Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Három dolog a szerdai játéknapról

2009.02.25. 16:21 _benito

A nyolcaddöntők második felvonásában az angol Inter madridi futballgyilkossága ugyanúgy borítékolható, mint az olasz testvércsapat labdarúgásra csak halvány nyomokban emlékeztető merénylete a kiváló partnernek bizonyuló Manchester ellen. Mégis ez lesz a forduló rangadója, mert sok más résztvevő mellett erre a két csapatra is áll, hogy a Bajnokok Ligája utolsó mentsvárként szerepel a többé-kevésbé már elkapált szezon programjában. Ezt a csoportot erősítheti a Bayern München is, amelynek nem is jöhetne rosszabbkor a feltüzelt Sporting elleni odavágó, az otthon is bukdácsoló bajorokat a győztes derbi miatt kieresztett karmokkal várják Portugáliában, és a Chelsea-Juventus kettősnek is több esélye van BL-t nyerni, mint bajnokságot. Most akkor már egészen biztos, hogy a Villarreal-Panathinaikosz lesz a játéknap legjobb meccse?

Juande Ramos egy kicsit már talán messzire is vitte a kincstárból előrángatott derűlátást, amikor azt találta mondani, hogy semmi okuk nincs irigyelni az Anfield hangulatát, mert a Bernabéu is van olyan félelmetes. (Pedig ami igazán félelmetes, az a medve.) Ramos már kihülyéskedte magát Londonban, most inkább komolyra fordíthatta volna a szót: csapata 7 pontra feljőve előbukkant a Barcelona mögötti porfelhőből, hatot lőni még a Hercules Alicanténak sem szégyellendő, és egyébként is sokkal jobban fest most a Real Madrid, mint két hónappal ezelőtt. Ráadásul a Liverpool pont most dolgozik azon, hogy tönkrevágja a szezonját, és ha Gerrard nem tér vissza a madridi meccsre, akkor Benitezéket egyszerűen felkoncolja a Real. Persze, nem durván, csak úgy Realosan.

Egyszer azért minden évben játszik jól (= látványosan jól, nem Benitez-jól) a Pool a BL-ben, de óriási meglepetés lenne, ha ezt idegenben, egy nyolcaddöntőn sütnék el. A rossz meccs mellett szól, hogy a hazaiaknak pont az a csapatrészük (a védelmük) a legkompaktabb, amire semmi szükségük nem lesz, a támadóknak pedig egy olyan fajta védekezéssel kell szembenézniük, ami ellen Spanyolországban ritkán van lehetőségük gyakorolni. Robben, aki megkezdte a felvezetés részeként kötelező programnak számító szájkaratét, mikor kijelentette, hogy okádik a Liverpool játékától, lehet a madridi megmentő.

Az egyetlen Juventus-játékos, aki nem írná alá gondolkodás nélkül az 1-0-ás vereséget a Stamford Bridge-en, Alessandro Del Piero, ő ugyanis bízik benne, hogy lesz legalább egy szabadrúgása a csapatnak 25 méteren belülről.
Ebben a párharcban aztán nehéz esélyesnek kikiáltani bárkit is, hiszen a Chelsea kerete nagyon erős, és ha Scolari helyett Hiddink irányítja őket a szezon elejétől kezdve, most nem beszélnénk eldőlt angol bajnokságról. A hollandnak csak rövid ideje volt rá, hogy a ma esti meccsre kigyúrja a csapatát, mellettük szól viszont, hogy csak a második gólt lesz nagyon nehéz megszerezniük, mert tartunk tőle, hogy a Juventus pont azt forgatja a fejében, amit a Roma az Arsenal ellen.

És még a védelme is sokkal jobb, úgyhogy igazán nem lennénk meglepve, ha a labdabirtoklás aránya a Milan-Volán meccsre emlékeztetne a 60. perc tájékán. Egyelőre szkeptikusan állunk a torinóiak játékának drasztikus – ám eredményekben egyelőre csak szolidan megmutatkozó – javulásához, és azt sem tudhatjuk előre, hogy Camoranesi visszatérése mennyivel teszi harcosabbá a Juventust. Amúgy sem számít semmit, mert ha Ranieri úgy dönt, hogy bunker, akkor az is lesz.

Bevallom, nem láttam sokszor idén játszani a Bayern Münchent, mindig éppen gégemetszést kellett magamon végrehajtanom egy asztallábbal, vagy rá kellett ugranom egy nyereg nélküli bringára a Citadella tetejéről, amikor játszottak. Annyit viszont kölni diploma nélkül is tudok, hogy a bajorok ellen a legegyszerűbb taktika a legcélravezetőbb: rá kell szabadítani Ribéryre minden olyan játékost, akit kellő vérszomjjal ruházott fel a balsors, mert rajta kívül nincsenek sokan, akikre érdemes külön is vigyázni. Zé Roberto már 10 éve is az egyik kedvencem volt (ez itt nem dicséret, hanem számtanpélda), Malackát is jó játékosnak tartom, de egyiktől sem lesz több egy jó Bundesliga-csapatnál a Bayern. Amitől több lesz, az Ribéry – és itt vissza is kanyarodhatunk az elejére. Szegény Klinsinek muszáj lesz valamit domborítania, mert ez eddig elég siralmas.

Az valahol törvényszerű, hogy összesorsolják a két kicsit. Hajlamosak vagyunk szánakozva nézni rájuk, gondolatban még meg is simogatjuk a kis buksijukat, jóvan, pubikám, hozz egy sört apunak. Pedig az egyik a Manchester United mögött, a másik pedig az Inter előtt jutott tovább, a spanyoloknál az új Inzaghi (csak Rossi még gyors is, viszont életében egyet nem passzolt még, hátha most…) mellett van Eb-győztes is, és a görögökkel kapcsolatban sem szabad félrevinnie minket Ivanschitz látványának. Persze hogy mi is a spanyolokat várjuk a nyolc közé, de szeretünk az ilyeneken meglepődni.

549 komment

Címkék: beharangozó bl három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr8965415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shearer86 2009.02.26. 10:14:50

@Viszlat: nem "vitatkozunk". Egyszerűen elszomorít az, hogy egyesek szerint a Poolnak kellene szégyelnie magát, mert volt pofája Madridban 1-0ra nyerni. Egy olyan Real ellen, akinek nemhogy helyzete, de kapuralövése is alig volt.

És ha már antifoci: miért nem beszél senki a nagyszerű Juve-Roma párosról, akiken látszott hogy a végletekig elégedettek a kis 1-0 vereségükkel. Nem hogy nem tudtak, igazából nem is nagyon akartak ennél jobb eredményt elérni. És nem rajtuk múlt hogy nem szaladtak bele egy 3-4 gólos vereségbe. Szal vegyük már észre magunkat :)

kroos 2009.02.26. 10:15:26

@krysal: Köszönöm.Láttam a meccset és hát közel sem volt ennyire sima.Ribery nélkül ez a meccs x lett volna.
+kellett az a klose féle les gól is.

Csak annyit akartam mondani hogy a történelemben rengeteg csapat volt akik a védekezö focit tökélyre fejlesztették,és tudatositották hogy annak is meg van a szépsége.Nem csak a catanneccio-ról van szó.
pl a 93-94-es milan,ahogy Baresi és Maldini csukott szemmel is érezték mikor kell kilépniük..
+a védekezö foci alapja a jó kontrák.
Ezt ne vegyük egy kalap alá a poollal.

krysal 2009.02.26. 10:16:57

@shearer86: Na, a Juve pont rossz példa, fél szemmel a másik gépen azt néztem, nagyon akarták az egyenlítést, mentek is előre böcsülettel. A romát nem védem.

Lencse. 2009.02.26. 10:17:34

Az éjjel rizla jórészt leírta azt, amit én is gondolok.
Komolyan nem értem ezt a siránkozást.

1. A foci ilyen. Én így szeretem. Én is csak Hornbyval tudok jönni: a focidrukkerség ott kezdődik, hogy egy beavatatlan számára kőunalmas 0:0 elől is átizzadt tenyérrel, az adrenalintól fáradtan tud felállni az ember. Természetesen én is jobban élvezem a gólgazdag meccseket, de az ilyesmi mindig két csapaton múlik, és tudom hogy látok majd még bőven.

2. Elég röhejes, hogy a saját csapataitok helyett (akik képtelenek gólt elérni), az angolokat baszogatjátok, amiért kevés gólt rúgnak. A nyúlnak mondjátok, hogy fusson lassabban, mert a róka éhen marad. Mégis mi a lófaszt kéne csinálni az angoloknak? Semmi különöset nem nyújtanak: az ihlethiányos támadásokat megállítják, a pontatlan beadásokat kifejelik, a kiszámítható mélységi passzokat lestoppolják. Ezt kéritek számon rajtuk, ahelyett, hogy a többi csapaton gondolkoznátok el, hogy miért játszanak ilyen szarul. Egyszerűen jobban kell játszani az angoloknál, és akkor majd jönnek a gólok, meg az eredmények. 2006-ban Ronaldinhoék megmutatták, hogy a zseni az zseni a modern fociban is.
Egyébként mindenki a tavalyi MU-Barca párharccal jön (amit én nagyon élveztem), de egy picit pillantsatok már át a másik ágra! Pool-Arsenal, Chelsea-Pool, megvan még? Volt ott gólzápor, drámai küzdelem, szóval lehet nem az angolokkal van itt baj.

3. Dopping. Bedobásnak igaza van, elég szánalmas, mikor ez jön elő utolsó érvnek. Én két meccset láttam ebből a körből, az Inter játékosain egyáltalán nem láttam, hogy fáradnának, Gagoékat pedig már az első percben is zavarta a labda. Tavaly a Barca kiesését szintén nem lehet szerintem a fáradtsággal magyarázni, a Milanét talán, de ott a két csapat átlagéletkora között úgy tíz év volt, ilyenkor ez erősen benne van a pakliban.

Szóval csak ismételni tudom magam: Tessék jobban focizni!!! Én örülnék neki a legjobban, mert lassan unalmas lesz, ha az angolok mindig egymás között meccselik le a helyosztókat.

Asidotus 2009.02.26. 10:19:00

Na, bazzeg 449 komment!
Ez most komoly?
Nem lehetne moderálni, mert ezt biztos, hogy nem olvasom el, holott ennyi értelmes vélemény biztos nincs.
Kár érte, mert szeretem itt a kommenteket olvasni...

Mourinho már nem a király 2009.02.26. 10:19:23

@Kyle Troy: Már megvolt az a bizonyos első gól. Innentől kezdve ugyanaz fog történni Liverpoolban is, mint a tegnap Madridban. Nagyon csalódott vagyok :(

Mindenesetre egyszer megnéznék egy olyan meccset is a BL-ben, ahol nem a Madridnak kell támadni, hanem az ellenfélnek. Legalább látnánk valami foci szerű játékot is.

Lencse. 2009.02.26. 10:21:24

@r_magpie: Na, ezt a hozzászólást nem is láttam.Aki nem ugrált a tévé előtt az izgalomtól, mikor Ade gólja után 10 másodperccel tizenegyest ítéltek a másik oldalon, az nem is szereti a focit. :)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 10:22:56

@Awkward: De ehhez a Realnak gólt kéne szereznie, ami ugye nagyon ritkán fordul elő...;)


Egyébként ha megvan még Crouch, vagy Benítez leigazolta volna mondjuk Heskey-t, ezt a Madridot atomjaira lehetett volna bontani az ívelgetések erőltetésével, mert ez a védelem egyszerűen nem tudta, hogy mit csináljon, amikor jöttek a hosszú labdák.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.26. 10:23:29

@Lencse.: "2006-ban Ronaldinhoék megmutatták, hogy a zseni az zseni a modern fociban is."
Ja hihetetlen meccseket játszottak a BL-ben. A Milan elleni zseniális elődöntő, vagy az Arsenal elleni sziporka a világ legemlékezetesebb mérkőzései maradnak.

Lencse. 2009.02.26. 10:30:52

@pancho_sanza: Hát nekem leginkább a Chelsea meccsek rémlenek, az pl. már nem, hogy a MIlannal elődöntőztek. Pozitív emlékeim vannak arról a Barcáról, ne rontsd el. :)

Mourinho már nem a király 2009.02.26. 10:31:41

@donnelly: A védelem bealudt, a meccs 80%-ban nem kellett védekezni, ilyenkor nem olyan összeszedettek.

Nagyon halványak voltunk, az biztos, kellett volna több beadás. vagy valami. A 0-0-val még lett volna esély, a Pool gól után már az 1-1 is éppolyan szar mint a 0-1. Én a visszavágót nem is nézem meg, mert csak felidegelném magam fölöslegesen.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.26. 10:32:17

@Lencse.: ja igen az évek során a Barca egyszer volt partiban a Chelseavel, amikor az "angolok" erősen emberhátrányban nyomták.

Walmer 2009.02.26. 10:38:02

Nem lenne itt semmi gond, ha a Real nyert volna ugyanilyen szar meccsen 1-0-ra. A baj az, hogy néhány ember képtelen felfogni, hogy a Liga a fasorban sincs a PL-hez képest. Addig-adddig mondogatják, hogy a spanyol bajnokság a legnagyszerűbb, hogy elkezdik maguk is elhinni. Aztán jön egy "antifociszemétBenitezcélfutball" Pool és 30%-on pöfögve idegenben röhögve leveri a nagy Realt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 10:38:23

@Awkward: Te miről beszélsz? Már a tizedik percben se tudta Cannavaro és pepe, hogy merre fusson, amikor jöttek a felívelések. Abszolút fogalmatlanok voltak, mert egyszerűen senki nem játszik így a La Ligában.

Lencse. 2009.02.26. 10:51:02

Ja igen, popp, kíváncsi vagyok, vajon pl. a 2006-os vébéelődöntő után is ilyen sokat agyaltál-e a sportorvosok teljesítményén. :)

Hispan07 2009.02.26. 10:52:55

Valszeg szentségtörés, hogy ilyet le merek írni, de szerintem azért talán megvárhatjuk még a visszavágókat, mielőtt belevéssük a kőtáblába: "az angol klubcsapatok az istenek". Egyenlőre az ég világon semmi nem dőlt el, ha netán mind a négy angol kiesik, akkor mi lesz a nagy arccal meg a PL-el?

neeskens 2009.02.26. 11:02:40

Én a Liverpoolnak szurkoltam, de szar focit játszottak. Maximálisan egyetértek azzal, hogy egy angol alsóházi csapat ellen, ahol támadást kell építeni bajban van Benítez. De egy védekező taktikát nagyon össze tud rakni.

"Már a tizedik percben se tudta Cannavaro és pepe, hogy merre fusson, amikor jöttek a felívelések. Abszolút fogalmatlanok voltak, mert egyszerűen senki nem játszik így a La Ligában" - hát ebből én azt láttam, hogy álldogál elöl Torres és rugdossák felé a labdát, aztán esetleg ki tud lépni, vagy megtartja, amíg jön Benayoun, Kuyt vagy Riera. Nagyjából ennyi volt a támadó taktika.

Elég gyenge eresztés ez a Madrid. Mondjuk nem is kaptak értelmes labdákat , sehol egy jó csel, egy váratlan megoldás, ritmusváltás, bármi, ami pluszt jelentett volna. Így meg nem lehet egy Poolt megverni.Gago nem egy Redondo, Hiaqiun nem egy Nistelrooy , egy Zidane-nak meg már a posztja sincs meg.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 11:08:59

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a világ bármely csapata és szurkolótábora tökéletesen elégedett lett volna ezzel a játékkal és eredménnyel a Bernabeauban, csak mivel ez most épp a Liverpool volt és Benítez, lehet antikrisztusozni meg szarozni.

És hogy problémát jelentett a Madridnak, hogy támadni kellett? Ez a kijelentés önmagában aláz meg mindent, amitől a Real Madrid Real Madrid.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 11:11:26

@neeskens: Te a Pool támadóiról beszéltél, én meg a Real védőiről, vagyis faszán elbeszéltünk egymás mellett:)

neeskens 2009.02.26. 11:19:29

@donnelly: ja, csak ebből a mondatodból úgy tűnik, mintha az állandó ívelgetésektől összeszarták volna magukat a Real védők, meg káosz lett volna a védelemben. Szerintem ehhez támadások kellettek volna a Pool részéről, de én egy Torres megugráson kívül nem nagyon tudok ilyet mondani.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 11:28:48

@neeskens: Én azt mondtam, hogy megérte volna erőltetni az ívelgetéseket, mert látszott a Real védőin, hogy nem igazán vágják, hogy ilyenkor mit kéne csinálni. Más kérdés, hogy ezt nem nagyon aknázták ki a Pool támadói, csak ímmel-ámmal mentek oda.

neeskens 2009.02.26. 11:39:10

@donnelly: ok, értem :)


Amúgy, ha egy görög csapat csinálja ezt az EB-n, akkor rajtuk kívül mindenki fújol, meg fikázza az unalmas védekező focit.

A Liverpool ugyanazt csinálta tegnap, és előfordulhat, hogy otthon is ezt játsza majd. Meg utána is.Azért ez valahol szomorú, már úgy értem a sportágra nézve.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 11:45:06

@neeskens: Itt is az lesz, hogy "a defense nyeri meg a kupát" ;)

Mr.AT 2009.02.26. 11:45:23

@shearer86: Nana, azért ne szaladjunk bele ilyen műsztárolásba, aminek köze nincs a valósághoz.

A következőket írod:
"És ha már antifoci: miért nem beszél senki a nagyszerű Juve-Roma párosról, akiken látszott hogy a végletekig elégedettek a kis 1-0 vereségükkel. Nem hogy nem tudtak, igazából nem is nagyon akartak ennél jobb eredményt elérni. És nem rajtuk múlt hogy nem szaladtak bele egy 3-4 gólos vereségbe. Szal vegyük már észre magunkat :)"

Ehhez képest először pár számadat:
Chelsea - Juventus 1:0
Kapuralövések: 3-4
Kapu mellé ment lövések: 6-8
Szögletek: 5-9
Labdabirtoklási arány: 48,8%-51,2%

Ebből nekem sok minden kiderül, csak az nem, hogy 1. a Juve nem akart, 2. megköszönheti, hogy nem kapott ki három-négy góllal... (Ez utóbbi egyenesen LOL kategória.)

Ha objektíven nézzük a dolgot, az első 15-20 percben azt csináltuk, amit mindig szoktunk a BL-ben egyenes kieséses szakaszban: befostunk, és vártuk, mi lesz. A Chelsea megérezte ezt, és megnyomta az elejét - az (amúgy vitathatatlanul szabályos) góljukat mégis csak annak köszönhetik, hogy a Juve hírhedten jól záró lestaktikája most az egyszer, ha csak hajszállal (egész pontosan Legro bal lábával) is, de késve zárt. És ennyi.

Az ezt követő 70 percben felébredtünk, s az első félidő közepén, valamint a második félidő vége felé kifejezetten megnyomtuk a meccset, simán benne volt a gól a csapatban - néha bizony nyomta a háló a Chelsea hátát.

Félreértés ne essék: nem égbe emelem a Juvét, mert gólt nem lőttünk, és hajthattunk volna így az elejétől fogva - de a meccs képe alapján az X feltétlen igazságosabb lett volna.

Egyáltalán nem hiszem, hogy akár maga Hiddink osztaná a véleményed, mely szerint a Juve örülhet, hogy nem szaladt bele 3-4 gólos verésbe. Szerintem konkrétan áldja a sorsot, hogy kihúzták 1:0al - még az utolsó utáni percben is őszülhetett kicsit Nedved (sajnos végül megpattanó) 2 centit tévesztő bombájánál, s szerintem maga is tudja, hogy kifejezetten meleg még ez a pite, Torinó minden lesz, csak sétagalopp nem.

Gotama 2009.02.26. 11:53:34

Szerintem a Chelsea, ManU és az Arsenal még simán kieshet, a Pool (sajnos) nem valószínű...
Még összejöhet egy olasz eu-szuperkupa döntő;D (de a Barcával sem lenne rossz)
Forza Milan!

Gotama 2009.02.26. 12:01:00

OFF
Tudja valaki, h az UEFA kupa meccseket más áron adják a csapatok? (vagy az Uefa, vagy ki?) A Milané drágább lehet, vagy csak a sportklubnak nem számít a nézettség?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.26. 12:19:30

@donnelly: "És hogy problémát jelentett a Madridnak, hogy támadni kellett? Ez a kijelentés önmagában aláz meg mindent, amitől a Real Madrid Real Madrid."

Pontosan ezt mondtam én is.

Örülök, hogy volt azért, aki megértette. (Rizlától ezt egy idő óta már nem várom el.)

Nem az angolokkal van a baj, hanem a többiekkel. Hogy nem tudnak velük mit kezdeni. Meg az egész rendszerrel.

'92-ben még a Honvéd (!) is majdnem nyolc közé (!) jutott a BEK-ben a Sampdoria ellen (egy óriási Pagliuca-bravúron múlt), az ellen a Samp ellen, amely aztán döntőt játszott, és csak hosszabbításban kapott ki az általam (tudom, hogy szubjektíve) MINDEN IDŐK legjobb klubcsapatának tartott Barcelonától.

Ma már az angol klubok mindent leosztanak egymás között. És egyre inkább.

(Hogy Walmer ebben mi jót lát, azt soha nem fogom megérteni.)

Kroosnak én is gratulálok, és a köszönöm a vigasztalást, most már viszont tényleg lelépek!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 12:34:04

@Walmer: Olvasd végig a tegnap esti/éjjeli kommentjeimet és választ kapsz a kérdéseidre. Taktikailag előbb állnak az angolok, jó vicc, ezért nincs az élcsapatoknál angol edző.

@donnelly: Ezzel is biztos nagy fölhördülést keltek. De nem hinném, hogy azért mert Olaszországban kiderült a Calciopoli és megjelentek fotók Cannavaroról fecskendővel a karjában, csak Olaszországban bundáznak és doppingolnak. A boxolós hasonlat viszont elgondolkodtató.

@shearer86: khm, a Roma azért odasandított az ellenfél kapuja felé voltak időszakok, amikor látványos egyérintőkkel mentek át az Arsenal védelmén, összehasonlíthatatlanul látványosabb meccset játszottak, mint a 'Pool a Reallal.

@Mr.AT: Az borítékolható volt, hogy két angol csapat hazai pályán (Arsenal,Chelsea) nagyon megnyomja az első tizenöt-húsz percet. De ebből a Roma is kijött valamelyest, a Juve meg teljesen.

@Lencse.: Ez megint a szezon meg a fazon kevergetése, most a klubcsapatokról beszélünk. Az olaszok a kedvező sorosolásuknak, a calciopoli okozta dacnak, a Pesotto tragédiának (vele az elmélyülő csapategységnek, kicsit analóg a Veszprém mostani megtáltosodása), Lippi talentumának, valamint Buffon, Pirlo, Cannavaro és többiek teljesítményének köszönhetik a Coppa del Mondo-t, szerintem.

@Hispan07: Ott a pont! Kezd itt olyan hangulat kialakulni, mintha az angol csapatok nem egy, hanem öt-hat gólos előnyöket szereztek volna az odavágókon, azért is mert technikaileg, taktikailag és mindenféle szhempontból hatalmas az előnyük a többi bajnokságok csapataival.

Figyelem, olyan eredmények születtek, amelyek után még simán fordulhat kocka! És ha fordul akkor az én okoskodásaim is zárójelbe kerülhetnek. Nagyon nem bánnám, ha így lenne.

Everred 2009.02.26. 12:52:10

@popp: az angol klubcsapatok taktikai felkészültsége angol edző híján nem is lehet jobb a kontinentális csapatokénál? Vagy mit akarsz azzal mondani, hogy nincs angol edző az élkluboknál?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 12:56:22

@Everred: Kábé azt, hogy elmosódtak már az egyes futball kultúrák közötti különbségek. Ugyanazokat trendi alapfelállásokat és játékokat erőltetik mindenhol, így szerintem nem ebben szereztek lépéselőnyt.

shearer86 2009.02.26. 12:59:57

@Mr.AT: Ebben igazad lehet. Én csak a második félidő egy részét láttam, azalatt a 30 perc alatt semmi nem történt (nem csak a Juve, de a Chelsea sem csinált semmit, de ez az ő oldalukról inkább érthető) .

A 3-4 gólos vereséget is a Romára értettem, akik egy büdös szót nem szólhattak volna ha rommá veri őket a botrányos formában lévő Arsenal.

És tényleg várjuk meg a végét: sztem az egyik angol csapat ki fog esni :)

Walmer 2009.02.26. 13:27:06

@popp: Az angolokat védő/magasztaló kommentek éppenhogy arra az álláspontra születtek válaszul, amit te meg Csöncsön képviseltek leginkább itt a blogon. Nevezetesen jó a foci, csak ne az angol klubok játszák. Kb. 20 kommentemben írtam le, hogy simán kieshet mind a 4 angol csapat, de azért ne ők legyenek már a hibásak, hogy kedvező helyzetből várják a visszavágókat.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 13:33:52

@Walmer: Ez érdekes, mert én épp azt fejtegettem, hogy az angol csapatok lépéselőnyben vannak, mert fizikailag jobbak a vetélytársaknál. Erre jöttetek sokan, hogy nem is abban, nemcsak abban. Sőt azzal, félreértve mondandómat, hogy én a doppingra fogom az előnyt.

Walmer 2009.02.26. 13:41:43

@popp: a doppingra fogtad az előnyt. Nem értette azt félre senki. Had ne másoljam be a kommentedet ezzel kapcsolatban.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 13:46:09

@Walmer: @popp: Egyszerűen a szigeteken sokkal nagyobb az iram, amit a légiósok is felvesznek egy idő után. A Serie A-ban EHHEZ KÉPEST (tehát viszonylag, relatíve) folydogálnak a meccsek, nem csoda, ha nem bírják az angol rohanást az olasz játékosok, mert nem ehhez szoktak.

Az érem másik fele meg, hogy a britek sokszor akkor is rohannak, amikor lassítani kéne a játékot, nem tudnak ésszel játszani. (persze TOP4 kivétel)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 13:57:52

@Walmer: Nyilván erre gondolsz: "Erre jelenségre aztán találhatnánk jóindulatú és kevésbé jóindulatú magyarázatokat... Hozzám természetesen az utóbbiak állnak közelebb ;-)." - látod a szmájlit mondat végén? Ezt öniróniának szántam, mivel tudja rólam az úriközönség, hogy nem vagyok feltétlen híve az angol focinak.

@donnelly: Oké a meccsek nagyobb irama is lehet ok. És igen sokszor eszetelenül rohannak az angolok, de a bl-ben a top4 számít.

Walmer 2009.02.26. 14:06:51

@popp: jó, önirónia, rendben.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 14:07:19

@popp: Igen, azért nem is tudják az olaszok túlokoskodni őket:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 14:11:32

@donnelly: Várjuk ki még a második fölvonást a végső verdikt kimondásával.

Mr.AT 2009.02.26. 14:26:34

@donnelly: Azért ez nekem egy kicsit meredek így leírva, gondolok a

"A Serie A-ban EHHEZ KÉPEST (tehát viszonylag, relatíve) folydogálnak a meccsek, nem csoda, ha nem bírják az angol rohanást az olasz játékosok, mert nem ehhez szoktak."

részre. Maximum azért lehet ez a benyomása külső szemlélőnek, mert az olaszoknál sokkal több a taktikai fault középpályán, s emiatt kicsit többet áll a játék. Kb. a harmadik folyamatos passz után a középpályán már menetrendszerűen érkezik a csomag, az ötödiknél meg már azt sem nézik, hogy labda vagy baba, csak álljon meg az akció - s ebben amúgy (taktikai értelemben) hihetetlenül jók is.

A sok sztár miatt kicsit elkényelmesedett Milant leszámítva (akár a Juvét, akár az Intert, akár a Romát vesszük alapul) egyáltalán nem gondolom, hogy kicsit is hajtósabbak lennének, vagy jobban bírnának bármit is fizikálisan az angolok.

Az első körből ők jöttek ki jobban, nyilván, a 0:0, 1:0, 1:0 eredménysor magáért beszél, de se a ManU, se az Arsenal, se a Chelsea nem tündökölt, és egyáltalán nem várhatja hátradőlve a visszavágót.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 14:31:26

@Mr.AT: Teljesen mindegy, hogy a taktikai érettség és az állandó faultok miatt nem folyamatos a játék, vagy másutt a technikai hiányosságok miatt, a végeredmény ugyanaz: a játékosoknak nem kell egyfolytában többször megtenniük a két 16-os közti utat sprintben (vagy legalábbis közepes iramban), NEM OLYAN NAGY AZ IRAM, mert más stílusú a játék.

Attól, hogy lezárják a területeket, becsapdáznak, agyonrúgnak, még nem lesz iram. Nem az olasz bajnokság, az olasz futballkultúra értékét kérdőjeleztem meg azzal, hogy kijelentettem: ott nem rohannak.

Mr.AT 2009.02.26. 14:59:57

@donnelly: De ez összességében nem is gond, erre tartjuk a Cambiasso-Sissoko-Gattuso stílusú tömeggyilkosokat, akik a miheztartás végett minden 40 méternél közelebb lévő más színű mezben álldigálóba belerúgnak két qrva nagyot, és máris nem olyan nagy a lelkesedés... :-)

Értsd: az olaszok mindig is jól lassították a játékot, ha kellett, s gyakorlatilag tökmindegy, hogy ki az ellen. Csak egyszer volt Budán kutyavásár, és Manchesterben 1:7.

Walmer 2009.02.26. 15:05:22

@Mr.AT: csak az a gond, hogy egy angol csapatban nem fog senki áldogálni a középpályán. Illetve egy Sissoko nem fog tudni 90 percig minden mozgó emberbe belerúgni, a ki a középpályán van.
Persze ettől az angolok még simán kihullhatnak és nem biztos, hogy a fenntebb leírt dolgok azt jelentik, hogy a PL darwini értelemben magasabbrendű, mint a többi bajnokság.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 15:08:35

@Mr.AT: Ez nem is kérdés, hogy jól lassítják, de ha az angolok tudnak tempót diktálni, akkor az van amit kedden látam, hogy a Roma játékosok torz arccal a seggükön veszik a levegőt, az Arsenalosok meg szinte mosolyognak.

Walmer 2009.02.26. 15:21:46

@popp: A legdurvább, ugyanakkor legnagyszerűbb ilyen meccs az egy Arsenal - Chelsea visszavágó volt a legjobb 8-ban. Az első meccsen az Arsenal 1-1-et játszott a Stamfordon, otthon meg 1-0-ra kikaptak egy Bridge góllal. Ott éreztem először, hogy ez az egész olyan, mint a jégkorong. Szenzációs meccs volt. Nem utolsósorban azért, mert már akkor is nagyon utáltam Wenger csapatát.
Bridge góljánál az igazi nagybetűs KATARZIST éltem meg.

Everred 2009.02.26. 15:27:09

@Walmer: 2-1-re kapott ki az Arse azon a meccsen, 1-0-s előnyről. elég pofás kis 90 perc volt, tény és való.

Walmer 2009.02.26. 15:32:39

@Everred: na, már hülyülök:-)

halareaal 2009.02.26. 17:26:10

"és az, hogy ez a hígfos Pool ilyen könnyedén elpicsázza a La Liga másodikját, még többet elmond a spanyol bajnokságról "

jó, azért attól, hogy egyszer véletlen át tudták lépni labdával is a félpályát, ez még nem volt elpicsázás, könnyed meg aztán végképp nem.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 17:47:36

@halareaal: Mért, szerinted Kuytön kívül megizzadt bármelyik liverpooli?:)

halareaal 2009.02.26. 18:18:19

@donnelly:

a meccs iramát elnézve nem hiszem, mint ahogy a Madridból sem. de az nevetséges, h a Pool azért védekezett volna ált. 8-9 emberrel, mert túl könnyű meccset játszottak. mint ahogy azis sántít, hogy egy 81. percben talált góllal nyerni 1-0ra sima győzelem lenne. persze, nyilván így számolták ki, hogy majd Heinze balfaszsága után egy ártalmatlan szituból Benyoun fejel egy gólt a meccs végén. a következő gondolom az lesz, h csak azért nem döntötték el a párharcot, mert sérülésektől tartottak a hétvgéi Boro meccs előtt...

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 18:32:12

@halareaal: Csapatod hulladék teljesítménye miatt megértem a frusztrációdat, de a két csapat formája, a meccs előtti nyilatkozatok, a meccs helyszíne, a két oldal által belefektetett energia és az elért eredmény tekintetében valamivel több, mint a fél világ körberöhögi a Madridot. Benítez és csapata ezt az eredményt minimális energiával érte el (rombolni sokkal kevésbé fárasztó), míg a Madrid játékosai ott szenvedtek a darálóban. Amennyire leszarta a Pool és Benítez a támadójátékot, annál szánalmasabb a Realra nézve, hogy ők sem tudtak többet alkotni ebben a műfajban. Mindezeket figyelembe véve a Pool valóban csupán a kisujja megmozdításával érte el ezt a győzelmet.

Lencse. 2009.02.26. 19:18:26

@popp: "Ez megint a szezon meg a fazon kevergetése, most a klubcsapatokról beszélünk."

Ugyan már, az olasz válogatott tagjai olasz klubokban készültek fel, ez csak szőrszálhasogatás.

"Az olaszok a kedvező sorosolásuknak, a calciopoli okozta dacnak, a Pesotto tragédiának (vele az elmélyülő csapategységnek, kicsit analóg a Veszprém mostani megtáltosodása), Lippi talentumának, valamint Buffon, Pirlo, Cannavaro és többiek teljesítményének köszönhetik a Coppa del Mondo-t, szerintem."

Ez így jól hangzik, jórészt egyet is értek vele, de egyrészt hasonlóan megható dolgokat én is le tudnék írni mondjuk a Unitedről, másrészt én arra gondoltam, hogy az olaszok akkor 110 percnyi irtózatos birkózás után vágták bele a kést a németekbe, azokba a németekbe, akikkel azért az elmúlt 100 évben nem sűrűn lehetett ilyet megtenni. Ehhez pedig a dac és az összekovácsolódott csapategység mellett bizony brutális állóképességre is szükség van, szóval ha igaz, amit írsz, akkor az olasz sportorvosok valamit nagyon eltoltak az utóbbi években.

Nem láttam a Roma meccset különben, de felkeltetted az érdeklődésem, mert pl. de Rossiról nehezen tudom elképzelni, ahogy levegő után kapkod, és ezt most tényleg vedd a legőszintébb elismerésnek a csapatodra nézve.

A dicséretedet pedig továbbítottam az Arsenal orvosi stábjának, jól fog esni nekik most, amikor a keretből nagyjából mindenki sérült, aki már vásárolhat sört a Tescóban. :)

Lencse. 2009.02.26. 19:55:32

Azért az igazolványt még tőlük is elkérik. :)

halareaal 2009.02.26. 20:59:55

@donnelly:

aha, és akkor a Pool mértnem akarta eldönteni mondjuk a továbbjutást? lehet, hgy a Real hulladék teljesítményt nyújtott, de ugyanez elmondható a Poolról is. ez az érv, h rombolni kevesebb energiába kerül, ezért könnyű győzelem volt, szimplán röhejes. szerencséjük volt h a végén találtak egy gólt, amire nem szolgáltak rá. persze az ellendrukkerek ilyenkor könnyen kárörvendhetnek, csakhogy a Pool ettől még nem nyújtott jobb teljesítményt. mindenesetre ezek után duplán vicces lenne, ha a Pool kiesne, merthogy simán benne van még ez is, valszeg az Anfielden is a Madrid irányítja majd a játékot 1 gólt pedig simán találhatnak.

Lencse. 2009.02.26. 21:09:03

@halareaal: "az Anfielden is a Madrid irányítja majd a játékot" - IS? Itt a Madrid irányította a játékot? Gago arcáról többnyire az IHM "egy nyár valami igazán kellemetlen helyen" című száma jutott eszembe.

halareaal 2009.02.26. 21:20:31

jó, úgy értem ott is a Madridnál lesz a labda. mindig elfelejtem, h vannak csapatok amelyek úgy érvényesítik akaratukat, hogy hagyják az ellenfelet játszani, aztán majd csak lesz vmi.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.26. 21:22:52

"úgy érvényesítik akaratukat, hogy hagyják az ellenfelet játszani"

hát, ha ez a tegnapi a Madrid játéka, akkor nem értem miért indultak el a BL-ben _egyáltalán_

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.26. 21:40:40

@halareaal: A játék képe ugyanez lesz, csak Gerrard a 20. perc környékén eldönti a meccset aztán szevasz!

A Liverpool azért nem akart játszani, mert egyrészt nem tudnak, másrészt meg Beníteznek csak az volt a lényeg, hogy ne kapjanak ki.

Minden esetre hatványozottan mulatságos, ha egy madridista ez után a meccs után a Liverpoolt kritizálja.

halareaal 2009.02.26. 21:41:25

ja ez jogos, siralmas volt a tegnapi, de ez nemtom h jön a Poolhoz. mondjuk más kérdés, h ilyen alapon a Pool játéka sem sokkal tetszetősebb, nekik sem kéne indulni?

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.26. 21:49:19

@halareaal:

csak arra próbáltam utalni, hogy el kellene végre dönteni, hogy a Pool most akkor csak ölte a játékot, vagy épp, hogy "hagyta az ellenfelet játszani", illetve hogy ha nem hagyta, és ez volt a tervük, akkor ki is irányította a játékot?

halareaal 2009.02.26. 21:50:35

@donnelly:

olyat egyszer sem írtam, h a Madrid jól játszott volna, vagy győzniük kellett volna. arra reagáltam, miszerint ez egy sima meccs volt, ahol a Pool simán lemosta ellenfelét. nálam egy könnyed, egyoldalú meccs 1xüen máshogy néz ki. egyszóval sztem szar meccs volt 2 egymást alulmúló teljesítménnyel, gondolom érthető, h nem tetszett a Pool játéka, ezért nemtok őszintén fejet hajtani a győzelmük előtt. mindkét csapatot kritizálom, kétségtelen hogy a Real vallott szégyent, de nyilván nem ezt hangsúlyozom, amikor ezt kb minden 2. kommentelő megjegyzi, ellenben a Poolról szép lassan kialakul itt egy olyan kép, mintha ők annyival jobbak lettek volna.

ha Gerrard a 20. percben lő egy bombagólt, és utána játszik így a Pool, nem pedig a végén fejel vki be egy pontrúgást, akkor ott nemis fogom elvitatni, hogy a Pool megérdemelte a győzelmet.

halareaal 2009.02.26. 22:19:02

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

annyiból ölték a játékot, h ők maguk nem akartak semmit sem csinálni, csak a védekezéssel törődtek. szinte teljesen feladták a gólszerzés lehetőségét, hogy a másik csapatot is meggátolják benne. a sors fintora, h mégis nekik sikerült gólt lőni. ennek ellenére alapvetően nem rajtuk múlt, h mondjuk Robben nem fogott ki jobb napot v Higuain fél méterrel hátrébb áll. a sündisznó taktikában ez a kockázat, mmert lehet azt mondani, h a Pool szurkolók nyugodtak voltak, h itt úgyse kaphatnak gólt, anak ellenére h nagyrészt az ellenfélnél volt a labda ráadásul a saját térfelükön. de akkor mit mondjon a másik oldal, birtokában a labdával, úgyhogy a legközelebbi, egy szem Pool csatár 50 méterre van a kapujától. azért furcsa ez, mert a sündisznó-taktika alkalmazására ált. a gyengébb csapatok szorulnak rá, mégis csak nehezebb úgy gólt kapni, h nálad van a labda, lőni viszont könnyebb.

shearer86 2009.02.26. 22:34:50

@halareaal: félreértetted, én egy az egyben arra gondoltam amit donnelly is mond. Azért volt ez a győzelem könnyed, mert semmit nem kellett érte tenni. A Pool védelme valszeg egy nehezebb edzésen jobban megizzad, mint a tegnapi meccsen, a támadósorának meg a kislábujját se kellett megmozdítania (és valóban nem is csináltak semmit), így is megnyerték a meccset. Mi ez, ha nem egy könnyed győzelem?

Az meg hogy ez megérdemelt-e vagy sem, döntse el mindenki.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 06:55:06

@halareaal: Az, hogy Robben "nem fogott ki jobb napot", az leginkább Fabio Aurelión múlt:)

halareaal 2009.02.27. 16:55:02

@donnelly:
nem mondhatnám. az 1-1eket elég gyakran megnyerte, a gond azzal volt, h ha többen voltak ellene, akkor viszont mindig elbukta, márpedig ált többen voltak. mondjuk Aurelio azt télleg jól csinálta, h mielőtt bármi veszély lehetett volna, lefaultolta, elütötte a labdát vagy a földön fekve vissza rántotta. nah mind1 idegenben nem fog visszaállni ennyire a Pool, ott majd nagyobb terület lesz:)

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 16:59:31

@halareaal: Igen, megnyerte az 1-1eket, ha befelé indult el, ahol egy 3-6 főből álló falba ütközött és máris elvesztette a labdát, vagy lőtt (1x veszélyesen, többször értékelhetetlenül) - és pont ezért csal a statisztika, mert Fabio hülye lesz felrúgni, inkább elengedi egyenesen be a sűrűbe:)
Így párharcainak nagy részét megnyerte, viszont aki kívülről nézte, az leginkább az "önző", a "tök hülye" és ezen kifejezések kombinációival honorálta ezt az erőlködést.

Egyébként elég tendenciózusan írod le Aurelio munkáját, mert - noha az általad leírtak is hozzátartoznak ma már egy védő feladatához - elég sokszor tudott tiszta szerelést és megelőzést is bemutatni.

halareaal 2009.02.27. 18:41:12

nem figyeltem annyira, de az feltűnt, hogy nem merik egyedül otthagyni vele Robbent. persze mér tennék. szal az túlzás, h ő vette volna le a pályáról, inkább fogalmazzunk úgy, h a Liverpool csapata. nem volt rossz Aurelio, de az gáz is lett volna, ha minden párharcnál elmennek mellette, még ha aztán vki más meg is szerzi helyette. akivel nem tudott mit kezdeni, akkor az inkább Mascherano sztem, ő amikor megjelent, mindig elpiszkálta v becsúszott, azokat a párharcokat télleg szinte mind elvesztette Robben. egyébként még mindig sokszor hülye és önző, de legalább több vállalkozószellem volt benne, mint a 2 csapatban együttvéve. és végülis hamvába holt próbálkozásai még így is értelmesebbek voltak, mintha Gago és Pepe passzolgatott volna a félpályán, főleg h az egyiknél Reinának még a bravúrjával együtt is nagy mázli kellett h ne legyen gól.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 18:44:33

@halareaal: amikor Masch érkezett, akkor Robben már átverekedte magát 2-3 emberen, így az argentínnak könnyű dolga volt, szerintem:)

"az egyiknél Reinának még a bravúrjával együtt is nagy mázli kellett h ne legyen gól." - szerintem ez túlzás.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.27. 18:47:06

@halareaal:

Ha volt valaki a Realban, aki futballra emlékeztető megoldásokra volt képes egyszer-egyszer, akkor az Higuaín volt.

Akinek nevében - a riporter hiedelmével ellentétben - ki kell ejteni azt az U-t. (Bocsánat, hogy szóvá teszem, de nagyon idegesített.)

halareaal 2009.02.27. 18:50:55

jó, végre írok vmit ami pozitív a Poolra nézve, erre belekötsz.kész:). lehet, hogy könnyű dolga volt, de volt pár bravúros becsúszása. plusz ő kb az egyetlen akiről feltételezem a Poolból h egyedül is meg tudja állítani.(így h Kuyttel nem találkozik)

sztem nem túlzás, max az, h nem volt akkora bravúr. de nem bírta normálisan kiütni, kicsit átment a kezei közt, épp egy métert emelkedett a labda a sebességéből nem sokat vesztve, ami elég vlt h fölé menejn. az egyik lassításból látszott is, hogy Reina rögtön hátranéz, h gól-e.

rizla 2009.02.27. 18:51:24

@shearer86: "a támadósorának meg a kislábujját se kellett megmozdítania (és valóban nem is csináltak semmit)"

szerintem ez akkor torzítás, mint a ház, és ezzel vitatkoztam szerdán is: ne mondjátok már bazmeg, hogy a madridnak annyival több lehetősége volt! az elején volt raúlnak egy nagy helyzete. ok, volt egy torresnek is, ez egyenlő. aztán robben néha rászúrta távolról, fölément. xabi alonso rászúrta 60ról, kapusbravúr kellett a szöglethez (amit a bíró paraszt mód elvett a pooltól). a madridnak nem volt számottevően veszélyes pontrúgása, csak egy teljesen jogosan érvénytelenített gólja. a liverpool összehozott egy gólt pontrúgásból.
kihagytam valamit? az nem helyzet, hogy higuain végre nem pattan le két emberről, és csak a 16os szélénél szerelik le simán. az maximum arra jó, hogy a madrid elmondhassa "mi próbáltunk csak támadni".

vicc.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.27. 18:52:50

@Csöncsön: Arra gondolsz, hogy a gól érdekében baszott Benayounnal szaladni, inkább Gago kezét szorongatva nézett a válla mögé. Mintha sorfalat állt volna az a két szerencsétlen.

halareaal 2009.02.27. 18:53:10

@Csöncsön:

sztem nem játszott nagyot. volt páőr jó csele, az egyikből se lett semmi, amikor szépen megcsinálta egyedül, utána egyszerűen kivezette a pályáról. mondjuk Raulnál így is jobb volt, de sokkal több kell tőle a visszavágón.

halareaal 2009.02.27. 18:54:44

@rizla: biztos úgy érti, hogy a támadóik nem találkoztak a labdával.

rizla 2009.02.27. 18:56:43

@krysal: jó, látom fogalmad sincs mire gondoltam. úgyhogy szimplán nem érted.

rizla 2009.02.27. 18:58:45

@halareaal: csakhogy ez is marhaság. torres jóval többet volt játékban, mint raúl (még ha több helyzetet ő sem tudott összehozniű). nem fura ez? a deffenzív antifocit játszó csapat csatárához többször eljut a labda, mint a gyönyörű futballhagyományai miatt szépséges támadófocit játszó csapatéhoz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.27. 19:02:02

@pancho_sanza: @halareaal:

Siralmas volt az egész Real Madrid, komolyan fájt nézni. De Higuaínban én láttam potenciált. Azt nem állítottam, hogy nagyot játszott volna.

(A gól előtti szabadrúgás előtt egyébként szerintem nem történt szabálytalanság. Nem mintha nem lenne tök mindegy.)

halareaal 2009.02.27. 19:04:26

@rizla: nem láttad a meccset v mivan? Torresnek egy helyzete volt, amikor egy kirúgás után átpattant a labda a védőkön. egyébként ha hozzákerült (bár nem sok ilyen volt, Pepe azt a helyzetet kivéve teljesen levette a pályáról), rögtön szerelték, v elbaszta. Raulnál lehet h többet volt játékban, de még ez is kevés, mert ezen a meccsen Torrres volt A támadó a Poolban. a Pool támadószekciója annyiból volt aktív, h ők alkották az előretolt védőfalat. a Real próbált támadást vezetni, csak nem sikerült. hogy ebben hol torzítás az, h a Pool támadói összességében semmit se csináltak, nem tudom.

rizla 2009.02.27. 19:07:51

@halareaal: "Torresnek egy helyzete volt, amikor egy kirúgás után átpattant a labda a védőkön."

raúlnak hány?

"egyébként ha hozzákerült (bár nem sok ilyen volt, Pepe azt a helyzetet kivéve teljesen levette a pályáról), rögtön szerelték, v elbaszta."

raúlhoz meg nem is került. ja, torres sérülten játszott ráadásul, hopp.

"a támadóik nem találkoztak a labdával"

ezt írtad szó szerint, én ezt cáfoltam, úgyhogy ne azzal gyere, hogy ki hogyan alakított ki helyzeteket. a real madrid sehogyan, a pool meg nem is az akciók megteremtésére koncentrált.

"a Real próbált támadást vezetni, csak nem sikerült. hogy ebben hol torzítás az, h a Pool támadói összességében semmit se csináltak, nem tudom."

hát melóztak. pl összemelóztak egy pontrúgást, amiből gól lett. a madridnak egy jó szabadrúgáspozíció nem jött össze.
amúgy nem az a torzítás igazából, hogy semmit sem csináltak a pool támadói, hanem az, hogy a madrid anti-antifutballt játszott volna (:D). igaz, ezt nem te írtad.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.27. 19:18:46

nem tudok olyat írni a Madridról, amit ne írtam volna le az elmúlt egy évben. Higuaínról sem.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 19:28:34

@rizla: Szerintem törvényszerű, hogy a Pool 16osán 6 védő gyűrűjében Raúl nem jut labdához, míg az egy térfélnyi területen négy védővel és Kuyttel osztozó Torres könnyeben kerül játékba.

Persze ez nem mond el semmit a játék képéről, vagy a taktikáról, csak törvényszerű.

rizla 2009.02.27. 19:32:22

jó, ez mondjuk igaz. ettől függetlenül az állítás "nem találkoztak a labdával" nem igaz.

crouchy 2009.02.27. 19:35:29

most volt időm elolvasni a kommenteket, és hát mit mondjak. Szánalmas. Láttunk egy fos madridot, aki faszt se csinált, össze vissza elrúgdosta a labdákat, a Pool azt csinálta amit kellet neki, és a végén még szerzett is egy gólt. Ennyi. aztá nvanank akik azért rinyálnak, hogy mily szörnyű az h sosincs olyan h az ellenfélnek kell támadni a madrid ellen. Mondjuk erre egy egyszerű módszer, ha a csapat megnyeri a csoportját, és idegenben kezd, vagy ha már otthon kezd, akkor nem szop ki, és a kövi meccsen majd támad az ellenfél. De egészségetekre, ha jól esik a másikat Sydney a saját csapatotok bénázása miatt, és 'antifocizgatni" akkor hajrá.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 19:36:13

@rizla: Amúgy az "antifutball" kifejezésre is ráférne már egy alapos definiálás, amit talán majd meg is teszünk...

Lencse. 2009.02.27. 19:52:08

@donnelly: Tényleg érdekes fogalom. Mindenesetre az antifoci élcsapata játszott a kétezres évek legjobb UEFA-döntőjét, legjobb BL-döntőjét, és legjobb FA-kupadöntőjét, szóval valami csavar van a dologban.

halareaal 2009.02.27. 19:53:20

"hát melóztak. pl összemelóztak egy pontrúgást, amiből gól lett. a madridnak egy jó szabadrúgáspozíció nem jött össze."

de, több is, egy pl pont a gól után, szinte ugyanolyan helyzetből. hiába ferdítesz össze-vissza, az h a Pool támadói semmit sem csinűltak, az tény.

halareaal 2009.02.27. 19:55:25

@pancho_sanza: pedig lehet, h jól jönne, mióta Higuainra kevesebbet térsz ki, nem lő annyi gólt.

donnelly · http://nst.blog.hu 2009.02.27. 20:06:10

@Lencse.: Az csak a Bozsik Péter félék antifutballja...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.02.27. 20:16:41

@halareaal: Negredo az Almeríában ugyanannyit lő, mint Higuaín a Real Madridban. Kibaszott nagy dolog, bezzeg a BL-ben vagy a kupában, azt sem tudja merre szaladjon zsenikém. Ha zseni lenne én mondanám először, de ez a gyerek csak félrevezetés. Gagoval együtt.

rizla 2009.02.27. 20:28:00

@halareaal: jó, hát akkor nevezd semminek. de mihez képest? az ellenfélhez képest biztos nem..

rizla 2009.02.27. 20:31:21

@Lencse.: a poollal nem az a baj, hogy "antifoci", hanem hogy totálisan semmilyen. ha tudnak játszani, akkor talán többet is berámolnak a jó védekezéssel megfojtott madridnak. dehát kuyt, meg ilyenek, te jó isten: DDDDDDD

Lencse. 2009.02.27. 20:32:53

Pancho szeptember óta kap itt hideget-meleget a realos posztjai miatt. Én ezekben nem foglaltam állást, mivel nem követem figyelemmel a spanyol bajnokságot, de szerdán azt láttam, hogy szinte szóról szóra az vált valóra, amit ezekben az írásokban olvastam, komolyan, azt hittem, ő rendezi az eseményeket és irányítja Gutiék lábát.

Ezt csak úgy leírtam, nem akarok itt segget nyalni. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.27. 21:24:07

@Lencse.:

Biza, nehogy a végén te is megkapd, hogy lakattés vagy. ;-)

Higuaínhoz annyit: Capellóról sok rosszat el lehet mondani, de azt én nem állítanám, hogy nincsen szeme ehhez a játékhoz.

krysal 2009.03.01. 00:15:22

@rizla: Én meg azt látom, hogy te nem érted, amit én mondok. Jó elmagyarázni egymás mellett.
süti beállítások módosítása