Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Jornada 24 - a forduló összefoglalója

2010.03.02. 16:38 Garcia bőrmester

A 24. forduló, olyan szempontból mindenképpen emlékezetes marad, hogy viszonylag sok gól esett amellett, hogy néhány kapus is parádézott, megakadályozva, hogy még több találatnak örülhessünk. Az egyetlen magyar légiós pedig nem csak pályára lépett az Osasunában, hanem egy tekintetben jobbnak bizonyult még Gonzalo Higuainnál is. Tovább után olvashatók legfontosabb gondolataink a hétvégi fordulóról.

A párharc

Nem kellett sok forduló ahhoz, hogy nyilvánvalóvá váljék, két esélyese van az idei spanyol bajnokságnak. Nemzetközi szereplésüktől elvonatkoztatva, és csak a La Liga eseményeire koncentrálva, megállapíthatjuk, hogy a táplálkozási lánc csúcsán álló Barcelona és Real Madrid lényegében azon verseng, hogy melyikük képes minimális pontveszteséggel lehozni a hátralévő meccseket. Mindketten éppen hullámvölgyben vannak, amit a Barca többször, a Real pedig csak a Lyon elleni vereséggel érzékeltetett. Hazai ellenfeleik azonban úgy tűnik, csak 90 percen át tartó, életük legjobb játékával tudják akár döntetlenre is kényszeríteni a két legnagyobbat.
A listavezető ugyan, csak 2-1-re verte meg a Malagát, de a félpályán kis túlzással egyszer átjutó és ebből gólt is szerző vendégek, a góljuk után kénytelenek voltak elviselni azt a felsőbbrendűséget, ami a két nagycsapatra jellemző. Talán már hasonlítottuk a csúcsformában lévő Roger Federerhez a Barcelonát, de most még egyszer megtesszük. Egy percen belül érzékelhetővé vált a tempóváltás, majd három perc múlva már meg is volt a győztes gól. Azt húzták elő a gránátvörös-kékek, amivel jobbak. Igen, ilyen egyszerű, Xavihoz eljut a labda úgy, hogy 30 méterre van középen, Alves jó ütemben bemozdul, mint meccsenként kb. 20 alkalommal és éppen Messi arra jár, hogy győztes gólt szerezzen. A Barca most olyan passzban van, hogy mind a 90 percre szüksége lehet, a megfelelő eredmény eléréséhez, volt jobb is sokkal, rosszabb viszont az elmúlt másfél évben nem nagyon.
A Real most más stádiumban van, elképesztően gólerőssé váltak a spanyol bajnokság szintjén. Egyszerűen nem lehet tartani 5-6 embert, egész meccseken át, akik egymagukban jobbak, mint az ellenfél bármelyik játékosa. Rosszabb formában lévő ellenfélnél, mint például a hétvégi Tenerife, ez már a félidőben egyértelművé válik és a vége nem áll meg öt alatt. Ez természetes, semmilyen szégyellnivalójuk nincsen. A Real jelenleg megállíthatatlan kis,- és középcsapatok számára. Éppen ezért várjuk érdeklődéssel a Sevilla vendégszereplését, amely mind a feltartóztatás, mind az ellencsapások terén kiemelkedő lehetőségekkel rendelkezik a többi, gyengébb csapathoz képest. Barcelona-Malaga 2-1, Tenerife-Real Madrid 1-5

Egyéni küzdelmek

Minden munkahelyen, az élet minden pillanatában harcolni kell, ki kell lábalni a gödrökből, hogy ideig-óráig a felszínen legyünk, tudván, hogy jön majd az újabb hullámvölgy. A forduló kapcsán három csatár szereplésén időztünk el egy-egy pillanatra, akik valami miatt, a fenti probléma kellős közepén találtatnak éppen.
Ibrahimovicsnak semmit nem kell bizonyítania, mindenki tisztában van a képességeivel, a szezon első felében könnyedén "talált" gólokat, részt vett az előkészítésben, most azonban az történik vele, ami a frissen igazolt játékosokkal szokott: semmi nem jön össze neki, megadható gólját is visszafújják, a léc alól előbb a kapus, majd egy védő tornássza ki a fejesét, és a helyén épp más (Messi) áll, amikor kapja a győztes gólpasszt. Jelenleg annyi gólnál (12) tart a bajnokságban, ami ugyan nem kevés, de ő maga többre gondolt. Ibra akkor fog visszatérni a megfelelő lelkiállapotba, amikor a Barca is csapatként. Guardiola feladata is ébren tartani benne a lelkesedést, azzal, hogy nem hozza le, nem kérdőjelezi meg a helyét a csapatban, mert akárhogy is van jelenleg, a svédre akként számítanak a Barcelonánál, hogy Messivel együtt ő szerzi majd a szezont eldöntő gólokat.
A másik nagy nyári gólszerző-igazolás, Karim Benzema más helyzetben van, egyszerűen nem áll össze a szerepe, és nem áll össze ő maga sem. (Higuainra most nem térnénk ki, mert lenne olyan felállás, hogy ketten egyszerre is szerepelhetnének, ha a franciának menne). Most már eltelt annyi idő a szezonból, hogy tisztázódjanak a dolgok. Ő egyelőre nem felel meg és nincs is most lehetősége új lendületet venni. A gólokat „elrúgja előle” C.Ronaldo és Higuain, nincsen rá szükség. Ibrával ellentétben vele most ez a helyzet, ami akkor üthet vissza, amikor viszont ő kellene és egy adott meccsen majd őt szánják a megmentőnek. Sokkal nehezebb, ráadásul a Lyonban a helyén szereplő Lisandro Lopez 18 gólnál tart, ami külső szemlélőként arra engedhet következtetni, hogy már a francia csapat sem annyira Benzemáról szólt, mint amennyire hirdették.
Harmadik válságban lévő hősünk, ezen a hétvégén ugyan duplázott és már 12 gólnál jár a bajnokságban, ennek ellenére még meg sem közelíti az elvárt szintet. Diego Forlán két dolog miatt kap állandó lehetőséget. Egyrészt már bizonyította, hogy Európa egyik legjobb góllövője tud lenni, másrészt pedig mert nincsen más helyette. Talán az elmúlt hetekben ő elindult felfelé, javult a kapu előtti magabiztossága, de összességében gyengébb a helyzetkihasználása és összjátékban is kevesebbet mutat, mint az elmúlt években.
Mindhárom esetben olyan emberről beszélünk, akiben hatalmas lehetőség van és ezt hétről-hétre, szezonról-szezonra igazolniuk kellene, csak most valamiért nem megy, kíváncsian várjuk a folytatást.

A forduló betlije

Carlos Marchena és Perez Burrull együttes ténykedése az Atlético Madrid-Valencia meccsen. Marchena, reméljük merő nosztalgiából azt a buta tök énjét hozta, ami miatt korábban nem került a válogatottba. Nem kérte tőle senki, hogy feküdjön le a tizenhatoson belül, de ha már így esett és elpaskolta a labdát Agüero elől, akkor visszavehetett volna, és nem hőzöng úgy, mint egy neveletlen gyerek. Nyilván tudta, hogy látszani fog a tévében, hogy kezezett, ostoba volt, mint régi önmaga, amivel bizonyította, hogy most is ostoba csak néha elfelejti. Ehhez az egészhez hozzájárul, egy korábbi posztban már emlegetett téma, a bírók hülyesége. Perez Burrull épp a Valencia javára tévedett az első góljuk előtt, de mindkét csapat játékosaiban megvolt az érzés ezt követően, hogy ha alkalom nyílik rá, akkor lehet bőszen vitatkozni, meg jelenetet rendezni. A szóban forgó játékvezetőt visszahívták a következő fordulóra kijelölt meccséről és a Marca is 0/10-re értékelte a szereplését, ami persze nem mérvadó, de azért jelzésértékű. A nulla, az elég kevés, bármennyihez képest. Fogalmunk sincs, mit lehetne csinálni a spanyol játékvezetőkkel, de azt leszögezhetjük, hogy minden fordulóban akad olyan, akit legalább is el lehetne tiltani jó időre. Atlético Madrid-Valencia 4-1

Válogatott forma

Kövezzenek meg, de José Antonio Reyes abban van. Az a balszerencséje, hogy spanyol és a Cazorla által üresen hagyott helyre Jesus Navas is joggal pályázik. Reyes hetek óta ügyesebb, mint bárki más a bajnokságban, volt erről szó a Barca legyőzése kapcsán, de így hogy a Valencia ellen is kiemelkedett a nem gyenge mezőnyből, kénytelenek vagyunk ezt újfent felhozni. Ha Guti esetében felmerül – aki egyébként megint eltűnt a szemünk elől – akkor Reyes esetében is indokolt, hogy Del Bosque legalább azt elmondja, hogy egy megbízhatatlan tróger, aki most biztosan nem fér a keret közelébe.

A forduló játékosa

Humberto Suazo, aki duplázott a Getafe ellen, egy olyan meccsen, amelyen a kölcsönkapus Roberto Jimenez is nagyot segített abban, hogy az izmosodó kék-fehérek, még az aktuális forma és szerencse alapján is meglepetést okozzanak. Suazo az a kiveszőben lévő típusa a futballistáknak, aki a saját szurkolótáborán, edzőjén és a bírókon keresztül mindenkivel képes haragban állni, mert gyerekkora óta érzi, hogy jobban focizik, mint a többiek. 173 cm magasságból néz le a környező világra, és azt csak elképzelni tudjuk, hogy milyen lenne, ha nem 85 kg lenne ehhez a testsúlya. 2000 és 2010 között össze-vissza járt-kelt a Chile-Mexikó-Argentína háromszögben és ezalatt 251 meccsén 176 gólt szerzett, ami legyen szó bármilyen bajnokságról, legalábbis figyelemreméltó. Jelenleg jól viselkedik a Zaragozában, sőt chilei lévén nagy nyilvánosságot kapott a honfitársainak szóló együtt érző üzenete is, amelyet a meze alatti pólóra írt. 7 meccsen 4 gólnál jár és kockázatot vállaltak vele a Zaragoza vezetői, de egyelőre megteszi, amit kell. Ezen felül van egy dolog, ami miatt szeretnénk gyakran látni: van neki egy csele, a 95%-os gólhelyzetben beiktatott utolsó, alázó, a becsúszó védő vagy a kapus mellett. A Getafe ellen nem jött össze emiatt a harmadik gólja, de fog még ilyet rúgni és az sem mindennapos, ahogy résekbe beteszi a labdát. Nem kapkod, nem izgul, ha nála van , várja a legjobb lehetőséget. Óriási. Getafe-Zaragoza 0-2

A forduló gólját a Sporting Gijón játékosa, De las Cuevas szerezte Vadóczék ellen, az 1-2-es hátrányból megfordított találkozón. Osasuna meccset egyébként kifejezetten érdemes nézni az elmúlt hetekben. Lekerült róluk a teher, ami a kiesést illeti, és jobban belemennek a nyílt játékba. Legutóbb három óriási kapufát lőttek a Valladolid ellen, kettőt ezek közül Nekounam, aki mostanra megelégedett egy tizenegyesgóllal, amit Vadócz rosszul eltalált és egy védőn is megpattanó lövése követett, amikor a magyar légiósban felvetődött a kérdés, hogy „ha ő megtette, én ne kúnám be?”. Ebben a percben konkrétan jobban állt a játékban töltött percek per gól arány tekintetében, mint Higuain vagy Rooney, ugyanis 74 perc kellett neki 1 gól megszerzéséhez az idei bajnokságban. Sporting Gijón-Osasuna 3-2

Spanyol viasz

Gyakran emlegetjük, hogy manapság mennyire kulcsposzt a védekező középpályásé és mekkora ajándék az olyan, aki még focizni is tud közülük. Leginkább akkor ütközik ki az erejük, amikor hiányoznak és ez hatványozottan igaz a Sevilla esetében Zokorára. Álláspontunk szerint, mind a Real mind a Barcelona hasonló poszton játszó embereinél jobb képességekkel rendelkezik, nem beszélve az angol nyelven influence kifejezéssel illetett tulajdonságról, ami nagy vonalakban a csapat többi tagjára, a játék képére és úgy általában a mérkőzés alakulására gyakorolt hatását jelenti. Ha bármelyik nagy klub nyáron olyan játékost keres, aki egymaga jelent legalább másfél embert a középpálya tengelyében (lásd Makelele, Essien, Vieira az Arsenalban), akkor itt van, mi szóltunk. A Bilbao ellen nem játszott, a posztján lévő Romaricot kiállították, és a Sevilla szerencséje az volt, hogy a Bilbaoban még benne maradt az Anderlecht ütése, ezért bőven megelégedtek a döntetlennel. Az andalúziai csapat leszakítani látszik a BL-helyre igazán komolyan sohasem ácsingózó Mallorca-Depor párost és talán megfoghatja a Valenciát is a harmadik helyen. Az utolsó negyedórában próbálták is begyötörni az általunk jósolt győztes gólt, de most nem ment. Mind Palop, mind pedig Aranzúbia bőven átlagon felüli teljesítményt nyújtott a meccsen így maradt a Sevilla-Bilbao 0-0

A forduló további eredményei:

Villarreal-Depor 2-1

Xerez-Espanyol 1-1

Valladolid-Mallorca 1-2

Racing-Almeria 0-2

A forduló mérkőzéseinek összefoglalója

Táblázat és góllövőlista itt
 

104 komment

Címkék: foci spanyol la ronaldo messi liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr141803228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garcia bőrmester 2010.03.02. 18:07:22

@krysal: jaja, tudom, hogy sérült, inkább azt akartam érzékeltetni, hogy mindig van vele valami (általában persze sérült), ami miatt el-eltűnik

krysal 2010.03.02. 18:12:36

@Garcia bőrmester: jó, csak azért merőben más, ha mondjuk nem bizonyít, és eltűnik a képből, meg az, mikor esélye sincs rá:) Kíváncsian várom a hétvégi meccset, gyaníthatóan nem csak én vettem észre, hogy Granero formán kívül van, valószínű, hogy megkapja a lehetőséget Gutink.

Garcia bőrmester 2010.03.02. 18:14:32

@krysal: persze! játsszon jól, pont ott lesz ellene Zokora és Renato, akik legalább ellenfélnek számítanak

Mourinho már nem a király 2010.03.02. 18:22:56

@Garcia bőrmester: igen Guti, és Benzema is sérült mostanság. Bár a Benzemára írtak továbbra is igazak sajnos, viszont nem gondolom hogy a képességeivel baj lenne.
Igazából nagyon jól kombinál mezőnyben is, odaadnám neki a bal szélt: 2 vkp előtt Benzema - Kaka - C. Ronaldo, legelől Higuain. Kis csapatok ellen továbbra sem kell a 2 vkp.
Még egy gondolat: ha ennyi sztár van egy csapatban akkor az egyéni statisztikája nem lehet mindenkinek kimagasló. A Barcában is az aktuális csatár (Etoo, Ibra) és Messi termelik a gólokat, a többiek nem jutnak 10 felé. Henrynek kellene, de ahogy látom Pedro teljesen kiszorította.
Mi a helyzet egyébként Agüeroval, ha jól tudom neki még annyira sem megy mint Forlánnak.

rizla 2010.03.02. 18:39:58

remélhetőleg vadócz visszaküzdi magát arra a szintre, amit a hollandiában mutatott sikeres szezon sugallt.

Gabez 2010.03.02. 19:12:24

"A listavezető ugyan, csak 2-1-re verte meg" - nem kell a vessző
"ebből gólt is szerző vendégek, a góljuk után kénytelenek voltak elviselni" - ide sem
"mind a 90 percre szüksége lehet, a megfelelő eredmény eléréséhez" - és ide sem
...egy kis korrektorozás elférne erre a posztra ;)
Barcelona és a válság? Ugyan...legfeljebb rápihennek a hajrára. A Real pedig egyre jobb, ha kiesnek a BLből, meg is nyerik sztem a bajnokságot.

oldelvis 2010.03.02. 19:14:24

tavalyi barcatol osszefostam magam es orultem hogy ekkora makom van, hogy nekik kezdtem el szurkolni anno. mindenkit szerettem kb(na jo talan hlebet nem), de az idei csapatbol ibrahimoviccal es pedroval nem birok kibekulni. ibra ugyanolyan unszimpatikus pocs, mint barhol mashol volt, pedro meg idegesit, hogy nem jatszik jol megis szarja a golokat raadasul idegesito feje(haja?) is van. amugy vamos vadocz. ja es zokora nem jobb tourenal ez biztos. a poszt meg kurva jo!

takilaci 2010.03.02. 19:14:33

én úgy látom hogy az egyik legnagyobb gond a barcánál hogy Bousqets többet játszik mint Touré, nem rossz Ő sem de korántsem olyan hatékony mint Touré.

vadócznak én is szurkolok, sajnos nem rég halt meg az édesapja...

rizla 2010.03.02. 19:19:02

@oldelvis: mi idegesít pedroban? ez miféle hülye érv már, hogy nem játszik jól, de fossa a gólokat? játsszon inkább henry, aki nem csak szarul játszik, de még gólokat sem lő? vagy hogy gondolod?

@takilaci: busquets néhány aspektusban márpedig jobb, mint touré, az más kérdés, hogy a hiba jobban benne van a játékában, de biztos vagyok benne, hogy yaya visszajátszhatja magát a csapatba. de például a stuttgart ellen gyér volt ő is.

rizla 2010.03.02. 19:21:01

@Gabez: "A Real pedig egyre jobb, ha kiesnek a BLből, meg is nyerik sztem a bajnokságot."
én is ettől félek, a barca viszont még legalább egy kört megy. igazából szurkolni kell azért, hogy a madrid túljusson a lyonon. ha nem sikerül nekik, az a barca szempontjából maximum azért jó, mert perez hátha faszfej lesz, és emiatt kirúgja pellegrinit.

oldelvis 2010.03.02. 19:35:19

@rizla: igen, ez hulye erv, de akkor se tudom szeretni.
azt pedig nem mondtam, hogy henrynak kene jatszani, csak hogy ki a szimpatikusabb.

busqetsrol nekem az a velemenyem, hogy amig eleinte egy sima vedekezo kp-kent indult, mostanra mar sokkal inkabb atmenet a vkp es xavi/iniesta posztja kozott. toure a posztjan jobb, de busqets egy osszetettebb jatekos.
ps:engem is meglepne ha toure nem kerulne vissza hamarosan a kezdobe

rizla 2010.03.02. 19:39:28

@oldelvis: nem kell szeretned, de ha tényleg szurkolsz ennek a csapatnak, akkor megbékélni csak nem olyan nehéz valakivel, aki a csapatbeli góllövő lista második helyén áll, pedig nem állandó kezdőjátékos. ráadásul ez az első tisztességes felnőtt szezonja. azzal a helyzettel én sem vagyok kibékülve, hogy nincs egy elit kategóriás balszélső támadó a csapatban, de erről nem pedro tehet, aki már megmentette párszor a csapat seggét a gólérzékenységével, ami egyszerűen félelmetes. a legutóbbi meccsen is egy kapura lövése volt, ráadásul egyáltalán nem ziccer, és egyből bevágta.

Messi88 2010.03.02. 19:40:28

@rizla: miben jobb Busquets, mint Touré? (mármint ha mindketten formában vannak)
@oldelvis: mi nem szimpatikus Pedroban? Hogy hiányzik egy foga, vagy mi? :) Nálam az egyik legszimpatikusabb. Amitől igazán megkedveltem, hogy nem ijed meg a tehertől, sőt, igazából minél nagyobb a nyomás, annál jobb, ami azért nem rossz tulajdonság...

rizla 2010.03.02. 19:47:25

@Messi88: busquets sokkal jobban illeszkedik a tiki-takába, ami nem is csoda, mivel saját nevelés. touré ha rosszul játszik, néha olyan idegen test tud lenni a csapatban. labdaszerzésben szintén jobb busquets valamivel, legalábbis a statisztika szerint átlagban több labdát szerez, és kevesebbet ad el, mint touré, még ha nem is sokkal.

Messi88 2010.03.02. 19:55:51

@rizla: hát akkor ezt másképp látjuk :)
az mindenesetre meglep, hogy Toure több labdát ad el, ezt nem gondoltam.
Sztem mindketten jól illenek a csapatba, de ez szubjektív.
Az viszont észrevehető, hogy Busi mozgékonyabb, több labdát szerez, de sztem ha nem az összes labdaeladást, hanem csak a "súlyosabbakat" néznénk, abból több van neki, ami gyakran nagy galibákat okoz.
Touréban a hihetetlen higgadtsága és játékintelligenciája az, ami kiemeli a posztján játszó többi játékos közül, én ezek miatt akkor is preferálnám, ha most rossz formában van.

takilaci 2010.03.02. 19:58:42

@rizla: a labdaszerzős statisztika nekem meglepő, én képernyőn keresztül pont azt érzem hogy Touré jobb a védekezésben illetve tőle sokkal több előrepassz érkezik mint Busquets részéről, Busquets az esetek nagy részében rövid oldalpasszokat választ és úgy érzem vele a sebesség is csökkent, bár valószínű illetve remélem ehhez egy ember kevés, de természetesen a statisztikával nem rudok vitatkozni, én egyébként nyelvi előnyt sejtek jelen pillanatban busquets részére,
pedro szerintem óriási, ha megkapja a bizalmat nagy klasszis lesz, eszméletlenül érzi a helyzetbekerülést, tarthatna továbbképzést Ibrának bemozdulásból :( de attól tartok megint veszünk valami felkapott szélsőt-támadót és elmegy/elküldik

2010.03.02. 19:58:45

@rizla: Szerintem meg essenek ki nyugodtan. Nagyon sokat dobna az egyébként sem kicsi önbizalmukon a továbbjutás, ráadásul a sűrűbb program miatt jobban is összecsiszolódna a játékuk.

rizla 2010.03.02. 20:15:06

@takilaci: azért tűnik úgy, hogy busquets gyengébben védekezik, mert iszonyatos hibákra képes, amik nem azért vannak elsősorban, mert nem képes jó játékra (mint oleguer, aki maximum közepes volt akkor is, amikor néha összekapta magát), hanem mert rettentő éretlen, forrófejű, és fiatal. ehhez a poszthoz rengeteg rutin kell.

"pedro szerintem óriási, ha megkapja a bizalmat nagy klasszis lesz"

én erről még nem vagyok meggyőződve, a mezőnyben középszerű, ha barca-mércével nézzük. mindenesetre nagyon hasznos tagja a csapatnak, mert nem csak tud lőni, de akar is. ebben pl tényleg erős kontraszt mutatkozik ibrával szemben, akivel nem tudom mi van, de alig akar tüzelni, inkább megpróbál valami szuperokos passzt.

"de attól tartok megint veszünk valami felkapott szélsőt-támadót és elmegy/elküldik "

attól nem kell félni, hogy elküldik, elég jó szerződést kapott idén, magas kivásárlási árral, ez nem azt jelzi, hogy ne számítanának rá hosszú távon. az valószínűbb, hogy cserepados lesz, ha érkezik egy ribery, vagy hasonló játékos, de biztos, hogy rengeteget fog majd játszani, és ha fejlődik mezőnyben is, ki tudja.. a malaga ellen már nem csak a góllövésben tetszett.

rizla 2010.03.02. 20:24:07

@Blaugrana: hát amikor kiestek tavaly a liverpool ellen, utána csak még jobban odafigyeltek a ligára, és majdnem felhozták magukat. de 2 vagy 3 éve sem épp negatívan hatott rájuk a kiesés a bajnokságban. szóval a tendencia nem azt mutatja, hogy a barca jobban jár egy minél tovább menetelő madriddal. most is kiszoptak a lyon ellen, egyből iszonyú meggyőzőek lettek a bajnokságban, nyilvánvalóan kompenzálni akarnak.

shinigami 2010.03.02. 20:44:24

@Blaugrana:
ugyanakkor a tobb meccs = faradtabb jatekosok, nagyobb esely a serulesekre

2010.03.02. 21:02:10

@shinigami: talán, de ez akkor ugyanúgy igaz a Barcara is, ráadásul a madridnak erősebb a kerete
a sérülések többsége -ha jól tudom- edzésen következik be
sűrűbb program esetén, amikor 3 naponta kell játszani, nincsenek olyan megterhelő edzések :)

szerintem a real mostani keretében -a barcahoz hasonlóan- pont olyan játékosok a meghatározók, akik hozzá vannak szokva a sok mérkőzéshez és minél többet kell játszani annál jobban is teljesítenek

takilaci 2010.03.02. 21:52:23

@rizla: én annak idején nagyon bíztam luis garciában, a két portugálban (simao, cigány-hirtelen nem ugrik be a neve-) damiában, sőt a sevillában is játszik egy szélsőhátvéd akinek szintén nem ugrik be a neve :) de sajnos egyikük sem kapott túl sok lehetőséget, épp ezért tartok attól, hogy szerződés ide vagy oda áldozat lehet belőle, ráadásul jön a választás remek alkalom mindenféle felkapott játékos idehozatalára mivel elég nagy csatára van kilátás
a madridra nem szoktam és nem is szeretnék sok szót vesztegetni sok sikert kívánok nekik, de remélem a sevilla és a lyon is győztesen megy haza ...

rizla 2010.03.02. 22:03:30

@takilaci: cigány=quaresma? sem ő, sem simao nem saját nevelésű játékosok, luis garcia már jobb párhuzam lehetne, de azért az ő sorspályája is más, mint pedroé, akié eddig úgy alakul, mint a többi csapatban játszó fiatalként betört tehetségé.
a szerződés nem véletlen, guardiola döntése, eleve a B csapatnál is ő marasztalta anno, és most is ő hozta fel, illetve helyezte el végleg a nagyoknál. éppen ezért a választás sem annyira sorsdöntő pedro szempontjából, mert abban mindegyik jelölt egyetért, hogy guardiola szava lenne a döntő a szakmai kérdésekben, a legesélyesebb pályázó, rosell pedig kifejezetten teljhatalmat biztosítana a számára.
ha pedig guardiola úgy döntene, hogy pedrora nincs szükség, akkor annak meg is lennének az okai. de nem hiszem, hogy csak azért elküldené a csapattól, mert lenne egy megbízhatóan csúcsklasszis játékosa a posztra mondjuk ribery személyében. attól még pedro értékes tagja lehet a csapatnak csereként. nem tartom valószínűnek, hogy elmegy, bár ő most a legadhatóbb fiatal valószínűleg, ez szólhat az elpasszolása mellett, be lehetne venni valami üzletbe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.02. 22:26:53

Szokásos kitűnő bejegyzés.

Az említett három csatárnál igen magasan van a mérce. Mind Ibrahimovics, mind Forlán gólt lőtt hétközben és hétvégén is (igaz, Ibra hétvégi gólját megmagyarázhatatlan okokból anullálta Rubinos Perez), mégis megy a nyavalygás.

Ha a Real Madrid kiesne a BL-ből, az mindenképp rossz lenne. Egyrészt utána extramotiváltan valószínűleg összes hátralevő meccsét megnyerve nyerné meg a bajnokságot; másrészt megint jönne a szájtépés a La Liga vélelmezett színvonaláról. Elég lesz, ha az elődöntőt elbukják a Sevilla ellen. :-)

shinigami 2010.03.02. 22:44:02

@rizla:
sokmindent tennek ra h nyartol ribery a realba megy es nem a barcaba
szal a francia nem fogja zavarni pedrot a csapatba kerulesert

rizla 2010.03.02. 22:47:46

@shinigami: ribery csak egy példa. egyébként több minden szólna a barcelona mellet.

shinigami 2010.03.02. 23:06:42

@rizla:
sajnos azt kell mondjam h valoban de szvsz a bayern a leheto legtobb lovet akarja majd erte amiben elnezve a tavalyi nyari oruletet nemigazan van eselye a barcanak

rizla 2010.03.03. 00:37:22

@shinigami: csakhogy ribery-t muszáj lesz eladniuk, ha ugyanis nem hosszabbít, következő nyáron ingyen távozhat. ergo túl sokat nem kérhetnek érte, ezért volt eto'o is mindössze 20 misiért beszámítva a nyáron. szóval ez azért szab némi gátat a licitálásnak, bár a madridot lehetséges, hogy nem fogja zavarni, ahogy ismerem őket, végülis simán képesek lennének 80 milliót fizetni egy lejáró szerződésű játékosért, csak hogy ne legyen a barcáé.. de azért remélhetőleg ennyire ők sem szeretik szórni a lét.

rizla 2010.03.03. 00:38:18

mondjuk durva lenne, ha a man city nem törődve a körülményekkel, lerakna 120 milliót a franciáért, a két óriásklub meg hoppon marad. igaz, akkor bánná a franc, hogy ők viszik el.

rizla 2010.03.03. 00:43:14

@shinigami: ja, egyébként a barca is megőrült kissé tavaly nyáron az ibra-biznisszel, és most választások is lesznek.

rizla 2010.03.03. 00:58:07

egy érdekes statisztika

"Higuaín a ligában 77 percenként talál be (Ronaldo 97, Messi 103, Villa 119); minden 2,6. lövése gól lesz (Nilmar 4,3 Messi 5,2 Ronaldo 7,8); büntetőt nem lőtt, így az akciógólokat tekintve vezeti a góllövőlistát; góljai több pontot jelentettek a csapatának, mint bárki másé, David Villát kivéve."

egyfelől ugye újabb ok a higuain-hozsannára, másfelől érdemes megnézni CR lövéspontossági statját a többihez képest. egyszerűen csak háromszor többet lő kapura, mint mások.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.03.03. 01:59:19

@rizla: legnagyobb sajnalatomra eto'o jelenleg masszivan bizonyitja, hogy meg ennyit sem ert, plane ha a fizeteset nezzuk. az internek valojaban nem volt ra szuksege, csak kaptuk csomagban.

en a bl-ben meg bizok benne, hogy kijon neki a lepes, de az olasz bajnoksagban nem sok sot eszik meg. az a csatar, aki a dagi meg jardel utan a legjobb golatlagot hozta eveken keresztul.

ibra meg mindig olyan volt, hogy egy meccsen lott kabe 3-at kapura, csak nagy atlagban egy be is akadt, raadasul nem is kicsit. a bl-ben meg szivtunk, mert nagy nehezen lefogtak ketten, erre passzolt, de balra az alkesz adriano, jobbra meg mondjuk muntari, hat nehez volt jol valasztani. ha ra birjatok venni, hogy lovoldozzon nyugodtan meccsenkent 5-6-ot, akkor jol jartatok. ha nem, akkor meg mindig lehet osszevagni valami jogabonitos videot

rizla 2010.03.03. 03:14:43

@Pályaelhagyó autóversenyző: azt nem mondanám, hogy nem volt rá szüksége az internek, hiszen elvesztettek egy világklasszis csatárt (meg egy adrianot is), és nyilván nem ártott helyette egy másik. a probléma sokrétű: az egyik az, hogy eto'o-nak kevésbé való az a fajta játék, ami olaszországban megy, de még ha neki is való, akkor is rengeteg időbe kerül neki az akklimatizálódás, mert egyszerűen az egész eddigi pályafutását spanyolországban töltötte, és ennek egy jó részét egy olyan csapatnál, amelyiknek nagyon karakteres stílusa van, nagyon egyértelmű feladatokkal a középcsatár számára. ez a rendszer, és szerepkör valószínűleg totálisan beleégett, a fentiek miatt még jobban, mint más csapatot váltó csatárokba szokott (a barcelona eto'o csatlakozása óta gyakorlatilag egyfajta taktikai hadrendben játszik, és samunak csak nagyon nagyon ritkán volt másik posztja, mint a középcsatáré, néha kiment kavargatni a szélre, és ennyi).
persze ettől még nyugodtan berúghatna egy ziccert, nem kéne luftot rúgnia egy közepesen gyors passz fogadásánál 5 méterre a kaputól, stb. itt jön a másik fele: eto'o-n már tavaly is megfigyelhetőek voltak brutális formaingadozások. mindenki csak arra emlékszik, hogy egy káprázatos barcelona fő góllövője volt (egyébként messi több gólt rúgott, mint ő), de igazából a szezon második felében nagyjából ezt az interes formát tolta, annyi különbséggel, hogy össze tudta kapni magát néha, dehát jóval kényelmesebben is érezte magát a jól megszokott csapatában.
mondjuk itt dilemmában vagyok, mert eddig ibrának is sokkal szarabb a tavasza, szóval ez valami általános tendencia is lehet akár a barca-csatároknál, úgyhogy nem vagyok biztos benne, hogy eto'o égett ki (és guardiola ezt érezte meg zseniálisan), de ez is egy reális - és az inter számára sajnálatos - verzió. annyi biztos, hogy egy roppant problémás személyiségről van szó, eléggé érzékeny és öntörvényű, nyilvánvalóan nem az alkalmazkodáshoz van a legnagyobb tehetsége. az igazsághoz még az is hozzátartozik, hogy a komoly sérülései óta (2006/2007, illetve 2007/2008) már nem annyira átütő, bár annyira dolgozott benne a bizonyítási vágy, hogy az ezekből való visszatérései után általában összehozta a közel 1 gól/meccs átlagot, de annyira piszok gyors, és dinamikus már nem lett (bár 2008 őszén megközelítette), mint amikor egyszer talán a betis (vagy racing?) ellen végigszaladt a félpályán a labdával, két csellel lealázta a védelmet, és begurította.
nem tudom, hogy képes lesz-e megújulni már 28 évesen egy egészen másik közegben, amit minden bizonnyal egyáltalán nem tekint az otthonának, de azért bíznék benne, a legjobb éveiben is voltak azért megmagyarázhatatlanul rossz periódusai, amikor egy botlábú szerencsétlennek tűnt.

2010.03.03. 06:47:49

Amióta Samu az olaszokhoz került láttam jó pár meccsüket(igaz inkáb csak tavaly), de azokon egyszer se játszott a saját posztján. Hol a szélen, hol a középpálya környékén volt elveszve. Sokkal inkább Militora van kihegyezve a taktika(akinek megy is rettentően, dehát neki már vagy ez az 5-6. éve olaszban) és a társak is az argentínt keresik a labdával. Egyébként Ibra se lőtt 15-16 gólnál többet egy szezonban, amikor volt csatártársa.
Eto'o-nak rég volt ilyen gyenge szezonja(bajnokságban 17m 8g, 2a). 6-7 éve(sem a mallorcaban, sem a barcaban) biztos nem lehetett rá egyáltalán panasz. Egy gyengébb év azért minden focistának benne van a pályafutásában.
Majd eldől, hogy nála ez a formahanyatlás mennyire átmeneti. Én igazából nem hiszem, hogy Milito mellett, az interben ő valaha is visszanyerheti bombaformáját.

rizla 2010.03.03. 07:07:31

@Blaugrana: igazság szerint ez csak a harmadik szezonja militonak olaszországban. amikor a zaragozában játszott, 2007 nyarán szóbakerült a barcelonánál is, méghozzá úgy, hogy egy csomagban hozzák el a tesójával, de végül csak gaby jött. kár, valószínűleg elég jó kis cserecsatárra sikerült volna szert tenni, bár akkor henryból sosem lett volna egy szezonra tökéletes baloldali támadó, mert el sem hozták volna.
én maradona helyében régóta milito-t tolnám az argentin válogatottban, két törpével megtámogatva (messi és tevez, vagy messi és agüero)

Mourinho már nem a király 2010.03.03. 07:21:18

Mai pletyka szerint Guardiola Villát és Navas-t preferálja.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.03.03. 07:40:00

@Blaugrana: inkább az ANC amiatt gyengébbek a mutatói. (ki is szervezhette Murinnyo a csapatból tudatosan emiatt).

rizla 2010.03.03. 07:40:26

@Anthony (kick-ass): hát ha villa valahogy beválna a baloldali támadó szerepkörében, akkor jó lenne, és persze csatárként is játszhat alkalmanként, de nem hinném, hogy ibra ettől kiesne a kegyeiből, úgyhogy ez elég érdekes terv, mert alapvetően nem a szélre való.
jesus navas viszont a szélre született, de mást játszik a sevillában, és másik oldalon, mint a barcelonában kellene, már ha egyáltalán szóba jöhet a pánikbetegsége miatt.
egyszerre mindkettő elhozását nem nagyon érteném, dehát ez csak ilyen februári kacsa.

takilaci 2010.03.03. 09:13:02

köszönöm a segítséget valóban quaresma és navarro a két név ami nem ugrott be
eto és ibra is ugyanabban a cipőben jár, egyiküknek sem sikerül átvennie a másik szerepét, pedig úgy tűnik mindenki ezt várta tőlük, mivel olasz meccseket elvétve látok pláne intert... így etot nem láttam idén még
ellenben ibrát sajnos sokszor, én úgy látom hogy a Barca jelenlegi taktikájába olyan középcsatár kell aki gyors kválóan fut be üres területekre és könyörtelen a kapu elött, nos eto mindegyikben a legjobbak között vvan, míg ibra erre a feladatra alkalmatlan
ibra sokkal inkább az ide ide a labdát aztán majd én megyek a kapuig típus, ami nem baj csak a jelenlegi Barca stílusával ez nem fér össze, tulajdonképpen egyetlen ilyen csatárunk volt akinek ez ment de ő sajnos csak egy szezont futott nálunk
tetszik nem tetszik a barca játéka azon múlik. hogy a szélsőink illetve a középpályásaink passzaira van e érkező a 16-on belül, ehhez nagyon sok futás és keresztmozgás kell ami ibránál hiányzik, etonál megvolt, semmi esély rá de én remélem visszacserélik a két játékost
higuain egy hasonlóan működő realban ilyen eredményes, hasonló stílussal

Mourinho már nem a király 2010.03.03. 09:43:53

@rizla: hja, messze még a nyár.
Különben is tervezni lehet, aztán vagy összejön valami vagy sem. Az biztos hogy a Sevillát megint megkörnyékezi 1-2 csapat, hogy elvinne pár játékost.

sundin 2010.03.03. 09:51:17

"a magyar légiósban felvetődött a kérdés, hogy „ha ő megtette, én ne kúnám be?”. Ebben a percben konkrétan jobban állt a játékban töltött percek per gól arány tekintetében, mint Higuain vagy Rooney, ugyanis 74 perc kellett neki 1 gól megszerzéséhez az idei bajnokságban"

Priceless :D Nagyon élem az ilyen ökörséget!

rizla 2010.03.03. 10:13:21

@takilaci: "ibra sokkal inkább az ide ide a labdát aztán majd én megyek a kapuig típus"

inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan típus, aki a jó csatárerények mellett (gólérzékenység, lövőtechnika, helyzetbe kerülés) egy olyan plusszal emelkedik ki a többi csatár közül, amely plusz ebben a csapatban kevésbé szükséges. ibrának iszonyatosan jó szeme van a játékhoz, és technikája, szeret szervezni, és az interben pont azért tudott a legnagyobbá válni, mert ott ő volt az első számú agy. ő volt a mindenes pali, akinek felpasszolták, aztán vagy megkomponált egy támadást, vagy maga fejezett be egyet. a barcelonába viszont pontosan az kell, amit írsz. gyorsaság, üres területekre való berobbanás (atyaisten, ibra meccsenként 10szer van lesen kb, nevetséges, hogy mennyire használhatatlan a kiugratásoknál), és a legszimplább tüzelési kényszer. itt a lándzsa hegyének kell lenni, ráadásul egy vékony, de tűéles hegynek, nem pedig a nyelének, arra van elég ember megfelelő funkciókkal.
de ennyire fogalmatlannak ne nézzük guardiolát, amit ibra csinált a szezon első felében, az azért nem volt rossz, számtalan oka lehet annak, hogy most kevésbé hatékony (más kérdés, hogy akkor is feltűnt, hogy az ő stílusa talán kevésbé effektív ebben a csapatban, mint egy eto'o-féle csatáré). szerintem torres lenne a legfaszább csatár a barcelonába, de ez reménytelen ugye.

rizla 2010.03.03. 10:15:24

@takilaci: "semmi esély rá de én remélem visszacserélik a két játékost"

ehhez azért még annyit, hogy maga a csere ténye engem sosem bosszantott. nyomós oka lehetett pepnek arra, hogy inkább megvált eto'o-tól, és nem adta meg neki a csillagászati fizetést. az más kérdés, hogy ki jött helyette, azzal én sem vagyok teljesen elégedett.

nasteey 2010.03.03. 10:46:44

"szerintem torres lenne a legfaszább csatár a barcelonába, de ez reménytelen ugye."

Tavaly nyáron nálam is ő volt a favorit, bár én úgy terveztem, egy balszélsőre koncentrálnak és Eto'o marad még, majd Torrest elhozzák most nyáron, végül megszerzik Fabregast. :)

Eleinte nagyon jónak tűnt Ibra, most viszont iszonyú kézifék szerepe van csak. Ennél persze lesz jobb, de már én is látom, hogy nem erre a sebességre született. Mondjuk az sem lehet számára szerencsés, hogy minden mozdulatát fújják, ha szabálytalan, ha nem, így tényleg csak az látszik, hogy vagy les miatt hal el rajta a támadás, vagy szablytalanság miatt fújnak kifelé.

Lassan viszont összekaphatná magát, mert nagyon gyorsan itt lesz a finálé.

sporttárs 2010.03.03. 11:31:51

@rizla: Akkor ideje lenne kimondani, hogy a Barcának, vagyis inkább nektek a bajnokság fontosabb, mint a BL? Vagy csak egyszerűen nem tudnátok elviselni, ha nyerne valamit a Real? :)

Neil Blender 2010.03.03. 11:39:00

@nasteey: @rizla: Ibraval kapcsolatosan szerintem minden csatarnak van egy peches periodusa, a Malaga ellen 2 golt ero fejese volt ami 10-9 szer gol is. Megvan a dupla senki nem jonne ezekkel a kifogasokkal, hogy "inkabb Torres stb".

Mondjuk rizlaval maximalisan egyetertek hogy Ibranak ez a landzsa hegye (fasza hasonlat) szerep nem kimondottan megy mert nem ezt szokta meg, urambocsa' nem is akarja ezt jatszani mert annal egoistabb focista aki tevekenyebben ki akarja venni a reszet a csapatjatekbol. Eto'o mindenkepp jobban illett a Barcaba az elso perctol kezdve, viszont Ibra van olyan zseni hogy o is "megfeleljen".

Mas: Kulon ki lehetett volna emelni szerintem a Real kapott goljat, ami egyertelmu szabalytalansag elozott meg, bar Iker sem volt vmi hatarozott. Nem osztott nem szorzott de nem csak Perez Burullt kellett volna megfeddni, hanem 2 masik sporit is (Barca meccs, Real mecs). Mondjuk ezeket a dolgokat sajnos megszokhattuk volna mar.

Remelem Pelle okosan allitja ossze a csapatot a Sevilla ellen mert szerintem egy X teljesen jo lenne hogy pihentessunk a Lyon elleni derbire. A madrid az osszes "sulyos" meccset lejatszotta idegenben, a Barca csak tavasszal fogja ergo varhato ponthullas (3at el is vehet a Barcatol a Madrid onerobol) toluk. A Lyon meccs fontossagat egyertelmuen a Sevilla ele helyezem, mar csak azert is hogy a chilei maradhasson az edzo.

H. Suazo meg hatalmas arc, eleg csak ranezni :)

CS0ki 2010.03.03. 12:56:24

@Neil Blender: Remelem Pelle okosan allitja ossze a csapatot a Sevilla ellen mert szerintem egy X teljesen jo lenne hogy pihentessunk a Lyon elleni derbire.

Én meg remélem, hogy eszébe sem jut pihentetni. Meg kell verni otthon a Sevillát, egyáltalán nem lennék elégedett az x-szel. Idegenben bőven fogható csapat a sevilla. A bajnokságra sokkal nagyobb esélyünk van, mint a BL-re...

Egyébként ha már szóba került Zokara: az meg van, hogy Lassana mellett ő volt a másik alternatíva múlt télen? Végül a francia jött.

"Sokkal nehezebb, ráadásul a Lyonban a helyén szereplő Lisandro Lopez 18 gólnál tart, ami külső szemlélőként arra engedhet következtetni, hogy már a francia csapat sem annyira Benzemáról szólt, mint amennyire hirdették."

Azért Lisandro egy nagyon jó kis catár, aki nagyjából pályafutása csúcsán van. És ha megnézzük a perc-gól mutatót, akkor nincs nagy különbség közöttük...Pedig eléggé más szerepet töltenek be a csapatuknál.

Neil Blender 2010.03.03. 13:02:24

@CS0ki: Persze a bajnoksagban nagyobb eselyesek vagyunk mint a BL-ben, de egy bajnoki 2. hely es mondjuk BL elodonto okan nem fogjak (valszeg) kivagni Pellegrinit.

Amennyiben azonban a Lyon ellen bukik a csapat akkor a bajnoki cim sem biztos hogy megmenti a segget (lsd Capello), gondolom abban egyetertunk hogy nem lenne jo egy ujabb edzovaltas a csapatnak.

Ugyhogy pihentessek, a kevesebbet szereplok tegyenek meg mindent a sikerert, de a fo cel a Lyon kiverese kell hogy legyen.

Szvsz.

CS0ki 2010.03.03. 14:34:18

Mondjuk engem nem az edző sorsa érdekel a legjobban! :) Ha nyerjük a bajnokságot, szerintem hagyják Pellegrinit egyébként. Ha meg nem, és a bl-ből is kiesünk a 8 között, akkor miért kéne annyira marasztalni? Nem vagyok híve az állandó edzőváltogatásnak, de elég lassan javul a csapat...Decemberig volt egy korrekt, nem túl gyors, de folyamatos fejlődés. elkezdtük uralni a meccseket, birtokolni a labdát, de a tá,madás ezek után is esetleges volt. Januárban volt egy visszaesés, de talán az utóbbi meccseken megint elkezdődött valami. ha év végéig tartós és látványos fejlődés lesz, akkor a kupáktól függetlenül is megtartják szerintem Pellét. Ha meg az ősz végén is össze-vissza játszunk, akkor minek megtartani a chileit?

De a másik témánál maradva, minek a nagy pihentetés? December eleje óta egy darab hétközi tétmeccsünk volt, nem nagyon volt miben elfáradnia a játékosoknak...A válogatottmeccsek mondjuk nem jöttek jókor, de annyira azért nem kell félteni a játékosokat. CR-en nincs mit pihentetni, ő lazán bírna ennél jóval több meccset. Higu úgy is le lesz cserélve, ha úgy áll a meccs eredménye, kaká is bőven hozzá van szokva a sorozatterheléshez, de ő is cserélve lesz leszrintem. Xabi, Marcelo eltiltott, ők úgyis játszanak a hétvégén. Ramos majd pihen a Valladolid ellen, ott úgyis eltiltott lesz! :D

hmikey 2010.03.03. 15:05:39

Jesus Navas már régi kedvencem, drukkolok neki :)

rizla 2010.03.03. 18:54:34

@sporttárs: nem tudom, hogy "nekünk" mi a fontos, azt tudom, hogy én a bajnokságot favorizálom, de ez így volt már az idény előtt is. akkor azt mondtam, hogy be kell húzni a kis kupákat (szuperkupák, klubvb), és a bajnokságot, és én elégedett leszek. ezt tartom most is, mert a BL mindig lutri, a címvédés szinte lehetetlen feladat, nem hogy egyszerre címvédés a BL-ben és a bajnokságban (az MU-nak is csak azért jöhetett össze majdnem tavaly, mert a döntőig nem igazán találkoztak saját súlycsoportjuk béli ellenféllel). nem érzem, hogy ebben a barcában benne lenne a duplázás mindkét fronton, akkor viszont a bajnokságot meg kell nyerni, mert a BL úgysem lesz meg.

rizla 2010.03.03. 19:00:05

@Neil Blender: igen, volt két gólt érő fejes, de ebből az egyik szögletből. és ha meg is lett volna a dupla (sőt, hát akkor már tripla, mert ugye egy teljesen szabályos gólt elvettek tőle), akkor is ugyanezt mondanám.
nem az a baj, hogy kevés gólt lő, és peches, hanem az, hogy nem nagyon tud helyzetbe kerülni. a világ legjobb rúgótechnikájú játékosának tartom ibrahimovicot, és alig lő, ez egyszerűen nonszensz. nem peches periódusnak érzem ezt, mert idegenül mozog a csapatban.

rizla 2010.03.03. 19:02:06

@Neil Blender: "egy bajnoki 2. hely es mondjuk BL elodonto okan nem fogjak (valszeg) kivagni Pellegrinit."

??? : DDDDDDDD na ne viccelj. ha nem nyertek semmit, szó nélkül ki fogják baszni. ha a bajnokság meglesz, akkor kell a BL-ben minimum elődöntő, hogy maradhasson, bár ugye del bosque-től is kevés volt egy bajnokság..

rizla 2010.03.03. 19:05:24

@CS0ki: "Ha meg nem, és a bl-ből is kiesünk a 8 között, akkor miért kéne annyira marasztalni?"

folyamatos szakmai munka?

"Nem vagyok híve az állandó edzőváltogatásnak, de elég lassan javul a csapat.."

pellegrini abból főz, ami van. persze igen, megkapta hozzá a legjobb alapanyagokat, de csak papíron. mert ha bizonyos elemek nem illenek össze, vagy nehéz őket összeilleszteni, akkor lehetnek azok külön-külön a legjobbak, a végeredmény egyáltalán nem biztos, hogy káprázatos lesz. pellegrini véleményét nem is vették figyelembe amúgy a keret kialakításakor. mondta, hogy kell neki robben, erre eladták úgy, hogy nem hoztak a helyére senkit. ezek után verik az asztalt a szurkolók, hogy miért nincs széljáték... ez egyszerűen nevetséges.

Neil Blender 2010.03.03. 19:41:11

@rizla: Ibra ennyiben is "aklimatizalodik" a Barca csapatjatekahoz. Megneznek egy statot hogy hany 20 meternel tavolabbi golt szerez a Barca. Ugyanezt tapasztalom hellyel kozzel a Madridnal is, 110%os ziccert szeretnenek, vicc hogy CR-en kivul olyan rugotechnikaju jatekosok nem lonek mint Kaka vagy Alonso

En azt mondom hogy ha meg van egy szorosan elvesztett BL elodonto, es egy szolid hatranyu 2. hely akkor az vedheto Pellere nezve, Perez azert sokat "finomodott" es belatja az eredmenyek ilyeten alakulasa utan hogy kivagni Pellet nem helyenvalo. Del Bosque elkuldese pedig a mai napig fajo pont tobbunknek.

montipájton 2010.03.03. 20:28:34

@rizla: Azért olyan túl sok esélyesebb csapat sincs idén (sem) a BL-ben a Barcánál, bármennyire is mázli kell a címvédéshez.

halareaal 2010.03.03. 21:59:13

@CS0ki: egyetértek alapvetően, bár kedvelem Pellegrinit és jó edzőnek tartom, azért a Lyon ellen kiesni nagy blama lenne. persze az sem mindegy, hogy esünk ki, de ha mondjuk lélektelen játékkal kiszopnánk a Bernabeuban megint (amit mondjuk nem bírok elképzelni) akkor már nem dőlnék a kardomba egy edzőváltás miatt. persze ne a bajnokság közepén, nyilván.

pihentetni sztem sem kell, a Sevilla ellen nem is lehet, de ettől függetlenül a a Lyon-meccs a fontosabb, jóval.

nasteey 2010.03.03. 21:59:42

@Neil Blender: Én sem erről a peches periódusról beszélek. Nyilván van igazság a mondandódban, mert én sem akkor hoztam fel Torrest, amikor Ibra zsinórban verte a gólokat. Viszont ettől még tartom, hogy nyáron én úgy voltam vele, hogy most nem kellene csatár, utána viszont Torresnek örülnék a legjobban. És ha most szerezne egy-egy gólt hasonló játék mellett a svéd, akkor is látszana mennyire nem tud itt helyzetbe kerülni.

halareaal 2010.03.03. 22:04:40

@rizla: "mert ha bizonyos elemek nem illenek össze, vagy nehéz őket összeilleszteni, akkor lehetnek azok külön-külön a legjobbak, a végeredmény egyáltalán nem biztos, hogy káprázatos lesz."

de épp ez az, h az ő feladata lenne összeilleszteni ezeket az elemeket.

rizla 2010.03.03. 22:13:12

@halareaal: csakhogy az ő szava nem számított túl sokat az elemek kiválasztásánál... ez nem az ő csapata, leigazolták egy kerethez, már adott játékosokkal, tehát kerethez igazoltak edzőt, és nem edzői koncepcióhoz játékosokat, ráadásul pellegrini csak a harmadik választás volt, lovak helyett szamár. aztán minden egyes botlásnál jönnek a hírek, hogy "sárga lapot mutattak fel neki", meg a többi baromság.
egészségtelen a közeg, ami a madridnál van, cseppet sem segíti az edzőket (és nem a média nyomására gondolok). nem hiszem, hogy wenger vagy mourinho ezt bevállalná, ha mégis, rájuk is ugyanaz várna, ha nem tudnának ennél nagyobb hatalmat kiharcolni maguknak.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.03.03. 22:16:36

GER-ARG 0-1
G.: Higuain 45' :))

rizla 2010.03.03. 22:17:37

maverick te nézed? vagy valaki?

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.03.03. 22:21:50

Csak most olvastam, most értem haza, épp ezt akartam kérdezni. Őszintén meg vagyok lepve amugy az eredményen, ezért is akartam kérdezni.

nasteey 2010.03.03. 22:59:21

@rizla: Első félidőt néztem, az argentínoknak több helyzetük volt. Aztán egy indításra elindult Adler és Higuain is, az argentín volt a gyorsabb, finoman el tudta pockölni a labdát a kapus mellett (kb. 20-22 méterre voltak a kaputól), majd éppen a kapufa mellé gurított. A jó oldalon. :D

halareaal 2010.03.03. 23:05:36

@rizla: ez igaz, de azért nehogymár a kerettel legyen probléma a Madridnál. Robben eladása hülyeség volt, de másra Pellegrini sem panaszkodott, nem is nagyon teheti, majdnem minden posztra van játékos, több is.

azt nemtom elfogadni érvként, h ez "nem az ő csapata", mert egyrészt sztem egyre inkább az, másrészt pedig ha mégsem, akkor nyilván nem neki kéne itt lenni. más kérdés, h nem ő tehet róla.
Mourinhoról vagy Wengerről, akik azért karakteresebb edzők, nehezen tudom elképzelni, h ne harcolnának ki nagyobb hatalmat.
persze egyelőre Pellegrini megfelel a feladatnak, csakhogy még hátra van a szezon azon része, amelyikben igazából eldől, h milyen munkát végez. mindenesetre szurkolok neki személy szerint is.

rizla 2010.03.03. 23:34:48

@halareaal: "ez igaz, de azért nehogymár a kerettel legyen probléma a Madridnál"

miért, van probléma? csak 2 pont lemaradás a bajnokságban, ledolgozható hátrány a BL-ben.

@nasteey: messi hogy nyomta?

nasteey 2010.03.03. 23:45:31

@rizla: Amennyit láttam belőle, nem igazán érezte ezt a rendszert. Megkapta középen, vitte a sűrűbe, és onnan próbált valakit megjátszani több-kevesebb sikerrel.

halareaal 2010.03.03. 23:51:37

@rizla: nincs, de nem is erről volt szó. azért ha ki találnánk esni a Lyon ellen, az elég komoly probléma lenne.

CS0ki 2010.03.04. 11:23:14

@rizla: folyamatos szakmai munka?

csak látszódjon az a folyamatos szakmai munka...engem nem érdekelnek a kupák, ha látom a fejlődést a csapaton. (Sajnos?) a bajnokságban ezt nehéz pontokban mérni, mert még egy elképzelés nélküli csapattal is nyerték a meccseket az év elején is a hatalmas játékosminőségbelki különbség miatt.

"??? : DDDDDDDD na ne viccelj. ha nem nyertek semmit, szó nélkül ki fogják baszni. ha a bajnokság meglesz, akkor kell a BL-ben minimum elődöntő, hogy maradhasson, bár ugye del bosque-től is kevés volt egy bajnokság.. "

Majd kiderül...én nem vagyok ebben annyira biztos, hogy olyan könnyen repül. Azért Valdanoéknak is volt nem egy olyan nyilatkozata, amiben ők is éreztették, hogy nem jön minden azonnal. Persze megint kiesni a 16 között, az hatalmas blama lenne, és ha olyan lesz a média és a szurkolók reakciója, akkor Perezék jó eséllyel "hallgatnak" rájuk és kiteszik Pellét az év végén...
del bosque-t meg nem az eredmények miatt rúgták ki...

"pellegrini véleményét nem is vették figyelembe amúgy a keret kialakításakor. mondta, hogy kell neki robben, erre eladták úgy, hogy nem hoztak a helyére senkit. ezek után verik az asztalt a szurkolók, hogy miért nincs széljáték... ez egyszerűen nevetséges."

Na várjunk csak! Egyrészt Pelle már z elején elmondta, hogy alapvetően igazi szélső nélkül játszatja a csapatait, ennek megfelelően Robben a felkészülési meccseken nem is volt kezdő, és ez neki nem igazán tetszett, ezért menni akart. Ő akart menni!! Lehet, hogy Pelle megtartotta volna, hiszen kinek nem kell egy Robben a keretbe, de azért egy ilyen értékü játékos, ha menni is akar, és Pellegrini nem kezdőként számol vele...nagy luxus lett volna megtartani.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 11:47:15

A tegnapi barátságos mérkőzések után ismét érdemes emlékeztetni Del Bosque kapitányi mérlegére a spanyol padon:

23 mérkőzés
22 győzelem
0 döntetlen
1 vereség

65-13-as gólkülönbség.

Egészen brutális. (És Aragones úgy adta át a padot, hogy utolsó másfél évében ő is veretlen volt!)

balu11 2010.03.04. 11:59:32

"(...)
1 vereség

(És Aragones úgy adta át a padot, hogy utolsó másfél évében ő IS veretlen volt!)"

nem elvitatva a spanyolok (és kapitányaik) hegemóniáját, itt azért érzek némi ellentmondást... :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 12:14:05

@balu11:

Ehh... de legalább figyelsz. :-) Szóval arra céloztam, hogy az utóbbi mintegy négy-öt évben folyamatosan szinte mindegyik (!) meccsét megnyeri a spanyol válogatott, talán három döntetlen és egy vereség csúszott be 2006 ősze óta.

Nagyon sajnálom, hogy az ilyen topfavoritok általában pont a vébén szoktak betlizni. Egy csomó játékos a jelenlegi spanyol válogatottból simán megérdemelné, hogy világbajnok legyen.

gotanfun 2010.03.04. 12:36:34

"Az biztos hogy a Sevillát megint megkörnyékezi 1-2 csapat, hogy elvinne pár játékost."

Azert a MARCA meg az AS baromságaira ne építs. Navas nem eladó és sohasem lesz Real játékos. Ahogy Villa sem. Ezek felett a hírek felett lapozz nyugodtan. Zokora pedig qrva sokba kerül és annyit meg nem fizetne érte senki. Perottival nemrég hosszabítottak és így már ő sem érne annyit amennyit kérnek érte. Romaric és Duscher nyáron valszeg egy szinttel lejebb kerül. Ez a sors vár Renatora és Dragora is.

Negredo csalódás eddig. Az érte kiadott pénzért többet várnánk.

Fabiano nem bánnám ha menne, mert az érte kapott ck. 15-20 millióból (ennyit ér Pancho akármit is monadsz!) tudnánk rendezni a sorainkat. Bár elsősorban egy trökösebb edzőt kellene keresni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 13:18:25

@gotanfun: "Bár elsősorban egy trökösebb edzőt kellene keresni."

Nekem is van egy olyan érzésem, hogy ha Capello lenne a Sevilla edzője, a határ kb. a csillagos ég lenne nekik. Nem mondom, hogy Jimenez alkalmatlan, de én ebben a játékosanyagban többet látok/érzek.

CS0ki 2010.03.04. 14:28:11

@Csöncsön: Nekem is van egy olyan érzésem, hogy ha Capello lenne a Sevilla edzője, a határ kb. a csillagos ég lenne nekik.

Ha a csillagos ég alatt a stabil harmadik helyet érted a bajnokságban, akkor valóban.

@gotanfun: Azert a MARCA meg az AS baromságaira ne építs. Navas nem eladó és sohasem lesz Real játékos. Ahogy Villa sem. Ezek felett a hírek felett lapozz nyugodtan.

Garcia azt írta, hogy megkörnyékezik, ami valószínűleg igaz is. Abból nem következik, hogy le is lesz igazolva bárki! ;)

Tika_ 2010.03.04. 14:58:45

@rizla: „itt a lándzsa hegyének kell lenni, ráadásul egy vékony, de tűéles hegynek, nem pedig a nyelének, arra van elég ember megfelelő funkciókkal.”
A múltkori Iniestás videós hsz-ed eddig nálam az év kommentje, de ez bejött 3. helyre, respect (B).

@nasteey: Igen, mindenki előre várta, hogy Ibrának milyen sima lesz majd a spanyol védők között – csak elfelejtettük, hogy ehhez angol bírók is kellenének :)). Egyébként amikor ment neki, akkor nem egyszer volt, hogy lepattantak róla a védők, és nem fújták le - most meg igen. Talán ennek is szerepe lehet :vállatvon:.

@Csöncsön: Jesus Navast jó volt a válogatottban látni. Kb. egyedüliként akart, a többieken látszott a barátságos válogatott meccs hangulat (mondjuk JN csak 0,5 órát játszott). Fabregas nagyképű volt, Xavi zavart, Iniesta halvány, Villa tompa, Silva szürke, Torres álmos, Alonso semmilyen - Ramos narancssárga :). Az engem azért meglepett, hogy Fabregas kezdett, és a helyére jött Xavi (a félidőben) – akinek továbbra sem megy csereként. Evra és Ramos nagyot küzdöttek :). Látszott a fiúkon, hogy nincsenek összeszokva. Viszont a franciáknak továbbra sincs semmi játékuk. Mintha nem lenne szövkapjuk (tudom…, sokak szerint nincs is :kuncog:). Casillasnak konkrétan 0 védése volt; kellett néhányat fognia, de azok még edzésnek is kevesek voltak. Volt mondjuk egy kapufa, az be is ment volna, de azt nem tudatos akció előzte meg. Egyébként ha jól láttam, Benzema sem játszott (sérült?).
Ja, és a selección tényleg tiszta Forma-1 :). Sőt, Del Bosque még arra is figyelt, hogy Alonso helyett Sennát hozza be :)))).

@gotanfun: "Navas nem eladó és sohasem lesz Real játékos."
ámen

Reyes az egyik legellenszenvesebb fejű futballista. Remélem Del Bosque nem poénkodik vele meg Gutival a vb-n.

„Ebben a percben konkrétan jobban állt a játékban töltött percek per gól arány tekintetében, mint Higuain vagy Rooney, ugyanis 74 perc kellett neki 1 gól megszerzéséhez az idei bajnokságban.”
Azt hittem, ez az nst.blog, nem a szanalmas.hu ;)

Neil Blender 2010.03.04. 15:43:57

Higu goljanak nagyon orulok, a bajnoksagban nagyon ment neki de azon kivul nem nagyon.

Remeljuk ez onbizalmat ad neki es kitomi majd a Lyont.

Viszont a futball szegyene hogy Jonas Gutierrez valogatott, egyszeruen nem ertem hogy mit keres ott, a Newcastlebol is lefele log ki...

CS0ki 2010.03.04. 15:47:14

@Tika_: Egyébként ha jól láttam, Benzema sem játszott (sérült?).

Igen sérült. A Gignac csoda sem tartott sokáig...A végén egyébként tényleg Benzema akár még kezdő is lehet a vb-n, ha kicsit felpörög, mert a konkurensei sincsenek nagy formában, finoman szólva. Mondjuk ennek a francia válogatottnak tökmindegy...

"Navas nem eladó és sohasem lesz Real játékos."
ámen

Szintén ámen... ;)

zsakfos 2010.03.04. 16:23:31

@Neil Blender:
Ja Gutierrez kezdő, Cambiasso meg nem fér be. Vicc.
@CS0ki: Gignac sztem sérült...

Keelhaul 2010.03.04. 17:53:22

A poszthoz nagy gratula a szerzőnek, le a kalappal. Nem tudom hanyadik nagy jópont, de kezdünk soknál tartani. :)

@Tika_: Mindig is volt egy olyan érzésem, hogy nincs humorérzéked, és tényleg. Illetve már bizonyítottad, de egy ilyen, az érzékelés szubjekciójának kitett műfajban, mint a valóság, a megerősítés mindig nagyon jól jön.

CS0ki 2010.03.04. 18:42:33

@zsakfos : Igen, valóban sérült, 3 hétre kidölt, de én főleg a formájára utaltam. 23 meccsen volt kezdő, kemény 6 gól jött össze a ligában.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 21:24:31

@CS0ki:

Mondjam azt, hogy Mourinho egy gyengébb kerettel nyert BL-t, mint a mostani Sevilláé? Vagy hogy keret alapján egy gyengébb Depor előzött meg 2001-ben egy mostaninál okvetlenül erősebbnek tűnő Real Madridot? Persze irreális, hogy a Sevilla meg tudjon fizetni egy Capello szintű edzőt; legutóbb, ha jól tudom, Laudrupban gondolkodtak, amiben azért kockázat is lett volna Jimenezhez képest.

@Tika_:

Hát ha lagymatagon simán megverték a franciákat, az még biztatóbb is, mintha teljes tűzzel játszva tették volna...

jawbone 2010.03.04. 21:32:37

HIGUAIN FOR PRESIDENT :))

utso 3 meccsen 5 gol azert nem olyan rossz egy ilyen tehetsegtelen falabu senkinek, aki most mar az argentin valogatottba is becsempeszte magat
igaz pancho?!

halareaal 2010.03.04. 21:40:14

@Csöncsön: azért ahhoz szűk a Sevilla kerete, h a 2 naggyal felvegye a versenyt hosszútávon, még akkor is, ha teszem azt lehúznának egy szezont komolyabb sérülés nélkül és jó edzőjük lenne.

viszont vannak olyan erősek, hogy egy-egy meccsen bárkit megverjenek, a BLben domboríthatnának vmit, egy fullos Sevilla nem lógna ki a BLben a 8 közül sem sztem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 21:59:17

@halareaal:

Igen, jelen helyzetben a BL lehetne a fő vadászterületük. Azért durva lenne, ha hosszú távon "elskótosodna" a spanyol bajnokság (vagyis hogy két nagy messze kiemelkedik); szerintem (vagy inkább: remélem) ez inkább átmeneti állapot.

CS0ki 2010.03.04. 23:25:37

@Csöncsön: Mondjam azt, hogy Mourinho egy gyengébb kerettel nyert BL-t, mint a mostani Sevilláé? Vagy hogy keret alapján egy gyengébb Depor előzött meg 2001-ben egy mostaninál okvetlenül erősebbnek tűnő Real Madridot?

Csodák, meglepetések mindig vannak a fociban. A porto is ilyen volt...Utána Mourinho 3szor erősebb kerettel meg nem lett bl-győztes.
A depor egyébként 1999-2000-ben lett bajnok. És abban az időben messze nem voltak úgy leszakadva a csapatok a két nagytól, sőt...

"Persze irreális, hogy a Sevilla meg tudjon fizetni egy Capello szintű edzőt; legutóbb, ha jól tudom, Laudrupban gondolkodtak, amiben azért kockázat is lett volna Jimenezhez képest."

Ha akarna, ki tudna. Bőven. Mondjuk nem tudom, hogy elvállaná-e mondjuk Capello egy Sevilla irányítását, de ha csak annyi kéne egy bajnoki címhez, hogy elhozzuk Capellot, akkor megtennék, hidd el! ;)

"Azért durva lenne, ha hosszú távon "elskótosodna" a spanyol bajnokság (vagyis hogy két nagy messze kiemelkedik); szerintem (vagy inkább: remélem) ez inkább átmeneti állapot."

Pedig jobb, ha megszokod. 5 éven belül csoda kéne a változáshoz, de igazából 10 éven belül is. Azért az durva, hogy a bevételi listán a világon az első kettő a Madrid és a barca, de még a 20 között sincs másik spanyol csapat.

gotanfun 2010.03.04. 23:40:33

"Ha a csillagos ég alatt a stabil harmadik helyet érted a bajnokságban, akkor valóban."

Jimenez 1 éves szerződéssel szinte aprópénzért melózik és mindent megtesz, hogy legjobb tudása szerint a legtöbbet hozza ki a csapatból. Sajnos ez az Afrika Kupa és a sok sérült miatt meglehetősen nehezen ment neki, de jelen pillanatban egy Kupa döntő előtt áll és nemzetközi szinten minden idők legjobb helyezését érheti el a Sevillaval, amely csapat még sohasem szerepelt a legjobb nyolc között. Mindezt egy olyan kerettel, ahol Negredo a csúcsigazolás (15 millió euró). Nem beszélve arról, hogy költségvetése negyedannyi mint a két éllovasé és ami még fontosabb, nincs eladósódva sem. Bár ezt a magadfajtának magyarázhatja az ember...

Csöncsön: én nagyon örülnék egy Dunga szintű edzőnek is. Talán még megtudnánk fizetni (ellentétben Luiz Felipe Scolarival ;-) )

halareaal 2010.03.05. 00:05:31

@gotanfun: ja, nagyon szép amit a Sevilla produkál, mondjuk azért nem egy kiscsapatról van szó, még ha nem is lehet összevetni a lehetőségeit a 2 naggyal. de ettől még nem mondtál ellent a fennti állításnak. vagy talán egy Capello-szintű edzővel már előznék a Madridot v a Barcát?

gotanfun 2010.03.05. 00:21:29

@halareaal:

1. válogatott játékosok
2. sérüléshullám

Tegyük fel szerencsésebben alakul a helyzetünk, ám ettől függetlenül sem lennénk előrébb mint a Valencia, mert a csapat morálisan szétesett és sok akarásnak nyögés a vége. De nem sztár edző kell ide, hanem egy olyan mint Dunga. Nem véletlenül hoztam fel példának. A Brazil válogatottal pont az volt a baj, mint ami most a Sevillaval. Kezdett szétesni. Egy ilyen edzőt kellene találni, aki nálunk válna "sztárrá".

CS0ki 2010.03.05. 00:35:59

@halareaal: Bár ezt a magadfajtának magyarázhatja az ember...

Mert milyen a magamfajta? :D :D

"Jimenez 1 éves szerződéssel szinte aprópénzért melózik és mindent megtesz, hogy legjobb tudása szerint a legtöbbet hozza ki a csapatból. Sajnos ez az Afrika Kupa és a sok sérült miatt meglehetősen nehezen ment neki, de jelen pillanatban egy Kupa döntő előtt áll és nemzetközi szinten minden idők legjobb helyezését érheti el a Sevillaval, amely csapat még sohasem szerepelt a legjobb nyolc között. Mindezt egy olyan kerettel, ahol Negredo a csúcsigazolás (15 millió euró)."

És ezt ki vonta kétségbe? Szó nem volt ilyenekről...

gotanfun 2010.03.05. 00:40:08

@CS0ki:

"Ha akarna, ki tudna. Bőven. Mondjuk nem tudom, hogy elvállaná-e mondjuk Capello egy Sevilla irányítását, de ha csak annyi kéne egy bajnoki címhez, hogy elhozzuk Capellot, akkor megtennék, hidd el! ;)"

Amikor ilyeneket írsz szvsz. gondold át többször. Illetve, hogy kinek címzed a válaszaidat. ;-)

CS0ki 2010.03.05. 01:30:39

@gotanfun: átgondoltam...

Az előzőt meg mellécímeztem. Csoda, hogy rájöttél, hogy kinek szólt...

Keelhaul 2010.03.05. 09:39:47

Csak annyit jegyeznék meg, hogy a közgazdaságban van olyan, hogy konkáv termelési függvény. Értsd: a befektetett pénz megtérülése a pénz függvényében csökkenő. (Második derivált negatív, ugye.)

Értsd: Egy bizonyos pénzmennyiség fölött _sokkal jobb_ CSAPATOT már nem fogsz tudni kiállítani, ha jó a sportvezetésed, max a marketing és egyéb bevételek nagyobbak, esetleg van pénz nagyobb stadionra, stb.

Értsd: mivel nemlineárisak az árak, ezért az összes költségvetéssel előjövő nagyonokos nem annyira okos. Pl. a RM nyilván nem SZÁZSZOR erősebb, mint a Getafe, csak az a piac amin mozog, relatíve drágább játékosokat fogalmaz.

Megfigyeléseim szerint egy 15 millás játékos nem sokkal szarabb egy 40-esnél, max a hírneve.

Keelhaul 2010.03.05. 09:42:44

@Keelhaul: Higuaín ára az expertek szerint most valahol 40-45 millió euró között mozog. Ronaldo meg ugye 90. Nyilván nem KÉTSZER olyan jó játékos mint Higuaín, max a csomag együtt talán tényleg ér kétszer annyit (picit jobb, ezerszer akkora piaca van már). Nyilván Ronaldo nem hatszor jobb Negredonál.

Következtetés: aki blablázik a Sevilláról, hogy jaj szegények, annak azt tudom mondani, hogy a Sevilla pont optimális helyzetben van anyagilag, hogy mindig meglehetősen jó csapata legyen, ha jók a scoutjaik.

gotanfun 2010.03.05. 11:35:01

@Keelhaul: Negredo előtt Koné volt a legdrágább igazolásunk. Biztos emléxel rá. 1,5 éven keresztül képtelen volt betalálni. Aztán kölcsönadtuk a Hannovernek, ahol már az első mecccsen vert egy gólt. Aztán itt van Negro. Benzema kettő + mostanában elkezdte kiállítattni magát. És még sorolhatnám a be nem vállt igazolásokat. Mindegy. Ne tőlünk várja senki a csodát. Ami engem illet a bajnoki címet magasról leszarom. Egy Getafet, Zaragozat és Racingot illene verni. Ez kapásból 9 pont. Egy rossz szavam nem lenne így Kupa és BL mellett. De nehehem, ha megfigyeled ezeket a meccseket, Negró 10 perc után szarrá dühöngi magát mert kihagy 2-3 ziccert, Fabiano alabizik, Romaric egy kalap szar. Mentálisan kellene a csapatot rendbeszedni. Egyébként jó kontraszt lesz a Real elleni meccs. Ugye a Pizjuanban le lettek focizva, most kamatostul visszakapjuk és mindenki látni fogja mi a baj Sevillaval. Persze ne legyen igazam. A másik, hogy nem csak mi vagyunk, hanem ott van még a Valencia és az Atleti, akikkel gecire illene már szorosabbá tenni a bajnokságot. Erre? Egy pénzügyi válságban szenvedő Mallorca és játékosálományban sokkal gyengébb Depor mellett kaparunk a 3-4. helyért. Szép. Én azt mondom, hogy egy Valenciaban és Atletiben is van annyi potenciál, hogy bajnokságot nyerjen - Pérez Burull-félék és súlyos milliók ide vagy oda. ;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.05. 16:00:43

@Keelhaul: "a Sevilla pont optimális helyzetben van anyagilag, hogy mindig meglehetősen jó csapata legyen"

Szerintem nem mondunk nagyon különbözőt. A Sevilla lehetne jobb egy jobb edzővel. Én elismerem Jimenezt, de most már a harmadik év, hogy kísértetiesen hasonló motivációs gondokkal küzd év közepén a csapata.

@gotanfun: "Én azt mondom, hogy egy Valenciaban és Atletiben is van annyi potenciál, hogy bajnokságot nyerjen - Pérez Burull-félék és súlyos milliók ide vagy oda. ;-)"

Ezzel is egyetértek. Hozzáteszem gyorsan, a kiscsapatoknak kellene több pontot ellopniuk a két nagytól, mert a Valencia és a Sevilla gyűjtöttek annyi pontot, hogy azzal Olaszországban vagy Angliában ott lennének a tűz közelében. Ha a kicsik följavulnának, szorosabb lenne az élboly. (Tudom, ezzel látszólag "magam ellen" beszélek, de szerintem hosszú távon a Barca érdeke is a kiegyensúlyozottabb bajnokság.)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.03.06. 11:10:56

Hihetetlen pech szériám van idén. Kvázi lázom az összes meccset. Kivéve:

Barca-Madrid
Madrid-Villareal
Atletico-Barca

és most Madrid - Sevilla. Pedig ez mindig kiváló összecsapás. Kicsit tartok tőle, szerintem benne van egy 2-2-es x így fél szemmel a Lyon fele kacsintva...

krysal 2010.03.06. 16:08:29

@_Maverick: nyerünk!! Kívánsz összefoglalót? :)
süti beállítások módosítása