Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A Calcio és a rajzfilmfigurák diadala

2010.03.17. 12:00 donnelly

Mindkét keddi találkozón az érdekesebb verzió jött be, vagyis az olasz és az orosz csapat került a legjobb nyolc közé. Egész jó kis retró BL-szezon alakul, angol (2), francia, olasz, német, orosz klubokkal, és ma még kiszurkolhatunk egy spanyol és egy görög negyeddöntőst is, hogy még kerekebb legyen a történet. Igazából, mint általában, most is csak az Arsenal zavarja meg az összképet. A BL-nyolc további tarkulásának, illetve a Serie A és az orosz bajnokság beárazásának krónikája hajtás után olvasható.

Az Inter és a Chelsea jelenleg nagyon hasonló erősségű csapatok, még tahók tekintetében, így már az első félidő közepére kellemes kis dühöngésbe váltott a meccs. Egy hagyományos olasz-angol párharc két teljesen egyforma erősségű csapat esetében lefutottnak tekinthető, ugyanis az olasz csapat játékosai úgy mozognak és helyezkednek, úgy állnak a lábukon, ahogyan a futballista-ideaképe mozog és helyezkedik meg áll. Ezzel szemben az angol futballba belekódolták a csetlést és a botlást, a szerencsétlenkedést, a labda egymás elől való elrúgását, az elcsúszást, az esést és a kelést. Noha ezeket a jelenségeket tisztán nem figyelhetjük meg ilyen nemzetközi alakulatoknál, valamilyen szinten azért természetesen jelen vannak, és ezért is fekszik az angolnak a rohanós, az olasznak a kényelmes játéktempó.

Ami nem fekszik egy angol csapatnak, az egy olasz menedzser, aki azt hiszi, hogy kényelmes játékkal megfordíthatja az állást egy olyan védelem ellen, amely 3-3 argentin és brazil válogatottal áll föl. Gyakorlatilag Mourinho is azt üzente Carlónak, hogy nehogy már Ballackkal kezdj, öreg, semmi esélyed, Ancelotti viszont tartotta magát az előre eltervezett lassú és óvatos játékhoz, ami nagyon megfelel egy Mourinho vezette csapatnak, ezúttal az Internek. Ez körülbelül olyan, mintha Boris Becker mindenáron salakon próbálná lenyomni Thomas Mustert...

Ha nem ismernénk a tudatos karrier- és csapatépítés fogalmát, azt mondhatnánk, hogy Wesley Sneijder óriási mákja, hogy Olaszországban trequartistával játsszák a futballt, ennek a mérkőzésnek a forgatókönyvét meg egyenesen rá írták: három csatárnak szórhatta a jobbnál jobb labdákat, Mikel pedig egy tudd, hogy értsd belépőt leszámítva elfelejtette abúzálni, így könnyedén lehetett a mezőny legjobbja és dönthette el a továbbjutás sorsát sokadik remek zsugájával. Mourinho gyakorlatilag 4-2-4-et rajzolt a pályára, amit inkább a hazaiaktól várt volna az ember, akiknél csak Malouda firkantott néha egy-egy kreatívat, ezek viszont mind egyéni próbálkozások voltak. A Chelsea csupán a szünet két partján tudott komolyabb nyomást gyakorolni ellenfelére, így még a tisztes helytállást, az otthon elvárhatót sem hozták, ami minimum az Inter-védők saját ötösébe préselése lett volna.

CHELSEA-INTERNAZIONALE 0-1 (t.j.: Inter 3-1-el)

Nem véletlen, hogy OJ kolléga nem a Liverpoolt és Spanyolországot is megjárt dél-afrikai-chilei szélsővel, Speedy Gonzalezszel, hanem a japán gyerekkel készített interjút ajánlotta a bevezetőbe, hiszen Songoku először adott egy ügyes gólpasszt Necidnek, majd akkora kámehámét tett a labdába, hogy azt még az Ifjú Sátán is bevédte volna, és ezzel a furcsa szabadrúgásgóllal el is döntötte a meccset. Persze igazából Palopra lehet kenni a dolgot, de egyrészt így születnek a legendák, másrészt pedig olyan furcsa röppáját írt le Honda Keiszuke labdája, hogy lehet vagy harminchatos a lába.

Leonyid Szlutszkij kispadon előadott performansza Valerij Lobanovszkijt idézte, Mark Gonzalezé pedig Albacetés önmagát, fáradhatatlanul robotolt a baloldalon, visszaért Jesus Navast akadályozni, és Hondáékat is jól támogatta. A Sevilla támadóit (Perotti, Navas és Fabiano) leginkább az első percekben, illetve a moszkvai vezető gól után hagyták mozgolódni a vendégek védői, ugyanis Necid dugójára két percen belül jött Perotti válasza. Akinfejev ennél a szituációnál nem tudott hárítani, ezt követően viszont nem hibázott, és a második félidőben a már Kanoutéval, a vége felé pedig öt csatárral rohamozó hazaiak a hosszabbítást sem érték meg, ugyanis kihagyott helyzeteikre Honda a fent már taglalt szabadrúgásgóllal válaszolt. A mérkőzést jellemző óriási tempó hozott még helyzeteket és sárgalapokat, de gólt már nem, így a CSZKA története során először érte el a BL negyeddőntőjét.

SEVILLA-CSZKA MOSZKVA 1-2 (t.j.: Moszkva 3-2-vel)

169 komment

Címkék: d összefoglaló bl inter cszka

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr481845975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mourinho már nem a király 2010.03.17. 12:04:53

Nekem tetszik végülis, nem csak hogy retro, de a különböző stílusok, fotball iskolák képviselőinek összecsapása mindenképpen érdekes lesz.

Mourinho már nem a király 2010.03.17. 12:09:42

Malouda önmagához képest egész jó volt, Lampard nem tudom mi a fenét csinált, de tényleg csak csetlett-botlott. Kalou viszont egész jónak tűnt amikor becserélték, lehet kezdenie kellett volna.
Ancelotti öngyilkos húzásai bejöttek a végén, 2 védővel maradtak 15 percre, meg is szívták. Maradtak volna a stabilitásnál, és reméljék hogy beakad egy gól. Persze nem akadt volna, és nem is érdemelték volna meg, jobb volt az Inter, ennyi.

rowi 2010.03.17. 12:10:52

röppáLYa

egyébként jah...nem is értettem, hogy hol van Cole a kezdőből...így meg csak folydogált a meccs, az Inter megragadva a lehetőséget csalta a meccset (teljes joggal, támadjon akinek kell) pedig nekik kellett volna ugrani, mint a mérgezett egér, és az első gólig élni sem hagyni őket, mert az iramot úgyse bírják. ez egyébként látszott is az első félidő végén. Sneijder meg tényleg kiosztott vagy 4 gólpasszt...kezdem azt hinni, hogy nem lesz ebből BL soha...

rizla 2010.03.17. 12:13:44

lampard 2006-ban egy jó szezon után volt tragikusan fos a vb-n, szerintem most fordítva tervezi.

Gabez 2010.03.17. 12:15:03

Hajrá CSZKA! Van egy szép CCCP mezem, 10-es. Igazi retró!

Ancelotti béna. A Milan-nál is az volt, csak ott volt egy bizonyos Kaká.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 12:17:10

@Gabez: Már Kaká előtt is nyert BL-t a Milannal...

United82 2010.03.17. 12:21:37

Általánosításnak tűnik, de:
Ancelotti sikeresen lezülesztette a Chelseat tempóban és erőben olasz szintre, ezért az Inter könnyedén túllépett rajta, ahogy az olasz csapatok ellen szokta:)
az Inter tképp egy olasz csapatot ütött ki:D:D:D

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 12:22:35

@Rooney82: Valóban, Serie A meccset láttunk.

Asidotus 2010.03.17. 12:23:25

@Nűnű:
nekem nem, csak a Chelsea-nek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 12:30:18

@donnelly: "Serie A meccset láttunk."

Nekem is pont ez jutott eszembe meccsnézés közben. Tipikus Serie A rangadó. Kevés látványos vagy lenyűgöző dolog, viszont hatalmas taktikai harc, és ha az ember elfogult valamelyik csapat iránt, akkor nagyon lehet élvezni az ilyent.

Calogero 2010.03.17. 12:37:35

Ancelotti idáig simán ütötte-vágta az angol csapatokat, nagyon feküdt neki a szigetországi csapatok stílusa és mindig kb ugyanazt a taktikát alkalmazva ki is fektette brit riválisait (gondolom ezért is csábították Angliába). Viszont, ha megnézzük a Milan Serie A-s utóbbi években produkált vergődését, az is látszik, hogy pont az olasz csapatokkal, edzőkkel gyűlt meg igazán a baja, Mourinhóval pedig szinte bármikor találkozott csúnyán alul maradt kettejük csatájában. Mindössze ezek a tendenciák folytatódtak tegnap este, na meg, hogy az Inter idén végre tényleg jól össze lett rakva, hála Mourinhónak és Moratti pénztárcájának. Remélem begyűjtik idén a BL-t, ráférne a calcióra némi siker a nemzetközi porondon

rizla 2010.03.17. 12:38:34

szubjektív sorok következnek, a sporttárs-félék felé előre jelzem.

...a chelsea baja meg az (illetve az én bajom a chelsea-vel, nehogy valaki belekössön), hogy minden csapatrészben van egy irtózatosan nagy, egyetemes seggfej, egy mini köcsögválogatott az egész.
védelem: cashley cole, a bulvármagazinok királya, a modern médiasztár futballisták pénzéhes alaptípusa. terry-t mindig csíptem, de az elcsúszása, és a házasságtörése, amivel megszabadította magát az angol válogatott CSK-szalagjától, egy címeres lúzer képét vázolják fel, akármekkora futballista is úgy amúgy.
középpálya: az örök második ballack, akinek bizonyára vannak jobb meccsei, de a nevéből él londonban, mióta csak odakerült. komoly sorozatban (bajnokság, BL) nem is futotta többre ezüstnél. a legemlékezetesebb jelenete eddig a chelsea-ben az, ahogy kergeti ovrebö-t, és üvölt a pofájába.
csatársor: a nagy meccsekhez komolytalan, örök ígéret anelka, egyszerűen rossz ránézni az álmatag, apatikus fejére, miközben élet-halál harcot kellene vívnia, játékban pedig tökéletesen fogalmatlan bír lenni ezen a szinten (és sajnos drogba hiába a világ legjobb csatára, nem lehet úgy 5 percet megnézni egy chelsea-meccsből, hogy ne kapnánk el egy jelenetet, amikor hisztériázva veri magát a földhöz, mert nem kapott meg valami szabadot. de ő legalább megnyeri a meccseket).

emellett kevés az igazán megbízható vezéregyéniség, az egyedülálló karakter (essien lenyűgöző, de pl lampard formája is olyan, mint az időjárás), és komoly frissítés régóta nem történt. leigazolni egy kiégett deco-t az nagyon kevés, amikor a tulajdonosé a világ összes pénze.
egyszerűen a chelsea csapata magában hordoz valamiféle köcsögség-vírust, ami meggátolja abban, hogy BL-t nyerjen, még akkor is, amikor csak két centi hiányzik (és ki hagyta ki a tizit még az MU ellen? anelka). ancelotti egyelőre hasonlóan kamuedzőnek tűnik ehhez a csapathoz, mint scolari, talán ha nyáron abra biztosítja számára a zsét, és felépítheti a saját csapatát, akkor mutat valamit a BL-ben is (mondjuk leigazolja pirlo-t, he he). de mourinho örökségéből élnek, mióta csak lelépett, egyetlen olyan fontos húzójátékos sincs a keretben, akit ne ő vitt volna oda, vagy ne az ő keze alatt vált volna a legnagyobb klasszissá.
persze ettől még a bajnokságot valahogy összehozhatják (részben azért, mert a riválisok azért gyengültek a nyáron, kivéve az arsenalt, de ők meg stagnálnak), de amit eddig láttam tőlük a NAGY meccseken, az rémes volt. stílus nélküli, arctalan futball.
ettől még jó, és brutál erős csapat, csak a teljes megdicsőüléshez (értsd: BL-győzelem) nem elég egy kurva jó keret, és egy kurva jó edző, kell valami plusz. ez a kékekből az elmúlt években hiányzik. persze a szerencsével is hadilábon állnak, ezt nem lenne szép, ha elfelejteném. de van oka annak is, hogy miért szopnak bírókkal, meg a meccsek végén beszopott gólokkal (vagy kihagyott tizivel).

drani 2010.03.17. 12:40:31

@donnelly: egy BL-t bárki össze tud hozni.. :)

rizla 2010.03.17. 12:44:19

@Calogero: más angol csapat ELLEN játszani olasz csapattal, és más angol csapat ÉLÉN játszani olasz csapat ellen. ha van is a chelsea-nek identitása (és miért ne lenne, kapásból ugye a PL egyértelműsíti a stílusát), ancelotti nem a tökéletes választás ennek a kiaknázására. neves edző, jó edző, tehát jó is lesz, gondolta abramovics, de ez nem ilyen egyszerű.
mindenesetre ha marad jövőre is carlo, bizonyára messzebb jutnak, beletanul az angol fociba, jobban ráérez az erényeire, amit hasznosíthat a nemzetközi porondon (és ez a poszt amúgy ezért tetszik nagyon, mert rámutat erre, hogy a chelsea nem volt eléggé angol). de muszáj lesz saját igazolásokat végrehajtania, vagy sosem lesz ebből BL-győzelem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 12:44:27

@rizla: "egyszerűen a chelsea csapata magában hordoz valamiféle köcsögség-vírust, ami meggátolja abban, hogy BL-t nyerjen"

:-DDD

Kitűnő komment.

Gabez 2010.03.17. 12:45:35

@donnelly: arra már ki emlékszik ;) de akkor se valószínű, hogy időközben vált volna ilyen bénává...sokszorvolt szerencséje

vargamma 2010.03.17. 12:47:26

be kell látni gyerekek, h Murinnyó ugyan egy görény, de télleg kiváló edző. ki gondolta h eto'o -ból a meccs végére balszélső lesz?
szal igazából ahhoz ért nagyon a portugál, h úgy keveri meg a kártyákat, h egy nem hónapok óta csiszolt, begyakorolt rendszer is tökéletesen feküdjön a csapatának. ráadásul nem a Siena ellen próbálja ki, hanem egy ilyen feszült hangulatú BL- nyolcaddöntőn, idegenben, mint a tegnapi.
nem semmi a csávó.

rizla 2010.03.17. 12:49:43

@vargamma: előtte meg eto'o végig valami hátravont izét játszott. mivel nem büdös neki a mezőnymunka, ez sem tűnt egy rossz húzásnak.

vsztk9111 2010.03.17. 12:54:33

Szerintem kicsit olaszos lett a Chelsea játéka, és ez nagyon nem megy nekik. Ráadásul tegnap hatalmas teherként cipelték a Ballack (Cole), Lampard, Anelka ballasztot, bár a német és az angol legalább védekezett.
@Calogero: Én úgy tudom, de lehet rosszul, hogy Ancelotti mérlege pozitív Mourinhoval szemben.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.03.17. 12:54:37

Mourinho egy kibaszott zseni. Azért még Sir Alexnek sem sikerült a 135 éves hazai veretlenségi sorozat.

@Rooney82: Ancelotti nem béna. Csak szokatlan neki az ilyen fiatal keret :) :) :)

vargamma 2010.03.17. 12:55:50

jah és még valami: valaki könyörgöm, kergesse már el Vincze Ottót a stúdióból. teljesen használhatatlan a tag. egyetlen értelmes mondata nem volt. akko már inkább a Mágus, azon legalább röhögni lehetne...

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.03.17. 12:58:08

nem kell így túlreagálni. mindenki heppi, hogy végre kevesebb ángliust lát a BL vége felé... kivéve, akik nekik szurkolnak. mindkét oldalon olyan ziccerek maradtak ki a nagy birkózásban, hogy ihaj. (Ancelottinak fel lehet róni, hogy miért nem másztak rá Sneijderre pl. ott voltak mellette, csak mindig elszaladt :)) maga a meccs pedig sokkal pörgösebb volt egy olasz bajnokinál. inkább egy angol csúcsderbire hasonlított.

rizla 2010.03.17. 12:59:26

@vargamma: én gundelt is utálom. "ottó, szívesen játszanál egy ilyen edző keze alatt, ugye?" baszki már.

Calogero 2010.03.17. 13:04:52

@vsztk9111: igazad van, ezt benéztem, most lett csak pozitív Mourinho mérlege Ancelottival szemben (ha belevesszük a nyári barátságos meccset is)

rizla 2010.03.17. 13:05:44

xavi kidőlt, nem játszik este. remélem sporttárs, hogy most már megengedhetek magamnak egy kis pesszimizmust.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.03.17. 13:08:40

az azert nem igaz, hogy nem keszultunk erre a taktikara, mar az utolso csoportkor-meccsen is hasonlot jatszottunk (akkor meg kenyszerusegbol), es egy-egy serules vagy eltiltas miatt azota is rendszeresen visszater ez a tamadobb felfogas, aminek en nagyon orulok, es korabban is szorgalmaztam. mas kerdes, hogy a portugal nem latogatja ezt az oldalt :)

egy klasszikus rombolo eleg kozeppalyara, nalunk ez megkerdojelezhetetlenul cambiasso. zanettinek ugye muszaj a palyan lenni, ezert jo, hogy chivu serult, santon meg volt, es nincs formaban, az elmult 20 meccsbol javier ugyis ezt jatszotta vagy egy tucaton, es a kezdeti szerencsetlenkedes utan teljesen elfogadhatot nyujt itt is. egyebkent pont zanetti balbekk posztja a tamadobb felfogas kulcsa, a kozeppalyan elorejatekban gyakran a labdaval finoman szolva sem barati viszonyt apolo muntari is hasznosabb volt (vagy most a kocsogvalogatott oszlopos tagsagara hajto motta)

Strigo 2010.03.17. 13:09:22

Szerintem még mindig Mikel a leggyengébb láncszem ebben a Chelseaben.

rizla 2010.03.17. 13:10:08

@Henke: megsérült az edzésen, két hétig off.

zsakfos 2010.03.17. 13:13:52

@rizla:
Príma meglátások.

Amúgy Sneijder ezeket a lasztikat a vb-n a Robben, van Nistelrooy, van Persie hármasnak fogja osztogatni, s ha nem is megy neki felkészül van der Vaart vagy ha kiviszik Seedorf papa. Élmény lesz:)

rizla 2010.03.17. 13:18:10

halál komoly, nincs xavi. iniesta meg tudja oldani, de így busquets jelenléte a kezdőben garantált, az ő hülyeségeire építhet a stuttgart. az odavágón a busquets - touré páros rémes volt, ami azt illeti.

Henke 2010.03.17. 13:26:10

@Henke: ...avagy megint 10 emberrel állunk ki? :D

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.03.17. 13:30:08

egy hete vágtunk egy laza 5öst, s most is ez a baj? :)

azt a japán szabadrúgást még én is fogom, egy kézzel... sőt, továbbmegyek, fabianski is... :)

úgy látom, a hajrá barca előtt itt már arról beszélnek :)

danesdzsu2 2010.03.17. 13:30:31

@rizla: Gondolod itt jön el Pep király vége?

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 13:31:47

@imici77: Nem lesz hajrá Barca, itt borotvával elkövetett rituális öngyilkosság körvonalazódik:)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.03.17. 13:32:22

majd megnézik megint a Gladiátort, vagy mit.

rizla 2010.03.17. 13:32:28

@danesdzsu2: nem, csak jelzem, hogy nem feltétlenül lesz olyan sima a meccs, mint amilyennek el van könyvelve, bár persze előfordulhat az is.

neeskens 2010.03.17. 13:32:34

Azert ezt a Chelsea fikázást visszavenném.

Ugyanúgy túlzás, mint amikor sokan lesajnálták az Intert, hogy már idegenben hármat rúg majd a Chelsea.

Nem rúgott, sőt bebizonyosodott, hogy mennyire masszív az Inter.( Kicsit örülök ennek, mert ez engem igazol és itt is, máshol is védekeznem kellett).

Viszont én nem látom ennyire törvényszerűnek a Chelsea bukását, ha Milánóban Drogba nem kapufát rúg, vagy tegnap az első félidő végén egyik védő pár tizedmásodpercet kásik, akkor most Ancelotti lenne a király?

Murinho nyerte a taktikai csatát, jó volt az Inter. De ettől még nyugodtan angol bajnok lehet a Chelsea.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.03.17. 13:35:59

@donnelly: vicc, mit összesírnak a barcások már most :)

10emberrel állnak ki? 6 emberrel verik ezt a stuttgartot... 2 hetes sérülést az Arsenalban be sem jelentik, nálunk 3-9 hónapban gondolkozunk :)

danesdzsu2 2010.03.17. 13:37:14

@rizla: Szerintem, ha nem lesz sima meccs, és Guardiola hasonló ötletességet fog bemutatni, mint tavaly a Chelsea ellen, akkor szárazdajkát fognak mellérakni jövöre.

Boodler 2010.03.17. 13:39:43

@neeskens:
"ha Milánóban Drogba nem kapufát rúg, vagy tegnap az első félidő végén egyik védő pár tizedmásodpercet kásik, akkor most Ancelotti lenne a király?"

Igen. :)
---
Egyébként ezt a barca világvége hangulatot nem értem.
Nincs Xavi, de kis túlzással: na és?
Már most továbbjutásra állnak, a német bajnokság (nem leszólva) 9. helyezettje ellen pedig Xavi ide vagy oda, tovább lehet jutni.
Szóval igen, értem, hogy nem szabad lebecsülni az ellenfelet meg 1 meccsen bármi megtörténhet, labda gömbölyű, de azért nem kell telefújni a zsepit meg Pep király (csak megakadt rajta a szemem) bukásáról beszélni. (Sporttársat ~idézve: "csak azért, hogy utána jobban lehessen örülni").

Azért hajrá Stuttgart! ;)

Integető hajbókoló lufiember 2010.03.17. 13:42:02

@rizla

Az érvelésed számomra először ott bukik meg, hogy a Chelsea-t leköcsögválogatottozod("köcsögvírus"), miközben rá sem nézel az Interre. Tényleg csak fejből: Lúció, Samuel, Cambiasso, Materazzi, Stankovic, Cordoba, Quaresma. Mitől különbek az általad felsorolt embereknél? Nem ér azt válaszolni, hogy "ők a győztes csapatban vannak" :)

Másrészt, egyáltalán mitől férne össze a szimpátia és az eredményes foci? CéRoni talán szimpatikus? Mégis ő az elmúlt évek legjobbja és el is hódított néhány serleget. Fel tudnék még sorolni néhány ilyen egyéniséget, akik attól még, hogy irritáló pofák, igazán nagy eredményeket értek el csapatban.

A harmadik bukfenced, hogy a Chelsea-t úgy hordod le, hogy 2 éve ez a csapat BL döntőt játszott és 1 db tizenegyes híján nem lett győztes. Gyakorlatilag ugyanazzal a kerettel álltak fel, ugyananazokkal a főköcsögökkel, érdekes módon Mourinho nélkül (, igaz, az ő örökségével). Emellett jelenleg is versenyben vannak a ManU ellen a PL-ért, FA kupában még állják a helyüket. Amit említettél a keret fásultságáról igaz lehet, de min. középtávon, mert ezek az arcok még mindig remek kondiban vannak. Valahol fejben kell ezt keresni.

Szerintem itt erőteljesen érvényesült a taktikai felkészültség és egy jóadag mentális "boost". Ha megnézed a statisztikákat, kb hasonló % mellett a középpályásoknál Lampard passzolt a legtöbbet, mégis Schneider adta a legértékesebb labdákat, miközben az Inter támadói átlag 1-1,5 km-rel többet futottak, mint Anelka és Drogba. Ergo, a Chelsea kp-ja és csatárai között nem jött össze a kapcsolat, miközben az Internél a csatárok is jobban zártak/spriccelődtek előre és értékesebb labdákat kaptak. Ilyen futómennyiséghez és fegyelmezettséghez borzasztó nagy nyerési vágy és felkészültség kell, ami Mourinho egyik védjegye: ha csak abból indulunk ki, hogy milyen beadások és keresztlabdák jöttek az Intertől, szinte kivétel nélkül magasra ívelő, röptében nehezen adadályozható, védők mögé érkező labdák voltak. Meg is gyűlt a baja a Chelsea-nek ezzel.

Ja és béke, nem veszekedni jöttem, csak úgy gondoltam a képet lehet árnyalni. :)

wan2bee 2010.03.17. 13:42:33

ezt magyarazza mar meg valaki: "Igazából, mint általában, most is csak az Arsenal zavarja meg az összképet"

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.03.17. 13:43:55

amúgy drogba földrevitele nem volt tizi?

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 13:44:51

@wan2bee: Ha a Porto jut tovább, akkor eddig az összes csapat különböző nemzetből lenne.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.03.17. 13:48:01

@donnelly: @Boodler: Csak hogy tisztázzuk, rám nem kell adni, ideggyenge lennék (plusz Xavi fanatikus vagyok, én már akkor belezokogok a plüssmacimba ha tüsszentett egyet a kedvenc törpöm)
@imici77: Van neked humorod :D

wan2bee 2010.03.17. 13:50:28

@donnelly: ja vagom. majd a kovetkezo korben megoldjuk, hogy csak egy angol maradjon, ne aggodj :)

Senderos 2010.03.17. 13:51:50

azért nem kell hanyattesni murinyótól. valamikor a múltban megnyerte mindenidők leggagyibb bl-évadát a portóval, azóta abból él nemzetközi szinten. a cselzi kb azóta tényző a bl-ben, amióta elment(tizenegyesekkel elbukott döntő, elcsalt elődöntő). az internek se sok köze volt a sorozathoz az utóbbi időben. most megnyerte az olasz bajnokságot? hova szarjak?:) eddigi olaszországi tevékenykedése alatt murinyó csak tovább haladt a manchini által kikövezett úton: olasz bajnokság papírforma behúzása, és nemzetközi kudarc. itt volt már az ideje felmutatni valami értékelhetőt. kiíváncsi leszek meddig viszik idén. jó sorsolással egész sokáig elmehetnek.
az angol csapatokat kell elkerülniük és még bl-döntő is lehet belőle.

krai 2010.03.17. 13:52:20

@neeskens: esélytelen, összeroppannak lelkileg, meg különben is mit akar egy olyan csapat amiben egy mikelnek vagy egy ballacknak (Anelkát már meg se említem...) fix helye van?

wan2bee 2010.03.17. 13:53:10

@wan2bee: es nem a MU-ra gondolok

rizla 2010.03.17. 13:53:29

@danesdzsu2: vicces vagy, csak sajnos hülye :(

giacinto 2010.03.17. 13:55:49

@Calogero: "az Inter idén végre tényleg jól össze lett rakva, hála Mourinhónak és Moratti pénztárcájának. "

pont idén egy fillérbe sem került a mercato, az eladásokból több pénz jött be mint amit elköltöttek :)

giacinto 2010.03.17. 13:59:28

@vsztk9111: "Én úgy tudom, de lehet rosszul, hogy Ancelotti mérlege pozitív Mourinhoval szemben. "

Milan-Porto 2003: Ancelotti
tavaly 2 derby : 1 ide, 1 oda
mostani 2 meccs Mourinhoé

tehát 3-2 Josénak

zsakfos 2010.03.17. 14:00:59

@Integető hajbókoló lufiember:
Pont a három főköcsögöt hagytad ki:) Balotelli, Muntari, Motta:) Materazzit, Quarresmát adom. Samuel, Cordoba, Eto'a, Lucio, Sztankovics elmegy kategória.
Cambiasso nálam a szimpatikus arcok közé tartozik, J. Cezar, Maicon, Zanetti, Sneijder, Pandev, Milito, Chivu mellett.

Lezuzius 2010.03.17. 14:02:50

JT vagja maga alatt a fat:
John Terry broke the leg of a Chelsea security guard after knocking him over in his Range Rover outside Stamford Bridge last night, Goal.com UK can reveal.

The Blues skipper was breathalysed and quizzed by police in his home in the early hours of the morning following the incident - which took place after his side were knocked out of the Champions League by Inter Milan.

Police confirmed today that they are making enquiries into the incident - and that Terry sped off after injuring the club employee.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.03.17. 14:03:12

@Integető hajbókoló lufiember:
"Az érvelésed számomra először ott bukik meg, hogy a Chelsea-t leköcsögválogatottozod("köcsögvírus"), miközben rá sem nézel az Interre. Tényleg csak fejből: Lúció, Samuel, Cambiasso, Materazzi, Stankovic, Cordoba, Quaresma. Mitől különbek az általad felsorolt embereknél? Nem ér azt válaszolni, hogy "ők a győztes csapatban vannak" :)"

te, most kifejezetten kotozkodesbol, de cambiasso hogy kerult fel erre a listara?

zsakfos 2010.03.17. 14:04:35

@giacinto: Balotelli eladásából nyáron meg vehetnének egy jó balszélsőt.

giacinto 2010.03.17. 14:07:15

@Integető hajbókoló lufiember: Cambiasso, Lucio, Quaresma mitől köcsögök? őszintén?

rizla 2010.03.17. 14:08:31

@Integető hajbókoló lufiember: " Lúció, Samuel, Cambiasso, Materazzi, Stankovic, Cordoba, Quaresma. Mitől különbek az általad felsorolt embereknél?"

lucio, samuel, cambiasso zseniálisan játszanak az interben, ez anelkáról, vagy ballackról már nem mondható el. quaresma, materazzi nem is játszik (amúgy meg materazzi egy karakteres köcsög, anelka meg egy szimpla balfasz, érezd a különbséget), ballackék viszont állandóan a kezdőcsapat tagjai. cordobáról és stankovicról nem tudok nyilatkozni, kevéssé ismerem őket.
a köcsögség alatt nem azt értem, hogy valaki fejre antipatikus, hanem akinek a teljesítménye harmonizál a negatív hullámokkal, amit a személyisége gerjeszt. cole ebből a szempontból kivétel, de ő annyira zsoldos, hogy valahogy őt sem lehet chelsea-szívűként definiálni. terry-t, vagy lampardot igen, de ők meg olyan megfáradtnak tűnnek.

"Másrészt, egyáltalán mitől férne össze a szimpátia és az eredményes foci? CéRoni talán szimpatikus?"

nem a szimpátiáról van szó. ballack köcsögsége egy bayernben húzóerő lenne, a chelsea-ben szerintem fék. arról van szó, hogy a chelsea játékoskerete érdemben nem bővült az elmúlt években, ugyanazok adják a jó focijuk magját, mint mourinho keze alatt. akik jöttek, azok pedig ilyen felemás figurák, nem csak a teljesítményükért lehet őket elővenni, hanem egyébként is rontják az ember életkedvét, ha meccset néz, továbbá egyszerűen nehéz elhinni róluk, hogy odaadnák a fél karjukat a klubjukért. cambiasso lehet, hogy neked nem szimpatikus, de ő nem az a lébecolós, nihilista faszkalap, mint anelka, az hétszentség.

"A harmadik bukfenced, hogy a Chelsea-t úgy hordod le, hogy 2 éve ez a csapat BL döntőt játszott és 1 db tizenegyes híján nem lett győztes."

pont ez a lényeg. kurva erős csapat, tehát messzire jutnak mindig, de aztán még a siker kapujában is elcsúsznak. szerinted ez véletlen, én pedig próbálok mélyebb összefüggéseket találni.

"Valahol fejben kell ezt keresni."

pontosan ezt teszem. egy terry vagy egy lampard hogyan tudna osztozni a chelsea iránt érzett felelősségén ilyen figurákkal, mint anelka? a barcánál pl egymás után jönnek a vezéregyéniségek. puyol és xavi után iniesta és messi, vagy visszatért piqué, aki ízig-vérig culé. de vegyük a manchestert, most, hogy a minden szempontból frontember CR lelécelt, rooney azonnal a helyére lépett a rivaldafényben. évek óta manchesteri már az a szív, ami benne dobog, nem evertoni. nem csak játékban kell folyamatosan megújulnia egy csapatnak, hanem karakterében is, és a chelsea erre nem képes.
ancelotti is igazi zsoldos edző, aki egy évek óta lényegében nem épülő csapathoz ült le pénzért. a jó edzők a saját képükre formálják a csapatot, a chelsea-nek nincs ilyen arca, így a mágia, a sorok közötti erő valahogy hiányzik belőle.

az egyébként sneijder, és nem schneider.

rizla 2010.03.17. 14:10:23

@Boodler: nincs világvége hangulat, pep bukásáról meg maximum azok beszélnek, akik nem értenek hozzá.

rizla 2010.03.17. 14:12:11

@Senderos: mourinho alatt a chelsea elődöntőkig jutott, de a liverpool akkor még a BL-droidságáról volt nevezetes (most már arról sem).
egy kivétel volt: az akkor a világ legjobb csapatának számítható barcelona ellen kiestek a nyolcaddöntőben.

rizla 2010.03.17. 14:14:23

@zsakfos : "Balotelli, Muntari, Motta:)"

ezek valóban rémes figurák, de balotellit mourinho el sem vitte londonba, muntari és motta is inkább kiegészítő emberek, van kivel kompenzálni őket.

miközben mondjuk anelka meg végig ott szerencsétlenkedett a pályán, én egyszerűen nem értem, hogy mit keres ez egy ilyen ambíciókkal rendelkező csapatban.

rizla 2010.03.17. 14:18:29

@Lezuzius: én nem értem mi van ezzel az emberrel, teljesen normális palinak tűnik, de ezek a balhéi, meg a zokogásai emlékezetesek. mintha nem bírná maradéktalanul elviselni a sikerességgel járó terhet.

robill760 2010.03.17. 14:19:06

amikor láttam, hogy Essien nem épült fel, már sejtettem, hogy reszeltek a Chelsea-nek. a ghánai vasember szerintem a világ legjobbja a posztján, soha nem láttam még rosszul játszani, Makelele tökéletes reinkarnációja (lenne, ha Claude meghalt volna, így csak utódja)

montipájton 2010.03.17. 14:24:45

@rizla: Szerintem Mourinho egyértelműen a 3 csatárral verte (és leckéztette) meg ancelottit, ez volt "a" húzás. Zsirkovék egyszerűen nem mehettek annyit fel, amennyit kellett volna, mert vissza kellett figyelniük Pandevékre.
Emellett persze Lucio, Cambiasso, Maicon. A tökéletes bérgyilkosok.

De ahogytegnap is írtam, a nagy általános összefüggéseket annyiban helyén kellene kezelni, hogy ha a sorsolásnál nem egymást kapja ez a kettő és a Chelsea simén besétál a nyolcba/négybe, akkor nem biztos, hogy ezekre a következtetésekre jutunk.

clfo 2010.03.17. 14:27:39

Szerintem tegnap este 22:45-kor a hármas sípszóval nem csak a Chelsea kiesésére tett pontot a bíró... A PL győzelmükre is.

Sokat fog számítani a hajrában a pihi.

flea 2010.03.17. 14:28:52

Ööö, az a spanyol az igazából katalán... (jójó, tudom, spanyol bajnokság, de így szarul jön ki az első mondatban)

A Chelsea meg már akkor kiérdemelné a köcsögválogatott címet, ha csak Anelka és Ballack lenne rendszeres kezdő benne. :) Ballack nálam minden idők leguniverzálisabb tökéletes köcsöge, senki más a nyomába se érhet...

Tika_ 2010.03.17. 14:30:51

Örülök, hogy az általam 2 legveszélyesebbnek tartott csapat kiszállt a 8ad döntőben.
Anelka valóban nem egy szimpatikus srác, de nem értem, most miért ekézik többen is. Számomra többedjére kellemes meglepetés. Nyilván nem egy Villa, de őt Henry-val és Trez-zel kell egy kalap alá venni, úgy már nem olyan rossz. Ráadásul sokkal többet csinált, mint a szupertechnikás, szuperzseni, csapata gyémántja Lampard, aki a 2. félidőben kb. labdába se ért. Ja, és Anelka legalább nem fetrengett úgy, mint Drogba.
Etoo azért még ott van :), grat.
Hajdú B nagyságrendekkel jobb, mint bármelyik sport-os tréfarépa, nem értem, oda miért nem hívják közvetíteni.
@Integető hajbókoló lufiember: Nem vitatom, már az első meccsen is írtam, hogy észak-dél köcsög-gála :))).

Integető hajbókoló lufiember 2010.03.17. 14:31:43

@rizla:

Úgy néz ki az én hozzászólásom kellett ahhoz, hogy megértselek. Sokban egyetértünk, azt azonban nem állítottam, hogy a véletlennek tudom be a Chelsea kudarcait. Az európaisághoz -ahogy te is írtad- kurva erős saját identitás és alkalmazkodóképesség szükséges és ilyen módon, ahogy írod, tényleg köcsögökkel van tele a Chelsea, de ebben borzasztó nagy szerepe van egy edzőnek, aki (bocs, idegen szó jön) interorizálja a klubot és ragacsossá teszi az olyan arcok felé is, mint Anelka vagy Cole. Mourinho ERRE (is) képes, tehát nem hiszem, hogy köcsögvírus kérdése. :)

Ja és miért Quaresma? Hát nem kellett messzire mennem: nst.blog.hu/2009/08/21/serie_a_kocsogvalogatott

Cambiasso pedig megfér ugyan az iparos szerepben, de max ezért tisztelhető. A neveket főleg a Chelsea arcai ellen hoztam fel.

Schneijder. ;)

rizla 2010.03.17. 14:32:26

@montipájton: nézd, a chelsea-nek a belefeccölt pénz, a keret erőssége, az edzői minősége alapján nyernie kellett volna egy BL-trófeát az elmúlt években. el van ez szúrva kicsit valahol, nem bírnak a saját árnyékukkal, és hiába mennek el általában az elődöntőig, ott nem tudnak belerakni annyit, hogy sikerüljön. valami hiányzik a chelsea-ből, valami dinasztikus. ancelotti pl kiváló edző, de most őszintén, mi köze van ahhoz a futballkultúrához, amiben ez a chelsea felépült? tele vannak minőségi játékosokkal, de ez önmagában kevés, következetes, és folyamatos szakmai munka kell, de az a mourinho-éra óta nincs. és nem csak csapatépítésben, hanem "karakter-építésben" is. pl mourinho elvitte sneijdert meg militót az interbe, és az az ember érzése, hogy isten is ebbe a csapatba teremtette őket, nem egyszerűen a játékuk miatt, hanem mert valahogy olyan arcok. a chelsea-nél mikor volt utoljára ilyen igazolás?
és lehet, hogy az inter sem nyer BL-t, de "kilóra" igazából gyengébb a keretük, mint a chelsea-é. ahogy az MU-é is is az papíron. a chelsea-é viszont top 2 (legyen top 3, a barca és a madrid a másik 2), és egyszerűen nem bírnak nyerni.
annyira nem lepne meg, ha elbuknák a PL-t.

flea 2010.03.17. 14:32:39

@robill760: ez annyira így van. A tavalyi Barcelona elleni párosítást is azért tarthatják sokan elcsaltnak, mert ő akasztott egy ordenáré bombagólt, valamint q. jól játszott az egész meccsen.

rizla 2010.03.17. 14:34:25

@Integető hajbókoló lufiember: "Mourinho ERRE (is) képes, tehát nem hiszem, hogy köcsögvírus kérdése"

de mourinho valahogy önmagában identitást, stílust jelent egy csapat számára. akárhol van, ő az első számú frontember, tehát az ő csapata játékosai lehetnek szedett-vedettebbek talán. jelen esetben amúgy nem azok, sőt.

cambiasso a vérét adná az interért. azon a palin fanatizmust látok. összemérhetetlen egy anelkával.

rizla 2010.03.17. 14:35:08

@flea: iniesta gólja, pontosabban messi gólpassza előtt azért szép kis luftot rúgott.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.03.17. 14:36:02

@flea: Biztosan túl fiatal vagy és soha nem láttad Oli Kahnt játszani. Na, ő volt minden idők legeslegirritálóbb köcsöge aki vha focipályára lépett az univerzumban. Vizeballack hozzá képest szimpatika.

rizla 2010.03.17. 14:38:20

@Tika_: "Anelka valóban nem egy szimpatikus srác, de nem értem, most miért ekézik többen is."

talán mert anelka fején mindig az látszik, hogy na, veszítettünk, kár, de most hazamegyek, és nézem a dr house-t. nézd vissza a moszkvai tizenegyespárbajt.

"Számomra többedjére kellemes meglepetés. Nyilván nem egy Villa, de őt Henry-val és Trez-zel kell egy kalap alá venni, úgy már nem olyan rossz"

henry=mr. arsenal. trezeguet=mr. juve. anelka=?!?!

montipájton 2010.03.17. 14:39:18

@rizla: Sok igazság van abban, amit írsz, illetve részleteiben összeáll, mégis: ha Terry nem csúszik el Moszkvában, most semmi nem lenne igaz belőle.

Ezért több, mint egy sport.)))

flea 2010.03.17. 14:40:01

@csizsikpizsik: de, láttam, igazad van, a "más a nyomába se érhet"-et visszavonom. Kahn legyen mondjuk szoros második, a bronzérem Materazzié, a különdíj meg Lehmanné, aki úgy tud köcsög lenni, hogy undor helyett inkább szánalmat ébreszt. :) Így jó lesz?

(Heh, még ebben is a németek nyernek?)

rizla 2010.03.17. 14:40:18

@csizsikpizsik: de kahn egy félelmetes köcsög, egy győztes. ballack túlértékelt, vagy ha nem is, akkor is nagyobb a pofája, mint a teljesítménye. legalábbis a chelsea-ben eddig mit csinált? elfocizgat egy elfogadható szinten, és ennyi.

flea 2010.03.17. 14:41:02

@rizla: ráadásul Henrynak a Barcában is van karaktere.
@montipájton: LOL :D

rizla 2010.03.17. 14:43:32

@montipájton: de elcsúszott. azóta a siralmas ábrázatán röhögnek az ellendrukkerek. nem lehet véletlen, hogy éppen ő csúszott el, meg ő bassza meg a csapattársa nőjét, meg verekszik a biztonsági őrrel, meg anyám kínja. olyan dallas-os figura kicsit. tehetséges, sikeres, de amikor hazamegy, lehajt egy viszkit, veszekszik az asszonnyal, a kanapén alszik, aztán másnap kihagyja a tizit.

Senderos 2010.03.17. 14:44:24

@rizla: tavaly meg egy jó bíró hiányzott a cselzinek ahhoz, hogy otthon kitömje mindenidők legjobb, 6 trófeás csapatát.
mourinho a bl-ben a porto óta nem tudott semmit se lerakni az asztalra, pedig mindent megkapott, ami szükséges hozzá.

a cselzinek elbaszott volt a taktikája, nagyon kényelmesen játszottak a meccs nagy részében.
egy ennél ambíciózusabb mu vagy arsenal addig erőltetné rájuk a saját iramát, ameddig bele nem roppanának, nem hiszem, hogy ellenük is továbbjutna az inter.

egyértelműen az arsenal, barca, mu(abc sorrend) trió a legerősebb a 8ból, de ha ebből kettőt összesorsolnak a negyeddöntőben, akkor bizony a gyengébb csapatok is sokáig eljuthatnak.

bakító 2010.03.17. 14:44:56

A poszt jó (lenne) ha nem láttuk volna már az Ancelotti féle Cselszkit atom üzemmódban játszani, ami nagyon nem volt olaszos. A kérdés inkább az, hogy mi a fene volt a tegnapi meccsel:

1./ Megjött a havi baja a Cselszkinek, és most úgy játszottak (ilyenre is volt már példa idén).
2./ Ancelotti nagyon elbaltázott valamit a taktikával és/vagy mentális felkészítéssel.
3./ Fárad a Dinamo, sok a sorozatterhelés, a bevethető cserék rosszak (főleg a középpályán).
4./ Murinnya benyomta a Match of the season üzemmódot, és ez működött (ennek viszont lesz még böjtje köv. meccseken.)
5./ Murinnya nagyon vágja mit kell játszani volt csapata ellen, és az olaszos taktikai fegyelemmel ezt a játékosok végre is tudják hajtani.
6./ Sneijder élete meccsét játszotta, és egy ilyen kaliberű játékosnál ez meccsdöntő tényező lehet.

Illetve fentiek tetszőleges kombinációja (vagy mind egyszerre), de semmiképpen sem az "olaszos" taktikájú Chelsea.

rizla 2010.03.17. 14:45:34

egyébként nem terry kihagyott büntetője miatt bukták el a BL-döntőt, csak amiatt nem nyerték meg, amikor megnyerhették volna. nem mindegy. ettől még anelka nyugodtan berúghatta volna, és ki tudja meddig ment volna még. de épp anelka jött, és épp ő hagyta ki, és ezt már előtte is tudni lehetett, én legalábbis rá tippeltem, meg ronaldora, hogy ki fogja hagyni, csak a harmadikat nem sejtettem.
és ugye ronaldo is kihagyta, de az ő hibáját kijavította a csapat. terry-ét nem. ha nem análka jön utána, hanem valami kékszívű, akkor lehet, hogy ők győznek.

avenger13 2010.03.17. 14:45:59

kahn nem lehet ezekkel egy szinten említeni. egy hihetetlen győzni akarással ellátott ember volt. soha nem volt alattomos, ordított a saját csapattársaival is. volt pár hülye megmozdulása (berbatov tudna mesélni). de hogy materazzi, és lehmann előtt. persze lehet nektek más a köcsög definíciótok. de az alattomos drogba, materazzi, az elborult barom lehmann meg ezekkel egy lapon elíteni minden idők egyik legjobb kapusát. tudom sokan utálják, de kérlek magyarázzátok meg mitől nagyobb köcsög mint mondjuk kluivert, aki egy ellenfelét többször leköpte. egy minden idők köcsög válogatottjában a padra sem férne be.

Ronal-d'oh! 2010.03.17. 14:47:27

Legyen szó Hondáról is! Ezt a japót még miért nem vitte el valami komolyabb csapat? Egyszerűen zseniális a tag, olyan szabadokat lő, mint Cé vagy Juninho, egyszerűen nem hiszem el, hogy ne férne el legalább csereemberként egyik másik csapatban.

mickeyknox 2010.03.17. 14:48:32

nem hiszem el, hogy valaki 2010-ben még mindig ott tart, hogy mourinho csak a 2004-es portoval elért bl-címből él, b+...

bakító 2010.03.17. 14:48:59

@nekedX: Hát az ázsiai piac MU specialitás, lehet nyomulni.

rizla 2010.03.17. 14:49:50

@bakító: 1. miért pont egy ilyen fontos meccsen jön meg a havi baj?
2. hát igen. miért?
3. igazolni kellene jó arcokat is.
4.-5. alap
6. azért nem akkora játékos sneijder, hogy ez önmagában eldönthesse a továbbjutást, illetve a chelsea van annyival erősebb az internél. de lásd 2. pont.

montipájton 2010.03.17. 14:50:22

Abban @Senderos:-nak igaza van, hogy az arculatteremtő, karizmatikus Mourinho pont úgy nem tudott Bl-t nyerni a Chelsea-vel, mint Ancelotti vagy Grant, szóval ez a fekete-fehér kép kivsit árnyaltabb. Pedig ugye neki is odavittek mindenkit, akit kért.
Ha van a Chelsea-nek olyan karakterhibája, amit Rizla ír, az Mourinhóval is megvolt neki (persze a PL-győzelmeket elismerve).
Hozzáteszem, a Pool ellen egy nemlétező gólon, meg egy 11-es párbajon múlt a döntője.

maydayray 2010.03.17. 14:57:06

A Becker-Muster párhuzamért örök hála :-)

b.viktorio 2010.03.17. 14:59:30

@nekedX: Honda a szezon elején még egy noname holland kiscsapatnál játszott (valami VVmittudoménmi), ott figyeltek fel rá a CSZKA emberei. Fél év alatt stabil tagja lett a csapatnak, sztem jól csinálja, nem kell egyből a Realba szerződtetni... :)

rizla 2010.03.17. 15:01:43

@montipájton: igen, ismerjük el a PL-győzelmeket, és vegyük észre. egyébként csak két évig volt korlátlan ura a menedzselésnek, utána vitte a nyakára abramovics shevcsenkot, meg kezdett el belepofázni a dolgokba. szóval összetett ez, lehet, hogy igazából a ruszkival van a baj.

flea 2010.03.17. 15:04:36

@b.viktorio: ha VV, akkor Venlo lesz az. :)

Tika_ 2010.03.17. 15:07:25

@rizla: másról beszélünk. Te a hozzáállásáról, én a mutatott játékról. Anelka tudtommal hasonló korú, mint Henry vagy Trez, tehát ua. a francia csatárgeneráció - mára már kiöregedtek.
Azért lehet, hogy nem várom meg, hogy mit kapsz a juvenitóktól ezért:
"trezeguet=mr. juve"
:))))

egyébként Maloudán mindig jót röhögök, hogy úgy néz ki, mint a Sziklában az egyik tengerészgyalogos :)). Ez nem különösebben érdekes, csak érdekességképpen említem meg :)).

@nekedX: kétségtelen, hogy ez a mostani Accord már messze van a régi type R-től, de azért kéne. Viszont a Civic sportok szerintem túlértékeltek.
de hagyjuk az OFF-ot...

danesdzsu2 2010.03.17. 15:08:15

@rizla: Már nem is hülyéskedhet az ember?:)

rizla 2010.03.17. 15:14:03

@Tika_: anelka soha nem volt akkora játékos, mint henry, semmilyen tekintetben, és közel sem adott annyit a kollektív futball-emlékezetnek, mint trezeguet. a hozzáállást pedig nem hiszem, hogy külön lehetne választani a mutatott játéktól. c. ronaldo azért az, aki, mert olyan vasakarattal, elszántsággal tud teljesíteni. henry költő volt, az arsenal pedig a múzsája. trezeguet hosszú évekig egy csapatot szolgált, és egyébként is belőtte a francia válogatott történelmének egyik legfontosabb gólját.
anelka mit tett? annyiszor igazolt át egyik csapatból a másikba, hogy végül ő lett az a játékos, akiért a legtöbb pénzt adták ki all time. elfocizgatott itt-ott, talán az arsenal és a madrid szurkolói emlékeznek egy-két góljára, de ennyi.

b.viktorio 2010.03.17. 15:24:31

@flea: azaz! Köszi, nem volt kedvem guglizni! ;)

chrisred 2010.03.17. 15:28:21

@montipájton: Csak a tények kedvéért: a tizenegyespárbajon (amire egy létező Kuyt gól meg nem adása miatt került sor) tényleg múlhatott a döntő, viszont a nem létező gólon legfeljebb a hosszabbítás, és esetleg egy másik tizenegyespárbaj múlt.

Asidotus 2010.03.17. 15:28:46

Futásmennyiség:
Chelsea 102 km, Inter 101 km. Én emlékszem egy Fiorentina - Debrecen meccsre, ahol a Fio 120-at, a Debrecen meg 119 km-t futott (és abban a fordulóban a két legtöbbet futott gárda volt a BL-ben).
Még hogy a magyarok nem futnak.

Tika_ 2010.03.17. 15:29:49

ne már @rizla:. Annyit állítottam, hogy ha a tegnapi 1 gólos vereségért elő lehet venni valakit, akkor az nem Anelka. Nem állítom, hogy utolsóként kell rámutatni, de nem is elsőként.
SZVSZ Lampard szart sem csinált, mégse kritizálta senki. Anelka nála többet, mégis többen rajta lihegnek. Ennyi.

b.viktorio 2010.03.17. 15:38:30

@Tika_: Példát kéne venni Ancelottinak a Sevilla edzőjéről, és magára vállania a kiesést! Szerintem csak ő okolható a tegnapi bukóért, még akkoris, ha Murinnyónak minden bejött tegnap.

mickeyknox 2010.03.17. 15:38:34

@Senderos: az sem olyan végtelenül szar. 2 nyolcad, 2 elődöntő, idén meg ki tudja.

Everred 2010.03.17. 15:41:50

@rizla: amit itt próbálsz körülírni, az nagyon jól érzékeltethető a moszkvai döntővel, csak nem a tizenegyespárbajjal.

Valahol az jellemezte legjobban a Chelsea-t, hogy miközben a győztes csapatot olyan kaliberű ember vezette fel a lépcsőkön, mint Sir Bobby Charlton, addig az ő élükön egy Peter Kenyon állt...

rizla 2010.03.17. 15:44:11

@Tika_: nem anelkára kell rámutatni, anelka csak a szimbóluma valaminek, ami nem stimmel a chelsea-vel. lampard lehet, hogy szar volt, de ő már elégszer vitte a hátán a chelsea-t. egy anelka mikor fogja? mert például pont ilyenkor kéne, amikor lampard szar.

b.viktorio 2010.03.17. 15:54:31

@rizla: Anelka a focitársadalom kurvája, mindent csak pénzért csinál, ezért nem képes olyan szinten azonosulni a csapatával mint mondjuk Lampard. És pont ezért nem fogja a hátára venni a csapatot a szarban sem meg semmikor sem, mégha "klassisról" is beszélünk.

Senderos 2010.03.17. 15:55:46

@mickeyknox: nem szar, de 2004 után egyértelműen csalódáskeltő. főleg úgy, hogy már nem egy kiscsapattal, hanem a világ legerősebb keretével dolgozhatott. grant-nek és hiddinknek egy év se kellett, hogy überelje.

a portótól eltekintve, nyugodtan mondhatjuk azt mourinho-ra, hogy nem egy bl-specialista edző.

zsakfos 2010.03.17. 15:59:38

@avenger13: Szerintem te Rijkaaardra gondolsz nem Kluivertre, vagy is én nem emlékszem, hogy az utóbbi leköpött volna valakit.
Kahn őrült volt a szó jó és néha rossz értelmében, de én se említeném egy napon Lehmannal vagy Materazzival. A Nr. 1. taplóságban mondjuk nálam Roy Keane, pedig az a MU igen szerethető csapat volt.

avenger13 2010.03.17. 16:07:20

@zsakfos : igazad van, persze. nem tudom miért sikerült összekevernem őket.

argentin#21 2010.03.17. 16:11:02

nekem még mindig nem tiszta Cambiasso leköcsögözése...

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 16:24:05

@montipájton: Felejtsük már el ezt a nemlétező gólt, a chelsea jobban járt azzal, mint a kiállítás+tizenegyes kombóval.

@flea: Egyszer beszélgettem egy barcelonai sráccal, és megkérdeztem, hogy katalánnak, vagy spanyolnak tartja-e magát. Ő azt felelte, hogy katalánnak ÉS spanyolnak. Ezt a kettős identitást nehéz innen látni, és nem is érdemes nekünk ezzel kapcsolatban kötekednünk.

Azazello007 2010.03.17. 16:29:43

Mourinho kapcsán: igaz, hogy egy edző teljesítményének legfontosabb fokmérője az eredményesség, de nem értem, miről beszélünk, amikor UEFA-kupát, BL-t, számtalan bajnokságot és kupát nyert, ráadásul rengetegszer bizonyította, hogy taktika és pszichológia terén a világ legjobbjai közé tartozik (mondjuk az első háromba). Ezt lehet nem szeretni, de tagadni hülyeség.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 16:36:55

@Azazello007:

És ő az egyetlen edző, aki nem topklubbal BL-t nyert. Ezt sem lehet elvenni tőle. Mint ahogy azt sem, hogy három különböző bajnokságban lett bajnok (és ebből kettő topliga). (Melyik edző tud fölmutatni hasonlót? De komolyan.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 16:50:41

@Csöncsön:

Illetve még Hitzfeldre is igaz az első. A második rá sem.

bakító 2010.03.17. 16:58:56

@Csöncsön: "És ő az egyetlen edző, aki nem topklubbal BL-t nyert."
Nem teljesen tiszta mi az a topklub, de ha a pénz és a nagy nevek, ill. erős bajnokság, akkor van jópár edző aki nem topklubbal nyert BL-t ill. BEK-et. A Van Gaal féle Ajax ugyanannyira volt topklub mint a Porto, és ugyanúgy szét is kapták rövidesen. Aztán Van Gaal úgy megbukott Barcelonában mint a tavi molnár. Ha egy kicsit réggebbre tekintünk, akkor a Marseille, Crvena Zvezda és a Steaua győzelme is legalább akkora meglepetés volt mint a Portóé.
Szóval jó edző ez a Murinnya, de nem kell misztifikálni. A Cselszkinél pedig olyan agyament pénszórásba kezdett, amihez akkoriban semmi sem volt fogható. Szóval akár azt is mondhatnánk hogy így könnyű (de nem mondjuk mert látjuk hogy a pénz önmagában még kevés).

zsakfos 2010.03.17. 17:01:32

@Csöncsön: Miért a Bayern nem top klub? Hát sztem az.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 17:06:53

@bakító:

Azért írtam BL-t, mert a '90-es évek (mondjuk: a Bosman-szabály), azaz a BL előtt valamivel könnyebb volt a hasonló bravúr. Mondjuk tényleg határeset, hogy az Ajax vagy a Porto inkább topklub-e. Gál Lajos érdemeit sem vitatom el, de tény, hogy Barcelonában megbukott. Jelenleg Mourinho-t tartom a világ legjobb edzőjének, de aláírom, hogy van ebben a véleményben szubjektivitás, melyet a portugál kisugárzása, önfejűsége erősít.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:06:55

@bakító: '92 előtt nem is volt BL...
@zsakfos : De a Dortmund nem az...:)

rizla 2010.03.17. 17:09:46

@bakító: "A Cselszkinél pedig olyan agyament pénszórásba kezdett, amihez akkoriban semmi sem volt fogható."

nem volt az agyament, ma is arra épül a chelsea, amit ő elköltött.

flea 2010.03.17. 17:10:40

(Halkan és modorosan hadd jegyezzem meg, hogy a sokak által Murínnyónak meg effélének nevezett portugál nevét helyesen kb. úgy ejtjük, hogy Móurinyu. A végén az u kicsit o-s, az elején az ou meg majdnem teljesen ó, vagyis nagyon nem u... Legegyszerűbb persze Special One-nak nevezni ;))

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:13:54

@flea: A helytelenül kiejtett tulajdonneveket egészen sokáig lehetne helyesbíteni Sznájdertől a Rúszenborgig, de a Murinnyó az olyan megvetést sugalló írásmód, nem?:) Olyan, mint egy muréna meg egy hernyó hibridje.

rizla 2010.03.17. 17:14:48

@flea: jó, ronáldinnyó meg valójában honálzsinnyu.

Laciii 2010.03.17. 17:19:00

Na és Mwaruwari-t hogy mondják :)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.03.17. 17:21:14

az én kedvencem vitrai tamás, aki egy világverseny alatt 239-módon ejtette ki ruud gulit nevét

bakító 2010.03.17. 17:21:19

@Csöncsön: Olyan, hogy világ legjobb edzője sosincs. Az egyik legjobb, olyan van.

@donnelly: ennek megfelelően írtam hogy BL ill. BEK. Persze nagy különbség nincs. Presztízsben pedig semmi a két cím között.

@rizla: Az agyamentség arra vonatkozott, hogy a klub gazdasági lehetőségeit messze meghaladó, irracionális, dzsentri módon dőzsölt. Ez persze nem feltétlenül csak az ő hibája.

flea 2010.03.17. 17:21:45

@donnelly: @rizla: okéoké, azért is tettem zárójelbe, de ronáldinnyót legalább írni nem szokták így, csak mondani...

Persze, nyilván nem tudhat mindenki minden nyelven (és amúgy én se tudok portugálul, még mielőtt a valóságosnál is nagyobbnak látszana a pofám). :)

rizla 2010.03.17. 17:23:24

@bakító: először is nem ő dőzsölt, hanem abramovics, mourinho csak eldöntötte, hogy kibe érdemes invesztálni. másodszor is nem mondanám, hogy meghaladta a klub gazdasági lehetőségeit a dolog, mivel ugye ott van abramovics, aki a közelmúltban saját zsebből rendezte is a chelsea adósságait.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:24:03

@flea: Pedig a portugál az egy érdekesen gusztustalan nyelv. Mondjuk, amióta Farkas Norbertet hallottam ilyen naplopó nyelveken dumálni, azóta nem akarom megtanulni egyiket sem:)))

rizla 2010.03.17. 17:25:35

@flea: szerintem meg egyszerűen felesleges minden nevet az eredeti dialektus szerint erőltetni. pl beckham sem BEKöM, idomuljon csak a kiejtés a magyar nyelvhez. annál meg nincs rosszabb, amikor valaki úgy okoskodik, hogy igazából igaza sincs, pl hethéssy inyesztája, vagy bozsánja a jó példa (világinak annyira megtetszett ez az ennyezés, hogy ő önkényes anelkát is átkeresztelte ányelkára).

papercut 2010.03.17. 17:27:29

@Csöncsön: Elég sok ilyen edző van... Mondjuk kapásból Capello.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:29:40

@papercut: Melyik csapata nem volt topklub és melyik az a három különböző liga, amit megnyert?

zsakfos 2010.03.17. 17:32:43

@bakító:
A Korábbiak azért más egy kicsit. 95-ben is úgy nyert az Ajax, hogy csak 16 csapat volt a BL-ben és csak a bajnokok, a korábbi 3 említett meg BEK győztes volt, az is más tészta.
A 2003/2004-es BL amúgy elég flúgos év volt, hullottak a nagyok mint a legyek.
Van Gaal bukás: a 2. korszak az egyértelmű. Az első: eredményeket tekintve én ezt mindig kicsit túlzásnak éreztem ( 2 bajnoki cím, 1 kupagyőzelem, 98/99-ben úgy estek ki a csoportban, hogy a MU és a Bayern végzett előttük, ugye ők játszották a döntőt..., a rá következő évben BL elődöntő ugye az a bizonyos Valencia meccs...), főleg ha mondjuk az előtte lévő 3 év eredményeit nézzük ( Egy KEK győzelem ennyi, Ronaldoval, Figoval!). Azt hogy rengeteg feszkó volt azt adom.

bakító 2010.03.17. 17:34:27

@rizla: Itten van egy menedzser filozófia kérdés is. Egy foci menedzser játékban hamar becsődölne a MurinnyU féle elképzelés, hacsak nincs egy easy mode, ahol minden évben jön 100-150 milla csak úgy.
Ha teljesen elvonatkoztatunk az anyagi lehetőségektől (és ne csak az egyszeri játékos vételt, de a csillagászati fizetéseket is kalkuláljuk bele), akkor a portugál teljesítménye tényleg páratlan. Ha felállítunk bizonyos racionális korlátokat, akkor már árnyaltabb a kép.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.03.17. 17:35:23

@Csöncsön: khm, a monaco ellen... mondjuk a portóval bajnoki címet nyerni nem volt akkor kunszt, és az olasztól sem rosálta össze magát senki. mindenhol magasan a legjobb kerettel dolgozhatott.

capello kiváló példa.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:36:43

@argentin#21: Ki mondta, hogy nem, másrészt kit érdekel? A Rosenborg is Rúszenborg...

zsakfos 2010.03.17. 17:40:36

A névkiejtési verseny győztese nálam Kaplár F. rájön béböl-e:)
Na mondjuk Kuyt nevét se hallottam még magyar riporter szájából jól kimondani.

argentin#21 2010.03.17. 17:41:43

@donnelly: bocsáss meg, csak elhangzott a Schneider

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:42:46

ez a névkiejtés az nst menstruációja, de hálistennek csak évente egyszer indul el a vérzés és csak pár napig tart

Althedokan 2010.03.17. 17:47:55

uj bl poszt nem lesz?

Everred 2010.03.17. 17:50:12

@bakító: az FM-ekben a Mourinho-féle csapatépítés kiválóan működik nagy kluboknál, mivel, lévén játék, a financiális korlátok épphogy pont nem olyan szigorúak, mint a való életben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.17. 17:51:30

@donnelly: zsír, összetesszük, amink van - én jövök mike hankéval, te meg az összes skandinávval :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.03.17. 17:53:41

@bakító: Nem misztifikálja senki Murinnyót. Csak azt mondjuk, hogy igencsak nagy egyéniség, és nagy edző.

Azt ne felejtsük el, hogy hazai pályán utoljára 13 ezer éve kapott ki. 2002 február 23.-án a Beira Mar verte meg Porto-ban a Porto-t. Azóta több, mint 150 hazai meccsen maradt veretlen. Azért ez már valami nem?

argentin#21 2010.03.17. 17:58:28

@zsakfos : ezzel nem győztél meg, ez még mindig sznájder, de tőlem Szabónak is nevezhetitek...

rizla 2010.03.17. 18:05:32

@bakító: "Egy foci menedzser játékban hamar becsődölne a MurinnyU féle elképzelés"

fogd már fel, hogy abramovics-féle elképzelés.

flea 2010.03.17. 18:08:18

@rizla: lehet azért ezen még finomítani, mert
(1) a "megpróbáltam, azt így sikerült" kiejtés (pl.: snájder),
(2) az "okosnak akarok látszani, pedig buta vagyok" kiejtés (pl.: "ronáldinnyu"),
(3) a "nekem más, de amúgy autentikus akcentusom van" kiejtés (erre nehezebb példát mondani, főleg magyart), és
(4) a "leszarom" kiejtés (pl.: ronáldinhó :))
az mind különböző (és külön-külön létező) kategória, ami ráadásul nyelvtől és névtől függően nem is mindig különül el egyértelműen - pl. a ronáldínnyó lehet a leszarom, meg az így sikerült kategória is.

A helyzetet fokozandó, egy adott személy is képes különböző nyelveken különböző kategóriákba tartozni. Az ITV-n például Beckham az bekem, Kuyt viszont szisztematikusan káut (áááááá!!!!). Azt értem, ha a Crvena zvezda nem megy nekik, de ez?

Amúgy meg az egészet csak azért hoztam fel, mert szóban van olyan, hogy ha megdöglök se tudom helyesen kimondani, írásban viszont nincs, a murínnyó ezért kezdett el zavarni. Zárójelben és kicsit. De talán most már kussolnom kéne. :)

bakító 2010.03.17. 18:14:33

Hagyjuk ezt a MurinnyU ügyet... nem akarom elölről kezdeni.
Az tény, hogy egy korszakos edző, de a Cselszkivel elért eredményei relativizálódtak a már korábban leírtak miatt.

_alerob 2010.03.17. 18:16:45

Azért annyira nem jó csapat a Chelsea, hogy azt mondjuk, hogy azért kaptak ki mert rossz formában vannak vagy Ancelotti szarul készítette fel őket (meg ilyenek) Az inter nemcsak Olaszországban az egyik legjobb csapat.

horas 2010.03.17. 20:01:00

Szerinem a tegnapi Inter-Chelsea-ből nem kell tendenciát csinálni,meg Mourinho így meg olasz foci meg angol meg mittomén...semmit nem jelent szerintem
Meg szerintem ez is hülyeség,hogy nem fogja bírni a tempót az olasz mert az angol így meg úgy...
Akkor miért volt a Milan állandóan ott az élbojban a kilencvenes években egy angol csapat sem döntőzött annyit mint ők...szal ez is baromság...Miért tudna Essien többet futni mint Cambiasso és miért futna többet Drogba mint Eto'o?
hülyeség.Két hasonló erős cspat összefutott az Inter volt most jobb passzban.Az Inter rendre hasonló erősségű csapattal futott össze nem jött ki a lépés(jó meg azért ez a csapat valamivel jobb mint az előzőek)de a Pool elleni meccs annak idején tipikusan iylen volt,hogy rossz passzban voltak...
az Inter egy ember híján legerősebb kezdővel állt fel a Chelsea-nél nem volt Bosingwa,Cole,Essien...

Szerintem annyi volt a cink,hogy Ancelotti nem mert neki menni az Inter-nek azt hitte zsigerből,erőből behúzzák.Nekik kellett volna esni mint annak idején Milan-MU 3-0 nak idején,alapvetően hibás elképzelés,úgy,hogy az Inter-nek dolgozik az idő...kicsit elnagyképűzte szerintem...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 20:14:01

@_benito:

A Monaco ellen, meg a MU meg a Lyon meg a Depor ellen. 2004-ben ez minden volt, csak nem éppen habkönnyűnek nevezhető sorsolás.

Capellot adom. Ő még olyan edző, hogy bárhova megy, nyer.

avenger13 2010.03.17. 20:31:37

@Csöncsön: és hitzfeld? két csapattal nyert blt, sok német bajnoki cím, kupa győzelem. a bayernbe beugorva is verte a madridot... zseniális edző ő is, most meg svájcot nyomta ki a vbre. azért letett már ezt azt az asztalra.

giacinto 2010.03.17. 20:35:02

Mou Chelsea-s BL-eredményeit eléggé lealacsonyítja az a fantomgól meg egy elvesztett 11-espárbaj a BL-droidok ellen :)

@_benito: "mindenhol magasan a legjobb kerettel dolgozhatott. "

jópáran buktak már ilyennel.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.17. 20:40:33

@avenger13:

Hitzfeld csak a saját "kultúrkörében" volt sikeres. (Ugyanígy Ferguson, egyelőre Guardiola, Ancelotti stb.) Természetesen az is óriási dolog.

horas 2010.03.17. 20:45:15

Mourinho Porto-val messze a legerősebb csapattal nyert BL-t ugye..hagyjuk már...

avenger13 2010.03.17. 21:35:33

@Csöncsön: igen. sztem egyik sem nagyobb dolog a másiknál aztán ebben maradhatunk is. vannak nagyon jó edzők. (Ugyanakkor Guardiolat igen tisztes körbe helyezted, azért, hogy a fentiekkel egy lapon említsék még van mit dolgoznia, de egyelőre jó úton halad effelé igazán nagy a szememben akkor lesz, ha mondjuk majd egy teljesen új keretből is ki tud hozni valamit)

FYM13 2010.03.18. 08:46:10

@Tika_:
Hajdú B nagyságrendekkel jobb, mint bármelyik sport-os tréfarépa, nem értem, oda miért nem hívják közvetíteni.

haha, teljesen gáz, hogy az összes kommentje fele abból áll, hogy irreleváns statisztikákkal untatják az embert. pl. xy bíró 6 meccset vezetett enek a csapatnak abból 2 vereség..., meg, h '63ban mi volt.

ki a f*szt érdekel???

chrisred 2010.03.18. 08:58:32

@giacinto: Leginkább az, hogy azon a négy meccsen az 500 millió fonttal megerősített kerettel összesen egy gólra volt képes a csapata.
süti beállítások módosítása