Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Válogatott történetek - 1978, Argentína

2009.11.01. 16:40 donnelly

Tíz gerilla és egy táncosfiú, Menotti szőrös mellkasa, Tango-laszti, totális futball, veretlen bronzérmes, Törő és Nyilasi, a háttérben keményvonalas katonai diktatúra - ez nem lehet más, mint az 1978-as világbajnokság! A Radio Q-val közösen üzemeltetett világbajnoki sorozatunk a túloldalon a 11. Mundial eseményeivel folytatódik, melyről az FM 99.5-ön heinrich mondja el a magáét este kilenc és tíz között. A korábbi adásokból meg emitt csemegézhettek.

Újra egy világbajnokság, amelyre mi is kijutottunk, és újra egy világesemény - negyven év elteltével - ahol a bakancsok menetelése a háttérből nyomta rá bélyegét a torna alakulására. Eredetileg az 1970-es VB járt volna a dél-amerikai országnak, de a FIFA inkább a stadionjait a '68-as olimpiára felturbózó Mexikót választotta akkor, hogy egy sokkal gázosabb időszakban vigye vissza a déli féltekére a World Cupot. A két olajválság közötti időszak súlyos társadalmi és politikai feszültségeket felmutató Argentinájában a siker úgy kellett a népnek, mint napjaink Amaurijának egy fejesgól. A Jorge Videla juntája által 1976 és 1981 között üzemeltetett brutális rendszer természetesen semmibe vette az emberi jogokat és monetáris politikája révén tovább fokozta a társadalmi különbségeket. A jelenleg sitten lévő egykori presidente uralma alatt a torna szervezőbizottsága sem igazán tehette meg, hogy nem segít a hazai alakulaton, ahol csak lehet - ennek egyébként hagyománya van a sorozat egészét figyelembe véve, de erre a vonalra majd később visszatérünk.


A SELEJTEZŐK

A VB-k történetében először fordult elő, hogy több, mint száz (107) szövetség jelezte indulási szándékát a 14 fennmaradó helyért (Argentina mint rendező, az NSZK mint címvédő automatikus résztvevő volt), és 95 csapat pályára is lépett a küzdelmek során - így, a későbbi tornákat is beleértve, erre a világbajnokságra volt a legnehezebb kijutni, hiszen az induló alakulatoknak mindössze a 14,7%-a, vagyis nagyjából minden hetedik résztvevő kvalifikálta magát. És mi is köztük voltunk! A Baróti Lajos vezette, elsősorban a Vasasra és az Újpestre épülő, itt-ott megfiatalított nemzeti tizenegyünk Görögországgal és a Szovjetunióval került egy csoportba, és noha a helyzet nem tűnt megoldhatatlannak, az Athénben elért 1-1 (G: Kereki) borúlátóvá tette a hazai közhangulatot. Aztán a végén kiderült, hogy az nem is volt olyan rossz eredmény, a következő mérkőzésen ugyanis a Népstadionban fogadtuk a nagyon nagy testvért, akiket az agilisen játszó Pintér vezetésével 2-1-re (Nyilasi, Kereki) meg is vertünk. Blohinék ezt követően Görögországban is kikaptak, így Tbilisziben gyakorlatilag pontot is tehettünk volna az ügy végére, de ehelyett simán zakóztunk (0-2), hogy a döntés az utolsó, budapesti mérkőzésre maradjon. A nagy érdeklődéssel várt mérkőzésen jó játékkal 3-0-ra vertük a görögöket (Pusztai, Nyilasi, Fazekas) és készülhettünk az interkontinentális pótselejtezőre Bolívia ellen.

Már a VB előtt ízelítőt kaphattunk a dél-amerikai mentalitásból, lélektani hadviselésből, igaz ellenfelünk jugó-német kapitányának, Eduardo Virbának - aki egyfajta korai Mourinhóként szeretett volna ügyködni, de megnyilvánulásai inkább valamiféle gagyi Gunnar Prokop-utánzatra hajaztak (nem lehetett fényképezni a játékosokat, kamu összeállítást adott meg, "gulyást főzök a magyarokból") - munkaviszonya az első, budapesti mérkőzés után megszűnt, ugyanis a már Törőcsik Andrással felálló magyar csapat igen könnyedén, 6-0-ra lelépte ellenfelét (Nyilasi, Törőcsik, Zombori, Váradi, Pintér, Nagy L.). Az így formalitássá vált visszavágón a tészta magaslati levegő ellenére 3-2-es győzelmet arattunk, és várhattuk a sorsolást, melyen olyan nemzetek, mint Anglia, Csehszlovákia vagy Jugoszlávia sem voltak érdekeltek, viszont a magyarok mellett tizenkét év után a franciák és a spanyolok is visszatérhettek, Irán és Tunézia pedig első tornájára készült - az észak-afrikaiak Marokkót a VB-selejtezők első tizenegyespárbajában verték.


A VILÁGBAJNOKSÁG

A torna rendszere nem változott a négy évvel korábbi megmérettetéshez képest, tehát a 16 résztvevő négy darab négy fős csoportot alkotott, az első két helyezett pedig ment tovább a következő csoportkörbe, ahonnan a győztesek a döntőbe, a második helyezettek a kisdöntőbe kerültek. Újdonság volt az 1976-os EB-n alkalmazott tizenegysrúgások bevezetése, igaz eddig először csak négy évvel később, Spanyolországban húzódott el párharc. Szintén a sorsolás érdekessége, hogy a házigazdák ki tudták bulizni, hogy mindig este, csoportbéli ellenfeleik után léphessenek pályára, annak ismeretében, hogy milyen eredményt kell elérniük. Ennek a torna későbbi szakaszában még komoly jelentősége lesz, és emiatt a '82-es VB óta szigorúan egyszerre játszák a csoportok két zárómeccsét.


ELSŐ KÖR

1. CSOPORT, magyar szereplés
Már a sorsoláskor ráfagyhatott a vigyor a magyar arcokra, ugyanis sikerült a halálcsoportba húzatnunk magunkat Argentína, Franciaország és Olaszország mellé. Természetesen mindenki továbbjutást várt, de gyakorlatilag valódi esély nélkül, a vereségtől a tűznél is jobban félő Baróti Lajos ügyködése mellett, igen defenzív játékkal készült a csapat, mellylel akár komolyabb eredményt is el lehetett volna érni, ha mondjuk a hagyományosan fogalmatlan szakmai vezetés nem tesz magasról az olyan tényezőkre, mint "akklimatizálódás", vagy "mentális felkészítés"...
 

Az első körben rögtön a házigazdákkal nézhettünk szembe, akiknek padján ülő César Luis Menotti, aka El Flaco ("A Gizda") megtehette, hogy kihagyja keretéből az ország legnagyobb tehetségét, a forróbbnál is forróbb fejű, tizenhét éves Diego Maradonát, viszont alapemberként számított a bozótharcosokhoz képest komikus fizikai adottságokkal rendelkező, lenyaltfejű Osvaldo Ardilesre, aki az első mérkőzéstől fogva kiválóan mozgatta a gauchókat. A korai ütésváltást követően (Csapó 9., Luque 14.) a magyar csapat koncentráltan játszott, és kiváló védekezéssel tartotta az ikszet, a kék-fehérek pedig a portugál játékvezető jóváhagyásával módszeresen rúgdalták Törőt (Passarella pl. minden következmény nélkül mellberúghatta), akinek ebből a 82. percben lett elege, amikor nem hagyta annyiban a dolgot, és törlesztett. Persze mehetett is az öltözőbe, a mérkőzés meg a levesbe, ugyanis Bertoni a következő percben megszerezte a győztes gólt, ráadásul - szintén törlesztés miatt - az utolsó előtti percben Nyilasi is a kiállítás sorsára jutott, így pechünkre már az első mérkőzést követően devalválódtak amúgy sem komoly esélyeink.
 

A második körben a Franciaországot 2-1-re verő olaszokkal találkoztunk, akiktől tartalékos csapatunk 3-1-es vereséget szenvedett (Rossi, Bettega, Benetti, ill. Tóth A., büntetőből), a franciák pedig Magyarország sorsára jutottak a rendező ellen. Az utolsó fordulóban újra a kezdőben tudhattuk két legjobbunkat, akik viszont csalódást keltő játékkal búcsúztak a VB-től, hiszen a helyosztón a zseniális Platinit csak a második félidőben bevető franciák igen könnyen, 3-1-re verték Magyarországot (gólunkat Zombori szerezte). (Ez a mérkőzés volt az egyetlen, melyen egy csapat nem saját hivatalos mezében szerepelt, a franciák ugyanis a CA Kimberley zöld-fehér szerelését kellett, hogy magukra öltsék a gyenge argentínai fekete-fehér képminőség miatt.)



A csoport döntőjén Olaszország 1-0-ra verte Argentinát Bettega góljával, és maradhatott Buenos Airesben - Passarelláék Rosarióba kényszerültek a második csoportkörre.

2. CSOPORT
A Mundial nyitómérkőzése unalmas gólnélküli meccset hozott a Paul Breitnert politikai okokból nélkülöző (a diktatúra miatt maradt távol a seregszemlétől) címvédő és a bronzérem tulajdonosa között, Tunézia viszont az első afrikai győzelmet aratta a VB-k történetében, az áldozat pedig Mexikó volt (3-1), akiken a nyugatnémetek (6-0) és a lengyelek (3-1) sem akadtak fönt. A polákok előbb Tunéziát is verték Lato góljával, akik ellen viszont csak újabb gólnélküli döntetlenre volt képes a Nationalelf, így csak másodikként mentek tovább, az élen pedig fogadott tesóink végeztek.

3. CSOPORT
A torna legnagyobb meglepetését Ausztria csoportgyőzelme jelentette, igaz ehhez az is kellett, hogy a velszi játékvezető a Brazília-Svédország mérkőzésen mindkét félidőt gólt eredményező brazil beadás közben fújja le. A spanyolokat és a svédeket is verő osztrákok (Krankl mindkét meccsen betalált) aztán hátradőlhettek az utolsó fordulóra, amelyet a két döntetlennel nyitó dél-amerikaiak Roberto Dinamite góljával hoztak, és kevesebb lőtt góllal Ausztria mögé szorulva továbbmentek.

4. CSOPORT
Ezt a négyest meg a brillírozó Cubillast felvonultató Peru nyerte, a Cruijff nélkül utazó - nem csak a diktatúra miatt, hanem, mint az harminc évvel később kiderült, lelki okokból maradt távol a háromszoros aranylabdás, ugyanis őt és feleségét pár hónappal a torna előtt megpróbálták elrabolni barcelonai otthonukból - de Rensenbrink tizenegyeseivel hasító hollandok, a Dalglisht, és Sounness-t is a soraiban tudó, az alföldieket azzal a Gemmill góllal verő skótok, valamint Irán előtt.


MÁSODIK KÖR

A CSOPORT
Hollandia, Olaszország, Németország és Ausztria alkotta az első négyest a döntőbe jutásért rendezett második körben, és a németországi VB ezüstérmese már az első meccsen bejelentette igényét az újabb döntőre: 5-1-re verték a meglepetéscsapatot, míg a taljánok és a németek nem bírtak egymással. A következő fordulóban Hollandia kétszer is egyenlített az NSZK ellen, Olaszország pedig Rossi góljával verte Kranklékat, és ez azt jelentette, hogy a harmadik menetben sorra kerülő Olaszország-Hollandia mérkőzés győztese vehet részt a döntőben. (A németeknek döntetlen esetén, Ausztriát valószínűtlenül sok góllal legyőzve mehettek volna tovább, de nyugati szomszédaink Vogts öngóljával és Krankl duplájával 3-2-re verték a nagytesóikat, 47 év után először!) A csoportdöntőn az első játékrészben Brandts öngóllal szerzett vezetést Olaszországnak, melyet a másodikban kiegyenlített, és a döntőt Arie Haan biztosította be negyedórával a vége előtt, így Hollandia megint bejutott a futballvilág legfontosabb mérkőzésére, Itália pedig készülhetett a bronzmeccsre.

B CSOPORT
Annak ellenére, hogy csoportmásodikként jutott tovább, Argentína a dél-amerikai kvartettben (Brazília, Peru és Lengyelország társaságában) is mindig az esti mérkőzést játszhatta, ezáltal komoly helyzeti előnyhöz jutva, amit ki is használt. A latin-amerikai versenyfutás Brazília Peru fölött aratott 3-0-ás, Argentína Lengyelország ellen elért 2-0-ás sikerével (Kempes, aki eddig nem szerzett gólt, most duplázott) indult, majd egy nullanullás pankrációval folytatódott, miközben a lengyelek Szarmach dugójával ütötték Perut. A harmadik kanyarban Nelinho vezető gólját Lato még kiegyenlítette, de Roberto Dinamite duplája és a 3-1-es brazil siker azt jelentette, hogy Argentínának legalább négy gólos különbséggel kell vernie Perut ahhoz, hogy kiállhasson a továbbjutást kora délután kiharcoló Hollandia ellen. És mit ad a junta, Kempesék sima hatost gurítottak Perunak, és készülhettek a döntőre - torna során végig remekül védő, argentín születésű Quiroga ezen a meccsen sem vallott szégyent, viszont a mezőnyjátékosok a második játékrészben feltűnően motiválatlanul álltak az összecsapáshoz.

DÖNTŐ
A hazaiak igazából önmagukat hazudtolták volna meg, ha nem igazi digós mentalitással állnak a döntőhöz - Fair play? Asz miasz? Asz számít, hogy mit mutat a display. Az öltözőből kiérkező holland csapatot mintegy hét percet váratták, míg végre ők is kikászálódtak az öltözőből, majd Ardiles infójára vércseként csapott le a cséká, Passarella, és kiverte a hisztit, amiért René van de Kerkhof gipsszel a kezén kívánt pályára lépni. A jobbszélső ugyanezzel a bandázzsal szerepelt a korábbi mérkőzéseken is, és nem volt belőle probléma, de a komoly nyomás alatt tevékenykedő játékvezetőküldő bizottság által megbízott olasz (muhaha!) bíró elbizonytalanodott, a hollandok pedig nem akartak játszani egyik legjobbjuk nélkül, már ott voltak, hogy bemennek az öltözőbe. A vita úgy ért véget, hogy van de Kerkhof gipszére került még egy csomó kötés, és jó negyedórás csúszással útjára is indulhatott a labda.
A keményen induló döntő Kempes ötödik találatával folytatódott, miután a Valencia sztárja szépen tört be a tizenhatoson belülre. Az összecsapás ezután még keményebben folytatódott, és egyre férfiasabb küzdelemmé vált a későbbiekben is, a 82. percben viszont volt egy kis futball is, R. van de Kerkhof tökéletes beadására első tippünk, Nanninga érkezett, és ki is egyenlített. Rensenbrink meg is nyerhette volna csapatának a mérkőzést az utolsó pillanatokban, de jobblábas perdítése a kapufán csattant, így jött a hosszabbítás, melynek az első félideje a VB-döntők legnevetségesebb góljával végződött - ez volt Kempes hatodik, aranycipőt jelentő találata, majd öt perccel a vége előtt Bertoni bebiztosította a győzelmet, így Argentína lett az ötödik nemzet, amelynek sikerült házigazdaként VB-t nyernie.

BRONZMECCS
A lebonyolítás furcsasága, hogy az egyetlen veretlen csapat, a brazil válogatott, csupán bronzérmes lett, hiszen a harmadik helyért vívott meccsen 2-1-re  legyőzte Olaszországot. Egy újabb remek válogatott, amely nem lett világbajnok sőt, még a döntőbe sem jutott.

A JÁTÉKOS
Ezen a világbajnokságon nem csodálhattak olyan kiemelkedő egyéniségeket a nézők, mint a korábbi viadalokon. Breitner és Cruijff hiányzott, Menotti nem vállalta Maradona szerepeltetését, és az új sztárok, mint Platini, Rossi, vagy Rummenigge még csak bontogatták szárnyaikat. Az 1974-es világbajnokságon bemutatkozott totális futball és a férfias, igen kemény küzdelem dominálta a mérkőzéseket. Ez volt az első torna, amelyen egyértelműen a csapatjáték került előtérbe, és a művészeknek is vállalniuk kellett a fizikai összecsapásokat, ha komolyan gondolták a dolgot.

A LABDA
Mindannyiunk kedvence, a Tango laszti az 1978-as Mundialon debütált, és azon nyomban beégett a kollektív tudatalattiba, mint a futball labda arche-típusa. Azóta, ha az ember focilabdára gondol, nagy valószínűséggel egy Tango jelenik meg lelki szemei előtt.

 

 

A RadioQ-n este kilenctől, az Izompacsirtamezőben lesz szó az 1978-as világbajnokságról.

160 komment

Címkék: d történelem videó tango argentína vébé történelem válogatott történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr291491009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bmiky31 2009.11.01. 16:58:41

A csoportkör utolsó meccseit 1986 óta játszák egy időben, miután az NSZK és Ausztria 82-ben szépen kibundázta Chilét.

kroos 2009.11.01. 17:05:10

sose értettem nekünk csoport gyöztesként miért kellett pótselejtezőt játszani,,,,...:???????? Mert csak 3-as volt a csoport? De máshol is volt ilyen.........

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 17:15:50

Kempest azért ki lehet emelni. A múltkor valami miatt nézegettem a statisztikáit, és szenzációs mutatói voltak. (143 meccs, 95 gól.)

Ezt az argentin csapatot valóban lehetett utálni a csalások és az agresszív, alattomos stílusuk miatt. (De képzeljük magunkat a játékosok helyébe! Nekik sem lehetett könnyű.)

Egy személyes megjegyzés: az öszes VB-döntő közül ezt sajnálom a legjobban, hogy nem láthattam. Elképesztően izgalmas, feszült, szikrázó meccs lehetett. ("Ha az a kapufa bemegy..." Igazi dráma.)

kroos 2009.11.01. 17:26:34

amúgy meg jó a poszt én mindig is bíztam benned Doni amennyiben hanyagolod a wikipediát.

pink75 2009.11.01. 17:33:05

dél-amerika olaszai, rühellem őket, ehhez alaposan hozzájárult ez a vb

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 17:35:12

@pink75:

Mert három évesen már meccseket néztél? :-)

kroos 2009.11.01. 17:39:09

@kroos: csak annyi hogy a magyarvonatkozásokat lehetne kicsit bővebben.,.
pl. Fazekas feleségének bolti lopása, Várady sérülése, Adi dassler életének megmentése, az az anglia elleni meccs stb... bár tudom mindent nem lehet leírni de szerintem ezek a legjobbak.
ja..és persze a 82-es merényletröl mindenki bőszen beszél..de a cordobai csadáról meg senki:(

England win The Ashes! 2009.11.01. 17:46:45

@bmiky31: megelőztél. Annyit módosítanék, hogy nem Chilét. hanem Algériát.

pink75 2009.11.01. 17:52:01

@Csöncsön: később, mikor már néztem, utáltam meg őket az alattomos, durva, mocskos-bundás, színészkedős játékuk miatt, ez a VB meg a ráadás, mivel a homokozóból kilépve egy focilabda láttán rögtön felnőttekké értünk - én pl. Nyilasi lettem mindjárt, és, ugye, már akkor tisztában voltunk a '78-as vb-n történtekkel

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 17:55:44

@pink75:

Én mindig szerettem a játékukat, és drukkolok is nekik mindig. De megértem, ha valaki '78-ban (mondjuk a braziloknak vagy a hollandoknak, netán a magyaroknak :-) szorítva) egy életre megutálta őket.

pink75 2009.11.01. 17:57:40

látod, én meg emiatt nem tudom megérteni, hogyan lehet szurkolni nekik :)

RiverRat 2009.11.01. 18:09:08

Bírók. Nem kell egészen a vb-kig menni, hogy az ember észrevegye, kit (kiket) nyomnak-tolnak hátulról. Európában maradva: pár éve megfigyelhető volt, hogy a bíróküldő szövetség fejesei a spanyolok meccseire olasz sípmestereket küldtek, és ez oda-vissza működött. Néhány meccs élénken él bennem.
Maradonahoz meg annyit, egyszer azt nyilatkozta, hogy Menottin nincs mit számonkérni. A győzelmet nem kell megmagyarázni.

kroos 2009.11.01. 18:11:04

@RiverRat: meg azt is mondta hogy ,,senki sem vesztett annyi Vb-t mint én"-

solitaire 2009.11.01. 18:41:09

A poszttal kapcsolatban annyit megjegyeznék a tényszerűség kedvéért, hogy Breitner szóba sem került a német válogatottnál, mivel Ő 74-ben lemondta a válogatottságot és csak 80 után reaktiválta magát. Inkább Beckenbauer hiányzott.
A döntőn a hollandok gólját Poortvliet szerezte, bár számos forrás Nanningát jelöli meg, de a TV felvételek alapján egyértelmű, hogy a felfutó hátvéd fejeli a gólt. A 90. percben pedig Rensenbrink lő kapufát a hollandok részéről. Mikor ez a kapufa jut eszembe, mindig elfilózok, hogy 5 centi van a menny és a pokol között. Ha Rensenbrink belövi, Hollandia világbajnok, Rensenbrink gólkirály és vélhetően aranylabdás. Aztán Kempes 2. gólja előtt 2x pattan vissza hozzá a labda, belövi, Argentina világbajnok, Kempes gólkirály és a mostani rendszer szerint aranylabdás vélhetően. Hmm...
A magyar válogatottat illetően túlzás Újpest-Vasas tengelyről beszélni. A VB-selejtezőkön leginkább a Gujdár-Martos, Bálint, Kereki, Tóth J. - Nyilasi, Pintér, Zombori - Pusztai, Kovács I., Várady csapat kezdett, ez meg inkább Fradi-Vasas többség.

kroos 2009.11.01. 18:44:59

@solitaire: a csatársor elég gyakran rotálódott, pl,. Fazekas, Törö Nagy miatt de játszott ott még Csapó is ha jól tudom..a másik ilyen verseny az a Martos/Török volt.No meg A Gujdár/Bubu...

solitaire 2009.11.01. 19:01:22

@kroos: Elsősorban a selejtezőkre gondoltam, de a pótselejtezők idején illetve magán a VB-n a csatársor jelentősen átalakult valóban, illetve Kocsis - Bálint csere volt a védelemben. Martos azért többet játszott a tétmeccseken, illetve Gujdár a tétmeccseken biztos kezdő volt.

bag 2009.11.01. 19:03:25

szenzációs élmény volt gyerekként szinte ez összes meccset látni. az első igazi VBm volt.
Sajnos kikaptunk az argentínoktól akiket egy évvel előtte vertünk a Népstadionban.
A bronzmeccsen volt egy Nelinho gól, amit azóta is sokan emlegetnek, kinek van meg?

RiverRat 2009.11.01. 19:07:04

@kroos: Mondott ő sok mindent, cifrákat is, mint múltkor. Tény, hogy focizni tudott, de egy kölyöknek nehezen tudnám azt mondani, hogy "na, legyél olyan, mint Maradona". Bár kit lehetne jó példaként feltüntetni? Kétlem, hogy jó edző, pedig ha tippelnem kellene a vb-győztesre, ARG vagy BRA. Szerintem addigra közkívánatra leváltják, ahogy közkívánatra megválasztották. Bianchi, Bilardo vagy Batista biztosan jobbak.

szeme közé, laposan! 2009.11.01. 19:18:58

Szuper! De a '66-os vb-t félbehagytátok? Vagy nem akartok kamugólokról írni?:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.11.01. 19:45:45

@solitaire: Poortvliet/Nanningán én is gondolkodtam, de a végén már siettem és nem jártam utána, Rensenbrinknél meg az volt a bibi, hogy R. van de Kerkhof-interjút néztem utoljára és azért az ő neve maradt meg a helyzettel kapcsolatban:), kösz a helyesbítést, máris javítom!

bag 2009.11.01. 19:48:30

Az a holland csapat megérdemelte volna! Szerintem

solitaire 2009.11.01. 19:57:15

A csoportbeosztással kapcsolatban azért érdekes megjegyezni, hogy a házigazdák a legerősebb csoportba kerültek. Tény hogy ellenünk is meg a franciák ellen is kaptak "némi" bírói segítséget, de azért akár ki is eshettek volna. A mi meccsünkön az első félidőben volt néhány olyan kontránk, amit egy fejben jobban ott lévő/nyugodtabb magyar csapat könnyen gólra válthatott volna és akkor ki tudja mi a vége.
A hollandok meg azt mondták a VB döntő előtt, hogy amennyiben nyernek nem fognak kezet fogni Videla tábornokkal. Na most ha Rensenbrink belövi, azért jó kis botrány lett volna:).

szempontpuska 2009.11.01. 21:33:40

@solitaire: A csoportbeosztás sorsolása után volt valami kavarás. Ricardo akárki, egy kb. 10 éves kisfiú (vmi fejes gyermeke) sorsolt, és már a közvetítés után módosult valami. Talán a mérőzések sorrendje, nem a csoportbeosztás úgy tudom. A hírek szerint hideg-meleg golyók voltak az urnában....
Nem emlékszem már pontosan, 11 éves voltam.....

szempontpuska 2009.11.01. 21:34:16

Most hallgattam meg a műsort. Tóth András kimaradt a felsorolásból :-)

STEWART NEAL 2009.11.01. 23:09:58

Nagy mákja volt az argentinoknak a bírói segítségen kívül: a lengyelek ellen Kempes a gól vonalon kézzel mentett, akkor még nem volt érte kiállítás, Deyna gyenge 11-esét pedig Fillol kifogta. Aztán Tomasewski kapott két gólt és Újra Argentínáé volt a világ...Szerintem, ha akkor kiállítják nemhogy gól király nem lett volna, még csak döntőt sem játszanak! A hollandok jobban megérdemelték volna! Haan távoli bomba góljai örök emlékek!

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.11.01. 23:12:53

@szempontpuska: Havelange fia, én úgy tudom, a kavarásról meg annyit, hogy nyilván akkor dőlt el, hogy a gaucsók mindig este játszanak.

szempontpuska 2009.11.01. 23:31:57

@donnelly: Nagy valószínűséggel igen. Utólag végiggondolva elképesztő, hogy akkoriban ilyen manipulációk megtörténhettek.
Dél-Amerikában ezek az "árnyalatok" valahogy nem maradtak meg Fillol, Pasarella, Kempes és Luque heroikus emlékében....
Talán ma már ilyesmi nem lehetséges - gondoltam elsőre, aztán eszembe jutott az a Dél-Korea-Olaszország meccs... meg az ecuadori bíró :-(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.02. 00:11:11

@szempontpuska:

És a Dél-Korea-Spanyolország? (Jellemző, hogy mindenki csak a koreai-olaszt emlegeti 2002-ből, holott a koreai-spanyol elcsalása legalább annyira durva volt. És azz a spanyol válogatott -- az olasszal ellentétben -- tényleg legalább döntőt érdemelt volna, Raúl és Morientes és még jó néhány klasszis fénykorában.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 00:18:58

@Csöncsön: Szerencsére mindig jössz te és emlékeztetsz, pedig hidd el, mindenki megjegyezte Gandhur nevét. A spanyolok viszont amúgy se szoktak továbbjutni a vébé-negyeddöntőn, ezért nem volt annyira föltűnő a hiányuk a legjobb négy közül ;-).

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.11.02. 00:19:57

@Csöncsön: van ilyen kommentsablonod? :) esküszöm, ezt így, ahogy van, már olvastam tőled :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.02. 00:27:37

@popp: @mocsing:

Goethe mondta: az igazságokat mindig ismételni kell, mert a tévedéseket is mindig ismétlik. :-)

pink75 2009.11.02. 02:54:01

@Csöncsön: nahát az volt az a vb, amit a Joaquin-féle meg nem adott gól után otthagytam, jó ideig azt se tudtam, hogy megint a németek nyerték :)

árcsimenning · http://mindenkihazudik.wordpress.com/ 2009.11.02. 07:02:13

@popp: @szempontpuska: Én mondjuk nem emlékszem csalásra a dél-korea-olaszország meccsről, holott mindenki azzal dobálózik, mivel ennek a lehetőségét legitimálta a később, a spanyolok ellen elcsalt mérkőzés. Inkább csak az történt, ami akkor szokott, ha nagy ritkán nem nekik fújnak. De mondjuk még ha valóban ellenük is fújt a spori, megérdemelték.

kroos 2009.11.02. 08:08:03

@solitaire: és a Kocsis - Bálint csere miért volt meg?
Tartani akarta az öreg a Honvéd-Vasas tengelyt?
+Viledával Menotti nem is fogott kezet, vagy tévedek?
Akit még sokan hiányoltak az Rab Tibi.

kroos 2009.11.02. 08:15:41

és az örök vita, melyik volt a jobb válogatott a 78-as vagy a 82-es.
Sokak szerint a 78-as mivel az fiatalabb volt ugymond 4 évvel, bár nem volt esélyük, de a csoportjuk is sokkal nehezebb volt. 9 játékos volt ott mindkét Vb-n. 86-ban ha kiviszik Nyilt ő lehetett volna egydül ott 3 Vb-n ebböl a generácíóból.Korábbról Mátrainak meg Siposnak megvan a 3 Vb-s szereplés, kint volt még Fenyvesi meg Tichy is de ha jól tudom ők a 66-oson már nem léptek pályára.Na és persze Grosics.
Baróti meg a 4 Vb-vel itthon azt hiszem örökös csúcstartó marad.

shinigami 2009.11.02. 08:52:28

@pink75:
tekintve h nem a nemetek nyertek :/

Walmer 2009.11.02. 09:16:01

Azért az is megáérne egy misét, hogy a BEK győztesek garmadájával felálló skótok hogy a francba tudtak kiesni abból a csoportból.

christvhu 2009.11.02. 09:28:33

A papirfecnis szurkolói hangulat is ezen a VB-n jelent meg, hihetetlen látvány volt, utána kezdtük el mi is a Népstadionban!
Szerintem egyébként a '82-es vb mellett az egyik legerősebb átlagmezőnyű és legizgalmasabb vb volt, legalábbis az újkorban. (újkor = én is láttam))))

szempontpuska 2009.11.02. 09:50:27

@bedinger: Ha van egy kis türelmed, és módod rá, nézd meg a meccset, vagy egy bővebb összefoglalóját. Utána pedig az ecuadori játékvezető vagyoni helyzetében beállt... khmmm... változást

sporttárs 2009.11.02. 09:56:21

@kroos: Tavaly az osztrák rendezésű EB-n a csoportban volt ugye osztrák-német meccs, na az előtt én Bécsben másról sem olvastam, csak a cordobai csodáról. :)

A 78-as vébén nyolcévesként már ragadtak meg bennem emlékfoszlányok, Dirceu hatalmas gólja pl. a bronzmeccsen az olaszok ellen. De mindenekelőtt aki tudja, nézze meg Cubillas szabadrúgásgólját Skócia ellen (remélem, jól emlékszem a meccsre), én azóta se sokszor láttam, hogy valaki jobb külsővel, a sorfal külső széle mellett csavarjon balkötőből a kapuba, elképesztő gól volt.
És igen, a perui kapus szenzációs volt, ha jól emlékszem, a skótok ellen 11-est is fogott.

montipájton 2009.11.02. 10:06:34

@szempontpuska: Jó, azért az olaszokat nem kell annyira sajnálni, ha egyszer ellenük fúj a bíró.)) Komolyabban, Vieri azon a meccsen fél méterről kihagyta üres kapura a meccslabdát, a hosszabbításban meg szétfutották őket a hazaiak, istenem, volt olyan máskor is, hogy egy favorit kiesett, aztán csinálta a cirkuszt.

A spanyol meccs durvább volt, mert a lassításon lehetett látni az egyik meg nem adott góljuknál, hogy a partjelző csak akkor emeli fel a zászlót, amikor látja, hogy gól lesz a beadásból...

De hát megtörtént. Dél-Korea azon a vb-n mindezzel együtt kurva nagyot alakított, megérdemelték a negyedik helyet.

kroos 2009.11.02. 10:09:22

@Walmer: ugyhogy ez a BEK lebonyolitási rendszerét minősiti.
ááááá

szempontpuska 2009.11.02. 10:22:50

@montipájton: csak azt ne mondjuk már hogy a dél-koreaiak megérdemelték...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 10:32:50

@bedinger: Jaj ezt már ezerszer letárgyaltuk itt. Ott nem konkrét meccsfordító ítéletről volt szó, hanem arról, hogy Byron Moreno spori a legdurvább koreai szabálytalanságot sem fújta le ezúttal az nst történetében ötödször is belinkelem ezt a videót: www.youtube.com/watch?v=A_Gm1DnBjS0 .

Amúgy borítékolható a koreográfia, ha szóba jön a koreai-olasz, mert jön csöncsön, hogy a spanyol meccs nagyobb csalás volt, majd valaki más, hogy az olasz meccs nem is volt csalás.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 10:40:45

@montipájton: Ezt csak egy megrögzött Hiddink Fan állíthatja. Nézd már meg a fönti videót, a sportág megcsúfolása ahogy játszottak, az még nagyobb szégyen, hogy engedték is nekik.

cooper (törölt) 2009.11.02. 11:12:47

Hiába, na, tesók a hollandok is

BISMARCK 2009.11.02. 11:14:04

@popp:
Legalább a tésztazabálóknak lesz mire hivatkozniuk a következő 50 évben. Máshoz úgy sem értenek.

smartdrive 2009.11.02. 11:53:38

@bmiky31: a svéd-dán 2:2 után mit találtak ki? :D

smartdrive 2009.11.02. 11:55:32

Palotai Károly azért megérdemelt volna egy félmondatot

kroos 2009.11.02. 11:59:12

@smartdrive: az tuti, azt hiszem az argentin-brazilt vezette többek között..játékosként és bíróként IS szerepelni BEKben...

kroos 2009.11.02. 12:12:06

@kroos: amugy nem tudja valaki melyk magyar bíró vezette a 66-os inter madrid bek elödöntőt?
Az olaszok meg akarták vesztegetní a bírót aki nem hagyta magát ezért leköpték és megfenyefették.
Nincs meg valakinek ez a sztori?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 12:15:33

@kroos: és Olimpián, utóbbit nyert is. És talán máig egyedülálló módon két BEK-döntőt is vezetett. Ráadásul sportdiplomataként, a FIFA játékvezetői bizottságának tagjaként, abban sem volt kis szerepe, hogy Puhl vezette a vébé-döntőt '94-ben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 12:17:51

@BISMARCK: Talán elkerülte a figyelmedet, de azóta nyertek egy vébét, kedves Ottó. Bizony, a te hazádban.

Walmer 2009.11.02. 12:39:33

@kroos: Ja, értem. Ezért van akkor, hogy a Porto - Monaco BL döntőt még mindig emlegetjük. És hát ki ne tudná, annak a legendás döntőbejutott Monaconak a felállását. Bezzeg a 74-76os Bayern, meg a paisley -féle Poll. istenem, mekkora mákjuk volt hogy olyan volt a BEK lebonyolítása amilyen...

Walmer 2009.11.02. 12:41:35

@popp: Úgy legyen ötösöm a lottóm, ahogy tudtam, hogy nem hagyod szó nélkül.
Én elhiszem, hogy fáj, meg minden. De ki nem szarja le most már az egészet rajtad, meg csöncsönön kívül? Még Trapattoni is fosik rá, nagy ívben.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 12:48:45

@Walmer: De te sem szarsz rá. Nem sokat késlekedtél a leoltással ;-). Amúgy nem én hoztam föl a témát ezúttal, de még csak nem is csöncsön. Amúgy teljesen várható volt, hogy az argentin vébével kapcsolatban fölmerül Korea is.

kroos 2009.11.02. 12:56:32

@Walmer: :)
az angolok meg kint se voltak ugye.,..

BISMARCK 2009.11.02. 12:59:25

@popp:
Sose legyen nagyobb örömük a macskazabáloknak, minthogy 2006ban világbajnokok lettek.
De remélem azt is, hogy nem a koreai elcsalt meccs lesz a legnagyobb problémájuk az életük során.

montipájton 2009.11.02. 13:13:33

@Walmer: És az, hogy az angolok ki se jutottak...? )))

Walmer 2009.11.02. 13:18:32

@montipájton: te vagy a 2. aki ezt kérdezi. Abban az időben válogatott szinten semmi nem jött össze (igen, azóta se sok minden, de akkor nagyon nem). Az az angol válogatott amúgy nem volt olyan szar, mint az eredményeikből kitűnhet, amit mi sem bizonyít jobban, hogy hülye módon lekötöttünk velük egy meccset argentínába utazván aztán jól el lettünk picsázva.

Igen kroos én már akkor is nekik szurkoltam, sőt én dobtam fel Törő nejét is a Yardnak.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.02. 13:41:19

@Walmer: "Abban az időben" - úgy érted az elmúlt negyven (40) évben? ;-)

Na majd most. Olvastam, h az angolok nagy esélyesek délafrikában.

kroos 2009.11.02. 13:48:51

na belehallgattam a rádiós cuccba, donelly ugy beszél mint aki be van szarva:)
amugy a 74-es rész nincs fent? és a 66-os?

sporttárs 2009.11.02. 14:17:52

@popp: Te mindig sírsz a digók miatt. Totál megérdemelték a kiesést azon a meccsen, nem a koreaiak meg a bíró, hanem maguk miatt.
De hogy jött ez 78-hoz? :)

Walmer 2009.11.02. 14:21:07

@kroos: a '74es, volt minden idők legszarabb vébéje, mint köztudomású, olyan gyenge világbajnokkal, akit még egy NDK is lebuzizott ráadásul egy dagadt alacsony faszi volt a középcsatáruk, aki csak azért tudott néha eredményes lenni, mert a védők szétröhögték magukat, mikor meglátták.

A '66-os viszont meg annyira fasza volt, hogy még mindig írják a postot.

Donelly milyen mikor be van szarva egyébként:-)

kroos 2009.11.02. 14:32:09

@Walmer: mint én az első szigorlatom alkalmával:)
félpercenként egy öööö....D
szerencse a müsorvezető rendes és sokszor kisegíti.
Tisztára mintha vizsgázna:)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.02. 14:43:21

@kroos: mint ahogy a posztban is van (bevezetésben is elhnagzott), nem donnelly beszélt a rádióban, hanem én - ez egyébként max. egy órával az adás kezdete előtt derült ki.

A 78-as VB amúgy sem a legerősebb oldalam, főleg nem ha telefonon, fejből kell köpni a pontos eredményt/gólszerzőt/keretet/részleteket, időkorláttal, PC-vel stb.

De nem akarok magyarázkodni, ha szerinted szar volt hát szar volt, a hallgató véleménye ugye irányadó - bár én a fikát is más szempontból közelíteném meg. Majd a jövő héten javítok.

kroos 2009.11.02. 14:46:32

@heinrich: ááááááááááááá Bocsánat....fiú én nem erröl beszéltem hanem az elöző adásról.
Ezt amugy hol lehet meghallgatni?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 14:46:38

@sporttárs: Pityogok. A csalás szülte az asszociációt, úgy látszik másban is, mert nem én hoztam föl a témát. Szerinted megérdemelték a kiesést, szerintem meg nem.

Tőlem egyébként lapozhatunk.

kroos 2009.11.02. 14:48:12

@heinrich: 66,74,78, én ezeket nem találom, valaki esetleg?

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.02. 14:48:43

csodalom,h a vb-csalasok kapcsan a 66os angliai nem jutott eszebe senkinek - angol-argentin meccs jatekvezetese,donto 3. golja. teny,argentinat jobban nyomtak 78ban,de anglia sem lett volna vilagbajnok hatszel nelkul 66ban. azota sem,es valszeg jovore sem fognak. valogatott szinten nincs tulertekeltebb csapat anglianal. plusz meg luzerek is. semleges palyan semmivel sem ertek el tobbet,mint svedorszag,portugalia,horvatorszag.
tudom,a vilag legostobabb emberei koze tartozom,h igy latom,de attol meg ez a velemenyem...

maig ideges vok,amikor a 78as donto szoba kerul,mindig rensenbrink kapufaja ugrik be. a durva,h a holland csapat 1 crijffal es van hanegemmel gyengebb vt a 74esnel,de konkretan a dontoben kozelebb allt a gyozelemhez,mint munchenben. raadasul az olasz gonella igencsak argentinanak fujt - nem tevedett nagyokat,latvanyosakat,de minden vitathato,ketes szituacioban az argentinok javara dontott. es nem keves ien eset vt.

Walmer 2009.11.02. 14:49:44

@kroos: Hát igen, van akinek írásban megy, van akinek szóban...

Csak egy kérdés: Minn akadtatok ki a Bundás postban egy popp komment kapcsán? Nem tudom megnézni, mert benito, aki ugyan azt írta nagyon fasza kis komment volt, már kiszedte.

Walmer 2009.11.02. 14:51:43

@popp: áh, itt van az elkövető is. Mit szóltál be popp? Érdekelne. de tényleg.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.02. 14:54:27

@Walmer: Hagyjuk már ezt. (Ha érdekel elküldöm privbe.

Walmer 2009.11.02. 14:54:57

@ferenck: Annyire vártam már egy ilyen qrvaokos megmondógyereket.

Walmer 2009.11.02. 14:55:32

@popp: érdekel. Kíváncsi vagyoka sötét énedre.

shinigami 2009.11.02. 14:58:10

@ferenck:
ha a mostani angol csapatban a neveket nezed es azt h mit muvelnek a klubcsapataikban akkor nem mondanam tulertekeltnek...
ellenben ha azt h csapatkent egyutt mire mennek... hat ooo... na de majd most capello :)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.02. 15:01:07

@Walmer: sajnos nem lehet mindenki annyira okos,mint te,ugyh hiu abrand elvarnod masoktol,h hozzad foghato szellemi magassagokban szarnyaljanak...

az viszont teny,h az angol valogatott vilagversenyeken nyujtott teljesitmenye (mar ameikre eljut egyaltalan) koszonoviszonyban sincs a versenyeket megelozo,termeszetesen fokent a brit sajtoban napvilagot lato elvarasokkal. nem egyszer,nem ketszer vt igy,hanem mindig. egyetlen komoly eredmenyuk az 1990es vb 4. hely vt (es akkor meg a csapat is jo vt).

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.02. 15:01:31

@kroos: ezt még sehol, a több sztem kint van myspace-en.

Amúgy bukó, a 74 is én voltam (sztem vállalható, bár időzavaros lett a vége), Dani 58-cal volt utoljára.

Meghallgatni sztem myspace lehet (esetleg twitter?) - no majd gatyába rázzuk hamarost.

kroos 2009.11.02. 15:02:39

@heinrich: a 70-es Dony volt-.Én sehol nem találom, nem tudnál linket dobni legalább a 74-esröl?

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.02. 15:02:46

@shinigami: elkepzelheto,h capelloval megtorik az atok. de pl. spanyolorszag ellen nem sokat tennek angol tovabbjutasra/gyozelemre. nevek 2006ban is vtak. meglatjuk.

shinigami 2009.11.02. 15:09:44

@ferenck:
96os eb-n is nagyon jok voltak (bar lehet en latom maskepp mert akkor nekik szurkoltam, Gazza ownz)

a spanyolok ellen spec alapbol en sem, de capello nagy mokamester

Walmer 2009.11.02. 15:17:27

@shinigami: érdekes kérdés. ha a spanyolok kiesnek büntetőkkel az überszar olaszok ellen az eb-n, akkor a kutya se tenne rájuk egy kanyit sem.

így viszont a sok mágus kerek egy éve szopkodja őket. Ez is mutatja, mily csekély különbség van menny és pokol közöt.

kroos 2009.11.02. 15:20:00

hagyuk már az angolokat, a 78-as posztban ez megaloll:)

_benito · www.nst.blog.hu 2009.11.02. 15:20:26

@Walmer: azért ennek lehet némi köze a mutatott teljesítményükhöz is, nem? azt még egy ennyire hulladék olasz csapat is tudja, hogy bassza széjjel az ellenfél játékát, szerintem nem volt senki, aki azon nem azt kívánta, hogy a spanyolok menjenek tovább.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.02. 15:24:55

annyiban nem az,h a magyar valogatott argentinai szerepleset "megalapozta",h az idiota csapatvezetes vb elotti bemelegitesre lekotott 1 londoni vendegturat a vb-rol lemaradt anglia ellen,akik egtek a bizonyitastol,h megmutassak: ott lenne a helyuk. keagan-nel stb. amellett,h torocsik csaja es fazekas felesege londoni aruhazakban oregbitette a csapat hirnevet,a teljesen jogos 1-4 is demoralizalta a csapatot. szal,a realistabbak azert mar ott elgondolkodhattak arrol,h az akkori anglianal semmivel sem rosszabb argentinok,olaszok es franciak ellen mennyi a valos esely.

Walmer 2009.11.02. 15:32:13

@_benito: Én azt szerettem volna ha mind2en kiesnek.
A mutatott játékkal egyébként 20 éve sem volt gond. Szopkodás azért van, mert eb-t nyertek. De méginkább azért, mert a spanyolok nyertek eb-t.

Walmer 2009.11.02. 15:35:58

@kroos: látod, látod, ott vannak mindenhol:-)

kroos 2009.11.02. 15:36:40

@ferenck: igen ezt fentebb én már irtam,
+Fazekas után Kereki Zoli lett a kapitány, ez meg a csupaszív Pintért törte össze hogy nem ő:(

_benito · www.nst.blog.hu 2009.11.02. 15:36:46

@Walmer: hát, nem vagyok mérvadó akkor én sem, szopkodom őket rendesen.

szerintem ennek az az oka, hogy a silva, xavi, senna, iniesta - villa, torres csapatot egészen egyszerűen kurva jó volt nézni. ezek szerint nem tetszett mindenkinek.

davidmoyes 2009.11.02. 15:36:56

@BISMARCK: Rendben vaskancellár, legyen tésztás macska... és a németekkel mi történt? :)
Ja, és én most mit csináljak!?

Paul Newman Jr. 2009.11.02. 15:37:51

@Walmer: nem mellesleg lefociztak mindenkit, előtte, ott, azóta. pedig én nem is vagyok true spanyol fan, de ez tény.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.02. 15:41:39

@Paul Newman Jr.: ezt kar vt beirnod,mert hsz-ek sokasagat fogjuk olvasni az usa elleni konfoderacioskupa-elodontorol (termeszetesen a 78as vb kapcsan) :DD

Walmer 2009.11.02. 15:54:11

@_benito: de mennyi ilyen csapat volt már? és nem szopkodták őket.
Jesper Olsen, Morten Olsen, Elkjaer larsen-féle dánia, az őket aztán lemészárló Butragényó, Michel-féle Spanyolo, vagy a '90-es évek első felének Jugoszláviája.

Még1szer: azért tédeltek eléjük, mert nyerték az eb-t, ami nem baj, sőt. Csak egy kicsit már sok.
Mint írtam korábban: ha a büntetőpárbaj nem úgy alakul, akkor simán jönne a szöveg, hogy jó-jó, most megy nekik, a vébén meg majd kizúgnak a csoportból. Most meg aki nem őket várja a vébé dobogó tetejére, az legalábbis egy fasz.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.11.02. 16:51:13

@kroos: Ja, a '70-est én nyomtam, és először ülni a stúdióban (az '58 telefonról ment) valóban olyan, mintha vizsgázna az ember:D, mert ugye meg akarunk felelni a hallgatóságnak, és ez egy egészen más műfaj. (Szerencsére írásban néha sikerül;))

@smartdrive: Így igaz, Palotaira gondoltam is, de az idő szorításában elfeledkeztem róla:s
Majd bepótoljuk még egy posztban a legjobb játékvezetőinkről.

kroos 2009.11.02. 16:59:07

@donnelly: persze, tudom. Nagyképüség nélkül készségszinten vágom a vb.-ket (a magyar vonatkozásokat föleg) de élöben beszélni róla (ráadásul józanon) val.szeg. meg se mernék szólalni.

szempontpuska 2009.11.02. 17:39:41

@donnelly: addig szerényen hadd javasoljak egy posztot (többek között) Palotairól, a mi focitörténeti sorozatunkban:
orulunkvincent.blog.hu/2009/10/15/a_magyar_foci_utolso_nagy_korszaka_v

hüjeliba 2009.11.02. 18:00:04

Örülök ezeknek az összefoglalóknak , ez végre az első olyan vb. amire emlékszem is.
Argentínát segítő ítéletek, meg a nem érdemelték meg, ez olyan lerágott csont, de ez a csapat igenis nagyon jó volt !
Rossz csapaton nem lehet segíteni. Persze a fél világ a hollandokat akarta vb győztesként látni, sajnálták a 74-es döntő miatt, de itt olyan nyilt segítségek mint 11-es hada, lesen megállított támadások itt nem is voltak.
Az tény, hogy itt kezdett igazán gyorsulni a játék, lett domináns az erőfoci, és lettek egyre durvábbak a szabálytalanságok, de ez még nyílt támadófoci volt.

madbalee 2009.11.02. 18:32:28

@Walmer: A 2002-es VB-s bírói ténykedéseket illetőleg szerintem azért emlékszik mindenki inkább a Korea-Olaszra, mert az az olaszok elleni birói hadjárat kiteljesedése volt. Az egész torna alatt a digók ellen fújtak. A már sokat emlegetett 5 elvett gól elég mélyen él szerintem sokakban.
Gattuso-t, Vieri-t kérdezd meg, hogy mennyire fosik Byron Morenora.

Amúgy lehet, hogy a koreaiak hatására reaktiválták ezt a bíró bunda dolgot, és innét eredeztethető a Caliopoli ;)))

kroos 2009.11.02. 18:36:47

@szempontpuska: ez kurva jó gratulálok. Rég olvastam ilyen tartalmas foci-témájú írást, a kommentek meg különösen jók, ajánlanán is Benito figyelmébe ami az emelkedetségüket illeti.
Tényleg gratulálok, hidd el nekem ez nem szokásom.

szempontpuska 2009.11.02. 18:39:31

@kroos: köszönöm, jól esnek a szavaid. Várunk minden folytatáshoz a sorozatban!

_benito · www.nst.blog.hu 2009.11.02. 18:45:04

@kroos: én meg a tiédbe, ami a helyesírásukat. (meekkkkora találaaaat!!!)

kroos 2009.11.02. 18:48:00

@szempontpuska: én nem bánnám ha jeleznéd valamilyen módon ha esetleg lemaradnék az új részről, addig elolvasom az eddigieket.
@_benito: mikor lettél te ekkora pöcs?:(

_benito · www.nst.blog.hu 2009.11.02. 18:52:29

@kroos: amikor seggfejek elkezdtek a képembe mászni

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.11.02. 18:54:15

"Az" a Gemmil gól volt rajta a kazettán, amit Renton kicserélt, amikor lenyúlta Tommy házipornóját? Igen nagy örömet szereztetek nekem ezzel a rendkívül finom utalással :)
Ami viszont ennél is nagyobb vicc: jól tudom, hogy a torna végén a Fair Play díjat Argentína kapta? Muhaha...

kroos 2009.11.02. 18:55:05

@_benito: akarsz róla beszélni?

szempontpuska 2009.11.02. 19:15:16

@kroos: Oké. Holnap reggel jelenik meg a következő rész, (utána meglepetés) de ha csak egyetlen kommentet nyomsz, mindig küldök meghívót

madbalee 2009.11.02. 21:25:30

@szempontpuska: Én is várom a következő részt!

Hawkz 2009.11.02. 21:29:43

A hollandok gólját Nanninga fejelte a döntőben, ez biztos. A FIFA honlapján is ez áll, és faterom is mindig emlegeti. :D
Ismét egy nagyon jóra sikerült poszt, bár nálam eddig az előző, 1974-esről szóló visz mindent a zairei csapattal. :D

szbszig 2009.11.02. 23:43:39

Azt lehet tudni, hogy miért pont a mi selejtezőcsoportunk győztesének kellett interkontinentális pótselejtezőt játszani? A csoportok beosztásától függetlenül sorsolták, vagy a beosztás után, a csoportok erősségét figyelembe véve döntöttek így?

Vul-Kahn 2009.11.02. 23:49:56

@_benito: hazaesek hullafáradtan a melóból, mondom még annyi erőm van, hogy focibuzi lévén felmegyek az nst-re, és elolvasok minden posztban minden kommentet (amúgyis szokásom, hogy megpróbálok minden posztot és minden kommentet elolvasni, ha az időm engedi), az kb egy fél óra.
Gondoltam a 78as vb-s posztot hagyom a végére, erre ezt látom:_benito · www.nst.blog.hu 2009.11.02. 13:10:28
... hát LOL!

Figyelj _benito, én akkor ezennel én nem is rondítanék bele saját magad lejáratásába...

ui.: amit meg kroosnak írtál, az már csak hab volt a tortán.

Na nyugodalmas jóéjszakát!

A bukott Madonna a nagy didikkel Van Klomptól 2009.11.03. 00:27:02

Dél-Korea és Dánia-Svédország: itt mindössze annyi történt, hogy a digókat a saját fegyverükkel győzték le. Ilyenkor megy a hiszti, de amikor ők alkalmazzák ugyanezeket a "taktikákat", akkor sportdiplomáciáról beszélnek, meg arról, hogy "így vagy úgy, valamilyen úton-módon mindig a jobb győz" - ezt konkrétan egy olasz sráctól hallottam, hát muhaha.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.11.03. 06:53:44

argentín-peru így összefoglaló alapján nem tűnik bundának, talán az utolsó gól kicsit khmm...

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.11.03. 06:57:36

@Szigi.: A lebonyolítás "szerencsétlensége" ad lehetőséget a spekulációra, és akkoriban merült fel a gyanú árnyéka, nem mi találtuk ki:)

szempontpuska 2009.11.03. 06:57:49

@madbalee: szia! Akkor gyere!
Már megjelent..

kroos 2009.11.03. 07:48:25

@szbszig: ,,Azt lehet tudni, hogy miért pont a mi selejtezőcsoportunk győztesének kellett interkontinentális pótselejtezőt játszani?"
ezt én már kérdeztem
meg azt is hogy Bálint miért nem játszott...de nem jött válasz...:(

kroos 2009.11.03. 08:11:31

@Vul-Kahn: inkább csatlakozz az eddig 1 személyes kampámyomhoz hogy Heinrich rakjon ki uj bundás-posztot, mivel kurta jó kis forduló van mögöttünk.

ON

christvhu 2009.11.03. 10:05:11

@szempontpuska: Akkor én miért nem kaptam mailt? Már rég azt olvasnám......

szempontpuska 2009.11.03. 10:50:14

@christvhu: @kroos: Elnézést, de reggel nem vol tidőm szétküldeni.
Most kezdem az értesítőket küldeni, de már látom rajta vagytok
Azért küldjek ? :-)

christvhu 2009.11.03. 10:57:52

))))@szempontpuska: de csak, hogy érezzük a törődést)))
OFF:viszont..... remélem sokan átruccannak innen is és belenéznek a sorozatba. Aztán meg már úgyis rákattannak. Nekem szabad reklámoznom, abszolut kivülálló vagyok!!!
ON

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.03. 11:00:29

@christvhu: nem kell aggódni, én is olvasom a sorozatot, már mondtam is puskának, hogy kiteszek róla egy rövid posztot az összes eddigi linkkel, csak még nem jutottam oda :)

christvhu 2009.11.03. 11:03:42

csak látszad aggódás volt. Ismerve benneteket biztos voltam abban, hogy értékelitek azt a posztsorozatot. Mi meg, eccerű olvasók szerethetünk benneteket eccerre is)

szempontpuska 2009.11.03. 11:11:42

@christvhu: várd csak ki a jövő hetet! Ugye heinrich ? :-D

kroos 2009.11.03. 11:25:24

@christvhu: Bár egy kis versengésből még mi olvasók jól is jöhetünk ki:)

Zigi 2009.11.03. 18:52:58

@kroos: @szbszig: Szerintem egyszerű a magyarázat. Európában hármas és négyes csoportokra osztották a csapatokat a selejtezőben. A négyes csoportok első helyezettjei automatikusan kijutottak, és azok közül, akik a hármas csoportokat nyerték,a legrosszabb eredményt elérőnek kellett pótselejtezőt játszania Bolíviával. íme az európai selejtezőcsoportok végeredménye:

www.fifa.com/worldcup/archive/edition=50/preliminaries/preliminary=40/index.html

Legalábbis ennél logikusabb magyarázatot én nem találtam a kérdésre.

federicapellegrini 2009.11.03. 19:53:40

@Zigi: talán az logikusabb, hogy a négyes csoportoknál az első helyezett eredményeinél nem vették figyelembe a csoport utolsója elleni meccseket. de végülis tök mindegy, mert a magyarok lettek a legrosszabb csoportelsők akárhogy nézzük

szbszig 2009.11.04. 01:57:47

@Zigi: Ezzel az érveléssel van egy kis gond. Mégpedig az, hogy az 1974-es vébé előtt is ugyanez volt a rendszer, és akkor is a 9. csoport (megint a szovjeteké...) győztese játszott pótselejtezőt, pedig akkor nem onnan került ki a leggyengébb...

en.wikipedia.org/wiki/1974_FIFA_World_Cup_qualification_(UEFA)

szbszig 2009.11.04. 02:23:16

@solitaire: Na, mivel már szavazás is lett belőle (amit mondjuk éppen a válaszolók 90%-a elkomolytalankodik...), én is hozzászólok a kérdéshez. Elöljáróban annyit, hogy nem éltem akkor, és bár láttam már felvételeket a döntőről korábban, azokra se nagyon emlékeztem, úgyhogy most álltam neki kutakodni.

Nekem a helyzet olybá tűnik, hogy az argentin tévések hibáztak, amikor Poortvlietet mutatták ünnepelni, és az ő nevét írták ki. A bejegyzéshez mellékelt videóban a francia kommentátor is Nanninga nevét említi, és a korabeli közvetítéseken is őt mondják. YouTube-on fent van az egész meccs részletekben, a gól ebben a videóban látható (2:20-tól érdemes nézni):

www.youtube.com/user/Omar1000AK#p/u/44/8smOm9JlHlY

Az angol kommentátor szép sorban mondja a labdához érőket, úgyhogy lehet követni: Rensenbrink szerez labdát középen, lepasszolja balra Poortvlietnek, az visszaadja középre Haannak, ő pedig kiadja jobbra Van de Kerkhofnak, akinek a beadása után születik a gól. Aminél egyrészt Nanninga nevét mondja rögtön; másrészt pedig Poortvliet mozgása nyomon követhető végig az akció folyamán, és bár egy fél másodpercre kitűnik a képből, akkor is csak ő lehet az, aki középen elsőként érkezik (aki nem fejel végül). Szóval a konklúzió az, hogy a kommentátornak szinte biztosan igaza van, és Nanningáé a gól, máskülönben nemcsak a fejelő játékost, hanem az összes többit is előtte az akció folyamán össze kellett volna kevernie, ami igen valószerűtlen. ;)

Zigi 2009.11.04. 10:48:54

@szbszig: Akkor ezek szerint a 74-es és a 78-as VB-n az volt a szabály, hogy az európai 9. csoport győztese pótselejtezőt kell, hogy játsszon egy dél-amerikai csapattal( vagy az, hogy a szovjetek semmiképpen nem juthatnak ki a VB-re, addig játszanak pótselejtezőt, amíg ki nem esnek :DD).

kroos 2009.11.04. 11:05:14

@Zigi: azért köszönöm de szerintem sem ül..

kroos 2009.11.05. 15:19:55

ha lementek a vb posztok csinálhatnánk egy all time all star csapatot.pl.
Filiol-Carlos Alberto-Beckembauer-Baresi-Fachetti
Garrinha-Bozsik-Matthaus-Maradona
Cruyf,Puskás

magic kefír 2009.11.05. 15:39:59

@kroos: annyira idegesítő, hogy képtelen vagy odafigyelni a legalapvetőbb helyesírási szabályokra sem, nem használsz írásjeleket, és iszonyúan zavarosan fogalmazol.

A csapatodból 4 embernek sem bírtad helyesen leírni a nevét, ennyivel tiszteld már meg őket. Tudom, rohantál, én meg nyelvtannáci vagyok.

Fillol lenne az all time all-star kapus?
:meg van döbbenve:

Ennél már csak az viccesebb, hogy szted (vajon milyen alapon???) Puskás még magyarországon sincs a legjobb 10-ben (vagy 5-ben, már nem emlékszem) - de az világ-evör válogatottadban ott a helye. lol.

kroos 2009.11.05. 16:23:43

@magic kefír: annyira leszarom:) Nem muszály olvasni amiket írok, ugord át nyugodtan.
amugy meg irtam a felsorolás elött hogy ,,pl".

balu11 2009.11.05. 16:28:59

@magic kefír: veszélyes dolog helyesírással kötözködni kommentekben... Meg belekeverni a tiszteletet...

"magyarországon"

"annyira idegesítő, hogy képtelen vagy odafigyelni a legalapvetőbb helyesírási szabályokra sem"

(no offense, de ez csúnya öngól volt)

kroos 2009.11.05. 16:38:40

@balu11: Mindegy.
Én egy szavazás-félére gondoltam, mint ami pl. most is kint van annak a bizonyos holland gólnak a kapcsán.
Például ki lenne a kapus, és akkor kiraknák a szerkesztők opcionak az általuk vélt legjobbakat
Combi, Mazurkiewiz, Zoff meg ilyenek.
Aztán a végén megnéznénk milyen csapatot raktunk össze.....

solitaire 2009.11.05. 17:18:37

@szbszig: Mea culpa! Nekem is megvan a teljes meccs, angol kommenttel. A kommentátor ott is Nanningát említi, aztán még jobban utánanéztem és találtam fényképfelvételeket a gól pillanatáról, amin egyértelmű hogy Nanninga.

retroflexus 2009.11.05. 19:41:33

Nekem volt egy pár sörös fogadásom néhány évvel ezelőtt a holland gól szerzőjével kapcsolatban. Én Poortvliet-et mondtam, a haverom Nanninga-t. Az én érvem egy Képes Sport-ból kivágott, évekig a falamon lógó kép volt Poortvliet-ről. A közvetítésben Vitray, ha jól emlékszem, Nanninga-t mondta. Döntésként bementünk a Nemzeti Sport archivumba, előadtuk a problémánkat. Az ott lévő archivum-gazda le is akart beszélni róla, ő tutira mondta Nanninga-t. Aztán előkerestük az adott számot, az meg engem igazolt, a Népsport Poortvliet-et írta.
Azóta sokszor láttam azt a gólt, módosítanám az álláspontomat, szerintem Nanninga fejelt. Meg a fifa.com is őt írta. De azért azt a megnyert pár üveg sört már senki nem veszi el tőlem... :)

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.05. 19:53:34

az altalam latottak alapjan kb igy festene minden idok 11e:

zoff - cafu,beckenbauer,r. koeman,roberto carlos - rijkaard,platini,ronaldinho,maradona - cruijff,van basten

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.05. 20:08:25

@donnelly: igen. igaz csak 5 evig vt a topon,de szamomra az az 5 ev crujffi,maradonai magassagokat jelentett. zidane-nal konkretan platinit is sokkal tobbre tartom. amugy zidane naon szimpatikusan lenyilatkozta,h platini minden idok legnagyobb francia labdarugoja. 98as vb-t szokas zizou nagy fegyvertenyei kozott emlegetni: csoportmeccseken nem sokat fakajtott,szaud arabia ellen ki is allitottak,aztan eltiltas,negyed- es elodontoben egy vt a sok kozul,a dinton ketszer szerencsesen a fejere pattant a labda. 2000es eb-n mar valoban zseni vt,aztan 2006ban is,de ezzel 1utt nincs bent a 11emben.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.11.05. 20:33:46

@ferenck: Zidane-nál csak a VB-n nyújtott teljesítményét vetted figyelembe, Dinnyónál nem. Zizou a vébéken kívül klubjaiban úgy 5-6 évig gyakorlatilag hibátlanul játszott, ez egyedülálló.

rexford 2009.11.06. 02:52:29

@kroos: "amugy nem tudja valaki melyk magyar bíró vezette a 66-os inter madrid bek elödöntőt?"

Vadas György

kroos 2009.11.06. 08:12:17

@retroflexus: ,,Vitray, ha jól emlékszem, Nanninga-t mondta"
ezt nem hiszem, ő nem is ismert ilyen neveket:)))
@rexford: igen azóta én is utána néztem. Ő volt akit leköptek mert nem akart az Internek fujni.
(elötte meg tudták győzni az aktuális bírót).
A legszarabb hogy az a bizonyos köpés egy magyar embertől származott aki az Inter képviseletében járt el.Valami Solti vagy Soltész.....
@donnelly: :) azt hiszem nincs olyan összeállitás amit ne lehetne lol-ozni.
Valaki ugyis kimarad.A szavazást gondoljátok meg.
Lehetne szűkiteni a kört hogy pl. akik a Vb-ken nagyot nyujtottak. Így pl. Dinho tényleg kimarad.
Meg Puskás is.

kroos 2009.11.06. 08:16:04

@ferenck: @donnelly: Az én 11-em.
Valdir Peres
Leandro-Oscar-Luisinho-Junior
Zico-Socrates-Falcao-Cerezo
Seginho-Eder:))))))))
Itt van hozzá pár gól is.
www.youtube.com/watch?v=zZxvYy5-ekI
érdemes megnézni aki még nem látta.

rexford 2009.11.06. 10:30:45

@kroos: Azt le se merem írni, hogy kinek a megbízásából járt el ez a Solti nevű ember, ráadásul 64-ben és 65-ben is. 66-ban nem jött össze, pedig nagyon igyekeztek: 5 Mercedes ára, aranyóra, műszaki cikkek. Vadast nem tudták megvenni, cserébe soha többé nem vezethetett nemzetközi meccset (pedig csak abban az évben lett FIFA-bíró), mert Soltinak az MLSZ-nél is voltak cimborái. Szép történet.

kroos 2009.11.06. 10:53:38

@rexford: Solti az olasz szövetség embere volt nem?

rexford 2009.11.06. 12:51:43

@kroos: Közvetve legalábbis biztos, mert Italo Allodi csicskása volt, aki főnök volt az Internél, Juvénál, stb., és a covercianói komplexumot is vezette, tehát a szövetségnek is dolgozott. Allodi fedezte fel egyébként Moggit is. :)
Az a bizonyos Inter-Real meccs után Solti felhívta az MLSZ főtitkárát, Honti Györgyöt, hogy Vadas elcsalta (!) a meccset. Utána nem vezetett több nemzetközi meccset.

kroos 2009.11.06. 12:53:51

@rexford: ,,Allodi fedezte fel egyébként Moggit is. :)"
Mint Tichy Garabát?:)

rexford 2009.11.06. 13:01:05

@kroos: Vagy mint Lothar Husztit. :)

berochello 2009.11.09. 13:17:00

Nanninga gólja után Poortvliet-et mutatták, ahogy Csapó gólja után Zomborit.
süti beállítások módosítása