Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Na most dőlt el - Serie A, #35

2010.04.27. 13:29 _benito

Beni, a gólvágó jogász fogalmazott meg olyan véleményt, amivel 100 százalékig azonosulni tudtam teljes két napig, míg értelme volt. Szerinte a Roma csak akkor lehet(ett volna) bajnok, ha nem botlik egyszer sem, ha viszont ezt megteszi, akkor a bajnokság utolsó 10 meccsét zsinórban megnyeri, ilyenformán egyáltalán nem állítható, hogy címe érdemtelen volna. Ha így lett volna, így lett volna, de nem így lett, és bármilyen szomorú is, valószínűleg ezzel el is dőlt a bajnoki cím, hiába lenne elég a Romának az is, ha egy iksz erejéig megbotlana valahol az Inter. Még azt is megkockáztatjuk, hogy Ranieriék botlanak még egy komolyabbat, az Inter pedig így diadalmenetben gyalogol végig a célszalagon. Megvan az első kieső, tovább kergetőznek az utolsó BL-helyért, és a felértékelődött 7. pozícióért is, bár itt is kevés kérdés maradt nyitva.

Nem értek egyet azzal a megállapítással, hogy a Romának már érett ez a tasli, mert annyiszor volt szerencséje. Abban van igazság, hogy a szerencse egy bajnokságon belül kiegyenlíti az esetleges igazságtalanságokat, de a Roma sokkal többet tett ezért a bajnoki címért, hogy megérdemelje azt a méretes spencert, amivel a Samp meglepte.

Ott megy a scudetto

Ügyesen lerakták az EL-zsákot, amint ráéreztek, hogy lehet keresnivaló, és a döntés helyesnek is bizonyult, hiszen közben az Inter egyre reszketőbb lábakkal (de széles mosollyal) cipelte a saját batyuját. A Roma ráközelített, majd kirakta az indexet, és nemcsak előzött, de a derbi – némileg mákos – megnyerésével komoly statementben jelezte igényét a bajnoki címre. Az október vége óta tartó utazásnak valóban voltak dicsőséges, és kevésbé szép meccsei, de ha a Roma behúzta volna a scudettót, története legszebb címét szerezte volna (nincs mondjuk olyan rohadt nagy választék).

De közben ott volt az is, amit folyamatosan hangoztattunk: ez a csapat azért nem olasz bajnok matéria, főleg nem az előtt az Inter előtt, amely éppen a világ legjobb csapatának címére tör, és nem is esélytelen, hogy elérje. Korábban is jeleztük, az idei év a minden alapot nélkülöző csodatétemények idénye, ezért akár benne is lehetett volna, hogy a soha semmit nem nyerő Ranieri úgy vezeti bajnoki címre a kiesőhelyen átvett Romát, ahogy azt senki nem várta tőle. De a törvényszerűségeket pont azért hívják így, mert törvényszerűek, és abban a pillanatban, hogy Ranieri megveri Mourinhót, a világ, amit ismertünk, megszűnik létezni.

Van még hátra annyi, hogy a Roma bajnok lehessen, de nem lesz. A kupadöntőben viszont – csak hogy még jobban fájjon – nagyon megveri az Intert, és helyreáll a világ rendje. Van még a végére két sarkos megállapításunk: az egyik, hogy Vucsinics sokkal jobb játékos már, mint Totti, a másik, hogy ez a Sampdoria azért nem egy félelmetes csapat, és el is fogja bukni a 4. helyet a Palermóval szemben. (Roma-Sampdoria 1-2)

Az Inter belealudt az Atalanta elleni meccs elejébe (ahogy beharangoztuk, erősen B-jellegű csapattal), TIR akár kettővel is megléptethette volna a bergamóiakat, de végül habkönnyű győzelmet aratott a bajnok, és ha akkor még nem is tudták, talán ezzel gyűjtötték be a soros bajnoki címüket. A beharang kommentjei között tett fogadási ajánlatom továbbra is áll: Sneijdernek kutya baja. (Inter-Atalanta 3-1) A Milan kezdőjére a szánalmas volt a legjobb szó, ráadásul Palermóban kellett volna eredményt elérnie a csapatnak, ami még a legerősebb kerettel sem ment volna könnyen. A Milan cirka 20 percet volt képes tisztességesen futballozni a Favoritában – Ronaldinho Seedorf apó lábára tett gólpassza nyami-kategória, ahogy Miccoli gólja is –, ez pedig nyilván nem lehetett elég a BL-re hajtó rózsaszínek otthonában. A rendszerint mindennel szemben pesszimista Heinrich jóslata szerint jövőre a Milanra vár olyan év, mint a Juventusé. (Palermo-Milan 3-1)

A Juventus pont olyan győzelmet aratott a Bari felett, amilyen győzelmeket két eső-kelő Iaquinta-góllal aratni lehet. A laposkás második félidőben történt egy esemény, amit már akkor elhatároztam, hogy emblematikus jelentőséggel ruházok fel: a Juve szezonját körülíró mondat úgy hangzik, hogy Buffon idei szezonban bemutatott legnagyobb védése egy Zebina-fejes után következett be. A Bariban mindkét magyar játszott, Koman eltötymörgött egy ziccert, pedig nem játszott rosszul, Gosztonyi meg a balszélre állt be, és ő sem volt rossz. (Juventus-Bari 3-0)



Miután a Napoli a Parmát sem bírta legyűrni (0-0), egyre kevesebb esélye maradt, hogy a Samp-Palermo kettős nyomába eredjen a 4. helyért, és már a szánalmas Juventus is megelőzte (aka: beárazta). Az EL-szereplés szinte biztosra vehető, hiszen ehhez már csak meg kell tartaniuk a 7. helyet, az előnyük 5 pont, méghozzá a Laziótól otthon kiszívó Genoa (1-2) előtt. A genovaiak szörnyű szezonjánál csak a rómaiaké rosszabb, nem is baj egyiknek sem, hogy vége lesz. Az egyre kevesebb szóra érdemes Fiorentina kikapott otthon a Chievótól (0-2), a Bologna pedig a Parma (2-1) legyőzésével valószínűleg jegyet váltott a következő Serie A-szezonra. A Livorno óriási gólokat hozó meccsen legyűrte a Cataniát (3-1), de ezzel együtt kiesett, és nagyon valószínű, hogy hasonló sors vár az Udinese otthonában 4-1-re kikapó Sienára is. Az udineiekkel kapcsolatban lényeges, hogy gólt lőtt, és már 25-nél jár Di Natale, valószínűleg ő lesz a gólkirály.

130 komment

Címkék: olasz összefoglaló serie a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr741956068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.AT 2010.04.27. 15:20:36

@_benito: "ami láthatóan kurva jó, azt muszáj leugatni?"

Én is qrva yo vagyok, mégis leugattál már te is. :-) De inkább arról beszéljünk, hogy miért félted az EL-helyet, illetve, hogy miért nem válaszoltál még mindig az ezt firtató kérdéseimre.

A.) Szimplán csak bemondtad ezt anno, mert olyan jól hangott a BL-esélyeinket firtató hozzászólásom fikázásaként, vagy
B.) szimplán csak elnézted a tabellát, vagy
C.) elfelejtetted, hogy a 7. hely is EL-hely a kupa miatt, vagy
D.) komolyan azt gondolod, hogy a 8. Genoa 3 forduló alatt hoz rajtunk 6 pontot.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.27. 15:27:02

@sh4d0w: hát, én nem emlékszem, hogy valaha ennyire szánalmasan szar lett volna a milan. nyilván más a szurkolójukként megélni egy évet, ezt adom.

@Mr.AT: ha a genoa megcsapta volna a laziót (nem nagy meglepetés), a juve meg nem veri meg a barit (detto), akkor egy kicsit más a tabella.

de nem hiszem, hogy leugattalak volna, max vitát kezdeményeztem. egyébként innen is nagyon simán el lehet bukni, mert az erőviszonyok alapján a juve a hátralevő meccseken 3 pontot fog szerezni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.27. 15:28:00

@Mr.AT: embertelen nehéz lehet 3 évig egyfolytában írni egy bajnokságról, pláne ilyen színvonalon, amit az nst megkövetel. az angolt hárman írják, én meg a németet kb két hónapja, nyilvánvaló, hogy momentán hosszabban tudok/tudunk értekezni és az is, hogy lesz ez még így se.

Mr.AT 2010.04.27. 15:34:22

@_benito: Ezt vasárnap este 23:09kor írtad:

"bocs, hogy belebaszok egy kötőtűt a lufidba, de én jobban aggódom az el-helyért, mint amennyire reménykedek a bl-ben."

Ekkor már bő fél napja tudtad, hogy a Juve megverte a Barit és hogy a Genoa kikapott a Laziotól. Nem kötözködésképp, de ettől még tény. :-)

A Juve a hátralévő meccseken szerintem 4 pontot szerez majd, idegenben kiszopunk a Cataniatól, otthon hagyományosan megverjük a Parmat, a szezon legrosszabb csapata címmérkőzésen meg leikszelünk a Milannal. Ez szvsz reális, s így matematikai esélye sincs a Genoának (akinek amúgy Milánóban és Szicíliában is nyernie kéne).

No offense, csak kérdezem, hogy elnézted-e, ami bárkivel megesik, vagy tudsz-e olyat, amit én nem.

Szent.J. 2010.04.27. 15:42:33

olasz szakikat kérdezem, varnak a mezre 10 kupagyőzelem után ezüst csillagot vagy sem?

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.27. 15:44:37

@Mr.AT: akkor csak hülye vagyok.

@Szent.J.: varrnak bizony

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.27. 15:44:58

Azért az nem semmi, hogy a Lazio idegenbeli meccseket nézve az 5. (!), hazai pályán pedig tökutolsó a bajnokságban. Már csak ezért sem hiszem hogy ne verné meg az Inter.

montipájton 2010.04.27. 15:46:40

@_benito: Nem azért, de én nem láttam bele spori poénos kérdésébe azt az ideggörcsöt, amit te meg igen. Ergo, kettőtök közül most nem ő volt a kötekedőbb.

Nyugi már, a kézilabda is csak játék. (Majdnem azt írtam, sport, gonoszul röhög)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.27. 15:49:13

@montipájton: mivel szóban kezdtük pár napja, én igenis beleláttam. mentségemre, ott is volt az.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.27. 15:50:16

az a durva, h jövőre Laluskával próbálnak a barca útjába állni. ha idén nem sikerül, akkor mostanában nem sok esélyt adok rá.

Mr.AT 2010.04.27. 15:52:42

@mocsing: Ezt aláírom. Nem is kritizáltam már jó ideje a kollégát, csak az idei szezonban annyira nincs semmi értékelhető a mi részünkön, hogy ha végre találni valamit, akkor legalább azt ragadjuk meg - és hát végülis egy 3:0 az 3:0, azt sehol nem kell megmagyarázni.

zajcev 2010.04.27. 15:54:37

Totti Vucsinics hírnél lefordultam a székemről, nem mondom, hogy nem igaz, mert kevés Roma meccset nézek(mondjuk Samp ellen szerintem jobb volt Totti), de ígérem mostantól az összes még hátralévő meccsüket nézni fogom, és remélem cáfolnom kell titeket.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.27. 15:56:02

@zajcev: Miért meglepő amúgy? Totti már inkább kabala, nincs is ezzel gond.

vsztk9111 2010.04.27. 15:56:53

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Ez tényleg kemény, hogy ennyire rossz a páratartalma a hazai légkörnek. Szerintem rohadt fáradt Inter megy "Lazioba", én is cseszett sz.r meccset vizionálok. Mivel a hazaiaknak kvázi mindegy, örülnék ha meglenne a 3 pont a vendégeknek, de mondom, én pesszimista vagyok.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.27. 16:02:17

@vsztk9111: A Laziónál Ledesma még mindig az eltiltását tölti, őt nagy eséllyel Baronio pótolja majd, amúgy teljes a csapat, elől a Rocchi és Floccari, utóbbi pedig a Genoa ellen is mutatta, hogy maga mögött hagyta a derbit. Mellesleg vele mindenben megállapodott a klub és ha 9 milliót utal a Lazio a szezon végén Genovába, 100% hogy marad. Bárkit is igazolnak nyáron, ez már a legnagyobb erősítés lehet. A padon meg ott lesz Zarate és Cruz, előbbi ugyan tökmindegy, de Cruz talán tényleg kettőzött erővel fog pályára lépni ha lehetőséget kap és biztos kapni fog.
Szóval, nem zárom én ki a kis meglepetést, de valószínűtlen, rossz meccsen, kevés gólos Inter győzelem a sanszos. Aztán talán annyit mantrázom ezt, hogy pont a fordítottja lesz. :)

Gabez 2010.04.27. 16:03:54

"Sneijdernek kutya baja." + "Wesley Sneijder has made a complete recovery from a muscular problem he sustained against Atalanta"

Erre én is gyanakodtam - egy igazi izomproblémából minimum két hét, mire kigyógyulna, de inkább több.

horas 2010.04.27. 16:24:17

@Szent.J.:
Igen ez a Nacional-ozás a csoportmeccsek alatt ment akkor jogos,volt igazából engem sosem zavart,de Inter idei BL-kiesési szezonja után ez a kifejezés gyakorlatilag komikussá vált.
Van Gaal lehet,hogy nagyobb taktikus mint Mourinho,szerintem nem,de nézd már meg a Bayern hogy érkezett meg a 4 közé,és hogy az Inter és a legjobb 4 közötti meccsük között is van egy univerzum.
Ha a Bayern valahogy megveri az Inter-t az csak is a németek elnyomhatatlansága és végsőkig való küzdő szelleme miatt történhet meg.Bár elöbb jussunk el odáig.

Amúgy nem feltétlen ildomos az EL-t úgy venni a Roma-nál,hogy leadták,látjuk,hogy bajnokságban még képben lévő csapat nincs az EL-ben.És igen kijárt nekik ez a vereség mert sokban nem különböztek a győzelmeik ettől a vereségtől,magyarúl nem voltak valami meggyőzőek és magabiztosak azok a 3 pontok.

A Barca-Inter-hez:
amitől tartok.:
1.)Nou Camp sokkal nagyobb,ergo sokkal nagyobb terület a Barca-nak.
2.)Nem lesz Sneijder támadásépítések min 40%-kal visszaesnek hatékonyságban,veszélyességben,gyorsaságban,számban mindenben.
3.)Mivel a Barca szerzett gólt igazából pöföghetett félgázon is 1-2 gól símán belefért a meccsbe.

Ami az Inter mellett szól:
1.)Rengeteg helyzetet kitudott alakítani a csapat már a gólokon kívül is 2-3 gólt érő akció volt,ebből kindúlva egy kitámadó Barca ellen valószinüleg a Nou Camp-ban is lesz lehetősége a gólszerzésre a csapatnak.
2.)A Barca gólja eléggé a semmiből jött kis túlzás egy kicsit a talált jelzőt is ráerőltethetjük.
3.)A Chelsea ellen kevésnek tünt az egy gólos előny,elég volt,a Barca ellen minimum egy góllal nagyobb előny kell - mert annyival símán nehezebb pálya Nou Camp - megvan.
4.)MOURINO!

horas 2010.04.27. 16:28:08

Amúgy nem feltétlen ildomos az EL-t úgy venni a Roma-nál,hogy leadták,látjuk,hogy bajnokságban még képben lévő csapat nincs az EL-ben.

Ez kicsit félre érthető,ezt úgy értem,hogy látjuk,hogy megnyomorítta a nemzetközi kupákban még állva maradt csapatoknak a bajnoki szezonját a kupa szereplés,lásd BL.
Az EL-t vagy mindenki leadta,vagy egyszerűen ugyanolyan kettős terhelés és nem bírtak a csapatok,mert azért az EL-ben vékonyabb keretű csapatok votlak idén lássuk be.

dzolutan 2010.04.27. 16:44:49

@horas: Bl mondjuk pont rossz példa szerintem. Az elődöntőben 3 bajnokesélyes csapat, 2 triplázásra esélyes.

horas 2010.04.27. 16:53:58

@dzolutan:
A Bayern is pont azonossággal vezeti a bajnokságot,az Inter majd 15 pontnyi előny vesztett el,és a Barca is szerintem már eldöntötte volna a bajnoki cím sorsát.

Everred 2010.04.27. 17:00:27

@horas: a Barca hogyan, ha egyszer a Real Madrid állandóan nyer? Nem a Barca botladozásai miatt nem dőlt még el a spanyol bajnokság, volt kábé két döntetlenjük január óta.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2010.04.27. 17:29:01

@horas: Mégis hogy döntötte volna el a Barca a bajnokságot? Minden meccset megnyernek így is (majdnem). Nem azért nem döntötték még el, mert a BL miatt bukdácsolnak, hanem mert egyszerűen a Real is nyer.

giacinto 2010.04.27. 18:27:45

@horas:

1,múlt héten tárgyaltuk hogy a Nou Camp pontosan ugyanakkora mint a Meazza
2, Wesley 99,999999% hogy játszani fog

MÁS:

A Lazio-Inter vasárnap este lesz ,amikor már minden eredményt tudunk, legfőképpen a Parma-Roma és az Atalanta-Bologna meccs végeredményét.

Ha a Roma nyer, sztem a Lazio leadja a pontot, vagy csak simán jobb az Inter és nyer.
Ha viszont a Roma pontot veszit, aLazionak ne m feltétlenül érdeke a vereség, különösen ha az Atalanta is megközeliti 3 pontra 2 körrel a vége előtt.

Inter szempontból legjobb eredménysor:
Parma-Roma 1
Ata-Bol 2

ekkor a Lazio tutira bentmaradt és leszarhatja, ergo az Inter 5 ponttal elléphet 2 körrel a vége előtt.

Phuturo 2010.04.27. 18:28:53

hol találom meg h mennyit fizet egy scudetto v egy EL v BL? tudja vki melyik mennyit? a BL asszem 20 millió euró minimum

sh4d0w 2010.04.27. 18:55:58

@_benito: 97-98-ban 10. lett a Milan, utána nyerte meglepetésre a Serie A-t Zaccal, Bierhoff-fal.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.27. 19:31:00

@giacinto: Tökéletes helyzetelemzés. Mivel a forduló utolsó meccse, ezért tényleg nagyjából sejteni lehet majd, hogy kinek az érdeke a nagy küzdelem és kinek nem.

sporttárs 2010.04.27. 19:58:01

@_benito: Mit vettél a szívedre, pajtásom? :)
Nyugi, a visszavágón kiszurkoljuk, addigra remélhetőleg lehiggadsz. Amúgy meg színtiszta realitás volt, nem is éltem bele magam az ellenkezőjébe és nem is lehetett sajna.

De ugye nem emiatt nincs még kint BL-poszt????

sporttárs 2010.04.27. 19:59:29

@_benito: Lószart. Túlérzékeny vagy, de nem haragszom, sértegess tovább nyugodtan.

Szent.J. 2010.04.27. 20:11:47

@horas: A két pálya, SanSiro vs Camp Nou ugyanúgy 105*68-s. Semmi kül.

a többi adom,

de a döntős a Barca lesz.

horas 2010.04.27. 20:18:01

Igen, ugyanakkora a kétpálya?Akkor biztos azért tűnik nagyobbnak,mert fentebb van a kameraállás.
Amúgy alapvetően elégedett lettem volna,ha kiesik az Inter a Barca ellen,most már ehhez viszont túl jól sikerült az első meccs...

touristique 2010.04.27. 20:59:39

@horas: Én így még elégedettebb vagyok, legalább jól megvertük őket, a kiesés sajnos igen esélyes még így is. Persze a 0 trófeával nem lennék elégedett, de legalább megmutattuk, hogy nem poén a Nazionale fricska.

horas 2010.04.27. 21:05:17

@touristique: Összeségében én is,csak a mézes madzag az iylen...:)
Óriásit lépett előre a csapat,ez az idei BL-"menetelés",abszolút nem érdemtelen.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.27. 23:04:24

@sporttárs: spongyát rá.

érzékeny pont, ne nyomkodjuk.

Althedokan 2010.04.27. 23:14:23

jövőre a Milan sorait erősítik:

A klub igyekszik csökkenteni a csapat átlagéletkorát, ami jelenleg 30 év körül mozog. Ez az egyik legmagasabb Olaszországban és az európai élcsapatok táborában. A cikk szerint Silvio Berlusconi, a klub tulajdonosa, igyekszik csiszolatlan gyémántokat felkutatni és a csapathoz csábítani. Olcsón megvenni a tehetségeket, hogy azok majd a Milanban fussanak be fényes karriert.

A napokban felmerült nevek közül az egyik Davide Astori, aki pillanatnyilag a Cagliari játékosa. A Milan 50%-ban rendelkezik a védő játékjogával.

Másik tehetség Dennis Aogo, a német Hamburg fiatalja, aki a védelem szélén és a középpályán is bevethető. Aogo ára €5m és €7m között lehet.

Deeo 2010.04.28. 08:46:50

@Althedokan: Körülbelül ez az egyetlen megoldás amit a kopasz meg a nyomorék tehet, ahhoz hogy jövőre vmi beleböfögésünk legyen az eseményekbe, ha már egyszer pénzt nem ölnek bele ugye...
Jó lenne már ezzel az öregfiú mentalitással tényleg felhagyni, mert egyrészt eredménytelen, másrészt rohadt idegesítő hogy a 20 éves csatárok 3szor körbefutják a 40 éves "bajnokainkat" mire azok lépnek egyet.

Althedokan 2010.04.28. 10:19:15

@Deeo: de ezt legalább meglépik remélem...

horas 2010.04.28. 17:17:29

@Althedokan: @Deeo:
Ez még így is édes kevés,de legalább a felismerés és az elhatrozás megtörtént.
Amúgy edző is kelleni fog.

Hispan07 2010.04.28. 17:20:13

majd Marina rendet rak. egyfelől így egy darabig nem lesznek látványos sikerek, másfelől meg végre valahára elkezdi valaki a nagy buli utáni takarítást, sztécsúszott alakok kidobálását, stb

Althedokan 2010.04.28. 18:23:26

@Hispan07: jó is lenne, de sajnos nem így lesz szerintem ez a nő csak arra lesz jó, hogy az adósságállományt felszámolja és a további eladósodásokat szabályozza... Egyébként ez elég kemény, hogy a Milan nem vásárol a 10 millió eurós adóssága miatt, a MU meg nézzük meg mit csinál... na mindegy, legalább addig is kell egy jó csapat alapot építeni, amíg már lesz pénz rendes jó játékosokra. Addig tessék kinevelni a robotoló ifjú Gattusokat, Pirlokat, Nestákat és Maldiniket!

mantegna 2010.04.28. 18:32:41

Látva a Milanos vitaindulást, egy 'rövidebb' hozzászólást én is bedobnék.

Althedokan 2010.04.28. 18:35:32

@mantegna: ez volt a hozzászólás?:D Ugye nem...

mantegna 2010.04.28. 18:39:13

Visszamenőleg sajnálom, hogy Zaccheroni érkezésekor nem erőltettem magam jobban, hogy kifejtsem a véleményemet, most orákulumként tündökölhetnék a blog tisztelt közönsége előtt, azonban az AC Milan vezetőségének ténykedését nem mulasztom el kommentálni.
Ahogy, néhány szeretve tisztelt fiatalember rávilágított, a Milan veszélyes vizekre evezett.
Amennyiben a menedzsment cselekedeteit megvizsgáljuk, és nem foglalkozunk a kötelező szólamokkal (idén feltétlenül bajnokesélyes a csapat… célunk valamelyik kupa elnyerése… nyáron sokat fejlődtünk… az igazolási szezonban mindenkit leigazoltunk, akikre igazán szükségünk van a bajnokság megnyeréséhez… egyetlen egy klubnak sincs erősebb kerete a bajnokságban), akkor nyilvánvaló, a Milan preferencia 1. pontja a BL-ba jutás bebiztosítása. Akár az Arsenalnak. A Deloitte kutatása alapján egy topcsapat éves költségvetésének jelentős, 10-20% körüli hányada függ a BL-be kerüléstől.
A MU-nál, a Chelseanél, az Internél észrevehetően nem elégszenek meg a biztos bejutással, ott címekre vadásznak és tesznek is a sikerért. (Pénzköltés, edzőcsere stb.)
Ha a Milan ellubickolhatna a továbbiakban is ilyenformán, pózolunk egy nagyot, nagy hanggal bemondjuk, milyen kraftosak is vagymunk, aztán igaziból csak a della meglegyen, a többi nem számít, akkor itt abba is hagynám a népmesét.
Ámde változóban a helyzet.
Digók 4 tedeschi 3, aztán fordítva. Most vagy jövőre, mindegy is.
Az utolsó 4 évben, a Milan egyszer sem volt harmadiknál jobb. Nem túl biztató, tekintve, attól lefelé már csupán Európa liga lesz. És amint a fentebb kifejtettem, az számít igazi bukónak Gallianiéknak. Ugye nem kell emlékeztetnem senkit, mi lett a következménye a 2008-09-es BL idény elmulasztásának…
Míg az Arsenalnál a keret változatlansága, egyértelműen pozitív hír, addig a Milannál egyértelműen negatív.
Ráadásul pénzügyileg is öngyilkos taktika. És ez az amiért nem értem, miért nem hajlandó Berlusconi bácsi költeni, ha már összelopott annyit.
Ha most megerősítik a keretet, akkor később nem kell attól félniük, hogy akkor kell változtatniuk, mikor a tv előtt csücsülve nézik a többieket szerdánként. Ezért nem is értem őket, mivel ha most lépnek, akkor biztosíthatják a Candyshop non stop nyitvatartását, ha később, avval megkockáztatják, hogy akkor kell lépniük, mikor lyukas lesz a zseb. Az meg dupla költség. Arról nem is beszélve, az igazán ambiciózus tehetségek jobban preferálják azokat a klubokat, akik a BL-ben szerepelnek.
Matematika
Most elköltök 60 -100 milliót és evvel biztosítom az évenkénti plusz 30-50 milliót.
VAGY
Nem költök semmit és nagy eséllyel egykét éven belül a plusz 30-50 millió kiesik, ráadásként annak az állapotnak az elérésére, amihez ma 60-100 m-t kellene elkölteni, akkor 100-150 m kell.
Silvio, tied a döntés joga.
Volna egy kérdésem minden helyi Milanoshoz.
Szerintetek amennyiben a Milan gerince nem változik és a többiek ceterum paribus erősítik maguk, akkor mikorra jut el a Milan oda, hogy nagyobb eséllyel pályázik a nemdobogós helyekre, mint a dobogósokra?
Ceterum paribus erősítik maguk, annyit jelent, hogy az Inter, Roma, Juventus, Napoli, Fiorentina, Samp, Palermo, Genoa nem omlik össze pénzügyileg, de nem is vásárolja fel őket valami milliárdos, hanem az utóbbi évekhez hasonlóan fejlődnek továbbra is. Annyi pénzt tesznek bele a játékosvásárlásba, mint eddig, annyi türelmet gyakorolnak az edzőkkel, mint eddig stb.

mantegna 2010.04.28. 18:54:49

Szerintem túl nagy az elégedettség, de az idei szezon rosszabb lesz mint a tavalyi.
Kevesebb pont, kevesebb nyert meccs, több kapott gól, és kevesebb rúgott (bár még van 3 meccsük 14 gólra :)
).
Valószínűleg a Juventus szárnyalásának és annak köszönhető mindez, hogy egész tavasszal biztos volt a dobogó, sőt bele lehetett látni a Milanba a bajnoki esélyt is.

Deeo 2010.04.28. 19:02:24

@mantegna: Én is így látom! Csoda a harmadik hely, főleg az utóbbi idők remek játékával. Ennyit ér egy keret, itt mutatkozik meg az ha nincs Pato például, vannak helyette "minőségi" cserék...
De az meg mi röhejes már hogy egy nőtől várunk megoldást :)

mantegna 2010.04.28. 19:12:52

Ha keményebb csapatokkal került szembe a Milan akkor ráfaragott, pl. a jövő évi bl csapatok egymás ellenie:
Inter 8 3 3 2 12
Sampdoria 7 3 3 1 12
Roma 8 2 4 2 10
Palermo 7 2 3 2 9
Milan 8 2 1 5 7
A Juventust nem számítom, nincs nagy és már elegem volt a számolgatásból.
Keményebb csapatok...kivéve persze a Real Madrid :)

sh4d0w 2010.04.28. 21:56:28

@mantegna: már jövőre, hiszen idén is mák kell a 4. hely megtartásához.

Althedokan 2010.04.29. 14:21:02

@sh4d0w: egyetértek...

Egyébként most már biztos, Leonardo megy... Ki jön???

Althedokan 2010.04.29. 14:24:49

egyébként _benito a Torinói gödör mellé írd meg a milánói makarónit is... szerintem van akkora baj ott mint ott...:(

Mr.AT 2010.04.29. 14:39:25

@gyurexx: Az hagyján, de: "Hivatalos: nyártól Andrea Agnelli lesz a Juventus elnöke." //t-zones

gyurexx 2010.04.29. 14:51:12

@Mr.AT: talán elindul valami... túl sok dolog volt Blanc kezében szerintem.

Mr.AT 2010.04.29. 14:58:00

@gyurexx: Ha a saját kis nyeszlett pöcsén kívül bármi más van Blanc kezében, az már biztosan túl sok...

Illetve mégsem, még Seccot mondjuk tarthatná a kezében, miközben fejest ugrik a Grand Canyonba.

calcio_di_rigore 2010.04.29. 15:15:57

@Mr.AT: A gazdasági ügyek és a stadion-projekt nyugodtan maradhat nála. A szakma nyilván nem.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.29. 16:58:20

@mantegna: így is nagyon csodálunk, hidd el.

rizla 2010.04.29. 17:24:29

„Igen, Leonardo távozni fog a klubtól a nyáron, és új edzőt keresünk. Az új tréner? Több emberrel is tárgyalunk. Leonardo makacs volt, a csapat pedig gyengén játszott ebben a szezonban" – mondta Berlusconi, aki elárulta, az Internek drukkolt a tegnapi BL-elődöntőben.

vicces ez a barom. basznak normálisan igazolni, kineveznek egy fiatal edzőt, majd a nyakába varrják az egészet. ki lepődött meg?

zsakfos 2010.04.29. 17:26:08

És ki lesz az utód? Michelangelo, Donatello, Rafaello?

gyurexx 2010.04.29. 18:32:56

egyértelmű, hogy Szecska mester... :)

horas 2010.04.29. 21:06:45

Én úgy gondolom,hogy Leonardo támadójátékot mindenféleképpen tud komponálni azzal nem volt gond,inkább a védekezés része akadt a Milan-nál,ha Leonardo-t nézzük önmagában,és nem vesszük hozzá,hogy a keret nemzetközi elit szinten értékelhetetlen.

Keresenek egy jó edzőt,hagyják dolgozni és valami koncepciót dolgozanak ki ami,lehet,hogy idővel de hatásos lesz.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.04.29. 21:07:58

@Althedokan: ez most total off, de olyan, hogy milanoi makaroni, nincs. eszakon eleve a lapos teszta az elterjedtebb, raadasul milanohoz inkabb a rizotto kotheto. ismeretterjeszto percunket hallhattak.

ON.

a legidegesitobb a milanban, hogy a vezetoseg nem ohajtja elismerni, hogy 1, baj van 2, nagy baj van (ha a jovot is nezzunk) 3, oriasi baj van

marpedig a gyogyulas nehezen elkepzelheto anelkul, hogy az ember belassa: beteg.

horas 2010.04.30. 10:19:11

Na amúgy meg mondom öszintén,innentől kezdve a kupa-döntőt halálosan leszarom,a bajnoki cím legyen meg,de a kupadöntőn azt se bánom,ha Quaresma,Muntari és Arnautovic is a kezdőben van.
Ha meglesz a bajnoki cím a Roma-ban óriási becsvágy fog dolgozni,nem szeretném,ha mondjuk Sneijder-nek vagy Milito-nak,Cambiasso-nak vag Maicon-nak kikellene hagyni a BL-döntőt az olsz-kupa döntő miatt.Spórolni kell az minden energiával egy teljesen kivasalt arcú,kipihent csapatot akarok látni a BL-döntőben.

Ki tudja Motta eltiltásáért fellebezett a csapat?
Kicsivel talán több esély van a felmentésre mint Ribéry-nél,bár nem lenne túl fair ha Motta-nak elengednék bármennyire is nagyságrendekkel "könnyebb" szabálytalanság volt.
Kicsit hiába való,de hátha,mindenkire szükség lesz.

Ha sikerül,ha nem a BL-cím,mindenképp várok egy sztárigazolást nyáron,idén belett bízonyítva,hogy az Inter-ben ugyanakkora potenciál van mint bármelyik angol vagy spanyol nagy csapatban.
Én Fabregas-t szerteném a legjobban,de nem bánnám Agüero-t sem,vagy talán Torres,talán Gerrard,Touré.
és mindenképpen felkell frissíteni a keretet mind korban és megbízhatóságban,sok a használhatatlan egyén,Muntari,Quaresma,Balotelli egykomolyabb sérülés hullámnál ez nagyon visszaüthetett volna idén,és rotálni sem tudott Mou egy-egy ember nagyon elfáradt Maicon egész szezonban az volt,Milito itt a végén.

Egyébként tudja valaki,hogy eddig mennyit keresett az Inter a BL-ben és mennyi jár egy vesztes BL-döntőért és mennyi a győztesért még plusban?

horas 2010.04.30. 10:40:17

Bajnokok Ligájának serlegét 2010. májusában Madridban, összesen 31,2 millió eurót zsebelhet be a prémiumokból, nem számítva az ettől független jelentős bevételeket.

- Negyeddöntő: 3,3 millió euró
- Elődöntő: 4 millió euró
- Döntő :5,2 millió euró
- Kupagyőztes: 9 millió euró
-21,5 plus a csoport meccs ami az Inter-nek 9,900,000 ójró volt.
ÉS ebben nincs benne az kb még 10 m ami a teltházas meccsekből jön,kb 2 m egy teltházas meccs,volt idén ugye 2 hazai Barca,1Chelsea,1CSZKA,és szerintem a Rubin Kazan ellen is marha sokan voltak és nemtudom mennyi a tv-s bevétele a döntőnek.Hozzávetőleg kb 40 m eurót kaszálhat az Inter,ha megnyeri a BL-t,ha elveszti kb 30-t,de szerintem valamivel több a döntő jogdíjai miatt.

Köszönöm a választ ... :)

Iustizmord 2010.04.30. 12:02:22

@horas: milyen koncepciót? hogy hogyan játszanak normális játékosok nélkül????

Iustizmord 2010.04.30. 12:06:42

azt hiszem, hogy berlusconinak le kéne mondania. monnyon le.

ha budaházyt el lehetne oda küldeni forradalmat csinálni, már mennék is szabadítani... :o)

horas 2010.04.30. 13:54:03

@Iustizmord: Milyen koncepció?
Hogy egy esetlegesen felmerülő problémát ne félkézből,összebasszuk,hanem üljünk le gondoljuk végig,játszuk le az összes variációt,és a lehetőségek közül a legjobbat válaszuk,átgondoltan mérlegelve.

Erre tökéletes példa Leonardo.De mondhatnám Ronaldinho is,aki nem véletlen,hogy senkinek nem kellett az elit vonalban,nem mintha rossz lenne vagy bármi,de egyértelmű volt,hogy ő nem fogja tudni átívelni ezt a szakmai grand canyon-t ami a Milan-nál kialakúlt.

Az,hogy basznak az egész csapatra basznak szétnézni az Európai bajnokságokban,Favalli-k Kaladze-ék,Oddo-ok,Jankulovski-k rohangálnak a Milan-ban,holott jó érzékük és szemük van a mai napig a fiatal tehteségekhez:Pato,Thaigo Silva.

Kisebb pénzekből lehetne ügyes játékosokat aki idővel vagy akár azonnal tudnának remek teljesítményt nyújtani.

mantegna 2010.04.30. 14:42:08

@horas: Azért meglepő lenne, ha Balotelli maradna.

horas 2010.04.30. 16:05:06

@mantegna: Azért is nem íram,mert nálam ez evidens,hogy ő megy.

horas 2010.04.30. 16:08:28

@mantegna: Illetve ott van van felsorolva Muntari Quaresma mögött mint használhatalan egyén:)

giacinto 2010.04.30. 20:01:03

Inter pénze a BL-ből idén:

csoportkör: 7,1 m
csoportbeli eredmények alapján: 2,8 m
nyolcaddöntő: 3 m
negyeddöntő: 3,3 m
elődöntő: 4
döntő: 5,2 de lehet 9 is

szóval ez összesen: 25,1 vagy 28,9.

ehhez jön még egy halom központi UEFA-pénz a médiajogokból amit vmilyen szempont alapján elosztanak, tavaly vmi 16 vagy 18 jött ebből. ennyit idén is tuti kapunk de valszeg többet.

szóval máris van 40-45 milla körül
A Chelsea ellen rekordbevétel volt, vmi 3,8 milla, és már alulról (?) suroljuk az 50-et.
ehhez még hozzájön a másik 4 teltházas meccs....

és ha hozzávesszük hogy a világon valszeg sokkal népszerűbb csapattá vált, egy csomó gyerek elkezd szurkolni, sokkal több kütyüt fognak eladni Inter felirattal, gyakorlatilag a csillagos ég a határ.

Mr.AT 2010.04.30. 20:39:31

@giacinto: Ez az utóbbi az igazán ütős tétel. Emlékszem, a Juve megnégyszerezte a 96-97es szezonban a mezeladásainak a számát, a BL-győzelem után, pedig akkor még nem is volt ennyire professzionális a worldwide merchandising, mint most.

Csak adjanak el 2-3 millió darabbal több mezt, amik darabján csak keressen mondjuk 15-20 EUR-t a csapat...

rexford 2010.04.30. 20:52:40

@Mr.AT: Ennyit keresnének vajon a klubok a mezek darabján??

Mr.AT 2010.04.30. 21:00:45

@rexford: Most mondtam egy számot, lehet, hogy többet, lehet, hogy kevesebbet, erről még nem láttam soha kimutatást. Mindenesetre szvsz a 75-80 EUR körüli sztenderd ár kb. kétödöte lehet a gyártóé, ötöde a franchise jog tulajáé (klubé), és kb. szintén kétötöde az együttes kereskedői feláraké. (Azt a Nike-ról már hallottam, hogy önköltségi ár az eredeti, logokkal vart mezeknél is 6-8 EUR körül van.)

Ennek megfelelően a 15-20 EUR sztem nem lehet nagyságrendekkel mellélőtt túlzás, de persze lehet, hogy tévedek.

rexford 2010.04.30. 21:05:45

@Mr.AT: Mindenesetre súlyos, ha így van.

horas 2010.05.01. 10:35:33

@giacinto: Ezért is írtam,hogy egy sztárigazolást mindenképp várok.És szerintem apránként ellehet kezdeni egy újcsapatot építeni,mert a jelenlegi keret jövőre már elkezd öregedni.

Lucio 32,Samuel 32,Zanetti 37,Stankovic 32,Córdoba 34...és a többiek sem fiatalok már Cambiasso 30,Milito 31,Eto'o 29,Maicon 29,Chivu 30...
Utóbbiak nem veszések,de mindeképp neki kell állni frissíteni keretet.Mivel Mourinho csak idő kérdése,hogy megy,én szeretnék egy olyan edzőt akivel lehet hosszútávra tervezni.Aki min.6-8 évben gondolkodik.Kimondottan egy Wenger-Ferguson féle munkakapcsolatra gondolok.

horas 2010.05.01. 10:51:29

@giacinto: "és ha hozzávesszük hogy a világon valszeg sokkal népszerűbb csapattá vált, egy csomó gyerek elkezd szurkolni, sokkal több kütyüt fognak eladni Inter felirattal, gyakorlatilag a csillagos ég a határ. "

Ezért van pl az,hogy a Real Madrid pl évek óta nyereséges úgy,hogy gyakorlatilag a sportszakami (BL) bevételi forrás nincs is.

Iustizmord 2010.05.01. 12:45:55

@Mr.AT: nem tűnik alaptalan számításnak, angliában egy válogatot vagy topligás mez kb 50 GBP, nehezen kpzelem el hogy ennek jó része ne a csapathoz menjen.

@giacinto: "és ha hozzávesszük hogy a világon valszeg sokkal népszerűbb csapattá vált"

most valami ütős fikázást kellene írnom de nem jut szembe :o)))

Paul Newman Jr. 2010.05.01. 12:51:28

@horas: "gyakorlatilag a sportszakami (BL) bevételi forrás nincs is" - Aztán miért nincs?

horas 2010.05.01. 12:57:04

@Paul Newman Jr.: Figyelj már, a Real 2000-es évek közepe óta nemtudom pontosan mikortól kiesik alegjobb tizenhat között,ehhez képest leggazdagabb klub,nyereséges minden évben elköltelnek kb 100 m körül,tavaly nyáron a többszörösét.Egy sikeres BL szezon,legyen csak döntőbe jutás,az is rengeteget számít pénzügyileg a Real-nél ez régóta nincs,nehéz mással magyarázni mint a klub népszerűségével anyagi tehetősséget.

De ebben mi nem volt már alapvetően egyértelmű?

Paul Newman Jr. 2010.05.01. 12:57:35

@horas: na persze.

UEFA awards €3 million to each team that qualifies for the UEFA Champions League, plus €2.4 million for participating in the Group stage. A win in the campaign is worth €800,000 and a draw is worth €400,000.

In addition, UEFA pays each quarter finalist €2.5 million, €3 million for each semi-finalist, €4 million for the runners-up and €7 million for the winners.

A large part of the distributed revenue from the UEFA Champions League is linked to the "market pool", the distribution of which is determined by the value of the television market in each country. For the 2008-09 season, both Manchester United and Bayern Munich, who reached the final and quarter-final respectively, earned more than Barcelona, who won the tournament.

Szóval olyan kurva nagy különbség nincs a csapatok között, elenyészőnek nevezni meg hatalmas tévedés.

horas 2010.05.01. 13:04:33

@Paul Newman Jr.: Húú,ezt nagyon megkaptam.
Ugyanaz amit én írtam csak pepitában.

Szerintem mi hagyjuk egymást békén,legalább is rémlik nekem egy elég parttalan vita veled kapcsolatban.
Nem hiányzik elhiheted.

giacinto 2010.05.01. 13:27:16

@Paul Newman Jr.: ezek már előző éves számok.

horas 2010.05.01. 15:24:10

@giacinto: Mi van a Lazio meccsre nevezéssel?

Piiii 2010.05.01. 17:41:11

mi van az olasz possztal? 6tól Roma meccs!
bár kézimeccs megy. így már érthető. na még 10 perc: húzzuk azt meg!!!meglehet!!

Iustizmord 2010.05.01. 17:43:00

@horas: madrid nyereséges???? akkor mire is vettek fel x milla eur bankkölvcsönt?

értelmetlen_nevű 2010.05.01. 17:45:17

@Iustizmord: a kettő nem zárja ki egymást. Valamiből vissza is kell fizetni a kölcsönt.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.01. 19:45:05

bocsánat az elmaradt beharangért, holnap reggel tudok valamit kitenni, addig sajnos nem.

gyűjtsük ide az okosságokat addig is.

Piiii 2010.05.01. 19:54:26

na ez behúzva: holnapra meg kérném a karácsonyi ajándékomat előre egy kiszenvedett X formájában pls Lazio pls....

Iustizmord 2010.05.01. 20:03:44

@értelmetlen_nevű: mivel a spanyol bankok puszira s nem gazdasági alapon hitelezik madridot, nem látom h a kölcsönvisszafizetés oly gecibiztos lenne....

de lehet h tévedek

giacinto 2010.05.01. 20:05:58

@horas: mindenki ott van, Superidióta is.

calcio_di_rigore 2010.05.01. 20:34:35

Komolytalan így, h a Lazio már tudja, nem szabad nyernie.

calciomax 2010.05.01. 20:36:23

@Iustizmord: puszira hát persze mert ők hülyék....te viszont tudod a frankót.
A Róma megint gólt tudott lőni az első 5 percben ez meghatározta az egész meccset. De tuti hogy az utcsó két meccs egyikén nem igy lesz és akkor fogják bevenni a brokit mert az Inter holnap nem nyer de az utolsó kettőn igen.

touristique 2010.05.01. 21:08:08

@calciomax: Szerintem meg a második félidő elején simán "bevehette volna a brokit" a Roma és akkor lehet, hogy úgy járnak, mint a múlt héten, de a Parma elég pancser volt a döntő pillanatokban, dicséretes, hogy egyáltalán akartak focizni, de kevesek voltak a döntetlenhez.

Totti meg csinálta a műsort...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.01. 21:12:29

@calcio_di_rigore: Várjuk meg ezzel a kijelentéssel, hogy mi lesz az Atalanta-Bologna meccs vége.
süti beállítások módosítása