Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Premier League, 38. forduló - Tíz meg hétszázötvennyolc

2008.05.13. 08:00 pote

A topligák közül elsőként az angol fejeződött be, hogy minél több időt hagyjanak a nemzeti csapatnak az EB-re a világbajnoki selejtezőkre való felkészülésre. Voltak izgalmak az utolsó kilencven percek alatt is bőven, de végül az érdemi kérdésekben nem történt változás. A bajnoki serleget az a csapat és az a játékos emelhette fel, aki a legjobban megérdemelte, és az a csapat nem esett ki, amelyik az utolsó fordulókban a legtöbbet tett ennek elkerüléséért. Igazságos játék ez a foci. Ja nem, nagyon nem. Érzékeltetve a feszültséget, mi is megpróbáljuk időrendben végigkövetni az eseményeket mind a bajnoki címért folyó versenyfutásnál, mind a kiesés elleni küzdelemnél, megfűszerezve manchesteri életképekkel. Hajtás után ezekről és a összes többi mérkőzésről.

Úgy döntöttünk, hagyjuk magunkat érzelmileg is manipulálni, és egy manchesteri pubban izgultuk végig az eseményeket. A vendéglátó egység O'Shea névre hallgatott. Igaz, semmi köze a United játékosához, bár tavaly a Liverpool - MU meccset is itt tekintettük meg. Az meg tipikusan a nomen est omen esete volt.

Igazi meglepetéssel indult a végső csata, hiszen Sir Alex a kezdőbe jelölte Rooney-t, így újra összeállt a Shrek-Qua... verhetetlennek vélt trió. Bár ettől még senki nem nyugodott meg. Mindenki tudta, hogy a Wigan nem fogja magát könnyen adni és a Chelsea győzelmét is elég sokan biztosra vették. Steve Bruce fiai nem is cáfoltak rá a vártakra, nem álltak be védekezni. Sőt, még ők próbálkoztak többet kapuralövéssel. Egyik ilyennél Ferdinand véleményesen mentett a tizanhatoson belül. Adtak már ilyenért tizit, bár inkább a válla volt Riónak, de a karját is nagyon eltartotta a testétől. Örülünk, hogy nem ez döntött, és a spori hibázott eleget ezen kívül is. Igaz, nem a MU tizenegyesénél. Rooney-t - szerintünk feleslegesen - elütötték a kapu előtt, így ismét óriási téttel bíró büntetőt rúghatott Hisztiboy. A Barca ellen hibázott, most nem.

Az emelkedett hangulatot fokozta, hogy Londonból csak Terry sérüléséről érkezett hír, gólról nem. A Kékek kapitánya egy szerencsétlen ütközésnél ütötte be a könyökét. Törést nem állapítottak meg, amilyen szívós, akár már a BL-döntőben is játszhat (az EB-n meg már egész biztosan, haha). A szünetre így pontelőnnyel és nem emberhátrányban vonulhattak Tevezék. Igen, véleményünk szerint, ki kellett volna küldeni Scholest. Erről Ferguson is így nyilatkozott, emiatt ne ugorjatok nekünk. Sárgája volt (jogosan, hiába rúgta el a labdát is, hátulról repült, nem érdekelte, hogy a labda után a babát is söpri) és egy lendületben lévő támadást akasztott meg. Ez bizony második sárgát ért volna. Bár semmi kétségünk afelől, hogy tíz emberrel is behúzta volna a MU.
A szünet után Mr Bennett bizonyította, hogy igazából csak Scholesnál nincs videója, egy teljesen egyértelmű büntetőt elnézett asszisztensével együtt, bár akkor már a szenvedő félnek nem kellett volna a pályán lenni. Aztán jött a hír, hogy Seva (mit keresett már a 60. percben a pályán???) megszerezte a vezetést a Bolton ellen, vagyis egy Wigan gól a Chlesea bajnoki címét jelentette volna. Forgatókönyv szerint érkezett is egy veszélyes Heskey fejes. A feszültség tényleg tapintható volt. Mi Guinnessnek hívtuk.
A United hajtott is a megnyugtató második gólra. Rooney lövését és Ronaldo szabadrúgását is védte Kirkland, de a slusszpoén nem rájuk volt kiosztva, hanem a hétszázötvennyolcadszor United-mezbe bújó (ezzel Bobby Charlton rekordját beállító) Ryan Giggsre.


Azért abban van valami gyönyörű, hogy Scholes lövi őket a BL-döntőbe, majd Giggs biztosítja be a bajnoki címet. Talán Neville lőhetné a győztes gólt Moszkvában, bár erre tényleg kicsi az esély.
A hátralévő tíz perc már csak formalitás volt, Granték teljesen feladták a küzdelmet. Mondjuk egy szokásosat még mentett A.Cole a gólvonalról, de az utolsó percben még a győzelmet is kiadták a kezükből, és Drogba is megsérült (talán ez a legfájóbb). Közben Manchester ünnepelt.

Teljesen megérdemelten lett bajnok a United, de az izgalmakért a többiek is sokat tettek. Köszönet a Chelseanek a szívósságért, az Arsenalnak a szép fociért és a Liverpoolnak, hogy idén sem szóltak bele. Ferguson és Giggs is tizedszer lett bajnok. No comment. (Wigan - Manchester United 0-2; Chelsea - Bolton 1-1)


Az utolsó négy csatája több fordulattal szolgált. Az első félidőben a Reading és a Birmingham is vezetést szerzett, így előbbiek álltak bennmaradásra, és McFaddenék is bizakodhattak, hiszen egy esetleges Derby egyenlítés esetén már ők a bennmaradók. A második félidő derekára azonban már csak kétszereplős lett a versenyfutás. A Reading 3-0-ra vezetett, így a Birmingham csak betyárbecsületből verte el a Roverst (Birmingham - Blackburn 4-1). Minden szem a Fratton Parkra szegeződött, tud-e élni a lehetőséggel a Fulham. Egy ideig úgy tűnt, hogy hiábavaló volt az elmúlt hetek eszeveszett hajrája és csak kapufáig jutottak (Demsey, McBride), de aztán a 76. percben minden eldőlt. Bullard csavart be - most is - remekül egy szabadrúgást, és a lesre állító védők mögül kilépő, nem éppen fejeseiről híres Murphy bebólintotta a mennyországot jelentő találatot. Nem semmi, főleg úgy, hogy szombat reggel még az sem volt biztos, hogy játszik. (Portsmouth - Fulham 0-1; Derby - Reading 0-4)
Lehet azon elmerengeni, hogy megérdemelte-e a Fulham, vagy sem. De... Az a csapat, amelyiknek Hugh Grant szurkol amelyik az utolsó hat fordulóban 12 pontot szerez, míg a vetélytársak csak 4-5-öt, ott ez a kérdés csak költői. Mi nagyon örülünk, hogy ők jövőre is a legfelsőbb osztályban küzdenek, és köszönjük, hogy beteljesítették a jóslatunkat.

Az UEFA kupában, nem meglepetés, az Everton indulhat, miután magabiztosan legyőzte a Newcastle-t. Lescott ismét betalált, erősen jelentkezve az év csapatában való tagságért. Védő létére góljainak száma pont nyolccal több, mint amennyit Alan Smith csatárként szerzett (Everton - Newcastle United 3-1). A Villa meg leeresztett az utolsó fordulókra, és félő, hogy szétkapják a csapatot, mint bolondgyerek a legót (West Ham United - Aston Villa 2-2). Szerintünk nem jutnak sokáig az Intertoto kupában.

Hosszú idő után újra volt magyar pályára lépő a PL-ben. Fülöp Marci őrizte a Sunderland kapuját, nem is rosszul. Igaz, nem a legerősebb Arsenal ellen (Fabianski, Song Billong, Senderos, Djourou, Clichy, Eboue, Denilson, Silva, Walcott, Adebayor, Bendtner), de csak egy gólt kapott, voltak nagy védései, a gólról pedig nem tehetett. Reméljük jövőre több szerepet kap, vélhetően a Stoke City-ben (Sunderland - Arsenal 0-1). A londoniak mellett a Pool is győzelemmel búcsúzott, a vártnál kicsit langyosabb meccsen. Ez a hazaiak számlájára írható, hiszen ők nem tudtak betalálni, míg a másik oldalon Torres hozta a megszokottat (Tottenham - Liverpool 0-2). Volt még egy meccs, de arról - elhagyva a királyi többest - én most nem szeretnék semmit sem írni (Middlesbrough - Manchester City 8-1).

 Jó kis szezon volt. Talán az egyik legjobb. Sajnáljuk, hogy vége.

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr14465887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walmer 2008.05.13. 15:25:52

Popp,

Én bizony nagyon haragudtam akkor Maradonára, de bevallom elsőre én sem láttam kéznek és nem értettem Shilton mit integet:-)

Legjobb vébé? Hát persze, hogy a legrosszabbnak kikiáltott 1990-es. Micsoda elődöntők voltak! Angol-német, argentín-olasz. Soha nem sírtam sportesemény kapcsán bánatomban, de Waddle kihagyott büntetőjénél nagyon közell voltam hozzá.

Pseudo, nagyon igazad van a misztikus dologgal kapcsolatban.

Apám a nyolcvanas évek elején 2 évig vendégmunkásként dolgozott az NSZK-ban és hozott haza egy olyan bőrfocit, aminek a fehér részein az 1980-as eb győztes nyugatnémet válogatott játékosainak kézjegye volt. Akkor azt hittem soha nem volt és nem lesz jobb játékos Stielikénél, Rummeniggénél, Hrubeschnél, vagy jobb kapus Schumachernél... és nincs még egy olyan csapat a földkerekségen, mint az 1. FC Köln (apámék a Köln meccseire jártak)
Az ártatlanság kora volt, nem is vitás:-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.13. 15:26:49

Pseudo, a gyermekkori karácsonyok, tényleg. És az a durva, hogy akkor kellett lemondanunk a magyar fociról talán végérvényesen. Egyébként hülyeséget mondtam, nem '86-os vébé, hanem a '85-ös Vidi és magyar válogatott menetelés kötelezett el a foci mellett.

Pseudo 2008.05.13. 15:43:48

popp: őszinte sajnálatomra, a Vidi menetelésébe én már csak a legvégén kapcsolódtam be, rádión (ezt is ma már a képtelenség határának ítélem, hogy rádión közveítettek mérkőzést). Viszont élénken él az emlékezetemben az, hogy az akkori bek-döntő napján Anyukám nagyon sokáig dolgozott, így végignézhettem stikában a liverpool-juventust hosszabbítással, botránnyal mindennel. Nekem az volt az első olyan mérkőzés, aminek emlékére a mai napig borzongás fut rajtam végig. Félelmetes volt látni az emberi testeket kifektetve, akkor talán még nem is fogtam fel, hogy mi történik pontosan. Viszont ezután már nagyon szerettem meccseket nézni.

Pseudo 2008.05.13. 15:46:10

popp: őszinte sajnálatomra, a Vidi menetelésébe én már csak a legvégén kapcsolódtam be, rádión (ezt is ma már a képtelenség határának ítélem, hogy rádión közveítettek mérkőzést). Viszont élénken él az emlékezetemben az, hogy az akkori bek-döntő napján Anyukám nagyon sokáig dolgozott, így végignézhettem stikában a liverpool-juventust hosszabbítással, botránnyal mindennel. Nekem az volt az első olyan mérkőzés, aminek emlékére a mai napig borzongás fut rajtam végig. Félelmetes volt látni az emberi testeket kifektetve, akkor talán még nem is fogtam fel, hogy mi történik pontosan. Viszont ezután már nagyon szerettem meccseket nézni.

ZenZo 2008.05.13. 15:49:57

Na és akkor a szezonról ide is: jó kis szezon volt, izgalmakkal a végén. Bár én jobban örültem volna, ha a Chelsea nyeri a PL-t, de a ManU legalább annyira megérdemelte. (azokat nem értem, akik azt mondják, hogy a Chelsea nem érdemelte volna meg. Miért? Az érdemli meg, aki a legtöbb pontot gyűjti. Ha mi nyerünk a ManU meg pontot veszít a wigen ellen? Igen, megérdemeltük volna. A PL - és a többi bajnokság - nem szimpátiaszavazás, győzelemre játszák. Ha az Arsenal nem durran ki a szezon végére, akkor ők érdemelték volna meg.

Egyébként az az érdekes helyzet állt elő, hogy hazai veretlenségi rekordunk ellenére a Bridge-en veszítettük el a bajnokságot. A rengeteg döntetlennel. Az egyetlen csapat vagyunk a PLben, aki több pontot vesztett otthon, mint idegenben.

Grat a Manchesternek (mindkettőnek ;) ).Jó szezont futottak, és nekik idén volt egy érték, CR7. Nekünk volt tavaly egy Drogbánk, aki szintén 30 fölött lőtt a szezonban, az sem volt elég, hát idén is ez jutott. De ott voltunk a legvégéig, és így szép az ezüst.

ZenZo 2008.05.13. 15:50:32

Na és akkor a szezonról ide is: jó kis szezon volt, izgalmakkal a végén. Bár én jobban örültem volna, ha a Chelsea nyeri a PL-t, de a ManU legalább annyira megérdemelte. (azokat nem értem, akik azt mondják, hogy a Chelsea nem érdemelte volna meg. Miért? Az érdemli meg, aki a legtöbb pontot gyűjti. Ha mi nyerünk a ManU meg pontot veszít a wigen ellen? Igen, megérdemeltük volna. A PL - és a többi bajnokság - nem szimpátiaszavazás, győzelemre játszák. Ha az Arsenal nem durran ki a szezon végére, akkor ők érdemelték volna meg.

Egyébként az az érdekes helyzet állt elő, hogy hazai veretlenségi rekordunk ellenére a Bridge-en veszítettük el a bajnokságot. A rengeteg döntetlennel. Az egyetlen csapat vagyunk a PLben, aki több pontot vesztett otthon, mint idegenben.

Grat a Manchesternek (mindkettőnek ;) ).Jó szezont futottak, és nekik idén volt egy érték, CR7. Nekünk volt tavaly egy Drogbánk, aki szintén 30 fölött lőtt a szezonban, az sem volt elég, hát idén is ez jutott. De ott voltunk a legvégéig, és így szép az ezüst.

bakító 2008.05.13. 16:00:48

Íme alakulóban a 86-os VB fan klub. Ha már sírás meg gyermekkori romantika, akkor a francia-német elődöntő. A francia-brazilon meg rommá izgultam magam.
Aztán emlékszem még egy angol-kamerunra 94-ből (Gascoigne, Platt fú de jó angol csapat volt), egy holland-brazilra. Na ezek korszakos meccsek voltak.

Talán az adja a 86-os VB báját, hogy akkor még valóban a képességeik legjavát adták a válogatottak. Most már üres héjként tébláboló kifacsart sztárok futnak ki az EB-ken VB-ken.

d3vnull 2008.05.13. 16:01:41

Bosingwa témáról : Megint igazoltunk egy jobbhátvédet. Ennek annyira örülök, hiszen senki sincs nálunk aki ellássa ezt a posztot... Ha Ferreira vagy Belletti esetleg szabin lenne, Essien nem szeretne kivételesen jobbhátvédet játszani, netán Ben Haim sem ér rá és a még játszani nem látott Ivanovic sem vállalja akkor legyen már valaki... Én ezt frankón nem értem. Drogba elmegy nyáron, erre megint védőt veszünk ráadásul a legtelítettebb posztra szinte. Mit gondolnak? Hogy majd Anelka vagy Pizarro pótolja Drogbát aztán esetleg még van esély az UEFA kupás helyre? HUNTELAAR, HUNTELAAR, HUNTELAAR!

Vagy pedig David Villa (úgyis szarban a Valencia), Berbatov vagy esetleg érdemes lenne rárepülni Robinho-ra is ha már úgyis kifelé áll a szekérrúd.

Walmer 2008.05.13. 16:09:48

bakító, angol-kamerun '90-ben volt. 3-2 hosszabbítás után, két Lineker büntetővel:-)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.13. 16:15:25

Annál is inkább '90-ben volt, mert '94-ben nem jutottak ki az angolok ;).

Walmer 2008.05.13. 16:19:25

Oda sem, akkor sem:-)

bakító 2008.05.13. 16:20:45

hát tényleg 90-ben volt. Úgy látszik az öregkori butulás hamar utolért...
De akkor is nagy meccs volt!

r_magpie 2008.05.13. 16:22:02

ide nekünk egy nosztalgiaposztot!
hejj, az az angol-kamerun meccs:) 10 éves létemre Ekeke góljánál akkorát üvöltöttem nagynéném panellakásában, hogy átkopogtak a szomszédok

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.13. 16:25:56

r-magpie, miért a szomszédok nem nézték. Egyébként gondolom lesz valami Eb-történeti poszt készülvén a nagy eseményre.

kroos 2008.05.13. 16:29:45

a 90-es vb után mondta Sacci hogy az akkori Milan 10 évvel elözi meg a világot...

Henke 2008.05.13. 16:43:48

Korban most is.. :D na jó, szar poén, és már lerágott csont, de Rorsach bácsi nem engeed XD

Bendeguzi (törölt) 2008.05.13. 16:50:13

nekem a 90-es olasz vb volt az elso komolyabb, de en valahogy a 94-es amerikaira gondolok vissza legszivesebben. minden reggel bekapcsoltam a(z) eurosportot es neztem a: good morning america cimu egy oras osszefoglalokat a meccsekrol (termeszetesen amiket elozo nap mar megneztem). na most az eurosport vagy 3-szor leadta ezt a blokkot egymas utan igy olyan szinten kepben voltam hogy az vmi hihetetlen. az egeszben az volt a legszornyubb hogy az angolok nem voltak ott. bar akkor meg tudtam szurkolni az olaszoknak meg a hollandoknak is a csodalatos gullit, rijkard, van basten harmasbol kifolyolag. a koreai vb-meg idegesito volt. a kovetkezo vb-lesz amugy a legjobb, mert ott vegre az angolok nyernek ugy hogy a dontoben a mindig uberfasza brazilokat fogjak elpicsazni egy rooney bombaval meg egy beckham szabival amire mar csak a 90-ik percben fog valaszolni robinho. a kupat majd rio fogja atvenni de kiesik a kezebol amit terry ad vissza neki. az egeszen tok jot kacagnak majd. gerrard a welbeckel poenkodik, mikor wallcott manchesteri cssapattarsai nyakaban dalolaszik. es ez igy lesz.:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.13. 17:09:12

Ami meg az Eb-ket illeti abban nálam magasan a 2000-es volt nyerő! A Portugál-Angol 3-2, a Szerb-Szlovén 3-3, a Spanyol-Szerb 4-3. De nem volt akármi, mikor a Rijkaard-féle hollandok 6-1-re zúzták a szerbeket a negyeddöntőben. És nem volt rossz a két elődöntő és a döntő sem. Utólag igazságot tett a sors, hogy Treze - aki akkor győztes gólt szerzett - hagyta ki a tizit a legutóbbi vébé döntőn.

Pseudo 2008.05.13. 17:20:20

Bendeguzi: Beckham 35 évesen maximum a fotelből fog üres sörösdobozokat ívelgetni a szemeteskosárba. Régebben kedveltem az angolokat, de mostanában nem volt szimpatikus a csapat. Remélem, Capello gatyába rázza őket:)

Beckhamről az a véleményem, hogy nagyon jó szabadrúgásai voltak, de ha nincs a MU-ban a(z akkor még) villlámgyors Yorke, Cole páros, akik Beckham vakon berúgott labdáira a középköről is oda tudtak érni, akkor Backhem megmaradt volna a tinilányok kedvencének és a bulvármagazinok kedvelt címlap-arcának és hamarabb kijuthatott volna a csillogó USA-ba, ami szerintem a képességeihez jobban illő hely, mint Madrid vagy
a Manchester.

Pseudo 2008.05.13. 17:24:04

popp: EB-n a leghatalmasabb holland -szovjet meccs van Basten lehetetlen helyről belőtt győztes góljáról megvan?

Walmer 2008.05.13. 17:48:19

És van basten gólja az NSZK ellen a végén Koller mellől? Egy ország omlott akkor össze.

Walmer 2008.05.13. 17:48:52

Kohler természetesen. Hülyülök én is

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.13. 17:55:31

Ha már nosztalgia, mi '86-ban a Szovjet-Magyar meccs napján érkeztünk haza családilag sok év után külföldről. Első magyarfoci élményem... :(.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.13. 17:58:04

Pseudo

Amit Beckhamről írsz, az szerintem szörnyű félreértése a dolgoknak.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.13. 17:58:33

bedobásnál, előre is vetítette mi lesz aztán!

Asidotus 2008.05.13. 18:00:42

Szerintem a '98-as francia VB volt az egyik legszínvonalasabb. Egyedüli szépséghibája a brazilok érthetetlenül gyenge produkciója, pont a döntőben. A horvátok teljesítménye (főleg a németek ellen), meg a hollandoké (Bergkamp gólja az argentinok ellen!). Sok-sok kiváló meccse volt akkor. Játékilag még a 2000-es EB volt ott, talán még magasabb szinten.
Nekem a '82-es VB volt az első, amit láttam, óvódás gyermekként láttam, hogy a Juventus megnyeri a vébét.

Henke 2008.05.13. 18:06:10

én 82ben még nem láthattam a VB-t de Juventusnak mi az államformája? -gondolom "királyság"...haha

rexford 2008.05.13. 18:11:23

"Ha már nosztalgia, mi '86-ban a Szovjet-Magyar meccs napján érkeztünk haza családilag sok év után külföldről. Első magyarfoci élményem... :(. "

Én akkor láttam először élőben a magyar válogatottat. (A jugó tévében néztük a legkevésbé vidám barakkban.)

Első magyar foci élményem 82-ből van: apám félálomból felébresztett, hogy 1-0-ra vezetünk a belgák ellen, majd azt is megengedte, hogy végighallgassam.

A szomorú az, hogy ma már esély sincs ilyen "szép" élményekre.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.13. 18:14:01

rexford

Románia?

apropó, '86-ból Mexi-kópé kinek van meg? :)

retroflexus 2008.05.13. 18:15:27

Azért már a 80-as években is voltak gyarmati emberek a franciáknál Tigana-n kívül is. Tresor volt a középhátvéd, mellette Janvion, elől néha Xuereb is befért. De az még szerethető csapat volt nekem.
82-es brazil csapat nagy volt. Kapuban Waldir Perez, elől Serginho, egy nagy darab ügyetlen feka ember... :)

Pseudo 2008.05.13. 18:17:21

bedobásnál: ok, elfogadom, ez a véleményed. Viszont szívesen megnéznék egy short ground passing accuracy-t utólag Backhem-nél egy átlagos meccsén az utolsó manchesteri évéből.

Walmer 2008.05.13. 18:36:33

Pseudo, beckham nélkül se Cole, se Yorke nem lett volna más egy 12 egy tucat csatárnál.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.05.13. 18:40:10

ha Backhem futkározna még mindig hetesben, akkor - szerintem - még ennél is többen szurkolnának a MU-nak.

az eddigiekhez,
első fociélmény: Dukla Praha - Videoton, ovi után játszótér előtt, 0-0 lett,
onnantól mindig a szerdát vártam.

Pseudo 2008.05.13. 18:53:09

Walmer: azt mondom, nagyon jól kiegészítették egymást, Cole-ék is sokat köszönhetnek Beckham-nek de ez viszont is igaz.

pote: viszont az nem a tudásának szólna, hanem az image-ének. Ha betennéd David Gahant a MU-ba, akkor is többen szurkolnának nekik.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.05.13. 18:56:21

Pseudo,
a Real tavaly nem az image-ával lett bajnok, hanem az alázatával/góljaival/passzaival. és nekem (k-ra nem számít) nagyon nagyot nőtt a szememben, pedig addig is bírtam.

ellenben a hasonlatodért egy k.nagy pirospontot bevéstem! ;)

Pseudo 2008.05.13. 19:13:30

pote: köszi a pirospontot, mindenesetre pls ne feledd a Real-nál eltöltött 4 év alatt 41 sárgalapot és 4 piroslapot begyűjtött. Tovább rontja a képet, hogy Capello alatt elég sokszor nem is játszott. Nem tudom, volt-e még a Realnak hasonló alázatos játékosa a támadói közt valaha... Nem mellesleg az első cséká az angol válogatottban, akit kiállítottak. És szeirntem az se véletlen, hogy pont Los Angeles-ben kötött ki a Galaxy-ben és nem mondjuk (hasamra ütök, lehet, hogy nincs is a MLS-ben ilyen csapat) az Iowa Prisoners csapatában. Lehet, hogy nekem ezek miatt a marhaságai miatt nem nőtt a szememben.

bag 2008.05.13. 19:47:31

1. a Lineker (ha már megemlítettük) axióma kimondja h a focit 11 ember játsza és mindig a németek nyernek (talán idén is?)
2. szerintem az olaszok a legesélyesebbek, de már kaptam ezért is bőven...

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2008.05.13. 19:50:17

'82-es vébé nekem egy emberrel egyenlő: Paolo Rossi
(pedig sok más akkori sztár megvolt gombfociban, pl. Waldir Perez, a brazil kapus, zico, Socrates, Francescoli Urugay-ból, vagy pl. Santillana a Realból, Strachan a skótból, Teodoru Vaszilisz a Vasasból - meg persze az utolérhetetlen Nyilasi a Fradiból, a magyar válogatottból és az Austriából is)

Viszont ez poszt ugye az angol szezonról szól, ami egyébként azért ért véget a leghamarabb, mert az FA-nél tudták, hogy két angol csapat játssza a BL-döntőt... :)

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2008.05.13. 19:51:11

Lineker szerint (és szerintem is) 22-en játsszák a focit.

bag 2008.05.13. 19:53:54

ha már az elcsalt vb-knél tartunk:

78-ban már volt alkalmam ( sajnos rég volt) tapasztalni, h kell nyomni a házigazdát bíróilag
csak úgy tudtak megverni minket az argentínók, h kiállították Tőrőt és Nyílt.
és ha még emlékeztek a gólarányt javító arg-bolívra
akkor kinyilik a bicska, bizony ehhez képest a koreiak gyenge kezdők.

bag 2008.05.13. 19:55:32

Rex, nálad a pont 22 (ha idézünk tegyük pontosan!)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.13. 20:01:21

apropó, látta valaki a The Man Who Loves Gary Lineker című dokumentumfilmet?

bag 2008.05.13. 20:04:38

A posthoz visszatérve:
-a MU megérdemelte maximálisan ( már részleteztem miért)
- A kékek megérdemelték a 2. helyet (többet azért nem)
- tavalyhoz képest szinte nincs változás az első négyben az Arsenal kipukkadása tényleg csak idő kérdése volt
A Pooltól azért többet vártunk- de be kell látni h ezzel a kerettel , azzel az edzővel itt ez a maximum. a nagyok ellen 4 pont a 18-ból szánalmasan kevés.
Középen egyre nagyobb a helyezkedés de Moyes következetes munkája beért az Evertonnál.
Jövőre még izgalmasabb lesz a szezon közepe is.
A Premiership kiköthetne már Liverpoolban is:)

Ronal-d'oh! 2008.05.13. 20:10:50

d3vnull 2008.05.13. 16:01:41

Robinho a Chelseabe? Kevés ő ahhoz (fizikuma), inkább Adriano.

bag 2008.05.13. 20:18:01

"Manchester United win their 10th Premier League crown and take their overall title haul to 17, just one short of Liverpool's all-time record."

Azért még mi vezetünk:)

bag 2008.05.13. 20:20:05

"Radio Marca report that Roman Abramovich lodged a cheeky 50million euros (£40million) offer for Torres - who has shone in his debut season in England."

wow:)

crouchy 2008.05.13. 20:58:54

én igazán nem akartam erről írni, és lehet hogy csak a hülye paranoiám megint, de ha már a csalásoknál tartunk, azért meglehetősen furcsa, hogy a Birmingham is elkapalálja- 4-1re a BLACKBURNt, meg a rEading is 4-0ra nyer a Derby otthonában, nem is beszélve a porsmouthról. persze lehet hogy csak annyi a lényeg, hogy uccsú forduló, még bennmaradhatunk, azt uzsgyi, dehát a kiscsapatok gyakorlatilag egész évben a kieseés ellen küzdenek, szal én nem értem hogy mitől ez a kiugróan jó teljesítmény az utolsó fordulóban. De remélem csak én vagyok hülye. (és különben is a Fulhamnak szurkoltam)

papercut 2008.05.13. 21:29:33

Ne haragudjatok, de nagyon bánt ha valaki azért nem szereti a francia válogatottat mert nem elég francia... Ezt utoljára Le Pentől hallottam... Minden nagyválogatottban van ma már olyan aki nem "tőzsgyökeres" de mégis, ez kinek számít innen Magyarországról? Ez olyan állságos, nem? Ha valaki ezt választja hazájának, há tegye, arról nem szólva, hogy történelmileg a volt francia gyarmatoknak több közük van az anyaországhoz, mintha csak valami bevándorlót honosítanának. Az afrikai football feljövőben van, ha valaki azt érzi hazajának, hát ott játszon pl Drogba. Mondjátok, hogy nem tetszik amit játszank, vagy egy másik csapat szebb, de abba belekötni, hogy honnan jönnek a játékosok, pont olyan mint az Arsenalt azért cseszegetni mert nem 4 hanem csak 1 angol van a kezdőjében... Ez nem a focit érintő kérdés, főleg ne innen, Magyarországról.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.13. 21:47:48

A francia válogatottat ilyen alapon fikázni olyan, mint azt követelni, hogy legyen breton, normann, pikárd, aquitán, okszitán, meg erdélyi, vajdasági stb válogatott. Akiket aztán összesorsolhatnánk Bajorország, Észak-Rajna-Vesztfália, Alsó-Szászország, vagy esetleg Piemont, Nápoly-Szicília, Lombardia nemzeti tizenegyével.

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.05.13. 21:58:01

és akkor hallhatnánk,
hogy a foci az a játék, amit 22-en játszanak,
és a végén a bajorok nyernek.

BruceWayne 2008.05.13. 22:17:05

papercut én azért is rühellem őket mert érdemtelenül nyerték a két kupájukat pár éve

halareaal 2008.05.13. 22:41:42

egyetértek teljesen papercuttal. és mondjuk Zidane-t is furcsa lett volna az algériai válogatottban látni. sztem nem nyertek érdemtelenül, de ha mégis akkor azért megkapták büntetésüket azzal, ahogy az olaszok ellen most elbukták a vb-t. mondom ezt annak ellenére, hogy 98ban a braziloknak, 2 éve meg az olaszoknak szurkoltam, nem is kicsit.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.13. 23:43:11

Na mert a digók annyira rászolgáltak a VB-címre... Ők is csak a tizikkel elbukott VB-döntő, meg az aranygólos EB-ezüst miatt érdemelték már meg.
Amúgy ahogy a franciák a brazilok ellen játszottak '98-ban, már csak azért is megérdemelték a VB-t. Bár aki az olasz focit szereti, annak lehet, hogy ez nem szúr szemet, csak a kibekkelt 1-0-ákat tudja értékelni...

jasszgeri 2008.05.13. 23:50:46

na úgy tűnik bosingwát leigazolta a cselszkum. örülök neki, mert így nem hozzánk (mu) jön. építsük be simpsont, vagy szerezzünk vkit, aki nem portugál. mert a középpályára tuti jön még vki, csak nem tudom, minek.(miguel veloso, joao moutinho) mondjuk a dinamóban is ott van legalább 3 ember jobboldalra...

az én kívánságlistám:
-carlos kameni
-micah richards
-daniel alves
-klaas jan huntelaar

=)

kavics30 2008.05.14. 00:03:40

ejha! sikerült elolvasni a MU tiszteletére összerakott dolgot és a végére a sok nosztalgiától kicsordult a könnyem.
Azért van abban vmi "csúnya", hogy mi harmincasok így itt trombitáltuk össze nagy hirtelen magunkat.
de, hogy azért reagáljak is pár dologra:
- nekem '82 az első! éjszaka 10-11 körül a Salvador elleni meccs megtekintése...a végén már nem is emlékeztem az eredményre, nem bírtam számolni, majd a a már itt is említett belga meccs. a pokolba. (bár mintha MészölyKálmibá nem pontosan ezt a szót használta volna)
- a Van Basten vs Dasszajev gól az EB döntőben nagyon ott volt
- a kettő között meg ugye Irapuátó a tésztával. a mai napig anyáméknál meg van egy polc, aminek a két szélére előre felragasztásra kerültek a brazilverő, VB esélyes srácok fényképei. Sallai, Andrusch stb. (kockás füzetben vezettem a meccsek jegyzőkönyvét, sk. színezett zászlókkal...a franciák elleni 0-3-ig. utána a nagy semmi)
- én bírtam a franciák hazai győzelmét, főleg mert a brazilok lenullázták magukat a döntőben
- mindenki elsiklott a nagy nosztalgiázás közben vmi mellett??? "a hétszázötvennyolcadszor United-mezbe bújó (ezzel Bobby Charlton rekordját beállító) Ryan Giggsre". hát ez azért nem semmi! grat!

drosiii 2008.05.14. 00:27:08

MU lista:
védelmen sztem nincs mit erősíteni. a fiatalokat kell majd beépíteni és kész.
középpálya: talán legerősebb EU-ban, bőven jó így.
csatársor: írtátok huntelaar-t, de nekem egy vucinic szintű is megtenné, vagy esetleg Santa Cruz. Kár hogy Solksjaer visszavonult, mert nála jobb nincs.
kapusok: ha EVS visszavonulna, akkor mindenképp kéne egy minőségi, pl Frey. Nem tudjátok meddig akar még játszani?
Saha-t nyugodtan el lehetne adni...

retroflexus 2008.05.14. 07:35:08

bag, Argentina ugyan nem javított gólkülönbséget Bolívia ellen, akik ott sem voltak a 16-os döntőben, Perut azért jól elkalapálták!

kroos 2008.05.14. 08:10:27

a quiroga botrány........annál nagyobb bunda csak 2002-ben volt.

rizla 2008.05.14. 08:32:27

nerazurri: "papercut én azért is rühellem őket mert érdemtelenül nyerték a két kupájukat pár éve"

ez baromság. a 98as vb-t annyira nem követtem még, de a 2000-es EB-n (ami egyébként tényleg fantasztikusan jó volt) a franciák voltak a legszebben, és egyben legmagabiztosabban játszó csapat. akkor tudtam meg ki az a thierry henry, amikor a dánok ellen szuperszónikus sebességgel meglépett egy indítással, és félelmetesen lazán begurította.
a 98as vb döntőn a braziloknak szurkoltam (elsősorban azért, mert a nővérem azt mondta, hogy nekik kell), de két év múlva rá kellett jönnöm, hogy mégsem tudom utálni a franciákat. egyszerűen cool a játékstílusuk. zidane meg...

kroos 2008.05.14. 08:34:32

annak a csapatnak ai igazi ereje a thuram blanc Desailly lizarazu védelemben volt,földön és levegöben is verhetetlen volt.

the real 2008.05.14. 09:30:13

crouchy 2008.05.13. 20:58:54

Sajnos ez igaz szinte az összes bajnokságra: a középcsapatok a tét nélküli meccseiket nem veszik komolyan, zsinórban és gyakran nagy aránnyal kapnak ki a kiesés ellen küzdőktől (vagyis náluk gyengébbektől). Ez nyilván a motivációból fakad (azért csalást sem gondolnék). De akkor is:
Hogy engedheti meg magának egy profi futballcsapat (ugye azért profi, mert a nézőiből/szurkolóiból van jövedelme), hogy az utolsó fordulókra teljesen leengedjen?

szferi 2008.05.14. 11:41:49

Szerintem megérdemelték a franciák azt a két címet, én nagyon megérdemelték volna a harmadikat is. Én nem szeretem az olaszokat, és a nézhetetlen játékukat még elviselném, de az, ami az ausztrálok, amerikaiak - és talán a döntőt is idevehetjük - elleni meccseken történt, az (sport)emberileg kritikán aluli. Nem értem, hogy lehet ekkora bunkóknak szurkolni.

szferi 2008.05.14. 11:55:34

Még annyit hogy én nagyon megkedveltem akkor a franciákat a szép játékuk miatt, nem értem miért fanyalognak egyesek a bevándorlók és gyerekeik miatt, ezeknek a játékosoknak nagy része ott született vagy nőtt fel, miért játszanának más válogatottban? Nem is tudok róla, hogy valamielyiküket felnőtt korban honosították volna, ezt nem lehet sowunmi honosításával összehasonlítani, nevetséges. És mi a különbség az- egy két generációs bevándorlók gyerekei, meg mondjuk a 4-5 generációsaké között? Ilyen alapon mondhatnád hogy nem bírod az összes újvilági csapatot, mert nem csak tisztavérű indiánok játszanak náluk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.14. 13:00:00

Ízlések és pofonok.

A francia az a válogatott, amelynek én soha életemben nem tudtam szurkolni.

Igen, még az angoloknak is tudtam, pl. 96-ban. Mekkora volt már, amikor 4-1-re kiütötték a hollandokat...

A franciáknak soha. Bevándorlóktól függetlenül.

kroos 2008.05.14. 13:04:37

Igen de a Platini féle csapatot nem lehetet nem szeretni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.14. 13:07:33

Azt még pont nem láttam. Első focis emlékeim a 88-as Eb-ről valók. Azok is homályosak.

kroos 2008.05.14. 13:17:56

Sajnálhatod.Azokban a csapatokban egy Kuyt a padra se ülhetett volna le.

drosiii 2008.05.14. 13:29:13

te jó ég, hogy mekkora szabadrúgásgólt lőtt McIndoe a Bristol színeiben a Crystal-nak. Remélem ezek után ők jutnak fel a premieleague-be.

kroos 2008.05.14. 13:32:10

A HULL-ban meg Okocha nyomja....

Pseudo 2008.05.14. 18:50:22

szferi: nehéz megmagyarázni az érzelmeket, de Papin, Platini, Stopyra, Battiston meg a többiek abból a csapatból nekem kifejezetten szimpatikusak voltak. Thuram, Djorkaeff, Lama, Karembeu meg nem voltak szimpatikusak (kivétel persze akadt köztük is). Elsősorban miattuk nem is nagyon kedveltem azt a francia válogatottat, bár nem tagadom, hogy eredményességüket tekintve többet hozak, mint Platiniék.

bag 2008.05.14. 18:56:20

retro: jogos, a bolivokat pont mi vertük ki interkontinentális selejtezőn egy laza itthoni 6-0-lal.
a lényeg az h egy délamarikai bunda volt. a peruiak quirogával ( a temetőcsősz legyen az utolsó barátja:)) az élen csúnyán kikaptak az argentínóktól, így jobb gólkükönbségükkel ők jutottak a döntőbe a brazilok helyett.

De a 82-es német osztrákról miért nem beszél itt senki.?

szferi 2008.05.14. 19:04:57

ok, de engem egyáltalán nem zavarnak a színesbőrű, vagy idegen játékosok, egészen addig, amíg be nem kuncsorogják magukat egy idegen ország válogatottjába, mert otthon nem kellenek (lásd: deco)

rizla 2008.05.14. 19:09:17

szferi: deco egész biztosan nem kuncsorgott. portugáliában automatikusan jár állampolgárság a braziloknak, azt hiszem.

szferi 2008.05.14. 19:32:19

a tényen nem változtat, hogy azért lett portugál válogatott, mert a brazilba nem került be. pedig szeretett volna. a megfogalmazás lehet hogy erős volt, de nem alaptalan

szferi 2008.05.14. 19:36:19

különben nem hiszem hogy a portugálok annyira hülyék, hogy egy 200 milliós harmadik világbeli ország állampolgárainak csak úgy osztogassák az útlevelet, ennek utána kéne nézni, csak nincs kedvem

bag 2008.05.14. 19:58:44

hát deco (bocs a rajongóitól) még a brazil Z válogattba sem férne be, még régebbi formájával sem. a viselkedésével meg egyáltalán nem.
Szerintem, hangsúlyzom kedvelem a Barcát!

rizla 2008.05.14. 20:05:33

deco kétszeres BL-győztes, és aranylabda szavazáson második. egyáltalán nem vagyok a rajongója, de nevetségesek ezek a megállapítások, hogy hova nem férne be jó formában.
szferi: én sem tudom pontosan hogy van, mivel én is lusta vagyok utánanézni. jó, asszem nem állampolgárság jár automatikusan, de válogatottság biztosan.

bag 2008.05.14. 20:17:52

rizla, mi nem fogunk egymás tenyeréből enni ez tény
h te itt ítélkezhetsz más véleményéről bölcsen az kicsit kérdőjeles (odaírtam szerintem) személyeskedsz mint mindig.
Nem való a brazil csapatba mert sokszor öncélúan pojácáskodik, nem csapatember ,Szerintem ezen nem változtat h hányszoros mittudomén milyen győztes.
A barca csak jobb lesz nélküle.

szferi 2008.05.14. 20:40:46

egyáltalán nem nevetséges megállapítások, decot évekig nem válogatták be, tudta, hogy valószínűleg sohasem fogják, ezért egyezett meg a portugál szövetséggel. csak azért tette, hogy kikerülhessen világversenyre, nem a szíve húzta a portugálokhoz.

biztos lehetsz benne hogy nem jár állampolgárság, akkor az osszes európában játszó brazil kettős állampolgár lenne, a munkavállalási törvények miatt. és automatikus válogatottság sem jár ha jobban belegondolsz. A fifa nem engedheti, hogy egy adott országban más ország állampolgárai is játsszanak, így értelmét vesztené egyrészt a sok honosítás (a decoé is például), másrészt mindenki szabadon oda menne ahova csak akar, a szövetségek ugy vennék /vesztegethetnék meg/ a tehetséges játékosokat mint a klubok.

rizla 2008.05.14. 21:02:21

bag: mit személyeskedem? idézd, várom.

rizla 2008.05.14. 21:03:20

egyébként deco pont az, aki nem pojácáskodik, tipikusan sokat dolgozó játékos, cselezni is csak ritkán cselez.
amúgy is mókás: öncélú pojáca nem illik a brazil válogatottba? LOL

rizla 2008.05.14. 21:04:40

szferi: arra mondtam, hogy nevetséges megállapítás, hogy "nem férne be a brazil Z-be". azért ez enyhén túlzás szerintem. nem hiszem, hogy pl wagner love-nál rosszabb játékos lenne.
az egy más kérdés, hogy nem válogatták be.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.15. 00:09:23

6 év tartózkodás után kaphatnak a brazilok portugál állampolgárságot. Deconál is így volt.

papercut 2008.05.15. 00:57:54

Már bocsánat, de a brazil válogatottban ki csapatember, Talán egyedül Kaká, ő róla eltudom képzelni, hogy meghalljon a pályán a csapatért, bár ezt még soha nem bizonyította(lásd Vb). Decot illetően szferivel értek egyet: egyszerűen nem ismerték el és váltott. De az nem igaz, hogy a képességei alapján ne férne be a brazil primadonnák közé, csak ki kéne hagyni néhány támadót, mert senki ne mondja, hogy ne lenni nagyobb hasznára braziloknak, mint Adriano, vagy Vagner Love, hogy Gilberto Silváról, vagy Klébersonról(aki VB győztes, ne feledjük) már ne si beszéljek. Ha ezek az emberek befértek a válogatottba akkor Deco is, csak nem egy akkora kreténnek kéne őket vezetni, mint pl most Dunga.

rizla 2008.05.15. 01:38:47

JELENLEG már tényleg nem férne be, ez tiszta sor. egy kiégett vén szar lesz belőle lassan

kroos 2008.05.15. 08:03:38

Van az a brazil csapat amibe Deco beférne,de a portugálba nálam már nem,Veloso,Moutinho,és vissza Rui Costa-t.

szferi 2008.05.15. 08:18:04

braziloknál elég nagy a merítési lehetőség, nem kerülhet be mindenki. Deconak valószínű semmit nem jelent brazília, ilyen ember nem is érdemli meg hogy beválogassák. simán várhatott volna még pár évet, másik edzőt, stb. de neki fontosabb volt hogy elmenjen a portugálokkal egy világversenyre, minthogy a nemzeti tizenegyben játsszhasson. szar alak. de egyébként se vagyok egy deco rajongó, gondolom ez kiderült :)

kroos 2008.05.15. 08:31:47

Akkor M. Senna is szaralak?

szferi 2008.05.15. 09:07:05

ő se egy követendő példa. de legalább 20 évesen döntött a spanyol válogatott mellett, nem kilincselt évekig a brazilnál, hogy aztán nincs ló, jó a szamár is alapon elfogadja a spanyolt

kroos 2008.05.15. 09:29:18

,, 20 évesen döntött a spanyol válogatott mellett"
ezt hogy érted?

szferi 2008.05.15. 10:10:26

úgy hogy elbasztam :)

szferi 2008.05.15. 10:12:35

mindenesetre én ellene vagyok ezeknek a honosítgatásoknak, főleg akkor, ha az illető alig-alig kötődik az országhoz amelyiknek a színeiben játszani szeretne. nem hiszem hogy deco portugálnak, vagy senna spanyolnak érezné magát. akkor meg?

kroos 2008.05.15. 10:17:22

Minden országnak megvannak és meglesznek a maguk Odonkorjai,Perniái,Vieirai.Mindig igazságosabb mint ami a klubfutbalban megy mert ott csak a pénz beszél,és sok pénzböl lehet jó csapatot csinálni akár 2-3 éven belül is.

szferi 2008.05.15. 10:57:24

vieira azért más eset, ő Franciaországban nőtt fel, joggal választhatta a francia válogatottat, ez nem szorul magyarázatra.

szferi 2008.05.15. 11:16:17

olisadebe viszont tökéletes példája az ilyen típusú "visszaéléseknek", 3 év lengyelországi tartózkodás után lett válogatott, sztem a nyelvet is alig beszélte. ezt azért nem kéne engedni.

halareaal 2008.05.15. 20:22:08

Deco fénykorában bőven befért volna a brazil váogatottba. sőt, bárhova máshova is. valóban nem túl vonzó személyiség, de nagyon nagy játékos,a Barca régebbi sikereiben is oroszlánrészt vállalt. ha legalább kicsit formába lendülne, most is beférne a brazilok közé, mert magukhoz képest nagyon gyenge a csapatuk. ahol Miniero és Gilberto Silva a kpálya, Vagner Love és Afonso Alves a csatársor, ott egy Deco sztár lehetne. ha Moutinhoék annyira jók lennének, talán nem úgy szerepelne a Sporting, ahogy

szferi 2008.05.15. 22:09:22

szerintem deco az utóbbi évek egyik leginkább túlértékelt játékosa.
süti beállítások módosítása