Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - Serie A, 23. giornata

2009.02.07. 12:31 heinrich

Baljós csend honol Olaszországban, a tömeg lélegzetvisszafojtva figyel. A RAI bejelenti, hogy Diego leütési ára £26m, a boldog tulajdonos a Juventus. Mocorgás támad az első sorokban, de a hangoskodókat lepisszegik. Nem erre várnak. A speaker felolvassa CéRonaldó nyílt kihívását Ibrahimovics felé. Megjelennek az első szotyolaárusok, de a közleményt senki nem kívánja kommentálni. Mi lesz már? Hol késik? A morajlás erősödik, a Vatikánban félreverik a harangokat. A hír igaz. _benito kolléga prágai vendégjátéka miatt a várva-várt jóslatok ezúttal elmaradnak. A bejelentésre tíz százalékot emelkednek a zsilett részvények - mégiscsak lesz pénz Beckhamre. De kit érdekel ez ilyenkor.

_benito sürgönye a messzi távolból: Arra kényszerítettek, hogy megnézzem  ezt, és közben igyak sok sört, én pedig gyáván megfutamodtam. Klarisshomenet-nek köszönjük a lehetőséget, hogy legalább a tippjeimet bele tudtam lökni a hétvégi beharangozóba. Van-e lejjebb, mint a múlt hét? 

Cagliari - Atalanta 2-1
Catania - Juventus 1-1
Fiorentina - Lazio 2-1
Lecce - Inter 1-1
Milan - Reggina 1-1
Palermo - Napoli 2-2
Roma - Genoa 1-2
Sampdoria - Siena 1-0
Torino - Chievo 1-1
Udinese - Bologna 2-1

 

325 komment

Címkék: olasz üveggömb serie a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr81928233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 21:30:31

@sporttárs: Ez olyan, mint a ha-bemegy-gól ;-)!

Itáliainagysándor 2009.02.10. 21:32:25

@popp: Mégis simán lefocizzák őket ember, ez a védelem úgy öreg ahogy van, Robinho egyedül megverte őket, a vb-nek már 3-éve, reálisan kéne nézned a dolgokat.

És ne keménykedjél öcsi!!!:)

BruceWayne 2009.02.10. 21:39:47

fasza hogy lekódolja a RAI :-( tök sötétség, régen leagalább csak torzították a képet és a lényeg kivehető volt, na mindegy, már eldőlt ahogy látom.

nagyon off de nagyon LOLLL

www.nemzetisport.hu/egyebfoci/elkepzelheto-hogy-hitler-miatt-mezszamot-kell-valtoztatnia-tozsernek-221046.html

sporttárs 2009.02.10. 21:40:17

Hibázott Pirlo, de az a gól Robinho nélkül nem gól. Nézzétek a foci szép oldalát, nem kell az olaszoknak szurkolni. :))))

Mondjuk a Di Natale, Gilardino duó sem csinált semmit, csak abból leglább kapot gól nincs.

Titi120 2009.02.10. 21:41:12

Pirlo papa nem igazán tudta az első félidőben, hogy hol is van, Elano gólján kívül is voltak "meglepő" dolgai.

Ronaldinho meg úgy látom majdnem visszatért. :))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 21:42:36

@Itáliainagysándor: Azért azt Robinho elég szépen csinálta, más is beszopta volna. De ha Pirlo jobban figyel nincs is az a helyzet. Egyébként döbbenet mennyit fut ez az Elano, mint Perrotta a Romában.

Apropó Roma, be kéne hozni Aquilanit és Perrottát is, hadd érezzék meg az Emirates gyepét, mert két hét múlva fontos meccset játszunk ottan.

rizla 2009.02.10. 21:42:49

micsoda? gilardino is játszik?

giacinto 2009.02.10. 21:42:57

Ezt a Montolivot ajánlottátok az Interbe ugye? köszi. nem is értem miért nem vesszük meg.

Itáliainagysándor 2009.02.10. 21:43:48

@sporttárs: Én a magyaroknak szurkolok:) Csak, ha jó meccs van azt szeretem nézni, most effektíve nem szurkolok senkinek, csak a tény vitathatatlan jók a Brazilok, az olaszok meg úgy ahogy van gyengék...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 21:44:41

@sporttárs: Montolivo is különösen szar volt. Grosso igyekezett, de ő meg hátul hibázott. De Rossi meg csak magához képest halovány.

A brazilok viszont tényleg szépen játszanak.

Itáliainagysándor 2009.02.10. 21:46:53

Montolivonak volt 3-4 jó meccse a Fioba, kb a jó öreg Cannavaronak is, ugye aranylabdás volt 2006-ban ott a helye... Ha Chiellini nem lenne sérült, szerintem a padra nem férne fel.

Pirlo meg a Milanban is vagy 5-meccse alibizik, egyedül Grosso hajt....

Titi120 2009.02.10. 21:48:51

@popp:
Perrotta is csak a helyet foglalja általában a pályán, arra meg most itt van Gilardino. :)

Kb a félidő feléig azon bosszankodtam, hogy ez a Toni milyen fos már megint a válogatottban, labdához se nagyon ér, erre egyszer csak mutatják a képen Gilardinot ...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 21:53:41

@Titi120: Míg Gilardino elől lóg, mint a here és várja a lasztákat, addig Perrotta keresztül-kasul nyargalja pályát, még amikor nagy hibaszázalékkal játszik, akkor is. Most hétvégén meg újra válogatott formájában játszott.

rizla 2009.02.10. 21:54:49

robinho izmokat szedett magára végre, vagy ő is elkezdett pocakosodni? elég fura a fizimiskája

Titi120 2009.02.10. 21:57:23

"Perrotta keresztül-kasul nyargalja pályát ... "

De labdával általában nem sűrűn találkozik. :P

Rossi mozgáskultúrára tiszta Cassano.

Itáliainagysándor 2009.02.10. 22:01:54

Ez a popp által nagyra tartott olasz védelem 2 passzal zavarba hozható.

De Rossi mellé még egy Romanista favágó:)

Rossit jó látni a válogatottban, Fergie már bánja sztem, hogy megvált tőle.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 22:07:14

Ez az De Rossi pihenjen Aquilani meg játsszon csak.

sporttárs 2009.02.10. 22:11:38

"Ezer éve" először látom Ronaldinhón, hogy élvezi a játékot. Nem azt mondom, hogy úgy is játszik, mint régen, de legalább élvezi. Ez a középső poszt jól áll neki.

rizla 2009.02.10. 22:13:24

luca toni azt hitte kézilabda meccsen van

sporttárs 2009.02.10. 22:13:53

Toni, a kis hamis. :)
Nem baj, nem is igazi egy olasz-meccs érvénytelenített Toni-gól nélkül.

rizla 2009.02.10. 22:14:12

ez az ember nem is tud focizni

nou san trafford 2009.02.10. 22:14:19

@giacinto: most azt mondom, amit te a mu-interrel kapcsolatban: ezt a kijelentést még bánni fogod.

csak te tényleg :)

Titi120 2009.02.10. 22:14:37

Na, ha Toni gólját megadják, akkor cinkelhette volna egy ideig Luciot az öltözőben. :)

Titi120 2009.02.10. 22:17:32

Perrotta is megmutatta a "tudományát", ezúttal is gratulálok neki ...

Itáliainagysándor 2009.02.10. 22:17:59

Na, Perrottának, ha másért nem is egy sárgáért megérte bejönni.

sporttárs 2009.02.10. 22:18:47

Csere: Dani Alves. Szegény brazilok. :)))

Gabez 2009.02.10. 22:19:35

@sporttárs: tényleg a régi Ronnie-t látjuk. Nem is hiányzik Kaká. Kioltják egymást...mint a Milanban.

rizla 2009.02.10. 22:22:25

"tényleg a régi Ronnie-t látjuk"

?!??!
: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

_alerob 2009.02.10. 22:23:53

Bőven elférne ide Del Piero, de még Cassano is. Pirlo mit keres a válogatottban?

Titi120 2009.02.10. 22:24:23

@rizla:
Pedig kár tagadni, ma a fénykorát idézően játszik.Ma.

Gabez 2009.02.10. 22:24:35

@rizla: jaja...

Pirlo nem volt jó, na de Dossena???

sporttárs 2009.02.10. 22:25:09

Hopp, egy-két olasznál elgurult a gyógyszer. Grossót most kellett volna kiállítani, még szerencse, hogy ez egy barátságos, elmaradt a Webb-lap. :)

rizla 2009.02.10. 22:25:31

mondjuk az tény, hogy legalább sokat kér labdába, kár, hogy végül nem lesz belőle soha semmi. meg képes végigfutni a labdával az üres területen kontrából
(iniestának erre jó, ha 5meccsenként van egy lehetősége, múltkor összejött, a vége azonnal gól volt)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 22:26:35

Hál' istennek ezúttal Juan sem sérült meg a brazil válogatottban, pedig szokott.

rizla 2009.02.10. 22:27:23

@Titi120: ronaldinho egy dolgot tud ma már, passzolni. hogy kontránál képes végiggaloppozni a pályán, hogy aztán egy szimpla oldalpasszt csináljon, az engem még nem emlékeztet a fénykorára.
a labdát viszont szépen tartja ez igaz, hoz egy elfogadható szintet a standard középpályás feladatokban (egy ilyen szintű csapatnál).

bög 2009.02.10. 22:28:40

végre bejött pato a kontrákhoz. cannavaróra 10 méteren minimum 4-et ver...

sporttárs 2009.02.10. 22:28:46

Ronaldinhót azért jobbára csak faulttal tudják szerelni, nem is kicsikkel.
Marcelo ezeket a "remek" beadásokat a Realban tanulta? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 22:28:53

Ha megint megsérül Aquilani, akkor tökön szúrom magam.

rizla 2009.02.10. 22:28:55

@Gabez: hát a mai olaszokhoz inkább ne viszonyítsunk semmilyen futballteljesítményt, szomorú lenne, ha ez lenne a mérce

rizla 2009.02.10. 22:30:37

juliusz cézár viszont durva

Titi120 2009.02.10. 22:31:52

@rizla:
Van lendület a játékában, megoldásai nagy százalékkal bejönnek, aki számára csak arról ismerszik meg, hogy jól játszik, ha csinál 8-10 biciklit meg kioszt 4-5 kötőt az szerintem tévúton jár.

sporttárs 2009.02.10. 22:32:09

Ezeket a brazil cseréket, Alves, Pato, direkt az ellenfelek provokálásának tartom. :))

Mondjuk Alves iménti szabadrúgása nem ezt támasztja alá. :))

Itáliainagysándor 2009.02.10. 22:32:50

A mai teljesítményével ez a Romai alakulat szerintem kijátszotta magát Itália válogatottjából.

rizla 2009.02.10. 22:32:52

nem írom le újra.

rizla 2009.02.10. 22:33:45

de OKÉ, ronaldinho visszatért! biztos véletlenül a milanban a kispadon. két éve MINDEN egyes kicsit is jobb meccsénél ezt hallgatom, hogy RÉGÓTA ÉLVEZTE ENNYIRE A JÁTÉKOT, már csak az "újra mosolyog" hiányzik.

sporttárs 2009.02.10. 22:37:22

Mintha nem motiválta volna túlzottan a taljánokat Lippi-féle világcsúcs.
De még egy rossz olasz válogatott is jó szokot lenni, ha másban nem, az ellenfél játékának megfojtásában. A brazilok mégis többnyire azt csináltak, amit akartak.
Ha csak ennyire lesz deffenzív a Dunga-féle válogatott, nem bánom. :))

(Azért mégis kellett nekik Julio Cezar is. Két hatalmas védés. Toninak meg szokás szerint fél tucat helyzet kellene a gólhoz.)

Titi120 2009.02.10. 22:37:51

@rizla:
Nem, nem tért vissza.
Azt mondtam, hogy ma újra fénykorát idézően játszik.
Ne terelj !

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 22:38:07

Nem a szívem csücske a brazil foci, de most örülök ennek az eredménynek. Éljen az Aranycsapat és Sebes Gusztáv!

sporttárs 2009.02.10. 22:41:23

@rizla: Szerintem senki nem állította, hogy akkor mostantól R. majd olyan lesz, mint régen, én biztos nem, már nem lesz olyan. De, hogy élvezte, az feltűnt, mert a Milanban nem ezt látom, már ha játszik egyáltalán.
A csapat játékában pedig elég meghatározó volt.

rizla 2009.02.10. 22:45:40

@Titi120: nem terelek, egyszerűen csak nem értek egyet. a lendület meg a kedv oké, az elegáns és pontos passzoknak meg taps, de a játékában nem volt semmi váratlan, tényleges veszélyt jelentő akcióban meg alig-alig volt benne.
ha attól a fénykorát idézi, hogy nem lassulnak le rajta a csapata támadásai végre, és nem szereli le akárki az értelmetlen tökörészés közben, akkor elnézést.
ezt a játékot a barcában kb gudjohnsen hozza, bár oké, neki nincs ilyen szép mozgása, meg ritkábban passzol sarokkal.

rizla 2009.02.10. 22:49:18

@sporttárs:

"A csapat játékában pedig elég meghatározó volt."

mondom, a standard középpályás feladatokat korrekten ellátta, amit megkövetel egy ilyen stílusú, és szintű csapat. értsd: labdabiztos, viszonylag pontosan passzol. (bár az első félidőben ez nem volt ám így teljesen, a másodikban meg a kinyíló ellenfél ellen kontrából jóval könnyebb dolga volt)

az tiszta sor, hogy egy barátságos meccset a barátaival jobban élvez, mint egy vérre menő tétmeccset, ezen én nem lepődnék ennyire meg.

Titi120 2009.02.10. 22:49:38

@rizla:
"ezt a játékot a barcában kb gudjohnsen hozza, bár oké, neki nincs ilyen szép mozgása, meg ritkábban passzol sarokkal. "

Muhahaha, ezt azért gondolom nem komolyan mondtad ...

rizla 2009.02.10. 22:51:58

@Titi120: teljesen komolyan mondtam. guddy ugyanez, szépen megtartja a labdákat, és leosztja a kreatív embereknek. technikás vízhordás. csak ő nem tud ilyen kereszlabdákat (a sarokpasszt már említettem).

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 22:55:28

@Itáliainagysándor: Hát te húsz-harminc-negyven-ötven percekből jól leszűrted a frankót, de többet nem is vártam. Camoranesi viszont visszajátszotta magát ;-). És ha Juvések formáját nézzük, akkor nem féltem a rómaiakat ;-). Jelezném neked egyébként, hogy az őszi válogatott meccsek közül egyet egy De Rossi dupla a másikat meg egy Aquilani dupla döntött el.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 22:58:35

Ugyan a meccset nem néztem, de R-tól két éve nem láttam játékosra emlékeztető megmozdulást, és életemben is csak nagyon keveset. Át kellene igazolnia freestyle-ba, ahhoz talán még hozzá tud tenni valamit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 23:03:59

@heinrich:

Mondjuk engem ez nemcsak hogy "emlékeztetett játékosra, hanem maga volt a játék, a foci:

www.youtube.com/watch?v=ijR1WX2bLIo

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 23:11:19

@Csöncsön: nem a technikáját vitattam, a videó szavatossága amúgy is lejárt a két évhez képest :),
nem mintha egy zseniális megoldás, vagy a feleslegesen bemutatott öntömjénező labdára-élvezések tömkelege elég lenne ahhoz, hogy valakiből játékos legyen. Nem is lett.

sporttárs 2009.02.10. 23:11:20

@rizla: Nem meglepődésemben írtam. :)

Itáliainagysándor 2009.02.10. 23:12:45

@popp: Camo a sérülése óta ezzel a meccsel együtt összesen 90-percet töltött a pályán, engem nem érdekelnek az eddigi meccsek vagy a múlt, ennyi erővel hívja be Lippi Baggiot!!!!
Az általad egekig magasztalt védelem öreg és gyenge, a reakcióidejük már nem a régi, felejtsük már el a múltat, hogy ez meg ez ekkor meg ekkor jó volt.
Új csapat kell ember, fiatalokkal, és ha tetszik, ha nem a Romai delegátus nem volt éppen a helyzet magaslatán (más se), egyedül Rossi hozott némi lendületet a csapatba...

Remélem azért ennyire elfogult nem vagy, hogy ezt belásd, mert csak nincsenek leragasztva a szemeid...

sporttárs 2009.02.10. 23:13:10

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki:

Toni egyszer azt használta ki, hogy bedobásnál nincs les.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 23:17:25

@heinrich:

Játékos VOLT. Három-négy évig egyértelműen a világ legjobbja.

Aztán kiégett.

Van ilyen.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.10. 23:17:53

@sporttárs: sokra viszi még egyszer az a fiú! :)

egyébként, miután a Bayern-Dortmundot és a mai meccset is kínai kommentárral tekintettem meg, most már biztosan állíthatom, a kínaiak számára Toninál viccesebb dolog nemigen képzelhető el futballpályán, talán csak ha valaki hatalmas gyertyát rúg, esetleg seggreül.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 23:21:40

@Csöncsön: egyszerűen mást értünk játékos alatt. Di Livio a Serie C-ben is játékos volt, R. aranylabdával sem lett az.

sporttárs 2009.02.10. 23:28:01

Na jó, heinrich, ha szerinted Di Livio játékos volt, Ronaldinho meg nem, akkor nem játékoson értünk mást, hanem labdarúgáson.

rizla 2009.02.10. 23:29:56

heinrich ne röhögtesd ki magad. ronaldinhoba annyi zsenialitás szorult, hogy egyszerűen sem neki, sem a csapatnak nem volt szüksége rá, hogy védekezni is próbáljon, meg brusztolni. ki kellett rakni a pályára, és teljesen szabadon engedni, és kész, biztosítva volt a támadószekció effektivitása, az eredménysorát nyilván ismered.
persze most, hogy eltűntek a játékából azok az elemek, amik kiemeltéka mezőnyből, már tényleg csak egy unatkozó freestyler.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 23:31:04

@Itáliainagysándor: Persze ez a mai meccs alapján, mind elmondható, de a második félidőben azért volt már gólhelyzete az olaszoknak is. De ez egyetlen egy tét nélküli meccs volt, úgyhogy fölösleges végrévényes ítéletet hozni. Ráadásul a két válogatott játékosaira nagy feladatok várnak tavaszra, nem csoda, hogy senki nem akart megsérülni.

Egyébként Lippi tudja mit csinál. 2010-re lesz egy átépített csapat öregekkel és fiatalokkal. Az őszi selejtezőkre nem szedhette szét a csapatát, mert kellett az eredmény, hozzányúlt hát világbajnokaihoz, akik közül mondjuk Gilardinoban, De Rossiban simán benne van talán még két vébé is, ahogy Buffonban is.

De szépen lassan tűnnek föl a fiatalabbak, mint Montolivo, Aquilani, Pepe, Rossi. A védelemben ahogy mondtad, ott lehetne Chiellini, ha nem lenne sérült, de már kerettag Gamberini vagy Bonera és Legro sem egy aggastyán.

És van még egy jó pár ifjabb játékos a Serie A-ban akikhez nyúlhat Lippi, gondoljunk csak Aquafrescára vagy Quagliarellára, esetleg Maggiora.

Itáliainagysándor 2009.02.10. 23:32:04

Én értem amit heinrich sugall ezzel a kijelentéssel és teljes mértékben egyetértek vele, Dinho-nak talán valami dekázó vagy ki tud 1 percen belül több brazil kört megcsinálni versenyben kéne indulnia.
Itt nem arról van szó, hogy nem technikás... De a mai futball inkább szól az alázatról mint bármi másról.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 23:37:12

Gondolom heinrich szeme előtt egy technikailag és taktikailag is képzett focista lebeg, aki tökéletesen illeszkedik akármilyen edzői elképzelésbe és csapat szerkezetbe a maga posztján, az ilyet nevezheti ő játékosnak. Erre Ronaldinho még fénykorában sem volt alakalmas, köré kellett fölépíteni a csapatot.

De attól még futball zseni ő, ha nem is játékos.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 23:41:16

@rizla: természetesen nem a brusztolást kérem számon rajta. R (szinte) egész életében abban a tévedésben volt, hogy ő találta fel a futballt. A futball meg bebizonyította neki, hogy ezzel kicsit melléfogott.

Itáliainagysándor 2009.02.10. 23:41:58

@popp: A barátságos meccs talán alkalmasabb lenne a próbálkozásokra, de ezeket akik ma pályára léptek Donadoni ugyan úgy kipróbálta, szóval túl magasra nem tette Lippi ma a mércét, persze nem akartak lesérülni, és a Brazilok? Ők is profi labdarúgók, nekik sincs vége a szezonnak, szóval ez ilyen szinten paradoxon.

Meg mikor próbálgathatna Lippi, ha nem egy barátságos meccsen? Élesben tétmeccsen? Nem hinném...

A játékosok jók lehetnek akiket felsoroltál valóban jók lehetnek Gamberini és Montolivo kivételével:)

Legro már nem egy mai csirke, már a 33.-at nyomja...

rizla 2009.02.10. 23:43:54

"aki tökéletesen illeszkedik akármilyen edzői elképzelésbe és csapat szerkezetbe a maga posztján"

és ilyen játékos létezik? és ez hogy derül ki?

ronaldinho technikailag és taktikailag is képzett, az összes támadó poszton be lehet(ett) vetni.

rizla 2009.02.10. 23:44:30

@heinrich: "R (szinte) egész életében abban a tévedésben volt, hogy ő találta fel a futballt."

?!
érveid is lesznek, vagy maradnak a rébuszok?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 23:46:22

@popp: a zsenialitását sosem vitatnám, de játékos címszó alatt nálam az jöhet számításba, aki meccs előtt saját kezűleg kibokszolja a csukáját. Aki akarja, az érti ezt, elfogadnia persze akkor sem kell.

rizla 2009.02.10. 23:49:14

ezt nemnek veszem.

rizla 2009.02.10. 23:50:00

igaz, vagy-vagy kérdés volt:DDD

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.10. 23:50:11

@rizla: Barca fetisisztaként neked nem hiszem, h ezt el kell magyaráznom. További érvem a karrierje, csak végig kell nézni honnan-hogyan-hova.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.10. 23:51:58

@heinrich: "játékos címszó alatt nálam az jöhet számításba, aki meccs előtt saját kezűleg kibokszolja a csukáját"

Van ilyen is, meg olyan is. Hogy Puhl Sándor mély igazságát idézzem: "ettül szép a fodball".

Vagyis pont attól, hogy egy ilyen laza alak mégis a világ csúcsára tudott föllépni, a világ legjobbja lett, és megnyert mindent, amit focista megnyerhetett; és kiröhögte mindazokat, akik saját kezűleg kibokszolják a csukájukat.

Ez az, amit Di Livio vagy Felix Magath sohasem fog megérteni.

De (és ettül is szép a fodball) Rijkaard megértette...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.10. 23:53:17

@Itáliainagysándor: Tényleg, Legro 33, ezzel most megleptél, én jóval fiatalabbnak gondoltam.

Hát ami azt illeti brazilok sem törték össze magukat a második félidőben. Lippi meg már jó sokszor bizonyított, épp neked magyarázzam?

rizla 2009.02.10. 23:58:20

@heinrich: ne mossuk össze az elmúlt két és fél évet az előtte levőkkel.
de amíg nem vagy hajlandó értelmesen kifejteni a véleményedet, addig nem is nagyon lehet komolyan venni amit írsz.

rizla 2009.02.11. 00:04:01

@Csöncsön: "és kiröhögte mindazokat, akik saját kezűleg kibokszolják a csukájukat."

hogy ez mire akar utalni, azt nem tudom. hogy ronaldinho ne tisztelte volna a játékot, a csapattársait, vagy az ellenfelet, az baromság, nagyon is alázatos, sportszerű csapatjátékos volt. az tény, hogy régen jó formában sem volt a kiegyensúlyozottság szobra, mindig is hangulatember volt, erőteljes lustaságra való hajlammal, de
1: ezt nem sínylette meg a csapata effektivitása, rá kell nézni az eredményekre
2: ennyi erővel a brazil játékosok feléről (vagy talán még nagyobb részéről) el lehetne mondani, hogy ők nem is játékosok. közben meg nyertek 5 vb-t, lol.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 00:09:09

@rizla: senki sem mondta, hogy vedd komolyan. Másrészt mintha egy klasszikus tollából olvastam volna, hogy 2,5 éve kerékkötője minden csapatnak, és a szokásos strandfoci stílusában focizgat. bizonyára ez A Játékos legfőbb ismérve.

Természetesen a labdarúgás, a klubja, az edzője és a társai felé mutatott alázatot, felelősségérzetet hiányoltam belőle mindig is. Görcsös ragaszkodás az önfényezéshez akkor is ha nem megy, bárgyú vigyorgás az arra legalkalmatlanabb pillanatokban, hiszti, bírózás, az öltöző bomlasztása, botrányok, éjszakák, meddig soroljam?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.11. 00:10:53

@rizla:

Természetesen nem arra célzok a "kiröhögés" szóval, hogy ne tisztelte volna az ellenfeleket, vagy akár csapattársait. Ez egy tiszteletteli, szeretnivaló, épp azért, mert őszinte kiröhögés volt.

Egy jelenség, aki valószínűleg milliókkal szerettette meg a focit.

De ez megintcsak olyasvalami, amit Di Livio vagy Felix Magath sohasem fog megérteni; Rijkaard viszont ráérzett, hogy van ebben a srácban valami. És világklasszist csinált belőle.

Az utóbbi húsz év nemzetközi focijának legszebb története volt, tragikus bukással.

rizla 2009.02.11. 00:12:39

amit írsz, az mind igaz. az elmúlt 2 szezonra. a személyisége valószínűleg nem bírta el a terhet, hogy profi játékos legyen. mondom, régen is hangulatember volt, aztán jó hamar kiégett.
de amit előtte produkált, azt kár emiatt elvitatni, szimpla hülyeség. a győzelemért és a csapatért játszó és hajtó csúcsjátékos volt, ameddig képes volt magáraerőltetni (vagy mások képesek voltak ráerőltetni) a profi élfutballal járó kötelezettségeket.

rizla 2009.02.11. 00:13:25

heinrichnek ment ez persze

rizla 2009.02.11. 00:15:29

@Csöncsön: "Rijkaard viszont ráérzett, hogy van ebben a srácban valami. És világklasszist csinált belőle. "

világklasszis volt már, mielőtt a barcába ment volna. odament, és egy csapásra kurva jól játszott. szó nem volt arról, hogy csinálni kellett volna vele valamit. természetesen kellett a barca színvonala, kultúrája, és hozzáállása a játékhoz, hogy kibontakozhasson, dehát ez triviális: nyilván olyan játékosokat kell venni egy csapatba, akik illeszkednek annak a stílusába.
a VB-győztes braziloknál is az egyik legjobb volt már, ő volt az agytröszt ronaldo és rivaldo mögött.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.11. 00:23:42

@rizla:

Én úgy emlékszem, hogy egy elég jó játékos volt a PSG-ben, aztán Barcelonába ment, és szárnyalni kezdett.

Persze a PSG nemigen volt szem előtt. A 2002-es vébét mindenesetre sokkal inkább Ronaldo és Rivaldo hozta a braziloknak, emlékeim szerint. Szóval akkor még nem volt az, aki később lett, és én ebben a változásban viszonlag nagynak látom Rijkaard szerepét. (Igaz, talán a bukásában is.)

rizlaa 2009.02.11. 00:34:28

ronaldo és rivaldo lőtték a gólokat, ettől még ronaldinhot a VB 4. legjobb játékosának választották..
kellett a barca, ahogy most dani alvesnek is kell, de túl sokat dolgozni rajtuk nem kellett, csak biztosítani a lehetőséget a további fejlődésükre
ronaldinho már azelőtt fantasztikus volt, hogy a barcelona elkezdett volna jól játszani rijkaard keze alatt.

egyébként ha valakinek, henk ten caténak tényleg nagy szerepe volt ronaldinho világelsővé válásában, ez nyílt titok. ő foglalkozott személyesen a legtöbbet a brazil munkájával, ő hajtotta a leginkább.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.11. 00:38:59

@rizlaa:

Henk Ten Cate említése jogos. De Henk Ten Cate nem ment volna semmire Rijkaard nélkül.

Rijkaard szerintem sokak által alulértékelt edző. Hollandiából is ő csinált utoljára érmes válogatottat komoly versenyen.

rizla 2009.02.11. 01:01:10

jó, de nem ez volt a téma

Itáliainagysándor 2009.02.11. 09:15:29

@popp: Tudom, ezért volt csalódás a tegnapi produkció, csak lesz jobb, bár ennél rosszabb is nehezen lehet.

sporttárs 2009.02.11. 13:51:28

Én roppantul kedvelem Heinrich írásait, sőt, Vidi-szurkolóként őt magát is :)), de azért tegnap este óta ezen a talált példáján röhögök (bocs, Heinrich!).
Di Livio és Roanldinho... Pláne előbbi javára...

Hát kérem, akkor már mégis inkább Rostás Sándor. Ő legalább magyar volt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 14:01:44

@sporttárs: Jelzem, ha emlékezetem nem csal, Rostás végül a síküveggyárban vezetett le, és még játszottam is ellene a stécével :)

Ha végigolvastad a thread-et, akkor láthattad, hogy 'a labdarúgás, a klubja, az edzője és a társai felé mutatott alázatot, felelősségérzetet hiányoltam belőle mindig is' - ebből a szempontból állítottam szembe Di Livióval, nyilván a játék összes elemében jobb volt R. Lehet egyszerűbb lett volna azt írnom, h én nem kedvelem, soha nem is kedveltem, persze a zsenialitását nem tagadom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.11. 14:15:56

Én általában a brazil focit nem kedvelem, de Ronaldinho például értelmet adott neki számomra.

Ugyanígy Ronaldo is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 14:16:35

@sporttárs: Rostás Sanyi öldöklő harcot vívott Szeibert Gyurival ("Szeibert szögből jár a szabadrúgás az MTK javára"). Engem a Honvéd drukkert azért érdekelt olyannyira dolog, hogy még ma is emlékszem rá, mert az isteni Döme volt a harmadik érdekelt a versenyfutásban és tavaszra már biztos volt, hogy kedvenc csapatom a Honvéd három év után elveszíti a bajnoki címét. A gólkirályságra viszont volt az esély, és Döme ki is használta. A csalódott Szeibert le is szögezte, hogy ha Verebes vele rúgatja a tizenegyeseket, akkor most ő lenne a gólkirály.

Végül egy találós kérdés az olyan öreg rozmárokhoz, mint Spori és Heinrich: Kábé hova kell letenni a zsugát, ha Szeibert-szögből vállalkozunk szabadrúgásra?

Tehát inkább Szeibert, mint Rostás, de leginkább Gregor.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.02.11. 14:23:53

@popp: Rostás kb. kétszáz éves volt, mire én ifistaként találkoztam vele, szóval a Szeibert szög számomra rejtélyes.

Bár a Kohut és Csikar szöget tudom értelmezni :)

Titi120 2009.02.11. 14:47:23

@rizlaa:
"egyébként ha valakinek, henk ten caténak tényleg nagy szerepe volt ronaldinho világelsővé válásában, ez nyílt titok. ő foglalkozott személyesen a legtöbbet a brazil munkájával, ő hajtotta a leginkább. "

Most belegondoltam, hogy egyik nap Egressy Gabi, a másikon meg Ronaldinho a hollandnak ... :)

@heinrich:
" ... és még játszottam is ellene a stécével "

Nicsak, starjáni vagy -e ? :o)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.11. 15:09:16

@heinrich: akkor sporira vagy montira marad a válasz.

sporttárs 2009.02.11. 22:11:40

@popp: Fogalmam sincs, azt tudom, hogy nagy lövőereje volt, az egyetlen gólja, amit helyszínen láttam sajnos egy Vidinek (kérem: a nagy, uefás Vidinek!, vagy az előző szezonbelinek) lőtt volt a Czabán Samu téren, a Volán színeiben. Az kurva nagy gól volt, sajna.
Sőt, lehet, hogy lőtt ott még egyet. Kikaptunk 3-0-ra, egy Volántól...

A tippem, hogy jobbkötő, kaputól 20-25 méter.

Rostás Sándor pedig példakép. A Magyar Mentalitás példaképe. Fehér kesztyűjét sosem feledjük.
Bizonyos pletykák szerint a keleti határszélhez visszaköltözvén manapság női munkaerőt dolgoztat férfiak örömére. De szerintem ez aljas rágalom.
süti beállítások módosítása