Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Ligakupa, új Wembley és sör, sör, sör

2009.03.09. 08:00 Vendégszerző

Szerencsére ismét megtalált bennünket egy olvasónk, aki személyesen látta, dokumentálta, majd dokumentációját rendelkezésünkre is adta arról, hogyan rendeznek sörről elnevezett ligakupadöntőt az északnémet kivándorlók. Magánál az egyébként igen ócska meccsnél sokkal értékesebb ez a képekkel gazdagon illusztrált beszámoló a labdarúgás nemrég felújított erődjéről, melyre nyilván nem csak a MU szurkolói lesznek kíváncsiak. Tovább után sok Carling, és még több kép vidimu jóvoltából.

Amikor szeptember közepén, odahaza, kicsiny városomban, szabadságomat töltve, megtekintettük törzshelyünkön a MU ligakupás bemutatkozó meccsét a Middlesbrough ellen, nem gondoltam volna, hogy a sorozat döntőjére mindketten (értsd: a MU is, és én is) el fogunk jutni. Aztán mikor elérkezett a nap, hogy lehetett pályázni a döntőre szóló jegyekre, és olvastam a kiírást, hogy előnyben részesülnek azok, akik a sorozat valamennyi meccsén ott voltak (igaz, az előbb említett Boro ellenin nem voltam, de jegyet vettem…), éreztem, hogy itt a vissza nem térő alkalom, hogy eljussak a futball eme szentélyébe, lévén, hogy a Derby elleni meccsre még két plusz jegyem is volt, hiszen arra bátyám, és sógornőm is eljöttek. Szóval, igényeltem, és mintegy két héttel a meccs előtt ott is volt a postaládában a belépő a Wembleybe!

Mire felvirradt a nagy nap, mi már Londonban ízlelgettük a Carling sört, szem előtt tartva, hogy nem lehet elég korán megérkezni. Ismerősök látogatása, és tojásrántotta-reggelizés után immár honfitársaimtól különváltan megindultam, hogy igénybe vegyem a Tube szolgáltatásait, és Archway, Camden Town, Green Park érintésével eljussak a Wembley Parkba. Ez a vártnál sokkal simábban ment, és a kezdés előtt mintegy két és félórával már a következő kép tárult elém:

Mivel idő még bőven volt, úgy döntöttem, érdemes lenne ismereteket szerezni arról, az angol társadalom meccslátogató része hogyan készül egy kupadöntőre, és úgy gondoltam, erről leginkább a stadion környéki pubok adhatnak hű képet. A pubok ezen a napon meg voltak különböztetve aszerint, hogy MU- illetve Tottenham-szurkolókat engednek be (mondjuk én csak MU-pubokat láttam). 

A hangulat amúgy igen jó volt, a jó időnek köszönhetően még kiülős helyre is akadtam, ahol a szurkolók kedvükre énekelhettek, ihatták a finom Carling sört és ehették a kevésbé finom beef burgert (a beef burger donnelly szerint teljesen jó – a szerk.).

Mivel lassan idő volt, a stadion felé vettem az irányt, ahol útközben még a potom 6 fontért árusított, de legalább 114 oldalas programfüzet és egy Bratwurst megvásárlása után már érezhető volt a meccs közelsége.

Hosszú sorokban kígyózott a tömeg a bejárat(ok) felé, de nem lehetne mondani, hogy lassan lehetett haladni, minden flottul ment, miután megelégedéssel nyugtáztam, hogy meglepő módon a jegyemet sem hagytam el, beléptem (érdekes mód, a beléptetőrendszernél, bár folyamatosan mentek be az emberek, mégsem volt sor…) Miután mozgólépcső felvitt a 8. emeletre, még volt lehetőség enni, inni, akár sört is (igen, Carlingot). Rövid „most hol vagyok és hova kell mennem”-típusú eszmefuttatást követően megtaláltam az én kijáratomat a lelátóra, felbaktattam a nekem szóló székhez, körülnéztem, és majd hanyatt estem, nemcsak a magasságtól, a látványtól is.

A székekre készítve amúgy mindenkit egy hasonló „banner” (később szatyorként hasznosítható eszköz) várt, amelynek a God Save the Queen elhangzása közben a másik, (mi részünkön legalábbis) szimpla piros oldalát felmutatva a „Believe” felirat rajzolódott ki, mely ismerős lehet a Barcelona elleni BL-elődöntőről, illetve a Chelsea elleni moszkvai döntőről.

Egészen szokatlan volt egyébként állva végignézni egy meccset, itt Angliában már szinte rászólnak az emberre, ha nem ül le, most mégis mindenki talpon maradt, és buzdította csapatát, a hangulat fantasztikus volt. Már többször hallottam, hogy idegenbeli United-meccseken sokkal jobb a hangulat, mint az Old Traffordon, és most magam is tapasztalhattam (bár az is fantasztikus), ez mégis más. Bármennyire nem szeretjük is a Spurst, meg kell említeni azt is, hogy az ő szurkolóik is kitettek magukért, egységesen kék szegletet varázsolva a stadionba és folyamatos éneklésükkel a remek hangulathoz ők is nagyban hozzájárultak.

A meccset feltételezem mindannyian láttuk, kevesen fogják örökre emlékezetükbe vésni - talán kivétel aki ekkor volt életében először a Wembleyben. Nem volt parádés teljesítmény egyik részről sem, de aztán persze a tizenegyespárbaj, mint mindig, hozott meglepetéseket. Hiszen ki gondolta volna, hogy az a Foster, kinek a nevét, mikor meglátták az emberek a kezdőcsapatban, túlnyomórészt arra gondoltak, hogy akkor biztos lesz bekapott gól United-oldalon, szóval ez a Foster lesz a meccs hőse? Persze ettől még egy kicsit rémülettel tölti el az embert, mikor Sir Alex azt mondja, hogy a közeli jövőben ő lesz a United első számú kapusa, de hátha ezúttal is neki van igaza, és be fog válni (de nyugodtan javasolhatnánk Fülöp Mártont).

Anderson ismét bebizonyítja, hogy legalább tizenegyestest tud rúgni, Moszkva után ezúttal ismét bevarrja, és ezzel kupagyőztes a United! Boldogság a lelátó egyik felén, szomorúság és gyors hazaindulás a másikon, hogy aztán mire elérkezik az éremátadási ceremónia, és a pályán az ünneplés, kiderüljön, hogy a Spurs-szurkolók mit is takartak el:

Szerencsére van a stadionban kivetítő, így itt is lehet látni, amint magasba emelik a kupát, majd miután még lent a pályán is megünneplik a győzelmet a játékosok, a hangszórókból olyan örökzöldek hangzanak fel, mint a Glory, Glory Man United, vagy éppen a Take me home, United Road. Eközben pedig a csapat a United-szurkolók elé jön, komótosan végighalad előttük, és megtapsolják őket.

A tömeg ezután lassan elhagyja a stadiont, hogy aztán a befelé jövettel szöges ellentétben kifelé csak lépésben lehessen közlekedni, így legalább jut idő arra is, hogy az ember visszanézzen, mit is hagy maga mögött.

 

 

 

 

 

 

 

 

53 komment

Címkék: beszámoló tottenham mu wembley carling cup

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr24988518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tintás Barnes 2009.03.09. 09:20:06

Fuuu, köszi a beszámolót, remek lehetett!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.03.09. 09:24:52

Isten óvja a vendégszerzőket.

Elsőre azt hittem, vmi jó kis összefoglaló jön a Debrecen elleni meccsről (nincs igazság), de aztán beláttam, a kiscsapatokkal is foglalkoznunk kell néha :)

Salvatore Bonanno 2009.03.09. 09:44:59

Vitatkoznék a szerzővel: a beef burger rendben van, viszont a Carling az egy lötty...

Salvatore Bonanno 2009.03.09. 09:48:10

Az élmény viszont nagyszerű lehetett, ahogy az az írásból is átjön.

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.09. 09:51:41

@Salvatore Bonanno:
a Carling az a kinti Kőbányai szerintem.
legalábbis árfekvése, és íze alapján. én mindig helyi sört ittam, amit itthon nehéz lenne.
(a lengyelek meg általában Carlsberget ittak, mert mit inna az ember Angliában?! :)

a beefburgerrel nekem sincs semmi bajom, de egy vegetáriánust biztos falhoz vágna :)

Salvatore Bonanno 2009.03.09. 10:30:29

Én is végigkóstoltam mindet, de inkább a belgáknál meradok. Legjobban a John Smith jött be.

vigvik 2009.03.09. 10:59:26

A legnagyobb büntetés a sörcsapok közé csempészett Strongbow, amit az egyszeri kitikkadt vándor nagy lelkesedéssel vásárol, gondolván: ilyet még nem ittam. Majdnem sírtam.
A kajákról annyi maradt meg, hogy van szar meg nagyon szar.
Az angolok bolondok, nem véletlen száműzte őket isten egy szigetre.

mickeyknox 2009.03.09. 11:05:43

@pote: b+, a lengyelek TÉNYLEG mindig carlsberget ittak! sehogy sem bírtam megérteni, amikor ott volt a velvet, a belhaven's best meg a mcewan's....

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.09. 11:11:59

@Salvatore Bonanno: A John Smith tényleg kúlság, én az ilyen Spitfire-szerű cuccokat szeretem amúgy.

@vigvik: Én sosem értettem mért fikázzák mindig az angol konyhát, szerintem kurvajó kajáik vannak, csak nem valami nagy a választék. Sose kívánnék magamnak jobbat, mint egy fish&chips:)

Glory 2009.03.09. 11:34:35

beefburger kurva jo!!! strongbow meg jobb!!! en is szeretem a kajakat. sok hus es nincs agyonfuszerezve. en is mehettem volna, csak otthon voltam. a mu-interre is mehettem volna de a csavo aki adta volna a jegyet azt hitte hogy meg mindig otthon vagyok igy nem kerdezett mert voltak jegyei. mikor en kerdeztem tole akkor mar mind elment :(((((
jo kis beszamolo grt

Salvatore Bonanno 2009.03.09. 11:41:32

Érdekes módon a kaják mind bejöttek! Jóka burgereik, a fish&chips, az angol reggeli(!!!) és komolyan, egy jó steaknek ki bír ellenállni??? :-)

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2009.03.09. 11:41:41

@heinrich: ha már így szóbakerült, én tök véletlenül kinnvoltam a MU-Debrecenen, az angolok közt, érdekes élmény volt.. :) ha valakit érdekel összeszedhetem emlékfoszlányaimat és fotóimat.. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.09. 11:46:55

Arra gondoltam a képeket és a szövegeket látva és olvasva, milyen kár, hogy ezek között a pompás körülmények között csak nagyon ritkán rendeznek focimeccseket, annál többször valami favágás-szerű játékot.
;-)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.09. 11:49:59

@Csöncsön: Tök mindegy, mert mire kiérsz a meccsre, már úgyis tökérszeg vagy...;)

kisdead99 2009.03.09. 12:05:23

@Csöncsön: az már csak a kontinens szégyene, hogy az angoloknak a favágás mellett van erejük fociban is felülműlni őket :P

sepsta75 2009.03.09. 13:05:35

YNWA :
én szívesen olvasnék a MU-Debrecenről!

vigvik 2009.03.09. 13:39:14

@donnelly: Hát ízlések és pofonok ugye. Azért jobb így mindenkinek, hogy te fociblogger vagy és nem gasztroblogger:) Ha van összefüggés a bitorolt liga és főzéstudomány között, akkor én az nst főzőbajnokságon látatlanban is benito-ra szavazok.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.03.09. 13:46:08

@YNWA: Őszintén szólva a Videoton-Debrecenre gondoltam (a szerző ugye vidimu), de persze jöhet a beszámoló :)

Kaján Halász 2009.03.09. 14:15:39

Én szívesen olvasnék egy beszámolót a legutóbbi (1985-ös) Vidi-MU-ról is ...
:-)

davidmoyes 2009.03.09. 14:23:43

Eddig kellett nélkülöznünk az egyik legfontosabb témát a blogon! De most, egy piszlicsáré kupadöntő ürügyén ugyan, de helyreállt a rend.. ..éljen a sör!
Legyen az bármilyen is. Kis túlzással persze.

davidmoyes 2009.03.09. 14:24:36

@heinrich: A vidi része tetszik is.. :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2009.03.09. 14:30:41

@vigvik:
asszem én brutális hátrányból indulok, ha hozzávesszük, h Manchesterben, egy konyhán is dolgoztam:)

az angol kajánál csak a nők durvábbak. az 'english breakfast' pedig egy komoly merénylet az emberiség ellen. Na én azt csináltam majd egy éven keresztül :)

Italian Cuisine Forever!
Rucola for Prezident!

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.03.09. 14:37:08

@vigvik:@pote: Én igazából mindent megeszek, és szerintem az olasz konyha sehol sincs a görögtől - ezt úgy, hogy olasz és ciprusi étteremben is dolgoztam;)

A legszarabb dolog amit valaha ettem, az cápa volt Izlandon (a kedves állatnak nincs veséje - így kitalálható, hogy a húsa milye ízű), viszont a szárított hal faszás!:)

TaDaM87 2009.03.09. 14:39:49

gyerünk már gyerünk már, Eduardo csodagóljáról kérek külön posztot! go gunners

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 14:49:37

rám Ángliában egy svéd hölgy főzött, aki sikeresen kombinálta az angol és a svéd konyha gyengéit, némi bizarr afrikai hatással megspékelve. az elemi fontosságú tápanyagokat kellő mennyiségű London Pride fogyasztásával pótoltam, illetve a kiváló Tesco Lagerrel, amikor éppen szélárnyékban voltam anyagilag.

rowi 2009.03.09. 14:53:38

jaja a Strongbowval nem monodm, hogy mexívtam mert nekem bejött, de volt meglepetés...London első pub, értelemszerűen csapolt Guiness az első kör. oké, másodiknak meg látom, hogy van kronenbourg meh Strongbow...Kronen részint francia részint van otthon, akkor egy Strongbow plz...volt meglepetés (apropó ha már itt tartunk, mi pontosan a cider? almasör, almabor keverék elsőre, de pontosabban?)

Wembleybe mennék én is...irigy vagyok...de a Graven Cottage kezdésnek jó volt

davidmoyes 2009.03.09. 15:01:13

Az abszolút alulmúlhatatlan szerintem a dán konyha. Emberek! Életveszély!! Egy jellemző dialógus bennszülött barátommal:
-Ez a tradicionális dán barna szósz?
-mhm.
-öö.. és mitől lesz barna?
Ekkor vendéglátóm büszke mosollyal mutatott a kezében lévő ételfestékre.-Így! Tá-dáááám!!
Később megfigyelhettem, az említett szer minden üzletben tonnaszám vásárolható..

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 15:20:44

@davidmoyes: egy szemesztert töltöttem Dániában, na de ott aztán tényleg olyan szegény voltam, hogy nem is tudok visszaemlékezni, hogy ettem volna valamit. jó mondjuk ghhhhúúle-kebabot (kukorica van benne!!!) seggrészegen meg ilyesmit persze igen.
de az alapélelmiszereik azért elég jó minőségűek, én meg sajttal/kefírrel/feketekenyérrel jól elvagyok. szerencsére ott a francia lakótársam mentett meg, aki sztereotipikusan jól főzött, na persze nem dánt.

meg persze ez tartott életben:

www.gugge.dk/ol/dk/images/dk_harboe_bjornebryg_1000.jpg

davidmoyes 2009.03.09. 15:31:31

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Na persze, a dán sör az SÖR! Ez kétségtelen..
Francia besegítéssel nem ééééééééér!
AZOK tényleg tudnak, ha konyháról van szó.

argentin#21 2009.03.09. 16:51:37

a cider az almabor, es szerintem kuuurva jo. egyedi ize van. Ajanlom meg a Magnerset is (bar a brittek szerint ez a legocskabb cider), szinten almabor, eleg erdekes kiszerelesben aruljak, ilyen bizarr 578ml-es uvegben. viszont jeggel megpakolva kurvajo cucc (persze ne az uveget probaljuk megtomni jeggel) ;) ket sör kozott jol elmegy

Ferguson 2009.03.09. 17:02:00

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: "jó mondjuk ghhhhúúle-kebabot (kukorica van benne!!!) seggrészegen meg ilyesmit persze igen." - 1. Az RULLE kebab 2. A kebab mióta dán kaja, miért nem próbáltál ki vmi finom halat v húsokat (pl. dán bacont stb.), amik ínycsiklandozóan sorakoznak a kirakatban az országban mindenhol?! Biztosan Dániában jártál te? :) @davidmoyes: "Az abszolút alulmúlhatatlan szerintem a dán konyha" - lehet, h a te barátod vmi ételszínezéket használt és az jellemző Dániában, de nem hiszem, h a dánok (és a skandinávok en bloc) konyhája alulmúlhatatlan. Eleve rengeteg halat esznek, ami egészséges. Sőt, akár hiszitek, akár nem, gondolom a táplálkozásuk miatt is élnek olyan sokáig, nem csak a jóléti rendszer meg a rendszeres testmozgás miatt. Nem tömik magukat tele zsírral meg szénhidráttal, mint mi. Amúgy meg úgy beszéltek az ételekről meg fikázzátok más népek konyháját, mintha ti lennétek maga Alain Ducasse. Aligha hiszem, h magatok nagy főzőzsenik lennétek (teszem hozzá én sem vagyok az :( Bocs, ha kicsit rátok rontottam, de én nagyon kamázom a Skandinávokat, hosszabb ideig éltem Svédországban és Norvégiában is, Dániában is rengeteget jártam, szal azért elég jól ismerem őket. Alulmúlhatatlannak nevezni a konyhájukat azért aligha lehet. Elhiszem, h a magyar kajához szokott gyomrotok nehezen fogadja be az ottani ételt, de máshol arra is figyelnek, h ne csak degeszre tömjék magukat, hanem egészségesen táplálkozzanak. Üdv nektek és Go MU!

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 17:06:10

@Ferguson: "1. Az RULLE kebab"

nem mondod! :D te mégis hogy adnád vissza fonetikusan a dánok gyönyörű "r" betűjét? :D

amúgy meg írtam, hogy nagyon jó minőségűek az alapélelmiszereik, a konyhájukat meg ugye nem nagyon ismertem meg.

Strigo 2009.03.09. 17:07:13

A Carlsberg jó sör? Ilyet sem hallottam még élő embertől. Én a Carlsberg Exportra szavazok, de jöhet Kronenburg, Staropramen, ha már az Amstelről kénytelen voltam leszokni itt kint.

Kaják közül meg quarter pounder, és english breakfast, a többi szörnyű. Fish & chips a nemzeti ételük, ami nálunk strandkaja.

Ferguson 2009.03.09. 17:24:03

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: jah, fonetikusan nagyjából stimmel :D Azt hittem, h részegségedben még olvasni is elfelejtettél hirtelen, tényleg nem jöttem rá, h fonetikusan írtad, sorry :(

Ferguson 2009.03.09. 17:30:28

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: jah, fonetikusan nagyjából stimmel :D Azt hittem, h részegségedben még olvasni is elfelejtettél hirtelen, tényleg nem jöttem rá, h fonetikusan írtad, sorry :(

Ferguson 2009.03.09. 17:31:19

Oopps, kétszer ment el, bocsi...

ycool 2009.03.09. 17:56:33

Arsene Wengert nagyon bosszantja, hogy tavaly a United nyerte a bajnokságot, ezért elhatározza, hogy elutazik Manchesterbe és megnézi, Sir Alex Ferguson hogyan készíti fel a csapatát. Egy-két edzés megtekintése után azonban még mindig nem tiszta számára, hogy mitol is ilyen jók a MU játékosai. Meg is kérdezi Sir Alextol.

- Az a dolog nyitja hogy mindig kérdezek a játékosaimtól valami bonyolultat, ez pedig biztosítja hogy mentálisan is mindig pengék legyenek - válaszolta Sir Alex.

Wenger még nem érti teljesen, ezért kéri Fergie-tol, hogy mutasson neki egy példát. Fergie odahívja a csapatkapitányt Gary Neville-t.

- Figyelj Gary, egy találós kérdés! "Apád fia, de nem a testvéred. Ki az?"

- Jaj mester, de hisz ez nagyon könnyu: természetesen én!

- Látod Arsene, így kell oket mentálisan felkészíteni!

Wenger nagyon boldogan utazik vissza Londonba, és másnap meg is próbálja bevetni a trükköt. Odahívja magához az edzésen Emmanuel Adebayort.

- Manu, felteszek egy egyszeru kérdést: "Apád fia, de nem a testvéred, ki az?"

- Ajaj fonök, ez kemény kérdés, aludhatok rá egyet? És miért kérdezi ezt tolem?

Wenger elmagyarázza hogy ez egy brit felkészítési módszer része, majd hazaküldi Manut gondolkodni. Azonban Adebayornak nem jut az eszébe semmi, ezért felhívja Paul Scholest, aki mégis csak brit, és biztos jobban ismeri a brit edzoi fortélyokat.

- Paul, talán tudnál segíteni nekem egy kérdésben: "Az apád fia, de nem a testvéred, ki az?"

- Ez könnyu: ez én vagyok - válaszol Scholes.

Másnap Adebayor önbizalomtól duzzadva megy oda Wengerhez.

- Na, Manu, tudod már a választ a kérdésemre?

- Persze, igazából nagyon könnyu volt rájönni. Paul Scholes az!

- Dehogyis te barom! Gary Neville!

Ferguson 2009.03.09. 18:52:09

@ycool: nyeh :D Ezt még nem hallottam, de jó. Ez is bizonyítja, h az arsenalosokba nem szorult sok értelem, bezzeg a manu-sokba :P

crouchy 2009.03.09. 20:37:57

de most azt mondjátok már el nekem hogy hogy jutott nektek eszetekbe elmenni dániába, meg svédországba?

crouchy 2009.03.09. 20:39:53

@Ferguson: és mi ez a kirohanás??:):) valaki nem szeret valamit, akkor szidja, ez miért baj?:)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 20:53:42

@crouchy: jó a felsőoktatásuk és beszélnek angolul. részemről ez számított.

crouchy 2009.03.09. 21:05:47

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: köszi. mondjuk engem ez nem motivál, lévén semmilyen nyelven nem beszélek, de így legalább megértem:)

Ferguson 2009.03.09. 21:28:54

@crouchy: "lévén semmilyen nyelven nem beszélek" - erre azért ne legyél büszke :) @bedobásnál nincs les, ezt használta ki: "jó a felsőoktatásuk és beszélnek angolul." - ezzel csak egyet tudok érteni. Én speciel imádom Skandináviát :D

crouchy 2009.03.09. 21:31:10

@Ferguson: én amikor mondok valamit ,ált nem azért mondom mert büszke vagyok rá, hanem mert túl őszinte. amúgy közben rájöttem hogy nem is igaz, mer a magyar már néha megyeget.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 21:32:15

@Ferguson: "Én speciel imádom Skandináviát"

én annyira nem, de ezt egy korábbi posztban már kitárgyaltuk jól.

davidmoyes 2009.03.09. 21:44:32

@Ferguson: Én is imádom Skandináviát. Azok az emberek ott, Koppenhágában pedig a barátaim.
Amikor tehetem kimegyek hozzájuk és mindig remekül érzem magam. Bámulom az életstílusukat, a társadalmi érettségüket, ahogy egymáshoz és másokhoz viszonyulnak. Azt is , hogy milyen egészségesek. A türelmet, a nyugalmat. Egyszóval:szeretem Dániát. DE: A színes szénsavas üdítő mániájukat, a sós gumicukrot, a szárított baconchipset, az ízetlen húspogácsáikat, a folyékony citromos joghurtjukat amibe kekszet mártogatva desszertként fogyasztanakm, azokat ki nem állhatom. ..és ott tartózkodásom alatt egyetlen igazi kulináris pozitívum ért - a halakon kívül persze - a mindenhol jelenlévő, rengetegféle pástétom. Nos, az tényleg rettentő finom...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 21:52:08

na bazdmeg, a sós gumicukor, tényleg. na, azt védd meg, Fergie! :D

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.09. 22:33:56

@wan2bee: üdvözöljük a finn kontingenst, de a dánok saltlakridsnek hívják. a hollandoknál is van, az is egy fura népség.

vidimu 2009.03.09. 22:37:19

Hűha, megjelent az írásom, nem semmi! :)
A Vidi-Debrecen meccset szerencsére csak tv-n tudtam követni (épp elég volt), így arról nem tudnék beszámolót írni, viszont ha már valaki felemlegette az 1985-ös MU-Vidi-t büszkén mondhatom, hogy itt az Old Trafford körüli árusok egyikénél sikerült megvennem ama meccs programfüzetét (akkor emlékszem, kettő volt belőle, ha valakit érdekel, megnézem legközelebb, megvan-e még a másik:), meg ugyanabból a sorozatból Győr-MU is megvolt). És hogy a gasztronómia vizeire evezzek én is, a burgert csak azért szóltam le kicsit, mert az otthon megszokott hamburger gazdagon után kicsit átvágásnak érzem ; imádom a full english breakfast-et, szerintem remek; egy steaknek valóban nem lehet ellenállni; és még a különféle pie-ok is jók; a fish and chipset viszont annyira nem komálom; a Carling szerintem finom sör; a John Smith ugyanakkor az utóbbi időben szintén nagy kedvenc lett.
Na, ennyit a kupadöntőről :)

Lencse. 2009.03.10. 09:59:52

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: Azt hittem, valami dán szőkeségről linkelsz képet. :)

davidmoyes 2009.03.10. 10:43:46

"imádom a full english breakfast-et, szerintem remek; egy steaknek valóban nem lehet ellenállni"
Mélységesen egyetértek!!! :)
süti beállítások módosítása