Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - PL 32. - Utolsó szalmaszálak

2009.04.10. 14:30 pote

A topnégynek rendezett hétközi forduló után a jubileumi harminckettedik következik a PL-ben. Első blikkre Zeffirelli Názáreti Jézusa is izgalmasabbnak ígérkezik, de ha picit jobban átgondoljuk a párosításokat, akkor találunk bennük érdekességeket. A kupacsapatok verhető ellenfeleket kapnak, nekik inkább az utazás fáradalmaival, vagy a csalódással kell megküzdeniük. A kiesés ellen azonban igazi ki-ki (leánykori neve: Patkó Béla) meccsek lesznek műsoron: Boró-Hull, Stoke-Newcastle, Pompey-WBA, de ugyanígy kiemelést érdemel az ötödik helyért folyó harc kulcsmeccse is, a Villa-Everton. Tovább után a megszokott tippözön, rosszabbnál rosszabb szóviccek, József Attila, Csöncsön és egy halaszthatatlan csere.
 
Chelsea - Bolton 3-0
Itt a húsvét, itt a nyúl,
Chelsea-Bolton háromnull
 
Liverpool - Blackburn 1-0
Szerda este félárbocra (azt tudtátok, hogy ez rövid 'o'?) engedték a zászlókat az Anfielden, de a búslakodásra nincs sok idejük. Amennyiben nem nyernek szombaton, akkor a bajnoki címért folyó harcból is kiszállnának, ami azt jelenté, hogy az idei begyűjtött trófeáik száma erősen fog közeledni egy olyan számhoz, amivel csak a jogászok osztanak magabiztosan. Azért ennyire ne szaladjunk előre, mert még kedden is lesz egy jelenésük, meg a Rovers sem tartozik a verhetetlen kategóriába. Bár, óvatosságra intenénk pár Pool-fanatikust, mert Ooijer is rendelkezik Ivanovics eddig feltárt összes tulajdonságával, kivéve azt, hogy szerb.
 
Middlesbrough - Hull 2-1
Ha szeretnénk a hülye szóvicceket, akkor mondhatnánk, hogy jön még a Boróra derű.
Tuncayéknak a hátralévő időben még találkoznak az Arsenallal, a MU-val és a Villával, vagyis legalább négy must win meccsük lesz még, és emellett a többiek botlásaiért is el kell kezdeniük imádkozni. A Hull sincs már őszi formában, de nekik még van két hetük, hogy megkapják tőlünk a meleg a pite szófordulatot. 
 
Portsmouth - West Brom 1-0
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy birminghami csapat, amely megalakulásakor a Brom Albion nevet kapta. Aztán a legfelsőbb osztályban nagyon sokszor kikaptak, így Veszt Bromra keresztelték őket.
 
Stoke - Newcastle 0-2
Ez lesz a forduló meccse, ezért nem is véletlen, hogy a tévé is élőben adja. Sheareréknek csak a győzelem elfogadható ebben az állapotban, a hazaiaknak meg már egy iksz is a majdnem biztos bennmaradást jelentené. Fel fog billenni a pálya, és a kérdés csak az, hogy a nagy nyomás vagy egy kontra fogja meghozni a hőn áhított első gólt. Érzésünk szerint az előbbi, amit majd követ még egy Geremi bomba.
 
Sunderland - Man Utd 1-1
Valamelyik ujjába bele kell harapnia Sir Alexnek (még hogy nincs ujj a Nap alatt). Mivel egy bukta még simán belefér a bajnokságban, így elképzelhető, hogy a portói visszavágóra fog tartalékolni az Öreg. A Sunderland már az Old Traffordról is majdnem ponttal távozott, most meg is szerezheti azt. Ehhez nem kell más, mint Fülöp Marci a kapuban, és egy nem nullnullért harcoló taktika.
 
Tottenham - West Ham 3-2
Mindkét csapatnál József Attilával kelnek és fekszenek: a hetedik te magad légy!
A Spurs felére csökkentheti a távolságot a nemzetközi kupát érő helytől. Ehhez azt a pofonegyszerű dolgot kell megcsinálni, hogy megverik hazai pályán a West Hamet.
 
Wigan - Arsenal 0-1
Tavaly a JJB szántóföldjén szállt el az Arsenal bajnoki címe. Most nem álmodnak bajnoki trófeáról, de kötelező nyerniük. A vereség nehezen elképzelhető, mert az Ágyúsok nagyon jó formában vannak, tizenhét meccs óta nem kaptak ki, és a Wigan még nem nyert meccset a négy nagy ellen, amióta a legfelső osztályban szerepel. Ettől függetlenül, különösen hazai pályán, piszok kellemetlen ellenfél az Athletic, és biztosan kárpótolni akarják szurkolóikat a múlt heti liverpooli zakó miatt. Tippünk, Gallas kiesése ellenére, egy Nasri győztes találat az első félidő hajrájában.
 
Aston Villa - Everton 3-2
Pazar, fordulatos meccset játszottak decemberben a Goodisonban. Most még nagyobb lesz a tét, hiszen az ötödik helyért fognak küzdeni az elkövetkezendő hetekben. Amelyik csapat nyerni tud, annak még marad esélye a BL hely megcsípésére is. (mondjuk tíz százalék)
O'Neillnak nem lesz könnyű dolga. Nem elég, hogy a manchesteri viselkedése miatt beszámolóval tartozik az FA-nek, de a csapatát is fel kell ráznia, mert hiába a jó kezdés, már a tavalyi szezont sem lesz egyszerű túlszárnyalni. Be kell látnia, hogy tizenegy játékos csak abban az esetben lenne elég egy egész szezonra, ha a meccsek 75 percig tartanának. Mi jó meccset várunk most is, hazai sikerrel.
 
Man City - Fulham 0-2
Ha két percig tartana egy focimeccs, akkor már fél lábbal UEFA kupa elődöntőben érezhetné magát a City. De sajnos nem így van, így Hughes kénytelen lesz tartalékolni jövő csütörtökre. Geráék ezt köszönik szépen, és sokkal simábban, mint tavaly, haza is viszik mindhárom pontot Manchesterből.
 
A tippversenyből is már csak hét kör van hátra. A kommentelők megnyugtató előnyre tettek szert (15-12), vagyis mi többet nem hibázhatunk. Így nem volt más választásunk, mint parkoló pályára tenni - a napokban gazdájával, _benito-val, együtt betegeskedő - Josephine-t, és kétlábú kezébe adni az üveggömböt (nem-nem, most nem egy gólya fog tippelni).
"Köszönjük mind a tizenkét pontot, Josie" (idézet Petőfi Sándortól Irinyi Józsefnek)
 
Vagyis, rám hárult az a kegyetlen feladat, hogy legyőzzem az angol foci szerelmesét, a zárójeleket ipari mennyiségben fogyasztó, a Jao Mingről is Messire asszociáló, a centerezést csak Eto'o-tól elviselő, a tiszta angol BL-döntőtől irtózó Csöncsönt. Az ő tippjeit olvashatjátok itt:
 
Chelsea - Bolton 2-0
Liverpool - Blackburn 2-0
Middlesbrough - Hull 2-1
Portsmouth - West Brom 3-1
Stoke - Newcastle 0-0
Sunderland - Man Utd 1-2
Tottenham - West Ham 3-2
Wigan - Arsenal 1-2
Aston Villa - Everton 2-2
Man City - Fulham 2-0
 

291 komment

Címkék: premier league pl tippverseny josie üveggömg

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr781057769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djemba 2009.04.13. 12:43:01

@poolfanati:

ennyi erővel Rijkaard is geci nagy mágus, behúzott egy bl-t, meg egy bajnokságot, nem?
majdnem annyi trófea mint beníteznél
csak sajnos kiderült, hogy egy szardarabka
nem tagadom, benítez azért jobb mint rijk, sokkal jobban igazol, de azért nehogymár wenger vagy fergie szinten emlegessük
az igazolásoknál meg azért tegyük hozzá, h a manu sem igazolt idén csak egy világsztárt, berbatovot, előtte ugye tevez, azok akik ma meghatározóak a manchesterben, javarészt ígéretes fiatalok voltak, amikor odamentek, jó van kivétel (rooney, vds, carrick), de azért a manu nem egy chelsea vagy egy inter vagy real

na mindegy, tényleg fölös a vita, úgyse mi döntjük el, majd ők
pl a pool szív dobbanhat egyet akár már kedden is, remélem nem olyan szétesett csapat lesz majd a pool, mint szerdán, mert annak csúnya vége lesz

Goyo 2009.04.13. 13:02:53

@djemba: Anderson? Hargreaves? Ferdinand? Az elmúlt években mindig vásárolt legalább egy komolyabbat SAF. Ebből ráadásul nem mindenki vált be (nem hiszem, hogy az Andersonra kiadott 30 milliót nem lehetett volna jobban elkölteni, de Nani sem szolgálta még meg a ráköltött 20 milliót). Ígéretes fiatal volt CRonaldo, de kevés csapatnak volt 12-15 millió fontja egy ígéretes 18 éves portugálra.

poolfanati 2009.04.13. 13:08:01

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: az azért milyen durva már hogy a real és mu elleni hét előtt még minden poolos a pokolra kívánta volna?:D

poolfanati 2009.04.13. 13:11:38

én amúgy csütörtökön megmondtam, hogy senki ne játszon szombaton aki szerdán szar volt.
meg is lett az eredménye!
a lényeg: rierát, kuytot és lucast nem szabad holnap játszatni!

off
vége a locsolkodókörútnak, van elég tojás egy jó kis tojáspörköltnek:D
on

chrisred 2009.04.13. 13:11:40

@Goyo: Meg még egymillió font aláíráspénz zsebbe. Thompson állítása szerint ezen hiúsult meg Ronaldo Liverpoolba igazolása.

crouchy 2009.04.13. 13:13:32

Mint már mondtam, szeretem Aggert. De hogy jobb lenne min Carra? Támadásban kétségtelen jobb, de mondjuk nem ez a legfontosabb eg belső védőnél. Gyakrabban mint a többiek elég durva helyezkedési hibákat csinál , és a meccseken az első átveréséig nem elég határozott. Ennek ellenére jó védőnek tartom, mint ahogy Carrát, Skrtelt és Hyypiat is. Nem ezen a poszton vagyunk gyengék.

crouchy 2009.04.13. 13:18:41

@poolfanati: Nekem abban a pillanatban ahogy elment Keane jutott eszembe egy undorító-amerikai-film forgatókönyvébe való gondolat az utolsó forduló pool-meccsét eldöntő gól szerzőével kapcsolatban...

poolfanati 2009.04.13. 13:27:54

@crouchy: hát akkor keane már két csapatnál lesz áruló:D

wilco 2009.04.13. 13:27:58

érdekes dolog ez, azért emlékszem hogy másfél hónapja még hány poolos szidta rafát és akarta azonnal elküldeni...:) néhány szép győzelem, jó játék és sok gól hajlamos megszépíteni a dolgokat. másfél hónappal ezelőtt semmi nyoma nem volt annak hogy a pool szemernyit is fejlődne idén az előző évekhez képest. úgyhogy csak óvatosan. mondom ezt annak ellenére hogy én mikor aláírt Rafa újra akkor megmondtam hogy szerintem jó döntés volt, nála 'biztosan' jobb edzőt nem tudtak volna hozni. a próbálgatásokból meg már szerintem 20 éve elege van a poolosoknak... egy új edzőnek megint két-három év lenne összetenni a saját csapatát, idehozni a kiskedvenceit, szóval Rafa minden hülyesége ellenére azért messze a legjobb döntés volt.

crouchy 2009.04.13. 13:31:31

@poolfanati: de ez engem kurvára nem nyugtatna meg:)

crouchy 2009.04.13. 13:34:56

@wilco: abszolút egyet értek. De elvesztett meccsek után egyszerűbb a gyűlöletet egy pontra fókuszálni.
Mert lehet hogy Rafa nem a legjobb edző de semmiképpen sem szar edző, és hosszútávon csak akkor rossz hogy ugyanaz az ember irányít, ha az az ember teljesen idióta.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 14:39:10

@poolfanati: @wilco:

Igen, többek között én is azok között voltam, akiknek tele lett a tökük Rafával, de ez - legalábbis nálam - nem az igazolásai illetve a csapatépítő munkája miatt volt, azt akkor is elismertem, hanem a negatív taktika miatt, amit a bajnokikon alkalmazott. Ennek voltak egészen szélsőséges példái (az Arsenal elleni játék a kiállítás után, az Everton ellen 1-0-nál otthon), és azt hittem, ezen alkatilag képtelen változtatni, úgy pedig képtelenség lett volna bajnokságot nyerni. Legnagyobb meglepetésemre azonban az elmúlt hetekben folyamatosan pozitív taktikával küldi pályára a csapatot, olyannyira, hogy pl. szerdán - amikor aztán senki nem kifogásolta volna a defenzívebb taktikát - a korai gól után is támadó szellemben folytatta a csapat. Szerintem - bár ez talán túl spekulatív - azért, mert nem akarta megakasztani ezt a lendületet, ezzel a svunggal akarja végighajtani a csapatot a szezon hátralévő részén.

chrisred 2009.04.13. 15:04:17

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Érdekes pont ezt a két meccset Benítez negatív taktikájával magyarázni. Az Arsenal elleni meccsre a vesekő operációja miatt nem is utazhatott el, míg az Everton ellen a lehető legtámadóbb felállás kezdett, holding midfielder nélkül, öt támadójátékossal (Gerrard, Riera, Kuyt, Keane, Torres). Utóbbi esetben pont az volt a gond, hogy a végén a minden mindegy alapon kitámadó Everton ellen nem volt szűrés a középpályán.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.13. 15:11:22

(Benítez kapcsán elfelejtik néhányan, hogy ő a Valenciával is kétszeres bajnok volt, ami a spanyol bajnokság viszonyait tekintve iszonyatos nagy szó, kb. mintha valaki az Aston Villával nyerné meg a PL-t; illetve megnyert velük egy UEFA-kupát is. Szerintem simán ott van jelenleg a világ öt legjobb aktív edzője között.)

@djemba:

(Rijkaard szerintem sokkal jobb edző, mint azt általában tartják róla. Az utóbbi húsz évben csak Hiddink volt olyan eredményes a holland válogatottal, mint ő; a Barcával pedig két bajnokságot és BL-t is nyert. Ezek az eredmények magukért beszélnek.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.13. 15:22:14

(Külön a Liverpool-szurkeszeknek egy kis kedveskedés arról, hogy miként szerepelt Benítez a Valenciával a BL-ben: www.uefa.com/competitions/ucl/history/season=2002/round=1636/group=1489.html )
:-)

(Aztán ugye a következő csoportkörből is csoportelsőként jutottak tovább a negyeddöntőbe, ahol idegenben lőtt góllal ejtette ki őket az Inter. A következő évben másodszor is megnyerte Benítez a spanyol bajnokságot, plusz az UEFA-kupát is, egy igen meggyőző meneteléssel.)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 15:23:05

@chrisred: Rafa alatt épp azt tapasztalom, hogy a taktikai felállásnak gyakran nagyon kevés köze van ahhoz, hogy hogy állnak hozzá a meccshez.

Az Everton ellen a gól után nagyon látványosan visszaállt a csapat, és pillanatokon belül látszott, hogy sírás lesz a vége. Az Arsenal ellen a kiállítás után pedig szinte sugárzott a rémület a játékosok arcáról, hogy most mi legyen, hiszen nekik "nem szabad" megpróbálni megnyerni ezt a meccset (túlzok persze).

Azért ezt a két meccset emeltem ki, mert nekem ezeken volt a leglátványosabb/legdühítőbb ez a jelenség, de ez az egész szezonon végighúzódott - egészen a Boró elleni meccsig

chrisred 2009.04.13. 15:44:58

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Akkor most Benítezzel vagy a játékosokkal van problémád?

Talán ezt a három meccset nem érdemes általánosítani egy olyan bajnokság esetében, amely során a csapat tízszer került hátrányba, és mindössze kétszer kapott ki.

mann 2009.04.13. 15:53:15

Benítez tudásához kétség sem fér. Nem sok edző van a világon aki két éven belül két különböző csapattal nyer europai kupát (közte BL).
Szinte az egész csapatot lecserélte öt év alatt, több mint 50(!) játékost igazolt, ez idő alatt pl. többet költött mint SAF. Ilyen lehetőség nem sok managernek adatik meg.
A kommenteket olvasva olyan érzésem lett, hogy Rafa mindegyik, az utóbbi öt évben befutott játékost még fiatalon meg akart venni, csak az a balfék klubvezetés állandóan keresztbe tett neki. Végül is, ez is egy nézőpont :)

mann 2009.04.13. 15:57:20

@chrisred: és közben egyszer sem került emberhátrányba. ;)

SamS 2009.04.13. 16:00:07

@mann: ilyenre talán a legjobb példa, h Sir Alex már korábban kinézte magának Essient, mielőtt bárki is hallott volna róla. Aztán valamiért nem jött, de még a Lyonból is megpróbálta megszerezni, csak Peter Kenyonék megelőzték - ugybár ő régóta ismerte a srácot, mert dolgozott Fergievel.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 16:09:20

@chrisred: A Boro meccs előtti Benítezzel van problémám. A liga gyengébb csapatai ellen is túlságosan negatív taktikával küldte ki a játékosokat, mániája volt a játék kontrollálása, ami gyakran megbénította a csapatot és kiölte a játékból a kreativitást: kötélre kifeszített csapatrészek, 10-11 ember a labda mögött, a támadójátékosok kuytifikálása, stb.

A Boro meccset épp azért hoztam fel, mert szerintem pont ott kezdődött a változás: kifejezetten pozitív, támadó szellemben kezdtük a meccset, csak erről mindenki (szurkolókra gondolok) megfeledkezett, miután a szerencsétlen öngól után összeomlott a csapat.

Természetesen ez az egész egyfajta "konstrukció" részemről: az ember próbál a csapat teljesítményével kapcsolatban kidolgozni valamiféle "narratívát" a kevés rendelkezésre álló információból és abból, amit lát, hogy értelmezni tudja a történteket.

poolfanati 2009.04.13. 16:10:28

@mann: hát babel és lucas azért elég fiatal:D
szóval akkor ők néhány éven belül befutnak.
csak azt kéne megpróbálni hogy amíg nem futnak be, addig nem játszanak és nem mennek el. mert amíg még ilyen bénák...
(bedobás mindjárt kontrázik hogy lucas még fiatal nagyon jó játékos lesz és megnyerte a brazil aranylabdát tök fiatalon:))

mann 2009.04.13. 16:10:51

@SamS: Több hasonló eset is volt. Abban az időben lehetett olyanokat hallani, hogy Kenyon vitte a Chelsea-be a korábban MU által csábított Dufft, Robbent és Mikelt is. Azokat szerezte meg, akiket korábban kiszúrt Fergie.
Visszatekintve ennek már nem sok jelentősége van, nem lesz tőle SAF jobb manager, ahogy Kenyon sem rosszabb klubelnök.

Szerintem Rafának nagyrészt megvolt a lehetősége, hogy azt vegye meg akit akar és pénzt is kapott eleget.

poolfanati 2009.04.13. 16:12:37

@SamS: azért essien felfedezése inkább mourinho érdeme.
ennyi erővel santont is ferguson fedezte fel:D

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 16:16:42

@mann: "Szinte az egész csapatot lecserélte öt év alatt, több mint 50(!) játékost igazolt, ez idő alatt pl. többet költött mint SAF. Ilyen lehetőség nem sok managernek adatik meg."

a _bruttó_ költése volt legfeljebb magasabb Fergusonénál, ami magától értetődő, ha valaki kicserél egy komplett keretet. a _nettó_ költése viszont valamivel kevesebb volt, mint Fergusonnak. de ez a leglehangolóbb viták egyike, inkább ne kezdjük újra.

poolfanati 2009.04.13. 16:16:44

@mann: "Szerintem Rafának nagyrészt megvolt a lehetősége, hogy azt vegye meg akit akar és pénzt is kapott eleget."
ezt mind tudjuk, 1000-szer olvastam a belinkelt transfermarktos listákat:D azok szerint végülis rafa és ferguson kb ugyanannyit költött. ha rafa is maradna 20 évet...
... akkor ő Sir Don Vitéz Rafael Benítez lenne:D

Goyo 2009.04.13. 16:17:09

@mann: Ne beszélj már ostobaságokat, légy szíves! Ez a "többet költött, mint" csak akkor jön ki, ha az eladásokat nem figyeled. SAF kapcsán ráadásul nem kell beleszámolni Tevez alsóhangon 10 milliós bérletét sem, ugye?

crouchy 2009.04.13. 16:19:55

@poolfanati:
"hát babel és lucas azért elég fiatal:D
szóval akkor ők néhány éven belül befutnak.
csak azt kéne megpróbálni hogy amíg nem futnak be, addig nem játszanak és nem mennek el. mert amíg még ilyen bénák..."
te komolyan gondolod hogy ezekből valaha normális focista lesz?

poolfanati 2009.04.13. 16:23:34

@crouchy: esetleg babelből. idén nagyon sokat fejlődött! nem önzőzi el folyton, inkább passzol, de emellett még mindig jól cselez. az biztos hogy kedden ne riera játszon, neki pedig babel az alternatívája.

chrisred 2009.04.13. 16:25:22

@SamS: Houllier is kinézte magának Essient, amikor még senki sem ismerte - de pont ezért akkor nem is kapott volna munkavállalási engedélyt.

chrisred 2009.04.13. 16:27:56

@mann: "és közben egyszer sem került emberhátrányba. ;)"

Így van, végre egy szezon, ahol a sportszerű játék meghozza a gyümölcsét.

mann 2009.04.13. 16:29:14

@Goyo: akkor csak Neked ;)
www.transferleague.co.uk/
De tényleg ne kezdjük újra egymilliomodjára. :)

Babel és Lucas még fiatal valóban :). Abban is van valami, hogy ha elég türelmesek stabilan megragadhatnak az első csapatnál,.... csak győzzék kivárni.

Egy spanyolból szerintem csak akkor lehetne Sir a szigeteken, ha összejött volna a hispánok 1588-as vállalkozása :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 16:29:20

@poolfanati: "idén nagyon sokat fejlődött! "

bocs, de szerintem éppen, hogy visszafejlődött idén. összesen 2 meccsen játszott jól (ez is túlzás talán, mondjuk úgy, hogy két meccsen volt érdemi pozitív pillanata): a Liege elleni második meccsen és a Fulham ellen múlt héten.

crouchy 2009.04.13. 16:31:56

@poolfanati: hm. hát én inkáb bedobásnál nincs les, ezt használtakivel értek egyet.
Babellel a fő baj az, hogy éppen csak szar. Én vhogy azt érzem benne hogy majdnem jó, de mégse. És két éve itt van, és nem fejlődött.

chrisred 2009.04.13. 16:34:50

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: www.paultomkins.com/blog_spending_detail.html

Ennyit a "Benítez többet költött, mint Ferguson" urban legendről. Sőt, ez 2007 őszén született, azóta Ferguson alaposan belecsapott a lecsóba, majdnem a kétszeresénél tart. (Net spend természetesen -aki total spend alapon számol, az valószínűleg nem kéri a visszajárót, ha tízezressel fizet egy korsó sörért.)

SamS 2009.04.13. 16:43:44

@chrisred: Már nem azért, de egy Liverpool drukker vajon mit ír majd? Ahányféle ember elemezte ki az egész dolgot, annyiféle különböző eredmény született. Egyébként meg akkora különbség semmiképpen sincs, hogy erre lehessen fogni a Pool eredménytelenségét a Premier Leagueben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.04.13. 16:47:27

(Én személy szerint nagyon jókat somolygok ezen a "ki töltött többet, Ferguson vagy Benítez?" rétestészta hosszúságú vitafolyamon, mely lassan a "megérdemli-e Cé az aranylabdát?", illetve a "ki jobb játékos, Giggs vagy Raúl?" viták mélységét és terjedelmét ostromolja; de nagy halkan csak annyit fűznék hozzá a két edző összehasonlításához, hogy Ferguson az első angol bajnoki címét hetedik (!), azaz 7., azaz HETEDIK angliai évében nyerte meg, vagyis a két edző pályafutásának eredményességét, illetve edzői kvalitásait ilyeténképp igen-igen nehéz összehasonlítani. Szerintem most válik majd el, mire megy Benítez, hogy immár állítólag teljesen szabad kezet kapott az igazolásokra.)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 16:50:30

@chrisred:

jó, mondjuk Tomkins is megéri a pénzét, ő is trükközik rendesen (pl. Torres árából levonja Luis Garcia értékét, majd bevételi oldalon hozzáadja, stb.).

ráadásul világosan emlékszem egy korábbi írására, amikor nagy lelkesedésében Benítez KÁRÁRA tévedett (összekeverte a "nettó költést" az "összes bevétellel"). :DDD

szerintem (nagyjából) ezek a korrekt számok 2004-től a nettó költésre vonatkozóan:

Benítez: 82,5 millió
Ferguson: 85,5 millió

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 16:53:40

@chrisred: @bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

bocs, most látom csak, hogy ez 2007-es, akkor egy _későbbi_ írására utaltam az előbb.

mann 2009.04.13. 17:03:29

@Csöncsön: Ez így van. Csak annyi maradt ki, hogy Ferguson nem olyan keretet örökölt, amivel az első évében BL-t (BEK-et) tudott nyerni. ;)

@chrisred: Na persze. Poolfan cimbim szokta nekem Tomkins úr írásait küldözgetni, megspékelve azzal, hogy "olvasd el az igazságot"+egy raklap szmájli :)

poolfanati 2009.04.13. 17:16:00

@Csöncsön: "ki jobb játékos, Giggs vagy Raúl?"
ne terelj! nem úgy volt hogy, ki a jobb játékos, Giggs vagy Messi?:D

poolfanati 2009.04.13. 17:18:23

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: de kevesebbet is játszott! torres akkor nem fejlődött vissza?
torres amúgy 19 meccsen 11 gólt szerzett, ez több mint 0,5-ös arány, ha többet játszhatott volna tuti hogy több pontunk van...

poolfanati 2009.04.13. 17:19:38

@poolfanati: nyáron pedig megy a konfederációs kupára(ahogy a többi spanyolunk is), szóval lehet hogy megint elég fáradtan kezdi majd a szezont mint idén... na jó ez még nagyon messze van.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 17:19:49

"Csak annyi maradt ki, hogy Ferguson nem olyan keretet örökölt, amivel az első évében BL-t (BEK-et) tudott nyerni."

Egyébként tényleg EZ a hatalmas rejtély. A lényegi különbség Ferguson és Benítez lehetőségei között éppen az a keret, ami 2004-ben a kezükben volt.

Benítez 41 olyan játékostól szabadult meg, akiket úgy örökölt, és ezekért ÖSSZESEN kevesebb, mint 50 millió fontot kapott. Nyilván ezek között volt egy csomó ifi, meg olyanok, akiknek lejárt a szerződése, de ez akkor is mellbevágóan alacsony összeg.

A kérdés az, hogy ezért ki a hibás. Houllier, aki makákó módjára igazolt? Parry, aki egy lobotomizált rhesusmajom eszességével bánt a szerződésekkel? Rafa, aki ész nélkül szabadult meg a játékosoktól? Nem tudom, de az utóbbinak ellentmond az, hogy azokon a játékosokon, akiket már ő vett, ám később el is adott, _profitot termelt_ a klubnak (holott ezért is kritizálják, hogy a már saját maga által vett játékosok közül is többet eladott, de szerintem ez a kritika nem jogos).

poolfanati 2009.04.13. 17:22:14

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: én azt nem értem hogy riisét 5 milláért adtuk el dossena meg asszem 8ért jött. nála azért jobb riise.
keane-en is buktunk 5 millát.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 17:42:11

@poolfanati: Riiese-Dossena ügyben nem értünk egyet, a Keane-ügy meg speciális eset.

Mindenesetre ezek eltörpülnek ahhoz képest, hogy (többek között!) a következő játékosok távoztak ingyen a klubtól:

Babbel, Henchoz, Smicer, Biscan, Hamann, Dudek, (Zenden), (Kewell)

macca17 2009.04.13. 17:49:34

de gyerekek a 2005ös bl-győzelem egy olyan kerettel történt, amivel csoda volt a győzelem. minden tiszteletem, mondjuk smiceré, meg garciaé, nem is beszélve a jó dzsimiről... de ők nem az a szint, amire azt lehetne mondani, h bl-győztes keret. ahhoz a csapathoz pont passzolt rafa többek által futballgyilkos taktikája. az eurosporton rush azt mondta, h rafa szerinte nem nagyon tud 22 vagy még több emberrel bánni. túl sok neki :)

mann 2009.04.13. 17:50:09

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Houllier nem igazolhatott olyan rosszul, ha a nagyrészt általa összerakott keret egy BL-t be tudott húzni.
41 el, több mint 50 játékos pedig jött a Poolhoz, azért ez egészen elképesztő szám összességében. Csoda, hogy a szertáros meg tudta jegyezni mindet :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 18:54:45

@mann: de azért a különbséget zongorázni lehetne, nemdebár?

őszintén, Houllier igazolásaiból szerinted ki lehetne kezdő a mai Liverpoolban (amit, mint nemrég megtudhattuk, Rafa "egy torresnyivel" vitt előrébb)?

poolfanati 2009.04.13. 19:03:06

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: én kewellt nagyon szerettem, ha nincs az a sérülése a 2006os VB-n, akkor még mindig kurva jó játékos lenne.

chrisred 2009.04.13. 19:03:13

@mann: Tudom, mire gondolsz, magam is jót mulatok, ha egy manchesteri szurkolói oldal Benítez igazolásait elemzi. Ha túl olcsónak találnak egy játékost, gyorsan rádobnak pármillió fontot a vételárra. :)

chrisred 2009.04.13. 19:04:49

@mann: Houllier igazolásai két évvel korábban még a Baselen sem jutottak túl a BL csoportkörében.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.13. 19:14:04

@poolfanati: igen, nekem valamennyi török gólja fizikai fájdalmat okoz, de nálunk, sérülések ide vagy oda, csak az első szezonban nyújtott elfogadható teljesítményt. Finnan férne be nálam a mostani csapatba (rotációban Arbeloával). Hyypia meg Hyypia, Houllier egyetlen nagy igazolása.

mann 2009.04.13. 19:38:02

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Hát igen. Akad némi különbség. A Ferri, Kippe, Arphexad, Vignal, Luzi, Sjolund vonal különösen acélosnak tűnik :)
A mai Poolban egy jó McAllister, az idei formáját mutató Anelka, Riise, Finnan szerintem elférne, és persze Kewell, ahogy poolfanatic írta.

@chrisred: Jaja. Rém hiteles a rivális igazolásait saját szurkolói oldal írásai alapján megítélni :)

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.04.13. 20:20:50

@mann: Az idei formáját mutató Anelka? Tudja valaki mikor lőtt utoljára bajnoki gólt?

Strigo 2009.04.13. 21:28:43

A Liverpool legnagyobb tévedése szerintem Owen elengedése illetve nem-visszavásárlása volt. A saját nevelésű fiatalok elzavarása mellett, persze.

Lencse. 2009.04.13. 22:26:00

Crouchról mit gondoltok? Nagy kedvencem, a tök eredeti stílusa miatt, és szerintem hasznos tagja volt a Rafa-féle gépezetnek, sosem értettem, miért játszott olyan keveset. A modern Liverpool számomra az egyik legimponálóbb játékot akkor nyújtotta, amikor tavaly kiverték a BL-ből Arsénéket, ott egyszerre volt a pályán Torres, Kuyt és Crouch, és mészároltak is rendesen. Ez sajnos borzasztó ritkán fordult elő.

Ha valamiért igazán haragszom Rafára, az Crouch nemjátszatása és elengedése.

crouchy 2009.04.13. 22:54:24

@Lencse.: Hát igen Crouchy..:( Szerintem is nagyon jó kis csatár volt, és nem lógott ki a csapatból (mmint nem magasságban:))De valljuk be Torressel vhogy nem illettek össze. Neki pedig stabilan játszania kellet, ahhoz h válogatott maradhasson, ezért ment el kedvenc edzője csapatához ( az más kérdés hogy kedvenc edzője 3 hónap után lelépett.) Éppen ezért én jó ötletnek tartottam h akkor veszünk Torres mellé egy csatárt, akivel jól elvan, és Keane nem is tűnt akkora baromságnak. Viszont Keane meg Torres mindezek után szinte sosem játszottak együtt, ami hülyeségnek tűnt, aztá nkiderült hogy Keanet nem is akarta Benitez. szóval bonyolult ez a csatárkérdés nálunk.

crouchy 2009.04.13. 22:58:57

többek között am ezért is utálom a válogatott focit.

Lencse. 2009.04.13. 23:23:52

Nekem valahogy úgy tűnt, hogy Crouchot személyesen nem bírta Rafa. Többször alázta meg azzal, hogy vesztes állásnál csak a 88. perc környékén küldte be, többek között a Milan ellen is. Fergie ennél még Machedát is többre becsüli. :)

"De valljuk be Torressel vhogy nem illettek össze" - Hát nem tudom. Iszonyatosan kevés játékpercet töltöttek együtt a pályán, ebből még nekem nem derült ki sokminden. Szerintem össze lehetett volna valahogy gyúrni ezt a felállást, Keane-nél biztosan jobb volt, a jelenlegi helyzetnél (van egy db überzseni elöl, ha vele bármi történik, akkor kis túlzással nincs csatár) pedig még sokkal jobb.

Lencse. 2009.04.13. 23:29:22

*ja, és az nem semmi, hogy ennek ellenére jó esélyük van a bajnokságra. :))

crouchy 2009.04.13. 23:31:30

"Nekem valahogy úgy tűnt, hogy Crouchot személyesen nem bírta Rafa."
Mondjuk van benne valami. Lehet hogy a taktikai fegyelme ne mvolt elég nagy. nem tudom. Antikrisztus útjai kifürkészhetetlenek:)

amúgy meg akkor oké, tfh Crouch játszik a mai poolban. Akkor kit szedne ki? egyértelmű lenne a védekező kp- abból talán elég egy is(bár rafánál..). és akkor valaki megint nem játszi keleget és elmegy.

wilco 2009.04.13. 23:45:14

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:
azért az vicces hogy ha onnan közelítjük meg a dolgot hogy hát Rafa sem örökölt rossz csapatot akkor egyből jöttök hogy de-de milyen gyenge névsor is volt az (valóban az volt...), viszont ha az a téma lenne hogy mennyire nem volt megérdemelt az a Bl-cím akkor egyből jönnétek hogy de-de hisz ti voltatok a legjobbak stb-stb...:)

egyébként Strigo-val értek egyet, a pool és Rafa legnagyobb hibája a saját nevelésű játékosok jelentőségének figyelmen kívül hagyása. valószínűleg ez volt a blgyőztes csapat kulcsa is, hogy ha nem is volt egy klasszis banda, de a játékosoknak igenis jelentett valamit pool mezben játszani. (bár ahogy nézem sok saját nevelés itt sem volt)

Lencse. 2009.04.13. 23:48:53

@crouchy: Ott a balszélen mostanában Rieire vagy Babel szokott teszetoszáskodni, én valahogy arrafelé szervezném át a dolgokat. :)

Lencse. 2009.04.13. 23:54:06

Idén különben részben Gerrard csinálja azt a mezőnymunkát, amit tavaly Crouch: magas, három lépéssel befutja a félpályát, lefejeli a lasztikat Torresnek, stb. Zseniális, egy szavam nem lehet a tejesítményére, de még egy jelentős taktikai fegyvernek érezném, ha lenne egy bevethető Crouch is.

Lencse. 2009.04.13. 23:57:04

Ja, és még azt sem értem, hogy miért pont Beckhemet és Crouchot szívatják rendszeres mellőzéssel a válogatottban. Ezt a két embert az Isten is egymásnak teremtette: ha Crouch semmit nem csinál, csak mindkét félidő elején odaáll a tizenegyespontra, Beckham kétszer fejbe tudja úgy rúgni egy meccsen, hogy abból gól legyen.

followill 2009.04.14. 00:12:54

jajj bírom amikor a sok szakértő elkezd vitatkozni.

ide kell egy" kp ",oda kell egy gólerős csatár ,benítez szar edző, satöbbi....
kérdem én:kik vagytok ti hogy innen Magyarországról (kitudja milyen futball szakértelemmel megádva) becsméreljetek egy Benítezt?vagy egy Liverpoolt(hogyagerrardonmúlikmindenanyádsegecinélküle semmiapoolbazze).Nemtudom hány pool meccset láttatok ti,hogy Gerrard nem játszott,de az tény hogy akkor még jobban küzdöttek a liverpoolosok.(és nem nagyon kaptak ki nélküle sem)
Gerrard meg jelenleg a világ legjobbja akárki mondjon akármit( most jön a sok képessport szakos:de messzi sokkal jobb meg a cé ronoldáó!!)
Egy tisztes Liverpool szurkolóként kívánom nektek hogy gondolkodjatok el kiket hogyan becsméreltek

Hajrá Liverpool!
YNWA

mann 2009.04.14. 06:26:13

Köllenek a mögmondó embörök, aszondom há'! :)
Egyébként meg pont azért írogatunk mert látjuk a meccseket és van róla véleményünk, akárkik is vagyunk ;)

@peter135: Persze rég gólozott, de ebben a szezonban 21-et vállalt eddig minden sorozatot figyelembe véve, szal szerintem beférne az idei formája alapján Torres mellé.

Van abban valami, hogy nem 100%-osan Gerrard-függő a Pool, mert bár sok meccset hozott nekik és a legfontosabb láncszem a gépezetben, de pl. a MU-t ősszel nélküle verték.

chrisred 2009.04.14. 08:33:39

Owen és Crouch is távozni akart, egy év volt hátra a szerződésükből, és nem akartak hosszabbítani. Owent várták a trófeák :) és a galaktikus fizetés Madridban, Crouch pedig minden héten játszani akart, hogy biztosítsa a helyét az angol válogatottban.

Persze Benítez megtehette volna, hogy nem engedi el őket. Ezzel jól alávágott volna a karrierjüknek, cserébe kapott volna olyan játékosokat, akik alig várják, hogy véget érjen a szezon, és lemond arról a nagyjából 20 millió fontról, amit így kapott értük a klub.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.04.14. 09:47:42

Crouch-nak a sebességével voltak gondok, nem véletlen, hogy Torres-Gerrard hogy villog egymás mellett... (4-4-2-ben), ha összejön. felállt védelem ellen viszont nagyon jó (volt) Crouch, most a Portsmouth-ban is arc. a mostani Liverpoolban nem lenne helye, nekem úgy tűnik.

poolfanati 2009.04.14. 10:43:17

crouchot azért is megérte volna megtartani hogy legalább kifejelje ivanovic elől a labdákat:D
crouch tényleg nagyon sok gólt szerez idén, de ha marad nálunk akkor csak csere és nem szerez annyi gólt, ergo még jobban akar menni. az viszont nagyon nagy hátrány hogy egy egész játékrendszert vesztettünk vele...
@torrázs: ez a beszéd! és a ma esti 3-0-ban is biztos vagy, ugye? (nem csak 3-0-lal mehetünk tovább hanem úgy is hogy kapunk gólt, szóval nekem egy 4-2 is megfelel:D)

poolfanati 2009.04.14. 11:01:41

"no para béelkedd"
LOL

mickeyknox 2009.04.14. 11:04:45

lesz valami bl poszt, ahol kedvünkre anyázhatjuk egymást az angolfoci-fanokkal? :)

on

BK 2009.04.14. 11:29:10

@torrázs: igazad van! undorító, mit írják ide egy fociblogba a véleményüket egyesek... pfujj... :-) mostantól a minimum, hogy az nst-re csak A-licence végzettségű szakértők léphetnek be! sok dilettáns... azt hiszik, hogy nézhetnek focit, amikor nem értenek hozzá... pfujj...

crouchy 2009.04.14. 12:33:24

@torrázs: én is szeretem a rendet, szerintem se jó ha mindenkinek mindent szabad, de azér vitatkozni arról hogy jobb lenne-e a kedvenc csapatunk, ha egy-egy játékos ottmarad, szóval ez még talán belefér:)
És ha jól emlékszem, nagyjából mindnyájan most megszólalók egyetértettünk abban hogy Benitez jó edző. De ez nem azt jelenti, hogy nem csinálhat hülyeségeket.
(Amúgy meg ezt a mi "egyszerű emberek" vagyunk, mindenben higgyünk vakon az okosabb vezetőknek -hozzáállást, nagyon nem komálom.)

crouchy 2009.04.14. 12:36:10

amúgy pote, ugye most nem várod meg az 500 kommentet?:)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.04.14. 12:40:51

@crouchy:
a szabál az szabál ;)

de - tudtommal - holnapra tolódik, és nem véletlenül!

poolfanati 2009.04.14. 12:53:28

@pote: már megint a kommentelők írják?:D
anyám, de lusta dög vagy:D

poolfanati 2009.04.14. 12:57:50

@pote: most elcseszted! így a 276. lett az előző komment:D
akkor ez a 277.

crouchy 2009.04.14. 13:01:06

278. És akkor össze lesz vonva a bl-poszttal? Két 4-0s Pool győzelem egy cikkben?

crouchy 2009.04.14. 13:02:37

278. És akkor össze lesz vonvva a Bl-poszttal? Két 4-0s Pool győzelem egy cikkben?

poolfanati 2009.04.14. 13:04:10

@crouchy: hát azzal történelmet írnánk:D
(már megint:D)

crouchy 2009.04.14. 13:04:28

@crouchy: azt még értem hogy kétszer küldi el. De hogy hogy változik meg pár betű, azt már nem:D

United82 2009.04.14. 13:39:58

Srácok ezt már láttátok?

www.skysports.com/story/0,19528,11661_5187230,00.html


Tehát én elég "véres szájú" és elfogult United szurkoló vagyok de ez már enyhén szólva is nevetséges:):)

poolfanati 2009.04.14. 13:53:43

@Rooney82: az is durva hogy a 6-ból 2 védő és 1 kapus. általában csatárok és középpályások szoktak lenni.

United82 2009.04.14. 13:54:36

@poolfanati:

Hát elég a góllövölistára nézni, azt azért megállapíthatjuk h idén a csatárok nemigazán produkáltak valami sokat:)

poolfanati 2009.04.14. 14:03:26

@Rooney82: jogos, nekem se anelka hiányzik:D

nils_h 2009.04.14. 16:13:45

@pote: Ahh! 288. Ez így kemény lesz :(

Lencse. 2009.04.14. 16:35:00

A ma estéről annyi megjegyzésem lenne, hogy a Liverpool bizony nyakig van a szarban.

nils_h 2009.04.14. 16:36:47

@Lencse.: hozzátenném, a Bayern is :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.04.14. 16:54:35

@Lencse.: felszabadultan játszhatnak, nincs semmi nyomás. a szurkolók nagy része úgyis a bajnokságra gerjed az idén. nincs semmi vesztenivalójuk.
süti beállítások módosítása