Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

II. elődöntő és a három dolog

2008.06.27. 10:25 _benito

Ha mindjárt az alaptézisnél hibás egy feltételezés, az abból levont összes következtetés és jóslat helytelen lesz, ami jelen esetben azt jelenti, hogy Spanyolország a beharangozóban leírtakkal (szöges!) ellentétben előbb lazán eret metszett Oroszországon, majd még mielőtt kivérzett volna, további szúrt, vágott és tompa tárggyal ütött sebeket ejtve rajta kinyírta, megölte, elpusztította, megsemmisítette (…) és lenullázta ellenfelét. Ide tessék írni a három dolgokat, nagyon kíváncsiak vagyunk!

1. Arsavin lehet, hogy már világklasszis, de még nem mindig látszik rajta (avagy a vezérszurkoló szavait kölcsönkérve: szeretném leírni, hogy Arsavin, de a védők mindig kiradírozzák).

2. A spanyol válogatottban klasszisteljesítmények egész sorát láthattuk, mégis, ha ki kell emelnünk valakit, az egészen biztosan Sergio Ramos lesz, aki meglátásunk szerint a világ összes csapatából hiányzik, amelyikben nem játszik (ezzel azt akarjuk mondani, hogy nincs nála jobb).

3. Ez az Eb méltó vetélytársa az angliainak, de mindenképpen az utóbbi 15 év egyik legjobb futballtornája. Ha pedig Spanyolország nyeri, méltó véget is ér.

156 komment

Címkék: szakértelem válogatott eb 2008 három dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr26541712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montipájton 2008.06.27. 10:32:03

1. Raúl lesz a spanyolok Maldinije, ha megnyerik.

2. A torna legerősebb válogatottja Spanyolország.

3. Ki mondta, hogy ettől nem nyerhetnek a németek a döntőben?

montipájton 2008.06.27. 10:33:30

Ja, és Benito, bocs: az angliainak minden Eb méltó vetéytársa. 96-ban volt a legszarabb Európa-bajnokság, a negyeddöntőkben borzalmas, gólnélküli meccsekkel, szar csapatokkal. A 2000-es, na az a csúcs eddig. Nálam.

kroos 2008.06.27. 10:36:22

az utóbbi 15 év egyik legjobb futballtornája?
2000-ES EB,94 vb sztem. jobb volt.
arshavin lehet nem világklasszis?
Lehet,de ebben az orosz csapatban még torres vagy villa is nehezen boldogulna.
S.Ramos a legjobb ? azért remélem aranylabdát nem adtok neki...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 10:52:01

1. Torres a spanyol csapat legjobbja (már csak azért, hogy ellentmondjunk a vén majomnak, aki most először cserélte le indokoltan)

2. Marcos Senna a spanyolok másik legjobbja, várom a Real mikor jelenkezik be érte

3. Sergio Ramos-nak túl nagy az arca, olyan szögekből lőtt, ahonnan a klasszis csatárok se szoktak, bár lehet azért, hogy ne legyen lehetőség orosz kontrákra. Senki sem szól azért, ha egy védő fölébikázza a lasztit, mert így vissza tud érni a helyére, de egy reálos jobbekk azért több labdát játszhatna meg (bár Michel Salgadónál azért így is sokkal jobb)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 10:55:03

Ja, és nekem is az angliai a kedvenc EB-m, bár a házigazdáknak és a franciáknak szurkoltam:)

Bondi 2008.06.27. 11:04:15

Arshavin az egyik példája, hogy egy ilyen esemény után nem kell egyből ájuldozni akárkitől. Bárkinek kijöhet a lépés egy világeseményre, mert mondjuk alig játszott vagy sérült volt a fél szezonban. Aztán villog egyet kettőt és már Ő az új sztár és mindenkinek hirtelen ő kell. Ugyan nem nagyon láttam a Zenit menetelését az Uefa-ban, de azért Én nem vagyok benne biztos, hogy Arshavin egy világklasszis játékos. Hasonló volt Milan Baros is. És most hol van? Ő igazolt Mexikóba most?:) És azt se feledjük el, hogy Arshavin-ék most vannak a szezon közepén az orosz bajnokságban, míg a többi focista akár 40-50 meccsel a lábában érkezett meg.

Bondi 2008.06.27. 11:10:36

És még az lesz a szép, ha Villa lesz a gólkirály és csak 2 meccsen talált be:)

ZenZo 2008.06.27. 11:14:02

1. az oroszok amilyen jó focival el tudják verni a hollandokat, ugyanolyan foci ellen ki is tudnak kapni
2. igenis létezik, hogy egy csapat bármennyire is jól játsszon, létezzen mumus ellenfél (a spanyolok oda-vissza verték az oroszokat hárommal)
3. a döntőhöz kell: erős csapategység, kiemelkedő egyéniségek, jó taktika, fejben ott lenni, és persze kis mázli -- ha bármelyik hiányzik, max futottak még kategória

paya 2008.06.27. 11:14:17

1. nem csak az olasz csapat tudja elrontani más játékát, hanem a spanyol is, a különbség "csupán" annyi, hogy emellett a játékuk élvezetes és eredményes, nem csak rombolnak

2. az oroszok megmutatták, hogy igenis lehet megalkuvás nélküli támadófocit játszani, az undok célfutball ezennel halott

3. a spanyol válogatott legjobbja ezen a meccsen david silva volt! punktum! :)

balu11 2008.06.27. 11:24:39

1 - ez a torna negyeddöntőben elvérzett csapatnak drukkolva is a legjobb 94 óta

2 - egy dolog miatt kár, h nem az oroszok jutottak a döntőbe: nem láthatjuk a németek váltómezét, ami sztem a legjobban sikerült az összes közül

3 - azért csak jó dolog ez az ársávinozás: nem-fiatal, orosz, ügyes, "semmiből-jött", és kiderült, h igazából nem több, mint egy nagyon jó focista - sztem jó sztori, várom a filmet/könyvet

kroos 2008.06.27. 11:32:31

,,Marcos Senna a spanyolok másik legjobbja, várom a Real mikor jelenkezik be érte"
esetleg ha ugy nézne ki mint podolski,vagy olyan marketing éréke lenne....

kroos 2008.06.27. 11:40:08

képességei alapján jobb mint gago gravesen p.garcia együtt!!!

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 11:43:45

"Ha pedig Spanyolország nyeri, méltó véget is ér."

neha eleg röhejesek vagytok ...

Lond · http://lond.blog.hu 2008.06.27. 11:45:33

1. Viva España!!
2. Visca Espanya!!
3. Arriba Espainia!!

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.27. 11:49:09

1.ramospuyolmarchena
2.iniesta
3.aragones :D

doktor.dikhed 2008.06.27. 11:50:03

Nekem elég egyszerűnek tűnt a képlet. Az oroszok nem tudták kihasználni a fürgeségüket, nem tudták játszani azt, amit korábban. A lomhább holland, svéd védőket ki lehetett passzolni a tizenhatos környékén, de a spanyolok egyszerűen gyorsabbak és rutinosabbak náluk.

Az, hogy a spanyolok kicsik és könnyűek, itt előny volt. Az olaszok ellen nem, mert az oalsz játékosok jó felépítésűek, de ennek ellenére fordulékonyak és gyorsak, így el tudták nyomni őket.

A döntőre viszont így tippem sincs.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 11:50:34

Basti,
a spanyolok 44 éve nem nyertek semmit (valójában még egyáltalán nem nyertek semmit), a németek meg egyfolytában nyernek. Te biztos Schumachernek szurkoltál a F1-ben, de ne mondd már, hogy ez a spanyol csapat nem érdemli meg a győzelmet! Annyira legalább voltak meggyőzőek, mint a németek.

(Nekem személy szerint mindegy ki nyer, mindkét csapatnak szurkoltam.)

LionOfZion 2008.06.27. 11:50:35

Győzött az igazság!

Két igazi európai csapat játsza az európabajnkásg döntőjét!!!

Hajrá Spanyolország!!!

Lond · http://lond.blog.hu 2008.06.27. 11:51:15

és akkor komolyan:
1. Mindenki teljesen el volt ájulva az Arsavinos orosz csapattól (mert azért nélküle csak kaptak négyet, meg szenvedve verték a kiváló görög csapatot), aztán tegnap alig lehetett hallani Arsavin nevét. De nem csak ő volt gyenge, hanem a legtöbb húzóember.
2. A negyeddöntő előtt az összes kolléga azt mondta, hogy az olaszokat nem verik meg a spanyolok. Tegnap estig a legtöbben azt mondták, hogy az oroszok jobbak, mert ők fociznak szépen. Look who's talking now :)
3. Szerintem nem lehet egy embert kiemelni. Marchena és Puyol esélyt sem adtak Arsavinnak és Pavljucsenkónak, S. Ramos nagyon jól játszott, Senna átjátszhatatlan volt, Cesc kiosztott két asszisztot, Iniesta hülyét csinált a mindenkori védőjéből, Xavi, Silva és Güiza pedig gólt lőtt. Ja és Casillas védett amikor kellett.

+1: valaki mondja már meg a magyar kommentátoroknak, hogy attól, hogy a magyarban azért rakunk pontokat az U-ra, hogy Ü legyen, attól még máshol nem ez a célja ennek, hanem, hogy ejtve legyen az U. Legyen mondjuk Gujsza :)

Lord_G 2008.06.27. 11:58:37

1. Arshavinnak szóltak, hogyha a Barcába akat igazolni akkor most ne mocorogjon ;) Viccet félretéve: az oroszok játéka addig működött amíg egy az egyben megtudták verni a védőket. Sokszor a spanyol védő hamarabb tudta merre indul a csatár, vagy merre fog passzolni, mint maga a csatár.
2. Jó lenne ha a Real idén CSAPATOT rakna Sergio Ramos elé
3. A szép, támadó jellegű foci, még az orosz olajpénzek szagát is elnyomja. Dynamo London vs orosz válogatott: egy tőről fakadnak mégis más a megítélésük.

davidmoyes 2008.06.27. 12:02:42

Basti:
Már miért lennének röhejesek?
A spanyolok az egyik legcéltudatosabb, végig koncentrálni tudó(?), remek játékosállományú csapat. Jó focit játszanak, az eddigiek alapján sem elől, sem hátul nincs gond. A múltjuk pedig egyenesen erre predesztinálja őket.
Magánvélemény: És kúrvára megérdemelnék..
(épp annyira mint a németek- néha kissé szertelen- csikócsapata)
Jogi Löw talán egyedül is megérdemelné...

davidmoyes 2008.06.27. 12:05:41

Ja, a 3 dolog:
1.A szertelen hispánok eddig a legfegyelmezettebbek az EB-n.
2. Végre a két legtöbb gólt szerző csapat került a döntőbe
3. A torna felfedezettjei is emberek

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2008.06.27. 12:12:08

A Real immáron 1,5 éve az egyik legegységesebb csapat a spanyol bajnokságban, csak valamiért divat azt mondani, hogy nem csapat... Aki rendszeresen nézi a meccseiket, láthatja micsoda változás ment végbe Capello érája alatt. Mekkora reklám értéke van Higuainnak? Gagonak? Sneijdernek? Metzeldernek? Pepenek? Felejtsük már el ezeket az ostoba sztereotipiákat... Kétségkívül vannak ostoba igazolásaik a vezetésnek, de ez már rég nem a galaktikusok ideje. Mennyivel kevésbé csapat a Real, mint bármely ugyanúgy összevásárolt európai élklubb? És pont a CSAPAT egység miatt tartom óriási baklövésnek a Cé-ért folyó versenyt...

Az oroszok szenzációsak voltak, most nem jött ki nekik. Ezért kár leírni őket, miután meccs előtt mindenki oda volt értük. Az EB egyik legjobb csapata marad mindentől függetlenül. Arsavin most nem volt jó, máris mindenki egyszerű játékosként emlegeti, 48 órával az Aranylabda szóbahozatala után. Hányszor játszott rosszul Ballack, Cristiano Ronaldo, Toni, Pirlo, stb. stb. ők mégis istenek maradnak. Furcsák ezek a nagy fordulások...

Ez a spanyol csapat az EB eleje óta a legjobb. Mindenki tart tőlük, és bunkerbe vonulnak (kivéve az oroszokat), így nehéz kibontakozni, de mégsem szenvedtek vereséget. Élmény nézni őket, és kijár nekik a végső siker.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 12:13:39

Lond:
igen, a Güíza kurva idegesítő, de majd heinrich csak nyomat vmit, ezek a Somosék olvasnak indexet, Gundi nem biztos...:)

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 12:18:59

pff...en nem azt mondtam, hogy a spanyolok nem erdemelnek meg, mert hät jo cspatauk van, ez teny. De ez a kib@szott futball nem pontozäsos jätek...nem arra megy a jätek, hogy ki a szebb focit jätszo, a nagyobb nevekböl ällo csapat, meg hogy ki erdemelne mär ameg, mert mär ezer eve nem nyertek semmit - ez röhejes, ennyi erövel Mo is megnyerhetne.
Milyen rossz duma az, hogy ha spanyolok nyernek akkor lesz melto a vege az egesz EB-hez...SZTEM ha jo izgalmas meccsel zärul az EB akkor lesz melto a befejezes.

davidmoyes 2008.06.27. 12:19:22

Maverick!
Minden szavaddal egyetértek.

brassmonkey12 2008.06.27. 12:20:58

1.na hol vannak most a divatdrukkerek???
2.maverickkel egyetértek, real következő szezonba jobb lesz mert összeszokottak és sneijder egész évbe jol fog játszni és ha robben se lesz sérült hajjaj az ellefelekre
3.Torres nem fog golt löni a döntöbe,a középpályának kell megnyernie

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 12:24:25

Basti,
nem pontozásos játék, jól mondod! A spanyolok gólkülönbséges eddig 11-3, a németeké pedig 10-8...

davidmoyes 2008.06.27. 12:28:05

Ebben az olvasatban persze igazad van, de a spanyolok igenis nem keveset tettek azért, hogy itt legyenek. Persze, imádnám ha mi lennénk az Európa bajnokok, de mi nem játszunk döntőt.
Pontozás ide vagy oda, gázoltak az elődöntőben. :)
A szép foci, a nagy nevek nem számítanak, aláírom. Igaz, én azt írtam, hogy a teljesítményük összességében (eddig) milyen meggyőző volt.
Az, hogy megérdemlik-e vagy nem bizonyos szempontból szubjektív dolog. Én kedvelem őket, bár nem ők voltak "A" csapatom a torna előtt.

davidmoyes 2008.06.27. 12:29:04

Mindez Bastinak szólt.
Ha nem voltam egyértelmű...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 12:30:27

Torres minél tovább nem lő gólt, annál nagyobb a valószínűsége, hogy be fog találni (ezt mondja a statisztika, meg "a futball törvénye"). A formáját nézve nagyon veszélyes lesz a lassúbb német védők ellen és mivel valószínűleg megint egyedül fog brusztolni elől, az ő feladata lesz, hogy helyet csináljon a középpályának, ami tele van gólszerzésre képes játékosokkal.

ZenZo 2008.06.27. 12:38:21

agressiv: gólkülönbséggel még senki nem nyert semmit a futballban...
Arra, hogy a spanyoloknak jobban kijárna, azért nem mondok semmit, mert én a hollandokkal vagyok úgy, hogy nagyon megérdemelnének már egy címet. VB-re esélyük sincs, ezért szorítok már évtized óta egy EB sikerért. A mostani döntőt meg szerintem Ballack fogja eldönteni. Ha neki megy, akkor a németek győzni fognak, ha a spanyolok kellő figyelemmel lesznek rá, akkor a espányá viszi haza a trófeát. Ballackban, az "ezüstfiú"-ban kell a németeknél annyi plussznak lennie, hogy meg tudja nyerni nekik ezt a mérkőzést. Ha nem lesz benne, vagy a spanyolok jól megfogják, akkor hármat kapnak a németek két Lehmann potyával, és jó esélyel rúgnak egyet. Azt ugyanis a törökök ellen is jól lehetett látni, hogy mivel Frinks az EB-n egy lufasz eddig, ha Ballackra figyelnek, akkor a német támadások nincsenek. Ennek talán Löw azon taktikája lehet az oka, hogy egy torz 4-3-3-at játszat olyan gárdával, ahol nincs igazi szélső, mert sem Podolski, sem Schweinsteiger nem az (függetlenül attól, hogy a németek azt, hogy a döntőben lehetnek nagyrészt megköszönhetik ennek a két srácnak).

kroos 2008.06.27. 12:43:04

4-3-3 vagy sem,tök mindegy.ivelgetnek klose felé és kész.

kroos 2008.06.27. 12:43:36

a török b ellen is necces volt már...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.27. 12:45:56

1. Én megmondtam.
2. Én megmondtam.
3. Én megmondtam, hogy ez a spanyol csapat eszeveszetten jó.

+1. És a két kedvenc csapatom jutott a döntőbe:
pontilyen.blog.hu/2008/06/06/kiteritem_a_lapjaim_avagy_foci_eb_2008

seahawks 2008.06.27. 12:46:23

1. fernando
2. torres
3. ollé!

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 12:54:50

"4-3-3 vagy sem,tök mindegy.ivelgetnek klose felé és kész."

Kär hogy mär mär elfogyott az összes LOL-om, mert ez megerdemelne egyet.

kroos 2008.06.27. 13:00:14

jaj!meccsenként csinálnak egy kényszeritöt(poldi+ballack),ezért nem kéne ugy odalenni...

kroos 2008.06.27. 13:00:44

még ha ebböl gol is születik...

Lord_G 2008.06.27. 13:04:41

Maverick:
én sem a galaktikusokat sírom vissza, vmint remélem hogy CR is marad ott ahol van, de mintha a Real átesett volna a ló túloldalára, és Ramos igazolása óta nem sikerült igazán jót húzniuk.

Basti:
aki német billentyűzetről ír ott azért felmerül az elfogultság gyanuja ;)
Mellesleg én nagyon sírnék alapból, ha a németek nyernének, viszont éppen kint vagyok én is, és nem kis buli lesz itt ha mégis Europameisterek lesznek, szóval annyira nem aggódom a döntő miatt.

ApukadHUN 2008.06.27. 13:07:52

addig pedzegetitek ezt a Realos sztorit, amíg pancho idetéved és elmondja, hogy bár a Madrid játékosok tényleg nem galaktikusok, hanem inkább csapatemberek,de Gago, Pepe, Baptista mezeladási mutatói meg egyenes arányosak a képességeikkel.

shinigami 2008.06.27. 13:11:34

OFF: en azert visszasirom Zidane-t:/
Lord_G: azert sneijder nem volt rossz igazolas, a mostani szezonban neha mar Gago is azt csinalta amiert idehoztak es Pepe sem volt rossz vetel (mar amikor epp nem serult es akkor meg nem beszeltunk Robbenrol)

ON:
jo kis meccs volt a nemet vs torok b de a spanyolok tudnak vedekezni (es nem mellekesen nekik VAN KAPUSUK) es gondolom nem mondok ujat akkor sem ha kozlom h tamadni is...
naggyon meg lennek lepve ha a nemetek nyernenek:/

kroos 2008.06.27. 13:11:54

meg higuainé is.....

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 13:14:47

@Lord_G:

csak gyakorlaton vagyok idekinnt :] ...de hät mily szerncses veletlen, hogy itt elöben elhetem meg. Pont ezert egy kcsit szänalmasnak tartom az itteni folytonos nemetmocskoläst ... mert szerintem sokan megnyalnänk a tiz ujjunkat, ha egy ilyen välogatottunk lenne, mint nekik...

"Mellesleg én nagyon sírnék alapból, ha a németek nyernének"

ezt azert ne hangoztasd annyira ;))

Azazello007 2008.06.27. 13:19:51

1. Ez a torna a 2000-es EB színvonalával van pariban, tehát az elmúlt tizenöt év legjobbja holtversenyben.

2. Ha a spanyolok így játszanak a németek ellen is, Bastiék sírva könyörögnek majd, hogy fújják le végre a meccset. (Úgy legyen...)

3. Viszont a németek csipetnyivel (ezerszer) többet tudnak a nagyon komoly tétmeccsekről, főleg a döntpkről, úgyhogy -- sajnos -- teljesen kétesélyes a meccs.

+1. Életemben először többé-kevésbé semlegesként fogom végignézni egy nagy futballtorna döntőjét. Jó lesz.

kroos 2008.06.27. 13:19:58

nem a németekkel van baj,tényleg jók.Hanem akik azt irják rájuk hogy,,kombinativ,kreativ,szép....meg ilyenek.A németek játszák amit tudnak és kész.

daneeka 2008.06.27. 13:22:12

1. Remélem megnyerik a Spanyolok.
2. Unalmas lesz a döntő.
3. Érdekes, hogy a fogadóirodák szerint két legesélyesebb csapat jutott döntőbe.

Lencse. 2008.06.27. 13:31:29

1. A görögök ennyi gólhelyzetből simán továbbjutnak.
2. Hiddink nem Rehhagel.
3. A spanyol csapatban még Fabregasból, vagy Torresből is előjön a szimuláns.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 13:34:31

@barnetta:

Teny. A nemetek nem az a maleszäju labdazsonglör banda, akikhez ragad a labda (bis auf Basti), de a lendületes tämadäsaik, amelyekben egyszerüen ott van akKraft, ugyanolyan imponäloak mint a pl a spanyol cicäzäs.
Most nem azert a 2 fillereret, de gondolom ismered ugye azt "a pap meg a papne" kezdetü közhelyet (egyebkent nekem a länya) ...szoval kär toväbbragozni, hogy mi a jo es mi nem :]

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.27. 13:35:26

@Lencse.:

A 3. ponthoz: ennyire nem lehet elvakultan gyűlölni egy csapatot. Ettől a spanyol csapattól semmi sem áll távolabb, mint a szimulálás.

Lord_G 2008.06.27. 13:40:46

Basti:
hidd el önveszélyes nem vagyok, már az elődöntőben is a törököknek örültem volna jobban, de ha így alakult akkor már az utcabulin én is német zászlóval rohangáltam. Jelszó: ingyen sörért mindent!

kroos 2008.06.27. 13:46:47

basti,ezt megbeszéltük nem is ez a probláma,hanem inkább azok a kommentekre akartam utalni amik a portugál meccs után jöttek...

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.27. 13:47:29

@Lord_G:

"Jelszó: ingyen sörért mindent! "

...a közös nyelv, ugye! ;))

Lencse. 2008.06.27. 14:10:27

Csöncsön: a 3. pontot afféle vitaindítónak szántam, fel akartam hívni a figyelmet egy jelenségre, szándékosan provokatív megfogalmazásban. Elvakult nem vagyok: valamelyik német meccs után Metzelder és Ballack színészkedését is megemlítettem.
Tény, hogy ez a jelenség létezik, az olaszokat vitathatatlan világelsőnek tartom, de mögöttük nem sokkal lemaradva szerintem elég jellemző a spanyol, portugál argentin focistákra is. (Ezen most különösebben nem akarok vitatkozni, így látom, és kész. Bizonyítani nem tudom.)
Leszögezem: Fabregast nagyon szeretem, az egyik legrokonszenvesebb játékos a mai fociban. Ettől még tény, hogy lejátszódott a következő jelenet: az egyik orosz magasra emelt lábbal ment a labdáért, a csukája szűk arasszal kerülte el Fabregas fejét. Tény, hogy veszélyes volt. Fabregas ezután az arcához kapott, lefeküdt, és próbálta minél hitelesebben elhitetni elsősorban a bíróval, másodsorban 50e emberrel, hogy őt aztán rettenetesen fejberúgták. (Közben pontosan tudta, hogy pártízmillióan röhögnek rajta, mert jól látják, hogy mi történt.)
Azért nem szeretem az ilyen viselkedést, mert nem őszinte, nevetségessé teszik magukat a játékosok. Ha valaki kidagadó nyaki ütőerekkel üvölt, leköpi a földön fekvő ellenfelet, közben beletapos a gyomrába, akkor elkönyvelem, hogy primitív, de legalább tudom, hogy őszinte volt, nem szerepet játszott. Én az ilyesmit úgy akadályoznám meg, hogy az egyértelmű szimulálások után behívnám fegyelmi tárgyalásra a játékost, mondjuk reggel 5-re, levetíteném neki a felbvételt, és valami Gyárfás Tamás-szerű piócával, vagy egy rutinos egyetemi vizsgáztatótanárral megkérdeztetném, hogy „Nos? Mi is történt itt pontosan?” Ha nem ad részletes, korrekt, ellentmondásoktól mentes választ, akkor pénzbüntetéssel/eltiltással/fekvőtámasszal sújtanám. Esetleg vécétakarítással, mint Naomi Campbellt.

A spanyolok amúgy piszok jól játszanak és elég szimpatikusak, nem is örülök neki. Szörnyű lenne, ha a 2006-os olasz után most a spanyol csapat orozná el a trófeát a németek elől, úgy, hogy még jóízűen fikázni sem tudom őket. :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.27. 14:13:28

nem tudom mit figyeltél barátom, de...

...akkor nem csak a szele kapta el Fabregast.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.27. 14:21:05

"gólkülönbséggel még senki nem nyert semmit a futballban..."

biztos?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.27. 14:23:34

@Lencse.:

Tény, hogy Fabregas arcát megrúgták. Természetes, hogy odakap.

De azért szerintem jellemző, hogy 92 perc alatt ezt az egyetlen jelenetet lehet kiemelni, mint amikor valamelyik spanyol játékos "szimulált".

Egyébiránt engem kifejezetten bosszantanak a sztereotípiák közül azok, amelyeket kizárólag a rosszindulat szül. ;-)

Ilyen például az, hogy a spanyolok "sétálósan játszanak". A Primera División irama simán van olyan (a 40 fokos meleg ellenére), mint a Premier League-é, a Bundesligáét pedig messze felülmúlja. A spanyolok erőnlétileg jobban bírták a mérkőzést, mint a svédek, és (bár hosszabbításos meccsük volt előtte) az oroszok ellen sem volt semmi nyoma az elfáradásnak.

A másik ilyen rosszindulatú sztereotípia a "szimulálás". Cé tényleg szimulál. De ez a spanyol válogatott kifejezetten sportszerű. Az, hogy amikor Torresnek meghúzzák a kezét a 16-oson belül, és ő mosolyogva 11-est próbál kiharcolni, a csatárvérben van. Aki ezzel nem próbálkozna be, az nem is méltó a csatár névre.

mann 2008.06.27. 14:23:42

1. Kipukkadt az Arshavin lufi
2. Fabregas végre úgy játszott, ahogy a PL-ben szokott
3. Ez az eb nem befolyásolja az aranylabda szavazást

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.27. 14:25:56

Fabregas egyértelműen szimulált, a cipő nem is érintette a fejét. Ezért nem lesz soha nagy focista. Ronaldinhotól ilyet sosem láttunk. Én is azt tartanám jó megoldásnak, ha egy sajtótájékoztatón, több száz ember előtt szembesítenék a felvétellel, és megkérdeznék mi is volt ez (ergo megaláznák). Meghallgatnám, mit mond. Természetesen adásban is lemenne a dolog. Elvenné a kedvét a szimulálásoktól sok focistának, az biztos.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.27. 14:28:06

@nem jut a lyon el messzire:

Ez ugye ironikus hozzászólás volt? :-)

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.27. 14:32:25

Nem értem, miért lett volna az. LÁTTUK mi történt, aki mást mond, az vak, vagy nem tudom. Vagy, hogy nem lesz nagy focista? Nem tartom annak. Kétségkívül jó, de nem több. Vagy Ronaldinho miatt? Természetesen nem a msotani formáját vettem alapul.

kroos 2008.06.27. 14:33:13

Hu gyerekek azért Arshavint lehuztátok egy életer,lehet kicsit korán?

tchabi 2008.06.27. 14:34:50

1.a döntőn is esni fog az eső
2.a döntőt a spanyolok nyerik, vizes hajjal
3.mindenki el fog ázni átvitt és konkrét értelemben is

Dr House 2008.06.27. 14:43:56

1. Lehmann
2.Cassilas
3. spanyol-német 3:0

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 15:23:02

nem jut el,
Fabregas-t tényleg nem érte el a cipő, viszont labdával jól állcsúcson rúgták 3 centiről, neked is fájt volna...

Lencse. 2008.06.27. 15:31:26

Hm, én csak a cipőt figyeltem. :)
De nem a konkrét eset a lényeg: számtalanszor láthatunk vállánál fogva visszarántott focistát, aki valamiért a kihullani készülő fogait fájlalja. A szembesítés amúgy minden esetre jó lenne: Fabregas tiszta lelkiismerettel hivatkozhat arra, hogy a labdával fejberúgták, szó sincs megalázásról.
Torres valóban csak csibészes műesésekkel operált, ez benne van, főleg mert közben vicces pofákat is vágott. Be is választottam a legjobb fazonokból álló EB-csapatomba. :) De volt pl. Xavinak is egy látványos produkciója a középpályán.

Ezt a Lehmann-Casillas dolgot annyian említik, hogy én már várom, hogy Jens kifogjon egy nagy formát, a spanyol pedig beengedjen egy hazaadást a 88. percben.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 15:35:00

Egyébként ezek a tetves bírók már semmit sem fújnak le, ha nem adod el "hitelesen" a szabálytalanságot. Ha nem esel nagyot, azért nem fújnak, ha nagyot homorítasz, akkor azért fújnak. Na persze amit a portugálok és az olaszok művelnek, az pofátlan és sportszerűtlen.

r_magpie 2008.06.27. 15:35:34

na, pont ezt akartam írni, tisztán látszott, hogy a labda találta el Fabregast, nem is olyan kicsit

amúgy meg

1. hagyjátok már abba ezt a divatrukkerezést, meg lufizást, tényleg nagyon lehetett örülni annak a két parádésra sikerült orosz meccsnek, tökjó emlék marad

2. navégre, összejött az, hogy Xavi, Iniesta és Fabregas egyszerre, egy csapatban játszott rohadtjól, ráadásul Eb-elődöntőn

3. jaj, de jó lenne, ha mindkét edző vért itatna velük, és egymás torkának ugrasztaná a fiúkat vasárnap este

Lencse. 2008.06.27. 15:36:24

Na, ezen kéne változtatni.

nordsee 2008.06.27. 15:46:56

1. A spanyol elképesztően adaptív csapat. Az ellenfél stílusát magukra rántják, mint valami szuperhőscuccot, aztán abban flangálnak.
2. Remélem az önbizalom dózis nem ártott meg, vasárnapra kell még egy kis alázat a tarsolyból, aztán be lehet húzni 2-0-ra.
3. Güiza úgy néz ki, mint Győzike.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 15:48:56

Valóban irritáló, hogy mennyi elvtárs lett hirtelen a Zentit UEFA-győzelme után (illetve lehet, hogy eddig is köztünk voltak, csak nem vettük észre őket...:D), de ezek a gyökerek, akik mindig az épp jó formában lévő csapat mellé állnak, jelen voltak eddig is és tőlük függetlenül is lehet szimpatizálni egy üstökösként feltűnt gárdával. Pl. Costa Rica '90-ben, Dánia '92, Nigéria '94, Csehország '96, Horvátország '98, Törökország 2002, Görögo... na jó, nem:D, de most az Oroszok voltak a "klasszikus meglepetéscsapat" és Arsavinra sem most figyeltek fel sokan, hanem mondjuk a Bayern München ellen...

davidmoyes 2008.06.27. 15:53:37

Hogy döntjük el ,hogy kik a gyökerek és ki azok akik csak szimpatizálnak? :)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 15:56:30

david,
akik Liverpool vörös felével szimpatizálnak, azok biztosan nem gyökerek:DDD
Bár én azon kevesek közé tartozom, aki régi Kopita és nem utálja az Evertont...:)

davidmoyes 2008.06.27. 16:00:08

Én is így vagyok... Nem tudom utálni a Poolt.
Rengeteg barátom Pool szimpatizáns. Állandóan megy a zrika. :)
Akiket nem bírok (előre is bocs) ManUTD,meg Chelsea.. Biztos a körítés miatt nem szimpik.

davidmoyes 2008.06.27. 16:04:33

Egyébként AZT a dán válogatottat imádtam.
Az az összeszaladós csel a döntőben.. :D

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 16:04:33

Ja, ezek ellenszenves bandák. Nálam még a Rangers is (mert ugye Celtic...), meg a Portsmouth és a Blackburn számít rosszarcúnak. Egyébként még a PSV, a Boca, meg a Roma, akiket nem szeretek.

davidmoyes 2008.06.27. 16:09:14

A mutyizós Pompey?
Csodás olvasztótégely.
Olyan igazi klasszik európai "nemszeretlek" (az írtakon kívül) nincs, talán csak a Bayern.
Mert utálom a "megingathatatlanokat".
Számomra minden korábbinál szimpatikusabb ez a kevésbé galaktikus Real például.
"Szurkolj középcsapatnak" Rulez!

r_magpie 2008.06.27. 16:16:33

érdekes, évekkel ezelőtt nagyon tudtam utálni bizonyos csapatokat (Bayern, francia válogatott, Fradi), így közel a harminchoz viszont nem tudok már ilyen érzéseket kicsiholni magamból...

ha nem szimpatikus egy csapat, és győz, gyorsan túllépek rajta (ilyen a fotbal), ha kikapnak, akkor sem kárörvendek napokig...egyedül a kirívó sportszerűtlenség tud kihozni a sodromból (na, meg tavasszal egy-két Rangers-meccs:)

és tökfura látni, hogy egyes haverok még indulatból mocsokballakoznak, meg köcsögmákostörököznek egy eb-n

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 16:18:53

r_magpie,
én is így vagyok, ha valaki jó focit játszik és nem olasz, vagy portugál, akkor nem tudom utálni:)))

Mourinho már nem a király 2008.06.27. 16:19:49

1. Az oroszoknak volt 1 jó meccsük az EB-n sajnos a hollandok kárára

2. Megmondtam, hogy Arshavin és a többi orosz nevét EB után mindenki elfelejti. (ok, lehet megveszi a Barca és ez miatt nem)

3. A spanyolok játéka nem fekszik az oroszoknak :)

davidmoyes 2008.06.27. 16:23:20

"és tökfura látni, hogy egyes haverok még indulatból mocsokballakoznak, meg köcsögmákostörököznek egy eb-n"
Pontosan!

davidmoyes 2008.06.27. 16:24:55

... Pedig a cseheknek szurkoltam!
A végén meg lefagytam mint a Tir na nog.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.27. 16:40:29

Ha valakinek nincs favoritja, vagy nincs olyan csapat, akinek 20 éve folyamatosan szurkolna, akkor természetes, hogy a legszebb focit játszó/legszimpatikusabb csapatnak fog drukkolni. Ettől gyökér? Az lenne a gyökérség, ha olyanoknak szurkolna, akiknek nincs is miért. Vagy nem? Ne szurkoljak az oroszoknak, mert jók? Kiváncsi avgyok, a spanyol szurkolóknak mennyi közük van a spanyolokhoz. Megkockáztatom, hogy 90% nem tudna 10 csapatot mondani a bajnokságból. Ők nem ugyanolyan gyökerek? Egyébként vissza lehet nézni az EB előtti kommentjeimet (nyugi, tisztában vagyok vele, hogy nem érdekel senkit), én speciel már akkor is a Szbornajáért szorítottam, amikor még sehol nem voltak.

Lord_G 2008.06.27. 16:55:04

Azért voltak jelek, amik sejtették, hogy az oroszok nem lesznek annyira gyengék: angolok ellen csak fordítottak otthon, amikor ez az angolok kiesését jelentette, 4 éve az EB-n ugyan csoportutolsók voltak, de a későbbi dőntősökön kívül még a spanyolok voltak a csoportjukban: -ESP 0:1, -POR 0:2 (amikor egy félidőt emberhátrányban játszottak mert a bíró azt hitte, hogy az orosz kapus a 16-n kívül ért kézzel a labdába, pedig nem), -GRE 2:1. 4 éve ők húzták a rövidebbet, most a görögök meg a portugálok.

végül egy kis csemege: találjunk azonos neveket a 4 évvel ezelőtti és az idei SPA és RUS csapatokban:
en.euro2008.uefa.com/history/season=2004/round=1581/match=1059165/index.html
en.euro2008.uefa.com/tournament/matches/match=301698/index.html

Riccio91 2008.06.27. 17:18:24

1. sajnos nincs bronzmeccs

2. a spanyolok megnyerhetik. a németek is. ez a szép a fociban. persze egy nappal a döntő után ugyanúgy örülök egy ezüstnek mint egy aranynak. mégis az utóbbiért szorítok.

3. amikor már csak két csapat marad hirtelen mindenki nagyon tudja mi a másik csapat hibája, csak a saját favoritjával nincs tisztában. de a csoportkörben még a nagy többség egyaránt szorított a németekért és a spanyolokért is

Azazello007 2008.06.27. 17:28:17

A spanyolok szép játékkal, teljesen megérdemelten jutottak a döntőbe, de tragédia látni, mennyi ostoba hülyegyerek legyezgeti most fényesre cidázott önbecsülését "na látjátok, buzi divatdrukkerek" és "az oroszokat mindenki el fogja felejteni" jelszavakkal.

A világ nem fekete-fehér, szegénykéim.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.27. 17:30:51

@Azazello007:

És még én nézem le a pórnépet. :-)))

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 17:33:19

Én ehhez nem tudok hozzászólni, mert a svédeknek szurkoltam...:)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 17:36:41

Thuram karrierjének gyakorlatilag vége szívprobléma miatt, a tesója ugyanebben halt meg a kosárpályán pár éve:(

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2008.06.27. 17:46:08

Az oroszok szép fociját a Holland védelemnek köszönhetjük. Pontosabban a holland védelem hiányának. Illetve a svédének. Az tiszta volt és világos, hogy ha hagyják őket az ötösön passzolgatóst játszani, annak nem lesz jó vége. Hagyták, hogy azért, mert szar napjuk volt, vagy mert nem bírták fizikummal: mindegy. Az orosz csapat most találkozott először tényleg jó védelemmel, és le is pattant róla, ahogy az első meccsen is. Persze lehetett volna szebb az eredmény, ha legalább elöl pontosak, de a kevés lövésükből is 0 db ment a kapura egészen a végéig, így pedig nehéz lesz nyerni. Ugyanez látszott a hollandok ellen is, ott is 5 ziccerből ha egyet belőttek. Ahol az egész meccsen van talán két jó helyzetük, nem várható hogy abból gól szülessen. Jó lesz majd az orosz csapat, ha lesz egy igazi jó befejezőjük, aki ajtó ablak helyzetben nem hibázik, és lesz egy olan stabil védelmük, amit nem lehet elég sokszor megforgatni úhy, hogy azt se tudják melyik a saját kapujuk.

Azazello007 2008.06.27. 17:58:11

Hmmm...elképzelhető, hogy valóban átbillentem volna a jogos felháborodást és a nagyképű sznobizmust elválasztó vékonyka vonalon...? Előferdülhet.:-)))

De ahogy valamelyik Nobel-díjas mondta, amikor a köszönőbeszédét egy meztelenül rohangáló férfi zavarta meg: "miért van az, hogy mi férfiak csak úgy tudjuk felhívni magunkra a figyelmet, hogy közsszemlére tesszük hiányosságainkat?"

És jelen esetben sokaknál az ÉSZ ez a bizonyos hiányosság:-)

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.27. 18:29:22

"ha lesz egy igazi jó befejezőjük, aki ajtó ablak helyzetben nem hibázik"

Van, csak fontos meccsekre sosem tud beállni :) (UEFA kupa döntő, EB)

Hitchiker 2008.06.27. 18:39:58

DavidMoyes:
"Számomra minden korábbinál szimpatikusabb ez a kevésbé galaktikus Real például.
"Szurkolj középcsapatnak" Rulez!"

ez nagyon jó volt :D (bocs a szándékos, irányított kiemelésért :))

rexford 2008.06.27. 19:06:18

1. Éljenek a divadrukkerek!
2. Éljen a célfoci!
3. Éljen a kipukkadt lufi!

Azazello007 2008.06.27. 19:21:35

Rexford: a "divadrukker" olyan drukker, aki szabadidejében vidéki kantinokban tüllboát öltve, disznó dalocskákkal szórakoztatja a kanos katonákat?

Asidotus 2008.06.27. 20:45:50

(0. Juventus és Olasz Foci drukker voltam, vagyok és leszek. 1982 óta)
1. A spanyolok megmutatták, hogy végre a taktikához is értenek. Tökéletesen kivédekezték az oroszok erényeit.
2. Az oroszok minden ezt megelőző meccsükön sokat támadtak, sokat kísérleteztek gólszerzéssel. Váltakozó sikerrel (nekem a görögök elleni 1 gól az a kudarc), de látszott rajtuk, hogy "aki több gólt lő, az nyer" szabály szellemében játszottak
3. Casillas klasszisa fogja eldönteni a döntőt.
+1. Ez az EB leszámolt az antifoci sikerességébe vetett hittel. Emiatt hosdzú idők legjobb tornája. Egyetlen csapat sem nyert semmit a védekezéssel, aki nem támadott, nem játszott, az mind elbukott.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.06.27. 21:02:43

Sergio Ramos a vilag leggyengebb jatekosa, asziszi csatar, de ahhoz nagggyon bena, (lasdd erotlen szar lovesek) vedonek meg ugyanolyan gyenge mint R Carlos (lasdd spanyol kapott golok). Nem ertem miert szopja a zindex a nemiszervet, de hat tudjuk, h. nem a futball szekertelemrol vagytok hiresek...!!!

davidmoyes 2008.06.27. 21:07:08

Hitchiker,
Szövegkörnyezetből kiragadva? FúúúúúúúúúúúúúúJ..
:D

davidmoyes 2008.06.27. 21:36:10

"Sergio Ramos a vilag leggyengebb jatekosa, asziszi csatar, de ahhoz nagggyon bena, (lasdd erotlen szar lovesek) vedonek meg ugyanolyan gyenge mint R Carlos (lasdd spanyol kapott golok). Nem ertem miert szopja a zindex a nemiszervet, de hat tudjuk, h. nem a futball szekertelemrol vagytok hiresek...!!!"
Hát mert nem a futball szakértelmükről híresek.... :)
Azért én ennyire nem húznám le szegényt.

BruceWayne 2008.06.27. 21:38:07

na azért a focipályák Marilyn Manson imitátora, Ramos egy nagyon fasza játékos... bár jobban szeret ő is elől lenni

Davoman 2008.06.27. 21:44:26

sztem siman nyerik a spanyolok a döntöt mert:
1. akiknek olyan csereje van mint Fabregas...
2. Ballack tovabb szaporitja az ezustjei szamat :-)
3. Casillas zsir - Lehmann egy fos...

davidmoyes 2008.06.27. 21:50:45

Lehet, hogy mindíg megígérik neki:
- Luis bácsi, Luis bácsi! Jácchatok előől, naaaaaaa!
-jóvan, jóvan Sergio, tudod, hogy csak a végén szabad , ha vezetünk.
- Naaaaaaaaaa! Csak 10 perceeeeeeet! :)

davidmoyes 2008.06.27. 21:52:00

"3. Casillas zsir - Lehmann egy fos..."
Elég képlékeny még, mi lesz a vége.. :)

MAti 2008.06.27. 22:01:50

1. Kiváló Európa-bajnokság, egyetértek.

2. Aragones... hát mit mondjak. Hiddink-et zseninek, Aragones-t meg egy idiótának gondoltam. Hát most az "idióta" lenyomta a zsenit. :)

3. Ennyire jól játszó (és nem jó nevekből álló) spanyol csapatot még nem láttam. Hajrá-hajrá, a németek mégse nyerjenek már! :)

shinigami 2008.06.27. 22:02:50

hat en tenyleg nemertem minek orulnek a nemetek
a portugalokkal szemben a spanyoloknak van kapusuk es vedelmuk ami a nemet protugalt elnezve -3 gol a nemeteknek
raadasul a torok b ellen latszott h azert az o vedelmuk se bevehetetlen es gondolom azert azt nem gondolja senki h a torok b tamadosor jobb mint a spanyol
ja es a spanyolok ugye cserelni is tudnak ettol fuggetlenul jokis nemet csapat lesz a donton mar csak a mentalitasuk miatt is
(meg persze mindenki jo dontot akar latni)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.27. 22:16:58

A török meccsen látszott a németeken, hogy tudat alatt elhitték:ez egy sima meccs. Nem véletlenül mondta Terim, hogy a cserekapus is mezőnyben fog játszani: ez kamu volt, pszichológiai húzás, és be is jött. A németeknek nagyon nehéz volt felpörögniük, mert elhitték, hogy már megnyerték a meccset. A döntőhöz nem így fognak hozzáállni.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.27. 23:42:41

1. Volt szerencsém a helyszínen megnézni a meccset, így az egyes szabálytalaánságokat, gólokat stb nem láttam ismétlésen, nem tudom, jól ítélt-e a sípmester, viszont azt érezni lehetett, hogy akkor adott sárgát, amikor kezdtek egy kicsit elszaladni az indulatok, le is nyugodtak utána a srácok.
2. Elképesztően nagyot játszottak tegnap a spanyolok, még lassítás és több kameraállás nélkül is folyton csak álomszép lefordulásokat, gyönyörű passzkombinációkat, veszélyes helyzeteket láttam, még ha kapura nem is ment sok minden az első félidőben
3. a spanyol karéj legnagyobb, abszolút favoritja nem más mint: Iker. Más nevét, amennyire hallottam, nem skandálták a meccs alatt, az övét viszont háromszor is - utoljára a 88. percben :-D
+1. amikor a trónörökös pár gólörömét ismételte a helyi kivetítő, a spanyol karéj igen hálás volt......


Szerintem, ha Aragones fiai a tegnapi játékot fel tudják mutatni vasárnap, a németek esélytelenek: csapatként, egységkén az oroszok sem rosszabbak ezen az eb-n, mint Bastiék, egyéni tudásban pedig a németek sem érnek fel Ramosékhoz - tisztelet a kivételnek. Szerintem akár 3:0 is lehet, bár valószínűbb, hogy szoros lesz. :-DDDD

Dean 2008.06.28. 00:49:43

1. Soha semmit nem lehet kiszámítani ebben a kutya fociban. (Ahogy mindentudó szakértőink mondanák: a labda gömbölyű :\
Meccsről meccsre hihetetlen változások vannak akár egyének, akár csapatok játékában - de még edzők megítélésében is.
2. Az "eredményesség" (=antifoci) hívei lassan megbarátkozhatnak azzal, hogy a többség egyre nyíltabban gyűlöli őket :)
(lásd anti-olasz drukk, vesd össze hirtelen támadt orosz szurkolósereg)
3. A magyar focinak a leginkább talán egy olyan szurkolótábor hiányzik, mint az orosz.
(Nyilván Kisteleki nyugalmazása mellett, dehát ez evidens.)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 01:19:52

Dean,
az orosz szurkolótábor azért olyan, amilyen, mert hatalmasak a társadalmi különbségek Oroszországban: hihetetlen a szegénység és a SZU felbomlása után a zavarosban halászva megjelent egy gazdag felső tízezer, a népes országban nagyon szűk, de a többi országénál népesebb és sokkal jómódúbb elit (jórészt bűnözők - szvsz), aki bármit meg tud fizetni és bárhova el tudja kísérni a válogatottat. Szerintem ez pont nem hiányzik Magyarországnak.

shinigami 2008.06.28. 06:02:51

hat en nagyon orulnek ha a magyar csapatnak csak a szurkolotabor hianyozna...

Gabez 2008.06.28. 09:14:44

Az orosz csapatból Zsirkov a legjobb. Arsavin el fog veszni a nyomás alatt, amit rátett a sajtó...

troy 2008.06.28. 09:28:38


agressiv,

növekvő szakadék a társadalom egyes csoportjai között
zavarosban halászás a rendszerváltás idején, és meggazdagodás
jómódú elit (rendes és fehérgalléros bűnözők)
ez mind nálunk is így van, csak ezeket a gazdagokat nem érdekli a foci

troy 2008.06.28. 09:29:55


gabez
és Arsavin már 27 éves, ezt se feljtsük el
úgy jártak, mint a hollandok, nagy hegy után szakadék

troy 2008.06.28. 09:33:11



és remélem, Torres a döntőre elfelejti, hogy mindenki tőle Meg Villától várja a győzelmet, mert őt is nyomja az elvárás

Gabez 2008.06.28. 09:47:29

Torres nem tűnik majrésnak és ő már régóta az elitben van, megszokta a légkört.

Jó kis meccs lesz ez a döntő ;)

troy 2008.06.28. 09:51:39

hát nem tudom, remélem, igazad van

az biztos, hogy jó meccs lesz, mert a németek is viszonylag nézhetőek mostanság :)

horas 2008.06.28. 10:00:25

Bastinak! :1.)A német válogatott azért tudta megverni a portugálokat mert úgy védekeztek kb mint a magyar válogatott!
2.)A majdbnem Török C csapatot is éppenhogy tudták (megverni és kaptak még 2 gólt is kaptak!)
3:Szerinted a Spanyolok nem fognak 2 rúgni nekik?
Fognak szted "Basti" -ék rúgni 3at?
2 gólt kaptak eddiga spanyolok az egyiket az oroszoktól 0- 3 nál
elkéne gondolkodni..de majd meglátjuk lehet h te fogsz röhögni a markodba végén ugye a fociban bármi megtörténhet

bakító 2008.06.28. 10:26:45

1. Ez az EB hosszú idők óta a legjobb világverseny, akivel idáig beszéltem mind egyetért ebben. Ennek talán az a legfőbb oka, hogy az alibisták (megpattanó gól, valahogy majd csak lesz ez a támadás, jó lesz ezek ellen a tizenegyespárbaj is) szépen lassan kipottyantak. (románok, görögök, olaszok). Kivégzőik ugyanazon az ágon voltak, így csak egy maradhatott ami kicsit baj, de a németek játékával sincs idén semmi gond.

2. Az oroszok négy közé jutottak, és nem is a legkönnyebb módon. Az előttük álló akadályok Horvátország, Anglia, Spanyolország, Hollandia, Svédország és a címvédő voltak (aki bár sosem volt az igazi mégis szívós ellenfél). Csinálja utánuk aki tudja. És mindezt úgy, hogy sosem akarták legyilkolni a focit. Akik szerint az EB menetelésük csak múló tünemény, az jobb ha átértékeli sablonos gondolkodását a fociról. A gőgös Ny-Európa kezdhet újra számolni velük hosszú távon, ugyanis 140 millió emberből mindig ki tud csúszni 22 jó futballista, ha amúgy a sport háttere rendben van.

3. A spanyolokkal kapcsolatban nem teljesen világos a helyzet számomra. Mindig is csuda jó játékosokból állt össze a válogatott, és többnyire a foci szebbik arcát mutatták, de valahogy mindig tele lett a gatyájuk a végcél előtt. "Álmondtam egy világot magamnak, Itt állok a kapui előtt, Adj erőt hogy be tudja lépni, Van hitem a magas falak előtt" by Slamovits.
Végre csapatként is jól funkcionálnak, a szöv. kap. meglepően értelmes huzásokat csinál, sztárocska allürők nincsennek, Fabregas ugyanolyan fontos mint Iniesta és Güiza mint Torres. Egy ilyen hosszú menetelésnél ez eszméletlenül fontos.
És most jön az utolsó próbatétel, hogy a világ legjobb küzdői ellen is meg tudják e tartani magabiztos játékukat. Némi kétségre adhat okot, hogy az olaszok ellen megremegett a láb, és némi bizakodásra hogy trutymó játékkal és tovább tudtak jutni (ez eddig rájuk nem volt jellemző).

+1 Mindkét döntős megmutatta már a szebbik és a rosszabbik arcát is ezen az EB-n. Ha mindkettő a jobbik formáját hozza a döntőre, akkor az sokáig emlékezetes nap lesz minden focirajongó számára.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 10:30:07

troy,
csak az arányok különböznek: nálunk az elit a nyugati középosztály életszínvonalán van, míg az orosz elit jóval a nyugati elit fölött és zsebből fizetik a párezer eurós belépőket...

troy 2008.06.28. 10:32:47



ebben tök igazad van, amennyivel mi kisebbek vagyunk....
és nem az arányokról szóltam, hanem a párhuzamokról, ami egyenes következménye a "kommunizmus győztes útján viszi" utáni útnak

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 10:48:59

Igen, ugyanaz a modell, csak náluk a Cselzit veszik meg a legelvetemültebbek (a kormányzói szék mellé), nálunk meg a miniszterelnöki széket...

troy 2008.06.28. 10:56:45



ugyanaz, csak kicsiben
félig-off
csak nálunk máér lassan szólni kéne a kormánynak, idézzék fel Máris Terézát: etetni kell a juhot, ha nyírni is akarjuk
bocs, hagyjuk ezt inkább, mert csak beidegesedek, iunkább beszéljünk a döntőről :)

troy 2008.06.28. 10:58:26


:)
természetesen nem Máris szomszéd húgáról van szó, hanem Mária Terézáról :)

Ronal-d'oh! 2008.06.28. 12:57:45

1. Arsavin, mint világklasszis? Szerintem egy ügyes gyerek, akinek volt egy jó szezonja. Egyelőre ezt mondom, aztán lássuk mi lesz belőle.

2. Ha van igazság, akkor a spanyolok nyernek, mert:
a) nagyon megérdemelnének már egy nagy győzelmet
b) utálom a németeket
c) rájuk fogadtam, pont mint négy éve a portugálokra, de akkor buktam, most nyernem kell.

3. Aragones nem hülye.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 13:20:59

A németeket utálni már eléggé lejárt dolog...:)

grecki 2008.06.28. 13:21:40

1. Aragenyó akkor is lecseréli Xavit, ha mesterhármast szerez vagy ha lefutja a maratoni távot.
2. A spanyol himnusznak tényleg nincs szövege?
3. Arsavinnak és Várhidi Péternek ugyanaz a fodrásza.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 13:25:22

grecki,
1. Torres-t is
2. Tényleg.
3. Gedeon bácsihoz járnak.

2008.06.28. 13:53:57

1.A Furia Roja ügyes vót, esélyesebb is a döntőben..
2 ...mégis voltaképpen leszarom, akkor is auf geht's Deutschland
3.megfogadtam, hogy ha a Nationalelf döntőbe jut kimászom Bétsbe, kénytelen vagyok tehát állni fogadalmam, mégha utazótársaim egyik fele vérmes spanyol szimpatizáns is. Nembaj nembántsuk egymást..>:)

BruceWayne 2008.06.28. 14:23:54

"Arsavinnak és Várhidi Péternek ugyanaz a fodrásza."

bocs, de ezt kifejtenéd bővebbben? :-D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.28. 19:16:09

Eőre bocsátom csak feléig olvastam kommenteket, mert lépőben vagyok, szóval, ha tercem egy-egy lapja egyezik másokévak ("zsebemben két ásszal már nem érhet kár...).

1. Elegem van a tévéképernyőkön sopánkodó hölgyműsorvezetőkből, akik elkerekedő szemekkel csak annyit tudnak kérdezni - a győztes csapat nagyszerű performansza ellenére, hogy dehát mi történt az oroszokkal/hollandokkal. Kézcsókomat mellékelve nekik üzenném, hogy focit két csapat játsza, és hiába akar az egyik csodálatosan játszani ha másik nem hagyja (ordas közhely, de ha igaz). A hollandokat Hiddink kottáztta le, az oroszoknak meg a spanyol taktikát kieszelő Aragones húzta ki a méregfogát, azzal, hogy fegylemezetten játszó csapata nem hagyott területet az ellennek, ha tehették nem engedték őket labdához jutni, de ha kellett akár percekig visszhúzódtak a saját térfelükre.

2. Az orosz nem lett rosszabb csapat a 3-0-ás vereségük ellenére sem. Sem az egész csapatot, sem Arsavint nem nevezném lufinak, a spanyol csaptot annál inkább titulálom a szbornaja mumusána (két meccs, 7 gól). Ez a mostani ruszki garnitúra közel tíz évig ott lesz a világ meghatározó csapatai között. Az elődöntős vereségükben benne van a spanyolok kiváló játéka meg az az ismert vulgár pszichológiaiai tétel ( Horn Gyulával élve egy sor egyéb mellett), hogy a megvert kutya megismeri a gazdáját, tehát mégiscsak számított a csoportbeli 4-1-es spanyol győzelem.

3. Megrögzött De Rossi rajongóként is el kell ismernem, hogy Marcos Senna világ legjobb védekező középpályása. Most foghatják fejüket brazilok, hogy nem hívták idejében saját válogatottjukba. Az sem telejesen tiszta számomra, hogy bár évek óta a La Liga egyik legjobbja posztján, a Real Madrid, a Barcelona és más európai nagycsapatok figyelmét eddig elkerülte.

+1. Most a spanyolokon a sor! Nekik kell megmenteniük Európát egy focitornán bekövetkezhető legnagyobb tragédiától, tudjátok, a németek győzelmétől.

2008.06.28. 22:41:38

agressivgullfisk · atjeffs.blog.hu 2008.06.28. 13:57:30
Danke sehr! ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.28. 23:01:07

@popp:

Először is két ász az én zsebemben van. :-)

Másodszor az első pontoddal tökéletesen egyetértek.

Harmadszor az oroszok mint "a világ tíz évig meghatározó csapata" típusú kijelentésekkel várjunk még. Dél-Korea se lett meghatározó fociország. Oroszország a németekkel van egy selejtezőcsoportban a vébére, és a német válogatott nem az a típusú csapat, amely nem szokott kijutni a világbajnokságokra...

Negyedszer a harmadik pontodhoz annyit, hogy én csak ámulok és bámulok, hogy ezek a spanyol játékosok (minden poszton) mennyire veszett jók. Pedig én tudtam róluk. :-)

Ötödször pedig a spanyolok most Eb-k tekintetében egyből beelőzhetik a franciákat, és fölkúszhatnak az eredményességi dobogó második helyére a németek mögé. És ez óriási lenne!

Ylaya 2008.06.28. 23:45:05

1.Europa szégyene lenne ha egy ilyen gyenge válogatott nyerné az EB-t mint Németország.
2.Arshavin
3.Nagyobb esélyünk van nyerni a ruletten, mintha a németekre fogadnánk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.29. 00:05:54

@Ylaya:

Én jobban szégyenkeztem 2000-ben a franciák miatt. (Utálataink tárgyai éppoly irracionálisak, mint szeretetünk tárgyai.)
;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.29. 00:24:58

OFF

Rájöttem, hogy a műveletlenség jele Arsavint sh-val írni. De ezt most azért vállalom ilyen álgőggel, mert magam is elkövettem ezt a hibát. Ugyebár a mezre nem írhatnak cirill betűket, ezért az angolos átírás szerint írják sh-val, amit s-nek ejtenek. Magyarul viszont pont jó az s hang s-sel írva.

ON

grecki 2008.06.29. 11:00:46

Nerazzuri:
Azt gondolom mondanom sem kell, hogy egyikőjük sem a DKNY reklámarca. :)

BruceWayne 2008.06.29. 12:58:57

grecki: de Arshavinnal trendi a sérója, várhidi meg leragadt valahol pár évtizeddel ezelőtt.

csöncsön: ebbe a nyelvészkedésbe nagyon nem tudok beleszólni de szerintem az ilyen orosz nevek magyarul írása nagyon gáz... ha az van a hátán hogy Arshavin akkor a magyarok is írják már úgy hogy Arshavin...nekem az is zavaró mikor Sevcsenkóznak meg Kurnyikováznak és hasonlók... ( ja meg marx károly, verne gyula és társai)

Lencse. 2008.06.29. 13:15:10

Ez érdekes kérdés. Én pl. Kurnyikovát írok, mert a f.om se tudja, hogy most hova hány h meg o betűt kell betoldani. :)
Leipzig vagy Lipcse?
Munich vagy München?
Jesus Christ vagy Jézus Krisztus?
És Mexikóváros? :)

Régen még a dalcímeket is magyarul mondták a rádióban. :) Nehéz nap éjszakája, Füst a víz felett, Bohém rapszódia, stb. :)

rexford 2008.06.29. 14:00:07

Az orosz neveket egyszerűen így kell írni helyesen. Verne Gyula és társai teljesen más ügy.

nordsee 2008.06.29. 14:28:57

@rexford:
Így van, és nem csak azokat, hanem az összes olyat, amelynek nyelve nem arab írásjegyeket használ.

nordsee 2008.06.29. 15:12:51

Arab, hogyne! Latin, természetesen.

grecki 2008.06.29. 15:57:41

Nerazzuri

Arsavinnak trendi a sérója? Ugyanarról az emberről beszélünk? :D

grecki 2008.06.29. 15:58:41

Ezer bocs, amiért másodszor is rosszul írtam a neved... ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.29. 16:12:32

@Nerazzurri:

Nordsee-nek van igaza. Az "Arshavin" az Arsavin név angol változata. Oroszul (betűhív átírásban) így írják le a nevét: Arsavin.

@Lencse.:

Vannak olyan városnevek, melyeknek van magyar változata. Ilyen például Lipcse, Bréma, Nápoly, Velence stb. Olyan városneveknél használjuk az eredeti elnevezést, amelyeknek ilyen "magyar nevük" nincsen. Ilyen például a München.

BruceWayne 2008.06.29. 17:13:35

grecki: megnyírva úgyláttam korrektül meg van, az más kérdés meccsen hogy néz ki, de azért boborján rőzséjéhez hasonlítani enyhe túlzás

grecki 2008.06.29. 18:13:21

Ja, korrektül ráraktak egy bilit a fejére és frankón körbenyírták, mint Ifjú Einsteinnek... :)

www.elmundodeportivo.es/gif/20080625/arsha6.jpg

BruceWayne 2008.06.29. 23:08:32

metro-emó bazmeg, ez most a divat! :-)

grecki 2008.06.29. 23:46:34

Nem látom, hogy ki lenne festve a körme... :)
süti beállítások módosítása