Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bajnokok Ligája - Benitez kövér és még mindig énekel

2007.12.12. 03:07 heinrich

Választ kaptunk az amúgy is inkább költőinek szánt kérdésekre - a bab még mindig nem hús, a lyuk továbbra sem sajt. Ha nem is kimondott Fosbury floppal, de a jó öreg hasmánt technikát bevetve csak átvitte a BL lécet a Liverpool, nem kell irulva-pirulva fogadni a Londonból érkező oltásokat. Valenciába már elpostáztuk a tizenegy papírkutya képével illusztrált értékelésünket, Madridba egy no, ezzel is megvónánk hátbaveregetés jutott, meleg kézfogás és talán legközelebb komment érkezik majd Németországba.

Az elsőkből lesznek az utolsók munkacímet viselő két felvonásos dráma második kilencven percét a Vélodrome-ban láthattuk (az elsőt Ukrajnában), de ez senkinek sem lehet igazi meglepetés. A Marseillenek nincs nemzetközileg is jegyzett játékosa, Cissé már valószínűleg sosem fogja befutni azt a karriert, ami sérülése nélkül várt volna rá, Zenden öregecske ehhez, és amúgy sem az a fajta, aki direkt módon meccseket tudna nyerni a csapatának. Szép volt, jó volt, összességében nem lehet panasz, jöjjön az UEFA. A Liverpool a Milan útját járja most már évek óta, látjuk, hogy Benitez csapatot is tud építeni, és pszichológusnak sem középszerű – a derbik napján jól futottak a lovak. Mégis hiányzik közülük egy igazi világsztár, egy undisputed extraklasszis, aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni és nem mellékesen karakterisztikus vezére is a csapatnak, a nemkarakterisztikus Gerrard mellé. Ami a legnagyobb előnyük, az a legnagyobb korlátjuk is – túlságosan csapat a csapat, rögzültek az idegpályák, uniformizáltak a játékosok, és akkor a cserepad rövidségével még elő sem jöttünk. Ettől függetlenül jár a gratuláció, ahogy Dévényi Tibi bácsi mondaná, nagy tapsot a szobában. (O. Marseille – Liverpool 0-4)
A Porto lassan hozzánk nő, mint egy öreg kabát. Fű alatt, de tartósan ott vannak minden tavasszal, hol a BL-ben, hol az UEFA-ban, és ezt stabilabban adják elő, mint anno a Depor, a Villarreal vagy a hazai konkurencia. Elnézést minden Benfica és Sporting drukkertől, de a sárkányoké az egyértelmű top-csapat Portugáliában, még többre is vihetnék, ha nem kellene örökké eladni a legjobbjaikat. A tegnapi, csoportelsőséget jelentő siker kicsit nehezen született meg, a törökök nem hagytak területet a portói támadóknak, igaz cserébe semmi veszélyt nem jelentettek Helton kapujára. Az áttörést jelentő gól előtt érdekes volt nézni, hogy a szabálykönyvből túlképzett védelem hogyan áll le teljesen, mikor a tétlen lesen álló Quaresma mégis labdához ér, a hiba csak annyi volt a mátrixban, hogy mégsem volt az les. A csoport végén elmondhatjuk, mindenki elérte minimális célját, és ez még a törökökre is igaz, hiszen nekik a bejutás volt az, a hat pont és a Liverpool verés csak hab a bakhlaván. (Porto - Beşiktaş 2-0)

Az eddigi küzdelmek legnagyobb vesztese egyértelműen a Valencia, hiszen edzőváltással együtt is kiábrándító játékot produkáltak. A Kily Gonzalez – Mendieta koprodukcióban íródott aranyoldalak lassan megsárgulnak a házikönyvtár alsó polcán, az utóbbi időben nem nagyon van mit hozzáírni. A csapatnak nincs egyénisége, nincs stílusa, az igazolások kaméleon sebességgel veszik fel a csapatot uraló szürkeséget (Joaquin, de sajnos ez Morientesre is igaz), ha David Villa egyszer csak elunja a középszerűséget, még nagyobb gondban lesznek. Reform itt a kulcsszó. A Stamford Bridgen pontosan az történt, amire számítani lehetett, vagyis semmi. A spanyolokban nem volt annyi dac, erősebben fogalmazva gerinc, hogy minden mindegy alapon nekimenjenek a már amúgy is első helyen továbbjutó Chelsea-nek, hadd lássa a világ, hogy van bennünk kraft. Hát nincs. Viszont a hazaiak sem gondolhatják, hogy Kalou és Pizarro lenne a BL győzelem letéteményese, szegény Sevának meg csak annyit, hogy érdemes lenne visszatérni talján földre, úgy mondják, arra több babér terem, mint a ködös Angliában. (Chelsea – Valencia 0-0)
Nem a Schalke szégyene, hogy nyolc ponttal (gyakorlatilag a norvégok oda-vissza legyűrésével) tovább lehetett lépni a csoportból, és jó kis iparos focival sikerül bejutni a legjobb 16 közé, de nem gondoljuk, hogy nem ők lennének a sorsolás kapcsán emlegetni szokott kívánságlista élén. A Bundesliga kapcsán is elő szoktuk hozni a klasszis csatárok hiányát, a hat meccsen termelt öt gól nem tűnik halálos veszedelemnek. A háttérről még annyit, hogy volt némi renitens éjszakázás a meccs előtt, ezért Krstajic, Rakitic (emlegetett sándortomis mentalitás…) és egy harmadik, általunk nem ismert hasontollú díszpinty (már ismert: Jermaine Jones volt a bűn apostola) még a derbi előtt felfüggesztésre került, beígért büntetés van, konkrétum egyelőre nincs. (Schalke 04 – Rosenborg 3-1)

Kicsit unjuk már, hogy örökké a görögökön esik át az ember, de azt a csapatot, amelyik számszakilag a Real Madrid színvonalát hozza, nem lehet megkerülni. Mindössze egyetlen vereséget szedtek össze, azt is Bernabeuban, de hát az gyakran megesik arrafelé. A Werdertől a hazai bajnokságban megszokott többet rúgunk, mint kapunk szisztéma nem jött be a BL-ben, de itt nem is a Bielefeld az ellenfél. Az első gól előtt például, a serdülő háromban tanított alapszabályról is megfeledkeztek, azaz mindig a labdás embert támadjuk, mert akkor elkerülhető, hogy az ellenfél egyik legjobb formáját futó játékosa, úgy is mint Stoltidis, könnyű frappét hajtson fel, mielőtt pusztai magányában kibombázza a bal alsót. A Bréma amúgy sem tipikus német csapat, ez a másik oka, hogy az egyszerűen mentálisan erősebb, a győzni akarás tébolyult izzásától fűtött görögök ellentmondás nélkül elvegyék, amit akarnak, avagy az a fa ér égig, amelyikről elhisszük. (Olimpiakosz – Werder Bremen 3-0). Megtették ezt a kiskirályok is, mégpedig röpke harminc perc alatt. Pedig a Cannavaro, Pepe, Marcelo védelem nem tűnt egy kimondott életbiztosításnak, de a labda hiányában kevés csapat veszélyes (mondjuk egyik sem), márpedig azt legtöbbször csak Ballotta kapujában sikerült megtalálni az olaszoknak. Raul tovább növelte BL rekord góljai számát, Casillas tizenegyest fogva hozta klasszisát, az általunk kicsit poszt nélkülinek érzett Robinho pedig most már folyamatosan jó játékkal tromfol ránk. Hozzá képest elég kontrasztos volt, ahogy Marcelo balhatvéd tisztázás címszó alatt taccsra ágyúzta a labdát egy ártalmatlan szituációban, hamisítatlan falusi hangulatot csempészve a szentély gyepére. Tisztelettel adózunk még Pandev előtt, aki talán megállt egy tűnődő pillanatra, aztán összeszorított foga között Garibaldi nevét szűrve felcsavarodott a kapufára, hogy gólpasszá változtasson egy alaki hibás átemelést. Nem tudjuk mire viszi majd Schuster, de egyértelműen látszik a keze nyoma a csapaton, ezt a Madridot nehéz lenne összehasonlítani az elmúlt években látottakkal, kevesebb élőreklám, több csapatjátékos a pályán. Csak szegény Guti találja magát mindig a padon, akárhogy is változik a gárda. A Laziónál az a baj, kevés a nemzetközi tapasztalat, és nem bírják a kettős terhelést sem, főleg azért, mert egy komplett kórházi szárnyat töltenek meg a játékosaik a szezon eleje óta. Ha Delio Rossi mondja... (Real Madrid - Lazio 3-1)

D csoport - ahogy az már írva volt vagyon

77 komment

Címkék: chelsea videó beszámoló liverpool bl real madrid valencia werder bremen schalke

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr50261083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szbszig 2007.12.12. 04:02:33

Leültem nézni a tévét, hogy majd milyen izgalmas lesz most, mert záróforduló, még tíz csapat továbbjuthat, és két meccset is adnak párhuzamosan, dupla élvezet, tyű meg hej. Aztán 15 perc alatt eldőlt minden mindkét meccsen, a második félidőkre meg totális unalomba fulladt az egész mai BL-csoportkör...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 07:33:42

Madridban például Guti remekül szűrte a támadásokat. Csak az a baj, hogy a madridi támadások vezetésekor találta meg mindig a legmegfelelőbb pillanatot (amikor mindenki sprintre gyorsított Ramostól Marceloig), s adta oda a labdát az ellenfél középpályásának.(lásd gól és az összes Lazio helyzet) Ha gonosz lennék, azt is mondhatnám: arra is ügyelt, hogy a játékos jó lábára érkezzen.

gibson 2007.12.12. 08:14:46

jól láttam, hogy robben többször is passzolni próbált raúlnak középre?

MAti 2007.12.12. 08:45:02

gibson: nem.
Az max. egy lecsúszott lövés volt, vagy - esetleg - egy kényszerítőből szerette volna visszakapni a labdát.
Amúgy passzolni nem tud... :(

MAti 2007.12.12. 08:47:48

Guti-val az a gond, hogy nem képes kiegyensúlyozottan jól játszani.
Jó képességű játékos, a meccsei egyik felén remekül játszik, a másik felén kutyaütő.
Így pedig idővel minden edző keze alatt kikerül a Madrid kezdőből...

A mai napig elgondolkoztató pedig, hogy mikor Ronaldo odaigazolt (az összes világsztár ott játszott már...), az első néhány edzés után kérdezték a csapattársakról, és azt mondta: Guti volt a legmeggyőzőbb.
Gyanítom az a fajta, aki edzésen Zidane-on is túltett - csak utóbbi BL-döntőt rúgta élete gólját, és VB-döntőn fejelt kettőt...

Der Beste 2007.12.12. 09:31:15

Azért könnyű Real Madrid edzőnek lenni, mert a kapuskérdés megoldásával 0 azaz nulla másodpercet kell foglalkoznia egész szezon alatt összesen, s így minden idejét a mezőnyjátékosokkal töltheti.
:)

Corazón de León 2007.12.12. 09:35:23

Torres és Gerrard undisputed extraklasszis. előbb-utóbb remélem ezt te is belátod :)

fazzy 2007.12.12. 09:45:42

www.youtube.com/watch?v=aEoAW3mre7s

Mégis hiányzik közülük egy igazi világsztár, egy undisputed extraklasszis, aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni és nem mellékesen karakterisztikus vezére is a csapatnak, a nemkarakterisztikus Gerrard mellé??????????????????????????????????????????????????????????????????????

nou san trafford 2007.12.12. 09:55:24

\"aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni\"

merthogy kedvenc csapatotok produkál egy évben 10-12 ilyet, nem véletlen, hogy az utóbbi időben a kanyarból nézik a hajrát - cirka 20 pontos hátrányból. ez hiányzik a poolból, meg egy edző!

capor_ 2007.12.12. 10:06:49

ezen a meccsen és a porto ellen is Torres villanása jelentette a forduló(döntő)pontot.. Szerintem ő igazi klasszis. Vagy csak akkor lenne az ha minden gólja előtt csinálna feleslegesen 48 biciklicselt??
Gerrard meg egy csomó kilátástalan meccset hozott már.. Csak egy a sok közül: www.youtube.com/watch?v=0h5er4piAfI&feature=related

capor_ 2007.12.12. 10:12:10

"hogy az utóbbi időben a kanyarból nézik a hajrát"

Tehát akkor tavaly (és úgy látom idén sem) már nem volt klasszis a milanban? Vagy klasszis játékosok csak bajnokcsapatokban vannak?:)

Corazón de León 2007.12.12. 10:17:33

Aki látta Gerrardot játszani az elmúlt 7 évben az nem írna róla ekkora marhaságot, hogy nemkarakterisztikus és a a kilátástalan meccseket nem tudja megmenteni. számtalanszor bizonyított már hihetetlen fontos meccseken(2005 BL, 2006 FA kupa döntő) és számtalanszor mentette meg a poolt kilátástalan helyzetből. Például az FA kupa döntőn nincs még egy olyan ember a földön aki megmentette volna a Liverpoolt Gerrardon kívül. Az hogy az utóbbi években nem tudtak odaérni a bajnoki cím közelébe az tényleg annak is volt köszönhető, hogy Gerrardon kívül nem volt világklasszis a csapatban, de azért azt is számításba kell venni, hogy a MU és a Chelsea sokkal több pénzeket költött átigazolásokra. Érkezett Torres, aki az eddig láttottak alapján vitathatatlanul extraklasszis... Mégis milyen igazi világsztárra gondoltál???

www.youtube.com/watch?v=CuFSZXFd3x4

mook 2007.12.12. 10:42:15

Na, ez nem tett jót a gyógyulásomnak.
Csak még annyit, tennék hozzá Gerrardhoz, hogy hozott ő már meccset a válogatottnak is, de hogy az LFC-nek tett szolgálatai alapján ne lenne meccshozó világklasszis (latin neve?), az ténylég iszonyat sületlenség.
Szerintem Torres is az lesz, max. tavaszra. Elképesztő, ahogy a srác adaptálódott a PL-hez, jobban mint az elmúlt években bárki (szvsz tavaly Berbatov volt a legjobb formát hozó újonc).

mickeyknox 2007.12.12. 10:46:05

azt hiszem ez a pandev-rocchi csatárkettős sok csapatba elférne...
guti valóban jól szűrte a támadásokat, de volt neki 1-2 jó passza is, meg egy elég jó lövése. hej, ha egyszer tényleg összeszedné magát és mondjuk 4 meccsen egymás után jól játszana... keresztelő gyula megint lőtt egy jó nagy gólt, én őt is többet játszatnám. igen, tudom, én a lúzer típusú játékosokat szeretem :-)

Artie 2007.12.12. 10:48:32

Gerrard nem extraklasszis, Benítez nem jó edző... neked inkább kosárlabdablogot kellene írnod, ahhoz lehet, hogy értesz. A focihoz nem.

the real 2007.12.12. 10:53:36

Azért szép, hogy a Pool magasan a legtöbb gólt rúgta a csoportkörben - úgy, hogy 3 meccs után 2 állt a nevük mellett. És valahogy mégsem érezni őket meggyőzőnek. De az igaz, hogy az őket kapó csoportelső nem lesz boldog.

cooper (törölt) 2007.12.12. 10:56:58

Azér mit meg nem enged magának ez a Benitez? :)16-1 gólkülönbség a utolsó 3 BL meccsén, nem szeretem :(, idegesítő egy csapat ez a pool. Vajon ez a Gerrard gyerök hogy mutatna a mostani Milanba?

MAti 2007.12.12. 11:02:42

Gerrard a Milanban?
Semmit. Nem illene bele.
Ki helyett?

Pirlo játékát csak nyomozná, Kaká-ét úgyszintén, Seedorf nem pont középen játszik... Gattuso/Ambrosini?

rexford 2007.12.12. 11:06:06

Hát ez az. Gerrard nincs egy kategóriában se Pirlóval, se Kakával.

delp 2007.12.12. 11:06:45

én bírom Gerrardot, de nagy meccseket egyedül nem dönt el, leszámítva talán azt a szép műesést a bl-döntőben, meg Henry parádés kiugratását egy serdülőben is ciki hazaadással az angol-francia utsó percében (euro 2004)

FYM13 2007.12.12. 11:08:00

hát én kifejezetten nem vagyok Poolista, de Gerrard-ot és Torres-t mindenképpen a top focisták között emlegetném. nagyon ritka az,h egy csapat két komoly fronton (hazai bajnokság és BL) is egyaránt kiválót nyújtson: MU, Inter, Milan asszem elegendő példa.

mook 2007.12.12. 11:11:02

Nem a Lampardot akarák vinni vmely milánói csapathoz? Vigyék.

rexford 2007.12.12. 11:17:26

Topfocisták ők, de szerintem nem a legtopabbak (=extraklasszis). Torres például akkor lesz az, amikor min. 30 gólt lő egy szezonban.

szferi 2007.12.12. 11:25:02

Gerrard extraklasszis, Torres pedig valószínű az lesz. Egyébként 12 gólnál jár, ugyhogy talán még a Te extraklasszis-kategóriádba is bekerül az éven :)

szferi 2007.12.12. 11:27:37

bocsánat, a tegnapival 13!

r_magpie 2007.12.12. 11:33:02

Gerrard...nagy közhelyek már, de 2004 Olympiakos, 2005 BL-döntő, és a WHU elleni FA-döntő...ha ő nincs, ez mind kilátástalan bukta. az utóbbi döntő egyenesen zseniális volt.

emellett kérem 5 extraklasszis nevét, akik a legkilátástalanabb meccseken rendszeresen megmentik a csapatukat.

badblood 2007.12.12. 11:34:35

Torres-ből még simán lehet extraklasszis játékos (nem tudom hány éves, de még "fiatal") Gerrard óriási játékos, DE!... ha ő rossz napot fog ki, akkor az egész 'pool elveszti a tartását, a lendületét az "arcát"...

str 2007.12.12. 11:38:02

"Mégis hiányzik közülük egy igazi világsztár..a nemkarakterisztikus Gerrard mellé"

el sem olvasom a kommenteket, biztosan idézték ezt már - ez egy akkora bődületes faszság, hogy most újabb fél plusz évig megint nem nézem meg ezt a blogot.

rexford 2007.12.12. 11:38:47

Szferi, annak nagyon örülnék.

capor_ 2007.12.12. 12:09:52

"Pirlo játékát csak nyomozná"

LOL.
Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogyha pirlo jönne a 'Pool-ba akkor ő nyomozná Gerrard játékát...Tehát akkor ki a jobb?
Kaka meg támadóbb inkább, Gerrard azon a poszton tényleg nem a legjobb (bár a szezon elején erőltette benitez, de nem jött be)

cooper (törölt) 2007.12.12. 12:18:29

Aha, szerintem Gattuso, Ambrosini helyén működhetne Gerrard, a Milan-nál megtanulna még több labdát szerezni. Jó játékos, de nem ártana egy kis olasz meló neki :), a válogatott is jól járna (főleg, ha Cappello lesz mester)

rexford 2007.12.12. 12:25:06

Ambrosini helyére pont jó lenne Gerrard. Tipikus box-to-box középpályás, egy kis ez, egy kis az, egy kis amaz, mindenben jobb egy kicsit az olasznál és hozzá hasonlóan feltűnő hiányosságai is vannak.

michellewild 2007.12.12. 12:29:22

Lehet, hogy Benitez nem jó edző, de biztos nem akkora balfasz, hogy a "nem extraklasszis" Gerardot elcserélje a sokat érdemlő Gutira. (Sokat érdemlő ami a lábam között van.)

Hempli 2007.12.12. 12:54:33

"Mégis hiányzik közülük egy igazi világsztár, egy undisputed extraklasszis, aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni és nem mellékesen karakterisztikus vezére is a csapatnak, a nemkarakterisztikus Gerrard mellé."

LOL ezt te sem gondoltad komolyan ugye? Gondolom csak azert irtad hogy legyen jo sok komment...


 2007.12.12. 13:05:36

A Poolnak rovid a kispadja? Azta! Ilyet sem hallottam meg!

geem5 2007.12.12. 13:42:57

a valaha volt legunalmasabb BL csoportkört sikerült tegnap ébren átvészelni

BruceWayne 2007.12.12. 13:47:02

lehet furcsa de szerintem helyénvaló a szerző állítása ebben az undisputed témában. nincs ilyen a poolban, talán Gerrard egy picit, de ő sem igazán.
amúgy nem hittem hogy a pol tovább jut, de hát csak össze hozták. de mivel most páros évben van a döntő ezért remélem nem fogják magukat idén is elszenvedni a döntőig... Benítez meg, háát ,érdekes, egyszer nyilatkozta hogy ő nem ért az angol focihoz, ő az európai focihoz ért. érdekes meglátás, az első része valószínüleg igaz is, és hát részben a 2. is, 2 BL- döntő ide vagy oda. (vagy a másik oldalról: a pool mai kerete sem nevezhető extraklasszisnak, hiába a több nyári igazolás)

BruceWayne 2007.12.12. 13:52:46

ja és a meccset eldöntő top hiper giga extraklasszis témához még annyit, hogy például a 8-0 (és Inzaghi rekordbeállítása után) után mindenki itt ugrált hogy ez a Babel gyerek mekkora egy király, és 100szor több technika és játéktudás szorult belé mint Inzaghiba. na mármost Inzaghi pont egy ilyen meccseket eldöntő extraklasszis (volt), és bár ügyes gyerek ez a Babel, meg Torres is, de nagy összegben fogadnék rá hogy egyikük sem fogja megközelíteni Pippo rekordát a pályafutás a során.

és valaki kért 5 ilyen top-nevet, szerintem ezeket az embereket inkább a csatársorokban kell keresni (Ronaldo, Raul, Rivaldo, Ronaldinho, Inzaghi, Crespo volt ilyen, akkor RvN, Messi, Drogba, Totti... a Poolban nincs ilyen)

Walmer 2007.12.12. 14:01:18

melyik csapatban van "undisputed világklasszis" akkor, ha a Poolban nics? A Realban? Az Interben? A ManUban, a Chelseaben? És ha igen, kik ők? És Pirlónál nem jobb? Heinrich, én azt hittem komoly ember vagy.
Nerazzuri,
a te hülyeségeidet meg már megszoktuk...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 14:05:26

Messi aztán jó sok igazán fontos meccset döntött már el. Igaz kicselezett 6 Getafe védőt egyszer. De mire is volt az elég végül?
Torres egy kicsit olyan mint RvN, mert mit tudtál RvNről mielőtt Manchesterbe ment, kb egy Atlético Madrid erősségű csapatban nyomta és a Unitedben lett igazi király. Torresnek ez az első igazi kiugrási lehetősége és még nem dőlt el, hogy élni tud-e vele.

Walmer 2007.12.12. 14:07:08

Jézus!!!
Raul igen, de Gerrad nem.Crespo igen, de gerrad nem. Messi igen, de Gerrad nem. És még folytathatnám. Nerazzuri, ne bohóckodj már, kérlek. Az általad említett urak melyik fontos meccset döntötték el a csapatuk javára. Egyedül Rivaldóra emléxem, mikor az ucsó fordulóban behozta 4-nek a Barcát. Mondjuk ez se egy nagy szám, de mindegy. Viszont az általad említettek mindegyike támadó és fingja sincs a védekezésről. Ellenben gerrard középpályás, inkább védekezik, ennek ellenére rúgott kettőt egy FA kupa döntőben, Rúgott vezető gólt élet-halál BL meccsen, meg megadta a kezdő lökést a góljával egy BL döntőben.
Most őszintén: Mi a faszról is beszélünk?????

sh4d0w 2007.12.12. 14:13:52

lottyettluvnya:

márpedig rövid az a kispad, érdemes megnézni, kik ülnek ott, pláne milyen "világklasszisok"; pl. Tunyacsáp, Fabio Aurelio, vagy éppen ez a Babel fiú. Nem állítom, hogy rossz játékosok, csak nem egy Liverpoolba valók. Ők pl. egy Tottenham-ben sokkal inkább fókuszba tudnának kerülni a teljesítményükkel, mint a 'Pool-ban, vagy még jobb csapatokban.

Ambrosini helyén meg rosszul járna Gerrard, mert az olasz nem állandó kezdő a Milanban...

Undisputed világklasszis meg mondjuk akad a Milanban, az Interben, pl. Kaká, vagy Cambiasso, de mondhatnám a Roma Tottiját is.

capor_ 2007.12.12. 14:27:43

Messi egy klasszis lenne? A spanyol bajnokságban biztos, de egy keményebb csapat ellen majd kicsordul a könnye, hogy néha odalépnek neki... Crespo is egy fasza játékos, de ahhoz képest angliában nem ment neki.
Inzaghi vs Babel? Marhaság. Inzaghi igazi lesipuskás, lecsorgó labdát berugós, ziccert befejezős. Babel meg inkább szélen jó (plusz szerintem marha önző). Mellesleg 400-on 200at verne Pippo-ra...

Egyébként milyen Inzaghi rekordról van szó? Lesrefutás egy idényben?

szferi 2007.12.12. 14:29:16

Nerazzuri, már megint oda jutottunk, hogy egy csatár 10 gól után már világklasszis, egy középpályás meg 10 év után sem.
Torres és még jópáran pedig meg fogják közelíteni Pippo rekordját (ami talán kitart év végéig), ez különben nagyrészt attól függ, hogyan változik az elkövetkező 10 évben a BL kiírás.

capor_ 2007.12.12. 14:30:26

De rájöttem az "igazságra" : undisputed világklasszisok csak és kizárólag az olasz bajnokságban szereplő csapatoknál lehetnek....

Walmer 2007.12.12. 14:39:45

Interben Cambiasso világklasszis. Aha, meg a Romában a Totti. Mit is értek el a csapatukkal? melyik meccset döntötték el egymaguk?
Köszi

delp 2007.12.12. 15:23:54

walmer: Aha, meg a Romában a Totti. Mit is értek el a csapatukkal? melyik meccset döntötték el egymaguk?


úgy érted mit ért el Totti: a vébécímen, a nemzeti bajnokság megnyerésén, az aranycipőn, az u-21 eb megnyerésén, az olasz kupán, négy bajnoki- egy olasz kupa-, egy eb ezüstön, négy "év olasz játékosa-", két "serie-a legjobb játékosa-", egy "eb-döntő legjobb játékosa" címeken túl?

BruceWayne 2007.12.12. 15:33:05

walmer: egy Fa-kupa döntő (whu vagy ki ellen?), egy bl csoportmeccs (olympiakos elen?) meg egy Bl-döntő(oké, ez jogos)... 3 meccs, húbazeg, oda neki egyből az életműdjat... Tottis reakciód no comment....
amúgy azért írtam csatárokat mert a fentebb említett szerep általában rájuk hárul(t).
Cambiasso meg olyan kurva sok mindent nem ért még el a csapataival és a hazája válogatottjával, de ez semmit nem von le az érdemeiből.
ja és visszakérdezek: Gerard hány bajnokságot nyert?
"Köszi"

Heinrich · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 15:43:24

Némileg találva érezvén magam a kommentek között, kis pontosítás.

Senki nem mondta, hogy Gerrard nem extraklasszis. Kétségtelenül az, sőt intézmény, maga a Liverpool. Viszont bármennyire all around játékos, az ő nagysága nem abban rejlik, hogy egy szar napot kifogó Pool-t mesterhármassal támaszt fel. (És nem, nincs elfelejtve sem a BL döntő, sem más)

Akkor még egyszer: nem helyette, hanem mellőle hiányzik egy CéRonaldo, Totti, Henry, Drogba, Eto, Makaay, Platini - akik arra is képesek voltak, hogy hosszútávon, hétről-hétre semmiből elővett gólokkal, kiharcolt tizikkel bajnokságot nyerjenek (nyeressenek) a csapattal.

Vagy vegyük a mostani Intert. Világklasszisok a középpályán? Tükörsima. És Ibra nélkül?

Meglehet, Torres lesz majd az, aki. De ő, még ha csak koránál fogva is, még nem a fent említett kategória.

szferi 2007.12.12. 15:43:50

Nem Totti a kedvencem, de ő tényeg világklasszis. Akárcsak Gerrard. :)

Amúgy egy meccset nem feltétlenül az dönt el, aki bekotorja a győztes gólt, a középpályásokat (hátvédekről nem is beszélve) gyakran érdemtelenül háttérbe szorítják, szerintem.

r_magpie 2007.12.12. 15:47:52

5 nevet kértem: Kaká, Totti, Rivaldo, Ronaldo oké. + Gerrard. Közel jár még Drogba és a nem említett (régi) Nedved (akinek sajnos nem adattott meg, hogy élete két legfontosabb meccsén a hátára vegye a csapatát, pedig úgy lett volna, az hétszentség).

azt a whu vagy ki elleni fa-döntőt meg nem fikáznám.


Amúgy meg úgy értelmetlen az egész vita, ahogy van:)

BruceWayne 2007.12.12. 15:57:07

"Amúgy meg úgy értelmetlen az egész vita, ahogy van"
Hát valahogy így...igazából nincs értelme összehasonlítani különböző posztokon szereplő klasszisokat + senki nem tud klubszimpátiát félretéve megnyílvánulni

mickeyknox 2007.12.12. 16:06:35

messit valóban kár volt idevenni (még), fiatal ahhoz, hogy ő döntsön el minden fontos meccset. tavaly azért nyomott egy mesterhármast a realnak, ami fontos meccs volt, és nem csordult ki a könnye.

gerrardot meg valaki vagy isteníti (a poolosok) vagy nem, az biztos hogy nélküle a pool nem lenne ez a pool, és azt is szívesen elhiszem, hogy a csapat hallgat rá, és tudja a társait űzni, így talán közvetve tud meccset nyerni a poolnak, ha nem is mesterhármas formájában. a pályát felszántva is lehet a meccseket eldönteni/döntően befolyásolni.

Walmer 2007.12.12. 16:24:50

delp. Itt most klubcsapatról volt szó. bocsi, ha nem voltam egyértelmű.
nerazzuri. Komoly téttel bíró meccsek voltak. Arról nem gerrard tehet, hogy a döntőben a whu volt az ellen. Akkor Cruyff is menjen a faszba, mert csak egy Panathinaikoszt tudtak az egyik BEK döntőben megverni. El is kell odáig jutni, nem?
Ki mondta, hogy Cambiasso nem jó? Itt "undisputed klasszisról" volt szó a saját csapatában, "aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni és nem mellékesen karakterisztikus vezére is a csapatnak" Cambiasso nem ilyen.
Gerrard bajnokságot nem nyert, de két BL döntőt játszott, amiből egyet behúzott. Nos, Totti erről csak álmodhat. De nem arról beszélünk, hogy kia jobb, hanem arról, hogy Gerrard vitathatatlan klasszis-é a saját klubjában és képes-e meccseket eldönteni. A témától én is eltértem, ezért sorry és respect minden nagy focistának:-)

Walmer 2007.12.12. 16:30:16

Már ne haragudj heinrich, de Cé Ronaldo azért marha messze van atól amit leírtál. És Ibra nélkül az Inter ugyanilyen tükörsimán hozna mindent. max akkor játszana egy Crespo, vagy egy Toni, vagy valaki más. Szerintem fölösleges hasra esnünk egy csatár előtt, aki gólt rúg. Útálom Torrest, de ha szerinted Etoo is ez a kat, akkor Torres is. mert hol is van Etoo idestova 1 éve?

rizla 2007.12.12. 16:58:56

"Messi aztán jó sok igazán fontos meccset döntött már el. Igaz kicselezett 6 Getafe védőt egyszer. De mire is volt az elég végül?"

hogy jön ide messi?
egyébként az simán elég lett volna a getafe ellen a kupadöntőbe jutásra, csak elszúrták idegenben, ahol NEM játszott messi.
real elleni 3-3 rémlik? ja hogy az sem volt elég végül semmire. persze, így is hozzá lehet állni, csak durván szakszerűtlen.

amúgy torrest pont azért vették, hogy legyen a poolban egy ilyen klasszis. ahogy látom, nem is sikertelenül, egyelőre sokkal jobb, mint arra számítani lehetett.

Janek 2007.12.12. 17:33:00

Angol összefoglaló megint nem lesz?! Sztem nem csak én hiányolom.... Itt azonban találtok egyet: premierliga.blog.hu

bigchange 2007.12.12. 17:49:32

Heinrich! makaay és PLATINI? Te normális vagy? Nagyon gyorsan vedd be a gyógyszered, vagy állíts a tévéden!

Asidotus 2007.12.12. 18:50:54

A Liverpoolról.
Talán el kéne oda jutniuk, hogy nem csak egyetlen, fontos meccsre koncentráljanak, hanem mindegyikre, mert anélkül nem lehet bajnokságot nyerni.
Igazi huszáros lendülettel megvívnak egy-egy csatát, ami kell a kupában, abban van is sikerük, (BL, FA? stb.), de a "munkát" is el kell végezni, majd akkor nyernek bajnokságot.
Szerintem ezzel a kerettel, Geraddal, Torressel (drukkolok neki!) akár nyerhetnének is.
FORZA JUVE!

ktn 2007.12.12. 19:59:54

egyre többször cseszi fel magát az ember itt.

ha gerrard nem extraklasszis, akkor ki az? huszan beszóltak, de huszonegyedikként is szívesen jelentkezem.

ráadásul a "viták" nagy része baromság, már bocsánat. hogy gerrard jobb vagy pirlo?? hogy lehet ezt összehasonlítani? nem kéne annyit nyomkodni a dzsojsztikot, ahol ki van írva, hogy egy focista mondjuk 88 pont a 100-ból. ez nem ilyen.

utolsó: villareal, már megint, kurvasokadszor. nekem így ez égő és hiteltelen. két r.

(arról nem beszélve, hogy a feport meg a villarRealt a portóhoz hasonlítani, hogy pár kiugró év... a portó 87-ben nyert először bl-t, ha jól rémlik, de a práterre és madjerra tisztán emlékszem. a villarr és a depor akkor még sztem a harmadosztályban kolbászolt.)

amúgy szerintem pirlo ezerszer jobb gerardnál, de gerrardnál már nem biztos:)

ktn 2007.12.12. 20:07:28

jajjajjaj:)))

"némileg találva"

szerintem nem némileg:))

"makaay, platini"
remélem platininél a bolíviaira gondoltál, ő illik a listádba (erwin sanchez). amúgy a gondolatmenet jogos, csak ezek a példák...

Heinrich · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 20:28:01

Makaay nyilván abból a szempontból illik a sorba, hogy egy gyakorlatilag esélytelen csapattal nyertek bajnokságot (Depor), és ez igaz Tottira és Henry-ra is (legalább is nem ők voltak a szuperfavoritok).

Platini meg azért, mert a többiekkel ellentétben nem csatár (még ha esetleg nem is a legjobb példa) és a Juve vele lett újra sikeres nemzetközileg. Felsorolás közben nem tettem egyenlőségjelet a játéktudások közé.

A Portóval kapcsolatban pontosan arról volt szó, hogy nem egyedi az eset a továbbjutással és sem 2003, sem 2004 nem volt olyan rég, hogy ne emlékeznénk.

Nem is értem, egész nap azon megy a vita, hogy Gerrard klasszis-e vagy sem. Nem volt kérdés...

Természetesen az, a világon senki nem vitatta, mindössze a személyiségével kapcsolatban hangzott el egy megjegyzés.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2007.12.12. 21:04:22

Elnézést, hogy beleoffolok a lényegbe (angol, spanyol, olasz foci), de engem is meglepett, mennyire kiváló, kombinatív játékot játszott most a Schalke. Ha ehhez hozzávesszük a Chelsea elleni hazai meccset (két kapufa, meg amúgy is sokkal jobb játék), a Valencia elleni hazai buktát (egyszer voltak igazán veszélyesek a spanyolok, s a gól is kb. 80%-ban volt szabályos), akkor szerintem nem lesz olyan könnyű feladat mondjuk egy Portónak/Sevillának, esetleg egy nagyképű nagycsapatnak.
Ez a csoport különben hülye volt, ekkora körbeverést nem láttam még talán: Schalke veri oda-vissza R'borgot, R'borg veri oda-vissza Valencia, Valencia majdnem veri oda-vissza a Schalkét.
Na, aztán majd meglátjuk, melyik arcát mutatja a csapat, a béna beszarit, vagy a másikat.

Mondom, elnézést, csak gondoltam, hátha valakit érdekelhet.

kelta 2007.12.12. 21:22:39

hiányzik közülük egy igazi világsztár, egy undisputed extraklasszis, aki a kilátástalan meccseket is meg tudja menteni és nem mellékesen karakterisztikus vezére is a csapatnak
majd Németh Krisztián az lesz

ktn 2007.12.12. 21:36:50

heinrich:
gondolom egyetértünk abban, hogy egy csapat nem attól erős, hogy tele van extraklasszisokkal. a depor éppen azért nem volt esélytelen sztem az irureta-korszakban, mert olyan egységes volt, mint kevés csapat akkoriban. és nem makaay volt az egyetlen, mert valeron, donato, később tristan stb. nélkül kutyak@kit se értek volna. spec. a liverpool ebből a szempontból hasonlít a deporra, ráadásul gerrard sztem sokkal jobb, mint makaay (sose hittem volna, hogy valaha én védem majd:)

a vita egyébként nem azon megy egész nap, hogy gerrard klasszis-e vagy sem, mert ebben szerintem mindenki egyetért. a vita inkább az, hogy extraklasszis-e, és még ebben is többen mondanak ellent a szövegből kiragadott mondatnak, például én is.

ktn 2007.12.12. 21:38:13

persze, attól, hogy esetleg többen mondunk valamit, még nem lesz igazunk, nem ezt akartam sugallmazni.

Real of a26 2007.12.12. 21:47:48

Guti mint szűrő????? .......Nagy baj lenne a Realnál ha ez valóban így is lenne..(kis emlékeztető:Kik is alkották a madridri középpálya közepét a 2003-2004-es szezonban? GUTI+BECKHAM Ki gyalogolt át a középpályánkon fent megnevezett periódusban? Gyakorlatilag mindenki aki nem szégyellte azt megtenni.)
Az igaz hogy hátrébb játszott a szokásosnál,de szerintem ez csak azért volt hogy mélységi labdákkal tömje a beinduló gyors embereket(Raúlt,Robbent és Pistát).Amit lássuk be kiválóan és látványosan meg is tett a becserélést követő kemély 5 percben.utána no comment...sajnos Máig nem tudom felfogni hogy a megszerzett labdát mér' at őle két méterre álló Diarrának kell passzolni amit a csokifiú aztán készséggel kibombáz az alpvonalon túlra,ha egyszer ő a játékmester.
Guti nem játszott szűrőt én legalábbis nem láttam 5 méterről rácsúszni az ellenre.Akire ti gondoltok az Diarra volt vagy lett volna ha nem fog ki olyan ****napot mint mostanában mindig.Az hogy Guti néhányszor megakasztotta az ellen támadásiat még nem jelenti azat hogy szűrő lenne....

Heinrich · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 21:48:34

Ez egyszerű volt, ebben mocskosul egyetértünk.

Pontosan ezt akartam mondani, hogy ez a Liverpool hasonlít ARRA a Deporra, csak ott a komoly Tristan - Valeron páros mellett, még volt egy Makaay is, aki megnyerte nekik a szar meccseket is, és úgy általában is nagyon csúnyán rugdosta a gólokat. No, Gerrardnak ilyen embere nincs.

És valóban, nem az extraklasszisoktól lesz jó egy csapat, tudnék is példákat mondani az elmúlt 10 évből...

Persze, Steve jobb, mint Makaay. Már csak azért is, mert kettőjük közül csak az egyik pótolható ugye. Gólerős csatárból jóval több van a piacon, mint az egy szem Gerrardból, akit nagyon nehézz lenne bárkihez is hasonlítani. Vannak nála értékesebbek, de egyedi darab.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 21:49:06

Mert Guti a Madrid támadásait akasztotta meg...

Real of a26 2007.12.12. 21:52:57

Na ja csúnyán elpasszolt néhány labdát Guti mester nade én nem nagyon vettem észre hogy vki a támadószekciónkból készséggel lépett volna vissza labdáért..Igy meg csöppet azért nehéz emberhez passzolni

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.12. 21:56:51

Csak a Liverpoolnak soha nem lesz olyan mákja, mint a Depornak volt egyszer, amikor Toshack szétkapta a Real Madridot, van Gaal meg a Barcelonát.

crouchy 2007.12.12. 22:08:11

nyertünk, az a lényeg. a második félidő nem volt jobb egy mtk felcsútnál, de akkor is nyertünk. 3 meccsen 16 gól, ezen nem kell mit magyarázni. ammeg mikor a torres elvitte és a védő jelentkezett h ez nem ér, azon szakadtam egy jót:D Amúgy meg én nem értettem, hogy Heinrich -meg vagy te őrülve hogy két bl forduló között írsz a D-csoportról, úgyhogy el se olvastam. pedig nem ártott volna:) klubvilágbajnokságot sosem szerettem..

rexford 2007.12.12. 22:20:36

Így van, Crouchy, tényleg ez a lényeg. Egyre jobbak vagyunk, Gerrard kezd leszokni a kámforfüggőségről és Torres is pörög. Csak a hétvégi bukta nem hiányzott.

crouchy 2007.12.12. 22:28:23

nem hiányzott, de benítez meg nem akarta h gerrard meg torres nélkül keljen játszani a vélodromeban. mer akkor nagyobb eséllyel nem nyerünk és akkor ő mehet..

rexford 2007.12.12. 22:35:20

De most már inkább a bajnoki cím kéne. Neked nem?

crouchy 2007.12.13. 17:14:49

hát figyelj ezen az egy éven már nem múlik..:) és a bajnoki cím még messze nem ment el most se. kikaptunk egyszer. no és? nemes cél érdekében kaptunk ki: ne essünk ki szégyenszemre a blből.
süti beállítások módosítása