Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Válogatott történetek - 2002, Dél-Korea, Japán

2009.12.13. 15:57 nou san trafford

A futballtörténelem első  ázsiai világbajnokságáról szólva nemigen kezdhetnénk mással történetünket, mint egy bizonyos Jean-Marie Faustin Goedefroid de Havelange-zsal. Ha a „mi lett volna, ha?” történelmietlen kérdésén nem is tűnődünk el, annyit bizonyosan megállapíthatunk, hogy az egykori úszó- (1936, Berlin) és vízilabdázó (1952, Helsinki) olimpikon szerepét a futball globalizációjában nem lehet túlbecsülni. Igaz, a firnyákos brazil nem merő szívjóságból fordította figyelmét Afrika és Ázsia felé: egész elnökségét az addig pária-létüket a futballvilág perifériáján morzsoló szövetségek támogatására építette. Már megválasztását is annak köszönheti, hogy a FIFA „régi gárdájánál” jóval előbb felismerte a lehetőséget, amit a futball és a szervezet földrajzi terjeszkedése jelentett. Stanley Rous elnöksége alatt ugyanis, elsősorban az afrikai szövetségek mind elégedetlenebbé váltak az eurocentrikus szervezet lekezelő, gyarmatosító attitűdjével. Havelange pedig ezeknek a szövetségeseknek a segítségével 1974-ben elorozta a gyeplőt az ellustult európaiaktól, majd negyed évszázadig ki sem engedte azt a kezéből. Akármit is gondoljunk Havelange ellentmondásos örökségéről, az, hogy a 21. század első világbajnoksága Ázsiában kerülhetett megrendezésre, ennek az örökségnek az egyik legjelentősebb eleme volt. A Rádió Q-val közösen indított sorozatunk utolsó előtti része köszönt rád hajtás után.     

A két esélyes pályázó  közül Japán kezdetben egyértelmű favoritnak tűnt: a FIFA szponzorai között számos japán cég található, a rendkívül sikeres J-League mintaértékűnek számított a (futballügyileg!) fejlődőnek tekinthető országok számára, az ország nagysága és gazdasági ereje pedig piacként is szinte az USÁ-hoz hasonló fejlődési potenciállal kecsegtetett a focibizniszben utazók számára. Dél-Korea ezzel szemben jelentősebb futballmúltjára és a szöuli olimpia sikerére hivatkozhatott, illetve aduászként az Észak-Koreával közös rendezés került elő a pakliból: a FIFA rangján és elismerésén természetesen óriásit dobott volna, ha sikerül megvalósítani a két ország látványos együttműködését, amivel még az ENSZ is hiába próbálkozott. A koreaiak emellett kihasználták Havelange – autokratikus vezetési módszeréből fakadó – népszerűségvesztését is azzal, hogy az ellentábor, az új irányvonal jelöltjeként pozícionálták magukat.

Naivitás lenne persze azt gondolni, hogy az előbbieknél keményebb (értsd: anyagi) érvek felett átsiklottak volna a döntéshozók. Mindkét kandidáló ország grandiózus elkötelezettségeket vállalt, nyíltan elsősorban a labdarúgás globális fejlesztését célzó pénzalap formájában (a kevésbé nyílt ígéreteket, bizonyítékok hiányában borítsa a feledés jótékony homálya). Így aztán a váratlan, forradalmi megoldást, a közös rendezésről szóló döntést is olvashatjuk úgy, hogy a FIFA és szövetségei végül nem kívántak egyik kezükbe sem harapni.

A meglepő döntést követő  örömbe azonban hamar ellenérzések is vegyültek: a két ország történelmileg igencsak terhelt viszonya miatt nehéz volt elképzelni, hogy az együttműködés zökkenőmentes lehet. A közös lebonyolítás azonban összességében sikeresen, bár nem minden problémától és vitától mentesen valósult meg. Emlékezetes példa volt erre – a nyitómérkőzés és a döntő feletti marakodás mellett – a világbajnokság hivatalos nevéről folytatott, kissé abszurd vita, amelynek tétje az volt, hogy vajon – a francia elnevezést alapul véve – Dél Korea, vagy – az angol írásmód szerint – Japán neve kerüljön előre. Részben ezek a purparlék, részben pedig a két szervezőbizottság működéséből adódó párhuzamosságok és problémák aztán – a világbajnokság sikere ellenére – egy időre elvették a FIFA kedvét a közösködés engedélyezésétől, így – a jelenlegi álláspont szerint – a 2002-es nemcsak az első, de egyben az utolsó közös rendezésű világbajnokság is volt. (by AHB)
 

Magyar szereplés (_benito)

Bár a 2000-es Európa-bajnokság selejtezőit nem sikerült zajos sikerrel vennünk (sőt, néhány kifejezetten kellemetlen eredmény is kifutott, köztük a liechtensteini 0-0-lal), a szövetség vezetése is beláthatta, hogy száraz kenyérből és lókolbászból nehéz kontinentális reggelit rittyenteni, és megtartották Bicskei Bertalant. Ez már az az időszaka volt az életemnek, amikor utaztam is a válogatottal jobbra-balra, például a helyszínen láttam Horváth Feri győri ollóját Szaúd-Arábia ellen (sokáig a Góóóól! főcímében is szerepelt), vagy az izraeliek elleni meccset, és nagy reményekkel vonultam ki  hatvanezredmagammal a Puskásba, hogy életem meghatározó futballélményével gazdagodjak.

Bicskei válogatottját, sok korábbival ellentétben, igazán lehetett szeretni. Kevés volt benne az igazán szar arc, viszont tele volt olyanokkal, akiktől legalább jogosan el lehetett várni, hogy néha jól játsszanak. És néha ki is jött: Litvániát idegenben (szegény Fehér Miki nagy meccsén) nagyon megvertük, de aztán itthon már csak sovány döntetlenre futotta, Romániában pedig – hiába volt a meccs előtt óriási arcunk – óriási ruhát mértek ránk. Aztán következett a grúzok elleni parádé (Korsós Attila élete meccsén élete gólját somta a léc alá kapásból), és nem is álltunk annyira rosszul a csoportban, de aztán Grúziában alaposan elvertek, ami Bicskei állásába került. A románok ellen már Gelleivel kaptunk ki hazai pályán (elég simán sajnos), Olaszországban pedig már egy lemondó, semmire nem képes csapat veszített 1-0-ra, még ha a végén volt is Ferenczinek egy ziccere, amit hála az égnek kihagyott a nyomorult, így nem kellett további 20 meccsen át néznünk a válogatottban.  Visszautalnék heinrich kolléga kajszi-posztjára: Tököli például már alapember volt, ahogy Lendvai és Juhár Tamás is, de már feltűnt az importrománunk, Miriuta Lászi is. Szóval ez már a magyar futball legsötétebb időszaka, nem vitassuk.

További selejtezők (heinrich)

199 csapat nevezett a küzdelmekre, melynek során 29 vb részvételt érő helyet próbáltak megkaparintani, hiszen Japán és Dél-Korea helye rendező országként biztos volt, mellettük – utolsó alkalommal – a címvédő is automatikusan kvalifikálta magát a tornára. 1990 után újra az a helyzet állt elő, hogy minden korábbi vb-győztes ország kijutott, Uruguay, Olaszország, Németország, Brazília, Anglia, Argentína és Franciaország is képviseltette magát. 

A selejtezőkből az olasz, a spanyol, a horvát, a svéd, és a portugál válogatott veretlenül érkezett a vb-re, míg a német, szlovén, török, belga, ír ötös pótselejtező után landolt Ázsiában. Nagy hiányzónak mindössze a hollandokat és Jugoszláviát tekinthetjük. Első alkalommal járt vébén Szenegál, Szlovénia, Kína és Ecuador. Érdekesség, hogy mindössze kilenc helyen változott az 1998-as franciaországi torna mezőnye.

Csoportmeccsek 

A csoport
Dánia
Szenegál
Uruguay
Franciaország

A címvédő gallok a sérült Zizou és Pires nélkül szenesre égtek, óriás blama volt utolsóként, rúgott gól nélkül kiesni – még ha a kapufákat bőséggel termelték is. A csoport legnagyobb meccsét az utolsó fordulóban játszották. A Recobával, Forlánnal, Monteróval (vadállat I.) és Dario Silvávval (vadállat II.) felálló uruknak mindenképp győzniük kellett Szenegál ellen a továbbjutáshoz, de csak a bravúros egyenlítésre futotta, miközben Morales az utolsó másodpercekben ziccert hibázott.

B csoport
Spanyolország
Paraguay
Dél-Afrika
Szlovénia

A José Antonio Magic Circle Camacho vezette spanyoloknak semmiféle gondot nem okozott a szerény csoport, mindenkinek legalább hármat rúgva, könnyedén léptek tovább, míg Szlovénia hiába bravúrkodott a selejtezőn, rútul leszerepelt.

C csoport

Brazília
Törökország
Costa Rica
Kína

A Ronaldo-Rivaldo-Ronaldinho sorral operáló brazilok majdnem megjárták a törökök aranycsapatával szemben, melyben ez idő tájt Rüstü, Alpay, Hasan Sas, Hakan Sükür, Emre Belozoglu stb. játszott csúcsformában, helyzeteik alapján bőven nyerhettek volna. A brazilok csak a vége előtt kiharcolt tizenegyessel tudtak győzni, de hogy nagyon necces volt, azt az is bizonyítja, nem válogattak az eszközökben, ami az időhúzást illeti. Csúnya, csúnya Rivaldo.

D csoport
Dél-Korea
USA
Portugália
Lengyelország

A dél-koreai válogatott hosszú hónapokon keresztül együtt készült a vb-re, Hiddink erősítő programot, teljes étrendváltást és maximális mentális felkészítést vezényelt, így a pusztító zombihadsereggé váló Dél-Korea feldolgozta a csoportot, és megérdemelten jutott tovább. A csoport legjobb fociját az USA – Portugália meccs hozta, a zseléseket bő fél óra alatt bedarálta az amerikaiak fizikai hadviselése, három gólról pedig már képtelenek voltak felállni.

E csoport
Németország
Írország
Kamerun
Szaud-Arábia

Ismét egy öregedő, de persze elnyűhetetlen német csapat vette fel a küzdelmet. Az 1998-as vb Berti Vogts és egy generáció végét jelentette. Az új válogatott felépítése Erich Ribbeck feladata lett volna, ám a kétezres EB-n sikerült a tökutolsó helyet megcsípni egy valóban kemény, de nem megoldhatatlan csoportban - országos égés a javából. Mivel ez idő tájt Daum éppen kétpofára küldte a kokaint, a szövetség végül Völlert nevezte ki megváltónak.

Az utolsó körben rendezett Németország-Kamerun hirig történelmi szinten is megállta a helyét, 14 sárgát, és két kiállítást hozott, ráadásul a németek már a szünet előtt emberhátrányba kerültek Ramelow kiállítása miatt, de a Nationalelfet az ilyesmi nem szokta zavarba hozni, most is ágyelő lett az oroszlánokból.

F csoport
Svédország
Anglia
Argentína
Nigéria

A csoport kulcsmeccse természetesen a hosszú múltra visszatekintő angol-argentin volt. Négy évvel korábban Beckham buta kiállítása, és az azt követő tizenegyespárbaj az angolok búcsúját hozta. Most a lábfejsérülésből épp' csak felépülő David visszakapta a lehetőséget, és bár pocsékul rúgta az Owen által kiharcolt tizit, ez senkit nem érdekelt, a hülyegyerekből Anglia kapitánya lett, _"a végső győzelemre is mindig esélyes"_ argentinok pedig a csoportból sem jutottak tovább.

G csoport
Mexikó
Olaszország
Horvátország
Ecuador

Mindössze öt perc választotta el az olasz válogatottat a teljes megsemmisüléstől, de a végén bal-jobb mák-kombinációt bemutatva előbb a csereként beálló Del Piero egyenlíteni tudott a tét nélkül játszó mexikóiak ellen, majd a Vatikánt is bevetve kiimádkozták, hogy a fogalmatlan ecuadori csapat legyűrje a horvátokat az utolsó fordulóban.

H csoport
Japán
Belgium
Oroszország
Tunézia

A francia vébén elbukó, pontot sem szerző japók, most házigazdaként, és a koreaik szereplésének tükrében mindent elkövettek, hogy ne maradjanak szégyenben. Belgium ellen parádés utolsó harminc percet produkálva, az orosz és a tunéziai meccseken gólt sem kapva húzta be a csoportot.

Egyenes kiesés (_benito)

Nyolcaddöntők: Németország-Paraguay 1-0, Egyesül Államok-Mexikó 2-0, Spanyolország-Írország 1-1 (11-esekkel 3-2), Dél-Korea-Olaszország 2-1 (h.u.), Anglia-Dánia 3-0, Brazília-Belgium 2-0, Szenegál-Svédország 2-1 (h.u.), Törökország-Japán 1-0

A legjobb 16 között a szimpatikus német csapatot szimpatikus kapusa vette szimpatikus vállára, ami – tekintve, hogy a kieséses kör első ellenfele Paraguay volt – már eleve nem hízelgő annyira. Oliver Neuville az egyik legviccesebb fejű vb-játékos a 88. percben döntötte el a meccset, amelyen még azt is túlzás lenne állítanunk, hogy Németország komoly fölényben játszott volna. A kifejezetten jól teljesítő dánok durván megfizettek a világbajnokság legrosszabb félidejéért, Anglia 45 perc alatt három gombócot gyömöszölt le Dánia torkán. (Trivia: van az a rettenetesen rossz angol teasütemény, amihez falatonként negyven deci nyál kell, hogy le tudd nyelni. Na, az annyira vállalhatatlan, hogy az angolok úgy hívják, Danish). Sven-Göran Erikkson nevét belevette az angol himnuszba a rendszeresen visszafogott angol sajtó, amely már csak formalitásnak tekintette a világbajnokság hátralevő meccseit.

Szenegál lett Afrika új hőse, azt a Svédországot ütötték ki, amelyben éppen generációt váltottak: Ibrahimovic még a padon, Larsson meg vezetőgólt lőtt. A FIFA egyik rossz vicce, az Aranygól hála az égnek már csak rossz emlék, érthető módon Szenegálban jó szívvel emlékeznek rá. A spanyolok büntetőkig osztották egymást az írekkel, akik Robbie Keana 90. percben bepofozott góljával mentették ikszre a meccset. A kötélidegekkel rendelkező írek három 11-est is elrontottak, jómagam pedig elképedve néztem, hogy az ekkora mély szerelmem tárgyát képező Valerón is elrontja a büntetőjét. A 2002-es amerikai csapatról én ott és akkor elhittem, hogy valami megmozdult a köcsögsportok kontinensén. Na, nem Mexikó levadászása miatt, őket amúgy is el-elverték saját konföderációjuk meccsein, hanem inkább összeszedett, egészen futballra emlékeztető játékuk miatt. Brazíliát egy félidőn át lefocizták a belgák, és ha megadják Wilmots teljesen szabályos gólját, talán más lett volna a végeredmény. Mert így jött Ro és Ri, és lerendezték a meccset. Japán kevesebb pénzt invesztált a vb-rendezés Egyéb kategóriába eső költségvonzataiba, ezért kikapott a torna egyik legjobb európai csapatától, Törökországtól. Dél-Korea már sokkal gondosabb volt…

Negyeddöntők: Németország-Egyesült Államok 1-0, Dél-Korea-Spanyolország 0-0 (11-esekkel 5-3), Brazília-Anglia 2-1, Törökország-Szenegál 1-0

A koreaiak igazából nem is az olaszok elleni meccset csalatták el nagyon durván, hanem a negyeddöntőjüket, ahol Spanyolországnak megvolt az az előnye is az olaszokkal szemben, hogy nem adtak esélyt a hazaiaknak a gólszerzésre. Guus Hiddink arcképét elkezdték a helyi pénzekre nyomtatni, az államelnök kezét tördelve járult a holland mester elé, hogy méltóztatna-e elfogadni fele királyságát, és tetszőleges számú lányát. A baj csak az a dologgal, hogy a futball igazából Európa, és semmi más, ha pedig a legöregebb kontinens felhúzza az orrát, az jelentős botrányt kavar. Ha mondjuk Paraguayt és Szenegált verik ki ekkora irtóztató csalással, az ember megvonja a vállát, és maximum a bajsza alatt mormolja el, hogy egyébként sem volt helyük a legjobbak között, de így Európát innentől kezdve igazából nem érdekelte, mi történik a vb-n.

Illetve dehogynem, de már csak egy meccs erejéig: Anglia ugyanis elhitte, hogy most újra meglehet, és megint nem sokon múlt, hogy tényleg odaértek a végére. Az angolok azonban nem bírtak egyik legnagyobb átkukkal, vagyis  inkább futballképzésünk egyik nagy hiányosságával, aminek köszönhetően a poszt-Shilton korszakban egyetlen normális kapust sem bírtak kinevelni. Owen góljával még vezetni tudtak (Lucio, bruhaha), de Rivaldo egyenlítése után a pofátlanul fiatal Ronaldinho nagyon becsapta (?) Seamant, (brazil tolmácsolásban) így Anglia újra búcsúzott. A németek, és ezt talán még saját szurkolóik sem tagadják, a kutyát nem érdekelték, az amerikaiak ellen sem feltétlenül érdemeltek továbbjutást (Tarnatnak még kezeznie is szabad volt), de Ballack góljával bejutottak az elődöntőbe. Szenegálnak a masszív törökök jelentették a végállomást, Európa ázsiai fele örömmámorban úszott a vb-elődöntő előtt.

ElődöntőkNémetország-Dél-Korea 1-0, Brazília-Törökország 1-0

Németország zsinórban három 1-0-lal verekedte magát a döntőbe. Az ember a Németország-Dél-Korea elődöntőt nézve nem tudta, melyik ujjába harapjon: jussanak be a csalók, vagy az egy darabbal kapussal, és egy sereg arctalan robottal cséphadarózó németek? Talán a jobbik eset vált valóra azzal, hogy Ballack a hajrához közeledve a németeket bólintotta a döntőbe. A másik ágon a brazilok a torna során másodszor is egy góllal verték a törököket, és teljesen megérdemelten jutottak a döntőbe, bár Törökországnak is futott némi ijesztgetésre. Érmet aztán már nem csaltak oda a koreaiaknak, a törökök simán leverték őket a bronzmeccsen. A meccsről még annyit érdemes tudni, hogy Hakan Sükür a vb-k történetének leggyorsabb gólját szerezte 10,8 mp-cel a sípszó után. 

Döntő: Brazília-Németország 2-0

A döntő több szempontból is drámai volt. A németeket a döntőig cipelő Kahn bakijával a brazilok a második félidőben vezetést szereztek (a páncélmellényéről kipattanó labdát pofozta be a pályafutása leghülyébb hajával büntető Ronaldo), majd egy gyönyörű akció végén újra a Csodálatos Hód köszönt be, de ebben a gólban nagy szerepe van a labdaérintés nélkül gólpasszt adó Rivaldónak is. Ronaldónak aztán ujjgyakorlat a hosszúba belsőzni.

 

A brazilok nyilvánvalóan a világ legjobb csapatával jöttek, és teljesen megérdemelten nyerték meg a tornát. A kérdés az lehetett volna, hogy vajon az olaszok szét tudták volna-e védekezni őket, vagy a spanyolok flamencóval elnyomják-e a szambát. Az angolokban is benne lehetett volna, de őket végül nem a futballszerencse, hanem maga a későbbi győztes takarította el az útból. Voltak ennek a világbajnokságnak jó pillanatai (itt van egy nem rossz TOP10-összeállítás - igen, Ilhan Mansiz rainbow-ja, és Blanco blancócsele is benne van), de sokunknak ha eszébe jut a torna, egyből a szemforgató ázsiaiak ármánykodása ugrik be.

A világbajnokság arca (heinrich)

Ronaldo Luis Nazário de Lima - O Fenômeno, a világbajnokságok történetének legeredményesebb csatárzsenije. De nemcsak góljai miatt lehet kedvelni. Láttuk már Bebetót, Romariót, Rait, Elbert és megannyi brazil klasszist. Viszont egyikük arcáról sem sugárzott ez a gyermeki öröm, a foci imádata, ez a könnyedség, játékosság, ötletesség, a nézőre is átragadó eufória. Mindennapos életkép volt, ahogy Ronaldo a felezővonalnál átveszi a labdát, testcsel-bringa-rakéta kombót villant, senki nem éri utol, felrúgni sem lehet, semmit sem lehet. Mindent tudott a gólszerzésről, a technikailag legnehezebb megoldásokat is mesterien, játszi könnyedséggel alkalmazta, ugyanakkor hanyagolta a parasztvakító trükközgetést, sőt zsenialitása gyakran épp’ az egyszerűségében rejlett. Átvette, bepasszolta, ha valaki útban volt, elfektette. A testcselek, súlypontáthelyezések nagymestere volt. Mi nem láttunk hozzá fogható brazil csatárt; játékát, minden labdaérintését élmény volt nézni, és rendelkezett egy varázslatos, csak a legnagyobbra rendelkező tulajdonsággal. Az ember minden labdaérintésénél feszülten emelkedett a fotelben, sosem lehetett tudni, mi fog történni a következő pillanatban – bár hogy középkezdés lesz a vége, az mindig sanszos volt. Imádtuk, imádjuk a dagi hódot, a világbajnokságok történetének legeredményesebb játékosát (15 vb gól, élő kommentárral az alábbi videón).  

306 komment

Címkék: összefoglaló szakértelem több mint foci válogatott válogatott történetek fwc tort

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr831594392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neil Blender 2009.12.14. 15:37:24

sztem mind az olasz mind a nemet csapat leginkabb vallalhatatlan focit jatszik... De ez pont ezert jo, marmint hogy ennyire elternek a velemenyek.

Komolyan mondom nehez perceket lehetne szerezni nekem ha valasztanom kene melyik valogatott meccset nezzem meg ha nem vbrol van szo. Ott MINDEN meccset meg kell nezni.

neeskens 2009.12.14. 15:37:53

@mocsing: Toni egy benga fasz én is utálom.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:37:56

Amúgy vicces, hogy az olasz meccs után, Hiddink nagyvonalúan nyilatkozta, hogy az olaszok mindig hisztiznek. Valamelyik újságíró a pofájába vághatta volna ezt, amikor a Chelsea-Barca után ő kezdett hisztizni.

Amúgy továbbra is mondom, hogy tévúton jár aki, Övrebőt Morenohoz vagy Gandhurhoz hasonlítja. Talán több döntő esetben hibázott Övrebö a Barca javára, de a mezőnyben nem látszott, hogy a Barcának fújna, sőt inkább az Angliában megszokott stílusban fújt, ami nem kedvezett a Barcának. Ezzel szemben dél-amerikai és az egyiptomi a legdurvább koreai szabálytalanságokat, melyek előtt éppen indulhatott az ellen, sem fújták le. Így a kis koreaiak rudosódhattak kedvükre. Gondoljunk csak bele, hogy mennyit számít egy meccsen, hogy tizenöt kapuratörés vagy jogos az ellenfél térfelén elvégezhető szabi helyett, mindig az ellenfél viheti tovább a labdát, úgy hogy egy emberünk még a földön is maradt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.14. 15:38:38

@mocsing:

Oké, elfogadom, hogy zsákutca. Csak arra próbáltam fölhívni a figyelmet, hogy az általánosító "őket nem szeretem" mentalitás a fociszurkolásban teljesen általános dolog, nem Popp találta ki. Mindenkinek megvan a dilije ez ügyben.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.14. 15:40:59

@neeskens: én nem utálom, sőt, egészen különleges hálával tartozom neki a getafe-nak fejelt góljáért még mindig, életem egyik legnagyobb ordítása követte :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:41:06

@mocsing: Aki a Romában és a Bayernben is megfordult.

Lojzi_ 2009.12.14. 15:41:25

@mocsing: @Csöncsön: Az olasz stílust (fetrengés, időhúzás, pofázás, stb.) kedvelem valamennyi közül a legkevésbé (popp kedvéért: nem az olasz embereket, vagy akár bármelyik játékost, csak azért mert olasz), de a Mancini-Vialli féle Sampdoria pl. nagy kedvencem volt és attól sem rázott ki a hideg, amikor valamelyik évben szóba került Gattuso neve a Bayernnél.

Sőt szerintem Toni és a Bayern is jó kombó volt együtt, én sajnálom, hogy vége.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.14. 15:43:05

@Walmer:

Még egyszer:

43 meccs, 39 gy., 3 d. 1 v.

Megverték a németeket, olaszokat, franciákat, argentinokat, angolokat, úgy nyertek Eb-t, hogy az egész tornán két gólt kaptak (egyet a B-csapatukkal), és 12-t lőttek, öt győzelemmel és egy döntetlennel, egyértelműen a nehezebb ágról döntőbe jutva. A VB-selejtezőkön 100%-os teljesítménnyel jutottak tovább.

Jellemző, hogy elmegy a válogatott egyik kiegészítő embere Liverpoolból, és összeomlik a Pool csapatjátéka. Szóval ez a "más minőség" szöveg elég értelmezhetetlen. Az tény, hogy nem nyertek (még?) annyit, mint Matthäusék.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:43:44

@Walmer: Valószínúleg Uwe Bein, Klaus Augenthaler vagy Guido Buchwald is világklasszis volt. Jelzem egy címe már van a spanyoloknak, amit a nagy Kaiser csapatából csak páran értek el, ez pedig az EB.

Walmer 2009.12.14. 15:44:00

@popp:
" Sokszor megvan hozzá a játéktudásuk, sokszor meg akarattal, fegyelmezettséggel és néha szerencsével pótolják a hiányzó tudást"

na ez is milyen már. Akarattal nem lehet megverni egy sokkal jobb csapatot. Akarattal nem lehet 1-3-ról felállni minden idők egyik legjobb francia válogatottja ellen. 1986-ban nem érdemeltek döntőt? Továbbmentek a halálcsoportból, aztán leverték az angolokat, lengyeleket, portugálokat előző marokkót, aztán a házigizdát, aztán az eb győztes franciákat.
Ki érdemelt volna döntőt? ja, tudom. Biztos a brazilok. Kár hogy ők már negyeddöntőben kiestek.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.14. 15:44:12

@popp: így van, és még torinóban is tudta, melyik oldalt kell választani. okos fiú volt ő.

Walmer 2009.12.14. 15:47:28

@Csöncsön: Te egy kétszeres vb döntős eb. elődöntős csapatot hasonlítgatsz össze egy olyan spanyol válogatottal, amelyik veretlenül nyerte a selejtezőcsoprtját, ahol a bosnyák válogatott volt a legerősebb elllenfele és barátságos meccsek tucatjait nyerte meg.
Mégegyszer. 2 VB-döntő (abból az egyik nyert) egymás után.

Elmélkedj ezen.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.14. 15:49:39

@Csöncsön: szerintem az a dili védhető, h csapatokat és válogatottakat rühellek, de azok minden tagját nem. ahogy fordítva már pl mindenki elfogadja, hogy saját csapatban lévőt lehet nem szeretni. különösen, hogy klubot választhatok, hazát, válogatottat nem, mert az a kézilabda.

ki hitte volna, hogy valaha még egyszer leírom a dili szót.

Walmer 2009.12.14. 15:50:47

@popp: valóban a kaiser csapata 3 világversenyből sajna csak kettőn volt döntős. pechükre ez pont a vébé volt. Az eb-n sajna ott volt Hollandia. 92-ben csak a döntői jutott el a csapat (nem a kaiseré) és csak '96-ban tudták megnyerni azt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:51:30

@Lojzi_: Istenem, csak mocsing és a te gondolataidbanm utálom én en bloc a német embereket. Ezt az állítást akárhányszor is írjátok le még, egyszer és mindenkorra visszautasítom. Kábé ugyanúgy vagyok németekkel, mint ti az olaszokkal, csak más fogalmakat használunk. Mikor azt írom, hogy utálok egy-egy játékost azt nem úgy kell értelmezni, mint amikor személyes ismerősömet utálom. Egy fajta játékstíilus és játék mentalitást utálok bennük. Amúgy nekem bejön az olaszos teatralitás is, a németek futballkultúrája viszont antipatikus.

Mala Suerte 2009.12.14. 15:51:36

@Csöncsön: @Walmer:
Jövőre sokminden kiderül majd, többek között az is, hogy jogos-e ez a mostani igen erős spanyol-hype, szerintem egyébként nem az és egy eléggé túlértékelt csapatról van szó, de a vébé majd megadja rá a választ. Legalábbis számomra.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:53:27

@Walmer: Na az a '88-as holland csapat például jobb is volt, mint a Kaiseré.

Walmer 2009.12.14. 15:55:17

@popp: párdon gráciát. Azon a meccsen. Mert ugye játszottak egyet Olaszországban is 2 évvel később.

rattenfanger 2009.12.14. 15:58:04

@matthe07: Én meg fosok tőle, hogy abból a harmatosan gyér csoportból nagyon messzire fognak jutni. Főleg ha a kapitányuk rehabilitálja Sennát.
De remélem Don Diego addigra összekapja magát és a csapatát és végre újra ők jönnek.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 15:59:49

@Walmer: Szerintem jobb csapat volt az a holland válogatott, bár az utolsó NSZK-brigád isnagyon jó volt és összeségében eredményesebb is. Mondjuk ha holland és a német generáció játékosainak klubsikereit is belekeverjük a pakliba, akkor már nem biztos. (ez csak megjegyzés volt, mielőtt szokásos stílusodban rákérdezel, hogy mi köze a klub sikereknek a válogatotthoz.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 16:04:19

@rattenfanger: Az igazság az, hogy brazilok ugyanennyire bukdácsoltak a 2002 előtti selejtezőn. És egyáltalán nem brazil csapatot tartották a nagy esélyesnek a vébé előtt, hanem a selejtezőben száguldozó argentínokat vagy a négy évvel korábbinál sokkal erősebb kerettel érkező címvédő franciákat, igaz utóbbiaknál jelentősen bezavart Zizou sérülése. A sorofintora, hogy eza két csapa már selejtezőkből kiesett, a franciák például rúgott gól nélkül.

rattenfanger 2009.12.14. 16:06:00

@popp: Viszon a 88-as hollandoktól az egy egyszeri kiugró teljesítmény volt, ráadásul nem is az a makulátlan fajta mindenkit megverő tornagyőzelem volt.

rattenfanger 2009.12.14. 16:08:02

@popp: Pont ezért merek reménykedni a 2010-es argentín győzelemben. Persze mint már mondtam első nálam a Szuper Sasok :)

madbalee 2009.12.14. 16:09:24

@popp: A franciáknak volt 3 aktuális gólkirálya is a csapatban. az a csapat nagyon ki volt hajtva a VB előtti szezonban. Elfogyott a töltényük a csatároknak nyárra.

Walmer 2009.12.14. 16:15:23

@popp: németfocigyűlöleted tényleg határtalan. Ami nem baj, de azért szerintem adjuk meg istennek ami az istené, a császárnak meg ami a császáré.

rizla 2009.12.14. 16:18:10

@matthe07: "szerintem egyébként nem az és egy eléggé túlértékelt csapatról van szó, de a vébé majd megadja rá a választ."

te jó ég, ez mi?

: DDDDDDDDDD

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 16:19:23

@madbalee: Ugyanez igaz az argentínokra is, akkoriban a komplett keretük európai élcsapatokban játszott. Ehhezképest viszont a braziloknál Rivaldo is sokat volt sérült 2002 tavaszán. Ronaldo egész évben nem játszott sokat, Ronaldinho meg az egy pötynyit gyengébb francia bajnokságból jött. Lehet, hogy ezen is múlott.

2006-ban viszont olyan csapatok játszottak négy között, melyek legjobbjai komoly kiképzést kaptak a klubszezonban.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.12.14. 16:30:27

@Walmer: Csak azért, mert a gyermekkoromról van szó! :))

Szerintem a franciák ellen ezért fordítottak. Szóval, tényleg nem csak az akarat kellett hozzá! :((((

www.youtube.com/watch?v=3byTNRoxujo

Der Beste 2009.12.14. 16:45:27

A sors néha igazságot szolgáltat.
Ez történt 2002-ben Ronaldo-val.
Mindemellett Kahn-t s Ballack-ot nagyon sajnáltam.

rattenfanger 2009.12.14. 16:47:12

@popp: Véleményem szerint például a 2004-es görög EB-győzelemben is ez játszott közre (a félelmetesen precíz taktika mellett)
A görögök sztárjai európai középcsapatoknál játszottak vagy padoztak. Nem voltak a végletekig kifacsarva, viszont tisztességes edzésmunka volt mögöttük.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.14. 16:53:18

@rattenfanger:
"görögök sztárjai"

ez önmagában vicces kifejezés, olyan mint a magyar foci, német humor, angol konyha :)

madbalee 2009.12.14. 17:00:37

@Artsuhtaraz: Meg Zagorakis 5. helye az aranylabda szavazáson :)

rattenfanger 2009.12.14. 17:15:53

@Artsuhtaraz: OK. van benne némi ellentmondás, de szeretnék olyan szar válogatottat ami csak kb. minden harmadik nagy versenyről marad le.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.14. 17:42:47

@madbalee:
Tökéletesen illik a sorba :)

@rattenfanger:
Az egy dolog hogy ott vannak minden 3. világversenyen. Na de milyen játékkal? :) Az a nem mindegy.
Bár remélem kevés olyan ember van, aki szívesebben látta volna Cristiánót győzedelmeskedni mint a görög kátánáccsót.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 17:43:53

@madbalee: Azért az európabajnok csapatból már illett valakit berakni az ötbe. Akkor meg már tényleg Zagorakisz,sokkal inkább mint Hariszteász Nikopolidisz vagy Dellasz (bár Traianos épp Roma játékos volt akkoriban, padozott serényen).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 17:51:51

@Artsuhtaraz: De Figo vagy Rui Costa (az a gól az angolok ellen www.youtube.com/watch?v=jZoS4EspR-4 !) nagyon megérdemelte volna. Az a 2004-es csapat még kuffára nem Cristiano Ronaldoról szólt.

rattenfanger 2009.12.14. 17:56:39

@Artsuhtaraz: Az a katanaccsó minden szembejövő ellenfelet legyalult egy szem csoportmeccset kivéve. Krisztináékat kétszer. Nem minden harmadikon vannak kint, minden harmadikról maradnak le. Nem huszonX évente mint mi. Leszarnám a játékunk szépségét ha kijutnánk végre. És lenne egy ilyen kapitányunk.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.14. 17:59:15

@popp:

Na 1 ember, van több jelentkező? :)

Engem már akkor is ingerelt a mentalitása és a stílusa. Szerintem akkor is a csapata meghatározó tagja volt. Szerzett fontos gólokat azon az eb-n.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.14. 18:02:43

@rattenfanger:
Aláírom, oké, igazad van.
De annak a csapatnak az összes tagja fényévekre volt a "sztár" elfuserált jelzőjének kiérdemlésétől. Középszerű játékosok voltak, csapategység győzött ott. Ennyit akartam megjegyezni, kicsit irónikusan, élcelődve.

rattenfanger 2009.12.14. 18:04:11

@Artsuhtaraz: Szám szerint 2db gólt szerzett, egyet 0-2 nél a görögök ellen, ez egy valóban fontos szépségtapasz volt.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.14. 18:15:40

@Walmer: a 88as eb es a 90es vb kozott a hollandok meg a nemetek jatszottak ket vb-selejtezot is,az egyik 0-0 vt,a masik 1-1. azert pont rolad nem felteteleztem,h ezt nem tudod...

reszemrol ugy vagyok a nemetekkel,h se a valogatottat,se a klubjaikat nem szeretem,viszont a jatekosokkal az egadta vilagon semmi bajom. naluk is vtak/vannak ellenszenvesek es szimpatikusak is,mint mindenhol,viszont becsulom bennuk,h sose hisztiznek,emelt fovel viselik el a veresegeket,es az oket sujto biroi tevedeseket. mondom mindezt ugy,h sok borsot tortek kedvenc valogatottam orra ala.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 18:16:55

@rattenfanger: Az a csapat még a 2000-es maradványaiból épült, Cé mint a jövő nagy reménysége került be, de Figo, Deco és Rui is jobb/fontosabb játékosok voltak nála akkor még. Arra csapatra jóval előbb mondanám ,hogy Figoék, mint azt, hogy Cristianoék.

rattenfanger 2009.12.14. 18:18:12

@Artsuhtaraz: Átlagos képességű iparosok voltak, átlag feletti csapategységgel és az egyik legjobb szöv. kapitánnyal az élükön. Elfogadnám örömmel az elkövetkezendő 10 évre ha ilyet tudnánk felmutatni.

rizla 2009.12.14. 18:20:20

@Artsuhtaraz: szerintem leginkább az évszázados mák győzött ott. de tényleg. a csehek pl tucatnyi óriási helyzetet hagytak ki a görögök ellen, hihetetlen volt. nem vitatom a csapategység, és a taktika fontosságát, de valójában az nem jól működő taktika, hogy az ellenfél lejátszik minket a pályáról, mégis mi győzünk 1-0ra. az szerencse, leginkább. hogy ott voltak, hogy nyertek a nyitómeccsen, hogy bejutottak az egyenes kieséses szakaszba, az bőven elég lett volna a csapategység diadalának, az még reális lett volna.

rattenfanger 2009.12.14. 18:20:49

@popp: Én nem ezt írtam?
Elnézést ha nem jött át az irónia.

rizla 2009.12.14. 18:22:01

@popp: rettenetesen irritáló volt már akkor ronaldo, nem értettem, hogy miért kell épp ezt a nevet viselnie a mezén, miközben a játéka igazából messze van a zseniétől. persze ügyes gyerek volt, meg minden, de ha valaki azt mondja nekem, hogy aranylabdás lesz, 42 gólt rúg egy idény alatt, kiröhögöm. még most is nehezen hiszem el.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 18:31:51

@rizla: Épp ez az, én sem gondoltam volna akkor, hogy így kinövi magát. Tehetséges gyerek volt, de nagyon távol volt még a mostani önmagától. Az is igaz, hogy feltűnő jelenség volt már, akkor is de játékban még messze nem ő fingotta a passzát szelet az aranygeneráció pengéi és az épp akkor talán csúcsformáját futó, a Portoval Bl-t nyerő Deco mellett.

Mondjuk így belegondolva, lehet, hogy sok lett volna a portugál focinak egy Bl és egy EB győzelem ugyanazon a nyáron.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.14. 18:32:17

@rattenfanger:
Én is, igazad van.

@rizla:
Igazad van. Cseheknek szurkoltam akkor is, 96ban is. Sose érem meg már, hogy látom Nedvedet eb-t nyerni. Megnyomorított a sors. Köcsög "Bírhóf" meg a görögök hibája.

rizla 2009.12.14. 18:34:59

@popp: "Tehetséges gyerek volt, de nagyon távol volt még a mostani önmagától."

hát, SAF teremtette meg. tehetségesebb azóta sem lett :(

Titi120 2009.12.14. 18:40:23

@rizla:
Szerintem CR ezzel a névadással saját magát szúrta tökön, mert a közönség Ronaldo név hallatán még mindig a brazilra asszociál elsőként legtöbbször, aki a portugálra gondol az szinte mindig kirakja a Cristiano vagy a Cé kereszt illetve becenevet elé. És bizony visszavonulása után ez még inkább így lesz majd.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 18:43:00

@rizla: Mégis az a portugál válogatott az akkori és a mai Cé közötti különbség dacára is sokkal jobb volt, mint a mostani. Amúgy az is érdekes, hogy miként lesz a 2000-es EB közönség kedvenc nemzeti csapatából a világ egyik legjobban utált valogatottja nem egész egy évtized leforgása alatt.

rizla 2009.12.14. 18:44:43

@Titi120: jó, azért arról nem tehet szegény, hogy így nevezték el a szülei. ez van, szerették reagant, mi sem természetesebb egy zöldfoki szigeteki családnál.

rizla 2009.12.14. 18:46:20

@popp: akkor még komolyabban vehető csatárnak számított pauleta vagy nuno gomes (najó, az előbbi legalábbis), illetve volt irányítójuk több is, figo, deco, rui costa. ebből maradt a középső, aki amúgy a 2008as EB-n zseni volt, teljesen meglepett a játéka. de már ő sem az igazi.

rizla 2009.12.14. 18:47:49

nani és quaresma amúgy csak visszafejlődtek az elmúlt 2 évben: DDDD

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 19:02:34

Na de a teringettét akkor is Cé Ronaldoról beszélünk, amikor az igaziról kéne. Én bizony elvinném a dagit Dél-Afrikába ha Dungának lennék. Csatár poszton azért nincs túlkínálat a braziloknál, ha Dunga öt támadót visz Ronaldonak mindenképpen ott a helye.

montipájton 2009.12.14. 19:39:23

@Walmer: A tények kedvéért: az a valóban remek NSZK 90-ben a nyolcaddöntőtől az aranyéremig egyetlen akciógólt se tudott lőni. Szóval, tényleg jó csapat volt, de a vb-k történetében úgy 10 jobb biztosan akadt náluk. A mostani spanyol is jobb, más kérdés, hogy ezt még bizonyítaniuk kell a vb-n is. Legalábbis előtted.))

Harald hardrode 2009.12.14. 20:07:51

@montipájton: nyolcaddöntőben rúgtak akciógólt, amúgy meg nem tök mindegy, hogy szöglet vagy szabad. Mit nem adnék azért, ha olyan csapatom lenne, hogy egyetlen egy akció gólt sem rúg, de minden második szögletből bólint egyet. Így érvelni szerintem hülyeség, de mondom szerintem nem ez mutatja egy csapat erejét.

madbalee 2009.12.14. 20:13:18

Visszakanyarodva a VB előtt a japán válogatott erősebbnek tűnt. Őket én a legjobb 8 közé vártam. Lehet a koreai meccsek miatt is, de ők sokkal szimpatikusabb együttes hatását keltették.
Nakata akkor a Serie A-ban folyamatosan játszott. Sőt azt hiszem a Roma-val bajnok is lett.

madbalee 2009.12.14. 20:17:30

Ja meg szerintem az a brazil sárga fehér szerelés volt a legbénább amit a selecao valaha viselt.
A kék gatyó az igazán helyénvaló Ronaldoéknak!

halareaal 2009.12.14. 20:37:52

@popp: ráadásul ha Ronaldo kerettag, és a brazilok érmet nyernek (amire azért nagyobb az esély, minthogy nem, persze ki tudja), akkor 4 különböző vbről lesz érme. nemtom ilyen volt-e már vkivel, de sztem a jövőben nem nagyon lesz.

sporttárs 2009.12.14. 20:59:34

@popp: Olyan, hogy szerencse, ekkora távlatban nézve nincs. Önbizalom, erő, tardíció, ilyenek vannak.
Egyébként meg mindenki azt lát meg amit akar: a csoportmeccsek alapján a 82-es olasz válogatottról előbb bizonyítom be, hogy semmi keresnivalója nem lett volna a döntőben, mint te a 2002-es németről a kieséses szakasz alapján. Ugyan mi alapján előrébb való egyik a másiknál? Ezen az általatok csalózva emlegetett vébén az olaszoknak egy jó meccse nem volt, de azóta is a bírót köpköditek a Korea elleni miatt.

A németek megverték Koreát.
(Ettől függetlenül a döntőt szinte kizárólag Kahnnak köszönhették, de hát a kapus is a csapat része.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.14. 22:03:06

@matthe07:

"ez a barca a premier league-ben bizony a bl-t [netán uefa kupát] érő helyezésért küzdene..."

Te írtad volt. Ez a mostani kommented sem sikerült színvonalasabbra, de mostantól drukkolok neked.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 22:31:09

@sporttárs: Persze, hogy szubjektív annak a megítélése, hogy ki mit érdemelt meg és mit nem. A puszta tények meg az annalesekben szerepelnek.

Azért a '82-es vébén az olaszok megverték a nagyesélyes brazilokat és az európabajnok nszk-t. Kahnék viszont a döntőig - nem lebecsülve Parguay, az USA és Korea eredményét) nem találkozott olyan ellenféllel, amely valós eséllyel pályázott a trófeára. Ezt az argentinok és a franciák maguknak köszönhetik, de az olaszok és a spanyolok joggal káromolhatják a magasságos FIFA-t.

Aztán az egyenesági ellenfeleket elnézve az sem túl hízelgő, hogy a kapusnak köszönhették a meccseket, még ha az is a csapattagja.

Aztán ha összehasonlítjuk a 2002-es német csapatot a korábbi döntős csapataikkal, akkor finoman szólva is erősen középszerűnek tűnik.

rattenfanger 2009.12.14. 22:49:58

Az a szikár tény, hogy a futbalban nincsenek érdemek alapján odaítélt trófeák, érmek. Nyerni kell.
Tök mind1, hogy milyen ellenfelek során át jut valaki a döntőig, a lényeg, hogy elverte aki az útjába került. Nem verhet meg olyan csapatokat senki aki ellen nem játszik, ez szintén tény.
A digókat kiverte a játékvezető, ez is tény. Meg az is, hogy Mexikó 2 meccs alatt már továbbment a csoportból, ezért egyenlíthetett ellenük a totál impotensen játszó olasz csapat.
Véleményem szerint a sors kicsit igazságos volt, amit ajándékba kaptak az olaszok a csoportmeccsek végén azt visszavette a játékvezető képében korea ellen. Mexikót is megbüntette a sors az USA által az alibizése miatt.
(Egyébként megfigyelhető tendencia, aki 2 forduló után már továbblépve leadja az utolsó csoportmeccsét azt rondán nyakonvágja a sors egy zakóval és nem jut sokáig.)

bitadani 2009.12.14. 23:23:32

@popp: hallod, és ha elvállalja, a kis komcsik simán lehozzák kapott gól nélkül a vb-t :))

a nyolc selejtezőjükön ötöt kaptak, és bennük a félelem, hogy egy rossz mozdulat, és agyonlövik őket a pálya szélén.

(btw egyetlen nem ázsiában - hanem svájcban - játszó légiósuk van.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.14. 23:31:48

@bitadani: Azt hogy engedték ki Svájcba? Vagy ő őrzi a pártvezetők kimentett vagyonkáit?

bitadani 2009.12.15. 00:02:53

@popp: nem tudom, de utánaolvasok, valóban érdekes. egy húszéves srácról van szó, meglepne, ha csak a tehetsége miatt jöhetett volna át, ez elég nagy kiváltságnak tűnik. de lehet, hogy csak szerencséje volt, japánba és dél-koreába már engedik igazolni őket, úgyhogy nem kizárt, hogy akár európába is, ha valaki felfigyel egyikükre.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.12.15. 00:39:03

@halareaal: Szerintem megérné Dungának elvinni, legalábbis rám nagyon nagy doppingszerként hatna, hogy én lehetek a világtörténelmben a második ember, aki 3-szer lett világbajnok. Pelé mellé odaülni a trónra...

halareaal 2009.12.15. 00:39:07

@rattenfanger: "Véleményem szerint a sors kicsit igazságos volt, amit ajándékba kaptak az olaszok a csoportmeccsek végén azt visszavette a játékvezető képében korea ellen."

ezt azért te sem gondolhatod komolyan, bár nem sajnáltam őket túlságosan, azért tény h az olaszok ellen már a csoportmeccseken is csaltak. a horvátok szinte biztosan nem verték meg volna őket, ha nem érvénytelenítik a góljaikat csak úgy (Vierié vitathatatlanul szabályos volt, de Inzaghié is bőven megadható). és Mexikó ellen sem csak azt az egy gólt szerezték, bár csak azt adták meg nekik. ettől függetlenül annak az olasz válogatottnak bőven jobban kellett volna szerepelnie, dehát azért így elég nehéz. a németek sem biztos h továbbmentek volna, ha Ballack gólját érvénytelenítik (meg azokat, amiket esetleg utána szereztek volna), és 11es párbajra kerül sor.

zsakfos 2009.12.15. 00:46:40

@bitadani:
Nem a nagyvezír unokája?:) Ha jól tudom Kim Dzsong Il egyik fia is Svájcban tanult, persze inkognitóban. Asszem lábas volt a fedőnveve:)

halareaal 2009.12.15. 00:48:31

@halareaal: persze nem biztos h csalás volt az, lehet h csak hülye volt a bíró/partjelző. mindenesetre mindent lehet mondani csak azt nem, h a sors csak úgy ajándékba adta volna nekik a továbbjutást. az lett volna szeégyen ha 3-4 egyértelmű v vitatható, ám vágül mindannyiszor meg nem adott góllal kiejtik őket a bírók.

Mala Suerte 2009.12.15. 04:09:24

@Csöncsön:

Kösz, nem vagyok valami aktív, de a nagy számok törvénye alapján pár éven belül csak becsúszik majd egy, ami neked is tetszik.

Egyébként anno a BL elődöntő-beli unfair bíráskodás miatti elkeseredettség beszélt belőlem meg az, hogy a PL-ben jóval nagyobb a fizikai igénybevétel és jóval kisebb az élboly és az alsóház közti különbség, mint a La Ligában, de ebbe ne menjünk bele, mert tudom, hogy nagy vesszőparipád, amúgy nyilván túloztam, ráadásul valószínűleg soha nem kapjuk meg rá a választ, hogy miért küzdene a Barça az angol bajnokságban.

Arra viszont igen, hogy a sokak által toronymagas esélyesnek kikiáltott Selección (aminek 2008 nyara óta nem sok "komoly" mérkőzése volt [egyik mondjuk lehetne az, amiben kikaptak az amiktól]) tétmeccsen mire megy egy Brazília, egy Anglia, egy Hollandia vagy akár csak egy 100%-os Ballackkal felálló Nationalelf vagy egy megtáltosodott afrikai válogatott ellen. Szerintem nem jutnak a 4 közé, persze ilyet könnyebb mondani, mint a fordítottját. A csoportjuk mindenesetre jóindulattal sem nevezhető halálcsoportnak, bár ilyenkor nincsenek lefutott meccsek (mint ahogy szerintem - néhány kivételtől eltekintve - meg nem érdemelt győzelmek sem).

Részemről ennyi, vagyis húzok vissza tanulni.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 04:53:18

@bitadani: Éppen elég viszontagságos és rossz életük lehet úgy mindent egybevetve, legalább ne komcsizza le őket senki. Gondolom, hasonló általánosítás Puskáséknak se tetszett volna.

Walmer 2009.12.15. 08:21:49

@montipájton: keversz valamit. Én nem a joga bonitoról beszéltem. hanem a csapatról, a klasszisról. Az a jó csapat, amelyik eredményes. lehet itt szívek csapatáról, meg mindenki kedvenceiről beszélni, ezek csak eufemizmusok a vesztesre. A jó csapat nyer. A kurva jó csapat meg sokat nyer. Ez volt az NSZK. A spanyolok ettől akárhogy is fáj neked nagyon messze vannak. lehet hogy majd döntőig mennek a köv. 2 vébén és akkor hidd el én leszek az első, aki fejet hajt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.15. 12:34:23

@matthe07:

Na ez végre egy normális komment volt, köszi.

Nem hiszem, hogy "sokan" toronymagas esélyesnek kiáltanák ki a spanyolokat. Én sem. Egyet mondok csak: az utóbbi három éves teljesítményük tényleg csak az Aranycsapatéhoz mérhető pusztán a számokat tekintve. Vagyis mindenféleképpen ott vannak az esélyesek között, szerintem ezt te sem tagadhatod. Európát egyszer már mindenesetre végigverték.

Őszintén szólva eléggé féltem őket. A csoportból nyilván simán tovább mennek, de utána lehet, hogy már egyből Brazília vár majd rájuk. (Jobb esetben Portugália / Elefántcsontpart.) Ezen a meccsen simán el lehet csúszni majd, és ha tovább is mennek, (feltehetően) jön a hatalmas mumus: Olaszország. Szóval szerintem is "benne van a pakliban", hogy négy közé sem jutnak.

Amiben nagyon bízom: szerintem kiemelkedően a spanyoloké a legerősebb játékosállomány. Ezek a futballisták a világ két legerősebb bajnokságában edződnek hétről hétre, rengeteg kiélezett BL-meccsen vannak túl, abszolút a legjobb korban vannak, és az edzőjük is "minden hájjal megkent" rutinos róka. Szóval elvileg biztosan meg tudják oldani. Hogy gyakorlatban is-e, az majd jövő nyáron derül ki.

Walmer 2009.12.15. 13:01:47

@Csöncsön:
Be kell valjam csöncsön, meggyőztél.
Az adatid, az abból levont pengeéles következtetéseid és az ezeket összefogó vaslogika előtt -tetszik, nem tetszik- meg kell hajolnom.

Komolyan mondom, ha holnap kiderülne, hogy mégis teknősbékák tartják a hátukon a Földet, akkor sem lepődnék meg annyira, mint majd a nyáron, ha ne adj' isten nem a spanyolok nyerik a vébét.

A kommented középső részét egyébként szerintem a rosszabbik éned írta, ezért nem is vettem figyelembe. De egy áment azért mondok rá. Hátha...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.15. 13:07:11

@Walmer:

Emlékszel az Aranylabda top30 mezőnyére? Csak hogy egy újabb adattal zargassalak. :-)

carlodicanio 2009.12.15. 16:02:17

pár emlékezetes momentum
- az aktuális szépen meghaló csapat a CONCACAF zónából most is nagyot játszott
- japán-orosz meccsen a kommentátor: "a fehérek dobnak, mutatja a játékvezető" (az oroszok fehér mezben tolták)
- elbaszott aranygól szabály
- 1. válogatott meccsem az olaszok ellen a selejtezőben :)

bitadani 2009.12.15. 16:45:00

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: egy országban, ahol évente százezrek halnak éhen, valószínűleg a japán meg a dél-koreai ligában játszó válogatott focistáknak van a legkevésbé viszontagságos életük. ettől persze nem lesznek kommunisták.

(bár, a diplomata unokatesóm nem régen jött haza onnan, és elmondása szerint még a rákosi-rendszerhez se fogható az ideológiai szigor. a felnőtt lakosság jelentékeny hányadának az a dolga, hogy évi tíz hónapon át készüljön kim dzsong il méltó megünneplésére, és ennek érdekében napi több órás gyakorlatozás van számukra előírva. )

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 17:02:29

@bitadani: Ami Észak-Koreában folyik, az semmihez sem fogható jelenleg. Az a szerencsétlenségük, hogy nincs olajuk, így nem fogja őket senki sem megszabadítani a borzalmaktól. Nyilván a focistáknak könnyebb lehet az életük, én csak arra céloztam, hogy az a jelző nem volt valami szép.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.15. 17:15:36

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Mondjuk az 1958-as a svédországi '56-os emigránsok kifütyülték a Kádár országából érkező válogatottat (pedig a Nagy Imre kivégzés napjára már ki is estünk). Nyilván az sem a csapat játékosainak szólt, magának Kádárnak címezték.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 19:42:18

@popp: Igen, és az sem volt szép dolog. Én a magam részéről nagyon kíváncsi vagyok az észak-koreai válogatottra, és meglepetést szimatolok.

madbalee 2009.12.15. 20:09:44

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Ne várj tőlük nagy dolgokat. A csoportjukban szerintem mindenki lemossa őket. (Brazilia, Portugália, Elefántcsontpart trióval kell majd harcolniuk) ;)

madbalee 2009.12.15. 20:18:27

@bitadani: vagy azon a svájci légióson keresztül fizetik majd le a FIFA-t;) (na jó ez azért viccnek durva)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 20:21:20

@madbalee: Nem kerültek szerencsés csoportba, az biztos, és a meglepetés alatt persze nem is a továbbjutást értem, csak azt, hogy ráfázhatnak azok a csapatok, amelyek lebecsülik őket. Anno Angliában is meglepő eredményeket futottak, persze az most irreális lenne. Kíváncsi leszek rájuk.

madbalee 2009.12.15. 20:30:20

Azért azóta jóval kifinomultabb lett a labdarúgás. Akkor ott 66-ban a csoportmecseken megleőztek 1 színtelen szagtalan Chile-t, meg egy supergai tragédiától még mindig szenvedő olaszokat. mondjuk a 3-0-ás vezetés eusebioék ellen nem volt kispályás dolog.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 20:37:11

@madbalee: Persze, nem is gondolok én hasonló eredményre, csak egyfajta megérzés ez, hogy alábecsülik őket sokan. Aztán meglehet, hogy majd kiderül, tévedtem. :)

bitadani 2009.12.16. 16:33:20

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: a legnehezebb csoportban vannak, de azt, hogy a portugálok nem verik meg őket, és ezzel kiesnek, én is simán el tudom képzelni.

bitadani 2009.12.16. 16:34:20

(de lehet, hogy a dél-koreaiak csoportja egy fokkal ennél is nehezebb.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.16. 17:29:39

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: A KNDK-soknak Legalább olyan nehéz lenne pontot szerezniük a vébén, mint a Lokinak lett volna BL-ben. Brazília, Portugália és Elefántcsontpart egyszerűen nem veheti félvállról a É-Korea meccset, mert amelyik pontot veszít ellenük nagy hátrányba kerül.

smartdrive 2009.12.19. 22:43:07

@Csöncsön: hahaha

az argentin névsort láttad?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.19. 22:48:52

@smartdrive:

Milyen argentin névsort? (Nem értem, mire utal a kérdés.)

smartdrive 2009.12.19. 22:53:15

@rizla: ja, csak a Barcát Rivaldo, Figo és Kluivert röpítette, a Valenciát meg Claudio López és Kily (Mendieta mellett)

smartdrive 2009.12.19. 22:56:38

@Csöncsön: (...) "Casillas, Raúl, Morientes, Puyol, Xavi, Joaquín, Valerón, Diego Tristán stb. (...) : a világ legjobb csapata.

az argentin keret sokkal erősebb volt

smartdrive 2009.12.19. 23:02:03

@matthe07: a VB-döntőre meg ki emlékszik már, mi? vagy az argentinok elleni meccsre 90-ből. netán a Pool elleni Bl-döntőre

Maldini tkp. egy lúzer volt

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.19. 23:02:31

@smartdrive:

Na így már értem. :-) Nem azt állítottam, hogy a világ legjobb csapata, hanem azt, hogy esélyük sem volt ennek bizonyítására. Való igaz, hogy az argentin keret sem volt gyenge (hogy "sokkal erősebb" lett volna, azt nem állítanám, szerintem nagyjából egyforma erősségű volt a két keret), de nekik a saját kezükben volt a sorsuk. Le kellett volna győzniük Angliát vagy legalább a svédeket.

smartdrive 2009.12.19. 23:42:01

@Csöncsön: ez igaz, de én nem erre a részére reagáltam

smartdrive 2009.12.19. 23:56:05

@Csöncsön: de amúgy végigzongorázhatjuk a két keretet. a spanyoloknál nem volt Zanetti-Samuel-Ayala -Sorín szintű hátvédsor, középpályán mondjuk egyforma erősek voltak (Simeone-Verón vs. Mendieta-Valerón, Xavi meg még sehol nem volt), elöl meg volt a két szem Raúl-Morientes szemben a Batistuta-Crespo-Ortega hármassal

ha az az argentin csapat csúcsformában lett volna, akkor csak az olaszok hátvédsorából, a franciák középpályásaiból és a brazil csatárokból összerakott csapat verte volna meg őket
süti beállítások módosítása