Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 31. forduló - Minden szinten, szinte minden

2009.05.09. 14:16 heinrich

A konkrétumokkal folytatódó Ribéry-saga mellett hálózatelemzésért kiáltó edzőkerengő körvonalait rajzoljuk fel betevő Bundesliga posztunkban, sorra vesszük a topcsapatok körüli történéseket és jelentkezünk a beharangozott kiesési tabellával is. Rangadók bőséggel, lezárul a Bréma-Hamburg különverseny, újabb partizánakciót vezethetnek a szakadár keletnémetek, a legnagyobb meccset mégis Stuttgartban várjuk, ahol a Wolfsburg immár bevallottan a salátástál életére tör

Wolfsburg
Már Klinsmann idő előtti kiebrudalása is meglepő fordulat volt, de Magath távozása talán még inkább az. Harag látszólag nem származik belőle – végül is, miért is származna, a VW csapat két éve jobbára még a kiesés ellen küzdött, most meg saját kezében a bajnoki cím.

Az már egy érdekesebb kérdés, hogy vajon miért kellett ezt nyilvánosságra hozni, bár Felix emiatt sem aggódik. A salátástál már önmagában nagy falat a játékosoknak, nem hiszem, hogy maradna erejük az én távozásommal foglalkozni. Csak egy dologra koncentrálunk: hogy megtartsuk jelenlegi pozíciónkat. Igazságtartalmát nehéz innen megítélni, de az biztos, hogy a szezonban először beszélt nyíltan a Bundesliga leigázásáról. A történet hátterében az áll, hogy Magath az eddigi €2.5m fizetését nemszerényen duplájára, azaz  €5m-ra kívánta emelni, ami már európai szinten is sztárgázsinak minősíthető, de ennyi bizony csak a Gazprom ládafiában csörög.

A történet további érdekessége, hogy ezzel szinte egy időben Rangnick is kidurcázott a nyilvánosság elé. Nem áll szándékomban beletörődni a középszerűségbe – dühöngött, mikor Hopp nem volt hajlandó megadni az aacheni Lewis Holtby (18) számára a kért fizut, aki így mégsem szerződött a TSG-hez. Rangnick nyílt lázadását és fenyegetőzését könnyű szerrel értékelhetjük úgy is, hogy ide nekem a Wolfsburg padját, az utolsó trükk a kerengőben pedig az, hogy helyét bizony a mi Klinsmann barátunk veheti át. Jó mi?

Mindenesetre a tavaszra teljesen elportugálosodott Hoffot simán betusolták, a gólarányokat vizslatva még egy vereség is belefér a hátralévő négy fordulóban. Elméletileg van rá esély, hogy Stuttgartban ezt át is veszik, de a VfB évek óta komoly munkát végez, hogy életben tartsa a velük kapcsolatos sztereotípiákat, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy Khalid Boulahrouz és Georg Niedermeier alakja tornyosul majd sötét fellegként a védelem feje felett, míg a Wolfsburg teljes csapattal készül a döntő szagú ütközetre. A svábok gyakorlatilag egy góllal megtörhetőek, gerincüket a Bayern elleni derbikre szokták tartogatni, Gomezen kívül másban aligha bízhatnak.

Bayern München
Nem mondhatni, hogy kilátástalan játékkal, de mindenesetre egy szellemdús gorilla igyekezetével tuszkolták be a kerek labdát a négyszögletes kapuba – Jupp túl van a sikeres bemutatkozáson. Most már csak az a kérdés, hogy a Bayern valóban végzett áldozatával, vagy csak egy horgony csapta agyon. Mi maradunk a horgonynál, amit ebben az esetben Altintop és Schweini testesített meg (utóbbi azért csak módjával), már az ő szívük is elégnek bizonyult, hogy meglegyen a három pont. A mostani keret – melyet az egyszerűség kedvévért nevezzük Lenny-nek – a bajor cápacsalád vadhajtása, egy vegetáriánus jótét lélek, akit Uli Don Lino Hoeness az istennek nem bír rávenni, hogy átmenjen vérengzőbe.

Ha már erre képtelen, legalább a család financiális hátterét igyekszik rendbe tenni. Annak ellenére, hogy egész szezonban egy sarokba szorított borz agresszivitásával védte Ribéry-t, a korall sztárját, mostanra engedett álláspontjából, a MU-tól befutott €70m ajánlat bizony heves nyáltermelést váltott ki – bár mindez CéRonaldó eligazolásának függvénye. Nyilván nem kell ecsetelni, hogy Ribéry is látja magát vörös ördögként, amit már csak azzal is alátámasztott, hogy a héten újra téma volt tavalyi tizenhatodik helye az aranylabda szavazáson, melynél meglátása szerint többet érdemelt volna. Szintén először ismerték el hivatalosan, hogy a München első számú kiszemeltje Diego.

A kérdőjeleknek még mindig nincs vége, hiszen az edzőkérdés legalább ennyire nyitott. Ez ügyben Hoeness korábbi nyilatkozatának hiszünk, mely szerint senkivel nem fognak komolyan tárgyalni a szezon végéig, akkor is csak a legnagyobb diszkréció mellett, és csak a felkészülés elején mutatják be az új megváltót. Van Gaal neve került be első körben a köztudatba, de a hollandok (klubvezetésestül) szinte már sértő hangnemben zárkóztak el a gondolattól is. Schuster esélyes lehet, nekünk mégis az a megérzésünk, hogy egy ikszedik, szinte senki által nem várt nevet fognak bedobni. Ez úgy hangzik, mintha lenne komoly tippünk is, pedig nincs, de a triplacsavar szagát érezni véljük. 
 
Mint ahogy a Cottbus meccs kapcsán is. Ribéry ugyan visszatér (a nagy hiányzó szerepét ezúttal ZéRoberto kapja) de ha a keret döntő többsége nem változtat hozzáállásán, semmi garancia nincs, hogy Houdiniék nem facsarnak ki egy pontot a meccsből.

Hertha BSC
Pajáék a harmadik helyről rugaszkodnak neki a végjátéknak, az idén tudása alatt játszó Bochum felaprítása nem jelenthet megoldhatatlan feladatot, különösen, hogy Shinji Ono, Christian Fuchs, Oli Schröder és Diego Klimowicz el sem utazik Berlinbe, még Bönig és Stanislav Sestak is sérüléssel küszködik.

Hamburger SV
Ahogy már korábban is célozgattunk rá, egyelőre valóban a pad alját vették célba a három szék közül (kupa, bajnokság, UEFA), amit a sors most megfejelt azzal, hogy csúnyán elintézte Olicsot, aki akár a teljes idei évre kidőlhet a sorból, ha igaznak bizonyulnak a szalagszakadásáról szóló hírek. Hétvégén a méltóságukért is küzdhetnek, hiszen eddig a Bréma hülyére pofozta őket a szezonban. Ősszel még ugyan sikerült nyerni, de aztán a német kupából és az UEFA-ból is kinyomták őket, igaz, utóbbiban egy műanyag pohár is kellett a végső sikerhez (Die Papierkugel kommt ins Werder-Museum – Allofs). Már mocskosul unhatják egymás pofáját, és a Hanza derbi előtt megint nem a HSV-re tennénk, még a nagy számok törvényének ellenére sem.

Az UEFA elődöntőjében vívott német házimeccsnek abból a szempontból is van némi jelentősége, hogy jövőre a Bundesliga átveheti a harmadik helyet a rissz-rossz taljánoktól, nyehe. A Bundesliga eddig 12.687 ponton áll idén (az UEFA döntő nélkül), még a Serie A csak 11.375-öt gyűjtött. Ehhez még hozzá kell venni, hogy az olaszok 14.000 pontot veszítenek majd a nyáron a 2004/05-ös szezon után, míg a németek csak 10.571-et, így újabb automatikus BL hely érkezik a bundi konyhára.

Borussia Dortmund
A legvaskosabb sápot Hajnalék húzhatják a HSV zuhanórepülésből, Tomink ígéretet tett volt csapatának, hogy minden elkövet majd a Bielefeld és a Gladbach megruházásáért, ugyanakkor a KSC-t is biztosította, részéről ne számítsanak irgalomra. Jürgen Klopp klubcsúcsot állíthat fel zsinórban behúzott hetedik meccsével, melynek a német sajtó szerint az a titka, hogy keze alatt minden egyes játékosa minden egyes nappal jobb lesz. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy ebből az emberből árad a könyörtelen győzni akarás, összes meccsét az oldalvonal mellett pulzálja végig.

Sami Hyypia
Meglehet, sokan nem értenek majd egyet azzal, hogy az öreg Sami, a helyezkedés vitathatatlan császára, óriási nyereség a Leverkusen számára. Völlerék talán kezdik belátni, hogy ifjonc csapatuknak nem csak életkora, de tartása is zsenge, szükség van a keretben olyan ősrutinokra, mint Hyppia, aki látott már néhány dolgot közelről, egy klasszikust idézve tud egy-két dolgot egy-két dologról. Magunk részéről kitörő örömmel fogadjuk az öreget, akit az elmúlt évtized egyik legnagyszerűbb középhátvédjeként tartunk számon.

A felsőház után lássuk a beígért kiesési táblázatot, ahol a garantált izgalmak ellenére sem várunk nagy változást.

Forduló
VfL Bochum Energie Cottbus Arminia Bielefeld Borussia M'gladbach Karlsruher SC
31 Hertha BSC B. München  Leverkusen  Schalke 04  Dortmund
32 Hamburger SV M'gladbach  Hoffenheim  Cottbus  Hannover
33 Frankfurt VfB Stuttgart  Dortmund  Leverkusen  Werder
34 1. FC Köln Leverkusen  Hannover  Dortmund  Hertha
Összesen 28+4=32  27+4=31  26+5=31  24+2=26  23+3=26

 

Jelölések:
Dőlt betű - hazai meccsek
Piros - sanszos a szőrme, már a pontszerés is bravúr

Sárga - egy pont jöhet a konyhára

Zöld - kötelező nyerni

72 komment

Címkék: német bundesliga wolfsburg h bayern münchen

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr661099735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sörbarát 2009.05.09. 14:42:52

Lehet, hogy behozzák az olaszokat, de viszonylag gyorsan el is fogják veszteni szerintem...

Az a gond Bundásban, hogy ha termel kiemelkedőbb játékost, akkor azt szinte biztos, hogy eladják.

Vagy milyen már az, hogy lehet Wolfsburg megnyeri a BuLit és utána meg otthagyja a bajnok csapatot...
=> lehet VW csapatát is majd szétvásárolják, és azután szép kis BL kizuhanás lesz (UEFAban még így is kiesett, gyengébb kerettel???)

spangol 2009.05.09. 14:45:49

Erste Klasse megint.

A Schalke valahol újabb ökörséget csinált, bár a szokásosnál talán kisebbet. Büskenséknek a bele lóghat ki, akkor sem kapnak lehetőséget.

Rekorvize?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 14:50:29

@sorbarat: arra leszek kíváncsi, hogy Magath kiket visz magával, és hogy a kifelé kommunikált baráti elválás mögött mennyire sértődött meg a vezetés.

A Wolfsburg UEFA kiesése jó részt a bírónak köszönhető, meg persze annak is, hogy a bajnokságot tartották sokkal fontosabbnak, hogy ne járjanak úgy, mint a Hamburg.

A Schalke mo-i nagykövetének véleménye engem is érdekel :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:23:34

egy jó stream-linket valaki a Cottbus-Bayernről?

ezeken kívül:
myp2p.eu/broadcast.php?matchid=38304&part=sports

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:27:24

és úgy fest, egy vkp-val állunk fel. nocsak.

Paul Newman Jr. 2009.05.09. 15:29:24

@mocsing: cserében ismét kezd Poldi, és a félelmetes Sosa :D

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:35:10

@heinrich: 23+3=26 a KarlsRuhénél, vagy a Hannovernek kéne sárgán szerepelnie a táblázatban?:)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:37:17

@donnelly: táblázatban gyengébb vagyok, mint Barzagli. Kösz, kijavítottam.

mbm 2009.05.09. 15:41:06

Valaki elmondaná, hogy miként is néz ki ez a Bayern-felállás? Valamiféle 4-3-3?

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:41:48

@heinrich: thx, az egyik működik is.

@Paul Newman Jr.: külön nekem állította be őket Jupp... amúgy Sosanak taraja van, már nem lehet baj.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:50:53

@mbm: nekem inkább tűnik 4-5-1-nek, Podolski feszt a középpályán tarangál.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 15:53:26

kurva nagy szenvedés megy a cottbus ellen. megint.

de legalább már kettővel mennek a svábok :)

mbm 2009.05.09. 16:05:35

Még mindig nem értem teljesen ezt a felállást, de hála a cottbus-védelemnek, José lőtt egy gólt :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 16:30:45

dodó szerint, akik azt mondták, hogy Kahn jobb kapus, mint Lehmann, azoknak most nagyokra nyílhat a szemük.

heinrich, nem te említetted egyszer, hogy ez a dodó milyen okosakat szokott mondani? :))

a meccsen amúgy semmi meglepő, egyenlített a cottbus, jöhet még egy félidőnyi szenvedés. meg néha az ívelgetés, jó az.

podolski egyébként olyan ((már nagyon régóta)), mintha egy youtube-videó elkészítésén dolgoznának a menedzserrel. le van szarva a meccs, legyenek lendületes elindulások, nembaj, ha csak 7 méteresek, majd lelassítjuk. meg fújtass, ha nálad a labda. kapu dettó leszarva, majd eladunk középpályásnak.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2009.05.09. 16:40:36

Nem akar senki se bajnok lenni?
Vki számolja már ki, hogy 62 ponttal lehetünk még bajnokok? :)))

A Magath féle témában holnap nyomok egy kis saját véleményt.

sörbarát 2009.05.09. 16:40:59

@heinrich: persze, de sztem valószínű, hogy Wolfsburg legalább BL helyet fog szerezni, így kövi évben bajnokság+BL lesz egyszerre... ha UEFA-t sem bírta ezzel a kerettel+edzővel, akkor (valszeg) gyengébb edzővel és (valszeg) gyengébb kerettel is csak BL égés lesz...

Hiányolom azt, hogy itt is több erősebb csapatot. Olyanokat mint olaszoknál pl. Juve, Roma, Milan, stb... vagyis amelyek BLben is képesek lennének csoportkörből biztosan továbbjutni + képesek legyenek jó játékosokat MEGTARTANI (pl. Kaká) + szerezni is

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 16:44:32

@mocsing: Dodó néha körülményesen fejezi ki magát, de szerintem egyértelmű volt, hogy Lehmann hibájára utal, már csak azért is, mert egy darab védése nem volt az első félidőben, a gól meg az övé. Szóval Dodót továbbra sem bántani.

Ellenben a két olasz minden gyalázatot megérdemel, toronymagasan a Wolfsburg két leggyengébb karikatúrája, Zaccardo az imént negyven centiről nem találta el az üres kaput.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 16:47:44

@sorbarat: 'sztárok' megtartása, vagy igazolása egészen addig csak álom lesz, amíg nem préselik át az 50+1% eltörlését, ha jól emlékszem május végén, június elején lesz újra szavazás.

Az UEFA-t inkább nem akarták, mintsem nem bírták volna, de lehet, h tévedek.

Vul-Kahn 2009.05.09. 16:54:41

@heinrich: nem tévedsz, sőt. Én láttam mind2 Wolfsburg-Párizs meccset, és bizony elég hasonló volt a bírói tevékenykedés Övreböéhez az odavágón. Az eredmény 2-0 lett a Párizsnak, aztán a visszavágón már nem is látszott a farkasokon a mindent elsöprő akarás.

Közben SuperMario úgy látszik még nem tett le a gólkirályi címről... és Micho révén a Bayern is vezet...:)

Titi120 2009.05.09. 16:58:09

Ennek az lesz a vége, hogy leigazoljuk Gomezt.

Lencse. 2009.05.09. 17:03:45

Sziasztok szeretném ezt a posztot küldeni minden Juditnak és Zsuzsának!

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2009.05.09. 17:26:16

Ez még érdekes lehet:

Pl. Verein Sp. Diff. Pkte.
1 VfL Wolfsburg 31 27 60
2 Bayern München 31 25 60
3 Hertha BSC 31 10 59
4 VfB Stuttgart 31 18 58
5 Borussia Dortmund 31 20 55
6 Hamburger SV 30 2 55

14 VfL Bochum 31 -16 28
15 Arminia Bielefeld 31 -19 27
16 Energie Cottbus 31 -27 27
17 Borussia M'gladbach 30 -20 24
18 Karlsruher SC 31 -29 23

Vul-Kahn 2009.05.09. 17:27:47

Már megint hogy rúgta Ribery a 11est? Egy német csapatban (vagy akármilyen csapatban) miért nem egy német játékos rúgja a tizit?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 17:31:14

@Vul-Kahn: megint a Bundesliga aranyszabállyal mentek szembe, régi hagyomány, hogy sosem rúghatja a tizit az, aki kiharcolta (bár ebben a szezonban sok ellenpélda akadt).

Ribéry meg hozza a kötelezőt, de nem úgy tűnik, mint aki fejben/szívben mocskosul a pályán van.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 17:45:37

@heinrich: A KarlsRuhe még mindig rosszul van...;)

Vul-Kahn 2009.05.09. 17:53:54

@heinrich: én nem tudtam erről az aranyszabályról, csupán abban vagyok biztos már jó ideje, hogy egy NÉMET játékos, ha a fülén nem is tudja megtáncoltatni a labdát, de egy 11est tutira berúg, még kiélezett helyzetben is, nemhogy 2 gólos fórnál az utolsó percben. ( lásd Trochowski vs. ManCity 1-1nél, Ballack vs. ManU tavaly tavasszal 1-1nél, stb stb)

De hogy a forduló többi meccsével is foglalkozzak: Újra nyert a Hoffenheim. A Dortmund harcban lehetne bajnoki címért ha nincs az a sok x ősszel. Hertha behúzta, bár ahogy olvasom, hazai pályán egy kiesőjelölt ellen is csak kontrákra játszottak, és mind2 góljuk abból született. Hannover-Frankfurt, hát ennél érdektelenebb párosítás számomra nem létezik a Bundesligában (sorry a fanoktól)

A Stuttgart-Wölfe meccs azért megérdemel egy külön bekezdést. Nagyon örülök a svábok győzelmének, egyre nagyobb az esély arra, konkrétan kb 100%, hogy elképesztő parádét látunk majd az utolsó fordulóban. Gomezt pedig én kedvelem, és kiváló csatárnak tartom, bárki bármit mond. 4 gól a listavezető ellen Európa egyik legerősebb bajnokságában, 23 gól összesen, ebből 0 11es. Nincs miről beszélni.

Glory 2009.05.09. 17:54:12

tagathatatlan hogy itt a legdurvabb a vege. en a dortmundot akarom hajnallal hogy befussanak

sporttárs 2009.05.09. 17:59:51

Dedurva hajrá lesz itt.
Jobb lett a Bundesliga a spanyol bajnokságnál.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 18:04:59

@donnelly: Rajtam vezeted le az oldförm feszültségét? :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 18:41:37

Most popp igencsak meg fog haragudni rám, de be kell vallanom, hogy én örülök a BuLi előzésének.

Nem popp, de sok olaszfan (és ebbe a sorba beállt _benito is) hihetetlenül becsmérlő módon beszél folyamatosan egy másik déli bajnokságról (na vajon melyikről?), épp ideje van tanulniuk egy kis szerénységet.

Megnéztem a Stuttgart-Wolfsburg meccset (honnan tudhattam volna, hogy ma BL-döntőzik a Győr, eh...), és nagyon tetszett, ahogy a svábok szétszedték a farkasokat. Babbelben érzek valami guardiolait. :-) Régen a VfB volt a kedvenc német csapatom, de legalábbis mindig ott voltak abban a kettő-háromban, amelyikkel szimpatizáltam. Örülnék és nagy poén lenne, ha a surranópályáról végül mindenkit beelőznének.

Most már azt mondom: hajrá, VfB! :-)

avenger13 2009.05.09. 18:52:03

hát ennek nagyon nagy vége lesz. egészen eszméletlen. Egyébként lehet gólkülönbséggel bajnokságot nyerni? Inkább játszák már le.

Ribery lehet megy, de itt lenne az ideje annak, hogy az érte kapott pénzt értelmesen költsük el. Ja és ne csak középpályást vegyünk. A 11est meg a németek tényleg mindig berúgják. Lehet Ribery a legnagyobb sztár, de Schweini biztosabban értékesíti ezeket.

Rekordvize, várom a személyes véleményed Magathról.

avenger13 2009.05.09. 18:56:01

nem csak az 50+1es szabállyal van gond, hanem a mentalitással is.

1. a szabály eltörlésével nem lesz hirtelen a legnépszerűbb a bundesliga.

2. Nézzük meg a bayernt. Ülnek a pénzükön és ingyen borowski kölcsön oddókkal operálnak. Milyen mentalitás ez? Minek ez kettő? Abban reménykedek, hogy lesz néhány csapat az 50+1 eltörlése után, amelyik fogja magát és versenyre készíti a bajorokat, és a blben is tényező tud maradni. Nekem mindegy melyik lesz ez a schalke a wolfsburg stuttgart, hamburg werder..., a legjobb az lenne a mind. Az évente több nagyon komoly meccs lejátszása miatt, sokkal felkészültebbek lennének a játékosok is egy nemzetközi találkozóra, mert az angolok egyik legnagyobb előnye szerintem ez.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.05.09. 19:51:23

Ha esetleg összejönne a Van Gaal-Bayern frigy, az biztos, hogy nem a leggusztusosabb együttműköüdés lenne...:D

BK 2009.05.09. 19:59:55

@donnelly: azért komoly lenne a verseny, ha a nyáron egy Ancelotti-Real is összejönne :-)

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.09. 20:13:39

Jelenleg az első helyről csak a jobb gólkülönbség dönt, 4 csapat pedig 2 ponton belül van, ideje leporolni a Bundás szabálykönyvét..na szóval asszongya:

Azonos pontszám esetén a csapatok idénybeli gólkülönbsége dönt. Amennyiben ebben is egál a helyzet, így a következők lépnek életbe, mint kritériumok:

- a lőtt gólok száma
- direkt egymás elleni összehasonlítás
- az egymás ellen lőtt gólok száma
- az egymás ellen idegenben lőtt gólok száma
- az egész szezonban lőtt idegenbeli gólok száma
- s ha végül ezek sem döntenének, akkor egy semleges pályán lejátszandó mérkőzés alapján dől el a bajnok kiléte (Persze ilyen még sosem volt a Bundesliga történetében)

vagyis a Bayern és Wolf azonos pontszáma és gólkülönbsége esetén utóbbi a bajnok (a 4:2 és 2:5 alapján)

agymosott 2009.05.09. 20:20:53

1-5 volt az, csak ne kozmetikázzunk itt, kérem.

avenger13 2009.05.09. 20:44:55

@Basti: A Hamburgot kihagytad. Ha holnap nyernek, akkor az első 5 van egy ponton belül. Azért nagyon kár azért a kihagyott 11esért. Meglátjuk, innentől nekünk nehezebb a sorsolásunk, nem tudom mire leszünk képesek, mert még gólokkal is kell nyernünk minden meccset. Ami viszont ennél is keményebb, az az, hogy egy esetleges vereség a bl-helytől is leránthat minket. Szóval minden meccset nyerni kell. de persze ugyanez nem csak ránk igaz.

kroos 2009.05.09. 21:12:39

Kedves Benito!
Valamit azért jó még ha tudsz az általad bohócligának nevezett bajnokságról.
Több mint 41 ezres átlagnézöszámmal világelsö!!!Ami nem csoda mert pl,pénteken a kusen-bielefeld azért csuszott FÉL ÓRÁT mert gebasz volt a közlekedéssel és bevárták a szurkolókat akik együtt érkeztek szinte meg.És akik nem ugrattják olyan izléstelen dolgokkal egymást mint pl. Giacianto Schirea halála,és nem örvendeznek olyan dolgokon mint a Heysel.(juves vélemények alapján,szinte mindenhol ezzel fogadják öket.)
A rasszizmusról nem is beszélve (balotelli ide/oda),mert pl egy neonáci csoportot ugy rugtak ki a Weserböl a brema szurkeszek mint a sicc!!
Abból a Weser-böl aminek ugy ujitották fel az energia ellentását hogy saját maga megtermeli a szükséges energiát.Söt!! még felesleget is termel,amit a környezö városrész használ.
Mint a Dusseldorfi aréna ahol 3. osztályu csapat játszik de olaszországban a san-siron kivül nincs ehhez hasonló pálya.Inkább olyanok mint a Bergámoi ami életveszélyes és be kéne zárni de a maffia nyomására nem lehet.
Melyk akkor a bohóc liga?

Matfu 2009.05.09. 22:17:47

@kroos: igen
ha egyszer nekünk csak kicsit is hasonló lehetne...

mbm 2009.05.09. 22:20:55

@kroos: Azért azt jegyezzük meg, hogy a hanza-városok németország messze legkozmopolitább és leginkább szélsőjobbellenes városai. De igazad van, infrastrukturálisan és a nézőszámot tekintve tényleg felülmúlja az olasz bajnokságot, kulturáltabb az egész, ami a foci körül van. De azt azért nem lehet vitatni, hogy az igazi "BL-színvonalhoz" jobban illik pl az Inter-Milan-Juve-Fiorentina négyes, mint bármelyik német klub. Kivétel a Bayern, ami még mindig a legnagyobbakhoz tartozik, még ha ez a szezon nem is igazolja ezt. Ha csak a csapatokat nézzük, a Serie A ott van a top háromban, a Bundesliga pedig nem. Mondom ezt úgy, hogy kifejezetten nem szeretem az olasz focit, míg a Bayern például a kedvenc csapatom.

Matfu 2009.05.09. 22:34:32

@mbm: a beidegződés nagy úr. Mi van, ha csak nem vesszük észre a lassú változást?
(a sokat hivatkozott technikai tudás, a nagy nevek, stb, csak egy-egy - igaz nagyon fontos - elemei egy adott ország bajnokságának élvezeti értékében...)

kroos 2009.05.09. 22:42:48

@Matfu: Pontosan.Mit csinált a Fiorentina a Bl.-ben?
A nagy aranylabdás Milant a 10- werder kiütötte.
A juvét láttátok mostanában játszani?A schalke szétszedné öket.És beszélhetnénk a többi csapatrol is.Reggiana? Nézd meg a német kiesöket pl gladbach,német válogatott marinokkal,cseh galasek meg ilyesmi.
Persze én elfogult vagyok de a bohoc-liga mégis csak tulzás.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.05.09. 22:49:13

@kroos: hm, toni, tudom, hogy ez így már magyarázkodásnak tűnik, de a milan halál simán vezetett 2-0-ra, nem is volt meccsben a werder, aztán a végén óriási röfivel (és senderos szponzorálásával) összejött az egyenlítés. de emiatt azért nem kellene az egekbe emelni a werdert, amelyik valahol a 8. és a 14. hely között végezne a serie a-ban.

a bohócliga meg elszólás, heinrichet oltom vele megállás nélkül, így néha átcsúszik ide is.

a reggina meg pont rossz példa, nem ér beszólni a csodacsapatomnak, mert ütök hirtelen. :)

Matfu 2009.05.09. 22:50:49

@kroos: á , ez nem elfogultság. Ha a tévémen tudnám pontosan mérni, melyik bajnokságból hány percet néztem összesen (önként és dalolva), na az megmondaná az igazat...

mbm 2009.05.09. 22:53:50

@Matfu: Ezt nem is vitattam, de nem az adott bajnokság élvezeti értékéről van szó, hanem arról, hogy a BL-ben hogyan állják meg a helyüket a német és olasz topcsapatok.Egy Ruhr-vidéki rangadó lehet izgalmasabb, élvezetesebb, látványosabb egy Inter-Milannál, de hogy a világ legerősebb klubjai közé melyik kettő tartozik, az nem kérdés, legalábbis számomra. De félre ne érts, én is örülnék neki, ha egy kicsit fel lennének forgatva az erőviszonyok, és pl a werder felnőne a BL-hez. És a jelenlegi folyamatok alapján a Bundesliga fel fog zárkózni a legnagyobb bajnokságokhoz. De jelenleg még nem tart ott.

kroos 2009.05.09. 22:56:16

@_benito: nyilván nem vettem komolyan.
de szó nélkül sem hagyhattam..mi lenne a reputáciommal?

kroos 2009.05.09. 23:00:18

@mbm: ,,jelenlegi folyamatok alapján a Bundesliga fel fog zárkózni a legnagyobb bajnokságokhoz"
nem (csak) azon lehet lemérni egy bajokság erejét hogy a top csapatai hogyan szerepelnek a Bl-ben.

mbm 2009.05.09. 23:06:31

Hanem még hogyan? Mármint objektív mércével.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.10. 00:11:14

egyszer rendezni kellene valami Ligák-harca vetélkedőt ... ahogy látom, van rá igény ;))

Everred 2009.05.10. 00:18:09

@_benito: te, én csak összefoglalót láttam arról a Milan-Werderről, de az alapján az jött le, hogy 2-0 után nyomasztó fölényben volt a Bréma, és ha jól emlékszem, valami 11-30 volt a kapuralövések aránya, nem a Milannak...

És hát lehet, hogy 8-14. között végeznének a Serie A-ban, de jelenleg biz a Bundesligában is ott állnak :-)

Dr Zoidberg 2009.05.10. 01:05:43

Nem nagyon értem, hogy hogy lehet ez, hogy a Hamburg és a Dortmund befért a "topcsapatok" kategóriájába, a Stuttgart viszont nem...
Mindenesetre 4-1-re lezúztuk a bajnokaspiráns, népautógyártó farkasokat, Gomez volt a gránát, pedig én pont benne nem tudok bízni sosenem.
Jó szoros a Bundás vége, jajjdeszeretem a zilyet!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.10. 01:15:18

@Dr Zoidberg: A Stuttgart a Wolfsburg bekezdésébe ágyazódott bele, így történhetett :)

Lojzi_ 2009.05.10. 08:19:22

Ha ma nyer a Hamburg akkor egész vicces lesz a vége.
Ha nem, akkor meg az lesz vicces, hogy nem ebben a szezonban fogják megkedvelni a Weser partján élőket.

6 csapat versenyez 5 kupahelyért: Wolfsburg, Bayern, Hertha, Stuttgart, Dortmund, HSV
Mennyi az esélye annak, hogy igazságos lesz a sors, és a Hertha lesz a hatodik, aki egyáltalán nem érdemli meg, hogy az első 10-ben legyen?

Ha a Werder győz Isztambulban, akkor a Leverkusen megy az Európa Ligába DFB döntőtől függetlenül?

Asidotus 2009.05.10. 10:32:17

Vajon a Dortmundnál mit esznek? Mert olyat bizony én is kérek...:)

sörbarát 2009.05.10. 10:43:40

@heinrich: reméljük, hogy minél elöbb sikeres lesz.

Mert pl. Hamburg esetében, ha találnak már egy Olic-t, akkor nem eladni kellene, hanem mellé még jó játékosok. Vagy Werdernél Diego...

@Lojzi_: elvileg jah...Dortmund is így jutott ki az uefara ha jól tom.

Vul-Kahn 2009.05.10. 13:13:04

@Lojzi_: @sorbarat: Én úgy tudom, hogy a Leverkusennek mindenképp nyernie kell a kupadöntőt. Tehát ha a Bréma mind2 kupát nyeri, attól még nem indulhat több csapat az Európa-ligában (de szar név ez...), mint az előírt 3 (bajnokság 4., 5., kupagyőztes). Ha viszont a Bréma nyeri az UEFA-t, a Leverkusen meg a DFB-t, akkor a németek nyernek egy plusz helyet. Ehhez még hozzátartozik az is, hogy ha a Bréma nyeri az UEFA-t, akkor ők automatikusan a csoportkörbe kerülnek, nem kell részt venniük az azt megelőző körben. Forrással sajnos nem tudok szolgálni az istennek nem bírom megtalálni), de vmi német oldalon olvastam, és elég hitelesnek tűnt.

Vul-Kahn 2009.05.10. 16:23:19

Ma sajnos véget ér a futball-négysáncverseny. Nagyon fogok szurkolni a Hamburgnak, mert egyrészt ha nyernek, akkor még jobban sűrűsödik majd az eleje, másrészt irgalmatlanul sajnálnám őket, ha jövőre nem lehetnének ott Európában, márpedig bőven bennevan, hogy csak 6.ok lesznek. Dehát végülis az is lehet, h bajnokok lesznek, a ponthátrányuk nem nagy, a sorsolásuk meg elég kedvező. Hiába na, itt majd az utolsó forduló utolsó sípszaváig kell várni, hogy biztosat mondhassunk. Ma mindenesetre hajrá HSV!

És egy féloff a végére:
3. Liga: Eintracht Braunschweig-Fortuna Düsseldorf 5-5

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.05.10. 18:13:52

A Bréma megint oktatja a HSV-t, ez a négy meccs nagyjából helyre teszi a Hamburgot.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.10. 18:19:54

@Csöncsön: Várjunk még azzal az előzéssel, jövőre színolasz elődöntő lesz, mind a BL-ben, mind az Eurouefaligában. Bár utóbbiba befér talán a magyar kupagyőztes Honvéd.

kroos 2009.05.10. 19:09:20

Gladbach gyözelem dupla öröm!!!!!!
Kedvenc kiscsapatom+a schalkeét vertél.!!!
Amugy ezt a Gomez dolgot tulzásba vittétek szerintem egy kicsit.
4-szer rá jött ki a figura,ennyi semmi több nem történt.Tudom én hogy ott kell lenni meg ilyesmi de még ö maga is azt mondta hogy cacau és föleg a kalapács voltak a nyerö emberek.
Kár hogy ez a wolsburg indulni fog a Bl-ben.El fog menni grafite meg Dzeko ,Magath ugye már el is ment..és iszonyat gyengék lesznek...

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2009.05.10. 19:55:30

@kroos: A wolsb. helyett Bayern Hertha Vfb fog indulni:)
Gomez: 4 gól az 4 gól (főleg az első volt nehéz)
Zaccardo meg kihagyta ami nem volt könnyű (mármint kihagyni)

A 31. foduló a bl. végén is izgalmakat hoz (Glad.Biele.Cott aznos pontszámmal)
+Szegény HSV: a Werder Diego és Merte nélkül elintézte őket (úgy látszik túl sok volt nekik a 3 Hochzeit)

kroos 2009.05.11. 09:07:07

Látom a kicker cimlapját...hát jól van srácok....legyen ahogy akarjátok.

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.11. 10:53:07

@kroos: Csak nem a "Super Mariora" gondolsz? :D mert sztem is "érdekes".
mondjuk nekem tök8, csak Bayern-mezben ne lássam szegény párát :)

kroos 2009.05.11. 11:01:32

@Basti: Ez a Van gaal dolog akkor most tényleg ennyire komoly,?
kiváncsi vagyok mennyit ér a ,,Gentlemen's agreement"....

Basti · http://borgatya.hu/ 2009.05.11. 11:22:41

@kroos: igen...nagyon úgy fest.

Ami még friss, hogy maga van Gaal úgy nyilatkozott, hogy "nagyon is el tudja magát képzelni, mint Bayern edző", és arról is mondott valamit, hogy a Bayernnel a bajnokság mellett a BL-ben is el lehet érni egy s mást.

Ha lehet hinni az értesüléseknek (és No-ban ált. lehet) akkor elvileg ezen a héten jelentik be.( vagy max a jövőhéten)

avenger13 2009.05.11. 13:03:45

@Basti: persze, de uli mindig hozzáteszi, hogy a jelenlegi csapatának is engednie kell. Majd meglátjuk, nem tudom ez e a legjobb döntés, de jobb, mint rijkaard. gomes 4 gólját pedig a helyén kell kezelni. Jó játékos, szép eredmény, de rá vannak kihegyezve a támadások. Nem a bayernbe való, mert pont ugyanott lennénk vele mint Poldival. Igaz gomes a bajnokságban fel tudna mutatni eredményeket. Nekünk nála jobb csatárra van szükségünk.
süti beállítások módosítása