Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A csillagos ötös - Fernando Redondo

2007.10.11. 09:16 _benito

A napokban a hozzászólások között bukkantunk Redondo nevére és a feltörő élmények hatására elhatároztuk, hogy írunk róla egy postot. Az NST olvasói nyilván mindannyian tisztában vannak vele, ki volt és mit tudott Fernando Redondo, így inkább gondolatainkat, érzéseinket szedjük alább csokorba a valaha élt legnagyobb ötösről.

Ha azt mondom, védekező középpályás, mindenki előtt egy masszív, nyak nélküli fatörzs jelenik meg, aki csak úgy tud kettőt dekázni, ha a második érintésre már belebikázik a labdába és az a stadion parkolójában landol, életében egy cselt meg nem csinált és szezononkénti egy gólja egy erőteljes felszabadításból születik. Futni, meg ütközni, azt tud, előre soha nem passzol 5 méternél hosszabbat és egyébként is hatalmas krokodilkönnyeket zokog a labda, ahogy hozzáér. Nem is tudunk ezzel mit kezdeni, napjaink futballja legalább egy, de néhol több ilyen játékos pályára küldését teszi szükségessé, sőt, ismerünk olyan csapatot is, ahol szinte a komplett középpálya ilyen játékosokból áll.

Jelezze kézfeltartással, akinek Keane, vagy Deschamps volt a kedvenc játékosa. Vagy most Xabi Alonso, Gattuso, Van Bommel, Vieira, etc…

És akkor most azok jelentkezzenek, akiknek Fernando Redondo.

Fernando Carlos Redondo Neri 1969-ben született Buenos Airesben, de a tehetséges szegény legény feltöréséről szóló szívszaggató mesékre gerjedőket ezúttal ki kell ábrándítanunk, hiszen a kis Fernando Argentína felső tízezrének tagjaként látta meg a napvilágot. Labdarúgó karrierje az Argentinos Juniors csapatában kezdődött, innen vitte magával Spanyolországba honfitársa, az akkor a Tenerifét irányító Jorge Valdano. Mivel két egymást követő szezonban is az utolsó fordulóban verték ki a Real kezéből a bajnoki serleget a szigetlakókkal, a királyi klub elnöke, Mendoza fogta magát és mindkettőjüket leigazolta. 1994 és 2000 között Redondo 155 meccsen lépett pályára a Real színeiben, szerzett két spanyol bajnoki címet, egy spanyol szuperkupát és a BL-ben kétszer is a csúcsra ért csapatával. Játékával gyorsan belopta magát a híresen igényes klub szurkolóinak szívébe, ami nem kis szó egy védekező középpályástól, aki mellett olyan korszakos zsenik játszottak, mint az akkor pályájuk csúcsán lévő madridi ikonok (Hierro, Raul, Seedorf, Morientes, Karanka, Mijatovics, Suker), ő mégis kedvenc tudott lenni. Hierro távollétében csapatkapitánya is volt a királyi klubnak, posztja legjobbjaként tartották számon és semmi nem utalt arra, hogy pályafutása tragikus hirtelenséggel ér véget – de erről majd később.

Redondo játéka etalon, csak saját mércéjével mérhető. Az argentinokra jellemző határozottsága mellett hihetetlen játékintelligenciával áldotta meg a sors, szinte tökéletesen passzolt, remek bal lába volt és akkor sem jött zavarba, ha egy csellel kellett tisztára játszania magát. A Realnál töltött időszakában többször is változott körülötte a csapat (és így természetesen annak szerkezete), de egy gondolat erejéig sem merült fel, hogy akár az új taktika, akár az új társak okán ne ő játszana a madridi középpálya szívében. Akkori játékostársai és utódai mind a legnagyobb tisztelet hangján emlékeznek meg róla és sem hazája válogatottjában, sem klubjaiban nem sikerült azóta sem megtalálni az örökösét, pedig nagy divat lett kijelenteni valakiről, hogy az új Redondo (legutóbb Gagóról találták ezt mondani, de csak az ország, a keresztnév és a hosszú haj stimmel). Természetesen születtek azóta is jó, hatékony, kemény és hasznos védekező középpályások, de talán Xavi kivételével senki nem tudja megközelíteni sem a mindenkori ötöst.

Annál nagyobb baj, hogy a válogatottban sem láthattuk annyiszor, ahányszor kellett volna! 1994-ben az argentin válogatott Maradona, Sensini, Redondo, Simeone – Batistuta, Canniggia, Balbo összeállításban borzolta szét ellenfelei szövetségi kapitányainak idegeit, ha pedig Maradona akkora embernek születik, amekkora játékos volt, valószínűleg úgy gyalogolnak át a világon, hogy csak egy világoskék-fehér csík látszik belőlük. A kudarccal végződő világbajnokság után természetesen hősünket választották a csapat legjobbjának és biztosnak tűnt, hogy további nagy sikerek várnak még rá a gauchók középpályáján. Még talán a közben a kólán ragadó Maradona hiányán is sikerült volna túltenniük magukat, ha Pasarella személyében nem egy fodrászt ültetnek Basile után a válogatott padjára, aki kijelentette: nála csak rövid hajú játékosok jöhetnek szóba. (Később azzal védekezett, hogy Redondo nem volt hajlandó a bal szélen játszani, ezért nem vállalta a válogatottságot, de mi nem hiszünk egy ilyen seggfejnek.) Később már ő maga mondta le a válogatottságot, hogy klubkarrierjére fókuszálhasson, amit a fenti eredményei mellé még megfejelt egy világkupa címmel is ('98), majd 2000-ben pályája csúcsán, friss BL győztesként a Real teljesen váratlanul eladta a Milannak. A szurkolók tömegekben vonultak az utcára Redondo kiárusítása ellen tiltakozva, de a sportpolitika erősebbnek bizonyult a nép akaratánál (Sanz embereként Perez érkezésével nem volt maradása, pedig ő maga is jelezte, hogy szívesebben maradna.) és a Madrid elindult a galaktikus úton. Nem állítjuk, hogy a Real következő időszaka nem igazolta a döntést valahol, azt pedig végképp nem, hogy Makalele a maga nemében ne lenne szintén elsőrangú szűrő, de abban biztosak vagyunk, hogy egy egészséges Fernandóval a 2000-es évek eleje egészen biztosan madridi gálaelőadások sorát hozta volna.

2000-ben tehát bajnokok ligáját nyert, sőt, a sorozat legértékesebb játékosának választották, óriási várakozás előzte meg Milánóba érkezését. Ez az időszak a formálódó Milan korszaka volt, Redondo után nem sokkal érkezett Inzaghi és Ancelotti, egy évvel később Rui Costa, majd rá egy évvel Seedorf és Rivaldo (ő az arcán kívül semmit nem hozott magával Barcelonából), nem csoda tehát, hogy a 3-4 helyek környékén evickélő csapattól kerete okán mindenki nagy durranást várt, ami később jött is – ám ennek Redondo már csak epizódszereplője lehetett. Érkezése után egy hónappal jobb térdében szalagszakadást szenvedett és csak két év múlva tudott visszatérni a pályára, a Milan végső sikerét hozó 2003-as BL-sorozatban szintén csak 6 meccs jutott neki (ebből egy Madridban a Real ellen), ettől függetlenül háromszoros győztesnek mondhatja magát és ebben az évben egy Copa Italia is a zsákba került. Bár sérülését nagyjából kiheverte, igazi formáját soha nem nyerte vissza, Ancelotti keze alatt pedig egy egészen új és roppant eredményes Milan kezdett kialakulni, ezért 2004-ben úgy döntött, elhagyja Milánót. Mindössze 16 meccsen lépett pályára az olasz bajnokságban.

2002 Januárjában, amikor a Milanhoz érkezése óta harmadik térdműtétjén esett át, már nem pusztán a játéka miatt néztek fel rá a szurkolók, Redondo ugyanis egyszerűen lemondott a neki járó fizetésről. "Azért jöttem a Milanba, hogy játsszak és a csapatnak akkor kell fizetnie, ha így is teszek." Ekkor még hittük, hogy így is lesz, ám két évvel később, 2004. november 27.-én Fernando Redondo megunta az eredménytelen küzdelmet és bejelentette visszavonulását. A veszteség, ami a futballt szeretők táborát érte, csak Van Basten tragikusan korai visszavonulásához mérhető, mindkettőjüknek lett volna még mit mutatni, de a postot illik egy pozitív gondolattal lezárni, úgyhogy azt javaslom, örüljünk neki, hogy éveken keresztül láthattuk játszani őket.

86 komment

Címkék: videó milan real madrid argentin redondo

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr5193070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2007.10.11. 09:48:24

Tragikusan korai?! 35 volt már...

Egyébként emlékszem, '94-ben mekkorát játszott, és csodagyerekként emlegették. Épp mostanában gondolkodtam, hogy mi lett vele. Kösz az infót!

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2007.10.11. 09:54:04

"Valaha élt legnagyobb ötösről."

Nem 6-os mezben játszott?

Oké, nem kötözködök többet.

Tibiajax 2007.10.11. 09:55:07

Grat a posztért, respect Fernandonak.
Egyébként, én arra emlékszem, mintha valami folyamatos hátsérülés(ek)ről írtak volna anno.. de lehet h rosszul emlékszem.

helikopter 2007.10.11. 09:58:14

imiface, az utolsó két bekezdést tán el se olvastad. gyakorlatilag 31 éves koráig játszott, ezt követően összesen tizenpár bajnokit. 2000-ben lényegében véget ért a karrierje.

ApukadHUN 2007.10.11. 10:04:44

a játéka és lénye maga volt az elegancia és az alázat.

rizla 2007.10.11. 10:54:28

oké, és mi lesz azzal a cikkel, hogy romario a legjobb játékos all time, és amúgyis belőtte az ezrediket? züllik az nst

Frigo 2007.10.11. 11:10:47

Nekem Davids a kedvencem!

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.11. 11:24:38

micsoda dilettantizmus!!!
raadasul ezen blog hozzaszolasai kozt...
a Milanban egy 69ben szuletett jatekos meg junior:-)

ha csak egy momentum kerulhetne fel Tole, akkor egyertelmuen a MU elleni csele!
ami szomoru, h Zidane-nal meg a fejeles, es csak utana a Leverkusennek lott gol (jol elb.sztad Zizu)

a "seggfej" miatt nem is tudtam szurkolni anno az argentinoknak!
ez kb olyan volt akkor, mintha most nalunk nem jatszana a Huszti, mert a kapitany rosszat almodott...

p.

Komiké 2007.10.11. 12:42:28

Redondonak riszpekt, de ha vkp, akkor Guardiola...

Filkor 2007.10.11. 13:45:22

Leginkább Cambiasso a mostaniak közül, akinek játéka hasonlóan hatékony előre és hátra is egyaránt

Lond · http://lond.blog.hu 2007.10.11. 13:51:32

én xabi alonso és gattuso egy mondatban emlitését kikérem magamnak, xabi (ha formában van = nem most) 25-30 méterekről rugdos golokat, 90% fölött passzol, és nem csak 5 méteren belülre. De Redondo tényleg megérdemelt egy posztot.

drani 2007.10.11. 14:23:15

ja persze, még Celadest nem mondta senki

TaxiLoveArsenal (törölt) 2007.10.11. 14:25:47

Óriási játékos volt, pasarelle meg egy barom. emlékszem, valami hátvédet, pazt, seggig érő hajjal kivitt, redondót meg ezzel a félhosszú valamivel nem.barom volt, a gauchok sokat kérhetnek rajta számon.ez a baj a latin focival, valami "kapufa" mindig van, vagy emberileg nem képesek egyes játékosok felnőni, vagy az edző barom, vagy a játékosok nem jönnek ki egymással...

tb 2007.10.11. 14:45:50

passarella ilyen, mit lehet tenni, a 78-as VB előtt, csapatkapitányként ő fúrta meg Maradona szereplését, hogy egy drogosnak semmi keresni valója nincs a csapatban

érdekes az már kevésbé zavarta, hogy milyen korrupt módon nyerték meg a világbajnokságot

neeskens 2007.10.11. 14:59:43

nekem is az egyik kedvencem volt, lehet,hogy más középpályás több labdát szerzett, valaki meg veszélyesebb kapura mint anno Redondo,de neki volt egy utánozhatatlan elegancia a játékában,
Egyébként mi csak a Vörös Geciként imertük őt .)...

jorginho 2007.10.11. 15:34:39

a valaha volt legnagyobb ötös túlzás... persze ha így gondolják lelkük rajta. kár hogy kihagyta a 98-as vébét.
ez a mondat nagyon tetszik: "ha pedig Maradona akkora embernek születik, amekkora játékos volt"

Joó Gabi 2007.10.11. 15:43:46

Az ehavi World Soccer-ben van vele egy hosszú interjú, Argentínában él és köze sincs a futballhoz. Itt hamarosan fenn lesz az interjú: www.worldsoccer.com/interviews/

A Milanban már 5-ös volt.

10 Xavi se tenne ki egy Redondót. Csak Guardiolával lehet összevetni.

r_magpie 2007.10.11. 16:02:51

azt is sajnálhatjuk, hogy csak 2000 után nyílt ki itthon a világ külföldi bajnoki közvetítéseket illetően, így nem láthattuk hétről-hétre

valamint: és Dieter Eilts az smafu?!? :)

giacinto 2007.10.11. 16:06:21

azt tudtátok h Santi Solari az unokatesója? :)

egyébként "védekező" középpályásból is 2 típus van, legalábbis nálam. Az egyik a "falnak is nekimegyek típus" (Gattuso, Essien, Diarra stb.), a másik pedig a Xavi, Xabi Alonso, Cambiasso stb. fémjelezte kiválóan passzolni is tudó, előre játékban is hasznos típus. na ide tartozott ő is.
nagy játékos volt, kár h elment a milanba, akárcsak Rivaldo, akit ugye nem hagytak játszani...

Ronal-d'oh! 2007.10.11. 16:19:51

Ő kimaradt az életemből. Talán az enyhítő körülmény, hogy még csak 15 vagyok :)

BruceWayne 2007.10.11. 16:42:43

"Keane, vagy Deschamps volt a kedvenc játékosa. Vagy most Xabi Alonso, Gattuso, Van Bommel, Vieira, etc… Redondo."

Cambiasso hova sorolandó? más is említette már, nekem tetszik a játéka, a szűrésben is jól oldja meg a feladatát, előrejátékban is jól passzol, hajtós-lelkes, technikásnak is mondható ezen a szintenn, nem kap sok lapot mint előbbiek, durvának se nevezhető, gólerős, és ilyen szép gólokra is képes :-)

youtube.com/watch?v=ZwNpUnlDx9s&mode=related&search=

és olyan vetélytársai voltak csapaton belül mint Davids, Vieira, és mégis az ő hiánya igen erősen érződni szokott szerintem....

Xavi is nagyon jó és szimpatikus játékos, bár ő nem tudom mennyire való ide a felsorolásba

BruceWayne 2007.10.11. 16:52:59

"...akkor pályájuk csúcsán lévő madridi ikonok (...Suker)" juj, ez azért erős volt.....

amúgy én említeném még Makelele-t is , de főleg Michael "robot" Essient, na ők is nagyon jók....

ezen a blogon amúgy érdekel valakit a magyar foci (bocs ezért a szóösszetételért)? most Diósgyőrben van egy nagyon jó védekező kp, Christian Bodiong Ebala, na a hazai mezőnyben ő szerintem kiemelkedik a posztján, bár nem tudom ismeri e valaki egyáltalán (én hétrő-hétre látom játszani, tényleg nagyon jó képességű, felépítésű és munkabírású, lelkes játékos, hátul és elől is gyakran feltűnik, nagyon is jól)

BruceWayne 2007.10.11. 16:54:31

ja és a Gago gyerek kb a Podolski kamu-szint

drani 2007.10.11. 18:06:24

Cambiasso < Redondo

Rezgrof 2007.10.11. 18:39:44

Az argentínok gyárilag alkalmatlanok közösség formálására, 90 óta nincs eredményük válogatott szinten (két elveszített Copa döntő, a vbken meg legkésőbb a nyolc között kivéreztek).

Bielsát Redondo utálta, Pasarella meg őt - így lett mindössze 29szeres válogatott - mondjuk nem is szakított meg magát, hogy az legyen, vszínűleg nem tetszett neki a kompánia. Meg is értem.

Redondo

ApukadHUN 2007.10.11. 19:00:04

Suker 98-ban vb gólkirály volt előtte 96-ban a kiesett Sevillában nyomta
Suker csúcsa Madridban volt 98-ban
persze lehet neked a galata elleni kihagyott 11-es volt a csúcs az Arsenalban

rexford 2007.10.11. 19:27:54

"Az argentínok gyárilag alkalmatlanok közösség formálására"

Rezgrof, ez tényleg így van, de vajon miért?

Szerintem az lehet, hogy már gyerekkorukban annyira megerősödik a klubhűség, illetve az egymás közötti gyűlölködés, hogy később képtelenek közösséget formálni. De az is lehet, hogy ez baromság. Mindenestre etnikai alapú ellentét nem lehet, ugye. (80-100 éve még esetleg lehetett volna.)

A spanyoloknál ez az etnikai kötődés/ellentét lehet a fő probléma, katalánok, baszkok, stb. (még a színspanyolok esetében is nagyon erős a regionális kötődés (aragóniaiak, galíciaiak, andalúzok, stb.).

crouchy 2007.10.11. 19:40:05

"..., előre soha nem passzol 5 méternél hosszabbat és egyébként is hatalmas .." hát ez hüjeség. vegyük pl Xabi alonsot akit emlegettetek. sztem menjetek fel youtubra és nézzetek meg pár videót.. hacsak nem gondoljátok azt h az 50 méteres hajszálpontos inditásai "labdába bikázások'.

Rezgrof 2007.10.11. 20:10:05

Miért? Jól kiforrott sztereotípia. A dél-amerikai mentalitás. Ha bejön a csel isten vagy, ha nem, akkor a kurvaanyád, mé' nem passzolsz stílusra gondolok. Meg a fetrengésre, az egyénieskedésre, a pofázásra, a mutogatásra, egymás hergelésére, a brutális belépőkre, az alattomos könyöklésekre, a bírók üldözésére. Szóval ha olyanjuk van, minden fontos csak a labda/társak nem.

Jönne a kérdés, h a brazilok meg mitől olyan jók. Lehet, hogy rájuk több kultúra szakadt a portugáloktól, másrészt nekik jutott a Copacabana, az örökké virágzó termőföld.

nasteey 2007.10.11. 20:37:56

Apáááám, az a MU elleni csel...o_O

Ezek a játékosok talán középső-középpályásnak vagy mélységi irányítónak hívhatók.

A mostaniak közzül tényleg Xavi, Alonso, Cambiasso,Pirlo (vagy hétvégén Iniesta) játssza ezt.

Touré-ra leszek még kíváncsi, mert ő az tipikus afrikai erőember, viszont ő elég technikás is, pl. a Monacoban is irányított néha. (youtube-on érdemes utánnanézegetni - emellett hatalmas bombái vannak)

rexford 2007.10.11. 20:49:19

Hát nem tudom. Ahhoz nagyon általános fogalmazva, a népnek, a "fajtájuknak" is ilyennek kéne lennie (példákat nem sorolok). Az argentinok meg nem ilyenek szerintem, csak a stadionban jön ki belőlük a zállat. A társadalomra, a közösségre amúgy meg jellemző az összetartás, ld. nagy válság utáni gyors visszakapaszkodás.

rexford 2007.10.11. 20:49:56

Hát nem tudom. Ahhoz nagyon általánosan fogalmazva, a népnek, a "fajtájuknak" is ilyennek kéne lennie (példákat nem sorolok). Az argentinok meg nem ilyenek szerintem, csak a stadionban jön ki belőlük a zállat. A társadalomra, a közösségre amúgy meg jellemző az összetartás, ld. nagy válság utáni gyors visszakapaszkodás.

rexford 2007.10.11. 20:58:21

Bocs, jobb kétszer, mint egyszer sem.

drani 2007.10.11. 21:04:58

nem a csel, hanem az a mozdulat ahogy bepasszolta Raulnak. az nagyon kemény.

fingfelelős 2007.10.11. 21:51:03

nasteey-nek igaza van, sztem Redondo nem szűrőt, hanem klasszikus középső középpályást játszott. Ilyen poszt manapság szinte csak Angliában van, pl. Gerrard, Fabregas, vagy a Murinnyo-éra előtt Lampard.

védekezés-támadás magas szinten gyakorlatilag a pálya teljes középső harmadában, erre azért elég kevesen képesek... Redondo ilyen volt.

ApukadHUN 2007.10.11. 22:18:58

Az, hogy ki a jobb és miben gyakorlatilag nem számít, mert egyszerűen Redondo az Redondo és soha fel sem merülhet, hogy nem ő volt a legméltóbb rá, hogy a királyi gárda 5-ös posztján játszon.

Szóval lehet, hogy aktuálisan éppen Makelele, vagy Beckham, vagy Diarra tölti be a posztot, de az a poszt még nagyon sokáig Redondo posztja marad. Mert ő a Real Madrid védekező középpályása. Valahogy úgy , mint ahogyan Di Stefano a "csapatkapitány". S ahogy Bernabeau a Real "elnöke".

S pont ezért van az, hogy a világon van a Real Madrid meg van "a többi csapat".

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2007.10.11. 23:39:21

nem kicsit törtem le mikor az átigazolása után lesérült, a milan nagyon megjárta mikor maródi lett.
de rá egy évre jött andrea pirlo és ancelotti meghozta pályafutása egyik legjobb döntését...

attól fogva redondo nem hiányzott többé.

jazzbubu 2007.10.11. 23:46:48

Örültem ennek a postnak Redondo-ról,a kedvenc játékosom volt.De a lényeg,amit én imádtam benne(a többi mellett) az kimaradt.A szerelni tudás képessége,a zseniális ütemérzéke,ahogy le tudta lopni az ellenfél lábáról a labdát.Szerintem ebben volt Redondo felülmúlhatatlan,a többi csak ráadás.
A korai sérülését tragédiaként éltem meg,sok maradt benne.(ld. Albert Flóri Koppenhága)

habitang · www.nst.blog.hu 2007.10.12. 01:01:55

ApukadHUN

Hogy állna fel nálad a minden idők Realja?

Fat Abbot 2007.10.12. 08:11:28

Te jó ég! Mekkora csapat volt már az madridi. Mostaniak közül még csak megközelíteni sem sikerül senkinek. Emlékszem azután a bizonyos Mu-Real meccs után hetekig ujjongtam, pedig United szurkoló vagyok. :D

_benito · www.nst.blog.hu 2007.10.12. 09:07:28

apukadHUN, az égre kérlek, nézd már meg végre a mailboxodat!!!!

drani 2007.10.12. 10:35:45

Azért én megnéztem volna a Milanban. Szerintem illeszkedett volna a csapatba. Legalábbis jobban mint Emerson most.

gabor.toldi 2007.10.12. 10:45:17

Minden idők legjobb Realja? Hát ez nem kérdés:

Casillas-Ramos-Hierro-Helguera-R.Carlos-Redondo-Gento-Boutrageno-Raúl-di Stefano-Puskas pad: Zubizarreta, Ruggeri, Amavisca, Laudrup, Ronaldo, Suker

habitang · www.nst.blog.hu 2007.10.12. 11:10:05

gabot.toldi

Zubi a padon? Akkor hol van Buffon?;)


Kopa, Sanchis a padon se, de Suker igen? Még egyéb kérdéseim is lennének, de sajna nem futja az időből..:)

ApukadHUN 2007.10.12. 11:19:37


Egy álomcsapat kiválasztása roppant nehéz dolog, mert meg kell mondani, hogy ki maradjon ki.
Szóval sajnálom, de Raúlt ki kell hagynom, mert bármilyen nagy játékos is (ezen a videón kétszer is rajta van: uk.youtube.com/watch?v=y3zvPDwdduE ) a mostani formája mély nyomokat hagyott bennem. Ha visszavonul benne lesz a csapatban és valószínűleg 3 éve is benne lett volna, de most... Sajnálom!

Míchel és Michael Laudrup biztosan nagyon sok kérdést felvet majd, de a 80-as évek egyik Real szimbólumát illik betenni, másrészt én tudom milyen érzés Michael Laudrup nevét lekaparni a gombfocicsapatodról...

Casillas -Hierro, Manuel Sanchis, Roberto Carlos -
Zidane, Michel, Redondo, Michael Laudrup, Gento -
Di Stefano, Puskás

_benito · www.nst.blog.hu 2007.10.12. 11:20:19

így van, habi, másra fordítsd az időd, ha érted, mire gondolok...! ;)

ManThatFollowsHell (törölt) · murderholes.blog.hu 2007.10.12. 11:25:25

"Jönne a kérdés, h a brazilok meg mitől olyan jók. Lehet, hogy rájuk több kultúra szakadt a portugáloktól, másrészt nekik jutott a Copacabana, az örökké virágzó termőföld."

Portugál kultúra???:D
A portugálok a pályán még rosszabbak az Argentínoknál (lányok).
Amúgy meg mondjatok egy híres portugált (Tengerész Henrik nem ér)!:P

ManThatFollowsHell (törölt) · murderholes.blog.hu 2007.10.12. 11:26:27

Meg az a pár másik matróz sem a 15-16. századból!:D

rexford 2007.10.12. 11:30:36

Benito, azt azért elárulhattad volna, hogy a 70-es éveket végigjátszottad a Realban Camacho, Del Bosque, Santillana, Stielike, Breitner, Netzer, stb. oldalán (élén?).

Mikor álltál odébb egy félszigettel?

rexford 2007.10.12. 11:35:05

Ez a csapat se kutyaütő, kérdés, hogy mikor álltak így fel.

REAL MADRID (coach: L. Molowny)
Miguel Ángel; Chendo, Sanchís, Stielike, Camacho; San José, Míchel,
Gallego; Butragueño (Juanito), Santillana (Salguero), Valdano.

Valaki hallott amúgy közületek erről a kócsról az ősrealistákon kívül?

r_magpie 2007.10.12. 13:22:34

"Az argentínok gyárilag alkalmatlanok közösség formálására"

elnéztem a Pumákat a rögbi vébén, hát azok úgy harcoltak egymásért, mint állat.

Rezgrof 2007.10.12. 14:09:33

Az életükért harcoltak azok, nem egymásért :)

Real Madrid all star:

Zamora - Chendo, Manuel Sanchis, Santamaria, Breitner - Seedorf, Kopa, Zidane, Gento - di Stefano, Puskas

Rezgrof 2007.10.12. 14:19:03

Molowny csatár volt, később a reálnál edző ( a válogatottnak is egy rövid ideig), többször is jött-ment a klubtól a 70-80-s években, de szerintem a kispadon nem alkotott óriásit, nemzetközi szinten tutira.

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.12. 14:24:14

ApukadHUN,
nem rossz a Te 11ed,

de ugye a Roberto Carlost csak viccbol tetted be!
szamomra rejtely, miert tartjak Ot akkora jatekosnak, abbol a szabadrugasgoljabol el egesz eleteben...
nalam ott asta el magat vegleg, amikor a vb-n az egyik torok gyerek (talan az Ilhan) az oldalvonal mellett sarokkal megesernyozte, aztan utana jol felb.szta (mar elnezest a kifejezesert), majd megtapsolta a cselet, es felsegitette!
nem beszelve a danok elleni luft-ollozasarol, etc...
minden, csak nem jo vedo!

p.

Rezgrof 2007.10.12. 14:42:09

nahát, ez pont így van, Pote.

Nem volt rossz játékos, csak nincs olyan poszt a futballban, ahová ő tökéletesen illene. Nálam rég balfutót játszott volna

rexford 2007.10.12. 14:50:59

Kösz, Rezgrof, azóta én is megnéztem. És az összeállítás?

drani 2007.10.12. 15:22:43

nem tudja valaki, hogy adják-e valahol a ma esti Bilbao-Milan meccset? megnézném ezt a Pato gyereket.

ApukadHUN 2007.10.12. 15:37:10

Pote:
Volt az a link a kommentemben.
Nézd meg a 98-as BL döntő gólja előtt ki volt az a madridi játékos, aki Mijatovics előtt hozzáért a labdához.
A 2002-es BL döntőn volt két gól (Raúl, Zidane) Megnéznéd nekem, hogy ki adta gólpasszokat?

Egyébként 2002-ben Roberto Carlosé volt az aranylabda, csak Ronaldo kapta meg, mert egy balbunkó nem kaphat aranylabdát.

10 évig megkérdőjelezhetetlen volt a helye balbekkben. Mind a brazil válogatottban, mind a Real Madridban. Nyert 3 BL-t,1 vb-t és egy vb ezüstöt.

Rezgrof 2007.10.12. 15:51:51

ApukadHUN - játékosnak jó volt, nyert is minden félét, de gólt is kaptak róla szépszámmal, mert bizony VÉDŐnek, nem volt a legjobb.

Rexford - nem tom, talán 84-es UEFA döntő kezdője? A 80as évek eleje-közepén játszott együtt ez a csapat.

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.12. 15:54:01

ok, ereztem, h erzekeny pont lesz:-),
de a velemenyemet tartom!
(es Salgado is nyert egy par BL-t,
na O meg a masik oriasi kerdojelem!
es Gilardino is jo sok trofeat birtokol:)

pont a Mijatovics gol elotti a szitu a problemam,
mert mindenhonnan izombol kapura probal loni,
kivancsi lennek, h az utobbi 5 evben, hany szabadrugasgolja volt!
mert a kapusnak nincs mas dolga, csak odaallni a sorfal altal uresen hagyott resbe, es "nem-megijedni" a labdatol!
(Barthez ota meg mindegyik inkabb rak egyet plusszban a rovidre is:-)

menjunk at inkabb jobboldalra:
CAFU FOREVER
p.

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.12. 15:55:35

van egy plussz "a" betu a 2. bekezdesben,
bocs

ApukadHUN 2007.10.12. 15:59:06

BUMM!
Ez olyan mikor pókerben blöfföt fogsz:
Egyrészt:
uk.youtube.com/watch?v=XGzaNVeiGtI

Másrészt:
Láttál az elmúlt 5 évben el classico-t?

Rezgrof 2007.10.12. 16:04:40

Az első két gól, amit a vb döntőn kaptak a franciáktól, az ő lelkén szárad...

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.12. 16:11:41

en a fineszes jatekosokat jobban szeretem!
nem bosszantani akarlak tenyleg!

de Roberto nem a szivem csucske (es igazabol a Real sem mostansag...)

es nem azt irtam, h nem rugott golt, hanem azt kerdeztem, h hanyat?
nalam o nem tartozik a jo szabadrugas rugok koze,
es van Persie sem a multheti agyugojoval:)

remelem nincs harag!
p.

bohus 2007.10.12. 17:17:44

elég legyen már az argentinok gyalázásából! intelligensebbek és jobban fociznak a braziloknál. ez egész egyszerűen tény.

krysal 2007.10.12. 17:25:17

Upsz, erről lecsúsztam időben, de Nédda, _Benito egy Madrid Legendát dícsér... (...bár nem átallja egy jelenlegi Barcás ikonnal összemérni...:)

Redondo az Redondo. A cikk élvezetessége elfeledtetheti, hogy egy ilyen játékost összemérni mással nem lehet. Elemezni felesleges, mert ahogy azt előttem írták, ez a poszt mára szinte teljesen kiveszett a fociból.(Mára talán tényleg csak Fabregas és Iniesta maradtak hírmondónak...) Redondo Örök legenda, egy Szív, a Nagy Lélek! (Elnézést a túláradóságomért, de az MU elleni húzása mindmáig könnyeket csak a szemembe...)

A Madridi álomösszeállítást meg legalább ugyanilyen lehetetlen helyesen abszolválni. Csak felvetésképp, ti kit hagynátok ki ezek közül? : Bernabeu (!), Buyo, Breitner, Butragueno, Camaho, Del Bosque, Di Stefano, Gento, Grosso, Laudrup, Kopa (!!!), Hierro, Raúl, Zidane, Redondo, Michel, Molowny, Pirri, Netzer, Puskás, Roberto Carlos, Manuel Sanchís, Hugo Sanchez, Valdano, Zamora, Casillas... Nos? Ilyenkor mondom azt minden Madrid gyűlölőnek, miért tartja 'Akkor Is' a Klubok Klubjának a Real Madridot...

Rezgrof 2007.10.12. 17:25:17

Igen, ez a legutóbbi Copán is tisztán látszott.

rexford 2007.10.12. 18:17:55

krysal, ez pofás keret, én még Chendót, Santamariát és Santillanát beraknám, személyes kedvenceimként pedig Martin Vazquezt és Zamoranót.
Nem is értem egyébként, hogy a 80-as években (sőt, 66-tól 98-ig) hogy nem tudtak BEK-et nyerni, pedig könnyebb volt, mint manapság.

krysal 2007.10.12. 18:48:04

rexford, én kérek elnézést, hogy őket kihagytam, de épp erre akartam rávilágítani... Kit lehet itt igazából kihagyni a Very Best Of-ból?
Egyébként én sem értem... De maradjon meg X-aktának...

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.12. 23:57:24

szerintem Roberto Carlost ki lehet hagyni :))))

nasteey 2007.10.13. 11:30:34

Nálam Roby Carlos "A" balbekk! Lehet, hogy nem a legjobb védő, de basszus én a támadó focit szeretem! És ott rohangáljon oda-vissza a két szélső bekk. Húzza szét a védelmet, jó beadásai legyenek, etc. És sztem a támadó-foci egyik kulcsa a jó szélső védők. :)
Mondjuk én sem tartottam olyan hűdenagy szabilövőnek, egyszerűen iszonyat erővel tudta seggbe rúgni a labdát. :)

(és most Abidal a favorit, mert talán annyira nem támadó, mint RC, viszont védekezésben 5*)

Keelhaul 2007.10.13. 13:27:10

A keret összeállításakor felhívnám a figyelmet Luis 'Júdás' Figora, akinek szintén sokat köszönhet a klub.

És második vonalasnak ott van McManaman is, az ezredforduló tájáról. Helguerat én semmiképpen nem tenném a Sanchís, Hierro, stb. kategóriába.

Szóval nálam 3 - 4 -3 : Zamora - Hierro, Sanchís, Camacho - Figo, Redondo, Míchel, Zidane - Puskás, Di Stefano, Raúl.

Raúl alatt Raúlt értem 2003-ig.

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.13. 14:07:13

"Raúl alatt Raúlt értem 2003-ig"

sztem az is jo tema lenne, h mennyi ideig lehet a mai futballban a legmagasabban szinten jatszani (foleg a tamado szekciora gondolok)!
Raul kozel 10 evig ott volt, azota csak sajat arnyeka onmaganak (jajdeszep kozhely:), de szinte mindenki szurkol neki!
talan Zidane? bar ott is "csak" 10 ev a Juve-Real korszak.
a kiegettek sora egyszerubb...
...mar Vincze Otto sem a regi:)
p.

ApukadHUN 2007.10.13. 19:26:29

keelhul:
McManaman az egyik kedvencem, de azért annyira nem alkotott ő maradandót a Realban (meg sehol sem), hogy ilyen összeállításnál felvetődjön a neve.

Figoról beszélgethetünk, de nincs igazán értelme, mert egy Manchester elleni csavart gól és egy Juventus elleni kihagyott 11-es az, ami felejthetetlenné teszi madridi játékát, de ezeken túl nem csinált olyasmit, ami nagyon kiemelte volna a Savio, Munitis, McManaman... Ráadásul lendülete nagy részét Barcelonában hagyta szerintem.

Zidane egyébként alkotott egy-két szépet a Juventus előtti életében is, csak nem emlékszünk rá. Egyrészt akkor még sok haja volt :-). Másrészt meg a Bordeaux nem volt igazán nagy csapat, így szinte csak a Bayern elleni UEFA kupa döntőről emlékezhetünk rá. Meg talán arról, hogy kiverték a Milant. De nem ám kicsit.Nagyon.
A "kis" Witschge, Zidane, Dugarry, Lizarazu játszottak abban a csapatban. Ugye így utólag már jobban értékelnénk azt a csapatot.

tb 2007.10.13. 19:45:01

pote: Seedorf? ő már több mint 10 éve a legmagasabb szinten játszik

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.14. 00:19:04

tb,
kosz, jogos...
ezert is erdekelne a tema:-)

_benito · www.nst.blog.hu 2007.10.14. 16:50:29

"Ugye így utólag már jobban értékelnénk azt a csapatot."

ha jól emlékszem, ráadásul az intertotóból jutottak be, pedig milyen más volt akkor még az uefa kupa. úgy értem, még játszottak benne csapatok is, nem csak elvétve 1-2 olyan, aki irgalmatlanul elkúrta az előző szezonját.

készül erről is egy post hamarosan, sőt, ha már az új postoknál tartunk, hamarosan az olvasókat fogjuk meghívni, hogy írjanak!

Keelhaul 2007.10.14. 19:31:42

Nekem úgy rémlik, hogy Figo pl a Bayern megverésében elég jelentős szerephez jutott mindig, amikor BL-t is nyertünk, de szóljatok ha rosszul emlékszem.

Én spec. pont a MU elleni lövését felejteném el, az a labda nyilvánvalóan lecsúszott a lábáról.

ApukadHUN 2007.10.15. 15:52:06

Nem reklamálom Figot, mert biztos vannak többen akik nálam jobban értékelik őt. De továbbra is tartom, hogy szerintem a lendülete egy részét Barcelonában hagyta és az az egy BL, amit Figoval nyert a Real meglett volna nélküle is.

Ne vegyük el Figotól azt a gólt. Én ilyen esetekben mindig feltételezem a legjobbat.

MAti 2007.10.15. 16:56:58

pote:
Először nekem is Seedorf jutott eszembe, de hamár Milan... Maldini-t is megemlíthetnénk.

De tény, hogy a nagyon fiatalon nagyon magasra jutott, de a 34-35 éves kort nem kitöltő futballisták sora hosszabb. Ld. Ronaldo (a legjobb futballista azt hiszem, akit életemben láttam...) is akár.

MAti 2007.10.15. 16:58:59

Amúgy meg egy ilyen "minden idők legjobb Madridja", ez hülyeség, illetve jópofa, de teljesen értelmetlen játék. Ki az például, aki a '60-as években látta ezt a csapatot játszani?

Mondjuk egy "az elmúlt 10 év madridi álomcsapata" kérdéshez szvsz. könnyebben hozzá tudunk szólni, és az sem lesz egyszerű kérdés... :)

pote · http://nst.blog.hu/ 2007.10.15. 18:25:40

mitcsenko:

Maldini is jogos, de a felvetesemben szukitettem:
"sztem az is jo tema lenne, h mennyi ideig lehet a mai futballban a legmagasabban szinten jatszani (foleg a tamado szekciora gondolok)!"

mert akkor ugye Cafu is...
(es Gyepes sem fejeszte be nyaron a focit:)
Ronaldot en is imadom, es bizom benne, h hatha megis kitolti,
mar ha nem a manchesterire gondoltal:)

p.

MAti 2007.10.15. 23:52:31

Nem a manchesteri gyerekre gondoltam. :)
Ő is ügyes egyébként, a legjobbak közé tartozik, de nem az a szint. Ronaldo akkor is gólt rúgott a hollandoknak, amikor 10 ember csak őt rúgta 120 percen keresztül. C. Ronaldo-t megette Gattuso, 180 percen keresztül...

MAti 2007.10.15. 23:58:33

Az elmúlt 10 év madridi kedvencei c. kérdésben nevezek is egy csapatot... :)

Casillas - Salgado, Hierro, Helguera, R. Carlos - Redondo, Figo, Zidane, Seedorf - Raúl, Morientes.

Nem feltétlenül a legjobb, de szimpátia alapján (is)... :)
Csatárposzton gondban vagyok. A Raúl-Morientes kettős jól működött. Sukert és Mijatovicsot sajnos keveset láttam, Ronaldo pedig az általam látott legjobb futballista, világviszonylatban - de Raúllal együtt nem működtek igazán. Nistelrooy meg nincs ott elég régóta, de szvsz. az elmúlt 10 év egyik, ha nem a legjobb befejezőembere. Tudás alapján neki is ott lenne a helye...

Banega 2007.10.16. 01:23:06

Lehet itt Redondót sok mindenkihez hasonlítani, de igazából ő olyan egyedi stílust képviselt, hogy senkihez se lehet hasonlítani :)
Én mégis azt mondom, hogy ha valaki, akkor Ever Banega képes lehet a nyomdokaiba lépni. Bár csak egy meccsen láttam eddig játszani (a csehek elleni u20-as döntőn), meg néhány gólpasszát felvételről, de ezek alapján hatalmas játékos válhat belőle.
süti beállítások módosítása