Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Nevelj te is Roma-szurkolókat

2009.09.13. 08:00 Vendégszerző

Vendégszerzőnk Fekete Márton azt énekelte meg nem röviden, hogy miért is érdemes már gyerekkorban elkezdeni csemetéink orientálását. Fogadjátok szeretettel némileg rendhagyó posztját: Egyszer megkérdeztem egy Magyarországon élő olaszt, hogy miért a Milannak szurkol. Nem volt más választása, az apja azt mondta neki gyerekkorában: Fiam, ehhez az asztalhoz csak Milan szurkoló ülhet le.

Én szeretném, ha a gyerekem – egy 2 és féléves kislányról van szó – Roma szurkoló lenne. Talán kevésbé drasztikusak a módszerek, de az elhatározás és az elszántság nagyon komoly a részemről. A feleségem szerint ezzel az egésszel csak azt fogom elérni, hogy dafke is a Lazionak fog drukkolni. Korábban – jó tíz évvel ezelőtt – azt gondoltam, hogy a fradistaságot fogom tovább adni a születendő gyerekemnek, de hát ez a Fradi nem az a Fradi, amire apám először kivitt, és ami miatt hosszú éveken keresztül jártam meccsre – hazai és budapesti meccsekre mindig, vidékre és külföldre néha –, és nagyon nem az, ami miatt érdemes lenne egy mai gyereknek a zsebpénz megvonás büntetését kockázatni. (Anyám egyszer öt forintontos levonásokkal apasztotta nullára a zsebpénzemet nagyon rövid idő alatt a Mondd meg nékem, Te újpesti lány… kezdetű dal folyamatos énekléséért. Ez 1986-ban történt, a 3-0-ás Fradi – Újpest meccs hetében. Nézőszám: 30.000, gólszerzők: Dzurják, Fischer, Keller – a sorrend talán nem stimmel)

Mielőtt rátérnék a nevelés részleteire, mindenképpen tisztázásra szorul, hogy miért pont a Roma. Nem gyerekkori szerelemről van szó ugyanis, korábban rabul ejtett az 1991-92-es Sampdoria – a Kispest elleni Pagliuca védés és a másnapi Sport címlap: „Pagliuca a pipából piszkálta ki a csodát” voltak a gaz csábítók –, majd rajongtam az Ajax-verő Juventusért és Marcello Lippiért, miközben azért a Roma iránti kötődés is ott pislákolt már, esetekben ott lángolt már bennem.  Az elmúlt tíz év aztán elolvasztott minden más csapat iránti szimpátiát, míg az egekbe hevítette a Roma iránti szenvedélyes rajongást. A Roma a legmagyarabb csapat, a hősiesen harcoló, könnyek között elbukó erkölcsi győztes. Gondoljunk csak az 1984-es BEK döntőre, vagy az 1993-as Olasz Kupa finálé két meccsére. Ez után nyilatkozta Giuseppe Giannini:"Túlságosan szerelmes vagyok ebbe a mezbe, s ezért a mérkőzés végén nem tudtam rávenni magamat, hogy könnyeim között kidobjam a szurkolóknak. Mert ez a mez olyan, mintha a bőröm lenne. Már gyerekként mindig arról álmodoztam, hogy egyszer majd pályára léphetek a Roma színeiben. Egy álom, ami valóra vált, és remélem, hogy még folytatódik is, mert nem tudnám soha elhagyni ezt a csapatot."(Forrás) Ez az egész túlfűtött rajongás és hisztéria döntött az én szurkolói sorsomról.

(Felmerül persze, hogy ha a Fradi és az egész magyar bajnokság nem olyan lenne, mint amilyen, akkor mi lenne a Romával, de azt hiszem, hogy ez egy teljesen fölösleges és akadémikus kérdés…)

Szintén tisztázandó, hogy miből áll maga a szurkolás, de hívjuk ezt inkább rajongásnak. Hagyjuk most a közhelyszerű meccsnézését, a meccsek alatti szinte folyamatos SMS-ezést és a Gazzetta site ideges, félpercenkénti frissítését. Szintén hagyjuk a boldog-boldogtalannal hozatott apróságok és nagyobb dolgok részletes felsorolását.

A rajongásnak van egy a meccsnapokon is túlmutató, sokkal magasabb szintje, amely akár a hétköznapok minden percét áthatja. (Ez az írás is egyébként ennek az egyik megnyilvánulása: világgá kell kürtölni a Roma iránti szeretetet, nem lehet, hogy az ember ezt csak magában élje meg, amikor várakozik a buszra és könnyes szemmel iPod-on a Roma himnuszát hallgatja egymás után harmincszor…)

Hogyan lopózik be a Roma a mindennapokba, és hogyan jön el a katarzis ebben a rajongásban? Két ilyen élményt szeretnék megosztani.

Múltkor játszóházban voltunk a gyerekemmel. Egészen megirigyeltem a gyerekeket: négy szint átjárókkal, alagutakkal, összekötő csúszdákkal, csupa zeg-zug minden. És hogy milyen kegyes a sors: egy remek játékot adott nekem is rögtön a játszóház után. A liftet várjuk a bevásárlóközpontban, közben megérkezik egy másik család, az apukán Inter mez, rajtam Roma melegítő. Szerencsére jó sokat kell várni, alaposan szemügyre tudom venni a mezt: az Inter 100 éves születésnapjára kiadott ünnepi viselet. A lift továbbra sincsen sehol: gondolatban már a Stadio Olimpico folyosóján vagyunk: apró, ideges bemelegítő mozdulatok a Roma - Inter derby előtt, közben megérkezik a felvonó, beszállunk: már a kamerák is figyelnek minket, ahogyan együtt megyünk ki a pályára. Meg kéne szólítani, be kéne avatni a játékba - gondolom magamban; földszint, mindjárt elválunk, gyorsan a melegítőn lévő Roma címerre mutatok, de azért elismerő pillantás az ő mezére is. Együtt nevetünk egy pillanatra, majd kilépünk, ők sietnek, én lassan sétálok, az emeletek helyett karéjokat látok, szinte hallom a hangorkánt, görögtüzek és koreográfiák a két kanyarban.

A másik szerencsére nem egyszeri alkalom, sikerült ugyanis kialakítanom mostanában egy mindennapossá tehető Roma-élményt: elkezdtem napi rendszerességgel futni, szigorúan persze a fentebb említett Roma melegítőben. A futópálya egy sportkomplexum része: amikor ide megérkezem, mindig arra gondolok, hogy Trigoriában vagyok, a csapattársaim már várnak, hamarosan kezdődik az edzés. Belépek a futópályára: kézfogás mindenkivel, szokásos ugratás, viccelődés, közös gimnasztika, majd indulhat a tréning. Én rendszerint Daniele de Rossi-val és Matteo Brighivel futok, ha kezdek fáradni, elkezdem magamban dúdolni a Roma, Roma, Romát vagy a Grazie Romát, ha pedig már nagyon kezdek elkészülni az erőmmel, mindig arra gondolok, hogy valójában két futótársam kezd kimerülni. Ilyenkor félhangos (!) „Daniele, Matteo dai, dai” kiálltásokkal próbálom őket, pontosabban magamat átsegíteni az utolsó körön.

Rátérve végre a nevelésre: első próbálkozásom a gyerek másfél éves korára tehető. Ekkor a római repülőtér szurkolói boltjában mutogattam neki egy farkast provokatív kérdések társaságában: „Szívem, ugye tetszik ez a farkas?” Az első igenszerű szóképződményre vércseként csaptam le, 40 euró igazán semmiség egy farkasért, azonnal meg kellett vásárolni. És ahogyan ez lenni szokott, a farkas azóta lényegében ott pihen, ahová a hazaérkezés után raktuk, miközben a számtalan maci, cica, kutya és még mit tudom én milyen állat a gyerek legjobb barátai: velük alszik, őket kell magával vinnie, ha autóval megyünk valahová, ők kísérik el a játszótérre.

A szurkoló szülő azonban olyan, mint az egyszer hibázó és utána a tartalékokhoz száműzött csatár: itt nem adja, egyszerűen nem adhatja fel, edz szorgalmasan, alázatosan kivár, lesi az alkalmas pillanatot a visszatérésre. Ez egy Olaszországból érkező SMS formájában jött el nemrég: egyik kollégám azt kérdezte, hogy van-e szükségem valamire a szurkolói boltból. Szerényen és lemondóan csak valami apróságot kértem, mert megéreztem, hogy talán most jött el az a bizonyos pillanat, most nem magamra, hanem a gyerekre kell koncentrálni. Az önzetlen szülői lemondás és gondoskodás így egy gyönyörű csőrös pohárban öltött testet. „Szívem, nézd csak, ezt Neked hoztam ajándékba. Ez a papa és a Te kedvenc csapatod bögréje, mert ugye azt tudod, hogy mi ketten Roma szurkolók vagyunk…”

És eljött a bejegyzés azon pontja, amikor is indokolt az eddig szigorúan tényszerű leírást barokkos Lakat T. Károlyi hangnemre cserélni. Történt ugyanis egyik este, hogy a gyerek inni kért még pedig így: „Papa, inni, jóma…”, azaz a romás pohárból kért inni. A történet itt szerencsére még nem ér véget, mert azóta minden tárgyon és ruhadarabon – van egy pár... – megismeri a címert és szerintem – ebben talán kicsit elfogult vagyok – boldogan mondja: Jóóma.

Hosszú száműzetés és összeszorított fogakkal végig szenvedett edzések után visszakerültem végre az első csapat keretébe, az utóbbi pár mérkőzésen már a kispadon ültem. Most látom csak, hogy az edző nekem int a melegítő játékosok közül: kapok tehát tíz percet. Érzem, hogy jól fogok mozogni, érzem a játék ritmusát, gondolatban sprintelek egy előrevágott labdára, lerázom a védőt, már csak a kapussal állok szemben. Most kell majd nagyon észnél lennem, tilos erőből ellőni a labdát, elflegmáskodni sem szabad, óriási a felelősség, hiszen most dől el, hogy a Jóómából lesz-e szépen artikulált, egy egész életen át örömmel, lelkesedéssel, bizakodással és szendvedélyesen kimondott Roma vagy hamarosan megérkezik a dacos ellencsapás egy sas vagy egy zebra formájában.

101 komment

Címkék: olasz as roma serie a több mint foci

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr261377833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phelan76 2009.09.13. 08:56:17

egyik szurker apuka sem normális :)

nekem kicsit nehezebb dolgom lesz mint a szerzőnek.
a két gyerekembe próbálom belenevelni a habfehér mez iránti rajongást, de az öcsém a galád Liverpool szurker szerint a fiam nem lehet más mint egy igazi kopita. És ezért hajlandó is sokat tenni.

a következő években nagy harcok várnak rám :)

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.13. 08:59:25

elképesztő szép bejegyzés. és ezzel a poszttal kezdeni a napot igen szuper, azt is mondhatnám: jó ma!

egyébként nagy probléma ez a csapatválasztósdi...nem beszélve arról, ha vki egy olyan környékre született, ahol még a maga nemében minőségi foci sincs, csak a klasszikus nb3as szenvedés...nekem a fater állítólag felajánlotta a választás lehetőségét, vhogy 1987-88 környékén egy vasas-fradin, amikor még név alapján nem, de színek alapján tudtam választani és sajnos apukám bánatára nem kádár csapatát választottam, persze mindezek után ugyanúgy ott a gond, mit tudok, mit tudunk kezdeni egy ilyen fradival, vasassal, kispesttel...én választottam magamnak egy szívemügyecsapatot meg egy szimpatikusnagycsapatot és essen eső fújjon szél, lesz a fradi, a gyerkőc meg szeresse a focit és tisztelje az apja csapatát, a választást meg úgyis maga fogja elvégezni....

Der Beste 2009.09.13. 09:25:00

Sokat gondolkoztam a dolgom ezen a szurkolóvá nevelési dolgon, mert ha minden a tervek szerint alakul, jövőre megszületik az első gyerekem.

Én, mint felelős apa, kitehetem-e annak a veszélynek a gyereket, hogy Real szurkert nevelve belőle, sírva jöjjön haza az iskolából, mert a Barca drukker osztálytársai halálra cikizik egy egy-egy (szerencsére ritka) madridi Barca parádé után???
Nem fog-e megutálni azért, mert kutyaütő csapat mezét adtam-rá?

krysal 2009.09.13. 09:31:34

Remek kis írás, gratula:)

A gyermek szocializációját tényleg gyermekkorban kell megkezdeni, ez szociológiai tény:)

Hispan07 2009.09.13. 09:32:18

jó poszt, kedvesen fanatikus a sporttárs :)

@Bastille: egyetértek - ez a Fradi nem az a Fradi, sőt, megvallom, én már nem is láthattam AZT a Fradit. de azért magyar gyereknek legyen egy Fradija is, na, hátha egyszer... egyébként meg drukkoljon akinek tetszik. csak ne az Internek. vagy Juventusnak. vagy a Barcelonának, Reálnak, Liverpoolnak, ManU-nak. másnak szabad :)

tjunior 2009.09.13. 10:07:51

nagyon helytelen irányt mutat ez a poszt a mai fiatalság nevelést illetően! mert minden gyerkőcött Juventinonak kell nevelni :D.
Bár ez szerintem vagy jön magától vagy nem, legalábbis nálam így volt. Emlékszem lehetem vagy 8-9 amikor elösször halottam a Juventusról, az se tudtam milyen csapat, és általában itt az jön, hogy azért kezdtem szurkolni nekik mert szépen játszottak, meg ilyen közhelyek, én bevalom a neve tetszett meg, de onnantól nem érdekelt más csapat, és nem is fog. Szimpatizálni lehet még párral, de a Juve az teljesen más számomra, örök szerelem... apám mondhatott volna bármit :D

Titi120 2009.09.13. 10:24:13

Szerintem dobd ki az összes összevásárolt ketyerét, és tegyél ki a lányod ágya fölé egy XXL -es Oli Kahn posztert ! :)

Matteo_B 2009.09.13. 10:35:23

Remek poszt,bízzunk benne hogy a kislány ennek a remek csapatnak fog drukkolni.(Ha már más női egyedek a Róma körül csak ártanak a Farkasoknak.)

szeme közé, laposan! 2009.09.13. 10:39:42

Szerintem néha gondolatban nézz be az orvosi szobába is, hátha ott is hallasz majd hasznos dolgokat...
Amúgy meg ha felelősségteljes apuka vagy, akkor észreveszed, hogy a Lazio babakék-fehér színe jobban áll a lányoknak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.13. 11:02:50

@Titi120:

Na ne már, szegény gyereket kitenni egy ilyen élménynek. Hát apa az ilyen? ;-)

d3vnull 2009.09.13. 11:03:25

Tőlem lehet bármilyen drukker, a kaját tőlem kapja, ezért a Blue is the colour-t mindig el kell énekelnie ha leül az asztalhoz, a ruhái kizárólag kékek, Chelsea FC felírattal, és senkivel sem beszélhet aki látszólag másnak drukkol. De persze semmi befolyásolás, azt nem szeretem :)

smartdrive 2009.09.13. 11:29:56

büntetőkkel elbukni nem lehet erkölcsi győzelem, hiszen bármi történt a 120 perc alatt, utána bírómentesen volt esélyük

MUfanatic 2009.09.13. 11:39:28

Nagyon jó poszt! Anyám olvas Nők Lapját( na jó, én is belenézek néha:D ) abban van D. Tóth Kriszta: Lolával az élet című irománya, na ez kicsit olyan! :D
Egyszer kis srácként megkérdeztem édesapám, a Fradi BL szereplése idején, hogy miért nem lehet fradista? Apám annyit mondott: Csak! Egyszer aztán, még mindig kis srácként(csak egy kicsit már nagyobb voltam) az 1-es villamoson voltunk, vmi Fradi meccs lehetett akkor, mert felszálltak a zöldagyúak, a rosszabb fajtából... Szabályosan féltem a villamoson, majd mikor leszálltunk azt mondtam a faternak: Apa, már tudom, hogy miért nem lehetek fradista...

MUfanatic 2009.09.13. 11:40:54

lehetek, persze az előzőben

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.13. 11:47:58

@MUfanatic:

Ilyen alapon ugye MU-s se lehetsz. Huligánjai minden klubnak vannak. Na jó, a Barcának talán nem. :-)

MUfanatic 2009.09.13. 11:51:38

@Csöncsön: Tény, de belőlük van a legtöbb! :P

Rino 2009.09.13. 11:56:07

Az első 2 mondatot elolvastam, az nagyon tetszett:)))
tuti kipróbálós a módszer;)

Pampito 2009.09.13. 12:40:50

Nagyon Fasza! Minörökké ROMA!
Farkasüvöltéstől legyen hangos az olasz éjszaka :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.09.13. 14:05:26

Mekkora hype van már a Roma felé itt mindig.:D Komolyabban szólva,aranyos poszt,jó volt olvasni.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.09.13. 14:37:45

nekem nem sikerült az Öcsém Ágyússá faragnom, pedig voltunk az Emiratesben is... feladtam most már :)

úgyhogy szervezem hamarosan a madridi túrát... :)

(én magam majd azzal vigasztalom, hogy megyek megnézem Öcsi bácsi egyik hazai pályáját... :))

calcio_di_rigore 2009.09.13. 15:57:45

Azért figyelj majd hogy a gyereknek legyen néha egy kis sikerélménye is.:P

Eastbay1 2009.09.13. 16:13:36

Ez a poszt tokeletesen bemutatja a magyar szurkoloi hozzaallast: Fradi (vagy barmi mas hazai csapat) szurkolo voltam, de most szar a csapat, szar a vezetoseg, szar a hangulat meccsen meg ugye kevesen is vagyunk, draga a jegy, nem divatos hazai csapatnak szurkolni, kenyelmesebb megnezni a Romat (vagy barmi mas kulfoldi csapatot) a sport1-en, arrol nem is beszelve hogy milyen meno (joesetben) felevente egy meccsre kimenni "olaszba".
De Te tudod, neveld csak a kolkeidet Romasnak, arra van szuksege a magyar focinak...

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.13. 16:36:48

@Eastbay1: messze nem arról van szó, hogy 'gyenge a csapat' és ezért a szurkolók elfordultak tőle.

Arról van szó, hogy a magyar NB I-et évtizedek óta alapjaiban meghatározó közeg olyan, amitől az embernek hánynia kell.

Tulajdonos, edző, játékos - mindenki benne van. Miért várod el bárkitől, hogy csalókkal, szélhámosokkal, számlagyárakkal, alibistákkal, sikkasztókkal, lelketlen, képzetlen játékosokkal azonosuljon?

montipájton 2009.09.13. 16:40:21

Nagyon szellemes az írás, gratula. Popp még nem jött kommentelni, csak nem ő a szerző...?

Ám, irodalmi értékek ide vagy oda, már vártam, mikor jön az első Nagy Magyar komment, hogy szurkoljcsakakülföldicsicskáknakhülyegyerek, jaaaj, de vártam...

Na, majd jön Rizla, és elmagyarázza, hogy ez csak műanyagszurkolás, mert a Haza nem ereszt. ))

calcio_di_rigore 2009.09.13. 16:43:21

@heinrich: hát... nagyon ritkán értek egyet veled, de ez most TELITALÁLAT!

Pontosan erről van szó, semmi másról.

montipájton 2009.09.13. 16:44:48

@heinrich: így van, a futball több annál, ami a pályán történik.
Nem a színvonal a baj alapvetően, egy ügyetlen, csúszó-mászó (nem adebayori NST-értelemben...)) ) kiscsapat bénázásaiért is lehetne sállal a nyakban télen-nyáron a lelátón óbégatni, ha az alapvető Tisztasága a dolognak kétségbevonhatatlan premissza lenne. De a magyar fociból eltűnt szinte minden tisztaság és ártatlanság, a játékot (meg)csaló faszkalapok telepedtek rá minden szinten, úgyhogy most még csak keressük az utat a régi érzések felé.
Addig meg marad a külföldibe átplántált rajongás. Legalábbis a magamfajtának, mert hát olyan is van sok, aki eleve nem is emlékezhet igazi magyar rajongásra. (Tisztelet a mindig található kivételnek, most éppen Debrecenben lehet valami a régiből...)

kroos 2009.09.13. 16:48:22

@heinrich:
,,Miért várod el bárkitől, hogy csalókkal, szélhámosokkal, számlagyárakkal, alibistákkal, sikkasztókkal, lelketlen, képzetlen játékosokkal azonosuljon?"

Én csak annyit irnék hogy ha valaki nézi meg ki is jár meccsekre az nem feltétlenül jelenti azt hogy azonosul ezekkel a negativumokkal. Tényleg ne nézzük le egymást mert valaki szereti az nb1-et, annak is meg lehet az oka.

montipájton 2009.09.13. 16:53:16

Egyébként meg: a dolognak egy része persze vicces és játékos, de van egy komolyabb aspektusa is: az apa-fiú(-lány) kapcsolat és kötődés kivetítése a csapat irányában érzett rajongás. Azt szeretnénk, ha csapatunkat, vagy csak magát a focit MIATTUNk, és ÉRTÜNK szeresse a gyermekünk, bennünket szeressen benne, kicsit egyet jelentsünk neki a futballal, a szenvedéllyel. (Eleinte ez így is van - szerencsés esetben -, később a szenvedély a gyerekben is önálló életre kel, ahogy anno bennünk is, és onnan el kell engednünk őt. /Meccsre./ Az élet kicsiben...)) )
Ezért emlékszik minden gyerek az első alkalomra, amikor az apja kézen fogta és meccsre vitte, és ezért viszi ma is a saját gyerekét.

Na, ezt sem értik, akik szerint semmi baj a hazai focival, csak "a közönség a hülye, mert a külföldi focit bámulja a tévén..." Ezt az apa-gyerek kapcsolati modellt is szétkúrták, akik miatt ma alig-alig lehet a régi értelemben vett módon meccsre járni Magyarországon.

Vul-Kahn 2009.09.13. 17:01:38

@heinrich: "Miért várod el bárkitől, hogy csalókkal, szélhámosokkal, számlagyárakkal, alibistákkal, sikkasztókkal azonosuljon?"

Ez így fasza, csak akkor Juve-szurkernek sem szabadna lennie senkinek.:)))))))

Bocsesz, magas labda volt, nekem ne ugorjon itt rögtön a juventino-brigád...:)

szbszig 2009.09.13. 17:06:27

Finoman és kulturáltan fogom megfogalmazni azt, hogy egyáltalán nem értek egyet a cikkel, de hát ez van. Szerintem hagyni kéne a gyereket, hadd válasszon, ha majd érdekli a foci, és választani akar. Mert még egyik sem biztos, és még csak az elsőből sem következik a második. Én például nagyon jól érzem magam úgy, hogy abszolút nincs kedvenc csapatom. És ezt tudva nagyon nem örülnék, ha fiatalon erőszakkal belém nevelték volna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.13. 17:09:57

@kroos:

Így van. És várom már a mai örökrangadót.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.09.13. 17:12:08

@szbszig:
Az akaratos gyerek úgyis kiveri a hisztit, hogy márpedig ő nem bírja a vöröset, ő mancitys akar lenni. :)

montipájton 2009.09.13. 17:29:41

@Vul-Kahn: Ez nálma is bejött...)))

Apropó, most a Lazio-gól meg nem adása csak bírói hülyeség volt, vagy ez már a Calciopoli 2?

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.09.13. 17:33:09

Van olyan, aki megtanul katalánul a Barca miatt. Ez például ezerszer többet jelent annál, mintha évente kimenne 15 Barca-meccsre. Vagy mintha megvenné minden évben az aktuális mezt. Az semmit nem jelent. Mert az csak pénzkérdés.

Azt javaslom mindenkinek, aki külföldi csapathoz kötődik, hogy ne materiálisan közelítse meg azt a csapatot. Próbáljon meg kulturálisan, nyelvileg, klubtörténetileg is közel kerülni.

Az egyik celebritás azt nyilatkozta, hogy hát nála nagyobb Real-drukker nincsen: a szobája ugyanis tele van a Real relikviáival. Gondolom, hogy mezekkel, bögrékkel, sálakkal, amelyeket megvásárolt. Mintha ez számítana is valamit, meg az, hogy a Real-játékosokkal fotózkodik.

Azokat meg ne nézzük le, akik a magyar meccsekre járnak. Én is jártam évtizedekig, most megint járok, mert oda kötnek a gyökereim. Botrányos a színvonal, pozitívumot szinte nem is tudok mondani. De ez nem választás kérdése.

értelmetlen_nevű 2009.09.13. 17:41:58

@dino vercotti: nem járok hazai meccsekre, de az utolsó bekezdés korrekt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.13. 17:44:47

@kroos: szó nincs erről, h bármely magyar csapat szurkolóját le kellene nézni.

Ugyanakkor sajnos tény, h az elmúlt évtizedek azt igazolják, amit fent írtam. A klubok körül megfordult senkiházi bűnözők, sarlatánok és megélhetési játékosok mellett a Serény Múmiák cserkészcsapatnak tűnnek.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.09.13. 17:57:09

@kroos: Én azért azt a szurkolót, aki hátba rúgta Szentes Lázárt a "zünnepségen" eléggé lenézem.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.09.13. 18:03:24

@pancho_sanza:
Ő annyira volt szurkoló, mint a tengerimalacom.

kroos 2009.09.13. 18:28:06

@pancho_sanza: Nyilván.
De hidd el a szurkolók többsége nem az a hátbarúgós tipus. Még nálunk sem.
Legalábbis remélem.

henrypass 2009.09.13. 18:32:06

@dino vercotti:

teljesen egyetertek veled.98 ota szurkolok a juvenak,akkor lattam eletemben elsonek del piero nevet.nem is lattam akkor meg jatszani.aztan del piero miatt megszerettem a juvet..nagyon.most vagyok 20 eves es szinte tokeletesen beszelek olaszul,csak 2x voltam juve meccsen,mar jo regen.egy juve-inter 3-1en es egy firenzei 2-2n csodalatos volt mind a ket meccs.11 eve ez a csapat az eletem szerves resze es remelem meg az is marad.de nem felejtem el tisztelni az ellenfelet mert nekem is faj ha nem adjak meg az en csapatomnak kijaro tiszteletet.eljen a futball!

shinigami 2009.09.13. 20:34:31

@henrypass:
tok8 h ki kinek szurkol, az utolso 2 mondatodnak mindenkinek ugyanolyan fontosnak kene lennie...

Eastbay1 2009.09.13. 20:44:05

@heinrich: Basszus, ne csináljátok már. Elismerem, okádék a magyar futball közeg. De ha nem mennek ki az emberek a meccsre, akkor olyanok is maradnak az állapotok amilyenek. Az meg elég rossz szöveg, hogy undorító a magyar futball, ezért szurkolok olasz csapatnak...

_romanista 2009.09.13. 20:59:34

@Eastbay1: sziasztok, a posztot én jegyzem, egyetlen gondolat csupán. talán nem jött át, de tényleg nagy fájdalmam, hogy nem fogom tudni kivinni a gyerekemet fradi meccsre és nem fogom tudni megmutatni neki az edzőt, mint ahogyan apám tette egy kettős rangadón: "nézd, az a Dalnoki Jenő, aki ott pipázik..." (amikor meghalt, megkérdeztem a nagyanyámat, hogy tudja-e hogy ki volt, és persze tudta, pedig nem is érdekelte soha a foci.)
viszont kell egy csapat, mert szurkolni kell, mert az mélyen hozzátartozik az ember életéhez. de talán erről majd máskor hosszabban. mindenesetre köszönöm szépen a sok hozzászólást.

Romanes eunt domus 2009.09.13. 21:19:15

Érdekes, nekem futás vagy kocogás közben mindig az jár az eszemben, hogy a 10000 méteres síkfutás olimpiai döntőjében le kell hagynom Bekelét :D

Amúgy kisebbségben leszek a véleményemmel, de én nem értek egyet ezzel a szurkolóvá "nevelés" dologgal. Ha lesz egy gyerekem, először a focit kell vele megszerettetni. Ha sokat néz a TV-ben focit, úgyis annak a csapatnak fog drukkolni, amelyik mindig nyer, és/vagy az a játékos lesz a kedvence, amelyik sok gólt rúg. 10 évesen azért lettem Milan-drukker, mert akkor igazolt oda az az Andrij Sevcsenko, aki gyakorlatilag mindenkinek gólt rúgott, a pályán mindig rá akartam hasonlítani. A mai gyerkőcök főleg a Barcelonának, a Manchesternek kezdenek el drukkolni, és mindegyiknek Messi, C.Ronaldo, Eto'o, Torres a kedvenc játékosa. Szóval szép és jó ez a romanistává nevelés, csak ha szegény lány azt látja, mikor felnő, hogy apu szeretett Romáját már csak a Monfalconei Haladás nem verte meg, akkor nem lesz Roma-drukker. Ráadásul Totti addigra már visszavonul, mint fő vonzerő :D

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.09.13. 21:21:58

@Eastbay1: "De ha nem mennek ki az emberek a meccsre, akkor olyanok is maradnak az állapotok amilyenek" - sajnos ehhez a szurkolóknak vajmi kevés közük van. Lehetnének tízezrek a lelátón, attól önmagában nem változna semmi, csak még több pénzt lehetne ellopni, elherdálni.

Nagyon szívesen elolvasnék egy közvéleménykutatást arról, hogy a 18-49 éves korosztálynak mi az első 5 szó, ami eszébe jut arról, h NB I.

6 éves korom óta a Videotonnak drukkolok, de ettől még látom, hogy Berzi Sándort tíz évvel ezelőtt kellett volna kitiltani Mo összes futballpályájáról.

Mi (Vidi) is úgy működünk, mint egy szemétdomb, a játékosoknak nevetséges (marketing)szerződéseik vannak a klubbal, osztályozókat adunk-veszünk, Szuna Józsi, Szieben doktor, Széles Gábor, adócsalások, perek, Matthaus, vicc az egész. És még így is a normálisabb klubok közé tartozunk stadionnal meg akadémiával.

Data4u 2009.09.13. 21:42:25

Én kb. 6 éves koromtól vagyok (akkor még nem tudatos) Tottenham szurkoló.
Biztos ismeritek Tandori Dezső: Nagy Gombfocikönyv c. isten császár könyvét.
Na azóta. Pedig azt sem tudtam, mi az a Tottenham (persze igen, de nem :-))
Nálam mindkét gyerek (2-4) előbb tudta a Neveket (jó nem mindet, de mondjuk 5-t) 2-3 évesen, mint a köszönömöt. Nem vagyok büszke rá (de igen! :-)), de ooooolyan jó érzés.
Gondoljatok bele, a 4 éves tavaly odaáll egy arse szurkoló elé és azt mondja: Az arsenalosok emberevők. Hát nem dagad a kebel? :-D

De a kulcs @henrypass-nál van:
"de nem felejtem el tisztelni az ellenfelet mert nekem is faj ha nem adjak meg az en csapatomnak kijaro tiszteletet.eljen a futball!"

Uff

nalazo 2009.09.13. 21:49:50

Én is a Tandori-féle gombfocikönyv óta szimpatizálok a Hotspurs-szal.
Az Intert meg 30 éve szeretem, amikor 8 éves koromban megvettem az első gombfocicsapatomat, ami a Grande Inter volt.
A lánygyermekem - 10 éves - kezdettől fogva interistának nevelve. Gyereksál, gyerekmez, gyereksapka. éves korában a kisföldalattin felelősségre vont valakit, hogy miért visel Milan sapkát. Én meg kérhettem elnézést, de azóta tudja, hogy a másik csapat szurkolója nem ellenség.

Eastbay1 2009.09.13. 22:26:47

@romanista: Üdv Romanista! Szerintem neked az hiányzik, hogy legyenek olyan egyéniségek akikre fel lehet nézni. Ebben valahol egyetértünk. De az Isten verje meg, ha én Kispest-szurkoló vagyok, akkor nem mondhatom azt, hogy ezentúl az Arsenal-nak fogok szurkolni, mert a Honvédban ilyen szarháziak játszanak egy ennyire fogalmatlan tréner vezetésével, egy olyan tulajdonos irányítása alatt, akinek fingja nincs a futballkultúráról. Az Arsenalban meg milyen kiváló a garnitúra, a szakmai munka, szép a játék, jó a hangulat a meccseken (?), meg még néha beesik egy-egy serleg. Ilyen nincs, aki 6 évesen választ egy csapatot, az ne próbálja meggyőzni magát húsz év múlva, hogy mégis inkább jobb egy másiknak szurkolni.

Eastbay1 2009.09.13. 23:01:44

@heinrich: Szerintem, ha nem 1500an mennének ki egy meccsre, hanem 5000en, akkor a játékosok és vezetők felelőssége is megnövekedne. Azt mondanák, hogy " nézzük csak, ha 5000en jönnek meccsenként, akkor van 15x5000x1000Ft=75 millió jegybevételem évente, plusz el tudok adni 1000 feliratozott mezt, szponzorlogóval!, meg bögrétzoknitkisfaszomat, abból van mondjuk még X millióm, stb". Több pénz kerülne a hazai fociba, amiből tényleg többet is lehet ellopni, de több is marad a fejlesztésre. Nézd meg a törököket pl, szerinted ott nem emelték el az "üzletemberek" amit csak el lehetett az utóbbi 30 évben?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.09.13. 23:02:49

@dino vercotti:

Ez egy nagyon igaz hozzászólás volt. A vonzódás egy klubhoz nem tárgyiasítható.

Mondok egy példát. Én például csak röhögni tudok azokon, akik azt "várják el", hogy egy spanyol bajnokin olyan iram legyen, mint az angol vagy a skót ligában, és azt hiszik, hogy a kisebb mértékű rohanás valamiféle "elmaradottság" jele lenne. Az illető valószínűleg bele sem gondol olyan dolgokba, mint például a hőmérsékleti viszonyok vagy az emberek testfelépítése. Aztán megdöbben, hogy jé, a Barca a MU ellen is cicázni tud, ezt nem is hitte volna. Más játék, más futballkultúra, nem szabad az egyiket a másik fölé helyezni, és elvitatni valamelyiknek a létjogát.

Vagyis szerintem is: a szurkolás elmélyítése a kultúra megismerésével történhet.

_romanista 2009.09.13. 23:30:45

@Csöncsön:
két dolog:
1, megnéztem dino vercotti sporttárs blogját. végre egy "szent őrült" (Antal Imre szójárása): két csodálatos bejegyzés Scirea-ról. ez a futball. már ezért megérte megirni a posztot.

2, szükség van azokra a (kamu) szurkolókra is, akik rengeteg pénzt elköltenek bögrére, sálra, mit tudom én mire, mert rengeteg pénz. sajnos itthon ez rossz helyre megy.

nagyon élveztem Veletek ezt a napot, tényleg. én a magam részéről elköszönök. jó éjt, sziasztok.

lexx 2009.09.14. 00:10:44

A kedves cikkironak gratulalok, kivaloan osszefoglalta.
Errol talan draga jo edesapam hatalmas mondata jutott eszembe aki nekem nem adott orientaciot, csupan egy dolgot mondott az aldott emleku 86-os vb ideje alatt:
Ha valasztottal egy csapatot az orokre a tied marad,pont mint a kedvenc jatekaid, megunhatod oket,nem mindig akarsz veluk jatszani, de ha nem foglalkozol veluk eleget, hianyozni fognak, es ebbol tudod majd, hogy ez a csapat a tied.

_romanista 2009.09.14. 06:03:40

@Eastbay1: erre szeretnék majd visszatérni, de nem komment formájában.

kroos 2009.09.14. 08:11:18

Nekem az eslö gombfoci csapatom a 90-es Német válogatott volt. Aztán megvettem az Mtk-t Talapa Janival és mindig ö vele fogadtam a Fischer, Fonnyadt kettös valamelykét a Fradi ellen.
Egy hajszáritóval csináltam a ,,szelet" és kartonpapirból csináltam külön reklámtáblákat is.
Persze a bajnokságokat külön füzetben vezettem.
Mikor még nem volt számitogép és nem jött a Fifa meg a többi....
Annyit még hogy szerintem 200 nézö elött nem lehet gyors hajtós meccset játszani.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.14. 08:28:39

Romanista, köszi ezt a posztot, amely természetesen a legjobb az nst történetében. A gyereknevelés kérdéshez egyelőre nem tudok hozzászólni, de a miért pont a Roma részben kifejtettek szinte pontról-pontra megegyezinek az én szurkolói motivációmmal. Úgy '99 óta szurkolok a Romának, de ma már személyes élménynek tűnik a '84-es BEK-döntő. És bizony a Roma történetét is töviről hegyire áttnaulmányoztam. Ma már úgy mondom, hogy "mikor először megnyertük a bajnokságot '42-ben".

Szóval én sem mondhatok mást: hajjá Jóóma, Forza Lupi!

És végül szóljon a tegnapi győzes csapat és a szerző tiszteletére a Grazie Roma!

www.youtube.com/watch?v=gsDV0UhxMVY&feature=fvst

mw 2009.09.14. 09:14:52

Magam is kedvelem a Rómát és más külföldi csapatokat is, de nem tudom, nem röhögné-e halálra magát egy római, ha megtudná, hogy Róma fanatikus vagyok, Magyarországról.
Kedvelem a Poolt is, de ha a Debrecen ellen fognak játszani, nem hiszem, hogy beállnék a soraikba, mert egyszerűen agyonvernének, mert nem azon a környéken nőttem fel. Persze eszembe nem jutnaközéjük állni, mert jóval közelebb érzem magamhoz a gumicsizmás magyar kiscsapatot, mint bármely külföldi elitalakulatot, pedig Debrecen szurker sosem voltam.
Egyébként a bejegyzés tényleg szuper, köszi Romanista!

Perillustris 2009.09.14. 10:33:41

@Eastbay1: Te rendületlenül jársz a kedvenc éttermedbe, ha már szarul főznek? S még ajánlod is másnak? Ráadásul úgy, hogy a séf ismeri a panaszokat, de ha úgyis bejön annyi ember, amivel ki lehet "tisztességesen" húzni a napot, nem igazán töri magát, hogy fejlődjön-fejlesszen. Ez nem így működik. Ha kimenne 3500-zal több ember, akkor az téves üzenet lenne a csapat vezetőinek-tulajdonosainak, akik némiképp joggal gondolnák, hogy jól dolgoznak, hiszen jönnek az emberek szurkolni rendületlenül.

A profi futball ugyanolyan termék, mint bármi más (bocs a fanatikusoktól), persze vannak specialitásai, de ezek főképp olyanok, amik miatt még többet lehet kaszálni vele, mint pl. egy mosóporon vagy akár - a fenti példánál maradva - egy éttermi vacsorán. Kőkemény üzlet, úgyhogy nem meglepő módon először bele kell fektetni rengeteg pénzt, hogy az haszonnal jöjjön vissza. Olyan nincs, hogy "emberek gyertek, vegyétek meg a jegyet, s ha elég sokan jöttök, majd rendesen dolgozom".

Calogero 2009.09.14. 10:41:20

@mw: nem röhögnek ki hidd el, nekik óriás respect hogy valaki több országot képes átutazni csak azért, hogy a giallorossinak élőben is szurkolhasson. A Roma nem egy classic sztárcsapat, ott nem az megy, hogy jaj nem lehet jegyet kapni az ideérkező divatszurkolók ezreitől, vagy hogy mi a szart keres itt az, aki CéRonaldo, Zidane, akárki érkezése előtt nem is tudott semmit a csapatról. Legalábbis engem mindig örömmel fogadtak, az egyik római barátom családja meg kifejezetten büszke rá, hogy vannak olyan hülyék, akik ennyire szeretik a városuk csapatát külföldről is.
Az írásért meg külön köszönet romanistának, daje lupi! :-)

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.09.14. 10:45:07

Párom olaszt tanít, és van egy tanítványa: negyvenegynéhány éves komoly férfiú, igen jól működő szállítmányozási cége van (egyebek között), ő az cégvezető igazgató, de a három év alatt, mióta jár órára még soha (még 1x: soha) nem jött úgy órára, hogy ne Roma póló, pulóver, széldzseki, nagykabát, sál, sapka istennyila lett volna rajta. Romás toll, Roma himnuszra csörgő telefon, amit el tudtok képzelni. Két éve, amikor még több ideje volt, bérlete volt az Olimpicoba, és min. minden 2. hazai meccsen ott volt. Legutóbb az első hazai meccs előtt pénteken találta ki, hogy ő mégis ott akar lenni a Roma-Juvén - ott is volt. Ezt persze nem mindenki engedheti meg magának, de, aki igen, és meg is teszi az előtt is le a kalappal.

_romanista 2009.09.14. 11:54:15

@popp: becsavarom a szögletet, Te fejelsz a védők gyűrűjéből, nyújtózik a kapus, de nem éri el, óriási gól a Derby 90. percében, felrobban az Olimpico, együtt rohanunk extázisban a CUCS elé, égnek a tüzek, és mi a mezünket csókolgatjuk...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.14. 11:59:57

@romanista: Egyszer már megnézhetnénk egy meccset közösen ;-).

Calogero 2009.09.14. 12:01:26

Én arról álmodoztam évekig, hogy leigazol a Lazio, BL döntőn városi derby, becserélnek a utolsó percekben és a lefújás előtt pár másodperccel fel a rövidbe egy kegyetlen nagy öngól, aztán mez letép, alatta a Roma címere és futás a Sudba Bl-t ünnepelni :-) asszem bevonulnék a klubtörténelembe

_romanista 2009.09.14. 12:06:27

@popp: mindenképpen. majd egyeztessünk. de ez nem csak udvariasság.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.14. 12:08:51

@romanista: egyeztessünk.
@Calogero: Az igen, bár én semmilyen körülmények között sem húznám magamra a Lazio bugyikék mezét ;-).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.14. 12:11:50

@romanista: Egyeztessünk mindenképp, azt majds befejeljük a kocsmából a csavarodó szögletet ;-).
@Calogero: Az igen :-D, bár én semmilyen körülmények között sem húznám magamra Lazio mezét.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.09.14. 12:13:59

megen szarakodik a blog.hu és kétszer írok meg egy kommentet.

Steve73 2009.09.14. 13:28:12

Szép jó napot!
Én csak csendben érdeklődnék, hogy ha az 1 éves kisfiamnak már születése előtt megvolt a legkisebb Rómás mez amit egyáltalán kapni lehetett, amit egyébként Barcás kis barátjától (ill. annak édesapjától) kapott ajándékba, akkor az már befolyásolásnak számít? ;-)
Egyébként kitünő írás!

Tika_ 2009.09.14. 14:06:05

Őszintén sajnálom az ilyen gyerekeket. Meg a szüleiket is. Terápiát inkább nem javaslok, mert nagyon ki lennék utálva.

@dino vercotti: aha persze. Majd biztos megtanulom az ájkídó filozófiáját, ha megnézek egy Segal filmet, és megtanulok indaiul, csak mert szeretem a kajájukat.

thetriggerhappy 2009.09.14. 14:18:05

@Data4u:

te vagy az én emberem. nem is gondolnám, hogy vannak hozzám hasonló hülyék. aznap, amikor megtudtam, hogy a feleségemmel fiút várunk, rendeltem meg a full spurs felszerelést a gyereknek és a spurs rugdalózót.
soha nem lehet elég korán elkezdeni és abban reménykedem, hogy ha később meglátja magát a MEZBEN egy régi fényképen, úgysem fog tudni más csapatnak szurkolni.

a magyar fociról meg annyit, hogy én lennék a legboldogabb ha uezt megtehetném a kedvenc magyar csapatommal. és mint a spurs rajongásból is látszik, nem vagyok glory hunter, nem a bl vagy a megnyert kupák hiánya miatt fordultam el, hanem a hangulat miatt.

szferi 2009.09.14. 14:40:55

a cikk jól van megírva, de őszintén sajnálom a lányodat. Majd ha sikerrel jár a nevelésed, szokasd rá a pacalpörköltre is és addig edzél vele, amíg megbír inni 12 sört egy este. Aztán majd ha mindez sikerül, és olyan lesz mint te, büszke lehetsz rá hogy milyen jól szórakoztok együtt... szánalmas vagy!!!

kroos 2009.09.14. 14:49:54

szerintem senkinek semmi köze ahhoz hogy ki hogy neveli a saját gyerekét.

christvhu 2009.09.14. 14:50:43

Direkt nem olvasom el az eddigi kommenteket, bár mindig el szoktam, de csak azért sem hagyom magam befolyásolni!

GYÖNYÖRŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ
Hatalmas gratula, ez nagy élmény volt, pedig ezer éve minden postot elolvasok itt (ha nem is pofázok sokat bele a "nagyok" dolgába) de ez űbergrande volt.
Köszönöm! (a szakmai útmutatást is, 21 hónapos leánkám emberré nevelése terén nélkülözhetetlen! bár, lehet inkább játékos lesz, mint szurkoló, mindkét lábbal egyformán jól lő, és zseniális, ahogy rálép a lasztira és talppal visszahúzza!!)

Isheva22 2009.09.14. 14:59:59

Sziasztok!

Régóta követem az nst-s blogokat és úgy éreztem most jött el az idő, hogy hozzá is szóljak..:)
Törzsgyökeres Rossoneri szuroló vagyok, még talán a Bierhoff-Shevchenko kettős idejéből..(vlhol itt kezdődhetett a szerelem). Mégis úgy gondoltam ehhez a post-hoz írok.
Volt szerencsém tavaly a Roma-Arsenal bl elődöntőt a helyszínen "végig izgulni". Ráadásul a közvetlenül az Arsenal fan-ek mellett a Curva Nordban, talán a legnagyobb római fanatikusokkal.
Voltam több helyszínen is már előben, de a római szurkolók lenyűgöztek. Talán egy korábbi posztban volt arról szó, hogy a Roma, Roma, Roma alatt egy kicsit mindenki Roma szurkolóvá válik..nálam így volt:) A meccs előtt azért külföldiként nem ajánlatos Róma utcáit járni, de alapvetően nem volt gond, mondjuk a stadionban és előtte is rögtön kiszúrnak. Egy kis magyarázás után, hogy te nem is angol vagy és valójában a Romanak szurkolsz, kb a legnagyobb haverok lesztek akárkivel:)

tb 2009.09.14. 15:31:11

@mw: "de nem tudom, nem röhögné-e halálra magát egy római, ha megtudná, hogy Róma fanatikus vagyok, Magyarországról."

ez egy érdekes kérdés... szerintem egy Honvéd drukker sem röhögi magát halálra, ha pl Blatter vagy Ferguson (még ha csak udvariasságból is, nyilván) olyanokat nyilatkozik, hogy nagy rajongója a csapatnak, mert látta őket valamikor az 50es években, vagy akár egy teljesen ismeretlen valakiről ez derül ki. Ellenben az mindig röhej tárgyát képezi, ha japán meg kínai Manchester U. Chelsea drukkereket mutatnak, valószínűleg ugyanilyen röhejes lehet egy angolnak, ha majd meglátja a sok Liverpool mezbe öltözött magyart a Népstadion környékén

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2009.09.14. 15:38:17

@Tika_: én sem tanulok meg dánul, ha megnézek egy Bröndby-Aalborg meccset.

Persze pontosan érted te, hogy miről beszélek.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.09.14. 15:44:07

@tb: "Ellenben az mindig röhej tárgyát képezi, ha japán meg kínai Manchester U. Chelsea drukkereket mutatnak, valószínűleg ugyanilyen röhejes lehet egy angolnak, ha majd meglátja a sok Liverpool mezbe öltözött magyart a Népstadion környékén"

Ugyan miért? A futball egy globális játék, a japánoktól sem várhatja el senki hogy japán csapatnak szurkoljon, és az sem fog a Lokinak szurkolni aki 10 éve a Liverpoollal kel-fekszik. De ez már itt is sokszor ki lett tárgyalva...

tb 2009.09.14. 15:59:05

@peter135: nem a saját véleményemet mondtam, de ettől még ez egy létező jelenség

gastro vazze 2009.09.14. 18:09:08

hehe Fek te nem változol:) Már a suliban is mindig az AIDA indulót énekelted.....de miért rémlik úgy, mintha a Lazio is szimpatikus lett volna?! :S

_romanista 2009.09.14. 18:19:30

@gastro vazze: erre rosszul emlékszel, az a doria volt.
az AIDA viszont igaz.

mw 2009.09.14. 18:23:08

@peter135: "az ellenfél mezében pompázó senkiházi" tiszteletet szül majd a pool táborban, kb. annyit mint egy lábhoz dörgölőző kutya, de nem tekintik egy vérből valónak, akárhány éve veszi a piros bögréket

Romanista 2009.09.14. 18:31:20

ezer éve nem kommentáltam ide de most muszáj:
Zseniális ember vagy.

Romanista 2009.09.14. 18:31:53

@romanista: te meg elgórtad a nevem,pedig ezt kisbetűvel nem írjuk. na mindegy.

_romanista 2009.09.14. 18:37:01

@Romanista: nem tudtam róla, csak most. ezt tudom tenni, remélem, hogy megfelel.

Pig_Bodine 2009.09.14. 19:06:19

Ha szabad nem-romanistaként beleszólni:
Természetesen mindig büszke vagyok a kislányomra, de amikor a bevásárlóközpontban rázendít, hogy "We hate Littlepool (így mondja, esküszöm, és nem én tanítottam neki!) and Man City", akkor különösen dagad az apai kebel.

Romanista 2009.09.14. 19:12:21

@_romanista: Persze persze, a lényeget úgyis mindketten tudjuk!!! és hát az ízlést is csak dicsérni tudom; mind a név mind a csapat választást illetően. :D

rizla 2009.09.14. 19:42:51

@montipájton: "Na, majd jön Rizla, és elmagyarázza, hogy ez csak műanyagszurkolás, mert a Haza nem ereszt. )) "

figyelmedbe ajánlom a posztból ezt a bekezdést:
"Felmerül persze, hogy ha a Fradi és az egész magyar bajnokság nem olyan lenne, mint amilyen, akkor mi lenne a Romával"

_romanista 2009.09.14. 20:13:04

@rizla: a bejegyzés utóélete miatt ma egész nap mélyen magaba néztem, és arra gondoltam, azt vizsgáltam, hogy hűtlen vagyok-e a Fradihoz és a magyar labdarúgáshoz.
úgy érzem magam, mint egy ötgyerekes idősebb ember, aki amiatt vádolja magát, hogy mig négy gyereke sikeres és boldog, addig az egyik - aki egyébként tehetséges, csak lump és lusta - miért nem vitte semmire, miért él még mindig a szüleivel, és miért nem tud évek óta leérettségizni. vagy akkor hagyja a tanulást - ne álltasson senkit, ne utazzanak el a ballagásra a más városban élő rokonok talpig diszben -, és menjen dolgozni, söpörjön utcát, de azt legalább csinálja tisztességgel.

freiwald 2009.09.14. 20:16:57

Nyilván sokan szurkolnak családi szálon Fradinak, Újpestnek, MTK-nak, Kispestnek stb., miközben egyszer jött egy villámcsapás és a hazai kettőhúszt felváltotta a 10000 volt. Nem szégyen, hogy győzött a szív. Nálunk családi vonalon a Fradi viszi a prímet, de nekem a Milan a szerelem. NB1-en nevelkedtem és úgy loholtam nagyapáméknál a gumilabdával kaputól kertajtóig, hogy még tudtam ki rőgja a bőrt a Fradiban, Kispestben, Vasasban, de a rossonero milliő ragadott magával. Jó, hogy a szívügyeket nem kell magyarázni. Nem okítás, tanítás, miegymás útján keletkezett, csak jött szépen, csendben, spontán. Örömmel és határon túli magyar szívvel szorítok majd a Lokiért, ahogy szorítanék bármely más csapatért legyen többé vagy éppen kevésbé szimpatikus. Ez amolyan magyarság kérdés. Származás okán lehet gyakorolni lelki megfogalmazásban. De Milan csak egy van. Szerelem csak egy van, s az örök. Köszönöm a postot. Kedvesen őrült irás. Amolyan belső, kissé mosolyogtató önvallomás arról, mit művel a futball egy emberrel, ha elragadja a milliő, melybe már magán a gömbölyű csodán túl ivelő világ hatására szerelmesedett bele. Hiszen, ha csak a labdát szeretnénk, mindannyian egy csapat szurkolói lennénk. A focié. És valóban: benne fészkel a szülő-gyerek kapcsolat különös világa. Játékos őrültség. Megmagyarázhatatlan szívügyi kópéság. Nehezen orvosolható. Talán kissé enyves és ártalmas mint minden ténylegesen fertőző szenvedély(betegség), de nagyon szerethető. :)

rizla 2009.09.14. 20:17:46

@_romanista: én nemrég hasonló párhuzamot találtam a magyar klubfutballhoz való viszonyulásban, csak az fordítva volt: én inkább úgy érzem, hogy a szüleink tagadtak meg minket a magyar bajnokság szerepében. és egy árvagyerekre nem lehet haragudni, csak mert oda megy, ahol szeretet, és gondoskodás várja.
vagy valami ilyesmi.

gastro vazze 2009.09.14. 22:00:42

@_romanista: 'Doriára, Pagliuca-ra emlékszem, nameg a Fradira is...de akkor az SL-t benéztem:)
üdv
mici

Eastbay1 2009.09.14. 23:56:30

Perillustris: ilyen hülye analógiát én is tudok tőled kérdezni: Elválsz az asszonytól, csak mert láttad a tévében az Angelina Jolie-t, és sokkal jobb csaj, mint az aki a konyhában főzi neked a krumplistésztát?
Az a baj, hogy nem érted, az nem szurkoló aki csapatot cserél. De mond meg nekem, mi van ha mondjuk kiderül, hogy pl a Roma évtizedek óta bundázik mint a gép, a játékosok maguk ellen fogadnak, az elnök egy keresztapa? Akkor keresel egy angol csapatot?

Eastbay1 2009.09.15. 00:11:24

@_romanista: Visszatérhetsz rá, de nem hiszem, hogy meg tudsz győzni. A szurkolás szenvedélyes dolog. A magyar focinak meg pláne qrva nagy szüksége lenne szurkolókra és szurkolói utánpótlásra is. Gondolj bele, ha mindenki így gondolkodna ahogy ti, akkor 30 év múlva lesz pl a Romának tízmillió szurkolója világszerte. De ki fog akkor a magyar (szlovák, kazah, japán, nicaraguai...) meccsekre kimenni, he? Ezzel a hozzáállással tényleg egy európai major league felé terelitek a futballt.

Perillustris 2009.09.15. 00:30:52

@Eastbay1: "az nem szurkoló aki csapatot cserél"

Ki mondta, hocs csapatot cserél? Egyszerűen nem megy ki a meccsekre. Ezért van ott 1500 ember.

_romanista 2009.09.15. 06:25:29

@Eastbay1: nem szeretnélek meggyőzni, minél több vélemény, annál jobb. Angelina lehet, hogy jobb nő, mint az, aki a kt-t főzi, de ha Te minden este szépen lezuhanyozol, fogat mosol, próbálsz kedves lenni hozzá mielőtt ágyba bújtok, ő meg koszosan, büdösen fekszik be melléd és közben még unott is, alig várja, hogy vége legyen, akkor a századik ilyen után csak elgondolkozol azon, hogy talán nem nem ő az igazi.

Türkménbasi 2009.09.15. 11:18:34

Ej Marci, te nem vagy normális, de mi lenne a világgal ilyen szent őrültek nélkül? :-))))

Gratula a posztért!
Maci

Iustizmord 2009.09.15. 16:25:25

amikor felvettem az új milan-mezemet a régit elkérte a fiam. ilyen egyszerű.
süti beállítások módosítása