Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Válogatott történetek - 2006, Németország

2009.12.20. 11:23 nou san trafford

Ahogy azt a németektől várta az ember, gyakorlatilag tökéletes világbajnokságot rendeztek. Hibátlan szervezés, makulátlan stadionok, egészen elviselhető induló – arról már nem ők tehettek, hogy a brazilok csak neveket hoztak, az angolok még azokat sem, a portugál-holland az újkori vb-k legundorítóbb meccsét hozta, Graham Pollnak meg egy pár percre elment az esze. Arról már egy kicsit tehettek, hogy megvették a vb rendezésének a jogát, de futballszerető emberként azt sem bántam volna, ha Charles Dempseynek pisztolyt szorítanak a fejéhez a voksáért cserébe, csak ne Dél-Afrika rendezze a tornát. Láttunk egy közepes, de erényeire okosan ráerősítő német csapatot, egy közepes, de Zidane-ra okosan ráerősítő franciát, és egy közepes, de világbajnoki címet szerző olaszt. A Rádió Q-val indított közös vb-történeti sorozatunk múltba révedő részének utolsó posztját tartja a kezében a tisztelt olvasó.

Németország akkor is képes lett volna megrendezni a világbajnokságot, ha 2006. június 7-én reggel szólnak nekik, hogy holnap nyitómeccs. A helyi viszonyokra jellemző, hogy müncheni Olympiastadion (70 ezres), a brémai Weserstadion (43 ezres), a Mönchengladbach Borussia-Parkja (47 ezres) meccs nélkül maradt, helyettük a 12 kiválasztott létesítménybe öntötték vödörszám a pénzt. Nem mintha gond lett volna bármelyikkel is, de a németek villantani akartak, és sikerült is nekik: a vb-helyszínekre csak az agyonhasznált klisét tudjuk használni, miszerint minden igényt kielégítettek.

Németország kicsit mégis aggódott a torna előtt, hiszen azért a lényeg mégiscsak a válogatott lett volna, azzal pedig nem álltak valami jól. Erősen középszerűnek tűnt a Nationalelf, elsősorban csatárposzton, ahol ott volt ugyan a nagy tornákra feléledő Miro Klose, de rajta kívül épkézláb labdarúgónak csak honfitársa, Lukas Podolski tűnt, Asamoah a magyarba se kéne, Neuville meg hát a csúcson sem volt egy meghatározó figura. A német kezdő nem tűnt gyengének annyira, de lyukas poszt már ekkor is több volt, mint klasszis, és a padon olyan arcok ültek, mint Huth, vagy Nowotny. Egy fontos erénye azonban már a német U16-os tollaslabda válogatottnak is van, ez pedig természetesen hatványozottan volt jelen a nagyokban.

Európából – ezredszer is – a spanyolok tűntek kifejezetten erősnek (a két évvel későbbi Eb-győztes kezdőjéből David Silva kivételével mindenki ott is volt Németországban), a hollandok és az angolok is szívták magukat rendesen, a portugálok pedig az Aranygeneráció tagjait C. Ronaldóval kiegészítve reménykedtek. Egy dolog volt csak biztos: a Calciopoli által morálisan a padlóba döngölt olaszok nem nyernek itt lópikulát sem.

Észak-, és Közép-Amerikából a szokásos arcokon kívül Trinidad és Tobago érkezett, Dél-Amerika hiánytalanul felsorakozott (Uruguay már egy jó ideje nem jelentős hiányzó), Ázsiából pedig, ahogy általában, most is mindegy volt, kik jutnak ki, bár furcsa volt Ausztráliát innen célba csapva látni – mindenesetre a világ véres szájjal kívánta, hogy Dél-Korea minél előbb semmisüljön meg. Afrikából új arcok is érkeztek, Elefántcsontpart, Togo és Angola mellett Ghánától vártak sokat a szakértők. Lássuk, hogy verekedték ki magukat az érintettek.

2003 novemberében heinrich kollégával (távolról sem 385 néző között) az üllői úton egy 1-0-s észt sikerrel véget ért meccsen búcsút intettünk Gellei Imrének, hogy aztán a pestises középkort idéző sötét mélységbe tett lépéseink csúcspontjaként Lothar Matthäusszal kezdjük meg 2004-et. A németnek azt még el tudtam volna nézni, hogy a futballhoz tökhülye (bár már ehhez sem kellett volna külföldről edzőt hozni, jól állunk ilyenekből itthon is), de amikor elkezdett egyre pofátlanabbul kísérletezgetni, még az is megfordult a fejemben, ami soha korábban: a bojkott. Loddar azért eltöltött néhány évet a futballpályákon, ezért már az elejétől kezdve nem jutott eszembe, hogy Kriston Attila és Kovács Péter beválogatása a válogatott érdekeit szolgálja. Sokkal inkább szolgáltak alantas anyagi érdekeket, ami már csak egy lépésre volt attól, hogy elbundázza a válogatott meccseit. Ripsz-ropsz, Kriston Zizuból is hirtelen légiós lett, de a hülye marhája még mindig elhitte, hogy talán.

Ott voltunk Zágrábban is, és aztán az összes selejtezőn, ahol nagyon gyorsan kiderült, hogy a fogadkozás ellenére nem leszünk ott Németországban. Izlandot és Máltát oda-vissza verte az egyébként a mostaninál nem rosszabb emberanyaggal rendelkező csapat, de a továbbjutókkal szemben sehol nem voltunk, a horvátok elleni hazai iksz már annak volt köszönhető, hogy senkinek sehova nem számított a meccs. Meggyőződéssel vallom, Matthäus volt a mélypont, hiába jött utána a klasszik Bozsik-jelentés, meg a máltai gyalázat. (_benito)

Selejtezők - (heinrich)

198 ország csapott a lecsóba, és 1982 után először, mind a hat konföderáció képviseltette magát Németországban, ahol csak a házigazdának járt automatikus részvétel. Európából a csoportgyőztesek, illetve a két legjobb csoportmásodik került ki egyenes ágon, a többieknek pótselejtezőt kellett vívniuk.

A spanyolok leiskolázták a szlovákokat (5-1, 1-1), a csehek továbbdöcögtek Norvégia ellen (1-0, 1-0), Svájc pedig a törököket bírta le (2-0, 2-4), akik ezt nehezen tudták megemészteni, és a legszebb oszmán hagyományokat felelevenítve dzsihádot hirdettek a lefújás után; játékosok, edzők, segítők, fékevesztett szotyolaárusok ütötték egymást a pályán és az öltözőfolyosón. A gong utáni akciót – elég pitiáner módon – három zártkapus meccsel büntette a FIFA.

A selejtezők érdekessége volt, hogy Anglia, Wales és Észak-Írország egymás hegyén-hátán vívta a kijutásért folytatott küzdelmeket, ami hat darab kiemelt biztosítási kategóriába eső derbit jelentett. Görögország elfoglalta az őt megillető helyet a futballtérképen, az Európa-bajnoki címvédő negyedik helyen végzett csoportjában, amit egyébként – masszív meglepetésre – Ukrajna húzott be, rövid történelme során először. További elsőzők: Angola, Elefántcsontpart, Csehország, Ghána, Szerbia-Montenegró, Togo, Trinidad és Tobago.

A csoport
Németország
Ecuador
Lengyelország
Costa Rica

Különösebb érdekességről nem tudunk beszámolni, a németek felmorzsolták nagy meglepetésre gyengécske csoportjukat, a lengyelek ismét nem tudtak túllépni saját árnyékukon, és Costa Rica sem tudta megismételni a Japánban mutatott szívderítő játékát.

A kör legemlékezetesebb megmozdulásának a nyitómeccsen született Lahm találatot jelöljük, mely értelemszerűen a vb első gólja volt.

B csoport
Anglia
Svédország
Paraguay
Trinidad és Tobago

Ha remegő lábakkal is, de az angolok felkúsztak a csoport élére. Ehhez elsősorban egy paraguayi öngól, és két, igencsak kései Crouch és Gerrard találat kellett a meglepően jó focival kirukkoló Trinidad ellen. A csoport fénypontja az angol-svéd derbi volt, melyen Gerrardék folyamatos kartácstüzet zúdítottak Isaksson kapujára, végül Joe Cole kandeláberek közül lecsapódó bombájával szerezték meg a vezetést. A svédek inkább fejesekből veszélyeztettek, és két kapufa után Allback végül egyenlíteni tudott. A végére is komoly izgalmak maradtak, öt perccel a lefújás előtt Gerrard ismét vezetést szerzett az angoloknak, de Larsson a legvégén egalizált. A meccsnek egyébként mindössze annyi tétje volt, hogy ki jut tovább első, illetve második helyen, illetve hogy megszakad-e a svédek harmncnyolc meccs óta tartó veretlensége (az angolok ellen).

C csoport
Argentína
Hollandia
Elefántcsontpart
Szerbia-Montenegró

Kétség kívül ez volt a legbrutálisabb csoport, még ha végül már az utolsó kör előtt el is dőlt minden. Az argentinok Elefántcsontpart ellen kezdtek, remek meccsen bírták le az afrikai csapatot, de akár fordított eredmény is születhetett volna. Ezután ritkán látható verést utaltak ki a szerbeknek – ezzel a győzelemmel rögtön csúcsfavorittá léptek elő, különösen, hogy a mutatott játék is igen meggyőző volt, Cambiasso gólját például 25 passz előzte meg, mire kisakkozták a ziccert.

Argentína mögött a hollandok léptek tovább, de meg kell jegyeznünk, hogy Elefántcsontpart hatalmasat játszott, ennél jóval többet érdemeltek volna első vb-jükön.

D csoport

Portugália
Mexikó
Angola
Irán

Nagyon nem érdemes cifrázni a történteket, a torna legszerényebb csoportját láthattuk, a portugálok gond nélkül libbentek tovább, egyedül a Mehikó elleni meccset szenvedték meg, különösen a meccs első félideje volt parázs. Akadt még kihagyott tizenegyes, meg kamuesést követő kiállítás (mindkettő a szombréróknál), de a döntetlen sem változtatott volna semmin.

E csoport
Olaszország
Ghána
Csehország
USA

Igen komoly rugdosódást hozott a csoport (19 sárga és 5 piros), ami leginkább az olasz-amerikai ütközeten csúcsosodott ki, ezt választjuk a legemlékezetesebb összecsapásnak is. Az olaszok egyébként magukhoz képest szárnyaltak, két győzelmet és öt gólt is sikerült felmutatniuk a csoportban, miközben csak egyet kaptak, azt is Zaccardótól (jó ég, ez az ember világbajnok). Csehország hiába kezdett remek játékkal, Ghána kifektette őket, majd az olaszokkal vívott ki-ki meccsen sem tudtak maradandót alkotni.

F csoport
Brazília
Ausztrália
Horvátország
Japán

Bár a brazilok három győzelemmel abszolválták a csoportot, mégis inkább a Cahill, Viduka, Kewell, Bresciano, Schwarzer, Hiddink fémjelezte Ausztrália produkciója maradt emlékezetes, többször is vert helyzetből tudtak felállni (Cahill a padról beállva 2+1-gyel zárt), és teljesen megérdemelten jutottak a tizenhat közé – a vb-k történetében első óceániai csapatként.     

G csoport
Svájc
Franciaország
Dél-Korea
Togo

Egy újabb halovány csoport, elsősorban a Togói csapat szereplését övező pénzügyi viták ugranak be, Adebayor már akkor bizonyította, hogy pénzügyekben alaposabb, mint egy svájci bankár – a belviszályoknak nulla pont, és pocsék szereplés lett az eredménye, ezt a vb-t elvitelre kérték.

Svájc gólt sem kapva nyerte meg csoportját, a franciák meccseit egyedül a válogatottba visszatérő Zizou miatt volt érdemes megtekinteni, Korea pedig hiába szerzett négy pontot is, ez kevésnek bizonyult a továbbjutáshoz. Úgy kell nekik.

H csoport
Spanyolország
Ukrajna
Tunézia
Szaúd-Arábia

Argentínához hasonlóan a spanyolok is igen meggyőző játékot mutattak – bár egy jóval zsengébb csoportban – mégis sokan a végső győzelmet kezdték emlegetni velük kapcsolatban. Ukrajna megalázó vereséggel nyitott, de később a csorda két koszlott tagját elejtették, igazából a selejtezőkön dolgoztak meg az egyenes kiesésért, mintsem a vb-n.

Nyolcaddöntők (_benito): Németország-Svédország 2-0, Argentína-Mexikó 2-1 (h.u.), Anglia-Ecuador 1-0, Portugália-Hollandia 1-0, Olaszország-Ausztrália 1-0, Svájc-Ukrajna 0-0 (büntetőkkel: 0-3), Brazília-Ghána 3-0, Spanyolország-Franciaország 1-3

Talán nem csak a szerbiamontevideónak lőtt góljuk miatt gondolták sokan, hogy Argentína nyeri a világbajnokságot. Nagyon egyben volt ez az argentin csapat, de egy dolog már a legjobb 16 között látszott: igazából nem nagyon szeretnek futballozni. Illetve szeretnek, de csak addig, amíg a vezetést megszerzik, utána már nemcsak utálnak, de a nézőkkel is megutáltatják. Mexikó ellen még csak kicsi baj lett ebből, mert megelégedtek a döntő fölénnyel, és így egészen a hosszabbításig mentek, ahol Maxi Rodriguez ordenáré nagy góljával továbbmentek a nyolc közé.

Németország két Podolski-góllal gyorsan lerendezte a svédeket, az angolok pedig gyenge teljesítménnyel, és egy Becksi-szabadrúgással bírták le Ecuadort. Brazília a minden szembejövőbe belerúgó Ghánát verte, méghozzá többek között Ronaldo vb-rekordot jelentő 15. góljával, de a meccsről inkább az marad meg, hogy utána a Spiegel lehozta, ölég sokan fogadtak arra, hogy legalább hárommal nyer Brazília. Svájc és Ukrajna elhatározták, hogy ha fene fenét eszik, akkor sem lőnek kapura 120 percig, de a svájciaknak olyan jól sikerült a mutatvány, hogy a végén 11-esből sem jött össze a dolog. Viszont az első csapat lett, amely veretlenül, kapott gól nélkül zúgott ki a tornáról. Bravó!

Az olaszok 10 emberrel, és az emlékezetes büntetővel verték ki Ausztráliát, amivel kapcsolatban meg kell jegyeznünk, hogy az bizony jogos 11-es volt, hiszen egyértelműen akadályozták Grossót a továbbhaladásban, ami szabálytalan még akkor is, ha egy totyogós csecsemő is át tudta volna lépni a bután befekvő ausztrál bekket. A portugál-holland miatt mindenki Ivanovot veszi elő, pedig az orosz csak egy hibát követett el: nem állította ki Figót, a többi ítélete mind jogos volt. A gusztustalan rugdosódásban mindkét fél lelkesen vett részt, talán a hollandok annyival undorítóbbak voltak, hogy ők egyértelműen C.Ronaldo kinyírására mentek rá, ami végül Boulahruznak egy combra bevitt talpalással sikerült is.

Spanyolország gyorsan vezetést szerzett, de a franciák az emlékezetes Ribéry-góllal egyenlítettek, és fokozatosan visszajöttek a meccsbe úgy, hogy a végén már nem is érdemtelenül jutottak tovább. Pernia egy életre megjegyezhette, kicsoda Ribéry, a franciák pedig talán még maguk sem hitték, hogy a nyolc közé jutottak.

Negyeddöntők: Németország-Argentína 1-1 (büntetőkkel: 4-2), Olaszország-Ukrajna 3-0, Anglia-Portugália 0-0 (büntetőkkel: 1-3), Franciaország-Brazília 1-0

Peckerman egy barom, neki köszönhették az argentinok, hogy nem jutottak be a legjobb négy közé. Uralták a meccset, jobbak voltak, de elkövették azt a hibát, hogy megszerezték a vezetést akkor, amikor még nagyon sok volt hátra. Innentől kezdve Peckerman sündisznóállásba rendelte csapatát, és amikor ezt megerősített centere és irányító középpályása lecserélésével, élő ember nem volt, aki meglepődött volna, hogy két perccel később Németország kiegyenlített. Az már ugye nem volt kérdés, hogy Argentína a hosszabbításban bocskorlábú favágókkal a csapatban képtelen lesz dönteni, ahogy az sem, hogy ha büntetőket rúgnak, azt nem ők fogják megnyerni. Így is lett, és hogy még egy triviát idebiggyesszünk, természetesen verekedés tört ki a büntetők után.

Olaszország gond nélkül verte Ukrajnát, és úgy jutott az elődöntőbe, hogy egyetlen erős ellenféllel sem találkozott. Anglia és Portugália gyenge, de durva meccset játszott, amiről valószínűleg mindenkinek Wayne Rooney kiállítása marad meg, amiért a kretén angol sajtó közellenségnek kiáltotta ki a pirosat kibulizó Ronaldót. Én legalábbis sehol nem olvastam olyat, hogy Ejj, Wayne, hát miért tapostad szét a földön fekvő ellenfél tökeit? A 0-0 utáni büntetőknél a szép angol hagyományokat követve háromból egy (Hargreaves) bírta begyötörni a saját 11-esét. Franciaország egy csapásra világbajnoki esélyessé vált, amint Zidane elkezdte az őrületbe kergetni a brazilokat. A Legnagyobb megállíthatatlan volt, még egyszer utoljára megmutatta, miért mantrázzuk róla megállás nélkül, amit.  Zinedine Zidane összes labdaérintése brazília ellen - parádés videó.

Henry góljával teljesen jogosan fektették ki a brazilokat, akiknél egymás lábát taposva akadályozta a másikat Juninho és Kaká.

Elődöntők: Németország-Olaszország 0-2 (h.u.), Franciaország-Portugália 1-0

Európa (1934, 66 és 82 utána harmadszor) kisajátította az elődöntőket. Olaszország saját erősségeire gyúrva állta a sarat a németekkel szemben, élvezetes kis meccs kerekedett, különösen akkor, amikor a 0-0-t követő hosszabbításban Lippi szólt a fiainak, hogy talán nem lenne baj, ha nem kerülne sor büntetőkre Németország ellen. A 11-esek minimum kétséges kimenetele miatt az olaszok megindultak, mint a meszes, és Grosso gyönyörű akciót követő gyönyörű góljával, majd Alex szintén nem csúnya perdítésével a lefújás előtt percekkel megnyerték az elődöntőt. Néhány olvasónkat most megkérem, hogy fordítsák el a tekintetüket, mert rettenetesen fájdalmas lesz, ami most következik.

A portugálokat csak maroknyi szurkolójuk biztatta Münchenben, a közutálatnak örvendő Portugáliának még Lisszabonban sem lett volna sok esélye a továbbjutásra. Nem meglepő módon Zidane büntetőjével a franciák jutottak a döntőbe.

Helyosztók:
A bronzmeccsen a németek voltak a nemcsalódott csapat, a vb előtt nem volt az országban ember, aki ne írta volna alá a bronzmeccset, és Schweinsteiger parádéjával be is húzták a portugálok elleni kisdöntőt. Portugália szokás szerint közel volt, de szokás szerint nem ért el semmit, és az ok ismét az volt, ami az utóbbi jó néhány évben mindig: csatár nélkül nem lehet futballozni. A kisdöntőnek volt még egy kiemelendő mozzanata: Kahn megszabadította magától a nemzetközi futballt, Nuno még egy csukafejessel elköszönt tőle a 88. percben.

A döntőben nem a futball kapta a főszerepet, hanem Zidane – és ez a kettő jelen esetben messze nem ugyanazt jelentette. Az ő büntetőjét Materazzi (az olaszok egyik kétgólosa a vb-n) egyenlítette ki, jöttek a büntetők, amit egészen hihetetlen módon az olaszok rúgtak jobban, illetve nem is annyira hihetetlen módon Trezeguet kihagyta, és Olaszország lett a világbajnok. A döntő sztorija természetesen Zidane mellpora Materazzinak, aminek külön wiki-oldala van, úgyhogy nem is mennénk bele a dolog boncolgatásába. Legyen elég annyi, hogy a legnagyobb nagyon is ember volt, nem is illett volna bele a róla alkotott képbe, ha az ezüstéremmel a nyakában bebattyog az öltözőbe, és visszavonul. Eszünk ágában nincs felmenteni, már csak azért sem, mert hát ki veszi komolyan ezen a világon, amit Materazzi mond neki.

Döntő

2006. július 9. - Berlin (69.000 néző)

Vezette: Horacio ELIZONDO (ARG)

Olaszország - Franciaország 1-1 (1-1, 1-1; 5-3)

Lássuk a

B (első félidő)

B (második félidő)

C (tizenegyesek)

összefoglalóját, és a mozzanatot, ami eldöntötte a kupa sorsát - Grosso büntetője 

A világbajnokság arca nem is lehetne más, mint Zinedine Zidane, akiről viszont már áradoztunk egyet, és semmit nem szeretnénk kevésbé, mint ismétlésekkel untatni az olvasóinkat. A világbajnokság viszont rengeteg olyan érdekességet hozott, ami tényleg érdekessé tette a tornát. Egy kevésre taksált német csapatot, amely nemcsak a szurkolóinak, de az egész országnak jót tett azzal, hogy hatalmasat küzdve bronzérmet szerzett. Egy visszavonuló, és egy feltűnő világsztárral érkező francia válogatottat, amelynek úgy kijött a lépés, ahogy a két évvel később Európa-bajnokságot nyerő spanyoloknak nem. Egy szokás szerint elbukó portugál, és egy hozzájuk hasonló holland csapatot, amelyekből hiányzott valami ahhoz, hogy igazán mély nyomot hagyjanak. És persze egy hagyományos szerencséjét most dacos koncentrációval megfejelő olasz válogatottat, amelyben a legtöbben azt sem tudták a vb ideje alatt, hogy hazatérve pezsgőfürdő, vagy kattogó bilincsek várják őket.

A sorozat múlttal foglalkozó része itt véget ér, vannak még hiányosságok a posztokban, ezeket lehetőség szerint pótolni fogjuk, de egészen a dél-afrikai tornáig folyik tovább a dolog. Hogy pontosan milyen formában, azt hamarosan nyilvánosságra hozzuk.

UPDATE, illetve inkább csak egy jogos köszönetnyilvánítás. A magyar futballal foglalkozó részekhez kizárólag ezt az oldalt használtuk, ezen kívül csak vendégszerzőink hozzáértését. Köszönet szempontpuskának, és medcónak, akik nélkül nem készült volna el a sorozat.

190 komment · 1 trackback

Címkék: történelem több mint foci válogatott történetek fwc tort

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr1001610599

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Web Browser 2018.12.16. 09:18:38

/ Üdv néked, idegen! :) / - Egy filmkóros naplója...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.12.20. 18:17:51

Az első vb-m volt. :) Ekkor még őszintén tudtam szurkolni a franciáknak, főleg az Henry-Vieira-Zidane trió miatt. A torna után pedig már Riberyt akartam minden áron piros-fehérben látni (ami aztán sikerült, csak nem úgy ahogy én gondoltam). Zidane brazilok ellen mutatott játékához máig nem láttam hasonlót. A meccset azóta még párszor megnéztem DVD-n. Elképesztő. A legrosszabb meccs amit valaha láttam, a Svájc-Ukrajna volt (holtversenyben egy 2007-es Slavia Prague-Arsenal BL meccsel). Ezenkívül még volt bár iszonyat borzalmas meccs, de az első vb-ről igazából csak a szép dolgok maradnak meg. :)

ui: Domenech takarodj!

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.20. 18:19:39

mikor jon a jatekrendszerek fejlodese. naon jo az nst blog,de neha hianyolom a kifejezetten futballelmeleti,futballfilozofiai jellegu irasokat

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.12.20. 18:20:17

@ferenck: mikor jon a jatekrendszerek fejlodese? termeszetesen kerdes vt

rizla 2009.12.20. 18:28:05

matthausos részhez: "Meggyőződéssel vallom, Matthäus volt a mélypont, hiába jött utána a klasszik Bozsik-jelentés, meg a máltai gyalázat."

azért ezt nem gondolhatod komolyan benito. kikapni máltán A mélypont, és kész. matthaus kókler volt, de pont ez az, hogy még így is több tüzet, meg elszántságot volt képes a játékosokba tenni, mint a lehető legbalfaszabb bozsik-détári kettős. ez nem feltétlenül lotharra nézve dícséret.

az itthoni svédek elleni meccsre meg azért sokan emlékszünk valami lelkesítő, pozitív érzéssel a szívünkben, nem véletlenül. még ha ibrahimovic kicsinált akkor is.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.20. 18:32:12

Máltához annyit, hogy azóta ottan minden kibaszott magyar turistának az orra alá nyomják a dvd-t hogy lehet kapni, az első igazi nagy győztes meccset...

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.12.20. 18:37:58

Nagyon élveztem a sorozatot és köszönöm a belefektetett munkát. Szívből remélem, lesz majd egyszer EB-sorozat is, mivel hiányozni fognak ezek a visszaemlékezések...

CaBeL 2009.12.20. 18:45:41

És Ronaldinho az évtized futballistája. Én Barca drukkerként is az agyamat eldobom...

Zidane. Na, ő igen. Fantasztikus!

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.20. 18:50:08

@rizla: de bozsik egy játékost sem válogatott be azért, hogy aztán válogatottként el lehessen passzolni a görög negyedosztályba, és transzferdíj egy részét zsebre vágja.

EZ a kurva nagy különbség.

rizla 2009.12.20. 18:52:47

messze ez volt a legszarabb nemzetközi torna amúgy, amit eddig láthattam végig. a jobb meccsek is maximum a nézhető kategóriába tartoztak, talán az olasz-német elődöntő volt a kivétel.

oldelvis 2009.12.20. 18:53:41

erről a vbről zidane vs brazília a legemlékezetesebb számomra. az extraklasszis teljesitmeny volt, igazi tv előtt beszarás.

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.12.20. 18:55:13

@_benito: akkor maradjunk annyiban, h bozsik sem volt jobb, sőt, eredményeket tekintve rosszabb, viszont matthäus egyedülálló módon volt mélypont. eredményeket tekintve nagyon nem.

nagypál tibor megvan mindenkinek? őt is behívta egyszer, talán a kaposvárból. meg pollák zoltánt is. utóbbi abban a félévben az nso játékosrangsor utolsó 5-10 helyezettje közt volt, ami több száz spíler közt nem kis dolog.

rizla 2009.12.20. 18:56:06

@_benito: igen, igazad van, döméék inkább haverságból válogattak be olyanokat, mint sebők vili. csak attól még bozsik szarabb edző, mint amekkora kókler matthaus. és attól még a csapatunk szarabb volt, ráadásul jóval nagyobb volt az arcuk is. a norvégia elleni meccshez hasonló égést matthaus nem produkált, máltát inkább ne is említsük. jó, löw egy remek indítással megnyert egy barátságos meccset walesnek.

bozsikék voltak a legalja, egyszerűen ezen nem vagyok hajlandó vitatkozni. ettől még matthaus is pöcs volt persze.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.20. 18:57:02

@hererál: köszönjük, reméljük, lesz eb-sorozat is.

rizla 2009.12.20. 18:57:52

@_benito: bazmeg, emlékszem, amikor "csak" 3-1re kaptunk ki az amúgy bűnrossz angoloktól, és bozsik ezt utána úgy állította be, hogy van stílusa a csapatnak. a rövidpasszos játék. az bazmeg.
vagy amikor a fosgyenge ausztrálokat megvertük egy félidőnyi játékkal, és úgy ugráltak fel a kispadról az edzői stáb tagjai, mintha minimum VB-elődöntőbe jutottunk volna.

ne, inkább hagyjuk, csak felbaszom magam újra és újra.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.20. 19:03:30

@rizla: nem ugyanarról beszélünk.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.12.20. 19:06:03

Egy spanyol csoportmeccsen kint voltam, csupa pozítiv emlék, nagy buli, abszolút korrekt eligazítás, csinos segítők, halomnyi osztogatott ajándék, jó italok.
Viszont úgy igazán fain meccsre nem emlékszem ami ütött volna. A vbdöntő pedig szar volt, pláne úgy hogy még drukkolni sem tudtam egyik oldalnak sem, sőt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 19:06:21

Az RTL Klub olyan gyalázatos közvetítéssel tálalta a vébét, hogy az ember a Somos fivérekért kiáltott a tévé előtt. A pálmát a Léderer-Kovács Kálmi kommentátor szakkommentátor duó vitte.

Léderer fogalmatlan lelkesedésében, minden idők egyik legjobb vébé meccsének bírta nevezni a holland-portugált. Kovács Kálmán meg Chirac elnököt keverte össze a Mitteranddal (bizony a franciaországi légiós évei ellenére kimondta a d-t), Erről az esetrről az indexes Tóth-Szenesi kollégátok, mint Halottól a csók című napi összefoglaló cikkében is megemlékezett .sportgeza.hu/futball/napize0706/ .

CaBeL 2009.12.20. 19:06:21

@rizla: nyugodj meg rizla 6 trófeát nyertünk idén :)

rizla 2009.12.20. 19:07:56

a kedvenc csapatom a VB-ről amúgy ghána. ha ésszel is fociztak volna, szerintem akármeddig elmehettek volna. brutálisan erős, és brutálisan technikás játékosok egyszerre, a cseheknek rúghattak volna kb 10et, ha figyelnek. abszolút nem meglepetés az U20as VB-győzelmük.
a legköcsögebb csapat az angol volt, amelyik egyetlen nézhető meccset sem játszott a sztárok dacára, a svédek elleni szódával még elment, de ennyi.

"a franciák meccseit egyedül a válogatottba visszatérő Zizou miatt volt érdemes megtekinteni,"

ne vigyük túlzásba a zizuszopkodást, mert mondjuk a csoportmeccsek során sokat nem csinált ő sem. a franciák úgy tűnt, folytatják a 2002-ben megkezdett szenvedést. aztán valahogy összehozták, de zidane-nak azért sok szerepe nem volt ebben még.

az olaszok összességében megérdemelték, hogy nyerjenek, szerintem az angoloktól is hasonló várható jövő nyáron, hogy MOST MÁR TÉNYLEG... ha nem is nyernek, de végre nyernek egy kibaszott büntetőpárbajt.

rizla 2009.12.20. 19:09:23

@CaBeL: velem te ne közösködj : DDDDD

rizla 2009.12.20. 19:12:54

@popp: ja igen, a közvetítés. életemben nem hallottam még ilyen szart, még szerencsétlen hajdú b. sem bírta hozni magát rendesen, érezhetően feszélyezte urbán flóri "szakértői" jelenléte.

már héder barna összetörte minden lelkesedésemet a VB iránt a gyér színvonalú, hímsoviniszta poénkodásaival, aztán a megnyitót lespórolták (nem baj, megnézhettük felvételről!), akárcsak később többször a himnuszokat (mert reklámozni kell a barátok köztöt basszájba), aztán még egy kurva eredményjelzőt sem bírtak felrakni a nyitómeccsre. és akkor még nem beszéltünk világiról, lédererről, és a többi szerencsétlenről.

óriási csalódás volt az egész.

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2009.12.20. 19:19:34

Érdemes volt megnéznem a döntő összefoglalóját, nem is emlékeztem, mennyire kamu tizenegyest fújt be a bíró. Sőt, arra sem emlékeztem, hogy 1-1 volt a rendes játékidő, simán bemondtam volna hogy 0-0 után jött a tizenegyes párbaj.
Ebből is látszik, mennyire volt színvonalas és emlékezetes ez a legutóbbi vébé a számomra.
Bár lehet, hogy csak az nyomta rá a bélyegét, hogy ez volt az első, amit már dolgozó emberként követtem végig és nem láttam az összes meccset mint mondjuk az azt megelőző hármon...

Árpádka 2009.12.20. 19:21:13

Nos ez volt az első igazi vébém 98.ból csak Zidane maradt meg 2002 ben meg a suli miatt sok meccsről lemaradtam, nekem a német-argentin nagyon megmaradt Kahn biztatja Lehmannt Lahm gólja, meg a szemét digók kiénekelték a sajtot a németek szájából. A brazilok nagyon halványak voltak főleg Dinho. Az angolok a szokásos hypal jöttek és a szokásos módon távoztak ( lúzerként ). Én román kommentárral néztem a meccseket és a legérdekesebb az volt hogy a faszi beszólt hogy az argentinok feladják a középpályát és lás csodát. Egyébként Abbondanzieri lesérülési hogy volt ?

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.20. 19:27:29

Egész tűrhető VB volt, jópár meglepően ideges meccsel. 1990-ben még nagy szenzációnak számított némi lökdösődés-köpködés a német-hollandon, itt viszont a portugál-holland meccs végig, az olasz-amerikai meccs első félideje és a német-argentín meccs lefújása utáni jelenetei eléggé meglepőek voltak számomra egy ekkora világversenyen.

A németek meglepően jók voltak, néha kifejezetten színesen játszottak (ez volt talán az első VB, ahol a nyitómeccs kifejezetten nagyon jó volt, ráadásul góldús (német - costa rica 4-2)). A portugálokat sosem kedveltem, itt pedig egy rettenetes Szenegál elleni meccsel indítottak: 5 perc álomfoci, vezető gól, majd látványos fék, és 85 perc lötyögés.

A Graham Poll eset végül nem lett kifejtve, szóval a derék brit spori egyik horvát játékosnak három sárga lapot is adott, és a harmadiknál kapcsolt csak, hogy ki kéne állítani az illetőt. Az NS bírói műhiba miatt 10-es skálán 1-est adott a bírónak, ilyet még nem is láttam addig. A cikk címe "Graham Poll őrületes hibája" volt.

Ja, és örülök Ivanov bíró felmentésének, a négy piros és a tizenvalahány sárga csak annyiból beleköthető, hogy még három-négy lappal többet ki kellett volna osztani mindkét színből.

A döntő is elég jó volt, talán a legjobb, amit láttam (90 óta nézek VB-döntőket; mondjuk a 98-as sem volt rossz).

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.20. 19:28:38

Ja, és Léderer: "Jó estét az uraknak, kitartást a hölgyeknek!" - nekem ez mondjuk tetszett :)

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.20. 19:29:27

Szenegál természetesen Angola :(

CaBeL 2009.12.20. 19:33:59

Szigi, mit szívsz? Van eladó belőle? Néha elmorzsolnám egy újpest meccs előtt, hátha ilyen szépen látom tőle a valóságot mint te.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 19:42:51

Egy másnaposságból fakadó balfasz módon megnyomott Enter után folytatom.

Tehát Hajdu B. Pityut a vébé után hamarosan a Szabadság téren is kapura törő Urbán Flocónak sikerült a jóval a saját nívója alá kergetni. A Lúzer FC érdemdús szakvezetője az olasz-német elődöntő hosszabbítás előtt azt fejtegette, hogy szerinte azért esélyesebbek a németek,mert náluk több olyan játékos van, aki gólt tud lőnni. Mondta ezt akkor, amikor Gila, Iaquinta, Del Piero és az isteni Francesco személyében négy olasz csatár volt a pályán, megfeledkezve a tényről, hogy az elődöntőig nem kevesebb, mint nyolc (Zaccardoval együtt kilenc) olasz játékos szerzett gólt a vébén. A vébé-döntő hosszabbítás előtt imegismételte okfejtését, pedig az elődöntő két gólszerzőjével, már tizen voltak a kapuba találó olaszok.

Ezekután a Világi Petya-Verebes Mágus kettőst már meg sem kell említeni. Héder Barna kritikán aluli jópofáskodó és szexista műsorvezetését viszont annál inkább.

Zidanenak élete legjobb meccse volt a negyedöntőbeli, csodálatosan játszott, de mindenidők legjobb játékosa továbbra is Maradona.

Maxi Rodriguez gólja tényleg nagyon ott volt, ráadásul a sutával lőtte az egyébként jobblábas játékos.

Ha _beni nem említette meg, én hajlok meg Fabio Cannavaro nagyszerű teljesítménye előtt. Olyan egyenletesen kiváló. elegáns és makulamentes játékot tett le a trófeáért, amelyhez hasonlót az én életemben senki nem nyújtott középhátvéd poszton egy világbajnokságon. Fölhívnám a figyelnet az olaszok második németek elleni gólja előtti két szerelésére, amelyet Caressa is extázisban kommentált.

Meg kell említeni Pirlot is, aki talán élete formájában játszott és Grossot , aki szépen lassan beáll az egy vébés játékosok sorába, Toto Schillacci mellé. Továbbjutás jelentő kiharcolt tizi, elődöntőbeli győztes gól, döntőt döntő tizenegyes - nem semmi egy balbunyesztől.

Egy bekezdést az AS Roma világbajnokainak is szentelek. Perrotta stabil kezdőként hozta formáját, szétfutotta belét, hasznosan játszott és az a németek ellen kihagyott ziccer is rávallott. Totti a vébé előtt két hónappal elszenvedett súlyos sérülés nyomait nem heverte ki teljesen, csúcsformájától messze elmaradva játszotta végig Mundialt, de három gólpasszával így is ő lett a torna assziszt királya. De Rossi viszont a második csoportmeccsen elkövetett könyökösért kapott eltiltásból kifolyólag csak a vébé-döntő hosszabbításában játszott újra. Daniele tornája a dél-afrikai lehet.

És végül kiabáljunk Bergomi és Carressa példáját követve. Tehát mindenki velem: Campioni del Mondo, Campioni del Mondo, Campioni del Mondo!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 19:55:49

@rizla: Rtl közeli cégnél dolgozó cmbimék telkén néztük a nyitómeccset, aki nem volt rest rátelefonálni a kollégákra, hogy tegyenek már ki egy kitoszott eredményjelzőt!

Amúgy még szerencse, hogy meccsek többségét kocsmeszban vagy haveroknál néztem. Ott pedig lehet függetlenedni a közvetítéstől.

Romanes eunt domus 2009.12.20. 19:57:06

Jó a poszt, az oszmán dzsihádos részen oltárit röhögtem, viszont teljesen Zidane-ra van kihegyezve, akinek összesen ez az egy jó meccse volt az egész tornán. A döntőben majdnem elbaszta a tizenegyest (hagyjuk, hogy így akarta, 10 centivel magasabban rúgja, az egész világ ezen röhög), meg a fejes se tartozik majd a legfelemelőbb mozzanatai közé, ettől függetlenül járt neki az elismerés. A Vb-aranylabda viszont nem...

Az olaszokról teljesen megfeledkeztetek, mintha ott se lettek volna, holott két klasszis teljesítménynek. A Cannavaro vezette védelem nem kapott akciógólt a tornán, csak egy röhejes öngólt, meg egy kamu tizenegyest a döntőben, Cannavaro mellett nem lehetett elvinni a labdát, egyszerűen így játszik egy tökéletes hátvéd, ahogy a "berlini fal" nyomta a VB-n. A másik kiemelkedő produkció meg Pirloé, aki az egész VB-n ihletett formában focizott, róla is össze van vágva egy ilyen videó, mint ZIdaneról, csak neki a franciák elleni döntőben. Pirlo 3 mérkőzésen lett a MoM, ebbe beletartozik az elődöntő, és a döntő is. Élményszámba menő gólt rúgott Ghána ellen, ugyanilyen gólpasszok Németország és Franciaország ellen, úgy játszott az olasz, ahogy se előtte, se utána nem láttam, csak néha egy-egy meccs erejéig.

Nálam jobban kevesebben rühellték azt az agyonsztárolt, nagypofájú Totti, Cassano meg favágó Materazzi, Tomassi, stb. féle olasz válogatottat, élvezettel néztem, ahogy a koreaiak ellen kicsalják őket a VB-n, míg az EB-n meg a svéd-dán duó kézenfogva rúgdalja ki őket a lisszaboni reptérre. De ezen a VB-n megkedveltem őket. Lehet, megöregedtem :))

rizla 2009.12.20. 19:57:36

@popp: én az anglia - ecuadort néztem csak havernál, de nincs annyi sör, hogy azt ki lehetett volna bírni élve.

Hispan07 2009.12.20. 20:01:45

Szerintem pedig ez egy baromi jól összerakott, az élete formáját játszó Pirlo és Cannavaro által hajtott, nagyon erős Olaszország volt.

(Istenem, bárcsak még egyszer látnék ilyen passzot Pirlótól, mint amit Grossonak osztott a németek ellen...)

Romanes eunt domus 2009.12.20. 20:02:26

A szpíkerekről meg annyit, hogy volt Léderernél, de még Világinál is rosszabb. Hethéssy-nek volt egy beszólása a koreai-svájci meccsen, amikor Senderos feje vérzett:
-Valószínűleg megvágta magát a labdával.

Hátezz...:DD

rizla 2009.12.20. 20:05:04

@balinhosa: szerintem hethéssy volt az egyetlen hajdú b. mellett, akit el lehetett viselni. azóta mondjuk egyre szarabb, köszönhetően annak, hogy a meccsek közvetítésének java részében a bizonyítáványát magyarázza, hogy mondjuk miért mondja bojant bózsánnak, eto'o-t meg etunak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.20. 20:10:21

@balinhosa: @rizla:

Egyértelműen a Világi-Verebes páros volt a legelviselhetetlenebb. És Hetthéssy a legelviselhetőbb. (Tényleg, neki hogyhogy nem volt párja? Vagy csak én nem emlékszem?)

A vébé amúgy jól indult, minden idők legjobb nyitómeccsével, és a csoportkör is egész jó volt, aztán fokozatosan ellaposodott, és a negyeddöntőktől kezdve már talán csak összesen ha két jó meccs volt.

Személyes kedvencem az argentin-mexikói meccs volt, még Világiék sem ronthatták el, hatalmas flash-sel a végén.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 20:14:41

@balinhosa: Tommasival mi bajod van? Nála alázatosabb játékost keveset láttam. Persze a szurkoló az szurkoló. Vedd úgy, hogy nem kérdeztem semmit ;-)!

@mocsing: Kapcsos Vince!

Ronal-d'oh! 2009.12.20. 20:16:47

Szerintem a német- olasz utolsó néhány perce a a leírhatatlan kategória. Grosso gólöröme, aztán Del Piero végleg eldönti... Hát már ezért a két jelenetért megérte a 120 perc.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 20:19:32

@rizla: Új-Zéland volt az az Ausztrália, kint voltam a Megyerin. A legviccesebb az volt, mikor a második félidőben kaptunk egy tizit. Sebők Vili felemelt kézzel szaladt előre, hogy ő lőjje tizit, majd kihagyta a fasz. Az utóbbi hetek hírei alapján sanszos, hogy direkt.

rizla 2009.12.20. 20:29:09

@popp: bocs, totál hülye vagyok, az OSZTRÁKOKRA gondoltam természetesen, bécsben, 2-1re nyertünk végül. de igen, az új-zéland elleni meccs is vérciki volt, csak azt még nem állították be világmegváltásnak.

rizla 2009.12.20. 20:29:39

@Csöncsön: nem tudom, valami nyugdíjas : DDDD de tuti, hogy volt, a hangját is fel tudom idézni.

Romanes eunt domus 2009.12.20. 20:37:58

Hethéssy összességében elviselhetőbb volt valóban, de ez a beszólása nálam betette a kaput. Volt vele szaki, Nagy László csücsült mellette.
Többiekre kitérve a Léderer-KK kettős gyakorlatilag kiegészítette egymás hülyeségeit, a Világi-Verebes duó meg arról szólt, hogy Világi mond valamit, Verebes meg leoltja, és az ellenkezőjét nyögi be. A Hajdú-Urbán párossal semmi bajom nem volt, Urbán sem egy észlény, aláírom, de legalább megadta a tiszteletet mind a nézőknek, pl. azzal, hogy köszönt, nem pedig beleböfögött (már elnézést) a mikrofonba, mnt a többi nagyágyú, mind az edzőknek (emlékszem, mindegyiket mesternek szólította, Lippi mester, Domenech mester), meg nem is nagyon kritizálta a döntéseket, persze neki nem is nagyon volt mire és miért :)). Ettől függetlenül szerintem korrekt duót alkottak.
Persze a magyar sporttelevíziózás történetében hívtak már meg nagyobb kóklerokat szakinak, egyik az a Bánfi, akinek vezetésével 12-t kaptunk a jugóktól, másik meg Bozsik, a máltai győző. Itt rizlával egyetértek, nála nagyobb marhát még nem hordott a hátán a magyar válogatott kispadja (Détárival együtt persze)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.20. 20:38:58

@Szigi.:

Ahhoz a "háromsárgalapos" esethez kötődik az egész VB egyik legjobb riporteri beszólása. Simunic ugye megkapta második sárgalapját, és Hetthéssy azt hitte, hogy kiállították. Majd bevágtak egy képet Simunicról. Hetthéssy pár pillanatig érezhetően habozik, hogy mit mondjon, aztán:

"Bravúros operatőri megoldást láthattunk; ezen a képen úgy tűnt, mintha Simunic még a pályán lenne."

Még mindig röhögök, ha eszembe jut. :-))

Romanes eunt domus 2009.12.20. 20:40:14

Meg Urbán emlékeim szerint nem érezte létszükségletnek, hogy minden percben 3 okosságot mondjon, néha-néha mondott valamit, de általánosságban úgy emlékszem csendben maradt. Az idegeimre ment pl. KK a folyamatos statisztikáival

rizla 2009.12.20. 20:42:27

@balinhosa: urbánnal csak az volt a probléma, hogy totál felesleges volt (mondjuk ezt a többiekről is elmondhatjuk). mutattak valami svéd zászlót egy meccsen, amikor a svédek már kiestek, és úgy kommentálta, hogy "a tulajdonosa biztos egy UTCAI HARCBAN szerezte" : DDDDDD

Integető hajbókoló lufiember 2009.12.20. 21:05:15

"Zizou-nak csak egy jó meccse volt"

Váhá, imádom ezeket az elmés megjegyzéseket, tényleg, benne minden "a világ fekete vagy fehér és PONT"-megjegyzéseivel. A franciáknál ott volt egy nagyon jó Vieira és Makélélé (szegény srác bármit csinálhat, sosem fognak tőle kiemelni egy meccset sem) és persze ez a feltűnő Ribéry gyerek.

Ami bennem még megmaradt és nem került említésre talán Jürgen fiú ténykedése Buddhástul, mindenestül. És persze Cannavaro, amit a németek elleni 3-1 előtt csinál, az tényleg bámulatos...

Integető hajbókoló lufiember 2009.12.20. 21:17:25

My bad, szóval Grosso gólja után ;) (kösz)

kdb0413 2009.12.20. 21:18:26

2 dolgot jegyeznék meg erről a VBről, az amerikai VB óta /az volt az első amit néztem/ ez volt messze a leggyengébb válogatott torna amit volt szerencsém nézni, a másik pedig: AKÁRKI AKÁRMIT MOND AZ OLASZ-AUSZI MECCSEN AZT A TIZIT A VILÁGON CSAK EGY CSAPATNAK FÚJJÁK BE ÉS AZ AZ OLASZ /csak szerintem érdekes hogy abban az évben volt a bundabotrány is???/, na mindegy az olasz válogatott kapja be a cumit!

ja igen és még valami a RTL Klubot az életben nem lenne szabad többet bármilyen sportesemény közelébe engedni

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 21:21:10

@kdb0413: Eredj már, jelzem ugyanazon a meccsen Materazzi kiállítása teljesen jogtalan volt, akármenyire furcsán is hangzik ez.

kdb0413 2009.12.20. 21:24:53

@popp: a kiállítás nem vitatom valóban hülyeség volt, csak a két esetből szerintem a tizi kicsit jobban befolyásolta a meccset

Klárensz 2009.12.20. 21:30:54

Eszembe jutott egy valójában lényegtelen dolog, ami nagyon felbaszta az agyamat a VB után. A FIFA a leglátványosabban játszó csapatnak Portugáliát válaszotta. Az összes meccsüket láttam, és szerintem akármelyik nagycsapat látványosabban játszott, mint ők.

És szerintem ez nem közepes olasz válogatott volt, több poszton világklasszis játszott, mellesleg nagyon össze is volt rakva a csapat .

Klárensz 2009.12.20. 21:36:45

@Klárensz: és szerintem kicsit sok lett az és szerintem

rizla 2009.12.20. 21:43:21

@kdb0413: én is kamunak gondolom a tizit (nem feltétlenül szabálytalannak, csak kamunak), de az emberhátrány igazából sokkal nagyobb csapás tud lenni, mint a gólhátrány. az ausztrálok egy egész meccsen keresztül képtelenek voltak 10 embernek gólt lőni, bár miért pont az olaszok ellen sikerült volna.

@Klárensz: ja, a portugálokat lehetett még rühellni az angolokon kívül. ha jól emlékszem, európa braziljai az egyenes kieséses szakaszban képtelenek voltak akciógólt lőni, a bronzmeccsen valahogy összehoztak egyet.

zsakfos 2009.12.20. 21:47:20

A holland-portugálhoz fűznék egy pár mondatot.
Ivanov az elején baszta el. Kicsit túlzásnak érzem, hogy csak ott hibázott, hogy Figónak nem adott pirosat...
Boula simán kaphatott volna pirosat az elején, és akkor talán az orosz meg tudja fogni a meccset. Itt volt már egy kurva nagy hiba már az elején!!!
Utána Costinha ahogy felrúgta Cocut annak se volt köze a labdához, nálam szintén piros. Ha a csapatok az első féidő közepén 10-10en vannak talán észbe kaptak volna,bár Scolari és van Basten is szólhatott volna valamit....
Egyébként meg a további lapokról: Figo fejelése, Deco utánrúgása egyből piros, Sneijder egyből piros.

SamS 2009.12.20. 21:59:07

@balinhosa: "Jó a poszt, az oszmán dzsihádos részen oltárit röhögtem, viszont teljesen Zidane-ra van kihegyezve, akinek összesen ez az egy jó meccse volt az egész tornán. A döntőben majdnem elbaszta a tizenegyest (hagyjuk, hogy így akarta, 10 centivel magasabban rúgja, az egész világ ezen röhög), meg a fejes se tartozik majd a legfelemelőbb mozzanatai közé, ettől függetlenül járt neki az elismerés. A Vb-aranylabda viszont nem..."

Ehhez csak gratulálni tudok. Majdnem elbaszta a tizenegyest, ez jó :D Talán azért nem rúgta 10 centivel feljebb, mert ő Zidane. A fejes? Azon materazzinak van mit szégyellnie, neki nincs.

Az pedig szintén nevetséges, hogy nem tudod megkülönböztetni Pirlot, az utóbbi néhány év egyik nagy játékosát az utóbbi 25 év egyik legjobbjától.

Romanes eunt domus 2009.12.20. 22:15:37

Miért is Materazzinak kell szégyellnie azt a fejest? Illetve miért nem tudom megkülönböztetni a két játékost?

SamS 2009.12.20. 22:24:50

@balinhosa: 1. abban a helyzetben materazzi volt a sunyi, alattomos kis g*ci. Zidane őszintén, egyenesen viselkedett.

2. A poszt a futballtörténelem egyik legnagyobb játékosáról emlékezik meg, de te hiányolod a Pirlo, Cannavaro szintű "átlagos" klasszisokat. Ez nem is lenne baj, ha nem kezdenéd el Zidane érdemeit kisebbíteni (a büntetős dolgon még mindig röhögök), sőt a végén még Pirlo-t emeled Zidane fölé. Itt már gond van. Pirlo ebben a büdös életben nem fog olyan meccset játszani, mint Zidane 2x a brazilok ellen.

krysal 2009.12.20. 22:31:54

Köszönet a videóért, a Legnagyobb egyik legnagyobb meccsét majdnem megkönnyeztem (emlékszem, felállva olléztam a Wan2-fesztiválról összegyűlt brazil pólós embereknek, és mivel én is a feszt közbeni csúcspontként éltem meg ezt a meccset, ki csodálkozik, hogy félhülyére itókázva sikítoztam Zizu megmozdulásainál?)

Érdekes amúgy, hogy a két legemlékezetesebb megmozdulás a VN-n is Zizuhoz kapcsolódik. Valahogy méltó volt a búcsú, még akkor is, ha nem.

Köszönet a sorozatot, szerintem sokan élveztük a focitörténelmet!

rizla 2009.12.20. 22:36:03

@SamS: jó, azért szobrot ne állítsunk zidane-nak egy agresszív, erőszakos, és egyáltalán nem profi reakcióért. le kellett volna szarnia, ennyi. ha ő is ott van a büntetőknél, talán máshogy alakul, kibaszott a saját csapatával. lehet, hogy őszinte, és egyenes volt a reakciója, én sem sajnálom materazzit, de nem mérlegelt, fontosabb volt a saját büszkesége, mint a csapat sikere.

rizla 2009.12.20. 22:39:27

@krysal: jó volt a sorozat valóban, de én pont azoknak a VB-knek a leírásától vártam többet, amiket magam is láttam (98, 02, 06). zidane ebben a posztban valóban aránytalanul nagy figyelmet kap másokhoz képest, akárcsak a 98asban ronaldohoz képest. tudjuk, hogy heinrichnek ő a minden idők legjobbja, de azért jobban is be lehetett volna lőni az arányokat.
lehet, hogy túlzás, hogy 1 jó meccse volt a VB-n, de cannavaro vagy pirlo tény, hogy végig parádézott.

Klárensz 2009.12.20. 22:45:42

@SamS: 1. Akkor Matrix bunkó volt, ez egyértelmű, de Zidane egy látványos fejessel egyenlített.

2. Balinhosa a vb-n nyújtott teljesítményekre gondolt. Zidane kurvajó volt azon a VB-n (is). De emellett Pirlo is kibaszott jó volt, és tényleg durva, hogy még említve sincs a posztban, pedig Zidane-nal ellentétben az összes meccsén kurvajó volt, míg a francia a csoportmeccseken észrevehetetlen volt. Zidanera biztos többen fognak emlékezni, mert sokkal nagobb játékos, mint Pirlo, de ez azon a vb-n nem látszott.

raoul_duke 2009.12.20. 22:46:28

@SamS:
> a végén még Pirlo-t emeled Zidane fölé
Mert Pirlo ezen a vébén jobb volt, mint Zidane.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.20. 22:47:02

@rizla: van ebben igazság, el kell fogadnunk, mert jogos a kritika.

kicsit elfogytunk heinrichhel a végére, nem bírtuk a sorozatterhelést (az elmúlt öt posztot jobbára kettesben csináltuk, egy-egy bekezdés nem a miénk csak). az elején még élveztük, hogy áskálhatunk dolgok után, ezekre már kevesebb energia maradt, szerintem is jobbak a régiek, de már jobbára csak azért vittük végig, hogy legyen egy ilyen sorozat.

teszek egy linket a végére, mert jár.

rizla 2009.12.20. 22:54:47

@_benito: oké, azért jó volt, tényleg, szép munka.

krysal 2009.12.20. 22:58:50

@rizla: azért, ha ismersz, elhiszed, én nem bánom, hogy ennyit emlegetik Zidane-t. Hogy egyértelmű legyek: nm csak heinrich az egyetlen, aki szerint Zidane a valaha volt legnagyobb - sőt, én továbbmegyek, szerintem jó sok galaxist be kéne járnunk, hogy hozzá foghatót találjunk...

A '98asban viszont egyetértek, nekem az volt az egyik leggyengébb.

krysal 2009.12.20. 23:00:08

@raoul_duke: Zidane azon a bizonyos két meccsen többet mutatott a futball milyenségéről, mint Pirlo egész pályafutása alatt se tudna. Még akkor is, ha nagyszerűen játszott végig a VB-n.

rizla 2009.12.20. 23:04:07

@krysal: rendben, de nem csak neked íródott a poszt, ugye tudod?: DDDD

raoul_duke 2009.12.20. 23:10:06

@krysal: a futball milyenségének melyik összetevője a fejeld le a védődet a döntőben?

rattenfanger 2009.12.20. 23:19:13

A selejtezők c. fejezetben írottakhoz: Messze nem Matyeusz volt a mélypont a futbalunkban. Bozsik és Várhidi is megmutatta utána, hogy hol lakik a bányász béka és jó erősen leástak a segge alá.

A VB-ről: Ez tetszett a 86-os után a legjobban, de ezen a VB-n nyert a leggyengébb válogatott akiket valaha VB-t nyerni láthattam.
Természetesen Argentína volt a lejobb ezen is:)
A németek és a franciák nagyon nagy szolgálatot tettek a digóknak azzal, hogy eltakarították a két dél-amcsi csapatot az útjukból akik ellen tésztaország sansztalan általában.

Strigo 2009.12.20. 23:25:06

A közvetítés botrányos volt, megemlékeztem erről a vébé után, most elolvastam, volt pár rtl-klub aranyköpés:
passenger.blogter.hu/58864/vebe_vegen_leven

rizla 2009.12.20. 23:29:52

@Strigo a divatdrukker: ja igen, a nyilván nem szegény RTL klub nem bírta elintézni, hogy a helyszínről közvetítsenek a riporterei az elején. illetve gondolom nem is akarta.
ezek után arra hivatkoztak, hogy egy közvéleménykutatás szerint az emberek nagy része elégedett volt a VB-közvetítésükkel.
szégyen.

rattenfanger 2009.12.20. 23:29:53

@Strigo a divatdrukker: Na igen, nagyon gáz volt. A RetekKlub sikeresen alulmúlta önmagát, de szerencsére volt ZDF és ott néztem a meccsek 80%-át, azon legalább nem értettem mit karattyolnak még ha hülyeséget is :)

giacinto 2009.12.20. 23:29:59

Nem olvastam végig a kommenteket, szóval lehet hoyg már voltak az alábbiak:

1, Uruguay igenis hiányzik, nekem Ecuadornál mindneképpen nézhetőbb capatnak tűnik.

2, Ausztrália sztem ez után került Ázsiába, ekkor még saját helyről jutottak ki.

3, Poénból irjatok meg egy fiktív 2010-es VB-t is, és később elővéve majd meglátjuk mennyire értetek a focihoz! :)

Klárensz 2009.12.20. 23:31:28

@Strigo a divatdrukker: hatalmas :D

Kedvencem a francia-brazil meccsen:
"A brazilokon már csak a gól segíthet."

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 23:34:08

@kdb0413: Közel sem biztos ám, hogy 11-11 ellen 0-0-ra állnak a 92. percre. Egy tizenegyes látványosabban tudja befolyásolni meccset, de egy kiállítás legalább annyira

@SamS: "A fejes? Azon Materazzinak van mit szégyellnie, neki nincs." - naaa!

Jaaa, képzeljétek el, hogy a harmadik helyért játszott meccset együtt néztük mocsing kollégával, a soproni Volt Fesztiválon. Nagyon virult a feje, képzelhetitek mit rendezett, mikor meglátta Kahnt kezdőben. "Nem képzeled, hogy Olinak gólt lősz"-szerű megállapítások nem egyszer hangoztak el tőle a meccs alatt.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 23:41:48

@popp: Francia drukker cimbimmel persze nagyvonalú mosollyal figyeltük a srác lekesedését a másnapi döntőre koncentrálva - vagy rosszul emlékeznék? Mocsing, segíts!

A francia fan arccal egyébként az sms üzenőfalra küldözgettünk a másik csapatára dehonesztáló megjegyzéseket a drum and bass sátorban. Többen csatlakoztak a bulihoz, elég finom kis anyázódás alakult ki. Be szép is volt!

szeme közé, laposan! 2009.12.20. 23:45:49

Élveztem nagyon a sorozatot, remélem, azért hamarosan az is kiderül, hogy mi volt '66-ban... :)

zsakfos 2009.12.20. 23:49:12

@_benito:
az utóbbi hetekért maximális respekt neked is, heinrichnek is!
@giacinto:
A 3. pont nagy ötlet! bár már előre látom a nagy veszekedésket, hogy ki nyerjen a a végén:)

Romanes eunt domus 2009.12.20. 23:52:34

@SamS:
Fordított helyzetben, ha Zidane szólna be Materazzinak, és az olasz fejelné le őt, akkor Zidane lenne a sunyi geci, mert fasztszólogatbe? Kötve hiszem... de általánosítva is, ha valaki beszól neked, és te leütöd, nem hiszem, hogy elfogadják mentő érvnek azt, hogy "de hát beszólt"...

Zidane érdemeit nem kisebbítem (oké, a 11-est nem gondoltam át, elismerem), csak megjegyeztem, hogy a világbajnok csapat két legjobb tagja kb egy mondattal le van rendezve, és összességében Cannavaro a maga posztján szerintem jobb teljesítményt nyújtott, mint Zizou, és a VB-aranylabda neki járt volna.

Én is szerettem Zidane játékát, Ronaldo (a pufók) és Maldini mellett az utóbbi 10 év (amióta a focit követem) legnagyobb játékosának tartom, viszont ezzel a fejessel sokat romlott nálam a megítélése, azért egy ikon viselkedjen már a pályán, még akkor is, ha a tahó Materazzi szólt be neki.

giacinto 2009.12.20. 23:57:22

Materazzi a Vb-egyik hőse, rengeteg emlékezetes megmozdulása volt: Nesta sérülésével lett beugró, amit rögtön egy csehek elleni góllal köszönt szépen. Az ausztrálok ellen kiállították, pedig nem csinált semmit. A döntőben 11-est csinált pedig tudjuk, láttuk hogy visszahúzta a lábát, majd egyenlít, majd Zidane-fejes, majd bevágja a tizit a végén! Nagyon nagy ember! :)

VB-álomcsapat?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.20. 23:58:31

@giacinto: Nos, ehhez a vébéhez kapcsolódik, Bede kiváló fiktív sorozata, amely szerint 2002-ben negyeddöntőt játszottunk Verebes mesterrel a padon, 2006-os csapatunk pedig az augsburgi III. Ottó Hotel vendégszeretetét élvezte. Az istennek nem akarja kidobni a cikkeket a kitoszott gugli, pedig visszaolvasnám őket. Annakidején hétrét röhögtem magam rajtuk.

BruceWayne 2009.12.20. 23:59:08

@giacinto: igen, nélküle nem biztos hogy nyernek... (vagy ki tudja), viszont jellemző a zidane iránti globális elfogultságra is hogy a döntőért még Materazzi is kapott 2 meccs eltiltást a semmiért

giacinto 2009.12.21. 00:00:48

@Szigi.:

"Jó estét az uraknak, kitartást a hölgyeknek!" - KÖTELET LÉDERERNEK!

BruceWayne 2009.12.21. 00:01:31

...ja meg hogy egy fél szezon+1 torna 2 meccse alapján komolyan aranylabdaesélyes volt

rizla 2009.12.21. 00:07:39

@giacinto: itt egy álomcsapat, vitatható szempontok szerint összerakva

matula.hu/index.php?section=article&rel=47&id=568

BruceWayne 2009.12.21. 00:11:36

"És hogy mit mondott Zidane-nak a döntő lefejelés előtt? Kit érdekel, tanuljon meg a seggén maradni az izzadós arab. "

:)

rizla 2009.12.21. 00:27:06

a köcsögválogatott már jóval pontosabb

matula.hu/index.php?section=article&rel=47&id=567

erikkson, lampard, és pauleta teljesítménye szerintem KORSZAKOSAN szar volt, ha figyelembe vesszük a nevükkel szemben támasztott elvárásokat.
krajncarról sem gondolta akkor még senki, hogy akár egy tottenhamben képes lenne értelmesen teljesíteni, aztán most valahogy mégis. de a brazilok elleni lebőgése tényleg emlékezetes.

további jó vb-sztorik szerintem:
- rooney lesérül a VB előtt, de kiviszik sérülten, végül összedrótozzák, egyedüliként küzd a pályán, aztán taposásért piros, állítólag cristiano közreműködésével (ez szerintem amúgy baromság). CR akkor majdnem lelépett a madridba, aztán végül maradt az MU-ban, és a világ legjobbja lett. mi történik vajon, ha akkor elmegy? szerintem nem tartana itt.
- eriksson kiviszi a taknyos walcottot, aki akkor még az arsenalban sem játszott, mert csak nehogy defoe-t kelljen vinni. aztán walcott persze nem játszik egy percet sem, az angolok meg sosem voltak ennél szarabbak.
- a brazil válogatott nyilatkozatai a VB-ről ronaldo PR-rehabilitációja köré fonódtak, szinte kivétel nélkül. még ronaldinho is kevesebb reflektorfényt kapott. ezek után mekkora csalódás volt a pufi, csigalassú roni a horvátok ellen, nyilvánvalóan hiba volt kivinni, és a nyakába zúdítani a hype-ot. majd kiderült, hogy mégsem volt akkora hiba, mert még ilyen leamortizált állapotban is megcsinálta a történelmi tettet, és még így is ő akarta a legjobban a sikert a franciák ellen.
- a zseniális hiddink bravúrja ausztráliával

smartdrive 2009.12.21. 00:29:43

az első VB, amin Lionel Messi részt vett

rizla 2009.12.21. 00:31:43

@smartdrive: ja igen. aztán baszták játszatni németország ellen.

amúgy tevez sokkal jobb játékosnak tűnt akkor, mint amilyen most.

smartdrive 2009.12.21. 00:33:07

@CaBeL: Évtized futballistája díjhoz ugye legalább 5 jó év kell, ez alap. Zidane 2004 után sehol nem volt, leszámítva azt a négy meccset.

szerintem amúgy Totti

Romanes eunt domus 2009.12.21. 00:34:55

ja, igen, argentinok: emlékszem, a tizenegyespárbaj előtt mutatták a padon csücsülő Aimart, Riquelmét, Messit, és Saviolát, szép sorban egymás mellett. A büntetőket meg lőhették a kétballábasabbak, fú de k.ott ideges voltam

smartdrive 2009.12.21. 00:36:46

@rizla: bocs, de előbb az argentinok jönnek

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 00:37:48

@rizla: Vazeg az agyam szétrobbant. A Hosszabbításban ott ül Messi és Tevez Pekerman két oldalán és nincs már csere lehetőség.

Egyébként egy 1-0-nál visszaálló csapatba pont jól jöttek volna az ilyen cselgépek a kontrákhoz. Tény, hogy az a meccs Pekermanon ment el.

drosiii 2009.12.21. 00:47:25

@CaBeL: Az évtized focistája Ronaldinho? Ez megér egy bruhahát!

Na ki az aki mind a tíz évet a legmagasabb szinten futballozta végig: Giggs. Ja és teljesítménye mellé a trófeák is ott vannak. Senki nem nyert többet nála összesen ebben az évtizedben.

badblood 2009.12.21. 00:50:28

Hát azért a Khan, Bouhlarouz, Materazzi, CR a szuperválogatottban elég véleményes :)) (de én nem a teljesítményükre gondolok itt)

A köcsögválogatott meg inkább bénaválogatott (bár Ballack esetenként befér a köcsögbe is)

smartdrive 2009.12.21. 00:51:09

@Szigi.: az semmi, de wikin ott van rekordként, hogy "Most cautions (match, player) Josip Šimunić ( Croatia), vs Australia, 2006 (referee: Graham Poll)"

nálam ez ütősebb, mint maga az eset

rizla 2009.12.21. 00:56:49

a teamgeist is megér egy említést amúgy pozitívumként, tényleg látható volt az, amiről előtte beszéltek, hogy ezzel durvábban lehet lőni, volt egy rakás bombagól.

smartdrive 2009.12.21. 00:57:31

@drosiii: sokan nyertek többet. négy vagy öt bajnokság, egy BL, válogatottal semmi, ez nem egy nagy cucc. így hasraütés-szerűen egy Kahn, Henry, Tévez, Deco, Casillas jobban ki van dekorálva

drosiii 2009.12.21. 00:58:22

@raoul_duke: Mind a tíz évet? Eredményekben is jobb?

Maldini 261 meccs + 1bajnokság, 1 kupa, 2 BL
Giggs 421 meccs (eddig) + 6bajnokság, 1 kupa, 1 BL

Bár kétségkívül Maldini is ott van a legjobb 5-ben!!

smartdrive 2009.12.21. 01:02:05

Giggst egyébként bírom, amikor Nedved kapta az Aranylabdát, akkor neki kellett volna (Totti a köpésen elcsúszott), Nedvednek meg egy nagy lófaszt. Lyukas években életműdíjként kell adni, Sevcsenkónál bezzeg meg tudták csinálni

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:02:41

@smartdrive: Hogy Seedorfot ne is említsük, de a Milanból is sorolhatnánk egy rakat játékost, Pirlotól Kaladzéig és Favalliig.

Számomra egyébként Totti az utóbbi másfél évtized legjobb játékosa. Objektíve meg szinte lehtetlen ezt a kérdést megítélni.

England win The Ashes! 2009.12.21. 01:03:19

Csodálom, hogy még nem jött elő a Zidane vs Xavi mondakör.

smartdrive 2009.12.21. 01:05:21

@drosiii: a "ki játszott több meccset" már talán mégse legyen mérvadó ebben a kérdésben...

Messinél amúgy 3 bajnokság, 2 BL, 1 kupa, 1 olimpia, 1 ifi VB, és mindezt öt év alatt...

raoul_duke 2009.12.21. 01:06:55

@drosiii: nem tudom, ha összeszámoltad, elhiszem. @popp: jól írja, elég nehéz ezt eldönteni csak mutatók alapján.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:07:37

@smartdrive: Giggs szerintem is nagy játékos, de vannak egy páran előtte az aranylabdát megérdemlő, de meg nem kapó játékosok közül. Például Raul (ha 2000-ben nem hagyja ki azt a tizit), Henry, Bergkamp, Maldini és még sorolhatnám.

drosiii 2009.12.21. 01:08:55

@smartdrive: Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen megértettél.
Henry idetartozik még, de hogy Tévez vagy Deco nevének leírása hogy jutott eszedbe...

Kapusokat meg nem lehet összehasonlítani a mezőnyjátékosokkal.

drosiii 2009.12.21. 01:11:26

@smartdrive: Mi a francot keres az évtized játékosa cím közelében az aki csak a felét focizta le?
ugyanígy Ronaldonak sincs ott helye, pedig ő is nyert annyit talán...

smartdrive 2009.12.21. 01:12:59

@popp: egyértelműen Henry és Totti a két legjobb játékos, aki nem kapott Aranylabdát (Klinsmann óta). Nedved és Owen helyett pont kaphatták volna

Raúlt soha nem tartottam semmire, Maldininak meg egyetlen pillanatára nem emlékszem a 25 éves pályafutásából

smartdrive 2009.12.21. 01:14:13

@drosiii: pedig elég lenne visszaolvasnod a saját hozzászólásod: "Ja és (Giggs) teljesítménye mellé a trófeák is ott vannak. Senki nem nyert többet nála összesen ebben az évtizedben."

England win The Ashes! 2009.12.21. 01:14:32

@smartdrive: Mi az, hogy lyukas évek, mi az, hogy életműdíjként és mi az, hogy kell?

Lyukas évek max. az NHL-ben vannak lockout idején, igaz, ők nem is osztogatnak akkor kupákat. Ott a BL, az UEFA-kupa/EL, nemzeti bajnokságok, kupák, az alapján tud dönteni a France Football és bandája.

Az meg, hogy életműdíj, végképp nevetséges. Anno azért hozták létre, hogy az ADOTT ÉVBEN legjobb játékost díjazzák. Persze, miden szavazás szubjektív, Nedvědnek én pl. cseh aranylabdát sem adtam volna, nemhogy európait.

Pár éve voltak olyan szólamok (nem rémlik, hogy az Aranylabda, a World Soccer díja, vagy a FIFA WPotY kapcsán), hogy át kellene térni a naptári év díjazása helyett a szezonbéli teljesítmény jutalmazására. Ez a téma most hol tart?

smartdrive 2009.12.21. 01:15:07

@drosiii: őt csak mellékesen írtam, nem közvetlen összefüggésben

rizla 2009.12.21. 01:17:27

@smartdrive: tevez mondjuk meglepne, ha többet nyert volna giggsnél

drosiii 2009.12.21. 01:17:40

@smartdrive: Jó hogy nem a naurui bajnokkal példálózol. Komolyan...

smartdrive 2009.12.21. 01:18:35

@Dr Jozef Vengloš:

1. lyukas év: olyan év, amiből nem emlékszünk kiemelkedő, az évre bélyegét rányomó teljesítményre

2. életműdíj: kb. összegezett éves helyezések toplistája alapján odaítélt díj (esetleg bizonyos súlyozásokkal)

3. kell: olyan döntés, melynek folyományaként jobb hely lesz a világ

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:20:37

@smartdrive: Raúl az utolsó öt évben már nem az igazi, de az ezredforduló környéki öt-hat évben ellenállhatatlan csatár volt. Egy igazi gólszaró. Azért ne felejtsd el, hogy elég nehéz összeszámolni, hány különféle gólrekordot tart.

Maldini elegáns mozdulatai rögződtek bennem száz közül fölismerném csak azok alapján.

smartdrive 2009.12.21. 01:21:43

@rizla: 4 bajnokságot, 1 BL-t, 1 Libertadorest (a Libertadores után nyerte a Világkupát is, úgyhogy a "BL többet ér, mint a Libertadores" próbálkozást ugorjuk át), és egy olimpiát

háromszor volt Dél-Amerika legjobb játékosa

drosiii 2009.12.21. 01:24:18

@popp: most nem az aranylabdáról van szó giggs esetében. hanem az évtized játékosáról.
ahol a legjobb ötben olyanoknak kell lennie, mint Henry, Giggs, Raul - nem pedig Messi, Ronaldo, Ronaldinho.
Eredmények mellé a BL szereplés például. És nem huszadrangú bajnokságok címei...

smartdrive 2009.12.21. 01:26:25

@popp: sok meccset játszott, végig erős csapatban, ennyi. amint gyengébb lett a csapat, az ő tudománya is elfogyott.

ezzel az erővel Batistuta, Crespo, Jardel, Klose, Shearer meg mittudomén még ki is kaphatott volna (Sevcsenko volt jókor jó helyen)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:27:44

@drosiii: Nálam ez sem Giggs és mondom, hogy nehéz objektíve eldönteni. Christian Karembeau például mindent megnyert, de nemigen hoznám szóba életmű díjakkal kapcsolatban.

smartdrive 2009.12.21. 01:28:52

@popp: ő bazmeg a főnyereményt vitte

rizla 2009.12.21. 01:30:01

@smartdrive: ez 7 trófea a csapattal. ennyi giggsnek is van.

raoul_duke 2009.12.21. 01:30:49

@smartdrive: túlozni azért nem kell, Pippo csak az évtized csatára.

smartdrive 2009.12.21. 01:35:03

@rizla: csakhogy nekem elég egyvalakit találnom, hogy Giggst lelökjem a dobogódról (amit már úgy ácsolsz, hogy simán összeadod)

így még Figonak is van 8

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:36:44

@smartdrive: Hogyne. Batistuta hét-nyolc éven keresztül rúgott folyamatosan tizenöt gól fölött a Serie A-ban, Kilenc szezonban rúgott tíz és hétben tizenöt gól fölött a Serie A-ban, ami egészen elképesztő teljesítmény.

Persze, aki Fiorentinának vagy a Romának az istene, annak világbajnoki címet kell szereznie az aranylabdához, ez nem jött össze Batigolnak, de így is ott van mindenidők legjobb vébé góllövői között, ahogy szerintem mindenidők legjobb befejező csatárai között is.

smartdrive 2009.12.21. 01:40:24

na tessék, Verónnak is 8 major trófeája van 2000 óta

sehol nincs a walesi

England win The Ashes! 2009.12.21. 01:40:25

@smartdrive:

Akkor alapítani kéne egy életműdíjat, mondjuk Maldiniről elnevezni, és azt átadni az arra legérdemesebbnek. Az Aranylabdát meg továbbra is az adott év legjobbjának kiutalni. Lyukas év meg nincs, max kiegyenlített (vagy kiegyenlítetten szar) mezőny.

rizla 2009.12.21. 01:42:08

@smartdrive: mivan? ki a faszom mondta, hogy nálam giggs dobogós? az egész vita hidegen hagy amúgy, de tevez nevét eléggé furcsállottam.

egyébként szerintem maradjunk az európai focinál.

smartdrive 2009.12.21. 01:45:03

@Dr Jozef Vengloš: a kiegyenlítetten szar a lyukas

smartdrive 2009.12.21. 01:48:05

@rizla: ja akkor keverem a nickeket, bocs. valaki írta itt, hogy Giggs nyerte az évtizedben a legtöbbet, én meg arra reagáltam, hogy azért ezt jobban meg kéne vizsgálni

Scholest amúgy utáljuk (én igen), vagy akkor már miért nem ő? nyilván Nevillel ne viccelődjünk

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:50:11

@Dr Jozef Vengloš: És a vébé meg az EB melyik szezonhoz számítana?

smartdrive 2009.12.21. 01:52:07

@Dr Jozef Vengloš: mellesleg pont Giggs esetében kap különös pikantériát ez a kérdés, mert ugye épp most kapott életműdíjként év játékosa és év sportolója díjakat (értsd: "nesze, de most már vonulj végre vissza a picsába")

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 01:57:32

Szóval hoggy kerül Giggs a vébé posztba.

Mr.AT 2009.12.21. 02:41:01

A Zidane-ról készült videó nagyon üt. Köszi érte.

rizla 2009.12.21. 02:55:25

@Mr.AT: szerintem komolytalan ez a videó, és nem az összes labdaérintése. néhány passzról nem is látjuk, hova megy, mert fontosabbak a közelik, zidane balettos mozgása.

England win The Ashes! 2009.12.21. 04:04:51

@popp:

Én a vb-t pl. az épp befejezett szezonhoz számolnám, mint az idény megkoronázását.

@smartdrive:

Giggs idén nem Aranylabdát kapott, hanem "BBC Sports Personality of the Year"-t, ami azért nem egy globális díj. Konkrétan marhaságnak tartom, hogy pont ő kapta, akadt jópár világbajnok a mezőnyben (gondolok itt elsősorban a végtelenül aranyos Jessica Ennisre), de félig behunyt szemmel, egy sötét szobában egy cigicsikk kialvóban lévő fénye mellett még ez is vállalható, mert azért jó évet (illetve tavaszt) futott. Viszont tényleg kár, mert a BBC életműdíjakat is oszt ki a sport kategóriájában, idén szerepet tévesztettek.

A "lyukas évhez" annyit: a vakok közt mindig akad egy félszemű. (Vagy szerinted ha idén Messi nem teljesített volna akkorát, akkor Rivaldonak kellett volna adni a ballont, mert valaha jónak számított?)

England win The Ashes! 2009.12.21. 04:06:17

@popp:

Én a vb-t pl. az épp befejezett szezonhoz számolnám, mint az idény megkoronázását.

@smartdrive:

Giggs idén nem Aranylabdát kapott, hanem "BBC Sports Personality of the Year"-t, ami azért nem egy globális díj. Konkrétan marhaságnak tartom, hogy pont ő kapta, akadt jópár világbajnok a mezőnyben (gondolok itt elsősorban a végtelenül aranyos Jessica Ennisre), de félig behunyt szemmel, egy sötét szobában egy cigicsikk kialvóban lévő fénye mellett még ez is vállalható, mert azért jó évet (illetve tavaszt) futott. Viszont tényleg kár, mert a BBC életműdíjakat is oszt ki a sport kategóriájában, idén szerepet tévesztettek.

A "lyukas évhez" annyit: a vakok közt mindig akad egy félszemű. (Vagy szerinted ha idén Messi nem teljesített volna akkorát, akkor Rivaldonak kellett volna adni a ballont, mert valaha jónak számított?)

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.21. 07:14:55

@Csöncsön: erre nem is emlékeztem :-))) mindenesetre az operatőr képben volt, mert kb. 1 percig mutatta a horvát játékost és a bírót felváltva :D

drosiii 2009.12.21. 09:32:28

@smartdrive: Hihetetlen hogy azon az egy mondaton lovagolsz... Ha találsz valakit aki többet nyert akkor nyugodtan fogsz aludni?

Másik meg, hogy ha megnézed a meccseinek számát, BL szerepléseinek számát és a begyűjtött trófeákat szerinted akkor sem kerül a dobogóra.. Miért mit kéne még csinálnia? Kurváznia, drogoznia vagy feldobnia kéne magát ha ránéz az ellenfél?

(csak mert a mutatott teljesítményérő halvány lila fingod sincs)

töröltprofil (törölt) 2009.12.21. 10:01:38

Én 100%-ig azt gondoltam hogy a Ronaldinho-val felálló Brazília megvédi a címét, ekkor ő volt a nagy király, de a VB-re valahogy ledurrant a gyerek, de még ennek ellenére is mutatott sok mindent.
Argentinoknak drukkoltam a torna későbbi részén, akkor figyeltem fel a kis Messire is.
A németek bekaphatják a faszomat mint mindig, nehogy már a színtelen szagtalan focijukkal ők legyenek a világbajnokok csesszétek meg!!!:D
Gondolhatjátok hogy mennyire örültem amikor Grosso eldöntötte, élmény volt látni a síró németeket.
Azok is mire olyan büszkék? Egyszer az életben mutassanak fel egy olyan extraklasszist mint Zidane,Ronaldinho vagy éppen Totti mindig is középszerűek voltak a németek és azok is maradnak. Az olaszoknál a védelemben vannak a sztárok Cannavaro, Nesta. Az a bunkó Materezzi a füvet sem csókolhatta volna meg a VB-n ha Nesta nem sérül le. Franciák: egy személyes csapat :Platini.....Zidane.....? , most várhatunk újabb 15 évet egy színvonalas Francia játékosra. Mondjuk azért ott volt a két klasszis vkp Makelele és Viera.
Meg ottan volt Thierry Henry aki abban az évben BL döntőt játszott, abban az időben ő volt a világ legjobb csatára szerintem, szóval visszavonnám az utólag kijelentett mondanivalómat. Jó volt ez a FRANCE 06.
És igenis Ronaldinho az évtized játékosa, GIGGS!!???? ki hozta őt fel? Ezt a díjat tehetségre osztották szerintem , Giggs jó focista de hol van ő Ronaldinho-hoz képest? Aki látta őt játszani az tudhatja hogy Ronaldinho klasszisokkal jobb, olyan dolgokra képes amelyekről Giggs csak álmodhat. Mikor kap ő aranylabdát és lesz zsinórban kétszer FIFA év játékosa?! Én is szeretem a hűséges játékosokat mint Giggs vagy pl Maldini de a népnek nem ez kell. Akkor meg miért nem kapta Zidane? Zidane inkább a 90-es években kapná meg, de ez is cinkes mert lehet hogy Ronaldo kapná meg. Szerintem az a gáz hogy Messi egyáltalán rajta van a listán. Ne értsetek félre!!!
Barca drukker vagyok imádom Leo-t de még nem tett le annyit az asztalra. Kivéve ha ezt az évet vesszük figyelembe.:D

Mourinho már nem a király 2009.12.21. 10:10:26

@Szuperpocok: összehordál jó sok hülyeséget látom...ellent mondtál saját magadnak vagy 3-szor, ezért kár volt beírni.

Paradigma 2009.12.21. 10:15:50

Nem rettenetesen fájdalmas, hanem felemelő volt nézni, ahogy sokadszor is elkalapálják az olaszok a nagyarcúakat. Pláne, hogy az a véglény állt a kapujukban, akit még a németek is rühellnek.

giacinto 2009.12.21. 10:28:44

Pekerman köcsögségéhez még egy adalék:

Ki sem vittwe a VB-re Zanettit és Samuelt. Helyettük Burdissot meg Scalonit favorizálta

:homlokracsap,hátradől:

_KingJack_ 2009.12.21. 10:44:35

A VB vitathatatlanul legnagyobb csalódása az angol válogatott volt, főleg számomra. Biztos voltam benne, hogy csak és kizárólag a brazilok állíthatják meg őket, mert azért valljuk be a kezdőcsapatukat elnézve, hihetetlenül erősek voltak. Arra persze senki nem számított, hogy az előző 2 év szupermanjei, Gerrard és Lampard akkorát égnek a VB-n mint a Reichstag. Owennek nem tett jót a mellőzöttség a Realban, Roooney pont a VB előtt sérült le a Chelsea ellen, egy szóval minden összejött. Pedig ennek a kezdőcsapatnak döntőt kellett volna játszania:
Robinson-Carragher,Terry, Ferdinand,A.Cole - Beckham, Gerrard, Lampard, J.Cole - Owen(Crouch), Rooney

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.12.21. 10:59:10

@Paradigma: nagyarcúak?? Miért lettek volna nagyarcúak?

A véglény viszont jogos :)

_KingJack_ 2009.12.21. 11:03:07

@Paradigma: annak a meccsnek nem kis pikantériát jelentett, hogy a VB előtt márciusban a digók 4-1-el küldték haza Firenzéből a Nationalelfet. És bár ugyan csak barátságos volt az összecsapás, azért a németek VB előtti kétségeit alaposan felerősítette ez a mérkőzés. Sőt azt hiszem Klinsmann is valamikor ez után döntötte el, hogy a jó öreg Jens lesz az első számú kapus. Azóta is a világ legnagyobb igazságtalanságának tartom, hogy Kahnnak csak egy VB adatott meg kezdőként.

reader613 2009.12.21. 11:10:14

mondjuk Giggs már akkor szórta a gólokat a PL első szezonjában, amikor Messi még simán bepisált naponta 5x :D

Strigo 2009.12.21. 11:11:45

@Szuperpocok: "Aki látta őt játszani az tudhatja hogy Ronaldinho klasszisokkal jobb, olyan dolgokra képes amelyekről Giggs csak álmodhat."

Te nem láttad játszani a fiatal Giggset, az az érzésem. Akkoriban egy gyors, és nagyon trükkös szélső volt. Ma már más játékos, de 35 évesen is jobban játszik, mint a 28 éves korára kiégő Ronaldinho, aki a Nike-reklámokban nyújtotta élete legjobbját.
Ettől függetlenül ez az aranylabda-dolog hülyeség, egyik évben sem volt ő a legjobb, viszont lassan 20 éve a világ élvonalában van.

_KingJack_ 2009.12.21. 11:13:55

@reader613: ez nem tudom, hogy lehet érv egy vitában. Mészöly Géza már akkor NB I-ben nyomta mikor Németh Krisztián még maga elá pisilt....
Mégse hiszem hogy ez bármire is predesztinálná:D

_KingJack_ 2009.12.21. 11:15:38

@Strigo a divatdrukker: Mikor Gigss klasszikus balszellőt játszott, akkor még nem a szélsők voltak a futball nagy királyai mint manapság. Sokszor mondtam már, hogy azóta átlakult a futball, és a mai játékrendszerekben a szélsők határozzák meg a támadójátékot főképp. Ezért tűntek el például a klasszikus irányítók is.

Mourinho már nem a király 2009.12.21. 11:19:48

Az EB döntőn az olaszoknak szurkoltam, erre jött a mocskos Trezegé az aranygóljával.
A VB-n Zizou miatt a franciáknak, erre nyernek az olaszok.
Ennyit szerettem volna mondani.

_KingJack_ 2009.12.21. 11:23:54

@Anthony - awkward silence: lehet hogy még brazilíában a serdülő megyeiben:D

reader613 2009.12.21. 11:36:55

@Anthony - awkward silence: de 2006-ban is Trezegé döntött, igaz máshogy...

Paradigma 2009.12.21. 11:42:01

@heinrich: Lehmann, Ballack és még néhány ember viselkedéséről egyszerűen ez jön le elsőre. Meg másodikra is.

Szerintem még finom is, csak a nyilvános hozzászólásnak köszönhető:-)

@_KingJack_: Nem az a lényeg, mikor döntötte el, az az alattomos ember méltatlan bármilyen nemzeti dressz viselésére. Nem sportember. A Materazzi alatt van valahol, pedig az már nem kis teljesítmény.

_KingJack_ 2009.12.21. 12:01:48

@Paradigma: szóról szóra egyetértek:D

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 12:09:29

@Strigo a divatdrukker: Idén a Milanban nem tolja rosszul 'dinho.

FairyHarry 2009.12.21. 12:13:35

Két dolog jut most eszembe, amit még nem említett senki:

Carragher önéletrajzi könyvében leírja, hogy a portugálok elleni elszopott tizenegypárbaj (amelynek kihagyott tizijével ő is tevékeny részese volt) után tudta meg, hogy őt direkt azért hozta be Eriksson a hosszabbításban, hogy majd tizenegyest lőjön, merthogy egy évvel korábban, egy hasonlóan kiélezett helyzetben, az isztanbuli BL-döntőben is milyen higgadtan és pontosan rúgta a tizenegyest.......
(aki esetleg nem tudná: Carragher Isztanbulban nem rúgott büntetőt, de szerintem a portugálok ellenit leszámítva sehol máshol sem)

A másik a Mágus, aki nem tudta eldönteni, hogy Terzegé vagy Tezergé.

_benito · www.nst.blog.hu 2009.12.21. 12:23:58

@FairyHarry: de most komolyan, ki a tököm veszi meg carragher önéletrajzi könyvét??? :)

FairyHarry 2009.12.21. 12:31:38

@_benito: a megjelenéskor jelentek meg belőle szemelvények itt-ott, jóvan?? :))
Amúgy meg asszem nem ez volt a lényeg a mondandómban....

_KingJack_ 2009.12.21. 12:57:29

@FairyHarry: a pőoén az, hogy Carra elsőre berúgta. Csak az a birka Elizondo újrarúgatta. Már akkor tudtam, hogy másodjára kihagyja.....

Asidotus 2009.12.21. 13:00:04

Egyértelműen az olaszok érdemelték meg a legjobban ezt a vébét, mert nekik volt a legjobb csapatuk.
Kapus és védők terén nem volt jobb, még megközelítőleg sem (nem a semmire adták Cannavaronak az Aranylabdát, Buffon meg Buffon (volt akkoriban)).
Középpályán voltak nagyon jók máshol is, abban nem volt kiemelkedő az olasz válogatott.
Csatárok terén viszont olyan bőséggel senki sem rendelkezett, mint az olaszok, ne felejtsük el, hogy ők hozták az Európai Aranycipőst is!
Ja, és hogy ne felejtsem el, az egyszem Hiddink kivételével a riválisoknál csak kutyaütők ültek a kispadon, míg az olaszokat a világ legjobb futtball-szakembere, Marcello Lippi irányította.
Egész egyszerűen, az olaszoknak volt a legtöbb erős pontjuk, gyenge pontok nélkül.

Asidotus 2009.12.21. 13:05:27

Nedved
a kommenteket olvasgatva fölmerült, hogy Pavel annak idején érdemtelenül kapta az Aranylabdát. Aki ezt állítja, az nézzen jégtáncot, köbö annyi keresnivalója van ezeken az oldalakon. Már ezer éve nem volt olyan alkalom, mint 2003-ban, mikor annyira megérdemelte valaki a díjat, mint ő.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 13:21:04

@Nűnű: És Toni mellett ott volt a következő szezon aranycipőse Totti is.

Azért Scolarit a Chelsea bukás ellenére sem nevezném kutyaütőnek. Kiváncsi volnék volt-e már olyan a történelemben, aki két különböző csapatot vitt négy közé négy év különbséggel

krysal 2009.12.21. 14:11:52

@rizla: hát persze:) de ezért lett erősen szubjektív a véleményem is

@raoul_duke: az emberi oldal. Korábban kifejtettem egy la liga posztban, hogy a fociban nem csak a balettos szépséget, de az emberi oldalt is nagyon szeretem. Ezért mondom azt, hogy míg Pirlo és Canna "csak" bombasztikusan játszott, addig Zidane két meccsbe belesűrítette egy karrier szinte minden pillanatát. Légiesség, "balett", otromba hiba - és tedd a szívedre a kezed, neked nem jobban megmaradt a Zidane vs. Brazília, vagy Zidane vs. Matrix rész, mint bármelyik másik?

(bocs a megkésett válaszért...)

Asidotus 2009.12.21. 14:17:31

@popp:
Tudtam, hogy ezt nem hagyod ki, de egy 2006-os vébé esetén irreleváns, hogy egy ott, a sérüléséből felépülő, formáját kereső játékos a következő szezonban hogy teljesít.
Scolari meg igenis kutyaütő. A 2002-es brazil válogatottal, ott azon a tornán, ahol a franciák és az argentínok elfelejtettek focizni, az olaszokat meg a spanyolokot kifújták a bírók, ott a győzelmet én is elértem volna. Az nem kapitányi teljesítmény volt. A 2004-es EB is sem volt egy hihetetlen kemény feladat. Ráadásul a Chelsea is egy borzasztó erős csapat volt, amikor átvette, egy Avram Grant, aki egy senki a foci világában, elvitte a Bl-döntőig és majdnem megszerzte a bajnoki címet, akkor Scolari azzal a csapattal úgy bukdácsolt, hogy rossz volt nézni. Még te is emlékszel a 3:1-es római vereségükre :)

zsakfos 2009.12.21. 15:56:36

@Nűnű:
Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem te ültél ott? áh....
Scolari világbajnok, eb döntős nyilván kutyaütő, a braziloknál Carlos Alberto Parreira világbajnok, Aragones a spanyoloknál 2008-ban Európa bajnok, mind mind kutyaütő, csak a nagy Lippi igen ő az Isten.
Gondold azt, hogy Lippi a legjobb, jobb a többieknél semmi gond, csak legalább azt ne írd, hogy kutyaütők ( hozzá nem értők) mert nevetségessé teszed magad.
( Pirospont, hogy legalább Hiddinket megemlítetted.)

halareaal 2009.12.21. 16:08:16

Cannavaro megemlítését énis hiányolom, azóta sem láttam olyan teljesítményt középső védőtől, mint amit ő a vbn lehozott. de el kell ismerni, h mellette, valamint Grosso és Pirlo mellett Materazzi is legalább annyira kulcsfigura volt abban a vb címben. Buffon is parádés volt amikor kellett, de az olasz védőknek hála nem sokszor kellett azért neki vinnie a csapatot. nem nagyon szurkoltam soha az olaszoknak, de ezen a vbn igen, a spanyolok még lúzerek voltak, a brazilok meg hatalmas csalódás.

Zidane hihetetlen volt, jobban örültem volna, ha Cannavaro kapja a vb legjobbja címet, Zidane meg az aranylabdát még 1x.
viszont nem gondolnám, h az a francia csapat annyira egy emberes lett volna, bár Zidane meghatározó volt nyilván. Ribéryhez hasonló szinten játszott akkor Vieira, Makelele és Thuram is (ha jól emlékszem Vieira lett a vb 3. legjobb játékosa, de ez nem 100) a 2008as eb kudarc Zidane hiánya mellett az ő együttes kiöregedésüknek is köszönhető.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.12.21. 16:29:01

@Nűnű: Azt nyilván elfelejtetted, hogy a brazilok a selejtezőben, úgy szenvedtek, mint most az argentinok. Az utolsó selejtező előtt még az a csúfság is elképzelhető volt, hogy a történelem során először nem kvalifikálják magukat a brazilok vébére. Ez alatt megbukott a válogatott kispadján Luxemburgo és Emerson Leao. Scolari aztán összerakta a mentálisan szétesett brigádot. A többiek bukdácsolásával nyilván volt szerncséje is, de ne bagetelizáljunk már el egy veretlenül megnyert vébét. Portugáliában sem volt épp könnyű dolga, mert egy a vébén csúnyán leszerepelt aranygeneráció még használható tagjai mellé kellett találnia fiatalokat és a 2004-es EB-n nem is játszottak rosszul. Sorsdöntő meccsen győztek le olyan tradicionális válogatottakat, mint a spanyol, a holland vagy az angol.

A vébén már nem játszottak olyan jól, de valahogy elvergődtek a négybe megint Hollandia és Anglia testén keresztül.

Ami Chelsea-t illeti, a szezon elején hasított Chelseavel, ha jól emléksztem ő volt szeptember hónap menedzser,. De Deco, Essien és Drogba egyszerre lettek sérültek. Az Olimpicoba meg nem nyerni jártak az ellenfelek a bl-ben. Ráadásul a legnagyobb edzők is maguknak tudhatnak bukásokat. Megbukott Hiddink Madridban, Lippi az Internél, Capello a második milánói korszakában.

Asidotus 2009.12.21. 16:55:52

@zsakfos :
nem azt mondom, hogy Lippi az egyetlen jó edző, én csak azt állítottam, hogy a 2006-os VB-n messze ő volt a legjobb edző, neki voltak a legjobb eredményei, a többiek amolyan futottak még. Sehol egy Capello, Wenger, Ferguson kategóriájú szakember nem ült a 2006-os VB kispadjain, egyedül az olaszokén (mármint az esélyes csapatokat nézve). Hiddinket maximálisan sokra tartom, neki csak a a csapata nem volt esélyes, éppúgy, mint Koreában, ott sem az övé volt a legjobb csapat.

halareaal 2009.12.21. 17:02:44

@Nűnű: egyetértek poppal, Scolari azért jó edző, válogatott szinten mindenképp. nem mondanám rá, h futottak még kategória. persze írtad h esélyeseknél, ha a portugálokat sem sorolod az esélyes csapatok közé, az más. mondjuk nem is voltak azok, Scolari kihozta a maxot a keretből.

töröltprofil (törölt) 2009.12.21. 17:47:18

@Anthony - awkward silence:
:D, hát igen :D. Sok bennem az ellentmondás :D. Elememben vagyok az ilyen VB-s topicokban, sok a mondanivalóm és a végén egy nagy szarkupac lesz:D.
Na mind1:D
Zidane az egyik aki iránt dúl bennem a háború, elismerem, nagy kedvencem csak mindig a rossz csapatban játszott :D .(RM. France:S)
Azért gondoljatok bele: voltak nála nagyobb játékosok(bocs annak aki nem így gondolja) de neki megadatott az hogy karrierje utolsó meccse egy VB döntő legyen neki megadatott hogy tényleg a csúcson hagyja abba, erre ez a Materazzi elbaxa az egészet akit én a pálya közelébe nem engednék, hülye fasz.....persze Zidane is ludas amiért hagyja magát ennyire.....
És itt van a Giggs-el kapcsolatos vita, én láttam őt játszani fénykorában, és ha összehasonlítom a fénykorában játszó Ronaival nálam alulmarad.
Látom visszaolvasva hogy szóba került az aranylabda, hogy miért kapta Cannavaro. Én akkor inkább Zidane-nek,vagy Henry-nak adtam volna Ronaldinho is esélyes aki a hátán vitte be a Barcát a BL döntőbe, ha nem pukkan le a VB-n talán nem a 3. lenne a 2006-os aranylabda listán.
Cannavaro nem értem miért kapta meg :S, védő általában nem kap aranylabdát, szerintem ezt a díjat posztokra kellene osztani, védő, kp, csatár.
Szóba került Nedved is. 2003-ban szegénylen nem volt szerencséje, összegyűltek a sárgái a BL döntőre és nem játszhatott::S.
Deco is megérdemelte volna 2004-ben BL győzelem, EB döntő, erre a Shevcsenko nyerte meg:S. Hogy miért azt nem tudom. Szerintem igaza van annak abban aki azt mondja hogy a FIFA év játékosa díj többet ér. Azt profi focisták szavazzák meg nem pedig idióta Francia újságírók.

bög 2009.12.21. 19:04:30

nekem is nagy csalódás volt ez a vb. Nem volt egy igazán jó csapat sem, és a legkevésbé szar nyert (de mééér pont az olaszok?!).

a legemlékezetesebb momentum számomra az volt, mikor Verebes az egyik francia csoportmeccsen felhívta a figyelmet a fiatal tehetségre, Patrick Vieirára, akiből "még lehet valami". Szoros második Nagy László, a volt újpesti edző, aki ott a vébén az egyik csoportmeccsen ismerkedett meg Fernando Torressel.

Ja, és még valami: Marco Materazzi a labdarúgás világbajnoka. Ízlelgessük ezt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.21. 19:16:30

@bög: "a legemlékezetesebb momentum számomra az volt, mikor Verebes az egyik francia csoportmeccsen felhívta a figyelmet a fiatal tehetségre, Patrick Vieirára, akiből "még lehet valami"."

:-DDD

Igen, a Világi-Verebes duó felülmúlhatatlan volt.

Viszont mondott Verebes egy jót és igazat is. :-) Miután Maxi Rodriguez bevágta azt az irgalmatlan nagy gólját, és Argentína hosszabbítás után legyőzte Mexikót, azt fejtegette Verebes, hogy mindez azért van, mert "a világ legerősebb bajnoksága a spanyol", aki ott edződik, abban a játékosban mindig benne van, hogy meccseket döntsön el.

Amúgy a vébé egyk legnagyobb "szakkomentátori" melléfogás, ha jól emlékszem, Bozsik Péter nevéhez fűződik, aki a csoportmeccseket és az ott nyújtott siralmas teljesítményét látva kitette volna Zidane-t a francia csapatból.

lexx 2009.12.21. 19:23:07

errol a vb-rol mindent elmond,hogy a nemetek jatszottak tobb meccsen keresztul a legszebb focit. es ez nem feltetlenul az o erdemuk, a tobbieknek kellett volna ezen elgondolkodni.
azt sajnalom viszont,hogy a donto napjan a .... fesztivalon talalhato 11*2 db kek es feher mobil wc-re aztan megse fujtuk fel a ket csapat kezdojet (sajnos a nagy sorozes kozben elfelejtettunk vinni festeksprayt)

bög 2009.12.21. 20:30:54

@Szuperpocok:
"Én 100%-ig azt gondoltam hogy a Ronaldinho-val felálló Brazília megvédi a címét"

igen én is, csak én 110%-ig. Úgyhogy fel is pakoltam szépen egy jó kis összeget a torna előtt a brazilok (Dinho, Kaka, Ronaldo cafú stb) végső győzelmére. Zidane kurva jó játéka annyira nem tudott meghatni, amikor úszott el a biztosnak gondolt pénzem.

bög 2009.12.21. 20:50:01

@popp: a fiatal tehetséges vieira (persze az összes 98-as vilagbajnok) meg a francia becsületrend lovagja. nyilvan mindenki emlekszik arra a foltra ami az 5. perctől a mezén jelentkezett. megoszlanak a vélemények, mi volt az, de rohadtul undorito volt.

raoul_duke 2009.12.22. 00:20:23

@krysal: de ilyen esetben nem lehet függetleníteni a kettőt szerintem. Ha egy sportoló a szabadidejét kurvázással és ivással tölti, de a pályán mindent megtesz a csapatáért, akkor az nem érdekel. De egy ilyen felesleges kiállítás egy ilyen fontos meccsen szerintem a csapat szempontjából még akkor is megengedhetetlen, ha az a játékos követi el, aki nélkül esetleg odáig el sem jutottak volna.
Azt hiszem, mindenki jobban járt, hogy előre bejelentette a visszavonulását, így nem került abba a helyzetbe, hogy játékkal összeegyeztethetetlen magatartás miatt kibasszák a válogatottból (persze a franciák ezt nem tették volna meg szerintem).

A 2006-os vébéről meg nem Zidane vs. X jut eszembe (az a 98-as vb), hanem az olaszok győzelmének részletei, de ez teljesen szubjektív.

raoul_duke 2009.12.22. 00:24:00

@Szuperpocok: @bög: Materazzi egyébként a vébén jól játszott, ezt teljesen hülyeség tagadni.

Az meg, ami már többször előjött, hogy a nagy Z kiállítása Materazzi hibája, és egyáltalán mit képzel, hogy BESZÓL az meg talán még nagyobb hülyeség.

kelta 2009.12.22. 10:08:00

Nekem tetszett ez a vb. Legjobban az tetszett benne, hogy mindenki előre odaadta vb-címet a braziloknak, a döntőt meg a németeknek, azt jött Zidane és olyat játszott amit én még focistától nem láttam, meg az olaszok a felejthetetlen hajrával.Örülök hogy a poszt megemlití az Elefántcsontpart játékát, nekem nagyon tetszett, bármelyik másik csoportból továbbbmentek volna.

Tika_ 2009.12.22. 11:48:47

„A gong utáni akciót – elég pitiáner módon – három zártkapus meccsel büntette a FIFA."
Jogos, sokkal komolyabb büntetés kellett volna
Egyébként egyre elfogultabbak ezek a vb-posztok (és nem csak Zidane-témában), már kár őket olvasni – még jó, hogy nincs több ;) Azért pozitív benito, hogy elismered a színvonal csökkenést. Ettől persze még nagyon köszi!!
Asszem mikor a brazilok kiestek, akkor hagytam abba a vb-nézést (és pont akkor kapcsoltam vissza, mikor az arab fejelt :))
Az indexes írások viszont kurva jók voltak, tulképp jobbak, mint maguk a meccsek.
Pedig nagyon vártam, utoljára a 94-est követtem ennyire. Aztán 3 dolog maradt emlékezésre méltó: Henry, ahogy mutatja a tétlen lest, a fekete fickó, aki felpörgeti, aztán majdnem a 16-osról gólt fejel, na meg Gio és Deco, ahogy ülnek egymás mellett, miután mindketten megkapták a jól megérdemelt piros lapjukat (jaja, Ivanovnak még többet kellett volna osztania).
@FairyHarry: ez mekkora már! lol

Stiel 2009.12.23. 06:46:13

Ötlet: majd csinálhatnátok ilyen elemzéseket emlékezetesebb BL évadokról is. Tudom, hogy munka, meg hát mégse VB, de azért én szívesen olvasnám.
süti beállítások módosítása