Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

U20-as Vb - az Utóbbi 20 év kísért

2009.09.28. 16:06 Garcia bőrmester

Nem is tudom, mi bosszantott fel jobban, a játékosok hozzáállása vagy a szakmai analfabétizmus, amivel Egervárit kinevezték, és amivel ő tevékenykedett a meccs előtt. A tegnapi meccsen abszolút az elmúlt pár évtized hibáit láttuk viszont. Tagadhatatlanul másra számítottunk, és hajtás után kifejtjük a véleményünket több mindenről. Jöhetnek a frázisok, hogy egy meccs alapján nem lehet ítélkezni, meg van lehetőség javítani. Ez mind igaz, nem is célunk a lehúzás, a hangulat további rombolása, de az egetrengető hibákat kénytelenek vagyunk hangsúlyozni, amolyan önostorozó, javító szándékú jelleggel.

1. A játékosok hozzáállása: Aki futballozott már vagy űzött bármilyen labdajátékot csapatban az tudja, hogy nagyon sok múlik Németh Krisztiánon és Komanon, mint kulcsjátékosokon. Nem is akarom lehúzni róluk a keresztvizet egy meccs után, mert bízom benne, hogy ez csak egy kisiklás volt. Mindkettő rendkívül tehetséges, de az, hogy az első perctől kezdve szinte zokon veszik, hogy a bíró nem fúj nekünk vagy rosszul fúj - ez tökmindegy - az azért megengedhetetlen, mert a csapat többi tagja rájuk figyel, az ő gesztusaik, pörgésük, a minta a többiek számára is. Volt egy pillanat a tegnapi meccsen, amikor az jutott eszembe, hogy nyilván erős túlzással, de Németh úgy nézett, mint ahogy C.Ronaldo szokott és ha olyan külföldi nézi a játékát, aki nem ismeri, akkor magyarázkodni kell a védelmében, hogy nem egy elkapatott kis pöcs, hanem kurvára tehetséges csak kell neki egy-két pofon. A pofont értsd edzői utasításon, esetleg a profinak tartott hátteréből adódóan saját maga megfelelő felspannolásán.

2. A taktika: Ez a csapat nem lelkesnek tűnt az U19-es Eb-n, az kevés is lett volna az elődöntőhöz, hanem kifejezetten stabilnak és összeszedettnek. A stabilitást arra értem, hogy a szemmel látható összeszokottságon kívül, a saját posztján mindenki lehozta, a nemzetközileg elfogadott játékot. A szélső védők, különösen Nagy Olivér a jobb oldalon, számomra meglepően jó teljesítményt nyújtottak. Nem ment a védekezés rovására, hogy beléptek a támadásba. Viszonylag közeli példával élve a jobb bekkünk Bodnárból Szélesivé változott egy év alatt. A bal oldalon Présingeren látszik, hogy labdabiztos, de azt csak egy sokkal jobb csapat bírja el, hogy a balbekket a pontrúgásokért tartja, és az a sokkal jobb csapat is keresi folyamatosan a jobb megoldást. Ezek tipikusan a brazil balbekkek, mint Fabio Aurélio a Liverpoolban, persze más szinten. Ellenünk a jobb oldalon játszó Martinezről az első 10 perc után kiderült, hogy érdemes komolyan venni. Alapvetés, hogy minden szinten tekintélyt parancsoló kell, hogy legyen a kapitányi karszalag. Ha nem tudom, hogy milyen az ellenfél, mint ahogy tegnap nem tudtuk, megnézem ki a csatár és ki a csk, és azokra legalább odafigyelek. Közben úgy is ki fog derülni, hogy ki mennyire gyors, erős stb. az ellenfélnél. Ehhez képest, a korai Recobára emlékeztető Martíneznek tengernyi ideje volt átvenni a labdát indítani, ütközés nélkül pengézni. Rojas pedig – akiről a góljai száma miatt – sejthette a szakvezetés is, hogy ha nem egy Inzaghi, akkor valamiben a többiek főlé nőtt, a védővonalban keresztmozgással többször átjátszotta a védelmünket, ami szintén olyan elemi hiba, amelyet már ifiben is zokon vesznek az edzők. A két középső védőnk közül Debrecenit magam is érdemesnek tartottam a felnőtt válogatottban való kipróbálásra, a tavalyi Eb-n nyújtott teljesítménye alapján. Most visszaveszek, és várom a többi meccsét, hogy újraértékelhessem.
Mostanában sajnos vagy nem sajnos, de úgy alakult a futball, hogy nem feltétlenül a két belső középpályás a legügyesebb játékos. Egy torna első meccsén, ahogyan a mellékelt ábra is mutatja megengedhetetlen feladni azt a stabilitást, amit a középpályás védekezés jelent. Korcsmár nem szűrt rosszul, de arra már nem maradt energiája, hogy a védőknek kisegítsen oldalra illetve, hogy jól megjátssza a labdát, így a teljesítménye az értékelhetők közé tartozott, de meglátásom szerint taktikai hiba miatt, nem vettük sok hasznát. Koman próbált szervezni, de egyrészt látszik a meccshiány, másrészt pedig a fenti fejtegetésnél maradva, tegnap valamelyik szélen lett volna a helye, mert onnan is lehet szervezni, beadni, lőni stb. A tegnapi játéka alapján jogosan tarthatjuk Hajnal Tamás utódjának a válogatottban. A szélsőink közül Gosztonyi aktív volt, talán a legaktívabb az egész csapatból, de a hondurasiak megvalósították, amit kell, hogy odacsúsztak, odaléptek neki is, hogy érezze a helyét. Dudást inkább hagyjuk, szedje össze magát, mert ez nagyon kevés. Amitől a legtöbbet vártuk, az a csatárjáték. Úgy látjuk, hogy ebben tényleg ott van a potenciál. Németh Krisztiántól az egyik legjobb teljesítményt a portugálok elleni Eb-selejtezőn láttuk. Az az etalon, ahogy szinte magára hagyva, mindig megjátszható volt, és amikor megtartotta a labdát, akkor csinált egy cselt, lőtt, amint lehetett, ha ezek nem mentek, akkor kicsit brusztolt, hogy az ellenfél is fáradjon. Tegnap más meccs volt, mert az ellenfél harapott, csípett, de pont ezért vártunk a magyar kilencestől többet, hogy ennyi ne törje már meg. A tavalyi Eb egyik kellemes meglepetése volt Simon András, akit azelőtt keveset lehetett látni. Abból az agilitásból és technikai képzettségből tegnap semmit sem mutatott, sajnos. Egervári a szünetben is csupán posztra cserélt. Futács beállítása jelentett érdemi változtatást, mert ő valóban más stílusú, mint Simon, de egyébként semmi sem változott, a mester még ekkor sem hitte el, hogy nem nálunk hanem Martínezéknél van a ceruza.

3. A szakma: Távol álljon tőlünk, hogy Egervári mester kinevezését és teljesítményét szeretnénk kritizálni, de ebben az esetben nem tekinthetünk el ettől. Az MLSZ-től már az is meglepő volt, hogy Wilco van Buurenre bízták az U20-as csapatot, de ez olyan döntés volt, amiből jó is, rossz is kisülhetett volna, mindenesetre legalább annyit megért volna, hogy várjuk ki a végét, tehát a világversenyt. De nem, nekünk Mohács kell!
Egervári személyével csak azért van bajunk, mert józan ítélőképességű ember nem vállalja el ezt a munkát 3 héttel a Vb előtt. Az a sértettség munkálhatott az ősz mesterben, ami az angolosnak nem nevezhető győri távozása körül alakult ki. Megmutatom én nektek, köcsögök, hogy mit érek jellegű dac. Bízva saját rutinjában és abban, hogy kap egy kész csapatot, egy gyengének vélt sorsolással, elkezdett hülyeségeket nyilatkozgatni, ahelyett, hogy felkészült volna a tornára. Persze könnyű utólag okoskodni, de az az igazság, hogy a tegnapi meccsen ez látszott. Azt gondolta, hogy ez egy önjáró gépezet, amin kicsit meghúzza a csavarokat, mesél a gyerekeknek Mexikóról, nem ad nekik tésztát és meg van oldva. Erre úgy jártunk, mint Argentína Kamerun vagy Franciaország Szenegál ellen, csak az ottani vesztőkkel ellentétben, viszonylag megalapozatlanul hittük, hogy mindenképpen odaverünk az ellenfélnek.
Lehet, hogy sokaknak elkerülte a figyelmét, de az is vállalhatatlan, hogy a tavalyiak közül mára 9 ember maradt a keretben. Most vagy az van, ami nincs, hogy 30 ugyanolyan képességű emberünk van, illetőleg kiöregedtek, visszavonultak stb. mint a nagyoknál, vagy az, hogy a vezetés annyira analfabéta, hogy nem látta be azt, hogy az Eb elődöntő nagyrészt a csapategységnek volt köszönhető. Semmi bajunk az újakkal, de a sérüléseket (pl. Nagy Olivér) leszámítva, mi lehet az oka, hogy egy válogatott felét kicserélik egy év alatt?
A konkrét meccstaktikát illetően, pedig elhibázott lépés volt egy szűrővel kezdeni, és abban bízni, hogy olyan jók a támadóink, hogy akárki is jön szembe, azt kipasszoljuk, átjátsszuk. Az első 15 percet leszámítva, csak elvétve juttattuk el a labdát az ellenfél tizenhatosához oly módon, hogy azzal bármelyik csatár helyzetbe kerülhetne. Koman rossz megoldásai nagyrészt abból adódtak, hogy ő teljesen rutintalan módon a legtöbbször egyből gólpasszt akart adni, főleg Némethet megjátszani. Ha már arra gondolunk, hogy két szélsővel, egy irányítóval és két csatárral támadunk, akkor ne legyünk már annyira buták, hogy nem próbálunk meg olyan helyzetet teremteni, hogy minél előbb kitesszük a szélre, ha nem megy, visszavesszük és átforgatjuk, a két csatár egyike visszalép segítendő a szélsőt és ketten megpróbálják levinni az alapvonalra, ahonnan beadva érkezik a másik csatár, a másik szélső a hosszúra és az irányító 16-ra. Plusz, ha van oldal irányú szervezőjáték, akkor jobban megnyílik a fal és akár Koman, akár Korcsmár lőhet kapura. A sok középen felpasszolt labdának, az is a hátránya, hogy abból aztán egyből jön a 2-3 passzos kontra. Ezekre a hondurasiak felkészültek, mi a saját taktikánkra ellenben nem. A pályán játszó rutinos játékosaink mellett, ez az edző felelőssége is, ez kb. 20 perc után látszott, amikor az ellenfél felbátorodott annyira, hogy merjen passzolni, játszani.

Amit nagyon szeretnénk, hogy kivételesen a játékosok és az edzői stáb lássa be az elkövetett hibákat és képes legyen javítani ezeken. Most már meg lehet nézni az aktuális ellenfél játékát, fel lehet mérni, hogy kik azok jó formában vannak, és ennek megfelelően lehet javítani a következő meccsen. Ha ez így lesz, nem fukarkodunk majd a pozitív jelzőkkel és a dicséretekkel, de engedtessék meg az egyszeri magyar szurkolónak, hogy ne a szavaknak, hanem a tetteknek higgyen.
A szurkolói bizalom kicsit megtört tegnap, de 2 nap múlva újra leülünk a Tv elé, és várjuk a pozitív élményt. Azt, hogy ennél sokkal koncentráltabban, és olyan ügyes megoldásokkal operálva játszanak a srácok, mint az Eb-n. Ettől a vereségtől még tovább lehet jutni és igazán attól lenne más ez a csapat, mint a válogatottaink máskor, ha megemberelné magát, és nem gyávábban, hanem igenis tökösebben állna ki a következő két meccsen.
Szóval ennél sokkal több kell, de természetesen mindenképpen Hajrá magyarok!
 

108 komment · 1 trackback

Címkék: u válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr751413082

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar foci utolsó nagy korszaka III. 2009.09.29. 17:04:46

25 év után ismét bajnok lesz a Honvéd. Kupagyőztes a DVTK. Pelé Budapesten. A szövetségi kapitány az olimpiaiba bukik bele. Mészöly színre lép. Vergődik a Fradi, szárnyal a Vasas és a Videoton. Fazekas a gólkirály. Esterházy, Garaba a válogatottba...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeskens 2009.09.28. 16:50:43

@OJ: Nem hiszem, hogy Honduras bármit is elér majd, esetleg a csoportból továbbmennek.

Már bocsánat, de ez nem erős csapat. A kapusuk konkrétan 170 centi, nem bántásból mondom, de ilyen szinten én még ilyet nem láttam.

Nem lesz meg az örömünk, hogy világverő gárdától kaptunk ki.

Engem az egész Irapuatora emlékeztetett, csak az legalább egy szovjet válogatott volt.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.28. 16:56:46

@christvhu: Nagyon nagy a szakmai stáb felelőssége,főleg ebben a korban,nincs vita köztünk e tekintetben.Na de hogy durcáskodni,arcokat vágni,alig-alig futni,ez nem múlik semmilyen szakmai stábon.Főleg ahogy elöttem Imiface írta,hogy Futács egy labdát se tudott tán elfejelni?Mikor az őrzője jó ha volt 175cm?Ezek igenis a játékosok hibái,figyelmetlenségei,ők nem tették magukat oda.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.09.28. 17:01:47

@neeskens:
A kapusuk momentán egy vicc valóban, de azért a vállalkozó kedv és a jó szellem sokat lendít egy csapaton, ha képességekben gyengébbek a játékosok. Tegyük fel, hogy Honduras képességekben gyengébb...te is láttad a meccset.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.28. 17:05:51

Teljesen egyetértek a poszttal és a bizakodó végkicsengéssel is. Reménykedni mindig lehet.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.28. 17:09:11

@popp: Na ide is beírom,bármilyen óriási off,de látom popp erre járt. :) Október 1. Lazio-Roma :)

szaboanett 2009.09.28. 17:11:20

Nekem az tűnt fel az első félidőben, hogy a mi játékosaink nem tudnak és nem akarnak futni.Már régóta ez a magyar foci legnagyobb problémája.Aki fut azt a magyarok kiutálják a csapatból.A 40éves dombi még mindig gyorsabb a húszéves sztárocskáknál.Ezért örültem amikor olyan edzőnk lett aki a futást helyezte a középpontba, de azt hiszem már látni, hogy ilyen edző Magyarországon nem kell.A világ legjobb játékosai olyan országokból jönnek, ahol a grundokon a játékot tanulják meg a gyerekek és csak utána kapnak olyan táplálkozási és erőnléti felkészítést, ahol azt is megtanulják, hogy a pénzért futni kell.Nálunk az akadémián a focicsalást tanulják meg.Előbb tudja a gyerek, hogy hogyan kell húzni az időt, fetrengeni a földön, a bíróval közösen elcsalni a játékot, mint a labdát jól levenni.mezei egy labdarúgó továbbképzésen azt mondta: minél magasabb egy gyerek annál jobb alapjai vannak ahhoz, hogy jó játékosok legyenek.Ez tegnap igencsak megmutatkozott, minden játékosunk magasabb volt az ellenfélnél.Nem beszélve olyan zsenikröl, mint Messi vagy Maradonna, vagy a kárpátok géniusza Hagi.Futás nélkül nincs foci.Aki nem fut, lehetőleg gyorsan az menjen el lengőtekézni.És végül a hondurasi focistákon látszott, hogy győzni akarnak.A mieinken csak az látszott, hogy nagyon be vannak szarva.korcsmár nagyarcú dózsás olyan volt mint egy bölcsödés akit belöktek az óvodások közé.A magyar sportolót arról lehet megismerni, ha hang nélkül nézed a tv-t, hogy a cél előtt hasra esik, beveri a fejét a medence falába,leesik a lóról,sérülten megy a vb-re, nem tud futni, kiütik, vagy két másodperccel a vége előtt kétvállas tust kap.Ez rávilágít a magyar egyetemi képzés színvonalára és az oktatók tudására.Lehet akadémiai címeket osztogatni és sütkérezni kisteleki fényében, de ha egy vidéki libalegelőröl jön egy zseni, aki csak magának köszönheti a sikert akkor ezer edző jelentkezik, hogy én tanítottam meg focizni.

Hispan07 2009.09.28. 17:13:48

Mindenesetre a jó öreg Faszrajz Sanyi lenne az utolsó előtti edző, akinek én magyar válogatottat odadnék. Az utolsó meg Döme, a meg nem értett zseni.

kaigreen 2009.09.28. 17:24:16

az a szégyen, hogy ebből a hondurasi csapatból ketten játszanak Norvégiában, a többi meg a maja templomok romjai között rohangászik......

poolfanati 2009.09.28. 17:26:50

a tegnapi meccsen az egyetlen pozitívum az volt hogy a srácok énekelték a himnuszt.... ebben az egyben különböztek a nagyválogatottól.

SamS 2009.09.28. 17:34:51

@szaboanett: Ebben annyi baromság van, hogy komolyan elgondolkodtam rajta, hogy reagáljak-e érdemben. Inkább nem teszem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.28. 17:36:28

@poolfanati: Pontosan ennek örültem én is tegnap,hogy végre harsogták.
@popp: :)

kaigreen 2009.09.28. 17:44:15

@SamS: pedig amit szaboanett leírt, az nem baromság, inkább az az elszomorító, hogy egyszerre lehurrogjátok, ha valaki olyat mond, amit nem akartok meghallani. lassan az NST színvonala is egy zárkörű ficsurklub lesz, pedig rengeteg értelmes ember van volt itt.....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.28. 17:47:43

@kaigreen:

Egy olyan mondatra, hogy "Nálunk az akadémián a focicsalást tanulják meg." szerinted lehet bármit is érdemben reagálni?

kaigreen 2009.09.28. 17:56:20

@Csöncsön: nem, valóban a "hallgatás beleegyezés " nem rátok vall

SamS 2009.09.28. 17:56:29

@kaigreen:

"Aki fut azt a magyarok kiutálják a csapatból"

"Nálunk az akadémián a focicsalást tanulják meg"

"A magyar sportolót arról lehet megismerni, ha a cél előtt hasra esik, beveri a fejét a medence falába,leesik a lóról,sérülten megy a vb-re, nem tud futni"

Ezek mégis mik szerinted? Ilyeneket valóban nem akarok meghallani, mert semmi köze a valósághoz.

cooper (törölt) 2009.09.28. 17:56:50

"Németh úgy nézett, mint ahogy C.Ronaldo"
felőlem nézzen úgy, (játszon is úgy), de ugye szezont a fazonnal ne....
sztem simán tovább mehet a válogatott körbeveréssel, és nekünk is lesz lassan egy elkapatott cr-nk(utánzatunk), csak valahogy totál nem tudok lelkesedni

szaboanett 2009.09.28. 17:58:03

Csöncsön + Sams: nem lelitek a helyetek, ha nem szaros a szátok....

nils_h 2009.09.28. 17:59:31

@szaboanett: remélem azért érzed a szar ízét a szádon, öreg!

poolfanati 2009.09.28. 18:02:11

szaboanett + kaigreen: csak ezért regisztráltatok hogy beszólhassatok?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.28. 18:04:20

@szaboanett: A tegnapi "hozzászólásaid" meg a maiak is,szinte minősíthetetlenek.Főleg a legutóbbi.Én megértem,ha csalódott vagy,de nincs igazad.

jazs 2009.09.28. 18:11:04

@szaboanett: "A magyar sportolót arról lehet megismerni, ha a cél előtt hasra esik, beveri a fejét a medence falába,leesik a lóról,sérülten megy a vb-re, nem tud futni"

Te tudom miről beszélsz?
A magyar sport évek óta erőn felül teljesít.Alig kapnak pénz így is ott vagyunk a világ élmezőnyében úszásban, lovas sportokban, stb.

Fociban tényleg sz@rok vagyunk, de magadat járatod le azzal, hogy tájékozatlanságból ezt kivetíted a többi sportágra is...
Meg kell nézni mennyi pénzből és milyen merítési lehetőségből mit érnek el a sportolóink nemzetközi szinten és meg fogsz lepődni! Ha azt nézzük, hogy hány igazolt focistánk van nekünk, és hány Németországnak, akkor szintén érthető, hogy miért náluk van a Bundesliga, és nem nálunk.

Amit a focisták hozzáállásáról és a futásról mondtál, abban van igazság, de azért a futómennyiséget és a végsebességet ne keverjük már össze. A gyorsaság is fejleszthető, de azért nagyban meghatározzák a gének. Dombi gyorsnak született és szorgalommal ki is hozta a legtöbbet ebből, de focizni soha sem tudott, bár arról nem Ő tehet, hogy ahhoz meg nem sok tehetsége van. Az szintén a magyar foci kritikája, hogy pusztán a gyorsaságával is meg tud élni az NB1-ben.

fallen 2009.09.28. 18:16:41

Korrekt elemzés. Én nem is vereség miatt keseredtem el teljesen, hogy a végére átkapcsoljak a Miami- Chargers meccsre, hanem a mutatott játék(?) miatt. Annyira lélektelenek voltak, hogy szinte hihetetlen. Mert a nagyok is kikaptak oda-vissza a svédektől, kikaptak portugáloktól, de azokon láttam legalább azt, hogy ha nem is tudnak többet, de legalább megpróbálják a lehetetlent. Nem sikerült, de ott nem voltam bosszús, ennyit tudnak, legalább izgulni lehetett. De tegnap katasztrófa volt a hozzáállásuk és ez az egészben a legszomorúbb. Főleg, hogy ők a magyar foci jövője!? Megnézem szerdán, de nem akarok még egy ilyen lelketlen játékot.

kaigreen 2009.09.28. 18:27:08

@jazs: Meg kell nézni mennyi pénzből és milyen merítési lehetőségből mit érnek el a sportolóink nemzetközi szinten és meg fogsz lepődni! igen ez nem elvitatható, de ha a sportot a pénz határozza meg, akkor jobb ha megszüntetjük ezt az értékelési módszert, ki tudja, Tibuktuban hány M. Ali, Beninben hány Kaszparov veszett el.
csak egy idézet a Magyar Nemzetből:
A magyar labdarúgás az 1980-as évek végén veszítette el az arcát, amikor beindult a privatizáció, és sorban tűntek el a pályák. Pedig a mi futballunk alapja a grund volt. Minket a grund és az élet tanított meg cselezni, lőni, egy az egy vagy négy a négy ellen játszani, no meg a farkastörvényekre is. Nálunk azért nincsenek már klasszisok, mert „képzett” játékosok vannak. Brazíliában vagy Afrikában még a napfény, a homok és a jó levegő elvégzi ezt a munkát, több százezer gyerek közül lehet válogatni, és a srác akkor kerül be a kollégiumi oktatásba, a rendszerbe, amikor a labdával már mindent tud. Először is persze imádni kell a focit. Nyáron az Újbuda sporttelepén hat héten át vezettem egy tábort, azzal a mottóval: a futballtudás nem kötelező, a futball szeretete igen. Azzal kezdtem, csak akkor vágok bele, ha nem puccos tábor lesz, hanem grund. Meg akartam értetni a srácokkal, miről szól a labdarúgás: nem a menő cuccról, a zselézett hajról, hanem egy csukáról, egy labdáról és egy gatyáról, és arról, hogy jó társaságban egész nap jól érezzük magunkat - Nyilasi Tibor

szaboanett 2009.09.28. 18:31:04

Nyilasinak abszolút kiváló a meglátása, amit 3 példával is alá lehet támasztani.

“Nálunk azért nincsenek már klasszisok, mert „képzett” játékosok vannak. Brazíliában vagy Afrikában … a srác akkor kerül be a kollégiumi oktatásba, a rendszerbe, amikor a labdával már mindent tud.”
Pontosan ez az, amiért pl. a válogatott a svédektől azt a tragikomikus vereséget elszenvedte. Tímár és Babos is a “képzett”-ségének megfelelő sablon szerint cselekedett…
A Mötöká “csodacsapata” is pont ugyanez. Teljesen steril játékot játszó képzett játékosok, akik a sablonoktól nem tudnak elszakadni, amelett semmi különlegest nem tudnak játszani. (Lencse góljai is ugyanezt bizonyítják: ha már kialakult a ziccer, akkor azt szépen belövi, de semmi kreativitás…) A vasas is elgyepálta őket sima 2-0-ra.
A “bombaerős” mezei-videoton is pont ugyanez… A sablonok mellett egyszerűen semmi plusz!

Titi120 2009.09.28. 18:42:47

Remek meglátásokkal zsúfolt poszt, de annyit megjegyeznék, hogy 4-4-2 -ben nem a védekező középpályás feladata kisegíteni a szélsőhátvédeket, neki a centrumot kell tartania.

Ezt a mi esetünkben Dudásnak (később Vargának) és Gosztonyinak kellett volna megoldania.

Persze alapvető problémakör, hogy ez a klasszikus 4-4-2, egy klasszikus 10-essel, nem számít -e már elavultnak, nem -e haladt már mellette el a világ.
Nem sok csapat játsza már ezt, ahol van egy Diego vagy egy Sneijder irányíró szerepkörre, ott is átálltak már a 4-3-1-2 -re.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.28. 18:48:20

megnéztem az összefoglalót a fifa.com-on a két leendő ellenfélről. mindkettő pörgött, mint a motolla, sebesség legalább két fokozattal feljebb a mieinkhez képest (az összefoglaló alapján).
1. az x miatt mindketten el akarnak porolni majd bennünket, mert 4 ponttal már továbbjutóak... Hondurast ezek után, meg a meccs felvétele alapján húzósabbnak fogják gondolni.
2. az emirek végig nyomtak az összefoglaló alapján. jobbnak tűntek, sőt, megkockáztatom, hogy jók.
3. a dél-afrikaiknál volt legalább két Speedy Gonzalez típusú befejezőember.
4. nem győzték lassítani a horror szereléseket, szóval, ezek se erőltetik a kisasszonyos figurákat...

röviden, rosszat sejtek.

h492019 2009.09.28. 18:53:30

nagyon nagyon nagyon biztos voltam benne, hogy még ma el fog itt hangozni, hogy "Nekünk Mohács kell"

Mélységi bepassz 2009.09.28. 19:35:28

@popp: Nem, Karol Wojtyla a Pápában játszott. ;-)
(Bocs az offért.)

On: Bízzunk benne, hogy időben kaptuk a taslit - hamarost kiderül.

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.09.28. 19:57:42

Egyet értek a (semleges nézővel): én is megnéztem a Dél-Afrika-Emírségek összefoglalóját, és, ha ellenük is azzal a mentalitással játszunk, mint Honduras ellen, akkor annak horror lesz a vége. Ütnek, vágnak, 5 percenként ment be a szanitéc egység a pályára, erre jó lesz felkészülni. És főleg a "sztárjainkra" Némethre, Komanra fognak rászállni, jó lenne őket ebből a szempontból tehermentesíteni. Nem ártana, ha mi ütnénk oda először a szó minden értelmében. Én még bízok, bár tegnap 2-0 után az idegtől nem bírtam tovább nézni a meccset...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.28. 20:23:14

@szaboanett: No ez mindenidők legkorlátoltabb hozzászólása volt az nst-n. Ha azt gondolod, hogy magyar sportoló mindig hasra esik a cél előtt, ajánlom figyelmedbe Gyurta Dani világbajnoki győzelmét. videotar.mtv.hu/Videok/2009/08/01/17/Uszo_es_vizilabda_vb_200_m_ferfi_melluszas_.aspx

Amúgy te magaddal szemben is ilyen gúnyosan kritikus vagy?

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.28. 20:49:41

@popp: hagyjuk őt, nem érdemes odafigyelni rá. ha ír valami értelmeset, szerintem, ígérem, reagálok rá :)... persze, mint gazdának, nagyobb a felelősséged, de az élet így kerek.
csak halkan: Nyíl tényleg kommentel ide?

horas 2009.09.28. 20:51:10

Én szakmai szinten nem látok bele a dolgokba és azt se hiszem,hogy itt sokkal jobban értene hozzá rajtam kívül bárki is,de egyből ez volt bennem is az első reakció,hogy van két relatíve egyforma erőkből álló csapat,és van egy magyar edző a padon.Nem sokat tudok a Honduras futballról szal azt se hinném,hogy Fabio Capello-k rohangálnak az utcán ,de mégis csak azt érzem ez áll a hátterében ennek az elég csúfos és legalább annyira váratlan kudarcnak.Most lehetne ragozni,de én már azt sem értettem,hogy miért nem lehetett Sisa Tibornak meghagyni a csapatot,hadd vigye tovább mégis csak ő ismeri őket együtt érték el a sikereket,igazából az ő érdemük ez a vb szereplés is,és ő épített össze a csapatot.De ilyen is csak nálunk van,hogy egy siker után valamit birizgáljunk meg a csapat körül...szomorú..bár hány nagy tornát nyert meg az első meccsen lebögő csapat...Én azért bizakodom.

crazy_horse · http://mancityfc.blog.hu/ 2009.09.28. 20:58:02

azért Tahiti a király

spanyolok ellen 0-8, most Venezuela ellen 0-8

horas 2009.09.28. 21:19:29

Hagyjuk a hülyeséget!Ne jöjjünk azzal,hogy nincsen pénz meg kevés az igazolt játékos meg nincsenek grundok.Ez egy nagyon nagy baromság!Én mindig ezt a példát hozom fel:
Engem nem érdekel,hogy szar a magyar bajnokság,nem érdekel,hogy a klub csapataink nincsnenek sehol,meglehet nézni a szerb és horvát bajnokságokat,ott az elmúlt több mint 10 évben utcák sem voltak nem,hogy grundok...De mégis kitudott jönni egy Vidic,egy Stankovic és így tovább.Az európai elit bajnokságok tele vannak horvát,szerb és környék beli(bosnyák,montegnegrói)
játékosokkal.ÉS meg lehet nézni ezeket a bajnokságokat semmivel sem jobbak mint a magyar,de viszont meg lehet nézni a válogatottjaikat,és azok viszont nem kicsit különbek a miénknél.Hagyjuk a hülyeséget...

SamS 2009.09.28. 21:40:53

@horas: Nincs pénz, nincs elég igazolt játékos. Akárhogy is nézzük, ezek tények, és nyilván van sok más probléma is, de elsősorban ezen tényezők miatt tart ott Anglia, Franciaország vagy Spanyolország, és Magyarország ott, ahol.

Válogatottak nem kicsit különbek? Szerbek, horvátok tényleg sokkal erősebbek (kb. annyival, amennyivel több pénz van a focijukban...), de mondjuk Montenegróval vagy Boszniával simán ki-ki meccset játszanánk, sőt, szerintem a fogadóirodáknál mi lennénk az esélyesek.

sporttárs 2009.09.28. 21:49:24

Garcia bőrmester, ez egy roppant jó elemzés volt, még ha néhol túl szakmai is nekem (támadásvariációk). De a lényeget szerintem remekül látod, főleg a Komanról, Némethről és Egerváriról írottak ülnek.

Nem megsértődni, primadonnáskodni és csodálkozni kell, hanem focizni. A szakvezetésnek pedig hangzatos nyilatkozatokon és a 2000-es Dunaferrnél sikeres sémákon kívül valami egyéb szakmait is elővezetni.

horas 2009.09.28. 22:19:10

@SamS: Jó igazából a horvátokra és a szerbekre gondoltam.NEm hinném,hogy olyan sokkal több pénz lenne a focijukban.Emlékszel te a közelmúltban bármilyen Európai kupában horvát vagy szerb csapatra bármilyen szinten is?De én hozzájuk mérem a helyzetet nem olyan országokhoz ahol össze sem hasonlíthatóak az életviszonyok a miénkkel,mert ők kézzel foghatóak és eléggé hasonlóak a gazdasági,éghajlati és mindenféle körülményeik,és ez a tré,hogy ott müködnek a dolgok itt meg nagyon nem.Én ezt mondom mindenkinek engem nem érdekel,hogy milyen a magyar bajnokság,lenne egy olyan válogatottunk mint a szerb vagy a horvát vagy egy-egy nagyobb klubba lenne pár magyar játékos akiért lehetne szurkolni.ÉS ha nekik sikerült nekünk mért nem?És itt jönnek be a grundok...hát kössz szépen...

788286 2009.09.28. 23:36:29

@neeskens: "olom madarak"-Irapuato,en is igy lattam

szbszig 2009.09.28. 23:54:59

@SamS: Igaz, hogy a bosnyákokat meglepő módon oda-vissza vertük a legutóbbi selejtezősorozatban, de az kizárt dolog, hogy egy fogadóirodánál ellenük ma mi lennénk az esélyesek, elvégre ők a törököket és a belgákat megelőzve pótselejtezőt fognak játszani, mi meg hát szóval negyedikek leszünk a csoportban megint...

Sőt, a helyzet az, hogy a környéken jelenleg mindegyik ország válogatottja erősebb nálunk. Horvátok, szerbek, ukránok már jó ideje azok; bolgárok, románok, csehek, lengyelek most ugyan nincsenek jó formában, de attól nálunk még így is sokkal jobbak; az eddigi kicsik pedig, mint a szlovákok, szlovének, bosnyákok éppen most vannak a csúcson, és mind kijutásra esélyesek a vébén. Albániáig, Moldováig vagy Litvániáig kell elmenni, hogy a miénkhez hasonló kaliberű válogatottat találjunk, ami elég szomorú...

De szó se róla, idővel a kicsit is megtanulja értékelni az ember, úgyhogy én már annak is nagyon örülök, hogy ebben a szeptemberben láthattuk a válogatottat a selejtezősorozat végén téttel bíró meccseket játszani, hogy a Lokit követhetjük (már akinek van DigiSportja...) a BL-csoportkörben, és hogy emellett még az U20-as vébén is érdekeltek vagyunk. Igaz, hogy eddig mindegyik meccs vereséggel végződött, és őszintén szólva a folytatástól sem várok eredményesség szempontjából sokkal többet, de már ez is maga a mennyország azon szűk esztendők után, amikor már kora nyáron véget ért számunka a nemzetközi fociévad...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.29. 00:30:16

@Mélységi bepassz: Ez jó poén volt. :) Amúgy,persze abszolút nem ide illő,de remek játékosnak írták le a volt játékostársai,ez idén már az 5. kupa.
Reméljük ezzel a vereséggel indokolatlan önbizalmat keltettünk a dél-afrikaiakban,akik lekezőlen fognak kezelni minket,és ezt kihasználva megverjük őket.Bár lenne igazam.

montipájton 2009.09.29. 07:27:38

Azért nem kellene elhallgatni, milyen peches volt a sorsolásunk. Az erős Hondurassal kezdtünk, miközben kaphattuk volna Tahitit is. Ők második meccsükön is benyeltek egy nyolcast - csak rúgott volna ellenük Németh vagy Futács is egyet... ))

Komolyabban: azt pl. egész szépen igazolta az első meccsünk, hogy az ún. "magyaros technika", mint futballunk máig meglévő "kiemelkedő" sajátossága - még itt is szóba került valamelyik poszttal kapcsolatban - mekkora baromság (önáltatás). Az, amit a mi játékosaink technikailag tudnak, a világ válogatottjainak 90 %-a ugyanúgy tudja. Sőt, jobban tudja, mert nagyobb sebesség mellett is megcsinálja.

Lehet, hogy amikor a fociban még a focizás volt a lényeg és nem a fizikum meg a sebesség, tényleg kimagasló volt a képességünk a szép játékra, azóta mi megragadtunk itt, a világ meg megtanulta a többit is.

Azon kívül lehet, hogy a külföldön tartalékoskodó játékosoknak nem tett jót a helyzetük saját csapatuknál, Koman pl. ötször körülményesebbnek és darabosabbnak tűnik most, mint egy éve. Szép dolog ülni egy olasz első osztályban a kispadon, de nem ér többet, mint játszani bárhol másutt. Főleg ebben a korban.

szucs3 2009.09.29. 07:52:06

@montipájton: igen, én is ezt éreztem, ahogy olvastam. és szimpatikus, hogy a pályán akarja helyretenni a dolgokat, nem pedig megmagyarázni.

nem tudom hol, de tegnap olvastam egervárinak egy nyilatkozatát, valahogy így kezdődött: fiatal és tapasztalatlan a csapatom...
ez vicc kategória. :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.29. 07:55:54

@szucs3: szép, szép, sajnos, nem hiszem, hogy ő írta. (vagy ha igen, az még rosszabb, honnan van ideje ilyesmit csinálni?)

DoktorHáz 2009.09.29. 08:37:05

egy jó szó van erre a csapatra meg az egész emeleszre cashtelekistül: SZÁNALOM

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.29. 08:39:14

@anonim222 [semleges néző]: Szerintem lúgy megy ez, hogy ediktálja valakinek. De hát a számítógép mellet született generácónak nem kerül félóránál többe leírni egy ilyet, Szóval biztos, hogy Németh gondolatai ezek, félóra ideje meg csak van. Nem a szokásos mentségeket kereső magyar focista vakert nyomja, ez legalább jó.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.29. 08:50:49

@popp: szerdán kiderül, változott-e a hozzáállás.

caralho voador 2009.09.29. 10:23:17

Nem láttam a meccset, de már akkor rosszat sejtettem, amikor kinevezték azt a barom Egervárit. El kéne már felejteni ezt sokszorosan megbukott, nulla teljesítményt felmutató magyar edzői kart.

christvhu 2009.09.29. 10:31:27

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Nem akarok vitatkozni veled, főleg, mert sok mindenben egyetértünk, de a pályán mutatott viselkedés, az, hogy egy vagy több játékos mit enged meg magának, eleve az, hogy milyen pszichés állapotban megy fel a pályára és ott hogyan viszonyul a közösséghez (!), ez az edzőn legalább annyira múlik, mint a játékosokon. Ismertem nem egy és nem két olyan fiatal tehetséget, aki anno (hetvenes/nyolcvanas évek) azért nem tudott karriert befutni itthon (sem), mert képtelen volt mentálisan felnőni a feladathoz. Meg olyat is, aki hazazavarta őket akár edzésről is, ha b..dmegozott a csapattársaival. Aztán vagy megtanult csapatban gondolkodni, vagy egy idő után kirúgták végleg és mehetett a megyekettőbe....

christvhu 2009.09.29. 10:56:23

@anonim222 [semleges néző]:
Nyíl nem kommentel ide, idézték))))

"csak egy idézet a Magyar Nemzetből:
A magyar labdarúgás az 1980-as évek végén veszítette el az arcát, ....Nyáron az Újbuda sporttelepén hat héten át vezettem egy tábort, azzal a mottóval: a futballtudás nem kötelező, a futball szeretete igen. Azzal kezdtem, csak akkor vágok bele, ha nem puccos tábor lesz, hanem grund..... - Nyilasi Tibor "
először én is benéztem))))

szferi 2009.09.29. 11:00:11

@popp: tényleg nem, inkább a saját faszát szopkodja (sokkal képességei alatt játszott, úgy érezte majd ő segít a csapaton, úgyis minden értékelés vele kezdődik...). Szánalmas, inkább befogná a száját és a következő meccsen, játékkal próbálná igazolni magát.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.09.29. 11:08:09

@christvhu: ja, végül is ott van, hogy idézet. mire a végére értem, már csak az idézetjel hiánya tűnt fel. erősen benéztem :)
@szferi: nagyon precizen megfogalmaztad a bennem bujkáló kisördög gondolatait.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.29. 11:49:40

@szferi: @anonim222 [semleges néző]: ha meg nem mondana semmit, az lenne a baj.

Teljesen korrekt, amit nyilatkozott, és azt hiszem azt is teljesen egyértelmű, hogy IGEN, neki kell felelősséget vállalni, nem Korcsmártól várjuk a jó játékot.

szferi 2009.09.29. 12:15:33

@heinrich: nekem kurvára nem hiányoznak a nyögvenyelős meccs utáni frázishalmozások senki szájából.

"itt beszélni tovább felesleges" - látod ebben egyet értek vele, csak épp elkezdeni is felesleges volt, pláne ebben a stílusban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.29. 12:36:50

@szferi: Szerintem meg teljesen korrekt, amit mondott. Valóban tőle vártuk a trükköket, a klasszis megoldásokat és a gólokat. Abban meg azért bízom, hogy Honduras elleni produciójánál jóval többet tud és azért korábbi produkcióiból gondolhatjuk is ezt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.29. 12:49:39

@drosiii: nem, ennek köze nincs hozzá, de hát mégsem egy középhátvéd/vkp-től várja az ember a csodát meg a gólokat.

kroos 2009.09.29. 12:50:36

argentina is szarul kezdte a 90-es VB-t..

szferi 2009.09.29. 12:50:54

@popp: lebecsülték az ellenfelet, de nagyon, és 90 percig lófaszt sem csináltak. ehhez képest egy vállvonogatással kísért " szörnyű volt, nem tudom mi történt" stílusú nyilatkozatot nem neveznék korrektnek. főleg nem másnap.

Visszaolvastam 3 előző bejegyzését, egyszer a bíráskodásra panaszkodott, egyszer a szörnyű pálya miatt nem lőtt gólt, tegnapelőtt meg nem is tudja... nabazdmeg.

drosiii 2009.09.29. 12:53:06

@heinrich: csak hülyéskedtem ;))

szferi 2009.09.29. 13:00:57

@popp: de hogy kicsit konkrétabb legyek, ez a gyerek egyre inkább egy hisztis picsának tűnik, ami természetesen nem azt jelenti hogy ne lenne tehetséges (még ha kissé túlértékelt is). Persze ahogy írod, tőle várjuk a gólokat (csatár, nem?), de annak ellenére, hogy ő a csapat médiasztárja, szerintem alkalmatlan arra hogy a csapat vezére legyen, nem is tudom heinrich miféle felelősségvállalást vár tőle.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.29. 13:01:40

@szferi: A bíráskodás valóban szörnyű volt, az is tény, hogy az első félidőben rásomtak a bokájára egy kurva nagyot és a bíró semmit sem fújt. Olyat meg nem olvastam tőle, hogy a pályára fogta volna,.

szferi 2009.09.29. 13:08:02

@popp: az két aek meccsre vonatkozott.

kroos 2009.09.29. 13:14:22

az olaszok is szarul kezdták a 82-es Vb-t

kroos 2009.09.29. 13:16:43

@kroos: az Nszk-ról nem is beszélve...

Csörszike 2009.09.29. 13:20:56

teljesen egyetértek mindennel Bőrmester elemzésében. különösen a keret felének lecserélését furcsállottam magamis, valamint a szélén való játékot. főleg, h abszolút magassági fölényben voltunk. egervári szerintem egy tutyimutyi fasz, aki bár felállását tekintve támadócsapatot küldött pályára, motiválatlannak, de főleg "harci tűz" nélkülinek tűnt nekem. némethet pl kifejezetten flegmának érereztem, erősítsetek meg, mert lehet, h csak a fentebb említett "cés" allűrök miatt baszta ki nálam a biztosítékot...

drosiii 2009.09.29. 13:28:53

@kroos: vagy a franciák 2002ben...

kroos 2009.09.29. 13:29:45

@drosiii: de ök nem játszottak akkor döntőt.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.09.29. 13:35:57

@heinrich:
de a gólhoz kurtaközel voltak...
...nemegyszer

Csörszike 2009.09.29. 13:46:30

@pote: ja, 4 gólkirállyal a keretben énis közel lennék.kurtára...jajistenem, de teccet az nekem:))

kroos 2009.09.29. 14:13:43

@Csörszike: Trez. Henry Cisse ki a 4.?

nils_h 2009.09.29. 14:19:28

@kroos: biztos Csörszike lett volna :)

rizla 2009.09.29. 14:35:25

@anonim222 [semleges néző]: diktálni szokta a blogját. nekem őszintének tűnik, és egyébként sem érzem igazságosnak, hogy rajta külön elverjük a port. szarul játszott, nem kérdés, de a csapat egésze borzasztó volt, játékban, hozzáállásban egyaránt. a máltai szénné égés kapcsán is ugye külön elővehettük volna gerát, husztit, stb, aztán azóta mégis letettek jó teljesítményeket az asztalra, bizonyítva, hogy nem minden meccsen a lusta alibizés dominál azért.

rizla 2009.09.29. 14:36:51

@szferi: van rajta sapka, nincs rajta sapka.. tény, hogy ennél ő is, meg a csapat is többet tud, nem érzem annyira faszszopkodásnak.

rizla 2009.09.29. 14:38:11

@szferi: ahol ugye csapata legjobbja volt a beszámolók szerint. azok után sem lehet panaszkodni?

SamS 2009.09.29. 14:38:58

Egy kemény, férfiasan játszó, alázatos ellenfél ellen ki várt Némethtől csodát? Szerintem Egervárin maximum saját maga, de ahhoz tenni is kellett volna valamit. A gyerek hozzáállása a béka segge alatt van, legalábbis innen úgy tűnik.

kroos 2009.09.29. 14:53:14

@SamS: ajaj..mikor én ezt 2 ÉVVEL EZELÖTT leirtam hazaáruló,idegengyülölő meg mitudomén mi voltam....

Csörszike 2009.09.29. 14:59:09

@kroos: ja, télleg, "csak" 3...lemondok.

Csörszike 2009.09.29. 15:01:09

és mennyiben lehet igaz az az állítás, h a legygengébb csoportellenfelünk volt honduras?
állítólag az arabok jók, dél-afrika meg az egyetlen, amelyikből előre kinéztem volna valami futballtudást...

zsakfos 2009.09.29. 15:01:52

@pote:
Hát aszem még Dugarry volt a 4. csatár, de neki kb. annyi esélye volt akárhol is gólkirálynak lenni, mint a fokhagymazabáló Thuramnak:)

kroos 2009.09.29. 15:07:32

@Csörszike: bár woltord mintha lett volna gólkirály csak korábban...

christvhu 2009.09.29. 15:09:00

@kroos: Barthez esetleg? csak a csík másik végén)))

Csörszike 2009.09.29. 15:33:48

@kroos: 98-99-ben, 22 góllal, a Bordeaux-ban, ezaz! tudtam én, h dereng, csak rosszul derengett. valóban úgyértettem, h aktuális gólkirály.

szferi 2009.09.29. 15:36:06

@rizla: panaszkodni mindig lehet valamire...

kroos 2009.09.29. 15:45:46

@Csörszike: Jogos.
Bár én akkoriban meg voltam győzöve arról hogy Lasland fut be nagyobb pályát

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.29. 16:00:37

@kroos: Ááá, nem hiszem, hogy ekkorát tévedtél volna ;-).

kroos 2009.09.29. 16:11:36

@popp: Tudod hogy a franciákkal mindig melléfogok:(

rizla 2009.09.29. 18:53:16

nem szeretem a faszit, de ez most egy korrekt áttekintés arról, hogy hogyan épül le a magyar foci, még akkor is, ha éppenséggel lenne mire alapozni:

mindenamifoci.blogzona.hu/archives/2009/09/28/Nem_a_huszeveseke_a_vilag_I/

r_magpie 2009.09.30. 12:36:29

jé, most nézem, hogy az angol u20-as csapat is mennyire fiatal meg rutintalan. a hiányzóik ellenére az is komoly égés azér.
süti beállítások módosítása