Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Minden idők legjobbjai - Világválogatott vs. Magyar válogatott

2010.03.04. 12:41 Vendégszerző

Visszatekintve az elmúlt száztíz évre, azt vizsgáljuk, hogy kik voltak a legjobbak évtizedenként, ugyanis minden kornak kicsit más volt a játékstílusa és játékrendszere. Így jobban viszonyíthatóak a játékosok. Ezen túlmenve készítettünk egy válogatást a II. világháború előtti és utáni legjobbakból is. A végén összemértük egy fantáziajátékban a legjobbjainkat a világválogatottal. Azt találtuk, hogy válogatott csapatunk fényesen megállná a helyét. Ez persze csak játék, de azért izgalmas, és az 1910 és 1986 közötti időszak labdarúgásának erejét dicséri. Most is ígéretes az utánpótlás, ha jól gazdálkodunk vele - véli medco, aki újabb poszttal gazdagította a régi idők focijánák tárházát az NST-n, köszönjük hát néki.

A 10-es évek
Domonkos – Rumbold, Payer – Bíró, Bródy, Blum – Sebestyén, Konrád II, Schaffer, Schlosser, Borbás dr. Az 1912-es Olimpia vigaszdíjának győztese volt a Domonkos – Rumbold, Payer – Bíró, Vágó, Blum – Sebestyén, Bodnár, Pataky, Schlosser, Borbás dr. csapat. Kimagasló játékosok Schaffer „Spéci” és Schlosser „Slózi”. Konrád „Csámi” zseniálisan kombinált. A 20-as években Ausztriában is sztár volt. Domonkos volt az első nemzetközi klasszis a kapuban. A Rumbold-Payer hátvédpáros és a Schlosser-Borbás balszárny egyaránt Európa-hírű volt. Bíró Gyuláról pedig a régiek azt mondták, hogy Bozsikra emlékeztetett.

A 20-as évek
Zsák – Fogl II, Fogl III – Kertész II, Bukovi, Obitz – Braun, Takács II, Orth, Hirzer, Kohut.

Zsák a kapuban, Orth György pedig a mezőnyben voltak minden idők legjobb játékosai. Takács II, a „kis Taki” minden idők egyik leggólerősebb csatára volt. Kohut „Vili”-ről a Kohut-szöget nevezték el, olyan hatékonysággal lőtte a gólokat balszélről. Bukovi hadvezérként irányított, de a védőmunkája is kiváló volt. Kertész „Vili” az egyik legkiválóbb jobbfedezetünk volt.

A 30-as évek
Szabó – Korányi, Bíró – Lázár, Turay, Dudás – Sas, Cseh II, Sárosi dr., Zsengellér, Titkos
A Korányi-Bíró hátvédpáros európai klasszis. Turay „Suttyó”, később „Császár” rablóból lett pandúr, azaz centerből a legjobb centerhalf. A Cseh II, Sárosi, Zsengellér agytröszt világhírű volt, sajnos nem játszottak sokat együtt. Dudást az angolok meg akarták venni, olyan jó benyomást tett rájuk. Lázár Gyula, a „Tanár Úr” szinte mindent tudott a labdával.

A 40-es évek
Csikós – Rudas, Polgár, Szalay II – Sárosi III, Nagymarosi – Egresi, Szusza, Deák, Bodola, Nyers.
Bodola Puskáshoz mérhető tehetség volt. A Nemzeti Sportban volt egy szavazás 1948-ban, minden idők legjobb csapatáról. A balszélső posztot vita nélkül kiadták Nyersnek! Polgár „Drumi” a WM rendszerben az első, igazi középhátvéd volt. Szalay II védő létére az év játékosa lett 1943-ban a WMFC-ben. Nagymarosi „Misa” az Újpest esze és irányítója volt. 

A II. világháború előtti évek válogatottja (2-3-5)
                                      
Zsák – Rumbold, Bíró – Orth, Bukovi, Lázár – Braun, Takács II, Schaffer, Schlosser, Titkos

Hárman a tízes évekből /Rumbold, Schaffer, Schlosser/, öten a húszas évekből /Zsák, Orth, Bukovi, Braun, Takács II/, és hárman a harmincas évekből /Bíró, Lázár, Titkos/ kerültek be a válogatottba. Ez a csapat – véleményem szerint – akár a korabeli évek legjobbja is lehetett, mert minden poszton felvesszük a versenyt a legjobbakkal.

A háború előtti világválogatottat a következőképpen lehetett volna összeállítani:

Planicka – Nasazzi, Caligaris – Andrade, Monti, Ferrari – Zischek, Bican, Peyroteo, Meazza, Orsi


Luis Monti centerhalf-ban az argentin és olsz válogatott erőssége volt 1930-ban és 34-ben. Ferrari ugyan nem volt balfedezet, de Meazzával nagyon jól megértik egymást. Talán ő a legjobb választás. A csatársorban Bican és Peyroteo rendkívül gólerősek (lásd: Csatárok elit klubja). Umberto Caligaris talán a legjobb balhátvéd volt a 20-as években. Ez a két csapat körülbelül azonos játékerőt képvisel!

Az 50-es évek
Grosics – Buzánszky, Lóránt, Lantos – Bozsik, Zakariás – Budai, Kocsis, Hidegkuti, Puskás, Czibor.  Az Aranycsapat.


Sebes mesterműve, azonban a játékrendszert, a 4-2-4-et Bukovi találta fel, és Guttmann Béla fejlesztette tovább. A sok világklasszis és az óriási technikai tudás mellett a titkuk az volt, hogy állandó mozgás és helyváltoztatás mellett mindig üresbe adták a labdát, és tudták egymás gondolatát is. Nagy volt a csapategység. Zakariás valójában védekezett és Hidegkuti a középpályáról irányított. Évtizedekkel megelőzték korukat. 

A 60-as évek
Gelei – Mátrai, Mészöly, Sárosi – Solymosi, Sipos – Sándor, Göröcs, Albert, Tichy, Fenyvesi dr.
A 62-es VB-n sajnos elbuktunk a Csehszlovákok ellen a nyolc között. 1966-ban már nem volt Sándor, de játszott Bene és Farkas, valamint Solymosi „Pixi” helyett Mathesz és a Jolly Joker Rákosi.

A 70-es évek
Gujdár – Török, Bálint, Kereki, Tóth J. – Nyilasi, Pintér, Zombori – Fazekas, Törőcsik, Váradi.
Nyilasi és Törőcsik klasszisok voltak ebből a csapatból.

A 80-as évek
Disztl P. – Sallai, Róth, Garaba, Varga – Hannich, Bognár, Détári, Burcsa – Kiprich, Esterházy.
  A Mezey-féle egészpályás letámadás. 1985-ben európai első helyen a válogatott! Détári „Döme” Európa-válogatott is volt.

A II. világháború utáni évek válogatottja (4-2-4)
                                  
Grosics – Mátrai, Mészöly, Sipos, Dalnoki – Bozsik, Hidegkuti – Sándor, Kocsis, Puskás, Czibor

Heten vannak az Aranycsapatból (Grosics, Bozsik, Hidegkuti, Sándor, Kocsis, Puskás, Czibor) A védelmet a 60-as évek sztárjátékosai adják (Mátrai, Mészöly, Sipos) illetve Dalnoki Jenő, aki másfél évtizedig a legjobb balhátvéd volt, véleményem szerint. Talán ő volt az egyetlen, aki le tudta fogni Sándort. Hidegkúti helye biztos, annak ellenére, hogy Albert volt a 60-as évek nagyválogatottjának az esze-motorja. Sándor „Csikar” minden idők legkiválóbb jobbszélsője volt. A világválogatott a háború utáni évekből a következőképpen nézhetne ki:

Jasin – D. Santos, Beckenbauer, B. Moore, Fachetti – Di Stefano, Maradona – Garrincha, Pelé, Cruyff, Gento. Véleményem szerint ez a két csapat is hasonló súlycsoportban van.
 
Minden idők legjobb magyar válogatottja

Grosics – Mátrai, Mészöly, Sipos, Bíró – Bozsik, Orth – Sándor, Kocsis, Puskás, Czibor

Ez az Aranycsapat, részben a hatvanas évek védelmével megerősítve. A világ bármelyik csapatával szemben esélye van a győzelemre, véleményem szerint. Grosics, a „Fekete párduc” ötödik hátvéd is volt. Mátrai gyorsasága és becsúszó szerelései, Mészöly fejelőtudása, Sipos „Tüdő” teherbírása miatt került be. Bíró Sanyi volt a legjobb balhátvéd. Bozsik és Orth – óriási tudású fedezetpár. A csatársor pedig önmagáért beszél.      Összesítve a magyar foci erejét és kreativitását dicséri, hogy a világ bármelyik csapatával szemben is versenyképes válogatottat tud kiállítani. Ezt mindjárt be is mutatjuk, egy elképzelt Világválogatott – Magyar válogatott összecsapással.

Minden idők világválogatottja

Jasin – D. Santos, Beckenbauer, B. Moore, Fachetti – Andrade, Di Stefano – Garrincha, Pelé, Maradona, Gento

Minden csapatrészében rendkívül erős, világklasszis játékosokból álló válogatott. Szinte nincs gyenge pontjuk.

Aranylabdás kapus. A több mint százszoros válogatott D. Santos. A „Császár”. A száguldó hátvéd és a catenaccio, valamint Bobby Moore, a világbajnok angol válogatott erőssége és csapatkapitánya. A fedezetsor: „La maravilla negra” és don Alfredo. Az egyik háromszoros világelső, a másik ötszörös BEK győztes csapatkapitány. Elöl az X lábú, kiismerhetetlenül cselező Garrincha. Pelé és Maradona – no komment. A balszélen a Real sztárja, Gento.

Nézzük végül a két csapat elképzelt összecsapását 4-3-3 – ban: 
                                                            

JASIN


  
BECKENBAUER

                                                                                                                         
D. SANTOS                           B. MOORE                                FACHETTI


   CZIBOR                              KOCSIS                                     SÁNDOR
                                                                                                                
                                                                                                                       
 ANDRADE                             DI STEFANO                          MARADONA

  PUSKÁS                                 ORTH                                        BOZSIK
                                                                                                                   
                                                                                                                      
GARRINCHA                            PELÉ                                         GENTO

  BÍRÓ                                   SIPOS                                        MÁTRAI
                                                              

                                    
MÉSZÖLY
                                                   
GROSICS

                                                          

Véleményünk szerint a Bozsik, Orth, Puskás fedezetsor tudásban és képességben teljesen egyenrangú az Andrade, Di Stefano, Maradona sorral. A Mátrai, Mészöly, Sipos, Bíró hátvédsor valószínüleg tartani tudja a Garrincha, Pelé, Gento csatársort. Sándor, Kocsis és Czibor pedig kellően lefoglalja a D. Santos, Beckenbauer, B. Moore, Fachetti hátvédsort. A két kapus is egy súlycsoportban van. Grosics azért került be Zsák helyett, mert játszott együtt a hátvédsorral, és jobban illeszkedik a modern játékrendszerbe. Mellesleg Jasin Grosicstól leste el a fekete mezt, és ő is ebben védett.

Ez valójában csak egy játék, de azt akartam bemutatni, hogy a magyar foci képes volt, elsősorban 1910 és 1986 között az első vonallal is lépést tartani. Az ötvenes években pedig évtizedekkel a világ előtt jártunk.                                                                  
 

39 komment

Címkék: vendégszerző régi idők focija

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr341808414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dontotti 2010.03.04. 13:09:14

Apró pontosítás, Döme világválogatott is volt.

balu11 2010.03.04. 13:11:27

nagyon bírom az ilyen "szent őrülteket" (ha nem veszed sértésnek, medco :))

annyira szép amikor átcsúszik a fantáziálgatás kicsit valami másba, konkrétabba, mintha ez igenis lehetne...

pl.: "Grosics azért került be Zsák helyett, mert játszott együtt a hátvédsorral, és jobban illeszkedik a modern játékrendszerbe" :)

mizrolist 2010.03.04. 15:14:27

A '80-as évek magyar csapatában ki akar lenni az a Bodnár? :) Ha Bognár György, még akkor sem feltétlenül tudnák egyetérteni...

tb 2010.03.04. 15:48:35

Még nem olvastam el az egészet, de egy érdekesség Borbásról, aki a magyar válogatott első góljának szerzője volt:
Van a magyarsvejk.blog.hu/ című blog, ami Lowetinszky János József közlegény naplója alapján készül, az ő nevelőapja volt Borbás apja
itt írnak róla részletesebben:
magyarsvejkjegyzetek.blog.hu/2009/01/11/borbas_gaspar

csak gondoltam idefér ez is :)

DanieL 2010.03.04. 17:19:44

Disztl Lacibá még véletlenül sem volt kapus , de a testvére viszont igen.

medco 2010.03.04. 17:33:28

@DanieL: Igazad van, Disztl Pétert akartam írni. László középhátvéd volt.

medco 2010.03.04. 18:26:31

@mizrolist: Igazad lehet, kicsit elnéztem. Felmerülhet Kardos, esetleg Póczik, bár ő inkább a bal oldalon játszott. Szerintem egyébként a Bognár Gyuri elég jó játékos volt.

medco 2010.03.04. 18:28:17

@dontotti: Köszi a kiegészítést. Kár, hogy a Bozsik-Détári páros nem vált be a válogatottal.

mizrolist 2010.03.04. 18:32:56

@medco: nem vitatom, de afelől vannak kételyeim, hogy a teljes évtized válogatottjának a kezdőjébe is beférne-e...

Der Beste 2010.03.04. 20:07:59

Szívszorító, milyen magasságokból milyen mélységekbe süllyedt a magyar futball.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.03.04. 20:10:51

Nem szeretném kifogásolni a listát, mert ugye azért elég szubjektív, de ahány emberrel beszéltem, aki látta Grosicsot védeni, senki nem értette, mi az oka az ő kiemelkedésének. Semmivel nem volt jobb kapus mint kora akármelyik első osztályú magyar kapusa. Persze én magam nem láttam, csak a 6-3 és a berni döntő felvételeit, de az a két meccs meg mondjuk úgy, inkább azt erősítette meg bennem, amit hallottam az öregektől, és nem azt, hogy ő lenne minden idők legjobb magyar kapusa. Értem én, hogy az Aranycsapat vele kezdődött, akkor ő is biztos akkora egyéniség volt a maga posztján, mint mondjuk Czibor vagy Kocsis, Hidegkúti - de szerintem meg mégsem.

aehrenthal 2010.03.04. 20:25:56

A 2. vh előtti világválogatottba betettem volna Matthias Sindelart, az osztrák Wundermannschaft játékosát.

medco 2010.03.04. 22:06:44

@Rexfelugyelo: Lehet, hogy igazad van, de azt vedd figyelembe, hogy Ő volt a "Fekete párduc" és nagyon elismert volt világszerte. Ráadásul kifutásai miatt a negyedik hátvédnek tartották. Jasin őutána öltözött feketébe. A Teherfuvar kiscsapatból lett elismert és válogatott, ebben is hasonlított Zsákhoz.

medco 2010.03.04. 22:08:20

@aehrenthal: Erre én is gondoltam, illetve Piolára, de Peyroteo nem volt annyira ismert, de sokkal gólerősebb. Portugáliában nagyobb becsben volt, mint Eusebio.

FL 2010.03.04. 22:36:30

Gujdár??? Még az aktuális válogatottból is kihagytam volna! Mindig benne volt a potyagól, soha nem értettem, mit láttak benne... Legemlékezetesebb bakija: '78-ban az argentinai VB-n az egyenlítő gól előtt is óriásit hibázott! Többen is sokkal jobbak voltak nála, csak éppen nem jutottak szóhoz valami miatt: Hajdu József, Brünyi Béla, Rapp Imre, Fatér Károly. Egyébként nehéz ennyire kicentizni, hogy ki mikor játszott, többek pályafutása is áthúzódott az évtizedek között. Ha már mindenképpen többszörös válogatott kell, akkor leginkább Tamás Gyula lenne a '70-es évek kapusa.

Iustizmord 2010.03.04. 22:39:47

ha nagyanyám lett vóna hosszú és sárga vilamos is lett vón'...

Kilgore Trout 2010.03.04. 22:49:56

Én nem feledkeznék el Varga Zoliról. Szerintem "minden idők" egyik legjobb magyar játékosa volt. És Albertet is nehéz kihagyni a "minden idők" válogatottjából. Aztán meg ok, hogy régi idők focija, de mi van Messivel? A "minden idők"-be szerintem be kéne férnie neki is.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.03.04. 23:09:17

@Kilgore Trout: "Én nem feledkeznék el Varga Zoliról"

atadjam neki? itt lakik alattam ket emelettel :) en nem lattam focizni, de a szuleim szerint koranak tenyleg legjobb jatekosa volt. miutan dobbantott, itthon kiirtak a kollektiv emlekezetbol. a keresztanyam pedig halalosan szerelmes volt bele kiskoraban, nem is merem meghivni magamhoz, mert felek, hogy nem talalna el az emeletet... :)

smartdrive 2010.03.05. 00:56:02

sikerült összeállítanod egy all-time világválogatottat úgy, hogy SZINTE nincs gyenge pontjuk :DDDDDDD

Gabdibá 2010.03.05. 07:07:30

Tessék, egy újabb dolog ami a Magyaroktól indult,az üres területre passzolás, és az ehhez kapcsolódó technikai dolgok, indítások stb.Amikor még más külföldi csapatok úgymond gombfocit játszottak, mi már ezt, ezért kaptak is gólokat tőlünk bőven, mint egy vizilabda meccsen kb annyit.Na persze hamar megtanulták a külföldiek is, mi meg szép lassan lemaradtunk.Miért? Ez szándékos volt, egyszerűen a Magyart nem szabad sikeresnek hagyni, főleg nem globális dolgokban, mint pl a foci, ami hatalmas tömegeket vonz.A Magyarokat nem szabad egységben hagyni, szét kell szecskázni az összetartást, ez volt a hitvallásuk az antimagyaroknak.És egy olyan válogatott, mint annak idején Puskásék voltak, na ők egy egész nemzetet össze fogtak, büszkék voltak rájuk, még nők is kijártak meccsekre bőven.Hazájuknak dicsőséget hoztak, és ez nem tetszett a Szovjeteknek. Egy nemzet válogatottja bármely sportágban, egy kis hadseregnek minősül úgymond.Ha legyőzzük a többi nemzetet az ugyanolyan büszkeséggel tölt el minket, mint annak idején nyertes csaták.Rólunk fognak beszélni, tisztelnek minket majd.Sajnos mi már nem nyerünk ilyen csatákat, max rövidtávon néha.Hosszú távon a negatív hozama van a játékunknak bőven, hogy egy kis póker filozófiát mondjak.Néha behúzhatunk egy szerencsés lapot, de a profik ellen hosszú távon esélytelenek vagyunk.Nekünk más válogatottaknak kell szurkolnunk, hogy élvezzük a világversenyeket, vagy más nem Magyar kluboknak, hogy nézhessük a bl-t a drukk hevében.Én is ezt teszem.És ez a szégyen kérem szépen ránk nézve Magyarokra!! Na kikeseregtem magam. :D Én már nem reménykedem.

rizla 2010.03.05. 07:53:48

@Kilgore Trout: ezt a kommentet akár csöncsön is írhatta volna. szerintem amúgy a csatársorból ronaldo az, aki kihagyhatatlan, ha már all time. bár nem láttam a régieket, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nála létezhetett valaha jobb középcsatár.

rizla 2010.03.05. 07:58:35

@Gabdibá: persze mi, "Magyarok" nem hibáztunk semmiben. mindenről a komcsik, a nácik, vagy a zsicik tehetnek.

"És egy olyan válogatott, mint annak idején Puskásék voltak, na ők egy egész nemzetet össze fogtak, büszkék voltak rájuk, még nők is kijártak meccsekre bőven.Hazájuknak dicsőséget hoztak, és ez nem tetszett a Szovjeteknek."

és kik borogatták a villamosokat, amikor puskásék "csak" ezüstérmet szereztek? kik fenyegették őket? hát nem a "Szovjetek", annyit elárulhatok. rákosiék a maguk hazudozásaival jobban értékelték az aranycsapatot a vb-ezüstért, mint maga a magyar nép.
rinya, önsajnálat, másokra ujjal mutogatás. ha valaki árt nekünk, az nyilvánvalóan csak azért teszi, mert nem is magyar. ez tényleg szégyen ránk nézve.

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.03.05. 08:30:26

@medco: Grosics annyira elismert volt világszerte, hogy amikor '56 után külföldre akart szerződni az egész nyugati világ kollektíve megmondta neki, hogy szépen menjen haza. Nem hinném, hogy ez a tisztelet és elismertség jele.
Hatalmas ember és játékos lehetett, ha ennyire kelendőnek számított a játékospiacon.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.03.05. 08:52:10

@Artsuhtaraz: már meg ne haragudj, de ez nettó hülyeség. Grosics kidobásai, gyors támadásindításai pl. akkoriban unikumnak számítottak, de az is, hogy szinte söprögetőt játszott a védők mögött.

Nem volt világsztár, de azt ne találjuk már ki, hogy gyenge kapus.

medco 2010.03.05. 09:07:44

@Kilgore Trout: A Messi zseniális focista, de az All-time-ba még nem fér bele szerintem. Hogy miért? Ha VB-t nyer, vagy ezüstöt a válogatottal, ha tíz-húsz éven keresztül világszínvonalon játszik, majd akkor. Addig óriási tehetség, szerintem várólistás. Az ő helyén Andrade háromszoros világelső, már bizonyított./1924,28,30/

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.03.05. 09:10:30

@heinrich:
Lehet nagyon összemostam a játékos kvalitásait az emberi tulajdonságokkal.

Sejtem előre, hogy ez is olyan dolog, hogy Zidane egy szemét csaló, Henry is; Maradona pedig egy kólás idióta. Mások szemében meg minden emberi gyengesége ellenére félisten.

Aki önként beállt SS-nek, annak az esetében emberi nagyságról én nem tudok beszélni.

medco 2010.03.05. 09:14:18

@FL: Melyik nagy magyar kapusnak nem voltak bakijai? Még Zsáknak is volt egy óriási. Bevédte Carmelo szabadrúgását 30 méterről, és nem állított sorfalat. Grosics meg nem jött ki Zakariás hazacsúsztatásánál az 54-es VB döntőn. A 70-es években emlékem szerint Gujdár és Mészáros körülbelül egyforma kapusok voltak.

medco 2010.03.05. 09:44:34

@Artsuhtaraz: Honnan tudod, hogy mit mondtak neki kollektve? Én ezt nem hallottam, és nem is olvastam. Viszont, aki börtön és pauza után is még válogatott, összesítve gyakorlatilag 1947-62-ig, az mindenképpen nagy játékos. Hatszor volt világválogatott, négyszer jelölték aranylabdára, és 1999-ben beválasztották a világ legjobb tíz kapusa közé. Ennyire nem volt elismert világszerte.

medco 2010.03.05. 09:53:06

@smartdrive: A gyenge pontot úgy értettem, hogy minden poszton körülbelül egyformán erősek. És velük szemben állhat egy hasonlóan egyenletesen erős és ütős magyar válogatott.

medco 2010.03.05. 10:25:52

@Gabdibá: Nem kivülről verték szét az Aranycsapatot, hanem belülről. Ebben az országban mindíg erős volt a széthúzás, és most is ez van. Nézz csak körül, nem nehéz észrevenni. Ez a mi bajunk. Ez sem most kezdődött, hanem legalább ezer éves történet...

rizla 2010.03.05. 10:47:36

@medco: hát mondjuk az aranycsapat bizonyára nem esik szét, ha nincs az 56os balhé.

halareaal 2010.03.05. 13:17:06

az all-time válogatott esetében kicsit túlzásnak érzem - még ha nyilván nagyobb figyelem hárul rájuk, stb - hogy gyakorlatilag 6 csatár, vagy legalábbis támadó játékos szerepel, csak lehetett volna találni klasszikus kpkat is.
egyébként én Zidane-al vagyok úgy, mint rizla, nem hiszem, h abszolút képességekben Maradonán kívül bármelyik említett játékos konkurálhatott volna vele (persze a korukbeli futball korlátai miatt elsősorban), és neki az eredményei is megvannak.

medco 2010.03.05. 14:46:28

@halareaal: A világválogatottban Di Stefano és Maradona egyértelműen támadó, de Andrade a fedezetsorban játszott, tehát erőteljesen védekezett is. Nálunk Bozsik szintén a fedezetsorban volt, tehát védekeznie is kellett. Persze sokszor volt hatodik csatár. Orth kíválóan tudott védőt is játszani. Tehát a helyzettől és az ellenféltől is függött, hogy mit játszanak. Zidane valóban zseniális, de nem jobb szerintem Di Stefanonál.

halareaal 2010.03.05. 15:32:59

@medco: jah ok, csak korábban asszem azt írtad az egyik kommentben, h Messi helyén van Andrade.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.03.05. 16:04:35

Szerencsére pont egy olyan klónozásos projekten dolgozunk, amelyben a régi nagy focistákat rekonstruáljuk (illetve az élők esetében a fiatalkori önmagukat). Lejátsszuk a fenti felállásos meccseket százszor, majd az eredményeket kielemezzük, s akkor a tudomány empirikusan eldönti az itt folytatott - csak puszta feltevéseken alapuló - vitát. Már csak az a kérdés, hogy edzőkként kiket klónozzunk?

England win The Ashes! 2010.03.06. 14:23:54

@Zete:

Roppant egyszerű a válasz: Csank Jánost és Jozef Venglošt.

:D

medco 2010.03.07. 07:50:41

@Zete: Szerintem a Világválogatottnál a nagy Márió, azaz Márió Zagalló a nyerő. Aktívan bene volt mind az öt brazil győzelemben. Az első kettőben játékosként, 70-ben edzőként, és utána tanácsadóként. A magyaroknál nálam Bukovi Márton viszi el a pálmát. Ő találta ki a 4-2-4-et, és Sebes után külföldön sorozatban ötször győzelemre vitte a megújított Aranycsapatot.

medco 2010.03.07. 07:54:09

@halareaal: Igen, de a jobboldali középpályás posztra tettük. A modern fociban ez inkább támadó szerep. Csak azt írtam, hogy ő zseniális támadó volt, de annak idején a feladata védekező is volt. Tehát mindkettőt zseniálisan tudta, akárcsak Bozsik "Cucu".

christvhu 2010.03.07. 14:59:45

@FL: Tóth Zoli, az újpest fantasztikus képességű kapusa volt talán annak az időszaknak a legjobb kapusa, csak éppen lelépett amerikába)))
süti beállítások módosítása