Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Nationalelf - Az EB király szerepében

2008.06.08. 06:00 heinrich

A nagy futball derbik, kiélezett összecsapások mindig megosztják a drukkerek vegyes összetételű társadalmát, de ugyan azok a vérgőzös angol, olasz vagy francia drukkerek, akik shurikenekkel, boxerral és egyéb életidegen tárgyakkal mélyítik anatómiai ismereteiket egymáson, ölelkező elvtársakká, kvaterkázó jó barátokká szelídülnek ha arról van szó, hogy egy emberként kell sorakozni a németek aktuális ellenfele mögé. Kevés olyan kohéziós erő létezik a nemzetközi futballban, mint a Nationalelf engesztelhetetlen és határok nélküli utálata. A túloldalnak viszont olyan muníció van a tarsolyában, amit igencsak nehéz kezelni. Nézzetek a táblára – riposztol a germán horda és a tetejébe testvéri jóindulattal bemutatja a középső ujját mezén virító három (egyik lopott) VB csillagot is. Touché - préselné ki magából az ellentábor, ha nem éppen a németekről lenne szó, így viszont visszatérnek a szöges sodrony argumentatív erejéhez. Mindhiába.

A német válogatott minden idők toronymagasan legeredményesebb nemzeti alakulata, ha EB-ről van szó. Három győzelem mellé két második helyük is van (egyedül a franciák tudtak egynél többször nyerni), és mindössze egyetlen alkalommal fordult elő, hogy ne kellett volna a sörhasukat kerülgetni - még 1968-ban, mikor az Albániával nyomott iksz nem volt elég a kijutáshoz és a plávik voltak ott az EB-n.

1972-ben egy elég furcsa lebonyolítási rend mellett viszont rommá vertek mindenkit a selejtezőkben (az angolok a Wembley-ben kaptak egy hármast) és a legjobb négyben is átgyalogoltak a mezőnyön, a döntőben például a szovjeteket verték három nullra – a mai napig a legnagyobb arányú győzelem a finálék történetében. Sokak szerint ez a Helmut Schön irányította német csapat volt minden idők legerősebb Nationaelf-je, ezért is emlékezünk meg róluk külön.

1 Sepp Maier, 2 Horst-Dieter Höttges, 3 Paul Breitner, 4 Hans Georg Schwarzenbeck, 5 Franz Beckenbauer, 6 Herbert Wimmer, 7 Josef Heynckes, 8 Uli Hoeness, 9 Gerd Müller, 10 Günter Netzer, 11 Erwin Kremers

1976 – A válogatott alaposan kicserélődik, feltűnik például Berti Vogts, de a trend tovább él, ezúttal is döntőben a csapat. Ám Beckenbauer mindenkit maga elé tuszkol a büntető-párbajban, melynek folyamányaképp Uli Hoeness az égbe lövi a labdát, Panenka meg minden idők leghíresebb tizenegyesét mutatja be.

 

1980 – Allofs, Hrubesch és Rummenigge is egymaga nyer egy-egy meccset a Nationalelfnek, másodszor zsebben a kupa.

1988 – Hazai rendezés, de az elődöntőben buktaevés a vége, köszönhetően van Basten Telesport főcímből is közismert góljának.

1992 - Megint döntő, de újabb bukta – csak sokkal keservesebb. A holland zsenik triumfálása még az emészthető kategóriába tartozott, de a világ különböző strandjairól verbuválódott dánok elleni kudarc komoly bilagit importot indukált Németföldön.

1996 – Teljes a bosszú, tombol az idill. Nem volt félelmük az angol piszok-disznók ellen és minden idők egyik legjobb meccsét követő brutális tizenegyes párbajban természetesen az angolok rosáltak be. Bierhoff jutalomjáték és aranygól a döntőben.

Hanemaztán. A Nationalelf sem 2000-ben, sem 2004-ben nem tudott meccset nyerni…

2008 - Torwartdebatte, zsibbadt védelem, egysíkú középpálya és Mario Gomez.

Torwartdebatte: a német válogatott kapcsán rendszeresen jelentkező össznépi vita és okoskodás kapusfronton. A kapusposzt mindig is kiemelt jelentőséggel bírt, a németek dogmatikusan ragaszkodnak a tapasztalt, sokat látott hálóőrökhöz - az elmúlt negyven évben nagyjából négyen tudták megkaparintani a szerkót (’66-’79 Sepp Maier, ’79-’86 Harald Tony Schumacher, ’90-’98 Andi Köpke, ’94-’2006 Oliver Kahn).

A gondok akkor kezdődtek, mikor Oli, a segglyuk nyugdíjazta magát (önvallomás: én vagyok a német válogatott segge. Az én portámon csak kifelé jönnek a dolgok). Akkor egyértelmű alternatíva volt Lehmann, de örökös magyarázkodása, felegma ki-ha-én-nem pojácáskodása és rendszeres bakijai sokakat elgondolkodtattak, akik inkább a fiatal generációt képviselő, ámde nemzetközileg rutintalan Adler, Enke, Neuer, Rensing kompániát erőltetnék. Jogi Löw a szemöldökét sem mozdította a közhangulat irányába és kategorikusan Lehmann-t szögezte a kapuba. Egy jó közepes átlagot el tudunk róla képzelni, de azt, hogy Kahn-hoz hasonlóan hátán cipelje a csapatot sorsdöntő bravúrokat felhalmozva, azt már kevésbé. Egy-két eszetlen kifutást és megalázó leventét már annál inkább – semmi gond, már tudjuk Jens-től, hogy a rühes új labdák miatt lesz.

Zsibbadt védelem: Metzelder alaposan belejött a mediterrán sziesztába, az örökös sérülések miatt szinte értékelhetetlen a szezonja. Annak a Mertesacker-nek kell majd korrigálni a feltehetően jelentkező tárgyi tévedéseket, aki ehhez mocskosul szokva van Brémában. A széleken már jobban el vannak eresztve, annak ellenére, hogy Lahm-nak nem ez volt élete szezonja, de elhisszük neki, hogy egy EB-re fel tudja szívni magát és Jansen miatt sem kell aggódni, valószínűtlen mozgáskoordinációja ne tévesszen meg senkit. Westermann gyakorlatilag bármelyik poszton gyomorgörcs nélkül bevethető, nélkülözhetetlen a jelenléte a keretben, ám Friedrich-től Odin irgalmazzon.

Egysíkú középpálya: Hitzlsperger, Frings, Ballack és Schweinsteiger – másik ajtó, de egyazon emelet. A védelekezés szempontjából jó hír, hogy mindegyikük képes rojtosra szaggatni a gatyáját pályaszántásból kifolyóan, rossz hír, hogy ez a keret nélkülözi az Eilts oder Buchwald-szerű szívós kullancsokat.

Igaz ugyan, hogy a négyek bármelyike könnyedén felborítja a kaput 25-ről - ha arról van szó. De ha nincs? Egyéni szólóval, cselekkel vagy gyors megiramodással egyikük sem fog beviharzani az ellenfél tizenhatosára, akkor viszont marad az ő esetükben sablonos, kiszámítható passzolgatás és a távolság óvatos lopkodása – tüzeléshez felkészülve.

+1 Mario Gomez. A németek sikereire jellemző, hogy a porosz fegyelem és egységesség mellé betársult egy-egy géniusz (Beckenbauer, Gerd Müller, Rummenigge, Littbarski, Hassler, Effe stb.), vagy egy olyan, egyszeri alkalommal kimagasló performanszt előadó tag, mint Bierhoff, vagy Sammer. Márpedig erre a szerepre Gomez tökéletesen alkalmasnak látszik, ő lehet az, aki a Nationalelfet berugdossa a legjobb négybe. Igénytelen, mint egy albán hegyipásztor, nem bánja ha kiszolgálják, de egy betevő lepattanó, egy kósza szöglet is megteszi. A jó öreg Miro lesz a társa, aki tavaszra elhallgatott, mint a csuka, de azért fogadni mernénk, hogy Lengyelországot hidegre teszi.

Podolski csak egy bugyirószaszín leányálom.

A csoportot egy elnéző mosollyal intéznénk el, az egyetlen kérdés az, hogy meg kell verni a horvátot, vagy nemkellmegverni a horvátot, hiszen a cseh-portugál derbi végeredményének kellemes tudatával lépnek majd pályára. Mondjuk Kollerék egyetlen sansza, ha a cseh illetőségű Miss. Euro szépségkirálynői minőségében kifacsarja a komplett luzitán keretet. 

Közhely, meg minden, de a németek jó versenylovak, igazi tournament csapat és bár a megszokottól sokkal sebezhetőbb védelmük akár további EB vesszőfutásra is kárhoztathatja őket, nem fogadnánk ellene, hogy ott lesznek a négyben.

Kapusok 

  • Rene Adler: Az új Kahn lehet, némi Hildebrand felütéssel – hosszú távú megoldás a ketrecbe
  • Jens Lehmann: önjelölt géniusz és megmondóember, a német labdarúgás nagyvadra menő Pampalinije
  • Robert Enke: jótanuló jósportoló tejbetök

Védők

  • Christoph Metzelder: A német dog, kiváló őrző-védő fajta. Játékos intelligencia és porosz fegyelem jellemzi, ám nemmozgékony.
  • Arne Friedrich: Brutális dízelnyomatékú Magirus Deutsch szervómentes fordulókörrel
  • Marcell Jansen: Klinsmann lelte aranyrög gólyalábakon, a Hajráfot mindenkinek fedőnevű anti-Passarella egység megalakítója
  • Philip Lahm: többfunkciós, kreatív felhasználású zsebrakéta
  • Per Mertesacker: óbudai ministránsfiúnak álcázott galamblélek, ám ördögi valójában maga a brémai Roland oszlop
  • Heiko Westermann:jönnek előre a jól fejelő védők’. Na ő az.
  • Clemens Fritz: villanyvasaló és páternoszter kettő az egyben

Középpálya

  • Thomas Hitzlsperger: Mr. Kalapács, oda sújt ahova köll
  • Torsten Frings: szőröstökű box-to-box fregoliember
  • Tim Borowski: jó munkásember optikusi továbbképzéssel
  • Simon Rolfes: A Bayer legújabb intravénás doppingja
  • Bastian Schweinsteiger: der Vaddisznó erős Effe utóízzel
  • Piotr Trochowski: a lengyel nehézipar könnyűléptű exportja
  • Michael Ballack: a legangolabb német, a görlitz-i David Beckham
  • David Odonkor: pusztába kiáltott szó, gólhátrányban érkező cseremusztáng a 75. percben

Csatárok

  • Miroslav Klose: Salto Klossale néven elhíresült gólgép, a német van Nistelrooy ehehemm
  • Mario Gomez: Super Mario – spanyol technika német vázon
  • Oliver Neuville: gidabőrbe bújt vén mirelit kecske 
  • Lukas Podolski: a Bundesliga legdrágább padmelegítője
  • Kevin Kuranyi: Ruhr-vidéki dizsi- és pajeszkirály olcsó arcszesszel. Bólints, Kevin!

 

 

171 komment

Címkék: német h válogatott eb 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr14508448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petyaaftc17 2008.06.08. 06:22:57

Ez nagyon ott van!Egyebkent az angolok hianyaban nemigen szurkolok senkinek,de szerintem a nemetek ott lesznek a donto kornyeken!

MBurns 2008.06.08. 09:03:34

Azért ne feledjük, hogy Klose két éve vb gólkirály volt, 6 éve meg épp, hogy lemaradt róla. Az ilyen versenyekre mindig összekapja magát.

madbalee 2008.06.08. 09:40:06

Mburns: de ez nem VB:)

tb 2008.06.08. 09:40:58

szerintem 16 évvel a svédországi torna után már el kellene felejteni ezt a "világ különböző strandjairól verbuválódott dánok" témát, már csak azért is mert nem igaz. A csapat nagyrésze edzőtáborban volt, és a FÁK elleni meccsre készült.amikor meghozták ezt a döntést

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.08. 11:00:44

ilyen postok miatt jár ide a futballszurkeszek krémje....több mint zseniális! über alles, asszem, beaucoup bien!

Ronal-d'oh! 2008.06.08. 11:17:13

El-ké-pesz-tő! Ennél rosszabb sose legyen egy bejegyzés :)

Bondi 2008.06.08. 11:46:32

Nagyon jó kis irás lett. Szerintem Adler-nek kéne védenie lehmann helyett. És Én Rolfes-nek is adnék lehetőséget.

madbalee 2008.06.08. 11:51:34

Szerintem is jó poszt. Heinrich grat! Közelítesz Benitohoz;)

quaso0926 2008.06.08. 12:02:08

Értem én, hogy VALENCIA, de hogy még a keretben sincs a (számomra) egyetlen szimpatikus német fußballista....???

Szerintem már rég neki kellene a meccsek elején az ötös vonalát középen(!) megkapargatnia!

krysal 2008.06.08. 12:25:26

Azért ha jól emékszem, a dánok a nyitómeccsükön kiállították a kezdőt, és volt még két cseréjük, mert a többiek nem értek oda időben...
De javítsatok ki, ha tévedek...

Lencse. 2008.06.08. 12:32:29

Hajrá!

Lehmanntól félek. A szituáció gyanúsan emlékeztet 98-ra, ahova Köpke előző EB hőseként, de elég gyenge klubszezonok után érkezett, és förtelmes potyákat kapott. Ott már Ollinak kellett volna védeni.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.06.08. 12:54:02

A játékosok jellemzését felettébbqrvára irigylem, üt rendesen. Megy a grat.

RickyKaká 2008.06.08. 13:03:30

Na ez nagyon jó lett!!!
Szerintem ennek a német válogatottnak minimum az elődöntőig el kell mennie. De az a kapus poszt... Lehmann egy bakikirály, nem neki kéne ennek a válogatottnak a kapujában állnia. Azért, ha valakit Almunia kiszorít egy klubcsapatban, az nem lehet egy világsztár :)
Podolskit meg szerintem kéne jáccatni...

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.08. 14:00:31

egyértelmű, h német-francia döntő lesz :)

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2008.06.08. 14:16:55

hát, már mindent elmondtak az előttem szólók:
- a post remek!
- a játékosok jellmezése állat jó!
- Lehmann meg egy lúzer, rajta fogunk elbukni...

Paranoid Android2 2008.06.08. 14:56:47

A foci manapság kevésbé érekes, de ez egy kellemesen olvasható cikk. Hát nem a Nemzeti Sport szinvonala.:)

páduaiszentantal 2008.06.08. 15:01:04

csatlakoznék, nagyon jó kis poszt lett.
léha jenővel nem lesz gáz, hoz egy közepes szintet, néhány érthetetlen megmozdulással fűszerezve szokása szerint (1-2db per meccs), de nem rajta fog múlni sz.tem. Jogi mester amúgy is szerelmes belé, úgyh (R)Adleréknek tök sansztalan..
Bastille: ez kérdés volt bárkinek is?:-)

BruceWayne 2008.06.08. 15:17:07

ha már német kapusok: pont hogy a Valenciából kellett volna több embert vinni az EB, mert 5-10 komoly meccs kivételével gyakorlatilag egész szezonban rápihentek az EB-re :-D Deco is milyen jó volt tegnap... azt nem értem még hogy a szezon eleve baromi hosszú, 2 héttel az EB előtt vége, erre a hullafáradt sztároknak még lekötnek az EB előtt egy raklap felkészülési meccset meg szarráedzik őket, nem csoda hogy ennyien kidőlnek idő előtt.....
németeket nem bírom de egyrészt Kahn visszavonulásával már kevésbé ellenszenvesek, másrészt jó csapatuk és edzőjük van, papíron garantált az elődöntő, meg a döntőre is nagyon jó az esélyük (de azért megnenyerjék a büdös germánok :-)
és egy kis érdekesség:

Michael Ballack - Leverkusen - 2002
bundesliga 2.
német kupa 2.
bajnokok ligája 2.
világbajnokság 2.

Michael Ballack - Chelsea - 2008
premier league 2.
ligakupa 2.
bajnokok ligája 2.
európabajnokság ?

BruceWayne 2008.06.08. 15:20:53

+ Robben nem játszik az Olaszok ellen :-(

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.06.08. 15:21:31

a portugálok sajnos elkapják őket a döntőben s javítják a négy évvel ezelőtti szégyent, vagy nem?

BruceWayne 2008.06.08. 15:29:46

a sorsolásnak köszönhetően egy ágon vannak, így német-portugál elődöntő néz ki nagyon, másik ágon meg remélem a spanyol-holland (ha nem akkor esetleg olasz vagy asvéd csapatot tudnám elképzelni, a többi vesszen, C csoportba valaki befog égni, és a franciák kell hogy legyenek azok)

szanaa 2008.06.08. 15:46:18

ez a kerettagjellemzés...
odab...sz :-)
várható még efféle? (netán szimpatikusabb EB-résztvevőkről?)

dávidka22 2008.06.08. 15:47:55


Tuti kis iromány, de ma este ki fognak kapni. Polska, do boju! :) A nie Leo, tylko Ebi! Dajn nam ich głowe! :)

Csak annyi jutott eszembe, hogy Bodo Illgner-t kihagyni azért felületesség, két világversenyen is stabil első kapus volt.

Pusszancs!
dávidka

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.08. 15:56:05

Legyetek jók, és felejtsétek el azt a hülyeséget, hogy lehet portugál-német elődöntő. Nem lehet. A negyeddöntők után a csapatok ágat váltanak. Legalábbis eddig mindig így volt, és gondolom, most is így lesz.

Egyébként csatlakozom Nerazzurihoz: a Valencia játékosainak jó esélyük van a brillírozásra. Talán az egyetlen élklub ma Európában, amelynek játékosait nem szipolyozta ki a szezon.

Deutschland, Deutschland, über alles! Ez nem is vitás. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.08. 16:11:17

Azaz portugál-német és spanyol-olasz elődöntő lesz?

Sevin 2008.06.08. 16:15:08

Jó a cikk, gratulálok! ;)

Amúgy szerintem alapjában véve hülyeség, hogy nincs ágváltás és gyakorlatilag a döntőig két külön "minibajnokság" folyik, de német szurkolóként annyira nem zavar, hogy a döntőig tuti elkerüljük az olasz-holland-francia-spanyol négyest.

BruceWayne 2008.06.08. 16:33:51

eddig úgy volt hogy azonos csoportban lévők a döntőben kerülhettek össze, most meg az elődöntőben.

kutyacica 2008.06.08. 16:42:11

nah, remélem ez az erőltetett sportgézás történet jól felszívja az nst tisztelt szerkesztőségét és a jövőben csak hasonló színvonalú cikkeket fogunk kapni!

amúgy én sem értem miért lett megváltoztatva a döntőig vezető párosítás szisztéma, így szerintem sokkal rosszabb. pont az lenne a lényeg, hogy bármelyik két csapat bejuthat a döntőbe, nem? így meg hát nem.

na mind1, én úgyis csak azért nézem hogy felmérjem az ellenfeleket 4 év múlvára :(

Lencse. 2008.06.08. 17:24:27

Ez a cseh lány meg nagyon szép, de szerintem az EB szépének nem egy ilyen egyszálbélű teremtményt kellett volna választani, hanem valami igazi csöcsös-faros szurkolócsajt, akinek a farzsebéből kilóg a petárda, és stabilan hozza a 15 dkg/félidő szotyifogyasztást.

szferi 2008.06.08. 17:34:41

ízlések és pofonok... menj ki csajozni az ecseri piacra

szferi 2008.06.08. 17:36:31

kutyacica, már miért ne juthatna be bármelyik csapat a döntőbe??????? Nekem így jobban is tetszik, nem szeretnék a döntőben meccsismétlést látni

szferi 2008.06.08. 17:38:15

csöncsön, te meg látogass el végre az uefa oldalára, és nézd meg a sorsolást, hogy elhidd, négyévente megváltozhatnak a dolgok :)

szferi 2008.06.08. 17:38:47

és HAJRÁ AUSZTRIA :):):)

balu11 2008.06.08. 17:51:21

auszt-horv., ném-lengy: első hallásra nagyon nem hangzanak csillogó-villogó meccseknek - na, az ilyenekből lesznek a nagy derbik... (vagy csak remény-hal-meg-utoljára effektus)

balu11 2008.06.08. 17:54:20

bevallom, nem követem naprakészen az osztrák focisták pályafutását, de azt tudom, h nem hemzsegnek tőlük a komoly bajnokságok kezdőcsapatai...

ezek után - kérdem én -, miért nem kezd a két SerieA-s (Manninger, Garics - mindenki szhelyi :))

ja, és: es gibt nur ein Ivica Vastic!!! :)

troy 2008.06.08. 18:12:05


sziasztok!
a cikk egyszerűen nagyszerű! heinrich, grat!

nem akarjátok ellopni a Sport Géza vezérszurkolói kommentek kísérik a meccset ötletét? ti jobban csinálnátok!

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.08. 19:32:03

Úgy látszik, az esti lesz az első meccs, amin nem szerepel török származású játékos...

szferi 2008.06.08. 20:10:36

ismét bizonyosságot nyert, hogy horvátoké a kontinens leginkább túlértékelt válogatottja. a mai teljesítményük egy nagy kerek nulla volt, szomorú, hogy így is lehet 3 pontot szerezni. Szép volt, Ausztria! :(

bakító 2008.06.08. 20:32:55

Hát ez nagyon jó poszt volt. Grat!

Ahogy öregszem, kezdem becsülni a németeket. Semmi faxni, nem szép, nem okos, nem sziporkázik, de jól főz, megbízható, lelkes, nem hisztis, és valahogy mindig felülkerekedik.

Azért jobb volt fiatalnak lenni, de ezt is meg kell tudni becsülni.

Dr House 2008.06.08. 20:40:57

Borowski, Trochowski, Odonkor, Miroslav Klose, Mario Gomez, Podolski-gyönyörű német nevek...

utánpótlás válogatottban is jönnek az izzig vérig németek, sok kis asamoah a jövő csapatában. Ezt valahol viccesnek tartom , bár sose bírtam a németfocit, de ezen csak mosolyogni tudok. Remélem a lengyel barátaink odacsapnak ma nekik. Amúgy a lengyel csapat a példa számunkra, nem játszanak giga csapatokban, sokan otthon játszanak de az utóbbi időben a CSAPATEGYSÉGNEK köszönhetően ott vannak a tornákon. Forza Italia!

Hitchiker 2008.06.08. 20:51:33

Kubica nyert Kanadában ráadásul életében először... ha ma a lengyelek megfricskáznák az esélyest akkor aztán lenne nagy hepaj "odafent" és szerintem benne is van a pakliban
(habár az is igaz hogy BMW-vel nyert és Heifeld előtt szal végülis mindegy XD)
a másik meg az hogy a szinvonal áttörést nem a német meccsről várom de ki tudja, remélni még szabad

balu11 2008.06.08. 20:56:14

egyelőre ennyit az utoljára meghaló reményről... ezek a horvátok de szánalmasak voltak, baszki - az viszont jó, hogy mind2 házigazda felülmúlta az általános várakozásokat, így remélhetőleg nem lesz tól sok pocsék meccs

a német válogatottról 2 éve határozottan pozitív irányba fejlődik a véleményem, mára addig jutottam, h nem utálom őket... :)

hajrá Hollandia holnap! [remélem kezdeni fog Dirk :)]

Dr House 2008.06.08. 21:36:09

Podolski hazája kapujába lőtt gólt...

balu11 2008.06.08. 21:40:00

kommentátorok: somosék rendben vannak (lehetnének azért jobbak), egri, gundel jó

aki igazán idegesítő, az a terpeszkedő f_tyi a stúdióban ("és itt egy gyönyörű pillanat: Luk. Pod. nem örül a góljának, mert teljesen tisztában azzal, h volt hazája kapujába lőtt gólt" - hiába no, okos gyerek ez a prinzpoldi :))

meg valahogy amikor a Bánfi osztja, hogy védelmek így, meg úgy, akkor óhatatlanul eszembe jut a plávik elleni 1-7, ahol (minimum) 5 gólban volt benne...

de nem felejtem a 2 évvel ezelőtti VB-t sem...

úgyhogy eddig ez a része sztem rendben van

Dr House 2008.06.08. 21:44:45

Bánfi a magyar foci megmondója, bár saját magát se érti...várom tőle a hatalmas megállapításokat mint pl: "az a csapat amelyik nem lő gólt az nem nyerhet" valamint "azért győztek ők mert több gólt lőttek"

Hitchiker 2008.06.08. 22:15:14

Klose így akarta meggyőződésem :D

balu11 2008.06.08. 22:36:33

az első 4 meccs tanulsága: ha az EB előtt 60-70% esélye volt a Ném-Port. elődöntőnek, akkor most 80-90.

és sztem abból is a németek kerülnek ki győztesen, mert nincs lyukas posztjuk, ellentétben NunGomesékkel [nem véletlen, h az ő nevét használtam... :)]

rexter 2008.06.08. 22:41:17

hat jo nagy lufi rugas volt Podolskit rozsaszin lufinak nevezni... egyebkent en ugy halottam, nem a tevebol persze, hogy Podolskinak egy hete meghalt az anyja, es valoszinuleg ezert nem orult a goljainak annyira, nem a nemzetiseg miatt...

BruceWayne 2008.06.08. 22:45:55

hát ez elég sima volt, Podolskinak meg jár az "Előre leírt játékosként meccs embere díjat érdemlők" NST-emlékszobra....

svájnstejger ezen a tornán is kimerítette a vizuális környezetszennyezés fogalmát, ezzel a séróval nagyobb sikereket érhetne el egy ZS-kategóriás cyber-punk akciófilmben a Film+on

delantero 2008.06.08. 22:58:25

pontosan 2 darab hajszálon múlott és Nuno Gomeséknek sem lenne lyukas posztjuk

papercut 2008.06.08. 23:09:04

delanto: miért 2 hajszálon? talán ha az egyszeri portugál háziasszony nem talál 2 női hajszálat a nászágyban, szült volna egy életképes portugál befejezőcsatárt? másképp ez nálam nem jön ki...

Lencse. 2008.06.08. 23:11:36

A németek szerencsére tökölés nélkül megmutatták, hogy miért is szurkolok nekik. Jól összerakott csapat, támadófoci, elképesztő futómennyiség, így köll ezt.
Egyelőre Jens is állta a sarat, le is kopogom.

Az osztrákok szegények küzdöttek becsülettel, a horvátok pedig alibiztek egy jóízűt, de szerintem még nem kell leírni őket.

Kubicának nagy gratuláció.

Kopasz norvég jv: 10/10
Somos nemtommelyik: 5/10
Gundi: 9/10

Lencse. 2008.06.08. 23:14:49

Baszki, Nunóról szálljatok már le! Egy meccsen egy gólpassz, két kapufa (mind tökéletes helyzetfelismerés után), ilyen mérleg után a világ bármelyik középcsatra nyugodtan tükörbe nézhet. Majd leírhatjuk, ha ezután nem csinál semmit.

rbaggio 2008.06.08. 23:19:12

Igen, Gundel jó volt, csak a kelleténél töbször mondja azt, hogy érdekes.
A horvátok igen jó kis Oscar díjas mecset játszhanának a portugálokkal. Ennyi színészetet...

Immáron legalább két válogatottról derült ki (de lehet, hogy többről is) a kommentelők számára, hogy lufik: Csehek, Horvátok, (Törökök?).
A két lesajnált rendező ország iránti szimpátia viszont növekszik, nem?

danesdzsu2 2008.06.08. 23:23:56

1. Nuno Gomes jó volt. Első meccsnek mindenképp.
2. Gundeltől ez volt a legszarabb közvetítés, amit láttam. Teljesen indiszponált volt, kevert mindent mindennel.

Dr House 2008.06.08. 23:28:47

Baromira hiányolom Hajdú B. Pityut. Ő az az ember aki egy "uncsi" meccset is feldob. Szakmailag mindenki előtt áll, és a poén morzsái se rosszak. Amúgy az MTV kicsit lelkes emesébe nyomja ezt az Eb közvetítést, kb olyan szinten elemeznek és szájbarágósan mondanak el mindent, h az már sokszot bántó.

BruceWayne 2008.06.08. 23:29:17

gundi egy pöcsfej, meccs elején le kellett halkítani a tv-t annyira ordított.....értelmes közvetítése/műsora utoljára kb a játék határok nélkül volt vagy 10 éve... ma aztán belerázódott, annyira nem is volt szar, de akkor is egy k*cs*g, gundel "jónapotigazgatóúr!" gábor igazgatóúr

BruceWayne 2008.06.08. 23:29:49

bánfi meg úgy néz ki mint Cassano....

Dr House 2008.06.08. 23:33:11

Koller meg úgy néz ki mint Zelinka Ildikó

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.08. 23:33:44

gundeltakony meg ne egyen bazzeg redbullba áztatott kávézaccot, mer kicsit túlpörög és úgy fog zihálni meg hadarni, mint a meccs első 25percében

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.08. 23:34:54

és két opció van: mérei andi vagy nagyon ostoba teremtés, vagy annak akar látszani és nem tudom melyik a rosszabb

Lencse. 2008.06.08. 23:38:43

Hajjaj, az a játék határok nélkül de gyönyörű is volt. :D

BruceWayne 2008.06.08. 23:40:44

az adta nagyon, én bíram

2008.06.08. 23:42:23

Sieg. Oh wie ist das schön... csak úgy mint a kettős BMW siker, végre hát. :)

Lencse. 2008.06.08. 23:50:27

Bennem is feléledt a nosztalgia az említésére. :)

Gundiban pont azt bírom, hogy bármit csinál, hitelesen adja elő magát. Focimeccs, box, játék határok nélkül, akármilyen műsor. Nem irritál, magyarul beszél, folyékonyan, rokonszenves, a humora is rendben van.
(a táskanyitogatós műsor faszság volt, nem is néztem, de ott sem vele volt gond)

Ez egy jó nyálas, buzoid hozzászólás volt, elnézést.

Hitchiker 2008.06.09. 00:15:39

Lencse a Játék határok nélkülre a számból vetted ki a szót... (egy könnycseppet elmorzsol)
nagy kár hogy az olimpiával van eggyütt az EB
ha jól emlékszem a Vb sem volt ennyire korán és talán ez az oka hogy eddig ezek a meccsek nem annyira hozzák azt várt szinvonalat bár lehet csak én nézem be és még nagyon az elején vagyunk
+ a közvetítés nekem egyáltalán nem jön be... nem ehhez vagyok szokva és szerintem gyenge szinvonalú mind

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.09. 00:29:41

Elég szánalmas a németek németségén élcelődni, 150 éve még nem is létezett olyan fogalom, hogy "német nemzetiségű", voltak svábok, bajorok, szászok, poroszok, szorbok, stb... akikből aztán kikanyarítottak egy Németországot, ami igen könnyen tartalmazhatna akár egy nagyobb részt is Lengyelországból, és akkor még több lengyel nevű lenne... Mellesleg ugye Poroszország vezetésével alakult meg Németország, a porosz pedig szintén egy szláv eredetű társaság, tehát a szlávos hangzású nevek abszolút hiteles német nevek is lehetnek.

Lojzi_ 2008.06.09. 00:36:17

Ne legyen igazam, de azt vettem észre, hogy ez nem a meglepetéscsapatok EB-je lesz.
Mind a 4 meccsen papírforma eredmény született.
A másik, amiben ne legyen igazam az a színvonal. Mintha a németek és az osztrákok kivételével kicsit hiányozna a tűz a játékosokból.
Ebből az osztrákokat le is vonhatjuk, mert ők hiába akarnak, ha nem tudnak. Svájctól többet vártam, a lengyelektől, a cigóéktól meg Achmedéktól még többet, a horvát és a cseh teljesítmény meg a győzelmek ellenére is kiábrándító.
Kicsit emlékeztet az egész a két évvel ezelőtti VB-re, ahol bizonyos játékosok basztak játszani. Mondjuk holland, angol, spanyol, brazil, portugál vonalon. És erre nem mentség, hogy hosszú volt a szezon. Tessék kivinni egy gyengébb képességű, de olyan játékost, akinek nem büdös a címeres mezben meghalni!

peco28 2008.06.09. 01:16:12

podolski lengyelorszagban szuletett, de nemetorszagban nott fel es ott kezdett el focizni (a wikipedia szerint)... szoval en szerintem inkabb nemet a pali mint lengyel... az hogy ki hol szuletett nem jelent semmit, sokkal inkabb szamit hogy az adott (befogado) orszag mennyit tett a tehetsege kibontakoztatasaert... en pl undoritonak tartom hogy pl a lengyel csapatba ez a gerardo (vagy mi a pocs) nevu brazil kb harom honapja kapta meg az utlevelet...

Dr House 2008.06.09. 01:44:34

"Teljesítettük a kötelező feladatot, megnyertük az első meccset az Eb-n, de ez a siker nem okoz hatalmas örömöt nekem, mert lengyel származású vagyok, és a családom nagy része is még ott él” – mondta a kettős állampolgársággal rendelkező Podolski.

„Két szívem van: egy német és egy lengyel” – tette hozzá a játékos.

Csörszike 2008.06.09. 02:33:30

heinrich, ez egy kiváló írás!
a németeknek énmeg csakazértis szurkolok, mert mindenki utálja őket. és egyébként ez a csapat, meg úgy en bloc újabban a németek jó focit jáccanak. jó nézni őket.
a tőlünk ellopott csillagról meg az a véleményem, h nyilván lopták, de sokáig nem volt náluk, mert tőlük meg az angolok lopták el '66ban Hurst 'góljával'...
szóval megérdemelt a 3 csillag sztem.

sporttárs 2008.06.09. 08:19:22

"A jó öreg Miro...fogadni mernénk, hogy Lengyelországot hidegre teszi.

Podolski csak egy bugyirószaszín leányálom."

Ez a kettő nem jött be a tegnapi meccsen, de ezzel együtt remek elemzés volt ez, gratulálok!
Én úgy látom, ez a német valogatott - talán újszerű kifejezéssel - "nehezen utálható". :) Mert nem valószinű, hogy szenvedős-szar játékkal és csupán orbitális szerencsével nyer.

Aztán majd meglátjuk, a németek mindenre képesek. :))

banhegyig 2008.06.09. 08:23:28

Grat a poszthoz.

Én is a németeknek szurkolok, és nem csak azért, mert mindenki más utálja őket, hanem azért, mert csodálom a hozzáállásukat és akaraterejüket. Ráadásul mostanában még szépen is játszanak.

Dr House: Ha csak azok játszhatnának a válogatottban, akik az adott területről származnak tíz felmenőig visszamenőleg, akkor a francia, a holland, az angol és a fél portugál válogatott sem lehetne ott az eb-n. Például Henry ősei sem Párizs környékén éltek már kétezer éve, legalábbis azt hiszem.
És a honosítottakról még nem is beszéltem.

A tegnapi teljesítmény meggyőző volt, Poldinak jót tett, hogy nem fért be a Bayernbe. Remélem, Ballack is profitál a fél szezonos sérüléséből.

Deutschland vor, noch ein Tor!

drani 2008.06.09. 08:28:15

eddig borzalmasan alacsony a közvetítések színvonala, nem csak a játékosokat nem ismerik fel, hanem keverik az éppen játszó csapatok nevét !! És nekem nagyon nem hiányzik Hajdú B, mert ugyanolyan béna.

tb 2008.06.09. 08:29:33

"ha jól emlékszem a Vb sem volt ennyire korán és talán ez az oka hogy eddig ezek a meccsek nem annyira hozzák azt várt szinvonalat "

máskor is ilyenkor szokott lenni + - pár nap 2006os VB pl június 9-én kezdődött, de mondjuk a 2002-es május végén, nem hinném, hogy ez a pár napos eltérés bármennyire is befolyásolná a meccsek színvonalát, egyébként meg szerintem nem rosszak eddig a meccsek

r_magpie 2008.06.09. 08:37:15

tudom, nem egy komolyan vehető futballszakértői hozzászólás, de akkor is: vissza a fehér színű hálókat a fociba!!!

németék tegnap elég jól tolták, és nem tűntek kizsigereltnek sem. a másik kellemetes meglepetés Kazim játéka volt.

valamint: Joggi Löw vajon emós?

tb 2008.06.09. 08:42:39

banhegyig: nem is azokkal van a gond, akiknek vagy a szülei még a születése előtt, vagy akár gyerekkorukban az adott országba költöztek, hanem, akik már profi játékosként egy másik országba költöznek és úgy kapják meg az állampolgárságot csak azért, hogy játszhassanak a válogatottban, szerintem
ezt valahogyan jobban szabályozni kellene, mert még itt is vannak különbségek, pl nem ugyanaz a helyzet mondjuk Leandro és a lengyelek brazilja esetében. Leandro legalább 10 éve Magyarországon él, magyar felesége van, viszonylag jól beszél magyarul és majdnem biztos vagyok benne, hogy pályafutása után is itt marad, ellentétben a "lengyellel", aki talán még egy szót sem tud lengyelül

szferi 2008.06.09. 08:59:13

leandro esete tökéletesen megegyezik a lengyel-brazil srác esetével. egyikük sem választotta a magyar vagy lengyel válogatottságot. gyengék ahhoz h brazilba bekerüljenek, ezért magukra húzták az első válogatott mezt, amit felajánlottak nekik, csak a véletlenen múlt hogy melyik országot képviselik.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 09:02:50

A nagy tornákon mindig nyomják a szájbarágást a tévében, mert sok olyan nézi ezeket az eseményeket, akik évközben csak ritkán néznek focit. Úgy látom egyébként, hogy az RTL Klub minősíthetetlen két évvel ezelőtti produkciója erre a sorozatra is rányomja bélyegét.

Egy meccs alapján meg nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Most mindenki leírja cseheket meg a horvátokat és ünnepli az osztrákokat meg a svájciakat, mégis az előbbi két csapatnál a három pont.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 09:17:28

Ezt a ki hol született témát, nem erőltetném. Engem például a kézilabda válogatottakban sem zavarnak a szerbek meg a kubaiak, főleg, mert kiteszik a szivüket a magyar válogatottért és nagyon is tudtam örülni Radulovics Boki és Perez Csárli hálószaggató góljainak.

tb 2008.06.09. 09:24:27

abban igazad van, hogy véletlen, hogy magyar válogatott lett, ha ukrajnába igazol lehet, hogy most ukrán válogatott, viszont a különbség abban van, hogy nem ugyanaz 10 évet vagy másfél évet eltölteni egy országban szerintem Leandroról el lehet mondani, hogy Magyarország a választott hazája lett az évek alatt, Guerriroról (ha jól írom a nevét) aligha. De persze ez csak az én véleményem

szferi 2008.06.09. 10:04:18

amíg csak néhány emberről van szó, addíg nem gond. de most kellene valamilyen szabállyal megfogni ezt a dolgot, elméletben arra is van lehetőség, hogy 23 brazil születésű lengyel állampolgár szerepeljen a lengyel keretben, gondolom az már mindenkit felháborítana, ha pár éven belül nem 2, de 25 embert honosítanának a válogatottjukba.

f.fredericks 2008.06.09. 10:08:32

Nem tudom, nekem ez a tegnapi német meccs volt az első ami igazán bejött, ez már tényleg EB színvonalú volt.
Guerreironak legalább a nevét lengyelesíthették volna, mondjuk Guerreirowzky-ra, akkor nem lógott volna ki annyira a sorból:D

kroos 2008.06.09. 10:08:37

Ezért emelték fel 5 évre az eddigi 2 helyett a limitet.

Dr House 2008.06.09. 10:14:50

Attól, h a németeket emeltem ki ezzel a témával kapcsolatban nem azt jelenti valóban, h máshol nincs iylen helyzet. A franciák a fekete kontinensről elég szépen mertítenek. De fel lehetne sorolni sok nemzetet még... A holland válogatott változtatott a stratégián, Van Bastent sokan utálták ezért, és mielőtt megkapnám, h rasszista vagyok el kell mondanom, h erről nincs szó. Csak lehet, h én vágyok túl sokra, csak szeretném azt hinni, h a nemzeti csapatokból nem csinálnak klubbokat, ahova bárki mehet kis túlzással..Forza Italia Forza Sampdoria.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.09. 10:23:19

1: Az elmult VB ota nem lehet tul sok rosszat mondani a a Nationalelfrol...s a tegnapi meccs utan ugy latszik ezen a tornan is valami hasonlot lathatunk majd tölük: gyors es lenduletes focit.

2: Ez a"huhh de sok a külföldi" duma eleg ciki a 21. szazadban. Ott van pl Franciaorszag, ott meg szelsosegesebb a helyzet, de azert ket VB döntöt nem vette zokon egy francia sem..szoval ilyenen felesleges fennakadni, szetm. Osztjonapot!

3: A kommentatorokrol meg csak annyit, hogy a ZDF-es Rethy Bela a kiraly ;)) ...

kroos 2008.06.09. 10:29:30

Ezen lehet vitatkozni hogy belefére vagy nem.Az pl biztos nem fér bele amit pát éve akaretak a katariak hogy honositsák ailton-t meg dede.de hol a határ?Pepe meg Deco este is necces.

drani 2008.06.09. 10:36:39

Amíg az adott válogatott nemzete magáénak érzi a válogatottat, miért ne honosíthatnának? Majd ha már senki nem jár a meccsekre, mert külföldiek játszanak, akkor úgyis változtatnak. Minden elrendeződik nem kell bekakilni

szferi 2008.06.09. 10:41:40

1. a francia válogatott színesbőrű tagjai mind erősen kötődnek franciaországhoz, ezt nem kéne mindíg elfelejteni. ez nem ugyanaz az eset.

2. Aki szerint ciki a honosításokról erről beszélni, tegye fel a kérdést, hogy mitől válogatott egy válogatott. Én nem vagyok a külföldiek ellen, természetesen ha valaki x évig él egy országban, és úgy dönt, hogy azt az országot akarja képviselni, szíve joga: tegye. De amit a lengyelek csinálnak, az már vicc kategória: 2002 előtt nem volt csatáruk, gyorsan honosították olisadebét. most nem volt irányítójuk, hajrá, állampolgárságot adtak egy brazilnak.

tb 2008.06.09. 10:49:02

Basti, pont nem a franciákról volt szó, annak ellenére, hogy sokan afrikai származásuak, de szinte kivétel nélkül egészen kicsi korukba kerültek Franciaországba, a francia bevándorlási politika eredményeként (ezt persze lehet bírálni vagy egyetérteni vele, de nem a focihoz tartozik, nyilvánvaló Franciao. nem azért nyitotta meg a határait, hogy erős válogatottjuk legyen), szóval ezzel a foci szempontjából nincs probléma (hogy a francia társadalmi helyzetet mennyire befolyásolja, arról nem érdemes itt vitatkozni, nem ide tartozik)
a probléma azzal van, ha valaki 2 hónappal az EB előtt kap állampolgárságot, mert épp van egy lyukas poszt a csapatban

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.09. 10:56:40

Ez a "németek újabban jó focit játszanak" kezd olyan közhellyé válni, mint az, hogy "a németek fűrészporos, unalmas focit játszanak". Én arra emlékszem, hogy az első, általam végignézett vébén az első két meccsükön 9 gólt lőttek, kifejezetten látványos támadójátékkal. De azóta is rendszeresen ott vannak a legtöbb gólt lövő csapatok között.

A honosításokkal kapcsolatban popp-pal értek egyet. Ha kézilabdában én ezen a magyar válogatottnál nem akadok fönn, akkor milyen alapon akadnék fönn, ha fociban a lengyelek vagy svájciak csinálják ugyanezt?

Összességében eddig átlag fölötti az EB, és a két évvel ezelőttihez képest klasszisokkal jobb a kommentálás.

Lencse. 2008.06.09. 11:02:06

Én sem úgy emlékszem, hogy a Klinsmann-Hassler-Möller féle csapat olyan szar lett volna.

kroos 2008.06.09. 11:04:56

És ilyenkor pl senki sem hozza fel a spanyolok-nál Senna+Pernia esetét....

tb 2008.06.09. 11:08:15

és akkor még a Senna+Pernia esetről nem is beszéltünk a spanyoloknál

the real 2008.06.09. 11:11:59

Szerintem meg a fociban kellőképpen szabályozva van ez a kérdés. Egyszerűen nem várhatjuk el, hogy mindenki abban a válogatottban játszhasson, ahol született. Ahogy barnetta is írta, még szigorodott is a korábbi rendelet, és már 5 évet kell a honosító ország bajnokságában tölteni a játékosnak (ha egyik szülője/nagyszülője sem ott született).

delantero 2008.06.09. 11:15:21

Deco, Pepe?
Ibrakadabra?
Majdnem minden csapatnál van kakukktojás.

krysal 2008.06.09. 11:28:13

Camoranesi? Sorolható bőőőven...

dr. Wilbur Swain 2008.06.09. 11:31:38

a brazil-lengyel akkor is gyorsítva kapta meg az állampolgárságot, mert EB...


barnetta 2008.06.09. 11:04:56
És ilyenkor pl senki sem hozza fel a spanyolok-nál Senna+Pernia esetét....
tb 2008.06.09. 11:08:15
és akkor még a Senna+Pernia esetről nem is beszéltünk a spanyoloknál

hát ezen meg majd' beszartam a röhögéstől :D

kroos 2008.06.09. 11:33:27

melyk az alengyel klub ami többször 11 brazillal állt ki a kezdöjében?(ekkor mindig kikaptak)

szferi 2008.06.09. 11:33:48

na, az index hozta a C csoport beharangozóját, érdemes elolvasni - irtózatos hülyeségek vannak benne

tb 2008.06.09. 11:34:54

Ibrahimovicsnak mégis melyik válogatottban kellene játszania, de komolyan?

drani 2008.06.09. 11:35:01

jó lenne vmi írás már az esti meccsekről, ahol végre elkezdődik az EB

kroos 2008.06.09. 11:37:15

Én nem bánnám ha pl a mienkbe játszana....

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 11:37:58

Azért brazilból portugállá lenni nem akkora kunkor, hogy mást ne mondjak Brazília a portugál nemzetközösség vezető állama és ott is portugálul beszélnek, lakossága egyrészének, sőt elitjének Portugáliába vezet vissza családfája. Argentínában meg elég nagy az olasz származású népesség, sőt részben az ottani focikultúrát is ők teremtették meg. Talán nem véletlenül becézik az ország egyik legnépszerűbb klubját a Boca Juniorst genovaiaknak.

A hatvanas években például tömegesen honosították az argentínokat az olaszok, de már az1934-es vébédöntőjében is játszott, az argentin Monti, aki négy évvel korábban egy másik vébédöntőn még szülőhazája színeiben játszott - ilyen ma már nem fordulhatna elő. De gondolhatunk a spanyolok Di Stefano-Kubala-Puskás vonulatára is. A volt gyarmattartó államok csapataiban meg Eusebio óta játszanak a gyarmati születésű focisták -úgyhogy ez a honosítósdi sem új a nap alatt.

kroos 2008.06.09. 11:55:45

Mi is elkaphatnán egy Németh Szilárd-ot vagy egy skrtl-t vagy egy nedvedet vagy egy garicsot.....

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.06.09. 12:03:05

"Ez a "németek újabban jó focit játszanak" kezd olyan közhellyé válni, mint az, hogy "a németek fűrészporos, unalmas focit játszanak". Én arra emlékszem, hogy az első, általam végignézett vébén az első két meccsükön 9 gólt lőttek, kifejezetten látványos támadójátékkal. De azóta is rendszeresen ott vannak a legtöbb gólt lövő csapatok között. "

nanä, hogy persze....de a 2000es es 2004-es "kivalo" szereplesukkel kontrasztban azert ujabban maskeppen jatszanak =)

äjn echte dojcsefan :-)

BruceWayne 2008.06.09. 12:03:21

"vissza a fehér színű hálókat a fociba!!!"
csatlakozom, 4 éve Rehagel le is anyázta a szervezést hogy mi ez a gyászkoporsó ott a kapu helyén

én azt várom mikor lesz a kapufa fekete

BruceWayne 2008.06.09. 12:11:09

ha jól tudom a focit leszámítva lehet nemzetiséget váltani, fociba aki válaszott magának egyet és ott pályára lép akkor már nem válthat, ez azért nem egyszerű döntés, szóval biztos jól átgondolták az illetők akik "honosultak"

érdekes volt S. Kalou esete is. fiatalon Hollandiában indult a karrierje (aztz nem tudom mióta nevelkedett ott), tehetséges és eredményes volt, a VB előtt jóval elkezdték a honosítási procedúrát, első körbe nem engedte a "kormány", aztán a VB előtt eléggé felerősödtek a csatárgondok Hollandiában, és így se kapta meg a honosítási engedélyt.... aztán mondta hogy na jóvanakkor játszok az igazi hazámnak Elefántcsontpartnak :-)
ez is érdekes lehetett

kroos 2008.06.09. 12:13:44

Giggsz-nek könyörögtek az angolok...mégse.......

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 12:16:33

Nera, csak a felnőttválogatottság számít, ha játszottál egy felnőtt válogatottban,akkor már nem játszhatsz másikban. Ellenben attól még lehetsz ukrán válogatott, ha fociztál a magyar utánpótlás csaptban.

the real 2008.06.09. 12:29:13

Feltéve, hogy 21 éves korodig jelzed a FIFA felé a váltási szándékod, ők pedig jóváhagyják.

BruceWayne 2008.06.09. 12:37:45

azt vágom, Koman Vladimir is például még lehet ukrán ha akar

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.09. 12:52:22

Feltételezem, mindenki kiakadna Larssonon is, ha történetesen nem az apai vonal lenne svéd, és pl. 'Mutumbo', vagy hasonló néven játszana...

Mellesleg nehéz komolyan dorgálni azokat az országokat, amelyek a gyarmataikról merítenek, hiszen ezek közül rengeteg 40-50 éve még nem is volt független (és gyakran ma is egy nemzetközösségba tartoznak). A 19. században meg pl. nem is volt Lengyelország, örüljenek, hogy egyáltalán visszakapták az országukat az I. VH után:p

BruceWayne 2008.06.09. 12:56:02

ja, ez már történelem, fölösleges rajta rágódni... ha a magyarok Ibrahim Osuwu-Akinbe Csong góljával jutnának ki a VB-re mindenki leszarná

BruceWayne 2008.06.09. 12:56:53

de azért b****ák meg a franciák hogy megint gyarmatválogatottal állnak ki XDDDDD

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2008.06.09. 13:37:14

azért tegnap este a német kollegák rendesen odatették magukat. csak azt nem értem, hogy nem birnak ilyen sebességgel focizni a Bundesligában? meg a Lahm-Linz bal- és jobbhátvéd-páros a jobboldali középpályán az egész meccsen (cseréig) kiháromszögeli a lengyeleket? mit szedtek be? nekem is kéne, már öregszem...

kroos 2008.06.09. 14:06:51

,,Úgy tűnik, hosszas gondolkodás után az olasz válogatottat választja Amauri,"

hmikey 2008.06.09. 14:15:35

Az afrikaiak is hasonlóan vannak, mint a Portugál-Brazil kettős, ott Angol, Holland és Francia fennhatóság volt nagyon sokáig, így nyelvileg is meg van oldva pár dolog, meg honosításilag is. Szóval általában mindenki a volt gyarmatairól viszi az izmos, fekete játékosokat :) Hozzátenném, hogy Zidane sem tősgyökeres francia ugye :)

BruceWayne 2008.06.09. 14:16:25

érdekes, bár igaz hogy a brazil utánpótlás kiapadhatatlan, olaszo-ban meg lassan kiöregszik az Inzaghi,Del Piero, Toni korú társaság. lehet jól is jár, bár a következő kapitány meg lehet pont lesz*rja

hmikey 2008.06.09. 14:17:17

Na persze mire ideírom, már más is megoldja :)

BruceWayne 2008.06.09. 14:18:13

algír, hogy dőlne rá egy gyrossütő... van egy hasonló származású/vallású gyrosos, annak a büféjében a falon olyan faliszőnyeg van amin egy fénykép van amint zidane épp lefejeli Mátrixot :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 14:18:44

Azért az utánpótlás se rossz Olaszországban, a Serie A-s közép és kiscsapatok tele vannak fiatal olasszal, de még a Roma, a Juve és a Fio is tart pár tehtséges ifjút.

d3vnull 2008.06.09. 14:21:59

"jönnek előre a jól fejelő védők"

Hát már itt is... Ettől az egy mondattól kirohanok a világból, úgy unom már :)

BruceWayne 2008.06.09. 14:23:38

"Előbb a labda aztán a baba"

engem ezzel tudnak kikészíteni

the real 2008.06.09. 14:31:49

Én a Lineker-idézettel vagyok így. Tegnap hál'Istennek nem hagyták elmondani valamelyik szakértőnek/műsorvezetőnek a tévében, pedig már épp elkezdte volna.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 14:34:27

d3vnull, ha idegesít, ha nem , attól még igaz, hogy jól fejelő védők fölmennek a szögleteknél.

BruceWayne 2008.06.09. 14:36:38

még egy baromság: "Életveszélyes csatársort alkotnak"
Miééért, bazmeg? hány ember fog belehalni ha gólt lőnek? ezt sose értem

Asidotus 2008.06.09. 14:39:13

Spanyol utánpótlás is jó, és mégsem mentek vele semmire. Nehéz innen elhinni, hogy a baszk és katalán játékosok szabotálnák a válogatottat, de a csapat eredményeit még nehezebb elhinni.

kroos 2008.06.09. 14:39:48

„Számomra nem jelent semmit az Inter”- balotelli....az inter egyetlen sajátnevelése....

d3vnull 2008.06.09. 14:40:47

popp : persze, de ettől még felér egy "jegyeket, bérleteket"-el nekem :):):)

Viszont hallottam egy marha jót a portugál-Török meccsen : "ronáldó azt hitte hozzá fognak érni ezért előre elesett" :):)

BruceWayne 2008.06.09. 14:48:57

barnetta: most ovastam, az egy dolog hogy jóval töb zsét akar, jogos, de azért az már sok hogy ezzel a stabil kezdő dumával jön, tipikus, kicsit fel akarja hívni magára a figyelmet úgy látszik így akar jó szerződést kicsikani (a másik lehetőség hogy el akarja adatni magát, sok nagy csapat tervei közt szerepel). egyébként nem az egyetlne saját nevelésű, csak a fiatalok közül ő kapott eddig sok lehetőséget...
játéktudása alapján szerintem meg kéne tartani, de azért ne értékelje túl magát és ne mondjon ilyeneket.

BruceWayne 2008.06.09. 14:53:40

egyébként ezt miért ide kellett? foci EB van ha nem tűnt volna fel, ott van ilyenekre a serie a-s poszt

Lencse. 2008.06.09. 15:00:21

A kommentátori hülyeség csimborasszója a "Hazai pályán kontrázik a Chelsea!" típusú felkiáltás.

BruceWayne 2008.06.09. 15:07:12

na meg azt bírom még hogy ha egy csapat többet birtokolja a labdát akkor azért jobb, ez is egy akkora hülyeség, mikor ordítják hogy "60-40 a labdabirtoklási arány"

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 15:10:14

Igazad van Nera, szerintem a kapuralövési arány, sokkal jobb támpontot ad.

BruceWayne 2008.06.09. 15:11:45

hát abból is csak a "Shot on goal", mivel minden kósza kapuragurítást meg lelátórabikázást is beleszámolnak néha a Shots-ba...

szferi 2008.06.09. 15:13:19

Nera, a kapuragurítás is "shot on goal"-nak számít.

BruceWayne 2008.06.09. 15:13:46

meg ezt a km-es dolgot se értem. egyrészt egy szar meccsen is mindig kihoznak mindekinek 8-10 km-t minimum, ha kikapnak, ha szarul játszot, másrészt ha ezt mérték volna pár éve, megnéztem volna Ronaldoét, hogy elérte e volna az 5-öt, nem biztos. viszont ez semmit nem vont le a hatékonyságából

szferi 2008.06.09. 15:17:42

a vicc, hogy a magyar kommentátorok időről-időre bemondják, hogy ez meg az átlag fölött futott. Igen ám, csak az átlagban benne van a kapus is, aki futott 2 km-t, plusz a többi játékos aki mind nagyjából 10et fut. innentől kezdve egy ember található az "átlag alatt" a többi meg fölötte :)

BruceWayne 2008.06.09. 15:19:34

hoppá, most egy kicsit megkavarodtam, szóval akkor inkább úgy mondom hogy azt érdemes feljegyezni amit látsz hogy veszélyes, a kapus védi, vagy gólba tartó labdát blokkolnak stb, szóval a statisztika itt se mérvadó

tb 2008.06.09. 15:20:16

szerintem a gólok száma az igazi

balu11 2008.06.09. 15:20:41

az milyen, hogy a hogyishívják-a-fotelben [csak azért se nézek utána a nevének...] meg a Bánfi 10 pecig arról beszélt a tegnap esti meccs előtt, közben, után, h mennyire gáz a lengyel levágottfejes provokáció, meg, h ez mennyire bulvár, és nem kellen, h ezzel legyen tele a média... akkor ne beszéljetek róla, b_szod!

egyébként is ki vagyok arra a faszira, minden mondatával felhúz kb. - a hozzá nem értésére meg a legjobb bizonyíték, hogy a Bánfi értelmesnek tűnik mellette...

BruceWayne 2008.06.09. 15:22:09

az annyira nagy szakértő hogy még a nevét se tudja senki

kroos 2008.06.09. 15:23:27

igen pl m taylor szándékosan törte el da silva lábát...

nasteey 2008.06.09. 16:01:55

Eddig se néztem a meccs előtti "stúdiószakértést", ezután sem fogom.

Tegyetek ti is így? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.09. 16:20:00

nasteey, azért jókat lehet röhögni rajtuk. Főleg az egójukon, hogy arra nem veszik a fáradtságot ,hogy utánanézzenek a csapatoknak a neten. A legkomolyabb, hogy nem is szégyenlik, a tájékozatlanságukat, sőt büszkén szajkózzák a szterotípiákat, azokat, amelyeket a faterom már 5 éves koromban átadott nekem.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.06.09. 16:28:36

Az igazi Special One azért Bozsik. Nála már csak Mezey Gyuri bácsi volt fogalmatlanabb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.09. 20:30:59

Mezey fogalmatlan?... Ez tényleg LOL.

Amúgy én nem szidom a mostani "szakértőket", mert összehasonlíthatatlanul jobbak, mint a két évvel ezelőttiek. Két éve nem lehetett végignézni egy meccset a hülyeségeik miatt agyidegrándulás nélkül (Urbán, Verebes, K.K.).

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.09. 23:51:24

Olvasgatom a bbc értékelését, erre ott van ez:

Italy's starting line-up was 31 years and 52 days which is the oldest starting 11 in the history of the competition.

31 év, mimt átlagéletkor?????? Egy focicsapatban, EB-n???? Mégis mit gondolot Donadoni?

már bocs....

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.10. 00:01:42

upsz bocs, rossz thread.. nanembajmajdkialszom :-D

andrea ira 2008.06.11. 11:45:03

ha már közhely: egy gól jót tenne a mérkőzésnek...

más: azt láttátok, hogy a városban tele van ragasztgatva egy csomó utcatábla ilyen pontokkal az abetűk felett? (én a blahán meg az oktogonon láttam, haverom mondta, hogy a deákon is van) ez valami német poén? utcä meg ilyenek... tud erről valaki valamit?

vajon 2008.06.11. 11:57:31

a labda gömbölyű, a meccset meg gólra játsszák, úgyhogy aki meghal a szépségben, az nem sok sót eszik meg a masszív germán hátsó alakzat háza táján

én az oktogon tájékán láttam ä-kat...

Lencse. 2008.06.12. 19:56:17

Szégyen-gyalázat. Ezért kár volt kimenni a pályára.

Remélem annyira szomjaznak Ronaldóék vérére, hogy a lehető leghamarabb ki szeretnék ontani. :) Más mentséget nem látok.

szferi 2008.06.13. 05:55:15

én még sohasem láttam ilyen flegmán játszani a német válogatottat, szégyen. de legalább lesz meglepetés - egy relatíve gyengébb válogatott az elődöntőben. a horvátokat, törököket ki nem állhatom, ugyhogy hajrá csehek!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.06.15. 09:11:27

Áááárgh!

Mi ez a Tony? Harald (Toni) Schumacher.

Eredetileg Anton, de valaki miatt Toni. Remélem, legalább azt teccik tudni a kedves blogszerzőknek, ki ez a valaki. Van hozzá közünk ugyanis.

Lencse. 2008.06.16. 14:46:07

Ugyan teljesen off mindentől, ami aktuális, de mostanában találtam rá életem egyik legemlékezetesebb meccsére, és közzéteszem. Főszerepben egy szőke középpályás, akiről sokmindent el lehet mondani, de itt is látszik, hogy a futball nagy tanárai közé tartozott.

www.youtube.com/watch?v=Paz0lKbXX1A
(Tegyük hozzá, hogy a vesztes fél ebben az évben BL-t nyert.)

popp, 1:50-nél megnézheted, hogy milyen az, ha valaki focizni akar, műugróbajnokság heyett. :)

Hartog 2008.06.16. 15:27:03

Lencse: tyű, ezt a bácsit mennyit hallottam régen a ran-ban! ő van még? baromira bírom a hanghordozását, de csak kicsit bszélni német, szóval nem tom, hogy a jobbak közé tartozik-e. Előbuktak mindenesetre gyermekkorom nosztalgikus pillanatai, amikor azért néztem a SAT1-en az összefoglalókat, hogy hátha megmutatják, ahogy becserélik Lisztest a nyolcvanhetedik percben :)))

Lencse. 2008.06.16. 23:59:40

Tényleg nagyon kellemes hangja van az öregnek, én is szerettem, pedig nem tudok németül. (elszámolni tizenegyig tudok, a színek közül csak a pirosat és sárgát ismerem, állatok közül a fecskét meg az oroszlánt, stb. :) )
Szerintem már ran sincs, máshol közvetítik a német focit. Az az igazság, hogy az utóbbi években kicsit elhidegültünk egymástól, a Bundesliga és én, valahol akkor kezdődött, amikor a Bayern dél-amerikai focistákkal töltődött fel. (Meg a ran végével) Most új korszak kezdődik majd Klinsivel, megróbálok visszakapcsolódni az eseményekbe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.17. 11:32:16

"Az az igazság, hogy az utóbbi években kicsit elhidegültünk egymástól, a Bundesliga és én"

Jé, ezzel én is pont így vagyok.

Ez a 96/97-es meccs, azt hiszem, még a német foci gyűlölőivel is megérteti, miért volt hosszú, hosszú ideig a kedvenc bajnokságom a német...
süti beállítások módosítása