Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Euro 2008 - IV. negyeddöntő

2008.06.22. 13:30 pancho_sanza

Az utolsó és a legjobban várt negyeddöntő következik. Olaszország és Spanyolország változó előjelekkel készül a mérkőzésre, azonban mintha kifordult volna a világ magából , hiszen az éppen csak továbblépő olaszok bizakodnak, míg a simán továbbjutó spanyolok félnek. A várakozások olyan szempontból megalapozottak, hogy a csoportgyőzelem és a kezdőcsapat pihentetése eddig minden alkalommal kieséshez vezetett, de ezen túl racionális észérvet nem igazán lehet felsorolni az olaszok győzelmét előrevetítendő. Sőt az idő múlásával egyre biztosabban érezzük, hogy az olasz futballválogatott az esélytelenek nyugalmával várhatja a negyedik, utolsó elődöntőt. Még akkor is, ha Európában mindössze egy válogatott képes arra, hogy összesen öt rúgott góllal megnyerje a tornát. Olaszország. Ehhez a spanyol és orosz testeken át vezet az út.  Tovább után részletek.

Hatalmas közhelyek puffogtatásával kezdjük, hiszen a két csapat ellentétes csoportbeli teljesítménye mostantól nem számít, akár azt is írhatnánk, hogy mindenki tiszta lappal indul, de tudjuk, hogy Gattuso és Pirlo eltiltása miatt ez nem teljesen fedi a valóságot. Nélkülük valószínűleg a Buffon – Zambrotta, Panucci, Chellini, Grosso – Camoranesi, Rossi, Aquilani, Perotta – Cassano, Toni összeállításban futnak majd ki az Ernst Happel stadion zöld gyepére. Alapvetően nem egy rossz csapat. Adott a jó kapus, amelynek fontosságáról a portugálok mesélhetnének. Rutinos a védelem, sziklaszilárd a középpálya és reményteljes a csatársor. Igazán nagyot nem lehet álmodni ezzel a csapattal, de ezt már megtették a portugálok és hollandok, aztán mégsem mentek vele semmire. Ezzel szemben Donadoniék nem is akarnak sziporkázni, vagy lenyűgözni senkit. Még a saját szurkolóikat sem. Mindössze egyetlen gólt szeretnének lőni találni, miközben egyet sem kapni. Részükről az is belefér, hogy a nézőközönség egyetlen szórakoztatóeleme a Seven Nation Army legyen.

Az eddigi eredmények önmagukért beszélnek. Sima vereség a valójában statikus és meglepően ötlettelen hollandok ellen, akik ugyanazt játszották az olaszok, a franciák és az oroszok ellen, de míg előbbi kettő védelmén simán átszaladtak, a kozák lelkesedés mind támadásban, mind védekezésben az Oranje felé nőtt. A mi szempontunkból ez azért érdekes, mert ha az olaszok látták, hogy mire jutottak a hollandok, akkor valószínűleg módosítottak az elvárásaikon. Az egygólos győzelmet a gólnélküli döntetlen irányába tolták el, mert nem valószínű, hogy bele szeretnének menni egy adok-kapokba az egy hete nem is látott, ténylegesen fekete lóvá avanzsált spanyolok ellenében. Elvégre Torres és társai már torreádor őseiket idézően babráltak ki az egyre félelmetesebb orosz medvével, és öblítették vikingek vérével a diadalrt hogy aztán eltűnjenek a világ szeme elől.

Mindenesetre az olasz és a spanyol csapatot összehasonlítva, nagyon hamar megállapíthatjuk, hogy az olaszok reménye a csapategységben lehet, mert jelenleg nincs olyan játékosuk, aki a spanyol kezdő közelébe férkőzhetne. Egyénileg annyival jobbak most az ibériai futballisták, hogy még a cserepadon ülő Güiza is állja az összevetést bármelyik olasz csatárral. Hogy a középpálya kreativitásáról már ne is beszéljünk. Casillas – S. Ramos, Puyol, Marchena, Capdevilla – Iniesta, Xavi, Senna, Silva – Villa, Torres. A taktika egyértelmű. Még akkor is, ha a svédek felállt védelme ellen néha visszaköszöntek a feledni kívánt felesleges és tanácstalan labdatartás elemei. Azonban a spanyolok kimondva törhetnek győzelemre, elvégre szinte minden mellettük szól, ami a támadópotenciált illeti. Valószínűleg tudják ezt az olaszok is: tömörülnek majd rendesen, így a mérkőzés a széleken dől majd el. Ha Iniesta (a svédek ellen mindig fennakadt) vagy Silva (neki ment a játék a svédek ellen) rendszeresen megveri ellenfelét egy-egyben, akkor minden adott a spanyol győzelemhez. Ha nem sikerül szélen megbontani az olaszokat, akkor marad a lutri és az izgalom, hogy mikor jön majd az olasz megpattanó szabadrúgás, büntető vagy szöglet utáni fejesgól, miközben Torres elől verekszik folyamatosan. Esetleg Villa egyszer valahogyan átveszi, átfűzi és berúgja. Olyan sunyi módon, ahogyan csak ő tudja.

Oroszország ellenfélre vár. Pontosabban arra a csapatra, amelyik megállíthatja Hiddink mester fiait. Érzéseink szerint a mezőny kettészakadt. Mialatt az AB ágon a kapusteljesítmény, illetve annak hiánya is elégnek bizonyult az elődöntőhöz, addig a CD ág sokkal inkább Nistelrooyról, Pavlucsenkóról és Torresről szólt. Na meg az őket támogató és adott esetben kiemelkedő Arshavin, Sneijder, Villa trióról. Az olaszok közül eddig csak Buffon nőtt fel a feladathoz, pedig lassan ideje lenne belelendülni, mert innentől fogva nincs kifogás és javítási lehetőség. Csak a menny vagy a pokol.

447 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr79533261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 00:57:02

Lencse.:

Hehe, megérdemlitek, hogy nem élveztétek! Nekem ez volt az Eb eddigi legjobb meccse. És reményeim szerint ennél már csak jobbak jönnek.
:-)

slowmotion 2008.06.23. 00:57:06

Lencse: van, amikor nem is kell védeni. lásd még: Mijatovic meg a felső léc. bár az ő esetében enyhítő körülmény volt, hogy a hajzselé pont akkor folyt bele a szemébe :)

BruceWayne 2008.06.23. 01:00:43

csöncsön ezt a meccset lehetetlenség volt élvezni. 0 tűz, 0 hangulat, 0 feszültség, 0 izgalom, ez egy 0 meccs volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:02:30

A 11-esekről:

Szerintem most látszott csak igazán, hogy ez nem a Raúl-féle lúzer spanyol válogatott, hanem az ifi Eb-ken edződött, mentálisan hihetetlenül erős gárda. Valahogy úgy éreztem a hosszabbításban, hogy a büntetőpárbajban inkább választott kedvenceimnek fog állni a zászló. Annyira ott vannak, annyira koncentrálnak.

És még egyszer: csak az szidja őket, aki egy szinte elvtelenül 0-0-ra játszó olasz csapat ellen többre lenne képes. Mert ez ma tényleg területszűkítés volt a legmagasabb szinten.

Dr House 2008.06.23. 01:03:31

OFF

de ezt már láttátok?

www.spikedhumor.com/articles/141946/Wonderful-Soccer-Shenanigans.html

szerintem hatalmas.. a gólöröm a nézőknek nem semmi:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:04:27

Nerazzuri:

Hát én végigizgultam. Nehéz beleélnem így magam azok helyébe, akik halálsemlegesen nézték. Őszintén szólva, nem is akarom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:25:01

Tetszik heinrich szövege az index online-közvetítésében, találó:

"Mindenkit a saját fegyverével verünk meg. Az oroszokat túltámadtuk. A svédeket túlharcoltuk, a görögöket túlszenvedtük, az olaszokat meg túlvédekeztük. Viva Espana!"

Így igaz.

calcio_di_rigore 2008.06.23. 01:33:25

"Mindenkit a saját fegyverével verünk meg. Az oroszokat túltámadtuk. A svédeket túlharcoltuk, a görögöket túlszenvedtük, az olaszokat meg túlvédekeztük. Viva Espana!"


Huhh, csak úgy repkednek az elavult közhelyek. A németek küzdenek, az angolok ívelgetnek, a magyarok technikásak.. kurva egyszerű világ ez.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:41:24

@calcio_di_rigore:

De azért azt nem mondod, hogy a mai (tegnapi...)meccsen az olaszok nem feleltek meg a védekező csapat közhelyének?
:-)

calcio_di_rigore 2008.06.23. 01:49:20

Mi a faszom az a védekező foci? Kapjanak inkább gólt?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:51:22

@calcio_di_rigore:

A védekező foci az az, hogy minden idegszálunkkal az ellenfél támadásainak megfojtására törekedünk, és ennek fejében a támadásokról szinte teljes mértékben lemondunk. Ma az olasz válogatott pont ezt csinálta.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 01:59:14

De most már én is jó éjt kívánok mindenkinek! Részvétem a semleges nézőké, szerintem óriási meccs volt!
:-)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:00:20

Érdekes, hogy a magyarországi olaszdrukkerek legnagyobb része nem hajlandó elfogadni, hogy az olasz válogatott bekkelős focit játszik, míg az itáliaiaknak ez evidencia...

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:07:57

Mer nincs olyan hogy bekkelős foci. Olyan van (illetve volt, Isten nyugosztalja), hogy Scirea, olyan van, hogy Maldini, stb., aztán megy a sírás hogy nem lehet mellettük elmenni mer bekkel. Gólt kell nekik rúgni, aztán lehet ugatni, ilyen egyszerű.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:09:37

Aha, persze, csak az olaszok szerint van ilyen, és büszkék is erre.
Te szerencsétlen, hogyan nevezed akkor azt, amikor 7 védekező felfogású játékos mellett 3 támadó szerepel a csapatban?

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:12:25

Milyen? Mi a büdösfaszt értek volna el csak bekkeléssel szerencsétlen?

rizla 2008.06.23. 02:17:28

bekkelős foci=1-0ra játszani, lehetőleg a gólt akciómentesen összekaparni, találni, mondjuk pontrúgásból. támadást építeni ne, íveljük fel, hátha lesz valami. ha nem, akkor max berúgjuk a büntetőket.
kár a szavakon lovagolni calcio.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:19:35

Bekkelős foci = nyolc emberrel megszállni a védekező harmadot, a két elől bóklászót előrevágott labdákkal megjátszani, hátha bekotornak valamit, de a védekező pozíciót nem feladni, támadásban max. 3 embert bevonni

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:25:09

1-0-ra játszani. Tehát gólt rúgni, miközben az ellenfelet nem hagyni, hogy ugyanezt tegye. Ez nem bekkelős foci, ez a foci lényege.

Persze a tömegnek jobban tetszik ha van 10 gól, csak az már komolytalan. Hogy is mondta Mourinho, egy vasárnapi fotelszurkolók számára orgazmust hozó Tottenham-Arsenal 4-5 után? "Ha az én játékosaim így védekeztek volna, még az edzésről is hazazavarom őket". Hát így.

A fociban szenvedni kelljen a gólért. Csapjon össze a védelem és a csatársor. Járjanak túl egymás eszén.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:32:55

Kálcsó, te nemtom hol élsz, de abban a világban kibaszottul savanyú a szőlő.

Itt az a probléma, amikor csak az egyik oldalon csap össze a TÁMADÓSOR az EGÉSZ CSAPATTAL, mert azok mind a kapujukat védik, előre meg nem mennek. Egyébként látszott, az olaszok ma is behúzták 1-0-ra, rúgtak szép gólt is, örüljetek digók!

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:38:57

Bekkelős foci max. a megye 2-ben van, meg a grundon. Ezen a szinten területek lezárása van. Tolódásos védekezés van. Területszűkítés van. Pontos helyezkedés, a játék olvasása, egymás kisegítése van. Az ellenfél játékának megfojtása van.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:43:59

Ez a védekezés leírása a modern labdarúgásban, nem a játékstílus leírása. Akinek ennyiből áll a játéka, az játszik bekkelős focit, na látod, te adtad meg végül a választ.

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:45:20

Ma nem húzták be, mert nulla volt a támadójáték. Nem azért mert nem akarták, hanem mert nem ment. Mert nem volt ötlet. Nem azért ívelgettek Tonira, mert Ti ezt definiáltátok bekkelős foci címén, hanem mert a fasz edzőjüknek is köszönhetően, ennyire tellett. Az meg hogy nem kapnak egy négyest a Villa-Torres párostól, hadd ne legyen már baj.

calcio_di_rigore 2008.06.23. 02:49:46

"Akinek ennyiből áll a játéka, az játszik bekkelős focit,"

Van ilyen csapat akinek ennyiből áll a játéka? Vagy volt? Kik voltak azok, Rossiék, Baggioék? Hamár olaszoknál tartunk.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 02:56:03

Ha összehasonlítod a brazil és az olasz válogatott játékát, milyen különbségeket látsz? De komolyan, gyengeelméjűvel vitatkozom...

_alerob 2008.06.23. 03:09:35

egy kalap sz@@@@r volt az olasz támadójáték, ha ezt annak lehet nevezni. Sajnos az igazáán nagy nevek se villogtak ebben az olasz csapatban. Ez a felivelgetős taktika meg ugy rossz, ahogy van. Toni egy tulsztárolt balfék. Donadoni meg elintézte, hogy olaszországnak esélye se legyen ez EB megnyerésére. Nagy Luxus egy ilyen Inzahgit ottholhagyni, aki még ha kispados is, de beál midnenki tudja meccseket képes eldönteni. Del Piero kispadon? ugyanmár..... Di Natale még a kispadra talán. Lehetne még sorolni.... kín, szenvedés volt látni a csapatot ezen az EBn. Donadoni örülhet ha visszateheti a lábát Itáliába. Azárt hajrá OLASZORSZÁG :) Forza JUVE!!

Dr Keynes 2008.06.23. 06:50:30

Ha a lövő játékosnak 90% esélye van belőni, és a kapusnak 30%-a van kivédeni, akkor az összesen 120%. Akkor ezek szerint ha egy játékos 100%-ot teljesít, akkor is kihagyhatja?

ApukadHUN 2008.06.23. 07:58:10

volt olasz taktika: ők komolyan hittek abban, hogy három rúgott góllal (egy büntető, egy megpattanó lövés és egy középső védő által elért gól) elődöntőt lehet játszani.
De még Buffon is kevés volt tegnap este.

zack 2008.06.23. 08:07:39

Nagyon jó a torna. Minden általam utált csapat kiesett. (francia, román, görög, portugál, olasz). Az orosz csapat tisztára olyan mint a 86-os Dinamo Kijev volt a KEK döntőn. Aztán meg gyakorlatilag ők intézték el a magyar focit vagy 30 évre.

f.fredericks 2008.06.23. 08:14:49

Sajna az 5. perctől látni lehetett, hogy Donadoni a 11-esekre megy, mert ebben az olasz támadójátékban minden benne volt, csak a gól nem:S. Alexet mér a 70. perc környékén be kellett volna hoznia, és akkor talán az öreg valami csodát tesz. Nem értem miért kell erőltetni ezt az egy szem lukatonit. A Bundesligában jól megy neki, de ez az EB volt. Minek vitt ki Donadoni ennyi csatárt, ha nem használja őket? Na mind1 ez a hajó elment, innentől kezdve azt mondom győzzön a jobb (csak ne a törökök). Forza Azurri!!

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 08:17:59

Gyerekek itt van nektek a világ legjobb 11-ese.
youtube.com/watch?v=J6LqnUlYgmw
Kérjük Popp-ot ne nézze meg. :DDDD

szferi 2008.06.23. 08:27:04

keynes: belőni és kivédeni szerintem ellenséges fogalmak, talán ha nem összeadnád a két számot, hanem kivonnád egymásból, megkapnád az eredményt.

a három utóbbi negyeddöntőt nem is érdemes kommentálni, ritka gyenge ez az EB.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 08:41:11

szferi nem értek egyet veled, azért mert a "focinagyhatalmak" leszerepeltek, ill. lemosták szebb játékkal a kisebbek még nem szar az EB.

szferi 2008.06.23. 09:01:17

GC: nem azért. tegnapi negyeddöntő szar volt, horvát török szintén, hollandok játéka csalódás a csoportkör után.

A csoportban cseh portugál és török cseh nagy volt, többi nulla, B csoportban nem láttunk egy jó meccset, Cben csak a hollandok két meccsét, Dben az első és utolsó meccs volt élvezhető, többi gyenge. MI VOLT OLYAN NAGYON FASZA EDDIG??? max kárörvendeni lehet, hogy a nagyok kiestek, de a meccsek maguk kiábrándítóan gyengék, legalábbis a nagy többség.

szferi 2008.06.23. 09:02:49

van túlzás az előző kommentben, de összességében a színvonal a négy évvel ezelőtti alatt van, szerintem.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.06.23. 09:03:22

De a legnagyobb még mindig benn van...

ráaádsul a török, orosz, spanyol hármas sem rossz. :-)

szferi 2008.06.23. 09:15:20

törökökben mi a jó? hogy 80 perc alibizés után 10 percet hajlandóak focizni is? nem akarom ezzel kétségbe vonni az eredményeiket, de az ő menetelésük ugyanolyan elszomorító, mint a négy évvel ezelőtti görög. azt meg nem mondtam hogy a spanyolok és oroszok rosszak, de előbbiek tegnapi meccse ritka unalmas volt, nem sok minden történt. az oroszok meg jók voltak a hollandok ellen, de ehhez kellett a holland csapat rövidzárlata is, ami nem tett jót a meccsnek, legalábbis én többet vártam tőlük, mint hogy 4x bedobják pontrúgásnál ugyanazt a begyakorolt figurát, és az egyik bejön.

Portugálok hollandok a negyeddöntőben, csehek, olaszok, franciák, svédek már a csoportkörben egyértelműen képességük alatt teljesítettek, lengyelek, osztrákok, románok, görögök pedig egyértelműen csak létszámfeltöltésre voltak jók. szóval, gyenge az EB.

Asidotus 2008.06.23. 09:16:41

A Bayernben Luca Toni Kloseval párban nyomja. Na, ott nem lehet leolvasni a fejéről a járékot, mert akkor Klose kapja a labdát. Itt az EB-n nagyon egyszerű volt a védekezés az olaszok ellen, csak Tonira kellett figyelni, és megfogták az egész csapatot. Ha a csatártárs nem a pálya szélén bóklászik, hanem fölmegy mellé, akkor más lett volna a helyzet. Vajon Cassano-t magára merték volna hagyni a 16-osnál?
Szar volt a Squadra Azzura taktikája, Donadoni mondjon le!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.23. 09:30:44

Természetesen Calcioval értek egyet. De azt is elismerem, hogy tegnap azért estünk ki, mert az olaszoktól alap mintavédekezés mellett a támadó szekció nem működött rendesen. Az volt a terv , ami franciák ellen bejött, a középpályaközepére felpakolt négy embert, a szélsőjátékot meg Grossonak és Zambrottának kellett volna megoldani. Ha Pirlo játszik akkor ez előre is működhetett volna, így viszont ha csak a támadás szempontjából nézem nem nagyon. Ezt észre is vette Donadoni és behozott két szélen is használható támadó szellemű játékost Di Natale, Camoranesi. A második félidőben volt is helyzet. Azért megjegyezném, hogy egy ilyen meccshez két csapat kell és a spanyolok is fontosabbnak tekintették a védekezést mint a gólövést.
Voltak olyan támadásaik amikor csapat harmada hátul maradt, nem akartak megnyílni.

Egyébként is lehet olaszozni, de ezzel a területzárós biztonsági focival nyerte meg a Man Utd. a Bl-t. A Barca-Utd párharcban a United játszotta el az olaszok tegnapi szerepét, azzal különbséggel, hogy ők találtak egy gólt 180 perc alatt. Ezt cska azért vetem ide , mert tudom, tud a Manchester mást is játszani, de az olaszok is.

Ebben a fajta játékban is meg lehet találni a szépséget, például, ahogy középpályások mozognak, meg ott vannak a tudatos labdacsapdázások. Az, hogy megszerzett labdával előrefele pillantva totyog a játékos, mert azt látja, hogy minden passzsávot lezárt az ellen, aztán az, ahogy mégoly klasszis csatárok egyszerűen nem jutnak helyzetbe. Ez is foci, méghozzá nem is akármilyen.

Szóval szerintem igazságtalan felvetés, hogy az olaszok nem is akartak támadni, annyi történt , hogy spanyolok kiváló védekezése miatt ezt nem nagyon tudták megtenni. Azért a 60. percben, mikor a spanyol ötösnél pattogott a labda volt egy Camoranesi lövés, a hosszabbításban meg egy Di Natale fejes -ezeket nem sok kapus mentette volna Casillas helyében.

Szóval azt mondom, hogyha az olaszok továbbmentek volna, Pirlo (most látszott igazán mekkora szerepe volt Andreának a világbajnoki címben) visszatérésével biztos sokkal jobb támadójátékot mutattak volna az olaszok.

Egyébként vicces, hogy mikor hátrányba kerültünk a hollandok ellen és kétszer lekontráztak minket, mindenki azon gúnyolódott, hogy lám az olaszoknak már védelme sincsen. Most mikor meg bemutattják, hogy mégis van, akkor meg mindenki köpköd. Tipikus van sapkája nincs sapkája szituáció.

Egyelőre ennyi a továbbiakban azt kivánom, hogy spanyoloknak végre sikerüljön nagytornát nyerni.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.23. 09:36:49

Szferi nagyon jó ez az EB, drámai csatákkal meglepetésekkel, szép gólokkal. Az lehet vele a baj, hogy savanykás a szád íze a szombat esti szöllőtől.

szferi 2008.06.23. 09:37:07

"Egyébként vicces, hogy mikor hátrányba kerültünk a hollandok ellen és kétszer lekontráztak minket, mindenki azon gúnyolódott, hogy lám az olaszoknak már védelme sincsen."

négy emberből is össze lehet rakni egy jó hátvédsort, meg nyolcból is. tegnap az utóbbira láttunk példát, és ez tényleg hibátlanul működött.

szferi 2008.06.23. 09:40:20

nem popp, nem vagyok holland rajongó. az a véleményem a csapatok teljesítményéről, amit leírtam. cáfold meg, ha tudod. előtte számold össze, hény meccst játszottak eddig, és hány drámai csatát láttunk. a meglepetések elé meg inkább negatív jelzőt kell tenni ezen az EB-n, ez alól az oroszok természetesen kivételt jelentenek.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 09:48:05

Szferi, az, hogy valaki a tudása alatt játszik hülyeség. Málta v bármely szerényebb képességű csapat ellen bárki tud a képességének megfelelően játszani, de ha egy szervezett erős csapat ellen kell, akkor az nem ugyanaz. A portugálok és a hollandok is csak ennyit tudtak nyújtani a szervezettség és csapatjáték ellen. Nem tudom eléggé palástolni kárörömömet, hogy az 1 csatárral nem lehet focit "játszani".

szferi 2008.06.23. 09:49:42

ne mondd már gc, hogy a franciák pl. ennyire képesek... ez hülyeség.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 09:50:45

Ilyen csapatösszeállítással, irányító nélkül, kiöregedett védőkkel, mégis mit vártál? Ha a nevekből indulunk ki, akkor még Platini is befért volna ide, sőt.

szferi 2008.06.23. 09:56:58

az teljesen mindegy, hogy a játékosok baszták el a pályán, vagy domenech az összeállításnál. ugyanezt elmondhatod az olaszokról is, ha már itt vagyunk. a románoktól ha sokat nem is, ennél azért mindenki többet várt szerintem, egy egyeneset alig rúgtak a labdába 270 perc alatt. most komolyan, végignézve a csoport összes meccsét, te olyan nagyon jól szórakoztál? ezt a színvonalat vártad ettől a három csapattól?

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 10:09:22

Hát az olaszok azt adták amit vártam, kiderült, hogy cruyff óta, a hollandok csak igazi tét nélküli meccseket nyomják szépen és felszabadultan, a franciák iszonyat téves csapatösszeállítás és írtózatos edzői hiba, a románok azok akiktől többet vártam. (meg a lengyelek)

calcio_di_rigore 2008.06.23. 10:40:02

agressivgullfisk, hasonlítsd össze inkább te.:) kis laikus.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 10:56:16

calcio,
Elég szánalmas vagy. Azt látom, hogy értesz hozzá, mert épeszű ember nem tudja élvezni az olaszok játékát, csak az az aberrált, aki a "védekezés szépségei" miatt képes nézni a játékot. De attól a másik még nem laikus, hogy nem szereti a szar focit játszó csapatokat. Azokat, amelyeknél rögzített szituációkban a középső védők nem akarnak felmenni fejelni, mert megbomlik a védekező alakzat. A mai foci alapja mellesleg a háromszögelés, de egy ilyet nem láttunk digóéktól az ellenfél térfelén, mert nem voltak meg hozzá hárman, inkább a saját térfelükön biztosítottak...

doktor.dikhed 2008.06.23. 11:13:31

"Ezt cska azért vetem ide , mert tudom, tud a Manchester mást is játszani, de az olaszok is.
"

Nem az olaszgyűlölet beszél belőlem, hanem a józan ész. Ez az olasz csapat nem tud mást játszani, mert egyszerűen szétkapják őket, ahogy a hollandok is tették. Ha lenne egy Kaka szintű zsenijük, csúcsformában, akkor minden meccsen lőnének egy gólt, és sokszor elég lenne, de ez a csapat, ilyen formában ennyire volt képes sőt, túlteljesíte azt, ami elvárjható volt tőlük.

Egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a támadófocit, mert csak akkor elég erős a védelmük, ha hátul létszámfölényben vannak.

Egyébként a spanyolok is beszari focit játszottak, és kishíján belebuktak. Sokkal többet vártam tőlük és csalódást okoztak. Ha túl sokat taktikáznak és nem a saját focijukat játszák, végük van. Erről az ágról az oroszoknak szurkolok.

mickeyknox 2008.06.23. 11:20:05

huj de szar meccs volt

slowmotion 2008.06.23. 11:23:43

légyszi öljétek már végre egymást, ez így túl egysíkú... :)
én meg tudom érteni az olaszokat is, anno az edzőm (igaz, nem ez a sportág) mondta, h könnyebb úgy nyerni, hogy kevesebbet kapsz, mint hogy többet szerzel. ugyanakkor a két csapat között olyan túl nagy különbség - szvsz - nem volt tegnap. a spanyoloknál játszott olyan játékos, aki képes irányítani, plusz két ék volt egy helyett, ennyi.
azért egy kezemen össze tudom számolni, hogy hány olyan helyzet volt összesen a meccsen, amikor a "támadó" félnek legalább hat játékosa lett volna legfeljebb 35 méterre a kaputól. ja, szögletek és szabadrúgások nem érnek :)
ha meg azt nézzük, nem értem, h a válogatottban miért kell Tonit ennyire favorizálni. jó, fejelni azt tud, de rendszeresen rossz döntéseket hoz, csel nyista csak labdatartás - ami csak akkor ér valamit, ha a társak felzárkóznak mellé. amikor tegnap ADP kihozta a sarokból, akkor sírtam örömömben, hogy végre valaki vállal már valamit. na ennyi is volt az összes puskapor...
Toni-ra visszatérve, már a VB-n sem ment neki a játék (ha nem keverem), vert kettőt az ukránoknak, de kb ennyi. nagy tornán nem megy neki, vegyük észre...

mujure 2008.06.23. 11:26:32

szerintem itt semmiféle vitának nincs helye és értelme, mivel egy iszonyatosan, csutkaszar meccset láttunk, ahol egyik csapat sem érdemelte meg a továbbjutást. mondom ezt annak ellenére, hogy a két kedvencem játszott egymás ellen. ha a spanyolok így játszanak csütörtökön, akkor megint csodálhatjuk, ahogy orosz barátaink tönkrevernek egy "esélyest". és meg is fogják érdemelni...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 11:28:22

"Ebben a fajta játékban is meg lehet találni a szépséget, például, ahogy középpályások mozognak, meg ott vannak a tudatos labdacsapdázások. Az, hogy megszerzett labdával előrefele pillantva totyog a játékos, mert azt látja, hogy minden passzsávot lezárt az ellen, aztán az, ahogy mégoly klasszis csatárok egyszerűen nem jutnak helyzetbe. Ez is foci, méghozzá nem is akármilyen."

Na igen, ebben a játékban akkor találja meg az ember a szépséget, ha
1) feltétel nélkül az olaszokat imádja
2) szakmai szemmel nézi a meccseket
De a nézők 90%-a nem szakember, és az ő szórákoztatásukra játszanak. Amikor nagyítóval kell keresni a szépséget a játékban, akkor már szar a helyzet. Nem mondom, én is tudom élvezni, amikor a szeretett csapatom úgy védekezik, hogy esélye nincs az ellenfélnek támadni, de ezt semleges szemmel szörnyű lehet nézni. És a semlegesek ilyenkor a védekező csapat ellen foglalnak állást.

Lényeg: még mindig senki sem cáfolta meg azt, hogy az olaszok védekező focit játszanak. Calcio azt állítja, hogy ez nem védekező foci. Én elhiszem, hogy van ebbenolyan, ami szemet gyönyörködtet, ha elfogult vagy, vagy szakember, de akkor se mondhatja senki, hogy "ez nem védekező foci".

MU: szerencsére nem nagyon láttam a meccseiket, de ha lenne egy Cém, lehet, hogy én is bekkelnék, mert ő egyedül is megoldja. Egyébként meg szánalmas, hogy bekkeltek, mert az is VÉDEKEZŐ FOCI volt, mint ahogy a görögök sikere is. Na arra mondja vki, hogy az nem bunkerfoci volt!

tb 2008.06.23. 11:33:50

nekem a 94-es VB döntő jutott eszembe a tegnapi meccsről, ott Pagliuca ejtette ki a labdát és őt is ugyanúgy megmentette a kapufa, mint tegnap Buffont, de a végén akkor is és most is elbuktak az olaszok

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.23. 11:36:23

agressziv:
De a seria A topikban, valahol Popp megmagyarázta, hogy az olaszok szép focit játszank, még videot is linkelt a németek elleni meccsről. Ha gondolod visszakeresheted, mert én nem emlékszem már mire alapozta. :) Én már áprilisban megmondtam, de le lettem hurrogva.

drani 2008.06.23. 11:37:24

Egy olasz csapattól nagyon kevés, amit az EB-n előadtak. A románoktól vagy görögöktől megértem az ilyen játékot. A világ taktikailag legképzettebb csapata ne csak egy - primitív - játékot tudjon bemutatni 4 meccsen.
Amikor olyan játékosok vannak a keretben, mint Cassano, ADP, Di Natale miért kell az ívelgetős szart erőltetni, ha ráadásul nem megy Toninak? Borriellót minek vitte ki, ha nem vetette be? Inzaghi jobb lett volna.
Szóval Donadoni elég elbaszott teljesítményt nyújtott szöv kap.-ként. És gratulálok a FIGC-nek, hogy még az EB előtt meghosszabbította a szertődését. Mintha csak az MLSZ lenne.

mujure 2008.06.23. 11:43:42

szerintem azt se felejtsük el egy pillanatig se, hogy a spanyolok legalább olyan szarok voltak, mint az olaszok. szerintem egymást múlták alul...

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 11:44:16

GC:
nem véletlen, hogy nem vagyok a Serie A-posztok oszlopos kommentelője...:)

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 11:45:15

mujure:
ez most egy extraszar meccs volt, két fosós csapattal. Itt a vita azon jött létre, hogy egyesek tagadják a védekező foci létét, de ezt mi nem értjük, mert ehhez olasznak kéne lenni...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.23. 11:50:06

a spanyolok nagyon szarok voltak, hihetetlen gyenge százalékkal találták el a kaput.
Amikor már Marchena is elvállalja 30-ról, akkor tényleg baj van.

szferi 2008.06.23. 12:06:15

tényleg, magyarázza már meg valaki, hogy hol van az ordító különbség a görögök négy évvel ezelőtti "íveljük fel 1 db támadónak, közben 8an védekezzünk" és az olaszok idei "íveljük fel toninak, közben 8an védekezzünk" játéka között? Hogy az olaszok technikailag magasan jobb focisták, az igaz, de ez csak még bosszantóbbá teszi, hogy minden erejükkel ölik a focit

hmikey 2008.06.23. 12:09:56

Luuukaaa Tóóni a legnagyobkirááály :)

calcio_di_rigore 2008.06.23. 12:15:51

"Azt látom, hogy értesz hozzá, mert épeszű ember nem tudja élvezni az olaszok játékát, csak az az aberrált, aki a "védekezés szépségei" miatt képes nézni a játékot."


Én a játék egésze miatt nézem, nem a védekezés miatt. Az más kérdés, hogy a védekezés ugyanolyan része a játéknak mint a támadás. A tegnapi olasz játékot én sem élveztem, mert ötlettelen, sótlan volt. Az olasz foci nem ilyen.

Klárensz 2008.06.23. 12:27:34

az olaszok védelmében:
ezen a meccsen azt hozták, ami a sztereotípiákban él, de az előző 3 meccsükön rengeteg helyzetet hagytak ki, igaz, hogy csak 3 gólt lőttek, de ennek nem az az oka, hogy nem akartak gólt lőni, egyszerűen nem volt megfelelő befejezőjátékosuk, ezen a meccsen viszont már a szervezésért felelős Pirlo is hiányzott, meg is látszott ez az olaszok játékán

más: ezen a meccsen a spanyolok max. annyiban voltak mások, hogy nem 8, hanem 7 játékossal védekeztek, szerintem elvakultság azt mondani, hogy olaszok=bunkerfoci, spanyolok=támadófoci
igazán számottevő különbség a játékosok minőségében és formájában mutatkozhatott volna meg, de annyira ez nem volt feltűnő, amit az eredmény mutat a legjobban

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 12:33:59

calcio:
Valóban nem ilyen az olasz foci, mert általában van 1-2 zseni a csapatban, akik egymaguk megoldják a támadásokat. Csak annyi, hogy míg az olasz csapatok 7 olyan játékossal szoktak felállni, akiknek elsősorban a védekezés a feladatuk (40-60% támadás-védekezés a középpályán), míg más csapatok ezt 5, vagy max. 6 emberrel oldják meg.

Amin meglepődtem, az az volt, hogy az olaszok többet futottak a tegnapi mecccsen, illetve nem meglepő, mert nyilván az egész csapat tolódott, amíg a spanyoloknál 1-2 ember mozgatta a labdát.
/Én is képes vagyok felismerni a "védekezésben rejlő szépségeket" tehát:)/

mujure 2008.06.23. 12:44:14

látod agressiv, megy ez:D egyébként megértem én a vita lényegét. engem nem nagyon szokott zavarni amikor védekeznek az olaszok, mert általában élmény nézni a támadásaikat(ami lehet, hogy kevés szokott lenni,de akkor is...) és iszonyat jól csinálják a taktikát. amit nem értettem azaz, hogy ilyen támadókkal simán lehetett volna bátrabb donadoni, főleg, hogy a spanyolok szarok voltak. ami még tény, hogy azért ezt a meccset leszámítva ezen az eb-n szerintem viszonylag támadófocit nyomtak az olaszok, csak a csoportban nem volt szerencséjük/a védekezés nem stimmelt/TONI!!!!

Azazello007 2008.06.23. 12:58:15

Most, hogy ezen a borzalmasan gyenge meccsen kiestek a borzalmasan gyenge olaszok, remélem, az elődöntőben az oroszok jól elkenik ezt az elégedett (mire föl? erre a teljesítményre?) spanyol csapatot.

haraputca 2008.06.23. 13:33:25

Egyetértek azzal, aki korábban itt azt írta, hogy a spanyolok alighanem a legnehezebb meccsükön vannak túl. Nagyon erős ellenfél lesz az orosz válogatott, de lélektanilag nem lesz nehezebb ellenük készülni, mint az olaszok ellen volt, mert:
1. mégiscsak a spanyolok nyertek 4-1-re néhány napja,
2. az olaszok ellen nagy tornákon hagyományosan őket legyőző ellenfél, és a saját korábbi sorozatos lúzerségük nyomasztó emléke-terhe is "szemben állt" velük.

Felszabadult spanyol válogatott pedig akárkit le tud győzni. De azért az oroszok ellen nagy meccsre számítok.

nem jut a lyon el messzire, ha nem figyel lionel m 2008.06.23. 13:48:27

Akkor beszélhetünk jó vagy szép védekezésről, ha mellé effektív támadójáték is társul. Abban, hogy mindenki hátramegy, és az egyszerű létszámfölénynél fogva előre vágják a labdát az egy szem csatárnak, SEMMI becsülendő nincs. Ilyen erővel a Rangers is szép focit mutatott be, ugye? Szép védekezése az oroszoknak van (az első meccsen nem volt, ez igaz, de azóta megváltozott a felállás, és bár vannak még hibák, de jobb példát nem tudok mondani az EB-ről), akik amellett, hogy fegyelmezetten védekeznek hátul, jók a középpályán és folyamatosan vezetik a támadásokat. Ők nem akarják megölni hátul a focit. Náluk a védekezés a taktika része, nem pedig egésze.

crouchy 2008.06.23. 14:12:01

nah csak van igazság ezen a földön. És talán fociisten is:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.23. 16:45:38

Egy gondolat pancho felvetésére: nekem is föltűnt, hogy a spanyolok mennyire sokszor lőttek kapu mellé és fölé. Szerintem ez tipikusan az idegességük jele volt. Feszültségmentes helyzetben jópár lövésük beakadt volna.

halareaal 2008.06.23. 18:56:42

Gutival sokkal erősebb lenne a spanyol csapat. Villa és Torres alig kap labdát. Fabregast meg hihetetlen, mennyire nem tudják beépíteni. Joaquint szintén nagy hiba volt otthon hagyni, sokkal de sokkal jobb a jobbszélen, mint a formán kívüli Iniesta. vagy ha nem ő akkor Navas kéne legalább. mindenesetre az oroszokat meg fogják verni, mert Arsavin nem tud majd úgy fickándozni, az oroszok meg nem lesznek olyan kétségbeejtő fölényben a széleken.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 19:26:33

Guti a formaingadozása miatt nem válogatott szintű játékos, annyira megbízható ilyen szempontból, mint egy ifista.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.23. 20:29:17

Gutin jókat nevetek.Sajnálatops módon a Real madrid középpályája pont annyra kreatív, mint amennyire Sneijder volt az oroszok ellen. Arteta jó lenne, meg Cazorla is, ha nem lenne beparázva mint az állat.

Egyébként nincs az a kreativitás, ami sikerre vezet egy két ember/négyzetméter védelem ellen. Lőni kellett volna. Többet és pontosabban. Ebben nagyon gyengék voltak tegnap a spanyolok. Nem is értettem, hogy Senna miért csak Marchena(!) és Ramos távoli próbálkozása után kezdte el, azt gondolva, ha ők lőhetnek, akkor én is.

Az oroszok is tömörülni fognak, mert eddig egyedül ellenük nem volt statikus a spanyol támadósor. A svédek és az olaszok is kellően kiherélték a Torrsékat: a taktika adott, s amíg Iniesta vagy Silva nem képes megverni az emberét, addig működhet is.

Az oroszoknak nincs igazán veszítenivalójuk, így Hiddink könnyen motiválhatja őket, a spanyolok esetében viszont előfordulhat, hogy az olaszok elleni beszariság túllendül az egészséges önbizalmon.

Pedig Aragones elég tudatosan játszik a játékosok lelkére, amikor Xavi-t és Iniestát kettős cserével alázza. Vagy amikor Torrest lehozza Güizáért. Ezzel gyakorlatilag ugyanazt üzeni, mint Raúl esetében: ne várjatok senkitől megoldást, ne számítsatok arra, hogy majd a sztárok, vagy a rangidős megoldják. Szóval ha taktikailag követ is el hibákat Aragones, pszichésen nagyon jól kordában tartja a keretet.

Egyébként egyetlen váratlan taktikai fegyverrel rendelkeznek a spanyolok. Az ismeretlen Güizával. A többiek esetében nincs meglepetés ( ne feledjük, hogy a Zenit-Villarreal volt valójában az UEFA kupa döntője, tehát az oroszok jobban ismerik Cazorlát, Sennát és Capdevilát, mint Várhidi " Toni ma este kettőt rúg" Peti.) Fabregas beállítása soha nem váratlan. Xabi Alonso jöhetne Senna helyett, de aki ismeri a két játékost, az tudja, hogy ez nem igazi váltás, csak, ha sérülés miatt következik be.

A spanyolok nyitott könyvként állnak majd Hiddink előtt, aki tét nélkül keverheti a kártyákat (áthúzva) az Aragones számára ismeretlen(áthúzva) nem olyan ismerős játékosait.

De Guti tényleg nem hiányzik. Meg Raúl sem, mert ez a spanyol válogatott most még csak árnyéka a négy évvel ezutáni önmagának.

Titi120 2008.06.23. 20:55:15

Mondjuk a Torres - Villa páros önmagában egy olyan focit játszik, amire azontúl, hogy ahogy megkapják a labdát azonnal a letámadó védő mögé menni kell egy biztósítónak nagyon más ellenszer nincs.

1 az 1-ben félelmetesek, és kiismerhetetlenek.
1. félidőben, ahogy Torres seggreültette Zambrottat az hűen tükrözi amiről beszélek.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.23. 21:32:16

@pancho_sanza

Güiza amellett, hogy ismeretlen, eléggé Preisinger-szinten játszott tegnap is...

halareaal 2008.06.23. 22:33:07

nem az a Guti hiányzik, aki csak hisztizik egész meccsen, és nincs egy jó megoldása, hanem mondjuk aki egyedül lefocizza a komplett Villarrealt. persze, amíg nyernek lehet mondani, h nincs szükség rá, ahogy Raulra is. (amúgy S.Garciára v Guizára mi szükség van? semmi)
Gutit nem a kezdőcsapatba követelem, hanem a padra az ingadozó játéka miatt. a másik ok pedig pont az a helyzet, amiben most vannak a spanyolok: Iniesta szarul játszik, Fabregas nagyon szarul, Xavi meg nem támad: egyszóval nincs irányítója a csapatnak, legalábbis olyan, aki fazont szabna a támadásoknak. mondjuk ha csak a támadójátékot nézzük, egy jó formában lévő Guti van olyan jó, mint Fabregas, Xavinál pedig jobb is.
az meg további ok, hogy a spanyolok csak 1 igazi szélsővel játszanak, szal Guti mögött lenne aki védekezzen. (jah, és De la Rednél meg 100x jobb)

halareaal 2008.06.23. 22:38:05

"Sajnálatops módon a Real madrid középpályája pont annyra kreatív, mint amennyire Sneijder volt az oroszok ellen"

de még mindig sokkal kreatívabb, mint az összes többi csapaté, ahonnan beválogatták a spanyolokat. leszámítva az Arsenalt, dehát Fabregas meg szarul játszik.

montipájton 2008.06.23. 22:47:46

Pancho,
tisztelem a hozzáértésedet, de azért a pszichés dolgokban legalább a fele belemagyarázás annak, amit írsz. Vagy beszéltél Aragonessel, hogy ilyen fászentosan megmondtad, kit milyen nevelő célzattal cserélget egy Eb-meccsen...?

(Én meg azt látom a képeken, hogy Aragonas bámul maga elé, mint egy kissé szenilis borjú. Na, most én is mondtam egy magyarázatot a cseréire, melyikünké a hihetőbb?)) Jól van, csak kötekedek.)

És a Realt, konkrétan Gutit és Raúlt (sokadszor) fitymáló megjegyzéseid sem szimpik. Ha utálod is őket (hehe), irreleváns helyzetben nem kellene előhoznod ezt.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.24. 11:08:02

Teljesen más egy játékos szeretete, tisztelete, és az hogy mit várhatunk el tőle. Lehet szeretni Raúlt és Gutit, de attól nem lesznek jobb vagy rosszabb játékosok. Soha nem tagadtam, hogy szerintem a jelenlegi válogatottba nem férnek be, így fölösleges elvinni őket.

halareaal 2008.06.24. 14:27:27

"(Én meg azt látom a képeken, hogy Aragonas bámul maga elé, mint egy kissé szenilis borjú. Na, most én is mondtam egy magyarázatot a cseréire, melyikünké a hihetőbb?))"

monti, sztem a tied hihetőbb. lehet, hogy nemis mondtad komolyan, de sztem akkor is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.24. 15:09:40

Én panchóval értek egyet: szerintem egyértelmű, hogy pedagógiai célzata IS volt a kettőscseréknek. Legalábbis én azt látom Aragones minden nyilatkozatán, hogy visszafogja a játékosait, nehogy elszálljanak maguktól. Tanult a két évvel ezelőtti VB-ből.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.24. 15:26:57

"Én panchóval értek egyet: szerintem egyértelmű, hogy pedagógiai célzata IS volt a kettőscseréknek. Legalábbis én azt látom Aragones minden nyilatkozatán, hogy visszafogja a játékosait, nehogy elszálljanak maguktól."

Ez egyértelmű, Torres esetében évek óta ezt csinálja már. Más kérdés, hogy mit várhatunk ezektől a pedagógiai/pszichológiai célzatú döntésektől, ha egy pszichésen terhelt ember fejéből pattannak ki.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.24. 15:29:25

Javítsatok ki, ha szerintetek nem így van, de én Torres-t soha nem cserélném le, mert mindig benne van, hogy meghúz egy cselt és kilövi vmelyik sarkot. Még egy ilyen meccsen is...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.24. 15:35:43

Szidják Güizát, de szerintem benne volt a gól az olaszok ellen is, Görögország ellen pedig ki is jött belőle.

Nagyon szeretem Fernando Torrest (mint minden spanyol játékost), de én nem tartottam rossz döntésnek a lecserélését.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.24. 15:35:50

agressiv

ehhez képest Torres Aragones uralkodása alatt 40-valahány meccsből talán ha 12-t fejezhetett be.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.24. 15:38:22

Csöncsön

az biztos, hogy nem az olaszok elleni volt Torres élete meccse. de hát egyik spanyolnak sem. (nálam Silva volt még a legjobb)

Lencse. 2008.06.24. 17:01:07

Úristen, még legjobbat is választunk erről a meccsről?! Na akkor szavazás: kinek melyik volt a kedvenc Backstreet Boys-tagja? :D

Lencse. 2008.06.24. 19:56:05

Rooney _énekel_ a Westlife tagjaival?! Hát ilyet Alfred Hitchcock, David Lynch és David Fincher együtt sem tudna kitalálni, ez félelmetesen sokkoló lehetett.

halareaal 2008.06.24. 22:01:34

Csöncsön:

"Én panchóval értek egyet: szerintem egyértelmű, hogy pedagógiai célzata IS volt a kettőscseréknek."

az nem lehet, h 1xüen Iniesta szarul játszott, Xavi meg elfáradt? Aragones meg ne nevelgessen, hanem csináljon olyan erős csapatot, amennyire jó játékosai vannak.

BruceWayne 2008.06.24. 22:02:34

lencse: ezért rendezi a klipet Cronenberg, forgatókönyvíró Kafka, Operatőr Dalí :-)

montipájton 2008.06.25. 08:51:22

Pancho,

amennyit Güiza mutatott eddig az Eb-n, annyit Raúl akármikor, becsukott szemmel megcsinál. Ahogy írta valaki, kb. Preisinger-szintű lufi a srác, mondom, egyelőre.

Én valamelyest tisztelem azokat, akik az érdemeket is nézik egy játékosnál (ha nem is mindig kifizetődő). Güiza egyszerűen egy majdnem névtelen senki ma még a spanyol futballban Raúlhoz képest, aki azért meg még nem egy 45 éves vénember. Őt vittem volna ki. Ha a spanyolok ezetrhatszázszázhetven év után végre nyernek egy címet, abból a spanyol futball utóbbi 20 évének legemblematikusabb, legnagyobb alakja kimarad.

Mint Mladini az olaszok vb-győzelméből, de az azért más tészta volt.

montipájton 2008.06.25. 08:52:43

Na, most hogy így jól megmondtam róla a magamét, a Gejzagyerek tuti megnyeri az oroszok ellenit a spanyoloknak. )))

(Raúl is megnyerné, hehe.)

ApukadHUN 2008.06.25. 09:59:26

már a svédek ellen is pont egyszerre hozta le a két barcelonait. Ha pusztán rosszak voltak, akkor miért kezdtek mindketten az olaszok ellen?

Raúlt vs. Güiza?

Güiza erősebb, jobban boldogul egyedüli csatárként és gyorsabb isl. Lehet, hogy nem lesz neki sok jó szezonja, de pillanatnyilag jobb, mint Raúl.

BruceWayne 2008.06.25. 11:35:01

még mindig Raulnál tartotok?
inkább azt mondjátok hogy:
Klose lő-e gólt?
Villa/Torres párosból melyik lő gólt?
lesz e hosszabbítás a spanyol meccsen?
hány gól lesz a német meccsen és as spanyol meccsen?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.25. 11:51:25

@Nerazzuri:

Igen.
Torres.
Nem.
Kettő.
Egy.

(Nagyon rossz tippelő vagyok, az iwiwen lassan elfogynak a pontjaim, úgyhogy ne vedd készpénznek.)
:-)
süti beállítások módosítása