Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Árnyék Európa-bajnokság - Negyeddöntők

2008.06.16. 22:00 pancho_sanza

Véget értek a csoportmérkőzések, kialakult a legszimpatikusabb nyolc csapat mezőnye. Meglepetés nincs, viszont a valóságtól máris lényegesen eltértünk, hiszen tornánkon Csehország válogatottja simán továbbjutott a svájci és a csoportutolsó török csapat előtt. Portugália, Hollandia és Spanyolország ellenben pont annyira szimpatikus, mint amennyire jó, hiszen mindhárman megnyerték csoportjukat a valóságban és nálunk is. Horvátország viszont túlteljesítette az elvárásokat Németország legyőzésével. A szoros döntetlen a németeknek kedvezett az NST tornáján, miközben Bilics csapata igen simán letérdeltette a Nationalelfet. Ők legalább továbbjutottak, nem úgy a franciák, akik a románoknál sokkal közelebb állnak a szívünkhöz, de a holland és az olasz csapat ellenében labdába sem rúgtak. Valószínűleg Zidane visszavonulása és Henry gyenge formája itt érződik a legjobban. Az utolsó csoportban érdekesen alakult a végjáték. Spanyolország a mezőny egyetlenjeként hibátlan maradt, miközben a svédek mindössze egy orrhosszal előzték meg az oroszokat. Tovább után részletek:

A négy csoport végeredménye (sorrendben csapat, pont, támogató szavazat, ellenfélre adott szavazat, arány):

A csoport

Portugália71527569206,24%
Csehország71488613201,57%
Svájc1609149098,54%
Törökország1568152093,65%

B csoport

Németország71551553212,29%
Horvátország71517569201,31%
Lengyelország38341260141,18%
Ausztria0285180545,22%

C csoport

Hollandia71365656191,33%
Olaszország71271811191,19%
Franciaország310571034157,78%
Románia0419161159,70%

D csoport

Spanyolország91530532207,62%
Svédország41399665201,01%
Oroszország49221139152,60%
Görögország0272178738,76%

Azonban most kezdődik az igazi játék, hiszen itt már nincs csapat népes rajongótábor nélkül, így szinte senki nem mehet biztosra. Persze a valóságban is jól teljesítő válogatottak előnyben vannak, miközben Nihat góljai talán a csehekkel kapcsolatos érzéseket is megváltoztatták valamelyest. Pedig szükségük lenne néhány szavazatra, hiszen bár csak elvétve találkozunk németeknek szurkoló emberrel, amikor név nélkül kell felvállalni a csapatot, akkor hirtelen áramlanak a szavazatok. Izgalommentes párharcra, német fölényre és győzelemre számítunk. Szerencsénkre a horvát-portugál igazi csemege. Tanácstalanul széttárjuk kezünket, és kíváncsian várjuk, hogy mire megy C. Ronaldo a déli szomszéd ellen, elvégre szimpátia alapján talán erősebb lenne nélküle Scolari csapata. Lehet vele is. Nem tudjuk.

A holland-svéd meccs tűnik a legsimábbnak. Miután mindenki a holland csapat lenyűgöző teljesítményéről beszél, így nem lehet kérdéses, hogy a narancsmezesek ott lesznek az elődöntőben. Közben fél szemmel már a legnagyobb párbajra figyelnek a holland szimpatizánsok is. Olasz vagy spanyol? A két legnagyobb mediterrán futballnemzet feszül egymásnak, ahol szinte bármi megtörténhet. Két népszerű válogatottról van szó. Talán a valóságból meríthetünk, ha mérlegelni szeretnénk. A bíztató teljesítmény a spanyolok mellett szól. Különösen, hogy az olaszok eddig inkább szenvedtek. Itt sem tudjuk mi fog történni, de nemsokára eldől. Szabályok innentől fogva nincsenek. Győzzön a több szavazat. Szerda éjfélig jó nyomkodást mindenkinek!

 

 

123 komment

Címkék: szavazás euro 2008 szimpátia

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr9524428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tb 2008.06.17. 11:49:19

szferi: azért mert a tehetséges szerzők úgy gondolták, hogy így jobban kidomborodik a szikrázó egyéniségük

tb 2008.06.17. 11:55:07

hát ez elég jó kép domenechről
ez a faszi miért nem színésznek ment? simán játszhatna valami hózentrógeres parasztot egy Depardieau filmben

szferi 2008.06.17. 11:58:21

nahát... sima balfaszságra nem is gondoltam

nasteey 2008.06.17. 11:59:52

Ma este 20.45 -kor a mélyen tisztelt m1 előben adja a "Két f*sz közül melyik a nagyobb?" olasz - francia közös rendezésű tragikomédiát.
Csak nehogy végül a románok nevessenek.

hmikey 2008.06.17. 12:04:54

Na, az biztos, hogy este valaki nagyon sírni fog :) Megjósolhatatlan.

Lojzi_ 2008.06.17. 12:28:53

Azazello007: az írónia mitől poén?
Azért érzek némi különbséget a kettő között.
És ugyanez igaz a szarkazmusra és a gúnyra is.

ZenZo 2008.06.17. 12:35:22

A németek tegnap nagyon lazára vették, de ettől nem játszottak rosszul. Két játékos volt bűnrossz, az egyik Frinks, a másik Gomez. Az elméletileg nem túl acélos védelem tökéletesen látta el feladatát, inkább volt kérdéses, hogy mikor találnak be a németek, mint hogy az osztrákok betalálnak-e egyáltalán. Ballackban és Podolskiban néha láttam az ambíciót, hogy kéne itt focizni, de a csapat nem igazán volt partner. Klose próbálkozott volna még, de neki sem ment, a végén meg már csak abból állt, hogy dobálta magát. A gól szép volt, annak ellenére, hogy tényleg nyílegyenes folyosót hagyott ott a sorfal-kapus kombó. Ballack meg meg is érdemelte, mert a "sógorok" faragták rendesen. Kiemelni még Lahmot tudnám, mert megérdemli. A osztrák pedig egy nem rossz kis csapat, és nem is szerepeltek rosszul, de ennél többet nem is kell várni tőlük.

Ja, Somos meg nem egyszerűen nyalta fényesre Garics s*ggét. Ezt viszont nem értem, miért jó nekünk. Nem más, mint egy "hazaáruló", nem értem, miért vagyunk annyira nagyra vele. Nem hiszem, hogy a lengyelek annyira büszkék lennének Klosera vagy Podolskira, esetleg a spanyolok Gomezre, vagy a brazilok Guerrerora.

hmikey 2008.06.17. 12:53:30

Mi a tököm ez a hazaárulózás? Garics szerintem nagyon jól játszott, az, hogy itt nem számított egy színvonalas játékos, az nem őt minősíti, hanem a magyar "szakmát".

Azazello007 2008.06.17. 12:53:49

Lojzi: indítsunk nyári szabadegyetemet.:-)

Az irónia, a szarkazmus, a gúny nagyon fontos részét képzik többek között a magyar(os) humornak, az angolról nem is beszélve. De például -- és no offense! -- ha megnézel bármilyen amerikai stand-upot, vagy vígjátékot, onnan szinte teljesen hiányoznak ezek, sőt -- személyes tapasztalat -- az iróniát általában nem is értik, nem is szeretik.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 13:08:36

Ez a gyerek tizenévesen kiment Ausztriába focizni. És el is kerülte az óriási szakembereink figyelmét. Az osztrákok viszont láttak benne fantáziát, szerepelt is egy sikeres osztrák utánpótlás válogatottban, de magyar szövetség még mindig nem kapcsolt. Hickersberger viszont behívta az osztrák válogatottba, amit Gyuri némi hezitálás után el is fogadott. Egyébként a Grazból nézte ki a Napoli is. Szóval mondhatjuk: ez a srác Ausztriában lett focista.

Egyébként az osztrák-lengyel kapcsán kérdezték Várhidit (aki még behívhatta volna), hogy mi a véleménye a srácról. A válasz hallatán a földről pattant vissza az állam, szóval Várhidi szerint magyar keretbe azért odaférne a Napoli játékosa. Igen, egy Vanczák kaliberű játékost nem lehet kihagyni egy Serie A-a kezdőjátékos kedvéért.

bög 2008.06.17. 14:05:22

a digók már fenyegetik van bastent, hogy ha leadja a meccset, megnézheti magát. Ez valahogy annyira, de anyira jellemző... Focizni kellett volna!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 14:15:48

bög, de az is jellemző, hogy vércseként lestek a hírekre, hogy megint köpködni lehessen az olaszokat. Ez a média habverés szintén része, mert el kell adni az újságokat, látogatottsági. rekordokat kell döntenie a weblapoknak. Az újságírók forszírozzák témát, a megkérdezettek meg válaszolnak, nem kell ezt komolyan venni és semmikéépen nem kell rávetíteni a játékosok megitélésére. De ha jól esik fröcsögni, akkor csak hajrá!

bög 2008.06.17. 14:19:58

"vércseként lestek a hírekre, hogy megint köpködni lehessen az olaszokat"

színigaz:))

drdugo 2008.06.17. 14:25:50

Az jo poén volt Somostol. De az EB-n se fogom megszeretni az már biztos. Vannak nagyon jó meglátásai, ujságírónak, szerkesztőnek kiváló lenne, de kommentátornak nem jo sztem, és rengeteg tárgyi tévedése van.

Garics-kérdésben pedig ZenZoval értek egyet. Mire fel sztárolják a közvetítések alatt, és a Nemzeti Sportban is??? Vmelyik nap vettem egyet, egy oldalon keresztül nyalták a seggét. Semmi köze már hozzánk, nemzetárolónak tartom én is. Csak egy kicsit kellett volna várnia, és simán magyar válogatott lehetett volna. Ehelyett 3 EB meccs miatt inkább az osztrák válogatottat válaszotta. Azt az osztrák válogatottat, akit még a mindenkori magyar válogatott is bármikor elver. Még Bozsik Petiékkel is elvertük Ausztriát. Ennyit Garics Gyurikáról...

drdugo 2008.06.17. 14:28:10

áruló.. elnézést.

jah, ma rossz előérzetem van. nem amiatt hogy Hollandia nem veri meg Romániát, hanem h. képtelenek leszünk megverni a Franciákat. Donadoni már megint felforgatta a csapatot, fogalma sincs, mit kellene tennie. Oriási bukta lesz neki, ha kiesünk, mehet vissza Livornoba ujrakezdeni mindent.

tb 2008.06.17. 14:33:49

azt hiszem itt nincs mindenki tisztában azoknak a fogalmaknak a jelentésével, hogy "hazaáruló" és "nemzetáruló"

ezek nagyon súlyos vádak, ha lehet ne dobálozzunk velük feleslegesen

tb 2008.06.17. 14:36:12

a másik kurva vicces, hogy egyik hozzászólásában valaki "nemzetárulózik" a következőben meg többesszám első személyben beszél az olaszokról

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 14:44:52

drdugo, a klasszisok még mindig kihúzhatják Donadonit a csávából és szerencsére a francia kollegáról Domenechről is lerí a bizonytalanság.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 14:47:22

tb, igazad van. Annyi kikötéssel, hogy ha egy fociválogatottról T/1-ben beszél valaki az csak játék, nálam legalábbis, és nem kérdés, hogy kinek drukkolok egy magyar-olaszon.

danesdzsu2 2008.06.17. 14:49:49

popp: nem kell lesni a hírekre, az olaszok házhoz jönnek a lófaszért.:D

Egyébként önvédelemből vádaskodnak előre. Ha a hollandok a tartalékcsapattal kikapnak ma este a románoktól, míg az olaszok megverik a franciákat, akkor 4 éven keresztül az a legenda fog terjedni, hogy elcsalták a gonoszok, hogy direkt kiessenek szegény olaszok. Így senki sem azt fogja kérdezni, hogy miért nem tetszettek jobban játszani....

ZenZo 2008.06.17. 15:06:10

tb, igen, tisztában vagyok a fogalmak jelentésével, de én nem hazaárulót írtam, hanem "hazaárulót" --> remélem észlelni a különbséget, de ha nem, készséggel elnézést kérek. De akkor is furcsálom, mire ez a nagy Garics ajnározás. Nem tetszik, és kész. Annyira azért nem vagyunk szegény nemzet, hogy állandóan a "külhoni magyarjainkra" kelljen támaszkodni, ha valami jót akarunk mondani magunkról. Mert tetszik vagy sem, Gyuri már nem magyar. Nemzeti színekben legalábbis.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 15:13:00

ZenZo, ezért be is perelhetne, hiszen magyar állampolgár a srác!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 15:19:49

danes, igazad van, de ha az olaszok mégis továbbjutnak, esetleg a végsőgyőzelmet is megszerzik, akkor az ellendrukkerek nyomják négy évig a dumát, hogy már csoportból, sőt a selejtezőcsoportból ki kellett volna esniük a mázlista digóinak. Látjuk itt is , hogy a vébé-győzelem kapcsán is azzal jönnek az olasz ellenesek, hogy de bezzeg ausztrálok ellen az a tizenegyes kamu volt. De bezzeg, ha az olasz drukkerek kérnek számon egy meg nem adott gólt a sporin, akkor ők viszont nem tudnak mást csak rinyálni. Bizony így megy ez.

szferi 2008.06.17. 15:23:04

egy meg nem adott, adott esetben véleményes tizenegyes nem egyenlő egy jogtalanul megadottala 90 perc tájékán, azért ne sarkíts ennyire

szferi 2008.06.17. 15:24:36

tizenegyes helyett a mondat első felében érts gólt, vagy ami tetszik

tb 2008.06.17. 15:25:46

ZenZo, maradjunk annyiban, hogy szerinted
Tetszik vagy sem, ezt nem te döntöd el, szerencsére
Olyan nagy ajnározás meg nincs körülötte, az meg tény, hogy az osztrák csapat egyik legjobbja volt az EB-n

Asidotus 2008.06.17. 15:32:43

Egy gól meg nem adása szerintem súlyosabb, mint egy nem jogos 11-es magadása. Azt ugyanis még be is kell lőni, és arra már bőven láttunk példát, hogy kihagyják. a Gól az gól, a megitélt 11-es még nem az.

Csak én láttam úgy, hogy De Rossi és Pirlo nem fértek el egymástól a pályán? (Én csak de Rossit játszatnám.)
És más is úgy látja, hogy az olaszok nem tudnak Tonival játszani? Nem tudják fejberúgni labdával, hogy bepattanjon róla, és ő sem tudja levenni a társainak. Ez miért van?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 15:34:10

szferi, lehet méricskélni, meg egyenleteket fölállítani, nem ez a lényeg. Sokkal inkább az, hogy drukker/ellendrukker mindig megkeresi a momentumokat, amikbe kapaszkodhat, a másik oldaltól viszont ugyanezt nem tűri el.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 15:36:58

Nünü, De Rossit és Aquilanit együtt.

szferi 2008.06.17. 15:39:00

az, hogy ausztrália egy jogtalan tizenegyessel esett ki, és olaszország többek között ennek köszönhetően jutott oda, ahová, az tény. azt, hogy mindig csak és egyedül őket sújtja a lebonyolítási rendszer, én nem tekinteném annak.

hmikey 2008.06.17. 15:44:43

A Toni-féle poszt az ilyen izé, nekem az ő játéka nem is tetszik, mert tényleg az a lényeg, hogy ha sikerül fejberúgni vagy lábonlőni, labdával, akkor ő az isten, amúgy meg sehol nincs. A hozzá hasonló poszton szereplő Van Nistelrooy nagyságrendekkel jobb, többet mozog, passzol, stb.

szferi 2008.06.17. 15:48:59

nünüke, a világ összes jogállamában a törvénykezés azon alapul, hogy amíg nem bizonyíthatóan bűnös valaki, addig ártatlan. Ami abszolút igazságos, és áttételesen érvényesítendő a sportban is. Ha egy bírónak a legkisebb kétsége van, egy gól szabályosságát illetően, akkor azt ne adja meg. mindenekelőtt a jogtalanságot kell megelőzni ilyen esetben. Eyg jogtalanul megadott büntetőre vagy gólra ennek a fordítottja igaz - ordító hiba. ezek a "mi a súlyosabb" fejtegetések mind a videobíró hiányához vezetnek végső soron, de ebbe ne menjünk bele.

drosiii 2008.06.17. 15:49:53

Tonit csak sztárolják mert gólkirály lett. Emellett pedig egy hihetetlenül alattomos játékos.
Az olaszok nélküle nagyságrendekkel jobbak lennének, mondjuk egy Di Natale - ADP párossal.
Toninál Anelka is többet ér...

drosiii 2008.06.17. 15:51:39

"De bezzeg, ha az olasz drukkerek kérnek számon egy meg nem adott gólt a sporin, akkor ők viszont nem tudnak mást csak rinyálni. Bizony így megy ez"

Az a baj, hogy az olasz játékosok is ezt csinálják. Sokkal inkább mint mások.

mizie 2008.06.17. 15:54:33

GYERÜNK A CSEHEKRE SZAVAZNI!!!

ZenZo 2008.06.17. 15:56:36

tb: maradjunk annyiban, hogy a véleményeink nem egyeznek. De nálam igenis nagy ajározásnak számít az, ha egy kommentátor egy ember köré építi a meccs közvetítését. A képességeit viszont nem vontam kétségbe. Nem mondtam, hogy nem ő volt az egyik legjobb. Sőt. Jól játszott, gyors, agilis játékos, és még nagy mentése is volt.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 15:57:10

Szferi, az viszont már nem tény, hogy Ausztrália a hosszabbításban kiverte volna Olaszországot. Eleve a meg nem adott tizenegyest, mondjuk Toni meg nem adott góljával lehetne összehasonlítani (amiért Övrebő bocsánatot is kért). Nem pedig egy cikkíró állításával, mert így kissé manipulatív a dolog.

Az utóbbit józanabb olaszdrukker nem is állítja. És szerintem a szövetség vezetői sem ezt mondták. Az is tény, hogy érdekes kiemelési rendszer az, ahol a legutóbbi világbajnokság legjobb tizenhat csapatából három egy csoportba kerül, köztük két vébédöntős. Ilyenerővel mire a kiemelés?

shinigami 2008.06.17. 15:59:01

na ha mar mindenki sajnalja szegeny olaszokat (es franciakat) akkor elkezdhetunk annak drukkolni h jo meccsek legyenek este

drdugo 2008.06.17. 16:01:39

"valaki "nemzetárulózik" a következőben meg többesszám első személyben beszél az olaszokról"

most melléfogtál: nekem minden csak a magyar válogatott után következik. ac milan, olasz válogatott, argentin válogatott. de első a magyar csapat!
viszont mivel kiskorom ota, már lassan 20 éve szurkolok az olaszoknak (jobb hiján, mivel Magyarországért sajnos nem szoríthatunk világversenyen), mindent betéve tudok roluk, igy már nagyon rég hozzászoktam ehhez a többes szám első személyhez ha az olaszokrol van szo. egyébként sem csak a focijukat szeretem: gasztronomia, filmművészet, egyéb művészetek, stb... mindenben a kedvenceim.

1ébként meg sztem nem De Rossi és Pirlo a gáz, hanem egyáltalán a Milan középpálya. Elég nagy felelőtlenség volt az ebben a szezonban sajnos csunyán leszerepelt Milan kp-ra építeni középen.
Pirlora szükség van, valakinek kell osztogatnia, mégha gyengén is megy neki. Gattusonak és foleg Ambrosininek viszont nincs helye a jelenlegi kezdőben.
És kövezzetek meg, de a legjobban Luca Tonitol vagyok kiakadva. Totális vicc az ember. Már a vb-n sem ment neki, csak az ukránok ellen lott golt, de ott is csak akkor amikor már 1-0-ra vezettünk, nem osztott nem szorzott. Ugyanannyi golt szerzett a vb-n, mint Matrix. Ez elég sovány.
Nem serie a, meg bundesliga kis és kozépcsapatok ellen kell villogni, hanem ilyen szinten. Az sem véletlen hogy 32 éves korára tudott csak nagycsapatba igazolni, a Fio és a Palermo középcsapat volt, amikor ott játszott.
Szoval Tonit egy az egyben nem kellene játszatni (a románok ellen elvett golja ellenére se). Semmi értelme ennek a Toni fejére ivelgetős taktikának. Már az angolok se játsszák ezt, az olaszok meg most akarják erőltetni???
Azokbol a helyzetekből amiket Toni elszorakozott eddig Pippo Inzaghi minimum 2 golt szerzett volna.

drdugo 2008.06.17. 16:07:47

oh és sztem legjobban egy Totti, R. Baggio, vagy korábbrol Conti féle irányito hiányzik, aki összefogja a csapatot és forintos labdákkal tömi a csatárokat, esetleg felér a befejezéseknél, és még gyenge formában is döntő lehet.
az eddigi meccseken szinte csak tonira ivelgettek, a lecsorgokra meg szinte sose érkezett senki, akkora űr volt a kp és a csatárok között.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.17. 16:13:59

utálom az iskolatej-felelős szerepkörét, de ha már így magunkra hagytak minket a bloggazdák az eb alatt, azt javasolnám, hogy a leginkább megfelelő topik alatt kommentáljuk a ma esti meccseket, különben KÁOSZBA FOG FORDULNI MINDEN, ÁÁÁÁÁÁÁÁ.... :)

nst.blog.hu/2008/06/13/c_csop_halalosodas_tovabbra_is

danesdzsu2 2008.06.17. 16:27:52

"De bezzeg, ha az olasz drukkerek kérnek számon egy meg nem adott gólt a sporin, akkor ők viszont nem tudnak mást csak rinyálni. Bizony így megy ez."

Tehát az, hogy egy első világversenyén játszó Ausztráliát csak erősen véleményes tizivel képes megverni a Olaszország, az teljesen rendben van?

Naneeeee:D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 16:33:15

danes, ha 70. percig tíz emberrel játszik és ha utána világbajnokságot nyer, akkor igen, vaszottul rendben van! A közhely szerint a győzelmet nem kell magyarázni

drdugo 2008.06.17. 16:35:32

és miért is volt jogtalan az a 11-es?
Grosso kapu felé tört, abszolut gólhelyzetben volt, az ausztrál védő pedig egyszerűen befeküdt elé, ezáltal akadályozta Grossot a továbbhaladásban. Mi ez ha nem tiszta 11-es? Semmi sem írja elő, hogy ilyen szabálytalanság esetén a sértett játékosnak át kell ugrania, vagy kikerülnie és továbbhaladnia. :)

danesdzsu2 2008.06.17. 16:42:33

popp: nem emlékszem, miért játszottak 10 emberrel?

danesdzsu2 2008.06.17. 16:46:20

drdugo: miért is volt jogtalan a hollandok első gólja? :DDD

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.06.17. 16:47:23

"popp: nem emlékszem, miért játszottak 10 emberrel?"

hiba keletkezett a mátrixban

Lencse. 2008.06.17. 16:51:09

Én ezt soha nem értettem, hogy ez hogy van. Számomra a "jogtalan Materazzi-kiállítás" szókapcoslat feldolgozhatatlan, nemlétező fogalom. Olyan, mint a -10 Kelvin-fok. Nincs.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 16:55:53

Mert a bíró valószínűleg múltjából kiindulva, kiállította Materazzi egy olyan esetért, amiért sárga sem járt volna.

"Látjuk itt is , hogy a vébé-győzelem kapcsán is azzal jönnek az olasz ellenesek, hogy de bezzeg ausztrálok ellen az a tizenegyes kamu volt. De ha az olasz drukkerek kérnek számon egy meg nem adott gólt a sporin, akkor ők viszont nem tudnak mást csak rinyálni." - na tessék ezt írtam másfél órája és máris miről vitatkozunk?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 16:57:59

lencse., ezért vagy elfogult szurkoló és ezzel nincs semmi baj egészen addig, míg az ellenfélnek szurkoló tagogktól nem kéred számon elfogultságukat.

BruceWayne 2008.06.17. 17:03:52

hehe, az anfielden is jogtalanul állították ki Materazzit csak ott nem olasz mezbe volt aztán akkor örült neki mindeki, most visszaszáll rátok a rontás :-D

caralho voador 2008.06.17. 17:26:35

Ki ez a sok idióta barom, aki a németekre szavaz?! Gondolkozzatok mán, emberek. Legalább ebben a hülye játékban ne ők nyerjenek mindig a végén...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 17:34:08

@caralho voador:

Jelentkezem, mint az idióta barmok egyike. :-)

szferi 2008.06.17. 17:34:34

ne haragudj drdugo, de te nagyon hülye vagy. csak a te érdekedben mondom, hogy tudj róla. :)

Lencse. 2008.06.17. 17:38:27

popp, ilyet nem is szoktam. Utaltam már rá, de leírom újra: az olaszok a 2006-os vb-t teljesen megérdemelten gyűjtötték be. Az ausztrálokat nehezen gyűrték le, de sikerült, ennek a továbbjutásnak utána a német meccsen szolgáltattak igazságot. Konkrétan ezt a győztes gólt pedig azért érdemelték meg, mert a balhátvéd tökös volt, előrement, jól csinálta. Ennyi.

Én amúgy a játékvezetőket alapvetően máshogy ítélem meg, mint az átlag. Tőlem nem nagyon fogtok olyat látni, hogy egy-egy konkrét ítélet miatt sírok, ami az általam támogatott csapatot sújtja. Úgy érzem, hogy egy-egy véleményes kezezés, egy vonalból induló csatár, elnézett les, stb. hozzátartozik a játékhoz, az eredményt kb. úgy befolyásolja, mint egy szép lövés után a kapufáról pattanó labda, vagy egy fél méterrel itt, vagy ott célba érő indítás.

Hogy konkrét példát is írjak: nagyon sajnáltam, mikor az Arsenal kiesett a BL-ből, de nem a bíróra panaszkodtam, hanem Touréra haragudtam, amiért balfasz volt a vezető gól után. Ott is jogosan jutott tovább a Pool, mert jó taktikával, szépen játszottak.

A bírókat inkább úgy nézem, hogy általában milyen szellemben vezetik a meccset. Mennyire segítik a folyamatos játékot, nagyvonalúan fújnak-e, illetve milyen partnerei a játékosoknak, hogy tartanak rendet? Az előbbiben pl. Fjörtfelt egész jó volt, a második szempontból leszerepelt.

Lencse. 2008.06.17. 17:40:13

caralho: itt vagyok, mint idióta barom #2

Kicsit irigykedem is a hollandszurkerekre, nekik már elkezdődött az EB. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 17:42:43

Tökéletesen egyetértek Lencsé.-vel.

Annyit fűznék hozzá, hogy egy-egy kirívó esetben tényleg csal a bíró. A 2002-es dél-koreai vébére gondolok. Három teljesen szabályos gólt nem lehet véletlenül nem megadni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 17:46:06

Ja, caralho voador, most fogódzkodj meg: a svédekre szavaztam a hollandok ellen.

(Valamiért kifejezetten kedvelem a svéd focit.)

szferi 2008.06.17. 17:48:51

ez normális. de ki az, aki a spanyolokra szavaz?! :)

BruceWayne 2008.06.17. 17:49:04

itt sem az volt a kérdés hogy jogos-e a 11-es, hanem hogy a támadó csapat játékosa akar-e ilyenkor továbbmenni vagy nem... most hirtelen 2 eset jutott eszembe az idei bl-ről, mu-chelsea (rio-joe cole ütköztet) és Barca-Mu (Eto'o és asszem szintén Rio közös esete)... mindkétszer inkább próbált továbbmenni és megjátszani a labdát a támadó, ezért nem lett 11-es egyik se, mert nem estek el. ki is esett mindkét csapat. szóval itt is nehéz igazságot tenni...

BruceWayne 2008.06.17. 17:49:51

ja és ezt az olasz-ausztrálra írtam

szferi 2008.06.17. 17:53:43

hmmm, hollandokat akartam írni spanyolok helyett, csak a közös meccsükre gondoltam, de úgyis mindegy :)

hmikey 2008.06.17. 17:53:54

Spanyolokra? Én. Buzi e vagyok, mi? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 17:54:25

Igaza van Nerának. A játékosok azért is dobálják magukat, mert ha nem teszik, a spori sosem fúj tizit.

BruceWayne 2008.06.17. 17:56:33

most mire kell szavazni? holland-spanyol elődöntő néz ki, ott meg bármi lehet, bár a hollandok jobban össze vannak talán rakva

Lencse. 2008.06.17. 17:58:23

Jaigen, még azt akartam írni, hogy a felháborító, durva, eredméynt befolyásoló szarvashiba nekem valahol Gera isztanbuli esetével kezdődik. Olyankor már jogosan villan a középső ujj.

A 2002-es lesgólokra nem emlékszem tisztán. Az biztos, hogy elfogult voltam, mert nagyon örültem, hogy a kis sárgák kiejtik a sztárcsapatokat, de az is, hogy nem volt tiszta a lelkiismeretem. :) Mindenesetre már ott sem értettem, miért volt mindenki felháborodva, amiért Tottit műesésért kiállítják, akkoriban szerintem az volt az anomália, hogy ez nem történt meg minden meccs 20. percében.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 18:07:12

Lencse.:

A koreai spanyol meccsen emlékeim szerint volt egy "lesgól" (két méterrel a védő mögülről), egy szabadrúgás utáni "lökés" (még csak testi kontekt sem volt), meg Joaquín "kintről" beadott labdája (harminc centivel az alapvonalon belülről).

Ehhez képest a spanyolok szinte szó nélkül tűrték a nyilvánvaló csalást. Csoda-e, ha ismét nekik szurkolok?

montipájton 2008.06.17. 18:09:27

A 2002-es vb-n én a spanyolok elleni dél-koreai meccset sokkal elképesztőbb csalásnak éreztem. Ott két gólt vettek el a hispánoktól, az egyiknél látszott a lassításon, hogy a partjelző akkor kapja fel gyorsan a zászlaját, amikor a spanyol csatár már befejelte a beadást - amit utólag "kinn volt a labda" címen annuláltak. Az tényleg hihetetlen volt.

A koreai-olaszon viszont Bobo Vieri a hirtelen halálban (vagy egy perccel a r.j.i. vége előtt?) három méterről üres kapu fölé rúgta a labdát. Na, ezt nem tudta volna Moreno megakadályozni.))

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 18:12:02

Csöcsön, szó nélkül? Én nem úgy melkszem, de akármennyit pofáztak is, teljesen igazuk volt!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.17. 18:13:22

Másodszor kereszteltelek át csöcsönre, nem sértődöm meg, ha nem hiszed el, hogy ezúttal is véletlen volt ;-).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 18:14:37

Kedves popp, én Csöncsön vagyok. :-)

Azt mondtam, SZINTE szó nélkül. Amennyit reklamáltak, az a körülményekhez képesti minimum volt.

Lencse. 2008.06.17. 18:34:18

Csöncsön, így tényleg beugrottak az esetek, szinte látom magam előtt. Disznóság volt, bár a szívemnek kedves disznóság. :)
És tényleg jobban megmaradt bennem az olasz meccs, mert sokkal nagyobb hiszti volt utána.

haraputca 2008.06.17. 19:44:24

Ez a nick
Nem jut a Lyon el messzire, ha nem figyel Lionel Messire

szintén Somostól származik, emlékszem a Barcelona-Lyonon sütötte el. Hülye vagyok,hol máshol? :))
De amúgy ketten vannak és szerintem van különbség, tegnap melyik volt, nem láttam?

A mairól annyit, hogy szerintem a hollandok becsületesek lesznek, vagyis hát csak a kötelező hozzáállást hozzák, Van Basten nem sumák. A két "óriásból" úgy érzem, az olaszok jönnek ki jobban, ők mennek tovább. De lehet, hogy őrült matek lesz.

A németeket nagyon nem írnám le, óriási meccs lesz a portugálok ellen, akik jobbak, csak hát a németek németek. :) De érzelmileg ez semmi nem lesz a török-horváthoz képest. Azon nagyon szívesen ott lennék. :)

Általában nem lehetünk elégedetlenek az EB-vel, remélem a kieséses szakaszban marad a suínvonal plusz jönnek a még nagyobb izgalmak.

No, ennek a fele (se) feltétlenül ehhez a poszthoz szólt, de nem volt kedvem szétaprózni, sorry.

drdugo 2008.06.17. 20:54:04

"ne haragudj drdugo, de te nagyon hülye vagy. csak a te érdekedben mondom, hogy tudj róla. :)"

na ilyet se mondtak még nekem, még nő se, de jolvan, akkor kölcsönös az érzés, így az igazi : )

nah közben LükeToni már megint mit hagyott ki, ez is biztos miattad volt :)

drdugo 2008.06.17. 20:56:40

jah, ha Grosson akadtál ki, akkor fejtsd már ki, hogy miért is volt jogtalan az a tizi, amikor ezerszeri visszanézésre is csak azt láthatod, hogy az ausztrál egyszerűen elfekszik Grosso elé, és ezzel akadályozza a továbbhaladásban a kapu felé.
na mind1, biztos elfogult vagyok :)

danesdzsu2 2008.06.17. 23:39:56

drdugo: miért volt jogtalan a hollandok első gólja?:)

popp: youtube-on nincs fenn Materazzi kiállításának az oka? Így látatlanban biztos vagyok benne, hogy ártatlan volt, de azért jó, ha ellenőrzi is az ember...

;)

halareaal 2008.06.18. 00:35:10

nah, milyen spanyol fölény van, nemis gondoltam volna...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.18. 01:16:29

Látva az olaszok játékát (és viselkedését), és látva a spanyolok játékát (és viselkedését): legyen is! :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.18. 02:43:02

És a divatszurkolók is Spanyolország és Hollandia mellé álltak.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.06.18. 08:31:31

Csöncsön, mit láttál az olaszok viselkedésében, ami elfogadhatatlan (szerintem sok a legenda, és nem vesznek sokna észre, olyanokat, hogy: Gattuso nem szokott emberbe csak úgy belerúgni - miközben hirdetik róla -, Materazzi kiállításaikor csak úgy egyszerűen levonul, nem pofázik, ha Inzaghi nincs - márpedig nincs -, akkor nincs, aki a partjezőnek mutogasson, nyilvánvaló igazságtalanságok után sincs órákig tartó hiszti, nincs olyan ütköző játékosuk, akinek feladata belerúgni a hozzá legközelebb lévőbe (Vieira, Frings), a valaha idegbeteg De Rossi, Camoranesi, Panucci, talán Gattuso megnyugodott (cassanónak még bizonyatni kellene, de úgy tűnik jó úton van!). Buffon és Grosso pedig a világ legrokonszenvesebbjei között vannak. Uff, megmondtam!

szferi 2008.06.18. 08:35:01

grosso egy szarházi.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.18. 10:58:52

@mbemba:

Számomra végtelenül ízléstelen volt ez a Van Bastenre való nyomásgyakorlás. És végtelenül taszító, hogy a vereséget mindig másra kenik (a bíróra, az ellenfélre, a balszerencsére).

A németek például összehasonlíthatatlanul sportszerűbbek.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.06.18. 12:15:54

Én tényszerűen felsoroltam, hogy miért tartom legendának az olaszok ,,gazemberségét".
Válaszolva: azért nem érzem, annyira annak, mert már többször kibabráltak velük a svédek, meg korábban mások is. Az pedig tényszerű, hogy sok bírói tévedés, néha csalás sújtotta őket! Morenót tudom említeni, de számomra felfoghatatlan a Panuccival történt eset, vagy példul, mikor Zolát állíitották ki Amerikában, vagy ezen az Eb-én a románoknak adott 11-es, Toni meg nem adott fejesgólja. Itt felsoroltam 3 eseményt, amelyek nyilvánvalóan sújtották őket az eb első 2 meccsén.
Németek sportszerúségéről annyit, hogy Lehmann, ahogy üvöltözik a védőivel az nem pályára illő (pedig elődje Kahn soha nem csinált hasonlót). De amúgy szép ez a kapushagyomány őnáluk... eszembe jutott a jó öreg Schumi, mikor ledózerolta Battistont.

De amúgy ne gondolj rosszra: nem tartom sportszerűtleneknek őket, csak most akartam válaszolni felvetésedre!

halareaal 2008.06.18. 16:07:56

mielőtt nagyon elharapódzna itt ez a Toni-szidás, szögezzük le, h ő döntötte el a meccset, hogy mást ne mondjak, az olasz játékot elnézve, lehet h nélküle már otthon lennének a digók.

halareaal 2008.06.18. 16:12:46

"Materazzi kiállításaikor csak úgy egyszerűen levonul, nem pofázik"

bár én bírom Materazzit, de azért ez a mondat vicces. nehogy már meg kelljen köszönni, hogy nem sértődik meg minden gyilkossági kísérlete után.

danesdzsu2 2008.06.18. 16:27:23

Nera: köszi. Hát, nem véletlen voltak emberhátrányban az olaszok.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.18. 17:11:27

Csöncsön, az szebb volt, amit Domenech mondott, hogy úgysincs esélyünk a hollandok úgyis csalni fognak. Azt is mindenki elfelejti, hogy Buffon meg többiek épp azt mondták, hogy el se tudják képzelni, hogy hollandok leadják a meccset. A bírói ítéletekkel kapcsolatban meg már fölhoztam az angol példát. Emlékezz milyen köpködések között távoztak a legutóbbi két vébéról. A The Sun odáig ment , hogy megadta Urs Meier lakcímét és mail-jét, jöttek is fenyegetó üzenetek, háza elé meg futballhulligánok telepedtek. Ennyit a Fairplay hazájáról.

Ilyet azért nem csináltak Olaszországban. De nálunk is mi ment hetekig Stuart Dougallal ellen egy olyan EB-selejtező után, amelyet , ha megnyerünk, akkor sem lett volna sanszunk kijutni. Szóval olyan dolgokat tulajdonítanak csak az olaszoknak, melyek mindenhol szokásosak.

barnetta, azt a kis fogadási botrányt , melyik Németországban nem sokkal vébé előtt kitört, hogy eltussolták egy pillanat alatt, nehogy belekavarjon a vébé-bizniszbe.

Greg36 2008.06.18. 18:23:35

Csöncsön:
azért a németek sportszerűségéhez megvárnám a pontos jelentést az UEFA-tól, hogy miért is lebegtették még azt is, hogy Löw a VIP-páholyból dirigálja a negyeddöntőt.

halareaal 2008.06.18. 18:43:37

"De nálunk is mi ment hetekig Stuart Dougallal ellen egy olyan EB-selejtező után"

ugyan mi? semmi nem ment, pár lap megírta h csalás, meg a wikipediára feltettek néhány szitkozódó cikket. ennyit minimum megérdemelt, mint ahogy az ecuadori bíró is megérdemelte volna 2002ben, h Cannavaro megüsse. egyedül az a furcsa, hogy az olaszokkal ez többször történik meg, mint bárki mással. mondjuk engem nem zavar a mentalitásuk meg semmi, csak mondom h érthető akik ilyenekkel vádolják az olaszokat.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.06.18. 20:12:29

Halareal,

én úgy érzem, hogy ez nem vicces, hanem egy előrelépés. Másodszor pedig: merem feltételezni, hogy a csapat vezetése - mármint a válogatotté - felhívta a figyelmét egy pár dologra, pl., hogy el kell fogadni a bíró döntését, ha mégoly hülye is az (erre olasz közvetítések idején lehet megerősítést kapni). Ezt látom, igen gyakran, De Rossi esetében is (az eb-n is voltak becsúszásai, amelyek, számomra, egyértelműen szabáloysak voltak, s mégis). Tudják, hogy kialakult (nem véletlenül) egy tragikus kép az olasz csapatról és ezen megpróbálnak változtatni. Ez pedig erény!
Nem vagyok meggyőződve, hogy máshol is így van ez, egyes agyosztárolt csapatoknál!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.19. 00:20:26

popp és Greg36:

Mit csinálnának az olaszok, ha (a semmiért) Donadonit ültetnék fel sorsdöntő meccsen a VIP-páholyba? Szerintem még ezen a blogon is három napig csak erről beszélne mindenki...

szferi 2008.06.19. 11:15:01

csöncsön: ez talált. :)

Greg36 2008.06.19. 13:43:11

Csöncsön:
honnan tudod, hogy a semmiért?
De a kérdést akár meg is fordíthatnánk, mit csinálnának az olaszok ellen szurkolók, ha Donadonit bármelyik meccsen a VIP páholyba száműzik? Szerintem még ezen a blogon is három napig csak az olaszokat támadnák ;)

halareaal 2008.06.19. 13:52:39

mbemba:

ha ez így van, akkor dícséretes, de melyik másik válogatottnak kell megcsinálnia ugyanezt? legalábbis én nem tudok olyat, akikről (jogosan v jogtalanul) "tragikus" kép alakult volna ki. egyébként az olaszoknál egyáltalán nem csak a játékosokat szokták szidni, hanem a médiát, sportvezetőket stb. ettől függetlenül nekem nincs komoly bajom velük, m 2006ban pl énis meglepődtem rajta, de vmért nekik szurkoltam a vbn, főleg a 8 között. igaz akkor utána letudtam ezt, és úgy vok vele, h mostmár elég nekik ez legalább 20 évig.

halareaal 2008.06.19. 13:57:40

sztem inkább Afellaynak kéne nagyobb szerepet szánni, bár Sneijder és vdVaart mellé nemtom h férhetne el.

halareaal 2008.06.19. 13:59:31

hát ezt nem ide akartam
süti beállítások módosítása