Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Három dolog a Bl-nyolcaddöntők 2. játéknapjához

2009.03.11. 19:17 _benito

Ma kiesik egy esélyes, ez már egészen biztos. Meglepetés lenne, ha a tegnapi gólzáporhoz akár csak hasonló termést hozna a BL-nyolcaddöntők második játéknapja, bár ezúttal is lehet bízni a surranópályán érkező Porto-Atléti kettősben, és a Barcelona is kitömheti az első meccsen emberül helytálló Lyont. A forduló legnagyobb rangadóján már a két bevitt találat is gólzápornak számítana, ezek elosztásán nagyon sok múlik majd, hiszen az Interhez azért hozták oda Mourinhót, hogy végre Európában is mutasson valamit a csapat, ehhez viszont a címvédő ellen legalább egy sallert ki kellene osztaniuk idegenben. Előzetesen a Romáról gondoltuk azt, hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is a legtovább viszik az olasz trikolórt, ehhez viszont elengedhetetlen lenne elkerülniük, hogy a valamelyest magára találó Arsenal gólt lőjön. Örvendj, Anglia, zokogj, Olaszország, streamelj, magyar.

A Manchester Unitednek tavaly nem került sokba, hogy a dudaorrú skót egy amszterdami kurtizán óvatosságával közelítette meg a párharcba kilógó belekkel fogó Barcelonát, az idegenbeli 0-0 után hazai pályán megrépázták a katalánokat, és bemasíroztak a döntőbe. Most egy körrel korábban ennél jóval komolyabb feladat vár rájuk, az Inter ugyanis az első meccsen pont annyit akart csak elérni, ami végül sikerült nekik, a szemforgató portugál arra gyúr, hogy sunyin kirúgja a sámlit az angolok alól az Old Traffordon. Ehhez elég lehet akár egyetlen gólt szerezniük, ennyi pedig bármikor, bárki ellen benne van az Interben, a szűk előny megvédése pedig olasz specialitás (tény, ennek megszerzése mostanában kevésbé), így nem árt óvatosan közelítenie a hazai mezőnyt a milánóiakhoz hasonló magabiztossággal aprító Unitednek. A másik jelentős angol-olasz párharcra tekintve hasonlóak az esélyek: teljes csapattal is erősebbnek tűnik egy hajszállal a zátony csapata, hát még úgy, hogy a taljánoknál több kulcsjátékos hiányozni fog. Igaz, az Inter legalább nem hátrányból kezd (illetve dehogynem), és a Sötét Oldal erejét egyetlen percre sem szabad lebecsülnie Fergusonnak, főleg azért nem, mert a másik kispadon sunyító portugálnak közel kétszer annyi esze van a játékhoz, mint neki. Az esélyek ennek ellenére közel sem kiegyenlítettek, a Manchesternek óriási blamázs lenne az, ami Internek világraszóló sikert jelentene, és ezt realizálni is fogják a csapatok. Csak az a kérdés, hogy a mostanában csak a legnagyobbakhoz mérhető Julio Cesar mennyi idő után adja meg magát – és persze az, hogy Ferguson visszarendeli-e csapatát a vezetés megszerzése után a Maginot-vonal mögé.

A Romát kezdettől fogva esélyesebbnek éreztük, mint a többi digót, és tartanánk is a véleményünket, ha közben nem dőlt volna ki néhány kulcsjátékos – miközben ugye az Arsenalba nem akármilyen formában tért vissza Eduardo, akinek ráadásul nincs is nehéz dolga, ha Bendtnert akarja feledtetni. Viszont a Roma még Totti nélkül is tud úgy játszani, hogy megverje az Arsenalt, a kérdés csak az, hogy a hiányzók nélkül is meg tudja-e tenni ezt, utána meg az, hogy a győzelem aránya elég lesz-e a továbbjutáshoz is. Mert hiába tudják már az ötödikesek is, hogy az olasz foci a védekezésre épül, azon meg lennénk lepve, ha kapott gól nélkül kihúzná a Roma. Az egyébként már eldőlt, hogy egyik csapat sem lesz bajnok hazájában, sőt, mostanra az is biztos, hogy a BL-helyekért is keményen meg kell küzdenie mindkettőjüknek, bár az olasz számára még áll az a motiváció is, hogy a döntőt az ő stadionjukban rendezik – úgyhogy nem kell sokat utazniuk, ha látni akarják, és jegyet is könnyebben tudnak majd szerezni rá.

A Lyon megtette, amit megtehetett: egy meccs erejéig útját állta, sőt komolyan meg is szorongatta a Barcelonát. Ez azt mutatja Puel nem hülye a játékhoz, pontosan tudta, mivel lehet eredményt elérni a katalánok ellen, tett rá, hogy a pálya felborul, és Messiék a szokásos kézilabda-taktikát alkalmazva járatják keresztbe a labdát 35 méterre a kaputól, inkább arra figyelt, hogy ennél közelebb ne jussanak, és közben veszélyes kontrákkal riogatta a Valdes produkciójától egyébként is holtsápadt Barca-drukkereket. Ez egy meccsre jó is volt, de a franciák továbbjutási esélyei nem csak a hazai pályán kapott gól miatt mondhatók szolidnak. Hiába fog hiányozni néhány fontos hátvédje a katalánoknak, talán ezúttal nem lesz rájuk szükség, a Lyon pont ugyanazzal fog próbálkozni, amivel hazai pályán, és ne lepődjünk meg, ha egy-, vagy kétgólos hátrányban sem adják fel a kontrajátékot. A reményt természetesen Benzema és Juninho éltetik, de ha a sokan kedvelik is a Lyont, talán mindenkinek örömére szolgál majd, hogy a Barcelona jut a legjobb nyolc közé.

A Portónak már Madridban is nyernie kellett volna, szerintünk izgalommentes meccsen tovább is jutnak, az Atléti ugyanis fel tudja fújni az arcát egy-egy meccsre, de a jelentősebb sikerek küszöbében rendszeresen pofára esik. A Porto kiejtése nem tartozna a csúcsbravúr-kategóriába, úgy viszont már igen, hogy gyakorlatilag csak idegenbeli győzelemmel juthatna tovább a spanyol csapat köszönhetően a hazai 2-2-nek. Portugália becsülete megmentésre vár!

365 komment

Címkék: beharangozó bl szakértelem

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr84996428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vul-Kahn 2009.03.12. 00:00:40

Nem értem miért fosnak a ManU-szurkolók annyira a Barcától. Szerintem most a Junájtid a legjobb formában lévő csapat, bárkit elvernének, májusban nem biztos h így lesz.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:00:53

inkább idézném tanult kollégámat:

" bedobásnál nincs les, ezt használta ki 2008.11.07. 16:32:02

3. A BL-ben csak akkor nem ugyanaz a 4 csapat kerül az elődöntőbe, ha már korábban találkoznak egymással."

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:01:08

@divi:

Ez az egyeduralom azért idegesít jobban, mert tisztán üzleti alapú, és ezért kevés esélyt látok arra, hogy belátható időn belül megforduljon a trend.

divi · http://weareunited.freeblog.hu/ 2009.03.12. 00:01:15

@Csöncsön: ezekkel legalább majdnem teljesen egyetértek :) Annyi, hogy egy esetleges Arsenal - Villarrealon nem tudnám, ki az esélyesebb...

Adamfark 2009.03.12. 00:01:17

@divi:
Mégsem arról zeng az NST, hogy milyen szar volt Almunia... ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 00:01:22

Gratulálok Imicinek és az Arsenalnak! Annyit azonban hozzátannék, hogy az Arsenal a mai meccs alapján lófaszt sem érdemelt, meg annyit, nagyon fáááj!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 00:02:48

Ja és most már vigye el a kupát a Barca, vagy a Villareal.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:04:28

@popp: köszi... sztem megérdemeltük a továbbjutást, támadtunk, fizikálisan jobbak voltunk a második félidő elejétől fogva...

mann 2009.03.12. 00:04:52

@Csöncsön: "A Barca az, amelyiknek reálisan is komoly esélye van megállítani a szigetországi rémuralmat."
rémuralmat.... Ezt a hisztit... :)
A Chelsea-Pool-MU hármas ellen szerintem max. 50% esélye van a Barcának ezzel a védelemmel és Valdezzal mögöttük. Az Arsenal ellen talán picit több.
"A másik kettő viszont még fölszívhatja magát, sőt az Arsenal ellen szerintem még a Villarreal is esélyesebb." Ahan. Valszeg az Osasuna is esélyesebb lenne az Arsenal ellen szerinted, az Huelvaról nem is beszélve ;)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:05:51

@popp: kinek szurkolnál egy bayern-chelsea döntőben?

Vul-Kahn 2009.03.12. 00:07:39

Annyira esélytelennek tartja mindenki a Bayernt, h ennek meg kell bosszulnia magát...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:07:54

@mann:

Ember, most nyertünk 5-2-re az ellen a Lyon ellen, melyet sokan közületek alkalmasnak láttak arra, hogy megállítsák a Barcát.

És úgy lett 5-2, hogy lehetett volna tíz is, ha kicsit jobban koncentrálnak 4-0 után Eto'o-ék...

mann 2009.03.12. 00:08:42

"Ez az egyeduralom azért idegesít jobban, mert tisztán üzleti alapú"
Ennek kissé ellentmond, hogy a Real és a Barca is vagyonokat költött játékosvásárlásra nemrég, míg pl. az Arsenal hozzájuk képest szinte semmit.

Vul-Kahn 2009.03.12. 00:08:56

Ja, és: Alle Scheißitaliener Raus!!!

United82 2009.03.12. 00:10:01

NEm tudom miért sír mindenki szája aki nem angol drukker h meghalt a foci meg hasonlók...
Volt hogy 3 olasz volt a 4-ben volt hogy 3 spanyol, volt olasz döntő , volt spanyol döntő is, akkor nem mondták hogy meghalt a foci....ez van...most a PL a legerősebb, ennyi, el kell viselni.
De nem tudom miért nem a pozitivumokat nézitek...főleg az olaszok...tavaly esélyük se volt, idán meg a juve és az inter is hazai pályán kihozott egy x-et míg a roma eljutott a 11esekig..jövőre lehet már az egyik tovább is jut...apró lépésekkel:)
Úgy gondolom hogy a Barca,Pool,United 3as a legesélyesebb a végső győzelemre, őket szorosan követi a Chelsea, majd a Bayern,Arsenal és végül a Villareal,Porto..
van egy sejétsem hogy egy ágra kerülnek, de ha nem akkor Barca-United döntőnek kell lennie, mert ez a 2 csapat a legerősebb.....

divi · http://weareunited.freeblog.hu/ 2009.03.12. 00:10:16

@mann: Csöncsönnek ebben sztem igaza van azért. Üzleti alapú - hát ja, a profi futball a showbiznisz része és mint ilyen, üzlet. (jobb helyeken, nem itthon)

mann 2009.03.12. 00:11:31

@Csöncsön: Tahát úgy érzed, hogy mindig többet fogtok rúgni mint amennyit kaptok, embeeeeer ? :)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.03.12. 00:13:08

....még egy apróság. Ha az Atlético kicsit megerölteti magát, akkor. khm. Három darab spanyol csapat van a legjobb nyolc között.

Négy angol, három spanyol, egy német. De az angol csapatok "rémuralma" tart. :D

eyeofodin85 2009.03.12. 00:13:43

A tizenegyeseknél úgy tippeltem, hogy védő hagyja ki és bal lábas játékosok. Én Riisere gondoltam mivel 2005-ben is kihagyta úgy emlékszem, de most beverte. Kihagyott tiziken kívül annyira rosszul senki nem rúgta, de ha egy tizenegyesölő kapus kettőt hármat kiszedett volna. Donit pedig nem értem legalább elvetődhetett volna, az egyiknél pedig, ha a másik irányba esik össze talán kivédte volna.

Adamfark 2009.03.12. 00:14:11

@Csöncsön:
A Milán, Juve, Real, Bayern hegemónia idején az egész világ szart az angol focira, és annak fejlődésére, a nemzetközi bojkotról nem is beszélve.
Erre most, amikor tényleg veszélyben érzik a bevételeiket, egyből vannak okos ötleteik.
Külöben engem nem érdekel az 5-6-os szabály, mert amíg Fergie ül a kispadon, a United mindíg is meg fog tudni felelni ezeknek a szabályoknak. Persze az is túlzás, amit az Arsenal művel, de nem kellene lenyomni a világ torkán, hogy mennyire aggódnak az angol utánpótlásért, mert ezért egyedül az FA tehet....

mann 2009.03.12. 00:15:05

@divi: Oké, elfogadom.
Arra céloztam csupán, hogy a két spanyol élklub sem marad el költekezésben a PL élvonalától.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:15:11

Csöncsön, én Barca-drukker vagyok és szeretem a spanyol bajnokságot, de úgy érzem néha tényleg eltúlzod ezt az angol-démonizálást. főleg mert egy 4-0, egy 2-0 és egy idegenbeli 2-2 nem igazán utal antifocira. anyagilag meg egy inter vagy a real vagy akár a barca szerintem van ott, mint mondjuk idén a chelsea és biztos sokkal jobb helyzetben vannak mint az arsenal. most így oszt a gép, arról nem az angolok tehetnek, hogy a realban van 4 értelmes ember miközben csillagászati összegekért hollandokat vesznek vagy hogy az interben az egyetlen valamire való támadókp a nyugdíjas figo bácsi

Adamfark 2009.03.12. 00:16:47

@divi: nem, de Almunia sem tehet arról, hogy nem lőtt a csapat +1 gólt.
Én csak annyit mondtam, hogy ne csak a kapust hibáztassuk egy olyan kiesésért, amelyik 11-eseken ment el.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:18:29

@Adamfark: "ersze az is túlzás, amit az Arsenal művel"... igen, egy 17 éves angol idén már játszott a BL-ben... amúgy amennyire Klose és Podolski német, annyira Eboue is angol. (majd honosítjuk)

eto'o, messi, henry idén lassan 100 gól lőtt... melyik a spanyol?

Zvdegor 2009.03.12. 00:19:47

@mann: en.wikipedia.org/wiki/Richest_football_clubs

top25-ben 10 angol, 5 német, 4 olasz, 3 spanyol, 2 francia.

divi · http://weareunited.freeblog.hu/ 2009.03.12. 00:20:01

ami még a kedvenc "ellenérvem" az angol focival, pont a 6+5 kapcsán, hogy ott csak légiósok vannak. Hát igen. Ma az Arsenal kezdőjében 0 angol volt. A Unitedében 4, a Poolban tegnap 2, a Chelsea-ben 3. DE: A Barcában ha jól számoltam szintén 4 spanyol, a Realban 2. Az Interben pedig 2 olasz. Szóval ez sem annyira angol-specifikus a nagycsapatok szintjén.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 00:20:56

@imici77: Volt valami fogadás köztünk ezügyben, hogy is?

Szerintem jobb volt ma a Roma, a rendes játékidőben belőhette volna továbbjutást jelentő gólt. A tizenegyeseknél meg Vucsinics fölnézhetett volna mielőtt ellövi.

Az Arsenal viszont nagyon sunyi szabálytalanságokat mutatott, melyek fölött Mejuto Gonzalez szemet hunyt. Persze nem akarom ráfogni a kiesést, annyi történt, hogy szarul játszottunk Londonban és az orosz rulettnél mi lőttük magunkat fejbe.

Forza Roma!

Akik meggyászolták két hete a focit azok nézzenek végig az eredményeken, mindig mondom, hogy a visszavágók jobbak!

@redcard: Ha kertünk végén jártszanák, lehúznám a redőnyt. Az viszont tuti, hogy nem a szám íze szerint alakult ez a kör négy és a Bayern! Hm, csak gondolva van, írva nincs.

Szóval Villareal, Barca, Porto, bennetek minden reményem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:21:36

@redcard:

Egyre szűkebb lesz az elit. Mindig arra gondolok, hogy '92-ben még az akkor is már a béka ülepe alatt levő magyar bajnokság reprezentánsa hajszál híján nyolc közé (!) jutott a BEK-ben a későbbi döntős Sampdoria ellen.

Ma? Az a Lyon, mely nem volt egy súlycsoportban a Barcával, megerőltetés nélkül rúgott egy ötöst Bukarestben.

Csak a vak nem látja, mennyire szűkül a mezőny. És mintha egyre gyorsabban tenné.

divi · http://weareunited.freeblog.hu/ 2009.03.12. 00:21:37

@imici77: 0 angol a kezdőben. Szerintem ne próbálj ellenkezni velük :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:23:22

@Zvdegor:

ne keverjük már össze egy klub "gazdagságát" (ez mit is jelent tulajdonképpen?) a (becsült piaci értékével, még akkor se, ha a wikipedia is ezt teszi.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:25:08

@popp: fogadás: egy adag halászlé volt. arra emlékszem, ha továbbmentetek volna, tésztával eszem, de most ne kérek hozzá... utána a csuszát én fizetem, előtte a pálinkát szintén!

Gratulálok a Rómának, komolyan! Jó kis meccsek voltak!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:25:17

bár nem is tudom, miért beszélek bele, én ezektől az okos vitáktól mindig szuicid hangulatba kerülök.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:25:57

@imici77: "eto'o, messi, henry idén lassan 100 gól lőtt... melyik a spanyol?"

Aki a gólpasszokat adja nekik. :-)

Woland 2009.03.12. 00:26:40

@mann:

es az Arse mit nyert az utobbi evekben? : ) (megsugom: lofaszt!)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:27:36

@imici77: pontosabban most sem... halászlé tésztával? inkább parízer mézzel!!! :)))

Zvdegor 2009.03.12. 00:27:43

@JClayton: "Ha"... Ha az Inter kicsit megerőlteti magát, Doni nem töketlen, s Juventusnak van egy pici szerencséje, akkor 1 angol 3 Olasz, Olasz rémuralom, mi? Sőt, ha a Realnál bejön az 5-1...

A realitás az, hogy az angolok közül egyedül az Arsenal kényszerült igazán küzdeni. A ManU jó, ha 50-60%-on játszott, a Chelseat épp most építi újjá Hiddink, a Liverpool-Real affért meg gondolom, ne is említsük, mi? :)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:28:52

@Csöncsön: nem biztos, hogy szűkülés, inkább a különbség nő, a 2 (+néha még 1-2) spanyol, 4 olasz, 4 angol, Porto, Bayern 1 francia sokszor 1 holland a BL indulás óta kb mindig az elitbe számított, aztán hogy közülük ki ment tovább, az az adott meccsektől, pillanatnyi formától, kisebb tendenciáktól függött. most az angolok erősebbek, de nem lesz mindig így. Az igaz lehet, hogy az ezen felüli csapatoknak viszont nehezebb a dolguk mint korábban, de ez meg talán éppen a BL és az általa vonzott pénzek miatt van.
mindegy, most nem fogok elkezdeni kutatni a témában, esetleg holnap ha lesz kedvem

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:29:24

@Woland: :))))) méééééég, mééééééég:))))

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:31:32

@Csöncsön: "Aki a gólpasszokat adja nekik. :-) " ez jó volt, tényleg :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 00:35:41

@imici77: tényleg nagyon nagy meccs volt és jó csapat az Arsenal. De ma úgy éreztem bennünk van továbbjutás. És így most csak fáááj. Irigyellek hallod, iszonyú nagy flash tizenegyesekkel tovvábbjutni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:36:26

@redcard:

Ahogy nő a szakadék elit és többi között, úgy nő a szakadék elit és elit között is. Hol van ma pl. a holland bajnok? A belga bajnok? A svéd bajnok? Ilyen csapatok még tíz éve is simán esélyesek voltak a nyolc közé jutásra.

Szeretnék én is optimista lenni. De ha adminisztratív úton nem nyúlnak bele, gyakorlatilag nem látom esélyét a tendencia megfordulásának.

avenger13 2009.03.12. 00:39:25

na látom mindenki leírja a bayernt és a kis csapatokat. szerintem mindenki esélyes aki bennmaradt. :)

egyébként emlékeztek egy porto-as monaco döntőre? a villareal a bayern és a porto is okozhat meglepetéseket, mondjuk talán a porto legkevésbé, de a sorsolásig semmikép se döntsük el, hogy kinek van esélye és mire. egy gól itt már marha sokat számít, amit ugye bárki megtalálhat. és kicsit elegem van a manu félgőzzel is simán jut tovább kommentekből, mert ez nem igaz. ha pontosabb és koncentráltabb az inter rúghattak volna ők is kettőt. nem jött össze ez igaz, de állatira nem volt sima a meccs. ibrának is sok helyzete volt csak az eredmény alapján lehet azt gondolni, hogy ennyire egyszerűen megvolt.

a bayernhez meg csak annyit, hogy amikor igen szarok voltak és csak uefás helyet értek el bajnoskágban (ennyire ritkán szarok :) ) akkor is 2-2 volt a San Siroban. A németekkel vigyázni kell! Én reménykedem.vertünk mi már manut, barcát...

Zvdegor 2009.03.12. 00:39:28

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: nem okoskodni akartam, pusztán ellenvetésemet fejezni ki azzal szemben, hogy a vásárlóerő jelentené egy klub gazdaságát, a fenti listán szerepel a %-os növekedés, s az adósságállomány is, a 'becsült piaci érték' mellett.

Persze az is lehet, hogy komplett hülyeség a lista. Mindenesetre, a számok számok, s nem hiszem, hogy a Forbes direkt úgy csavarta a dolgokat, hogy ez jöjjön ki.

No offense.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:39:53

@popp: nem tudok mit mondani... igen, jó érzés... tudom milyen volt kiverni a milant, kiesni a pudli ellen, most egy ilyen továbbjutás a róma ellen... az élet apró örömei :)

rexford 2009.03.12. 00:41:27

Az angol és az olasz klubfoci között az a fő különbség, hogy Angliában mindenki csak a dolgával foglalkozik, Olaszországban sok minden mással is.
Angliában a játékos játszik (és max. iszik), az edző edzést tart és meccsel, a tulaj vásárol és fizet, a média hájpol, a közönség őrjöng és fogyaszt.
Olaszországban a játékos fetreng és reklamál, az edző panaszkodik és kurvaanyázik, a tulaj politizál és lehallgat, a média provokál, a közönség balhézik és köpköd.

Woland 2009.03.12. 00:41:29

@imici77:

lecsuszott mar egy fel uveg, ugye? : )

de ha ilyen szepen kersz:

a realitas az hogy nagyon bele kell huznia az Arse-nak ahhoz hogy sanszuk legyen az elodontore. Ugye a masik harom angol ellen nulla (0) az eselyuk. Barca ellen szinten. Bayern ellen nemileg talan tobb. Villarreal 50-50, szoval imadkozhat Wenger neni a Portoert. Azt remelem te sem gondolod komolyan hogy dontoig juthatnak a gunarok.

az FA-kupaban szinten az elodonto a maximum: a Hull City-t meg talan sikerul hazakuldeni es ezaltal az uj Wembley-be egy turista-jegyet valtani, de ott top4-ellenfel jon, es ugye meg azzal egyutt sem latok sok eselyt nektek hogy a Chelsea akkor meg erdekelt lesz a BL-ben is.

Woland 2009.03.12. 00:44:52

@rexford:

ez butasag, te is tudod remelem.

avenger13 2009.03.12. 00:44:54

én az arsenalt sem írnám le ennyire. a liverpool évek óta szar az angol bajnokságban a blben mégis tud valamit. én sem hiszem, hogy messzire jutnak, de a bl teljesen más pálya mint a bajnokság. egy hiba és vége. (tonetto és vucinic igen sokat gondolkodhat ezen)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:45:23

például azok a csapatok, amelyek szurkolói a legmeghatóbb, legkönnyfakasztóbb nyavalygássorozatot vágják le a szezon során, a következő kiírásban 12 játékost küldhetnek pályára.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:48:26

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: az előbbi hozzászólásom természetesen egy adminisztratív jellegű javaslat volt, csak közben sűrűsödtek az események.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:49:49

@Zvdegor: bocs, csak nem volt egyértelmű, miért linkelted be, azt gondoltam, hogy a vita fősodrához mellékelted afféle "bizonyítékként".

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:49:55

@Woland: lehet h ittam, de Te sem vagy józan:) Eddig idén a 3 csapatból melyik is vert meg minket? 1 pontot "raboltak" - élve a Te szava járásoddal:)

ezeket a 0-50% esélyeket honnan szeded?

Ki ellen van több esélyünk, mint Nektek a bohóc kupa döntőjében a MU ellen volt?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 00:50:22

@imici77: Egyébként tényleg nagyon nagy párharc volt. Hanem Marco Motta, januárban jött Romához, amikor mind a három jobbhátvédünk kiesett ilyen-olyan okokból (Cassetti, Cicinho, Panucci) és azóta meccsről-meccsre a csapat legjobbja és mégcsak 21 éves. Ma is hogy játszott már! Óriási jobbhátvéd lesz belőle, ha megéri...

Zvdegor 2009.03.12. 00:51:27

még valami: nem vizionálom én az örökké tartó angol rémuralmat két év alapján, de titkon reméltem, hogy legalább az egyik olasz csapat továbbjut, s elszomorít picit, hogy nem lett így :(

egy jó olasz csapat jót tesz a BL-nek, lásd Milan két éve. KÉt jó olasz csapat már necces, lásd Milan-Juve :)

Zvdegor 2009.03.12. 00:52:26

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: no para, hülyeség volt csak úgy belinkelni, de lusta voltam :)

calciomax 2009.03.12. 00:53:03

az Inter kicsi szerencsevel akar nyerhetett is volna. Egyszeruen semmi sem sikerult ma este.buszke vagyok a csapatra es kesz. Nem gondolom hogy a MU akar egy percig is 90%-on nyomta volna.

rexford 2009.03.12. 00:55:08

@Woland: Mit bánom én, nekem tetszik. Szerinted amúgy mi a különbség?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:55:16

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

És feltehetően valami humoros megjegyzésnek szántad.

Kitaláltam? :-)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 00:55:32

@popp: nem véletlenül mondta tavaly Wenger (néni), hogy a Róma ez egyik BL esélyes... szerintem a következetes munkának meg van a gyümölcse... valaki következetesen csapatot épít, vki meg össze-VISSZA vásárolj a csapatát, ahogy a sp?rs :)

nem véletlen, h a Róma csoportelső lett, s h tavaly pl szétverte a Realt... tudatos munka folyik ott, s ez becsülendő a szememben.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 00:57:29

@Csöncsön: "És feltehetően valami humoros megjegyzésnek szántad. "

ezt valószínűleg csak az egyes csapatok szurkolóival kapcsolatos sztereotípiák miatt gondolod.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.12. 00:59:26

A spanyol foci diadalmas napja után (ugye, Torres, Casillas) viszont a katalán foci diadalmas napját is lezárom a magam részéről (Xavi, három gólpassz! Úristen, mekkora játékos!). Jó éjt!

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:00:05

@Woland: jah, és várom, h újra gyalázd Wengert a meccs utáni nyilatkozatával! Mára már csak az hiányzik:)))

Pötének üzenem, hogy igyon egy sört az egészségemre Rómában!

Woland 2009.03.12. 01:01:26

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

szerintem azt azert meg kellene probalni kikuszobolni valahogy hogy egy Man City (vagy akarmelyik hobbicsapat) megvegye Kakat 100 millaert, Ceronit 120ert, Villat 130ert, Messit 150ert - mert az arab tulajdonos ezt siman megtenne! most eppen kilometer magas felhokarcolokat epitgetnek a sivatagban - szoval nekem ez igenis baszna a csorom.

mint ahogy az is bassza hogy - amint mar Csoncson is irta - nem letezik hogy meglepetes-csapat elodontobe (de akar negyeddontobe) jusson. mikor latsz majd BL-elodontoben nem angol-spanyol-olasz csapatot? esetleg szokoevente becsuszik a Bayern, Porto vagy egy francia. Talan, nagyon talan egy-egy orosz olajklub vagy torok sztarcsapat. De arra hogy egy kozep- vagy eszak-europai csapat bekeruljon semmi esely nincs.

nem feltetlenul szomoritana el ha ez megvaltozna.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:03:29

@Woland: a MCity mellett melyik angol csapat költött idén legtöbbet játékosokra?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 01:05:18

@imici77: Nagyon szerethető csapat a mienk, csak nem nyerő... Spalletti meg a következő tizenöt év egyik legnagyobb edzője lesz - hamár így belejöttem a jósolgatásba.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:10:44

@popp: sztem az a baj (bár nem ismerem annyira az olasz bajnokságot), hogy Nektek is szűk a keretetek. 12-16 normális játékossal nem lehet végig játszani egy bajnokságot, h mellette tolod a kupát otthon és nemzetközi színtéren... tavaly mi pont emiatt a szitu miatt buktunk a bajnokságban. Látok párhuzamot a 2 csapat között.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 01:13:24

@Woland:

a felvetésed első részére azt tudom mondani, hogy isten ments, hogy kiküszöböljék. ez a pénz ugyanis más futballklubokhoz fog kerülni, akik a hagyományok, a (szélesebben értett) futball-knowhow, az ésszerűbb gazdálkodás, stb miatt jobb hatásfokkal fogják ezt a pénzt felhasználni, ergo már középtávon valószínűleg jobban járnak. már egy korábbi posztnál említettem, hogy az utóbbi 20 év nagy tanulsága az európai klubfutballban, hogy az ésszerűtlen gazdálkodás igenis megbosszulja magát.

a második résszel részben egyet tudok érteni, de ez szerintem inkább a versenyrendszer miatt van; ha 20-30 évvel ezelőtt a mai BL-rendszer lett volna, ugyanez lett volna a helyzet. hogy maga a BL-ből származó pénz fundamentálisan (tehát a versenyrendszertől függetlenül) is kettészakadást eredményez-e? lehetséges, de ez sem kell, hogy sorsszerű legyen. hülye példa, de nézd meg, hogy a spanyolok vagy a hollandok jöttek-e ki jobban a gyarmatosításból.

Woland 2009.03.12. 01:13:36

@rexford:

mi a kulonbseg? a cserepad hosszusaga, a keret erossege. Olaszorszagban van olyan torveny hogy csak stabil valogatott jatekosok vallalhatnak munkat kulfoldikent a Serie A-ban?

de akarmi is a kulonbseg, hat biztosan nem ezek kozul valamelyik:

"Olaszországban a játékos fetreng és reklamál" - gondolom nezel PL-t, akkor tudod hogy ez bizony Angliaban is igy megy.

"az edző panaszkodik és kurvaanyázik," - gondolom Rafa vagy Ferguson hetente eloadott tiradait te is a panaszkodas kategoriaba sorolod.

"a tulaj politizál és lehallgat," - a PL-ben volt/van mar diktator es olajbaro is egy par a tulajok kozott.

"a média provokál," - a "Sun"-nal legendasabb provokalot kitalalni sem lehet. De a tobb szennylap is boven meguti szerintem a nemzetkozi szintet.

"a közönség balhézik és köpköd." - a futball-szurkolok tobbsege mar csak ilyen balhezos fajta. a Tottenham legutobbi sunderlandi meccsen meg olyan karlengetes volt hogy az a Lazio ultrai is megirigyelhettek volna.

a sztereotipiakkal csak viccelni erdemes szerintem.

drosiii 2009.03.12. 01:16:52

1. Jó meccs volt ez a MU - Inter. Mu messze nem a legjobb formáját mutatta, Intert pedig nem ismerem annyira, hogy tudjam értékelni. Ami nagyon látszott, hogy a csatárokat nem tudták megjátszani. Ha erősítenek erre a posztra, akkor remélem végre egy olasz kerül majd arra a posztra. Addig ne is jussanak tovább nemzetközi szinten. (legyen már egy hazai ikonjuk! ->Arsenalra is vonatkozik)

2. Balotelli is egy annyira érdemtelenül túlsztárolt játékos mint Giovinco vagy Krkic.

3. Azért nem annyira egyértelmű ez az angol fölény. Nem szabad itt siránkozni meg hegemóniázni, mert butaság, főleg, hogy nem nagyon költenek többet mint kontinensen székelő társaik.

4. Aki azt szeretné, hogy egy közép- vagy észak-európai csapat bekerüljön a legjobbak közé, az nem hiszem, hogy jobban ismerné a labdarúgásukat, mint a nagy átlag (köztük én is). Persze nagyon szépen hangzik, hogy kerüljön be egy kis csapat is, de nem érdemelnék meg jobban. Pl ami Mo-n történik, hogy Nyíregyháza 9 (vagy hány) légióssal áll ki, az egyszerűen nevetséges. Románoknál is kb ez a helyzet, láthattuk a CFR meccseken...(biztos vannak kivételek is) Ne észszerűtlenül akarjunk már változtatni a dolgokon. Az a politikusok dolga.

Woland 2009.03.12. 01:26:55

@imici77:

eladasokkal egyutt vagy anelkul? vagy mi vagy a United vagy a Liverpool nem tudom. de majd akkor szamit ez tobbet mint a nagy semmi amikor mi hozunk egy Robinho-t vagy Berbatovot a Lane-re 35 millaert. amugy minden idei igazolasunk kisebb hal volt mint Arshavin - talan Modric-ot leszamitva.

de en a helyedben inkabb orulnek most, mintsem ezzel foglalkozzak. : )

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 01:27:29

@imici77: Nagyon pontos a diagnózis. Van 14-16 ilyen szinten használható játékosunk (a középhátvéd Diamutene mai jó játéka óriási meglepetés), az Internek és az angol nagyoknak meg huszonkettő. Ha meg a szűkebb keretünkből sérült 6-7, akkor meg alig tudunk kiállni és három-négy félsérült játszik - az aki épp jobban van -, ez volt ma is. Ráadásul még Juant és Taddeit is sérülés miatt cserélte le Spal. Ja és ehhez hozzájön legfontosabb játékosunk (De Rossi) forró feje, aki ilyenkor tiltatja el magát a Bl-ben és a bajnokságban is.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.12. 01:30:32

@Woland:

i678.photobucket.com/albums/vv143/Rob_the_Red/premier-leaguecopy.jpg

:)))

(az első oszlopban a teljes keret "beszerzési ára" található a transfermarkt adatai alapján, csak azért mondom, hogy ne tegye föl valaki a régi lemezt)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:30:34

@popp: azért egy forró fejű de Rossit bmikor elcserélnék egy fogakmatlan Eboue-ra, vagy Bendtner helyett adjatok vkit... :)

rexford 2009.03.12. 01:31:12

@Woland:
Majd még térjünk vissza erre.

drosiii 2009.03.12. 01:31:44

Ja és negyeddöntőkön sztem csak így lenne esélye mind a 4 angolnak továbbjutni:
Chelsea - Barca
Pool - Villareal
Arsenal - Porto
MU - Bayern
(remélem ez is lesz a sorsolás:))

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:35:40

@Woland: azért nehogy kihozd, h egy modric, kenae, defoe igazolás sokkal de sokkal rosszabb, mint arsha leigazolása, vagy mondjuk pavlicsenkó... ne már...

najó, szép álmokat... mert nincs angol ikonunk, ezért ne jussunk nemzetközi szinten előre... ez is jó érv egyébként... mikor jön fel az, hogy piros a mezünk vagy h ágyú van a címerben?

jó8:) - stílusosan:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 01:37:37

@imici77: Loriáért cserébe jöhetnek, majdcsak túladunk rajtuk valahogy ;-). Amúgy Arshavint én is elfogadnám látatlanban.

Lencse. 2009.03.12. 01:38:19

Fúbazz.

1. Hail to England!
2. Le a kalappal a Roma előtt.
3. A pontagyú balfaszok tovább pampoghatnak Ronaldoról és a fontos meccsekről. :)

+1 Az nem kifejezés, hogy milyen álmos vagyok.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.03.12. 01:44:50

@popp: Azért egy Henry, Hleb, Flamoney trióval picit előrébb lennénk... a szomorú az, h Bergkamp is elférne ebben az Arsenalban 60 percekre... Bár, Dennis bmikor jöhetne... lesz még Ő az edzőnk! :)

drosiii 2009.03.12. 01:51:42

@imici77: Eléggé eltúlzod amit mondtam, vagy csak félreértetted. Ha feltétlen szeretnéd ezt továbbtárgyalni, akkor csak is magánlevél formájában. jó szurkolást a negyeddöntőkre is!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.12. 01:52:22

@imici77: Dennis nálunk is beállhatna félidőkre, félórákra, de akár Batigol is. De a mi Dennisünk Francesco és őfelsége játszik még nekünk egy-két évig.

szbszig 2009.03.12. 01:56:23

Lehet, hogy sportingbetelnem kéne?... :D

www.pcdome.hu/blog/powerhouse/1785/bajnokok_ligaja_a_sorsolasrol

(Alul az első komment az érdekes.)

rizla 2009.03.12. 02:15:14

1. vucinic lőtte a legfosabb büntetőt, amit ilyen kiélezett helyzetben valaha láttam. ez mi volt, valami vicc? a kapus a fűben ücsörögve simán fogta.

2. ismét angol házidöntő lesz

3. a barca nagyon meg fogja szívni, ha olyan ellenféllel kerül szembe, akinek nem lehet többet rúgni a kapottnál, mert kapott mindenképp lesz. vicc, hogy így felhozták a lyont. mondjuk a focisuli látványos volt így is.

szbszig 2009.03.12. 02:45:34

@rizla: Viszonyítás kérdése, de a Tonetto-féle csukott szemmel belebikázok minél nagyobbat, hogy kiszálljon a stadionból olyan szempontból még rosszabb volt, hogy abból tényleg a büdös életben soha nem lett volna gól, míg Vučinićnál ha a kapust megijeszti egy mókus a fűben, akkor még lett volna minimális esélye becsorogni... :)

bög 2009.03.12. 03:32:26

Igaza lett azoknak, akik azt mondták, hogy a visszavágók sokkal jobbak lesznek, mert ez a kör abszolút élvezhető volt. Viszont az odavágó (pontosabban az idegenben lőtt gól szabály) így ebben a formában tévedés, hogy miért, azt két hete láthattuk.
A sorsoláskor az inter kivételével az összes továbbjutót eltaláltam. Interéktől többet vártam, megmérettettek és könnyűnek találtattak, az MU meg mégsem lett rosszabb tavaly óta.

rizla 2009.03.12. 05:07:23

@szbszig: fölékúrni nem olyan ciki, mert nehezebb a felsőbe lőni. meg nem annyira patetikus látvány, mint odapasszolni a kapusnak. de tényleg, mi a franc volt ez? és egyáltalán hogy tarthatott eddig a párbaj? a kapusok ritka fogalmatlanok voltak igazából, két nagyon nagyon szar lövést fogtak, és ennyi.

rizla 2009.03.12. 05:08:10

@bög: "Viszont az odavágó (pontosabban az idegenben lőtt gól szabály) így ebben a formában tévedés, hogy miért, azt két hete láthattuk."

jó. ha meg egy meccs lenne, akkor mindegyik olyan lenne, mint az odavágók.
azokkal sem volt semmi baj amúgy.

bög 2009.03.12. 05:14:49

@rizla: az egy meccs sem lenne jó (melyik csapat játsszon hazai pályán, a semleges pálya meg a szurkolókkal kibaszás + szervezési nehézségek), de vmit biztos ki lehetne találni, mert abban, hogy az odavágókkal nem volt baj, abban nagyon nem értünk egyet. Engem nem szórakoztattak, mert nem vagyok elvakult szurkolója egyik csapatnak sem, én a szépségért nézem (néztem volna).

rizla 2009.03.12. 05:17:09

utólag olvasva amúgy nagyon precíz ez a cikk

rizla 2009.03.12. 05:17:40

@bög: persze, legyen három meccs.

"Engem nem szórakoztattak, mert nem vagyok elvakult szurkolója egyik csapatnak sem, én a szépségért nézem"

menj a cirkuszba.

rizla 2009.03.12. 05:18:20

ja, nem. oda szórakozni. szépségért meg mondjuk a peep showba: DDDDDD

rexford 2009.03.12. 10:05:46

@Woland:
"mi a kulonbseg? a cserepad hosszusaga, a keret erossege." És ennek szerinted mi az oka? Ugye nem az, hogy Angliában melegebb az idő, jobb a kaja és szebbek a nők? És a pénz hova szeret ömleni: oda, ahol rend van és mindenki a dolgát végzi, vagy oda, ahol minden szinten balhé van?

"Olaszorszagban van olyan torveny hogy csak stabil valogatott jatekosok vallalhatnak munkat kulfoldikent a Serie A-ban?" Nincs, de Angliában sincs. Ott is csak az EU-n kívülieket korlátozzák a 75%-os válogatottsággal, és felmentést lehet kérni alóla (lásd Denilson, Anderson, vagy a te csapatodból Gomes).
A többi állításod is könnyen megcáfolható, de nem akarom túlragozni. Egy-két érved kimondottan meglepő.
Az nem mondom, hogy a hatásosság kedvéért nem sarkítottam egy kicsit, de az tuti, hogy nagy különbségek vannak, és a jelenlegi angol dominancia okait ilyenekben kell keresni.

váév építők (törölt) 2009.03.14. 10:36:12

nekem őszintén nem hiányoznak az olasz csapatok a bl-ől, mert még emlékszem a 90-es évekre amikor ők uralkodtak és majdnem unalomba fulladt a fottball-világ...
süti beállítások módosítása