Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Lesz-e mire feltenni a pontot, Louis? - DFB-Pokal, das Finale

2010.05.15. 18:00 mocsing

A van Gaal-hadjárat második mérföldkövéhez, azaz a Német Kupához érkeztünk, amely bizonyos szempontból a legkönnyebben behúzható, de hát Berlinben a Werder ellen motiváltnak lenni, meg a Bernabeu-ban az Interrel farkasszemet nézve transzba esni egész más kávéház. Körülbelül hasonló esélyekkel indul itt is a bajor alakulat, mint egy hét múlva – najó, kicsit jobbakkal, de a Német Kupa-specialista Schaaf vezetésével a Werder egy elfogadható szezonból csinálhat olyat, amire tényleg büszke lehet utólag. Harapni fognak, az fix, meg az is, hogy a címvédés nagyon ritka a kupában, 57 éves történelme során eddig hétszer fordult elő, márpedig tavaly Özil gólja után a brémai Baumann emelhette fel a trófeát.

Ha elkezdjük végignézni a két döntős útját a fináléig, akkor az első körben olyat láthatunk, hogy ihaj – kérem szépen, az SpVgg Neckarelz ellen Mario Gomez két gólt lőtt. Egy meccsen. Idén először tette ezt és apró fájdalom, de utoljára is. Szívbemarkoló fájdalom továbbá, hogy egy augusztusi meccsről beszélünk. Lendüljünk túl SuperMario-n és nézzük meg, hogyan jutott el idáig a Bremen.

Schaafék szintén egy elég könnyed házifeladattal indították a kupaszereplést – érdekesség, hogy az Union Berlin bucira verése (5-0) során az azóta már eladott Boubacar Sanogo, illetve az akkor kölcsönjátékosként Brémában szereplő, de már régen távozott Marcelo Moreno játszották a főszerepet összesen négy góljukkal. A második körben kis híján véget ért a Werder kupamenetelése, a nemrég feljutott St. Pauli a 82. percig hosszabbításra állt ellenük, de Naldo megmentette a valagukat egy jókora égéstől (2-1). Ezt követően, noha a sorsolásnál biztosan nem ugráltak örömükben a Kaiserslautern láttán, sima nyolcaddöntő (3-0) következett – csak hogy el tudjuk helyezni elménk időfiókjában a történéseket: ugye ekkoriban játszott még Marin csatárt. A legnehezebb dió (2-1) a negyeddöntőben várt a brémaiakra, amikor a Hoffenheimen kellett átlépniük és a havas pályán majdnem pofára estek, de többek között egy ilyen Naldo-góllal sikerült megszerezni a vezetést,



majd egy ilyen Almeida-bomba



jelentette a belépőt az Augsburg elleni halál unalmas elődöntőre (2-0).

A Bayernnek egyetlen nehéz meccse volt a kupasikerek során, méghozzá a Schalke elleni elődöntő. Ezt megelőzően két tükörsima győzelem alsóbb osztályú ellenfelekkel szemben: Neckarelz 3-1, Rot-Weiß Oberhausen 5-0 – előbbinél (a Gomez-duplán kívül!) kezdtünk el komolyan félni, hogy van Gaal Rensinget favorizálja, utóbbin cserélték le idén egyetlen alkalommal Lahm-ot. A tizenhat között dettó rommá verték a kupába látványosan belekakáló Frankfurtot (4-0 mit Klose-dupla, szintén az egyedüli a szezonban), és hát a Greuther Fürth-nek sem kegyelmezett a gépezet, még ha nyögvenyelősen is indult a találkozó (vezetett a Fürth 2-1-re), végül gála lett belőle (6-2). A negyeddöntőhöz annyit szeretnék hozzátenni, hogy ezen a meccsen lépett ebben a szezonban először – és nagyon reméljük, utoljára – pályára Lell, illetve muszáj megjegyezni, hogy a kupában gyakorlatilag végig Rensing védett, persze, amikor komolyra fordult a dolog, már nem.

A Schalke-val megvívott, hosszabbításos elődöntő emlékezetes maradt mindenkinek, itt olyat láttunk, amit nem sűrűn: 112 perc játék után egy játékos körülbelül hatvan (de lehet, hogy hetven) méteren keresztül lefutott egy fél másik csapatot:

Figyelembe véve, hogy egyrészt a két érintett csapat lőtte a legtöbb gólt (72, illetve 71) a Bundesliga-ban, másrészt miután ehhez kapcsolódva örömmel nyugtázzuk támadóbrigádjuk bevethetőségét, megalapozottan számítunk gólokban gazdag mérkőzésre. Egyébként nem csak a gólok, illetve az azok előkészítéséért felelős játékosokat kerülte el a sérülés, hanem mindkét mester teljes kerettel készülhet.

Három dolgot várok a mérkőzéstől:

  • van Gaal rájön, hogy Badstuber nem elég jó szélsővédőként – talán még nem késő
  • a mentálisan nagyon erősnek tűnő Bayern egyáltalán nem sziporkázó játékkkal, de végül érvényesíteni tudja a rendelkezésre álló képességekben fellelhető fölényét (3-2-es, vagy 4-2-es végeredmény)
  • brutális Frings-van Bommel csatát és Pasanen élete meccsét Robben ellenében


Két dolgot szeretnék a mérkőzésen:

  • Marin rúgjon/rúgasson két gólt, mert hígvelejű Löw-nek üzenni kell
  • ne sérüljön meg senki - elsősorban a bajor középpályáról, de leginkább - sehonnan


És végül két dologtól félek nagyon:

  • korán gólt szerez a Bayern, félidőig nem egyenlít, majd hitét veszti a Bremen és rohadt langyos lesz minden
  • egyik csapat sem azt akarja majd erőltetni, amihez jobban ért, hanem folyton attól fosik, hogy ugyanazt a másik oldal is jól csinálja
     



Sporttársak, 20.00-ig fejezzük be a vasalást és kapcsoljunk a Sport2-re, avagy keressünk streamet a világ  leghasznosabb honlapján.

190 komment

Címkék: német beharangozó bayern münchen werder bremen dfb kupa

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr222003496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Domingo 2010.05.15. 18:03:24

Ezt a mondatot még életemben nem mondtam ki, de most az egyszer: HAJRÁ WERDER BREMEN!

Micimedwe 2010.05.15. 18:08:37

Részemről Jéna és Bréma kupagyőzelmet vártam a mai napra, ebből az egyik már nem valósulhat meg, de a másik remélhetően igen.

avenger13 2010.05.15. 18:14:03

@Rico1: legalább ők akadályozzák meg a bayern történelmi tripláját? :D

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.05.15. 18:18:59

á,csak vasalva érdemes meccset követni...

Mr.AT 2010.05.15. 18:56:30

Természetesen hajrá Werder! :-)

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.05.15. 19:44:34

Na, mocsing marin nincs, badstuber szélső. Ezek a hülye edzők :)

dzolutan 2010.05.15. 20:25:16

Durva, hogy mekkora minőségromlást jelent Micho Contento helyett a csapatban. DvB köténye csodás volt, így is azt mondom, nem jó a bréma, csak nyugodtam. Másodikban verünk kettőt. :D

avenger13 2010.05.15. 20:32:59

ezt meg hogy a jó francba lehetett kihagyni??? olic is meg robben is rúghatott volna már gólt. igaz kaphattunk is volna.

@dzolutan: nem csak védekezésben, hanem ahogy robben is nyilatkozta, lahm nagyon nagy segítség neki a jobb szélen, badstuber nem az ribery esetében. az az érzésem, hogyha átraknánk lahmot balra, akkor ribery lenne most a legnagyobb király.

egyébként löw nem azt mondta, hogy ennek a meccsnek nincs hatása a német nr1re. hanem azt, hogy nem számít, hogy ki nyer, ebből a szempontból.

remélem kinhöfer nem folytatja a csak a bayernnek adok lapot taktikáját.

avenger13 2010.05.15. 20:37:59

ez is sárga volt, szép volt olic, szép volt robben.

dzolutan 2010.05.15. 20:39:05

@avenger13: Francknak se Holger, sem Svájni nem segít, míg a másik oldalon Lahm rendszeres felfutásai ellenére még MvB is folyamatosan besegít. Ezt mindenképpen kompenzálni kell a következő szezonra.
Közben Tim előlép beépített embernek. :D

avenger13 2010.05.15. 20:43:54

@dzolutan: schweini segít, de nincs meg az a háromszög, mint a másik oldalon. közben megint mit hagytunk ki. kezd egyre jobban a másik werder bayernre hajazni a meccs.

avenger13 2010.05.15. 20:47:20

abban nincs igaza a kommentátornak, hogy a werder alárendelt szerepet játszik. csak schaaf nem lesz hülye megint belemenni egy kupa döntőben abba, amit brémában láthattunk. ha kinyílnak, akkor robben meg ribery szétfutja őket. tudatosan maradnak ennyire hátul, és próbálnak a hibáinkra építeni. pizarro meg kegyetlen nagy csatár még mindig.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 20:56:42

ez a sok brémai digó inkább nézze csak a roma bajnoki címét otthon, ahelyett, hogy hülyeségeket beszélnek itt :)

avenger13 2010.05.15. 21:06:44

ez a kommentátor annyira szar. hunt ugyanúgy lőtt mellé mint almeida. ez meg 11es volt.

avenger13 2010.05.15. 21:08:57

épp gondoltam, hogy meg kéne nyugtatni a brémaiaikat. olic 2-0.

avenger13 2010.05.15. 21:13:22

azt, hogy robben mindent rárúg, nem kell kompenzálni azzal, hogy a többiek, csak az ötösön belülről...

Domingo 2010.05.15. 21:14:00

Fasza, most már minden reményem az Interben van. Ilyet sem mondtam még...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:17:09

@Rico1: Miért rühelled ennyire szegény bajorokat? :) Egyáltalán, mi ez a nagy utálat a semlegesektől feléjük? Megérdemlik a mostani sikereiket, ezért kár utálni.

dzolutan 2010.05.15. 21:23:15

@Radio Free Aberrania: El is tűnt a két werder-"fun". :D Valszeg juve-milanon vigasztalódnak.

avenger13 2010.05.15. 21:24:26

mertesacker lógott be. persze, ha nem lóg be, akkor meg mvb szalad vele a kapuig. nem kell mindenre bűnbakot találni.

és még mindig nem látja, be hogy mi történik akkor, ha kinyílik a werder. 3-0-nál. szomorú. és mantrázza ezt a baromságot folyton.

Domingo 2010.05.15. 21:27:37

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Soha semmi számomra szimpatikus dolgot nem láttam a csapatban, illetve a játékukban. Annak meg már a tudatától is rosszul vagyok, hogy ezek Bajnokok Ligája döntőt játszanak. Amilyen mákjuk van, egy nézhetetlen meccsen meg is nyerik, aztán lehet hallgatni megint a vanújranémetfocit, meg a Bayernaviláglegjobbját, holott ez kurvára nem így van.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:32:30

@Rico1: Szerintem egy olyan csapatnak, amelyik otthon söpör, illetve BL-döntős, biztos hogy mindenhez van köze, csak a szerencséhez nem. Egy egész szezonon keresztül nincsen szerencse, pláne amilyen feltámadásokat produkáltak. Nem lehet őket nem kedvelni, persze mondom ezt úgy, hogy amúgy is szeretem a bajorokat. Mint népet és fő csapatukat is.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 21:35:28

@dzolutan: hát ha az bárkit tud vígasztalni, hát hajrá :)

dzolutan 2010.05.15. 21:35:57

Riconak magyarázhatod, érv nincs csak gyűlölet. :D
Boro és Frings pedig köcsögválogatott teljesítményt nyújt ma.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 21:36:58

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: hát, a bajorok fő csapata nem egészen a bayern, de ez a legeredményesebb bajor klub, az igaz :)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 21:38:32

tudja valaki, mikor cseréli be mocsingot schaaf? a 3-2 vagy 4-2-höz kéne még valaki...

avenger13 2010.05.15. 21:38:54

@Rico1: és a meccseiket láttad? német foci mindig is volt, legalább vb-t, eb-t nézz. nem a bayern a világ legjobbja, de azt vitatni, hogy idén néhol nagyon nagy játékkal, kifejezetten szépen játszva eljutottak mindenhol, amíg lehet ahhoz nem is tudom milyen szemellenző kell. az inter megérdemli? meg hát, holott ők sem nyerték minden mérkőzésüket 5-0ra. néha meg kifejezetten sokat védekeztek. azt, hogy neked nem szimpatikus azt el tudom fogadni. de, hogy mák lenne ez az egész, azt nem hiszem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:40:43

@Radio Free Aberrania: Miért, mely csapat az? Tényleg érdekel, azt hittem messze ők a legnépszerűbbek, vagy az 1860 és a Nürnberg komoly ellenfelek szurkolói tekintetben?

Micimedwe 2010.05.15. 21:40:49

Idén valószínűleg elmarad a címvédés.

avenger13 2010.05.15. 21:42:02

@Rico1: no offense, de láttad ezt a gólt? ha xavi és messi csinálja ugyanezt, akkor ők a királyok. ha a bayern, akkor unszimpatikus köcsög mákosok.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 21:44:20

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: münchenben a 1860. északon a frankoknál meg gondolom a nürnberg, de az már másik ország, azt nem tudom :)
(az augsburg-nürnberg osztályozó pont ezért lesz/van ott nagy buli.)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:45:10

@avenger13: Egyébként tényleg, ha a bajorok valami csodásat csinálnak, akkor az csak köcsögséggel vegyes mák lehet. :) Komolyan sajnálom hogy az Interrel játsszák a döntőt, úgy drukkolnék a Olicéknak.

Lojzi_ 2010.05.15. 21:45:29

@Rico1: Ez egy nagyon szépen összerakott, enrgikus és őszinte futballt játszó csapat, ahol szvsz jó arányban vannak kreatív, "játszó" játékosok és a csapatért megszakadó vízhordók, akiknek fát lehet vágni a hátán.

A keret összes hibája ellenére Van Gaal elképzelései zseniálisan kerültek átültetésre a gyakorlatba, a csapat kitartása és mentalitása pedig kétségkívül a legjobb Európában jelenleg.

Az erősebb (mondjunk inkább több magasabban jegyzett játékossal rendelkezőt, mert erőben nem áll rosszul a csapat) klubok ellen, mint amilyen a MU a morál lenullázza a különbségeket, míg az olyan épphogy gyengébb kluboknak, mint a Lyon, vagy a Werder pedig annyi esélye van, amennyi látszik.

Lehet, hogy ez Neked nem tetszik, de én a fociban a hatékony csapatjátékot és a soha el nem fogyó küzdőszellemet szeretem a legjobban. Ezért lettem kb. 20 éve Bayern szurkoló, és ezért vagyok hoszzú idő után ismét maradéktalanul büszke a csapatomra. Akármi lesz Madridban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:46:43

@Radio Free Aberrania: Frankón nem gondoltam hogy az 1860 ilyen népszerű. Hasonló lehet ez akkor városi szinten mint Manchesterben a City-United, Torinóban a Torino-Juve, Madridban meg az Atleti-Real.

Domingo 2010.05.15. 21:47:48

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Otthon söpör. Gondoltam, hogy ezt hallani fogom, csak nem tartom különösebben mérvadónak amiatt, mert egyszerűen egy-két kivétellel szinte nincs is ellenfelük, annyira gyenge a többi csapat. Idén sem lenne közük a bajnoki címhez, ha legalább egy büdös konzisztens csapat lenne abban a szerencsétlen bajnokságban. De nincs.

A BL menetelésükhöz nem tudok semmi újat hozzáfűzni, mivel már számtalanszor hallhattuk több helyen a lesgólos, gyenge sorsolásos, önmagát megverő MU-s történetet.

Semmi köze ehhez a szerencsének? Na nemár.

avenger13 2010.05.15. 21:50:25

@Rico1: a bayern szurkolók meg ezeket a szánalmas kifogásokat hallgatták sokszor. válaszoltunk is rá. nem tudok semmi újat hozzáfűzni.

ennyi erővel a roma, hogy vezethette a bajnokságot tavasszal??? az olasz bajnokság is ennyire szar szerinted? vagy a spanyol, ahol a 3 helyért játszanak a csapatok?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:51:19

@Rico1: Én pedig már annyiszor leírtam, hogy a firenzeiek Firenzében 3 (!) alkalommal álltak továbbjutásra, mégis a bajorok mentek tovább. Ez szerencse? Müchenben az angolok sokáig vezettek, majd nyert a küzdőszellem, Manchesterben 3-0-ra vezettek, úgy jutott tovább a Bayern, ez szerencse? 3-0-ra nyertek Lyonban, ez szerencse? Nem tudok veled egyetérteni. Ez küzdeni tudás, taktika, csapatszellem, soha fel nem adom üzemmód ÉS szerencse. Utóbbi minden hosszútávon sikeres csapat sajátja amúgy.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 21:51:58

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: ja, különösen a city meg a torino a jó példa, mert az atléti nem mondható nemzetközileg jelentéktelennek :)
(roconak ajánlom elemzésre, hogy az atléti hogy csípte meg a bl-csoportjában a harmadik helyet gólkülönbséggel, hány 93. perces továbbjutó góljuk volt, hány gólkülönbséges továbbjutásuk volt. hozzájuk képest a bayern egy szerencsétlen csapat :)

Lojzi_ 2010.05.15. 21:56:34

@Rico1: Nyilván a Bayernnek óriási mákja volt, hogy a Lyont sorsolták hozzá, a Realnak meg óriási pechje...

Az otthoni söprés nyilván sokkal nagyobb dicsőség ott, ahol évente két darabb kétesélyes meccse van az arany és az ezüst várományosának...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.15. 21:57:36

@Radio Free Aberrania: Most már csak az érdekelne valaki járatos embertől, hogy a Getafe kiknek a csapata és Madrid mely részén, mennyire népszerű. :)
Egyébként tényleg, az Atleti valóban mákos volt elég sokszor, főleg a BL-csoport harmadik helyével.

nasteey 2010.05.15. 22:05:04

Ezzel a győzelemmel már 100%, hogy vagy a Bayern vagy az Inter triplázni fog. Nem semmi, 10 év után a Barcának sikerült, a következőre meg csak egy évet kell várni.
Csak azt sajnálom, hogy két nagy kedvencem van közel ehhez, ennél jobban már csak a Real-nak örülnék. :D (bár ez a Bayern most jóval szimpatikusabb nekem, mint általában, úgyhogy hajrá)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 22:10:24

már látom, ahogy lajos a hivatalos ünnepélyen talajrészegen fejjel lefelé lógva (a két lábát rumenigge és a császár fogja zöld mellényben) az erkélyről üvölti, hogy "nem csák német küpágyőztes vagyünk, hanem a weser-sztádióné iss!... effszéé bájern!"

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 22:12:40

nagyon megkedveltem ezt a lajost idén. kölcsön kéne adni a nyárra a dfb-nek, jogi meg lehetne a sofőrje. hátha 10 év múlva akkor löw is akkora edző lenne mint murinnyó. HAHAHA

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 22:15:37

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: most mit szívózol a szegény getafével? mtk meccsen sincs négynél több drukker (mármint hazai) sose.

raja ram 2010.05.15. 22:20:47

40 éve vagyok Bayern szurkoló. A csapat ezalatt négyszer volt Európa legjobbja (+ 2 világkupa,1 KEK, 1 UEFA)játékosaik meghatározóak voltak két világbajnoki cím és három európabajnoki cím megszerzésében. Ilyen csapat rajtuk kívül egy van a világon: AC Milan

Domingo 2010.05.15. 22:23:14

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nem vitatom a Bayern küzdőszellemét, nagyszerű tett, hogy annyiszor visszakapaszkodtak, de ha nincs az év lesgólja, akkor szevasz, end of story. Persze @avenger13: szerint ez csak egy szánalmas kifogás. Ugyan nem tudom miért, de legyen így akkor.

Azt sem veszem el a müncheniektől, hogy megfordították a meccs kimenetelét a MU ellen, de ahhoz kellett a MU pofátlanul amatőr viselkedése és játéka, amit még soha nem láttam tőlük, csak két héttel (?) később a visszavágón. A kiállításba nem megyek bele, mert nem azon dőlt el a dolog.

A Lyon elleni győzelmükbe sem lehet belekötni, hisz nem ütköztek komoly ellenállásba, de azt ne mondjuk már, hogy az nem számít szerencsének, ha egy csapat ilyen gyenge ellenfelet kap egy elődöntőben az erősen harmatos ágnak köszönhetően.

@Lojzi_: Egy szóval nem mondtam, hogy a spanyol bajnokságban tarolni nagyobb dicsőség lenne, ahogyan azt sem, hogy az olasz helyzet sokkal különb lenne.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 22:29:48

@Rico1: az év lesgólja?? :)
a könnyű sorsolás ott volt a
- madridnak (lyon, ugye)
- manunak (bayern :)
- internek (bayern)

na, ezek a szerencsés csapatok. a mi sorsolásunk folyamatosan velünk azonos erősségű (fio, lyon), vagy nálunk erősebb csapatokat (a fenti három) hozott, egytől egyig.

raja ram 2010.05.15. 22:31:14

100 év alatt "kitermelve":

spanyol bajnokság: 0 világbajnoki cím
angol bajnokság : 1 világbajnoki cím
német bajnokság: 3 világbajnoki cím
olasz bajnokság: 4 világbajnoki cím

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.15. 22:34:27

@raja ram: ha az eb-ket is mellé teszed, még egyértelműbb a német-olasz fölény. persze ezt egy idióta britnek hiába magyarázod :)
és amikor a 38. meccsen végre legyűri a manu a münchent, akkor a képedbe vágják, hogy "na ugye" :)

fcb23 2010.05.15. 22:35:10

@Rico1: Tényleg az év lesgólja volt, de nem a bayern tehet róla. A Fiorentina-nak ugyanúgy befújtak egy lesgólt, de ezt is leírták mar többször. Feltűnő hogy a bayern csak azért nyer mert vagy balfaszok az ellenfelek vagy könnyű sorsolást kapott, de még véletlenül se érdemli meg. Talán majd ha döntőbe is nyerünk.

raja ram 2010.05.15. 22:36:06

mellé lehetne még tenni a döntőbe jutásokat is, akkor még nagyobb lenne a különbség

avenger13 2010.05.15. 22:36:31

@Rico1: már számtalanszor megjelent az nst-n, hogy a fio is rúgott egy lesgólt a visszavágón. szóval igen, ha nekünk nem adják meg, a fionak meg igen, akkor lehet, hogy end of story. az is lehet, hogyha 1-1-el megyünk fiorentinába akkor teljesen más lett volna minden, és nem feltétlen a fionak lett volna jobb. ez sem merül fel senkiben.

az soha senkiben nem merül fel, hogy a manu nem véletlenül játszott így? már az is a mi büdös mákunk, hogy a manu nem tudott két meccsen felülmúlni minket?

a lyon meg a legviccesebb. megverte a realt, akkor erősek és jók voltak, megverték a minket verő bordeaux-t akkor is jók voltak. ahogy mi meg vertük őket, súlytalan röhejes szar bandává alacsonyultak. ez az igazi beárazás.

avenger13 2010.05.15. 22:39:05

@fcb23: akkor az inter is átmegy a soha nem játszottak még ilyen rosszul kategóriába, vagy köcsög bíró és platini. mi nem nyerhetünk megérdemelten. :D

ettől függetlenül, teljesen elégedett vagyok a szezonnal. egy tisztes helytállás a bl döntőben, és tökéletes lesz, legalábbis számomra. engem az sem zavar, ha szoros meccsen kikapunk. jó lenne nyerni, de az inter esélyesebb, mi meg épülünk, ők meg most vannak a csúcson, mert sok lesz a visszavonulójuk 1-2 éven belül.

Domingo 2010.05.15. 22:41:52

@fcb23: Ez nálatok valami kötelesség, hogy ha vitázni kell, akkor élből csúsztatjátok, kiforgatjátok a másik szavait? Egy szóval nem mondtam, hogy a Bayernnek nem volt megérdemelt győzelme, éppen az imént szögeztem le, hogy a Lyon elleni továbbjutásukba nem lehet belekötni, mert a franciáknak köze sem volt a meccshez. Mindössze azt magyarázom, hogy nem egy BL döntő szint a csapat, az idei meneteléshez pedig jelentősen hozzájárult az, hogy irtózatosan szerencsésen alakultak számukra a körülmények. Jó csapat a München, ott van a legjobb 8-ban könnyedén, de azért mégis...

raja ram 2010.05.15. 22:44:38

Épp nézem a ZDF-en LvGaalt, hihetetlen figura. Egyre erősebb a meggyőződésem, hogy megnyerik a CL-t

Lojzi_ 2010.05.15. 22:46:41

@Rico1: Az Inter is megkapta a maga "harmatos" ellenfelét, mikor a Bayern épp a MU-val küzdött.
És a Lyon harmatossága is a Bayern ereje és játéka miatt volt.
A Real például nem tudta őket harmatosítani.
Ha véletlenül sikerült volna nekik és a Madridot verjük le az elődöntőben, mint vak a poharat, akkor nyugodtabban aludnál?
Csak olyan csapat lehet méltó ellenfél, akinél sok trófea van a szekrényben nagyapáink idejéből?
Sőt a MU is kapott harmatos ellenfelet. Csak a harmatos ellenfél kiverte őket a gecibe.

A Fiorentina elleni meccsen a lesgól pedig az első meccsen volt.
Egyrészt nem azzal a góllal nyert a Bayern, hanem azokkal, amivel a szintén lesről született firenzei gólra feleltek.
Másrészt rendkívül nagy hülyeség azt gondolni, hogy egy müncheni 1-1-el a Fiorentina tovább ment volna.
3:2-nél még volt bő fél óra Firenzében, az olaszok meg készen voltak fizikailag. Ha két gól kellett volna még, akkor még kettőt lő a Bayern.
Pont az idei Bayern az, amelyiknél bizony-bizony mindig összejön a fordítás, ha erősen akarják. Márpedig erősen szokták akarni.

Azt meg végképp nem értem, hogy mi a bajod egy hazai duplával.
Az jóval többet ér, mint hogy egy jöttment norvág kiejti helyettünk a Chelsea-t, vagy nem ejti ki. Az nagyjából fej, vagy írás.
A bajnoksághoz és a kupához együtt sokkal több kell. Konstans jó teljesítmény. Nem elég egy jó tavasz, vagy egy jó ősz.

raja ram 2010.05.15. 22:49:49

Az Atletico 15 meccsből hármat nyert meg. Megérdemelten lett EL győztes? Igen.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 22:51:04

Érdekes eredmény.
Meg ismételten újraértékeli a szezonunkat. A bajnokságban és a kupában is mi voltunk az egyetlen ellenfél. Khm, jövőre indulunk a BL-ben is!

raja ram 2010.05.15. 22:55:23

És, a legfontosabbat ne felejtsük el. Bayern felépítette Európa legszebb stadionját és a kassza mégis tele van. Bárkit meg tudnának venni, de ez ellenkezne a német mentalitással.

fcb23 2010.05.15. 22:55:29

@Rico1: Jó de a te szavaid is azt sugallják hogy főleg a szerencsének tudható be hogy eddig eljutott a bayern és ezért érdemtelenül vannak a döntőben ami viszont nem igaz, Ennyi erővel vissza lehet menni a Bajnokok Ligája történelembe és megnézni melyik döntőbe jutó csapatnak nem volt szerencséje és csakis mindig saját kezében volt a továbbjutás. Lásd:Barcelona,Manchester stb.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 22:57:36

Azért az vicces, hogy ha a Bayern megnyer akárcsak egy jótékonysági meccset is, akkor öten ugranak elő a bozótból, hogy csalás, arrogánsak, meg FC Hollywood, meg köcsöghönesz.

Véletlen lenne? :))

Domingo 2010.05.15. 22:59:08

@Rekordvizemeister: Na, a köcsöghönesz az olyan jogtalan lenne? :D

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 22:59:37

@raja ram: Azért ezt ne feszegessük, mert ez nem teljesen így van. Majd biztosan a portokasszából épített stadiont a Bayern.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 23:01:16

@Rico1: axióma 1: a köcsöghönesz soha, semmilyen kontextusban nem jogtalan :)

raja ram 2010.05.15. 23:02:16

@Rekordvizemeister:
Ha Uli Höness lett volna az utóbbi 30 évben a Schalke managere, akkor neked is más lenne a "neved"

Lojzi_ 2010.05.15. 23:02:21

@Rico1: Akkor kezdeményezned kellene a BL kiírás módosítását, mert sehol nem látom, hogy lenne olyan kategória, hogy "BL döntő szintű csapat", akiken kívül más nem játszhat BL döntőt.

Az én véleményem szerint a világon jelenleg két BL döntő szintű csapat van, az Internazionale és a Bayern München

Gondolom Te azt érzed méltánytalannak, hogy a szemét UEFA ahelyett, hogy augusztusban kioszotta volna az aranyérmet az egyetlen arra érdemes csapatnak, gyakorlatilag tétlenül végignézte, hogy az hasraessen az első komoly ellenfélben, akit szembesodort a szél. Szemetek.
Ennek még egyszer nem szabad előfordulnia. Definiálni kell a kiírásban, hogy ki játszhat és nyerhet döntőt, nehogy megint odáig fajuljon a helyzet, hogy nem az űrfocisták viszik haza a serleget. Mikor senki sem érdemli náluk jobban....

fcb23 2010.05.15. 23:03:33

@Rekordvizemeister: megosztja a népet a csapat.vagy utalják vagy szeretik. Németekkel sokan nem szimpatizálnak és divat lett utálni idehaza a csapatott, saját tapasztalat.

raja ram 2010.05.15. 23:09:30

@Rico1:

Bayern management + vezetőség

Höness: világbajnok
Beckenbauer: világbajnok (+szöv.kapitányként is)
Breitner: világbajnok
Rumenigge: sajnos csak világbajnoki ezüstérmes
Müller: világbajnok

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 23:11:21

@raja ram: naja, meg még egy ingyen kapott olimpiai stadion kezdetnek (apróság, ugye), egy pár világsztár játékos a saját idejéből, csúszópénzek (Kirch affér), igen komoly összefonódások a szövetség és a liga vezetőivel, a kapitány válogatási elveivel való meglepő hasonlóság, stb. Az viszont tény, hogy amit a kezébe kapott, azt nem herdálta el, hanem a világ legéletképesebb klubját építette rá.

Én nem fogom szeretni azt a büdös bunkó zsenit, megfelelő lesz nekem a vize is. Te egyébként bayernes vagy?

raja ram 2010.05.15. 23:12:40

Robben a ZDF-ben:

Bayern ist ein Familenverein (Bayen egy családias egyesület)

raja ram 2010.05.15. 23:14:45

@Rekordvizemeister:
1970 öta szeretem őket, egyszer drukkoltam ellenük, mikor a Dózsa ellen játszottak a legjobb 4 között a BEK-ben.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.15. 23:19:19

@raja ram: no offense, csak eddig nem olvastalak még téged

Egyébként idén tényleg felesleges a fikázás, megérdemelten vannak a triplázás kapujában (szerintem meg is lesz).

Domingo 2010.05.15. 23:22:01

@raja ram: Akkor elmondhatná valaki neki, hogy a családbra jellemző tulajdonság a megosztás is, jelen esetben a labdáé. :D

raja ram 2010.05.15. 23:22:59

@Rekordvizemeister:

Nem értek a focihoz, csak 50 éve nézek meccseket, az első, amire emlékszem: Magyarország-NSZK 4:3 (Albert bemutatkozó meccse

raja ram 2010.05.15. 23:25:51

@Rico1:

Hát Arjen valóban a legönzőbb játékosok egyike. De a Bayern orvosi stábjának köszönhetően, ezt egész évben megteheti, míg más egyesületeknél állandóan sérült volt.

értelmetlen_nevű 2010.05.15. 23:37:08

@raja ram: Ez érdekes kérdés egyébként. Kb. fél éve olvastam, hogy állítólag rájöttek Münchenben, hogy miért ilyen sérülékeny. Elég szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de a Juventus elleni hazain összeszedett sérülését leszámítva tényleg nagyon jól bírja idén, főleg magához képest.

Ha megtanulna passzolni (vagy legalább többet próbálkozna), a legnagyobbak említhetnénk egy lapon. Persze erre kicsi az esély.

raja ram 2010.05.15. 23:42:36

@értelmetlen_nevű:

Dr.Müller-Wohlfahrtnál nincs jobb sportorvos a világon, nem véletlenül hozzá rohant Ribery a gólja után.Robben így jó, ahogy van és szerintem megtalálta azt a csapatot, ahol elismerik a tudását. Szerintem a világ egyik legjobb játékosa, de eddig ezt sehol nem fogták fel.

raja ram 2010.05.15. 23:49:29

Robbenre visszatérve, a szerencsétlen hollandok most már tényleg megérdemelnének egy világbajnoki címet. Hány világklasszist adtak az emberiségnek! A 70-es évek Ajaxánál még soha nem volt jobb csapat a világon (külföldi nélkül!!!!!), de valahogy nem jött össze nekik.

Lojzi_ 2010.05.16. 00:07:57

@értelmetlen_nevű: Nem annyira.
Egyrészt Robbentől egyre ritkábban látok olyan értelmetlen önzőséget, amivel Münchenbe érkezésekor még gyakran "büszkélkedhetett".
Csak sokan hajlamosak az előélete miatt önzőségnek tekinteni azt is, hogy gyakran húz és lő kapura, de ez szerves része a csapat taktikájának: ha van valaki, aki szeret és tud is 25-ről lőni, akkor meccsenként ötször próbálja meg. Ha csak egy bemegy, akkor már nem volt hiábavaló a dolog. 25 méterig meg könnyebb eljutni, mint 14-ig.

A legfontosabb persze az, hogy egy olyan edző keze alatt dolgozhat, aki szót ért vele. Konkrétan és átvitt értelemben is.

raja ram 2010.05.16. 00:16:33

@Lojzi_:

és általában bemegy az az egy

avenger13 2010.05.16. 00:18:06

@Lojzi_: pontosan. azért pl a lőni szabad elvet eltanulhatná tőle schweini és ribery is. ma is többször passzolgattak a 16oson belül, anélkül, hogy a végén egyáltalán lövés lett volna belőle. pedig tudnak ők.

értelmetlen_nevű 2010.05.16. 00:37:00

@Lojzi_: @avenger13:
Én sem vagyok a gólvonalig kijátszott akciók híve, de azért Robben még mindig nagyon destruktív (is) tud lenni. És nem csak arról van szó, hogy önző, hanem a passzjátéka messze nincs azon a szinten, mint amit a klasszisa megkövetelne. Most is volt egy nagyon jó passza Müllernek (aztán a visszakapott labdát fölélőtte) de nagyon sokszor választ idegesítően hülye megoldást. Persze így is kurva jó játékos, de ha csak fele olyan jól passzolna, mint ahogy egy-egyezik, akkor akár Messivel is egy lapon említhetnénk.

16 gól 7 gólpassz az idei teljesítménye, holott a posztja inkább fordított arányt predesztinálna. Persze ahhoz kellene egy Toni szintű center is.

Az hogy Schweini és Ribery kevesebbet próbálkozik, jórészt annak köszönhető, hogy Robben lett az abszolút főszereplő. Én jobban örülnék, ha egy kicsit kiegyensúlyozottabb lenne a csapat. Persze a Werder ellen így is megy (Boenisch vs. Robben - muhaha), de Mourinho
a nyakára állítja Cambiassot vagy Muntarit és akkor azért ő sem fog fickándozni. Ezért is kár, hogy Riberyt eltiltották.

Persze ezzel együtt is ő a csapat legjobbja, annak ellenére, hogy mostanában Lahm is tanári módon játszik.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 00:58:12

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: a badstuberes dolog így majd a bl-döntőn jön ki, nagyon fasza lesz.

de azt ugye mindenki látta, hogy mennyire vicces ezt a teljesen átlagos huntot játszatni marin helyett? a hunt körüli hype egyébként is felbasz, de ha marin kárára megy, kétszeresen.

raja ram 2010.05.16. 02:12:26

ha jövőre ribery mögött is egy lahm féle klasszis fog állni,akkor szenzációs lesz a bayern.
ez pedig csak a hab lenne a tortán:

www.youtube.com/watch?v=wHolIsV0ZGg

ih bín ájn bájener 2010.05.16. 09:26:10

Hát ez a meccs livescore-on keresztül elég sima volt. Nagy meccs lesz idén a BL-döntő akárki akármit mond.

avenger13 2010.05.16. 11:23:51

@raja ram: ribery mögött ott van contento, csak badstubert kéne betenni középre.

a kapushoz meg annyit, hogy tényleg baromi nagyok azok a védések, amiket a videón bemutat, de nekem személy szerint ez nem elég. arra is kíváncsi lennék, hogy hogyan mozog egy szögletnél/szabadrúgásnál, ha ki kell jönni a kapujából...

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.16. 12:02:35

@Rekordvizemeister: "naja, meg még egy ingyen kapott olimpiai stadion kezdetnek (apróság, ugye)"

olympia: 72-es olimpiára épült, a bayern mellett az 1860 is ingyen kapta.
park (S04): 74-es vb-re épült, a schalke fizette volna?

mindkét stadion kapacitása ugyanaz.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.16. 12:04:58

@értelmetlen_nevű: adott ő "gólt érő passzt" eleget, csak az év nagy részében gomez volt ugye elöl, neki meg passzolhatsz bármennyit, bármilyen helyzetben.
(remélem jövő ősszel klasszisokkal javul vagy télen megy a rákba)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 12:23:19

@raja ram: @Radio Free Aberrania:

Ez a számítás teljesen fals, hiszen a bajnokságokban nem csak hazaiak játszottak, illetve a hazaiak nem csak a saját bajnokságban játszottak.

Például a '90-es vébégyőztes NSZK-t az Inter meg a Roma legalább annyira "termelte", mint a Bundesliga; mint ahogy a La Ligában való edződés olyan vébégyőzelmeket készített elő, mint a '86-os, '94-es vagy 2002-es.

horas 2010.05.16. 13:05:00

@ih bín ájn bájener:
Igazából Van Gaal-on múlik.Meglepi-e Mourinho-t.
Benne van.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.16. 13:22:28

@Radio Free Aberrania: pontosan, mint ahogy a Westfalent is akkor építették közpénzből.
De ez nem tagadja azt, hogy UH nem a semmiből építkezett és azt sem, hogy a Bayernnek sokkal nagyobb hátszele volt, van és lesz is.

raja ram 2010.05.16. 13:32:32

@Csöncsön:

1989-ben a Bundesliga nevelés Mattheus és Brehme tette 10 év után (aztán 16 évig megint semmi) bajnokká az Intert és nem fordítva. Ugyanez vonatkozik Völlerre és Haesslerre is. A Roma is többet profitált a német mentalitásból, mint fordítva.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 13:45:49

@raja ram:

Értem, nyilván ott is kettőn állt a vásár, csak ez a német felsőbbrendűség hangoztatás csípte a szemem. Kicsit nagyra duzzadt itt néhányak arca müncheni oldalon.

Emlékszem, a 2008-as Eb-n is mekkora össznépi olasz-német összeborulás volt, amikor ez a két válogatott továbbvergődte magát a csoportból, mentek az "egyenes kiesés nem a kispályásoké", "jöjjön hát a német-olasz döntő" szövegek. Nagy elégtétel volt aztán, ami történt utána. És szép lenne, ha ugyanez megtörténne most nyáron is majd.

horas 2010.05.16. 13:48:00

@Csöncsön: "Kicsit nagyra duzzadt itt néhányak arca müncheni oldalon."

Igen-igen...

horas 2010.05.16. 13:50:48

@Csöncsön: Amúgy a németeknek nagoyn esélyük van idén nyáron,a nyerésre nem,de a döntő közelébe jutni igen...
argetninok,porutgálok,franciák az elit vonalból elég gyengék...
hollandoktól várok villantást az angolokkal is talán számolni kell és Dunga iparos braziljai is komolyak bármilyen felállásban,a spanyol magasan a legjobbnak tűnnek viszont belőlük én hiányolom a kellő agrreszivitiást rátatriságot

raja ram 2010.05.16. 13:52:03

@Rekordvizemeister: Bayernnek sokkal nagyobb hátszele volt, van és lesz is.

1963 óta bajnok volt: Köln, Bréma, 1860 München, Braunschweig, Nürnberg, Gladbach, HSV, Stuttgart, Kaiserslautern, Dortmund, Wolfsburg.

Teljesen érthetetlen, hogy a Schalke miért nem lett egyszer sem bajnok, hiszen minden feltétel adott. Legalább egyszer, 47 év alatt!

raja ram 2010.05.16. 13:54:20

@horas:

Szerintem ezt a VB-t Capello nyeri.

horas 2010.05.16. 13:58:17

@raja ram:
Egyértelműen a legösszerakotabb válogatottnak túnik az angol,de nálam már Capello sem régi és a válogatott tornák sokkal rapszódikusabbak kiszámithatatlanok mint a klub tornák.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 13:59:07

@horas:

Argentína sötét ló. Képességek alapján csak a spanyolok és brazilok veszik föl velük a versenyt, de teljesen kiszámíthatatlan, hogy Maradona mit lesz képes kihozni belőlük.

A németeket SOHA nem szabad leírni. Alap, hogy mindig, minden vébén az esélyesek közé sorolandók (csakúgy, mint az olaszok).

Én mindenesetre természetesen Xaviéknak szurkolok majd. Ha sikerülne hozniuk, ami bennük van, az csodálatos lenne.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.16. 14:13:47

@raja ram: ezt kérdezd meg Merktől.

Persze ennél komplikáltabb a kérdés, de azt hiszem a Buliban összeszedett 6 db 2. hely mutatja, hogy igenis ottvagyunk, de hiányzik vmi. Ez szerencse, maximális elhatározás, stb. Én jókora pechet látok bele, illetve, hogy a média már szándékosan nyomást helyet a klubunkra, ezzel nagyon nehézzé téve a győzelmet. És nyilván a belső elvárások is igen nagyok, ami szintén megremegteti a lábakat (ne ecseteljem, milyen amikor egy 80 éves bácsi kint van minden edzésen és a fiatal játékosoknak mesél '58-ról és hogy azóta arra vár, és hátha megéli még). Mindig elképesztő tehetségeink voltak (pl. '72-ben), de sosem voltak győztes játékosaink, vagy nagyon kevés. Rosszul bántak a pénzzel és sokáig nem látták a klubban az üzletet, mint ahogy a Bayern elég hamar felismerte. Mondjuk úgy, hogy ami az '50-es évekig működött, az már a mai modellben nem működik.

A klub ráadásul mindig is viharos, kaotikus, különleges volt, amikor lerakta az alapjait a mai Bayernnek UH, akkor meg pláne (bundabotrány, nevetséges összegért lebukott hatalmas tehetségek).

De abban biztos vagyok, ha egyszer megtörik az átok, akkor onnan könnyebben fog menni a dolog, nem mondom, hogy egyenes ellenfele leszünk a Bayernnek, de az eddigi legkeményebb ellenfél hosszútávon. Ha meg nem törik meg, visszakerülünk oda,ahol voltunk a '90-es évek elején/közepén. Magathon múlik minden.

horas 2010.05.16. 14:15:24

@Csöncsön:
Amúgy én még 2006 ban kezdtem szurkolni a spanyoloknak,mióta ennyire "előtérbe" kerültek úgy érzem már nincs rám szükségük.
Én aműgy mindig a képességeik alapján tehetős,de amúgyí úzer csapatoknak szurkolok,innen jön az Inter szeretet is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:19:45

@horas:

2006 óta? Én '90 óta. :-)

Annyiszor csúsztak már el banánhéjakon, apróságokon, kapushibákon, kihagyott ziccereken, tizenegyeseken, hogy a tavalyi Eb-t afféle varázsütésnek éreztem, amely megtörte az átkot. Nem is a döntőt, hanem az olaszok kiverését, az csoda volt.

raja ram 2010.05.16. 14:22:43

A brazilok sokkal erősebbek, mint az argentinok, vagy a spanyolok. A németeknek nincs vezéregyéniségük (Augenthaler) és csatársoruk. Capello csodát művelt Angliában. De azért ne írjuk le az olaszokat sem. A szerencsétlen hollandok is megérdemelnének már egy világbajnoki címet.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:24:47

@raja ram:

Normál körülmények között (vagyis ha ez nem VB lenne) a spanyolok sokkal erősebbek, mint a brazilok (a két legjobb brazil csatárnál legalább 5-6 jobb spanyol van, és ez csak az egyik poszt ugye...). De a brazilok sokkal jobban tudják, hogyan kell vébét nyerni.

raja ram 2010.05.16. 14:31:16

@Rekordvizemeister:

Magath a német Capello. Ha valaki, akkor ő bajnokot csinálhat a Schalkéből. Ebben az évben lett volna esélye, hiszen a Bayern fél évig nagyon gyenge volt. Külön pech, hogy nyáron nagyon meg fognak erősödni. Rengeteg pénzt kerestek, plusz, ha van eszük eladják Klosét és Gomest, így azt vesznek meg, akit akarnak.
Ettől függetlenül én örülnék, ha a Schalke bajnok lenne, mert ez csak jót tenne a BL-nak. Nincs unalmasabb, mint egy 2 csapatos bajnokság.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:33:56

@raja ram: "Nincs unalmasabb, mint egy 2 csapatos bajnokság."

Dehogynem: egy egy csapatos. :-)

raja ram 2010.05.16. 14:35:48

@Csöncsön:

Nagyon dühös voltam, amikor az idióta amerikaiak kiverték a spanyolokat a Conf. kupán és elmaradt a spanyol-brazil meccs, ott sok minden kiderült volna. A spanyolok jelenleg a legjobbak a világon, de már volt ilyen. Én örülnék neki, ha nyernének, mert így bővülne a világbajnokok száma.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:39:07

@raja ram:

Valóban nagy kár, hogy elmaradt akkor az a spanyol-brazil. Azt én is nagyon vártam. [A spanyolok a világ összes elitválogatottját legyőzték az utóbbi években - a brazilokat kivéve, mert velük ugye nem játszottak.] De talán a világbajnokságra tartalékolt a sors.

raja ram 2010.05.16. 14:39:24

@Csöncsön: Dehogynem: egy egy csapatos. :-)

Melyik az egy csapatos?

horas 2010.05.16. 14:40:28

@Csöncsön:
Pedig az az olasz válogatott szerintem szánalmas volt.
Az a meccs remek példa a spanyolok kishitűségére,skruplusára.
Annál az olasz válogatottnál nem ennyivelíbvoltak jobbak,hanem ennyire tartottak tőlük.
Régebb óta szimpatizálok velük mint 2006 természetsen,de igazából akkor szurkoltam nekik...
Szerintem már az1994-es válogatott
is minimum dobogó erősségű volt.

raja ram 2010.05.16. 14:44:29

@Csöncsön: Melyik a kettő?

spanyol
skót
angol

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:45:34

@horas: "Az a meccs remek példa a spanyolok kishitűségére,skruplusára.
Annál az olasz válogatottnál nem ennyivelíbvoltak jobbak,hanem ennyire tartottak tőlük."

Tökéletesen egyetértek. Ezért éreztem azt, hogy "most vagy soha". Ha még ekkora tudáskülönbségnél is erősebb lesz bennük a kisebbrendűségi érzés, mint az önbizalom, akkor vége. Akkor reménytelenek. Vicces volt utána azt olvasni mindenütt, hogy milyen unalmas meccs volt, miközben én halálra izgultam magam. :-D

Ja, ja, a '94-es is egy sokra hivatott társaság volt, igazából a '98-as is (ó, Zubi...), a 2002-es meg egyenesen vébéesélyes lett volna, ha nincs Gandhur...

No de van egy olyan érzésem, hogy kezdünk offolni. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 14:47:01

@raja ram:

Akkor az egy csapatosra példák: német, olasz. :-)

raja ram 2010.05.16. 14:47:57

@horas:

nem néztem utána, de úgy emlékszem, hogy az EB győztes spanyol válogatottba a legtöbb játékos a Liverpoolból jött

raja ram 2010.05.16. 14:51:06

@Csöncsön:

- 2006-07 Stuttgart, 2008-09 Wolfsburg
- az olasz bajnokságban általában 4 csapat indul győzelmi eséllyel

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 14:51:45

@Csöncsön: @horas: nagy szerencse, srácok, hogy tavaly, illetve idén mindkettőtök visszafogottságát és szerénységét megcsodálhattuk

horas 2010.05.16. 14:53:48

@mocsing: Köszönjük,főokos.

horas 2010.05.16. 14:55:20

@mocsing: Inkább az ecseteld mi lett ezzel a majdem BL-cim esélyes Werdre-rel ahogy belőtted őket...
:)
istenem....

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 14:57:40

@horas: ki és hol lőtte be bl-címre esélyesnek a werdert?

horas 2010.05.16. 14:59:40

"Körülbelül hasonló esélyekkel indul itt is a bajor alakulat, mint egy hét múlva – najó, kicsit jobbakkal"

a te szavaid...

zsakfos 2010.05.16. 15:00:29

@Csöncsön:
[A spanyolok a világ összes elitválogatottját legyőzték az utóbbi években - a brazilokat kivéve, mert velük ugye nem játszottak.]
A hollandokat se verték meg, mondjuk velük se játszottak. Majd a vb döntőben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:02:17

@raja ram:

A BuLiban egyetlen tét van: vagy elbénázza a Bayern, vagy nem bénázza el. Ezért nevezhető egycsapatos bajnokságnak, hiszen egy csapaton múlik az egész. Van olyan is, hogy elbénázza, aztán mégis bajnok lesz. Ilyen bajnokság lett az utóbbi években az olasz is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:04:23

@zsakfos :

Jogos. (Egyébként nem is emlékszem az utóbbi húsz évből sem spanyol-holland meccsre. Te igen?)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 15:10:10

@horas: sőt, a schalke elleni elődöntőben még rosszabbakkal indult. szerinted akkor a schalke bl-címre esélyes?

szerinted a frankfurt meg is nyerné? néha az az érzésem, valami rekordra hajtasz

horas 2010.05.16. 15:12:33

@mocsing:
Akkor mit akartál mondani azzal a mondattal?
A te érzelmi világod,hát....
Miféle rekord mesélj?

raja ram 2010.05.16. 15:13:04

Amíg minden csapatban csak 3 külföldi játszhatott, addig egy Werder is ott volt Európa élvonalában és egyenlő eséllyel vette fel a versenyt bárkivel. A Rehagel korszakban óriási meccseket játszottak. De ugyanez vonatkozik a Deportivora, a PSV-re, Celticre, Anderlechtre és még 30-40 csapatra. De ez még nem elég. Van kiemelés, "kalap", elő-előselejtező, stb.
Ez így biztos nagy üzlet, csak pont a labdarúgás lényege veszett el, ami a sorolásos, 2 meccses BEK-ben még megvolt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:13:39

@mocsing:

Az a lényeg, hogy német klub az utóbbi évtizedben (2001 óta) nemzetközi szinten semmit az égvilágon nem nyert, szóval lenne miért picit legalább halkabbnak lenni. Ez nyilván nem feltétlenül rád vonatkozik.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.16. 15:14:59

@horas: pontosan azt akartam mondani vele, amit leírtam. elolvasod és vagy megérted, vagy nem.

horas 2010.05.16. 15:16:18

@mocsing: Érvelés:elégetlen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:16:30

@raja ram:

Igen, ez így van. Azért szeretem az EL-t, mert sok minden átmentődött oda abból, ami az egykori BEK-ben jó volt: lelkes, nem nagyarcú, szerethető csapatok, őszinte játék, drámák, nagymúltú, de valamiért kissé lemaradt klubok stb.

horas 2010.05.16. 15:20:50

@mocsing: Amúgy meg úgy derogálsz másokat,hogy közben te simán vagy annyira arrogáns és nagyarcú.
Más különben be sem szóltál volna....

avenger13 2010.05.16. 15:23:53

@horas: @Csöncsön: szerintem senki nem volt valami baromi nagy arcú, csak ti szeretnétek annak látni a népet. megjelent pár német ellendrukker aztán elkezdte szítani az indulatot, nekik meg megmondták. nincs egy bayern drukker sem itt, aki ne állítaná, hogy messzemenően elégedett a szezonnal, madridban meg nincs vesztenivalónk. sehol nem írta le senki, hogy mi vagyunk a legjobbak. de ha valaki beírja azt a hülyeséget, hogy nem érdemeljük meg a bl döntőt, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni.

raja ram 2010.05.16. 15:24:46

@Csöncsön:

Ezzel 100%-ig egyetértek. Fulham-Atletico döntő, az igazi foci. BEK győztes Steaua,CZ,Celtic,PSV,Feyenoord,
Nothingham,Aston,Dortmund,Marseille (manager:Beckenbauer) - az igazi foci.
Sajnos ez még nem minden. Belátható időn belül lesz egy Európa Liga is.

SamS 2010.05.16. 15:27:32

@Rico1: "a MU pofátlanul amatőr viselkedése és játéka, amit még soha nem láttam tőlük, csak két héttel (?) később a visszavágón. A kiállításba nem megyek bele, mert nem azon dőlt el a dolog."

Ebből egy szó nem igaz, már ne is haragudj ;)

horas 2010.05.16. 15:27:49

@avenger13: jogos.
de ha irtam is volna akármi ilyet szertintem megkéne nézni,hogy mire.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.16. 15:28:09

Látom, megy itt az adok-kapok.

Ami a Schalke a Bundesligának, az a Bayern a BL-nek. Ezt fejtsétek meg. :))
Ezért (ha nem is szurkolok nekik, arra azért nem visz a lélek), azért max a Barcelonával lehetne összevetni az idei Bayernt. Persze, nyilván, akinek az Inter, Chelsea, Real szimpatikus, azokhoz nem szóltam.

Árpádka 2010.05.16. 15:30:57

Érdekes módon egy csapatnak akkor lesznek ellendrukkerei amikor az a csapat elér valamit, ezzel semmi gond sincs. Pl én is utáltam (om) a 2006-os meg a mostani Barcelonát, meg az AC Milan-t. De a mostani Bayernben meg Nationalelf-ben tól sok kivetni való nincsen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:31:20

@avenger13:

Ez egy ilyen összbenyomás volt, de visszavonom, ha igazságtalan. [A Barcelonát is már két éve mindenki ezért találja meg, szóval átérzem a problémát, sorry.*]

*Valószínűleg arról lehet szó, hogy sikerek esetén sokan megjelennek, és a sok komment között nyilván akad egy-egy "erősebb" is a nagy számok törvénye alapján.

horas 2010.05.16. 15:33:57

Nekem semmi bajom a Bayern-nel.Van Gaal-tól meg egyenesen tartok is.
Túlkapások akarva akaratlanul is vannak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.05.16. 15:36:11

[Legalább egyébként idén a bayernesek pontosan átérezhetik, amit tavaly a barcások. Ellendrukkerek, fröcskölődők, övrebőzők... a nagycsapatok sorsa, bár még nem a korszakosoké. :-))]

raja ram 2010.05.16. 15:39:20

OFF
Ha én lennék pl. a Real elnöke, kirúgnám az összes külföldit és összevásárolnám a spanyol válogatottat, max. Iniesta,Puyol és Xavi helyére kellene más, mert ők nem eladók. Egy szimpatius és erős csapat lenne.

avenger13 2010.05.16. 15:58:16

@horas: @Csöncsön: kösz, a pozitív megnyilvánulást. így máris kulturáltabb mederben folyik a vita. @Árpádka: ezzel meg nem véletlenül egyet tudok érteni. :D ugyanakkor azt el tudom fogadni, ha valaki utálja a bayernt. szabad, azt nehezményezem, ha valaki az eredményeinket és a játékainkat vitatja. lehet utálni a chelseat is meg mondani, hogy összevásárolt zsoldos banda, de azt hogy idén domináltak a plben és megérdemelten nyerték meg az fa kupát, nehéz vitatni. ugyanez igaz a bayernre is.

Lojzi_ 2010.05.16. 17:57:36

Amint mindenki kultúráltan rendezte mindenkivel a nézeteltérését, azóta komment sincs.
:o))))

Lag_Operator 2010.05.16. 18:22:45

Ma a doppelpassban elhangzott egy félmondat Waldemar Hartmanntól amiben Gomez és Dzeko neve szerepelt a Hoeneß-Brüder mellett, érdekes lenne...

zsakfos 2010.05.16. 19:41:27

@Csöncsön:
2000-ben és 2002-ben volt 2 barátságos meccs. Sevillában 2-1-re,Rotterdamban 1-0-ra nyertek a hollandok. Érdekes, hogy összesen 9-szer játszottak egymással. Kurva kevés.
A 2002-es holland összeállítás elég komoly: van der Sar-Reiziger, Stam, F.de Boer, Numan-Cocu, van Bommel,Overmars-Makaay, Kluivert, Hasselbaink. Megnézném a videót, hogy a faszba játszottak 3 középcsatárral...

raja ram 2010.05.16. 19:50:05

@Lag_Operator:

De jó lenne: Dzekót elcserélni Gomezzel, Klosét megvenné egy tizesért a Klautern. Még a Tonival kell valamit kezdeni, mert a Romának nem kell.

értelmetlen_nevű 2010.05.16. 20:01:06

@raja ram:
Miroért nem ad már senki 10 milliót pláne egy frissen feljutott csapat.
A Gomez-Dzeko biznisz gyönyörűen hangzik, nem tudom mennyit kellene ráfizetni.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.16. 20:18:00

@raja ram: kloset odaadjuk egy tízesért, sőt, már 9 euro 99 centért is :)
a lautern ugyanakkor soknak tartja az árat, állítólag nincs ennyijük, csak valami 6-7 millió. (én ennyiért is adnám)

a gomez-dzeko cserére pedig dzeko árát még rá kell tenni...

toni jó nagy marha volt, hogy összeveszett lajossal. most mehet haza mozarellát árulni.

fcb23 2010.05.16. 20:39:26

Breaking news:
Ribery biztosan marad legalább 2011 ha nem hosszabit, megszavazta a vezetőség

raja ram 2010.05.16. 21:29:16

A Rh-Pfalzi Lottótársaság állítólag kifizetné Klose árának nagy részét, Gomezra még egy 10-est kér a Wolfsburg és mehet Dzeko

horas 2010.05.17. 11:08:04

Van Gaal télleg csapatot fog csinálni ebből a Bayern-ből.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 11:55:42

Ballack nem lesz ott a vb-n.

asszem, át is írhatjuk elvárásainkat a nationalelffel kapcsolatban.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.05.17. 12:03:51

@mocsing: jó vgay rossza németek szempontjából, hogy nem lesz ott?

avenger13 2010.05.17. 12:20:15

@mocsing: én speciel ezért vezetném b, hogy egyes szabálytalanságok esetén, az okozott kárt vegyék figyelembe. tudom, hogy ez lehetetlen, de k-p boateng, megérdemelné, hogy ő se mehessen (azon meg ne lepődjön meg, ha esetleg a 85.percben 3-0-s német vezetésnél a becserélt beck kicsit megadjusztálja). ráadásul akármekkora köcsög ballack, ez lett volna az utolsó vbje, és azért mindenképpen a karrierjének egy fajta megkoronázása.

fringset ebben az esetben viszont egyértelműen nem szabadna otthon hagyni. bár nem tudom a bő keret hirdetése után van-e erre egyáltalán lehetőség. schweini így viszont vagy császár lesz, vagy egyedül nem lesz elég és szívó ág van.

@imici77: azért a csk kiválása semmiképp sem jó hír. khedira fogja valszeg pótolni. sok sikert kívánok neki ehhez.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.17. 12:22:36

@imici77: sztem kurvaszar, de biztos lesz ellenvélemény is.

lehet választani, khedira, vagy träsch...

avenger13 2010.05.17. 12:36:04

@mocsing: khedira ballack helyett... vicc. persze ne legyen igazam. vagy ha fringset nem is lehet megszerezni, lehet löw kijárja, hogy a htévégn gólt is szerző kalapács ugyan már had uazzon inkognitóban dél-afrikába...

balra 2010.05.17. 15:05:21

Ha most a németek megnyerik a vébét, Ballack agyonlövi magát, utána meg Boatenget.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.17. 15:50:10

@balra: remélem boateng meg fog halni, pont úgy,ahogy írod :)

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.05.17. 15:57:16

@balra: Én a helyébe Boatenggel kezdeném és csak utána gondolkodnék el a további teendőkről:)

balra 2010.05.17. 17:15:14

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: Á, előbb lő, aztán gondolkodik, mert most mérges.

raja ram 2010.05.17. 17:45:16

Hihetetlen volt látni, hogy Boateng szándékosan, bosszúból széttaposta Ballackot. Szerencsétlen Riberyt ennél sokkal kisebb vétségért 3 meccsre (közte egy CL döntőre és egy esetleges Világkupa döntőre) tiltották el. Ballack jó játékos, de nem lenne pótolhatatlan, ha nem a német, hanem mondjuk a spanyol, brazil, argentin válogatottban játszana. A németben azonban pótolhatatlan, csak klasszisokkal rosszabb játékosok jöhetnek szóba.

Lag_Operator 2010.05.17. 18:50:22

Ribery sajnos nem játszhat szombaton...

raja ram 2010.05.17. 19:06:27

Ha a Contento/Altintop balszárny úgy fog játszani, ahogy a Lyon ellen, akkor nem lesz probléma

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.05.17. 20:00:50

úgy látom, geczók, hogy csak én izgulok a rostock-ért :)

értelmetlen_nevű 2010.05.17. 20:52:48

Azért ez tényleg hihetetlen, hogy mekkora lúzer Ballack. Nem kedvelem különösebben, de azért most nagyon sajnálom szegényt. A vb előtti utolsó meccsen kidőlni 2 hónapra, elképesztő.

Én nem hittem, hogy maradandót alkot a vb-n, de így hogy Rolfes és Kehl is sérült, tényleg hiányozni fog. Van egy olyan érzésem, hogy Löw bepróbálkozik a Kalapáccsal :((

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.17. 21:27:53

@értelmetlen_nevű: ha Ballack is lúzer, akkor már tudom, hol fog játszani augusztustól :)

avenger13 2010.05.17. 23:30:03

@Lag_Operator: én úgy tudtam holnap lesz erről döntés. forrás vagy ilyesmi? egyébként így fognak dönteni, de szerintem még hivatalosan nem mondták ki.

avenger13 2010.05.17. 23:31:26

Torghelle a fortuna düsseldorfba igazolt.

avenger13 2010.05.17. 23:37:13

@Lag_Operator: most már én is láttam. igazából rohadékok és a tököm tele van ezzel. pláne azt tekintve, hogy boateng semmit nem kapott. őt nem akarja a pl eltiltani egy évre??? szánalmas.

raja ram 2010.05.18. 02:49:42

@avenger13:

Akkor a Düsseldorf visszajut az első osztályba (lol)
Látta valaki 79-ben a Barcelona-Düsseldorf (4:3) KEK döntőt? Az egyik legjobb meccs volt.

Lojzi_ 2010.05.18. 07:19:37

@raja ram: Szerintem akkor még az itteniek többsége egy gatyában járt az apjával.... :o))))

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.18. 13:29:23

@értelmetlen_nevű: az van, h be kéne hívni azt a tahó frings-t. khedira össze fogja fosni magát a pályán, träsch meg már a melegítés alatt.

értelmetlen_nevű 2010.05.18. 15:17:10

@mocsing: szerintem nem fogja. Annyira magától értetődő lenne, mint betenni Neuert a kapuba, Gomez és Cacau helyett Kurányit+Müllert kivinni, stb.

Kíváncsi vagyok ki kerül így a keretbe. Én még mindig a Kalapácsot tartom befutónak, de most Hummels is képbe jön. Esetleg Bender, Reinartz. Lassan nincs +25 játékos a kezdőben. Kinéz egy komolyabb bukta.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.05.19. 13:29:47

@mocsing: nehezen menne, mivel Frings virágnyelven elküldte már Löwöt az anyjába, tegnap vagy mikor

A végén úgyis erre fogja fogni a Nivea mAn, de attól még zúgva száll majd.

Harald hardrode 2010.05.19. 23:17:09

Bazz: az megvan, hogy David Villa 40 milla volt a Barcának. Cseréjük el Gomez plusz 10 misire, szerintem mindenki jól járna :-D

értelmetlen_nevű 2010.05.24. 22:12:15

A HSV új edzője pedig nem más, mint...

Armin Veh!

Na akkor Labbadia meg megy a Wolfsburgba? Nagyon örülök, hogy nem lett meg egyik csapatnak sem a nemzetközi szereplést jelentő helyezés.
süti beállítások módosítása