Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 2009-2010 - Felemás uralkodás

2010.05.28. 15:00 mocsing

Elájulni önmagában a Bayern bajnoki címétől nehéz volna. Esetleg csodálkozni lehetne azon, hogy miért nem volt könnyebb a salátástál besöprése ezzel a kerettel középpályával, de mivel tovább látunk a Bundesliga korlátain, mégis bravúrosnak minősítjük a bajnoki címet. Pedig igazából nem is az volt a nagy szó, hanem minden egyszerre. Akadt egyébként otthon ellenfelük, kettő minimum, az egyik önmagát nyírta ki, a másik meg hagyta, hogy kinyírják. A kupás helyekről lemaradók megérdemelték, igazán nem szólhatnak egy szót se, hogy fingszag van, ha egyszer három napja a rajtuk lévő gatyába szarnak. Jövőre fővárosi csapat nélkül leszünk, de nem sajnálja senki a Herthát, ahogy valószínűleg a Bochumot se, hiába tűnik összességében meglepetésnek a kiesésük. Osztályozós sikerének köszönhetően bennmaradt a Nürnberg, de ennél sokkal lényegesebb, hogy ha jól alakul minden, lehet izzítani a Szalai-mezeket. És nem csak a mainziakat, avagy piros-fehér-zöldben pompázó optimizmusom töretlen.

Ha meg akarjuk találni és fogalmazni van Gaal sikerének okát, illetve sajátos zsenialitásának esszenciáját, garantáltan olyan gondolatok ismétlésébe kezdünk bele, amelyeket már talán mi is leírtunk, de ha más cikkben/posztban nem is fordult elő, nst-s kommentben biztosan. Egyet viszont elég határozottan leírhatunk ismétlés ide, vagy oda: olyan Bayernt rakott össze, amilyet nagyon rég nem láttunk kifutni bármelyik arénában. És nem csupán eredmények szintjén. Mert bár egy katasztrofális szezonkezdet után a Leverkusent egyáltalán nem, a Schalkét és a Werdert meg csak egyszer tudta megverni, mégis magasan a legjobb csapata lett a ligának.

Ami még érdekes lehet a bajor csapat kapcsán, az feltétlenül a drágán beszerzett, illetve az olcsó, vagy kinevelt játékosok közti, több esetben is utóbbiak javára eldőlő harc. Az optimális kezdővel felálló Bayern kispadján ott ül a harmincmillás Gomez, a 11 gurigába kerülő Timoscsuk, a 7 milliós Pranjic és csak azért nincs ott Braafheid, mert kölcsönadták oda, ahol egy lejárt szavatosságú poroltóval festenék meg a „futball mint művészet” című festményt. Elég kínkeservesen (azaz sehogy sem) tudom sikeresnek minősíteni a Bayern igazolásait, ha a legutóbbi szezont veszem alapul, gyakorlatilag senki nem érte meg az érte kiadott pénzt. És itt most tekintsünk el Robbentől, mert róla eredetileg is tudtuk, hogy világklasszis, plusz ugye Olic nem érhette meg a kifizetett összeget, hiszen ingyen jött. Ezzel csupán annyi a gond, hogy ha Schweinsteigernek nem találják ki az új helyét, illetve a Müller-Badstuber duó mondjuk feleennyire képes megmutatni húszévesen a tehetségét, akkor itt a kupának is örülni kellett volna, nem pedig tripláról álmodozni. A holland mester mentségére annyit, hogy Gomez és Timoscsuk nem az ő találmánya.

Mielőtt még nekem esne mindenki, én tudom, hogy a jövő Bayernje épül, Ribéry hosszabbított, Müller még jobb lesz, Schweinsteiger meg úgyse megy a Realba, de itt elvileg visszavágás, mi több, mészárlással egybekötött bosszúhadjárat készült a tavalyi gyalázatért –  ehhez képest egy teljesen esetleges tényező, azaz a fiatalok többé-kevésbé lezajló beépülése jelentette a különbséget az elbaszott és a kurvajó szezon között. Jaaa, meg Robben, tudom.

Amit a Bayern tudott idén a Bundesligában, az helyi szinten egyedülálló volt, de mindez a többi sorozat jelentette terhelés és egy picit ügyesebb Schalke mellett csupán ezüstöt ért volna. Valahol nagyon dühítene engem gelsenkircheni szurkolóként, hogy a Hannover ellen buktak el mindent. A történet igazából ott dőlt el, amikor Westermann öngólja bepörgött a kapuba (nézzük meg a képet, a középen álló védő combjáról pattan a labda, menne kifele, de a zunder miatt visszapörgött a kapuba), a Leverkusen-Bayern-en pedig volt egy jelenet, ahol Butt mögött a gólvonalról – döntetlennél – kifele pördült egy gólba tartó labda (de erről nem találtam már képet). Mindez ugyanabban a fordulóban, elég sorsszerű volt, ha ostoba és romantikus alkat lennék, azt mondanám, [a tetszőlegesen behelyettesíthető transzcendentális lény] diszkréten (?) jelezte, kit segít idén.

Összességében a Schalke erőn felüli szezont futott, a még mindig csak 22 éves Höwedes személyében meg kinevelte a Bundesliga egyik legjobb védőjét, aki ráadásul két poszton is megállja a helyét – én már Mertesacker helyén is kezdetném a vb-n, de Löw tudja. (Löw tudja?) Persze a futball, amit produkáltak, egyáltalán nem volt sem fantáziadús, sem szemet gyönyörködtető, de ebben az eredményorientált, kegyetlen világban ez különösebben senkit nem érdekel, így utólag pláne. Magath újfent bizonyította, hogy hazai terepen a legnagyobb királyok közt van. A legmasszívabb társaságot faragta ki ebből a kezdetek során igencsak harmatosnak látszó alapanyagból, és ha a tradíciókat megtörni nem is sikerült neki, tehát en block nem lett effektíve győztes csapat a Schalke, jó úton halad a győztes típussá válás felé – ezt, lécci, senki ne kommentálja a paradoxon Wikipedia-szócikkének linkjével. Mellesleg felfedezte Matip-ot, visszaadta Rakitic önbizalmát, és ha nem kellett volna mindig mást játszatnia (Pander helyett) balbekkben, talán még kevesebb gólt kapott volna a védelme. Nagy kár, hogy a BL-ben jövőre sem lesznek tényezők, de majd a következőben talán.

Az osztály látens szociopatája végül befutott a dobogóra, ennek örülhet mindenki, aki a támadófutball felsőbbrendűségét hirdeti, bár a ’Kusen sem az a bekkelős típus. Azonban a Werderben továbbra is megvan a szerethetőség mellett a komolyan vehetetlenség. Mármint komolyan tudom én venni őket, de ha nagy formátumú előadóként akarok gondolni rájuk, nekem örökké csak egy lájtosan betépett stand up comedys marad a Bréma, akinél sose tudni, hogy ma este vajon bealszik a cucctól, vagy elkezd szövegelni, mi meg beszarunk a röhögéstől. Idén jól hatott az anyag, kijött a maximum. Schaaf a lehető legjobb helyen van, valószínűleg ő is tudja ezt, majd egyszer egy botrányos szezon után kirúgják, de addig jobb a békesség, tessék, még a BL-selejtezőt is elérte. Olyan nagyon szar belegondolni, hogy simán benne van a brémai keretben a csoportkör elbalfaszkodása is. Amennyiben Özilt nem tudják megtartani még egy évig, ez sajnos nem is olyan esélytelen. És Marint sem lesznek képesek odaláncolni a Weser oldalához, ha a vb-n netán játszatja az a gyengeelméjű.

A szezon három legcombosabb csalódása közé tartozik a Leverkusen, még akkor is, ha náluk csak "relatív csalódásról" beszélhetünk, elvégre a bajnokság hosszú időn át történő vezetését senki nem várta – azt viszont igen, hogy onnan már ne bukják a dobogót. Mégis sikerült, és noha kétségem nincs felőle, hatékonyabbak lesznek az EL-ben, ezzel valószínűleg több játékost is elvesztettek, bár a legfontosabbat nem emiatt. A másik két európai kupás helyezettünk közül a Stuttgartot irgalmatlan hajrája és BL-szereplése, a Dortmundot pedig csupaszív _és_ eredményes játéka miatt illeti taps és füttyorkán. Illetve utóbbiaknak köszönjük Bendert, meg a Barrios körüli vitákat.

Évadunk két lemaradója a Wolfsburg és a Hamburg, mindkettő másképpen szomorú. A farkasokkal kapcsolatban valószínűleg meg kell állapítanunk, hogy egyetlen kiugró évet össze tudnak hozni, de kettőre egymás után semmi esélyük. Ezzel csupán annyi a gond, hogy az elkövetkezendő két évben garantáltan a mostani helyezésükhöz lesznek közelebb, nem a tavalyihoz. A HSV-ra meg azért tudunk csak bánatosan gondolni, mert tőlük többet vártunk, láttunk a potenciált, még Nistelrooyt is elhozták, Elia is bőven Bundás-átlagon felüli szélső, Petric csak szimplán életveszélyes, de semmit nem tudtak megvalósítani a reményekből. Még mindig nem tudom eldönteni, hogy a szezon legjei-posztban őket, vagy a Herthát nevezzem a szezon csalódásának.

Volt két bravúrcsapatunk is, a Mainz áll azon a helyen, ahol a Hoffenheimnek „kellene”, az Eintracht meg elképesztően kiegyensúlyozott idényt hozott le – azért az nagyon durva, hogy a mezőny közepén három helyezésen belül (9-11.) mozognak az őszi, a tavaszi, a hazai és az idegenbeli tabellákon. Nehéz lesz év edzőjét választani, nyilván a van Gaal-Gross-Tuchel hármas pályázik jó eséllyel.

A Hertha és a Bochum helyét a Kaiserslautern, illetve a St. Pauli foglalják el, az Augsburg ugyebár nem bírt a Nürnberggel, így hiába értek oda az osztályozóra, maradnak bundáskettesek. A két kieső közül a Hertha múltja és keretének elvi erőssége miatt számít bombameglepetésnek, míg a Bochum valami félelmetes zuhanórepüléssel volt képes elérni a poklot. Berlinben persze már félidőben tudtuk, hogy ide csoda kéne, de csak Gekas jött, ő pedig elképzelhető, hogy valamilyen aspektusból vizsgálva egy csoda, de a Simunic-Voronyin-Pantelic trió távozása jelentette űr kitöltéséhez kevés volt, mint Stohl Buciban a társadalmi felelősségvállalás. Elkúrták a fővárosiak, nagyon elkúrták, sajnálni sem tudom őket.

A negatív végkicsengés megakadályozása végett zárjuk a posztot a 2009-2010-es Bundesliga-idény egyetlen magyar találatával:

131 komment

Címkék: német bundesliga összefoglaló bayern münchen

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr812038072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.29. 21:37:37

a meccs előtt sem értettem, hogy mit akarnak velünk a németek (meg az angolok sem...), ez max egy kocogós edzésnek felel meg. a zdf-riporter a félidőben bemondta, hogy egy átlag buli meccsen kétszer ennyi párharc van. semmilyen szinten sem kényszerülnek ellenünk még 50%-ot hozni sem. megfejthetetlen, hogy mit lehet ilyen környezetben kipróbálni.
persze gomez önbizalmának jót tesz, meg jól mutat egy nagy gólarányú győzelem, de ez nem vb-szint.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.29. 21:44:33

a riportert hallgatva viszont örvendetesen nőtt a magyar nevek ismerete. nyoma sincs a "lístesz"-féle torzításoknak, egész jól ejtik a magyar neveket. még dzsudzsákot is, pedig az nem eccerű :)

sajnos a hollandok csúnyán szarrá vernek majd minket, holland edző ide vagy oda.

BruceWayne 2010.05.29. 21:48:55

azért a Csuszlág még nem biztos hogy menne nekik :)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.29. 21:49:15

bakker, neuer mindent megtesz értünk :)))

adam_g007 2010.05.29. 21:50:43

Kiváncsi vagyok Koeman úr mit mond majd a nemzetközi renoménk javulásáról...

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.29. 21:52:18

most mondta a riporter, hogy aachenben máltát is 3:0-ra verték :)
(mondjuk ez meg idegenbeli meccs volt...)

Domingo 2010.05.29. 21:53:28

90 percet elvettek az életemből ezzel a bohóckodással.

adam_g007 2010.05.29. 21:55:01

@Rico1: A bohóckodáson legalább valamennyire nevetni lehet. Ezen még azt sem.

Domingo 2010.05.29. 21:58:03

Legalább azt magyarázza már meg valaki, hogy mi volt az elképzelés? Nem értem...

adam_g007 2010.05.29. 22:05:28

@Rico1: Max. a közvélemény elvárásait viszik lejjebb.
Egyébként, ami felfoghatatlan, hogy olyan játékosok, akik NB1ben, Bundesliga IIben meg hasonló komoly bajnokságokban játszanak, vajon miért nem hajlandóak legalább küzdeni egy válogatott mérkőzésen? Ez lehetne a legjobb esélyük a kitörésre, ha mindent beleadnának...
Vagy én látok mindent rosszul?

freiwald 2010.05.29. 22:09:23

@Radio Free Aberrania: A riporter Réthy Béla. 56'-ban Braziliába, majd onnan később Németországba vándorolt magyar szülők gyermeke. Innen a magyar nyelvtudása, de beszél a német mellett, angolul, spanyolul, portugálul és franciául is.

Domingo 2010.05.29. 22:10:33

@adam_g007: Valóban nem törték össze magukat, de nem hiszem, hogy foggal-körömmel küzdve többre lettek volna képesek. Ennyit tudnak a fiúk.

ih bín ájn bájener 2010.05.30. 10:45:48

Sanyi a ló, mégis hogy a picsába kezdhetett? Komolyan mondom, ha lenne egy értelmes csatárunk, aki egy beadásra értelmesen meg tud érkezni, akkor talán még gólt is lőttünk volna. Lehet, hogy lenne csak Torghellét el kéne felejteni már a picsába! A hazai bajnokságból egyedül Bodnárt lehetne kiemelni, a többit kapálni hívnám meg, nem a válogatottba. Németek is elég szarok voltak önmagukhoz képest, monjduk Lahm és Schweinsteiger nélkül, kicsit B-csapat íze volt a dolognak.

ih bín ájn bájener 2010.05.30. 10:50:28

Királyt meg majdnem kihagytam, hát melyik kapus lenne képes egy félidei jól teljesítményt tönkrebaszni egy osotba potyával? Hát csak Király Gábor! Fülöp remélem jó helyre igazol és sokat fog játszani, vagy akár Gulácsi, mert ez a mackonácis potyabűvészt nem akarom látni a kapuban.

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 19:54:13

@mocsing:

És ugye Khedirát is le kellett cserélni (aki meglepően jó volt egyébként).

Tényleg kemény. Boateng és Aogo is nagyon meredek a kezdőben. Ráadásul így igazi védekező középpályás sem maradt a keretben (persze Westermann is inkább védő volt). Fringset pedig akkor sem hívná be, ha megtanulna kapufát görbíteni mentális erőkkel.

Így viszont Becknek szerencséje van, egyébként hazaküldték volna. Schafer, Höwedes, Hummels persze nem téma...

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.30. 19:59:19

@értelmetlen_nevű: Khedirán látszik, hogy van agya a futballhoz, az a baj, hogy nem agyra lenne szükség oda, hanem egy őrültre, aki felszántja a pályát és leütközi majd stankovicot. (például frings...)

azt a vb-meccset, amelyiken beck kezdő lesz, szerintem nem fogom megnézni.

igazából höwedes mellőzése annyira hihetetlen, hogy még mindig nem fogtam fel.

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 20:05:59

@mocsing:
Stankovic és Essien is lesérült, ilyen szempontból kiegyenlítődnek az esélyek, legalábbis a csoporton belül.
Inkább az a kérdés, hogy ki fogja " finoman összekoccintani" Boateng bokáit. Mondjuk vicces lenne, ha a tesóját bíznák meg ezzel a nemes feladattal, belőle nézem ki leginkább a mészárlást (talán még Schweini).

Arra leszek még kíváncsi, ahogy Lahm zsarnok módjára hajtja előre a csapatot :DDD

Az angolokat kellene mindenképpen elkerülni, szerintem ők biztos bedarálnák ezt a csapatot. Az argentinek ellen viszont én látok esélyt a továbbjutásra (a védelem oszlopa nem más, mint.. nagyon jól tudjuk, hogy ki)

Harald hardrode 2010.05.30. 20:15:48

@értelmetlen_nevű: hát ez kurva jó, egy picit elgondolkodtam, hogy most a német vagy argentin csapatra gondolsz, de hát belőle csak egy van, az igazi.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.30. 20:27:40

@értelmetlen_nevű: elképesztő, h még a cséká kérdést is el tudja baszni löw, bár ennek nyilván több összetevője is van, amit mi nem látunk, de minimum érdekes a halk szavú, 160centis jobbhátvédre karszalagot adni.

szerintem ezt a csapatot nem csak az angolok darálnák be, nincsenek túl vérmes reményeim.

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 20:40:17

@mocsing:
Mondjuk csk kérdésben nincs túl sok alternatíva. Scweini szerintem véleményes, Klose nem is biztos hogy játszik. Szerintem legszívesebben a hercegnek adta volna a szalagot, de azt már nem merte meglépni.

Szerintem a csoport még így is nyerhető, az amikat pedig megtanítjuk focizni. Utána valószínűleg Argentina jönne, (kivéve, ha nagyon elbasszák), őket tényleg nem tudom hova tenni, de szerintem bízhatunk Maradonában.

A négy között viszont már mindenki jóval erősebb, nekem papíron spanyol-német és brazil-holland/angol elődöntők jöttek ki. A bronz szerintem meglehet, ami a realitásokhoz képest egészen tűrhető eredmény lenne.

A legrosszabb forgatókönyv, hogy rögtön az elején összekerülünk az angolokkal. Ráadásul tőlük kikapni kb. olyan érzés, mint az olaszoktól.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.30. 20:54:28

@értelmetlen_nevű: schweinsteigernek kellett volna adni.

a csoport nyerhető, ez nem vitás, de a topcsapatok közül szerintem mindegyik jobb jelenleg, mint a német. illetve nem is az a lényeg, hogy jobb-e, hanem hogy egyszerűen kiejtenék őket. ballack és heiko nélkül pláne.

Vul-Kahn 2010.05.30. 20:57:30

A védelemmel vannak nagyon nagy bajok.
Lahm-Mertesacker-Badstuber-Aogo, mostmár ez az egyetlen 4es, amiben meg tudnék bízni. Boateng, Friedrich, Tasci nem kezdőszint, Becket meg szerintem még az anyja is hazaküldené, annyira nincs helye egy német vb-keretben.

Csatlakozom a _főokoshoz_ ( ;-)), Höwedes kihagyását egészen döbbenetes hibának tartom, de Hummels vagy Castro mellőzése is irgalmatlan baki, hiszen ők akár vkp-cserének is alkalmasak lennének (főleg Castro). Bár ha jól emlékszem, Höwedes is játszott 1-2 meccsen vkp-t, nem is rosszul...

Középpályával nekem nincs bajom, Khedira-Schweinsteiger Doppelsechs szerintem megáll a lábán. Fringset én nem sírom vissza, hiába van meg benne a keménység, ő ide már nagyon lassú. Cserének viszont utólag nyugodtan be lehetett volna hívni akár Reinartzot is, mert Aogot én balhátvédben akarom látni, nem Sechserben, Kroos pedig szintén tilos, hogy azon a poszton jöjjön számításba

Elöl meg... Marin jó lenne, ha kezdő lenne végre, forma alapján meg én az ex-Türkgücü München spielerre is azt mondom, hogy "In Cacau I trust". Továbbá Podolskinak én se vagyok a híve, nagyon nem, de akkor már inkább legyen kezdő, mert ő padról beállva aztán végképp nem képes semmire (bízzunk benne, hogy kezdőként azért hozzá tud majd tenni).
Mindenképp haza kéne küldeni még egy csatárt, mert az nem állapot, hogy annyian ott üljenek a padon. A tegnapi meccs után Kießling a legesélyesebb, remélem Löw is meglépi ezt, mégha fájdalmas is lesz, és nyilván sokat fogják kritizálni, h egy 21 gólos támadót hazaküld, de egyszerűen muszáj.

Szóval mindent egybevetve az én kezdőm:
------------------Neuer------------------
Lahm-----Mertesacker-----Badstuber-----Aogo
---------Khedira-------Schweinsteiger-------
----------------Kroos(Özil)-----------------
----Marin------Cacau (Müller)------Podolski----

Csereként Özil, Trochowski, Müller, Jansen, Klose, Gomez mind képes lehet lendíteni a csapaton, ha baj van (mondjuk Klose meg Gomez eléggé kérdőjeles), deffenzív cserére viszont remélhetőleg nem nagyon fogunk kényszerülni, mert az már gázos. Több gólt kell rúgni, mint az ellen.
Összességében tehát sokgólos meccsekre számítok a németektől, optimális esetben egy Bayern-szerű menetelésre. De már a csoportkör is nagyon kemény lesz.

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 21:18:23

@Vul-Kahn:

A védelem témában egyetértek, Hummels is feltalálná magát vkp poszton (ugye ő belső védőként is eléggé Lució stílusban játszik). Aogo szerintem is csak balbunkó poszton jön szóba, ott viszont elfér. Boateng mostanában nagyon rossz szerintem.

Reinartz, Bender, (neaggyisten Hitzlsperger) tényleg szóba jönne, de akkor Jansent vagy Trochowskit kellene hazaküldeni. Jansen egyébként még mindig nem száz százalékos, lehet, hogy ezért fog kimaradni.

A csatárkérdésben viszont vitatkoznék. Szerintem a tegnapi meccsből csak annyi következtetést vonhatunk le, hogy sem Klosenek, sem Gomeznek semmi keresnivalója. Kb. Kiesslinget küldeném el utoljára, vicces, hogy esélyt sem kapott. Klose maradhat, főleg a tapasztalata miatt, de Gomezt és esetleg Cacaut én hazazavarnám.

Özil pedig stabil kezdő nálam, akár Kroos vagy Marin kárára is.

Most abban reménykedem, hogy Westermann kidőlése miatt behívja Höwedest vagy Hummelst, Beck pedig utazik haza.

Az a legijesztőbb a védelemben, hogy még soha nem játszottak együtt 90 percet, sőt még most sem lehet tudni, hogy mi lesz a felállás. Még jó, hogy az ausztrálokkal kezdünk.

Az én kezdő tizenegyem ez lenne (a keretből válogatva):

------------Neuer --------------

Lahm---Mertesacker--- ? ---Aogo (lyuk)

------Khedira---Schweini-------

--Özil---Kroos---Jansen/Marin/kisherceg--

-----------Kiessling-------------

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.30. 21:20:29

@Vul-Kahn: szerintem aogo-t és badstubert is elfeledheted a kezdőt illetően, boateng és friedrich fognak játszani inkább. mondjuk az, ha aogo nem lesz kezdő, korántsem baj szerintem.

jól látom-e, hogy özilt zárójelbe tetted-e?

az lenne csak nagyon vicces, ha nem vinné ki kiesslinget, de igazat kell adnom, kisakkozva a dolgot, ha kiesik csatár, az ő lesz.

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 21:21:44

@Vul-Kahn:

A védelem témában egyetértek, Hummels is feltalálná magát vkp poszton (ugye ő belső védőként is eléggé Lució stílusban játszik). Aogo szerintem is csak balbunkó poszton jön szóba, ott viszont elfér. Boateng mostanában nagyon rossz szerintem.

Reinartz, Bender, (neaggyisten Hitzlsperger) tényleg szóba jönne, de akkor Jansent vagy Trochowskit kellene hazaküldeni. Jansen egyébként még mindig nem száz százalékos, lehet, hogy ezért fog kimaradni.

A csatárkérdésben viszont vitatkoznék. Szerintem a tegnapi meccsből csak annyi következtetést vonhatunk le, hogy sem Klosenek, sem Gomeznek semmi keresnivalója. Kb. Kiesslinget küldeném el utoljára, vicces, hogy esélyt sem kapott. Klose maradhat, főleg a tapasztalata miatt, de Gomezt és esetleg Cacaut én hazazavarnám.

Özil pedig stabil kezdő nálam, akár Kroos vagy Marin kárára is.

Most abban reménykedem, hogy Westermann kidőlése miatt behívja Höwedest vagy Hummelst, Beck pedig utazik haza.

Az a legijesztőbb a védelemben, hogy még soha nem játszottak együtt 90 percet, sőt még most sem lehet tudni, hogy mi lesz a felállás. Még jó, hogy az ausztrálokkal kezdünk.

Az én kezdő tizenegyem ez lenne (a keretből válogatva):

------------Neuer --------------

Lahm---Mertesacker--- ? ---Aogo (lyuk)

------Khedira---Schweini-------

--Özil---Kroos---Jansen/Marin/kisherceg--

-----------Kiessling-------------

értelmetlen_nevű 2010.05.30. 21:23:50

@mocsing:
Kiessling otthon hagyása jogos lenne, hiszen ő még a magyaroknak sem lőtt gólt.

Szerintem mostanában Aogo egyértelműen jobb, mint Boateng, bár ha lehet választani, akkor inkább egyiket sem.

Vul-Kahn 2010.05.30. 21:37:34

@értelmetlen_nevű: Na úgy látom szinte mindenben egyetértünk, egyedül a csatárkérdésben nem. Kießlinget én néztem Málta ellen is, rettenetes volt, de már a Leverkusenben is az idény vége felé nem volt túl meggyőző. Meg aztán itt már olyanokra is kell gondolni, h 80. perc, égünk eggyel, ott ül melletted Gomez meg Kießling. Kit hozol be?
Én tuti Gomezt, akármekkora okádék idénye volt, meg már elmondtunk róla mindent, de egyszerűen jobban bennevan, h ő csinál vmi meccset eldöntőt, mint h Kießling.
Cacaut én mondjuk soha a büdös életben nem hívtam volna be a német válogatottba (én SE, mint ahogy más épeszű ember se), de el kell ismerni, h még ő van a leginkább formában. Nálam most legalább csere, de akár kezdő.

@mocsing: Özilt azért tettem zárójelbe, mert balszélre nem tolnám ki, ott nem olyan jó, középen meg jobb (formában van) nála Kroos.
A védelmet illetően pedig sajnos igazad van, sajnos Arne és Jerome van közelebb a kezdőhöz Löwnél. Aogot viszont én jónak tartom, ügyes gyerek.

avenger13 2010.05.30. 22:54:11

csapatkapitány nálam egyértelműen schweini lett volna, mert hosszútávon valszeg ezt a szerepet rá kell osztani. elviszed egy ordítás terápiára, megmondod neki, hogy csessze le minden meccs előtt poldit, aztán már kész csk.

höwedest vagy hummelst be kell hívni. fringset is (legalább cserének), mert tényleg nem khedira kell schweini mellé, mert sok esetben nem villantani kell majd neki, hanem, ha schweini feljebb lép egy támadással, akkor védekezni.

ha támadót kell becserélni, én helmest hoznám be. és gomez és kiessling is mehetne haza. azért az elég vicces, hogy cacau, gomez, kiessling és müller ül majd a padon, miközben védőt nem tudunk becserélni. egyébként szerintem löw úgy döntött, hogy idén a természetes szelekció segítségével válogat.

acdcisti 2010.05.31. 09:25:51

Nagyon vékonyan állunk védőkkel, de én akkor is Becket zavarnám haza. (mert ugye a sors megkönnyítette Löw dolgát)
Nagyon vékony a védelem:
-Badstuber: mint Bayernes örülök a nevezésének, de még nem válogatott szint.
-Aogo: igéretes, de ne vb-n akarjunk játékost nevelni.
-Beck:....
-Jansen: csak nehogy védőnek erőltessük.. megcsodálhattuk ezen a poszton a Bayernben...
-Tasci: ha már a fentiek s közte kell választani, akkor inkább a stuttgarti...
-Boateng: remélem összekapja magát, benne bízok.
-Friedrich: szerintem elfogadhatóan fog játszani, középen meg amúgyis jobb.

A másik hatalmas gond az a vkp. De hiányzik most egy Hummels, aki jó védő s bizony a vkp poszton is tologatta a Dortmundban.

Van egy halom hasonló csatárunk, akiknek fele 0 percet fog játszani....

Ősszel még nagyon vártam ezt a vbt, meg votlam győződve, hogy jól fog szerepelni a N11. Azóta pár alapember lesérült (vagy fel sem épült) + a csatárok mind elfelejtettek gólt lőni (sajnos már Kiessling sem az őszi-tavaszeleji kiadás...) Már egy jó kezdő összerakása is hihetetlenül nehéz lesz (főleg a védők miatt), ha neadjisten eltiltnak valakit akkor baszhatjuk, csak csatárcseréink vannak.

Majd berakjuk Wieset vkpnek: tuti megijednek a pofájától...

kroos 2010.05.31. 12:13:36

Itt van ez a Rost, evek ota kiegyensulyozottan, jol ved, megsem veszi szamitasba soha senki, lehet lemondta a valogatottsagot? Amugy Neuerrel egyetertek, sot mar akkor is ot favorizaltam mikor meg mindenki Adler mellett allt.
En szemelz szerint nem is 4 vedovel jatszatnam a csapatot, hanem mint 2002-ben Voller. Am ami benne megvolt (elohuzni Kehlt, Kloset, Metzel.) az nincs meg Lowbwn, lasd- Beni hazakuldese. +Szerintem Low kifejezetten rosszul meccsel pl. Capellohoz, Hiddinkhez, Lippihez, Delboskehez kepest, ami donto lehet.
Szoval.
Neuer-Rost.
Howedes-Merte-Badstuber
castro-schweini-khedira-lahm
Marin-Ozil
Gomez
Talan beraknam Fringset is valahogy, o meg jo lehetne. Valaki irta hogy az a baj vele hogy lassu..akkor mi Ballack??? A nemeteknek jobb hogy talan kimaradt...Khedira hasznosabb lesz a csapat szamara.
(ezert tuti kapni fogok:)

avenger13 2010.05.31. 14:21:38

@kroos: ballack elvesztése elsősorban azért nagy veszteség, mert ő volt a csk.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.31. 22:01:14

@kroos: gomezt halál komolyan mondod, toni?? én - és ezt véresen komolyan mondom - nem cserélném el torghellére sem, pedig sányit már egy alig használt deszatnikért is odaadnám.

kroos 2010.05.31. 22:10:03

@_benito: Nekem van egy (tev?)kepzetem, hogy a Bayern nem vehet 30 millioert ilyen fost, vagyis csak ido kell neki. Ok, ez most nem az o szezonja volt, renbden. Talan a kovetkezo.
Deszatnik-Fonnyadt kettos meg a legnagyobb volt.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.31. 22:13:11

@kroos: én annyira nem követtem a pályafutását, de szerintem egy átlagosnál jobb szezonhoz gomezt egy iszonyú hatékony gépezetnek kell kiszolgálnia hátulról. szerintem szimplán csak egy rossz játékos.

fonnyadt EPIC!

értelmetlen_nevű 2010.05.31. 22:16:51

@_benito:

Nem tudom mennyit láttad Gomezt a Stuttgartban focizni. Én például nem sokat, de azért így utólag nézegettem a góljait a youtube-on.
Nyilvánvaló, hogy nem _ennyire_ rossz focista, elsősorban mentális jellegű problémái vannak.

(Úgy emlékszem, szóba hozták anno a Reallal, sőt a spanyol válogatottal is (lol).)

Kíváncsi vagyok, hogy ő lesz-e az új Podolski, bár a herceg szerintem sokkal tehetségesebbnek indult.

Az viszont tényleg röhej, hogy ilyen állapotban VB meghívót kapott, szerintem a jelenlegi forma alapján ő az egyik (ha nem "a") leggyengébb játékos a keretben, Beck és a szintén dekoncentrált Boateng lóg még ki lefelé. Jó lenne, ha minél hamarabb elkerülne Münchenből, mert egészen biztos vagyok benne, hogy túl magasak az elvárások ahhoz, hogy visszanyerje az önbizalmát.

más:
Az ugye megvan mindenkinek, hogy Sosa benne volt Maradona bő keretében, ahová Zanetti és Cambiasso már nem fért be. Sajnos végül ő is kihullott, kellett a hely Veronnak.

kroos 2010.05.31. 22:20:18

@_benito: nincs mas valasztasom mint bizni benne....tul sokat fektettunk bele..en voltam a legjobban kiakadva mikor megvette a Bayern.

,,iszonyú hatékony gépezetnek kell kiszolgálnia hátulról"- ez meg az osszes szoba joheto nemet csatarra igaz.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.31. 22:46:37

gomez nagyon túl van ragozva. ekéztem én is eleget, mert az ügylet, ami mögötte van (tehát nem ő, bár a balfasz szezonja miatt nyilván kicsit ő is), megérdemli. gomez a mi gilardinonk, kurvajó volt a topcsapatok mögötti klubban, de feljebb lépve lefagyott. ha jól sejtem, amennyiben két év múlva megint fossa a gólokat a vfb-ben, már nem lesz olyan egyértelmű, h rossz játékos.

egyébként ettől még egy nagyon fasza csatár ő, csak mivel bayern-játékos, sokkal egyszerűbb kiröhögni, mint elmondani könnyes szemmel azt, amit kakánál, hogy "mentális okokra vezetünk vissza mindent".

@értelmetlen_nevű: na, pl ebben nem értek egyet, gomez legalább olyan tehetséges, mint a herceg, de szerintem nála is jobbak a képességei

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.31. 22:52:26

@kroos: nagyon erőlködöm, brada, de nem értem

kroos 2010.05.31. 22:53:46

@mocsing: te sose erted..ha ez igy megy tovabb nem kuldok neked semmit

kroos 2010.05.31. 22:55:24

@mocsing: egyebkent Gomez meg Gila nem ugyanabban az evben lettek az ev jatekosai?
2006?

Vul-Kahn 2010.05.31. 23:04:06

@mocsing: szóról szóra egyetértek.

In der Manöken I trust!!!

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.31. 23:08:07

@mocsing: kakáról jut eszembe, az megvan, hogy felipe melo úgy rácsúszott egy edzésen, hogy besértődött, és otthagyta a picsába a csapatot??

ha a jó felipe a szezon alatt felgyülemlett feszültséget rázúdítja a csapatra, azt csak robinho éli túl, mert őt nem éri utol.

értelmetlen_nevű 2010.05.31. 23:14:11

@_benito:

Állítólag közvetlenül az eset után elküldte Dungát a kurva anyjába (nem Kaká). Hihetetlen egy ember, lassan tényleg Balotelli szintjén van. Ekkora féregség előtt már meghajtom a fejem, bár még így is az év végi nyilatkozata a kedvencem.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.31. 23:15:28

@imici77: én nagyon félnék eladni.

néztem tavaly a fiorentinában, és olyat játszott, aminél jobbat nem nagyon lehet. megvette a juve egy vagon pénzért, és egy jó meccset nem bírt lehozni, csak a tapló bunkója maradt meg, a teljesítmény hozzá nem.

fosok, ha elmegy, valahol máshol kijön belőle, és azt nagyon nem szeretném. inkább maradjon szar torinóban.

egyébként árulják, de annyit wenger nem fog adni érte, amennyiért elengedik. és diegóval is hasonló a helyzet, csak csere jöhet szóba, de azt meg nagyon meg kell gondolni, mert szerintem neki a következő szezonja nem lesz annyira szar. mármint a juvéban, ha marad.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.05.31. 23:17:11

@értelmetlen_nevű: látod, ez is valami, hogy ekkora kbszt nagy tapló bír lenni. :)

@kroos: poldinak kurva jó bal lába van, az szabad szemmel is látszik. de én ebben a gomezben télleg nem látok semmit a világon. pedig két napja ölég kurva közelről láttam

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.05.31. 23:22:30

@_benito: én is így gondolkozom.

az a baj, hogy előállhat az a helyzet, hogy Wenger ad egy nagyobb összeget egy játékosért, de, ha 30ért (fontban) eladja Cescet, akkor ...

értelmetlen_nevű 2010.05.31. 23:29:46

@_benito:

Szerintem a tegnap előtti teljesítménye tényleg nem releváns. A gólja előtt a Marin forintos labdájával még a mi Sanyink is begyalogolt volna a kapuba.

Egyszerűen nem maradt így szezon végére semmi önbizalma. Azért az utolsó pár meccsen már Lajos is igencsak megalázta, mindig Klose-t küldte be először, Gomez alig kapott perceket. Nyilván ő is érzi, hogy az utóbbi 10 év egyik legnagyobb blamája Bayern mezben, nem tudja kezelni a szituációt.
100 %-os állapotban sem egy kifejezetten jó játékos, Iaquintához tudnám hasonlítani.

Én kedvelem egyébként, szimpatikus, küzdős játékos, de nagyon remélem, maximum még egy szezont kap a Bayernben. Senkinek sem jó ez így, neki a legrosszabb.

Azért kezd vicces lenni a német válogatott. Sokszor Dél-Amerikai szintű védekezés, önbizalom hiányos játékosok, nincs egy normális, hajtós, küzdős, ütközős vkp sem (Schweinsteiger félig meddig). A másik oldalon meg egy csomó fiatal tehetség, nyíltan felvállalt, helyenként látványos támadófoci. Csak nehogy 11 párbajt bukjunk a köcsög angolok ellen.

Titi120 2010.05.31. 23:59:55

Az a véleményem a Nationalelfről, hogy ilyen bűn rossz előjelek (sérülések, Löw hibás döntései) után törvényszerű, hogy legalább az elődöntőig el fognak jutni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.01. 10:38:27

@_benito: igen, óriási lehetett, ahogy a nobel béke-díjra hajtó kakára a háborús bűnösöket ijesztgető melo rácsúszik izomból, az meg elpityeredik.

melo kapcsán amúgy féloffként megjegyezném, hogy a stuttgart élt opciós jogával és kb 4 milláért megvette molinarot, mivel egész korrekten játszott tavasszal :)

@kroos: gomez szerintem biztos, hogy később

_benito · www.nst.blog.hu 2010.06.01. 10:49:21

@mocsing: ezt már elsütöttem, de akkor még egyszer: a juventus évéről (és igazolásairól) mindent elmond, hogy visszasírtuk molinarót.

@értelmetlen_nevű: haha, hát a forintos labdát is rosszul vette át, simán királyé volt a labda.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.01. 10:52:37

@_benito: jól vette át, rosszul tolta meg, de mondjuk látta, hogy király áll vele szemben, szal csak objektíve volt rossz a megtolás :)

(balu11 mindjárt elküld engem a picsába)

btw molinaro téééényleg jól nyomta :)

balu11 2010.06.01. 11:00:07

@mocsing: nem mondom, már a meccs közben, az első félidő elején terveztem, hogy ha hazaérek az első dolgom lesz, hogy megkérdezzem a T. Nagyérdeműt, hogy ki látott utoljára olyat, hogy egy kapus 4 ordító ziccert kifog egy félidő alatt... csak sajna a második gól közbeszólt picit...

pi_ába elküldés természetesen nincs, viszont az gond nélkül elismerhető talán, hogy bármelyik másik magyar kapussal minimum 3-0 (de inkább 4) lett volna a félidő...

ezzel természetesen nem vagyunk beljebb, és Gabi sem lesz már fiatalabb, de én bírom továbbra is - remélem így vagy úgy részese lesz a sikeresen megvívott EB-selejtező sorozatunknak!

ON

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.06.01. 11:01:30

@balu11: "T. Nagyérdeműt, hogy ki látott utoljára olyat, hogy egy kapus 4 ordító ziccert kifog egy félidő alatt"

Almunia a barca ellen, aztán jött a potya.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.01. 11:04:05

@balu11: szerintem az első háromból kettőt belerúgtak, tehát a ziccert kifogta, de nem bravúrral. hogy más kapussal mi lett volna, sose tudjuk meg. egyébként azt nem vitatja senki, hogy jól védett király, de én elsírom magam, ha vele a kapuban megyünk neki a selejtezőknek.

most sem igazán értem, hogy mi volt a koncepció vele, mi értelme volt őt védetni.

avenger13 2010.06.01. 11:22:04

@mocsing: egyébként a wolfsburg nagyon nem akarja elengedni dzekot. persze ez még az átigazolási szezon eleje, aztán a man city rákínál 80at és megy. igazából a bayern és a milan sokkal jobban feküdne neki. ha a wolfsburg nem erősít, akkor remélem elengedik valahova (legjobban persze a dzeko gomez cserének örülnék) mert így a vw-nél sokat már nem fejlődik, és kegyetlen jó csatár.

Titi120 2010.06.01. 11:34:26

@mocsing:
Fülöpnek gondolom a hollandok elleni meccs van szánva, Gulácsinak meg egyelőre annyi, hogy ott legyen.

kroos 2010.06.01. 12:14:56

@_benito: Igen, az van neki meg kurva nagy arca.
(Riberytol elvennia 11-est,Ballack affer, Hoennesnek beszolni hogy en mar mindent elertem-hoennesnek aki vilagbajnok, eb gyoztes, 3xbek gyoztes).
Azert nem is jo ez az osszehasonlitas mert Poldit 10 millaert vettuk, es van olyan reputacioja (legalabbis Kolnben) hogy ennyiert el is lehet adni. De Gomez ha nem jon be iszonyat sokat bukhat a Bayern. En bizom benne hogy jo lesz. Ilyenkor mindig eszembejut Henry elso feleve az Arsenalban:)
Es en lattam sokszor jatszani Stuttgartban. Eros, dinamikus csatarnak tunt, aki jol erkezik, fejjel es mindket labbal veszelyes a 16oson belul. Ebbol nem latunk mostanaban semmit.
+Ebbe a Bayernba meg nem is olyan konnyu bekerulni. Olicnak nagyon megy, es olan taktikaval jatszik a csapat ami a gyorsasagon alapul. Ezmeg nem fekszik neki teny.

kroos 2010.06.01. 12:22:52

amugy azt hittem a Rostos gondolatmenetem jobban felketlti az erdeklodest mint a Gomez ugy...vagy a 3 vedos felvetesem.
Kb 10 eve volt Rostnak egy olyan mondata hogy Nemeto.-ban csak Kahn szamit kapusnak, a tobbiek csak kolbasznak." Ezek utan kicsit kirekesztettek,bar sok jo szezonja volt, es bar Neuerrel szemben csatat vesztett, nem kap potyakat, mint a 2 fiatal vetelytarsa. Es ha valami kell ennek a nemet csapatnak, az ez a fajta biztonsag a kapubol.
+Ballacki lelassult korban a Sammerek, Tohnok, Matthausok, Ramelowok mar seprut jatszottak. Lehet a jo Michaellel is ki kellene probalani..

kroos 2010.06.01. 12:26:42

@mocsing: ja..Gomez 2007, Gilanak meg nincs is ilyen cime.

acdcisti 2010.06.01. 14:29:54

@kroos: nem feltétlenül kedvez Rostnak az "edzőbuktató" hírneve. Legyen az megalapozott vagy megalapozatlan. Nem az a fajta, aki kussol és teszi a dolgát. Volt elég gond a HSVnál vele (klikkesedés, páran mentek mozizgatni.. amiben Rost mindig főszereplő volt).
A Nationalelfnek fontos a csapategység a sok sérülés után, nem kellenek polarizáló, megosztó figurák. Természetesen kerülhetnek ilyenek is a csapatba, de ahoz az átlagnál sokkal jobbak kell legyenek. Ő meg nem az.
Egyértelmű volt, hogy nem az Adler helyett behívott kapus lesz az elsőszámú (az nagy öngól lett volna), tehát harmadik embernek egy csendes de megbízható alak kell. Ez meg Butt.

Mr.AT 2010.06.01. 15:01:39

@mocsing: Bocsánat, de az nem Molinarot, hanem a Bundesligát minősíti, hogy egy olyan hátvéd, aki EBBE a fosgyenge, kritikán aluli Juventusban sem tud még csak alkalmanként sem szerephez jutni, télen elmegy egy kvázi Bundesliga nagycsapathoz, és ott nemcsak hogy simán stabil kezdő, de a legnagyobb király is lesz, aki az összes meccsét végigjátssza a csapatnak. :-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.01. 15:06:28

@Mr.AT: így van, ahogy a barcát is beárazta a juvéhoz képest, hogy milyen jól nyomta molinaro ellenük :)

hiába, ahol a lahm-nál is jobb grossok rohangálnak, ott nehéz az ember dolga :)

Mr.AT 2010.06.01. 15:13:50

@mocsing: Bocsi, Grosso világbajnok, erre a kölyökképű Filipnek még gyúrnia kell gazdagon. :-)

Laciii 2010.06.01. 15:32:15

@Mr.AT:
Robben és Sneider is kevés volt a Realnak, mégis mindkettőnek fontos szerepe volt abban, hogy BL döntőt játszottak.

Laciii 2010.06.01. 15:34:04

@Mr.AT:
A Juvéba ugye az új szerzemények se muzsikálnak, nem húzták fel a csapatot a jó játékkal, hanem a az ő játékuk is lesüllyedt a Juve szintjére.

kroos 2010.06.01. 15:56:12

Az aranylabdas Papin megfott a Bayernban, tehat a Munchen jobb csapat mint a Bek-gyoztes Marseille ahol Papinnak ment:)?

bobix 2010.06.01. 15:57:54

@Mr.AT: Molinaro ügynökéne ezen a nyilatkozatán igen elmosolyodtam: "Cristian is one of the best left full-backs in the league". Ennek függvényében döntse el mindenki maga, hogy ez miképp minősíti a Bundesligát.

kroos 2010.06.01. 16:02:08

Nem hinnem hogy 1 jatekos teljesitmenye meghatarozna egy egesz ligat. Ezer oka van annak hogy miert van igy ahogy.
A Sera a-t talan minositi Kaka gyenge realos jateka? Ja..a spanyoloknal biztosan szorosabban fognak embert:)

Laciii 2010.06.01. 16:25:00

@bobix:
Kérdezd meg bármelyik harmadosztályú játékos ügynökét, hogy a kliensének helye lenne-e egy elsőosztályú bajnokságban tuti igennel válaszol, ez alapján döntsd el menyit ér egy ügynök "elfogulatlan" nyilatkozata.

Harald hardrode 2010.06.01. 17:25:58

@kroos: ötletnek nem rossz, de ezek a játékosok azért jobb védekező vénával rendelkeztek mint silverboy. Ballck középen jól ütközik, de óriási a különbség (és a felelősség is) hátul. Nem ütközhetsz ott csak úgy kényedre kedvedre vagy pakolhatsz oda egyet, mert rögtön azt is figyelned kell, hogy jár-e érte szabad és ha igen, akkor honnan. Szerintem Ballack ezt már nem tudná agyilag feldolgozni. A Schalkéban egy mélységi irányítót, aki második hullámban érkezik, illetve visszatett labdákat szúr rá, simán kinézek neki.

kroos 2010.06.01. 18:54:29

@Harald hardrode: nem is csak a vedekezo vena, hanem jobban olvastak a jatekot, jobban helyezkedtek. Nem hiaba nyert aranylabdat Lothar meg Sammer..

acdcisti 2010.06.01. 20:14:55

Löw verzichtet auf Beck.
Na, végre egy jó döntés.

Bár nem sértődtem volna meg, ha meneszt mégvalakit s helyette nevez egyet a sérültek közül. Azt meg lecserélhette volna Hummelsre....

értelmetlen_nevű 2010.06.01. 20:28:30

@acdcisti:
Kb. most a legneccesebb Becket hazaküldeni, így már tényleg alig marad védekező játékos. Teljesen nevetséges, hogy hat támadót visz a VB-re. Ezzel az is eldőlt, hogy Jansen főleg balbunkóban kap majd szerepet :(

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Shweini vagy Khedira sérülése/eltiltása esetén hogy képzeli el a belső középpályát Löw mester. Nemhogy Hummels, Höwedes vagy Frings, de már egy Castro, Reinartz vagy Bender is hiányzik ebből a csapatból.

A válogatott ellen Kroos játszott Schweini helyén, nem túl jól. Boateng vagy Aogo szintén nem megoldás a belső középpályán, Lahm pedig nagyon kell hátra.

Árpádka 2010.06.01. 20:41:42

@értelmetlen_nevű: Hát egy Argentína ellen aligha Özil-Kroos belső páros lenne a megfelelő.
Esetleg a Herceg lenne az írányító:) Nagy gondok esetén.
Viccet félre téve Schweinsteiger esetleges sérülése vagy szar játéka elég nagy gondot okozna a lényegébben Khedira mellet n9ncs más belső középpályás aki védekezne. Aligha léphetné meg azt hogy egy Podolski-Kroos-Özil-Trochwski középpályás sorral kezdene.

értelmetlen_nevű 2010.06.01. 20:58:02

@Árpádka:
A válogatott elleni meccs vége felé a Herceg már a belső középpályán játszott :D

Szerintem Badstuber is szóba jön, mint védekező középpályás. A Bayernben ugyan soha nem játszott ilyen poszton, de elég jól helyezkedik, megvan benne a kellő kraft. Mondjuk a támadásokat ő sem tudná segíteni.

Tényleg az a baj, hogy Sweinsteiger előbb utóbb össze fogja szedni a két sárgát, és akkor b@szhatjuk.

kroos 2010.06.01. 21:10:05

Igen, en epp ezert nagyon kivancsi vagyok a hadrendre..ezert lenne jobb 3 belso vedo hogy ne legyen tul nagy teher Schweinin.

Árpádka 2010.06.01. 21:15:57

@értelmetlen_nevű: Nem tudom Badstuberben még mennyi van azért az idei első szezonnak nagyon hosszú volt és nem csak fizikálisan.
Westermann kiesése ezért is szar mert akár ki lehet volna tenni vkp-nak is .
Ha Lahmmal neasgyisten valami lenne akkor még a csoportból is nehéz lenne tovább menni. A csatársor meg formán kivül. Kb mint 2002-ben
Tehát kinéz egy hasonló menetelés:D

brodi 2010.06.01. 22:05:01

@értelmetlen_nevű:
"A Bayernben ugyan soha nem játszott ilyen poszton"
az amatőröknél sokszor feltolta Gerland oda, fejlesztették a szkilljeit. Nem lehet teljesen fogalmatlan a poszttal kapcsolatban, de azért tényleg csak végső megoldás legyen. Balbunkóban még az sem, remélem Löw látta a szenvedéseit azon a poszton a Bayernnél.

Amúgy elképesztő vicc ez a keret. Komolyan ok, hogy Poldi, Miro, meg Mario is utazik, a "fenséges henceg" még így is a legjobb német lesz majd.
De hogy lehet makacs?, hülye?, vak?, hogy két nyomorult vkp.val indul neki a tornának, ráadásul az egyik Schweini, aki nem is kimondottan az. S a védelemből csak olyat lehet feltolni, aki abszolút nem próbálta ezt a posztot profi szinten. (Aogo talán igen?)
A tippem az, hogy Kroos fogja átvenni majd a kisárgázott/eltiltott helyét. Bravó!
(pár hónapja volt egy beszélgetés, meg amúgy is sokszor előkerült, hogy kik is lesznek majd az utazó szűrők. Hát Löw megoldotta. Senki sem került be a jelöltjeink közül :(

kogerz 2010.06.01. 23:30:58

Hát kezdek egyre szkeptikusabb lenni, annak ellenére, hogy nagyon bízok a fiatalokban. Kiszámoltam 24,87 az átlag életkor. Szerintem elsők vagyunk a vb-n ebben. A kezdő csapatunk meg várhatóan még fiatalabb lesz.
26 fölött csak Butt, Wiese, Klose, Cacau, Friedrich.
Ha 8 között lesz a csapat én elégedett leszek.
4 és 8 év múlva úgyis mi nyerünk :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.02. 01:48:05

nekem az a szilárd elképzelésem, hogy ha khedira kipontozódik, jansent teszi be középre rombolni, de alapvetően senkit nem hibáztatok, ha ezért lehülyéz :) ahogy mondani szokás, a legkisebb rossznak ez tűnik.

kroos 2010.06.03. 11:30:36

@mocsing: Valoszinu, csak nem logikus..Jansen (aki sosem jatszott szurot) mitol lenne jobb Fringsnel? Olyat is olvastam hogy Low a vegletekig bizott Rolfes felepuleseben. Ennel csak az lett volna jobb ha behivja Lell-t szuronek....

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.06.03. 11:38:10

@kroos: löw három éve nem logikus. fringsnél nyilván nem jobb, csak ő nincs ott a keretben. ha khedira kiesése után ütközőembert keresel a KERETBŐL, csak olyat találsz, aki felnőtt szinten ilyet még sose csinált. ha valakit ki kéne próbálni oda, én jansennel kezdeném.

Titi120 2010.06.03. 11:49:09

@mocsing:
Szerintem sokáig arra bazírozott, hogy ha Khedira kiesik, akkor majd feltolja Westermannt, ami egy türhető megoldás is lett volna.

De az igazán komoly az egészben az, hogy jó eséllyel lesz egy csatár (feltehetőleg Kiessling), aki egy percet sem fog játszani az egész tornán, miközben más posztra meg csere sincs ... Löw tényleg a domenechi szintet ostromolja, pedig azért ennél okosabbnak gondoltam.

kroos 2010.06.03. 12:03:33

@mocsing: @Titi120: Igen-igen, ezert nem ertem Frings mellozeset. Low tenyleg ennyire hulye hogy ilyen esetre nincs B terve? Ez az amit nem hiszek el.
Egyebkent az osztalyzatok alapjan Frings a legjobb vk a bundiban, utana Bender. Nem tudom mit kellett volna meg csinalniuk hogy bekeruljenek.

acdcisti 2010.06.03. 12:34:37

@kroos: a Stuttgartba igazolni:)

avenger13 2010.06.03. 16:56:04

löwnél már a tág keret esetében is merültek fel érdekességek. az, hogy lesérül ballack, westermann, träsch, és ő senki védekező játékost nem hív a helyükre, mert ragaszkodik a 30as keretéhez, 6 csatárral!!! ez már akkora baromság, hogy már ezért megérné leszedni a fejét. lehet cacau, poldi tud támadó középpályást játszani, de akkor minek özil kroos, marin? ja hát ha özilék jobban tudják, akkor minek cacau???

ha a németek eljutnak valameddig az biztos nem löwnek lesz köszönhető.

kroos 2010.06.03. 18:47:26

Talan kapus es vdk nelkul nem lehet csapatot osszerakni. Csatar nelkul is pl. a tavalyi Roma.
Szoval vagy Khedira easy fokozaton nyomja, vagy igaza lesz mocsingnak es megnezhetjuk Jansent ott.
(az meg talan koztudott hogy viszonyulok Marcelhez).
Vagy nekem lesz igazam es veszhelyzet eseten 3 vedovel jatszik majd a Nati. Emlekszem 2002-ben az utolso meccsen meg Jeremies volt a sepru (talan Romania ellen), aztan az utolso pillanatban valtottak Ramelowra. Talan most is lesz valami hasonlo robbantas...

horas 2010.06.06. 18:48:32

www.nemzetisport.hu/nso_hirek/barcelona-a-katalanok-vedoje-a-bayern-munchenben-folytathatja-2031540

Na ez egy jó hír nem Bayern-esek?Valószinüleg kölcsönszerződésről van szó.
Bundesliga-hoz kapcsolodó hír,hogy Quaresma-ért érdeklődik a Dortmund.
Dzeko a City helyett inkább a Juventus-t választaná.

Titi120 2010.06.06. 19:23:31

@horas:
A jelenlegi helyzetben még Porsche Vili leigazolása is jó hírnek számítana. :)
Egyébként meg én Moszkvában nem láttam sokat játszani, az meg, hogy a Barcelonába nem fért be, önmagában még nem jelent semmit. Tipikus fekete ló.
***
Queresma a Bundásban ? Mi lesz a következő, Győzike nyitja meg az MTA következő konferenciáját ? :o)

avenger13 2010.06.06. 21:17:07

kalapács ->west ham
jerome boateng -> man city
süti beállítások módosítása