Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - La Liga 37. forduló

2008.05.11. 12:00 pancho_sanza

Az utolsó előtti felvonás következik. A bajnokság első három helyezettje ismert. Két kieső személye szintén biztos. Az európai kupákat érintő kérdések már kevés bizonytalanságot hordoznak magukban. Madridban ünnepelnek, Barcelonában szomorúak. Egyetlen nagy kérdés maradt a spanyol bajnokságban. Ki lesz a harmadik kieső. Jelenleg az Osasuna áll legrosszabbul, mert bár pontokban nincs a Recreativo mögött, de egymás elleni eredményben nagyon is. Oda-vissza kikapott a huelvai csapattól. Jelenleg a Zaragoza áll hármójuk közül a legjobban, de mindez viszonylagos, mert ők rendelkeznek a legkeményebb sorsolással. Az Osasuna ma nyerni fog. A Recreativo jövő héten fog. Vajon a zaragozaiaknak sikerül a Real Madrid vagy a Mallorca ellen pontokat szerezniük? A negyedik jelölt, Valladollid csapata nagyon hamar kivonhatja magát a küzdelemből. Egy pontot kell szerezniük a Getafe ellenében. Ez abszolút nem tűnik lehetetlen küldetésnek. Esni fog 34 gól és meglátjuk füttyszó, vagy taps fog dominálni Rijkaard búcsúmérkőzésén. Tovább után részletek:

Betis – Sevilla 1-2
Speciális rangadó. Be kell vallanunk, hogy igen nagy esélyt látunk a nézői atrocitásra, amennyiben a mérkőzés nem a hazai hívek szájíze szerint alakul. Armando kapusnak is ez lett a veszte, pedig a Bilbao esetében nem is beszélhetünk eleve elutasításról, miközben a városi rangadó nem feltétlenül egymás túlkiabálásáról szól. Mint minden rangadón, igazi esélyes ezen sincs, hiszen a játékosok általában átérzik a mérkőzés súlyát és tétjét. Most tekintsünk el a Barcelona szerdai teljesítményétől.

Zaragoza – Real Madrid 2-1
A januáriért. Amikor fordított szereposztásban a Madrid érdemtelenül szerezte meg a győzelmet. Valószínűleg a zaragozai szurkolókat sem nagyon érdekli, hogy milyen körülmények között, mennyire jogtalanul nyer a csapata. Hasonló helyzetben minket sem érdekelne. Egyszerűen gyakorlati megfontolásból: az erkölcsi győzelmekért nem osztanak pontot. Ettől kezdve minden, amiért igen, megsüvegelendő. Mindeközben Madridban tovább folytatódik az ünneplés. A pályán kívül, de talán a játéktéren is. Ez lehet a Zaragoza esélye. Meg a tudat, hogy most vagy jövő héten.  A Mallorca otthonában.

Almería – Recreativo 2-0
Ismét egy mérkőzésen, amelyen csak az egyik csapat esetében beszélhetünk motivációról. Az viszont elég nagy, hiszen semmi nem változott, továbbra is a Recre számít a legnagyobb kiesőjelöltnek. Még akkor is, ha pillanatnyilag az Osasuna rosszabbul is áll. A hazai szurkolók most látják utoljára tétmérkőzésen csapatukat, így talán a játékosok szeretnének kedveskedni nekik egy szép győzelemmel. Ehhez remek partner lehet a Huelva, amely jobban járna, ha a mostani bizonytalan ellenfél helyett a jövő héti találkozóra készülne. A Valladolidot fogadják majd.

Osasuna – Murcia 3-1
Az utolsó helyezett csapatok sajátja, hogy ők elsősorban maguktól függenek, hiszen semmi számolnivalójuk nincs, amíg a saját feladatukat nem oldották meg. Ez a feladat most a Murcia lenne, amely a szép búcsú reményében nem hajlandó tudomásul venni a megváltozhatatlant. Vagyis úgy sejtjük, hogy az esetleges győzelemért járó huelvai eurók jó hatással vannak a kiesett gárdákra is. Ettől még sima lehet a hazai, mert tudjuk, hogy a pénz nem minden. Különösen, ha emberi tartás van a mérleg másik serpenyőjében. Most tekintsünk el a Barcelona szerdai teljesítményétől.

Levante – Valencia 1-1
Ismét egy városi rangadó. Csak immáron két csapattal, amelyek a hátuk közepére kívánják a mostani mérkőzést. Egyébként a két csapat idei teljesítménye okán nem tehetünk mást, mint a pontminimalizáló döntetlen mellé tenni a voksunkat. Egyszerűen egyikük sem érdemel három pontot. Ősszel gólt sem lőttek fordított felállásban. Reménykedjünk, hátha most legalább kettő esik.

Valladolid – Getafe 2-2
Pedig a döntetlen nagyon átlátszó eredmény. Mindkét csapat számára elegendő egy pont. Az elérés módja kétféle lehet. Parádés, minden tekintetben kielégítő mérkőzésen. Esetleg egy bundának látszó sima 0-0, amelyen a felezővonal tíz méteres körzetében passzolgatnak a felek, s még az ellenfél kapuja felé sem mernek nézni.

Barcelona – Mallorca 1-3
Nem tudjuk elképzelni, hogy a Mallorca félvállról vegye ezt a mérkőzést. Nem tudjuk elképzelni, hogy a Barcelona komolyan vegye és játssza le ezt a mérkőzést. Nem szeretnénk a katalánok hibáit ecsetelni, de valószínűleg védelmük már attól maga alá csinál, ha Güiza átlépi a félpályát. Pedig nem ártana a szép búcsú, hiszen most egy darabig nem lesz tétmeccs a Nou Campban. Még szerencse, hogy a katalánok gondoskodtak róla, hogy minél hamarabb újra pályára léphessenek. A Bajnokok Ligája selejtezőn. Webo és Eto’o egymás ellen játszik. Valaki tudja, miért is érdekes ez?

Villarreal – Espanyol 4-0
Valami elveszett és nem is lett meg. Az Espanyollal kapcsolatos minden elvárásunk megszűnt létezni. Kikapnak. Ellenféltől függetlenül képesek erre. Ráadásul most valódi ellenfélt dobott a gép, aki ellen még egy jobbik (őszi) arcát mutató katalán gárda is szinte esélytelen lenne. A Villarreal örömjátéka következik, amelyben talán kibontakozik a spanyol bajnokság egyik legerősebb támadószekciója.

Atlético – Deportivo 1-1
Az Atlético még nem ünnepelhet, hiszen egyedül neki van félnivalója az első hat csapat közül. A Santander és a Sevilla számára bárminemű előrelépés egy csodálatos ajándék lenne, miközben egyedül a Santander félhet egy kicsit a Mallorca hajrájától, azonban a racing kétségtelenül jobb formát fut, mint a fővárosi csapat, amelyik sorsa még így is saját kezében van. Egy győzelem kell nekik két mérkőzése. Különben izgulhatnak.

Athletic – Racing 2-2
A bizonytalanság mérkőzése következik. Egy baszk számára nem létezik tétnélküli mérkőzés. Ugyanakkor a vendéggyőzelem esetén már vasárnap este megkezdődne a santanderi örömünnep. A város legényei nagyon közel kerülnének Európához. Ha valaki, akkor ők ezt megérdemelnék, hiszen egéyz évben remekül teljesítettek. Olyannyira erőn felül, hogy még a Barcelona védelme is a Racingtól várja a megoldást.

54 komment

Címkék: spanyol üveggömb la liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr35463592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BruceWayne 2008.05.11. 12:18:56

az mennyire hihető hogy ha Guardiola lesz az edző Valdes mehet a levesbe? több helyen is ezt írják sajnos.

az atleticonak egyébként nem ártana nyernie

IronRock 2008.05.11. 12:53:08

Nera, az Atletico bassza meg. Hetekkel korábban bebiztosíthatták volna a 4. helyet, és csak azért vannak még ott, mert a Sevilla meg a Santander se tudta kihasználni a szerencsétlenkedésüket. Nem érdemlik meg igazán a BL-helyet, csak ha az utolós két meccsen odateszik magukat tényleg. A Valencia már sajnos papíron se eshet, pedig nagyon megérdemelnék. Barca-Mallorca 1:3 kicsit erős, de könnyen elképzelhető, ha ugyanaz a védelem fut ki mint ami a Real ellen.

drdugo 2008.05.11. 13:03:39

A Zaragoza szerintem is lenyomja a Realt. Elég jó a kapcsolat a két csapat között, sok játékos került egyik klubból a másikba, nem hiszem hogy a Real ki akarna cseszni velük.
A Barcelona meg talán lenyomja a Mallorcát, hogy Rijkaard legalább szépen elbúcsúzhasson.
A Racingot jól elverhetnék az utolsó fordulókban, nehogy induljanak az uefa kupában. Szomorú lenne ha a szar antifutballjukkal bármit is elérnének.
Hajrá Atletico & Athletic!

BruceWayne 2008.05.11. 13:17:05

pancho:
"Webo és Eto’o egymás ellen játszik. Valaki tudja, miért is érdekes ez?"
azon a bizonyos elefántcsontpart-kamerun meccsen nem Wome hagyta ki a 11-est? (már ha arra gondolsz)

BruceWayne 2008.05.11. 13:18:28

amúgy a valladolidnak miért elég az iksz?

megmondó 2008.05.11. 13:25:57

valdez eladásával baromi jól fog járni a barcelona. nem tudom hogy hogy nem tűnik fel senkinek, hogy ez a faszi egy szar kapus. a sevillának meg be kéne jutnia a negyedik helyre, mivel ők az egyeteln cspat akiket még akkor is jó nézni ha épp szarul megy nekik.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.11. 13:28:17

Az egész évi hullánvasutazást remélem egy -hegy tetején fejezi be az Atleti. Most három pont a hátránya az Atleticonak Barcával szemben és elnézve a katalánok motiváltságát, akkor két győzelemmel simán elérhetik a harmadik helyet a Kun Agüeroék. Amint régóta tudjuk a brunz is nagyon szépen csillog!

smartdrive 2008.05.11. 13:50:22

Most tekintsünk el a Barcelona szerdai teljesítményétől.

jasszgeri 2008.05.11. 14:07:27

az én álmom az, h sir alex fergusson él giuseppe rossi visszavásárlási opciójával.

Aradebil 2008.05.11. 16:17:03

rémálmom,h ferguson él Rossim visszavásárlási jogával:) egyrészt tök fölös,másrészt meg most olvasom h a manu fabiano-t környékezi.Rossi sztem majd 2-3 év múlva fog visszakerülni,ha Ferguson visszahívja a kispadra akkor nagy g*ci

MAti 2008.05.11. 19:40:11

A Barcelona legjobb átigazolása lenne, ha Valdes-t lecserélnék egy megbízható kapusra.
A 3 bravúr, 3 baki helyett egy megbízhatóra...

Ronal-d'oh! 2008.05.11. 19:51:22

Rossi szerintem már megérett arra, hogy az első csapatban szerepelhessen, Saha helyett biztos jobb lenne. Ha nem is állandó kezdő lenne, de kapna elég szerepet.

Idén nem Valdesen múlt a bajnoki cím, de még a bl sem. Sokkal inkább a sok sztáron, akikhez képest Ronaldo is szerénynek tűnt néha.

MAti 2008.05.11. 21:31:03

Ez igaz.
De a többieket láttam már jól is játszani, hátha...
Valdes-t még sosem. :)

Egyszerűen idén alulmúlták a többiek...

rizses 2008.05.11. 22:55:53

ééés a barca ismét megcsinálta, 2-0ról megint sikerült kikapni. :D
egyedül rijkaardot sajnálom, csóró majdnem elbőgte magát.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.05.11. 22:58:25

igen,barca-drukkerkent en is csak ot sajnalom. nem ezt erdemelte. es azert eto sem azt,h a kozonseg allandoan futyulje,amikor nala vt a labda. a vedelmet "dirigalo" puyolt meg veletlenul sem szidja soha senki. reszemrol ronaldinho mellett vele kezdenem a nagytakaritast,legyen akarmekkora klubikon. katasztrofa a jateka.

ApukadHUN 2008.05.11. 22:59:21

Most tekintsünk el a Barcelona szerdai teljesítményétől.
Vagy ne?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.11. 23:25:35

Gyászos látvány egy félházas Nou Camp. Meg az egész meccs szörnyű volt. Fél óra után már a Zaragozát néztem, és hát...

esett most a szememben az Almería, mert akár bundából, akár nemtörődömségből a spanyol foci és az emberiség elleni vétek ezt az Huelvát benntartani a Zaragoza helyett. Márpedig utóbbiakon így sajnos már csak a csoda segítene.
:-(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.11. 23:27:53

Nota bene: a Depor ellen összejött a csoda Aragóniában...

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.05.11. 23:29:23

csöncsönnel teljes egyet értek (meg a neve is jó).

szóval ez a huelva ne maradjon, a zaragoza igen jó volt és dudek sem volt rossz....

...eto'o meg de aranyos volt a kis góljánál.

amilyen izgalmasnak indult ez a tavaszi szezon, olyan szar lett. az olaszokat fogom nézni a jövő héten. szégyen gyalázat!

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.05.11. 23:34:01

de a valladolid is elhúzhatna a segunda-ba felölem!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.11. 23:37:11

De nem egy időben lesznek, nem?

Mint ma: melegítés délután az olaszokkal, aztán este a spanyolok.

Amilyen bosszantó volt ez az egész idény, az utolsó fordulóban igazán jóvátehetnének valamit a csapatot. Legalább azzal, hogy benntartják a Zaragozát.

(Köszönöm. Konzervatív lévén a Bastille is tetszik. (-;)

drdugo 2008.05.11. 23:54:03

Te jo ég mekkora szarházi, suttyó, proli paraszt volt a barca közönség. Pont azt az Etoot fütyülik ki aki az elmúlt években kb. a legtöbbet tette a csapatért?
Rijkaardnak meg milyen gusztustalan transzparenseket tettek már ki?
Rijkaardot sajnálom, nem ilyen búcsút érdemelt. Itt volt az ideje, hogy távozzon, ez tény, de igazán nem rajta múlott, hogy egész évben tudása alatt játszott szinte az egész keret.
Barca szurkolók meg nem tudom mit képzelnek, hogy minden évben mindent megnyernek, vagy mi? Azért nem akkora csapat a Barca, már ha az eredményességet nézzük.
Majd ha nyertek annyit, mint a Reál akkor lehetnek extra elvárások, de így nem tudom mire fel ez a viselkedés.
Két éve nyertek BL-t, akkor Isten volt Rijkaard, most meg leköpik? Két év se telt el azóta, inkább örülne a sok suttyó, hogy megéltek ebben az évtizedben egy BL győzelmet, és volt egy kibaszott jó csapatuk. Szánalom a köbön.
Még hogy mes que un club.... Ilyen paraszt szurkolókkal az NB1-ben kéne játszaniuk.

Zaragozát sajnálom, a Real igazán leadhatta volna a 3 pontot, nem tudom miért kellett kicseszniük velük, nem lett vna mindegy??

drdugo 2008.05.11. 23:58:16

jah még vmi: Frank remélem jön Milánóba Carlo helyére. Pont rá lenne szükségünk, új színt hozhat a döcögő játékba. Ráadásul nálunk jobban is tisztelnék, mint barcelonában.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.05.12. 00:02:06

en is szegyelltem latni es hallani,ami ott tortent. allitolag a csocselek le is kopte rijkaardot. frank naon nem erdemelte ezt. orommel latnam milanoban. kedvenc jatekosom vt,kedvenc edzom,abszolut uriember. fel csapatot is nyugodtan el lehetne zavarni. csak neh pont az tavozzon,akinek naon nem kellene (eto'o).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.12. 00:07:35

Egy nemrégiben készült felmérés szerint messze Európa legnépszerűbb futballklubja a Barcelona. Szinte elkerülhetetlen, hogy ennyi rajongó között jópár csontbunkó is legyen. És amikor baj van, mindig mindenütt az ilyen alakok kerülnek előtérbe.

Nem baj, ezt is túléljük.

gibson 2008.05.12. 01:46:22

Csöncsön, ha jól értem a dolgot, a Nou Camp nézői elégedetlenkedtek és 'köpködtek'. Ezeknek a 80-90%-a valószniüleg bérletes, helyi, barcelonai őslakos, nem kell a sok külföldi rajongóra fogni a dolgot, hogy ők miért bunkók :))

pote · http://nst.blog.hu/ 2008.05.12. 02:04:16

biztos nem a Völler volt?

Sede 2008.05.12. 07:39:48

Akiket füytültek:
Rijkaard - könyörgöm, már kirúgták szegényt, nem lehetne végre egy picit a jóra emlékezni, ha már egyszer minden mindegy??
Eto'o - oké, hogy mindig minden ziccert kihagy, amióta csak nálunk van, de így is lőtt 1409 perc alatt 15 gólt idén - és nem volt közte egy 11-es sem...
Henry - messze a legjobb hazai volt az egész meccsen, arról pedig, hogy hogy statikus szerepkörbe tette Rijkaard, és nem volt képes olyan taktikát kidolgozni, ahol úgy kap labdát, hogy területe is van, nem ő tehet (btw, ugyanez volt a baj Ronaldinhoval is.. egyébként Ronaldinho hiány miatt volt szarabb Messi is - látott valaki egy keresztlabdát is, amióta a Laporta-Txiki duó kitetette Ronaldinhot?? Remélem, Pep nem csak egy báb lesz.. a Mourinho.Luis Enrique duó nem csak az lett volna)
Deco - amikor a helyén játszhatott idén, akkor nem ment neki olyan rosszul.. de hát hiába, muszáj Xavit odatenni, hiába ő a leglassabb játékos a katalánok történetében..

Akármennyire is szeretem a Barcelonát - és nem csak 2004 óta -, sajnos a katalán nép irgalmatlanul manipulálható és ostoba. Ami tegnap a lelátón történt, az szégyen a klubra nézve, és még nagyobb szégyen lenne, ha az elnök - és a szánalmas sportigazgatónk - nem határolódna el a történtektől. Igen, igaz, Rijkkardnak nem a tökössége volt a legjelentősebb erénye, de a Laporta-Txiki kettős talán még fakóbb ezen a fronton. Mourinho azért nem jöhetett, mert 100%-os döntési jogot várt el az igazolások terén, amiről egyikük sem akart lemondani.
Ha megkérdezik a sociokat, kit szerettek volna Mourinhot (Luis Enriquével) vagy Guardiolát, körülbelöl 90%-10% lett volna a végeredmény...

rizla 2008.05.12. 08:05:19

sede: nem fütyülték rijkaardot, sokkal inkább szólt laportának a zsepi - a transzparensek elég árulkodóak voltak. rijkaard sok szép feliratot kapott. azért a "búcsúkoncertnek" szánt vereség miatt jogosan lettek zabosak az emberek szerintem..
eto'o-t és deco-t pedig amiatt anyázták, mert gyakorlatilag köztudott, hogy direkt gyűjtöttek be egy-egy sárgát a clasico előtt, hogy ne kelljen sorfalat állniuk.
ronaldinhoval pedig sok baj van, hidd el, ezek közül az egyik legutolsó az, hogy nem jól illeszkedik a taktikába.

vzs 2008.05.12. 11:10:45

pote, ott a pont :) Bár akkor Rijkaard kezdett köpködni... Bár ha már Rijkaard, akkor megjegyezném, hogy kb. 2007 eleje óta már látni lehetett a problémákat, ami tavaly az utolsó fordulóban elbukott bajnokságban jelentkezett, idén meg abban hogy mostanra teljesen szétesett a csapat és a játék is. Valamennyire ez nyilván az ő felelőssége is, az más kérdés hogy a játékosok tegnap gyalázatosan viselkedtek a pályán, tisztelet a kevés kivételnek. És itt elsősorban nem az a baj, hogy 2:0-ról buktunk el egy meccset hazai pályán. A nyári nagytakarítás számomra érthető, aki nem akar küzdeni (mert azt kevesen akartak és nemcsak tegnap - ismét tisztelet a kivételnek), az ne játsszon Barca mezben. A jelen helyzetben Mourinho érkezésének inkább örültem volna - bár nekem a Chelseaben kifejezetten ellenszenves volt és ezzel még finoman fogalmaztam. De biztos rendet rakott volna pár játékos fejében. Arra lenne most a legnagyobb szükség. A közönség meg olyan amilyen, bizonyos szinten túl nem szabad(na) befolyásolniuk semmit sem a viselkedésükkel, de ez minden klubnál a vezetésen múlik. És akkor most izguljunk, hogy az utolsó forduló után meglesz-e a harmadik hely...

nasteey 2008.05.12. 12:36:18

Eszemfszom megáll. Itt van mögöttünk két kula idény, és kapusprobléma van??? Ember, ti néztek meccset? Hány meccs ment el ezen a szerencsétlen Valdesen? Itt krvára nem vele van a baj, hanem a sok tököléssel, a beleszarással, a nagyarcúsággal. De nem, nekünk kapus kell. Kapunk majd 3-mal kevesebb gólt, és nem őszülünk bele egy-egy !!majdnem!! gólt érő hibájába... az előrejáték meg nem lényeg.

és

Meg lehet érteni a publikumot is. Persze nem jól fejezik ki, amit éreznek, de akkor is. Nem azzal van a baj, hogy nem nyerünk semmit, hanem az, hogy évekig mehet a szr, és közben mindenki mosolyog hozzá, elbukhatunk meccseket biztos helyről, egy évet kell várni, hogy bekapott gól után fordítsunk... a kilátástalanság miatt fütyültek. Sőt, sztem tegnap Rijkaard még vastapsot is kapott, amikor még jól nézett ki az eredményjelző.

meg

Tény, hogy Mourinho nem lett volna akkora zsákbamacska, de Pep is gatyába rázhatja a sztárokat. Karizmatikus figura nem véletlenül lett Barca és válogatt CSK. Ő megmondja a tutit, és megköveteli a fegyelmet. Előre nem szabad leírni.

@megmondó: ("a sevillának meg be kéne jutnia a negyedik helyre, mivel ők az egyeteln cspat akiket még akkor is jó nézni ha épp szarul megy nekik.")

Amikor csípnek, rúgnak, marnak, harapnak? Ha hiányzik, esténként az Eurosporton még mindig nézheted a 'Fight Club' című műsort.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.05.12. 12:48:41

szinten megmosolyogtat,amikor sokan valdes es oleguer eladasaban latjak a kiutat... elobbi elott oan vedelem jatszott,akiken tavasszal csak az nem ment at,aki nem akart. oleguer meg gyakorlatilag az egesz szezont kihagyta. sokkal inkabb erzem felelosnek puyolt,militot,abidalt,a kozeppalyas toketlenseget es lassusagot,h irgalmatlan mennyisegu labdabirtoklas ellenere a valamirevalo ellenfelek mindig tobb helyzetet dolgoztak ki,h tulzottan messire epul a jatekunk,stb.

akiktol megvalnek: zambrotta,puyol,thuram,deco,gudjohnsen,
ronaldinho,giovanni,ezquero,edmilson, hirtelen ennyi. abidalnak es militonak meg adnek 1 ev bizalmat, akarcsak henry-nak. leendo atigazolasokrol fogalmam sincs,ket jeloltem viszont mar most lenne: daniel alves,van der vaart.

BruceWayne 2008.05.12. 13:06:18

sz*r az egész csapat b*ssza meg, pedig a képességek megvannak, gondolom itt inkább motivációs és egyéb hasonló hozzáállásbeli problémák voltak, Frank a legnagyobb szarban is csak meredt maga elé a kispadon, ezt a keretet már vagy másfél éve nem bírta felrázni, taktialig meg nulla volt.

nagy átalakítás lesz, mint pár éve, az biztos, akkor bejött, ha ésszerúen csinálják most is sikerülhet de nem egy nullatapasztalatú Guardiolával.... ezt a katalán nacionalizmus dolgot meg nem értem, oleguer azért Barcás mert annyira katalán? Puyolt se lehet bírálni mert katalán? stb stb, kb mintha a magyar válogatott élére a legnagyobb hungaristát raknánk, mert hogy attó majd biztos jó lesz... ez kicsit érdekes, inkább szakmai alapú érvek döntsenek mint nemzeti, ha a katalán védő betlizik, akkor padozzon jövő héten...

a keretről meg: sokan leírták már kit kell kidobni, ebben kb egyet is ért mindenki, viszont tényleg olyan embereket kéne hozni akikkel az edző majd tud is mit kezdeni (Henryvel Frank nem tudott semmit)...

jasszgeri 2008.05.12. 13:07:41

azért látszik, h mi egy 98 ezres stadion hátránya. mourinho? hát akkor jó, ha minden tizedik barcelona drukker tisztában van saját csapata profiljával. és ez azért szomorú.

csöncsön ismét "politizálsz". :)
" Csöncsön · pontilyen.blog.hu 2008.05.12. 00:07:35
Egy nemrégiben készült felmérés szerint MESSZE Európa legnépszerűbb futballklubja a Barcelona."

BruceWayne 2008.05.12. 13:08:16

José Mourinhot meg én nagyon várom az Inter padjára de egy Barca mocsok erős lett volna az ő irányítása alatt, csak hát ugye nem akartak neki elég teret adni, pedig ésszerűen olyanokat kellett volna leigazolni akiket ő mond.

jasszgeri 2008.05.12. 13:12:48

ja és ma reggel utánanéztem a barcelonának. néhány játékost felhoznék a b-ből. belőlük lehet vmi, ha nem kallódnak el. megszokásból cm-esen írom őket, elnézést érte.

marc valiente, 20 éves d/dmc
marc crosas, 19 dmrc
iago falqué, 17 mlc
guy asulin, 16 amrlc
cristian tello, 16 sc

(1-2 már lehet nőtt egy évet.)

BruceWayne 2008.05.12. 13:14:11

jassz ez a profil szöveg meg nem hinném hogy igaz lenne, a Chelsea a 2 győztes évében (de leginkább az elsőben) a Joe Cole Robben Drogba Crespo(1) Duff(1) nevekkel felálló támadósoraival nem sz*r focit játszott

jasszgeri 2008.05.12. 13:15:19

mourinho sztem is absz. inter profilba illő manager. de még véletlenül sem illik barcelonába. ő nem engedi azt a freestyle futballt, ami a katalánoknál elvárás és ami miatt 10 évente jön ki nekik a lépés.

jasszgeri 2008.05.12. 13:18:58

nem tudom. én haragszom joséra. j. cole a világ egyik legtechnikásabb játékosa jelenleg. és mégis te mit látsz ebből? idén azért szabadabb már, de még mindig érződik rajta az a póráz, amit jm adott a nyakába. és a legjellemzőbb a portugálra, h anno sok pénzt nyertem a *(0-1) döntetlen tippekkel haha. egyáltalán nem játszottak szar focit, sosem mondtam. de katalúnyiába más felfogású edzők kerestetnek. presidentétől függetlenül. és ez sztem minimum addig így is lesz, míg cruyff életben van.

BruceWayne 2008.05.12. 13:38:59

akkor meg csak holland edző jöhet szóba :-)

nasteey 2008.05.12. 13:39:40

Lisztből, tojásból, cukorból nem lehet csirkepaprikást csinálni... :) Kicsit sarkított a példa, de sztem a Barcában jóval több technikás, labdabiztos játékos játszik, mint a Chelseaben. Ennek a keretnek nem feküdne egy bekkelős-kontrás tatkika. Meg vagyok róla győződve, hogy Mourinho ki tudta volna használni a lehetőségeket (és az is elégge fáj, hogy valszeg az Interé lesz José... akkor már nemzetközi szinten nem égetik majd magukat és nem adogatnak le 11 pontokat).

@jasszgeri: Abban biztosak lehetünk, hogy Guardiola kinevezésével előtérbe kerülnek a saját nevelések. Ha nem ész nelkül csinálja, nagyon jól járunk.

A bő keret érdekében én is megtartanám Crosast, felhoznám Valientét. Emellett még szó volt róla, hogy feljön Thiago Alcantara (nézzétek az U17-es spanyol csapatot a mostani u-EB-n [talán kedden játszanak, Eurosport]) és Gai Assulint is (Messi stílusú támadó).

Iagoról és Telloról eddig sokat nem hallottam, maradhatnak a B-ben.

BruceWayne 2008.05.12. 13:45:42

azért 11 saját neveléssel nem lehet kiállni

jasszgeri 2008.05.12. 13:46:29

nasteey, nem tudom. a portóban sem fogalmatlan robotok voltak, mégis egy nagyon lesarkított célfocit toltak, néha szépen és ami a legfontosabb, kíméletlenül jól.

nerazzuri, lehet, h ki fogsz röhögni, de én a hollandok mellett néhány britet is el tudnék képzelni a barca kispadjára. megaztán régen is ültek ott, pl. venables és robsson. mindkét jelöltemnek köze van a 2. kedvenc csapatomhoz. martin o'neill és gordon strachan lennének azok. és ezt nem szeretném megmagyarázni. ha néztek celtic és/vagy aston villa meccset, nem nehéz elképzelni.

BruceWayne 2008.05.12. 13:56:08

inkább ne, a brit foci alapjában véve annyira eltér a többitől hogy inkább maradjanak csak a szigeten ezek az edzők

mondjuk már úgyis mindegy mert Guardiolát már bejelentették.

MadPet 2008.05.12. 14:18:52

Nem tudom ki olvasta a Real mecs utani hozza szolasom de Riijkard biztossan nem.
(csak a fiatalokat jatszatni, tobiek mehetnek pihenni). Lenyeg hogy bejott amitol feltem. Marad az utolso mecs arra hogy esetleg gyozelemmel bucsuzon.

Gardiola lehet jo valasztas is ha ertelmes koncepciot kepvisel majd, jovore lehet ertekelni a munkajat, addig semmikepen se. Szurkolok neki bar a Barca kispadjan nem sok katalan edzo ert el sikereket , remelem ra var ez a tisztseg.
Ezzel azt hiszem eldolt sok jatekos sorsa (Ronaldinho, Deco stb).

jasszgeri 2008.05.12. 14:38:40

márpedig sztem martin o'neill korunk egyik legtehetségesebb edzője. nagyon szép játékot tolt mind a celtic, vagy akár a mostani villa. de e két csapat alapján nem szabad skatulyába helyezni. nyilván teljesítménye, mind taktikája erősen korlátozott. ráadásusul nála jut szerep egy klasszikus irányítónak is, amit a jelenlegi barcából hiányolok. nem is látok olyan kalibert (talán ronnie, de hol van ő már...) és poszt sincsen hagyva neki a taktikában. ez a nagy baja a 4-3-3nak. ha nem megy gördülékenyen, akkor vége a dalnak. állójátékban nincs sok különbség köztük és egy hertha bsc között. ilyenkor kéne egy jó irányító, aki képes onnan felpörgetni a támadást. és talán lesz is van der vaart személyében.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.12. 15:27:40

@jasszgeri: Emlékeim szerint csak a Real Madrid volt Európában "versenyben" a Barcával, és harmadik volt a ManU. Mármint a "népszerűségi" versenyben. (Az persze már tényleg az én elfogultságom, hogy világgá is kürtölöm.)

@gibson: Persze, hogy a bérletesek voltak. Dehát minél több az ember, annál több köztük a (mondjuk így) véleményét kevésbé szalonképesen kifejező is. Ahogy jasszgeri mondja: ez is hátránya egy 98 ezres stadionnak...

Az edzőkérdéshez: szerintem most csak annak van értelme, hogy bízzunk Guardiolában. Ő aztán abszolút tiszta lappal indul, és ez jó. Meg az ötletei is jók (sztárok elküldése, fiatalok beépítése, csapatszellem javítása). Egy biztos: én innentől fogva nagyon drukkolok neki.

nasteey 2008.05.12. 15:36:43

@Nerazzurri: persze, hogy nem, de vannak olyanok talonba, akik feljöhetnének egy bővebb keret érdekében. Padozni egy Valiente is tud, ráadásul többet jelent neki a mez elején lívő címer, mint egy akármilyen, közel azonos képességű zsoldosnak.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.12. 16:08:50

Azért azon nagyon beröhögtem, hogy "Rijkaard: You'll Never Smoke Alone"

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2008.05.12. 16:29:31

guardiolarol annyit,h cruijff befolyasa meg egyertelmubb lesz. mar tobbszor talalkoztak egyezteto,stb. celzattal. johan rendszeresen latogatta iden a barca b meccseit,anno koeman mellett pep vt a kedvence a dream teambol. az ifi jatekosainkkal mind az a baj,h alacsonyak,technikasak,es kb. ugyanarra a 2-3 posztra jo mind. pont oan posztokrol (messi,iniesta,bojan) van szo,amelyekben most sincs hiany. sok del-amerikaibol is elegem van,daniel alves tipusu orulteket leszamitva mentalisan naon nem tudjak felrazni a csapatot,ha baj van. lehetnek akarmekkora labdazsonglorok,ha taktikailag nem eleg erettek. es konyorgom,ha lehet,ne torpebol vasaroljunk ujabb 10et. liderces emlekkent el elottem,ah tavaly a pool atrohant rajzunk,es eronletileg feloroltek a csapatot. padozasra viszont valoban jok a sajat nevelesek,es pl. pont ien alapon nem valnek meg a sokat szidott oleguertol sem. van 1 olyan eretnek gondolatom is,h xavi es inista egyszerre sok a palyan. jobban szeretem,ha a labda gyorsan megy elore,es nem vegtelen passzokon keresztul oldalra,hatra,majd a 16osnal tilitoliba csap at az egesz. komolyabban kell venni a rotaciot,es valoban ne a katalansag legyen az elsoszamu szempont. holland edzoket meg lehet szidni,de a csapat legnagyobb sikerei mindig veluk vtak. mint ah holland jatekosok is kellenek,mindig is vtak. tavaly szegyenkent eltem meg,h a realban 4 holland is van. anno - michelstol kezdve - pont a barca kepviselte a latin+holland foci kombinaciojat,aminel jobb szintezis keves van a fociban. remelem,ez a jovoben is igy marad. van gaal koncepciojaval en sem ertettem 1et,de a keretbe,kezdobe igenis kellenek hollandok,eszaki focistak. ha masert nem,mentalis,taktikai okokbol.

nasteey 2008.05.12. 21:50:56

@ferenck: Ezért remélem, hogy jön VdV, és visszatér valamelyest a holland vonal. És ehhez kapcsolódva remélem, hogy a VdV (vagy akármilyen IRÁNYÍTÓ) és Xavi VAGY Iniesta lesz a pályán.Annyira, de annyira látszott idén minden egyes Deco nélkül eltöltött meccsen, hogy úgy hiányzik egy klasszis irányító ennek a Barcának, mint egy falat kenyér.
Nem mellékesen látjuk, hogy Iniesta lehúzta pihenés nélkül a szezont, az utolsó 4 meccset nem is tudta vállalni, hogy teljes értékű legyen az EB-re. Túl volt hajtva. Ráadásul csereként bedobni eszméletlen nagy húzás lehet Xavi helyére, mert kb. kétszer olyan gyors és lendületes. Fel tudja pörgetni a csapatot.

(és végül lidérces álom ellen: képzeld el az ominózus meccset, csak éppen egy lábtenisz összecsapáson :))) )

nasteey 2008.05.13. 15:31:56

Miért ne? :)

Szerintem jó képességű játékos, bár sajnos nem egy két-három évvel ezelőtti Deco... :( Olyan klasszis irányító nagyon kevés van. Ennek ellenére sztem megállná a helyét a Barcában is, nekem szimpatikus, nem mellesleg holland is. De nekem tényleg mindegy, csak irányító legyen.

halareaal 2008.05.13. 23:41:13

sztem azért vdV nem az a klasszikus irányító. legalábbis a Hamburgban inkább olyan hátrébb vont csatár. ráadásul maga csinálja a dolgokat, nem pedig kiszolgál. Xavival igazából nemtom mi bajuk a Barca-drukkereknek, egyik legfőbb képviselője annak a rövidpasszos, labdabirtoklós stílusnak, amit a Barca játszik, és amivel olyan jók voltak. ezenfelül, hiába kicsi, de fizikailag is jó, a labdát nem nagyon lehet elvenni tőle, és jól lő. ráadásul amikor szarban volt a Barca, néhányszor ő vette a hátára a csapatot. Decoval nemtom mi van, de ha arra a bizonyos klasszikus irányító posztra, ő nem jó, akkor más se nagyon. Henry képességeit meg ki kéne használnia a Barcának vhogy, idén ugyanis annyira nem tudták beilleszteni a csapatba, hogy rossz volt nézni.
egyébként kéne venniük sztem egy ballábas, klasszikus balszélsőt, Iniesta, Xavi játszhatnának középen, Touré mögöttük. Messi meg vagy jobb szélen, vagy kötetlenül. és akkor Henry v Eto'o elöl. sztem így elég ütősek lehetnének, főleg ha Maloudát vennék meg a Chelseatől, és összeállna ismét az elmúlt 3 év legerősebb baloldala. és ebe már a feketelista is bele van kalkulálva elvileg (igaz hollandok nincsenek)
süti beállítások módosítása