Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mégsem Legyőzhetetlenek - vége az Irriducibilinek

2010.04.15. 10:04 Vendégszerző

Esti Kornél: Hetekkel ezelőtt az itáliai és nemzetközi lazialék között is robbanásszerűen terjedt el az az elsőre hihetetlennek hallatszó hír, hogy az olasz labdarúgás egyik legnagyobb szurkolói csoportja, az Irriducibili felfüggesztette tevékenységét. Bár tudtuk – és sajnos ez alapjaiban mára sem változott – hogy klubunk mély és gyökereitől eredő válságban van, azt mégsem gondolhattuk, hogy ez is megtörténhet. Az okairól sajnos nem sokat tudunk, a következőkben tekintsük át érintőlegesen nem túl hosszú életét és megszűnésének bizonyítható lépéseit.

Annak a csoportnak, amelyik majd az 1987. október 18.-i Lazio-Padova meccsen nevezi el magát Irriducibilinek, azaz Rettenthetetlennek vagy Törhetetlennek, már a ’80-as évek közepén is megvannak a magjai. Érdekesség, hogy jobbára középkorú 30-40 év közötti drukkerek alkották a csoportot, fiatal alig volt található közöttük. A csoport szurkolói azt a spontán drukkolást akarták visszahozni, amelyik az 1970-es években jellemezte az olasz labdarúgást és csak úgy mint sok másban, ebben is ellentétei voltak az Eagles Supporters nevű formációnak, mely akkoriban vitte a prímet a Lazio ultrái között. Az Irriducibiliben nincs megkülönböztetés szurkoló és szurkoló között, nincsenek újszerű, modern eszközök, nincsenek kilométeres drapériák, hagyományos eszközökkel élnek. Egy nagy és közös szurkolói mag van, amely beborítja az északi karéjt.
1987. december  hatodikára az összecsapás szükségszerűvé válik a két csoport ultrái között. A Genoa elleni meccsre Genovába a Supporters szurkolók autóbuszokkal érkeznek, míg az IRR emberei vonattal, több mint nyolcszázan, és nagy Irriducibili transzparenssel vonulnak egészen a meccs helyszínéig. Hatalmas sajtóvisszhang övezi ezt az antrét és a Nordban kitör a háború.

1988 őszén jelenik meg az IRR mindenki által ismert kabalája és jelképe, Mr. Enrich, aki fénymásolással és matricákkal kezd el rohamtempókban terjedni. Ebben az évben a római derbi első félidejében a Supporters vezeti a szurkolást, a másodikban az IRR. Jelzésértékű, hogy egy akkor 21 éves ifjú, Paolo Di Canio góljával 1-0-ra a Lazio nyeri a meccset és ettől a bajnokságtól kezdve az IRR átveszi véglegesen az irányítást, majd 1992-ben a Supporters hivatalosan is megszűnik.

Pár héttel ezelőtt még az IRR számított Olaszország egyik, ha nem a legjobban szervezett szurkolói csoportjának. Saját újságjuk volt, amely minden meccs alkalmával megjelent, La Voce della Nord címmel, mindennap jelentkező rádióműsoruk. Original Fans néven saját bolthálózat Rómában és környékén. (A szerzőnek volt szerencséje ezen boltok egyikében látogatást tenni, az ott látott emberekre és hangulatra a fanatizmus egy nagyon csekély és semmit ki nem fejező szó.) Nem szabad elfeledkezni karitatív tevékenységükről, fő profilja volt ennek a munkanélküliek és az elesettek támogatása. Komoly együttműködésben voltak a római Kis Jézus kórházzal, állatmenhelyeket támogattak. A dél-ázsiai cunami utáni gyűjtésüknek köszönhetően 900.000 liter tiszta ivóvizet jutattak el a legsúlyosabb helyzetben lévő területekre.

Akkor mi történhetett?  Túl sok lett az ellenkező vélemény a csoportban és mint annyi kicsinek induló, de naggyá váló szervezetben, itt is komoly harc dúlt a vezetői pozíciókért. Az utolsó csepp a pohárban Renata Polverini, olasz politikus pózolása volt a Nordban, akit az ultrák a szerintük szurkolóellenes politika miatt meglehetősen nem kedvelnek és a Siena elleni meccs előtt a Banda Noantri tagjai szabályosan kiszorították a kanyarból az IRR híveit. Úgy néz ki, hogy a Noantri egy időre biztos hogy győzött, mert az irányítást átvette az Irriducibilitől, csakúgy mint azok 20 éve a Supporterstől. A Noantri minden feltűnéstől mentes, profit nélküli szurkolást akar, ezek az elsődleges céljaik. Ennek érekében kisebb szurkolói csoportokkal egyesülve megalapították a Movimento Lazio Democratica nevű szervezetett, rövidítve az M.L.D.-t.

Nem tudni hogy mi lesz a sorsa az új vezető csoportnak, fogják-e minimálisan is követni az IRR útját, illetve hogy csak tetszhalott az IRR és erőt gyűjt, vagy valóban vége. A helyzet jelenlegi állása szerint utóbbi.


IRRIDUCIBILI (1987-2010)
 

166 komment

Címkék: olasz serie a lazio

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr41922880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tika_ 2010.04.15. 10:19:40

nem értem :|
Miért volt szükségszerű a két ultracsoport összecsapása?? Az egyik drapériákat függesztett ki, a másik meg csak szurkolt - hol itt az ellentét?
És a legújabb csoport _profit nélküli szurkolást_ akar? Miért, lehet profit érdekében szurkolni??? Ez nekem totál ellentmond a posztban említett fanatizmusnak.

krysal 2010.04.15. 10:22:03

Gratula, érdekes írás. Köszönet a posztért!

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 10:23:59

@Tika_: az IRR már gazdasági vállalkozásként működött, olvashatod is a posztban, hogy saját ruhamárkájuk van, pénzt kaptak a klubtól is, egy szurkolói monopóliumot működtettek. ezzel lett baja a többieknek, valahol jogosan.

köszi a posztot, esti!

brodi 2010.04.15. 10:46:38

@_benito: a pénzt, úgy tudom, megvonta tőlük Lotito. Esti?

@Tika_: sok (majd' mindegyik) csoportra jellemző, hogy gyakorlatilag márkát csinálnak a névből és "ebből élnek". ( Cselszi Headhunters, Galata Ultraslan, stb) de ez gyakorlatilag elkerülhetetlen egy idő után, ha olyan hírhedtek,híresek, mint mondjuk ők . Kár, hogy ,én legalábbis úgy érzem, ezzel elvesztik valahol az identitásukat, ami alapjában mozgatta a csoportot. Ellenpélda, hogy az ultaslan eladta a klubnak a márkát, nem kis bevételhez juttatva a a galatat.

Az IRR-t sajnálom, remélem nem sínyli meg a Nord a hiányukat.

www.youtube.com/watch?v=F0cQTmtXL0Y&feature=related

Az évek meg a rutin 2010.04.15. 10:50:10

Gazdasági okokon túl ideológiai okai is voltak az ultrák ellentétének (balos-jobbos, fasiszta-antifa)?

Ez a Polverini valami szakszervezetisként kezdte, aztán kikötött a jobbközépen.

jnzsblzs (Ki a franc nyúlta le a nevemet?!) 2010.04.15. 11:02:00

Kar ertuk. Igy ki a francot fognak leenekeni a curva sudodok?

_romanista 2010.04.15. 11:08:38

köszi szépen a post-ot. vasárnap 18:30: FORZA MAGICA!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 11:42:19

Köszönöm mindenkinek a gratulációt!

Azért a neonácik sírnak kitételt kicsit erősnek érzem, mert sajnos akármelyik komoly szurkolói csoportról elmondható, hogy vannak náci sejtjei, a városi riválisnak is például. Kicsit elképzelhetetlen módon össze is tudnak fogni, lásd mikor Bresciában dúlták föl a fél várost, közös erővel. Szóval sírnak azok is, akik a szurkolások kívüli tevékenységükért szerették az IRR-t, mert azért is lehetett, de nagyon.

@Tika_: Itt is, mint mindenhol, a legfontosabb kérdés a hatalom. Az IRR is erőszakosan vette át a vezetést a Sasoktól, most ugyanilyen úton került le a képzeletbeli trónról. @_benito: jól mondja, a teljes monopóliummal lett baja sokaknak.
A profit nélküli szurkolás alatt azt értik, hogy nem kívánnak semmilyen márkát, sajtót és hasonlókat forgalmazni, csak szurkolni akarnak. Szerintem ezzel szegényebb lesz a Lazio, mert tényleg példaértékű volt a pályán kívüli tevékenységük.

@brodi: Sok pénzt szerencsére nem vonhatott meg tőlük, csak a Lazio név, illetve jelképeinek a használatát, de például Mr. Enrich mására szabadalma is van az IRR-nek. A stadionbeli szurkolás egészen biztos hogy nem fog változni, elsősorban nem azért kár értük.

@Az évek meg a rutin: Nem, komoly politikai ellentét nem volt, nagyon fel sem merült. A vezető szerep volt az erős vitás kérdés. Polverini meg jól összekuszálta a szálakat, bár ahogy írtam is, ez csak az utolsó csepp kategória.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.04.15. 12:28:21

Azért ezt nem gondoltam volna, dehát így múlik el a világ dicsősége.

Vasárnap már nem IRR néven fogják végignézni a Curva Nord-ban helyet foglalók, ahogy a farkasok legázolják őket a nagy menetelésben!;)

G_P_T 2010.04.15. 12:46:13

Ez elég régóta érett.

Az IRR egyébként már úgy tudom, hogy hivatalosan több, mint egy éve nem működött Irriducibiliként, mivel a hatóságok annyira rájuk szálltak, hogy inkább ilyen tetszhalotti státuszba menekültek.

A bomlás akkor indult meg, amikor pár éve felmerült, hogy Chinaglia megvenné a Laziót, csak a szurkolók által utált Lotitonak esze ágában sem volt eladni a klubot. Erre az IRR szervezkedni kezdett, hogy "meggyőzzék" az elnök urat, mire a vezetőket, Diabolikot, Fabrizió, Yurit letartóztatták. Kb egy évet voltak előzetesben, most úgy tudom, hogy szabadlábon védekeznek, de ez indította el erősen a lejtőn az IRR-t.

Utána is voltak incidensek, azt hiszem talán Nápolyba menet tartóztatták le a csoport több tagját, mivel egy kisebb háborúhoz elegendő fegyver volt náluk a bicskától elkezdve a hentesbárdon át a kardig.

Mindeközben persze a profitorientált működés mellett a Lazio szurkolók körén belül is egyre komolyabb ellenzék állt össze.

Ez egy több éves vergődés vége, ami már csak idő kérdése volt.

Csörszike 2010.04.15. 13:07:38

érdekes poszt, de tényleg nem volt egyértelmű ez a profit nélküli vonal, aztán benito és esti kommentjével már érthető, logikus.

a náci és fasiszta keverése teljességgel történelmietlen és hamis, lazio szurkolók nevében kikérném magamnak a nácizást.

összességében én örülnék, ha a szurkolói csoportok az IRR-hez hasonlóan futballon kívüli tevékenységet is végeznek, mint karitatív, vagy egyéb társadalmi tevékenységek. mert a futball közösségteremtő hatása óriási, de nem (csak) önmagáért való dolog. szóvalén sajnálom, ha az IRR helyett egy ilyen "lart pour lart-csak a meccsen szurkolunk" csoport viszi a prímet.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 13:12:07

@Csörszike: hm... hát ez magyarországon is csak szócséplés, semmi több: a fasiszta a neonáci szalonképes neve.

Paradoxon88 2010.04.15. 13:18:55

Érdekes, "jó" cikk (idézőjel, mert én is sajnálom, hogy megszűnt az IRR).

Egyébként aki csak kicsit is képben van, az láthatja, hogy valamelyest hasonló folyamat zajlik nálunk is (FTC szervezett szurkolói csoportok).

A nácizmus és a fasizmus (és a hungarizmus) közel sem ugyanazt jelenti... sőt, óriási különbségek vannak. Kicsit többet kellene olvasni, mielőtt csak úgy leírjuk valakiről, hogy neonáci, meg úgy egyébként szinonímaként hasznájuk a szélsősége, fasiszta, náci szavakat. Műveletlen, tudatlan, vagy hazug aki ezt teszi.

CSAK FERENCVÁROS!
Forza Lazio!

hirtelendi 2010.04.15. 13:31:22

(Ha van ország, ahol nincsenek neonácik az Olaszország. Ott neofasiszta mozgalom, neofasiszta ideológia van, nem a német NSDP-t, hanem az olasz fasizmust tekintik követendő példának. Felületes szemlélőnek talán mindegy, de érdemes azért megjegyezni.)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 13:42:11

@G_P_T: Ez mind így igaz amit leírtál, teljesen ellehetetlenültek, valamennyire várható volt a de iure megszűnés is.

@Csörszike: Pontosan így van, remek és dicsérendő dolog az, ha egy szurkolói csoport tevékenysége túlmutat a focin és olyan szívmelengető tetteket is végre lehet hajtani a segítségével, mint kórházak, menhelyek támogatása, vagy kár ezer és ezer kilométerre élők megsegítése.

@_benito: Nem a vita kedvéért, de ezt nem gondolhatod komolyan. A fasizmus és a nácizmus köszönőviszonyban sincs egymással, se történelmileg, se ideológiailag. Sőt, míg a fasizmus autoriter formában valósul meg, addig a nácizmus kizárólag abszolút diktatúrában. Az sem igazságos, ha egy több mint 2000 éves alapokra építkező római köszönést alaposan megbélyegzünk. Mondhatnám itt példának az árpádsávos zászlót, ami évszázadokon keresztül dicsőséget jelentett és egy pár évtized miatt érdemes volna a sutba vágni?
Hozzátartozik, hogy ráadásul a nyilasok nem is az árpádsávos zászlót használták, hanem annak egy megváltoztatott formáját, de ez már tényleg messzire vezetne.
Summa summarum, ne tegyünk egyenlőségjelet olyan fogalmak közé, mint a nácizmus, fasizmus, hungarizmus, ahogy nem teszünk egyenlőségjelet a kommunizmus, szocializmus és szociáldemokrácia közé sem. Ennek ellenkező esete tudatlanságból vagy szándékos ferdítésből valósulhat meg.

CaBeL 2010.04.15. 13:44:20

mindjárt elkezdem őket sajnálni, hogy valaki lefasisztázta őket... :D

szép kis karitatív csoport lehetett. amidala királynő meg én vagyok.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 13:50:15

@CaBeL: A fasiszta jelzőnek se lenne sok értelme a csoport egészére, de a lenácizásnál kicsivel jobb kiindulási pont.
Esetleg tudsz is a tevékenységükről valamit, egyáltalán olvastad a posztot, vagy látod hogy Lazio, ott az a gyanús sas is, a nevében egy SS és nyitod az esernyőt a barna eső ellen?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 13:53:30

A posztnak az indítása, az első mondat tényleg kicsit erős és nem valami tisztességes, de most már mindegy.

Tika_ 2010.04.15. 13:58:47

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: "Itt is, mint mindenhol, a legfontosabb kérdés a hatalom. Az IRR is erőszakosan vette át a vezetést"
@G_P_T: "Nápolyba menet tartóztatták le a csoport több tagját, mivel egy kisebb háborúhoz elegendő fegyver volt náluk a bicskától elkezdve a hentesbárdon át a kardig."

valamiért nem érzem úgy, hogy könnyeket fogok hullatni értük...

G_P_T 2010.04.15. 13:59:25

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Főleg úgy, hogy legfeljebb a tagok többségére igaz. Például az egyik vezető, Yuri, nyíltan baloldali nézeteket vall.

G_P_T 2010.04.15. 14:01:25

@Tika_: Ez sajnos nem ritka eset (mármint az erőszakos hatalomátvétel). Pl. a Juvénál a Drughi is így vette át a hatalmat a Fighters-től, de számtalan példát lehetne sorolni.

A nápolyi balhé pedig már arra mutatott rá, hogy mennyire kezdett kicsúszni az irányítás a vezetők kezéből, kisebb csoportok gyakorlatilag önállóan kezdtek el mozgolódni, és az ehhez hasonló erődemonstrációkkal igyekeztek növelni befolyásukat.

Fitz 2010.04.15. 14:01:56

Kattintottam kíváncsiságból.
Sosem értettem ezt az ultraságot, igazából még most sem. Gondolom az emberben lévő csordához tartozni akarást lehet ilyen módon kiélni. Közösségi érzés, együtt erősek vagyunk, lehet vonulni, együtt kiabálni a rígmusokat, (nálunk sajnos a törni-zúzni, kurvaanyázni a hangsúlyos), jó is az, mindenkinek kell valami hobbi.
Az nekem fura, hogy külföldi csapatokért hogy lehet annyira odáig lenni, de a magyar csapatok játékát nézve érthető.

smartdrive 2010.04.15. 14:02:26

neonáciknak nem szentelünk posztot, gyerekek

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:04:09

@Tika_: Pedig lehetne, mert olyan szurkolást mint ők, kevesen mutattak be és nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen előremutató és hasznos volt a karitatív tevékenységük. Tudomásul kell venni, hogy a szurkolói csoportok valamennyire erőszakos szervezetek, a szurkolók vezetésének a hatalma nagyon fontos kérdés, amit ököljoggal is érvényesítenek ha kell, legyen itt szó a Barcelonáról, vagy a Gyirmótról. Az, hogy sok a balhés is, szintén ezzel jár sajnos, de ezredszerre mondom, az IRR pont azért volt unicum, mert ezeken bőven túlmutatott és ezért kár értük.

@G_P_T: Látod, ilyenkor látszik, hogy vannak emberek, akik csak azért írnak valami kommentet, hogy hangulatot keltsenek, meg hogy mindenki által láthatóvá tegyék a rosszindulatuk, de tudásuk az nem sok, lásd @CaBeL: megnyilatkozását.
Nem baj, amíg például te is meg én is tudjuk ezeket, nincs semmi baj.

index-cenzura.biz 2010.04.15. 14:08:41

kekeke, mit kell ezt ragozni. Pár garázda kénytelen új sapkában verekedni. Nem nagy ügy.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:13:26

Na bazdmeg, most látom hogy miért jön be ez a sok féleszű. Ki írta azt az egy mondatot az Index blogajánlójába? Nekem nincsenek illúzióim, tudom hogy ez az Index, de picit nem kurvára túlzás?

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 14:14:44

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: ideológiáról beszélünk, a kettő pedig egy tőről fakad, szerintem egy zsidózó, niggerező, cigányozó ultratábornál nem nagy hiba összemosni a kettőt.

de nem akarok beszólni senkinek, bocs, ha mégis megtettem.

a nyitómondat pedig sajnos szándékosan lett erős. ezt követeli a rendszer, ha tetszik, ha nem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:18:02

@_benito: Ebben igazad van, itt az Indexen biztos hogy ezt követeli a rendszer, csak kurvára nem tisztességes.
Nem, egyáltalán nem fakad egy tőről, de ebbe sem kell belemenni. Örömteli, hogy a csúnya beszólásokat ennyire figyelemmel követi mindenki, ám a többségében jókat tartalmazókat nem.
De ez a nyitómondat meg az Indexes ajánló, katasztrófa bassza meg.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 14:24:08

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: egy kis pontosítás. az ITT és az INDEXEN azért messze nem ugyanaz, ez remélem azért lejött.

thetriggerhappy 2010.04.15. 14:24:27

most komolyan, ki a faszt érdekel pár frusztrált köcsög, aki a nagy csordaszellemtől átitatva nevet adott magának? hogy jön ez egy futball blogra?

megszűntek, hát megszűntek. ettől jobb vagy rosszabb lesz a rómakörnyékiek csapata?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:28:18

@_benito: Nem, nem jött le, mert ez az ajánló és első mondat egy az egyben az Indexes szellem, szerintem ezt meg neked lejött. Kurvára nem tisztességes minden előzmény nélkül ilyen ajánlóval kitenni, az meg a másik. Ezek után megvagy lepődve hogy áramol ide a sok tudatlan tapír troll?

Asidotus 2010.04.15. 14:31:02

@Tika_: +1
ÉN sem értettem sosem, hogy miért indul valaki egy meccsre fegyverrel.
Ott az amerikai foci, ami a világ legdurvább sportjainak egyike, és mégis, családok járnak szurkolni, míg Európában tömegek tartják úgy a meccslátogatásról, hogy háborúba mennek.
A nácizmusról, fasizmusról meg az a véleményem, hogy a kettő közti fő különbség az, hogy:
a fasizmus elsősorban társadalmi berendezkedés
míg a nácizmus meg nemzetek, népcsoportok közötti berendezkedés. Egy átlag fasisztának eszébe sem jut, hogy ki kéne irtani más nemzeteket. Tény, hogy minden náci fasiszta is, de nem minden fasiszta náci, a fasiszta tágabb kategória.
Véleményem szerint mindkét kategória jellemhiba.
Abból indulnak ki, hogy ők, és csak ők tudják az egyedül üdvözítő módját az életnek, és ezt erőszakkal bele kell verni mindenki másba. (Náciknál ott van ettől eltérés, hogy egyes embereknek nincs lehetőségük a megtérésre, ők csak kiirtandóak lehetnek.) Az, hogy más másként gondolkodik, azt nem megvitatandónak, nem tolerálandónak ("Leszarom!") gondolják, hanem elpusztítandónak.
Miért van sok fasiszta a szurkolók között?
Nem, nincs sok, csak ők a leghangosabbak, ők a leglelkesebbek. Mindenhol ott vannak, és emiatt valós számarányuknál többnek látszanak. Most kiáll egy Di Canio és fasisztáskodik, és egyből jön a konklúzió, hogy a mögötte állók is úgy gondolkodnak, mint ő. Pedig lehet, hogy egyáltalán nem, de a többiek nem szoktak hangosan ordítani (legfeljebb Európa boldogabb múltú felében egy-két hülye kommunista).

19opposta85 2010.04.15. 14:31:23

Hmmm, tele van az írás közhelyekkel. Régebbi és újabb internetes írásokat nem nehéz összeollózni. De amúgy is érződik rajta, hogy olyasvalaki követte el az írást, akinek nincs túl sok köze a lelátók világához.
Egyébként pedig az Irriducibili és a Commandos MonteVerde Lazio hozta/hozza létre az M.L.D.-t (és nem a BandaNoantri)! Bár egypár régi figura az IRR-ből ugyanúgy csatlakozik a kanyar új irányítóihoz.

nalazo 2010.04.15. 14:34:53

@_benito: Nem mondanám, hogy egy tőröl fakad. Az összemosás mindig abból a legtöbbször helytelen konklúzióból származik, amit az utókor állít elő a későbbi történelmi események ismeretében.
Az egyik a kevésből, ami alapból közös volt a nácizmusban és a fasizmusban, hogy mindkettő kritizálta a polgári demokrácia dekadenciáját.
Sokkal több dolog volt amiben különböztek egymástól. A monarchiához való hozáállás, a birodalomépítés ideológiája, a fajelmélet olyanok, amiben teljesen ellenkeztek egymással az elméleteik.
Az antiszemitizmus kérdése volt a legkirívóbb, mert Itáliában ilyen egszerűen nem is létezett, deportálások csak a német megszállás után voltak.
Hitlert és Mussolinit a politikai érdek és az egymás oldalán elbukott háború sokkal inkább összekötötte, mint az ideológia.
Ha megnázzük a brit fasizmust, vagy a franciát, ott is volt sok kis csoport, amik közül valamelyiket nácinak, valamelyiket fasisztának lehet titulálni, de a mozgalomra nagyon egyszerű a fasiszta szót használni.
Így azt mondanám a nácit meg a fasisztát tévedés összekeverni.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:35:14

@19opposta85: Az IRR-nek semmi köze az M.L.D-hez, a Noantri és kisebb csoportok hozták létre. Az, hogy jó pár IRR-es csatlakozott hozzájuk ezen nem változtat.

19opposta85 2010.04.15. 14:40:39

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Mondom, az Irr és a CML egyesülése az MLD!
A BandaNoantri egy teljesen egységes kanyart akar létrehozni "Curva Nord Gabriele Sandri" néven.

váév építők (törölt) 2010.04.15. 14:41:12

végigolvasva ezt az egészet, őszintén megmondom, hogy nem érzek szomorúságot, hogy egy náci csoport megszűnik. az a véleményem, hogy a politika nem a focipályára való, akár jobboldali, akár bal.

Mr.AT 2010.04.15. 14:44:10

Röviden a meglátásaim a poszthoz:

1. A téma maga érdekes, kicsit bővebb kifejtést és ok-okozati boncolgatást szívesen olvastam volna még, de így is köszi érte Kornélunknak.

2. Miért kell BÁRKINEK is a politikai nézeteit belekeverni az egyéb tevékenységeinek a megítélésébe? Mintha Livorno-ban CSAK kommunisták, Rómában meg CSAK neonácik élnének. Ez minden egyes embernek a saját ügye, és csak azért, mert egy csapatnak drukkol, akár adott szurkolótáboron belül is, még gyökeresen eltérő véleménye lehet bizonyos kérdésekről.
Szerencsére a Juventushoz nem kötődik ilyen felhang, de ha kötődne, engem qrvára zavarna, ha csak a kedvenc csapatom miatt kommunistáznának/náciznának/zsidóznának/buziznának le. Jó, mondjuk a buzi a Barcelonánál belefér, az MÁS...:-)

3. Attól, hogy valaki másként gondolkodik bizonyos politikai kérdésekről (adott esetben gyökeresen másként), még nem szükségszerűen debil vagy idióta. Ez az egyik legnagyobb baj velünk magyarokkal, hogy rögtön felcímkézünk mindenkit két mondat alapján. Kivétel nélkül VALAMENNYI politikai irányzat képviselői közül fel lehet hozni olyan gondolkodókat, akiknek az elgondolásuk releváns és színvonalas alapokon nyugvott, és érdemes lehet továbbgondolásra.
Nem az a helyzet, hogy egyfajta lineáris hierarchia áll fent politikai nézetek közt, ahol a náci az óvodás, a liberális meg az egyetemista, vagy fordítva. Minden irányzatot lehet félremagyarázni, rosszul értelmezni, és még rosszabbul megvalósítani - és természetesen minden irányzat követői közül ki lehet emelni pár címeres balfaszt, akiken bárki bármikor teli szájjal röhögne.

Qrvára nagy kár, hogy nálunk itt Magyarországon ilyen divat ez, és nem gondolom, hogy a fent említett címlapos "nácizás" korrekt hátteret adna Kornél munkájának.

hakapesz imi 2010.04.15. 14:44:22

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: rettenetes, hogy feloszlott ez a dicső fasiszta/újfasiszta szervezet. Abba, hogy ideológiailag mekkora a különbség a nácidiktatúra és a fasiszta diktátor vezette diktatúra közt szerintem felesleges is belemenni, de azért a kommunista/szocialista/szociáldemokrata párhuzam kemény volt és durva csúsztatás, amíg például te is meg én is tudjuk ezt, nincs semmi baj. :)

look_a_reindeer! 2010.04.15. 14:46:00

Nem rossz cikk. Sajnálom, hogy egy indexes blogban jelent meg, mert annál többet ér.
Az IRR volt az egyik kedvenc szurkolói csoportom, bár azt hozzá kell tennem, hogy az utóbbi években ez már nem az az IRR volt, amit megkedveltem. Nagyon szép koreográfiákat készítettek; ezekkel, a megjelenésükkel és Mr. Enrichkel különös hangulat övezte a csoportot. A romlás jelei egyébként akkor is megmutatkoztak, mikor üresen hagyták a vendégszektort Belgrádban (bár állítólag a VIP-szektorban voltak tagok). Egy nagy csoportnak nem szabadna így megfutamodnia.
Sajnálom, hogy a legtöbb olvasónak nehezére esik felismernie az IRR, és nemcsak az IRR, hanem más csoportok jelentőségét is. Egy klubot ők tesznek nagyjá. Mert mindig ott vannak a lelátón. Játékosok jönnek-mennek, de van, ami nem változik. Fotelszurkolóként ezt nem lehet megérteni.
Az ide tévedt vadliberálisokról pedig kár szót ejteni. Index...

horas 2010.04.15. 14:49:54

"Komoly együttműködésben voltak a római Kis Jézus kórházzal, állatmenhelyeket támogattak. A dél-ázsiai cunami utáni gyűjtésüknek köszönhetően 900.000 liter tiszta ivóvizet jutattak el a legsúlyosabb helyzetben lévő területekre. "

Az komoly,egy fanatikus szurkoló tábort nem így képzel el az ember..innen is látszik menyira balkán vagyunk még mindig....

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 14:53:36

@Mr.AT: Neked külön köszi, amúgy jó hosszú kifejtést valóban megérdemelt volna, de mint minden foci blogján, az már ide sok lett volna.

@hakapesz imi: Tudod mi a durva csúsztatás? Minden előzetes tudás nélkül úgy beküldeni egy posztot, hogy ilyen felhanggal fogják tálalni, hogy legyen finom ebédje a trolloknak.

@look_a_reindeer!: Teljesen igaz, ezek azok a csoportok, amik megadják az egész miliőjét egy meccsnek, amitől az embernek a hátán végigfut a borzongás. Pár éve tényleg nem az igazi, azért is lehettek olyan széthúzások, mint például a nápolyi eset, amire fentebb utaltak.

vsztk9111 2010.04.15. 14:55:09

Egészen jó cikk. Az, hogy nácizmus és a fasizmus két külön dolog, sokan előttem itt már nagyon jól megfogalmazták (például a szerző is). De hát sok alulművelt nagyeszű megmondóembernek ez sem számít.l

vsztk9111 2010.04.15. 14:56:57

Az erőszakot én sem komálom (nagyon nem), de könyörgöm miért baj az, hogy a politika is ott van a lelátón? Munkahelyeken nincs ott? Munkahely után a kiskocsmában nincs ott? A híradóban nincs ott? Családi összejövetelen nincs ott? És sorolhatnám tovább.

mickeyknox 2010.04.15. 15:03:23

@_benito: ez van, ha teljesen feleslegesen és tévesen politikai felhangokat üttök meg a nyitómondatban :)

horas 2010.04.15. 15:06:52

@vsztk9111: Ott a pont a politikára,részemről a hülyék meg hadd verjék egymást...nem kell oda menni...

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 15:06:55

@mickeyknox: tévesen??

akkor a sok önérzetes fasisztának (nem, a náciknak nem) küldeném a lazio-bannert egy derbiről, hátha felismerik.

"they unfurled a 50-metre banner around their section of Rome's Olympic Stadium that read: 'Auschwitz is your town, the ovens are your houses."

ennyit az ideológiai vitáról, köszönööm, hogy elmondhattam.

G_P_T 2010.04.15. 15:10:02

@Mr.AT: A 2-es pontodhoz. Itáliában a szurkolói csoportok és a politika összefonódása elég általános jelenség, ami a 60-as, 70-es évekre vezethető vissza. Olaszországban ekkor voltak a legvadabbak az egyes szélsőséges csoportok - pl. Brigate Rosse, Squadre d'Azione Mussolini stb. Az ultra mozgalom megerősödés a hatvanas évek végén kezdődött, és sajnos valamennyire elkerülhetetlenül hatottak egymásra, így gyakorlatilag minden jelentősebb kanyarnak van valamiféle politikai beállítottsága, bár jellemzően ez sehol sem jelenti azt, hogy mindenki elkötelezett lenne, legfeljebb a többség jobbos, vagy balos.

A Juve-tábor elég vegyes, bár a többség inkább radikális jobboldali, a Fiamma Tricolore mozgalomnak elég komoly befolyása van.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:11:00

@_benito: Igen, csúnya dolog, tudod hány és hány futballpályán van hasonló? Mondhatnám úgy is, hogy ha Moggi csalt, akkor ugye hibás csak őt kiemelni, a többieket is ki kell, nemde? Ezt mondod te is. Érdekes módon most viszont, csak a Lazio szurkolói a csúnyák, a megtestesült barna veszély. Láthatod hogy nem csak nekem nem tetszik a beharangozó. Nem beszélve arról hogy kibaszottul nagy átverés az, ha mindez úgy történik, hogy a poszt írója azt sem tudja, hogy mihez adta a posztját, nem gondolod?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:12:01

@_benito: Igen, csúnya dolog, tudod hány és hány futballpályán van hasonló? Mondhatnám úgy is, hogy ha Moggi csalt, akkor ugye hibás csak őt kiemelni, a többieket is ki kell, nemde? Ezt mondod te is. Érdekes módon most viszont, csak a Lazio szurkolói a csúnyák, a megtestesült barna veszély. Láthatod hogy nem csak nekem nem tetszik a beharangozó. Nem beszélve arról hogy kibaszottul nagy átverés az, ha mindez úgy történik, hogy a poszt írója azt sem tudja, hogy mihez adta a posztját, nem gondolod?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:15:37

@G_P_T: Ez is igaz, példának okáért már a Roma szurkolókra is elmondható, hogy sok köztük a szélsőség, lásd mikor a Lazio egyes szurkolóival összefogva (!) dúlták fel Breschiát. A Juvénak és a Milannak ezek ugyanúgy megvannak.
Olyan nevetséges, hogy a Lazio ugye a nagy fasiszta csapat, miközben a Roma az, amelyiket a fasiszta rezsim gyúrta össze, a legfelsőbb vezetésre! Csak ugye az más, meg különben is, Totti olyan jóképű gyerek.

19opposta85 2010.04.15. 15:16:08

@_benito:
"Auscwitz la vostra patria, i forni le vostre case!"
De volt egy csomó más kiírás is az évek alatt:
"Curva Sud piena - Sinagoga vuota"
"Squadra negri curva d'ebrei" és hasonlók. De ezek nem csak az IRR-hez köthetőek, hanem más csoportokhoz is: Viking, UltrasLazio, BN, SuburbioVIII, stb.

19opposta85 2010.04.15. 15:18:28

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Azóta kiderült, hogy Bresciában nem voltak laziósok azon a bizonyos meccsen. Ez csak egy városi legenda.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 15:21:08

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: eszem ágában nem volt lejáratni a laziót. akartam az nst-re egy posztot a témában, mert engem is érdekelt, aztán láttam, hogy elég fasza, és beküldtem a blogdobozba. semmiféle rossz szándék nem vezetett, és nem hiszem, hogy érdemben megváltoztattam volna bármit is a posztban.

a rinyálást meg azért nem értem, mert világos, hogy a poszt hol kezdődik, és honnantól írtad te.

de ha gondolod, beleírom az elejébe ezt a sort:

_benito szerint a lazio szurkolói neonácik, holott ez nem így van, mert csak fasiszták.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 15:22:12

@19opposta85: huhh, hát akkor már meg is nyugodtam, mekkora kbszt nagy tévedésben voltam eddig, amikor azt hittem, neonácikról beszélünk.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:26:24

@_benito: Szóval akkor én neonáci vagyok?
Nácik biztos hogy nem, maximum egy akár jelentős részük fasiszta, ahogy sok-sok klubnál. A Juvénél hogy bírod ezt feldolgozni, lásd Fiamma Tricolore?

G_P_T 2010.04.15. 15:29:48

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

A Roma kanyar tipikus példája a vegyes kanyarnak. A Fedayn pl szélsőbalos, míg a pár éve feloszlott Tradizione - Distinzione Roma szélsőjobbos volt. Jellemzően a Roma kanyar akkor vesz fel valami egységes politikai maskarát, amikor az ellenfél valamelyik szélsőséghez tartozik. Jobbos ellenfelekkel szemben inkább a balos vonal domborodik ki, míg a balosokkal szemben a jobbos. Utóbbira jó példa a 2-3 évvel ezelőtti, Livorno elleni meccsen kitett drapi: "Lazio, Livorno: ugyanaz a kezdőbetű, ugyanaz a kemence".

Azért kár a bevezető mondatért, mert így pont arrafelé viszi el az egész cikket + a kommentelőket, ami nem lényeges. Ha az ember végigmegy a jelentős olasz kanyarokon, akkor mindegyik odatehető politikailag egyik, vagy másik oldalra, épp ezért ez a "vállaltan szélsőjobbos" dolog nem nagy szám, mivel majd' mindegyik vállaltan tartozik valahova. De tovább lehet menni, ez Európa szerte elmondható a szurkolótáborokról: spanyolok (Sevilla, Depor, Real, Espanyol), franciák (PSG, OM), németek (Bayern, St. Pauli) stb stb nem jelentenek különbséget.

Így meg elvész az, ami miatt különlegesnek számított az IRR: a jótékonykodásban megmutatkozó társadalmi jelenlét, az Olaszországban újdonságnak számító szurkolási forma, az Itáliában korábban szintén ismeretlen, angoloktól átvett "casual" stílus meghonosítása, a félig-meddig vállalkozás jellegű működés stb.

benke_x · http://benkebusto.blogspot.com/ 2010.04.15. 15:31:27

köszi! remek bejegyzés, fontosnak tartom hogy az NST efféle törekvéseit is gyakran ápolja, nem csak a pályáról, hanem az azt övező összetevőkről is gyakran szülessenek posztok. Imádon a Serie A-t és minden egyes szurkolótáborát, legyen szó a bergamói curva nordról, a Drughiról (akik nagy angol utálatuk ellenére éppen angol nevet adtak maguknak) egészen az IRR-ig. Szerintem az igazi IRR tagok sosem fogják feladni a nevüket, ezt elképzelhetetlennek tartom. Ha a háttérben, de létezni fognak. Nyilván a változás (megszűnés) egy hosszabb folyamat és szimbólikus jelentősége van pont most amikor a csapat gyenge szezont fut és a Stadio Olimpicoban hétvégén a Boys tagjai lesznek a másik oldalon! Várom a meccset!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:32:41

@G_P_T: Pontosan ezt a kommentet kéne még beletenni a posztba, egyben aki fröcsögni akar egyet, ugyan olvassa el előtte G_P_T ezen hozzászólását, köszönöm!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:35:00

@_benito: Biztos leszarnád, ha lépten-nyomon az fogadna, így náci a Juve meg úgy náci mi? Ugyan már. Sikerült az elbaszott első mondattal és az Indexes beharangozóval elvinni egy teljesen balfasz irányba a kommenteket, ahelyett, amiről érdemes lenne beszélni. Kurva jó munka!

nalazo 2010.04.15. 15:35:21

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: A fent elhangzottak ellenére azt gondolom, hogy Benito inább csak egy frappáns felvezetésnek használta az első mondatot.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:41:12

@nalazo: Szerintem egy kiadós nácizás nem frappáns, ahogy egy kiadós zsidózás sem.

szferi 2010.04.15. 15:48:33

jó hogy megszűntek, de sajnos előbb utóbb úgyis összeverődnek valahol. barmok.

klubhűség · http://www.youtube.com/watch?v=ayF8sBXDQsA 2010.04.15. 15:49:54

Szerintem pont az ellentmondásosságuk miatt érdekesek ezek a csoportok, kár lenne, ha megszűnne egy ilyen "szubkultúra". az új alfahím megjelenése átalakulást jelent szvsz, a dolgok nem szűnnek meg olyan egyszerűen. Amúgy ez a profitnélküliség halvaszületettnek tűnik.
(Az intézményesültség, cégként való működés meg akár bele is férhet... Végülis nem kommunisták, nem?:D)

Amúgy ami a Fradinál is mélyrehajtó dolgok zajlanak? Valaki erről értelmes írást nem látott?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 15:51:31

@szferi: Áruld el kérlek, ha nem tudsz olvasni, akkor írni hogy sikerült megtanulni?

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.04.15. 15:53:50

Mondjuk a fasizmusban nincsen fajgyűlölet, csak sima gyűlölet. Nem szerencsés összekeverni a nácizmussal, de nem véletlen, hogy nem is nehéz összetéveszteni őket.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 15:55:40

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Na most miért kevered ide már megint a Romát. Azt már egyszer megbeszéltük, hogy a Laziot meg ugyanaz a fasiszta rezsim hagyta ki a római fűzióból, amelyik az ASR-t összegyúrta. Sőtt tudomásom szerint több jelentős fasiszta vezetőnek volt szívügye a Lazio.

Nyilván tudod azt is, hogy nem abból akorból származik a két római klub jobbos-balos elkülönülése, hanem a hetvenes évekből az ultra-korszak hajnalából. Aminek még '68-hoz is volt némi köze. Egyébként érdekes, hogy Olaszországban '68-ban a kommunisták és fasiszták együtt lázadtak a rendszer ellen. Egy milánói egyetemi balhé alkalmával került sor a kenyértörésre.

Az sem igaz, hogy Olaszországban nincsenek neonácik (igen az AS Roma táborában is vannak), csak nem rasszista új fasiszták vannak. Az idegengyűlölet egész Európa-szerte újra terjedőben.

Amúgy meg rendszeresen és jogosan helyteleníted a nácizmus és a fasizmus összemosását, miközben egészen lazán kommunizmusnak nevezed a Sztálinizmust. Holott Sztálinnak semmi köze sem volt az egyébként utópisztikus marxi-engelsi tanokhoz, maximum takarózott velük. Sztálin bizony sokkal inkább volt nacionalista, sőt nemzeti szocialista, mint kommunista.

Amúgy poszt jó volt, én például nem is tudtam az Irriducibili karitatív tevékenységéről, amely egyébként árnyalja a róluk kialakított képemet.

Mr.AT 2010.04.15. 15:59:01

@_benito: Az Indexes félmondat is csúsztatás amúgy: "Feloszlatták Olaszország legbolondabb ulracsoportját, a Lazio vállaltan neonáci Irriducibilijét".

Ad.1. Feloszlatták? Nem feloszlatták, hanem feloszlott. A feloszlatás úgy hangzik, mintha valamilyen hatóság járt volna el ellenük.
Ad.2. Legbolondabb? Mennyiben a legbolondabb? Azért, mert szélsőjobbos nézetek valló tagjai vannak, akkor már rögtön bolondok?

De nyilván qrva yol néz ki ez így Index címlapon, 5 nappal azután, hogy nálunk egy hasonló színezetűnek aposztrofált párt 17%ot kapott, hogy "látjátok, ti hülyék, Európa civilizált felén ezzel szemben meg ez van". Nagy kár, hogy humbug meg csúsztatás az egész, az emberek hülyének nézése, manipulatív ellenpropaganda, az olcsó és színvonaltalan fajtából.

Kivételesen ironizálás nélkül, teljesen komolyan írom: annyira gáz ez, teljesen méltatlan hozzátok. Ha nem ti írtátok a félmondatot, akkor is.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:02:40

@popp: Hol tettem én egyenlőségjelet a kommunizmus és a sztálinizmus között? Annyit állítottam minden bizonnyal, hogy egy beteg ideológiának a legelkorcsosultabb változata.
Azért hoztam megint ide, mert nem akarom én bántani a romanistákat, csak egyszerűen a teljes képhez hozzátartozik, hogy szinte minden ultracsoportban megtalálhatóak a szélsőséges elemek, ezért egyet kiemelni nem szerencsés, hadd ne mondjam tudatos ferdítés. Ahogy azt is kevesen tudják, hogy a fasiszta rezsim gründolta össze a Romát. Ettől nem lesz fasiszta, ahogy a nyilván okkal kimaradó Lazio sem az, de a történeti hűséghez hozzátartozik, így teljes a kép. Unalmas, hogy a Lazio a büdös csúnya náci gecik gyűjtőhelye, a Roma meg a megtestesült humanizmus a városban. Egyik sem igaz pedig örömmel állítják így be.
Végül igazán örülök, ha árnyalhattam a képedet a kérdésről.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.15. 16:03:45

@donnelly: "Nem szerencsés összekeverni a nácizmussal, de nem véletlen, hogy nem is nehéz összetéveszteni őket."

+1

@popp: "rendszeresen és jogosan helyteleníted a nácizmus és a fasizmus összemosását, miközben egészen lazán kommunizmusnak nevezed a Sztálinizmust. Holott Sztálinnak semmi köze sem volt az egyébként utópisztikus marxi-engelsi tanokhoz, maximum takarózott velük."

+1

A posztot csak átfutottam, a kommentek közti vita sokkal izgalmasabb. :-)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:04:42

@Mr.AT: Én már csak azt nem értem, - és megint köszönöm - hogy ha ez nem csak nekem nyilvánvaló, akkor miből állna a hivatkozott mondatot megváltoztatni?

Mr.AT 2010.04.15. 16:05:14

@Csöncsön: Semmi Messizés még a poszban? Fáradt vagy vagy csak sok a munka?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:06:04

@Csöncsön: "Hol tettem én egyenlőségjelet a kommunizmus és a sztálinizmus között? Annyit állítottam minden bizonnyal, hogy egy beteg ideológiának a legelkorcsosultabb változata." lásd @popp:

SevenDeadlySins (törölt) 2010.04.15. 16:06:21

@Paradoxon88:

"CSAK FERENCVÁROS!
Forza Lazio!"

epic

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.04.15. 16:06:42

@popp: Ez a karitatív tevékenység meg a rövidítés nekem rögtön az IRÁt jutatta eszembe:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:08:28

@donnelly: A fasizmusban önmagában semmilyen gyűlölet nincs, mint eszmekörben, egy államjogi kérdéseket a középpontba helyező, leginkább jogi kategória. Nem helyes és nem is jó, de leginkább szakmai kérdés.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:08:55

Szép dolog a blogdoboz, de nem biztos, hogy ilyen áron is kell.

donnelly · http://nst.blog.hu 2010.04.15. 16:10:03

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Önmagában, mint eszmekörben. De önmagával, mint eszmekörrel nem nagyon futsz össze egyik sarkon se;)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 16:13:17

@donnelly: Na hála jó istennek ;-)!
@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: "Hol tettem én egyenlőségjelet a kommunizmus és a sztálinizmus között? Annyit állítottam minden bizonnyal, hogy egy beteg ideológiának a legelkorcsosultabb változata."
Hát amikor azt fejtegetted, hogy fasizmus úgy aránylik a nácizmushoz, mint szociáldemokrácia vagy szocializmus a kommunizmushoz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.15. 16:13:17

@Mr.AT:

Most már van... :-)

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Emlékszem ilyen megnyilvánulásaidra, de nyilván nem vezettem jegyzőkönyvet róluk. A lényeg, hogy mindkét oldalon működik az általánosítás, összemosás, és ennek nyilván van oka.

"A fasizmusban önmagában semmilyen gyűlölet nincs, mint eszmekörben, egy államjogi kérdéseket a középpontba helyező, leginkább jogi kategória. Nem helyes és nem is jó, de leginkább szakmai kérdés."

Ilyen alapon a kommunizmus meg gazdasági kategória, a marxizmus filozófiai kategória, a sztálinizmus meg államberendezkedési (szintén jogi) kategória...

SevenDeadlySins (törölt) 2010.04.15. 16:13:55

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: neharagudj de a fasizmus korporativizmusából következik annak mindenféle (kulturális, politikai ) kisebbség és autonómia ellenessége, aminek pedig már van erkölcsi vetülete

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:15:05

@donnelly: Tény, csak mindenki a fasizmus magáénak hiszi a masszív zsidózást, etc. Ezért kell ennyit sulykolni, hogy nem és nem. De látod, erről beszélünk és miért? Mert pár mondat elkúrhat egy egész posztot, mikor annyi értelmes dologról lehetne az IRR-el kapcsolatban pro és kontra beszélni, de nem, mert egy balfasz mondatválasztás és pláne a blogdoboz minősíthetetlen ajánlása elbasz mindent.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:21:32

@popp: Igen, úgy aránylik, a megvalósulás irányába igyekvő kommunizmus. Szerinted a kommunizmus azért nem bűnös eszme, mert lehet sztálinizmusnak, pol-potizmusnak, maoizmusnak, és a többinek nevezni? Ezt nem mondhatod komolyan.

@Csöncsön: A sztálinizmus, mint csak államberendezkedést érintő rendszer? Komolyan összhangba hozható a Mussolini-féle Olaszország és Sztálin Szovjetuniója államvezetési és jogalkotási kérdésekben?

@SevenDeadlySins: Igen, következik mindebből egy centralizáció, ami vezet többek között az autokrata hatalomhoz, de ettől még bőven távol áll egy minden mást pusztító, abszolút diktatúrától.

Leon Osman 2010.04.15. 16:22:19

Szegény Kornél, küld 1 posztot kedvenc olasz csapatunkról, erre beszabadul ide a Vujity Tvrtko fanclub. Forza Lazio! F*ck you Lotito...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:22:26

De pontosan erről beszélek, hát ha ez szemét bevezető és ajánló nem lenne, nem erről beszélnék, hanem a lényegről! Ezért kurvára alávaló ez!

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 16:27:32

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: olvasd már vissza a saját kommentjeidet, te szerencsétlen.

danesdzsu2 2010.04.15. 16:29:19

@imici77: nem a te kezed van benne, hogy eltereld a figyelmet az idegenszívű Arsenalról?:)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 16:31:18

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Azért rendesen csúszol mászol. eleve a korábban felvetett aránypárod sem kóser számomra. Amikor a demomokratikus szocializmust vagy szociál demokráciát a fasizmus mellé teszed.

De visszakérdeznék a pol potizmusnak, a maoizmusnak, vagy a sztálinizmusnak mi köze a marxi, engelsi eszmékhez?. Talán nevezhetjük a kereszténységet bűnös eszmének csak azért, mert a nevében évszázadokon, hogy ne mondjam több mint egy évezreden keresztül írtották a másképp gondolkodókat?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:32:07

@_benito: Olvasd vissza te a bevezetőt és a blogajánlót kedves Benito.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:35:36

@popp: Csúszok-mászok? Erre nem is mondok semmit, mert még a végén megint megsértődsz. Szíved joga, tartsd az emberiség nagy tettének a kommunizmust, én ebben nem akarlak zavarni.
Mellesleg nem vonalra tettem őket, hanem rámutattam, mennyire különböznek azok is, ahogy az általam mondottak, máskor olvasd el jobban és megérted.
A kereszténységet meg, aminél kevés szebb eszme van, te ezzel párhuzamba tudod állítani...
Tóta W egyébként benéz ma? Ma már csak őt várom, tényleg.

danesdzsu2 2010.04.15. 16:35:37

@_benito: szerintem mindentől függetlenül elítélendő olyan szövegkörnyezetbe helyezni egy ember írását, amit ő egyrészt akar, másrészt meg nem igaz.

Értelek téged is, rendben, hogy koreai, kínai, meg japán, de innen nézve mind sárga, alacsony, és ferdeszemű, de azért, ha már megreklamálta a szerző, legalább a kezdőmondatot levenném, az indexes ajánlóra gondolom nincs közvetlen befolyásod. Ha mégis, akkor azt is.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.15. 16:36:38

@OJ: irsz egy blikkfangos, puncis-kukis címet, és már bele is kerülsz! a téma nem számít. sex sells!

danesdzsu2 2010.04.15. 16:38:56

@danesdzsu2: ....ő egyrészt _nem_ akar....

Bocsi

váév építők (törölt) 2010.04.15. 16:39:57

@look_a_reindeer!:" idetévedt vadliberálisok"? inkább te vagy aki idetévedt nem? azt javaslom nézzél körül itt kik vannak is milyenek a kommentjeik...ember! azért mert valaki nem bírja a fasisztákat, már vadliberális?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.04.15. 16:40:34

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: én ezt a témát abbahagyom bele se kellett volna kezdeni.

A megszűnés az juttatja eszembe, hogy van olyan eset amikor valami menetrendszerűen bekövetkezik, de saját előrelátásunk bizonításaként igyekszünk új felfedezéseket tenni, de mivel ebben semi rendkívüli egyre elvontabb s kövekeztetésekt vonunk le s bumm így lesz a chocapic

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:42:21

@_benito: Jelezhetted volna, hogy még anno küldtél egy levelet és minden egyszerűbb lett volna. Nem beszélve arról, ha rögtön az elején lekerül és nincs ez a szükségtelen politikai szájtépés.

váév építők (törölt) 2010.04.15. 16:42:29

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: szép eszme? a kereszténység több ártatlan ember haláláért felelős az elmúlt 2000 évben, mint huitler és sztálin együttvéve...and this is a fact!
...kár volt ebbe belebonyolódni, qrvára nem ide való téma, de most már mindegy.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 16:42:47

@danesdzsu2: valahogy bele kéne szőni a szenegáliakat is ide, de baszki nem tudom :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 16:44:04

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Na éppen erről van szó a legszebb eszme nevében is követhetik el bűnök garmadáját aljas emberek.

Amúgy le is hülyézhetsz újra és még bocsánatot sem kell kérned, mert tényleg nem sértő.

"Szíved joga, tartsd az emberiség nagy tettének a kommunizmust, én ebben nem akarlak zavarni." - csak ne forgasd ki a szavaimat ilyen kisstílűen, mert nem méltó hozzád, brada.

Amúgy meg tényleg elég ebből, beszéljünk inkább a vasárnapi derbyről. Forza Roma!

@danesdzsu2: Ebben volna igazság!

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 16:45:24

@danesdzsu2: eszem ágában nem volt bántani sem a remek poszt szerzőjét, sem a laziót. sőt, még az IRR-t sem.

egyszerűen csak úgy gondolom, hogy felesleges szemérmeskedni. nem ismerek sok fasisztát, de a zsidózás, meg niggerezés szerintem kifejezetten náci erények, és lássuk be, az IRR-t legtöbben ezzel azonosítják - ahogy ők is saját magukat.

a livornóiak meg komcsik, vajon a thürmer gyula is beesik majd, ha kirakok egy posztot róluk?

valóban nem kellett volna beleírnom az elejébe a saját véleményemet, de nem rossz szándék vezérelt, csak nem hittem volna, hogy ez nem a napnál világosabb dolog, és magyarázkodni kell miatta. ha sejtettem volna, hogy ideológiai vita alakul ki arról, hogy "minden náci fasiszta, de nem minden fasiszta náci", inkább fel sem kelek ma reggel.

elbasztam, bocs.

Mr.AT 2010.04.15. 16:45:24

@váév építők: Szerintem onnantól kezdve, hogy a legkülönbözőbb posztok esetében is a kommentek 98%a Messi és a Barcelona dicsőítéséről szól, qrvára indifferens kategóriává vált a "nem ide való téma"... :-)

váév építők (törölt) 2010.04.15. 16:46:01

@imici77: és mi van Messivel? Szerintem neki se tetszene, hogy itt politizálunk...;)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.15. 16:46:39

@váév építők: Pontosan. Nem tudtad, hogy ez így megy? :D:D Aki nincs velük, az ellenük.

Apropó, a keresztény-kommunista párhuzam igen erőteljesen helytálló. Mert Jézus tanai/cselekedetei pont annyira térnek el a keresztény egyház cselekedeitől, mint Marx tanai Sztálin cselekedeitől.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:46:41

@popp: Én csak igazodtam hozzád szókiforgatásban, de nincs harag. :)

@váév építők: Tóta W úr! Végre itt?

váév építők (törölt) 2010.04.15. 16:48:01

@Mr.AT: az én kommentjeim ? ez érdekes... biztos volt ilyen is, mert nem barca szurkolóként elismerem amit el kell, de hogy 98%-a?

danesdzsu2 2010.04.15. 16:48:08

@imici77: ez könnyű, ezentúl nem Nápolytól délre lesz Afrika, hanem Milánótól:)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 16:49:12

@_benito: Nincs harag de ez nem volt elegáns, akkor sem ha mint mondod nem teljesen tőled függött. Elnézést ha erős szavaim is voltak. Ezek után biztos hogy indexen vagyok, ( micsoda szóvicc) mint vendégszerző. :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 16:49:31

@váév építők: Messi argentin, ott a politika sztem beleszól a fociba :) most nézem, h akkor Te meg veszprémi vagy, ott Perecéket elzavarták a válogatottságtól vagy csak lemondták, vagy vmi hasonló... :) nah, eltereltem a témát az "olasz" "foci"-ról :)

Mr.AT 2010.04.15. 16:49:36

@váév építők: Nem a te kommentjeidre írtam ezt, hanem valamennyire, az utóbbi időben... :-)

Viszlat 2010.04.15. 16:51:09

@váév építők: ha már összemaszatolás, meg miegymás, akkor ezt tegyük rendbe:

"a kereszténység több ártatlan ember haláláért felelős az elmúlt 2000 évben, mint huitler és sztálin együttvéve"

Pontosítva: a katolicizmus és a katolikus egyházrendszer felelős azokért az emberekért. És sem a katolicizmus, sem a katolikus egyház nem egyenlő a kereszténységgel és rohadt messze van a kereszténység eszméjétől.

Elnézést, hogy méginkább offolósra sikerültem, de ezt nem szívesen hagyom soha sehol szó nélkül.

váév építők (törölt) 2010.04.15. 16:52:26

@Mr.AT: akkor bocs.@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: ő szerintem simán a saját nevével kommentelne, nem gondolod?

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.15. 16:54:50

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: szó sincs róla, az én - tudatlanságból, vagy inkább naivitásból eredő - hibám volt ez az egész.

danesdzsu2 2010.04.15. 16:57:34

@_benito: Én nem haragszok rád, meg nem is tételeztem fel rosszakaratot. Elhiszem, és megértem hogy a te szemszögedből egykutya. (mondjuk az enyémből se nagy a különbség)

Most akkor rátérhetünk a lényegi részre: ha jól vettem ki, ez az IRR különböző rovott múltú, erőszakoskodó elemek vezetése alatt álló szervezet volt. Innentől egyáltalán nem érdekel a karitatív tevékenységük, milyen lelkesen szurkolnak, milyen kedves emberek egyébként, aki csak egy pofont is elengedett azt mind el kéne zavarni a focipálya mellől. Örökre. A rasszista jelmondatokat kiaggatókkal együtt.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 16:57:47

nah, megszületett a világbéke is :) zöld asztalnál, ahogy kell :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 17:04:34

@imici77: Bizony ám!

@_benito: Még egyszer, így visszaolvasva, elnézést, jövök egy sörrel ha lesz még egy focitorna, de annyiszor megkapom ezt mint Lazio drukker és kicsit elszaladt velem a ló. Mástól is elnézést a ha megbántottam.

@danesdzsu2: Lehet hogy volt köztük rovott múltú, de amíg erős volt a vezetői réteg és megvolt a kohézió, addig nem voltak tőlük olyan esetek mint például a nápolyi példa. Nyilvánvalóan a rasszista jelmondatok undorítóak, de erre csak azt tudom mondani, hogy akkor a legtöbb szurkolótábor undorító, mert vannak köztük rasszisták.
Szögezzük le akkor most: minden rasszista, antiszemita, náci tevékenységet én is utolsó rossz dolognak tartok, de nem lehet ezt egészében ráhúzni az IRR-re, a pályán kívüli karitatív tevékenységeiket viszont igen.

Leon Osman 2010.04.15. 17:05:49

@Viszlat: Mindegyik úgy csúsztat, ahogy neki klappol a mondanivalójához... még mindig félek a szaúdi terroristáktól, akik itt rohangáltak nálunk mezeik alatt pokolgépekkel.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 17:21:38

Véget ért a balhé, mindenki hazament. :)
Azért látom, ha nincs ez az egész, lett volna mondjuk 30 komment, így azért ezt jelentősen túlléptük. :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.15. 17:22:57

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Teljesen OFF, de mennyi a kommentrekord NST-n és mi váltotta ki? :D Számon tartja ezt valakit?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 17:31:12

@Zsoca87: Szerintem a tavalyi Chelsea-Barca kapcsán volt a csúcs. Ha egy fontos meccsen, hülye a bíró az mindent üt.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 17:36:08

@popp: @Zsoca87: Igen, még mint csak olvasó emlékszem, hogy nem hittem a szememnek mennyi komment van.
Popp, te egy okos és rendes ember vagy, akinek még humora is van, bármikor egy sört is meginnék veled, de akkor hogy kerülték a Roma árnyékába? :)

Törteli Tivadar 2010.04.15. 17:42:30

Mikre nem jó egy fociblog:) Amúgy remek írás, és együttérzésem Esti, néhány kommentetből látszott, majd megöl a tehetetlen düh, mert tudod, hogy szemellenzős hülyéknek hiába magyarázol. Ismerős érzés:)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.15. 17:44:31

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Válaszom a kérdésed elején ;-). Ha Budapestre jössz, bármikor megihatunk egy sört.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 17:54:14

@golazzo: Köszönöm, néha tényleg fárasztó, hogy mondhat az ember bármit, nincs foganatja, ezért ilyen nagy vitákra okot adó témákat jobb talán csak a belső közönségnek megmutatni, mert ha egyszer kint van az Indexen, akkor jön mindenki és vége. Szerencsére ez megoldódott, ám cserébe a kommentszámot feldobtuk. :)

@popp: Megbeszéltük. Sajnos ez nem gyakori alkalom, bár majdnem 8 évig a székesfővárosban éltem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.15. 18:22:03

@Zsoca87:

1032 komment a rekord, természetesen a Chelsea-Barca meccs kapcsán jött össze ennyi.

nst.blog.hu/2009/05/06/harom_dolog_chelsea_barcelona

A rá következő poszt szintén a meccsről szólt, de oda már (milyen szégyen) csak 883 hozzászólás érkezett...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.15. 18:29:07

@Csöncsön:

Ez mekkora!

Kíváncsiságból belenéztem abba az 1032 kommentbe, és most vettem csak észre, hogy a legeslegelsőben Pöte egyből leírta a lényeget, elértelmetlenítve a többi 1031-et.

Na OFFolás konyec.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 18:42:40

rem, 2 nap múlva előveszitek még a témát, mert ez szomorú happy end :)

Matteo_B 2010.04.15. 18:45:22

Én is beleolvastam a kommentrekord postba.
"A különösen bizarr statisztikák szerelmeseinek egy igazi csemegével szolgálhatunk: az utóbbi hat (6!) BL-t az az együttes nyerte, amely a Real Madridot kiverő csapatot búcsúztatta."

Akkor valószínűleg idén a Bayern nyer,és a tavalyi kivétel csak erősíti a szabályt.:D

szferi 2010.04.15. 19:17:41

"minden náci fasiszta, de nem minden fasiszta náci"
épp ezért a nácikat egy hajszállal jobban utálom, mint a faisztákat.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: a te eseted kiválóan szemlélteti, hogy az íráskészság elsajátításához egy egészen minimális inteligencia is elégséges lehet.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 19:27:39

@szferi: Örülök hogy ilyen meggyőződéses antifasiszta vagy, aki egy komolyan fenyegető veszéllyel szemben ilyen karakán módon kiáll! Mellesleg nem én mondtam sommás véleményt, pláne úgy, hogy nem olvastam a posztot. Egy olyan szervezetre azt mondani, hogy jó hogy megszűntek, akik olyan komoly karitatív munkát végeztek, mint egyházi szervezetek maximum és barmoknak aposztrofálni őket... akkor talán nem nekem minimális az intelligenciám.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.04.15. 19:38:38

@Matteo_B:

Egészen durva élmény visszaolvasni a kommenteket. :-)

Én például (noha minden akkor leírt szavam most is vállalható, sőt, ellentétben az akkor megszólalók többségének ma már különösen megmosolyogtató megnyilvánulásaival) féregtől vakon át elmebetegig mindennek el lettem mondva. Dehát ilyen a foci, ilyen érzelmeket vált ki. És akkor nem is vagyok olyan nagyon offtopik...

impulzusmoduláció 2010.04.15. 19:38:49

kiváló cikk volt.megérte vele elbaszni egy politika mentes blogot?

benke_x · http://benkebusto.blogspot.com/ 2010.04.15. 19:40:15

most kicsit keressük arra a választ/magyarázatot (vagy a történelmi példát), hogy a világ futballjának egyik legismertebb és legjobban szervezett szurkolói egyesülése miért adja be a kulcsot a legjobban várt rangadó előtt.
Tény, hogy évek óta csukogatják le a vezetőket. Minden más szervezet megorrolt rájuk a "pénzhajhász" marketingjük miatt (még ha ezek egy részét jótékonykodásra is költötték), például egy bergamói curva nord vezető említi ezt a futball hulliganizmus megcsúfolásának.
Realista felfogással nem tudom elképzelni hogy képes egy ilyen szövetség egy határozat értelmében megszűnni. Nem tudtok valamiféle susmust a háttérben? Nagyobb csoportosulás megalakulása? IRR tagok mit kezdenek magukkal ezentúl hétvégente?
Elég ferde nekem így a story, lezáratlanul, magyarázat nélkül...

nalazo 2010.04.15. 19:40:35

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Mindig is lesznek olyanok, akik egy-egy kérdést egyetlen mondattal elintéznek/lezárnak, kinyilatkoztatva, hogy valaki csalt, náci vagy csak a másik csapat szurkolója/játékosa/elnöke.

Most látom, hogy én is ilyen vagyok,mert egy mondattal elintéztem azokat, akik egy mondattal intéznek el mindent.

szferi 2010.04.15. 19:44:42

"pláne úgy, hogy nem olvastam a posztot" - olvastam.

"Egy olyan szervezetre azt mondani, hogy jó hogy megszűntek, akik olyan komoly karitatív munkát végeztek" - csak hogy általad is érthető példával éljek, sztálin is szeretett gyerekekkel fényképezkedni...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 19:44:50

@impulzusmoduláció: Mert még soha nem merült itt fel egy csepp politika sem, igaz? Megbeszéltük, hogy hiba volt belekeverni a politikát, túl is léptünk rajta.

@benke_x: Rég ért ez a döntés és mikor megszűnt, akkor még nem is volt olyan közel a derbi. Unicum volt mindenesetre a pályán kívüli tevékenységük, és jó pár IRR tag és vezető átment a Movimetóba. Az idő meg fogja mutatni, hogy csak tetszhalott-e vagy sem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 19:48:09

@nalazo: :) Igazad van amúgy. Ám mondom, legalább sok-sok komment volt, megérintette a téma az embereket.

@szferi: Te komolyan párhuzamot vonsz Sztálin és az IRR, a fényképkészítés és a sokakat valóban segítő munka között? Tényleg nem érted, hogy lehet sokan közölük fasiszták és hülyeségeket is tudnak mondani, de nem fontosabb azt látni, hogy enni adnak a rászorulóknak és ivóvizet a szomjazóknak?

szferi 2010.04.15. 19:52:32

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: nem. engem mndkét esetben komolyan taszít az a szellemiség, ami a PR álarca mögött van.

benke_x · http://benkebusto.blogspot.com/ 2010.04.15. 19:53:31

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: huh, ez az utolsó mondatod kicsit lírai lett. :) ne kanyarodjunk vissza a neonáci/fasiszta témához, mert ki lett vesézve de emellé a mondatod mellé kellene beszúrni az ocsmány auschwitz-os transzparenseket. nyilván van köztük ilyen ember is meg olyan is, meg olyanabb meg mégolyanabb...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 20:00:07

@szferi: Nem tudom, ha én PR miatt kapnék munkát vagy enni ha éhezem, esetleg gyógyszereket kapna az a kórház ahol betegeskedem... Azért tudnék ezzel a tudattal élni. Sok ember azért maradhatott életben Dél-Ázsiában, mert volt tiszta ivóvíz.

@benke_x: Igen, biztos hogy van köztük nem egy undorító eszméket valló ember, ahogy minden szurkolói csoportban van. Itt az a különbség, hogy ez a szurkolói csoport, ilyen emberekkel is esetleg, mennyivel többet ad, lásd fentebb, mint egy akármilyen másik, csak a pályák mellett lévő csoport. Szerintem ez érthető.

szferi 2010.04.15. 20:31:56

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: nyilván. és ha egy moszkva melletti mintakolhozban éltél volna, mondjuk épp az ukrajnai éhínség idején, azzal is. nézőpont kérdése.

szferi 2010.04.15. 20:40:49

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: vannak dolgok, amiktől nem lehet elvonatkoztatni, bármilyen köntösbe vannak is csomagolva. a fasizmus és a nácizmus (is) ebbe a kategóriába tartozik nálam.

ja, és ne érts félre, nem vagyok kommunista, pedig nagyon szurkolok a vörösöknek ;)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.15. 21:57:48

@szferi: Ezen nem fogunk tudni túljutni, szerintem nagyon aránytalan egy diktatúrához hasonlítani egy szurkolói csoportot, pláne, ha azok bőven nem csak szurkolnak. Igen, vannak, voltak ott szélsőséges elemek, ahogy minden szurkolói csoportban, nálatok is. Túlreagálod szerintem ezt erősen.

Tika_ 2010.04.16. 11:59:06

@Mr.AT: ezt a taktikát már vadkutyánál is lelepleztük, és most tőled sem szopjuk be :)
@_benito: (mondjuk nem értek egyet azzal, hogy a médiumoknak szenzációhajhásznak kellene lenniük, de ez tényleg messzire vezetne.)
Esti kolléga jóhiszeműen elküldött posztja elé tenni a címlapra egy ilyen mondatot szvsz gyakorlatilag kimeríti a szopatás / bunkóság kategóriáját, így a bocsánatkérés a minimum volt.
@csirko pasek: +1
:)
Azért az igazán epic az volt, mikor valaki kifejtette, hogy a szurkolók teszik naggyá a klubokat. Nem a győzelmek, érted, hanem, hogy milyen szépen tudnak énekelni a szurkolóik :))).

_benito · www.nst.blog.hu 2010.04.16. 12:03:15

@Tika_: azért nem vagyok dühös, mert néhány éve még én is így gondoltam. csak közben eltöltöttem két évet a mainstream médiában, és látom, mi hogy működik.

hidd el, csak a jó szándék vezérelt, senkit nem akartam lejáratni, azt akartam, hogy minél többen olvassák el esti fasza posztját. és ennek ez a módja, sajnos, ha tetszik, ha nem.

még mielőtt: senkit nem érdekel, mennyien olvassák az nst-t, az én juttatásom nem függ tőle, a többiek meg nem kapnak pénzt, úgyhogy jobbára magunknak csináljuk.

azt már nem is mondom, hogy én igazából tényleg ezzel azonosítom az IRR-t, csak nem gondoltam, hogy ezzel bárkinek gondja van, mert azt hittem, ez elég egyértelmű. tévedtem, estivel már lebirkóztuk a dolgot, bocsánatot kértem, nincs harag.

Mr.AT 2010.04.16. 12:03:53

@Tika_: Szerintem Messi szar játékos és a Barcelona szar csapat. Ellenvélemény? :-))

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.16. 12:37:27

Fogjuk fel úgy, hogy pörgött a poszt és anno a Lazio születésnapos írás nem ért el 100 kommentet sem, ez meg túlhaladta a 150 kommentet is, pedig még belterjesebb téma. Következőre írok Lotito pénzügyeiről és lesz ez 200 is. :)

vadkutya 2010.04.16. 22:39:31

A poszt egyébként remek, gratula Esti Kolléga. A többit csak részben értettem, de elolvastam. :)

Matrix23 2010.04.18. 13:19:52

Jó cikk, grat hozzá Esti!

Azt hittem itt a kommenteknél az IRR lesz szó, de ahogy látom nem sok szó esett róla..

Egyébként van egy kis hiba a cikkben, nem több kis csoport egyesült ha nem a C.M.L. 74 (Commando Monteverde Lazio) és az IRR egyesült és létrehozták az M.L.D.-t.

Sajnos az IRR-t elvitte a biznisz, túlságosan profitorientáltak lettek, és ezt több csoport szemét szúrta, ez a poltikus pózolás meg tényleg utolsó csepp volt a pohárban..

Banda Noantri viszont egy nagyon jó kis banda, még az IRR-nél is szélsőségesebbek, meglátjuk meddig tart a királyságuk, de sztem elég sokáig, mert komoly arcokból állnak, a keménymag kb 200 ember.

Forza LAZIO estére!

smartdrive 2010.04.19. 20:49:26

látom, ment a "náci és fasiszta nem ugyanaz" szerecsenmosdatás

gondolom, ugyanezek fröcsögnek ezerrel, hogy Recsk és Auschwitz viszont egykutya

Matrix23 2010.04.23. 21:56:29

Rohadtul nem is ugyanaz.

Az megint más dolog, hogy a zsidók, meg jópár barom egybemossa a kettőt.
süti beállítások módosítása