Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Ki nem ugrál, mind ghánai!

2009.10.13. 15:18 _benito

Annyiszor mutatta már meg az U20-as válogatott, hogy nyoma sincs mentalitásában a többi magyar válogatotténak, az ember így könnyebben elhiszi azt is, hogy újra meg tudja tenni, még ha minden ellene szól is. Mert most nagyon sok minden szól ellene, ezt ne vitassuk: két hosszabbításos meccsből érkezve kell helyt állniuk egy afrikai csapattal szemben, amelyből egy szem védő hiányzik majd, miközben nálunk csapás jött csapásra. Koman középpályán bemutatott mistackle-je lefejezte a magyar csapatot, a tornát eddig végigjátszó Szekeres Adrián eltiltása pedig az eddigi legjobb csatárokkal támadó ellenféllel szemben ütött nagy lyukat a védelmünkbe. Hess, varjak, hajtás után nézzük inkább, mi szól mellettünk. Rádió Q 99.5 műsorából felhívtuk Korcsmár Zsoltot, érdemes meghallgatni, igen érdekes dolgokat mond az újdonsült csk.

Először is Németh Krisztián, aki a kapu előtti határozottságával kiemelkedik az egész U20-as világbajnokság mezőnyéből. Némethnek ugyan sokkal több dolga lesz Ghána ellen, mint korábban, hiszen nem lesz ott mögött Koman, aki olyan passzokkal találja meg, amiket már csak be kell lőni, de ha egészségileg rendbe jön, bírnia kell. Várhatóan Simon András kezd mellette, vagyis inkább mögötte, mert a Cordoba csatára lesz az, akinek az ellenfél térfelén pótolnia kell az irányítót. Ez persze csak akkor sikerülhet, ha Gosztonyi is jól játszik, mert a három védekező középpályással kiálló magyar csapat elsősorban a biztonságra törekszik majd. Mindkét játékos meg tudja oldani a rá váró feladatot, és ha nem védekezünk nagyon mélyen, akkor ez a taktika működhet.



Egy világbajnoki elődöntőben vagyunk, itt már nagyon sok mindennek kell klappolnia ahhoz, hogy zsinórban harmadszor borítsuk fel a papírformát. A FIFA szakemberei mind a magyarok szervezettségét jelölték meg a csapat nagy erényeként, a felnőtteknél jóval szertelenebb játékosok ellen valóban jól teljesítenek a mieink. Erre lehet most is építeni, de még muszáj lesz hozzá is tenni valamennyit mindenkinek. Pöte egyik meglátása ugyanis az volt, hogy ezt a meccset egy nem feltétlenül sztárstátuszú játékosunk dönti el (nevet is mondott: a korábban kosárlabdázóként az év játékosának választott Gosztonyitól várja a mannát), és egyet kell értenünk vele. A szélső például ideális választás, mert nem játszott rosszul eddig a tornán, de még adós egy nagy durranással, ha már a 60. perc környékén mindig elfárad.

A körmendi kosaras csávótól várná az ember, de a napokban Hegyi Ivánnal csörtéző heinrichtől származott a nap kosárlabdás meglátása: „A ghánaiak streetballos egy-egyezéssé silányítják a játékot. Labdást körbevenni, lecsapdázni, kifosztani, sorsára hagyni, lekontrázni.” Ebben egyébként egyetértett Pöte is, aki szerint fontos lesz elkerülnünk, hogy szabadon centerezzenek. Ez annyiból problémás lesz, hogy Debreceni behúzódik a kiállított Szekeres helyére, így a jobbhátvéd posztján megint gyakran kell majd Szűz Mária, magyarok szentanyja kegyes közbenjárásáért fohászkodnunk.



Egervári azt mondta, egy teljes magyar csapatot nem féltene Ghánától, de a kedd délután pályára lépő csapat miatt is nyugodt, mert tudja, mennyire akarják a fiai a sikert. És pontosan az kell, hogy mindenki érezze, most tényleg pluszt kell adni. A csapat eddigi nagy erénye a két zseni, és a szervezettség volt. Mivel a zsenik száma lecsökkent, a szervezettség továbbjavításával kell pótolnunk, ami már csak azért is nagyon jó ötlet, mert Ghána afrikai focit játszik, azaz pont a szervezettség az, amivel megzavarható. Futni, és ütközni fognak, nagyon agresszíven támadnak majd le a saját térfelükön, hogy gyilkos kontrákat vezethessenek, ezért Egervári érzésünk szerint három védekező középpályással áll majd fel. A ghánaiak várhatóan nem készülnek nagy középpályás erőkkel, ezt a csapatrészt ők gyorsító zónának tartják, amit vagy át kell ívelni, vagy a labdával kell átviharzani rajta, ha itt megállítjuk őket, megzavarodhatnak.

Úgy kell, mintha mindketten ott lennének

Heinrich további meglátása (ez az nst-levlistán szurkolói ének formájában érkezett), hogy lőni kell már 30-ról, ami a csövön kifér, és külön felszólította a keret eddigi egyetlen csalódást okozó tagját, Dudás Ádámot, hogy eddigi hibáit jóvá téve lőjön győztes gólt. Pöte még annyival kontrázott rá, hogy bármi lesz is, már így is nagyok voltak a fiúk.

És ez kulcsmondat, mert most már valóban nem nagyon tud semmi olyan történni a magyar válogatottal, hogy ne nagyon jó érzésekkel emlékezzünk vissza a világbajnokságra. Ne feledjük, ha kikapunk, még vár ránk egy nyerhető bronzmeccs is. De ne foglalkozzunk egyelőre ezzel, koncentráljunk inkább arra, hogy a csapat képes legyen zsinórban harmadszor is erősebb ellenfélle szemben továbbjutni. Volt már drámai büntetőpárbaj, hosszabbításos horror, vertek már agyon, és mi is osztottunk már ki iszonyatos spencereket, úgyhogy nagy meglepetés már nem érhet minket ezen a világbajnokságon. Ha viszont csak azt nézzük, hogy a játékunk a torna eleje óta meccsről-meccsre javul, ráadásul minden egyes összecsapáson új erényekkel sokkolta ellenfelét a magyar csapat, akkor most kell majdnem a legjobban játszanunk. Az meg már elég lesz, a legjobbat ráérünk a döntőben elsütni Brazília ellen.

Két későn ébredő kollégánk háromdolog formátumban küldte meglátásait, íme Garcia bőrmester igéje:

1. Futáccsal kellene kezdeni, mert úgy tűnt, hogy több terhet tud levenni Németh válláról meg egyébként is hiányzik a legjobb ghánai belső védő, így a szokásosnál is zavartabbak lesznek hátul.

2. Nyugodtan vissza lehet állni, hogy ne legyen tér a soraink között, mert a koreaiak is ezen szívtak. Ehhez jól jönne egy korai vezető gól és egy korai ghánai kiállítás. Mindkettő papírforma a körülményeket és az utóbbi meccseinket figyelembe véve.

3. Mennyire kurvára jó azon gondolkozni, hogy mi lenne jó, a pár óra múlva kezdődő Vb-elődöntőben, ennél jobb már csak pénteken lesz.
 
+1 Németh igenis el fogja dönteni ezt a meccset is a javunkra, attól még tud gólt rúgni meg szabálytalanságokat kieszközölni, hogy az ellenfél pont erre számít, és valahogyan be kell gyűjtenie a gólkirályi címet is a Vb-győzelem mellé.

Utolsóként pedig Benő ragadta magához a mikrofont:

1. Ghána még nem találkozott komoly ellenféllel.

2. Kicsit meglepődtem a csapatösszeállításon: a három védekező(bb) középpályás remélhetőleg azért (is) van, hogy besegítsenek a szélsőhátvédeknek. Az ő szerepük ugyanis kulcsfontosságú lesz: a ghánaiak fejjel verhetőek, ehhez viszont szükség lesz széljátékra, ami ebben a formációban igazából csak tőlük várható. Ugyanezért (fejjáték erőltetése) hiányolom Futácsot is a kezdőből. Igaz, a világbajnokságon egyelőre úgy tűnt: Egervári knows.

3. Remélem Németh lesz annyira nagyképű, pofátlan és nemtörődöm, hogy ezt a meccset is eldöntse sérülten/betegen, még akkor is, ha ezért csúnyán megkapja majd a magáét.

Végül pedig az össznépi három dolog

1. ki

2. nem

3. ugrál...!

288 komment

Címkék: u válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr761447367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goyo 2009.10.13. 18:20:40

Szép volt fiúk!

simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2009.10.13. 18:20:59

sebaj van egy generáció akikben benne van a lehetôség h gerince lehet egy jobb felnôtt válogatottnak... még pár év és kiderül...

SZÉP VOLT FIÚK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Árpádka 2009.10.13. 18:21:27

Szép volt egy rossz szavunk nemlehet max Présingerröl

flea 2009.10.13. 18:21:43

B****a meg Egervári, hogy a szünetig várt a cserével, nekem az a véleményem. Ezek a srácok döntőt érdemeltek volna, és meg is csinálják, ha a 20. percben jön a csere.

Ronal-d'oh! 2009.10.13. 18:21:45

Le a kalappal! A bronz lazán meglehet, és remélem meglesz, mert a fiúk nagyon megérdemelnék!

bög 2009.10.13. 18:21:45

szép volt fiúk!

_KingJack_ 2009.10.13. 18:21:52

Szép volt fiúk, büszkék vagyunk rátok!
Ami különösen örömteli, hogy a 2. félidei csapat az ún. sztárok nélkül egy remek ellenfelet focizott le a pályáról.

Lacóka 2009.10.13. 18:21:54

csodálatosak vagytok! magyar válogatott meccs után sose voltam még ilyen közel a síráshoz. ezt a csapatot nem lehet nem szeretni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.13. 18:22:11

Szép volt fiúk, fel a fejjel! Ezt a második félidőt kitehetjük a kirakatba! Bebizonyítottuk, hogy ott a helyünk a négy között! Costa Ricát meg kell ütni és lesz egy szép érmünk!

badblood 2009.10.13. 18:22:29

Adtunk Ghánának két gól, -és egy félidő előnyt, amivel aztán már nem tudtunk mit kezdeni... Kár érte... :((

De: Szép volt fiúk!!! (és még nincs vége!!)

Ronal-d'oh! 2009.10.13. 18:23:06

@flea: szerintem Egervári nagyon jól csinálta. Első félidőben nem ütött volna ekkorát a két csere, a sors viszont rohadjon meg, hogy Némó is beteg lett az eltiltott Voli mellé.

calciomax 2009.10.13. 18:23:59

Maradt némi hiányérzetem de ful respect a fiúknak különösen az utolsó fél óráért. Megmutatták hogy nem Koman,Németh csapat ez hanem anná sokkal több!!!!

flea 2009.10.13. 18:24:25

@nekedX: nem 2 cserén, csak egyen dühöngök. A Présinger-Vargán.

Ronal-d'oh! 2009.10.13. 18:25:12

@flea: Hát az meg benne van, előre senki sem tudhatta, hogy szegény srácnak szar napja lesz.

flea 2009.10.13. 18:25:32

(mehehe, Sport Géza elfelejtette leállítani az órát... ott van, hogy vége, de kiírja, hogy 90+9')

r_magpie 2009.10.13. 18:25:51

ez nagyon szép volt, az elcseszett első félidővel együtt is! még a fordítás is benne volt a meccsben.

és a végén mennyivel jobb lesz felszabadult bronzérmesként hazajönni:)

flea 2009.10.13. 18:26:32

@nekedX: nem a szar napja miatt, hanem mert látszott, hogy ha nem jön azonnal egy középpályás, megszórnak... és nyilván a legharmatosabb védőt kell lehozni akkor már...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.13. 18:26:45

Amúgy ennek a csapatnak még a cseresora is komoly. Balajti és Varga Roland mekkorát játszottak már. Pedig utóbbi eszünkbe sem jutott, mikor Koman pótlásról tanakodtunk.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.10.13. 18:28:37

Negyvenöt perc után majdnem kikapcsoltam a tévét, aztán csak ott maradtam. Jól tettem. Szép volt!

Viszlat 2009.10.13. 18:29:10

Először is: szép volt fiúk! Hajrá a bronzért!

Valszeg az volt a gond, hogy megnézték a felnőttek szombati meccsét és egy félidőbe telt mire kiverték a fejükből azt a szottyadt iszonyatot.

Integető hajbókoló lufiember 2009.10.13. 18:30:17

Minden elismerésem a srácoké. Bennem is maradt hiányérzet, az a kis hernyó aki azt súgja a fülembe, hogy ez a Ghána verhető volt. De bánkódni mégsem lehet, mert sokkal többet mutattak most, mint amit egy szimpla csapatról látni és megállapítani szokás. Hasonló szép sikereket és kitartást a jövőben!

Le a kalappal, Thumbs up és persze...

Szép volt fiúk!!!

Leito 2009.10.13. 18:30:20

A tűz nélküli, lélektelen játék nem elfogadható! Nyomát sem láttam a nyilatkozatokból hallható "1000 fokon égnek a srácok, nem kell őket motiválni"-dumából!
Az már csak hab a tortán, hogy ezzel a fossal is majdnem meglett a hosszabbítás...
Ez a teljesítmény persze nem annullálja az eddigieket és remélem a bronzért ölni fognak a srácok!
Kár érte, RIA-RIA!

Titi120 2009.10.13. 18:30:29

Minden elismerésem a srácoknak, köszönjük !

A csapat felállításáért és a teljesen elbaltázott, gyáva első félidei taktikánk miatt viszont rajzban küldöm el Egervárinak, hogy mit gondolok róla ...

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 18:31:50

Grat a válogatottnak! Ezúttal a megalázó vereség nagyon is reális lehetőségéből hozták vissza ezt a meccset annyira, hogy az utolsó tíz percben egy kis szerencsével még egyenlíthettünk is volna.

Kérdés: az első félidőt eltaktikáztuk? vagy ha már akkor is így állunk fel, mint a 2. félidőben, akkor 4-et kapunk, nem kettőt.

(kizárt, hogy ezek a ghánai csókák mind 20 éven aluliak legyenek.)

papercut 2009.10.13. 18:32:31

Üzenet a foci minden gyáva szarjának:Így bármikor ki lehet kapni!

flea 2009.10.13. 18:34:17

@Irapuatótól Szuezig: szerintem úgy kevesebbet kapunk, mert hiába értékesítik jobb arányban a helyzeteket, ha sokkal ritkábban jutnak el a kapu elé... Különben mivel magyarázod, hogy a második félidőben csak egyet kaptunk?

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.10.13. 18:34:36

José Altafini (talán valakiknek ismerős a név) a Sky Italián dícséri a magyarokat. Szerinte annyi történt, hogy az első félidőben kijött a fáradtság a válogatotton, de a cserék jól sikerültek, úgyhogy nem vélteltnül voltak a magyarok a végén csalódottak.

jazs 2009.10.13. 18:34:47

@popp: Na megkövetem az egész csapatot, téged is, rizlát is, mert pont ezt vártam tőlük, hogy ilyen helyzetben se törjenek le. Most nagyot küzdöttek és így ki lehet kapni bárki ellen.
Gratulálok a fiúknak, csak így tovább! :)
Most tényleg csak annyi hiányérzetem van, hogy kicsit türelmetlenek lettünk az utolsó percekben, ha még erősebbek vagyunk mentálisan...

BruceWayne 2009.10.13. 18:35:34

Először is jár a gratuláció az egész csapatnak, nagyon szép eredmény a 4 közé jutás!
De ezért az első félidőért nagyon nagy kár...........

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 18:37:42

@flea: tipikus afrikai mentalitás: leálltak/elbízták magukat/kiengedtek, mikor már úgy érezték megvan a meccs.

BruceWayne 2009.10.13. 18:38:06

ez a Varga Roland amúgy miért volt csere?

Strigo 2009.10.13. 18:38:31

1. Egervári jól nyúl bele a meccsekbe, és remekül motiválja a srácokat.
2. Ilyen hozzáállással, mint a második félidei, simán hozható a bronzmeccs.
3. Jó lenne ezt a csapatot az olimpián látni három év múlva.

flea 2009.10.13. 18:39:20

@Irapuatótól Szuezig: pont a harmadik góljuk nekem nem ezt üzeni, de lehet, hogy igazad van.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.13. 18:39:26

Igen onnan is lehet nézni, hogy Egervári eltaktikázta meg onnan is, hogy milyen jól cserélt ő vagy Kenyeres,

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 18:40:57

ja: és ezen a meccsen bebizonyosodott, hogy a Koman/Németh páros nélkül is jó csapat ez. Csak ki kéne kristályosítani azokat a csapatszerkezeteket, amik védekező és támadó felállásban is ütőképesek nélkülük. + össze kéne szokniuk ehhez.

Sanyi bácsi megcsinálja, remélem. Hajrá!

kukonyalori 2009.10.13. 18:42:36

Bravo Fiúk! Nagyon nagyot küzöttetek. Megérdemeltük volna a hosszabbítástást.
Nem kell csüggedni, meg kell nyerni a bronz meccset.

Hajrá Magyarok!

Ineteq 2009.10.13. 18:42:53

Először is szép volt fiúk! Volt tartás a csapatban végig.

Ami kurvára dühített, az a magyar média szokásos hozzállása a meccshez. 3 napja csak azt olvasom, hogy a ghánaiak milyen jók, milyen erősek, milyen gyorsak, ment a mentális felkészítés, hogy nem baj, ha kikapunk. A eurosporton is vagy 6szor elmondta a speaker az első 20 percben.

Az Egervári témához meg annyit, hogy vb-elődöntőbe vezette a magyar válogatottat 50 év után. Pont. Tessék utánacsinálni.

Titi120 2009.10.13. 18:44:13

@popp:
Ugyan, az első félidei felállás, taktika (3, azaz három támadó szellemű játékos volt a pályán !) után nem volt nehéz nyerőt húznia.

BruceWayne 2009.10.13. 18:45:06

egyébként ez a ghánai csapat abszolút verhető volt, az első félidőbe csomószor vihettük volna rájuk a labdát létszámfölénybe de vagy nem bírtunk 10 méterre passzolni, vagy csak 2 ember indult meg. Annyira látszott a fáradtság és az elképzelés nélküliség az egész csapaton, senki nem tudott semmi értelmeset kezdeni a labdával, nagyon nagyon hiányzott Koman. 2 félidőben viszont a 3 becserélt támadó nagyon adta, kár hogy Egervári nem rakta egyiküket sem a kezdőbe. a Simonban viszont én nem tudom mit látnak.

flea 2009.10.13. 18:45:21

@Ineteq: tény, hogy az eddigi meccseken jól tette a dolgát, de a mostanit akkor is elk...ta.

Azt se felejtsük, hogy 2 héttel ezelőtt vette át a csapatot. Tehát jól vezeti, de nem ő készítette fel. Majd ha jövőre U-21-esként is alkotnak valamit, akkor lehet ajnározni.

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 18:45:34

@flea: mindegy most már sosem tudjuk meg, de tapasztalatnak kiváló volt. Azt mondják a vereségből többet lehet tanulni, mint a győzelemből. Nem tudom, de ebből a meccsből szerintem a játékosok egyenként, a csapat és az edző is sokat profitálhat. Remélem, megteszik.

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 18:49:24

@Nerazzurri: szerintem is verhető volt, főleg a védelmük miatt. Balajti a gólja előtt vagy 4 szer tolta meg a labdát az átvétel és a kapura lövés között, és így sem ért oda senki. Azért ezt mondjuk az olaszok ellen nem lehetett volna megtenni.

flea 2009.10.13. 18:50:27

@Nerazzurri: azért ne feledjük, hogy az a Simon adott Futácsnak egy, hogy úgy mondjam, forintos passzt. :)

@Irapuatótól Szuezig: egyetértek, úgy legyen.

Sath 2009.10.13. 18:51:07

kibaszottul szép volt!

jazs 2009.10.13. 18:52:11

@popp: Nálam Eger is bebizonyította, hogy nem annyira szar, mint Honduras után gondoltam volna.
Persze nem tartom most se zseninek, mert az alapfelállás nem bizonyult jónak, de azért abban is lehet szerepe, hogy a szünetben fel tudtunk állni a padlóról, ezt ne vitassuk el tőle szerintem.

Ineteq 2009.10.13. 18:52:57

@flea: 2 héttel ezelőtt vette át a csapatot, attól a Burentől akivel egy évig szopóágon volt a csapat (legutóbb Wales alázott el, ha jól emlékszem).

Egyébként pedig iszonyat fáradt volt a csapat, nagyon látszott. Ólomlábakon jártak, csak a cserék frissítettek.

kukonyalori 2009.10.13. 18:55:59

Mennyetek most már a büdö p..csába (akinek nem inge ne vegye magára) fanyalogni. NAGYON BÜSZKÉNEK KELL LENNI ERRE A CSAPATRA, ÁS SZURKOLNI, HOGY MEG LEGYEN A BRONZ.

HAJRÁ MAGYAROK!

Titi120 2009.10.13. 19:04:49

fifa.com:

" ... Leading 2-0 with just under 20 minutes to go thanks to a first half brace from Dominic Adiyiah, Quansah's 81st minute effort was sandwiched in between strikes from substitutes Marko Futacs and Balazs Megyeri. "

"The striker's first touch should have been dealt with by the left back, but his slip allowed Megyeri to take advantage; as all he had to do was pass the ball past Agyei and into the net. "

Nem baj, majd a bronzmeccsen megtanulják Balajti nevét is. ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.13. 19:05:13

Jó hogy nekünk nem ment az első félidőben, de azt se felejtsük, hogy a ghánaiak meg ellenállhatatlannak tűntek, nagyon jól tolták. A második félidőben jól mentünk, de a ghánai kontrákban is benne volt a gól. Szerintem egy nagyon jó csapat ellen veszítettünk emelt fővel. Arra meg, hogy még esélyünk is lesz a második félidőben, a szünetben még egy rajzolt pöcsöt sem adtam volna.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.13. 19:08:58

Óriási meccset játszottunk megint, FULL-SIZE respect a csapatnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.13. 19:12:16

Talán csak annyit mondanék:

ha semleges nézője lennék ennek a világbajnokságnak, akkor is beleszerettem volna ebbe a magyar csapatba. 13 gólt lőttünk, 10-et kaptunk, a padlóról álltunk föl nem egyszer, a tornán is, a csehek ellen is, Ghána ellen is, háomszor küldtük padlóra az olaszokat, óriási meccseket játszottunk. Magyarokat minden vébére!

doktor.dikhed 2009.10.13. 19:27:56

"Mennyetek most már a büdö p..csába (akinek nem inge ne vegye magára) fanyalogni. NAGYON BÜSZKÉNEK KELL LENNI ERRE A CSAPATRA"

Elmegyek a büdös p*csába, ha kell, de nem tudok igazán büszke lenni rájuk. Szeretem őket, és dühös is vagyok.

Az első félidő szánalmas produkciója láttán azt mondtam magamnak, oké, ennyit tudunk, leiskoláznak (sajnos velünk együtt Európa is ég).

A fél csapat állt a pályán. Üres ember üresnek próbált játszani és 3 méteres passzokat rontottak el. Ghána megpróbálta megmutatni, hogyan kell focizni, de nem figyeltük az első leckét...jött a második. Igaza volt a riporternek: "A magyar csapat és a labda sajnos egymástól független életet él."

Aztán a második félidőben megmutattuk, hogy mit lehet megcsinálni ezzel a ghánai védelemmel: BÁRMIT. Nem is értem ezt a védekező taktikát az ellen a csapat ellen, aki egy kivételével minden meccsén kapott gólt - de inkább gólokat) a vb-n... A másik, hogy az első félidőben látott motiválatlanság is érthetetlen.

Az előzetesek alapján szép eredmény volt, hogy idáig menetelt a csapat. A pályán látottak alapján viszont fájdalmas a vereség, aminek a hibáiból ha nem tanulunk, lesz egy újabb tehetséges, de eltékozolt generáció.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.13. 19:37:44

@doktor.dikhed:

Látom, sokakkal egyetemben te sem láttad a Ghána-Dél-Korea meccset. Mert az pontosan ugyanígy alakult. Az első félidőben Ghána ott is brutálisan jónak, erősnek, ellenállhatatlannak tűnt, el is mentek 2-0-ra. Aztán a második félidőben Korea egyszerűen lefocizta őket (mint a Barca a Chelsea-t :-)), de Ghána még veszélyesen kontrázott, így lett 3-1, majd 3-2.

Vagyis Ghána egyáltalán nem gyenge csapat, sőt. De úgy látszik, hogy azt az agresszív erőfocit, amit mutat, nem bírja 90 percen át. Persze kár az első félidőért, de nem lennék meglepve, ha Ghána a brazilokat is meglepné az első 45 percben egy duplával. Az már a magyar lelkierőt dicséri, hogy egy pillanatra sem adták föl sem a srácok, sem az edzők, ültek a cserék is, a végén úgy jöttünk, mint a veszedelem, és meggyőződésem, hogy 3-3 után (ohh...) már mienk lett volna a hosszabbítás.

De nem baj, soha rosszabb világbajnokságunk ne legyen, mint amelyen három nappal a vége előtt a bronzmeccsre készülhetünk!

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.10.13. 19:38:54

"Nagyon sajnáljuk, elnézést kérünk a szurkolóinktól!" – nyilatkozta Simon András a Magyar Televízió élő tudósításában.

Bexarok, hogy valaki elnézést kér azért, mert nem jutottunk vb-döntőbe.

sporttárs 2009.10.13. 19:40:09

Koman nem volt, Németh gyenge volt, és akkor most jött egy Balajti, egy Varga, egy Futács - a második félidő számomra arról szólt, mennyi tartalék van (minden értelemben) a csapatban. Sajnálom, hogy így együtt ez az utolsó világversenyük (bár az olimpia...), és nagyon-nagyon kiváncsi vagyok, mennyiren kerülnek át idővel a felnőtt válogatottba.

Nagy, emlékezetes meccs volt, összességében megérdemelték a ghánaiak, mert egy félidőn át csak ők fociztak, de semmi szégyenkezni valónk nincs, és senki nem gondolhatja, hogy nincs helyünk a négyben.
Sőt, a dobogón!

SamS 2009.10.13. 19:41:26

@Irapuatótól Szuezig: (kizárt, hogy ezek a ghánai csókák mind 20 éven aluliak legyenek.)

Miért is? Hasonlítsd össze Essien-t és Tóth Balázst, elég szembetűnő a fizikális különbség.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.10.13. 19:41:37

Végre van más jellegű komment is Egervárival kapcsolatban. Nekem személy szerint mindig is a kedvenc magyar edzőm volt. Valamiért divat volt szidni az egész VB alatt, és hibának tartani kinevezését, de szerintem maximálisan bizonyított: 0-3-as első meccs után így felállni. Legjobbjaink nélkül katasztrófális első félidő után így kimenni. Ez igenis az edzőn is múlik, nem csak a csapat fantasztikus akaratán. Jó cserék, és hibátlan mentális felkészítés.

Az meg, hogy az első félidőben meg voltunk ijedve... könyörgöm, ezek még gyerekek, iszonyú nehéz fejben és szívben tökéletesen ott lenni minden körülmény ellenére. Ez látszik az egész VB minden meccsén: iszonyú nagy hullámzások vannak.

Valószínűleg ők is bánják, másként csinálták volna, de ez nem önkéntes döntés, ez egyszerűen csak jön... Mindenesetre le a kalappal mind a csapat mind Egervári előtt, aki szerintem igenis kiérdemelte karrierjével, hogy egyszer felnőtt szöv kap is lehessen. Talán éppen 4-5 év múlva, de addig még van egy bronzmeccs, és egy olimpia is:)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.10.13. 19:43:18

@SamS: Ezzel egyetértek... az a 16 éves bekk... atya úr isten mekkora volt!! Félelmetesek!

kroos 2009.10.13. 19:44:03

ez az a Varga gyerek akié a szabadrugás rekord olaszországban?

Ronal-d'oh! 2009.10.13. 19:45:08

@kroos: Milyen szabadrúgás rekord?

kroos 2009.10.13. 19:47:36

@nekedX: nem tudom..valami hogy ő lö a legerösebbet vagy ilyesmi....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.13. 19:51:14

@_Maverick:

Engem mint ember viszolyogtat Egervári (és bennem a Celtic elleni 0-4, ciprusi csapat elleni 2-4 stb. és hasonló eredményei is mély nyomot hagytak), de el kell ismernem, hogy ebben a sok talpraállásban bizony az ő keze is benne volt.

kroos 2009.10.13. 19:53:51

8adjára nézem vissza az elsö gólt...most igy hideg fejjel...
nem lehetett volna ott becsuszva menteni presingernek?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.13. 19:54:00

@kroos: ő a Brecsia-ban lövi a legerősebbet asszem. Olaszország egyelőre ehhez túl népes lesz.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.13. 19:57:46

@kroos: ha nem állt volna meg a lelkem, a rövid hazapassz után, akkor valszeg kivághatta volna a labdát. de a meccs nem ezen ment el. (ha becsúszik, akkor szerintem őt is berúgja a hálóba a ghánai).

calciomax 2009.10.13. 19:59:28

kroos: hol lehet visszanézni?

Ronal-d'oh! 2009.10.13. 20:01:40

@kroos: De. Ha rögtön elkezd a gólvonalhoz futni, akkor bőven kivághatta volna. De ne csak az ő hibájára hegyezzük ki az első félidőt, akkor támadásban se voltunk sehol.

crouchy 2009.10.13. 20:01:45

megint bebizonyosodot hogy a beszart-galamb taktika nem nekünk való, de ez Egervári hibája (?), a fiúk szenzációsak voltak max respect! Azt nem hiszem hogy ne próbáltunk volna meg először Némethhel támadobbak lenni, ha nem sérült le, vagy ha mégis "csak úgy" lehozta az hiba volt szerintem. amúgy a eurossport.com közvetítésében érdemes megnézni a 71. kommentet, élmény lesz ígérem:)

Off: Az miféla baj lehet, hogy a másik gépen az explorer meg a firefox is üreset mutat ott ahol be lehetne jelentkezni kommentelni?

szbszig 2009.10.13. 20:25:02

Vártam vagy másfél órát a lefújás óta, de még mindig legszívesebben káromkodással kezdeném az írást, ha beszélnem kell a meccsről...

Legalábbis az első félidővel kapcsolatban. Elsősorban magamra is kurva dühös vagyok, mert valamiért meg voltam győződve róla, hogy megint 20 órakor játszunk, úgyhogy simán lemaradtam egy magyar vébéelődöntő elejéről... Na meg aztán azért is, amit a csapat taktikájáról és teljesítményéről olvastam.

A második félidő viszont egy csoda volt megint. Az alapján elképesztően sajnálom a fiúkat, megérdemelték volna, hogy az elcseszett kezdés után kapjanak még egy esélyt, és kifuthassanak a hosszabbításra újra egálból indítva a meccset. Persze nem lehet mindig szerencsénk, mert azért valljuk be, az olaszok és főleg a csehek ellen volt részünk elégben, de olyan szar mégis kikapni... Koman meg Németh nélkül a kapujukhoz szegeztük a ghánaiakat, és miket hagytunk ki, te jó ég...

Van, amikor az ellenfél egyértelműen erősebb. Meg van, amikor nem, de nekünk semmi sem jön össze, mint Honduras ellen. Itt viszont egyik se valósult meg, ez a magyar csapat egyáltalán nem rosszabb a ghánainál, és a meccs összképét tekintve itt ma sem játszottunk rosszabbul. Olyan idegesítő ilyenkor kikapni...

Most még nem tudom, péntekig mennyire szedem össze magam, de remélem, a srácok nálam csak motiváltabbak lesznek mind.

szbszig 2009.10.13. 20:29:07

Ja, és remélem, este a brazilok megverik Costa Ricát, különben hülyét kapok. Azért is, mert akkor ők jönnek a bronzmeccsen, és azért is, mert (látva a meccseik egy részét) különben egy verhető ellenfelet kaptunk volna a döntőben...

kroos 2009.10.13. 20:33:15

@nekedX: nem akartam erre kiheygezni csak kiváncsi voltam ki mit gondol mert szerintem ott lehetett volna menteni, amit nem értek hogy MEG SEM PRÓBÁLTA.
Debreceni Andris óriásit játszott....

kroos 2009.10.13. 20:36:21

@calciomax: www.indavideo.hu/video/Ghana-Magyarorszag_3-2_2-0
0.14-nél állitsd meg.
mégegyszer mondom nincs jelentösége csak nem értem ezt...

Titi120 2009.10.13. 20:45:36

@kroos:
Láthatóan totál leblokkolt.

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 21:07:16

@SamS: mert gyanús nekem, hogy 20 év alatt ilyen fizikális különbségek tudjanak kialakulni úgy, hogy az ember elvileg 24 éves koráig fejlődik fizikailag. Essien-Tóth párossal azért nem érdemes összehasonlítani mert a közöttük lévő különbségnek 6-7 évvel több ideje volt kialakulni (26-27 évesek). Essien 9 évvel ezelőtt már a francia bajnokságban edződött, Tóth meg alig több mint 4 éve is Fehérváron.
A mostani u20-as válogatott tagjai már akadémiákon edződtek itthon is, ahol elvileg az erőnléti felkészítés is jobb, mint a 10-17 éves Tóth-é volt. Utána pedig sokan külföldön folytatták, gondolom még intenzívebben.

Hacsak nem ennyivel jobb a ghánai utánpótlásnevelés, mint a magyar, vagy a feketék nem sokkal korábban érnek fizikailag, mint az európaiak (dél-afrika ellen nem volt ennyire szembe tűnő), akkor ez a különbség nekem továbbra is soknak tűnik.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.10.13. 21:21:35

nos, egy kis ekézés is... az első félidő felejtős. ez első gólt a ghánaiak se értik, hogy rúgták. rúgtak kettőt, leálltak, illetve pihiztek a döntőre. így jöttek ki a másodikra is, amire egy felrázott magyar csapat próbált meg mutatni valamit. 2:1 után azonnal megindultak, és megrúgtak 3 percen belül a 3. góljukat. tudatosan. mi szenvedtünk, ők rápihentek a döntőre. legalább rájuk ijesztettunk. sajnos, Németh betegen játszott, gondolom, teljesen kikészült 45 perc alatt. rossz volt nézni, ahogy a srácok lehajtott fejjel bandukoltak az öltözőbe, a szünetben. így is nagy meccs volt, de amikor elkezdték, nem hittek magukban. mindkét arcukat megmutatták :) egy meccs alatt. sajnos, én az elsőt is láttam...

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.10.13. 21:21:49

@Irapuatótól Szuezig: azért az gondolom feltűnt, hogy pl.: atlétikában sem az európaiak nyerik a futószámokat :)

tb 2009.10.13. 21:26:20

a brazil gól pont olyan volt, pint van Bastené 88-ban az EB döntőn

Irapuatótól Szuezig 2009.10.13. 21:43:45

@heinrich: fel. de még így is brutális ez a különbség (gyorsabban futottak, mint a mi passzaink). és mondjuk nehézatlétikában sehol sincsenek.

bár, ha jobban belegondolok a csehek is sokkal erősebbnek tűntek fizikailag (Mazuch), csak az ő átlaggyorsaságuk nem érte el ghána szintjét.

De mindegy, legyenek 20 év alattiak. Akkor is felvetődik a kérdés, mi miért nem vagyunk legalább olyan atletikusak, mint mondjuk a csehek?

christvhu 2009.10.13. 21:49:25

Gratulálok a fiuknak az egész tornán nyujtott teljesítményükhöz!!!!

Mala Suerte 2009.10.13. 21:51:37

Kicsit OFF

Most akkor ez hogy is van, lesz U21 vb is?

[http://www.uefa.com/competitions/under21/teams/team=200057/index.html]

A srácoknak maximális respekt a maiért, az eddigiekért (és reméljük, majd a továbbiakért is).
Szép volt, fiúk!

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.13. 21:53:52

@Csöncsön: Munkahelyen fél szemmel néztem a meccset a fifa.com feedroomján, és hát a kommentátor egyáltalán nem szeretett bele a csapatba. Végig a ghánaiak győzelmét várta, még a második félidőben, 2:1-nél is olyat mondott a szájával, hogyaszongya a "ghánai csapat nehéz perceket szerez a szurkolóinak", mitha csak a ghánaiak kicsit játszadoznának a vacsorával, és nem kétséges, hogy nyernek, csak előbb kicsit hagyják játszadozni a magyarokat. Nem egyszer elküldtem az anyjába, annyira ideg lettem tőle. Csak azért néztem a fifát, mert 2 perccel a telesport.hu előtt járt :) Szóval baromi sokan a ghánaiaknak szurkoltak, mert ilyen közönységnek benyalós táncikálós csapat.

Iustizmord 2009.10.13. 22:35:34

@Irapuatótól Szuezig:

ők "közelebb vannak a természethez", értsd a civilizációs ártalom alig érintette meg őket. mert ha kajálni akarnak futnak az antilop után s ha nem akarnak kaja lenni futnak az oroszlán elől. 1-200 éve így volt ez, és a gének (meg abtermészetes kiválasztódás) ennyi idő alatt nem rozsdásonak be.

Iustizmord 2009.10.13. 22:37:11

@Irapuatótól Szuezig: nehézatlétika: a dobószámok (súly, gerely, diszkosz, kalapács) szóval az nem a klasszikus futás-ugrás jellegű atlétika.

luqe 2009.10.13. 22:38:56

A négusoknak alapvetően más a testfelépítésük, de én nem értek vele egyet, hogy annyival előrébb lennének fizikálisan. 1-2 erősebb felépítésű játékosuk volt, de azért nálunk is voltak ilyenek... Szerintem csak azért maradt meg mindenkiben ez, mert Némethet (aki valóban nem túl nagy darab) elnyomták. De nem csak nagydarab játékosok vannak... szóval nem lesz szükségszerűen Némethből 1-2 év múlva valami debella... Bellamy se az, mégis él.

A meccs pedig... Ghána egyszerűen összeszarta magát tőlünk. Egy 2-0-s meccs nincs megnyerve félidőben egy focimeccsen, szóval itt nem ghánai kiengedésről van szó. Hanem első félidőben egyszerűen 1 (!!!) passzot nem tudtunk bemutatni. félpályán elpasszoltuk magunkat. Második félidőben meg néha még csettintettem is, hogy ez igen! Bármelyik, akár felnőttválogatott is megirigyelhetné azokat az összjátékokat. Ha 1-0-al fordulunk, megvan a meccs. Sajnos ez van. De hát tényleg nem lehet mindig szerencsénk - illetve 2 ilyesmi meccs után törvényszerű volt, hogy nekünk nem jön majd össze semmi egy meccsen.

De majd U21! Persze, addig lehet hogy "szétkapkodja" (=tönkreteszi) ezt a csapatot a nagyválogatott. Bár igaz, ahogy kúman művészkedik, hogy minél kevesebbet kockáztat, hogy lehetőleg mindig sovány vereségekkel megússza a csapat - és így lavírozgasson el a zsíros szerződésével még egy darabig - lehet, hogy nem hív be egy fiatalt se... Jó lesz Dárdai. Még Sebőkvilit meg Miriutát kéne rehabilitálni, meg valaki szólhatna Illés Bécinek is...

zsakfos 2009.10.13. 23:15:30

@_Maverick:
Lehet, hogy tényleg 16 éves, de az anyja meg 25.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.13. 23:20:59

Én csak azt szeretném mondani, hogy szép volt fiúk, és én köszi vagyok erősen :-)

Aztán ha pénteken behúzzátok, az már a hab a tortán, én már így is jól vagyok!

RIA! RIA!

Dzsúd Horse 2009.10.14. 00:06:04

Én nem ugráltam, bár nem vagyok ghánai. Szóval az állítás hamis.

Dzsúd Horse 2009.10.14. 00:23:15

"A meccs pedig... Ghána egyszerűen összeszarta magát tőlünk."

Ja, én is majdnem úgy láttam. Nem is voltak töknyugodtak végig, volt vagy 100as pulzusuk összesen. Amikor veszélybe került nekik a döntő, egyből jöttek mint a tatár, és mi csak nyomoztuk a labdát. Aztán vágtak is egyet.

Ők még játszák a focit, mi tudatosan futballozunk. Például kiváncsi lennék, hogy rá lehetne-e őket venni arra, hogy beálljanak és nyomjanak ilyen elcseszett catenacciot, mint amit mi nyomtunk az első félidőben. Szerintem nem. Ha nincsenek a hiányzók, akkor máshogy kezdünk, mert Sanyi bácsi se hülye, ahogy sokan gondolják. Koman sok pozitívuma ellenére, így utólag belegondolva egy teljesen felesleges szabálytalanság miatt kapta az utolsó sárgát, rutintalanság. Az első gól youtube nézőcsúcs gyanús :)

Szép ez így is, Costa Ricát megütjük! 3-0 ide! Ria Ria, ki nem ugrál is lehet magyar!

kroos 2009.10.14. 08:10:42

@tb: azért nem pont olyan...

tb 2009.10.14. 09:07:39

@kroos: igazad van, nem pont olyan volt, az egyik narancssárgában volt a másik meg citromsárgában, meg most fejjel megcsúsztatták előtte akkor meg közvetlen beadás volt, meg a tegnapi meccsen többen voltak a tizenhatoson belül...
de Kardec mozdulata ugyanaz volt szinte, mint van Bastené, ahogy nagyjából a szög is (van Basten egy kicsit messzebbről lőtte, de a szög szerintem ugyanaz) ugyanoda lőtte és a costa ricai kapus is ugyanúgy próbálta védeni, mint Dasszajev

www.youtube.com/watch?v=KVzRTQXu5EI
www.youtube.com/watch?v=_Nvd5FODqcQ

kroos 2009.10.14. 09:20:47

@tb: óriási külömbség hogy a labda egyet lepattant és nem repült 40 métert,hidd el nehezebb ugy eltalálni, de talán kérdezd meg Habit vagy Walmert nekik ez a kedvenc góljuk.

tb 2009.10.14. 10:25:18

@kroos: meg azt hiszem még nagyon sok embernek ez a kedvenc gólja...
de egyébként, akkor mi van, ha nehezebb meglőni? azt a labdát kell megrúgni ami feléd jön, nem?
a körülmények mások voltak, de a két gól ettől még kísértetiesen hasonlít egymásra, akinek van szeme, az látja, persze lehet elemezgetni, hogy akkor így pörgött a labda most meg úgy, de ez már az "én akkor is jobban tudom" hozzáállás...

kroos 2009.10.14. 11:06:01

@tb: akkor ezt tultárgyaltuk.

flea 2009.10.14. 13:27:54

@kroos: @tb:
megnéztem, miről beszéltetek, és szerintem van a 2 gól között egy lényegi különbség.

Van Basten úgy lövi meg, hogy a labda a keresztlécnél is magasabban száll át a nyújtózkodó kapus fölött (aki időben megy rá, de nem éri el), majd a hosszúig visszahull. Vagyis nem erős, hanem helyezett lövés.

Ezzel szemben Kardec lövése folyamatosan felfelé tart, a háló fogja meg, és a kapus ki is védhetné, ha olyan reflexei lennének, mint például Buffonnak 3 éve:

www.youtube.com/watch?v=reewwIoVLLw
(6 percnél)

Mindkettő kiszorított szög, kapáslövés, a távolság hasonló, a belecsúsztatástól szerintem se könnyebb, se nehezebb nem lesz, de Van Bastenét a jóisten se védi ki, mert mindezek mellé még helyezve is van. Az egy világklasszis gól. Kardec gólja csak simán szép.

Szerintem. :)
süti beállítások módosítása