Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, I. forduló - Jól szórakoztunk a pénzünkért

2008.08.19. 04:11 heinrich

Szavunk sem lehet, minden kincstári optimizmust és egyéb pártoskodó jóindulatot félretéve mondhatjuk, kiváló fordulóval kezdődött a Bundesliga, az új edzők bemutatkozásával is elégedettek lehetünk. Azzal meg különösen, hogy az egyre ínségesebb időkben (TV6 – BL, Eurosport2 – PL) öt darab bundás meccsnek örülhetünk/hétvége. Az elsők között indult a szezon, jó szívvel arra bíztatunk mindenkit, hogy ritmusban kapcsolódjon be a küzdelmekbe, mert az ugye van rogyásig. A tavalyi évhez képest elmaradnak a jóslatok, az összefoglalókat kedd reggel lehet majd felütni, míg hétközben ad hoc posztokkal szórakoztatjuk a nagyérdeműt.

(…)
SPOX: Mi az, ami zavarja?
Hoeneß: Bosszús vagyok, mikor hetente egyszer elmegyek tankolni. Az olaj-maffia kifacsarja a pénzt a zsebemből, és futballistákba invesztálja. Az egekig bűzlik ez az egész, és ez alól Mr. Abramovics sem kivétel.
SPOX: Ezek szerint nem a barátai között tartja számon…
Hoeneß: Nem. Ez a maffia uralja az egész világot, és manipulálja az olaj árakat. Ezt nem fogom tovább tűrni. 
SPOX: Mit tud tenni ellene?
Hoeneß: Meg kell vernünk a Chelsea-hez hasonló klubokat. Az módfelett örömteli lenne.

Bayern München – Hamburger SV 2-2
Ez a kis riport-részlet is sokat elárul a bulldog-természetű Hoenessről, aki egyébként a játékosokkal szemben sem különösebben elnéző. Schweinsteigernek például áperte megmondta, ha nem hozza a válogatottban mutatott játékát, nem fogják meghosszabbítani a szerződését. Ezt persze merő porhintésnek, pszichológiai unga-bungának minősítjük, de hogy a bogár ott van Basti fülében, az biztos – ezúttal 12 perc elég volt neki, hogy annyit rúgjon, mint az egész tavalyi szezonban. A HSV továbbra is változatlan lelkesedéssel hordja a mumus-jelmezt, és nem bír kikapni a BM-től (erről bővebben később), hiszen a Bundesliga nyitányán Schweini és Podolski góljait Guerrero (Luciónak csak a szemöldöke emelkedett a perui mellett) és Trochowski meg tudta kontrázni - nem mellékesen valaha mindketten a Bayernben játszottak.

Elfmeterschießen
Mathijsen kezezésénél még elmaradt a tizenegyes, de később szintén az ő munkássága nyomán Podolski lőhette a meccs első büntetőjét, majd egy kísértetiesen hasonló eset után egyenlített Trochowski. Ez önmagában nem lenne különösebben érdekes, de a körülmények megérnek egy gondolatotsort.

Nyilván, a régi idők focija, amikor a becsúszás meg a taktikai fault még ismeretlen fogalom volt, már nem fog visszatérni, nem is hiányoljuk. De valahol a férfias küzdelemnek is meg kell húzni a határát, mielőtt fociban is megszokott dolog lesz a védő kezében maradó herezacskó, mint azt a vízilabdából ismerhetjük. Ami szabálytalan, azt le kell fújni. Ha meg tizenegyes, akkor tizenegyes. Egyszerűen azért, mert a rengeteg – mostanra teljesen elfogadottá vált – fault, könyöklés, tusakodással egybekötött mezráncigálás és a szögleteknél jelentkező belharc – öli a szépséget, és egyben lassítja a játékot. A védőket le kell szoktatni arról, hogy pavlovi reflex legyen a gégeütés.

Végletes következtetéseket már csak azért sem lehet levonni, mert a müncheniek minden csapatrészéből hiányzott a legfontosabb játékos, emelkedő számsorrendben Kahn, Demichelis, Ribéry és Toni. Ha úgy nézzük, hogy a pénteki csapat képes három klasszissal jobban játszani, megint csak nem látjuk veszélyben a bajnokságot. Viszont megjelenhet az eredményekhez társuló jó játék is, amit Hitzfeld konkolyként gyomlált ki az Allianz arénából.

A védelem Rubik-kockaként variálható a széleken, ráadásul Sagnol, Lahm vagy Lell a támadásokat is érdemben tudja segíteni. Viszont Demichelis mellé meg kell találni a legmegbízhatóbb társat, mert van Buyten nem egy megnyugtató alternatíva, Brenóról egyelőre nincs látleletünk, Lucio meg csak nem játszhatja végig a komplett szezont. Az argentin sérülésére jobb nem is gondolni, de összességében elmondható, a Bayern védelem közepétől függ az idei szezon élességének mértéke.

Egy sorral előbbre a Milan védjegyeként elhíresült gyémántnak szavazott bizalmat Klinsi, mégpedig van Bommel – Kroos tengellyel, Schweini – Zé Roberto szárnyakkal. Az igaz elismerés szavait akkorra tartogatjuk, mikor az öreg Zé helyén látjuk viszont Ribéryt, és nem Kroos kárára kerül majd csapatba – ez a felállás az idegenbeli BL meccsek kivételével megállhat, ezért is fontos a jól záró védelem.

A győzelem ugyan elmaradt, ettől még pozitívan lehet értékelni Klinsi bemutatkozását, és ezt tesszük Martin Jol esetében is. Az a HSV, amelyik nyolc meccsen nem szerzett gólt a bajnokság záró szakaszában, most 0-2-nél sem rogyott össze, pedig immár az önmaga bálványába szerelmes van der Vaart nincs köztük. Saját mércéjükhöz képest kimondottan ötletesen támadtak, a gólok mellé két kapufát is lőttek – mindenképp jogos az iksz.

Az egy pontnál is több bizakodásra adhat okot a Zidan – Petric csere realizálása. A jobb üzletet kétségtelenül a HSV csinálta, hiszen az egyiptomi jobbára a padon porosodott a HSV-nél, míg Petric a Borussia legjobbja volt tavaly. A kimondatlan kérdésre elsősorban az a válasz, hogy Klopp már a Mainzban is együtt dolgozott Zidannal, aki azóta sem tudta megközelíteni az ott mutatott teljesítményét. Petric beszerzésének további hozadéka, hogy a horvát válogatottban is együtt játszik Olic-csal, minden bizonnyal itt is meglesz az összhang.

Bayer Leverkusen – Borussia Dortmund 2-3
A nyitómeccshez hasonlóan itt is két új edző feszült egymásnak – a kissé érthetetlenül érkező Labbadia és a nagyon is indokolt Klopp, részünkről viszont Hajnal volt a fókuszban.

Már az éved elején essünk túl a nehezén – nem jósolunk nagy szezont sem a BVB-nek, sem Hajnal Tamásnak, ami valahol szorosan össze is függ. Tesszük ezt annak ellenére, hogy most egy egészen kiváló, tipikus Bundesliga meccsen nyertek idegenben, és Hajnal gólpasszt is adott. De ez a gólpassz nekünk valahogy szimbolikus, lévén egy esetleges, az ötösön belülre lőtt szögletből született. Aggályaink a következők.

Az ő posztja megköveteli, hogy egész évben kiemelkedő teljesítményt nyújtson, hiszen szellemi vezérként jó részt rajta áll vagy bukik a csapat támadójátéka. E mellett, egyénileg is hoznia kell magát, cselekkel, átlövésekkel, kiharcolt szabadrúgásokkal – mindezt megnövekedett figyelem és elvárások mellett, ami nem biztos, hogy kompatibilis a jó-kisunokám karizmájával. Meccsenként két-három lövést, hat jó és három rossz cselt várunk tőle, egyszóval egyénileg sokkal többet. Senkit nem érdekel, ha nem jönnek be, de azt akarjuk látni, ahogy a felelősséget vállalva, önbizalommal telve próbálkozik, mutatja magát, mozgatja a csapatot.

Temessen maga alá a fikagörgeteg, ha minden mozdulatával rácáfol ezekre a szavakra, örömmel állok elibe. Ez ugyanis azt jelentené, hogy van egy kiváló irányítója a magyar válogatottnak, más pedig a történet szempontjából minket nem érdekel. Nem kérdés, el kellett fogadni a BVB ajánlatát, ez élete lehetősége. Az sem baj, ha nem sikerül, csak vállaljon minél többet, és elsősorban mentálisan próbáljon felnőni a feladathoz.

Arminia Bielefeld – Werder Bremen 2-2
Ha a HSV – BM reláció kapcsán mumust emlegettünk, akkor a Bréma-Bielefeld vonalon is meg kell tenni. Két éve a bajnoki címért folyó versenyben kaptak ki 3-2-re az Arminia otthonában, tavaly egy sovány 1-1-re futotta, most meg Wichniarek – Rosenberg különpárbaj után iksz. Jellemző a Brémára, hogy a 80. percben megszerzett vezetésüket egészen negyven másodpercig sikerült is foggal-körömmel védeni.

Schaaf, aki lassan Davy Jones módjára válik eggyé a klubbal (eddig 36 év a Werdernél), érezhetett valamit, hiszen a szezont megelőző sajtótájékoztatón különös vehemenciával beszélt a nehéz diók feltöréséről, mondván, nem engedhetik meg maguknak, hogy annyi pontot hullajtsanak, mint tavaly. A szezon akkor ment el 100%-ig, mikor Diegót három meccsre meszelték el Kyrgiakos felöklelése (s mi örvendtünk neki vala) miatt, nélküle a Bréma képtelen volt nyerni, csakúgy mint most. Erősítés címszó alatt most előásták a londoni lebujokban kesergő Pizzarót, aki a hátsó ajtót használva, tékozló fiúként térhet vissza a Weserstadionba, és ezzel együtt az európai porondra. Marco Bode ünnepelve, mi szkeptikusan fogadjuk. Cipőt a cipőboltból, dél-amerikai csatárt Brazíliából, esetleg Argentínából. Wiese meghívót kapott a válogatottba, kész téboly. Biztos kellett a bohóc a keretbe, ha már az öreg Jens visszavonultatta magát.

Schalke 04 – Hannover 3-0
Tökéletes folytatása a tavalyi szezonnak. A Schalke, aki fölényesen nyerte volna az előző bajnokságot ha csak 45 percig tartanának a meccsek, most megint hengerrel nyitott és hét perc alatt kétszer is betalált. A másik védjegyük a pontrúgás utáni fejesgól – ezt sikerült Husztiéknak is eladni háromszor (Kuranyi 2, Bordon), csak a jó ég tudja mire készültek, ha erre nem. Kajla egy csapat a Hannover, képtelenek bármilyen taktikai utasítást betartani. Az általunk örökösen ostorozott Rakitic két gólpasszt is adott, de pontrúgásból – ami csak felet ér. Viszont az új edzők közül Rutten is megérdemel egy pacsit, gyakorlatilag három csatárral nyomták végig a meccset, de ezt tőle el is vártuk.

Karlsruher SC - Bochum 1-0
A KSC már megint kezdi az egy nullákat, ami tavaly is a fő fegyverük volt, pedig Hajnal, Reinhard és Eggimann távozásával az egész ligában ők gyengültek a legtöbbet. A Bochum ellenben képes volt megtartani Sestakot, de ezúttal csak egy kapufát ütött az utolsó percekben.

Cottbus – Hoffenheim 0-3
Az évek során hat, azaz hat feljutást produkáló Hoffenheim nem tréfál az első osztályban sem. Újonc ellen sosem szerencsés kezdeni, a Rangnick banda igazolta is a régi tézist és a Kaiserslautern legszebb napjait idézve a tabella élére állt. Persze a bajnoki címre nekik nincs esélyük, hiszen egy Löw Zsolt nem tesz ki egy Szűcs Lajos – Hrutka Rudi párost. A tavalyi szezon a KSC-ről szólt, ez valószínűleg róluk fog. Ha megy majd nekik, akkor azért, ha meg nem, akkor azért. Hiába, nem csak nálunk, de a németeknél is büdös a pénz, de ez őket ritkán szokta izgatni. A lehetőségeikhez képest igazából csendes, de annál serényebb munka folyik a klubnál, ahol brazil tehetségek felkarolásával és az Arsenal utánpótlás rendszerével tervezik a jövőt.  A csapat mögött  Dietmar Hopp (a SAP AG alapítója) és 1.4 milliárd dollárja áll.  

VfL Wolfsburg – 1. FC Köln 2-1
Magathnak megint sikerül 28M euró seggére verni, összesen 14 új játékos került a klubhoz, úgy látszik ő a kényszeres csapatépítő. A nagyját a Palermótól érkező Zaccardo-Barzagli páros vitte el (7+14M), mégis két másik szerzeményről szólt a meccs, ugyanis a Stuttgarttól érkező Gentner és a Marcelinho pótlására igazolt Misimovics (büdös volt a másodosztály) fordította meg a meccset. Ha csak fele olyan gyalázatos lesz az őszi szezonjuk, mint tavaly, akkor bőszen ostromolhatják a BL helyek kapuit.

Mönchengladbach – Stuttgart 1-3
Az idegenben rendszerint arcpirító játékkal virító ficsúrok negyven perc alatt ötvenezer drukker vasárnap délutánját tették tönkre, miután lemosták a gyepről a nagy visszatérő Borussiát, elsősorban a Heimeroth kapus (?) vezette védelemnek köszönhetően, amely szemmel láthatóan még wiesbadeni rohamokra van berendezkedve. A Stuttgart legnagyobb fegyvere az lehet az idén, hogy Fernando Meirát rálőcsölték a Galatára, ráadásul Boulahrouz személyében kiváló társat találtak Magnin mellé a védelem szélére (bár most egyikük sem játszott), Lehmann megszerzése már csak hab a tortán.

Eintracht Frankfurt - Hertha Berlin 0-2
Kilenc év után először bírt szezonnyitó meccset nyerni a Hertha (természetesen mindkét bekapott gólt Kyrgiakoson kérjük számon), aki továbbra is a brazil importot erőlteti, ezúttal a hangzatos nevekből álló Kaká, Ciceró, Rodnei trió formájában, de az arctalanságból való kitöréshez ennél többre lesz szükség. Pajánk nem lépett pályára.

Ha a felforgatott csapat nem is, a közönség még mindig nagyon rendben van Frankfurtban.

Zárásként a már említett HSV veretlenségről, ez lesz itt a betevő-trivia rovat.

A Hamburg negyedik meccsén sem kapott ki az Allianz Arénában (két győzelem, két iksz), ezzel továbbra is az egyetlen csapat, amely a Bundesliga küzdelmek során veretlen a Bayern otthonában. Ebből a megfontolásból, így néz ki az Arena, ha a HSV ellen játszik a München:

és így, ha már egy legyőzött ellenféllel szemben (Bundesliga):

 

75 komment

Címkék: német videó bundesliga h összefoglaló bayern münchen werder bremen schalke

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr28622387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rizla 2008.08.19. 06:33:51

"Már az éved elején essünk túl a nehezén – nem jósolunk nagy szezont sem a BVB-nek, sem Hajnal Tamásnak, ami valahol szorosan össze is függ."

nonszensz.
hajnal az összes felkészülési meccsen a dortmund legjobbja volt, már most oda van érte mindenki amott. hú, az első meccsén csak szögletből adott gólpasszt, ez tényleg felháborító. nyilván rajta múlt, hogy a szerencsétlen valdez simán kihagyta a brilliáns indítását.
a felesleges, pesszimista károgás nonpluszultrája, amit ebben a posztban előadsz. a tények: hajnal nem egy ismeretlenül befutott senki, gyakorlatilag félig német. a hátán vitte a kaiserslauternt, a karslruhét, és minden körülmény tökéletesen adott ahhoz, hogy a dortmunddal se legyen másképp. a véleményed elfogadható lenne, ha sorakoznának mögötte érvek. de neked mindössze annyi van, hogy ez a gonosz, felelőtlen, bátortalan, gyámoltalan hajnal mindössze egyetlen darab gólpasszt tudott adni eddig 1 meccs alatt a ligában, és azt is szögletből.
ez most mi? megijedtél, mert az összes eddigi meccsén a dortmundban csillogott, most meg EGY DARAB GÓLPASSZ? ha az előző meccsen betalál, akkor a következőn kettőt kell lőnie? vagy mi?

a válogatottat idekeverni pedig végképp inkompetencia. az előző zseniális szezonjában a ksc-ben tündökölt, a válogatottban pedig messze nem érte utol magát (bár egyáltalán nem volt rossz, mint azt sokan próbálják beállítani), szóval semmi jel nem mutat arra, hogy nagyon szoros összefüggés lenne.

rizla 2008.08.19. 06:37:56

egyébként aranyos, hogy nem valami bombameccsel kezd a bundesligában (bizony a legnagyobbak sem játszanak kiemelkedően az összes meccsen), és egyből szó esik róla, hogy jaj-jaj, nem lesz jó. de érdekes, amikor kapásból trófeáért játszottak a bayern ellen otthon, és szétalázta a kínosan vigyorgó klinsmann hisztis kirakatcsapatát, akkor egy szó sem esett róla, pedig pontosan úgy játszott, amiről te itt magadbaroskadva álmodozol.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.19. 10:06:11

Tipikus rizla féle érvelés, 'csak arra emlékezem, ami az én igazamat támasztja alá'.

Egyrészt a felvetés nem újkeletű:
nst.blog.hu/2008/06/01/magyar_valogatott_eszmefuttatas?fullcommentlist

Másrészt:
'az előző zseniális szezonjában a ksc-ben tündökölt, a válogatottban pedig messze nem érte utol magát'

Erről beszélek. 'az előző zseniális szezonjában a ksc-ben tündökölt, a válogatottban pedig messze nem érte utol magát' - Nem érte utol magát? Honnan, miből?

Mint a posztban is van, ne a másodosztály, meg a KSC legyen a mérce, engem sokkal jobban aggaszt, hogy például a horvátok ellen (ami még mindig csak barátságos meccs), egyetlen alkalommal nem fordult kapu felé - bár akkori kommented szerint ez 'lehetetlen' volt... szerintem meg marhára nem.

A válogatottbeli játéka érdekel, nekünk az édesmindegy, hogy mit nyújt a BVB-ben.

Azazello007 2008.08.19. 10:09:19

"A válogatottbeli játéka érdekel, nekünk az édesmindegy, hogy mit nyújt a BVB-ben."

Hát lehet, hogy nektek édesmindegy, de valószínűleg a többségben nem; sőt, részemről legalább ugyanannyira érdekel, mit nyújt Dortmundban (ha nem jobban...)

Azazello007 2008.08.19. 10:09:57

mármint "többségNEK" persze

Quentin Montargis-ból 2008.08.19. 12:00:46

Érdekes, Klinsi Bayernjében nincs megtiltva Lucionak az előrekalandozás, mint ahogy Hitzfeldnél és Magathnál volt. Egyszer-kétszer majdnem baj is lett belőle.

Nem látom Petric leendő helyét a HSV-ben. Olichoz hasonlóan ballábas, nem középcsatár alkat. A center nyilván Guerrero lesz, mellé kerül az egyik horvát. Vagy ha VDV egykori posztjára akarja besúvasztani Jol, akkor egy De Jong, Jarolim - Trochowski, Petric, Olic - Guerrero sort tudok elképzelni.

A Werdert nem érzem elég erősnek sajnos. A védelem több helyen lyukas (balbekk?), középen Baumann öregszik, lassul, plusz hiányzik a 2 évvel ezelőtti Borowski. A csatársor meg tele van "nem rossz, de..." kategóriájú emberekkel.

paya 2008.08.19. 12:38:45

hölgyek, urak! lehet jönni tippelni! az első forduló ugyan már lement, de visszavan még sok, így bárkinek lehet esélye!
www.tippjatek.hu - játék, tét nélkül

Real of a26 2008.08.19. 12:56:41

"(természetesen mindkét bekapott gólt Kyrgiakoson kérjük számon)" ,annak ellenére is hogy már rég nem itt kergeti a bőrt....Remélem ezt akartad írni Heinrich,különben elég nagy járatlanságról teszel tanubizonyságot.
Pantelic meg most is kiváló volt, Ebert sem sokkal maradt el tőle róluk miért nem esett szó? És ha már brazilok akkor nem a három zsenge importot kellett volna felhozni "jóarcoskodásból",hanem Raffaelt aki csak simán gólt szerzett,de úgy látszik ez ide kevés a postba kerüléshez

Szvsz idén Stuttgart,Schalke tuti dobogós Werder mehet a levesbe ha tényleg eladják Diegót.Bayern nagyon erősnek tűnik sajna....

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.19. 13:03:30

Kyrgiakos-nak története van itt az NST-n, a rövid változat az, hogy nemszeretjük.

Az valóban igaz, hogy még Raffael tűnik a leghasználhatóbb brazilnak, de ezt már tavaly leírtuk párszor, ezért sem került most ide. A stuttgarti dobogó merész, bár én nem tiltakoznék ellene.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.08.19. 14:31:46

a cimmel en egy kcsit vitatkoznek:

En ugyanis 6 €-t fizettem a sörert, es ezert egy gyengus döntetelennel szurtak ki a szememet Jürgenek..raadasul eleg szuros szemmel neztek ram a pub-ban, amikor kiderült, hogy a Bayernnek szurkolok ... ;))

ps: mar nagyon itt lenne az ideje, hogy egyszer izekre szedjük ezt a szemet hamburgot ..nehogymää! :)

Lojzi_ 2008.08.19. 18:54:26

Dortmundban Hajnal szerintem változást fog hozni, így szürke középcsapatból idén sárga középcsapattá válhatnak.
A srác Karslrhe beli teljesítménye több volt, mint meggyőző tavaly és nem látom okát, hogy idén ne tudjon a Bundesliga legjobb középpályásai közé emelkedni.
Ettől függetlenül meglepetésemberként könnyű volt gyűjteni a jobbnál jobb osztályzatokat és értékeléseket. A sztársággal bizony az is együtt jár, hogy az elvárások is megnőnek. Ha valaki Diegoval és Riberyvel küzd a legjobb irányító posztjáért, akkor úgy helyes, hogy tőle sem elég, ha szimplán jó megoldásokat hoz. Jó pontszámért, mert a forduló válogatottjába kerülésért a Dortmund irányítójaként már nem elég egyszerűen néhány meccsen jól játszani. Minden meccsen kell egy-két klasszis megmozdulás is és rengeteg gól is.
Ha megcsinálja, akkor a Dortmund mindenkinek kellemetlen ellenfél lesz, még akkor is, ha az aranyért nem szállnak versenybe.

A Wolfsburg lesz még érdekes számomra. A támadójátékuk tavally is kiváló volt, szinte minden meccsen betaláltak, és a legtöbb gólt szerző csapatok között végeztek. A baj a rengeteg kapott góllal volt, amit Magath ragyogó igazolásai szerintem helyre fognak tenni. Ha kijön a lépés, akkor a Wolfsburg már most harcba szállhat a BL helyekért. Inkább, mint a Stuttgart, vagy a Hamburg. Azt meg nem lehet nem észrevenni, hogy a Volkswagen Gruppe komolyan gondolja, amit gondol, mert évi 30 millió a rendelkezésre álló keret. Ha ezt tartják, akkor a Wolfsburg a következő években meghatározó csapat is tud maradni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.08.19. 19:11:32

Én a Hoffenheimra is kíváncsi leszek. Rangnick szerintem kiváló edző.

Real of a26 2008.08.19. 20:05:44

Én meg pontosan a Stuttgart-ot érzem erősebbnek a bl helyekért folyó küzdelemben.Die Wölfe nagy lutrik számomra(bár a szivecskés mezük nagyon "egyedi" hogy mást ne mondjak:),ettől még nem fogom megszeretni őket.

Érkezett Zaccardo, Barzagli akik nekem kb Benaglioval egy kategória.Értem ezalatt ,hogy a többség vb-ről meg eb-ről ismeri őket, így aztán sokkal jobban hangzik a nevűk a csapatösszeállításokban,mint holmi niemandoké.(pl vajon hányan ismeri idehaza Arthur Bokát akit az Eurosport sokáig csak Roby Carlos utódként emlegetett?Osorio se rossz csak talán kevésbé ismert ,és még ha ehhez hozzáadjuk Boulahruzt,Magnint akkor bizony ütős az a stuttgarti védelem is.Közzéppályán Hitzlsperger,Bastürk klasszis ráadásol én személy szerint sokat várok idén Khedirától is .Csatársorban Grafite mindent üt tök mindegy melyik Stuttgarter Sturmmal(bocsi a szóviccért) hasonlitsuk is össze. Lehmann és a tapasztalata idén még többet ér a svájci tehetségénél,ugyanakkor Magath becsukott szemmel is jobb edző Veh-nél. Szoros küzdelemben én inkább a Stuttgartot hirdetném ki győztesnek, persze ha abból a wolsburgi 300 misiből csöppen egy kis a sporiknak is akkor ....
Hajrá Stuttgart!!!

rizla 2008.08.19. 20:43:35

heinrich:
úgylátom tényleg tipikus rizla féle érvelés volt, kristálytiszta, és sérülést okoz.

leszarod mit nyújt a bvb-ben? ez egy bundesliga post, én úgy látom.

ne a ksc legyen a mérce? tehát szearinted ksc-ből KÖNNYEBB a bundesliga legjobb játékosai közé verekedned magad, mint a dortmundból?

bravo!
: DDDDDDDDDDDDDDDDDD

rizla 2008.08.19. 20:45:04

egyébként neked kéne érvelned. leírtad, hogy hajnal és a bvb szezonja szar lesz, az érvek pedig hiányoznak.
én nem mondtam, hogy jó lesz, én csak nem értem, hogy miről hadoválsz.

rizla 2008.08.19. 21:01:23

lojzi: "Ettől függetlenül meglepetésemberként könnyű volt gyűjteni a jobbnál jobb osztályzatokat és értékeléseket."

aha. nyilván könnyű úgy a kanadai táblázaton előkelő helyezést elérni, hogy a csatárok, akiket labdával kell tömni, csontbénák.
nyilván sokkal nehezebb lesz dortmundban, ahol más is tud focizni.

amiket írtok, annyira légbőlkapott indoklások, hogy fáj. tudom ciki, hogy mindig 3 kommentben írom le amit gondolok, de amikor az alaptalan szakértés támad, akkor én sokkot kapok.
esküszöm, mintha itt senki sem látta volna hajnalt a bundesligában játszani.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.19. 21:09:20

Lojzi kb. leírta, miért könnyebb egy kiscsapatból kitűnni, ezt most megspórolom.

Valóban Bundesliga poszt, ettől még írhatok Hajnalról, aki számomra elsősorban válogatott, másodsorban BVB játékos. Örülök, ha jól megy neki a KSC-ben, de Buzsáky-t követelem a válogatottba, ha azt látom, hogy zsinórban lealibizze a meccseket.

A BVB pedig jó eséllyel azért lesz gyenge, mert mind a játékoskerete, mind a játékosok taktikai érzéke a Bundesliga átlagán aluli, és most kineveztek egy nulla B1 tapasztalattal rendelkező edzőt a tavalyi káosz tetejére.

Hajnal is sokat köszönhetett magának a KSC a játékstílusának/rendszerének, amit itt majd nélkülöznie kell, ellenben az elvárások nagyobbak lesznek.

Real of a26 2008.08.19. 21:10:48

Nah ez szép! egy előző postban még sokan itt keseregtek hogy miért nincs Bundesliga üveggömb.16 komment/nap ebből nekem az jön le hogy a itt Bundesliga néhány fanatikuson kívül senkit sem érdekel.Jól van ez csak, akkor nem kell hőbörögni!

rizla 2008.08.19. 21:43:14

heinrich: egy kiscspatból valóban könnyebb kitűnni, nem írtam, hogy nem így van, DIREKT nem ezeket a szavakat használtam, mert tudtam, hogy erre lecsapnál, és tessék, még így is.
kiscsapatból elérni, hogy a bundesliga játékosok a legjobb 5be válasszanak, szerinted szintén könnyebb??
kiscsapatot a szezon végéig felsőházban tartani könnyebb?
kiscsapatból kiváló assist mutatókat produkálni könnyebb?

"Valóban Bundesliga poszt, ettől még írhatok Hajnalról, aki számomra elsősorban válogatott, másodsorban BVB játékos."

de ember, te azzal próbáltál kibújni az alól amit írtam, hogy leírtad, hogy nem érdekel a dortmund, mindezt egy bundesliga posztnál! ez most mi?
bazmeg, akkor minek írsz róla?

rizla 2008.08.19. 21:46:39

"Örülök, ha jól megy neki a KSC-ben, de Buzsáky-t követelem a válogatottba, ha azt látom, hogy zsinórban lealibizze a meccseket."

remek, ezzel egyetértek. de hogy jön ez a dortmund szar szezonjához?

"A BVB pedig jó eséllyel azért lesz gyenge, mert mind a játékoskerete, mind a játékosok taktikai érzéke a Bundesliga átlagán aluli, és most kineveztek egy nulla B1 tapasztalattal rendelkező edzőt a tavalyi káosz tetejére."

rendben. függetlenül attól, hogy ez most hülyeség-e szerintem vagy sem, a probléma az, hogy nem szerepel a posztban. kifejtve pedig (ahogy ott kéne lennie) főleg nem.

"Hajnal is sokat köszönhetett magának a KSC a játékstílusának/rendszerének, amit itt majd nélkülöznie kell, ellenben az elvárások nagyobbak lesznek."

ez az ember elég mélyről küzdötte fel magát a bundesliga egyik legnagyobb múltú csapatába, szépen végigjárva a ranglétrát, és mindenhol sikert aratva. ezek után te azon károgsz, hogy nem lesz alkalmas. miért? milyen alapon?

Titi120 2008.08.19. 22:10:03

Azt azért én se értem miért kell már előre leírni Hajanlt és BVB-t.
Előbbit azért nem mert klubcsapataiban az elmúlt években mindig bizonyított, utóbbi meg tavaly csak bejutott a kupadöntőbe, most meg Doll helyett egy ambiciókkal teli, fiatal, energikus edző kap szerepet, aki egyébként jó eséllyel a Bayern padján ücsöröghetne, ha Klinsmann nem mond igent Honesséknek.

Azt viszont osztom, hogy a válogatottnál el kéne gondolkodni Hajnal szerepeltetésén, mert többnyire csak az alibi amire emlékszem tőle.
Ez pedig a támadóközéppályás posztján eléggé nagy luxus, tekintettel arra, hogy most eléggé jól állunk itt (Buzsáky, Halmosi örül ha pados, Filkornak marad az U21, ha lenne csatárunk akkor lehet, hogy Dzsudzsák is csak csere lenne).

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.19. 22:25:42

Milyen alapon? Mert ez a véleményem. Egyébként az aggályaim vannak messze nem egyenlő az általad szándékosan sarkított 'szar lesz' megfogalmazással. Legközelebb majd azt írom: 'megpróbálja kihozni magából a maximumot, majd meglátjuk mire lesz elég, és nem számít ki rúgja a gólt, a lényeg hogy győzzünk'.

Ha Huszti elment volna mondjuk a Hamburgba, róla is ezt írnám.

Norby / hajrá chelsea! 2008.08.19. 23:10:11

Most komolyan: a Bayern akar bajnoki címet + BL-t nyerni? XD A keretük semmit nem erősödött + a Klinsmannal nem tom mit akarnak. A Van der Vaart nélküli és azzal a 18-dik Spursből hozott edzővel csak 2-2-őt játszani. A Schalke lesz a bajnok.

Norby / hajrá chelsea! 2008.08.19. 23:11:30

Hajnal télleg rossz lesz Dortmundban de most jobb lesz a csapat így is

Norby / hajrá chelsea! 2008.08.19. 23:12:53

Kloppal télleg sikeres lesz a Dortmund

Norby / hajrá chelsea! 2008.08.19. 23:43:40

Még mindig jobb mint az előzö edző

rizla 2008.08.20. 00:29:30

heinrich: "Milyen alapon? Mert ez a véleményem. Egyébként az aggályaim vannak messze nem egyenlő az általad szándékosan sarkított 'szar lesz' megfogalmazással."

de MIÉRT ez a véleményed, tényleg nem érted a kérdést? tudod, valamire alapozza általában az ember, elsősorban tapasztalatokra. de te még mindig csak a levegőbe beszélsz.

"Ha Huszti elment volna mondjuk a Hamburgba, róla is ezt írnám."

értem, tehát ha egy nagyobb csapat leigazol egy magyar játékost, akkor kötelező aggódni. végülis ezt még meg is értem, én is féltem az összes játékosunkat, hogy jaj, nem lesz elég, nem lesz jó, lesérül, mittudomén.
csakhogy ez egy bundesligáról szóló poszt, egy meglehetősen nagy olvasottságú blogon, nem ártana némi szakértelem, indoklás. te viszont egyszerűen csak elfogult vagy, igazi panaszos, pesszimista magyar. mert én más alapot nem látok arra, hogy miért is nem lesz jó hajnal szezonja.
mert ugye az, hogy egy istenadta tehetség, és vérbeli profi, nem kéne hogy kérdés legyen. ha az, akkor csak simán ne írjál a német bajnokságról, mert nem értesz hozzá.

rizla 2008.08.20. 00:31:22

...mondjuk előbb azt kéne felfognod, hogy a dortmund, és a magyar válogatott az két külön lapra tartozik, és innentől kezdve úgy hozzáállni hajnalhoz, mint elsősorban bundesliga játékos.
a válogatottról meg írjál válogatott postokban.

rizla 2008.08.20. 00:33:52

titi120: az régóta téma, hogy hajnal miért nem tud magához (és a posztján szóbajövő B betűs konkurenciához) képest jó játékot produkálni a válogatottban, csak éppen nem ide tartozó téma, nem a dortmund-béli teljesítményéhez kapcsolódó téma. persze a kommentekben érdemes róla beszélni, mert az én csőrömet is bassza, hogy egyetlen normális szögletet sem láttam még tőle itthon, de egy nst-s posztban ami a dortmund idényéről is szól, ne ezt kelljen már olvasnom.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.08.20. 00:45:15

"egyszerűen csak elfogult vagy, igazi panaszos, pesszimista magyar. mert én más alapot nem látok arra, hogy miért is nem lesz jó hajnal szezonja."
Meg kell a szívnek szakadni.

...a Petric-üzlethez meg a korrektség kedvéért hozzá kell tenni, hogy a HSV hozzácsapott némi aprót a vételárhoz, mondjuk Van Der Vaart árából futotta arra a 4,5 millára. Szóval ha úgy fogjuk fel a dolgot, hogy a kapott pénzből még Zidanra is tellett, kicsit más a leányzó fekvése.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.20. 01:27:58

'te viszont egyszerűen csak elfogult vagy, igazi panaszos, pesszimista magyar' - ijesztő, szinte a vesémbe látsz, mellesleg ez ám a frappáns argumentum.

Meddőnek látszik a vita, talán térjünk rá vissza az őszi szezon után.

Hozzá nem értésem mellett annyit hozzátennék, hogy az 'istenáldotta tehetségek' nem 27 évesen szoktak befutni, a 'vérprofik' pedig nem szoktak alibizni.

rizla 2008.08.20. 01:49:48

ez nem vita, mivel neked van egy álláspontod, amit továbbra is képtelen vagy védeni. kb az 5. kommentedet írtad le érvek nélkül.

"az 'istenáldotta tehetségek' nem 27 évesen szoktak befutni"

jaj de nagyon egyszerű vagy, istenem.
ezek szerint luca toni nem tehetséges? bierfhoff? soroljuk?
egy játékos általában 25-27 éves korában van a csúcson, de vannak extrém példák mindkét irányban. hajnal nem tartozik a világelitbe, nem számít világklasszisnak, ilyet nem is állított senki, de a tehetségét tényleg csak a teljesen inkompetens emberek kérdőjelezhetik meg. a játékintelligenciája, az elegegancia, ahogy mozgatja a csapatot, ezek olyan dolgok, amikre születni kell.
láttad úgy egyébként a német szuperkupadöntőt..?
és a többi dortmund meccset hajnallal? mert nekem úgy tűnik, hogy eddig összesen láttad kb 2-3 meccsen játszani, zömmel a válogatottban inkább. ezesetben nem értem honnan veszed a jogot, hogy írj róla.

alibizni pedig mindenki szokott, amennyiben ezalatt a langyos, középszerű játékot értjük. egyébként ha valakinek egy csapatban nem megy az rögtön alibi vagy mi? tehát a vérprofik nem játszanak soha sem gyengén, ezt állítod?
az nyilván fel sem merül benned, hogy hajnal egyéb okokból teljesít általában gyengébben itthon. ja, a foci ilyen egyszerű.

rizla 2008.08.20. 01:53:19

mondjuk tudod mit? tegyük félre hajnalt: durva, hogy a dortmund egy papíron erősebb ellenfél legyőzésével kezd, az ennek bekezdésben pedig van egy kijelentés, miszerint hajnalnak és a dortmundnak nem lesz jó szezonja. ezután az ember várná az indoklást, de csak a "hogyan legyünk egy nagycsapat irányítói" kézikönyv főbb pontjait kapja.

szerintem te többet alibizel, mint ő..

effberg 2008.08.20. 05:20:40

Szerintem jó a post, én örömmel olvasom heinrich irományait ( Sajnos nemsok ember van kishazánkban aki a német focira ennyi időt szán ) >> rizla csinálj egy blogot magadnak, majd mi is odamegyünk commentelni.

rizla 2008.08.20. 07:01:35

effberg: úgy általában semmi bajom heinrich írásaival, de ez a dortmundos rész vérlázítóan semmitmondó.
ráadásul láthatólag baromi nehezen viseli, hogy én ezt gondolom, inkább cuki szerelmesleveleket irogat.
vicc.

nem csinálok blogot, így is túl sok van, de kösz a tippet.

agymosott 2008.08.20. 10:29:11

hiba lenne előre inni a medve bőrére, de annyi biztos, hogy ez a dortmund-keret a 2002/2003-as idény óta a legerősebb, pedig az azóta eltelt hat idényben ötször a tabella első felében végeztünk. a kritikus posztokra új, részben a szakértők és szakma által egyaránt maximálisan elismert emberek (hajnal, subotic) érkeztek, részben pedig olyanok, akikben legalábbis az esély biztosan megvan arra, hogy egy élcsapat erősségei legyenek. (omowoyela, zidan, santana, sahin).

bundesliga-átlagon aluli játékoskeret? heinrich, te miről beszélsz? a spycherrel felálló frankfurt, vagy az altin lalával vitézkedő hannover szintjét nem éri el a bvb? mert lehet nem fogja, de az kurvára biztos, hogy nem a játékoskeret miatt.

hajnal tomit nem kell támadni, sem védeni: kiderül minden hamarosan. annyit azért megjegyeznék, hogy engem érdekel minden külföldön játszó magyar, legyen BuLi2 vagy a számomra amúgy érdektelen angol bajnokságok, függetlenül a válogatottól, hiszen nem a válogatottban kell a patriótizmusnak kimerülnie, legalábbis nálam nem ez a helyzet. biztos népbutított paraszt vagyok, lásd a nevemet, de nekem jól esik, együtt örülök velük.
másrészt pedig minden egyes sikeres magyar játékos növeli a magyar játékosok nemzetközi ázsióját, ha válogatott, ha nem, ami azt eredményezi, hogy a már kintlevőkbe nagyobb bizalom helyeztetik, és nagyobb kedvvel is igazolnak további magyarokat, amit nem kell magyarázni, hogy miért jó.

egyébiránt akad egy tárgyi tévedés a cikkben: gentner (d nélkül) nem új szerzemény a golfsburgban (eddig is ott volt csak kölcsönben). a bosnyákok latin betükkel írnak, a nevükben nem kell cs-zni, boulahrouz meg elsősorban középhátvéd, bár elképzelhető, hogy vészhelyzet esetén kimegy a szélre is.

agymosott 2008.08.20. 10:57:04

owomoyela természetesen

Alexxxx 2008.08.20. 18:10:15

Komolyan nem értem, hogy eddig miért nem küldte el Rizlát senki a *****ba a kötözködős stílusával.LEhet hogy a kultúra és az illem tartott vissza egyeseket, hát engem biztosan nem fog...
Az érintettől kérdezném: Ki vagy te, és honnan veszed, hogy a post írója pont NEKED tartozik elszámolással? ez a véleménye, és kész pont.a blognak ez a lényege..
továbbiakba nem mennék bele, szerintem a látogatóknak hasonló a véleménye veled kapcsolatban.
Természetesen engem sem kérdezett senki, de ha idejövök akkor nem azért,hogy a te szinvonalas írásaidon szórakozzak, hanem pl. heinrich,benito,és a többiekét olvassam...

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.08.20. 18:19:08

Gentner tényleg volt eddig is, de most 2,5M ki is csengettek érte, ezért minősítettem szerzeménynek. Boulahrouzzal kapcsolatban igazad van, de szerintem a képességei jobban kijönnek a szélen, mint középen.

crouchy 2008.08.20. 19:59:23

Alexxx elküldték már jópáran, de felesleges, ezeknek a provokációknak nem kell felülni, próbáld meg és így egy idő után felettéb szórakoztató lesz rizla írásait olvasgatni, hidd el:P:)

rizla 2008.08.20. 20:39:17

"Az érintettől kérdezném: Ki vagy te, és honnan veszed, hogy a post írója pont NEKED tartozik elszámolással? ez a véleménye, és kész pont.a blognak ez a lényege.."

az én véleményem meg az, amit írtam. ez a véleményem, és kész pont. a kommentnek ez a lényege.

"Természetesen engem sem kérdezett senki, de ha idejövök akkor nem azért,hogy a te szinvonalas írásaidon szórakozzak, hanem pl. heinrich,benito,és a többiekét olvassam..."

és ebben ki akadályoz meg te szerencsétlen?

rizla 2008.08.20. 20:45:46

persze hajnal ma jó szarul játszott, kösz tomi, hogy mellém álltál (bár a két gól profi munka volt)

Alexxxx 2008.08.20. 21:00:49

chrouchy: ok, értem.Igazad van ezért csak annyit írok hogy találó volt valakinek az "agresszív kismalac" hasonlata :)
LOL

rizla 2008.08.20. 21:33:02

aranyos, ahogy az új arcok úgy akarnak bevágódni egyből az nst olvasóközösségénél, meg íróinál, hogy engem fikáznak.
mint amikor az oszályba új srác érkezik, és úgy akar barátokat szerezni, hogy egyből elkezdi cseszegetni a kövér csajt, akit mindenki.
hajrá alex, szurkolok.

crouchy 2008.08.20. 21:37:28

rizla a kommentedből nekem az derül ki, hogy ezekszerint te is úgy érzed hogy nem alaptalanul izélgetünk. amúgy meg azt ne mond hogy ez téged annyira idegesít:)

rizla 2008.08.20. 21:44:12

az valóban nem idegesít, hogy valaki cseszeget, de azon a tenyérbemászó stíluson hadd röhögjek már, hogy valaki első három kommentje arról szól, hogy rizla milyen paraszt, meg hogy neki ehhez nincs joga, közben meg a fociról nem szól egy mukkot sem. enyhén képmutató, nem? ezen még akkor is besírnék és mindent megtennék a leplezéséért, ha veled csinálnák
: DDDDDDDDDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.08.20. 21:51:47

És így most mindenki rizláról beszél, és nem arról, hogy Hajnal duplázott Montenegró ellen...

rizla 2008.08.20. 21:54:11

csöncsön: sajnos nincs róla mit beszélni, a ziccert profin bevágta, a 11est korrektül felvarrta, ezen kívül nem sok mindent csinált a meccsen. talán vadócz még úgyahogy, huszti nagyjából rendben volt, dzsudzsák visztont azt hitte, hogy 5 perc jó játékkal joga van végiglazsálni, meg reklamálni a meccset.
a védelem meg no comment.

crouchy 2008.08.20. 21:56:36

OFF Nah ha csak nevetsz azzal semmi gond, nekem olyan idegesnek tűntél. Amúgy én nem emlékszem hogy megkérdőjeleztem volna bármihez való jogodat, asszem keversz Alexxx-al vagy valaki mással., sőt még le se parasztoztalak. Annyit írtam hogy nem kell felülni a provokációidnak, ez egy jótanács, meg hogy ez esetben szórakoztatóvá válsz- ez pedig tapasztalat. Különben is ha jól számolom eddig csak két kommentem volt, ez a harmadik (legalábbis ebben a postban). Az igaz hogy fociról nem írtam, pardon, de épp ezért mostmár kiírtam a kommentem elejére egy szép nagy off-ot remélem így megfelel:) és azt sem értem hogy ebben mi a képmutatás és tenyérbemászás, az uccsó mondatot meg úgy általánosságban nem értem, és felettébb örülnék neki ha elmagyaráznád, mert érdekel:)

Lojzi_ 2008.08.20. 21:58:13

A BVB játékoskerete nem olyan rossz (értsd.: átlag feletti) és szerintem függetlenül Petric eladásától idén még erősödött is.
A klub megjárta a poklot anyagilag és szakmailag egyaránt, de olyan nincs, hogy valahová nyolcvanikszezer néző kilátogat minden meccsre, és a csapat meg haldoklik. A pénzt hozza a sok néző, és a sok néző kegyét kereső szponzorok és hirdetők, a szakmai irányításhoz meg meg kell találni a megfelelő stábot és a Dortmund már középtávon is ott lehet, ahová való: Európa elitjében.
Hajnal idén biztos kezdőnek látszik és nyilván az ő posztján könnyen gólokat szerez és gólpasszokat is ad. Sikeresnek viszont akkor mondhatja magát, ha a következő két-három év igazolásai mellett is folyamatosan alapember tud maradni.

rizla 2008.08.20. 22:03:52

crouchy: mi? én nem rólad beszéltem, térj észhez.

Lojzi_ 2008.08.20. 22:04:53

Még valami: a Dortmund nem olyan rossz, hogy a kiesés elől menekülő Cottbus nagy igyekeztében majdhogynem utolérje, de ennek bizonyítására az ún. "szuperkupa-döntő" elég gyenge érv, aminek ellenére azért többektől előjött.
Ne felejtsük el, hogy a Bayern Euro2008-ról hazatérő sztárjai az erőnléti szakaszban jártak a felkészülésnél és Klinsmann maximum lelkesítő beszéddel tudott készülni a találkozóra, taktikai variációkkal nem annyira.
Ha valakinél ebből jönne az eufória-érzés, akkor az gyorsan felejtse el, mert nagyot fog csalódni.

rizla 2008.08.20. 22:11:49

lojzi: reagálok, mert tőlem jött elő a szuperkupa-döntő, de nem mindegy, hogy milyen kontextusban: én nem azt írtam, hogy az önmagában bebizonyítja, hogy a dortmund fantasztikus szezont produkál majd, és hogy hajnal lesz a bundesliga királya, pusztán arra akartam rámutatni, hogy egy közepesebb meccsel nyitott a bajnokságban, amire egyből a fanyalgás, meg a pesszimizmus a reakció, de arról közben egy szó sem esik, hogy bizony szépen beépült a dortmund játékába, és hogy képes nagyon jó játékra, AMIRE viszont bizonyíték a szuperkupa. egyszerűen nem érzem jogosnak (főleg egy 3-2es győzelem után!!!) azzal jönni, hogy hajnallal mik a problémák, közben a dortmundról szót sem ejteni, úgy, hogy a szuperkupa, meg az eddigi fejlemények tökéletesen ignorálva vannak, ami nem csak magyar drukkerként fájó, hanem egyszerűen nem objektív.

Lojzi_ 2008.08.20. 22:32:36

Amire utaltam az egészen pontosan az, hogy sem a BVB-vel, sem Hajnal Tamással, sem Kloppal kapcsolatban nem bizonyít SEMMIT az a rossz időpontra lekötött edzőmeccs, amit az est szponzorai korrekt üzleti logika alapján ugyan, de szuperkupa-döntőnek neveztek el.

A Hajnalt ért kritikák meg jogosak, függetelenül attól, hogy éppen nyert-e a csapat, vagy sem. A dolog Heinrich írását ismét elolvasva arról szólt, hogy ez a derék mifiunk ez vajon puhapöcs-e, avagy sem. Heinrich szerint puhapöcs, bár ő szeretné, ha nem lenne igaza. Szerintem is puhapöcs, de engem nem zavar az sem, ha egyértelműen kiderül róla, hogy az.
A srác továbbment az első alaptábortól, az kétségtelen, de innentől nincs túristajelzés és a serpák is morcosabbak.

Az objektivítás fogalmát meg nem tudom értelmezni egy véleményblogon.

rizla 2008.08.20. 22:44:20

mi az, hogy rossz időpontra lekötött edzőmeccs? enyhén csúsztatsz: trófeáért ment, tehát tétmeccs. a jellege valóban nem a legkomolyabb, de ne vicceljünk. rossz időpont? másfél héttel (vagy kb valami ilyesmi) a bajnokság kezdete előtt az rossz időpont? akkor már illik bajnokságra kész állapotban lenni. mint az első forduló eredményeiből ki is derült, azért csak jelzett valamit a meccs (dortmund győzelem, bayern iksz).
úgyhogy felesleges ennyire degradálni, nem egy különösebben rangos kupa, de kupa. az már a klinsmann problémája, hogy németország messze legerősebb játékoskeretét ilyen kevéssel a bajnokság előtt képtelen volt formába hozni. természetes, hogy egy papíron gyengébb csapat az erősebb hibáiból élhet egy meccsen.

a hajnalt ért kritikák egy része jogos, csak kérdés, hogy egy bundesliga első fordulójáról szóló posztban valóban ennek kell-e szerepelnie egy bíztató dortmund győzelem után 90%-ban, és hogy ez elég indoklás-e arra, hogy nem lesz jó szezonja. szerintem a válasz nem, és nem.

az objektivitást abban az értelemben értettem, hogy ha meg akarsz ítélni egy játékost, a szezonját, és a csapata évadát, akkor ne csak az árnyoldalakat vedd figyelembe, mert ez így torz képet ad. eleve abból kéne kiindulni, hogy mit akar elérni a dortmund:
a leírtak jogosak lennének, ha a dortmund bajnokságot akarna nyerni, és ezt komolyan is gondolná, de ennél kisebb előrelépésben gondolkodnak. egy ilyen félig értékelő, félig előrejelző posztnak arról kéne szólnia, hogy erre a látottak alapján van-e esély.
és erről is szól. kivéve ezt a részt.
ennyi.

rizla 2008.08.20. 22:46:34

mondjuk ezt az objektivitás dolgot nem kéne a szádbarágnom: sportról beszélünk, teljesítményekről, tényekről, nem pedig egy festményről.

Lojzi_ 2008.08.20. 22:57:46

Pont attól lehet olyan sokat vitatkozni a focimeccseken, akár utólag is, mert nincs így.

Annak a minden kétséget kizáró, objektív mérését pedig, hogy Hajnal puhapöcs-e, vagy sem, én nyugodt szívvel rádbízom, sőt anélkül elfogadom az eredményt, hogy a vizsgálati módszeredről érdeklődnék..

Lojzi_ 2008.08.20. 23:09:20

Ha felajánlom egy felkészülési meccsen a bal herémet, bearanyozva, kis talapzaton, akkor abból tétmeccs lesz?
Sajnos mostanában egyre divatosabb, hogy az egyes felkészülési meccseket ellátják valami hangzatos kupanévvel a szponzorok, de ennek nem kellene megzavarnia a tisztánlátásodat.
Az időpont meg azért volt rossz, mert a játékosok többsége a Bayernnél éppen az EB-s bőröndjét csomagolta ki, nem pedig Klinsmannal edzett hetek óta, aki így nem is tudta őket gatyába rázni. Hajnal Tomiék ezzel szemben már korábban előkészítettek maguknak egy hosszú és gondtalan nyáriszünetet. Hiába parti büféből mégiscsak jobb egy EB, mint ott rohangászni a 40 fokban.

Mindenesetre a történethez részemről nem kivánok többet hozzá tenni. Ha a figyelmeztetésem ellenére ebből a meccsből deriválsz bármit is, hát tegyed.

rizla 2008.08.20. 23:21:55

jó, azért a német szuperkupa az nem az emirates, vagy a gamper kupával egyenlő, szóval felesleges a gúny. minden bajnokságban van szuperkupa.

"Annak a minden kétséget kizáró, objektív mérését pedig, hogy Hajnal puhapöcs-e"

erről nem írtam semmit. eleve nem értem, miért az a központi kérdés egy bundesliga posztnál, hogy hajnal puhapöcs-e vagy sem (nem én tettem központi kérdéssé, hanem maga a poszt)

"Pont attól lehet olyan sokat vitatkozni a focimeccseken, akár utólag is, mert nincs így."

ja. csak ha például állítod, hogy a manchester united egy szar csapat, akkor joggal fognak elég sokan hülyének nézni.

Lojzi_ 2008.08.20. 23:30:28

"minden bajnokságban van szuperkupa."
Ehe.

rizla 2008.08.20. 23:37:47

jó, az ország futballszövetsége adja a trófeát, érted.

ZenZo 2008.08.21. 11:49:03

A BVB vs. Hajnal vitát meghagyom nektek, egyébként is Bundesliga-kíbicként csak minimálisan folynék bele a dologba, ez a pont pedig Boulahrouz. A holland védő (@agymosott) elsősorban már nem középső védő. Utoljára a Hamburgban játszott azt (teszem hozzá jól). Azóta a Chelseaben, kölcsönben a spanyoloknál, a válogatottban, mindenhol a jobbszélen játszott. Spanyolhonban ugyan sok lehetőséghez nem jutott, de csak nézd meg: ott volt az igazi fordulópont. JM már eleve mint jobbekkel számolt vele, de akkor még a tipikus, nagydarab darabos mozgású védő volt. Az angol kaland végén, a spanyol edzések alatt jóval szikárabb lett, gyorsabb, kontrolláltabb mozgáskoordinációval. Mostanra jó szélsővédő vált belőle, így már nem vészmegoldásként kell vele számolni a jobbszélen. Én személy szerint visszavittem volna a Chelseahez, kapott volna még 1 évet, ott úgy gondolták, a portugál kontingens újabb tagja a jobb opció.

crouchy 2008.08.21. 16:06:59

rizla: áh, ezekszerint ezért nem értettem:D

poolfanati 2008.08.21. 16:54:07

amúgy nem lesz poszt a magyar-montenegró meccsről?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.08.21. 17:52:29

Nem, mert Lojzi_ megkövezné az NST-t. :-)

(Egyébként szerintem se ér külön posztot, majd a magyar-dán!)

Lojzi_ 2008.08.21. 18:48:58

Gyászrovat néven.

_benito · www.nst.blog.hu 2008.08.21. 20:41:28

én képviseltem az nst-t, és lőttem is az nst hűséges romanista-olvasóinak egy remek képet vucsinicsről, más örömöm nem volt.

halareaal 2008.08.21. 21:14:29

a német bajnokságban az a rossz, hogy a 2. vonalbeli csapataik még egy olyan átigazolási szezon végén sem tudnak szemernyit sem közelebb kerülni a Bayernhez, mint ez a mostani, ahol semmit nem erősödtek a bajorok. a Werder sajnos (az egyetlen általam favorizált német csapat) egyre szürkébb, Diego nélkül talán már német szinten is csak 1 középcsapat lennének. a Schalkéból nagy hirtelen 1 világ, vagy legalább európaklasszist sem tudnék mondani, még talán Lincoln volt az utsó, aki alkalomadtán zseniálisan tudott játszani.a Stuttgartban egyénileg sztem jobb játékosok vannak, de a Bayernt ők se közelítik meg. a Hamburgban látom a potenciált (bár lehet h csak az Emirates kupa, ez a mostani x és a Honvéd tavalyi legyőzése vakít el), de ők is csak gyengültek a nyáron. mondjuk ennek azért örülök. egyébként pedig lehet h a tavalyi szezon alapján a Hamburgnak megérte ez a csere, de azért ha Zidan vhogy formába tudott volna lendülni Hamburgban, akkor ott is látták volna, h ha megy neki, jobb játékos Petricnél. egy Hajnal Zidan páros fergeteges támadójátékot produkálhat, már cska vmi csatárféle kéne Dortmundba.

halareaal 2008.08.21. 21:19:06

ZenZo:

Bouhlarouzra rá sem ismertem az eb-n. az haggyán, hogy nem vert meg senkit, de kifejezetten szépen mozgott, és hasznosan is játszott.a Chelseaben gondolom azért nem maradhatott mert jött Bosingwa. (akivel azért így is sokkal jobban jártatok) sztem a legjobb az lett volna a Chelseanek ha Bouhlarouz ott marad viszont elmegy Ferreira, aki nagyon béna az utóbbi években.

Norby / hajrá chelsea! 2008.08.21. 23:11:28

A Schalke egyáltalán nem gyengült.Sőőt megszerezték Farfánt aki támadó kp-t is tud játszani + csatárt. Aztán ottvan Kevin Kuranyi aki nagyszerű csatár és jó korban van. A védelem: Neuer a kapuban, Rafinha, Bordon, Westermann és Pander. Ez talán a Bundesliga legjobb védelme a Bayern után. A középpálya azon még van mit erősiteni. Bár O.Engeelar jó erősités hisz az EB-én a holland válogatottban jól játszott és ott volt a kezdőben.

rizla 2008.08.21. 23:27:46

"egy Hajnal Zidan páros fergeteges támadójátékot produkálhat, már cska vmi csatárféle kéne Dortmundba."

ööö, ez a zidán csatár.

ZenZo 2008.08.22. 10:12:35

@ halareaal:
Igen, Khaliddal kapcsolatban sokan pozitívan csalódtak az eb-n, de én tudtam, hogy jóval több van benne, mint amennyit a Chelseaben megmutatott. Igen, a Chelseanél azért nem maradt, mert PF-fel szerződést hosszabbítottak, s jött Bosingwa is (aki jónak tűnik, de majd kiderül. A Chelsea is kiérdemelte már a játékostemető megtisztelő címet). PF jó, univerzális védő. Nem wingback, a támadások nem az ő területe, ez tény, de ezért is volt jó felállás a tavalyi PF és Belletti felállás, mert Belletti támadásban sokkalta jobb volt, míg védőnek elég középszerű, PF pedig a fordítottja, így jó alternatívái voltak egymásnak. PF egyébként is univerzális védő, hiszen pl. a válogatottban balvédő... Tény, hogy az első bajnoki szezon óta visszaesett a teljesítménye, s főleg a tavaly előtti volt gyenge, viszont még mindig a jobb védők közé tartozik. A jobbvédő poszt sosem volt megoldott a Chelseaben PF nagy szezonja óta (PF, Geremi, Khalid, Essien, Diarra, Belletti, Glen Johnson, szóval sokan megfordultak ott), talán majd most Bosingwa általánosítani tudja magát, aki viszont remek wingback, s Scolari úgy látszik ezt akarja játszatni. A baloldalon erre AC és Bridge jó opció, s jobbra Bosingwa mellé továbbra is ott van PF és Belletti. Meglássuk...

halareaal 2008.08.22. 15:06:42

rizla:

de nem befejező. Zidan egy kreatív játékos aki inkább a támadások felépítésben tud extrát nyújtani ill. a helyzetek kialakításában, ha csak a góllövést nézzük, akkor Petric valóban jobb lenne a Dortmundnak.

ZenZo:

azért balvédő poszton Ferreira olyat "produkált" az eb-n, hogy az alapján én nem mondanám univerzális védőnek, egyszerűen nem volt más választás. ha nem hozza a 2003-2005ös formáját, simán kiszorul a csapatból (sztem nem fogja)
süti beállítások módosítása