Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bëlgium-Magyarország

2009.11.14. 18:00 _benito

1. Lécci, ne szarjunk bele.

2. Lécci, ne kelljen újra Tőzsér Dánielt és Sándor Györgyöt néznünk a válogatottban

3. Tartozol, Erwin, lécci, törlessz valamit.

És persze hajrá magyarok!

108 komment

Címkék: válogatott három dolog beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr541520040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 18:15:16

Itt törleszteni nem nagyon lehet, de azért persze hajrá magyarok, egy teljesen érdektelen találkozón. Ilyenkor szoktunk nyerni, hogy jövő őszig lehessen álmokat szövögetni...Megint és megint.

BruceWayne 2009.11.14. 18:15:57

erről az Austin Powers 3 jutott eszembe:

"2 dolgot gyűlölök nagyon:
ha valaki nem tisztel egy másik nemzetet,
és a belgákat."

:-)

Papp Sanyi 2009.11.14. 18:23:10

Tőzsér? Sándor? Megint? Qman is egy fasz. Ezek nem futballisták, ezek nullák. Sándor még a fos Újpestből sem tud kitünni, akkor mit keres a válogatott közelében? Ezt most már nem lehet Bábhidi Boborján lányának qrogatására fogni, lehet vki mást szúr az MLSZben a Gyuri?

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.11.14. 19:24:40

Annyira érdektelen ez a meccs, hogy én tegnap előtt tudtam meg hogy egyáltalán játszunk.

ZenZo 2009.11.14. 19:40:58

@peter135: hát nyilván nagyobb érdeklődés övezte a tegnap esti meccset :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.14. 20:05:50

A sirály tarkója.
Szóval jól kell fogni a sirályt. És vigyázzunk az első húsz percre!

zsakfos 2009.11.14. 20:16:00

Elnézve a kezdőcsapatokat úgy érzem nem mi vagyunk az esélyesek...

bög 2009.11.14. 20:18:24

lol zombori magyaráz és a kép látványosan cáfolja

Rangers10 2009.11.14. 20:24:04

Tőzsér mostanság elég eredményesen (és főleg rendszeresen) játszik a csapatában, egy próbát megér, egy ilyen tét nélküli meccsen.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 20:30:23

Koeman azzal ad lehetőséget az NB1-ben szereplőknek, hogy megint a válogatottra szabadítja Sándort? Ez rémes, komolyan. Nem mintha számítana ez a meccs, de akkor is.

Rangers10 2009.11.14. 20:34:20

off: Egyiptom-Algéria, a hazaiaknak nem elég az egygólos győzelem (a 2. percben megszerezték a vezetést). Sérülések miatt 6 perc a hosszabbítás, és a 95. percben befejelték a másodikat, ezzel jutottak ki a végére... :D

mizrolist 2009.11.14. 20:42:29

@Rangers10: még egy meccset játszaniuk kell, mert most egyenlően állnak Algériával.

Piiii 2009.11.14. 20:58:50

tud valaki működő linket a meccshez?köszi

Piiii 2009.11.14. 21:01:26

már van, nem kell

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.14. 21:25:57

@Rangers10: akkor véleményem szerint egy próbát én is megérnék :)

Pool Sándor 2009.11.14. 21:31:01

Nagyon ígéretes, amit eddig mutatunk...

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.11.14. 21:45:13

Lehet hogy nem lett volna akkora baj, ha nem tudom meg hogy játszunk.

Pool Sándor 2009.11.14. 21:50:40

Szerintem már az is nagy dolog, hogy ilyen szar időben kimentek a fiúk a pályára.

casaubon 2009.11.14. 21:59:24

mondjuk, ha Sándor (és Bodnár) mai produkciója láttán mindenki elhallgat, aki eddig NB1-ben játszókat követelt a válogatottba, akkor lehet, hogy megérte... Rudolf más, ő nem itt tanult focizni.

ZenZo 2009.11.14. 22:14:56

az asszony elfoglalta a tv-t... most tizenegyes volt, vagy sem? (Már úgy értem jogos? - na nem mintha dobna az egészen, hogy 2 vagy 3, csak érdeklődöm)

Secnir 2009.11.14. 22:15:18

@Piiii:
"tud valaki működő linket a meccshez?kösz"

akarod te ezt nézni???

Secnir 2009.11.14. 22:21:32

@ZenZo:
nem volt jogos. vízilabdában nincs lökés.
amúgy (ó dszudszák ez szörnyű volt) tegnap este még úgy véltem, hogy hamarosan újra eljön a nap, amikor megint kiballagok a népstadionba meccset nézni (utoljára egy dózsa-vasas; fradi-honvéd kettősrangadón voltam).
és reméltem, hogy a "nagyválogatott", vagy akiket behív koeuaoman, azok megpróbálják bebizonyítani, hogy ők valók ide, nem pedig helyettük az U21-U20-as keret. de nem megy.
tökmindegy melyik posztot emlegetjük, nem tudunk ma itt jó okot mondani arra, hogy kimenjek szurkolni.
(király gábor a kapuban? szóltak edző bának, hogy hány éves? meccs előtt már sminkeli magát, és a bírónak hamis személyit mutat, hogy engedje játszani...)

Secnir 2009.11.14. 22:24:34

nem tudom, hogy a fransziá bíró hol született, de ebben az esőben boldogabb országokban lefújták volna a meccset félidőben. néha becsúszásnál inkább vízilabda jelleget öltött a dolog. volt néhány lefújt szabálytalanság, amiről a lassításban derült ki, hogy egész egyszerűen elcsúszott a védő, és nekiúszott a támadónak. erre a bíró hirigel...

psychocska 2009.11.14. 22:39:06

Első félidő 18. percétől a félidő végéig négyszer voltunk képesek ötnél több sikeres passzt bemutatni egyhuzamban. (általában hátul a védők) Ez siralmas.

Secnir 2009.11.14. 22:46:54

@tovaris konyec:
ne aggódj, ez nem az U20 volt, hanem a felnőttválogatott...

jörgömös 2009.11.14. 22:49:24

@Secnir: azt tudom, az u20-at, u21-et határozottan meg tudom különböztetni ettől a valamitől.

Mala Suerte 2009.11.14. 22:55:24

2010-re ilyet kérnék:
Gulácsi - Kádár, Szabó J., Juhász, Bodnár - Dzsudzsák, Varga J., Koman, Gosztonyi - Rudolf, Németh.
(Fülöp, Korcsmár, Gera, Huszti, Hajnal, Simon A.)

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.11.14. 23:01:56

engem a vereségnél jobban idegesít az, hogy zombori és nyilasi koemant fikázzák, mintha edzői utasításra játszana az egész csapat szarul

tény hogy a két csatáros (dánok elleni) felállás sikeresebbnek bizonyult, de nehogymá koeman hibája legyen hogy nem tudnak passzolni

vadkutya 2009.11.14. 23:10:33

NSO: "...így megérdemelt vereséget szenvedett." No comment, max talán annyit tennék hozzá,h ezt mi szenvedjük, szurkolók, nem a csapat. Ők szemmel láthatóan jól vannak. De mit is várunk egy olyan "csapattól", ahonnan bárki, bármikor, bármilyen indokkal csak úgy távozhat az edzőtáborból. Ez mindent elmond, még akkor is, ha csak 2 esetről van szó. Ilyen mentalitással mit is várjunk? H majd mindent beleadva képviselik a címert??

Én inkább nézem a bronzosokat, ott még akár könny is kerül a szemembe, csak más okból kifolyólag: az öröm miatt.

Viszont Vermaelen gólt vágott. Mondjuk ez nem meglepő az angol bajnokság rajongóinak... :)

badblood 2009.11.14. 23:14:46

Jeee, belgaaa faszaaa!!! xD Má nem a belgák, hanem ez a magyar Belga xD
Kb. ennyit a meccsről...

zsakfos 2009.11.14. 23:32:11

@Artsuhtaraz:
Egyetértek.
Abszolút igaza van Koemannak, az a legnagyobb problémánk, hogy nem játszanak rendszeresen a játékosaink a külföldi klubcsapataikban( nem tudnak így fejlődni és nincsenek formában sem), a magyar bajnokság színvonala pedig nagyon messze van a nemzetközi szinttől, ennek következtében elég kevés játékos jöhet szóba a válogatottnál.
Az idegenlégiósok közül Babos és Gera lemondta a válogatotságot, rajtuk kívül aki kezdő a klubjában: Király,Juhász, Bodor, a svájci bajnokságot annyira nem követem de talán Vanczák, Buzsáky, Tőzsér, Tóth B.,Dzsudzsák, Németh K. , ill. fogjuk rá, hogy Dárdai és Torghelle meg a sérült Hajnal.
Meg lehet nézni ki játszik ezek közül a Topligákban( I. osztályban...)és melyik klub éri el a nemzetközi középcsapat szintjét...
Az NB I ből jószívvel Bodnár, Varga, Rudolf fér be... Ennyi.
Míg ez nem változik nem fogunk tudni előbbre lépni, lehetne itt Hiddink is az edző.
A belgák 20 hellyel vannak mögöttünk a FIfa ranglistán.. az Arsenalban, a Man. Cityben, az Ajaxban, az AZ-ben,a Lille-ben, az Evertonban, az Anderlechtben, a Standart Liege-ben játszanak a játékosaik( nem a padon ülnek!)
Lássuk már be, hogy körülbelül, hol a helyünk...

rizla 2009.11.15. 00:00:58

na, koemannak ideje mennie.

casaubon 2009.11.15. 00:11:00

@Pityipű: jogos...

mondjuk szerintem ma, ha egyáltalán ki lehet "emelni" valakit, az abszolút mélypont Sándor (talán nem is volt jó passza, amelyik egyméteresnél hosszabb volt), Tóth (hogy lehet ennyi labdát eladni?) és Torghelle (levegőben megelőzték, labdát kezelni nem tud) volt.

abban egyébként, hogy elég lassú volt a tempó, talán valamennyire a körülmények is hibásak. de a hozzáállásra ez se lehet mentség,

és hogy az "egy vagy két csatárral" dologról is mondjak valamit - az egycsatáros játék is lehet rendkívül hatékony, ha vannak hozzá megfelelő emberek - pl. egy olyan csatár, aki megtartja pár másodpercre a labdát, amíg felér mellé a két szélső és a középpályáról egy-két ember. gondoljatok a talán két, de lehet, hogy már három évvel ezelőtti Romára, ahol Totti játszott egyedül csatárt.

vadkutya 2009.11.15. 00:37:03

Tudás nincs. Mentalitás nincs. Innentől kezdve lehet ecsetelni,h milyen formában vannak, mennyit játszanak a csapatukban, lehet ide hozni Capello-t is, a szarból várat tipikus esete...

vadkutya 2009.11.15. 00:40:06

mlsz.hu - Koeman: "Az első félidőben rengeteg volt a megmagyarázhatatlan hiba, a másodikban már volt öt-hat helyzetünk, de hiányzott a megfelelő koncentrálás ahhoz, hogy ezeket ki is tudjuk használni – nyilatkozta a mérkőzés után az MLSZ honlapjának Erwin Koeman szövetségi kapitány. – Lehet, hogy mindenki a maximumot akarta kihozni magából, de ezúttal csak ennyit sikerült produkálnunk.”

Tátongó üresség, megszokott nyilatkozat, csak max más szórendben. Sztem ezeket a mondatokat már magyarul is tudja...

BruceWayne 2009.11.15. 01:24:58

@rizla: egyetértek. de tuti vele kezdjük a selejtezőket.

azt nem tudja valaki mikor lesz sorsolás?

rizla 2009.11.15. 03:05:48

@mocsing: sok mindenben szimpatikus volt koeman munkája egy pontig, de az már tűrhetetlen, hogy a válogatott fél év alatt egyetlen nézhető meccset se legyen képes produkálni. nem mintha a málta vagy albánia elleni győzelmek azok lettek volna, de azóta az is eltűnt a koeman-csapatból ráadásul, ami előtte azért nagy pozitívuma volt, mint pl a stabil, szervezett védekezés. semmiféle koncepciót, irányt nem látok most a csapatban. a 2. helyről kezdhettük az őszi selejtezőket, aminél lelkesítőbb dolog nem kell, mégis tökéletesen fogalmatlanok, tanácstalanok, és kissé alulmotiváltak a játékosaink azóta (a románia elleni meccsen kezdődött ez). nem egy jó szövetségi kapitányon múlik, hogy a magyar futball 1ről a 2re jusson, persze, de egy adott csapaton (legalább a saját szintjéhez képest) látszódnia kell, hogy van-e mögötte megfelelő szakmai munka, vagy sem. a mi csapatunkon egy ideje az látszik, hogy nincs.

rizla 2009.11.15. 03:07:30

@Secnir: semmi baj király gábor korával. pontosabban: a korával semmi baj..

_X_ 2009.11.15. 04:12:15

@rizla: sztem u21-eseket azért sem rakta bele ebbe a keretbe, mert azoknak most van fontosabb feladatuk mint egy barátságos mérkőzés...

Lehet Koeman most csak azt nézte meg, hogy ebből a csapatból kit tartson meg és kit váltson majd az u21ből. Legalább is remény hal meg utoljára :)

sporttárs 2009.11.15. 07:40:43

Kiváncsi vagyok, ha a válogatott a Lokihoz hasonlóan belemegy egy szép nagy adok-kapokba, nyílt és élvezetes meccseket játszva, és kap négy meccsen tizennégy gólt, akkor elégedettek lennénk-e a kapitánnyal?

Menjen Koemann, jöjjön Egervári meg hatan-nyolcan a méltán népszerű U-20-asokból, és akkor majd röpke idő alatt kiderül ugye, hogy amíg a klubjaikban nem nagyon játszó felnőttek semmit nem érnek, addig a klubjaikban még annyit se játszó fiatalokkal majd pariban leszünk Európával.
És bizonyára ha ők kapnak egy sima hármast ilyen belgáktól, azt szeretni fogja a nép.

A magyar futball legnagyobb közhelye, hogy nem a kapitány személyén múlik bármi, hosszú távon legalábbis, mert ugyan végezhet ő remek szakmai munkát, a világ legremekebb szakmai munkát végző kőművese se tud izéből palotát.
Várnunk kell, továbbra is, talán most nem olyan nagyon sokat, ha izmosodnak és játszanak a fiatalok. Mármint komoly klubokban.

(Nem mentem fel Koemant, tőlem ki is rúghatják, de ha alibiző, meg válogatottságot sértettségből lemondó sztárocskák jutnak, akkor a Jóisten is lehet kapitány. Ha Gera egy másik kapitánynál hipp-hopp visszatér, és azt vezeti elő, amit mostanában a válogatottban, akkor beljebb leszünk? De nem akarom rá kihegyezni, az anyag adott lenne mindenkinek, sokat nem variálhat.)

badblood 2009.11.15. 07:41:15

@vadkutya:
... sőt, lehet, hogy ezek voltak az első magyar szavai :))

Secnir 2009.11.15. 07:47:48

@rizla:
koemant ne szidjátok. nem ő focizott a szakadó esőben. én sem kockáztatnám egy barátságos meccsen a bokámat.
az U21-ből pedig értelemszerűen kevés játékost tudott behívni, hiszen pénteken játszottak :D

followill 2009.11.15. 08:06:06

Nemtudom tegnap kinézte a sport1et a meccs után,és ki kapcsolt el haragosan azonnal de az aczél zoli magyarázkodásáról telefonon pont ez a belga szám vége jutott eszembe,és lám ma belépek és itt is van.Hajrá magyarok!

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.11.15. 08:54:19

Ha Koemant egy barátságos meccs után menesztik, akkor tényleg nem nézek többet magyar focit...

Hispan07 2009.11.15. 09:13:24

Én becsszóra nem szartam be, de ez a tegnapi meccs beszarás, mennyire értelmetlen és kalap szart nem érő produktum volt.

Krisztiánkake 2009.11.15. 10:40:16

Magára bármit is adó országban, egy ilyen mérkőzés után pároslábbal basszák ki az edzőt. De nyugi, Koeman papa szerint ez 4-3-3-as felállás volt. Akkor minden rendben. Király mit keres egyáltalán a válogatott körül?? Nemhogy a kapuban..... ?! www.frix.blog.hu

_KingJack_ 2009.11.15. 11:06:44

@Krisztiánkake: Egyáltalán nem megoldás most kirúgni az edzőt. Hibázott, behívott néhány kiéget és teljesen fogalmatlan fickót, de bízzunk benne, hogy ez töbet nem fordul vele elő. Az meg, hogy miközben 4-3-3-at kért, de a fiúk nem tudták megcsinálni, nem az ő hibája. Valószínűleg védekezésben 4-5-1 lett volna, s támadásban vált volna 3 csatárossá a játék. Az más kérdés, hogy kivel nem tudtunk egymáshoz passzolni, ebből semmi nem valósult meg.

Árpádka 2009.11.15. 11:10:43

Én egyet nem értek Bölöni miért nem lett szövetségi kapitány Felfedezett egy Cét meg Fellainit. És ellég nagy tekintélye van a szakmában és inkább ő mint egy Várhidi

_KingJack_ 2009.11.15. 11:13:46

@Árpádka: Egyszerű a válasz: nem vállalta. Tudod, sz*rból, várat nem lehet építeni. És ezt ő idejében felismerte.

_KingJack_ 2009.11.15. 11:29:31

OLvastam benito cikkét az indexen a 2012-es selejtezőkre alkalmas csapatról. Nem rossz, sztem a kapitány is megfontolhatna belőle dolgokat. Az én csapatom:
Fülöp - Bodnár, Juhász, Mészáros, Vanczák (Löw) - Varga J.,Dárdai - Huszti, Koman, Dzsudzsák - Németh

vadkutya 2009.11.15. 11:40:31

Tegnap azon gondolkodtam,h vajon láttam-e én már olyan magyar válogatottat amelyik tudatosan játszva gólokat lőve nyert? S arra jutottam,h nem, nem tehetek arról,h nem az ötvenes években születtem.

Ugyan már több évtizeddel ezelőtt, de legutoljára sztem ott lett elcseszve minden, amikor Várhidit elküldték. Csak azok közül, akik ezt a döntést meghozták, még senki nem vallotta be nyilvánosan.

A mutatott "játékon" pedig miért is kellene meglepődni, egyáltalán?

Induljunk ki abból,h szarból próbálunk várat építeni egy, a szarhoz sem értő emberrel az élen (ami MLSZ kompetencia). Itt van ugye Koeman, szinte nulla tapasztalat, de nekünk ő is jó, fizessük meg rendesen, hátha vesz magának tudást fakultatív, okj-s programokon. Aztán vannak ezek a futballozni nem tudó (de még focizni sem) magyar "csodajátékosok", külföldi szerződésekkel:

1. Tudás nincs - s innentől kezdve lehet azt szajkózni,h a cserepadot koptatják, nincsenek formában stb. Hótmind1.

2. Mentalitás nincs - kérdem én, milyen válogatott az, ahol bárki, bármikor és bármilyen indokkal csak úgy leléphet az edzőtáborból? Tőlük várjuk,h szívvel-lélekkel képviseljék a címeres mezt??

3. S ha már mez - akarás nincs. Barátságos vagy tétmeccs, nem téma (utóbbin úgyis rendre elbukunk), de én még nem láttam olyan felnőtt válogatott meccset, amin tényleg mindenki odatette volna magát. Függetlenül attól,h éppen melyik külföldi klubban rúgja a bőrt, de inkább koptatja a kispadfestéket.

Persze, idén csoda történt, örülni kellett volna neki, pedig csak szánalmat érdemel az egész: magyar csapat a BL-ben. A liverpooli 1-0 után mindenki elájult,h milyen tisztes helytállás volt. Angol futball és Arsenal szurkolóként azt kell mondjam: egy fenét! Aznap csak Liverpoolban nem döntöttek úgy,h feljebb kapcsolnak 2 fokozattal, s rámolnak be 3 gólt a második félidőben, 10 perces delayekkel. Megtehették, tudták ők is,h magyar játékosnak már az nagy élmény (s legyen elég émény!),h olyan füvön játszhat, amiről enni lehet. Viszont másképp döntött a Lyon és a Fiorentina is, láthattuk. Média kontra szurkolók ide vagy oda, erős tévhittől vezérelve vhol majd' mindenki azt hitte,h vannak olyan nb1-es játékosok, akik beférnek a válogatottba (meg hozzunk fel a bronzosoktól is 2-3 embert, Istenem, csak azt ne, ezek közé NE!!). Ami mellesleg nem nagy erény, teszem hozzá, elnézve, megszenvedve a látottakat. Mert ez már nem a "csapat" szenvedése, a mienk, szurkolóké, mint tegnap már írtam. Ők tegnap se nagyon szenvedtek meg a győzelemért - akarom mondani a gólért, mondjuk tudás nélkül nehéz.

Az meg,h Koeman hallgatott az ilyen felhangokra. Urambocsá, aki nem ért hozzá, annak valahonnan merítenie kell. Teszem azt egy Capello-nak aztán mondhatnak akárkik, akármit (Angliáról beszélünk, khm), szarik ő mindenkire. Erős párhuzam, tudom, lehet,h nincs is, nem érdemes semmilyen ilyen összevetés, de talán egy dologban mégis egyezik a 2 történet. Ugyanis az e honban fennálló helyzettel még egy Capello sem tudna mit kezdeni, neki sem maradna más, mint a:

KÍSÉRLETEZÉS. 50-50, vagy bejön, de inkább nem. Sakkomivan? Évtizedek óta megy, a magyar meg birka, a remény rabja, s erre még a futballon (focin) kívül számtalan más példa is felsorolható.

Ez van, mi úgy szeretünk dugni,h a végén nem megyünk el.

_KingJack_ 2009.11.15. 11:46:03

Várhidi elküldése nem volt rossz döntés, maximum az adott helyzetben időben jött váratlanul, és volt kissé otromba valamint érthetetlen. Tehát a hiba nem az elküldése volt, hanem a kinevezése! Mert Olaszországot ugyan aláztuk, ám Moldovával idegenben már nemhogy nem bírtunk, hanem földbe lettünk döngölve. Ami mind Koemanból, mind Várhidiből bántóa hiányzott, az a meccs közbeni változtatás képessége. Ez pedig a magyar válogatott esetében (ismerve a játékosok taktika fegyelmezettéségét) egyenlő az öngyilkossággal.
Koeman mostani elküldése viszont - tekintve a nemrégiben történt szerződéshosszabbítást - legalább olyan rosszul időzített lenne mint Várhidié.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 11:54:06

@Krisztiánkake: Magára bármit is adó országok egyikében másikában, például Olaszországban pont leszarják az ilyen meccseken. Afelől nincs vita kösztünk, hogy nagyon szarul játszottunk. Na de hát jelentősen tartalékosan álltunk föl, ráadásul a körülmények finoman szólva sem voltak ideálisak. Gondolom egyik skac sem szeretett volna megsérülni.

Szerintem, maradjon Koeman, lesz ez jobb is.

@rizla: Azért szerintem nem egy ilyen tét és jelentőség nélküli meccs után kéne követelni a távozást. Ami meg a sorsdöntő vébéselejtezőket illeti: csapatunk húzóemberei meg sem közelítették a tavalyi őszi formát, amikor ráadásul még felszabadultan játszhattak a dánok ellen és Svédországban. Nem először derült ki, hogy nyomás alatt a magyar válogatott elmarad a legjobbjától. Enélkül a nyomás nélkül hoztunk is egy vállalható produkciót Dániában.

Szerintem nem Koeman lemondása megoldás, vele kell megkezdeni az EB-selejtezőket.

vadkutya 2009.11.15. 11:57:13

@_KingJack_: A magyar foci egy meddő petting, úgy alles, -ünk + -unk 3 betűssel a végén. Kedvenc nyilatkozataim is ezekből állnak: nyerhetÜNK, pontot szerezhetÜNK, gólt rúghatUNK, a vb-re kijuthatUNK. Unk-ünk, tik-tak, az óra ketyeg, az idő itthon mégis megállt, valami fatális tévedés miatt. Olyan, mint lekontrázni az ellenfelet, s közben mégis öngólt véteni. Az már művészet, kérem...

Várhidi szempontjából én csak arra céloztam,h szemmel láthatóan többet értett a dolgához, mint Koeman. Az eredményeket meg hagyjuk, a folyamatos kísérletezés függvényében ennek jelentősége elenyésző, mivel ezeket a próbálkozásokat mindig más végzi, ki hosszabb, ki rövidebb ideig.

Azt mindenesetre tartom,h Várhidinek kellett volna még idő. Talán, nem biztos.

De, mivel Várhidivel is rendre lebőgtünk tétmeccseken, akkor vegyük azt,h egy szinten vannak szakmailag a hollanddal. Viszont Várhidi itt volt/van, hallható látható rendszeresen, kikezdhető, véleményezhető. Interaktívabb a szurkolókkal a kapcsolata. Ami sztem csak segítheti a munkájában, nem úgy, mint Koeman, aki nem is dolgozik, csak eljön egy évbe párszor összerántani a társaságot aztán ebben ki is merül a dolog. Magyar edző azért ismeri a helyi viszonyokat. Természetesen hívhatják akárkinek, lehet akármilyen tudása: szarból várat...

Tény,h Peti bácsi kissé mimóza, hiányzik belőle az a tűz (+ "a meccs közbeni változtatás képessége"), pl el nem tudnám képzelni,h ordít a játékosokkal. Pedig lehet,h ez kellene ahhoz,h ezek a nagyképű - valójában - senkik összekapják magukat. Akkor viszont Urbán Flórinál keresve sem találunk jobb jelöltet erre a feladatra... :D:D

Viszont mindenképpen Várhidi mellett szól,h LELKIISMERETES. S erre a legjobb példa tényleg a "tábla", ill az,h ezt vállalja ugyanazzal a lendülettel, hiába kezdik ki ezért. Az itthon dolgozó, magyar edzőkhöz képest én messze Várhidit tartom a legnormálisabbnak és felkészültebbnek.

vadkutya 2009.11.15. 12:00:40

@popp: Miért kellene Koemannal elkezdeni az EB selejtezőket, mikor jól láthatóan semmi tudatosság sincs a munkájában, s a szart és szétzilálta, még jobban.

Persze,h az EB-r készülünk, meg 2014re készülünk már, 4 évnél előbbre úgysem tudunk, sőt, ez még kevés is. Ugyanis mindig lesznek tétmérkőzések, ahol rendre el fogunk bukni. Legalábbis ezekkel az emberekkel.

A bronzosok már más történet. Talán pont egy ilyen eredmény után kellene elölről építkezni, VELÜK. Egy HOZZÁÉRTŐ embernek úgy,h a jelen válogatottjait a közelébe NEM ENGEDI a címeres meznek.

_KingJack_ 2009.11.15. 12:03:11

@vadkutya: Várhidit tartom a legnormálisabbnak és felkészültebbnek.

Akkor vajon mennyire kaptunk volna ki egy felkészületlenebb edzővel Szerbiában? Pedig az az U21-es csapat abszolút nem volt kutyaütő... Egy 0-8-ról azért nem csak a játékosok tehetnek, legalábbis szerintem.

Egyébként a mondanivalód többi részével (értsd Várhidi megvédésén kívül) többé-kevésbé egyetértek.

zsakfos 2009.11.15. 12:08:30

Jó az írás az indexen Benito, de mintha a balhátvéd poszton szóbajöhető játékosok ( Bodor, Leo,Présinger) kimaradtak volna.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 12:09:17

@vadkutya: Én nem küldeném föl a komplet u20-as csapatot a vágóhídra. Aki olyan teljesítményt nyújt az persze játszon az A-csapatban, de a gerinc küzdjön csak az U20-as Eb-ért és az olimpiáért.

Nem igaz az sem, hogy nincs Koeman munkájában tudattosság. Amikor a választottjainak többsége jóformában volt ez látszott is. Az meg már n Koeman hibája legyen, hogy ugyanezek a játékosok a rosszabb formában és nagytét alatt, nemhogy vállalkozni nem mertek, de még az ötméteres alapvető passzokat is elrontották.

vadkutya 2009.11.15. 12:10:25

@_KingJack_: Persze,h edzőkompetencia is a vereség kérdése, én is egyetértek az általad írottakkal (this is a beginning of a beautiful...:)).

Igazából egy követ fújunk: tökimnd1 vhol,h ki az edző, nem ő nem tud 2 értelmes, 1 méternél hosszabb passzt legenerálni egy meccsen. Tudás nélkül jöhet bármilyen taktika, felkészültség stb. Csak arra próbáltam célozni Várhidi ügyben,h ő itt van, közöttünk, reális észérvekkel nem lehetnek olyan nagy elvárásaink tőle, mint a "csodatevő" Koemantól voltak. S így mindjárt tisztább a képlet...

vadkutya 2009.11.15. 12:15:35

@popp: "Amikor a választottjainak többsége jóformában volt ez látszott is." Tényleg nem azért,h ellenkezzek, de mit nevezünk jó formának? Azt,h esetleg Albániát megvertük?

vadkutya 2009.11.15. 12:22:24

@vadkutya: Továbbá, vajon milyen tudatossági faktorszintet takar az a tény,h Sándorunk gyakorlatilag kiszoríthatatlan a kezdőcsapatból csatárposzton?

_KingJack_ 2009.11.15. 12:47:56

@vadkutya: Szerintem az meg pont nem megoldás, hogy egyből jöjjenek az U-20-asok és akkor szépen majd ők megnyerik a meccseket. A lényeg a fokozatosság, az egyensúly megtalálása. Juhász, Dzsudzsák, Huszti, Buzsáky, vagy épp Fülöp elengedhetetlen ahhoz, hogy ütőképes(ebb) válogatottunk legyen a jövőben.

sporttárs 2009.11.15. 12:48:11

Mindenesetre Szöllősi Gyuri szerint most kell végre elzavarni Koemant és visszaadni Gerának született jussát, a karszalagot.
:)))

(Ugye a Honduras-meccs után nála az U-20-at is lehetett volna szétzavarni, különös tekintettel a piros nadrágra. Csak azért írom, nehogy más is hirtelen felindulásból vagy gyéb motivációtól indíttatva akarjon vért inni. Csak szakmai alapon, fiúk! :)) )

sporttárs 2009.11.15. 12:54:37

@vadkutya: Nem mindenben értek egyet, de gondoltam küldök egy elismerést a stílusért, jól írsz.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 13:05:40

@vadkutya: Például az Albánia elleni hazai második félidő ott volt (ne felejtsük már el, hogy Albánia csak ellenünk nem szerzett pontot) és a svédek elleni kinti első stocholmi első játékrész még inkább.

Ráadásul ellentmondasz magadnak is, mert egyszer azt mondod, hogy szarból nem lehet várat építeni, a következő mondatban meg mégis a mérnököt veszed elő, aki csak ilyen alapanyagot kapott.

raoul_duke 2009.11.15. 13:08:34

Nem bírtam összerakni az indexes cikknél egy csapatot, de ez lehet, hogy az én hibám.

Az személyes ellenszenvből fakad, vagy esetleg szakmailag is indokolható, hogy a megadott listából a Bodnár, Tóth B., Dárdai triót egyáltalán nem látom szívesen a válogatott környékén, a többiekből meg nem találtam vállalható DR-t és DM-et.?
Az jött ki, hogy Gulácsi - ?, Juhász, Szabó, Kádár - Varga, ? - Gosztonyi, Koman, Dzsudzsák - Németh.

_KingJack_ 2009.11.15. 13:12:23

@raoul_duke: én azért Szabóval nagyon vigyáznék. Fiatal még, nagy tapasztalata sincs, és eddig csak egy kifutott világversenye volt. Rá például tipikusan nem szabad nagy terhet rakni még. Kádár viszont a következő 15 év magyar védőfejedelme lehet.

raoul_duke 2009.11.15. 13:16:15

@_KingJack_: jaja, persze én sem merném azért rá bízni mondjuk Ibrát holnap a kijutásról döntő meccsen, de azon a poszton mondjuk a Szabó/Debreceni/Vanczák triót (az indexes keretből) lehetne szerintem versenyeztetni ill. fejleszteni.

_KingJack_ 2009.11.15. 13:36:48

@raoul_duke: igen, Debreceni például szerintem tuti beférne, és sőt...:)

_KingJack_ 2009.11.15. 13:41:40

Nagyon ajánlanám mindenkinek a Nemzeti Sport Bölöni-interjúját. Sok helyütt érdekes és szerintem igaz is amit mond.

elber 2009.11.15. 13:51:11

az indexes keret néhol kicsit lukas nekem, de nekem a felállással vannak gondjaim.
szerintem ki lehetne próbálni valami ilyesmit is, na nem egy kijutásról döntő meccsen de valami barátságoson vagy egy málta ellen.

Fülöp
Bodnár-Juhász-Vanczák/??
Dárdai-Varga
Huszti-Dzsudzsák
Priskin-Sanyi-Rudolf

Egy kicsit merész tudom, de ez egy szétmaszatolt 3-4-3 lenne.
Bár ezáltal középen feladnánk a teret kicsit, de ha dárdai meg varga nem lép fel akkor nem lehet gond.

a hagyományos felállás akkor meg:

Fülöp
Bodnár-Juhász-Mészáros-Vanczák
Varga-Tóth B.
Rudolf-Buzsáky-Dzsudzsák
Priskin

A fiatalok, meg csak csinálják a saját dolgukat (U21+Olimpia). A keretbe kerüljenek be, ha ez nem hátrány az U csapatnak, de azért kezdőbe max Koman+Németh. A lényeg, hogy felejtsünk el olyanokat akik képtelenek megközelíteni önmagukat, vagy egy átlagot hozni a csapatban. Az ilyen Gyepesek meg végszükség esetén se.

_KingJack_ 2009.11.15. 14:01:36

@elber: az első felállás öngyilkosság még Málta ellen is. Vanczák azon a helyen ahová raktad, a lassúságával szinte emberhátrányba sodorna minket. Ráadásul, ha Dárdai vagy Varga eladná a labdát, akkor szinte biztos lenne a kapott gól.

A második csapatodban pedig Tóth Balázst kellene elfelejteni, aki bár szerelni tényleg tud, a passzoláshoz legalább annyira nincs érzéke, mint Kokónak a műsorvezetéshez. Elöl meg Priskin helyett Németh, alap.

raoul_duke 2009.11.15. 14:01:38

@_KingJack_: igazságosabb lenne persze egy 15-20 fős keretre szavazni :). Mondjuk 2 kapus (Fülöp, Gulácsi), 3-4 belső védő (Juhász, Debreceni, Szabó), 3 szélső védő (Kádár, Szekeres?, ?), 6-8 középpályás (Koman, Varga, Dzsudzsák, Gosztonyi?, ?, ?, ?), 2-3 csatár (Németh, Priskin, Rudolf).

rizla 2009.11.15. 14:24:18

@popp: "Azért szerintem nem egy ilyen tét és jelentőség nélküli meccs után kéne követelni a távozást."

nem követelem, de nem érzem, hogy lenne bármilyen szempontból pozitív jövője a válogatottnak koemannal. és nem feltétlenül a továbbjutásról beszélek, sőt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 14:32:38

@_KingJack_: Olvastam. Bölönit kiváló edzőnek tartom és az eredményei is önmagukért beszélnek. Szerintem azon ban maximalizmusa miatt igyságtaslan a magyarokkal. Eleve igazságtalan a franciához és a portugálhoz hasonlítani a magyar futballt.

Az meg hogy oda-visszavertük Máltát és Albániát igenis előrelépés a korábbi selejtezőkhöz képest. A fiatal játékosokkal kapcsolatban is túloz. Ő persze bátran nyúl a fiatalokhoz és ráakad gyöngyszemekre, de a legtöbb edző nem ilyen. És persze akadnak játékosoik akik tizenévesen jó szerződéseket kapnak, de vannak bőven akik később érndk be, ez alkat kérdése is. Egyébként a tizenévesen berobbanó játékosok közül azért sokan elsüllyednek később.

Mr.AT 2009.11.15. 14:36:51

Adjuk meg, ami kijár: fasza az indexes cikk, _benito.

Egészében jól összerakott, és egyesével is gyakorlatilag kivétel nélkül egyetértünk a játékosok megítélésében.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 14:43:17

@rizla: Szerintem meg a szarabb őszi forma nem annyira Koeman sara, de ezt föntebb már vázoltam.

balu11 2009.11.15. 15:04:03

tényleg jó az indexes cikk, én ki is töltöttem.

Fülöp
(jelenleg Gula jobb nála képességekben de 0 meccsrutin. Csere: Király, amíg Gula nem játszik min. angol 2./belga, görög, ... bajnokságban rendszeresen.)

Boci-Kádár-Juhász-Halmosi
(Kádár a Newcastle-ben is középen nyomja, balbekkünk meg nincs, akkor már Halmosi a legjobb választás. Csere: Debreceni, Mészáros.)

Varga, Tóth B.
(Józsika nagyon jó, nálam nem kérdés, viszont Dárdai öreg (sztem le is mondja a vál.-t), Vadócz nem játszik, Tóth B. rombolni nem rossz, építkezéshez meg lesznek elegen. Csere. Vadócz)

Koman, Buzsáky, Dzsudzsák
(na, ez a legkevésbé egyértelmű, az alábbiakkkal kiegészülve mindig a legjobb formában játszók nyomhatnák. "Csere": Huszti, Hajnal, Rudolf)

Németh
(ha pedig két csatárral játszanánk, akkor plusz Rudolf. Csere: Sanyi)

Persze ez csak játék egyelőre, sok mindentől függ még, különösen attól, hogy ki játszik rendszeresen, és milyen csapatban, formában.

balu11 2009.11.15. 15:05:47

(ja, és persze nem elfelejtve pl. Vasst, Stiebert, Gosztonyit, Korcsmárt, Filkort - de nekik mutatniuk kell valamit, ahhoz, hogy kerettagok legyenek)

Strigo 2009.11.15. 15:15:08

Olvassátok el a cikk alatti kommenteket, van benne néhány érdekes összeállítás.

BruceWayne 2009.11.15. 15:29:20

@_KingJack_: pont most akartam írni én is ezt a Bölönis dolgot, hogy szerintem jól látja azokat a dolgokat amit itthon sajnos sokan másképp ítélnek meg... legfőképp a "fiatal" tehetségek terén, ha megnézzük hogy európa (nem a legszűkebb) elitjében mi az hogy fiatal tehetség és hogy hol tart egy igazán tehetséges 17-20 éve játékos, és ehhez képest mi a helyzet a mieinkkel, azt hiszem méginkább igaz amiket mond.

BruceWayne 2009.11.15. 15:30:10

egyébkét már az kapitányváltásért kiált hogy tegnap király védett (melegítőnadrágban)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.11.15. 15:41:29

@Nerazzurri: a fiataloknak a nagyválogatottban való bizonyítási lehetőség bónusz kell, hogy legyen, miután a klubcsapataikban is rendszeresen lehetőséget kapnak. Még Németh Krisztián és Koman sem kapott eddig (hangsúlyozottan eddig), ami nem feltétlenül azt jelenti, hogy a Liverpool, a Sampdoria és a Bari vezetőedzői egyszerűen képtelenek felmérni a játékosok valós tudását.

Várhidi Péter legrosszabb húzása, amivel távozása után is mérgezi a magyar futballközvéleményt, hogy nyeretlen 18-19 éveseknek adott lehetőséget a magyar válogatottban, akik felnőtt szinten addig semmit sem bizonyítottak (sokan azután sem). Szerintem például Filkor teljesítménybeli jojózásában nagyon is nagy szerepe van annak, hogy a média sztárolni kezdte, a megmentőt látta benne, aztán mikor kiderült, hogy erre nem képes, visszasüllyesztették a mocsárba. Farkas, Hrepka, megkockáztatom még Vass is ugyanebbe az elrontott generációba tartozik.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 16:03:25

@JClayton: Egyetértek. Biztos, hogy nem tesz jót a fiataloknak, ha fizikailag mindenképpen erősebb csapatokkal megveretik őket. Bízzunk abban, hogy minél több magyar játszik majd állandóan jegyzett bajnokságban és akkor jól megy majd a válogatottnak is.

BruceWayne 2009.11.15. 16:40:36

csak az a gond hogy már 17-18 éves korukban el kellene kezdeniük felnőtt bajnokikon játszani

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 16:43:44

@Nerazzurri: Azért, hogy valaki ilyen fiatalon játszani kezdjen, ahhoz a tehetség mellett szerencse is kell. Vegyük Komant, aki tizenhét évesen már játszott Serie A-s bajnokit és ha Novellino marad az edző lehet, hogy már sok Serie A meccse lenne,

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.11.15. 16:49:23

@Nerazzurri: ez így igaz, de én csak annyit mondok, nem biztos, hogy a játékos megfelelő szinten van ahhoz, hogy pályára lépjen. Ez pedig tehetség kérdése is, nem szimplán az edzői hozzáértésé.

Nem focis példa, de érdekes a szlovák U20-as hokiválogatott esete. A helyi szövetség fejesei pont a fiatalok meccshiánya miatt kitalálták, hogy a válogatott induljon - a nemzeti bajnokságban. Azokat a jó képességű fiatalokat, akik egyszerűen nem férnek be a keretbe lepasszolják a válogatottnak, együtt készülnek és együtt játszanak (az ellenük elért eredmények egyébként nem számolódnak bele a bajnokság végeredményébe). Így mindenki jól jár. A fiatalokat letesztelik, a klubok rutinosabb játékosokat kapnak vissza, az ificsapat részben összeszokik.

Mellékes folyomány, hogy le lehet mérni, milyen sokat is számít a kor és a tudásszint kapcsolata. Az igaz, hogy a hoki sokkal inkább fizikai sport, de az U20-as válogatottat a leggyengébb első ligás csapat is bucira veri.

rizla 2009.11.15. 16:49:34

@JClayton: ez nem várhidi hibája, hanem a magyar futballközegé. hogy egy kamaszfiútól várunk csodákat, mert a jelenlegi keretben nincs senki, akire igazán felnéznénk. akkor most mi legyen a megoldás? ne válogassunk be ifjoncokat?

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.11.15. 16:53:39

@rizla: „a fiataloknak a nagyválogatottban való bizonyítási lehetőség bónusz kell, hogy legyen, miután a klubcsapataikban is rendszeresen lehetőséget kapnak.” Azaz játsszon az, aki rendszeresen játszik a klubcsapatában is, korra való tekintet nélkül. És nagyon remélem, hogy Koman és Németh ebbe a kategóriába kerül az idei szezonban.

raoul_duke 2009.11.15. 17:31:31

Jó, akkor mondjuk azt, hogy amikor majd a fiatalok felnőnek, akkor lehet esély kijutni, a következő 4-5 évben meg ne is induljunk el a selejtezőkön?
Nem hiszem, hogy kor alapján ennyire szűrni kéne a játékosok közt, 2014-nél korábban szerintem úgysem nem fog szerepelni Magyarország felnőtt EB-n vagy VB-n, de lehet, hogy még ez is optimista tipp.

zsakfos 2009.11.15. 18:09:46

Nagyon jó örülni az U20, 21-es csapat sikereinek, de nagyon félek attól, hogy azzal az elképesztően elbaszott helyezetértékeléssel amivel a magyar média, közvélemény kezeli ezt az egészet, sokkal több kárt szenved a magyar futball, mint amennyit profitálhatna a sikerekből.
20éves emberektől várják a magyar futball megmentését, rohadt nagy terhet rakva a vállukra, a felnőtt válogatottba követelnek olyan játékosokat akik még 10felnőtt bajnokit se játszottak...
Éveken, évtizedeken keresztül kell szisztematikus kemény munkát végezni és akkor lesz eredmény hosszútávon is, a többi csak önámítás.
Utánpótlásképzés, képzett szakemberek, hosszú távon gondolkodó a magyar futballért pénz áldozó tulajdonosok, jó managerek, stadionok, infrastruktúra, normális gazdasági és jogi környezet, huligaznizmus megfékezése.
Ha elkészül egy ilyen program és az emberek egymás fúrása, baszogatása helyett tesznek is a magyar futballért valamit akkor majd lesz előrelépés...

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2009.11.15. 18:21:03

amikor vége volt a vb selejtezőknek, akkor a többség megelégedve zárta le magában az egészet, és sokak eljutottak addig a kinyilatkoztatásig, hogy Koemannak maradnia kell, mert ez egy jó eredmény, előrelépés

most meg játszanak egy TÉTNÉLKÜLI meccset a srácok és idejön mindenki tépni a száját, hogy húzzuk karóba az edzőbát
csak így tovább

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 18:33:16

@Artsuhtaraz: Igen a dánok elleni győztes után azzal jöttek a károgók, hogy tértnélküli meccset nyertünk. Ugyanők most egy még inkább tétnélküli és nem éppen ideális körülmények között lejátszott meccs után jönnek azzal, hogy itt a jó alkalom a kapitányváltásra..

mizrolist 2009.11.15. 22:02:58

@zsakfos : egyetértek. Komanéknak legyen csak a célja jelenleg, hogy kijussanak az Eb-re és onnan az olimpiára.

BruceWayne 2009.11.15. 22:27:24

lehet érdemes lenne már a téli szünetbe új kapitányjelöltek után nézni :-)

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/koeman-ugy-erzi-a-politika-aldozata-lehet-2006927/

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.15. 23:57:56

@Nerazzurri: Na igen, megint az öreg hiltis Doktor Mezey.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.16. 04:24:08

Nem is tudom, szerintem Bölöninek mindenben igaza van, és teljesen érthető hogy nem lett magyar kapitány. Koeman pedig valóban jobb lenne ha távozna, nem tudom mi lett volna ha nem úgy játszunk, ahogy játszottunk ősszel, nem is fog kiderülni, de az biztos, a két hazai meccsen a taktikával, illetve a taktika korai csődjének fel nem ismerésével halálba küldte a csapatot. Nyilván nem csak a holland a hibás, utoljára elfogadhatóan játszani a csapatot Málta (!) ellen láttam, és azóta volt pár mérkőzés, ez a kapitány sara is.
Ez a válogatott meccs csak megint azt bizonyította be, hogy Koeman pont ott tart, ahol tartott a románok ellen, és azóta a csapat botrányosan játszik. Hadd ne kelljen már örülni egy már biztos első ellen elért minimális győzelemnek, akik a lelkül mélyén biztos hogy szartak az egészre. Szintúgy nem gyújtok örömtüzeket a Málta és Albánia ellen elért 6-6 pontért. Ha ezek az erények, akkor felejtsük el nagyon gyorsan a közeljövőben bármilyen világversenyen való részvételt.
Megjegyzem, rögtön a 2004-es EB után, a VB selejtezők első meccsén az albánok legyőzték a friss EB bajnok görögöket. Mondhatnám, és? Ez még csak nem is valódi tét nélküli meccs volt, mint a dán-magyar. Szóval, kilátástalan az egész, nem tudom mit lehetne ezzel az egésszel kezdeni, de ezt már elkeseregtem a dán meccs posztjában is.
süti beállítások módosítása