Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Magyar válogatott eszmefuttatás

2008.06.01. 03:10 heinrich

A poszt-Bozsik éra magyar válogatottja kapcsán kialakult benyomásainkat tesszük most közzé, vitára bocsátjuk, milyen jelenségekre, tendenciákra lettünk figyelmesek. Előre szólunk, aki azzal jön, hogy minek foglalkozunk a világ legjobb focija helyett a magyar labdarúgással, azt a legszadistább gyerekversünk hagyományai alapján sós-kútba tesszük. Léptünk-e előre az elmúlt két évben? Véleményünk szerint igen. Apró dolgokban, de pontosan az ilyen lépések hivatottak egy előremutató folyamat első lépcsőfokaként szolgálni. Bármennyire is szeretnénk, illúziórikus azt gondolni, hogy a magyar futball pikk-pakk kitermelhet olyan játékosokat (t.sz.), akik Európai szinten meghatározó klubokban jutnának szerephez. Ennek számtalan oka van, de mivel ezekkel mindenki csontig tisztában van, ezzel nem terhelnénk senkit. Ellenben.

Mivel nem egyedi esetekről van szó, lassan elkönyvelhetjük, hogy a magyar foci fejlődésének kezdeti lépcsőfoka az, ha megszálljuk az angol, német, olasz bajnokságok másodosztályát, esetleg a felsőházak középcsapatait. A legfontosabb szempont, hogy minden játékos olyan klubot találjon magának, ahol a klub meghatározó játékosai között tartják számon, hétről-hétre neki kell megfelelni az elvárásoknak és nem alamizsna cserekenyéren tengődni.

Minden csapatnak megvan a maga karaktere, arca, szellemisége. Szerintünk szembetűnő, hogy a magyar válogatott sokkal öntudatosabb lett. A játékosok nem kullognak el fülük-farkuk behúzva a konfrontációk elől, póriasabban megfogalmazva, nem hagyjuk, hogy szórakozzanak velünk. Jó érzés, hogy vannak játékosaink akik (pl.: Huszti, Hajnal, Gera, Juhász) tulajdonképpen egyenrangú félként tárgyalhatnak egy horvát válogatott tagjaival – akár személyes ismeretség okán is, tehát a válogatott egyre inkább levedli a nevenincs klubokban nevenincs cserékként játszók törvényszerű kisebbségi komplexusait. Kezd jó értelemben kinyílni a pofánk – ennyi tartása legyen is egy nemzeti válogatottnak. 

Labdabiztosság
Habi kollégával gyakran vitázunk, mekkora szerepe van a labdabirtoklásnak a mai futballban. Lássunk egy sarkos relációt. Minél tufább egy adott csapat, annál kevesebbet tudja birtokolni a labdát, így a parasztlogika szerint minél technikásabb egy csapat, annál többet van a braziloknál a labda. Márpedig a magyar csapat képtelen megtartani a labdát egy igen komoly dogma. Ezen a fronton is észleljük az előrelépést. Ha nem is feltétlenül az ellenfél térfelén (ez lenne a következő lépés), de a középpályán már jól elvagyunk percekig, most már csak azt kell megváltoztatni, hogy 10/6 előre induljunk, ne hátra.

Erwin Koeman
Túlzás lenne azt állítani, hogy ünnepeltük Koeman érkezését. Vak dühünkben, melyet rendszerint Kisteleki István észlelése vált ki, talán elhamarkodottan ítélkeztünk a jámbor hollandus felett.

Egy dolgot ne hallgassunk el Matthaus-ról. Igen komoly szerepe volt abban, hogy fiatal magyar játékosok kerüljenek ki külföldre. A sorsuk, már nem az ő kezében volt. Valós nyereség lenne, ha Koeman a magyar utánpótlás verőerén tartva a kezét, játékosokat ajánlana managerek, edző-kollégák, edző-barátok, edző-testvérek figyelmébe. Sőt, az sem szürreális életkép, amint egy külföldi edző kikéri X-ről (x = magyar válogatott játékos) a véleményét, lévén fontolgatják X leigazolását.

Azt gondoljuk (reméljük?), hogy Koeman másfajta motivációval érkezett a válogatottunk élére, mint a közszereplésért bolonduló német. Ép ésszel nem tudunk mást feltételezni, minthogy Erwin barátunk valóban kihívást keresett, látott és talált abban, hogy a magyar válogatottat irányítsa, további kockára téve az amúgy is megtépett Koeman nevet. Szintén póriasabb változatban: a bőrét viszi vásárra ezért a válogatottért, nem várhat kevesebbet a játékosoktól sem. Ilyen jellegű háttérrel és motivációval érkező edző még nem ült a válogatottunk kispadján. Nemzetközi megítélésünket is pozitív irányban befolyásolhatja, ha Koeman köldökzsinórként fungálva rácsatlakoztatna minket a nemzetközi futball oxigéndús véráramára. És van itt még valami, ami szimpatikussá teszi a szemünkben: fejébe vett egy gyakorlatilag nem létező, ám ennek ellenére eddig működőképes szerkezetet. Ez vagy távol-keleti bölcsességre utal, vagy masszív terheltségre – egyelőre mi sem látjuk át teljesen. Felhívta a figyelmet valamire, amit egyébként mindenki tudott: de facto nincsenek csatáraink. Egy sem. Így aztán nem is vesződik hasztalanul ezzel a kérdéskörrel. Nincs-nincs, ellenben láttam itt pár ügyes középpályást, benyomom akkor azokat. Legalább van elképzelése, ami mellett ki is áll, pedig szintén nagy háttér-kockázata van egy ilyen döntésnek. Ha egy szakember jó eredményeket ér el külhonban, az rendszerint megnyitja a kaput további honfitársak érkezése előtt – így szivárognak a spanyol trénerek Angliába, vagy a németek Afrikába. Az MTK például közismerten jó kapcsolatot ápol holland szakemberekkel, óriás nyereségpotenciálja lenne, ha meg tudnánk nyerni tehetséges, fiatal szakembereket az egyre szaporodó akadémiák élére, vagy éppen utánpótlás edzői minőségbe.

Fizikum
Ha a horvát csapat jó néhány tagja összességében hatalmas alibit is adott elő, azt nem lehet mondani, hogy a személyes diadalra (is) menő párharcokat ne vették volna komolyan. Pavlovi reflexként tudjuk, hogy minden kirúgás, szabad labda, kipattanó az ellenfélé. Mára talán ez sem feltétlen igaz, Juhász, vagy Gera Zoli a párharcaik többségét nyerte, de egyik csapatrészben sem voltunk alárendelt szerepben a hagyományosan bivaly horvátok ellen. A párharcok mellett futómennyiség dolgában is javulást látunk, nem vesszük a seggünkön a levegőt hatvan-hetven perc után.

Felnőni egy feladathoz
Halovány javulásról vélünk beszámolni. Még mindig a barátságos meccsekre korlátozódik az okosságunk, de néhány éve még feltétlenül kikaptunk volna egy-nullra ezektől a horvátoktól, és a görögöket sem vertük volna meg. A VB selejtező lesz az újabb fokmérője az eddigi folyamatok valós értékének. Ha a harmadik helyet meg tudjuk fogni, vagy a top 3 (svéd, dán, portugál) csapat ellen 5-6 pontot tudunk szerezni (a norvég, török, görög triótól 18/0 sikerült), az már egyértelmű, mérhető siker lenne. A horvátok ellen elért iksznek, ami nem egy tipikus barátságos meccsen született, van értéke. Csak annyit tennénk hozzá, hogy érdemesebb lett volna megalkuvás nélkül rápróbálni a győzelemre, mert egyrészt többet nyerhettünk volna egy sikerrel, mint amennyit veszítünk egy bekapott góllal, másrészt ennek a csapatnak meg kell tanulnia nyerni, hozzá kell szokni az érzéshez, hogy úgy játsszunk győzelemre, hogy mellette nem kaphatunk gólt.

Furcsa módon, az általában megoldottnak tűnő kapusposzton most gondjaink vannak. Fülöp bizonytalan, és nem is annyira bakikat, hanem szinte megmagyarázhatatlan hibákat vét, gyakran rossz megoldást választ az adott szituációkban. Feleslegesen vágja előre (taccsra) a hátragurításokat, mind a kifutások, mind a beadások tekintetében kihívásokkal küzd. A probléma nem új keletű, autentikus forrást is találtunk _benito kolléga tollából, még 2005-ből. Mégis azt kell mondanunk, ha a kapusposztot is perspektivikusan kezeljük, akkor nincs valós alternatívája. Éppen ezért sürgősen rendszeres játéklehetőséghez kell jutnia – mondjuk egy holland középcsapatban…

Hajnal Tamás. A labdákat általában megjátssza, de nem jól játssza meg. Nagyon kevés a váratlan megoldása, nem vállal cseleket, átlövéseket még ritkábban. A három elem közül legalább az egyikben jelentős fejlődésre lenne szükség, az ő posztja ezt megköveteli. Ebből a szempontból Buzsáky Ákost jobb megoldásnak érezzük. Higgye el mindenki, semmilyen rosszindulat, vagy fikázási kényszer nem munkál bennem mikor azt mondom: némileg értetlenkedve fogadtam a Bundesliga álomcsapatba való bekerülését. Hajnal egy szimpatikus KSC szimpatikus játékosa, de végigkövetve a német szezont tucatjával tudnánk játékost ajánlani a helyére. Nem, nem az elismerése csípi a szemünket, csak a német szurkeszek lightosan elfogult véleményétől nem fog jobban játszani a mi válogatottunkban.

Juhász Roli. Amellett, hogy a válogatott vitathatatlanul legjobb védője, az európai középmezőnnyel is állja az összehasonlítást, különösen, hogy rendelkezik egy bónusz skill-el is: képes helyzetbe kerülni és nagy biztonsággal azonosítja az ellenfél kapuját, nem csábul sem a C szektor, sem a taccsvonal felé. Ennyit nem is várnánk a két szélsőhátvédünktől, de félidőnként 3-3 beindulást a vonal mellett igen.

Huszti Szabolcs. Óva intjük az elbizakodottságtól. Igaz, hogy a Hannover történelme legjobb Bundesliga helyezését érte el, amiben Szabinak nemkis része van, de talán hasznosabb lenne még egy évet a Hannover húzóembereként eltölteni, mint egy nagyságrenddel rangosabb csapat padját koptatni. Talán egy Getafe jellegű, játékosabb spanyol kiscsapatot tudunk elképzelni, esetleg BL helyért/ben küzdő holland vagy belga csapatot.

Dárdai Pál vs. Vass Ádám
Nem tudni milyen sugallatnak engedelmeskedve került be a nemfiatal Dárdai a védekező középpályás szerepkörébe, de hosszú távon nem tudjuk pártolni a kezdeményezést. A kapott gólunknál Fülöp ordas hibája mellett Dárdai is csak asszisztált Kovac fejeséhez, egy lendületes megindulása nem volt, sem pedig kapura lövése, igaz, egyszer megkínálta a már említett C szektort. Ha már Paja, akkor több ellentmondást nem tűrő rohamot, több zúgó átlövést várunk. Szemlélete, tapasztalata segítheti is a suhancokat, de Vass helyét nem kérdőjeleznénk meg a keretben. Nyomjunk rá öt kiló izmot, aztán rendben lesz.

148 komment

Címkék: h magyar válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr53497174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d3vnull 2008.06.01. 04:05:40

Maximálisan egyetértek, pedig nem vagyok fizetett ember (emailcím letárolva nálatok, halkan megjegyzem... :)).

Ugyanez tűnt fel nekem is, hogy egyetlenegy normális csatárunk sincs. Pedig legalább 2 kéne. pl. Priskin sztem lassú mint egy teknős, Feczesin meg nem elég jó. De mindkettő fejlődhet még, csak valamit kéne tenni ezügyben. Egy AS Roma ellehet kvázi csatár nélkül, de itt nincs Totti zsenije.

szbszig 2008.06.01. 06:05:25

Oké, hogy itt fontos dolgokról van szó, de azért a görögök ellen visszanyert, majd a horvátok ellen megtartott nem hivatalos vb címünket megemlíthettétek volna. Akár mint a válogatott fejlődésének egy kézzelfogható jele. ;)

Egyébként a portugál-svéd-dán triótól én még jobban tartok, mint a görög-török-norvég hármastól. Bár igaz az is, hogy a 18-ból 0 pontot felülmúlni nagyon nem lesz nehéz...

szbszig 2008.06.01. 06:07:25

Egyébként egyik meccset se láttam a héten a Sport1 átmeneti hiányában. :(

szobatars 2008.06.01. 06:56:09

Tényleg vannak fejlődésre utaló jelek, s a kissé kényszerű (pl. Dárdai) játékos választásra talán lehet egy mentsége Koeman-nak: Nem hiszem, hogy volt valaha is olyan szövetségi kapitány a futballtörténelemben, aki úgy kényszerült első két (2!) válogatott mérkőzésére, hogy az adott napon, az adott országban közben bajnoki fordulót is rendeztek.

Docilemonster 2008.06.01. 08:10:00

Dárdai Pál vs. Vass Ádám
Szerintem a helyes megoldás még legalább 1 évig a: Dárdai Pál és Vass Ádám. Egyzserűen azért mert nincs jobb. Vadócz nem rossz, de még fejlődet, pardra, csereembernek ideális, esetleg Zsidait lehet majd a későbbikekben alkalmazni ezen a poszton (főleg ha elviszi valami csapat - mem tudom van-e érdeklődő), Tőzsérről inkább nem beszélek sokat, mert olyanokat találnék mondani, hogy én is jobb vagyok nála (insztedof Málta elleni gól) Azért ez sem egy túl bő és meggyőző választék!
Csatárgondok
Priskin nem rossz, csak egy szezonban 5 meccsen játszik az is mind válogatott meccs. A legideálisabb csatár a válogatottban: Németh Krisztián. De vele is man ám baj! Az a kisebbik, hogy nem a fejjáték az erőssége, a mi szélsőinknek sem a beadás az, szóvval ez pipa. A legnagyobb gond a kora: 19 - ha 22-23 lenne, akkor Erwin sem gondolkozna sokat, hogy ki legyen az ék! Egyszerűen nevelési célzattal azonban nem lehet egy ilyen korú srácot betenni a válogatottba: főleg mivel magyar, hamar kiégne és beleszürkülne a mezőnybe! Majd a Svédek ellen cserenént, Málta ellen akár kezdőként szerepet kaphat, addig szokja a válogatott légkört, edzen a többiekkel - kb. így gondolkozhat Erwin! Ez nagyjából Filkorra is vonatkozik (akit pedig én látnék szívesebben Hajnal helyén a csapatban).

Mourinho már nem a király 2008.06.01. 08:36:05

Sajnos olyan vb selejtezőbe kerültünk ahol abszolúte esélytelen a továbbjutás.
Barátságos meccsek alapján a szűk világelitbe tartozunk az biztos. Vertük itt már a németeket, olaszokat, görögöket, x a horvátokkal. (Aztán jön a selejtező Málta ellen, és kikapunk 2-0-ra)
Valóban látni fejlődést a játékban csak sajnos ez egyrészt barátságos meccseken látszik igazán, másrészt még mindig nem fogunk kijutni világversenyre egy ideig.

bigchange 2008.06.01. 08:49:07

Dárdait én a keretbe mindig meghívnám, mert kora ellenére még mindig neki a legjobb a fizikuma, egyáltalán nem öregszik. Niko Kovac 36 éves, mégis alapember a horvátoknál. Kell a rutin, a küzdőszellem, a pozitív hozzáállás és az alázat. Sokat segíthet még a HIÁNYPOSZT várományosainak és beugróként mindig hozhat egy elfogadható szintet.
Csatárban egyértelműen Németh Krisztánt kell erőltetni, akinél nagyobb tehetségünk Törő és Nyíl óta nem volt.
A kapuban talán meg kéne próbálni Babost is, mégiscsak ezer éve stabil kezdő Hollandiában. Kapusposzton meg senki ne beszéljen fiatalításról, mert az kvázi egyéni sport.
Ja és Hajnal mégiscsak egy sokszoros bajnok, BL-győztes csapatban FOG játszani (kéthetente) 80 ezer ember előtt, s nem a Championshipben, Husztinak pedig váltania kell, mert egyértelműen kiemelkedik a Hannoverből.

Hispan07 2008.06.01. 09:17:04

hát nagyjából mindennel egyet tudok érteni.

és az tuti: Németh még várhat, 20 év alatt ne nagyon játszon senki a válogatottban, max ha vmi erős klubcsapatban is kezdő már (Bojant vagy Pato-t asszem nem hagynám ki.) csatár poszton majd megoldást nyújt a kivirágzó SzabGhelle duó :), de addig is pl mi hír a srácról, aki a Realhoz ment tavaly, Szalai asszem. ő mit alkotott?

caralho voador 2008.06.01. 09:17:57

Nagyjából oké, ámbár Husztinak egy holland (vagy különösen egy belga, nanehogymá!) csapat visszalépés lenne. Egy spanyol, netalán angol kiscsapat már megtenné. Juhász valóban remek, de némi izmot felszedhetne. Ahhoz képest, hogy 196 centi, fájdalmasan sokszor pattan le a ellenfélről (és ahányszor a felívelt labdát a kapunak háttal álló csatár elfejeli előle, az botrány). Németh Krisztiánt meg érdemes lenne kipróbálni. Dárdait felejtsük el, éljen Vass, Hajnal pedig (különösen ősszel) zseniális volt a Karlruhéban, elég sok meccsen láttam játszani. Kár, hogy a válogatottban a tizedét nem nyújtja.

delantero 2008.06.01. 09:53:24

nem hiszem hogy egy balszélső csatárposzton hosszú távon jobb megoldás lenne mint egy csatár. Szeptemberre sem lesz több és jobb csatárunk mint most, nyugodtan kaphatott volna Németh lehetőséget. Másrészről viszont Koeman megoldotta a problémát, hogyan lehet egyszerre pályán Huszti, Hajnal, Gera és Dzsudzsák.

VGL 2008.06.01. 09:59:13

HA Németh Krisztián várhat, akkor szerintem Vass Ádám is. Ő is túl hamar került reflektorfénybe, és ez néha meg is látszott a teljesítményén. A megszerzett labdáival még nem is volt nagy gond, de azokat megjátszani már nem igazán sikerült neki. Legalábbis én nem emlékszem túl sok előre passzra, inkább a középső védők irányába passzolgatott.
A másik fontos probléma a tegnapi és a görög meccs alapján a balhátvéd. Bodor nem nyugtatott meg, hogy Ő lenne az ideális megoldás. A görögök ellen meg Lőw volt láthatalan. Talán az a félidőnyi 3 felfutás Halmosiban benne lenne. Mint ahogyan a másik oldalon Bodnárban is benne van.

lundekvam 2008.06.01. 10:09:52

Emberek mint olyanok.Normálisak vagytok?!?
Mit vártok?Világalázást?
Térjetek észhez.
egy kis szar ország vagyunk, a nagy szarkupac közepén.Ha az embereknek nem az lenne a fontos, hogy szétalázzák a másik munkáját már rég lennénk valahol.
DE! akkor sem elvárható, hogy verjünk rommá mindenkit vazze...
Szép lassan fejlődünk.
1-2 rutinos(Dárdai,Juhász, Gera) köré kell építeni a válogatottat.Dárdai Pali az 5 legpatinásabb német klub meghatarozó játékosa már 11 éve.Ott szakemberek foglalkoznak ezzel, ti meg okosak(mert magyarok vagytok) simán tudjátok ki kell, ki nem.
Minden okoskodó fikázó paraszt pustuljon el a salyát hányásában.
Ha valaki dolgozik, akkor adjunk neki lehetőséget és dicsérjük meg, ne pedig b*szogassuk.
Gyökér magyar mentalitás...
Ha hagyjuk dolgozni Lothart, legalabb egy szintel elorebb lennenk.
Miért?
Mert beért volna a munkája!
Bizonyos helyeken, 4-5 évig dolgoztatanak egy edzőt, hogy beérjen a munkája.
Mi ha egyszer ikszet játszunk, már temetjuk.
Ezeken kellene elgondolkodni.

ffi69 2008.06.01. 10:10:44

Szerintem az, hogy Németh Krisztián csak 19 éves nem elég érv ahhoz, hogy most még ne szerepeljen. Mostanában jól megy neki, miért ne lehetne kipróbálni? Egy félidőt adtam volna neki mindkét meccsen. Mikor szokja a közeget, ha nem ilyenkor?

Dárdai: persze jó a fiatalítás, de azért nem árt ha marad egy-két rutinos játékos. Ha nem is ment neki most jól, azért szerintem kell ő ebbe a csapatba

Összességében az elmúlt két évben tegnap volt a első nap, hogy vártam egy magyar válogatott meccset. Biztató számomra, amit láttam, az tényleg igaz, hogy a VB selejtezők nehezek lesznek.

lundekvam 2008.06.01. 10:13:32

idegből írtam, ezért nem túl értelmezhető.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.01. 10:17:00

A cikk nagyrészével egyetértek, néhány ponton viszont vitatkoznék. Nézzük csak!

"Ha a harmadik helyet meg tudjuk fogni, vagy a top 3 (svéd, dán, portugál) csapat ellen 6-7 pontot tudunk szerezni (a norvég, török, görög triótól 18/0 sikerült), az már egyértelmű, mérhető siker lenne." -óriási bravúr lenne, viszont a negyedik hely a jóindulatú realitás (sőt maga az előrelépés), bár mi az albánokat sem intézhetjük el kézlegyintéssel, ahol két Serie A-s csatár is játszik (Tare, Bogdani).

"Ha a játékosok komolyan tudják venni magukat és elfogadják, hogy itt a saját, és a komplett magyar futball jövőjét, fejlődését erősen befolyásoló meccseket játszhatnak, csak akkor lehet esélyünk." - persze, a játékos tisztelje meg a válogatott mezét, de hagyjuk már ezt nemzeti sportos lózungot. A válogatott sikertelenségének az egyik összetevője épp az, hogy a tudásuk alapján elvárhetónál sokkal nagyobb terhet rakunk rájuk már évtizedek óta. Ha minden meccs előtt azt szajkózzuk, hogy sorsfordító mérkőzés, meg, hogy now or never, akkor megint agyonnyomjuk a csapatot. A lényeg az, hogy motiváltan, de lazán fussanak ki pályára és bemerjék vállalni amit tudnak. Inkább azt kéne sugallani, hogy egy svédek elleni idegenbeli vereség sem a világvége és az irreális elvárásoktól megszabadulva talán lazábban tudnának játszani a fiúk.

Végül az EU-tagságunk és a munkavállalási szabályok miatt, megnyiltak a külföldi ligák a magyar játékosok előtt is, de ez ugyanúgy igaz a környező országokra, az eleve jobb pozicíban álló cseh, román, bolgár játékosok is kellemesebb helyzetbe kerülte, de szlovákok is erősebb csapatokban fociznak mieinknél. Igaz, hogy több játékosunk mehet az EU-ba focizni és emiatt jobb játékokok jobb válogatottat alkothatnak, de paradox módon - a fent említett okból - ez nem biztosan jelenti azt, hogy a, hogy válogatottunk előre tud lépni.

Koemannal kapcsolatban meg elég méltánytalannak találtam a támadásokat, azért mert Kisteleki úgy hozta ide ahogy. Érkezésekor is azt mondtam, amit most is: a Feyenoord-bukta dacára ez az ember valószínűleg többet tud a modern fociról, mint a magyar pro licences brigád együttvéve.

Végül egyetértek bigchange-dzsel, kapusnál nem számít kor, szóval Koemnan nyugodtan reaktiválhatná Babost.

lundekvam 2008.06.01. 10:17:43

Koeman hozzáállásában az tetszik, hogy pozitívan gondolkozik.
Ezért vertük meg a görögöket.
Mert nem azon sírt, hogy istenem miért kaptunk gólt és most mi lesz, hanem azt mondta, ezaz fiuk csak igy tovább, agresszívabban és lőjetek többet kapura.
eredmény:20perc 3 gól.
csá

Francois Pignon 2008.06.01. 10:28:52

Szerintem igaza van Koemannak, amilyen csatáraink vannak, emberelőny-ajándék lenne csak azért játszani őket, mert a "csatár" szó szerepel a munkakönyvükben. Szükséghelyzetben, (mondjuk 0-1 utolsónegyedeóra) Juhászt is inkább látnám elől centerben. Persze akkor megint ugyanott vagyunk, hogy ő meg hátul pótolhatatlan...

Rezgrof 2008.06.01. 10:33:43

@ lundekvam

Nem hátrány, ha elolvasol egy posztot, mielőtt nekiállsz fröcsögni, plusz minimális fogalmad van a fociról.

'Gyökér magyar mentalitás...' és 'idegből írtam, ezért nem túl értelmezhető.'. Látod magadtól is az összefüggést, jóbarát?

Francois Pignon 2008.06.01. 10:34:53

ludekvam,
Dárdai az egyik legjelentősebb Bundesliga csapat alapembere, ez tény. Mint ahogy az is, hogy a tegnapi válogatott meccsen lövés közben visszahúzta a lábát. Ha sikerülne motiválni csak feleannyira mint a Hertha meccseire, nálam kihagyhatatlan lenne.

Rezgrof 2008.06.01. 10:35:14

Babos minden éles helyzetben megégett, felesleges vele egy évre tüzet oltani, kell a rutin meg a tapasztalat a fiataloknak.

Rezgrof 2008.06.01. 10:36:03

Dárdai idén kb 5 alkalommal volt kezdő a Herthában, réges-rég nem számít alapembernek.

Francois Pignon 2008.06.01. 10:44:36

Hát az igaz, hogy többször volt csere mint kezdő, de szinte minden meccsen játszott. Meg amúgy is, nálam mindenki alapember, akit 1-től 11-ig számoznak. ;))

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.06.01. 10:45:51

és aztán örült h bekaptuk a 93. percben a 2.-at.

nem lesz ezzel a csapattal baj, ha erwin bá szépen kordába tartja őket és elmondja nekik mindennap, h egyenlőre senkik, de jó úton a vébére....

...azért csak megérdemelnénk három világbajnoki csoportmeccset már...

mirejmatyiő · http://www.antikkonyv.hu 2008.06.01. 10:47:00

A görög meccs nagyon tetszett, a horvátot most fogom megnézni. Jók az értékelések, de én csak 4-5 meccs, és főleg tét meccs után vonnék le komolyabb következtetést.

kukonyalori 2008.06.01. 10:54:15

Babos szerintem is jöhet nem is egy évre.
A csoport legjobb 3 csapata ellen a 6-7 pont valóban bravúr lenne. A szerepléssel elégedettek meg akkor lehetünk, ha a bravúr 6-7 pont mellett Málta ellen hoznánk a 6 pontot, az albánok ellen meg legalább 4-et. Az 16 pont. Ezzel akár 3.-ak is lehetnénk. Na, ha így lenne én nagyon büszke lennék a csapatra. Ki nem fogunk jutni, de ez utoljára 94-ben elhetetett reális elvárás. Azóta nem.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.06.01. 11:14:42

Dárdai ügyben az az igazság, hogy a 10. fordulóig stabil kezdő volt, de utána az egész szezonban mindössze háromszor, utoljára a 18. fordulóban.

Docilemonster 2008.06.01. 11:36:25

A válogatott tegnapi szerepléséről...
Én tényleg híve vagyok a válogatottnak, minden meccsre (amit elérhető közelségben rendeznek) kimegyek, látom a fejlődési utat, reménykedem, bízom, és hiszek...
... de a tegnapi meccs (sajnos) 3-0 lett! És nem nekünk: meg nem adott gól és tizenegyes nekik, megadott egyébként gyanús gól nekünk!
Ott ültem a Szusza-stadionban, és lehetett látni, a mozgásokon, akarásokon, arcokon, hohy ez a horvát válogatott nagyon, nagyon jó! Szóval a sikereket túlértékelni semmiképpen sem szabad, de ha járjuk ezt az utat, akkor elképzelhető, hogy hamarosan tétmeccsen, minden vitán felül ikszelni tudunk néha. néha el is kaphatunk egy-egy ilyen kaliberű csapatot, mint a horvát!

mizie 2008.06.01. 11:56:29

az a baj pillanatnyilag hogy kevés a külföldön játszó.
most kb mindenki a keretben van aki külföldön van.
kb 2-3x ennyi ember kéne külföldre és lehetne válogatni.

fülöpöt lassan nem látom szivesen a kapuban. játszon valahol mert ez így nem lesz jó. inkább jöjjön köteles.

némethet meg be lehet rakni 10-15 percre, de többre nem.

drosiii 2008.06.01. 12:03:43

docilemonster:
11-es jogos.
lesgol: ramozdult a lesen allo horvat jatekos is, ezert siman be lehetett fujni.
mi golunk: aki akadalyozta a kapust, azt kisse odataszigalta a horvat is. emellett ha a kapus hatarozottabb, lefujja a spori.
de igy akkor 2-1 nekik. az is szep eredmeny.

lampaules 2008.06.01. 12:07:07

Dárdai simán befér a válogatottba, a Gellei féle erős magyar válogatottban is mindig játszott, nem véletlenül.

Németh meg egyszerűen befér a csapatba, őt kéne játszatni. Kanta is jól jönne legalább a padon.

Aki látta tegnap Gulácsit melegíteni, az tudja miért szeretném a gerincbeteg, hülye fülöp helyére.

"Még mindig a barátságos meccsekre korlátozódik az okosságunk, de néhány éve még feltétlenül kikaptunk volna egy-nullra ezektől a horvátoktól"
Matthäussal tétmeccsen sem kaptunk ki tőlük, nem?
Gellei meg pontot szerzett svédországban, lengyelországban, és csak egy hajszállal csúsztunk le a pótselejtezőről. Azóta ilyen teljesítmény nem sikerült egyik edzőnek sem. Szal ésszel írogassuk a cikkeket!

dx 2008.06.01. 12:10:35

Jó régen láttam a magyar válogatottat focizni. ùgy tunik tényleg léptek elöre, ez persze helyezésben nem biztos , hogy majd meglátszik mert , mint ahogy valaki már írta, mindenki más is elöbbre lépett. Amit itt olvastam, hogy nincs csatár, nem tudnak beadni, fejelni aggasztó. erös fejjáték nélkul aligha szerzunk gólt tétmeccsen a svédek, dánok, portugálok ellen. A legutóbbi eb -n legalább is rengeteg fejesgól volt érthetöen hiszen aligha lehet egy válogatott középpályás, csatársora annyira összeszokott mint egy klubbé viszont acélos védelmet már könnyebb összehozni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.01. 12:13:13

még mindig próbálom feldolgozni a részt, ahol heinrich pozitívumként értékeli ezt a csatárnélküli, (szélső!) kpályást csatárposztra feltoló valamit.

egyébként meg: őszintén, kit érdekel, h hány éves egy játékos. tőlem csecsszopó is lehet, ha ő a legjobb megoldás. gondolok itt Vassra. Dárdainál biztosan jobb lenne.

Fülöp meg azokat és annyi hibát vét most egy éven belül, amiket 5-6 év múlva kéne, befutott kapusként 4 év alatt. akkor lehetne mondani, h belefér. de most nagyon gáz, ezért a grundon irgalmatlan tockos jár. Babost a kapuba!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 12:23:20

Tetszett a cikk, szerintem nagyon jó összefoglalás.

Annyit azért muszáj hozzátenni, amit Docilemonster is pedzegetett, hogy tegnap azért veszett nagy mázlink volt, és kaptunk egy jókora bírói hátszelet, hogy döntetlenre mentsük a meccset. Korrekt játékvezetés mellett ez nem döntetlen lett volna, azt hiszem...

Ezzel együtt mégis osztozom a szolíd optimizmusban, ez a horvát válogatott ugyanis nagyon masszív csapat, simán van olyan, mint a portugál-svéd-dán trió bármelyike. És azt nem lehet mondani, hogy a magyarok alárendelt szerepet játszottak volna. Az első tíz perc után már a védelemtől sem kaptam szívbajt, egyedül én is Fülöp Marcitól. Nagyon látszik rajta a meccshiány. Tegnap gyakorlatilag bármelyik NB1-es kapus hozta volna, amit ő.

seabeast 2008.06.01. 12:46:37

Fülöpöt én a 2005-ös magyar-olasz utánpótlás válogatott meccs óta nem tartom komoly kapusnak. Akkor 20.000 ember előtt az Üllőin benyalt harmincról egy akkor potyát a kapu közepébe, hogy rossz volt nézni...aki egy ilyen meccsen ekkorát hibázik az később sem lesz sokkal jobb. Szal jöjjön Babos:)

Amúgy Kúman nekem is jó megoldásnak tűnik, feltétlenül jobb szakembernek tűnik mint Matyi,a magyar bénákról meg ne is beszéljünk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 12:51:25

"feltétlenül jobb szakembernek tűnik mint Matyi"

Két meccs alapján azért én nem vonnék le ilyen messzemenő következtetéseket... :-)

rizla 2008.06.01. 13:06:49

"És van itt még valami, ami szimpatikussá teszi a szemünkben: fejébe vett egy gyakorlatilag nem létező, ám ennek ellenére eddig működőképes szerkezetet. Ez vagy távol-keleti bölcsességre utal, vagy masszív terheltségre – egyelőre mi sem látjuk át teljesen. Felhívta a figyelmet valamire, amit egyébként mindenki tudott: de facto nincsenek csatáraink. Egy sem. Így aztán nem is vesződik hasztalanul ezzel a kérdéskörrel. Nincs-nincs, ellenben láttam itt pár ügyes középpályást, benyomom akkor azokat."

a szerkezet várhidié. talán nem véletlenül játsza ezt a koeman csapat is. egyszerűem meghagyta várhidi felállását. ezért ne kumant dícsérgessük már...

csatárkérdés detto. csak amikor várhidi kiállt center nélkül, és csak ikszeltünk a szlovákokkal, mindenki elküldte a picsába. vicc.

rizla 2008.06.01. 13:10:55

" Hajnal Tamás. A labdákat általában megjátssza, de nem jól játssza meg. Nagyon kevés a váratlan megoldása, nem vállal cseleket, átlövéseket még ritkábban."

ez meg egy tipikus dilettáns nst-vélemény. igen, hajnal valóban nem úgy játszott, ahogy zidane, szégyen.
egyébként az előző meccset láttátok? jegyezzük meg gyorsan, hogy a jelenlegi meccsen SENKI nem próbálkozott átlövéssel, mert egyszerűen képtelenség volt szinte a kapuk felé fordulni is. csak mondom.

bigchange 2008.06.01. 13:11:22

esszelelj: "Gellei féle erős magyar válogatott"
Úristen, lehet, hogy én kómában voltam két évig?!
Egyébként én meg láttam Gulácsit 2 noklit kapni az U19-ben, viszont ebből még nem vonnék le komolyabb következtetéseket. Semmi bajom Fülöppel, de inkább az védjen, aki játékban van, kapuban pedig nem számít a kor. Szóval Babos. Ha Marci stabil kezdő lesz a Stoke-ban vagy akárhol, akkor jöhet, de ne a válogatottban gyakoroljon. Ezzel a "gerincbeteg, hülye Fülöp" szöveggel, a Gellei-féle aranykor (minden idők leggyengébb selejtezőcsoportjában a 4. hely) felidézésével meg magadat minősíted te fogalmatlan!

rizla 2008.06.01. 13:17:00

"Még mindig a barátságos meccsekre korlátozódik az okosságunk, de néhány éve még feltétlenül kikaptunk volna egy-nullra ezektől a horvátoktól"
Matthäussal tétmeccsen sem kaptunk ki tőlük, nem?

ja, csak 3-0ra : DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

IronRock 2008.06.01. 13:21:31

A cikk jó. Még csak annyit, hogy ha nem lesz 2-3 megbízható középső védőnk (Juhász mellé), meg legalább 1-1 elfogadható szélső védőnk (elfogadható itt: a támadásokat az ő oldalán többnyire megakasztja, de a saját támadásunkat scak mérsékelten képes segíteni), addig nem nagyon érdemes beszélni előrelépésről. A kapuba meg Fülöp helyett még csak ne is Babost, hanem vissza inkább Királyt. Neki van rutinja, tapasztalata, képes irányítani a védelmet maga előtt, még ha nem is annyiszor kezdő mostanában, de a megbízhatósága, rutinja sokat jelenthet. Középpálya nagyrészt jó, bár a válogatottban sokszor szürke Hajnal helyett Buzsáky jobb lenne, a két szélen meg Gera és Dzsudzsák-Huszti közül valamelyik, szűrőnek meg Dárdai, Vass közül valaki. Én Dárdait is számításba venném, a rutinja, tapasztalata jól jöhet még, és a múltban párszor bebizonyosodott, hogy kellett volna egy vezéregyéniség, egy rutinos játékos a középpályára, akinek van rutinja és összefogja, hajtja a többieket. Dárdai erre szerintem a legalkalmasabb. Csatárból tényleg szarul állunk, nem vitás. Némethet ugyanakkor ilyen lelki nyomásnak kietnni még nem szabad. neki fejlődnie kell, bizonyítson előbb az U19-ben, aztán 2-3 év múlva már ő lehet az egyértelmű megoldás a csatárposzton, de ehhez egyedül kevés. Kellene még 1-2 normális csatár, vagy megint az lesz a vége, alig rúgunk gólt, és ha a védelmünk kitart, talán nem is kapunk....így viszont selejtező sorozatot sikerrel abszolválni nem lehet.
Bár nem örültem Erwin Koeman-nak, porhintésnek és tűzoltásnak tartottam a leigazolását, adjuk meg neki az esélyt. Az biztos, hogy ő legalább annyira akarja a sikert mint a válogatott, és ezért mindent meg fog tenni. A magyar szakmai stábnak csak az a dolga, hogy legalább a munkájában ne akadályozza, ha már segíteni csak korlátozott mértékben tudja...
Off: Kisteleki ettől függetlenül menjen a francba, a sleppjével együtt....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 13:23:00

@bigchange:

Gellai válogatottja volt az egyetlen, amely komoly csapat ellen tétmeccsen idegenben is pontot tudott szerezni az utóbbi... húsz (?) huszonöt (?) évben.

Ráadásul az utolsó előtti fordulóban elég lett volna a letteket legyőzni a pótselejtezőhöz. Föl is billent a pálya, a lettek fél órán át szinte szó szerint a félpályán sem jöttek át. Aztán kikaptunk 3-1-re.

@rizla:

Matthäus-szal tétmeccsen: Magyarország-Horvátország 0-0. (Jó, lehet mondani, hogy az már nem osztott, nem szorzott; dehát az angol-horvát sem osztott délszláv barátainknak, aztán...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 13:25:41

@IronRock:

Kistelekiben maximálisan egyetértünk.

Na de Király???

Akkor már inkább Udvarácz. :-)

rizla 2008.06.01. 13:26:33

csöncsön: "Matthäussal tétmeccsen sem kaptunk ki tőlük, nem?" ez volt a kérdés. szerinted ha az egyik meccsen a horvátok nyertek 3-0ra, a másikon pedig 0-0, akkor a válasz "de"?

kukonyalori 2008.06.01. 13:27:13

Felborult a pálya lettek ellen, mi. Lehet, de én úgy emlékszem, hogy helyzetünk nem volt. Utána Verpeokovskisék úgy sétáltak át a Juhár vezette erős védelmen, hogy csodával határos, hogy 3-mal megúsztuk.

rizla 2008.06.01. 13:28:23

királyt pedig épeszű magyar ember nem akarhatja újra a válogatottban látni. lejáratta magát, szégyent hozott a válogatottra, nincs helye, ennyi.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 13:31:42

rizla:

Ő arra reagált, hogy pár éve biztosan kikaptunk volna. Erre írta, hogy pár éve még döntetleneztünk, pedig az tétmeccs volt.

kukonyalori:

Én úgy emlékszem, hogy fél óra alatt valami 9-0 volt a szögletarány. Lehet, hogy óriási helyzet nem volt közte, de ép lelkű csapat kilenc szögletből minimum egy gólt mindenképp lő. Onnantól meg vége lett volna a letteknek.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.06.01. 13:38:56

rizla,

'ja, csak 3-0ra' - nem mintha nem lennék 100% biztos benne, hogy valójában érted, amit mondani akartam, de menjünk rá akkor a szájbarágósdira. Régebben egy ilyen meccset balszerencsével elveszítettünk, most szerencsével ikszre hoztuk. Szimbolikusan értendő.

'tipikus dilettáns nst-vélemény' - oximoron

'SENKI nem próbálkozott átlövéssel, mert egyszerűen képtelenség volt szinte a kapuk felé fordulni is. csak mondom.' - Csak mondom, hogy Gera és Huszti is próbálkozott átlőni, valamint megmosolyogtató meglátás, hogy képtelenség lett volna kapura fordulni, hiszen n+1 alkalommal jutottunk el 20-25 méterre. Hajnal egy darab cselt nem mutatott be, hogy aztán lőjjön, valamint egy darab kényszerítővel nem próbált a védelem mögé kerülni, hadd ne legyenek ezek lehetetlen kérések. Egyébként nemcsak az előző meccsen, de az összes válogatott meccsén láttuk játszani+Bundesliga.

A szerkezetet valóban Várhidié (akit mellesleg dícsértünk eleget), de EK megvariálta a posztokat, így ugyanaz a szerkezet más játékminőséget eredményez(het) A szlovákok elleni csatártalanítása nem koncepció volt, csak egy egy meccsre szóló próba.

Amúgy sem a rendszert méltattam, hanem egy döntés hátterét.

rizla 2008.06.01. 13:40:02

"de ép lelkű csapat kilenc szögletből minimum egy gólt mindenképp lő."

és a magyar válogatott ép lelkű csapat?
egyébként az fc barcelonának kb 100 szöglet kell egy gólhoz (hivatalos statisztika)

rizla 2008.06.01. 13:43:20

heinrich: "Régebben egy ilyen meccset balszerencsével elveszítettünk, most szerencsével ikszre hoztuk. Szimbolikusan értendő." neked írtam vajon...? nem :(

"Hajnal egy darab cselt nem mutatott be, hogy aztán lőjjön, valamint egy darab kényszerítővel nem próbált a védelem mögé kerülni, hadd ne legyenek ezek lehetetlen kérések."

de ez egyszerűen hülyeség. KONKRÉTAN emlékszem cselére, ahogy kényszerítőjére is. más kérdés, hogy a csel alatt nem azt értem, hogy nekiállt biciklizni, a kényszerítő alatt pedig nem azt, hogy lepasszolta, meglódult, visszakapta, majd rálőtte

bigchange 2008.06.01. 13:54:37

Csöncsön, akkor hozzad vissza Kálmán bát, mert vele vertünk utoljára tétmeccsen komoly csapatot ('95: svédek elleni 1-0, Halmai álomgóljával), esetleg Bozsikot a MU elleni diadal miatt! Nem hiszem, hogy egy kicsúszott meccs érv lenne vki mellett. Gellei egy kupán (talán a Siófokkal '84-ben, nem emlékszem) kívül életében nem nyert soha semmit, mégis leülhetett a válogatott padjára. Egervári nem kapott esélyt, inkább jött Loddar bohóc, akit egyébként óriási játékosnak tartottam, de szánalmas, hová jutott. Bízzunk Erwinben, mást úgysem tehetünk!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 13:55:04

rizla:

Úgy értem: ha egy csapat annyira beszorítja az ellenfelét, hogy fél óra alatt kilenc szögletet lő, akkor elég egy kis lelki plusz a gólhoz. Természetesen nem statisztikai értelemben gondoltam...

Hajnallal egyébként szerintem nincs baj. Remélem, a Dortmund magához tér jövőre, és akkor biztosan ő is topon lesz.

Csörszike 2008.06.01. 13:59:36

Koeman ügyben én nem lennék azért ennyire bizakodó. a csatárok kihagyását a kezdőből priskin,feczesin,kovácspé,stb. tekintetében énis helyénvalónak tartom.
ellenben: Altobelii kollégával együtt ücsörögtünk tegnap a szuszaferncstadion európai értelemben vett lelátóján, és a második félidőt görcsös "németkrisztiánozással" töltöttük. ez a tulok, meg behozza helyette a szélesit, aztis bazmeg 2 percre. hát majdnem infarktust kaptunk...egy fulltétnélküli, gyönyörű nyáresti meccsen a kocogó horvátok ellen simán be KELLETT volna cserélni némethet és filkort(már ha nem kezdetni). nekik lett volna kedvük focizni, nemúgy, mint a pályán lévőknek. ezek egyszerűen hozzálustultak a horvátokhoz...télleg, látta vki kranjcar-t sprintelni tegnap?
summa summarum egy ilyen meccsen lehetne a fiatal, ügyes játékosokat kipróbálni( és nem 2 percre, mert annyi idő alatt ronaldo se tud semmit csinálni), és mindenkinek vállalkozni, JÁTSZANI. mert ilyenkor lehetne cselezni, lőni, stb. a dánok ellen a "nagy téttől" úgyis összefossuk a bokánkat...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 14:00:36

bigchange:

Gellei mindegyik csapatába életet lehelt. Számomra egyértelmű, hogy a magyar edzők között a legjobbak egyike. A svédek és lengyelek elleni idegenbeli döntetlenek nem kicsúszott eredmények voltak, az EB-n később a németeket és hollandokat is megizzasztó letteket 3-1-re vertük stb. De erről fölösleges vitázni, mert most Koemanban kell bízni. Hogy is jött ez szóba?

bigchange 2008.06.01. 14:08:21

Az említett siófoki MK-sikeren kívül persze.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 14:09:56

Tekintve, hogy általában kiesőjelöltekhez szerződtették, ahol az volt a feladata, hogy benntartsa e csapatokat, ezért a kérdés értelmetlen. Általában amúgy a kiesőjelöltekből igen masszív középcsapatokat épített, melyeknek ráadásul stílusuk is volt.

bigchange 2008.06.01. 14:12:04

Vasas? MTK? Fradi NB II?

kukonyalori 2008.06.01. 14:16:23

Ráadásul az még MNK volt.

Francois Pignon 2008.06.01. 14:23:59

A siófoki kupagyőzelem idején Gellei a Zete edzője volt, ami addigi legjobb eredményeit érte el vele.
Itt csatlakoznék is csöncsönhöz:
"Gellei mindegyik csapatába életet lehelt. Számomra egyértelmű, hogy a magyar edzők között a legjobbak egyike."
Ez így van. Ha majd a vébécímre hajtunk, kérjük számon a korábbi bajnoki címeket. ;) A magyar foci viszont most éppen ott tart, hogy épp elég lenne, ha valaki "életet lehel bele."

bigchange 2008.06.01. 14:26:46

Aki a gyorsnak nem nevezhető Lipcseit középhátvédként veti be Dr. Agóner és az ólomlábú Juhár (Gellei szerelmes belé, csoda, hogy nincs még Pakson) mellett Verpakovskis ellen, az azért nem egy Lippi. Ilyen 3 védős taktikában játszik még vki?

bigchange 2008.06.01. 14:28:00

Akkor bocs. Soha semmit se nyert:))

Francois Pignon 2008.06.01. 14:29:33

Nem egy Lippi, sőt a lettek elleni vereségben szerintem is nagyban benne volt. Azzal együtt jó edző (bár inkább csak volt), válogatottbeli pár elődénél mindenképp.

Docilemonster 2008.06.01. 15:25:31

Koeman azért (sem) rossz választás, mert hollandia figyelmme kicsit a magyar labdarúgásra is ki fog terjedni, és elképzelhető, hogy ezért egy-két játékost elvisznek jó holland csapatok! Ha esetleg pedig valamelyik klub rászánja magát, hogy a gyalázatos valenciai kaland után még egyszer alkalmazza Ronaldot, akkor elképzelhető, hogy egy-két magyar játékost is elvisz magával, hisz jó tippeket fog kapni a tesótól!

Francois Pignon 2008.06.01. 15:28:31

Vladan Filipovicsot szövetségi kapitánynak! ;))

d3vnull 2008.06.01. 15:46:26

Meg Tornyi Barnabást... :)

drdugo 2008.06.01. 16:05:41

Fülöppel az a legnagyobb gond, hogy nemhogy nagy hibafaktorral dolgozik, hanem fikarcnyi magabiztosságot sem sugall.
Nem lennék hátvéd egy olyan csapatban, aminek a kapuját Fülöp védi. Teljesen súlytalan a srác. Ránézek és rögtön az jut az eszembe, h úristen, bármikor kaphatunk egy gólt.
Tényleg kellene neki meccsrutin, de tartok tőle, hogy megmarad amolyan örök cserekapusnak.

Dárdai jó volt a görögök ellen, de a horvátok ellen már látszott, hogy túl sok neki már ez a szint. A Herthából se véletlen szorult ki, már egy ideje max a 80ik perc környékén cserélik csak be. Vagy akkor sem...

Némethet egy 10 percre viszont bedobtam volna Koeman helyében. Hadd szokja a légkört. Más csatárra úgysem számíthatunk majd a selejtezőkben.

nadivereb 2008.06.01. 16:54:20

Dárdaival nekem mindig is az volt a bajom, hogy a válogatottban hagyományosan alibizik. Fut, fut, de láthatólag jobban aggasztja, hogy nehogy lesérüljön, mint az, hogy nyerjünk. Azt gondoltam, most, hogy vége a szezonnak és amúgy is lassan elgondolkodik a visszavonuláson, még egyszer-kétszer kivágja a rezet. Hát nem...

Titi120 2008.06.01. 17:00:53

Fejlődgetünk, fejlődgetünk, de sokat nem várok a vb-selejtezőktől, mivel sajnos van 4 (szélső hátvéd jobb - bal, középső védő Juhász mellett, és center), ha a kapuskérdést is idevesszük 5 hiányposztunk.
S emiatt hiába van 6-7 nagyon penge kis középpályásunk, Európa elitje ellen ez kevés lesz, egy svéd, egy horvát, vagy egy portugál csapatban már egyszerűen nincs luk egy poszton se szinte.

A másik probléma, ami a skandináv ellenfelek ellen hatványozottan jelentkezni fog, hogy alacsonyak vagyunk.
Talán Tímár ezen javíthatna valamelyest, de akkor meg hátul még lassabbak leszünk (ha egyáltalán Vaskónál vagy Vanczáknál lehet lassabbnak lenni).

Szóval ez így szerintem most még kevés lesz, nagyon-nagyon kellene, hogy ehhez a csapathoz a Némethék generációja beérjen, és akkor talán megéljük, hogy lesz egy kész, komlett csapatunk, hiányposztok nélkül amivel talán - talán ...

Titi120 2008.06.01. 17:14:19

Azzal meg nagyon egyetértek, hogy jó látni, amint már vannak olyan játékosaink, akik a párharcaik többségét képesek megnyerni akár egy horvát csapat ellen is.
Juhászon, Husztin, Gerán nagyon lehet látni, hogy ők már egy ideje más tápon nevelkednek, és nem sz*rják össze magukat, ha egy nevesebb játékossal találkoznak, nem nyomják el őket.
Kifejezetten jó volt látni, hogy Huszti ha kell át is harapja a torkát egy Niko Kovacnak.

Ezelőtt 1x éve meg egy ilyen helyzetben játékosaink 99% csak elsúnnyogott volna fülét-farkát behúzva ... Na persze ehhez nagyon kell, hogy Huszti ne csak a tévében láthasson egy Kovacot hétről - hétre.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 18:54:20

"Nem egy Lippi, sőt a lettek elleni vereségben szerintem is nagyban benne volt"

De ne feledjük: ilyen alapon Sir Alex Ferguson se egy Lippi.

Minden edzőnek (a legjobbaknak is) lehetnek eltaktikázott meccsei.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 18:55:09

(Sőt, ilyen alapon Lippi se egy Lippi.) :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.01. 19:13:26

Csöncsön, abban lehet igazad, hogy Gellei az egyik legjobb magyar edző, de ezzel még nem mondtunk sokat. Szerintem egy kicsit túlértékeled.

2002-03-as egy jóval könnyebb csoportba került csapatával Gellei. Voltak a mostaninál gyengébb lengyelek, a nagyon szervezett, de nem különösebben erős lettek és a mindig erős svédek Mellettük tán San Marino meg egy másik outsider szerepelt csoportban, akkor reális esélyünk lett volna második helyre, sőt elég lett volna két pont utolsó két meccsen, mégiscsak negyedikek lettünk. Egy hasonló leosztásban most is lenne esélyünk, legalábbis több, mint így.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 19:18:33

Nekem igazából azért szimpatikus Gellei (és talán azért értékelem túl), mert tényleg volt stílusa a csapatainak. Amikor ő volt az edzője, például végig lehetett nézni egy Vasas-meccset. Ma az ilyesmi lehetetlenség. (Jelentkezzen, akinek sikerült!) De mindegy, mert azzal egyetértek, hogy ő MAGYAR VISZONYLATBAN kiemelkedően jó edző. Lippihez nem én kezdtem hasonlítgatni.
:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 19:19:32

(Bár szerintem ha Lippi pl. a Vasas edzője lenne, ebben a közegben ő is tehetetlen volna.)

lampaules 2008.06.01. 20:07:30

Gellei Imre 8 mérk. 11 pont (Itt még volt esélyünk kijutni.)
Matthäus: 10 mérk. 14 pont
Várhidi Péter: 8 mérk. 9 pont

A paks teljesítménye önmagáért beszél, a fradi meg vezette az nb2-t, amikor az első vereségnél lemondott. Tehát nincs oka szégyenre.

És az ő válogatottja még felvette a versenyt a nagyobb csapatokkal szemben, nem úgy, mint Matthäus, vagy Várhidi, aki a török, görög, norvég triótól 12/0 pontot, és 11-1 es gk-t könyvelhetett el

de bonyolult, aki beszopja a fiatalítás kamut az ezt nem veszi észre
esszelelj.blog.hu

rizla 2008.06.01. 20:26:13

"aki beszopja a fiatalítás kamut"

tehát szerinted sándor tamásnak kellene irányítania hajnal helyett? esetleg sebőköt a védelembe vaskó helyére? dombi-huszti csere?

BruceWayne 2008.06.01. 21:18:31

kinn voltam tegnap, szurkolás gyenge volt, a horvátok viszont nagyon adták (na nem a Torcidások), meccs elment, voltak jó és bíztató momentumaink de ez így csatársor nélkül értelmetlen, középen egy Bajzát vagy egy Waltner is sokkal jobb lenne mint így hogy a csatársor helyén egy kurrvanagy üresség tátong.

BruceWayne 2008.06.01. 21:25:36

akkor most maradtunk nem hivatalos világbajnokok?

sempreLippi 2008.06.01. 21:56:17

lehet már irtak valaki előttem, de tudtommal vasst és feczesint a serieB playoff miatt nem hívta be, priskin meg lesérült, keretben sem volt.

erwin tényleg egy fokkal jobb, mint amikor először meghallottam a nevét, de azért azt nehezen értem, hoyg egy ilyen, tétnélküli barátságos csapatformáló meccsen miért csak kettőt cserél, amiből az egyik kényszer. hogy nehogy kikapjunk? ősszel kéne mindenáron nyerni.

Oroszt nem tudom ki találta ki, viszont Fülöp egyértelműen (az egyébként joggal méltatott) Várhidi sara. a legnagyobb jóindulattal is középszerű kapus, erős hátszéllel (...) az angol másodosztályba.

BruceWayne 2008.06.01. 21:59:07

Köteles Laci!, Köteles Laci!

rizla 2008.06.01. 22:02:00

rexkramer: fülöpöt először matthaus válogatta be, nem várhidi+várhidi idején fülöp rendszeresen játszott külföldön. jobb is volt

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.01. 22:44:42

rizla, te valami rokona vagy a Várhidinek?

Dzsúd Horse 2008.06.02. 00:31:35

Nem tudom milyen meccset néztetek, de a horvátokon látszott a néhány kemény ütközést leszámítva, hogy nem törik össze magukat. Tétmeccsen esélyünk se lett volna, elég masszívan védekeztek így is, támadni meg a kezdő, és befejező 15 percen kívűl nem volt kedvük. Nekünk közbe normális gólhelyzetünk se volt. Valaki írta itt a Torcidát..nem a splittel játszottunk..de tény hogy negyedannyian nagyobb hangulatot csináltak mint mi. Szurkolásban is van még mit fejlődni, mert például a szerbek se vannak sokkal előttünk, mégis van hangulat a meccseiken.

mizie 2008.06.02. 00:44:50

hát én inkább nem akarnék se a szerb se
a horvát szurkerekhez hasonlítani semmiben.

demizson bobby 2008.06.02. 08:16:52

Csak dárdait ne! Akkor inkább a torgerle

w vista 2008.06.02. 08:31:10

Mejött a hollandus, csak KÉSÖN. kezdödik elölröl megint, Erwin két meccsét jol kivesézték, midha ezen mulna a Magyar futball jövöje? holott a Bozsik "duo" meg Varhidi szégyenzako sorozat, már a multé? (Norvégok 8:1 odavisza stb stb) 2 és fél évet elherdáltak, nade sebaj, Lothar Matthäus elzavarása, mert "pimasz volt" habár akkor még nem tudta senki, hogy mivár ránk, Málta, Moldova, Montenegro zakok (3 M haha) Eb pályázat 0,00 "szavazat" . És most jön a Vb selejtezö sorozat Dán Svéd Portugál " hármas" holot Albánia is otvan: Milesz it? hát ez egyszerü, a hollandust kirugják, ö jolfog passzolni felelösnek (magyaros) kisteleki atyánk pedig továb irányit, igy müködik egy tutyimutyi foci társadalom valahol Europában 2008 ban.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 09:02:59

w vista, azért a montenegrói vereséget kivenném ebből a csomagból. Egyrészt a délszláv iskola reprezentánsát soha sem szabad lefitymálni, másrészt az papírforma, hogy egy Mirko Vucinic szintű játékos kicsinálja a magyar védelmet. Szóval az idegenbeli 1-2 - főleg döntetlenszagú meccset nézve - nem is olyan vészes.

w vista 2008.06.02. 09:22:49

popp. " idegenbeli 1-2 - főleg döntetlenszagú meccset nézve - nem is olyan vészes" ide sülyedtünk? néha már egy "jo zakonak" is örülünk? gratula.

balu11 2008.06.02. 09:31:52

szerintem amíg (az egyébként tehetséges) Vass nem játszik rendszeresen, addig igenis kell a Dárdai - a Tőzsért meg tényleg jó lesz elfelejteni, Vadócz rendben van

Fülöp sajna tényleg nem szabadna, h a válogatott első számú kapusa legyen, csak valahogy "bemenedzselődött"...

egyet értek, h akár egy Waltner, Bajzát is jobb lenne, mint csatár nélkül felmenni a pályára - meg akár a másod(ill. már első)osztályban is lehet találni gólképes támadót [53 gól 2 szezon alatt nem annyira rossz...]

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 09:43:55

w vista, bizony ide süllyedtünk, másrészt a nemzetközi mezőny egyre masszívabb, egy újabb ordas közhellyel élve már senki ellen sem mehetünk biztosra, de nem csak mi, a világbajnok olaszok se. Többekközött azért, mert Alberték lehettek, akármennyire jók objektíve, , a vereségek utáni a reakciók alapján nem voltak többek a fogalmatlan futballistáknál és mindig az Aranycsapathoz hasonlítgatták őket. Aztán Dunaiékat Albertékhoz, Törőéket Duaniékhoz, Détáriékat Törőékhez, Illéséket Détáriékhoz és lassan eljutottunk máig..

Szóval itthon sohasem a realitásokhoz viszonyulnak az elvárások. Ezért van igaza Heinrichnek abban, hogy harmadik helyet nagysikerként lehetne és kellene megélni.

Azt meg honnan tudod, hogy Montenegro mire lesz képes a selejtezőkön?

marvin__42 2008.06.02. 10:41:02

rizla maga Várhidi :-)

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2008.06.02. 10:50:24

De ha nem lenne vucinic, a montenegroi csapatba, még ciprus szintjén se lennének. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.02. 11:05:24

De vajon, popp, Montenegrótól akkor sem lenne olyan vészes az 1-2, ha Vucinic a Real Madridban játszana?...
:-)

kroos 2008.06.02. 11:07:42

tétmeccsen kéne megszoritani idegenben máltát vagy moldvát.Bari meccsen az olaszokat németeket is lenyomjuk...

szferi 2008.06.02. 11:11:33

Remélem popp ezt most te sem gondolod komolyan! Vagy minden ötödosztályú válogatott előtt le kell térdelni, ahol játszik egy Roma játékos, még ha a legutolsó ifiből kerül is oda???
Egyébként is, a barátságos meccsek specialistáinak ezt is hozni kellett volna, simán. :)

pink panther 2008.06.02. 11:36:21

nem nem es nem
nem hagyom h a kedvenc focirolszoloforumom, igen csak igy egybe es arany betukkel is nemzeti sport legyen
minden, hangsulyozom, minden edzo aki csank ota a valogatottnal dolgozik igy kezdi, hogy lefekszik neki az egesz hazai sajto es jon, hogy egy icipicit megint elore leptunk
pedig kedves urak csank mester - egen aki most a fagyit lenullazta - erte el az ucso ertekelheto eredmenyt, mert volt sanszunk potselejtezo kb otodik perceeig
aztan ugye bicske fiatalitott, jott a szeretheto csapataval, akik aztan az ucso portugalok elleni merkozesen emberhatranyban siman bekaptak a branert es bizony az utolso cseppig kiszivtak a cuccost - melle egy orork ervenyu nyilatkozat: ha kozeppalyarol allitanak ki embert az nem emberelony, es olyan emberek felfuttatasa mint matyus, sebok, dragoner, akit par ev mulva az orszag 90%-a utal ezert vagy azert, gellei aki majd ugye jobban ert a jatekosok nyelven, igazi pszichologus, szal megint elore leptunk ugye, csak tokolit felejtette el megpszichologizalni hogy atesz, ha knezy bucsumeccsen egy az egybe viszed egy tipikus egygolos meccsen a labdara a kaput, idegenebe lengelorszagban, 3000 kiutazott szurkolo elott, akkor nem foldbe kell rugni, hanem a labdat a kapuba, akar meg olyan benan mint a kovacs kalmi a brazilok ellen 86-ban, aztan igy sikerult meg a lengyeleket is magunk ele engedni, de megint elore leptunk ugye,
majd aztan ugye megint elore lepunk mert jon a nemzetkozi elvonal es az osszefogas, annyit valoban sikerult elerni, hogy mi lettunk europaban a legtobb valogatottban szerepeltetett jatekos orszaga, es akkor mar a nagy elorelepegetesek kozben a masodik kalapbol szepen mar harmadik, majd aztan negyedik kalaposok lettunk (bozsik varhidi cuccost most minek bantsam tettek mar elegen)
de azert egy kis kozelmult, ugye bosnyakok ellen hirtelen mindekinek fontosabb dolga akadt, tenyleg mazli h nem az olaszok ellen jatszottunk, mert akkor valahogy eppen mindenki hu de tuti formaban volt, hiszen a nemzetkozi karvalytoke is kuldi am a megfigyeloket, ott nincsen papas mamas. mert ugye en vagyok a csapatkapitany vagy mi a fene, meg jaj nagyon faj, mert bajnokcsapatban akarok szerepelni... valahogy erdekes ez, ahogy valaki elkerul kulfoldre es tuti helye lesz mar nem annyira harcos, mar olyan faradtka, mar nem tudja annyira odatenni magat (egen tudom tenyleg van 1-2 kivetel, de hat kene 16, ez ilyen jatek, nem tenisz davis kupa) es jonnek az ikszek, a maltak, ciprusok, norvegok stb...; es igen a galameccsek amiken aztan hajra

szal urak ha masfel ev mulva ott tartunk ahol csank janos tartott es az utolso meccsen majd rugunk es nem kapunk egy olyan golt ami majd bekerul a szilveszteri osszeallitasokba, majd akkor lehet itten kumanozni, meg kozeppalya, csatarsor, es vedelem (vedelem micsoda?????) es elore lepes...

elso edzes utan radio interju
kerdes: - Megis miben kulonbozik az eddig latottaktol az edzes?
riporter: - Mar latszik a holland szellemiseg es focistilus. (aha az latszik am kisapam)

legyszi legalabb ti nem sullyedjetek le eddig, titeket ugyis a jo foci miatt olvasunk, a szar focit meg hagyjatok meg nekunk es irjatok tobbet a jo focirol (meg szeressetek jobban a realt)
udv

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.02. 11:41:22

Nyugi, Pink Panther, a poszt -- az én olvasatomban -- nem arról szólt, hogy minden jobb lett, és hogy ide nekünk az oroszlánt is. Egyszerűen szolídan meg van állapítva egy-két előrelépés az utóbbi 2 (két) évben. Szerintem elég tárgyilagosan.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.06.02. 11:58:52

Nem igazán tudok veled egyet érteni egy bizonyos ponton Pink.
Az eleje rendben is van, hogy aki tipikus egy meccsen egy-egybe földbe rúg és nem a kapuba az balfasz (nem nyerő ember). Azt hiszem lassan kinőjjük ezeket az embereket a válogatottból is, talán most kapus fronton kéne ujjítani egy olyan kapussal, aki legalább játszik hétvégente (és nem csak a hátsó udvarban).

Ahogy cikk is említette, hogy nincs csatárunk egy szál se, aki formában lenne és nem túl fiatal.

Előrelépést pedig szerintem csak az nem veszi észre, akinek a dühe elvakítja a látását!! Régebben, még Csak mesterrel is úgy értünk el eredményeket nálunk jobb helyeken jegyzett csapatokkal szemben, hogy vagy szerencsénk volt vagy a mindenható áldott meg azzal, hogy az ellenfél is szarabb volt nálunk.
Ma mit látunk? Azt, hogy PASSZOLNAK!!! Hol volt ilyen régen, hogy háromszögezve hozzák ki a labdát, úgy ahogy olaszországban látjuk a nagyoktól (mikor azok is formában vannak)?! Hol volt olyan, hogy vissza mert szólni egy magyar játékos egy adnorránál erősebb képességű játékossal szemben?! Mikor volt utóljára olyan pár éves időszak amikor megteltek a lelátók csak azért mert Magyarország játszik?!

A rangosabb ellenfelek ellen természetesen jobban készül az ember, de nem hinném, hogy a gyengébbek ellen NEM AKARNAK játszani a játékosaink. Az tény, hogy valamiért erősebb csapatok ellen relatíve jobbak vagyunk. Szeritnem ez azzal magyarázható, ami már 10 éve a világ futballjában tetten érhető: a kisebb csapatokat már nem mindig papírforma megverni.

A "hol volt (hol nemvolt)" szekciómhoz még hiányolok pár dolgot: csatárokat akik berúgják a ziccereket és kapusokat akik miatt nem kapunk ilyen potya gólokat. A kapus gond szerintem nagyon gyorsan orvosolható... a csatárral még elleszünk egy darabig.

Hajrá Magyarok!!

szferi 2008.06.02. 12:22:25

ferenckovacs, egy kérdésedre meg tudom adni a választ:

"Mikor volt utóljára olyan pár éves időszak amikor megteltek a lelátók csak azért mert Magyarország játszik?!"

Mindíg. mindíg tömve volt a népstadion, ha a válogatott játszott, persze nem a málta szintű csapatok elleni meccsekre gondolok. mert azokra most is kevesen járnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 12:32:09

Szferi, ezt most azért írod, hogy írjál valamit. Nem azért kevertem ide Vucsinicset, mert a Roma játékos, hanem azért mert pont olyan tipusú csatár (erőszakos, kiismerhetetlen, magas jól fejelő, gyors) amilyennel a magyar védelem nem nagyon szokott elbánni. Ha mondjuk például a Lazios és macedón Pandevről elnne szó, akkoris ugyanezt mondtam volna. Egyébként némiképp engem igazol, hogy Vucsinics két tizenegyest harcolt ki (az egyikent ő is rúgta). Amúgy meg ne felejtsd el, hogy az idei szezon legeredményesebb olasz csapatának az AS Romána az egyik legjobbja volt tavasszal a jó Mirko. Egyébként a montenegróiak közül a Purovicse és Vukcsevicset is többször láttam játaszani. Előbbi igen te4chnikás támadó játékos, mind a ketten a Sportingban kergetik a pettyest. Mindent összevetve Montenegro nekem jóval erősebb csapatnak tűnik, mint Moldávia vagy Málta.

Pink Panther, megállapításaiddal jórészt egyetértek, de méltányosság kedvéért mejegyeznék pár dologot a Csank-féle selejtező-sorozattal kapcsolatban. Alapvetés, hogy a Csank csapat akkor is egy mostaninál és az ezelőttinél sokkal gyengébb selejtező csoportból jutott tovább. Amelyben csak a norvégok, illetve a svájciak elleni hazai meccsen játszottunk jól, bár utóbbiak ellen talán kár volt a 91. percben kapott egyenlítő gólért. Egyébként a helvéteket úgy előztük meg, hogy idegenben még ki is kaptunk tőlük. Finnek ellen viszont kamatostul kaptuk vissza Fortunától, amit a Svájc elleni hazai meccsen meg vont tőlünk. A hazai meccsen Orosz Feca segített be egy amúgy is kapuba tartó elbaszott hazaadást.

A helsinki burleszkre a 92. percben pedig mindenki emlékszik: www.youtube.com/watch?v=UZTuQpX3o-w . ( Faragó Ricsi akkoriban még focimeccs alatt is eleresztett egy-egy artikulátlan ordítás, ilyenekkel már csak az NFL közvetítései alkalmával találkozunk. A képeken föltűnik egy-két magyar jellegzetes figurái közül, gondolok itt Horváth Ferire, Plókai Atisra Bánfi Jankóra, Sebők Vilire, Lőrincz Emilre - bár utóbbi tényleg jó focista volt).

füredi (törölt) 2008.06.02. 12:40:08

Bár új címet nem szereztünk, megtartottuk a nemhivatolos világbajnoki titulust, és ez most nálunk is marad, augusztusig, akkor Montenegróval játszunk. Az Eb-n tehát nem lesznek címmeccsek.

onyewu 2008.06.02. 12:43:41

1.Vass Ádám soha nem lesz olyan jó futballista mint Dárdai.

2. Csatárkérdéstől nem kell kétségbeesni. Orosz is tud focizni, jövőre pedig Németh robbant a Liverpoolban, a válogatottban tisztán helye lesz.

3. Szakmailag és emberileg is értékelhető ember a válogatott élén legutóbb Gellei volt, Koeman nagyon szimpatikus egyelőre.

4. Fülöp Marci soha nem volt válogatott szintű kapus, sajnos nem is lesz. Oda majd ki kell találni valamit.

Egyébként nagyon jó a cikk. Hajrá NST!

szferi 2008.06.02. 12:49:42

javaslom a jövőben törölni (méginkább meg sem írni) az összes hozzászólást, amiben a "nem hivatalos világbajnoki cím" kifejezés szerepel

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.06.02. 12:55:15

szferi, miért? Szerintem jó poén, ilyet miért nem lehet hivatalosan csinálni?? :)

Nem hiszem, hogy bárki is komolyan veszi, de azért poénnak jó... "meg azért mégis! Érted, nemhivatalosVILÁGBAJNOK" :)

Szerintem nem kell kiírtani ezt a dolgot, csak a helyén kell kezelni, úgy mint a barátságos mérkőzéseket is.

szferi 2008.06.02. 12:58:00

jó poén, EGYSZER. kicsit sokszor sütötték már el, kezd fárasztó lenni.

kroos 2008.06.02. 13:01:12

Döme keresztlabdáit elnézve a brazil ,,champions" ellen még mindig beférne egy elsöosztályu csapatba.Akármilyen jó Hajnal meg Huszti,egyik sem üti meg a Döme vagy Kifu szintjét de a Marciét se.
És nagyon elgondolkodtató volt Hegyi ,,ronaldo a világ legjobb centere" Iván mondata...,,Terry-böl Magyarországon nem lett volna Terry"
vagyis a világ egyik legjobb védöje...

füredi (törölt) 2008.06.02. 13:06:01

szferi!

Ez egy úgynevezett játék. Szerintem jó, azt hiszem kétszer sütöttem el, mert csak most került vissza hozzánk a görög meccsel a trófea.100 feletti hozzászólásba belefér, pláne, mert az NST hívta fel rá a figyelmet.

Legközelebb augusztusban hozom elő, majd előtte befizetlek pár korsó sörre, hogy ne kelljen gép előtt lenned :-)))

szferi 2008.06.02. 13:12:20

így már más :):):)

hmikey 2008.06.02. 13:33:26

Hajnal a KSC idei mérkőzésein sem mindig volt jó. Nekem az tűnt fel nagyon, hogy pocsékul rúgja a rögzített helyzeteket, vagyis inkább izomgyengén. Rengeteg olyan szögletet, szabadot láttam tőle, ami laposan, röviden szállt bele a tömegbe/sorfalba. Amikor nem erős középpálya ellen játszik, és kilát az ellenfelek mögül, valóbaj jól teljesít, de ha lerohanják, az ellen nincs ellenszere. Én lecseréltem volna simán, helyére visszahúztam volna Husztit, és bevittem volna Némethet. Még Vaskót láttam rettentő gyengének, ha nem tud belépni időben, akkor az futja le, aki akarja. A kapusról ne is beszéljünk, sajnos a rutintalanság csimborasszója :(

füredi (törölt) 2008.06.02. 13:51:01

Babos mostanában formában van, a csapata is uefás, jöhet. felőlem Király is. Fülöpnek valóban nem megy.

füredi (törölt) 2008.06.02. 13:59:18

Hadd "magyarfutballkodkjak" még egy picit: Van van 53 darab ország Európában, valamennyiben tudni lehet a kupaindulókat kivéve a bosnyákokat, ahol nincs még kupagyőztes, illetve a macedónokat, ahol a Vardarnak nincs liszensze. meg vagyunk mi, ahol tkp. a második uefa-indulót sem ismerjük, mert hát a Honvéd még győzhet 1-8-ra, de Intertotó indulónk pláne nincs.

Nem ide illik a téma... Vagy mégis?

kroos 2008.06.02. 14:06:44

,,Babos mostanában formában van," nem mostanában hanem kb 8 éve.volt olyan éve amikor a legjobb kapusnak választották meg a holland bajnokságban,+az össz.listán megelözött egy bizonyos rafael van der vaart-ot is.
de ez kevés kiráy ,,profivagyok" gabi mellet.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 14:10:32

Királynál nagyobb lepkevadász kevés van nemzetközi előnyben, első berlini éveiben még magabiztos volt , de azóta klubcspataiban és a válogatottban is több potyagól fűzik nevéhez. Szegény Babos meg Csanknál Sáfár mögött, Bicskeinél és Gelleinél király mögött volt második kapus. Most igazán megkaphatná a lehetőséget.

szferi 2008.06.02. 14:11:46

Király Gabi beválogatása egykor logikus lépés volt. Volt egy időszak, mikor még nem lehetett tudni, hogy zseni lesz-e belőle, vagy egy szerencsétlen bohóc. Megkaptuk a választ.

kroos 2008.06.02. 14:14:15

Meg,szulsár 2xszer is segitett ebben..

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 14:15:10

füredi, azért a válogatottat hál' istannek külön lehet választani a bajnokságtól, abban már jó ideje szinte csak külföldön játszók kapnak helyet. Ha meg azt nézzük, hogy egyre-másr nyitnak az akadémiák. Akkor azt is mondhatnám, hogy atőke végre kezd rájönni, hogy z utánpótlásba sokkal inkább érdemes befektetni, mint az élvonalbeli magyar focira.

Szóval - és ez Kistelekiék mázlija -, válogatott teljesítményét szinte semmennyiire nem befolyásolja a szövetségen belüli fejetlenség.

szferi 2008.06.02. 14:23:40

akkor ezt most nem csak azért, hogy írjak valamit, de: ha indirekt módon is, a válogatottra is rányomja a bélyegét a szövetségen belüli fejetlenség. A válogatott körüli légkörre, a háttérmunkára. A válogatott körüli döntéseket az mlsz hozza. vagy szerinted ki nevezi ki a szakmai stábot? az nem befolyásol semmit? Várhidi alatt még a taktikába és a beválogatásba is belenyúltak, ez sem befolyásol semmit?

vagy rokonod a Kisteleki? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 14:37:58

Oké igazad pontosítok: van a válogatott teljesítménye nem feltételenül független az MLSZ-en belüli fejetlenségtől és legfőképp nem annyira mint a haldokló hazai klubfutball. Igazad van, Boborján nagyon durván behódolt Kistelekinek. De ha Erwin Koeman munkájába bele akar pofázni Kisti Pisti, akkor perceken belül lelép a holland. Képzelem milyet nézne Erwin, ha egy rosszabbul sikerült meccs után fölérendelnék Bicskeit, Mészölyt és Dunait.

dr. Wilbur Swain 2008.06.02. 14:43:15

remélem Koeman révén kerül ide pár utánpótlás-edző
a selejtezőn meg ha már harcban leszünk a 3. helyért, az jó eredmény

Csumpitáz Alfréd 2008.06.02. 14:46:59

Honosítsunk valahonnan egy ügyes és játékban lévő kapust, ez nem lehet jó megoldás? (Zárójelben: ez a csatárkérdésre is lehet megoldás, persze csak a fiatalok mellett...)

pink panther 2008.06.02. 15:04:57


hm ferenckovacs biztos a kor teszi en sem ertettem meg apamat h hogy nem nezi a meccseket egy ido utan, en meg nem jutottam el erre a szintre, de ugye az ido vasfoga... :)

szal egy ket teny:
1990 ota, amiota europaban modjuk nagyjabol egyforman kene mukodnie a dolgoknak nagyjabol minden orszag kijutott egy tornara
a legfajobb nem is a verpakovski fele cumi ebben hanem hogy a szlovenok megcsinaltak, nem is kicsit hanem nagyon
szlovákokon s a finneken kivul mas epeszu nemzet a baltiakat beleertve tan nincs is, aztan meg ugye vannak azok a nagyhatalmak mint ciprus, malta, luxemburg akik meg nem, hat erre varjatok gombot

persze az mlsz nek fontos a nemzeti11 mert pr bol, meg marketing bevetelbol mar csak ez maradt neki es meg marad is par evig, de nem kene mar mindennek bedolni

es tenyleg nem az a bajom h nincs ketlabas focistank (habar hidegkuti szerint egy zsonglor harom honap alatt megatnul egy vilagszintu prdukciot, meg kell neki kulonben ehen hal...)

emlekeztek meg brolinra, sved gyerek volt, szerintem a modern labdarugas elso sztarja, a svedeknel o hozta vissza a focit, gyakorlatilag hatalmas nepszerusegnek orvendett, es akkor a magyarok ellen az eppen aktualis selejtezokorben, mar persze kijutottak meg minden, talan meg vezettek is, de ebben nem vagyok biztos be akarta gyotorni a labdat a kapu ele es alafordult a bokaja,
reccs es vege, azota nem is tudott visszakapaszkodni
felre ne ertsetek nem azt akarom, h labak es sportoloi karrierek torjenek kette, de meg megkozelitot sem tudunk feidezni a kozelmultbl, hogy valaki ennyire odatette volna magat - a stadionban es a kepernyon ez bizony nem jott at

es igazabol a mostani par garnituranak meg olyan mindenteldonto "szupermeccse" sem volt, mint pl a bicskeinek a roman-magyar, ahol bizony egy heves liberocsere ra fert az egesz csapatra az elso felido utan, igen a berlini oroszlanra is, vagyis meg azt sem lehet mondani h a tet agyonnyomta volna oket, mert meg addig sem jutottak el, de konyorgom ne ez legyen a merce

10 millioan vagyunk es europaban szinte az osszes 5 millio feletti orszag mar kijutott egy vilagversenyre, az osszes tobbi csillampor es kesz, nekunk ez jar, jart, jarna, csinaljak meg, ahogy te is mindennap megcsinalod a te dolgodat

ez nem edzo, mlszelnok, vagy jatekos kerdes, ez annyi, hogy 30 ember osszeall es elhatarozza hogy megcsinalja ha az eg szakad ra akkor is (ugyanis ez nem klubfoci ne feledjuk, ez a nemzeti 11). persze van olyan amikor nem sikerul, de akkor ujra megprobaljak, nalunk ez sajnos 90 ota sosem volt igy

es nem nem vagyok duhos, duhos akkor voltam vagy 10 masodpercig, mert tovabb focistara haragudni tovabb nem tudok, amikor a horvatok 3-2 re elkaptak az angolokat, es belegondoltam abba h meztelenul rohangalok a sohoba tok reszegen es nagyon boldog vagyok, mert kijutottunk, mert elkaptuk nem is akrhogy az angolokat es ok nem jutottak ki, es mert nyertunk, de ilyen erzesbe nekem sajnos meg sosem volt reszem, pedig milyen jo volna

maradt egy koplarovics gol, egy olasz, egy nemet veres, par iksz az angolok es a romanok ellen

nem tul veretes lista nem igaz,

es en csak azt banom hogy az nst akik hetente jofocirol ir, most nem a jofocibol sokott merce szerint itel, pedig az a merce nincs mese, hanem lement az nb1.hu szinvonalara, es en csak ezt sajnaltam egy picit,

ez kb olyan mint amikor azt mondod, tanuld meg csak fiam az olasz nyelvet es majd kimesz angliaba, ott majd talasz jo munkat, hiszen megvan az idegennyelv ismereted
talan akkor inkabb angolul kene tanitani azt a kolkot nem igaz? jobban megy majd neki a munkakereses

amugy meg ha egy ev utan hozzuk az osszes hazai merkozest es a ket legerosebb csapattol nem kapunk ki idegenbe, es mas mindenkit verunk akkor valoban tortent elorelepes, mert akkor talan ott lehetunk a vegen addig meg csak uri muri az egesz, semmi mas

kroos 2008.06.02. 15:06:38

ez tul hosszu elolvasni....

drdugo 2008.06.02. 15:31:31

"Hajnal a KSC idei mérkőzésein sem mindig volt jó. Nekem az tűnt fel nagyon, hogy pocsékul rúgja a rögzített helyzeteket, vagyis inkább izomgyengén. Rengeteg olyan szögletet, szabadot láttam tőle, ami laposan, röviden szállt bele a tömegbe/sorfalba."

Ehhez képest a KSC egyik legnagyobb fegyvere volt az h. Hajnal Eggiman fejére csavarta a szögletet. Elég sok gólt szereztek így. Minden meccsen megjátszották ezt párszor.

kroos 2008.06.02. 15:35:18

ez annyira triviális hogy én le se mertem irni....

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.06.02. 15:59:32

"amugy meg ha egy ev utan hozzuk az osszes hazai merkozest es a ket legerosebb csapattol nem kapunk ki idegenbe, es mas mindenkit verunk akkor valoban tortent elorelepes, mert akkor talan ott lehetunk a vegen addig meg csak uri muri az egesz, semmi mas"

Azt hiszem az már futball forradalom lesz és nem előrehaladás.
A cikk is szerintem apró kicsit jeleket említett, ami nélkül lehetetlen feljebb verekednünk és nem pikpakk eredményeket és meccseket hozott!
Szerinted hol lehetne kezdeni? El se kezdjük inkább mert eddig nem ment? Igenis van haladás ha nem is világrengető formában, de sok aggódó és bizakodó magyar szurkoló vette már észre.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 16:04:52

Na tehát harmadszor futok neki egy mondatnak Szferi kedvéért és tehát: a válogatott teljesítménye sokkal kevésbé függ az MLSZ-en belüli fejetlenségtől, mint a haldokló hazai klubfutball.

szferi 2008.06.02. 16:15:38

korrekt, viszont megemlékezhetnél a haldokló hazai klubfutball válogatottra gyakorolt hatásáról, és arról is, hogy előbbire mekkora hatással lehet egy jól működő, vagy egy működésképtelen szövetség.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 16:25:08

A hazai klubfutball válogatottra gyakorolt hatása zéró, illetve egy Köteles és egy Aczél Zoli.

Strigo 2008.06.02. 17:13:10

Mostanában az a szemlélet a divat, hogy külföldi szövetségi kapitánnyal majd kijutunk, mint a görögök/svájciak/csehek/lengyelek/ésmégsorolhatnám, de nem mindegy hogy ki az a szakember. Jöjjön külföldi edző, ha többet tud mint a magyar, de hogy rutintalan Matthäus, meg (edzőként) nevenincs Koeman? Ki lesz a következő, Luis Enrique?

kalamar 2008.06.02. 17:19:24

Strigo, na ez jó volt :) Lesz még ebből az Erwinből sírás-rívás.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 17:20:16

Strigo, inkább jöjjön Szentes, Urbányi, Mészöly Géza, esetleg Supka?

Szferi, az nem baj, hogy játszik annyi játékos erősebb bajnokságban, hogy itthon játszót nem kell meghívni.

Strigo 2008.06.02. 17:53:06

Én Bölönit látnám szívesen, esetleg Egervárit, Csertőit, Nyilasit, vagy bárkit aki tud szarból várat építeni, de hogy edzői pályájuk elején járó, egykori világsztárok próbálgassák magukat a magyar válogatott élén, az röhejes.
Mindezzel együtt szurkolok Koemannak (is), hogy elérjen valami javulást, de ez akkor is így lenne, ha mittomén Sebők Vili lenne játékos-menedzser.

szferi 2008.06.02. 17:57:11

De az baj, hogy nem játszik annyi, a magyar bajnokságból meg nem lehet kiegészíteni a keretet.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.06.02. 18:05:35

Bölönit én is szívesen látnám, na az ő szerződtetésést Kisteleki baszta el. Aki fejlesztési igazgatói címet kinált neki és nem a szövetségi kapitányi posztot.

Rezgrof 2008.06.02. 18:08:05

Strigo

Mert a 30 éve kerengő Egerváry nem röhejes? Vagy Csertői, aki hússzor annyira a nemlétező pályája elején van, mint EK? Bölöninek meg eszében sincs idejönni.

Mi tudnak ezek az emberek A futballról?!! Még csak nem is láttak közelről soha.

Strigo 2008.06.02. 18:14:43

Egervári akárhová megy, ott elindul valami, legalábbis magyar szinten. Csertői nem a Feyenoorddal lett hetedik, hanem a Siófokkal (asszem) második, Bölöni meg jött volna, ha hagyják dolgozni, mellesleg ő már európai szinten is bizonyított.

Rezgrof 2008.06.02. 18:18:54

A kulcsot te magad írtad le: 'magyar szinten'...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.02. 18:39:09

Egervári azért pl. a Vasassal eléggé megégett. Vagy amikor a Dunaferr hazai pályán egy négyest kapott valami ciprusi csapattól. Egervári akkor azt találta mondani, hogy ez a különbség megvan a ciprusi és a magyar foci között...

Aki nemzetközi szinten soha nem égett le a klubcsapatával, az Garami, Gellei és Mezey.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.06.02. 19:35:43

"Egervári akárhová megy, ott elindul valami"

:))))
pl a Vasasnál is, csak ott a csapat a másodosztály felé, viszont az elég erőltetett menetben történt.

haraputca 2008.06.02. 19:58:00

Szerintem nincs az az illúzió a józanabbakban, hogy külföldivel kijutunk, de annyira szar a magyar foci, hogy nincs hiteles edző benne.
Most az van, hogy a cikkben írtaknak megfelelően vannak profi csapatokban nem magyar szinten játszó játékosaink, ezért van előrelépés, de ez csak a saját magunk korábbi szintjéhez viszonyítva érzékelhető jelentősebbnek.

Szerintem a selejtezőben már jók lszünk arra, hogy ne kapjunk ki minden nagyobb csapattól, vagyis akár a mérleg nyelve lehetünk, de továbbjutásra nincs esélyünk. Ahhoz az kellene, hogy folyamatosan tudjunk nyerni meccseket, ehhez nem elég stabil a csapat.

balu11 2008.06.03. 12:44:32

most látom a Királygabi-pocskondiázást.

hát, azért ez enyhe túlzás, sőt!!

sztem a mai formájában is jobb pl. a Fülöpnél, de lehet, h. mindnekinél (Mo.-on)... és egyértelmű, h évekig ő volt a legjobb magyar kapus

montipájton 2008.06.03. 12:59:23

Pár gondolat itt felmerült nevekkel kapcsolatban:

Dárdai - tisztelem és kedvelem, mert a hozzáállása sosem volt magyaros, és a pályán mindig mindent kiadott magából. De már nem megoldás. Én körülményesnek, lassúnak és nem elég hatékonynak láttam. Az egy válogatottban nem elég, ha valakivel "nem leszünk gyengébbek". Vas a jövő embere, de már a jelené is - mondjuk, jó lenne, ha sokat és első osztályú csapatban játszana valahol. Ezzel együtt Dárdai Pali megérdemli, hogy ne szó nélkül csukják rá a kaput a válogatottban.

Fülöp Marci - lehet, hogy rossz a memóriám, én egyetlen igazán nagy meccsére/bravúrjára sem emlékszem. Apuka miatt nyilván van hátszele, de azon kívül, hogy "írásba lett adva", mekkora tehetség, még semmi egyéb indokát nem láttam, miért ne lehetne mást kipróbálni. A klubjában ül a padon és havonta lenyilatkozza a Sportban, hogy márpedig nem érti, miért. Ennyi.

Egervári - magyar szinten jó edző, nemcsak szakmailag. Ért a játékosokhoz, tudja őket motiválni. De ő is a magyar közeg szülötte, éppúgy sértődékeny és kritkát nehezen viselő edző, mint sokan mások. A nemzetközi "menetelése" pedig anno a Dunaferrel két meccsből állt... (Mi tagadás, nem növelte nálam a népszerűségét az sem, amikor egy megyei meccs után képes volt a bíróhoz menni anyázni, amiért a fia csapata kikapott. Egy komoly tréner komoly országban ilyennel elvágja magát évekre.)

BruceWayne 2008.06.04. 22:14:56

Fülöp is the new Király. :-) de komolyan, kb ugyanolyan gólokat is kap már.

egyébként Király pályafutása eléggé sikeresnek mondható annak ellenére hogy egy bóhóc. nagyon jó reflexei vannak, a hirtelen, közelről jövő labdákba mindig nagyon jól kapott bele, meg a 11-eseket is érezte, de vonalkapus, ha ki kell futnia ott már baj van, nem egyszer lepkézett szöglet, beadás után. meg nem kevés potyát kapott már (portugálok, MU, stb ellen) szóval a bravúrjait messze lehúzzák a nevetséges megmozdulásai és potyagóljai, a válogatottba vagy 8 évig stabil ember volt annak ellenére hogy hány potyát kapott... Marci meg jól indult, emlékszem franciák ellen rögtön valami nagy védéssel nyitott, de azóta én csak a negatív megmozdulásait tudom felidézni.... jó a hátszele de messze nem olyan jó kapus és már most kezd királyos gólokat kapni....
egyébként 1-2 éve leadtak egy csomó selejetezőmeccs gólösszefoglalót, vagy 90-től 2004-ig, hát faterom csak annyit mondott rá: majdnem minden fontos meccsen a kapusunk betlizett" és ez valahol talán igaz is volt, persze sokszor rásegített a fantasztikus védelem is.... szóval csak annyit mondok:
KÖTELES LACI! KÖTELES LACI!

BruceWayne 2008.06.09. 12:54:13

"Fülöp Mártont a horvátok ellen figyelte meg az Aston Villa Angol internetes forrás szerint az élvonalban 6. helyen végzett birminghami együttes érdeklődik a kapus iránt." LOLLL, meg a PSV, persze, állítólag mikor Hegyi Iván írt legutóbb a magyar meccsről valami ilyen is volt benne: "...a sehol sem védő Fülöp..." :-)
nagy oltás ez, de hát igaz.

balu11 2008.06.09. 16:00:56

nem csak az Aston Villa, de én is (meg gondolom innen többen :)) figyeltem - ha nekik is két szemük van, akkor hazafele a repülőn már biztos anyáztak az ablakon kidobott repjegy-szálloda pénz miatt...
süti beállítások módosítása