Milan, Liverpool, Roma, Lyon, Porto, PSV, Rangers, Tottenham, Corinthians, Atletico Madrid, Flamengo, Olympiakos, Sporting, Anderlecht, Galatasaray, Basel, Midtjylland és Al Ain FC, kétszer negyvenöt perc, háromszáz kilométer per óra, mi a retek ez??? Ez nem más, mint a Superleague Formula, a futballcsapatok aszfalton vívott világligája, melynek a hétvégén, Magny-Cours-ban rajtolt el a második szezonja. A felsorolt klubokat egy-egy autó képviseli, furcsák a szabályok, és havonta lesz egy futam egészen novemberig, vagyis Formula -1 light futballfanoknak- tovább után afféle ráfgájd a sorozatról és az első hétvégéről.
Ez az első, második, és aztán harmadik ránézésre is marhaságnak tűnő széria az FIA jóváhagyásával indult 2008-ban, szabályai igazából az autóversenyzés és a foci keverékéből jöttek létre, és az első szezont a pekingi Gouan csapata nyerte, amelynek autóját az olasz Davide Rigon kormányozta. Rigon idén az Olympiakos színeiben versenyez, csapata ugyanis az idén nem indult (ahogyan a Dortmund és a Sevilla sem - az ő helyükre érkezett a Lyon, a Sporting és a dán Midtjylland). A legnagyobb nevek Giorgio Pantano, Antonio Pizzonia, Robert Doornbos, valamint Enrique Bernoldi egykori F1-pilóták.
A versenyzők tulajdonképpen egyforma autókban ülnek, és a szombati kvalifikáció után vasárnap 2x45 percben mérik össze tudásukat. A kvalifikáció két csoportban (A és B) zajlik (9-9 versenyző), amelyekből a 4-4 legjobb idővel rendelkező autó jut tovább a negyeddöntőkbe, ahol B1-A4, B3-A2, B2-A3, B4-A1 párosítást követően kieséses rendszerben folynak tovább a küzdelmek, és így alakul ki a másnapi rajtrács.
Vasárnap az első félidőben a szombaton kialakult sorrend alapján rajtolnak a pilóták, "térfélcsere" után pedig fordított rajtsorrendben - ez lehetőséget ad némi taktikázásra, illetve egy újabb esélyt annak, aki elszúrta a szombatját. Az idei hat versenyből négyszer egy tizenöt perces szuperdöntőn dől el a pénzdíj sorsa a hat legjobb között, pontok viszont ezért a futamért már nem járnak. A félidők győzteseinek 50 pont jár, a második 45-öt kap, a harmadik 40-et, majd 36, 32, 29, 26, 23, 20 majd innen kettessével csökken a kiosztandó egységek száma, nyolc után pedig egyesével, úgy, hogy a 22. helyezett is kap elvileg egy pontot, azonban idén mindössze 18 autó indul. (Aki nem tud rajthoz állni, az nem kap semmit.)
Minden autó egy futballklubot képvisel, azonban nyolc konstruktőr látja el gépekkel a mezőnyt: a német Zakspeed (Sporting, Anderlecht), mely a '80-as években a Formula-1-ben is megfordult, a belga Azerti Motorsport (Milan, Eindhoven, Roma), a brit Ultimate Motorsport (Galatasaray és Al Ain - Egyesült Arab Emirátusok, ha nem lenne ismerős, egyébként Schäfer edzi a focistáikat), a szintén brit Delta Racing/ADR (Flamengo), a német GU-Racing International (Olympiakos, Basel), a brit Alan Docking Racing (Corinthians, Atletico Madrid, Rangers, Tottenham), a szintén brit Hitech Racing (Porto, Liverpool, Midtjylland) és a francia Barazi Epsilon (Lyon).
Magny-Cours-ban szombaton a döntőben a Corinthians színeiben versenyző Pizzonia győzött három tizeddel a Liverpool spanyol (milyen is lenne?) pilótája, Adrián Vallés ellen, másnap viszont a Liverpool (autója) visszavágott, és megynerte az első futamot, a másodikban (ugye az utolsó előtti helyről rajtolva) hatodik lett, és a szuperdöntőt is behúzta, így 79 pontot és plusz százezer €urót hozott csapatának. 77 ponttal következik az Anderlecht, holland emberükkel, Yelmer Buurmannal (2. és 5. hely), a harmadik pedig a Milán volánjánál ülő Giorgio Pantano (12. és 1., 64 egység), aki a 16. helyről rajtolt az első félidőben, a másodikat viszont értelemszerűen a harmadik helyről kezdte meg a furcsa lebonyolításnak köszönhetően - itt könnyen lehetnek utolsókból elsők.
A két futam dobogósai:
1. Liverpool FC
(Adrian Valles, SPA)
2. RSC Anderlecht
(Yelmer Buurman, HOL)
3. Tottenham Hotspur
(Craig Dolby, UK)
illetve
1. AC Milan
(Giorgio Pantano, ITA)
2. Olympiakos CFP
(Davide Rigon ITA)
3. FC Basel
(Max Wissel, GER)
A bajnokság állása tehát: Liverpool (Valles) 79 pont, Anderlecht (Buurman) 77, Milan (Pantano) 64, Tottenham (Dolby) 58, Basel (Wissel) 58, Corinthians (Pizzonia, BRA) 56, Al Ain FC (Molina, SPA) 56, Flamengo (Bernoldi, BRA) 52, Olympiakos (Rigon) 51, Galatasaray (Tappy, UK) 48, Porto (Gommendy, FRA) 33, Sporting (Petiz, POR) 32, Midtjylland (Andersen, DEN) 31, Atletico (Tung, CHI) 24, Lyon (Panciatici, FRA) 24, PSV (Muermans, HOL) 21, Roma (Kennard, UK) 18, Rangers (Martin, AUS) 13.
A továbbiakban is csupa legendás, egykori (vagy jövőbeni) Formula-1-es helyszínre látogat el a még csecsemőkorban lévő sorozat. Július 19-én következik Zolder (Belgium), augusztus másodikán a Donington Park - ahol tavaly bemutatkozott a sorozat -, szeptember 6-án a nem csak az F1-ről, hanem Horthy Miklósról is híres Estorilban tesz látogatást a mezőny, október negyedikén következik Monza, november 8-án, pedig Spanyolországban, Jaramában végeznek a csapatok.
You'll never drive alone.
Utolsó kommentek