban függ az adottt játékos klubjának sikereitől.
Ettől függetleneül írtuk,hogy pl Rooney vagy Messi lehet többet tett az asztalra idén mint Sneijder vagy Robben.

Cannavaro-ra 20 év múlva a kutya nem fog emlékezni,ellentétben mondjuk Maldini-vel,aki minden tekintetben nagyob alakja az olasz lanbdarúgásnak mint Cannavaro.Maldini Cannavaro jelenelegi korában még klasszis játékos volt,nem évek óta saját maga paródiája.

Amúgy abban mi nem érthető,hogy vannak olyan nem aranylabdás futballisták,akik egy-egy aranylabdásnál kvalitásaikban képességeikben jobbak csak a karrierjük nem úgy alakúlt?Erre szolgált Nedved-es és Shevchenko-s párba állítások.Amíg Henry egy eszméltelenül kifinomúlt technikájú varázsló volt,addig Sheva egy igazi befejező csatár volt minden sallang és trükk és ész nélkül,vagy Pirlo és Xavi akiknek lélegző labdái vannak/voltak velük szemben Nedved egy gőzmozdony volt csak...

montipájton 2010.05.17. 17:20:49

Azzal egyetértek, hogy az Aranylabda ne legyen életműdíj. Ha Xavi főszerepet vállal egy idei spanyol vb-menetelésben, megérdemli. Ha meg nem, és esetleg lesz nála emlékezetesebbet nyújtó bárki, akkor meg nem. Sajna, csak egyet osztanak minden évben.

Mellesleg néha hajlok rá, hogy fogadást dobjak fel közepesen nagy összegben, kap-e valaha még kapus aranylasztit.

montipájton 2010.05.17. 17:23:18

A fentiekből követketően igazságos volt Cannavaro Aranylabdája is, nehogy már azt keleltt volna néznie gy olyan szezon után, hogy 15 év múlva hányan emlékeznek rá. Baszki, azt a labdát arra a vb-re (és évre) kapta és kész.

Sevcsenko is, Nedved is, Owen is megérdemelték anno, pont a fentiek alapján. Ettől még Henry vagy Maldini is megérdemelte volna nyilván, de nem a "történelem" miatt.

horas 2010.05.17. 17:24:40

@montipájton: Én sem azt mondtam,hogy elgyen életmű díj.
De nekem ez a Cannavaro-s aranylabda egy kicsit ilyen ötlettelenségből született kényszer megoldásnak tűnik(kicsit).

horas 2010.05.17. 17:30:18

@montipájton:
Én nem ezt mondtam,tudod nagyon jól,egyszerűen annyiról volt szó,hogy utólag,végig nézve egye-egy játékos karrierjét kisebb-nagyobb igazságtalanságokat hordoz magában az aranylabda szavazás,de hát istenem ilyen az élet.

Nem azt mondtam,hogy Maldini-nek aranylabdát kell adni,csak hoztam egy szerintem találó példát az aranylabda hátulütőire.

De szerintem ez nem rám nézve cink,hogy ezt ennyire magyarázni kell...

Árpádka 2010.05.17. 17:31:50

Off Koeman kerete a barátságos meccsekre :
Kapusok: Király Gábor (1860 München), Fülöp Márton (Sunderland), Gulácsi Péter (Liverpool)
Védők: Bodnár László (DVSC-TEVA), Szélesi Zoltán (DVSC-TEVA), Juhász Roland (Anderlecht), Vanczák Vilmos (Sion), Horváth Gábor (Videoton), Laczkó Zsolt (DVSC-TEVA), Bodor Boldizsár (Roda JC)
Középpályások: Buzsáky Ákos (Queens Park Rangers), Dzsudzsák Balázs (PSV), Huszti Szabolcs (Zenit Szentpétervár), Dárdai Pál (Hertha BSC), Vadócz Krisztián (Osasuna), Nagy Dániel (Videoton), Koman Vladimir (Bari)
Támadók: Lázok János (MTK), Priskin Tamás (Ipswich), Torghelle Sándor (Augsburg), Németh Krisztián (AEK Athén)
Tartalékok: Köteles László (Racing Genk), Gyepes Gábor (Cardiff), Tőzsér Dániel (Racing Genk)
Egy kérdés ide: Miért nem hívja be Vass Ádámot?

kyalami 2010.05.17. 18:02:21

@horas: értem, hogy mi a gondod. de mivel 100 százalékosan jogosnak érzem mindhárom aranylabdát, és azt hiszem, ezt kellőképp érzékeltettem is, mindenféle benned felmerülő aggályra replikáztam.
továbbá shevchenko egy szimpla befejezőcsatár lett volna? a milan támadadó játéka akkor halt meg, mikor 2006-ban eligazolt, mert akik maradtak -inzaghi, gilardino- azok voltak szimpla befejezőcsatárok. shev tudott cselezni, fejelni, lőni, passzolni, gólerős volt, és a tét sem nyomta össze. nem hinném, hogy kevésbé lett volna nagyszerűbb, mint henry.
cannavarora pedig ha nem fognak emlékezni 20 év múlva, vagy szóba sem jön minden idől all-star válogatottjában az azért lesz mert egy elvtelen zsoldos.

raja ram 2010.05.17. 18:06:02

@horas: Cannavaro-ra 20 év múlva a kutya nem fog emlékezni

Messire,Sevcsenkóra,Owenre,C Ronaldora,stb. se fog emlékezni senki. Ezek csak klubszinten csináltak valamit.
Pelé, Beckenbauer,Maradona,B.Charlton,Zidane,Rossi - nemzetük hősei

horas 2010.05.17. 18:09:30

@kyalami:
A Milan ugyannyi BL-t nyert Sheva-val mint nélküle.
Cannavaro-ra nem azért nem fognak emlékezni emrt zsoldos,hane mert szerintem nem egy kiugró egyénisége a futball történelemnek.
Ahogy Mattheus is egy zsoldos volt,de szerintem Canna vele sincs egy szinten.
Midegy érdekes téma szerintem kiveséztük.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.05.17. 18:11:15

@raja ram: azzal azert meg varjunk,h messire nem fognak emlekezni 20 ev mulva...

horas 2010.05.17. 18:11:48

@raja ram: Messi és C.Ronaldo jobban ordít a jelenlegi mezőnyben mint Sheva vagy Owen bármikor.
És!mostmár évek óta...

raja ram 2010.05.17. 18:21:17

@ferenck:

Ilyen focistát, mint Messi, az elmúlt 50 évben rengeteget láttam. Klubszinten fantasztikusak voltak, szétcseleztek mindenkit (Best, Simonsen,Rensenbrink), de komolyabb feladatokat nem tudtak megoldani. Maradona 1986-ban egy közepes tudású argentin válogatottal világbajnok lett. Beckenbauer vezetésével legyőzték a klasszisokkal jobb holland válogatottat.
Messi az argentin válogatottal nem lesz világbajnok, az utóbbi években alázzák őket mindenhol, pedig ezek jobb játékosok, mint 86-ban, de nincs Maradonájuk. Illetve van, de ez már inkább a vicc kategória.

kyalami 2010.05.17. 18:28:46

@horas: sőt! shevvel egyet nyert, nélküle hatot... de henryval is ugyanannyit nyert az arsenal, mint nélküle.
matthaus azért más tészta. rá sok minden miatt lehet majd emlékezni.
de parttalan a vita cannást illettően. szerintem zseni volt abban, amit csinált, szerinted nem. van ilyen.

"Messi és C.Ronaldo jobban ordít a jelenlegi mezőnyben mint Sheva vagy Owen bármikor."
ezzel viszont abszolút egyetértek. csak éppen oda lehetne írni totti, del piero, henry nevét is owen-é után.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.05.17. 18:29:42

@raja ram: azert bestnek igencsak nehez lett vna eszak-irorszaggal vb-t nyerni. es dania sem vt eppen vilagvero simonsen fenykoraban (palyafutasa vegen mar naon jo kis csapatuk vt). lehet,h jos vagy es a jovone latsz,de a 22 eves messirol azert meg nehez kijelenteni,h soha nem fog vb-t nyerni. di stefano sem nyert vb-t,akkor o sincs ott a hosok kozott? cruijff,platini es van basten sinxsenek ott? vagy puskas?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 18:32:16

@raja ram:

???

Messi már most, 22 évesen mindent, de mindent megnyert egyéni és klubszinten, amit futballista megnyerhetett. Én eddig egyetlen hozzá mérhető játékost láttam: Ronaldot (az igazit), vagyis olyat, aki ha megkapta a labdát, tudtuk, hogy VALAMI történni fog. Egészen kivételes képességű játékos.

spangol 2010.05.17. 18:43:48

@raja ram: hát te honnan keveredtél ide, barátom?

Gondolom Baresire sem emlékszik senki... a Nesta-Kanna páros abszolút világelit történelmileg is, csak azok felejtik majd el őket, akik nem látnak tovább a gólkirályoknál > nem értenek a focihoz.

Amit Messiről írsz, abba már bele sem megyek.

raja ram 2010.05.17. 18:45:26

@Csöncsön:

Messi egy világválogatottban játszik egy olyan spanyol bajnokságban, ahol a 3. helyezett 28 ponttal van lemaradva. Évente van egy pár komoly meccse. A válogatottban eddig semmit nem mutatott. Maradona a Nápollyal nyert bajnokságokat és egyedül megnyerte a 86-os VB-t (OK isten keze segítségével).
A Barca kegyetlen egyesület, Messinek is már csak 2-3 éve van, aztán mehet a Milánba.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 18:49:04

@raja ram:

Ennél több buta, szemlátomást tudatlanságról árulkodó közhelyet nem tudsz egyetlen kommentbe sűríteni?

kyalami 2010.05.17. 18:57:08

@spangol: "a Nesta-Kanna páros abszolút világelit történelmileg is, csak azok felejtik majd el őket, akik nem látnak tovább a gólkirályoknál"
erről van itt szó, csak nem akartam leírni

raja ram 2010.05.17. 19:01:58

@kyalami:

Ez természetes, a világbajnokok halhatatlanok.

Romanes eunt domus 2010.05.17. 19:25:55

@raja ram: Sevcsenko mégis mit csinált volna, nyerjen VB-t az ukránoknak? :D

De ha már így szóbajött, hogy kinek van, kinek nincs aranylabdája (általában Owent meg Cannavarot szokták emlegetni, hogy nekik hogy sikerült).
2001-ben Owen az összes arra járó ellenfélnek gólt lőtt. Legyen szó Manchesterről, Arsenalról, az akkor bombaerős Romáról, a BL-címvédő Bayernről, a német válogatottnak hintett egy hármast idegenben, stbstb. 5 kupát rúgdosott össze a Liverpoolnak, jó, hogy megkapta.
Cannavaro a VB-n nyújtott tanári játéka miatt kapta, és tavasszal is jó formában játszott (bár egy lábat eltört, arra emlékszem), jó, ősszel nem villogott a Madridban, de 2006-ban kinek adtátok volna? Henry csak az év két legfontosabb mérkőzésén betlizett (BL meg VB-döntő), Pirlo csak a VB-n játszott jól (tavasszal a Milanosok teljes egyetértésben dobták volna máglyára), Buffonnak odaadni meg igen degradáló lett volna, egy Serie B-s kapusról lévén szó.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 19:26:06

@raja ram:

Tehát ha Messi világbajnok lenne, egyből Puskással, Maradonával és Pelével említenénk egy napon, míg így, hogy (még) nem világbajnok [csak U20-as szinten meg olimpiai bajnok] egy Simonsen szintű "ügyes gyerek"?

Nekem ez disszonáns.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.05.17. 19:36:40

A cikkből hiányoltam, hogy melyik válogatott oktatta a dánokat a selejtezőcsoportban, még gólt sem kapva tőlük ;)

raja ram 2010.05.17. 20:58:13

@Csöncsön: Tehát ha Messi világbajnok lenne, egyből Puskással, Maradonával és Pelével említenénk egy napon

Igen, így gondolom. Jó focista, de nem fognak stadiont elnevezni róla (Fritz Walter,Puskás) nem fog a Barca szobrot emelni neki (Kubala) és nem fogják istenként tisztelni (Maradona)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.17. 21:00:46

@raja ram:

Ezzel Puskást is degradáltad. Meg Cruyffot és még sokakat.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.17. 21:03:18

@Csöncsön: Te nem az argentinoknak szurkolsz elsősorban?

raja ram 2010.05.17. 21:08:40

@Csöncsön: Ők viszont ikonok, hősök, egy shakespeari dráma főszereplői, ami már túlmutat a focin. Így egyenlő eséllyel társai a legjobbaknak, akkor is, ha nem nyertek VB-t, de drámai körülmények közt maradtak alul.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.17. 21:26:00

@spangol: @kyalami: +1.

@balinhosa: Ugyanúgy, mint most, szóval Pirlo ezen a vébén is jó lesz.

avenger13 2010.05.17. 23:27:43

@horas: bocs, de azért te is tudsz érdekeseket. cambiasso zseni, mattheus és canna meg zsoldos. sheva meg ész nélküli befejező csatár??? ha sheva az, akkor rooney is az. meg rvn és az összes befejező csatár. az aranylabda nem a brazil, argentin, spanyol csatároknak és támadóknak a díja. láttad nedvedet játszani? zseniális volt a maga nemében az az ember. nem véletlen, hogy a juve bl döntőt játszhatott. rooney és messi nem tett le többet az asztalra mint sneijder és robben, ennek egyszerű mérőszáma, hogy hova vitték a hollandok a hátukon a csapatot. és hova messi és rooney. az aranylabdát eredményekre osztják.

elismerem teljesen messi, kaká, ronaldo, ronaldinho játékát. de messi és rooney a vb nélkül nem érdemel aranylabdát. akkor inkább drogba. az aranylabdának nem csak az a lényege, hogy te egyénileg mit értél el, hanem az is, hogy mihez segítetted hozzá a csapatod. meg az is vicces, hogy cannánál felhozza mindenki, hogy önmaga paródiája. henry micsoda???

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.17. 23:34:11

@avenger13: Ezzel teljesen egyetértek. Cannavaro középhátvéd teljesítménye a 2006-os tornán, alig ha nem párját ritkítja a vébék történetében. Elképesztő szerelései és hihetetlen mentései voltak. Tanári eleganciával és középhátvéd létére lap nélkül játszotta végig a vébét.

raja ram 2010.05.18. 02:43:16

@avenger13: ..... akkor inkább drogba

Drogba zseniális. Csak az ő kedvéért nézek Chelsea meccseket. A küzdeni tudása, a megoldásai ... elképesztő. Látszik, hogy ő nem egy akadémián "kitenyésztett" droid, hanem a grundon tanult meg FOCIZNI. Szerencsére egy afrikai grundon, ő nem fog 5-6 év tündöklés után eltünni, mint a favellák népe.

montipájton 2010.05.18. 07:15:55

@popp: De a 2000-es Eb-n még anál is jobban játszott, a Gazetta pl. 9-est adott neki a hollandok ellen, pedig ők tudtommal még a 8-ast is nagyon szűken mérik.))

montipájton 2010.05.18. 07:18:56

@raja ram: Drogbát én is a világ legjobb csatárának (értsd: centerének) tartom legalább 3 éve. Sokan az agresszivitása meg a hisztijei miatt nem szeretik, de mi köze ennek a tudásához? Egészen elképesztő szinten tolja és gyakorlatilag ugyanúgy, amióta Angliába került. De Aranylabdát sose fog kapni, legfeljebb ha 4 közé viszi az elefántokat a vb-n.

montipájton 2010.05.18. 07:26:46

@popp: Észrevettem már, hogy te gyakorlatilag Lippi reinkarnációja vagy, ugyanazokat az érveket hajtogatod, amik miatt - szerintem - ő sem hajlandó továbblépni az öregeken. "Mert 4 éve jók voltak." Vagy, ami persze nagyobb gáz az olasz focira nézve, mert azóta se került elő náluk jobb a hazai műhelyekből.

Ilyen szempontból pl.érdekes lesz a németekkel összevetni őket: ott meg kimegy egy csomó fiatal. Lehet, hogy most még nem lesznek elég érettek a komoly eredményhez, és akkor persze te leszel az első - gondolom -, aki kárörvendve kommentálod ezt, de hosszú távon ez a szemlélet többet fog kamatoztatni, mint Pirlo papáék újabb jutalomutazása (mert amit ő csinált idén pl, mi más enne a kivitele?). Nem mindenkire igaz, persze, De Rossi pl. ma is klasszis, de az olasz keret java sajnos nosztalgiaválogatott. Kérdés, mondom, az olasz labdarúgás szempontjából mennyi haszna van ennek, függetlenül attól, hogy megint nehéz lesz megverni őket.

Hozzáteszem, Lippi hatalmas jópontot is szerzett, amiért Tottit kihagyta végül.)))

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.18. 10:22:59

@montipájton: Nos, a tavalyi U21-es EB-n a németek és az olaszok játszották az elődöntőt és ugyan a németek jutottak tovább egy kósza távoli lövéssel, de az olaszok uralták a meccset.

Szóval az olaszoknál is megvannak tehetséges fiatalok és a következő kapitány elő is fogja őket szedni. Ha Lippi rájuk kezdi építeni csapatát, akkor a kijutást kockáztatja, amit a rutinrókák kisujjból ráztak ki.

Az olasz edzők mindig is az idősebbeket preferálták, ennek kulturális és szakmai oka is van. Részint olaszban későn érnek az ifjak, sokszor harminc évesen is a Mammánál laknak, részint meg a taktikailag érettebbek az idősebb játékosok.

Amúgy meg nem vagyok hajlandó hülyének nézni a világbajnok kapitányt csak azért, mert kívülről nézve hozott egy-két érdekes döntést.

Tottival kapcsolatban meg csak téged idéznélek: "Sokan az agresszivitása meg a hisztijei miatt nem szeretik, de mi köze ennek a tudásához?"

ZenZo 2010.05.18. 10:46:31

@montipájton:
"Egészen elképesztő szinten tolja és gyakorlatilag ugyanúgy, amióta Angliába került"

Chelsea szurkolóként mi mást is mondhatnék én is, mint amit leírtál. De azért valljuk meg, első angliai évei alatt még a Chelsea szurkolók sem rajongtak érte (én magam sem). Főleg az első szezonja volt rendkívül irritáló. De az utóbbi 3-4 szezonban tényleg kiváló, idén teljes joggal kapta meg a PL aranycipőjét (bár Rooney is ugyanúgy megérdemelte volna). Idénre a hozzáállása (értsd hisztijei) is nagyon sokat fejlődött, annyi maradt benne, mint amennyi minden sztárallűröktől nem mentes klasszis csatárban van. Aranylabdát viszont max életműdíjként kaphat (ez meg nem az).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.18. 11:57:33

@popp:

Én az argentin-spanyol döntőnek szurkolok, amely legyen 3-3 (Messi-triplával), és a hosszabbításban döntsön egy tűpontos Xavi-szabadrúgás. :-)

montipájton 2010.05.18. 12:17:14

@popp: Hogy milyen kulturális okai vannak, nem tudom, mindenesetre pl. apello sincs oda a tényért tudtommal, hogy a hazai klubok nem hajlandók fiatalítani, a tehetségek meg mennek a másodosztályba vagy padozni.

Tottival kapcsolatban meg: ja, a klasszisa és az IQ-ja két külön dolog, de azért örülök, hogy miután 4 évig leszarta a válogatottat, nem pont egy ilyen undorító parasztság után vitték ki egy vb-re.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.18. 12:21:51

@Csöncsön:

Ja, egye fene, az elődöntőt tőlem Higany is eldöntheti. :-)

montipájton 2010.05.18. 12:22:52

Izé, finomítok: Totti nem "leszarta" a válogatottat, csak em akart többé ott játszani. Ezzel speciel pont a fiatalítást segítette volna, ezért lett volna érdekes, ha Lippi még őt is kiviszi az öregek közül.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.18. 12:41:17

@montipájton: Csak az a baj, hogy ezt a sztorit nem ismered pontosan. Totti a 2006-os vébé után mondta, hogy a következő években a klubra akar koncentrálni és nem kiván szerepelni a válogatottban, ugyanebben a nyilatkozatban azt is elmondta, hogy elképzelhetőnek tartja dél-afrikai részvételét. Az októberi sérülésével aztán biztossá vált, hogy nem lesz ott.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.05.18. 12:41:27

@Csöncsön: Xavival veretni Messit?????????????
Ez még perverzebb volt mint a szimpatikusnekemcéronáldó áriád....:)))

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2010.05.18. 19:03:34

figyelembe veve az agakat es a papirformat,spanyol-argentin meccsnek nagyobb eselye van az elodontoben,mint a dontoben. ha minden ugy megy (nem fog ugy menni) ahogy a mostani eroviszonyok sejtetik felso agon angol-francia,holland-brazil,also agon spanyol-olasz,argentin-nemet negyeddontok varhatok.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 01:15:38

@kyalami: Cannavaro, Thuram és Zambrotta 2006 tavaszán szinte hibátlanul teljesítettek a Juventusban, és Cannavaro ezt a szenzációs formát hozta a vébén is - címhez segítve ezzel a csapatát. Úgyhogy szerintem is teljesen megérdemelten kapta a díjat. Ez volt a legkiemelkedőbb féléve, de előtte hosszú-hosszú évek óta a világ egyik legjobb hátvédje/játékosa volt már. Hogy a vébé óta miért esett így vissza, az már rejtély (bár a Real Madrid csapnivaló védelmén még a gyengébb és nagy hibákat elkövető Cannavaro is javított -ezért nem rontotta el a szempontjából az év végi szavazást a második féléves teljesítménye.) És az is érdekes, hogy 2006 nyara óta a két hátvédtársa se találta már meg a korábbi formáját (a visszavonult Thuram kivételével még visszanyerhetik).
Ja, szerintem is megérdemelt volt a győzelmük évében Owen, Seva és Nedved aranylabdája. Henry is megérdemelte volna, ha életműdíj lenne, de pechjére az éves teljesítményre adják, és minden évben legalább egyvalaki jobb volt nála.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 01:18:50

@montipájton: 86-ban Maradona még nem kaphatott aranylabdát.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 01:23:18

@raja ram: általában ez igaz, de azért vannak olyan kivételek, aki erősítik a szabályt. Pl. Di Stefano vagy Kubala (neki is a legendás barcelonai híre miatt van itthon is töretlen legendája).

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 01:24:51

@horas: Már mindkettőnek van is aranylabdája.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 01:43:29

@raja ram: ezzel erősen vitatkoznék. Messi született zseni, korszakos klasszis, s ha még egy évtizedig ilyen formában játszik, akkor Pelé és Maradona mellé fog kerülni (a játéka már most olyan, ld. régi videók). Mert klubszinten már most sikerekre vezette a csapatát (nagyon jó társakkal, ahogy Pelének és Maradonának is nagyon jó csapattársai voltak a vébéken), de hogy kevesebben vitassák a helyét, azért még egy vébét is kell nyernie Argentínával. Erre még bőven van esélye.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.05.19. 02:06:54

@Zete: Ja, és Messi - bár még nem a legfontosabb helyen - de azért már a nemzeti válogatottban is bizonyított: ld. U20-as világbajnoki cím (18 évesen - a gólkirály és a torna legjobb játékosa is ő volt) és olimpiai bajnoki cím.

montipájton 2010.05.19. 08:06:14

@Zete: Speciel Maradonának egyetlen Xavihoz, Iniestához vagy akár Cambiassóhoz hasonló társa nem volt a 86-os válogatottban, ha ő nincs, az a csapat talán már a nyolcaddöntőből se megy tovább. Messi azért pár kategóriával minőségibb társak közt játszhat.

(Mondjuk éppen ezért várnánk, hogy a válogatottban is virít valamit - idén meg is fogja tenni szerintem.)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.19. 10:56:39

@montipájton: Azért Jorge Valdano nem véletlenül játszott évekig a Realban.

Mourinho már nem a király 2010.05.19. 11:08:30

@montipájton: Messi se játszik együtt Cambiassoval :D
(a butaargentin porszívó kapitány miatt)

Mérgező Hulladék 2010.05.19. 11:18:08

@Zete: De kapott, ahogy Kahn is (@avenger13:).

Csak nem ezt a fajtát, amiről beszélünk, hanem a vébéset :)

petergriffin 2010.05.26. 13:26:26

honda nincs a japán kezdőben? értetek hozzá.
kuyt meg szégyen h a válogatott közelébe kerülhet
süti beállítások módosítása