Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Van, amit nem lehet pénzért megvenni

2007.12.18. 13:50 Vendégszerző

Találtunk valakit, ki képben van a történések anyagi és egyéb vonatkozásaival és megkértük, mondja el nekünk is. És ő elmondja: Jelen állás szerint rövidtávon megoldódhat a Ferencvárosi TC problémája, hiszen két cég is befizette a „beugrót”, a 400 millió forintnyi zsebpénzt. Zsebpénznek gondolom, hiszen ez a 400 millió forint nem tétel egyik ajánlattevőnek sem, játszhatnak arra is, hogy ha mégse nyer a másik, nem adják be az ajánlatot, s a következő, vélhetően még alacsonyabb küszöbáron kiírt tenderen majd beszámítják az árba. Félreértés ne essék, a korábbiakban is csak azért adták be a pályázatot, hogy legyen értelme újra kiírni a tendert, az előzőnél jutányosabb áron.

Zsebpénz azért is, mert ez az így megvásárolt kisfiú pillanatok alatt elveri, úgy, hogy ezáltal érezhető előnyhöz még nem is jutott. Becslésem szerint ez az összeg nagyjából a kifizetetlen mosodásokkal, vendéglátósokkal, biztonsági őrökkel, játékosokkal, takarítókkal, volt edzőkkel, játékosokkal és más klubokkal szemben felhalmozott tartozásokat enyhítené, talán meg se szűntetné teljesen.

A teljes tartozás fél-egy éve, még Dámosy regnálása alatt hivatalosan 1.8 milliárd forint volt, mára ez már csak a késedelmi kamatok miatt felmehetett 2-2.5 milliárd forintra.
Ha a negatív gondolatokat háttérbe szorítjuk, – ami sajnos jelen esetben elég nehezen kivitelezhető – tegyük fel, hogy a pályázat sikeres lesz, a győztes cég vezetői nem csak dörzsölik a kezeiket, de a Fradi összes tartozását kifizetik, új stadiont építenek a szálloda és bevásárlóközpont mellett, s ezek után is foglalkoznak majd a klubbal, ami szintén kérdéses.

Pár nappal a pályázat megnyerése után McCabe úr kikapcsolja a számítógépet, s élőben folytatja a futball menedzserséget, ami Magyar foci + külföldi klubmenedzser relációban sok jót nem jelent (Milan Mandaric, Vizer László, olasz befektetőcsoport), de természetesen bízunk őbenne is.

Ez a befektetés nagyon sokba fog kerülni a győztesnek, s a finanszírozásra két mód van. Az egyik, hogy McCabe úr zsebből kifizeti a tízmilliárdot, s megpróbálja rövid időn belül visszatermelni. Évi 200 millióval számolva ez kerek 50 év múlva történne meg, bár egy-két BL szerepléssel ez az idő 8-10 évre rövidülhetne.

A másik, hogy a vásárlás után a befektetett összeget hitel formájában felveszi, ahogy azt a Glazer család csinálta a Manchester esetében, s ezzel halálra ítéli a csapatot.

A példában szereplő 8-10 milliárd az nem a tender ára, hanem a Fradi megvétele és feltőkésítése (2.5 milliárd), a stadion bérleti jogának megváltása (1.5 milliárd forint) új stadion építése (2 milliárd), csapatépítés (1 milliárd), a merchandising jogok visszavásárlása (2.0 milliárd), kiszolgáló létesítmények, pl. edzőpálya építése. (1 milliárd).

A klub megvétele a legfrissebb hírek szerint ingyenes, de a tartozásokat ki kell fizetni. Ez a 2-2.5 milliárd forint elvileg tartalmazza a többi szakosztály tartozásait is, de ez ügyben is nagy a ködösítés. 1 milliárd pedig kell arra, hogy a csapat a következő egy-másfél évben gondtalanul működhessen.

Valahol olvastam, hogy az új stadion építésének költsége minimum 1.2 milliárd forint + áfa, a kérdés, hogy ebből mit lehet csinálni. Egy 22.000 fős Debreceni stadion építésének becsült költsége 5 milliárd forint lenne, ebből következik, hogy az 1.2 milliárd maximum csinosításra lenne elég. Ennek bérleti jogát is meg kellene váltani a Sportfolio KHT-től, ami további másfélmilliárd lenne.

Ezek után a csapatépítés már csak „aprópénz” lenne, pár év alatt nagyjából 1 milliárd forintból (€4.000.000)  egy európai középcsapatot lehetne kialakítani. Ebbe beletartozna az ifi csapat visszavásárlása a jószándékú szurkolóktól, ennek feltöltése az MTK-hoz hasolnó módon ill egy csapatnyi minőség játékos összevásárlása. Ingyen játékosokból Dunát lehetne rekeszteni, Fradi szintűekből már nehezebb lenne.

A stadion mellett nem ártana egy modern edzőkomplexum, öltözők, médiaközpont, stb, s máris elszórtunk újabb egy milliárdot.

A legkényesebb pont a Várszegi Úrnál lévő marketingjogok visszavásárlása, melyek jelen állapotukban szinte semmit nem érnek, de egy megerősödött, jó Fradi létrehozása esetén már milliárdokat is érhetnek.

Összesen tehát a klub létrehozása tehát körülbelül 10 milliárdba kerülne, s így egy évi 6-800 millióból működő, Magyarországon sikeres, szerencsés sorsolással (ne feledjük, hogy a BL-be jutás jövő évtől lényegesen könnyebb lesz) akár az igazán nagy bevételek is elérhető közelségbe kerülhetnek.

Bevételek

2010-re lesz egy új stadion, ami remélhetőleg fedett lesz, legalább 20.000 férőhelyes, így a válogatott mérkőzéseket is meg lehet ott tartani, s ezzel tehermentesíthetjük a Puskás Stadiont. Ez persze jó lesz a tulajdonosoknak is, hiszen a pályabérlés a Magyarországon bevett gyakorlat szerint a jegybevétel 25%-a. (Ebből évente egy 20-25 milliót kaphatna a tulajdonos). /25 millió forint/

Mivel a terület elvileg a befektetőé, ezért a hazai meccsek után nem kell leadni a jutalékot a jegybevételekből, máris megnőtt a profit ezen a területen. Már csak a szekusokkal kell megegyezni, hogy ne vigyenek el még 25%-ot, s a 3600 forintos jegyekből 3000 forint a klubnál marad. (Korábban 1500-ból kb 5-600 forint maradt; a többi ÁFA). Azt ne gondolja senki, hogy az „angol szisztéma” nem jár együtt a jegyárak hiperinflációjával, a befektetett 8-10 milliárdot ki kell valahonnan termelni.
5000-es átlag nézőszámmal számolva mérkőzésenként 15 milliós nettó bevétellel lehet számolni, évente a kupamérkőzésekkel együtt majd’ negyedmilliárd állhat a házhoz. /250 millió forint, összesen 275 millió/

Újra lesz Fradi, s szinte garantált, hogy egy megerősödött Fradival már a magyar NB1 is jobban eladható, talán visszakerül a közvetítés az RTL-re. Ez szép bevétel-növekedést eredményez a IX. kerületi klubnak, bár a többi csapat nagyon nem élvezheti, hisz szinte biztosra vehető, hogy a 30 fordulóból 30 mérkőzést a Fradi kap. A jelenlegi helyzethez képest ez minimum 50 millió forintos növekedést jelenthet. /60 millió forint, összesen 335 millió/

A klubok bevételeinek a klasszikus elméletek szerint három ága van: mérkőzéshelyi bevételek, tévés díjak és merchandising. Előbbi kettő hagyományosan a bevétel legnagyobb részét jelenti, napjainkban azonban egyre inkább háttérbe szorul. (bár most a két spanyol óriásnál ill. az angoloknál nagyon elszálltak a közvetítési díjak, kétlem, hogy ezek az árak sokáig fenntarthatóak)

Ez az ág egy gyakorlatilag korlátlan bevételi forrást jelenthet az ügyes vállalkozónak. Várszegi Gábor elkezdte a Fradi sörrel, Fradi whiskey-vel, de ez egy idő után inkább lehúzás-szagú volt, mint sikeres termék. Nyugaton már szinte bármit lehet kapni a klub logójával ellátva, nálunk még gyerekcipőben jár a dolog.

A háromcsíkos sportszergyár marketing igazgatója egy konferencián elmondta, hogy nem éri meg Fradi mezt árulni, mert 10000 darab alatt drága legyártani, s azt 4-5 évig árulhatnák, mire sikerülne eladni. (Tudom, hogy más szponzorálja őket). Kreatív termékekkel még újabb szponzorokat is lehetne a csapat környékére csábítani. Évente ezen termékekből egy 50-60 millió forintot össze lehetne szedni, később esetleg még többet is. /60 millió, összesen 395 millió/

 Apropó szponzorok. A csapat jelenlegi reklámértéke körülbelül 50-60 millió forint, már ami a szponzorhelyeket jelenti, a pontos érték nem tudható. Korábban a magenta cég évi 200 millióval támogatta a csapatot, ha ismét jól menne nekik, éves szinten 250 millió forint reális lehetne. /250 millió, összesen 645 millió/

Játékosok értékesítése az első pár évben jelentős összeg nem lehet, hiszen a közeljövőben inkább csapatépítésnek kellene következnie, persze az angolok ebbe is beleszólhatnak. 2010-re, két év múlva, már elképzelhető lenne 1-2 játékos angliai értékesítése, de őket pótolni kellene, így ezen az ágon bevétellel nem számolok.

Már csak egy bevételi forrás maradt, az pedig a díjazás ill. nemzetközi szereplés. Egy magyar bajnoki cím 2010-ben kb. 50 millió forintot hozhat a konyhára, a sikertelen BL szereplés pedig további 50 milliót. /100 millió forint, összesen 745 millió/

Ezek tehát a bevételi források, a 745 millió forintos bevétel nagyjából fedezi a kiadásokat, a teljes befektetésből azonban ezen állás szerint nem sikerült semmit törleszteni.

Egy esetleges BL szereplés alaphangon másfél milliárdot hozhat a konyhára, mely nagy összeg, de a befektetés megtérüléséhez így is 6-7 BL szezonra lenne szükség.

Miért érheti meg ez mégis az angoloknak? Egyértelmű, hogy 40 millió eurót nem véletlenül áldoznának a klubra. Azt, hogy a felépítendő plázának és hotelnek a bevételéből működtessék a klubot, nehezen hiszem.

A klubnak csak egyetlen erénye marad, ha azt vesszük, hogy a tervezhető bevételek a költségek kitermelésére elegendőek: a játékosok. Magyarországon rengeteg a tehetséges játékos, akiknek kinevelése nem túl drága, de ha évente 2-3 játékost tovább lehet passzolni a Sheffield Unitednek, az kétszeresen is hasznot hozhat. Az egyik, hogy az angolok áron alul megerősítik saját csapatukat, ami mondjuk 2 gyenge-közepes Premier League játékos esetén majdnem egymilliárd forintba kerülne, ha nem többe. Ha öt-tíz év alatt csak 3 játékost tovább adnak valamelyik nagy klubnak, máris visszatermelték a teljes befektetést. És ez az igazán nagy üzlet.

63 komment

Címkék: érdekes adat szakértelem több mint foci jobb labdarúgásért alapítvány ftc focipolitika

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr43261039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geem5 2007.12.18. 15:14:00

nem akarok károgni, de itt annyi a ha... azt senki nem gondolja komolyan, hogy azért megvegyenek egy pesti telket, mer játékosokhoz akarnak occsón jutni majd talán egyszer...
megszűnt budán a skála is, pedig azt is sokan szerették, a fél város kedvence volt, most meg nincs, és mi történt?
ha vmi veszteséges és ésszerűtlen, csupán szeretetből nem fogja senki fenntartani, ez van, el kell fogadni, fradika nélkül is van és lesz is élet

Ramon Serrano 2007.12.18. 15:22:46

Erdekes cikk, de szerintem a vege leegyszerusites:

"Magyarországon rengeteg a tehetséges játékos, akiknek kinevelése nem túl drága"

Mast sem hallunk mar evek ota, mint hogy a magyar foci nagy hianyossaga az utanpotlaskepzes hianya: nemcsak a korulmenyekkel van a baj, hanem a futballozo gyerekek alacsony szamaval, akik kozul igy nem lehet valogatni.
A cikk viszont a tehetseges jatekosokat adottsagnak veszi, illetve szerinte a kineveles nem tul draga. A felsorolt osszegekhez kepest valoban nem biztos, hogy draga, de egy normalis kozpont kiepitese, edzokkel valo feltoltese (kulfoldrol, nem itthonrol) es nem utolsosorban eleg gyerek "elcsabitasa" (nem mas kluboktol, hanem mas szabadidos elfoglaltsagoktol) megiscsak penz- es idoigenyes folyamat. Egy olyan klasszis kinevelese, akit sulyos euromilliokert el lehet adni, meg hires nevelokluboknal sem a napi rutin resze.

Egy megoldas lehet, ha nem csak Magyarorszagrol valogatnak tehetsegeket, hanem a szomszedoktol is. De mi a valoszinusege annak, hogy a Fradi tud pl. olyan szerb gyereket talalni, akit a Zvezda nem vett eszre?

A gondolatmenet mindenkepp erdekes, de szerintem felelos uzletember nem keszit uzleti tervet jatekoseladasra. Ha megis, akkor legalabb pontosan illeszkedik a tobbi kulfoldi "nagybefekteto" soraba, akik futballunkban megfordultak.

Azt persze hozza kell tennem, hogy ha bejon neki, azzal a valogatott es a magyar foci is jol jar.

Crei 2007.12.18. 15:27:07

Másrészt meg kit érdekel a Fradi???

Olyan kis langyos -nyugis pisiszerű az NB1 amióta nincsenek itt. És ez jó. Magyarfoci. Igy egybe.

ApukadHUN 2007.12.18. 15:35:23

Egy hatlamas arcú csapattal szegényebb az NB1. Mert ugye ők a Fradi és nélkülük nincs is foci Magyarországon. Aztán nem lett rosszab a bajnokság. Még a sportbulvárújság is túlélte, hogy nincs Fradika.
Egyébként meg mindig viccesen gondolok a sok lelkes és igazi drukkerre, amikor kiabáltá kórusban: Várszegi takar...!
Most meg utánpótlást akarnak nevelni....

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2007.12.18. 15:40:44

"A másik, hogy a vásárlás után a befektetett összeget hitel formájában felveszi, ahogy azt a Glazer család csinálta a Manchester esetében, s ezzel halálra ítéli a csapatot."

En ezt nem ertem...Manchesterben halalra van itelve a foci? Mi a gazdasagi magyarazata ennek?

ymy

tb 2007.12.18. 15:45:59

elég nagy sztárokat kellene kinevelni, hogy 3 eladásából visszajöjjön a 10milliárdos befektetés, ha elfogadjuk, hogy az éves bevételek csak a működést fedezik, akkor 1 játékos árának 13000000 euronak kellene lenni
eléggé elnagyolt kalkuláció amúgy, ezzel nem nyernéd meg a pályázatot, bár a Fradinál ki tudja...

crouchy 2007.12.18. 15:59:31

Valaki mesélje el hogy jövőre milyen lesz a bl selejtező rendszer?

Coupe 2007.12.18. 16:26:53

Hagyjuk már ezt, a Fradinak vége van, ne hülyítsük magunkat, hogy van visszaút, mert jelentkezett egy angol meg egy lengyel (!) befektető. Kicsit körülnéz bármelyikük majd az Üllői úton, és már itt se lesznek. És nem azért, mert nem tetszik nekik a terület. Ugyan már...

trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2007.12.18. 16:49:23

Magyar foci - régóta nem nézem.
Ha a magyar fociban lenne pénz, akkor király, dárdai már rég vettek volna nb2-es csapatot. Lehet csak én gondolom így, de ők belelátnak minden oldalról. Úgy ahogy értenek is hozzá, vagy könnyebben megtalálnák a megfelelő edzőt stb.

jorgecosta 2007.12.18. 16:53:35

sztem kicsit elnagyolt az írás, de azért nem rossz...
én mondjuk nem nagyon értek a gazdasági részéhez, de miért nem kezdeményeznek valami csődeljárás szerűséget, szüntetik meg az ftc-t, hoznak létre után helyette egy ffc-t, ami jogilag már nem az, de amúgy meg ki a faszt érdekel ez, mert ez attól még a fradi lenne, aztán el van felejtve az egész história..
vagy a fiorentina hogy volt? mk dons?
értitek az ötletet, ugye? szóval aki érti, az mondja el h szerinte ennek mi akadálya..

hmikey 2007.12.18. 17:15:47

Én spec nem vagyok fradi drukker, igazából csak vigyorogtam, amikor már az nb II-ben sem ment szerencsétleneknek, viszont ez még nem azt jelenti, hogy feltétlen végük van. Ugyanakkor ez az egész fradi mizéria kicsit zavaró, mert nem ez az egyetlen magyar csapat, én a külföldiek helyében olyan csapatot vennék, ami megéri, nem amelyik a legjobban siránkozik.

darkopancsev 2007.12.18. 17:55:40

"Magyarországon rengeteg a tehetséges játékos"

Helyesen: Magyarországon igen kevés a tehetséges vagy akár nem tehetséges játékos, egy főre vetitve szerintem már a feroer szigetek is előttünk jár az igazolt játékosok számában. Szóval ezt hagyjuk. bárki veszi meg, egyetlen esélye a BL szereplés, dehát ehhez előbb ugyebár fel kellene jutni, aztán - bagatell - megnyerni a bajnokságot, mindezekhez először is játékosállomány kellene. Tehát ha türelmetlenebb tulaj jön, akkor ez inkább ingatlan speki lesz. (a Báró nem tanácsadójuk ?..)
MInt egykor volt fradi szurkoló (ez már rég elmúlt...), akinek Nyilasi poszter volt a falán és hitt még a Zsinka-Fischer-Dukon csatársorban is, azt kivánom, legyen halálra itélve a fradi úgy amennyire most a Manchester ....

ShanklyGates 2007.12.18. 18:02:24

A Manchester United valóban padlón van a Glazer-klán tulajdonszerzése óta, jóformán szinte csak vergôdnek, és nem is költöttek többet 60M fontnál többet csak a nyáron játékosokra.

Én voltam a barom, h egyáltalán beleolvastam az írásba a hihetetlenül ótvar, torz fejléc-kép után...

fradista 2007.12.18. 18:25:03

Felülbecsülted a költségeket 5 milliárddal, alulbecsülted a bevételeket, nem számoltál a területen létesülő egyéb üzletek bevételével.

A Manchester United meg most fogja története legnagyobb nyereségét bejelenteni.

De különben hajrá:)

habitang · www.nst.blog.hu 2007.12.18. 18:42:28

ShankyGates, fradista

A Manchester United éves nyereségének csak annyi köze van az egyenlegéhez, hogy tudja-e fizetni a részleteket vagy sem. A United mindenkinél nagyobb nyereségkényszerben van, és lesz még jó sokáig..

Az pedig, hogy valaki játékosokat vesz, lehet éppen annak a jele is, hogy bajban van, bár a Unitednél tényleg nincs ok pánikra. Egyelőre legalábbis..:) A Real Madrid például a szupersztárokba anno hitelből fektetett be akkor, amikor óriási adósságuk volt.. Kijöttek belőle, Távol-Keleti túrák, jegyeladás, marketing, egyebek.

Üdv!

A vendégszerző bitosan többet tud, mint én, a számokról ui. fogalmam sincs a Fradi esetében.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 18:46:39

Hello!

geem5: arról szól az a mondat, hogy ha valaki megveszi a telket, azt biztos, hogy külön fogja kezelni. Max köt egy szponzori szerződést és átutal valamennyit a fradinak is. Nem hiszem, hogy lenne olyan tulajdonos befektetői részen, aki bevállalná, hogy az épülő "Üllői úti plaza" bevételeit egy cégben kezeli a fradi veszteségeivel.

A hiteles mondat pedig arról szól, hogy az MU tulajdonosai megvették az MU-t, majd a vásárlás összegét hosszú távú hitelben felvették. Ha ezt a fradival megcsinálnák (azt a pár milliárdot hitelben felvennék), a fradi tönkre menne, hiszen 800 milliós költségvetéssel évi 3-400 milliót (kamatokkal együtt) nem lehetne visszafizetni. Arról nem volt szó, hogy az MU tönkre fog menni.

jorgecosta: most már elég nehéz licencet venni, kb azóta, amióta a Kispest és a Vasas is visszatért. Blasz IV-ből feljutni pedig jópár évbe beletelne, ami nagyon sok pénz.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 18:51:12

Ramon Serrano: kb. ez van benne a cikkben, legalábbis úgy érzem :) Hogy akármit csinálnak nem lehet reálisan nyereségessé tenni és a befektetést is kitermelni, max játékoseladásból. Sorra vettem a bevételeket és kiadásokat (a 800 millió úgy jön ki, hogy az NS-ben talán Kósa Lajos nyilatkozott róla, hogy kb ennyi a költségvetésük.)

Erre egyébként lehet építeni, lásd MTK klubmodell.

És a magyar tehetségeket egy Sheffield Unitednek még mindig sokkal olcsóbb kinevelnie pár év alatt, mint Angliában hasonló szintű játékosokat találni, kinevelni, s közben megtartani.
Még a Tottenhamtől is sikerült a Chelsea-nek 3 játékost elvinnie múlt nyáron, pedig nekik pénzük is van. Viszont ha közel hasonló játékosokat találnak itthon, senki sem veszi észre őket, szépen ki lehet nevelni őket.
És ha mondjuk 10 éves tervet nézel, évi 2-3 játékos eladásával mondjuk 3 év után, akkor lehet egy 20 játékossal számolni, aminek az átlagára már csak 2 millió euró, hogy az egész befektetést visszahozza.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 18:52:21

habitang és a többiek: a mondat három tagmondatból áll. az első a hitel felvétele, középre beszúrva, hogy az MU-nál ezt csinálták, s hogy ezzel a fradit csődbe raknák.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.18. 18:56:03

a környező egyéb üzletek, amelyek gyakorlatilag egy Fradi Újpestig tartanának...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 18:57:16

fradista: nem hiszem, hogy túl lett becsülve a költség, mert jókora korszerűsítés ráférne a fradira + egy utánpótlásbázis kiépítésére.

A plazák bevételét pedig soha sem fogják egy cégben kezelni a fradival.Tönkremegy a klub és úszik a befektetésük.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 19:02:43

BL változás 2008-tól vagy 2009től, hogy a kis európai bajnokságok első helyezettjei külön versenyeznek 5 fix helyért (minden olyan bajnokság, ahonnan csak 1 csapat indulhat a BL-ben.9

fradista 2007.12.18. 19:19:30

rhynn:

túl lett. 1.5 milliót akar a szerző(te?) fizetni a sportfóliónak a terület megváltására, amikor ezt a FTC-nek kell kifizetni(a klubnak, nem a Zrt-nek), és ez bele is van számolva a 2.5 milliárdba.(Amiből mind a klub, mind a ZRt nullszaldós lesz, összesen 1.8 milliárd a tartozás, ebből a futballcsapaté 600-700 millió).

Utánpótlásbázis egyelőre nem kell, ott van még a Népliget, ráadásul a nyári Rieb-Kisteleki paktum értelmében az MLSZ köteles építeni új műfüveseket.

A részleges kereskedelmi jogok(ami csak az étel-italfélékre és az elektromos és írott médiára vonatkozik) értékére egyszer Dámosi valóbanbemondott kétmilliárdot, de valós értéke 300-500 milliónál nem lehet több és a hírek szerint erről már egyeztettek a Fotexszel, könnyen lehet, hogy barterben megoldják.

Itt már 5 milliárd körül járunk.

McCabe elmondta, hogy ugyanúgy, ahogy ahogy Sheffieldben, itt is a kapcsolodó beruházások hasznából részesülni fog a csapat(éttermek, múzeum, bérleti díjak).

Az 5000-es nézőszám nagyon alábecsült, nagyjából a jelenlegi siralmas idényünkben is hoztuk, egy jól menő, botrányoktól mentes Fradinál 10-12000 néző minimum reális.

A TV-bevételek is magasabbak lesznek a sporttörvény szerint.

A játékoseladásokból is jelentős bevétel lesz, mint ahogy ez a futballklubok 95%-nál így is van. Jó áron eladni viszont csak körbefutatott portékát lehet, tehát ahhoz, hogy sokért lehessen eladni a játékosokat, a csapatnak jól kell szerepelni nemzetközi porondon is. Ráadásul míg egy angol klub csak a környékről viheti az akadémiájára a játékosokat, a Fradinak itt az egész Kárpát-medence.

A merchandising bevételek is alábecsültek középtávon.

fradista 2007.12.18. 19:26:09

habitang:

egyáltalán nem, a július végén lezárt üzleti évben 60 millió font nettó profitot könyvelnek el.(Nem, ebbe a játékoseladás-vétel nem számít bele, azok vagyontárgyak. Viszont) a adósságtörlesztés benne van. A bevétel 200 millió font.

Ha nem mai lett volna a hír, akkor azt mondanám, hogy nem gond, de így...

fradista 2007.12.18. 19:33:16

Az elején a másfél millió az másfél milliárd.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 19:33:26

Fradi: NS múltkor részletezte valamelyik cikkében, hogy fel kell újítani a stadiont, meg kell venni a területeket azt a 8+2 hektárt és meg kell váltani másfél milliárdért a sportfoliotól a stadion használati jogát. Ez azért kell, mert jelenleg olyan szerződése van a fradinak, hogy a jegybevétel 25%ért bérli a stadiont.

Utánpótlásbázis van, amire ráférne egy felújítás, plusz az évek során már szépen lelopták az ificsapatot az aggódó szurkolók.

És egy utánpótlás építése nem úgy néz ki, hogy van egy műfüves pálya, amit az MLSZ épít. Kell megfigyelői hálózat, edzőket fel kell venni, kiszolgáló épületek kellenek, nem árt egy jó busz, stb.

Valós érték és eladási ár között van bőven különbség. A fradi brand bőven 2 milliárd felett lehet, ha egyszer megerősödik, s Várszegi eddig se adta el, pedig már próbálkoztak. MEglátja, hogy itt egy angol fejőstehén, akkor majd pont jótékonykodni fog. A 3-500 milliós barterezés azt jelenti majd ,hogy 10-20-30% royalty-t megtart, ami már középtávon is szép pénz. Ha jól emlékszem csak fradi sörből százmilliót lehetett szerezni évente, egy ilyen jog értéke könyv szerint legalább egy milliárd.
A royalty pedig nem azonnal jelentkezik, de hosszú távon bevételkiesést jelent, tehát mégis csak költségként lehet számolni.

60 milliós tévédíj azért egész magas kalkuláció. Jelenleg valahol 16-18 millió egy jobb csapat jussa. Ha az RTL mondjuk évi fél milliárdot adna, azért abból nem lenne 300 millió a fradié...

3000-3500 forintos jegyárnál egy 5000-es átlag azért jó kalkuláció. 1500-as jegynél 12000-essel számolhattam volna, de szerintem jegyemelés várható (azt az 5-10 milliárdot ki kell termelni), s az kb. ugyanakkora bevétel.

Ha pedig a Sheffield United átveszi a játékosokat, nem lesz olyan nagy az a bevétel. Lsd. Németh, Simon, Gulácsi, össz értékük bőven 1 milliárd forint lenne, de ingyen mentek...

Merchandising: amikor az említett sportszergyár marketingese mondta, hogy évi párszáz darabot tudnak csak eladni mert az emberek még mindig a BL mezeket hordják (asszem 95 volt az...), nem vesznek újat. Rengeteg a hamisítvány is. 60 milliós nettó profit az évi 3-600 milliós merchandising forgalmat tartalmaz. Annál többet azért ne várjunk...

ApukadHUN 2007.12.18. 19:35:22

Ne vicceljetek már!
Mennyiben különbözik a "Külföldi befektető" pénze a Várszegiétől?
Nem csak arra kell, hogy most kifizessen mindent, aztán meg menjen a fenébe?
Hogyan akarnak bajnokságot nyerni (BL-be jutni), ha rövid- és hosszútávon a tinikorú MTK-val sem tudják tartani a lépést?
Aztán mekkora az üzleti értéke egy olyan területnek, amitől nem messze egy bevásárlóközpont enyhén szólva szarul megy. Pedig ott még nincs is évente egy-két nagyobb szurkolói "ölelkezés"?
Mekkora az értéke a Fradi mai felnőtt és utánpótlás gárdáinak? (MTK-hoz, Debrecenhez, Újpesthez képest)
Másrészt ki lenne az a sportvezető, aki megvalósítaná a terveket? Szeiler, Furulyás, Dámossy?

kelta 2007.12.18. 19:36:02

darkopancsev
rengeteg olyan tehetséges játékos van-volt nálunk, aki nem lett rendesen felkészitve pl.:gera, lisztes,szabics stb.

Ramon Serrano 2007.12.18. 19:40:12

rhynn:
Pont nem az van a cikkben amit en irtam, mert a konkluzio az, hogy az erheti meg a befektetonek, ha jatekosokat nevel es elad. En viszont pont ezt illettem kritikaval, mivel szerintem ebben nincs perspektiva, marmint hogy egy ekkora befektetes csak jatekosok eladasabol megteruljon.

Az MTK pelda jogos, de ok jelenleg monopolhelyzetben vannak: konnyen adnak jatekosokat, hiszen az egesz orszagbol gyujtik a fiatalokat. A Fradi mar nem tud ekkorabol meriteni.

Huha, 20 db, 2 millio euro atlagaru jatekos kitermelese azert meresz gondolat...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 19:43:26

Ramon Serrano: majd nézd meg 1-2 év múlva, hogy Németh mennyiért megy tovább a Liverpoolból.

Az elméletem szerint a Sheffield majd minden tehetséget átvesz, játszat velük 1-2 meccset és szépen eladja őket, a Fradi csak minimális pénzt fog kapni belőle.

Ha a fradi értekesíti ugyanazt a játékost, mint a SHU, akkor jóval kevesebbet ér.

crouchy 2007.12.18. 19:49:21

köszi! úgy se jutunk be de mind1
:D

Ramon Serrano 2007.12.18. 19:59:06

rhynn: bar mar latnam! Hidd el, en orulnek a legjobban ha mindez bekovetkezne, de ennyi minosegi jatekost osszeszedni abbol az orszagbol, aminek a valogatottja 20 eve semmilyen vilagversenyen nem volt kinn?
Egyebkent az a tapasztalat, hogy a kelet-europai jatekosok arat a jo valogatott szereples dobja meg igazan.
Raadasul most latom, hogy a SHU masodosztalyu! Azert ahhoz, hogy a PL-be feljussanak es meg is ragadjanak, oriasi toke kell, vajon van ennek a pacaknak tovabbi 40-50 millio euroja, hogy megtegye?

fradista 2007.12.18. 19:59:30

Könyörgöm!

(Ad 0: NS alapján ne tájékozódj)
Ad 1: 6+2 hektár
Ad 2: fizetni 800 milliót kell a részvényekérta Fradinak, 1.5 milliárdot a használati jogok megváltásáért a Fradinak kell, annak van 9 évre használati joga... ha nem hiszed, lapozd át a KVI pályázati felhívását ( www.ftc.hu/popup_news.php?nid=21037&action=main&sact=news ), ezenfelül fog 3.4 milliárd+áfa bizonyos százalékát kapni az állam(hogy ez mennyire nem jár nekik, az egy másik történet.

Ad 3: Az ilyen sületlenségekkel, minthogy "az évek során már szépen lelopták az ificsapatot az aggódó szurkolók." nem nagyon lehet mit kezdeni.

Ad 4: Egy megfigyelőhálozat, edzők és egy busz sehol a világon nem tesz ki egymilliárdot. Az éves teljes költségvetés kb 1milliárd lesz, abból ez röhögve lesz fizetve.

Ad 5: a sporttörvényben benne van, hogy arányosan kell a pénzt elosztani. Nem bonyolult ez. Ezért perelt volna a Fradi 300 millióra, ha nem basszák el Tepszicsék, meg is nyerte volna a Fradi.

Ad 6: De igenis, kevés. Most gondolj bele, ha megemelik az árat, de ugyanannyi lesz a bevétel, az nekik miért jó? 10-12000 néző egy nb1-et magabiztosan verő Fradit, amibe mindenféle válogatottak szaladgálnak, simán vevő lesz.

Ad 7: Soha nem lehetett szerezni százmilkát a sörökkel, ez csak egy mese volt. Barterezni meg majd bérelni való területet fognak, gondolom.

Ad 8: Most az téged ne zavarjon, hogy nem ingyen mentek el az MTK-sok, ez csak egy legenda. De nem csak a Sheffieldnek fog játékost nevelni(ők pl. EU-n kivüli játékosokat tekintve nem igazán felvevőképesek). És a Sheffieldnek eladott játékosok sem mennek annyira áron alul majd.

Ad9: az, hogy Császár Attila mit mond, meg mi a valóság, az két dolog. Ő ezt a kilencvenes évek végén mondta, amikor a kereslet is kisebb volt, és a Fradi is szar helyzetben volt. Ma már többen képesek venni cuccokat, csak épp nem lehet kapni, amit meg lehet, abból pedig egy fillér nem megy egyelőre a Fradinak, az Kruj Iván biznisze. De egy BL-csoportkörös, bajnok, esetleg Uefa-kupa tavaszt megérő Fradiban sokkal több a pénz. Ráadásul a merchandising nagyon nem csak mezekből áll.

Szóval össze kéne szednie magát, uram.

ShanklyGates 2007.12.18. 20:00:47

Ha jól értem az okfejtést, a Glazer-ek azonosak a volt panelszomszéd Glázerékkel... azok is akkor vettek hitelbôl plazmatévét, amikor egy vasuk se volt.
Azonnal Liverpoolba is egy ilyen válságot!

fradista 2007.12.18. 20:02:18

Liverpoolra is felvesznek majd kölcsönt, abból lesz(vagy nem lesz) stadion.

ShanklyGates 2007.12.18. 20:02:33

De többet aztán nem is kommentelnék cikkhez, amit el sem olvastam : )

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 20:16:57

ad3: talán nem igaz, hoyg jószándékú fradi közeli emberek hangzatos szavakkal szépen az utánpótlást leválasztották a fradiból, magánosították azt?

"A példában szereplő 8-10 milliárd az nem a tender ára, hanem a Fradi megvétele és feltőkésítése (2.5 milliárd), a stadion bérleti jogának megváltása (1.5 milliárd forint) új stadion építése (2 milliárd), csapatépítés (1 milliárd), a merchandising jogok visszavásárlása (2.0 milliárd), kiszolgáló létesítmények, pl. edzőpálya építése. (1 milliárd)."

Ad 2: fizetni 800 milliót kell a részvényekérta Fradinak, 1.5 milliárdot a használati jogok megváltásáért a Fradinak kell, annak van 9 évre használati joga...
+ kifizetik az 1.8 milliárdos tartozást, máris 4 milliárdnál tartunk, én pedig szintén 4-et hoztam ki, teljesen ugyanilyen lebontásban, csak kettőt össezeadtam.

Stadion felépítése 1.2 milliárd minimum, 2 az már egy reális csinosítás lenne. 1 milliárdból lehet fedett edzőpályát építeni, megfigyelő rendszert, stb. Nem kizárólagosan azt a kettő dolgot írtam.

De te úgyse akarsz megérteni, elfogult vagy, valaki bántja a szent fradidat, nincs értelme válaszolgatni.

NS-ben vannak pl. interjúk, amik azért megbízhatóak. Más hivatalos forrás meg nincs.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 20:17:32

Shankly: olvasd el :D
MU-s dolgot valaki félreolvasta, és kihozta,hogy csődbe akarja rakni a cikk szerzője :D

fradista 2007.12.18. 20:40:30

ad3: nem: Lipcseiék átvették az üzemeltetést, de már vissza is került a Zrt-hez.

ad2: nagyon pontatlanok a számok, ha már belinkeltem, olvasd már el azt a nyavalyás kiírást.
A Fradi, az egyesület kap 2.5 milliárdot, 0.8-at a részvényekért, 1.5 milliárdot a használati jogokért. Ebből lesz kifizetve az 1.8 milliárdnyi adósság.

a stadiont még nem lehet tudni mennyibe fog kerülni, ez csak egy minimum, lehet úgy döntenek majd, hogy elforgatják, vagy egy teljesen új stadion épül. De ezt nem sima költségként kell elszámolni, ugye a stadion egy asset, a csapat értékét nőveli.

Ugyanez vonatkozna egy esetleges fedett edzőpályára, de az halál felesleges, ott a nagyon fasza Népliget. Megfigyelőrendszer(stb.) meg nem számottevő összeg.

Én valóban elfogult vagyok, de sokkal több információval rendelkezem az ügyről mint te, vagy akár az NS. (Ez nem nehéz) Ahol még az interjúkat sem ajánlom, hogy elhidd.

Na én ajánlom magam, ha valami óhajod van, keresd a Fradi-topikot itt az Indexen, ott megtalálsz, és/vagy olvasd az FTC Pártolói Egyesület honlapját (www.ftcpe.hu)

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 20:53:24

Lehet, hogy fradiból képben vagy, de nem biztos,hogy futballgazdaságból is több információval jelentkezel.

Ha 800 milláért megveszik az egyesületet majd 1.5 milliárdért a használati jogok kibérlik a csapattól, akkor a sportfolio felé lévő kötelezettségek hogyan lesznek kifizetve? Használati díj.

Ha a stadion assetként megjelenik, az még rendben is lenne, de attól még az nem 100%-ban növeli az értéket, mert pl. kell áfát fizetni, stb.

A kiírásról az 1.2 mrd HUF + Áfa azért már majdnem másfél milliárd. és kiadás, akkor is, ha assetként megjelenik a könyvelésben. Értéket növel, de ki kell fizetni...

Egyébként meg, most hogy 6 vagy 8 milliárd forint, abból semmit nem változtat, hogy azt valahogy ki is kell termelni, ami szinte lehetetlen.

fradista 2007.12.18. 21:14:37

Könyörgöm, tés úr!

Milyen sportfoliós kötelezettségről beszélsz? Ilyen nem létezik. A használati díj a jegybevétel 25%-a volt, ezt automatikusan le is vették, így amikor a stadion átkerül a sportfoliótól a Scarboroughhoz, nem kell értelemszerűen többet fizetni nekik.

Ki kell fizetni a stadiont, de ki mondott mást? Attól az még nem a vételár része. A fa sem.

Mielőtt a futballgazdaságról értekezel, előbb a gazdasággal legyél tisztában.

Az egész egy 30 millió euros beruházás lesz, ami simán visszahozza majd ezt a pénzt. McCabe nem hülye, és nem is tapasztalatlan. Ugyanezt megcsinálta a Sheffieldnél, csak ott rosszabb feltételekről indult, arányosan

Jesus.

fradista 2007.12.18. 21:18:08

Most kiemelem a pályázatból, mit kell vállalnia McCabenek, úgy fest képtelen vagy elolvasni azt.

Az államnak:
Limit ár(nettó) : 3.470.600.000,-Ft azaz Hárommilliárd négyszázhetvenmillió-hatszázezer forint + 694.120.000,-Ft, azaz Hatszázkilencvennégymillió egyszázhúszezer forint ÁFA,

mindösszesen bruttó: 4.164.720.000,-Ft azaz négymilliárd egyszázhatvan-négymillió hétszázhúszezer forint

A Fradinak:

A pályázónak az ajánlata érvényességi feltételeként az ingatlan vételárán felül nyilatkoznia kell arra vonatkozóan, hogy

1. vállalja, hogy a meglévõ stadiont – az adásvételi szerzõdés megkötésétõl számított 2 éven belül felújítja legalább 1,2 milliárd Ft + ÁFA azaz egymilliárd kétszázmillió forint + ÁFA bekerülési értéken, amelynek meg kell felelnie a FIFA, illetve az UEFA minimális elõírásainak. A pályázó vállalja, hogy ezen kötelezettség biztosítására az adásvételi szerzõdés megkötésének napján a bekerülési értéknek megfelelõ összegre feltétel nélküli, visszavonhatatlan bank garanciát, vagy feltétel nélküli hitelígérvényt nyújt be.

2. vállalja, hogy a Ferencvárosi Torna Club (továbbiakban: FTC) tulajdonában lévõ FTC Labdarúgó Zrt. részvényeket (19.997 db, egyenként 1000,-Ft azaz ezer névértékû, összesen: 19.997.000,-Ft azaz tizenkilencmillió kilencszázkilencvenhét forint névértékû részvénycsomag) összesen legalább 800.000.000,-Ft vételár ellenében és a FTC-vel kötendõ megállapodásban rögzítettek szerint megvásárolja. A részvénycsomag vételárát ténylegesen meg kell fizetni, beszámítással vagy bármilyen más fizetési megállapodással nem teljesíthetõ. Tudomásul veszi, hogy az FTC a részvénycsomag adás-vételi szerzõdésében az e jogcímen fennálló követelését engedményezi az FTC Labdarúgó Zrt. köztartozásai és más állami szereplõkkel, illetõleg hitelintézetekkel szemben fennálló tartozásai jogosultjaira. Továbbá tudomásul veszi, hogy az engedményezési megállapodás megkötése a Kiíróval kötendõ adásvételi szerzõdés hatályba lépésének feltétele.

3. vállalja, hogy az FTC létesítményhasználati jog megváltására megállapodást köt az FTC-vel, amely ellenértékeként legalább 1.500.000.000,-Ft + ÁFA összeget ténylegesen megfizet az FTC részére, amely beszámítással vagy bármilyen más fizetési megállapodással nem teljesíthetõ. Tudomásul veszi, hogy az FTC a használati jog megváltására vonatkozó megállapodásban az e jogcímen fennálló követelését engedményezi köztartozásai és más állami szereplõkkel, illetõleg hitelintézetekkel szemben fennálló tartozásai jogosultjaira. Továbbá tudomásul veszi, hogy az engedményezési megállapodás megkötése a Kiíróval kötendõ adásvételi szerzõdés hatályba lépésének feltétele.

4. vállalja, hogy az FTC-vel külön szerzõdésben állapodik meg arról, hogy a szerzõdés megkötésétõl számított 25 éves határozott idõtartamra biztosítja az FTC számára a stadion használatának lehetõségét, valamint az FTC ügyvezetése (max. 20 fõ) és szakosztályai (10 szakosztály, szakosztályonként 1 fõ) számára szüksége, legalább „C” minõsítésû kategóriájú irodákat. A használati jog ellenértéke az FTC a szakosztályai által a stadionban rendezett sportlétesítmények nettó jegy-árbevételének 25%-a. Továbbá tudomásul veszi, hogy fenti megállapodás megkötésének megléte a Kiíróval kötendõ adásvételi szerzõdés hatályba lépésének feltétele.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 21:28:43

csak egy idézet: "A példában szereplő 8-10 milliárd az nem a tender ára, hanem a Fradi megvétele és feltőkésítése"

De tényleg parttalan a vita. A gazdasággal úgy érzem tisztában vagyok. Nem én mondtam, hogy egy stadionfejlesztés asset-et növel ezért nem kerül pénzbe. Annak egy része növeli egyébként az eszközértéket, de számvitelórát nem nekem kell tartanom.

Ember, a Sheffield unitednek hetente kb 20.000 ember szurkol 30 eurós jegyárakon. Ott vissza lehetett hozni a 30 milliós beruházást. A másodosztyálban egy középhelyezésért is kb 160 millió forint a tévés díj, mercandising költés százezer eurókban mérhető.Sokkal rosszabb helyzetben volt, mi?

De ami kiderült az eddigi válaszaidból:
NS hazudik
én sületlenségeket beszélek, hazudok
multinacionális vállalat sikeres vezetője hazudik
Tepszicsék becseréltek egy 8-10 évvel később 50%-kal megnyerhető 300 milliót (amiből 50 milla elment volna ügyvédi díjra) egy egy éven belül megkapható 100 milliós befektetésre. Jelenértéken jobban jártak, de persze hazudtak, rosszat tettek.Ezt persze nagyon sok jogász ésszerűnek tartotta - megelőlegezem neked- ők is hazudtak
Kisteleki hazudik, rosszat akar a fradinak. (tévés díjak ügyében pl.)
Teneked mindenben igazad van. Most, hogy belegondolok tényleg.

Kihagytam a számításból fontos dolgokat:
- évi 15-20 milliót a stadion folyamatos re-rekonstrukciójára (ergo kiégetett székek visszahelyezése), rendőri költségekre, törzsszurkolók számára kifizetett juttatások (hogy ne tüntessenek állandóan), más csapatoknak fizetett kártérítés a szétvert stadionokért cserébe, UEFA, MLSZ büntetések, amit a szerinted átlagban 12000 szurkoló (egy kupameccses szerdai 3000 fős meccshez máris egy 21.000-es teltház kell, hogy meglegyen az átlag) balhéi okoznak, nyugtatók, orvosi kezelés a tulajdonosnak, hisz miután fizetett, gyorsan megtanul pár kifejezést magyarul, pl. McCabe takarodj...

A lehetőség megvan, írj jobb cikket.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 21:29:43

Ha értenél a gazdasághoz, nem gondolnád komolyan,hogy reálisan a plazák bevételeiből fogják eltartani a fradit...kapnak szponzori pénzt, de külön cég lesz, s ahogy valami balhé van, kiderül, hogy nem is olyan erős a kapcsolat.

fradista 2007.12.18. 21:37:36

Ha lehozzátok, én megírom. Ez a szakmám.

Az összevissza butaságokhoz, amit itt ebben a két utolsó hsz-ben összehoztál, nem fűznék kommentárt, érződik, hogy dühből írtad

(Egy részükhöz mégis: Sheffieldben az éves költségvetés 45 millió font. Ezért írtam azt, hogy arányosan. Meg sehol nem mondtam, hogy a stadion mert asset, nem kerül pénzbe, azt írtam, az nem a vételár része. Ingyen stadionról csal a pool drukkerek ábrándoznak.
Császár Attila azután mondta azt, amit, miután ki lettek paterolva az Üllőiről a cégével együtt. Kisteleki hazudik, és rosszat akar a Fradinak, Helmeczivel együtt, Ha figyelted a liszencügyet, ez nem is lehet kérdéses.)

geem5 2007.12.18. 21:39:06

tüntetést szervezek a post vagy a hozzászólások beszüntetéséért, akivel velem van, az álljon fel
köszönöm :)

fradista 2007.12.18. 21:40:29

nem kell olvasni. (a cikket tényleg felesleges:))

Totatta 2007.12.18. 21:55:45

Na most egy kérdés vajon ki ért jobban az üzleti/gazdasági dolgokhoz. A cikk írója, néhány aktív hozzászóló aki váltig állítja (reméli), hogy képtelenség kivitelezni azt amit a britek felvázoltak, szal ezek a vészmadarak akik valszeg hitelt vesznek fel hogy megvehessék álmaik használt autóját, vagy McCabe, akinek az a 10 milliárd forint kb annyi mint Nektek akiknek esetleg van 1 millátok 50.000 forint... Én McCabe-re szavazok, de okoskodjatok tovább, mert biztos igazatok van McCabe elverni jön ide a pénzét, úgy hogy nem tudja mit csinál...

A cikkhez bár nem akartam hozzáfűzni semmit, mert első felindulásból szerintem méltatlan volt rá, mégis megteszem, végül is jó sokat írt, megérdemli. Nem a tartalma miatt, csakis a mennyiség miatt: Máskor időt és energiát spórolsz meg ha félinformációkra alapozva meg ilyen "nehezen hiszem" logikai kapcsolatokkal nem építesz fel ekkora baromságokat. A sok-sok szám jól mutat de semmit sem mond ha nélkülözi a valóságot... Aztán majd pár nap múlva nézd meg hány hozzászólás érkezik erre a cikkre és mennyi az eddigiekre és elgondolkozhatsz miért is kecsegtető a Ferencváros, mint befektetés. Nem bántásból mondom, de még így vergődve a másodosztályban is jobb reklámfelület, mint szegény Fehérvár az első osztályban. Vajon hány hozzászólás lett volna ha az ő helyzetüket fejtegette volna a cikk? Vajon miért nem arról írtál...

fradista 2007.12.18. 21:59:50

Hát igen: McCabe egymilliárd dollár körüli vagyona magáért beszél. Ráadásul a felesége még gazdagabb.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.18. 22:14:07

Azt, hogy a fradi milyen jó reklámfelület, s az emberek mennyit hajlandóak áldozni érte, azért lehet látni.
Ha valaki pár milliárdot áldoz rá, nyilván szeretné kb 10 éven belül vissza is kapni legalább a befektetését jelenértéken.

Elméletben sok minden létezik, pl. 12000 átlagnéző is, reméljük, hogy összejön, kell a magyar focinak a fradi.

Bár félek, hogy McCabe milliárdos úr se fogja megváltani a világot. és én se veszek használt kocsit, főleg nem hitelből.

Én biztos, hogy szinte minden BL/UEFA meccsen kinn leszek,hogy ennyivel is segítsem a magyar futballt, rá van szorulva. Mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti, s talán az sem véletlen, hogy a fradi vs. összes magyar klub/szurkoló/vezető ellentét minden létező szinten fennáll. Csak a fradisták nem tehetnek róla a saját véleméynük szerint.

Részemről a téma lezárva.

ApukadHUN 2007.12.18. 22:18:14

S biztos, hogy jön McCabe? Talán tudja, hogy ez volt a sokadik tender, eddig nem nagyon volt jelentkező sem. Valszeg ennek oka lehet.
Persze majd jön és meglátja a Fradi szívet és beleszeret. Kb fél év múlva azt fogják kiabálni a lelátón, hogy mocskos tolvaj külföldi .Takarodj!
Persze nem biztos, mert a Fradi majd bajnok lesz, ha lesz sok pénz (és a Nyíregyháza nem indul). A szurkolók meg mindenki megígéri, hogy ők lesznek a legkirályabb jófej csávók a környéken. Nyilasi Tibi bácsi boldog lesz, Albet Flóri Bácsi boldog lesz. Aztán páran rájönnek, hogy rájuk nincs szüksége a külföldi ownernek, így elkezdik uszítani a játékosokat, akiket még egyértelműen Lipcsei fog BL-be vezetni 2012-ben again. Addigra persze előkerül Tököli és Lisztes Kriszti is, mert valahogy le kell nyomni a 15 év átlagéletkorú MTK-t.
Emberek valaki mondja el mi történik itt, ha jön McCabe! Honnan lesz bajnokcsapat, miután a valamirevaló utánpótlás játékosok 90%-a az MTK-ban van és nem a Fradiban akarnak játszani, ha nagyok lesznek, hanem a "zinterbe", meg a Liverpoolba.
Persze McCabe egyértelműen jobban ismeri, szereti a magyar focit, mint Várszegi és biztos szarabb üzletember is nála. Persze itt megjegyezném, hogy melyik mecénás adott el több játékost a Liverpoolnak? McCabe vagy Várszegi?
Tudom majd a Fradi megmutatja, mert a Fradi jó, a Fradi szép és különben is a Fradi szív... Ami miatt karácsonyra jó sok Fradi téglát (vagy mi volt az már) vettek az emberek... Persze az is csak kamu volt, mert az igazi szurkolók megvették, csak mindenki eltitkolta jól...
Ez egy kibaszott vicc és főleg álmokról szól, s nem realitásokról...
Majd jön a bili megint.

fradista 2007.12.18. 22:22:31

A Fradi a legismertebb brand a magyar lakta területeken, a futball iránt érdeklödők 40%-a fradistának vallja magát. És nem 'fradi'.

Na, akkor lehozzátok az 'ellencikket'?

Apukádhun: nagyon úgy fest, hogy jön.

ApukadHUN 2007.12.18. 22:37:53

Bocsi! Fradi!
Magyarországon a lakosság nagy része vallásosnak vallja magát. Vasárnap azért annyira nincsenek zsúfolva a templomok.
Szóval lehet, hogy sok a fradista, de hogy ők mennyire erős kapcsolatot ápolnak a klubbal és mennyi hajlandóságot mutatnak arra, hogy áldozzanak ezért, az egy teljesen más kérdés: ha 10 forinttal drágább a Fradi sör, mint a nem Fradi sör és minden más szempontból egyformák, akkor a lakosság 40%-a fogja megvenni a Fradit.
Azt továbbra sem látom, hogy miként képzeli a Fradi, hogy 5 év múlva bajnok lesz. Ahhoz meg kéne venni az MTK-t is. Mi van, ha Várszegi dacból úgy dönt, hogy akkor most csinál egy-két komoly szezont az MTK-val?
Vagy McCabe lesz az edző meg a balbekk is?

Ramon Serrano 2007.12.18. 22:44:40

En nem latok racionalis ervet amellett, mikent lehet megtermelni a vetelarat belathato idon belul, tervezheto modon, akar 10 milliard a vetelar, akar 5.
Siman el tudom kepzelni, hogy ugy jarunk, mint az arenanal: ott is kompenzalnia kellett az allamnak a kiesett bevetelt sot, aztan meg is vasarolta a franciaktol ha jol emlekszem. Nem lennek meglepve, ha majd itt is lenne egy ilyen alku, mert a fradi "kozugy", muhaha! Es akkor megint az en adoforintjaimbol finanszirozzak oket...

fradista 2007.12.18. 23:00:52

Ramon Serrano:

Nem csak a Fradit veszi meg McCabe, hanem vele egy 8 hektáros területet(a stadion 3 hektár). Azon pláza, irodák, éttermek, esetleg lakópark épül(nek). Ezeknek a hasznából fogja kompenzálni az első évek vitathatatlan veszteségét.

Ha a pályázat eredményes lesz, onnantól semmi kötödése nem lesz az államhoz a Fradinak, addig ügye annyi, hogy - elvileg- állami telken áll a Fradi-pálya.

ApukádHUN:

nem 5 év múlva, hanem jövőre lesz bajnok a Fradi. A Chengdu Blades, ami McCabe kinai -akkor másodosztály végén szereplő- klubja, a megvásárlása utáni egy évben 9 millió dollárt költött játékosokra.

Az egy kisebb projekt.

Totatta 2007.12.18. 23:17:55

Fradista! Felesleges... szélmalomharc, az idő mindent elrendez, minden kiderül kinek lesz igaza.

Az minden esetre nekem bíztató jel hogy a SU produkálja a legnagyobb átlagnézőszámot a másodosztályban úgy, hogy totál szarul szerepelnek és most bővítik a stadionjukat. Az is bíztató hogy több tucat brit mérnök jött vizsgálni a föld statikai szerkezetét a múlt héten és sorolhatnánk. Az hogy 5 éven belül hogy lesz ebből bevétel meg eredmény, vagy jövőre, hát nekem ha emlékeim nem csalnak McCabe 6 évet emlegetett mire egy ekkora átalakítást véghez tudnak vinni. Magyar szinten bajnokesélyességhez elég ha van pénze a klubnak lásd Honvéd...

fradista 2007.12.18. 23:22:08

A hat év az "önjáróságra" vonatkozik.

Totatta 2007.12.18. 23:30:44

Igen hogy saját talpán megálljon a Ferencváros, mint vállalkozás és vissza is hozzon pénzt ne csak vigyen... Szerintem nem lenne ennyi pénze McCabnek ha nem hosszú távban gondolkozna. Ez a rövidlátás tipikusan magyar betegség. A közembertől a politikusainkig mind-mind fertőzöttek ezzel a kórral...

pitbaccardi 2007.12.19. 09:41:45

jó helyen van a fradi ott ahol most van.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2007.12.19. 10:00:07

Szerintem igenis sok a tehetséges játékos magyarországon és erre üzletet is lehetne építeni. Reménykedem, hogy valaki végre felemeli a Fradit... de ha már itt tartunk a DVTK-ban legalább ennyi potenciál lenne. Hiába nem a vízfejű Budapest területén van, ott tényleg a futball a hivatalos vallás, rengeteg tehetséges fiatallal.

Egyébként jót röhögtem a Mastercardos címen :D keserűen, de mintha igaz lenne....

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2007.12.20. 16:53:08

Na a lengyel pályázó időközben visszalépett. (na jó, nem így hívják, hiszen akkor buknának 400 milkát, helyette egy értékelhetetlen, mégis szabályos, jól hangzó pályázatot adnak be.)

Eladó a sarki fűszeres, megvenném tehát a zöldségest. vagy mi.

Kicsit túl is lettek tervezve a bevételek. Domonyi László (MTK) szerint tartoznak nekik tévés pénzzel, ezzel azzal, meg a 2007-es második helyért járó prémiummal, (...) összsen 15 millió forinttal. Ezzel számolva egy bajnoki cím nem érhet többet 25 milliónál.
az egész magyar foci éves bevétele (tévés díjak + névszponzorság) 320 millió környékén mozognak, amiből jó esetben is kb 200 kerül kiosztásra. Ebből 60 millió erős túlzás lenne még a bajnoknak is, akárhogyan is perel. Nem hogy 300.

ApukadHUN 2007.12.20. 16:59:54

De ha a Fradi játszik a bajnokságban, akkor az összbevétel minimum az ötszöröse ennek. Minimum!
S akkor a bajnoknak is jut 5-ször annyi pénz.

rexter 2007.12.21. 23:10:16

Fradi utanpotlasarol csak annyit, hogy nezzetek meg az U18tol lefele U13 ig a tablazatokat, NSben benne szokott lenni, adjatok ossze az FTC helyezeseit, kaptok egy x szamot, mondjuk 7. Nem fogtok meg egy csapatot talalni akinel ennel kisebb szamot kaptok. Rovidebben: A Fradinak van a legjobb utanpotlas nevelese meg mindig...A Nepligetis komplexum meg meg mindig kurvajo, menjetek el egyszer oda ne vagtaba irjatok baromsagokat. Legalabb 8-10 palya, oltozok. Persze fel lehetne ujitani az oltozo epuletet, minden jot lehetne, de minden magyar szuperklub terden allva oboazna ha ijen utanpotlaskomplexuma lenne. Ja vagy lehet menni Agardra az biztos fasza... Hajra Fradi mindorokke!!!!!!!!!!!!!!

fradista 2007.12.29. 06:43:39

rhynn,

hát igen, megent nem neked lett igazad. Éljenek az amatőrök:)
süti beállítások módosítása