Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Jornada 13 - A forduló beharangozója

2009.12.04. 23:59 Garcia bőrmester

A 12. fordulóban lezajlott a hónapok óta várva várt El Clásico, pályára lépett az Aranylabda-szavazás első 10 helyezettje közül 6. Európa csúcsrangadója előtt és után is mindenki elmondta véleményét, aki számít a futballvilágban. A szuperlatívuszokat, amiket ilyenkor szokás használni már kívülről fújjuk. Most már jöhet a Mikulás, a Karácsony majd a boldogújév. Az El Clásico ajándéka viszont inkább a sztárok jelenléte volt, nem pedig a kiváló futball. Lézerfény, csillogás a mozivásznon. A Sevilla és a Valencia közben pontokat ajándékozott másoknak, ahelyett, hogy folytatták volna a nyomásgyakorlást. Van még idén három forduló, melyből az elsőben a Depor-Barcelona ígérkezik rangadónak, az pedig nem ebben a naptári évben fog eldőlni, hogy hány csapat marad versenyben a bajnoki címért.

Deportivo-Barcelona

A Barcelona-Real Madrid elleni 1-0-ás győzelme összességében megérdemelt volt. A katalánoknak volt a kezében olyan adu, amit ki is tudtak játszani. Henry és Ibrahimovic cseréje egyértelmű volt, és be is jött Guardiolának. Az El Clásico úgy alakult, hogy mindkét fél talált okot az elégedettségre és még a bundaszag is pozitívabb értelmet nyer, ha Puyol ázott-izzadt sörényének bukéjával azonosítjuk, ugyanis a csapatkapitány élete egyik legjobbját nyújtotta, három olyan mentése volt, amit bármely jégkorongos bekk is megirígyelhetne. A győztesek örömét nem kell magyarázni, maximálisan hozták le azt a hetet, ami fontos volt a számukra és még egy Xerez elleni győzelmet is hozzácsaptak, a 15. fordulóból előrehozott meccsen.
A múlt hétvégén a Depor is 1-0-ra verte aktuális ellenfelét, a főleg hazai pályán vergődő Santandert, így pontszámban utolérte a Valenciát és egyben egy kicsit ellépett a reszlitől.
A hazaiak természetesen meglepetésre készülnek, még akkor is, ha Lotina a Barcát dicséri. Tipikusan olyan meccs, amiről azt mondják, hogy nehéz lesz, mert a Depor jó formában van és önbizalommal teli. Guardadóék azonban véleményünk szerint nem képesek felvenni a ritmust a Barcelonával, akik kezdenek olyanok lenni, mint Roger Federer fénykorában, amikor mindig az aktuális ellenfélhez képest tudott érezhetően jobb lenni, és ha kellett, akkor közben lépett egy szintet játékban, akkor amikor a másik már azt hitte, hogy a csúcson jár és most meg lehet fogni.

Real Madrid-Almeria

E közben a királyiak leporolták és a tű alá helyezték a szokásos karácsony előtti lemezt. A szurkolók nyomására ismét terítékre került, hogy új játékosokat kellene igazolni, néhányat pedig száműzni a keretből. Nincsen ezzel semmi gond igazából, mert ha nem úgy megy a csapatnak, ahogyan azt a szezon előtt elképzelték, akkor mi másra lenne való az átigazolási időszak, mint arra, hogy a bűnbakokat rituálisan feláldozzák, míg a helyükre új húsokat szerezzenek. Az áldozatok közül Gago és Mahammadou Diarra önmagától sétál a bárd alá, de valószínűleg lesznek még mások is, akikről éppen most derül ki, hogy nem jó futballisták. Nekünk, magyaroknak ezúttal annyit cseppentett a világ futballja, hogy a PSV-ben valóban remek szezont futó Dzsudzsák Balázs neve is előkerült, mint lehetséges harmadik ékköve a C.Ronaldo-Kaká-másik szélső támadó triónak. A másik szélső posztján ugyebár Robinho és Robben kaliberű játékosok mozogtak az elmúlt pár évben, akik nem tudtak megfelelni az elvárásoknak.
A rangadó után elégedettségre az adott okot, hogy a blancók nem hogy ellenálltak a jobbnak gondolt Barcának, de az első félidőben ténylegesen nagyobb helyzeteik is voltak, míg a másodikban sem roppantak össze, mint ahogy az elmúlt idényben a Liverpool és pont a katalánok ellen. A szokásos lemezen azonban van egy olyan dal is, ami arról szól, hogy a szurkolók a 100 százaléknál is többet várnak el. Azok a tények, hogy a játék nem érett össze, hogy kiestek a kupából és még a clásicón is kikaptak több mint elégnek bizonyulnak ahhoz, hogy az elnöktől új neveket, új álmokat követeljenek. Hab a tortán, hogy CR9 ugyanúgy nem tudott felülkerekedni a „Messiáson”, mint a Milla Jovovich ellen kifejlesztett Nemesis a Kaptár 2-ben.
Az Almeria hazai pályán kapott egy amolyan budspenceres sorozatsallert a Bilbaotól, és annyi esély mutatkozik a Real elleni feltámadásukra, mint fitymacsattogásra elaludni egy apácazárdában. Hugo Sánchez alakulata valószínűleg megkapja a magáét a Bernabeuban, mert most kell a cirkusz a népnek. Kaká ugyan kihagyja a találkozót csakúgy, mint Lass, de C.Ronaldo visszatérésével bízhatnak abban a szurkolók, hogy olyan erő kerül a pályára, amely elsöpri a vendégek ellenállását.

Sevilla-Valladolid

Szintén országos egyes, még akkor is, ha az andalúzok a múlt héten, nagyon sportszerűen elmulasztották elgázolni a félig halott Malagát, sőt aki csak az eredményt ismeri, azt is gondolhatná, hogy majdnem kikaptak. Jó pár ziccert elhibáztak, míg a védelemben különösen Konko nyújtott kritikán aluli teljesítményt Dani Alves posztján. Kanoutéról mindig is sejtettük, hogy jobb, mint Negredo. Az ő beállítása ás Luis Fabiano gólérzékenysége mentette meg a hazaiak napját, még egy hasonló botlás azonban nem fér bele. A Valladolid ellen az igen jól muzsikáló Zokora hiányozni fog eltiltása miatt, így honfitársa Romaric kerülhet a közzéppályára.
A Valladolid 3-0-ról lazsálta el a mérkőzését az acélosnak nem nevezhető Tenerife ellen, de ezen a meccsen legalább csak a védelmeket lehetett szapulni, még mindig jobb, mint egy 0-0, ami inkább kinézett az elején. A lila-fehér hívek számára bizakodásra adhat okot, hogy a régi motoros Canobbio mellett a fiatal brazil Diego Costa elkapta a fonalat és múlt heti duplájával már 6 gólnál jár a szezonban. Igazi brazil találmány a srác, gyors, jól cselez, jól lő, és ahogy esetükben lenni szokott, önbizalomban sincs hiány.

Athletic Bilbao-Valencia

A forduló másik rangadóját azért várjuk megkülönböztetett figyelemmel, mert két olyan csapatról van szó, amelyek bármire képesek. Mindketten továbbléptek az EL-ben és mindketten komolyan kell, hogy vegyenek minden megmérettetést. A hazaiak sohasem engedhetik meg maguknak, hogy a San Mamésben lazázzanak, a Valencia pedig a múlt heti Mallorca elleni döntetlen után és a jövő heti Real elleni derbi előtt szeretne pozitív élményt szerezni. A Bilbao ellen különösen fel kell készülniük a veszélyes pontrúgásokra. Yeste három ilyennel lepte meg az álmélkodó Almeria-védelmet az elmúlt körben, míg a Valenciának nem kenyere a precíz védekezés. Meglepetést szimatolunk és baszk győzelmet. Akkora blődséget, mint amit Bruno mutatott be a Mallorca ellen, hogy a kapunak háttal álló támadót annak a nyakába ugorva próbálja szerelni a tizenhatoson belül pedig érdemes elfelejteni, mert úgy tűnik, hogy abból csak a baj van. (Juhász Roland korai szakaszában követett el hasonlót Mifsud ellen Máltán, abban sem volt sok köszönet).

Xerez-Atlético Madrid

Kíváncsian várjuk, hogy az Atlético képes lesz tartósítani jobb formáját vagy csak átmeneti fellángolás volt a kupában aratott 6-0-ás siker és az Espanyol 4-0-s kiütése a legutóbbi fordulóban. Az átigazolási időszak kapujában ismét Kun Agüero körül forog a világ. Nem tudjuk, pontosan mennyit akar ajánlani a Chelsea, melyik fakóban jegelt játékosát és Agüero súlyának megfelelő tömegű aranyat akar felkínálni az Inter, de a transfer window egyik legkeresettebb figurája a görbe lábú argentin lesz, az biztos. Utóbbi 6 meccsén 6 gólt szerzett és apósa is reklámozza őt rendesen.
A Xerez 1 győzelem és 2 döntetlen után már éppen kezdte elhinni magáról, hogy az első osztályba való, amikor a Getafe ötöt gurított nekik 1-0-ról fordítva. Zigandának főhetett is a feje, hogy mi lesz így a Barca ellen, de nem kis meglepetésre egészen jól tartották magukat és a volt Bilbao csatár büszkén nyilatkozhatott csapatáról a kétgólos vereséget követően.

További tippjeink a 13. fordulóra:

Villarreal-Getafe 2-2

Tenerife-Sporting Gijón 1-1

Espanyol-Racing Santander 2-1

Mallorca-Zaragoza 2-0

Malaga-Osasuna 0-0

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr241574197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.12.05. 11:43:33

jókis poszt, köszönöm, így másnaposan. ha dzsudzsi a realba igazol, azonnal beszarok, ezt ígérhetem. ez vicc, a marca is csak viccel, ugye?

zsakfos 2009.12.05. 12:00:55

@bambusznad: @sundin:
Kár, hogy nincs önálló, FIFA által elismert válogatottjuk, monduk Baszkia néven:)

sepsta75 2009.12.05. 12:21:45

@BENIARRIVO:
miért viccelne,címlapon is volt.

sundin 2009.12.05. 12:26:25

Egyébként zajlik az élet a Ligában: nemrég felmerült, hogy elmarad egy forduló tiltakozásul az új adótörvények ellen, jelen állás szerint nem lesz fordulóhalasztás. A bundabotrány is "érdekes", kíváncsi vagyok, hullanak e majd fejek, mert az tuti, hogy megy a mutyi évek óta. A Zaragozánál bejelentették az idei költségvetést, nagy szarban vannak, 40 milliót kéne nyárig visszafizetni, de nincs miből. A kiesés okozta pénzhiányt is csak játékoseladásokkal tudták ellensúlyozni, de most nincs kit eladni. A Xereznél képbe került Schuster.

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2009.12.05. 14:21:49

@sepsta75: nem érezted az iróniát. egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ez komolyan felmerült

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.05. 17:18:33

Negredo egy kicsit a Sevilla Benzemája. Nagyobb csapatba kerülve, nagyobb konkurrenciával megküzdve nincs meg benne az a nyugalom, ami meglehetett nála Almeríában: ha fordulókon keresztül nem lövök gólt, akkor sem kerülhetek ki a kezdőből. Elidegeskedi a gólhelyzeteit. Ám hogy nem gyenge játékos, azt már az is jelzi, hogy viszont a helyzetbe kerüléssel nincs problémája.

De majd talán gotanfun ezt pontosabban körülírja.

Dzsudzsák kapcsán egyelőre nincsenek szavaim. És ezt tessék szó szerint érteni. :-)

sundin 2009.12.05. 19:57:41

@Csöncsön:
Szerintem nincs semmi baj Negredoval, megvannak a képességei, egyszerűen nincs formában, mint ahogy az egész csapata sem, ezt a mai meccs után ki merem jelenteni. Egy kisebb (?) gödörben van a Sevilla.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.05. 20:55:22

Na, ez ma egész vállalható, volt pár klassz jelenet:)

Dzsudzsi helyében viszont nem tudom mennék-e, ha komoly lenne a dolog (jó persze, én hogyne mennék:D:D), mert lássuk be, azért elég alkalmankénti lenne a szereplés, bármilyen jól is nyomja, nyomná. Cé az Cé, Kaka az Kaka, akkor sem kerülnének ki, ha Bazsi teszem azt jobb lenne náluk. Ezzel szinte el is fogyott a hely, és lehet sérülésért imádkozni. Ha véletlenül csak 1 vkp-val játszunk akkor lesz még egy hely, de szerintem az a hazai Granero számára élvez elsőbbséget. Marcelo helyett lehet beférne, de Marcelo is epizódszereplő, mert még nem igen volt egészséges az egész banda együtt. Mindenesetre érdekes lenne, nehéz kérdés...

Viszont ha meg akarjuk venni Bazsit, akkor ismét felmerül a kérdés: miért is adtuk el Robbent? Mert ha van nemzetközi sztár, akihez Dzsudzsák játéka hasonlítható, akkor az egyértelműen Robben...

mickeyknox 2009.12.05. 20:56:22

azt el tudom képzelni, hogy figyelik dzsudzsákot. azt hogy leigazolják valaha, kevésbé :)

bög 2009.12.05. 21:18:53

van der vaartnak megint sikerult szégyent hozni beckham 23-as mezére:)

zsakfos 2009.12.05. 21:27:13

@bög:
láttad a meccset is vagy csak most kapcsoltad be a lecserélése előtt?
Semmivel sem volt rosszabb mint a támadógépezetből bárki, sőt! jól osztogatott, volt 2 jó lövése, és legalább 2 gólpassza amit csak be kellett volna rúgni...
Cé meg a legrosszabb énjét hozza: rinyál, önzőzik, és sikeresen ráragasztotta a többiekre a szünetben, hogy áh megvan már a meccs...

bög 2009.12.05. 21:38:19

kamutizenegyest kaptunk, de azer vegul csak begyotorték

bög 2009.12.05. 21:54:58

@zsakfos : elso felidot nem lattam vdv a masodikban semmit nem csinalt.

ronaldo foszereplo lett, higany golja meg költészet.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.05. 22:00:54

Az idióta barom állat gyökér... mennyire utálom ezt az embert! Ezt nem hiszem el... előbb pofákat vág, mert kihagyja a 11-est, hiába fordítunk, aztán leveszi a mezét egy bepasszolós gólért (itt jegyzem meg, Higuain 1+2, ha beleszámoljuk a 11-eshez vezető passzt, és mindez amikor hátrányban voltunk...továbbra is a kedvencem!!!) és végül egy szánalmas öncélú ********* végén a kiprovokált falt végén odarúg egy sárga birtokában. És mindezt a Valencia meccs előtt!!!! Nem találok szavakat...

Éljen Higuain továbbra is, és Benzema is jó lenne ha passzolna, mindenesetre az első 25 perc jó volt.

bög 2009.12.05. 22:21:34

@_Maverick: cronaldo egy igazi dákó

chevyfan 2009.12.05. 22:31:16

Üdv!

Miért van az, hogy a madrid ellen mindenki felszívja magát, és sokkal jobban játszik? A barca ellen meg nem tud senki sem felpörögni...

BruceWayne 2009.12.05. 22:54:39

hát a végén a bíró+partjelző jól kibaszott az Almeriával, kezet foghatnak egymással hogy baszódnának meg, ekkora kamu gólt engedni......
a buzit meg remélem eltiltják vagy 3 meccsre a kaszálórúgásáért

BruceWayne 2009.12.05. 22:55:56

@bög: amúgy azok után hogy Beckham meg Michael Jordan mezszámára hozott szégyent, nem tök mindegy :-)

BruceWayne 2009.12.06. 00:05:44

na legalább a Barca nyert ma! \o/

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 00:44:39

nemtom,pepnek mi kell meg ahhoz,h sergiot hanyagolja 1 kicsit. teny,valdes is benne vt a depor goljaban,de elsosorban az az idiota busquets hibaztathato. el akarja uldozni a yayat,aki kb. ket klasszissal jobb,mint a haver fia? mar amikor meglatom,az idegbaj kerulget... maga a meccs simanak indult,busquets es az evi szokasos 2-3 bakijabol egyet bemutato valdes osszehoztak,h nehez legyen,aztan szerencsere messi villant megint. mind3 golunk mintaszeru vt. szamomra abidal oszi teljesitmenye igazi pozitiv meglepetes,jot tett neki maxvell erkezese,vilagklasszis szinten jatszik.

madrid-meccset nem lattam. c nelkul erdekes lesz valenciaban.

rizla 2009.12.06. 01:49:14

@chevyfan: két eset lehetséges. vagy tényleg így van, ahogy írod, vagy valójában szart sem látsz a fociból, és a barcelona ennyivel masszívabb mezőnyben, hogy ellenük nem lehet csak úgy sziporkázni. egyébként nagyon tévedsz, a depor abszolút felszívta magát, miután megtalálták az egyenlítő góljukat, akár nyerhettek is volna, végig jól, agresszíven futballoztak. remélhetőleg idén sem nyer a madrid a riazorban.

rizla 2009.12.06. 01:50:18

@ferenck: én sem értem ezt a busquets-touré dolgot már. touré ANK-zni megy, talán ez az oka. mondjuk múltkor amikor játszott, abban nem volt sok köszönet, nem valami jó a formája, de meccshiányosan ez érthető is. a barcelona meg magának tette nehézzé a meccset megint.

rizla 2009.12.06. 01:53:16

ronaldo ostobasága felett nehéz napirendre térni. a féregség, az utánrúgás még önmagában nem lenne annyira megbotránkoztató, sok játékosnál elszakad a cérna, ő kapott előtte egy taslit, hát istenem, reflex. de úgy, hogy az előbb lőtt gólt, hogy tuti nyerik a meccset, hogy két perc van hátra, és hogy jövő héten rangadó idegenben.. lehet bármilyen effektív a pályán, ronaldo soha nem lesz valóban nagy játékos, egyszerűen túlságosan gyökér ahhoz, túlságosan csak önmagával foglalkozik. azért így is lőni fog több tucat gólt már idén..

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.06. 02:08:31

@ferenck: Nekem nem fog hiányozni, ez a mintaszerű viselkedés ma az utolsó csepp volt a pohárban...

A dulifuli Benzema gólja után, a kihagyott ziccerek, és az utánrúgás előtti öncélú baromkodás... én elismerem a képességeit, de menjen előbb egy pszichologushoz, vagy pofozza fel valaki az öltözőben... mondjuk Diarra alkalmasnak tűnik a feladatra:D

És persze majd rúg gólokat, meg minden, és majd mindenki megint odalesz érte, meg majd jól beszavazzák megint mindenhova, de amikor majd például Portugália megint ott áll a VB-n vesztett helyzetben, és benne bíznak, akkor megint jön majd a görcsös összeomlás, meg kapusba pofozott ziccerek, meg a kamerába vágott belőtt sérós pofák...

Lehet túlzásba esek, de mint sportoló és mint Madrid szurkoló, egyaránt mélységesen kiakadtam ma...

Rizlának igaza van, sose lesz nagy játékos, ahogy Robinho sem...

Woland 2009.12.06. 03:59:53

@rizla: @_Maverick:

az altalam olvasott angliai, foci focival foglalkozo ujsagirok/szakertegeto exfocistak kozott kanonizalt velemeny hogy Ceronya a PL-ben valaha megfordult legjobb jatekos.

attol hogy szellemileg van meg hova fejlodnie meg szerintem az evtized (es kovetkezo 5 ev) egyik legnagyobbjakent fogunk ra emlekezni. annak ellenere hogy en is ruhellem az arcot : / el kell ismerni hogy specialis a srac.

arra mondjuk nincs mentseg hogy kiallittatta magat. ez tenyleg azt mutatja hogy a sajat jogat a kocsogoskodesre tobbre tartja a csapat erdekeinel. egy-ket Diarra pofon lehet tenyleg hasznalna neki : )

Woland 2009.12.06. 04:00:50

@rizla: @_Maverick:

az altalam olvasott angliai, foci focival foglalkozo ujsagirok/szakertegeto exfocistak kozott kanonizalt velemeny hogy Ceronya a PL-ben valaha megfordult legjobb jatekos.

attol hogy szellemileg van meg hova fejlodnie meg szerintem az evtized (es kovetkezo 5 ev) egyik legnagyobbjakent fogunk ra emlekezni. annak ellenere hogy en is ruhellem az arcot : / el kell ismerni hogy specialis a srac.

arra mondjuk nincs mentseg hogy kiallittatta magat. ez tenyleg azt mutatja hogy a sajat jogat a kocsogoskodesre tobbre tartja a csapat erdekeinel. egy-ket Diarra pofon lehet tenyleg hasznalna neki : )

Woland 2009.12.06. 04:04:06

@rizla: @_Maverick:

az altalam olvasott angliai, foci focival foglalkozo ujsagirok/szakertegeto exfocistak kozott kanonizalt velemeny hogy Ceronya a PL-ben valaha megfordult legjobb jatekos.

attol hogy szellemileg van meg hova fejlodnie meg szerintem az evtized (es kovetkezo 5 ev) egyik legnagyobbjakent fogunk ra emlekezni. annak ellenere hogy en is ruhellem az arcot : / el kell ismerni hogy specialis a srac.

arra mondjuk nincs mentseg hogy kiallittatta magat. ez tenyleg azt mutatja hogy a sajat jogat a kocsogoskodesre tobbre tartja a csapat erdekeinel. egy-ket Diarra pofon lehet tenyleg hasznalna neki : )

rizla 2009.12.06. 04:37:22

@Woland: kicsit túl sokat hivatkozol az angol médiára, néha fárasztó kicsit.
az a gondolat, hogy ő lenne a valaha volt legjobb játékos a PL-ben, egyszerűen felháborít. és nem a "szellemi" képességeiről van szó. kurva jó játékos, nagyszerű gólvágó, a felépítése, gyorsasága brutális, és nagyon eltökélt (egy aranylabda után is!), de azért elég sokakat elé lehet helyezni, ha mondjuk a játékintelligenciáról van szó. pl (papíron) szélsőként az első gólpasszára decemberig kellett várni madridban. egy halálos fegyver, de nem tud fazont szabni a játéknak, eleve a csapatjáték csak egy bizonyos fokig érdekli (amíg ki nem passzják őt gólhelyzetig, illetve hajlandó leadni a labdát, ha valaki ziccerbe kerülhet - ezzel mondjuk máris robben előtt jár).
hogy agyilag nincs minden rendben vele, túl nagy az egoja, túl hiú, az csak a ráadás, számomra már maga a játéka ambivalens.
amit néha csinál, azt már szinte focinak sem nevezném, közben meg mégis elismerésre méltó. lásd pl BL-döntő első 10 perc. kapuralőtt vagy 5ször, egyedül akarta megverni a barcelonát. és a durva, hogy majdnem sikerült neki, csak ettől még egy barom, aki nem nagyon törődött a körülötte futkározó csapattársaival. közben meg az a fajta zsenialitás, ami maradonát, a brazil ronaldot, szóval a történelem nagyjait jellemzi, nem igazán van meg benne.

Woland 2009.12.06. 07:33:07

@rizla: oke, most tenyleg sokszor hivatkoztam az angol mediara, de csak veletlenul ment el haromszor a komment : )

ha a PL-lel kapcsolatos kerdesrol van szo, akkor nekem termeszetes, hogy a helyi sajto a mervado. kevesbbe lenne faraszto ha csak mondanam a frankot kizarolag a magam zsenialitasara tamaszkodva szakertoi segitseg nelkul? : )

elvileg kabe elfogulatlan emberek tartjak igy. egyebkent szerintem a "PL tortenetenek eddigi legnagyobb jatekosa"-tipusu megallapitasok szemetdombra valoak barkirol is allitja barki. (vagy eppen a "huszadik szazad legnagyobb golvagoja"-t is emlithetnem.) csak azert emlitettem mert szerintem az mar eldolt kerdes hogy Ceronya nagy jatekos. ellentetben azzal a velemennyel amit te es maverick kepviseltek (i.e. hogy sosem lesz nagy jatekos).

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.06. 07:48:19

@Woland: Nem vitatom, hogy kiváló képességű, egészen döbbenet, amit tud. Pont ezért szomorú, hogy csak részben él vele.

Számomra azonban az az önzőzés teteje, amikor valaki csak akkor passzol, ha azzal közvetlen gólhelyzetet teremt, és utána még hivatkozik is kiváló gólpasszaira (ezt most Cétől függetlenül mondom).

A jellemzésben meg @rizla: előző kommentjéhez nincs mit hozzáfűzni. Maximálisan egyetértek. Sose szerettem, sose fogom megszeretni. Egész nyáron reméltem, hogy Ribery jön helyette. Most meg bízok benne, hogy megváltozik, de ez a mai, meg maga a válogatottban lesérülés orvosi tanács ellenére... nem sok reményt látok:( És hiába a góljai, szerintem igazán jól még egyszer sem játszott Madridban.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.12.06. 07:52:04

@Woland: a nagy játékos részhez. Kicsit elbeszélünk egymás mellett, szerintem ugyanarra gondolunk amnúgy. Egyszerűen Cére senki nem fog úgy gondolni, mint Ronaldora, Messire, Zidanra (a néha bekattanás és Cé viselkedése messze nem ugyanaz), és még sorolhatnám. A személyisége és ellentmondásos viselkedése plusz öncélúsága szerintem kirekeszti egy körből, ahova képzeletben az igazi ideálokat rakjuk. Ettől még benne lesz azok közt, akik valaha a legeredményesebbek voltak, és talán minden idők egyik legnagyobb tehetsége, aki valaha pályára lépett, de mentális gondjai miatt sose fogja megközelíteni sem azt, amit például egy Kaka vagy Raul típusú ember elérne ugyanezekkel a skillekkel.

Azt hiszem most sikerült úgy megírni, hogy a közölni szánt üzenetet hordozza a bekezdés:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.06. 12:22:47

@_Maverick:

Hát igen, már megint Higany fordította meg a meccset a Realnak, majdhogynem egymaga (ő lőtte az egyenlítő gólt, ő indította a kamutizi előtt Cét, ő adta a kihagyhatatlan gólpasszt neki...).

Cé megmutatta az igazi arcát, vagyis hogy miért utálják őt annyian. Először a 11-es után. Aztán amikor belerúgott a védőjébe. Napi 3000 felüléstől nem lesz több agysejtje.

(Messi is megmutatta igazi arcát: nem tud távolról gólt lőni, nem tud fejelni, ugye, alapképességek hiányoznának nála Céhez képest, mi?)

nasteey 2009.12.06. 13:09:05

Remélem Sergi csak azért játszik ennyit, hogy még véletlenül se legyen formán kívül, mire Yaya elutazik az ANK-ra. Egyébként most nincs formában a srác, de szerintem egyáltalán nem gáz, csak rutintalan, görcsös. Én megnézném mit alkot úgy, hogy nem ő az utolsó ember a védelem előtt, hanem olyan feladatkörben játszik, mint Keita (illetve nem, végre Xavi és Iniesta egymás mellett játszott, és jó lenne ha továbbra is ezt csinálnák. Mondjuk túl jók nem voltak, de így is zongorázni lehetett a különbséget a Xavi - Keita sorhoz képest).

Cé: eléggé meglepő volt, hogy Benzema gólja után a saját 11-esét siratta és le se szarta, hogy éppen átvették a vezetést.
Btw, jövőhéten se Kaká, se Ronaldo, ill. Silva se?

@Csöncsön: "(Messi is megmutatta igazi arcát: nem tud távolról gólt lőni, nem tud fejelni, ugye, alapképességek hiányoznának nála Céhez képest, mi?)"

Ennek ellenére Cé mindkettőben jobb nála.

@chevyfan: ez viszont pont fordítva van, kapusoknál főleg. A Barca szemét kivédik, a Real ellen sorra bakiznak. ;)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.06. 13:16:43

Ahányszor meglátom hogy Sergio a kezdőben van káromkodok egyet és fohászkodni kezdek egy hibával kevesebbet prezentáljon mint ahány gólt lövünk. Iszonyú dolgokat tud néha bemutatni, jó rotáljunk meg hát BL- és klubvb a jövő héten, de sírva könyörgöm, Touré árnyékának se jó ez a csákó...

rizla 2009.12.06. 13:53:22

@_Maverick: utálom, hogy folyton magamat ismétlem CR kapcsán, de szerintem tehetségben éppen, hogy elmarad a felsoroltaktól, amit embertelen mennyiségű munkával, és ambícióval kompenzál. persze fura ezt egy ilyen típusú cselezős-lövős játékosról megállapítani, de így érzem.

@nasteey: "Ennek ellenére Cé mindkettőben jobb nála." a barcában senki sem lő távolról, még ibrahimovic sem, egyszerűen a csapat stílusának ez ritkán része. a lövőereje nagyobb ronaldonak, eddig oké, de nem hiszem, hogy feltétlenül jobban lőne (értve ezalatt a pontosságot, és a technikát), egyszerűen csak sokkal többet próbálkozik, amiből egyenesen következik, hogy több is akad be távolról. a tavalyi BL-statok engem igazolnak, ronaldo pontossága igazából nem volt kiemelkedő, viszont kétszer annyit próbálkozott a mezőnyből lövéssel, mint bárki, mégis messi lett a gólkirály.
a fejelésben persze nagoyn jó CR, de azért ne egy 169 cm magas emberhez méregessük.

rizla 2009.12.06. 13:55:01

@Woland: "oke, most tenyleg sokszor hivatkoztam az angol mediara, de csak veletlenul ment el haromszor a komment "

jó, nyilván nem ugyanerre gondoltam három példányban, hanem az egyéb hozzászólásaidra.

"egyebkent szerintem a "PL tortenetenek eddigi legnagyobb jatekosa"-tipusu megallapitasok szemetdombra valoak barkirol is allitja barki."

lehet, de egy henry-t ne előzzön már meg sehogyse.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.06. 15:03:26

Végre megtaláltam ezt a gólt (Messi és a távoli lövés témában). 1:02-től tessék figyelni!

www.youtube.com/watch?v=5Npai15jDJ0&feature=fvsr

Asidotus 2009.12.06. 15:17:19

@rizla:
A Tottenham-fanatikus Wolandtól azért ne várd el, hogy elismerje Henryt :)
Azt mondjuk nem értem, hogy a barcások miért nem szoktak távolról lőni. Xavi nagy lövő, Alves is, annak idején Henry is sokat lőtt a 16-os környékéről, és Ibrahimovicról meg ne is beszéljünk. Guardiola tiltja nekik? Netán Laporta? Vagy a katalán nemzeti tradíciókkal ellentétes lenne? Vagy talán pont Pippo Inzaghi a bálványuk?

rizla 2009.12.06. 15:31:50

@Nűnű: nem, egyszerűen csak a legtöbb esetben van jobb megoldás, mint távolról lőni. azt hiszem a tavalyi év után ezt nem kell bizonygatni. távolról ellőni az a legtöbb esetben egyszerűen csak a labda eladását jelenti, a barcának pedig a labda birtoklása a legfontosabb. nem mondom, NÉHA lehetne kicsit többet vállalkozni, most pl messi folyton megpróbálta helyzetbe hozni a többieket, pedig egyszer elvállalta, egyből 1-0, de azért általában ez nem hiányzik, csak a kukacoskodóknak valami, amit folyton előhozhatnak. meg hát a barcának olyan játékosai vannak, hogy néha könnyebb kipasszolgatni 8 tizenhatoson belül védekező embert, mint átlőni közöttük.

rizla 2009.12.06. 15:35:05

dani alves mutatója amúgy eddig 15 bajnokit követően 2 gól és 5 gólpassz, egy jobbhátvédtől ez igencsak csinos, a sevillában 6 szezon alatt lőtt 11 gólt, a barcelonában másfél sem kellett hozzá, és már 7nél jár, szóval nem veszítünk sokat azzal, hogy nem kúrja rá már 20ról. xavin számonkérni a távoli lövéseket meg végképp felesleges, a világ legjobb passzolójának nem is kell folyton durrogtatni.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 15:57:50

@rizla: "lehet, de egy henry-t ne előzzön már meg sehogyse. "

meg egy bergkampot se!!!

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.06. 16:04:19

@rizla: „egy henry-t ne előzzön már meg sehogyse.”

Henry összességében többet tett a csapatáért a PL-ben, mint Cristiano Ronaldo (hogy több éve is volt erre, az már más kérdés), a portugál előtt viszont ott van további tíz év a fociban. Szóval így.

(ráadásul evidens, hogy egy karakteri... khm... gyengeségekkel rendelkező primadonna válhat világszerte csodált és elismert játékossá, lásd pl. Best vagy éppen az isteni Diego esetét)

rizla 2009.12.06. 16:31:33

@ferenck: bergkamp a számok alapján kevésbé, henry már sokkal inkább tud versenyezni ronaldoval. többszörös gólkirály, és a gólpasszokkal sem spórolt.

@JClayton: ne hasonlítsuk ronaldot maradonához, vagy besthez. valójában semmi közük egymáshoz, maradona és best léha életet éltek a pályafutásuk mellett (koksz, pia, dopping, amit akartok), ronaldo meg a profizmus szobra, egy fanatikus önépítő, aki minden reggel megnézi magát a tükörben, aztán az edzésig gyúr egy kicsit, ahova először érkezik meg, majd utolsóként távozik, miután gyakorolta a szabadrúgásokat. ez a paris hilton sztori, meg a többi kurvázás ne zavarjon meg senkit: ha best annyira komolyan vette volna a profi futballt, mint ronaldo, akkor egyrészt nem hal meg ennyire fiatalon, másrészt még ennél is többet elért volna. maradonáról ne is beszéljünk.
cristianot a hihetetlen mentalitása repítette idáig, ilyen szintre (és ehhez a hiúságának is sok köze van, őt az egocentrikussága előrefele viszi folyamatosan), pusztán a tehetségét tekintve természetesen kiemelkedő, de korántsem annyira páratlan, mint a fent említett két zseni. és ellenben diegoval, vagy az utóbbi 15 év legzseniálisabb focistájával, a brazil ronaldoval, őt még nem érte pályafutását veszélyeztető sérülés. bár úgyis hamar kilábalna belőle, az igaz.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 16:34:26

sergio busquetsre lassan masodik oleguerkent kezdek tekinteni... oleguer ugyan szimpatikus - sergio is az -,de naon nem tud focizni. sergio nem focizik rosszul,viszont alkalmatlan 1 oan felelossegteljes poszt betoltesere,mint a vedekezo kozeppalyas.

rizla 2009.12.06. 16:37:07

@ferenck: busquets tud focizni, csak fiatal még.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 16:43:30

@rizla: igen,de oleguernel is mindig az vt a gond,h tudtad:elobb-utobb ugyis benazni fog. busquets-nel ugyanez (hiaba tud focizni). menetrendszeruen jonnek a bakijai.Teged nem duhit,de oszinten,h kozben a vilag egyik legjobb,ha nem a legjobb vedekezo kozeppalyasa ott rohad a kispadon vagy,ha jatszik akkor ien xerez-ek ellen meg kiralykupa-meccseken? es mindez - sztem - csak azert,mert busi sajat neveles,a fater pep regi baratja,es valszeg kisgyerek kora ota ismeri a sracot...

nasteey 2009.12.06. 16:48:42

@Nűnű: Biztos, hogy Pep tiltja, mivel nagyobb a labdaeladás valószínűsége, mint az hogy gól lesz. Inkább járatják balról jobbra, majd fordítva, hátha homokszem kerül a védekező gépezetbe, majd megy a passz, és ott a helyzet.
Mondjuk azt viszom nem hiszem, hogy kukacoskodás lenne több lövést számonkérni, és nem csak egy kevéssel. Mármint van, hogy meccseken keresztül még csak meg se próbálják, ami szerintem elég nagy luxus, főleg ha azt nézzül, hogy Iniestán kívül mindenki jól tüzel 20-on belül.
Tegnap Busquest is labdaszerzés után vihette a védelemre, nem léptek ki rá, kb. 18-ról ellőhette volna, de ehelyett jött a passz.
Én azt mondom meccsenként 3-4 lövés simán beleférne, ami kb. a duplája lenne a mostaninak.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.06. 16:49:34

@rizla: Én arra mondtam példát, hogy valakinek a személyisége, sztárallűrjei és játékstílusa egyáltalán nem befolyásolja azt, mennyire ismerik el, mint focistát. Pont ezért Ronaldo simán nagy játékos. Ezt tagadni kb. egy szinten áll a „Barcelona még nem találkozott komoly ellenféllel” mantrával (és igen, most először tényleg hasonlítgattam).

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 17:13:53

@JClayton: szinten nagy jatekosnak tartom. meg lehetett nezni a mu-t vele es nelkule. ugyanez all a madridra is. nem korszakalkoto zseninek (oanbol csak keves vt: puskas,pele,cruijff,beckenbauer,platini,maradona,van basten es talan zidane,meg ronaldinhobol lehetett vna,ha kevesebb hangsulyt fektetne a mulatozasra),viszont rogton utanuk,mint kb. henry,bergkamp,rijkaard,gullit,xavi,roberto baggio,sztojcskov stb. (messirol azert nem irok,mert naon remelem,h belole is korszakalkoto zseni lesz. most meg nem az,de megvan benne a tehetseg,a szorgalom es az alazat is hozza.)
ezzel egyutt nem kivanom,h valaha is granatvoros-kek mezt oltson magara...

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.06. 17:53:02

@ferenck: én alapból nagyon óvatos vagyok a játékosok összehasonlítgatásával egyrészt azért, mert különböző posztokan játszó focistákat nincs is értelme, másrészt meg azért, mert - mit is tagadjam - puskást, pelét, cruijffot soha nem láttam focizni, még felvételről sem. Csak pár villanást, összefoglalót, de hát manapság bármelyik mezei spílerről tökéletes youtube videót lehetne összerakni. Ettől függetlenül legendák mind, nem is vitatom.

Tíz év alatt, amióta rendesen követem a focit, három játékos esetében volt olyan érzésem egy meccs közben, hogy egyszerűen más dimenzióban fociznak, mint a többiek. Mintha egy tizenöt évest beengedünk egy csomó kisiskolás közé a grundra. Az egyik Ronaldinho a fénykorában. A másik Messi, manapság. A harmadik Cristiano Ronaldo, aki ráadásul abban a Premier Leagueban volt képes erre, ahol két csel után kíméletlenül megpakolnak bárkit és iszonyú hajtás van végig. Ezek után kissé zokon veszem az oltását :).

rizla 2009.12.06. 18:29:30

@ferenck: de én busquetset nem érzem bénának, a hibái rossz döntések miatt történnek, és nem a képességei miatt. persze lehet még belőle oleguer, mert ha folyton lemarad a meccsekről fejben, akkor igazából mindegy, hogy közben ügyes játékos.

rizla 2009.12.06. 18:30:52

@nasteey: szerintem viszont kukacoskodás. amit írsz, az tavaly is így volt, és triplázott a csapat. NÉHA lehetne többet lőni távolról, de általánosan semmiképpen sem rónám ezt fel. a csapat néha beleragad az egyféle játékstílusba, ez igaz, hogy hiba lehet, de amúgy nem érzem ezt annyira fontosnak.

rizla 2009.12.06. 18:32:22

@JClayton: nagy játékos, de számomra sosem lesz akkora, mint a történelem nagyjai, és ezt nem a ránk erőltetett futballnosztalgia mondatja velem (tehát, hogy a régi időket, játékosokat idealizálni kell, a maiakon meg fanyalogni), hanem ronaldo JÁTÉKA, és nem a sztárallűrjei, hanem a hozzáállása.

rizla 2009.12.06. 18:37:59

@JClayton: "három játékos esetében volt olyan érzésem egy meccs közben, hogy egyszerűen más dimenzióban fociznak, mint a többiek. Mintha egy tizenöt évest beengedünk egy csomó kisiskolás közé a grundra. Az egyik Ronaldinho a fénykorában. A másik Messi, manapság. A harmadik Cristiano Ronaldo"

na ezaz, hogy én ezt c. ronaldo kapcsán pont, hogy nem érzem. számomra nem focizik más dimenzióban, "csak" magasabb szinten. tehát gyorsabb, erősebb, gólerősebb mindenkinél, de azt a könnyedséget nem érzem, amit ronaldinhonál anno, vagy azt az észbontó, és a maga nemében tényleg korszakalkotó stílust, ami messi játékát jobb napjain jellemzi (a getafe elleni gólja gyakorlatilag LEHETETLEN, hogy megtörténhetett a mai fociban, ronaldotól pl nem láttam ilyen megmozdulást). bár persze leo kapcsán elfogult vagyok, de nem is azt akarom mondani, hogy automatikusan jobb játékos ronaldonál, csak azt, hogy egyedibb. ronaldo olyan, mint egy futballista-prototípus a nem olyan távoli jövőből, amikor mindenki gyorsabb, meg erősebb, és mindenki jól vezeti a labdát. amit meg lehetett tanulni a játékból, azt ő megtanulta, a kapacitása óriási, de az isteni szikrát nem látom benne. amikor azt érzem egy megmozdulás során, hogy ha beledöglök se tudom elképzelni, hogy ezt bárki más így oldja meg. maximum azt, hogy nem tudom elképzelni, hogy bárki más ilyen sebességgel oldja meg.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.12.06. 19:11:33

@rizla: Ok, ez nem rossz indoklás. Az én, sokkal egyszerűbb definícióm a kivételes játékosra olyasformán hangzik, hogy „úgyis megcsinálja, amit akar, az ellenfél választhat, hogy az útjába áll (fölöslegesen), vagy gyönyörködik benne”. Ennek a kritériumnak mind a három spíler megfelel(t), ennyi.

nasteey 2009.12.06. 19:46:25

@rizla: Oké, nem kell mindenben egyet értenünk. Főleg hogy kb. ugyanazt mondjuk, csak én egy kicsit igen, te egy kicsit nem.

Ronaldohoz hozzászólva viszont tényleg így érez az ember. Vannak képességek, amik tanulhatóak, és nyílván egyfajta tehetség is kell hozzá. De az a veleszületett zsenialitás, ami igazán naggyá teszi a játékosokat, szerintem sincs meg benne.
Ronaldinho (csak hogy elfogult legyek) olyanokat csinált, amitől elállt az ember lélegzete. Nem olyan nagy kunszt a 'balra nézek jobbra passzolok' csel (vagyis biztos van min. 20 játékos, aki simán utánozza) de az a zsenialitás, ami ebben benne volt... Vagy a mellkason megtartott labda, amivel kijött két védő közül, és lepasszolta...
Ronaldo nekem csak a Nani, Simao, Quaresma vonal 110%-ig tökélyre fejlesztett változata. Azt viszont hihetetlenül tudom értékelni, hogy Ronaldinhohoz hasonlítva a sikerek után ő még többet akar, és nem látszik rajta olyan szintű motiváció vesztés, mint a brazilon.

chevyfan 2009.12.06. 19:53:49

@nasteey: real ellen bakiznak? Szerintem pont a kapusok nyújtják a legjobb formájukat (kivéve Dida, de azt visszakapták Casillas-tól:-))

Azért 1-2-nél nem fogadtam volna a madridra. Nem gondoltam, hogy ezt megoldják a fiúk.

Cé: szar lehet, hogy mindenki rád vadászik. Mondjuk pont ebben kéne a profizmusnak előjönnie, hogy nem hagyja magát kizökkentenie. De ez még nem megy. De hogy azt a kis dugó Messit még felrúgni sem lehet:-)

rizla 2009.12.06. 20:09:01

@nasteey: "Ronaldo nekem csak a Nani, Simao, Quaresma vonal 110%-ig tökélyre fejlesztett változata"

pontosan. ha nekik, meg mondjuk robbennek meglennének ezek a mentális vagy fizikai adottságok, ők sem lennének szarabbak. nanit én még valahol tehetségesebbnek is tartom, pl ronaldo nem lőtt ekkora gólokat annyi idősen, mint nani az első idényében az MU-ban. csak hát egy léhűtő kis hülyegyerek, soha nem lesz akkora sportember, mint CR.

"Azt viszont hihetetlenül tudom értékelni, hogy Ronaldinhohoz hasonlítva a sikerek után ő még többet akar, és nem látszik rajta olyan szintű motiváció vesztés, mint a brazilon."

egyre magasabbra viszi az egoja, az étvágya csillapíthatatlan. ez tényleg kivételes, felbecsülhetetlen értékű tulajdonság. csak nehogy egyszer akkorára nőjjön a feje, hogy kipukkadjon.

amúgy a maga módján messi is hasonló. a szülei azt mondták, hogy anno már nem voltak hajlandóak leülni vele kártyázni, mert mindig megpróbált csalni, ha vesztésre állt, és ha veszített, szétdobálta a paklit, és dúlt-fúlt : DDDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.06. 20:13:46

@chevyfan: "De hogy azt a kis dugó Messit még felrúgni sem lehet:-)"

Igen, Messi sajátos módon oldotta meg a labdazsonglőrök visszatérő problémáját... :-)

(Komolyra fordítva: persze ő is rengeteget kap a bokájára. Szerencsére jól kezeli.)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.12.06. 20:30:09

nagyon szép, értelMes gondolatok, és infók, köszi mindenkinek! (ezért jövök ide, nem tiziken vitatkozni :))

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.12.06. 20:36:37

CR-höz annyit, hogy lehet belőle korszakos játékos, ha neki köszönhetően ismét csapat lesz a RM.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.06. 20:43:38

@rizla: busquets-t kb. oan szintu vedekezo kozeppalyasnak tartom,mint edmilson vt. a sorozatos serulesei elott. jo kepessegek,de a jatekaban allandoan benne van a hiba lehetosege. nem arad belole az a (neha konnyelmuskodesbe hajlo) magabiztossag,mint yayabol.

sundin 2009.12.06. 20:55:20

Csúcs ez a Getafe. Ha jól számolom ez a 3. meccsük, amit emberelőnyben adnak le...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.06. 20:57:58

@sundin:

Én meg lemaradtam egy ilyen meccsről. Láttam az összefoglalót: elképesztő gólok voltak...

sundin 2009.12.06. 21:10:59

@Csöncsön:
1-2nél, emberhátrányban (Villarreal szempontból természetesen) azon gondolkoztam, hogy ha ezt is elveszítik, még a végén felállítják Valverdét, ami nagy hiba lett volna. Egy Csernus doki azért elkélne a sárgákhoz, csak Gonzalo-nak van idén 3 bajnoki pirosa, ma kaptak 2-t, és még kitudja hányat ezen felül.

BruceWayne 2009.12.06. 21:25:35

nem volt egyszerű meccs az biztos

Aradebil 2009.12.06. 21:34:11

Ez a nyomoronc bíró majdnem elfújta a tengeralattjáró meccsét...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.06. 22:14:31

Az atleti-valencia egyelőre siralmas...vagy csak a getafe-villar után tűnik uncsinak...

BruceWayne 2009.12.06. 23:01:51

basszus hány 11-es maradt ki a hétvégén???
Lampard, buzi, Defoe, Lopez

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.06. 23:27:08

Amint rinyáltam egy fasza kis meccset rittyentettek a skacok
@Nerazzurri: Ja, és milyen durva, hogy mindet teljesen véletlen sikerült látnom :))))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.07. 11:39:12

@csizsikpizsik:

Igen, kicsit elkapkodtat az ítéletet. A második félidő már mindenféle igényt kielégített. 17 éves cserekölyök gólja, zseniális Villa-gól, kiállítás, Matthieu, kimaradt 11-es, dráma, kapuselőrejövés és kis híján kapusgól a 95. percben. A második félidő már-már klasszikusra sikeredett.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.07. 12:34:16

@Csöncsön: Hát ezt mondtam, amint jött a rinya jött a fordulatos, izgi második félidő (ja, és hogy atleti lett az atletic az nagy égés)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.07. 12:37:32

De lehet hogy megtaláltam a tutit: idesírok valamit és azonnal rámcáfol az érintett csapat (ugyibár megjósoltam az inter-real zakót, lehúztam ibrát iszonyat, stb)
Negativ jós vagyok :)))))

Henke 2009.12.07. 14:39:09

@csizsikpizsik: ha nem lenne katalán már rég kirugdosták volna a stoplisából barcelonában... :/ egyszerűen nem szimpatkus. Ahogy meglátom h becserélik, az az önelégültség az arcán, aztán meg ahogy egyfolytában elesik szabadot kunyerálva hát... nem illik egy Barca játékoshoz a szabira játszani... ráadásul addig erőlködik majd Pep ezen a saját nevelés beintegráláson -a tehetségtelen barmával- hogy elkótyavetyél egy Tourét :/ nem szeretem Busquetset :(

nasteey 2009.12.07. 15:24:15

@Henke: Túl van ez ragozva egy kicsit. Oleguer is katalán volt, Guardiola mégsem tartott rá igényt. Pedig Alves mögött max. 4-5 meccset kapott volna egy év alatt. Sergi-t viszont úgy hozta fel, hogy jóformán akkor lehetett először a nevét hallani. Ráadásul tavaly bizonyította, hogy nem egy ügyetlen gyerek. Persze Touré bőven más szint, és még sokat kell fejlődnie, de szerintem simán van jövője a Barcában.

De mi az, hogy elesik? Dobálja magát? Nem. Kihúzzák a lábát, mert elmegy az embere mellett? Igen. Tavaly rohadt sok sárgát kaptunk róla, mert csak szabálytalanul tudták megállítani. Szerintem pont annyiszor esik el szabadot kunyerálva, mint Messi vagy Iniesta.

Ja, és annyira van erőltetve, hogy:

Yaya: 505 bajnoki, 350 BL, 94 perc (949 össz.)
Sergi: 884 bajnoki, 124 BL, 94 kupa (1102 össz.)

Ez nem olyan hatalmas különbség sertésinfluenzával és Ramadannal tarkítva.

Mellesleg tavaly ugynez volt, csak akkor frissen került fel Busquets, nagybb meglepetés volt, hogy miért játszik többet. Ősszel. Tavasszal meg folyamatosan Touré játszott.

Én imádom a játékát, de azért ez nem az a fajta mellőzés, ami miatt a kutya angolokhoz kellene menekülnie. Nincs itt olyan rossz sorsa, főleg ha eredményekben is gondolkozik.

@csizsikpizsik: "idesírok valamit és azonnal rámcáfol az érintett csapat (ugyibár megjósoltam az inter-real zakót, lehúztam ibrát iszonyat, stb)
Negativ jós vagyok :))))) " Nekem erről inkább egy három betűs szó jutott eszembe. (nehogy magadra vedd :D )

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.07. 16:11:34

@nasteey: Feszüljek meg, de mi az a három betűs szó???? (Tizenperce agyalok rajta, a hétvégi házi körtepálesz-kúra tényleg ilyen hatásos volt?)

Bár a magam védelmében, aki a tegnapi atletic-valencia első félideje után tudta hogy az a tilitoli egy fain meccsben végződik az küldje el a jövő évi euro/főbb részvények árfolyamait, hogy megalapozzam a nyugdíjamat...

Syztem 2009.12.07. 21:15:41

Igazából szerintem mindegy, hányféleképpen utáljuk Ronaldot, jelenleg egészen biztos, hogy benne van abban a 5-8 focistában, akik miatt nézzük a focit. a többi csak ezután jön.

Henke 2009.12.08. 10:46:58

@nasteey: szubjektiven nem szeretem (szerintem nagyképű -szubjektiven-)

Szerintem dobálja magát -szubjektiven. A biro szerint nem, ezért fujja be általában :D tudom h sok sárgát hoz és sok szabi, rendben. De nehogymá Bus.-t azért rúgják fel mert "csak szabálytalanul tudják megállítani:D"

Objektiven többet játszott, mint a poszton első számúnak tartott játékos, ha jól látom. Hát figy, lehet hogy majd jó játékos lesz, és még az is, hogy megkedvelem. De most nem szeretem, és szerintem Tourénak kellene többet játszani, főleg hogy ha jelezte is már, hogy többre van igénye, mert játszani szeretne.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.12.08. 10:54:01

kicsit offos: mi van a real kiárusítási listájával? a goal.com-on Guti távozása novemberi hír (vagy csak akkorit találtam). eddig csak magyar oldalon hallottam róla. (a fura, hogy egy hete még az volt, hogy nem akarnak senkit eladni, vagy mi). most meg adósságcsökkentésről csevegnek...

Neil Blender 2009.12.08. 11:05:17

@anonim222 [semleges néző]: kamu az egesz.

Biztos hogy ha mondjuk VdVert, Drentheert esetleg Gagoert jon egy komoly ajanlat akkor elgondolkozik a klub de az a 8 nev amit emlegetnek gyakorlatilag a komplett cserepad.

Perez nem hiszem hogy foglalkozik a januari atigazolasokkal, szakmailag meg ongyilkossag lenne 1 max 2 embernel tobbet eladni. Nem mellesleg nem az igazan piackepes jatekosainkrol van szo, mondjuk egy Vdvert kapott 4-5 milla vagy egy Drentheert kinalt 8 (a Fiorol suttogtak hogy ennyit adna) nem sokat szamit egy Real szintu csapatnak szvsz.

Guti nem veletlenul kapott "elete vegeig szolo" szerzodest. 32 evesen nem hiszem hogy el fog menni, eljatszogat majd itt iden meg biztos. Amugy azt nyilatkozta ha a Realbol elmegy akkor mondjuk egy MLS johetne be, mas europai szintu csapatban mar nem akar jatszani. Korabban szo volt rola hogy PL-be menne, de sztem max egy ilyen Blackburn szintu csapatba ferne be esetleg az meg sem anyagilag sem sehogy nem erne meg.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.12.08. 11:14:09

@Neil Blender: köszi... azért van még játékosuk a 8-on kivül, és jópáran közülük a kispadra se ült még le idén. a probléma a magas fizetésekkel lesz, asszem. ezek szerint a magyar net 2-3 hetes hírekkel van tele.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.08. 11:29:13

@Henke: Szerintem egy hőzöngő kis pöcs akinek nagyobb az arca mint a tehetsége. Egyértelműen kevesebb mint Touré, erre az Angliába üzenget, hogy ott szívesen kipróbálná magát. Boldogabb lennék ha inkább Sergio húzna oda pici oktatásra, szerintem egy félidő alatt sokat tanulna alázatból.

@Neil Blender: Guti a PL-ben? Minden meccsét majd látni akarom! :)))))))

Neil Blender 2009.12.08. 11:30:57

@anonim222 [semleges néző]: na igen de konkrétan az a 8 azért a közvetlen cserepad:

Dudek, Drenthe, Gago, M. Diarra, VdV, RvN, Garay, Guti

Nos ebből a sorból RvN eladását megérteném, bár én szeretném ha maradna, Higu vagy Benz sérülés esetén azért jó ha van egy ilyen killer gólvágó a padon. Dudek nyilván nem télen fog elmenni, hogy a Castillából hozzunk fel kapust. Diarra és Gago egyszerre biztos nem fognak elmenni. VdV stabilan játszik csereként, bár ez lehet hogy kényszermegoldás. Garay a 3. számú középhátvédnek tekinthető játszik bőven nem hiszem hogy elmegy (pl. hol van a listáról Metzelder aki aztán tényleg teljesen felesleges).

Szal szerintem jó ajánlatokat a Real megfontol majd ezekért a játékosokért, de a "kiárusítást" kizártnak tartom.

Neil Blender 2009.12.08. 11:32:02

@csizsikpizsik: 2-3 éve volt téma hogy Guti a PL-be menne...

Amúgy sztem karriert futna be egy ilyen hajtós, sokat futó, alázatos középpályás ;)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.08. 11:39:24

@Neil Blender: Ruudról nálam az az uccsó hír hogy felvetődött ingyen is mehet, de lehet hogy keverem vmivel...

Henke 2009.12.08. 11:41:31

@csizsikpizsik: tudok azonosulni a véleményeddel :)

Neil Blender 2009.12.08. 11:43:15

@csizsikpizsik: tudom.

Ruud sztem iden meg marad jovore meg visszater a PSV-be levezetni. Nagy csata lesz egy Makaay - Ruud csatarparbaj egy Feyenoord - PSV-n =)

Tika_ 2009.12.08. 13:05:42

no offense
@Nerazzurri: mi volt ez a kamu gól?

@bög: azért az durva, hogy a 23-as meznél Beckham jut eszedbe először... Ez minimum egy feketepont.. ;)

@Csöncsön: mit csinált a 11-es után?

@JClayton: hatalmas kedvencem volt Ronaldinho, de hogy egy ilyen felsorolásban ne legyen ott Zidane (akit egyébként soha nem bírtam), az ölég érdekes..
egyébként @rizla:-val abszolút egyetértek: a kurvapeCér alapvetően ua-t csinálja, csak kétségtelenül sokkal jobban

@csizsikpizsik: figyu, azért szerintem ne csinálj belőle rendszert; idegesítő és nem leszel túl népszerű ;) Fergusont is a sajátjai torkolták le elég hamar a PL posztokban

@Syztem: javaslom, vagy a magad nevében beszélj, vagy tedd hozzá, hogy a többesszám első személy alatt az átlagembereket érted, mert a blog közösségére ez szerintem nem igaz. Én legalábbis biztos nem néznék meg miatta meccset, nem tenném az 5-8-ba ilyen tekintetben.

T.F.E. 2009.12.08. 13:13:56

>>>Ruudról nálam az az uccsó hír hogy felvetődött ingyen is mehet, de lehet hogy keverem vmivel...<<<

Nem, azt csak szerették volna. Igazság szerint az a 1,5 M euró, amit kértek érte, közel van az ingyen kategóriához, de már 33 éves, sérülékeny, és magas a fizetése, ezért nem merte egy olyan klub sem megvenni, ahova Ruud is szívesen ment volna.

>>>2-3 éve volt téma hogy Guti a PL-be menne...<<<

A legutóbbi kacsa Gutival kapcsolatban az volt, hogy Brazíliából a Corinthians érdeklődött utána.

Neil Blender 2009.12.08. 13:35:25

@T.F.E.:
">>>2-3 éve volt téma hogy Guti a PL-be menne...<<<

A legutóbbi kacsa Gutival kapcsolatban az volt, hogy Brazíliából a Corinthians érdeklődött utána.
"

nem vitatom, csak a PL-ről beszélgettünk. Amúgy Guti nem fog menni sehova, nem fog ő már új öltözőben hajtani a csapatba kerülésért.

Max egy MLS/arab/távol-keleti pénzgyűjtést nézek ki belőle.

Tika_ 2009.12.08. 13:41:41

Azért a kiba köcsög q anyját a Sport1-nek!
Múlt héten volt valami műsor, amiben téma Messi Aranylabdája. Eddig teljesen korrekt, aktuális téma (asszem csütörtök este volt). Egy fazon (talán az, aki panchot is megtalálta anno??) jegyzetét olvassa fel Messiről, olyan 30 perc alatt a Föld körül stílusban és hangon. Ez mondjuk anakronizmus, de közben a Barca bentlakásos edzőközpontját mutatják, ami n pozitív. Ja meg lenyomják az impossible gólt, vagy 4-szer, ami ugye q nem tavaly volt, de nem baj, ezt szeretjük nézni. Faragó Ricsi (akit bírok) kérdezgeti a stúdióban ülő 2 arcot, hogy na de Xavi. Ez is teljesen releváns kérdés, itt is téma volt. A „szakértők” full lúzerek, semmit nem is tudnak hozzátenni – ezt megszokhattuk.
Erre újabb bejátszás, legutóbbi El Clásico, közben 30 perc alatti ember újra alámond. Na, ennek már mi a fax köze van a témához??? Egyetlen meccs az évből, sem Xavi, sem Messi nem ott villantottak. Szöveg: Casillas meg mittomén melyik madridi nyilatkozata, hogy pontot érdemeltek volna. És ezt most így hogy?? Ééééés, hogy írja a Marca, hogy 11-es meg egyéb baromságok. A Marca bazzeg, ez ám az objektív forrás! Tipikus szánalmas hangulatkeltés! A f*sznak kell újabb médiafelületet adni egy ilyen véleménynek, baszod, és különben is MI A FASZ KÖZE VAN ENNEK Messi Aranylabdájához??? Kb. mint ha Bajnai sztrádaátadása kapcsán idéznének a Demokratából, hogy ezek elsorvasztják az egészségügyet.
Nem is emléxem, hogy az utóbbi1 hónapban bármikor ennyire felb*sztam volna magam.
Kiba köcsögök!

zsakfos 2009.12.08. 13:44:31

@Neil Blender:
Makaay nem nagyon fér be a Feyenoordba. Inkább csak csere,bár a hétvégén lőtt egy gólt. Tomasson és a fiatal Biseswar többet játszik nála.
Van Nistelrooy szinte biztosan elmegy a télen,mert ott akar lenni a vb-n, ahhoz pedig játszania kell.
33éves viszont 1-2 jó év sztem még van benne.
Nem hiszem,hogy sokat kérne érte a Real, viszont tavaly Madridban évi 6.4 milllát keresett ami kurva sok. Ha el akar menni legalább a fele fizetéséről le kell mondania, mert ennyit sehol nem fizetnek neki. De ezt sztem ő is belátja. És hát ő nem Saviola:)
Wenger helyében én biztosan kölcsönvenném tavaszra ,mert RVP sérülése miatt necces lesz így az ágyúsoknak a szezon és így mégiscsak olcsóbb mintha közel 20milliót kifizetne Baromtelliért, Mindenki jól járna:) bár a Gunners szurkolói nem igazán szeretik, de ha lő nekik 15 gólt tavasszal sztem gyorsan elfelejtik a MU-s korszakot.

Neil Blender 2009.12.08. 13:48:24

@Tika_: relax. bar en az NSO-n bhaszom fel magam mindig, ott tipikus anti-realos arcok ulnek, akiknek detto mindegy mit csinal a csapat ok meg mindig a "galaktikusozasnal" vannak leragadva. Legalabb akkora demagogok mint pancho ;)

@zsakfos : OK, Makaayt csak beirtam nem kovetem a holland bajnoksagot, plane nem a Feyenoord szinten (Jujakot azert nezegetem)

rizla 2009.12.08. 13:54:01

@Tika_: egy zuhanyhíradóban több téma is van, bár nem láttam, de valószínűleg külön volt szó messi aranylabdájáról és a legutóbbi clasicóról. nem értem a problémád ezzel.

Tika_ 2009.12.08. 13:57:10

@rizla: nem több témával foglalkoztak. Vagy, ha igen, nem jött át, mert szó nem volt róla, hogy "és most akkor új téma". Full gáz, egy iskolai rádióban égés. A Sport tv-ben meg elvileg profik ülnek. Vagy sima köcsögség.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.08. 14:23:29

@Tika_: A sporttv-ben elvileg profik ülnek. A politikus elvileg becsületes, a polgármester elvileg okos, a pap elvileg különb.
Szerintem ott ahol Várhidi osztja Dzsozét nincs miről beszélni (tudom, negatív köcsög vagyok és Petya holnapután klubVB-t nyer a Piripócs FC-vel hogy beégjek)
süti beállítások módosítása