Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mi lett volna, ha? - sorsfordító futballhajszálak a Charity Shield margójára

2009.08.11. 11:44 heinrich

Tudnánk-e kicsoda Alex Ferguson? Miféle Chelsea? Beszélnénk-e ma Arroganz Arénáról? Hogyan élnénk mindennapjainkat szovjet partjelzők nélkül? Nem apróságokról, fordítva megítélt bedobásokról, hanem legendák, klubok, országok életét alapjaiban megváltoztató nüanszokról beszélünk az angol Szuperkupa eseményei után.

Nézem a Community Shieldként is közismert angol Szuperkupát, és végzetes gondolat fészkeli be magát agyamba a játékvezető tevékenysége nyomán. Mi lett volna, ha?

Az van ugyanis, hogy hülyét kapok az őskonzervatív edzőktől, és közülük is kiemelkedik Carlo Ancelotti munkássága. Fájdalom, botorság lenne abban bízni, hogy Scolarihoz hasonló büssengölést mutat be a Chelsea-vel, de hogy rögtön kupagyőzelemmel megfejelt wasserstartot vesz Angliában, azt az egyetemes labdarúgás elleni merényletnek veszem. Bűnbak, Chris Foy a neved.

Ha esetleg a mérkőzés visszafogott hevében el is siklottunk volna Michael Ballack feltartása/taslija felett, itt van nekünk a jó öreg Ferguson, hogy felhívja figyelmünk a különböző bírói tévedésekre, melyek következetesen a gyámoltalan kis MU-t sújtják. Most is, tessenek megnézni, hát nem égbekiáltó igazságtalanság? Most már nem is kell az a francos kupa.

Nem mintha a Manchester megérdemelte volna, de nem hagy nyugodni a gondolat: mi lett volna, ha Chris Foy szabadrúgást ítél, de legalább megállítja a játékot – mint azt korábban többször is megtette -, ahelyett hogy az ellentámadásból Lampard megszerzi a vezetést.

Egy ilyen apróság egyébként senki életútját nem siklatja ki, de nem volt ez mindig így.

1990-ben már három sikertelen éve stoppolta a MU padját az arra érdemesebb jelöltek elől, az évi végi tizenegyedik helyezése pedig a legostobább kívülállók számára is egyértelművé tette, hogy Sir Alex ideje lejárt. Nem így lett, kapott egy utolsó lehetőséget a vezetéstől, de ismét fertelmes rajtot vett a csapat, a City például ötöt rámolt Fergie szatyrába, de nyolcmeccses nyeretlenségi sorozatot is fel lehet hánytorgatni (0-2-6). Nem volt miben bízni, a bakó szerepét első hívó szóra elvállaló Nottingham már suhogtatta is az alabárdot az FA-kupa harmadik fordulójában. Ha a tragikusan szereplő MU elbukik, Ferguson repül. Erre mi történik? A húszéves Mark Robins előkeveredik a pokol mélységes fenekéről, és továbblövi a vörösöket.

Ferguson letörli homlokát porlepett ingével, de összességében minden marad a régiben,  nem kell sok idő és újra ott imbolyog a kirúgás szélén, csak az FA-kupa győzelem segíthet a jóval esélyesebb Crystal Palace ellenében. Kettő-kettes thriller a rendes játékidőben, a hosszabbításban megint ég a MU, már csak hét perc van vissza a borvirágok hervadásáig, mikor Mark Hughes kiegyenlít. Újrajátszás, MU győzelem, Ferguson marad, jönnek a fiatalok David Beckhammel és Scholesszal, BEK győzelem, bajnoki triplázások, lovaggá ütés. Mindez hét percen múlt.

Ennél is banálisabb véletlen vezetett egy másik legendához, egy Sir Alexhez is bátran mérhető klubikon megszületéséhez. Ahhoz, hogy Franz Beckenbauer és a Bayern München neve egy életre összeforrjon.

Akkor még úgy volt, hogy az első számú müncheni csapat a 1860 volt (a Kaiser gyerekkori kedvence), így kétség sem férhetett hozzá, hogy a Balog Toronyként emelkedő fiatal tehetség az 1860 München játékosa lesz, szóban már meg is egyeztek erről. A transzfertől mindössze egy ifjúsági kupa döntője választotta el, amit Beckenbauer még a München SC 1906 színeiben játszott az idolok ellen. A későbbi Császár támadó szellemű középpályásként rohamozott, viszont az ellenfél egyik fedezetének marhára csípte a szemét, hogy erről a mitugrászról szól a meccs. Beckenbauer harmadik csele után baljós árny vonult át homlokán, és mikor emberünk negyedszerre is beoktatta őrzőjét, az nem türtőztette tovább magát, iszonyatos sallert nyomott le a megszeppent Franznak.

Beckenbauer a meccs utáni első dühében megfogadta, hogy soha nem játszik majd az 1860-nál, és legott a helyi riválishoz, a Bayern Münchenhez igazolt, hogy aztán a világ legnagyobb klubjai közé emelje azt.

Nem kérdés, jelenleg a Chelsea-ről is elmondható, hogy a szűk elit tagja. Az sem kérdés, hogy ez első- és utolsó sorban Roman Abramovics milliárdjainak köszönhető. Viszont paraszthajszálon múlott, hogy mindez így alakult.

2003-ban, mikor Roman turkáló-szerűen válogatott a PL klubjai között, a legfőbb kritériuma az volt, hogy jövendő csapata BL induló legyen. Namármost. A bajnokság utolsó fordulójában rendezett Chelsea-Liverpool döntött arról, hogy ki szerzi meg a negyedik helyet – és ezzel együtt természetesen a BL indulást is. A Liverpool ugyan megszerezte a vezetést, de előbb Desailly igen valószínűtlen - ráadásul kapufás - góljával (222/7 a francia mutatója) egyenlítettek, majd Gronkjaer némileg szerencsés találatával meg is fordították a meccset, hiszen gyakorlatilag hanyatt esett a lövés közben. Ez akkor disznó mázlinak bizonyult, nem úgy, mint öt évvel később egy moszkvai estén - persze Gronkjaer nélkül soha nem is jutottak volna el oda.

Mi lenne velünk szovjet sporik/partjelzők nélkül?
Hát elsősorban az, hogy az angolok talán ott állnának egy szál faszban bronzéremmel a ’68-as EB-ről, hiszen a szovjet (azerbajdzsáni) Tofik Bakhramov lengetett az 1966-os VB döntőjében, és az ő egyértelmű jelzésére adta meg Dienst spori a gólt/nem gólt.

Azzal egyébként nem lehet vádolni az angolokat, hogy ne lennének hálás nemzet, a kör közepén Bakhramov fia áll, akik körbeveszik, azok meg a jó barátok.



Bezzeg négy évvel korábban, az 1962-es chilei VB-n nem volt ennyire élesszemű az osztályidegen Latisev, és mexikói partjelzője határozott állítása ellenére sem adta meg Tichy gólját, így végül nem mi, hanem a csehszlovákok jutottak el a VB döntőjéig. Grrr.

A futball történelem mi lett volna ha kérdésének legdurvábbika kétségtelenül az, hogy hol tartana ma a labdarúgás egy bőkezűbb Dunkerque managerrel.

Ez elsőre nem mond valami sokat, de ha hozzátesszük azt is, hogy 1990-ben a franciák nem ajánlottak elég pénzt a már lejárt szerződésű Jean-Marc Bosmanért, akkor már minden világos. A belga bedühödött, mert klubja ennyiért nem engedte el és a futballt alapjaiban megrázó pert akasztott a FIFA nyakába.

Zárásként néhány további, bensőnket feszítő kérdés:

•    Ha Schumachert kiállítják a ’82-es VB-n, vajon a franciák a nyolcvanas éveket is uralták volna, mint ahogy tíz évvel később történt?
•    Felnőtt volna-e egy komplett generáció Liverpoolban bajnoki cím nélkül, ha Kenny Dalglish utódaként nem Graeme Souness érkezik a klubhoz, aki olyan igazolásokkal züllesztette szét a klubot mint Walters, Piechnik, Dicks, Stewart, Ruddock vagy a mi Kozmánk?
•    Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett?
•    Mi lenne, ha Chuck Norris labdarúgásra adja a fejét?

324 komment

Címkék: történelem h több mint foci vegyes izé

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr821300720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_KingJack_ 2009.08.11. 12:00:37

Heinrich, ezért le a kalappal:)
Mi lett volna, ha Maradonát '86-ban felvágta volna a negyedik angol védő a szlalom közben, s ezzel derékba törte volna a pályafutását?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.08.11. 12:07:05

@_KingJack_:
Akkor nem született volna meg az a digisportos spot, amit a videon 1:05-nél láthatsz. :)
www.youtube.com/watch?v=ikRvH5pZP5k

_KingJack_ 2009.08.11. 12:09:36

Ezért már megérte nem elkaszálni....:)

Walmer 2009.08.11. 12:10:08

Egy nagyon picit ki van a faxom ezzel a bahramovozással. Mikor Hurst belőtte (vagy nem lőtte), akkor 2-2 volt. legrosszabb esetben is marad a döntetlen. Arról meg szó ne essék, hogy az egyenlítő gól előtti német szabadrúgást nem előzte meg angol szabálytalanság.
De mi lett volna például, ha megadják Puskás gólját '54-ben? Lett volna aztán német futballcsoda?

Ez a kérdés meg nem kérdés:
"Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett"
mert ilyen erővel feltehetnénk azt is, hogy mi van ha Hitler megnyeri a háborút és a német válogatottban játszott volna egész Közép-Európa.
Jugoszláviát mesterségesen, diktatórikusan rakták össze és tartották egyben. Szétesése törvényszerrű volt.

Walmer 2009.08.11. 12:13:38

Mi lett volna, ha a MU- Chelsea BL döntőn John Terry nem csúszik el a tizenegyes rúgása közben?
Mi lett volna, ha a következő évben Essien kibikázza a labdát balfaszkodás helyett, a BL elődöntőben, mielőtt az Iniestához került volna?

_KingJack_ 2009.08.11. 12:14:13

Hurst gólja pontosan azért érdekes mert 2-2-nél esett. Innen már nem volt nehéz megjósolni, hogy a német csapat összeesik egy olyan gól után amelyről meg voltak győződve, hogy nem volt gól.
Egyébként természetesen szerintem bennt volt.

poolfanati 2009.08.11. 12:15:42

@Walmer: "mert ilyen erővel feltehetnénk azt is, hogy mi van ha Hitler megnyeri a háborút és a német válogatottban játszott volna egész Közép-Európa."
szerinted ez lett volna a legnagyobb rossz?

és ha chuck norris focista lenne, akkor két joey barton lenne a világon.:D

_KingJack_ 2009.08.11. 12:16:09

Mi lett volna, ha Törőcsiket és Nyilasit nem állítják ki '78-ban?

Walmer 2009.08.11. 12:20:01

A Liverpoolos témakörhöz. Vajon KEK győzelem nélkül maradt volna a Liverpool, ha Roy Evans nem védi és tartja benn a csapatban david jamest?
Vajon lett volna Milan aranykor, Steaua, Porto, Zvezda, Marseille BEK győzelem ha 1985 után nem tiltják el az angol klubokat?

Walmer 2009.08.11. 12:20:57

@poolfanati: fociblogon vagyunk, vagy mi a szar...

Walmer 2009.08.11. 12:23:46

Vajon lenne-e 10 BEK/BL győzelme a Real Madridnak, ha 1956 ősze csak egy átlagos ősz lett volna Magyarországon? És vajon megnyerte volna az '58-as vébét Brazília? És vajon Pelé, akkor is ugyanez a Pelé lenne?

_KingJack_ 2009.08.11. 12:24:18

Ha 1985 után nincs angol eltiltás, akkor az Everton degeszre nyeri magát, és most nem biztos h a Chelsea lenne a big4 kék mezes tagja....

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.08.11. 12:28:45

Mi lett volna ha a 2006-os BL döntőben nem adják meg Eto'o lesgólját?

poolfanati 2009.08.11. 12:29:49

@Walmer: igaz, de akkor se a legjobb példa volt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 12:31:06

@Walmer: A VB-hez valószínűleg nem lett volna több közünk (ha erre gondolsz), Bern után minden szempontból szétesett az Aranycsapat, és már nem voltak túl fiatalok sem.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.11. 12:32:40

a bolgárok verték ki a franciákat egy utolsó utáni perces góllal vmi selejtezőben, ugye...? :) az is szép gól volt... :)

Walmer 2009.08.11. 12:34:28

@heinrich: Hááát nem tudom. Puskás 1960-ban 100 év kihagyás után 4-et rúgott BEK döntőben, Kocsis/Czibor '61-ben rúgtak gólt BEK döntőben.
Szétesett persze, de hogy ebben '56-nak nagy szerepe volt, az nem kétséges.

Walmer 2009.08.11. 12:35:44

@_KingJack_: Istenem, micsoda Everton volt az...

_KingJack_ 2009.08.11. 12:37:39

1958-ban nagyon valószínűtlen lett volna egy magyar VB-győzelem. A brazilokkal ugye még pályájuk csúcsán, 1954-ben is alig bírtunk el. az ezüst azonban kinézhetett volna. Más kérdés, hogy akkor nem ezüst-csapat lenne-e a nevük. Mert két ezüst után már az dukálna....

Walmer 2009.08.11. 12:43:28

@_KingJack_: Azt nem mondtam, hogy simán nyertük volna a vébét, de komoly esély lett volna rá. A brazilokkal meg azért elbántunk. Rendes játékidőben kaptak 4-et és ha nem kezdenek el verekedni, lehet többet is.

nordsee 2009.08.11. 12:47:48

@imici77:
A jó, rohadt, bárcás, tetves ...
Ki a faszom ez a Digi? Egyenesen a Platini lobbyzik nekik? Nagy nehezen lett a UPC-nél Eurosport2, most meg még ez is. Hihetetlen egy elbaszott politika ez.

Walmer 2009.08.11. 12:49:47

Ja, szembe jutott még valami. Mi lett volna, ha nem lett volna kommunizmus és legnagyobb spílerjeink mehettek volna a külföldi elitcsapatokhoz. Lehet, hogy Mészöly most nem arról merengene, hogy mekkorákat bundázgattak a Népstadionban, hanem arra emlékezne, hogyan gyilkolta a '64-es BEK döntőben Eusebiót, meg milyen gyilkos edtzéseket vezetett a Herrera.

Walmer 2009.08.11. 12:50:27

@nordsee: nekem digi van. havi 2900 huf

poolfanati 2009.08.11. 12:51:11

@imici77: 2 éve streamen nézem a pool meccseket...
ezentúl is így lesz:D

_KingJack_ 2009.08.11. 12:51:32

Esazembe jutott Farkas jancsi esete, aki azért nem ment a Herrera-féle Interbe, mert a "Lehet e ott szalonnázni?" kérdésre nemmel felelt neki a Mester. Manapság meg MTK-s tinédzserek rohannak eszetlenül az Odham-hez:(

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 12:52:18

@Walmer: Morálisan nagyon kész voltunk, Lóránt senkivel nem volt jóban, Zakariás lett a bűnbak, Puskás és Czibor nem beszéltek egymással, de Kocsis sem rajongott érte, így törvényszerűen szembe kerültek Bozsikkal is, a szövetségi kapitányi poszt körül marha nagy volt a kapkodás/fejetlenség stb. Persze 56 sem segített, az tény.

smartdrive 2009.08.11. 12:53:09

ugyan már, gyerekek. ha nincs 2:1, akkor Rooney sem lő gólt a végén, hanem egy kedélyes 1:1-gyel érkeznek a tizikhez

_KingJack_ 2009.08.11. 12:55:24

Viszont abban a hétországban lett volna annyi tartalék, hogy néhány kieső klasszis helyett újakat fiatalabbakat találjon. Az egész generációt viszont nem lehetett pótolni... A fokozatosság sérült meg az Aranycsapat leváltása során.

smartdrive 2009.08.11. 12:57:48

@_KingJack_: akkor egy ponttal esünk ki

smartdrive 2009.08.11. 12:59:38

@peter135: istenem, most minden sértett egzisztencia ide fog jönni mártírjelmezért, óriási :D

doktor.dikhed 2009.08.11. 13:00:56

Nem ezen múlt, de Ballack megmozdulása felesleges és sportszerűtlen. Egy sárgát egyértelműen megért, ráadásul a bíró orra előtt. Pont olyan szituáció volt, ahol meg lehetett volna állítani a játékot, kiosztani a sárgát, aztán talán megnyugodtak volna egy picit,de a bíró hagyta őket, így később egyre dühösebben mentek egymásnak. Ha valamelyik lesérül, az nyilván az ő hülyeségük, de a bíró felelőssége is, mert nem próbálta meg kézben tartani a meccset.

_KingJack_ 2009.08.11. 13:00:58

Wales ellen estünk ki úgy emlékszem. Charles kivonta magát a forgalomból, és mivel minden magyar rá figyelt, egész egyszerűen lyukas lett a védelmünk. Óriási szégyen volt ez akkoriban, és senkit sem vigasztalt, az hogy ez máér nem az a csapat. Egy Wales-t akkoriban mindenképpen meg kellett volna vernünk, akárkikkel a kezdőben.

smartdrive 2009.08.11. 13:01:12

vajon mi lett volna, ha Kolumbusz nem fedezi fel Amerikát? most nem lenne Pelé meg Maradona

Walmer 2009.08.11. 13:02:05

@heinrich: Kocsis meg Puskás soha nem jöttek ki. Grosics mondta el Bocsáknak egy róla szóló könyvben (ti. Grosicsról szólóban), hogy Kocsis és Puskás egyszer a vébé után egy közös italozáskor olyan dolgokat vágtak egymás fejéhez, aminek már semmi köze nem volt a focihoz. Lóránt mindig is a magányos farkas volt a csapatban. De a legrosszabb esetben is lett volna az '58-as csapatban egy Bozsik/Puskás, vagy egy Kocsis/Czibor tandem. Azért az komoly erősítés.
Egy keménykezű edzőnél pedig akár mind a 4-en ott lehettek volna. max nem beszélnek egymással. Na bumm. Volt már ilyen a futballtörténelemben.

_KingJack_ 2009.08.11. 13:04:41

Abban az időben Magyarországon ilyen profi mentalitást, mint hogy 4 dudást erőszakkal összefogni egy csárdában, nem lehetett tapasztalni. Akkoriban, mikor az is szempont volt, hogy nehogy megbomoljon a katonaság-ÁVH egyensúly....

Walmer 2009.08.11. 13:05:03

@smartdrive: :-DDD
És mi van, ha a besenyők nem jönnek nekünk, hanem maradunk mindannyian a picsánkon?
Akkor se Puskás, se Kocsis, se Mészöly, se Nyíl, se Döme, se Kékesi Rezső.

pattopo · http://100ev.uw.hu 2009.08.11. 13:08:38

@smartdrive:

De. csak Maradona Nápolyban született volna,
Pelé meg Milla bácsinak lenne az apósa.

Walmer 2009.08.11. 13:12:40

@_KingJack_: Hát nem tudom mennyire volt profi, de azért elég faszán összefogtak mindenkit a Honvédban.

Quentin Montargis-ból 2009.08.11. 13:14:44

"Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett?"

Pletikosa - Srna, Corluka, Vidics, Pranjic - Sztankovics, Kuzmanovics, Modric, Misimovic - Ibisevic, Dzeko.

neeskens 2009.08.11. 13:14:46

Olyat kéne keresni, amikor tényleg egy nüansz határozott meg egy egész korszakot.

Mert ha ezt nem szigorúan vesszük, akkor a foci mást sem jelent, csak mi lett volna, ha történeteket.

Szerintem az 54-es vb-n a magyar szereplés simán ez a kategória. Ha az ide kapcsolódó vb posztban már említett rengeteg tényező egyike is másképp alakul(Pl.Kockáék nem mennek el kurvázni, vagy nem esik az eső stb.) , akkor nemcsak a sportág, hanem talán az ország története is kicsit másképp alakul, meg az NSZK-é is.

neeskens 2009.08.11. 13:16:05

Ha már itt tartunk, ha nincs Trianon a magyar válogatott sem így nézne ki.

_KingJack_ 2009.08.11. 13:21:27

Érdekes lenne megvizsgálni vajon 1974-ben hogyan alakul a VB, ha Hollandiában rendezik. vagy a 78-as ha nem Argentínában.

ZenZo 2009.08.11. 13:29:57

Ömm, a Community Shieldről:
There was a lot of noise from the Manure gang about the build up of the Lampard goal. Certain facts there: (i) Ballack did not foul Evra, it was just an overreaction for a body check (ii) After Evra fell down, the ball went to Man Utd player – Rooney (iii) Rooney did not put the ball out of play, he went on to build the attack (iv) After Rooney’s touch, the ball went to another Man Utd player – Carrick (v) Even Carrick did not put the ball out of play, he went on to build the attack (vi) Then the ball was won by Chelsea who also went on to build their attack (vii) All this time, the referee did not think it was necessary to stop the play (viii) The referee knew that Ballack made contact with Evra’s chest and Evra fell down holding his face (ix) Chelsea scored a legitimate goal.

Érdekes bírói ítélet volt, mondjuk nem piroslap, mint ahogyan azt SAF állítja, de tegyük fel érdekes, miért nem fújt a bíró. Evra bedobta a nagy halált, de Ballack könyöke kint volt. Nem lekönyökölte, mert az jól látszik, hogy ütközéskor már a testnél volt a kar, Evra nagyot akart esni (nagyot is esett), ráadásnak utána a ManU fűzte tovább az akciót, majd Ricky kivágott labdájával indult el a mi akciónk.

A bíró valószínűleg nem érezte sárgának sem, és előnyszabályt alkalmazott. a mu tovább támadott, eladta a labdát és lekontráztuk őket. nem értem miért kellett volna kirúgni, egyrészt ők se tették, hanem folytatták az akciót, másrészt ez már a harmadik szezon amiben úgy szól a szabály, hogy a bíró állítja meg a játékot és nem a játékosok döntenek erről.

"Nem mintha a Manchester megérdemelte volna, de nem hagy nyugodni a gondolat: mi lett volna, ha Chris Foy szabadrúgást ítél, de legalább megállítja a játékot..." Mi van, ha a második percben Evra nem ment a gólvonalról, mi van, ha... összességében az első félidőben mi voltunk szarok, a másodikban a ManU, az x igazságos, a meccset a két kapus közti különbség döntötte el. No meg Evra. Ha normálisan rúgja a büntetőjét, lehet, nincs miről beszélni...

England win The Ashes! 2009.08.11. 13:36:20

@smartdrive: Akkor Fa Nándor fedezte volna fel.

England win The Ashes! 2009.08.11. 13:44:15

@neeskens: Csodálom, hogy nem Te említed: ha Rensenbrink nem töketlenkedik a 78-as döntő hajrájában, akkor egy egészen más 80-as évek elé nézhettünk volna, ergo talán 86-ban sem az argentinok nyernek.

luzsi 2009.08.11. 13:46:05

...ha Sheva 3 méterről nem a felállni igyekvő Dudekbe rúgja bele a labdát. :(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 13:57:27

Mi lett volna, ha tavaly az első két forduló után nyeretlen, szurkolók által nem támogatott, a pánik és a katalán gödör jeleit egyre erősebben fölmutató Barcelona a harmadik körben nem az újonc és megszeppent Sporting Gijónnal, hanem egy acélosabb csapattal játszik, nem nyer 6-1-re, és nem kezd ezzel el egy példátlan győzelmi sorozatot?

Vajon Guardiola maradt volna-e az edző? Lett-e volna triplete? Most vajon nem a MU címvédéséről beszélnénk-e?

_KingJack_ 2009.08.11. 14:03:27

Csöncsön, ezúttal sem csalódtunk benned.
Mi lenne ha egy fatális véletlen következtében Csöncsön egyik komentjéből kimaradna a Barcelona, Messi, katalán, spanyol szavak egyike? Lehet, hogy egy teljesen más szezon elé néznénk....
:D:D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.08.11. 14:04:06

@Csöncsön: Ha komolyan gondolod hogy a Sporting elleni győzelem volt a tripla letéteményese én helyből bakot ugrok...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 14:07:33

@csizsikpizsik:

Persze nem, de a görcsösség akkor oldódott föl. És láttunk már olyat a futballtörténelemben, hogy négy meccs után kirúgnak egy edzőt. Hogy Guardiola nélkül pedig nem lett volna triplete, abban teljesen biztos vagyok...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.08.11. 14:12:32

@Csöncsön: A Barca nem a 4 meccs utáni kirúgás híve. Dereng Van Gaal? Meddig húzhatta már 2002-ben...:(
Viszont van egy viccesebb kérdésem:
Mi lett volna ha Franco NEM szereti a focit? :))))))))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 14:16:34

@csizsikpizsik:

Akkor most nem a Real Madrid lenne 9-szeres BEK/BL-győztes, hanem a Barcelona... :-)

Xavi06 2009.08.11. 14:31:55

@peter135: Mi lett volna, ha előtte viszont megadják Giuly szabályos gólját egy előnyszabállyal, és nem fújnak szabálytalanságot Eboue műesésénél?

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.08.11. 14:40:35

@Xavi06: Mi lett volna ha Henry berúgja a ziccerét?

Xavi06 2009.08.11. 14:41:53

@peter135: Az más tészta. Nem rúgta be.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 14:43:51

@peter135:

Mi lett volna, ha Riquelme bevágja a büntetőt a 91. percben Villarrealban?

BK 2009.08.11. 14:47:08

@_KingJack_: kezdem azt érezni, hogy Csöncsön katalánmániájánál súlyosabb minden más kommentelő Csöncsön-fixációja. amit ebben a kommentben írt, az teljesen illeszkedik a poszthoz.

Azazello007 2009.08.11. 14:49:07

Mi lett volna, ha a 2000-es EB francia-portugál elődöntőjének hosszabbításában az asszisztens nem jelez kezezést Abel Xaviernél? Vagy mi van, ha nem pont az 1996-os EB előtt vezetik be az aranygól-szabályt, illetve nem pont a 2004-es EB előtt törlik el?

drani 2009.08.11. 14:49:51

Olyan titokzatos ez a Puskás-Czibor/Kocsis ellentét viszont senki nem írt semmi konkrétumot, nekem viszont - műveletlenségem okán - fingom sincs róla. Világosítsatok fel!

England win The Ashes! 2009.08.11. 14:58:49

@Csöncsön: Akkor az Arsenal a hosszabbításban alfa-részecskékre bontja a Villarealt.

@Azazello007: Akkor Šramka urat valszeg eltiltja az UEFA, ha addigra Lizarazu nem használja fel ETA-kapcsolatait.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 15:10:45

@drani: röviden: Czibornak meg Kocsisnak a töke tele volt azzal, hogy Öcsi így, meg Öcsi úgy, meg Öcsinek mindent lehet, de különösen akkor lett tele a tökük, amikor kiderült (még a VB előtt!), hogy Puskás tízszer annyi pénzt kapott (200.000HUF), mint ők ketten együtt (10+10).

Az iszonyatos cirkuszt elkerülendő később 50-50-re emelték Kockáék pénzét is, de pl Bozsik is kétszázat kapott, meg többen száz felett.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.11. 15:11:03

@Csöncsön: hosszabbítás. és vágtunk volna 7et, mint Rómában. :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 15:13:21

@heinrich: viszonyításféleképpen: a 200k-ból kijött egy rózsadombi villa abban az időben. A 10k-ból tán egy leszakadt panel, vagy az sem.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2009.08.11. 15:16:57

És mi lett volna ha 2002-ben Dél-Korea az első perctől kezdve korrekt bíráskodást kap?

badblood 2009.08.11. 15:20:23

Mi LENNE, ha az a "bőr"golyó nem létezne??? ;))

Walmer 2009.08.11. 15:21:41

@heinrich: 1954-ben 200,000-ből szerintem a parlamentet megvehette volna. De utánanézek.

drani 2009.08.11. 15:27:49

@heinrich:
tehát Puskás sztárolásával volt bajuk? Mert a sztárok mindig többet keresnek, ezt gondolom ők is tudták. Az a fránya pénz már megint... És Lóránt miért volt rosszban mindenkivel? Ő mindenki pénzét sokallta?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 15:29:45

@Walmer: A Kocsis és Czibor c. könyvből a legegyszerűbb.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 15:31:25

@drani: Somos István-Peterdi Pál: Lóri (1986, Lapkiadó vállalat)

Walmer 2009.08.11. 15:35:27

@heinrich: valszeg, mert a neten semmit nem találok.

szeme közé, laposan! 2009.08.11. 15:35:48

@smartdrive: Nono! Ha nem szerez vezetést az elején a MU/Chelsea (nem tudom, hogy volt a meccs és le se szarom), akkor a másiknak nincs mit kiegyenlítenie és máris egy békés 0:0-val érkeznek a tizikhez...:):)

drani 2009.08.11. 15:45:10

@heinrich: látom a nehezen megszerzett információ értékes. De azért köszi.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 15:52:04

@drani: nem, csak Lóri ügye kicsit összetett, azért javasoltam inkább a könyvet. Lóránt amúgy nemcsak az aranycsapattal nem jött ki, hanem kb senkivel. (ha nem olvastad, akkor talán ez is segít: nst.blog.hu/2009/01/21/regi_idok_focija_ii)

kroos 2009.08.11. 16:26:10

ha Lothart nem cseréli le a tábornok....

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 16:37:05

@kroos: 10 perccel előztél meg, szóról szóra ugyanezt akartam

England win The Ashes! 2009.08.11. 16:40:46

@kroos: Melyik tábornokra gondolsz? Feldmarschall Hitzfeldre vagy Generalissimus Kistelekire?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.11. 16:52:18

@Walmer: "Vajon lett volna Milan aranykor, Steaua, Porto, Zvezda, Marseille BEK győzelem ha 1985 után nem tiltják el az angol klubokat?" - Azt hiszem az a Milan nyert volna az angol bajnokkal súlyosbított mezőnyben is, az a csapat talán a legjobb volt azok között, melyeket valaha láttam.

Mindig jössz ezzel a ha nem tiltják ki az angolokat, akkor tovább tart az uralom, pedig az utolsó három angol résztvevős évben az olaszok kezdték átvenni a primátust, hiszen mindhárom esztendőben ott volt a döntőben az olasz bajnok és az angol bajnok csak kettőben. 1985-ben már győzött is a Juve, épp a 'Pool ellen.

Sőt 1983-ben már angol szereplő nélküli döntőt játszott a Hamburg és a Juve, 1984-ben meg csak Grobelaar tizenegyesölő remeklésének köszönhetően szerezte meg a trófeát a Liverpool, a drága AS Roma ellen.

@_KingJack_: Csöncsön úgy van ezekkel a szavakkal - mármint: Barca, Messi, katalán, spanyol - mint a reggae szövegírók a Rastafarai, King Selassie, Zion és Babylon kifejezésekkel.

@heinrich: Ez a Somos István vajon rokona-e a mi MTV-s Somosainknak?

crouchy 2009.08.11. 16:56:13

mi lett volna ha a Mu-sok nem csak azután akarták volnba megállítani a játékot hogy a Chelseanél volt a labda? Szerintem ha Rooney szépen megáll, és a megkéri a bírót jöhettek volna ápolni, ha meg kirúgja oldalra főleg. De ő tovább akart menni. Aztán mikro elvesztik a labdát már rögtön álljunk meg. gusztustalan ez a hozzáállás.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 17:15:37

@kroos: @mocsing:

Ha Messi és Tevez nem a kispadon ücsörgik végig a németek elleni negyeddöntőt...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 17:18:28

Öööö... bocsánat, szóval Tevez játszott. Messi, Saviola, Gabi Milito és Burdisso viszont végig padoztak...

értelmetlen_nevű 2009.08.11. 17:27:37

@Csöncsön: Messi még gyerek volt, Saviola ne már...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.11. 17:31:47

@értelmetlen_nevű:

Messi már akkor a világ egyik legjobbja volt.

Saviola pedig ilyen gyönyörűségekre volt képes azon a vébén:
www.youtube.com/watch?v=m2YgD3ufsRw

_KingJack_ 2009.08.11. 17:39:57

Vajon akkor hogy szerepeltek volna az NSZK-sok a 80-as évek VB-in, ha pl. Beckenbauer veszi a fáradtságot és meggyőzi Schustert a válogatott szereplés fontosságáról.... Azért két ezüstöt így sem kell szégyellni, persze, de...

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.08.11. 17:45:46

@Csöncsön: Messi a zigóta állapottól kezdve a világ egyik legjobbja

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.11. 18:26:14

@_KingJack_: Viszont Schumachernek van mit szégyelni!

_KingJack_ 2009.08.11. 18:34:44

@popp: Ez látod egyértelmű. Battiston kinyírása azóta sztem simán bekerülhetett volna egy horrorfilmbe. Az meg, hogy utána védhetett a döntőn, szerintem minden idők egyik leggusztustalabb döntése (ill. nem döntése) volt.

Woland 2009.08.11. 19:29:37

@Quentin Montargis-ból:

"Pletikosa - Srna, Corluka, Vidics, Pranjic - Sztankovics, Kuzmanovics, Modric, Misimovic - Ibisevic, Dzeko."

sot, szerintem ha nem robban szet Jugoszlavia akkor Ibrahimoviccsal is szamolhatnanak, mert akkor talan nem emigral a csalad. negyedik csatarnak meg a macedon Pandev a Laziobol. : )

rowi 2009.08.11. 19:57:49

azért egy szál eb-bronzzal mégse állnának az angolok, mer akkor lenne egy vb-ezüstjük is...

Klárensz 2009.08.11. 20:03:30

Mi lett volna, ha Bellamy fejesét kivédi Victor Valdes? Brrr.... belegondolni is rossz.

mickeyknox 2009.08.11. 20:41:21

mi lett volna, ha bede 2007 februárban nem kezd el egy bizonyos, a világ legjobb focijával foglalkozó blogot?

Feech 2009.08.11. 21:12:08

Mi lett volna, ha a mai napig Bede írná a spanyol posztokat? (Az túl szép lett volna.)

kroos 2009.08.11. 21:34:29

@_KingJack_: a vicc hogy abba a csapatba be se fért volna.Mondjuk 10 év mulva se fogja érteni senki hogy Ronaldinho miért nem lesz ott a Vb-n.

@popp: ugyanazt megcsinálta Pfaff is azon a Vb-n.
Bár ö nem Német volt, és végül is csak emiatt estünk ki.De érdekes hogy neked melyk maradt meg...

Mélységi bepassz 2009.08.11. 21:46:16

Mi lett volna, ha Massaro Pécsre jön, ahogy anno a Népsport írta a nyári uborkaszezonban?

Woland 2009.08.11. 22:16:18

@OJ:

meg Lambuliccsal is allando VB-negyeddontosok lennenek : )

egyebkent kik azok akik ennyire nem tetszenek ebbol a teoretikus csapatbol? (nekem Pranjic, Kuzmanovics esetleg Sztankovics az aki gyenge pont.)

Mélységi bepassz 2009.08.11. 22:53:31

Mi lett volna, ha Bácsi Sanyi nőnek születik?
(Talán Néni Szandi?)

Glory 2009.08.11. 23:43:15

na most nem tudok utananezni, de a legsulyosabb mi lett volna ha az a milan 90-es evek eleje. ott volt egy meccs a crevena zvezda ellen amit ujra kellett jatszani a kod miatt vagy vmi ilyesmi. kiesesbol tovabbjutas lett, majd bek gyozelem, emiatt indulhattak a kov evben...... vki nezzen utana. de kb 4-5 trofa mult azon a kodon.

England win The Ashes! 2009.08.12. 01:07:47

@Glory: Nem egészen így történt, két esetet mosol össze:
1990-91: negyeddöntő visszavágók:
Dynamo Dresden-Zvezda 1-2-nél félbeszakadt (első meccs 3-0 a Zvezdának), 0-3-mal a jugóknak ítélték meg.

Marseille-Milan (első meccsen 1-1), 1-0-s francia vezetésnél pár prccel a lefújás előtt kiesik a villany, a hiba kijavítása után a Milan a befejezés helyett újrajátszást követel (holott csak pár perc volt hátra). 3-0-val az OM kapta a meccset.

England win The Ashes! 2009.08.12. 01:09:43

Ha már BEK: mi lett vilna, ha Negrau fejesénél Pagliuca kicsit lomhább...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 01:22:06

@kroos: Tudom, Fazekassal csinálta meg a rohadék. Jelzem, hogy Pfaff meg a Bayern kapusa volt hosszú éveken át.

kroos 2009.08.12. 01:24:46

@popp: ha a lebonyolitás olyan 82-ben mint 86-ban...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 01:26:31

vagy ha '86 csak egy góllal kevesebbet kapunk, vagy eggyel többet lövünk...

Walmer 2009.08.12. 08:09:12

@popp: Az angol klubfutball hanyatlását mi sem mutatta jobban, mint az, hogy 1985-ben a Kek-döntőbe az Everton, a BEK-be pedig a Liverpool jutott be. Az meg a szánalmas.hu-ra való, hogy azzal jössz, a Juventus megverte a Poolt azon a döntőn. Ja, csak ha azt a döntőt Bejrutban játszák akkor sem lett volna kisebb a káosz...
Az meg a világ legjobb dolga, hogy ha Grobelaar így, akkor a drága Roma meg úgy. A drága Roma Rómában nem tudta legőzni a Liverpoolt. Ha az a döntő az Anfielden van, a Romát atomjaira szedve küldik cargoként vissza Olaszországba (vö. Roma manchesteri vendégjátéka)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 09:11:11

@Walmer: Jópofa srác vagy ;-)! Nem a Liverpool szedte volna atomjaira a Romát az Anfielden, hanem én ezt a legfeljebb Mikroszkóp Színpadra méltó szövegedet. Nem arról írtam én, hogy az angol klubfutball hanyatlott a nyolcvanasok közepén, hanem arról, hogy az olaszok kezdték átvenni a primátus. Az is térdcsapkodva kacagtató, hogy jössz a KEK-kel, melyet 1985-ben ugyan angol csapat nyert, de '84-ben a Juve és amelyben a BEK-ben mutatott nagy sorozat alatt sem uralkodtak az angolok és az Everton győzelme is csak a nagyszámok törvénye alapján esett be.

De ha már hivatkozol a KEK-re, mikor a bajnokok vetélekedéséről beszélünk - ugye csak BEK-et uralták az angolok a 70-esek végén, a nyolcvanasok évek elején -, akkor én jövök az UEFA-val, amit ugye a Real Madrid nyert az idézett évben, a mi drága Vidink előtt. Az előtt a Videoton ellőtt, amelyik kiverte a nagy Manchester Unitedet ugye. Így mondhatjuk, hogy a három nagy bajnokság egyensúlyba került '85-ben, úgy hogy az olaszok nyerték a legerősebb európai kupát, míg az angolok a leggyengébbet.

Ami meg a Heyselt illeti, a pályára lépő játékosok nem igen tudták meccs közben, mekkora tragédia történt a meccs előtt, ahogy Platini nyilatkozta valahol, csak a meccs után tudták meg.

De az eredeti felvetésre visszatérve, valószínűleg továbbra is jól szerepelt volna az angol bajnok a BEK-ben, ha nem zárják ki, de hogy azt a Milant nem győzi le abban biztos vagyok, még ha ellenpróbára nincs is lehetőség.

montipájton 2009.08.12. 09:16:25

1984 őszén az UEFA-Kupa első fordulójában a Videoton-Dukla Praha párosítás első meccsén a hajrában Vizek, a csehszlovákok legjobbja az üres kapuval szemben kapufára lőtte a kipattanót. Így maradt az 1-0 a Vidinek, a többit tudjuk.

Ha belövi, egy legendával kevesebb.

(Vagy ha a Manchester ugyanebben a sorozatban nem a Győrt kapta volna az első fordulóban, a sima továbbjutás után talán nem válnak annyira nagyképűvé, hogy a következő magyar csapat ellen csak másfél órával meccs előtt érkeznek meg a Sóstóra a visszavágón, még edzeni sem edzettek a helyszínen... Eh, ezt csak Walmer bosszantására tettem hozzá.))) )

montipájton 2009.08.12. 09:20:21

@popp: A Vidiért külön jópontot kapsz tőlem, ám merő faxnizásból és mert az erdetei ténáhpz tartozik, hozzáteszem: a 85-ös BEK-döntőnek pont fordítva kellett volna alakulnia, két tökegyforma csapat meccsét az (is) döntötte el, hogy a Juve kapott egy 11-est, ami nem volt az - Bonieket fél méterrel a 16-oson kívül gáncsolták -, a Pool meg nem kapott meg egyet, ami az volt (már nem emlékszem, melyik angolt kaszálták el tök egyértelműen a kapu előtt), hát, ilyeneken is múlik, hogy "tendenciákról", meg országok korszakairól beszélünk a fociban.))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 09:30:38

@montipájton: Persze, hogy múlik ilyeneken, hiszen "ettül szép". De akkor azt is jegyezzük meg, hogy a Walmer által fetisizált kizárás előtti nagy angol korszakban, csak a '77-es kiírást nyerte meg a Liverpool egy gólnál többel , 3-1-re Monchengladbach ellen, a legtöbb 1-0 lett, a Roma ellenit meg ugye tizenegyesekkel nyerte ugyancsak 'Pool. Úgy sejtem nem uralta az összeset egyértelműen az angol bajnok, sőt élek a gyanúperrel, hogy ezek legtöbbje is nüanszokon múlott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 09:31:37

@popp: Mármint, hogy félre értés ne essék, a nagy korszakot fetisizálja Walmer, nem a kizárást.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.12. 09:41:39

-Mi lett volna, ha Woland megszereti a focit?
-Arsenal szurkoló.

:)

SamS 2009.08.12. 09:53:15

@popp: Talán mert a döntők általában 1-2 gólon szoktak múlni?

Walmer 2009.08.12. 10:36:05

@popp: Azt hiszem kezdesz átcsúszni a piros mezőbe harcos. Ha neked a '80-as években a KEK a leggyengébb kupa volt, akkor valami nagyon nincs rendben nálad. Arra próbáltam rávilágítani, hogy a két legerősebb kupában az angolok döntőig mentek. Az, hogy Platini azt mondzóta ők nem tudtak semmit, ismerem. Hogy mennyire igaz, arról is megvan a véleményem. Meg Platiniről is. valszeg nem tudtak semmit, mikor kishíján összedőlt a stadion.
Átvették a primátust az olaszok. Az angoltalanított BEK-ben a következő két évben Steua - Barcelona, meg Bayern - Porto döntők voltak.
A későbbi Milan pedig mehetett volna a sunyiba a '80-es évek végén csúcson levő Everton, meg Liverpool ellen. Bizonyítani persze lehetetlen.
Ami tény, az angolok 1977-1985 között két kivétellel minden BEK-et nyertek, és '83-tól eltekintve (kisiklás, zárvány) minden döntőben ott voltak. Aztán kitiltották a klubjaikat. Így szűnt meg a hegemóniájuk.

Walmer 2009.08.12. 10:39:05

@popp: Miért popp mennyire kellett volna a döntőket nyerni? 10-0-ra? valóban nüanszokon múlott, hogy az angol bajnok egymás után 6-szor BEK-et nyerjen. Beszarok. A Romát meg csak büntetőkkel verték meg. Adják vissza a serleget!!

_KingJack_ 2009.08.12. 11:42:17

Fiúk ezen tényleg tök felesleges ennyit vitázni. a 70-es évek végétől a 80-asok végéig rendkívül sok jó egylet verődött össze Angliában. Ezt popp sem vitatja. Az is igaz, hogy a 80-asok végén már elkezdett formálódni a nagy MIlan, meg persze a 80-asok közepén-végén ott volt a Platini-Bonike féle Juve, meg a Maradona fémjelezte Napoli. A Heysel tragédia utáni angol kitiltás okaiból azonban otrombaság lenne kihagyni a BEK-dominanciát. Meggyőződésem, hogyha előtte a Liverpool meg más angol csapat 10 éve nem jutott volna döntőbe sem, akkor nem lett volna eltiltás....

sh4d0w 2009.08.12. 11:52:11

@heinrich: "Ferguson letörli homlokát porlepett ingjével" - ez jó ronda, inkább "Ferguson letörli homlokát porlepte ingével" - inge jelen esetben nem tulajdonnév.

Azt meg elmondhatod, mit uraltak a franciák a 90-es években, mert szerintem semmit. Kilencvennyócban nyertek egy vb-t, 2 évvel később eb-t, de ez messze van az "uralástól". Amíg a franciák "uralták" a 90-es éveket, addig nyert BL-t/BEK-et a Milan, a Juventus, a MU, a Crvena Zvezda, a Barca, a Borussia Dortmund, az Ajax és a Real Madrid. Ezek között egyetlenegyszer sikerült nyernie a Marseille-nek. 90-ben vb-k a németek, 92-ben eb-k a dánok, 94 vb Brazília, 96 eb Germánföld. Mit uraltak itt a francésék?

capor_ 2009.08.12. 12:00:20

@popp:

Ha a juve kiakapott volna, akkor Platini ezt nyilatkozta volna: " Ilyen szörnyű katasztrófa árnyékában nem tudtunk futballozni..."

Egyébként előbb utóbb természetes módon is megszünt volna az angol hegemónia, ezért kár volt eltiltani az összes angol klubot..

Walmer 2009.08.12. 12:08:55

@_KingJack_:
"Meggyőződésem, hogyha előtte a Liverpool meg más angol csapat 10 éve nem jutott volna döntőbe sem, akkor nem lett volna eltiltás.... "

Ezt már korábban egy hasonló vitában (nem biztos, hogy ezen a blogon) én is megjegyeztem.

Woland 2009.08.12. 12:19:03

@imici77:

forditott nap van? : )

amugy nem rossz probalkozas, de hibas a kerdesed nyelvtana. a helyes szorend: "mi lett volna Woland ha megszereti a focit?" persze a grammatikai problemak elvesznek a tartalom groteszksege mellett. a Tottenham tanitotta meg az Arse-ot focizni, csoda hogy iilyen sokaig tartott nekik lemasolni azok utan hogy 90 ev ota hivatlan vendegkent lebzselnek argus szemekkel a szomszedban.

de varom mar a hetveget! : ) ot ev ota eloszor otthon kezdjuk a bajnoksagot!

Romanes eunt domus 2009.08.12. 12:24:34

Mi lett volna, ha:
- Ronaldo nem betegszik le a VB-döntőn?
- Sheringham nem lép pályára a Nou Campban?
- Del Piero csak egy helyzetét belövi Rotterdamban?
- Scholl berúgja az elején a tizenegyest?
- A Leverkusen csak az egyik nagy helyzetét kihasználja?
- Kahnról nem jön ki a labda?
- Sevcsenko mellélövi a tizenegyest?
- Időben kiderülnek a Porto bundázós ügyei?
- Hariszteasz lesérül az EB előtt?
- Dudek nem szaladgál ki az ötösig a tizenegyespárbajban?
- Oleguer marad a pályán?
- Zidane 5 centit téveszt? (vagy Trezeguet nem téveszt)
- Inzaghit feltartja az egyik Liverpool-védő?
- Drogbát nem állítják ki?
- Lahm eljátssza, hogy lerántották Xavi indításánál?
- Iniestát felrúgják a félpályán?
stb.

_alerob 2009.08.12. 12:26:39

Hát nem igazán tudom, de azt a Milant h a Liverpool megverte volna vagy az Everton, sírva kell röhögnöm.

És azt sem értem, hogy Platinit miért kell utálni?

_alerob 2009.08.12. 12:27:14

mármint egyértelmű esélyesként kikiáltani

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.12. 12:28:19

@sh4d0w: lehet, túlzó a fogalmazás, de azért a VB-EB kombót nem nagyon szokás beadni (egyedül a németeknek sikerült) és az a francia csapat elképesztően erős volt, simán megérdemelték.

Walmer 2009.08.12. 12:34:48

@_alerob: Röhögni csak azért röhögsz barátom, mert lófaszt sem tudsz a focijukról, mivel el voltak tiltva, korábban meg nem követted, követhetted őket.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.12. 12:44:44

@Walmer: @_alerob: Most már csak azt tisztázzátok, hogy mi történik, ha a megállíthatatlan ágyúgolyó feldönthetetlen oszlopnak ütközik? :)

sh4d0w 2009.08.12. 12:46:10

@heinrich: erős volt, még ha nem is bírom őket, akkor is megérdemelték, de amit Te írtál, az nem kicsit volt túlzás :))) No offense, szép napot!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.08.12. 12:51:02

@sh4d0w: Milyen világ az, ahol csak a kommentelők túlozhatnak? :)

_KingJack_ 2009.08.12. 13:13:43

Engem az érdekelne, hogy mi lett volna ha 2004-ben az OT-n az akkor még teljesen foglamatlan Howard nem középre tenyereli ki a Porto szabadrúgását a 90. percben, és a portugálok kiesnek. Ismernék ma akkor bármilyen Special One-t is?

montipájton 2009.08.12. 13:20:41

@Walmer: Sose fogjuk megtudni az ilyeneket, de azért hajlok rá, hogy a háromhollandos Milant sose verte volna le a nyolcvanas évek Liverpoolja, az Evertonról (hoppá, ők is "korszakos" csapat voltak, esküszöm, nem tudtam) nem is beszélve.

De attól szép ez a poszt, hogy bármit mondhatunk.

Mi lett volna, ha Puskás szülei az ominózus estén inkább moziba mentek volna, hehe. Vagy ha Öcsi 30 évvel később születik és Borgulya meg Cservenkai lett volna a csapattársa a Honvédban Bozsi helyett. )))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 13:31:32

@Walmer: Azért az nem túl elegáns, hogy úgy sarkítod a mondandómat, hogy az ostobaságnak tűnjék. Ki mondta, hogy adják vissza a serleget. Az 1-0-ás győzelmeket meg csak a montipájton felvetésére írtam. Ettől még tény, hogy míg az angolok uralták a BEK-et, addig a többi nemzetközi kupát egyáltalán nem.

A KEK még ha nagyobb presztízsű trófea is volt mint az UEFA-kupa, az ott rajthoz álló mezőny mindenképpen gyengébb volt, mint az UEFA-ban. Miért mondom ezt? Na csak azért, mert az UEFA-ban a bajnokságok dobogósai indultak, sőt a legerősebb bajnokságokból a negyedik-ötödik is, míg a KEK-ben "csak" a nemzeti kupagyőztes. A nemzeti kupát, meg sok esetben gyengébb csapat nyerte meg mint a bajnokságok dobogósai, de ha nem, akkor is csak egy csapat indult egy-egy erős bajnokságból. Ilyenformán az UEFA mezőnye mindenképpen sűrűbb volt még a BEK-énél is.

Walmer 2009.08.12. 13:33:51

@montipájton: Az Everton 1985-ben bajnok lett, 13 ponttal megelőzve az 1984-es BEK győztes, 1985-ben BEK döntős Poolt. Aztán bajnok lett '88-ban is.
A'88-as Poolban meg olyanok játszottak, hogy: John Barnes, Peter Beardsley, John Aldridge, Ian Rush, Steve Nicol, Steve Staunton, stb. A nevek többsége talán nem cseng olyan jól (éppen az eltiltás miatt), mint Rijkaard, meg Gullit, de a játéktudásuk valami eszelős volt.
A "Rúgd és fuss" blogon volt egy összeállítás azokról a nagy játékosokról, akiknek esélyük nem volt európai kupát nyerni.

Walmer 2009.08.12. 13:43:15

@popp: Csak annyit felejtesz el, hogy abban a korban még nem voltak világválogatottak a top bajnokságok 15. helyezettjei. Akkor még komoly rangja volt a kupagyőzelemnek, mert csak egy csapat mehetett a BEK-be és nem kereshette ott hülyére magát. Az UEFA kupát nem véletlenül hívták "harmadik számú" kupának.
Ha nyerni akartál valamit otthon, akkor vagy bajnok leszel, vagy kupagyőztes. Az, hogy 3. vagy senkit nem érdekelt, csak ha vitted az UEFA-t is.
Ráadásul csak a BEK-nek meg a KEK-nek volt valódi döntője. Az UEFA ugye oda-visszavágós volt.

Walmer 2009.08.12. 13:45:13

@popp:
"Ilyenformán az UEFA mezőnye mindenképpen sűrűbb volt még a BEK-énél is. "

Akkor az UEFA volt a csúcs;-)

mickeyknox 2009.08.12. 13:48:46

@Walmer: de jó lenne, ha megint így lehetne... sajnos az a rendszer már soha nem tér vissza.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 13:49:35

@Walmer: Ezt mondtam volna ;-)? Legkisebb, presztízs, legsűrűbb - nem feltétlenül legjobb - mezőny, ez az állításom.

cooper (törölt) 2009.08.12. 13:57:25

off

Kaká eltévedt :)
sportgeza.hu/futball/hirek/2009/08/12/kaka_eltevedt_tallinnban/
ezér bírom a buráját, mert olyan mint egy nst olvasó :)

on
beugrott a 90 vb, ha az olasz-cseh csoportmérkőzésen megadják a szabályosnak tűnő cseh gólt(2-0 helyett 1-1), akkor lehet, hogy olaszország világbajnok, nem kerül az útjába argentina és akkor az útja costa rica-nszk-anglia a döntőig :), nagy HA ...a bíró rövidtávon jót tett velük, hosszútávon nem:), inkább egy döntetlen ott, mint később :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.12. 14:00:11

@Walmer:

Mondjuk ilyen alapon a Schuster edzette Real Madrid is korszakos csapat, mert az meg 20 ponttal előzte meg 2008-ban a 2006-ban BL-győztes, 2008-ban BL-elődöntős Barcelonát...

(Elnézést, de nagyon adta magát a párhuzam.) :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 14:02:08

@Walmer: Na ezt a futball elitizmust külön imádom, az én szememben a második és a harmadik hely is eredmény. Ha nincsenek erős ellenfelek, mire verje magát a bajnok?

Aztán mivel nem voltak világválogatottak sokkal kiegyenlítetebb verseny volt a bajnokságokban. Így a bajnok nem volt fényévekkel jobb a mezőnynél, mint most a Mu, az Inter vagy a Barca.

Így a számok miatt az UEFA-ban futott össze, a jó -értsd: az előző bajnoki címért éles versenyt futó - csapatok zöme.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.12. 14:02:55

@cooper:

Ebben ott a bibi, hogy azon a vébén az NSZK sokkal jobb volt, mint Argentina...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.12. 14:06:45

@Woland: csak játék volt a részemről, rem, nem vetted komolyan:)

Sok sikert Nektek a 7végére, sztem a pudli nem lesz benne a végén a 4ben... Ti sem, nem izgulj:)

Üdv, ymy - mi everton-veréssel kezdjük a szezont, ráadásul idegenben... :)

Walmer 2009.08.12. 14:12:27

@Csöncsön:Elvileg lehetett volna, csak
1.) A Schuster-féle Real nem nyert semmit nemzetközi színtéren
2.) A barcelona meg sem közelítette eredményességben az akkori Liverpoolt
3.) a spanyol klubfoci meg pláne nem az akkori angolt.

Ennyit a párhuzamaidról

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.12. 14:21:57

@Walmer:

Nem is mondom, hogy a Schuster-féle Real korszakos csapat lett volna, hacsak a mélységet nem nevezzük korszaknak.

Csak az érvelési technikán akadtam fönn: egy kiugró bajnoki siker még nem igazol semmit.

Ettől függetlenül elhiszem, hogy jó csapat volt az az Everton, de a Milan tényleg korszakos csapat volt a '90-es évek elején.

Walmer 2009.08.12. 14:23:16

@popp: Az MU fényévekkel volt jobb??? Hány ponttal nyerte az angol bajnokságot?
Az Everton nem volt fényévekkel jobb? Valóban nem. Mindössze 13 ponttal végzett a 2. előtt (ennyit a kiegyenlítettségről). Akkor, mikor 2 pontot adtak a győzelemért.
Hiába lököd az UEFA kupás maszlagot, BEK-et nyerni a legnehezebb, mert először bajnoknak kell lenned (most már sajnos nem) és csak aztán van esélyed nyerni. Ugyanez volt a KEK-el is. Nyerned kell, hogy nyerhess.Az pedig nem elitizmus, hogy mindenki csak a győztesre emlékszik. Ez van.

Ráadásul sok olyan bajnokság volt, ahol volt egy kitűnő csapat, a többi csak közepes (Wales, Skócia, Dánia, Franciaország, Szovjetunió, stb.) Ezek a csapatok nyerték a bajnokságot, majd mentek a BEK-be. Az UEFA-ba meg a resztli. Ott is nagy küzdelem volt, de a BEK erősebb volt mindig is. A KEK is. Ez ne legyen már vita tárgya.
Ha a sűrűségről beszélsz, akkor vess egy pillantást az angol 3. vonalra. Azt aztán nehéz megnyerni. Ott tényleg sűrű a mezőny. De a Serie A csak jobb nem? (amúgy nem) Pedig ott általában csak az a kérdés, az Inter hány ponttal nyer és ki ellen esik ki a BL nyolcaddöntőben.

Walmer 2009.08.12. 14:25:57

@Csöncsön: Nem a kiugró bajnoki siker igazolja önmagában, hanem hogy melyik országban, kiket, hogyan legyőzve lett bajnok.

"Milan tényleg korszakos csapat volt a '90-es évek elején."

Senki nem vitatja. De ha nincs eltiltás, lehet az Everton is ugyanolyan korszakos lett volna. Erről megy a polemizálás, vagy félszáz hsz óta.

sh4d0w 2009.08.12. 14:31:59

@Walmer: azért nem véletlenül a KEK-et számolta fel előbb az UEFA. Egyszerűen nem volt akkora presztízse, mint a másik két európai sorozatnak -> kevesebb néző -> kevesebbért eladható reklámok -> inkább megszüntetjük.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.12. 14:36:05

@Walmer:

Most pont ugyanezzel áltatná magát a Real Madrid, ha a spanyol klubok el lennének tiltva a nemzetközi kupáktól... (Csak ezt akartam mondani.)

Walmer 2009.08.12. 14:40:48

@Csöncsön: Két okból nem áltahatja magát ezzel:
1.) Nincsenek eltiltva
2.) A mostani real egy megye kettes csapat szintjén van az akkori Evertonhoz képest.
Krankl nyilatkozata a döntő után:
"Everton were just too good for us. It's been a long time since we played against anyone of their class. They are possibly the best side in the whole of Europe."
Ilyet a Realról mostanában senki nem mondott.

Mérgező Hulladék 2009.08.12. 15:31:41

"Mindössze 13 ponttal végzett a 2. előtt (ennyit a kiegyenlítettségről). Akkor, mikor 2 pontot adtak a győzelemért."
Akkor már bőven a 3pontos rendszer volt Angliában. Igaz, lényegében kizárólag ott.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 15:37:13

@Walmer: A te szavaiddal élve a vörös zónába értél. Lassan kitérdeled a rövidgatyát is igazad védelme érdekében - hogy én se hagyjam el a kedveskedő személyes megjegyzéseket ;-). Az is derék, hogy az érvekkel alátámasztott mondandómat maszlagnak minősíted, ráadásul úgy érzem mellé is beszélsz onnan Dodonáról ;-)

Nem arról volt szó, hogy melyik résztvételt volt nehezebb kivívni, nyilván a BEK-ét és a KEK-ét. A kupák ebből fakadó presztízs sorrendjét sem vitattam, nyilván a BEK-győztes volt a legnagyobb király és jogosan.

Arról vitatkozunk, hogy a kialakult mezőnyök közül melyik volt a legsűrűbb, szerintem egyértelműen az UEFA-kupáé. Éppen azért, mert abban indult a több igazán jó csapat. A számalmas.hu-ra meg az való, ahogy az érveimet degradálod az angol negyedosztályos baromságoddal.

A trófeákra valóban a győztesek nevét írják. De nem csak a győztesekre emlékszünk, hanem nagy meccsekre és nagy döntőkre vagy nagy bajnoki versenyfutásokra, bennük a vesztesekre is. Hogyne emlékeznénk már a 2002-es Looserkusenre vagy Looser Cúperre és csapataira. Azt is tudjuk kit oktatott a nagy Milan '89-ben vagy '94-ben, a Steauát és a Barcát. Meg az is hozzátartozik a nagy 'Pool legendájához, hogy Rómában győzte le a farkasokat tizenegyesekkel, vagy hogy a Milan ellen álltak föl 0-3-ról. Nagy vesztesek nélkül nincsenek nagy győztesek, hogy puffanjon egy frázis is.

A walesi bajnokságot hagyjuk már, Vagy mondj egy jó walesi csapatot :-D! A skót bajnokság viszont "évszázadok" óta két csapatos (az Old Firm, ugye), de nyolcvanasokban fölnőtt hozzájuk az Aberdeen vagy a Dundee United is. (Tatár Gyuri megérkezett, kivertük a Unitedet. Nem volt itt semmi cicó, pucolj szoknyás fasszopó.)

Az se igaz, hogy a Szuban csak egy jó csapat volt, mert a moszkvaik bizony nagyon gyúrtak arra, hogy legyőzzék az ukránokat, aztán még ott volt a fehéroroszok büszkesége a Dinamo Tbiliszi.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 15:39:24

@Walmer: :de az a Rapid nem is volt világverő csapat, nagy bravúrral jutott a döntőbe.

Walmer 2009.08.12. 15:48:44

@sh4d0w: De lehet csak azért szüntették be, mert a top bajnokságok csapatainak egy bajnoki 4. hely is BL helyet (sok pénzt) jelent (selejtezővel), így anyagi szempontok miatt szartak a kupára.
Mivel azonban a BL mellett nyilván kellett egy másik vetélkedés is a csapatoknak, logikus volt, hogy azt a kupát hagyják meg, amiben egy országból több csapat is mehet.

drosiii 2009.08.12. 15:51:55

@popp: "a fehéroroszok büszkesége a Dinamo Tbiliszi."

Ez elég meredek. A new yorkiak büszkesége a Bulls..

capor_ 2009.08.12. 15:52:29

@popp:

Szegény fehéroroszok most forognak a még nem létező sírjukban (bár a diktatúra ássa azt). A grúzok pedig éppen felfegyverkeznek sértődöttségükben.

halihalo 2009.08.12. 15:53:21

1. Mi lett volna, ha Hiddink csak fele annyi pénzt kap a Realnal, mint amit most költöttek...?

2. Mi lett volna, ha Rooney-t nem engedi el a 93. percben a partjelző lesről...?

capor_ 2009.08.12. 15:53:22

Hoppá megelőztek. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 15:55:03

@drosiii: Ó bameg, jogos, a fehéroroszok büszkesége a Dinamo Minszk volt, míg a grúzoké a tbiliszi. Remélem ez az ordas baki nem irányítja el a figyelmet, a mondanivalóm magvából sarjadó igazságról ;-)

drosiii 2009.08.12. 16:00:14

@popp: Ezek után alapból kételkedek bármilyen tényfeltáró írásodon. Ne blikkesedjünk már el :)

Walmer 2009.08.12. 16:01:18

@popp: Minden évben megvolt a SZU nagycsapata. Tbiliszi, vagy a Kijev például, de olyan, hogy többen 4 -ben voltak nagyítóval (sem) találsz. Nagy eredményt elérő moszkvai csapatra viszont én nem emlékszem.
Skót csapatnak például baromi jó volt a Dundee'84-ben, ugye elődöntő a BEK-ben és ha a drága Romád nem vesztegeti meg a sporit a római visszavágó előtt, akkor 2 brit csapat játsza a döntőt.
1983-ban meg az Aberdeen volt a jó a KEK győzelmével. Egyik sem glaszgói csapat.
Jó walesi csapatok is voltak. Például a John Toschak fémjelezte Cardiff.
A vesztesekre meg a kutya nem emléxik. csak mi, focibuzik. 1975-ben a Bayern lett a BEK győztes, egy kegyetlen jó és jobb Leeds ellen. nem tudom mennyien tudják. vagy a 73-as KEK döntő, mikor olyan csalással kapott ki szintén a Leeds a Milantól, hogy botrányba fulladt a díjátadó.

Az UEFA szöveggel meg a sűrűséggel pedig csak az eddig felépített nimbuszodat rombolod;-) Hagyd abba kérlek.

rizla 2009.08.12. 16:01:44

mi lett volna, ha gera angliába születik?

Walmer 2009.08.12. 16:02:24

@popp: De Krankl, aki nyilatkozott, azért látott egyet, s mást

Walmer 2009.08.12. 16:03:27

@drosiii: észre sem vettem :-)

Úgy látszik poppnak fogalma sincs a tadzsik fociról;-)

madbalee 2009.08.12. 16:05:43

@Walmer: A 3 hollandos Milannak volt a XX. évszázad legjobbjának nevezett védelme is. A 1990 környékén nem sok csapat tudta volna tartani a lépést a Milannal. Az Everton/Pool dominancia nem tudott volna győzni felettük.
Más kérdés, hogy személy szerint nekem hiányoztak az angol csapatok az eltiltásuk alatt.

madbalee 2009.08.12. 16:19:14

Vagy hogy a hollandokat és a Milant emlegetitek:

Mi lett volna ha a 3 aranylabdás Van Basten karrierjét nem vágja ketté a sérülése, és nem vonul vissza 28 évesen?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 16:20:27

@Walmer: Az UEFA-s tételem igazságát, miért olyan nehéz belátni? De abbahagyom, nem fair, ha egy érvek nélküli partnerrel vitatkozom ;-).

A Cardiff tudtommal, mindig az angol ligarendszer valamely pontján helyezkedett, sőt úgy tudom a walesi bajnokság is csak a kilencvenes években indult, amelyben a legjobb csapatok, mint az említett Cardiff és valami Wrexham vagy Wrexholm nem is szerepelnek.

"ha a drága Romád nem vesztegeti meg a sporit a római visszavágó előtt, akkor 2 brit csapat játsza a döntőt." - szép szurka, de ezt figyeld:
"Alig telik el 8 perc a mérkőzésből, amikor a játékvezető gondoskodik, hogy még nehezebb legyen a továbbjutás: érvényteleníti Conti gólját." -amúgy a meccset a korszak legjobb játékvezetője, a francia Vautrot vezette. Itt a Dundee United elleni párharc hiteles krónikája: asroma.hu/index2.html

madbalee 2009.08.12. 16:23:06

@popp: UEFA-val egyet értek én is.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.12. 16:23:57

@Walmer: Az már igaz, de az efféle nyilatkozatok sem olyan ritkák, egy-egy sportszerű játékostól.

madbalee 2009.08.12. 16:28:01

Fél off:
Carlo Ancelotti játszott a Terence Hill Don Camilo nevű filmjében, mint "devil soccer player" (1983). Ezt látta valaki?

Mi lett volna, ha Spielberg felfigyel rá, és a Romából nem a Milanba, hanem Hollywoodba (Beckhamet mintegy 20 évvel megelőzve) költözik ?? :)))))))))))))))))))))

madbalee 2009.08.12. 16:32:33

@madbalee: Akkor most ez a post nem lett volna??

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2009.08.12. 16:34:22

www.nemzetisport.hu/f1/2010-ben-is-szamitana-schumacherre-a-ferrari-271501/

erről a képről az jut eszembe, hogy (ar)Sumi is négyet vágna a pudlinak :)

Üdv, ymy - 7végén elkezdődik hivatalosan is a fociszezon:)

_KingJack_ 2009.08.12. 16:46:42

@madbalee: és akkor most a galaxy-ban játszana Kaká és Pirlo is:)

madbalee 2009.08.12. 16:50:48

@_KingJack_: Seedorf pedig 2X-es oscar díjas lenne.

smartdrive 2009.08.12. 17:08:58

@madbalee: semmi. esetleg a 2006-os EB-n döntőt játszanak, esetleg megnyerik, na és. már úgyis nyert egyet

madbalee 2009.08.12. 17:58:52

Volt egy 94-es VB is közben:)

kroos 2009.08.12. 18:01:17

@rizla: és ha John Terry Abádszalókon?

_KingJack_ 2009.08.12. 18:12:59

OFF de az NSO-n a nem tudott Chelsea kulcsembert választani a szerző. Lampard Terry Drogba és ANELKA?! nála egy szinten van.....

England win The Ashes! 2009.08.13. 01:14:02

@sh4d0w: TILTAKOZOM! A KEK-et nem a presztízs miatt szüntette meg az UEFA. A KEK-et a BL vágta taccsra azzal, hogy az elitligák bajnokai mellett a további helyezettek is indulhattak. Tudniillik 1998-ban az Ajax és a PSV játszotta a holland kupa fináléját, de mindketten kvalifikálták magukat a BL-re, így rendeztek egy meccset az elődöntő két vesztese között, amit a Heerenveen nyert meg, vagyis ők képviselték Hollandiát a sorozatban. Az UEFA meg erre berágott, hogy milyen hülyén fog kinézni, ha már kupadöntő sem kell az induláshoz, így gyorsan beszüntette.

Gondoljatok bele: idén az FA Cup elődöntőjében az 1., a 3., a 4. és az 5. helyezett szerepelt. A 2. helyezettet az 5. ütötte ki. HA létezne még a KEK, és ugyanakkor Gosling nem lövi be azt a csodaszép gólt a Pool hálójába stb., akkor ki képviselné Albiont?

Walmer 2009.08.13. 08:55:19

@popp: Valóban, az AS Roma elleni vesztegetési vádak leghitelesebb és független forrása, az AS roma.hu.
De rendben nem vesztegették meg, csak próbálkoztak, igazad van. De szerintem ez talán hitelesebb:
www.voicesinfootball.com/index.php?option=com_content&task=view&id=64

A cikk egyébként azt is említi, hogy az 1984-es 12 elődöntősből épp 6 volt brit (4 angol, 2 skót). Ennyit arról, hogy más kupákban sehol sem voltak.
Még abban az UEFA kupában is 2 angol elődöntős volt, ami köztudottan a legsűrűbb, de nem úgy, mint az angol 3. osztály, hanem úgy, meg nem is úgy, mint a BEK, KEK, hanem amúgy, ki tudja mire gondolsz.
Walesi kupa viszont van, volt és a Thoshack-féle cardiff azt többször elnyerve vitézkedett a KEK-ben, bár most már nem is tartom annyira nagyra a sorozatot, miután tőled megtudtam, hogy a BEK-kel egyetemben nem is volt olyan sűrű.

SimiTomi 2009.08.13. 09:07:46

Nah, ez már biztos volt, meg minden, de csak most sikerült olvasnom a bejegyzést - szóval ballacknál gusztustalanabb, alattomosabb, sunyibb játékost nehéz találni.

Nademindegyis.

Off: az összes hülye, köcsög, rohadt állatnak köszönöm, hogy ahelyett, hogy szurkolt volna tegnap este a pálya szélén, inkább románozott, cigányozott, meg mittudomén. Büszke vagyok rájuk, tényleg. Megint be tudtuk bizonyítani ország-világnak, hogy kultúrnemzet vagyunk.

go_manutd 2009.08.13. 09:46:13

tudom, h az előző topikok közt van szó 54-ről, de mi lett volna ha nem rugják szét az Őrnagyot, vagy mi lett volna ha nem játszik a döntőn...

sh4d0w 2009.08.13. 10:05:19

@Walmer: @Dr Jozef Vengloš: abból, amit elmondtatok, mi következik? Az, hogy a csapatok számára nincs értéke játszani a KEK-ben, ergo a presztízse a bányászbéka segge alatt volt; de a szurkolók sem akarták európai kupameccsen megnézni a Giugliano-NincsNistelrooy mérkőzést, ami szintén negatív reklámja volt a sorozatnak. Akkor miért is nem az értéktelensége miatt szüntették meg a sorozatot?

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 10:19:11

@Walmer: Persze, nyilván egy skót honlap a leghitelesebb forrás. Ha meg nem akarod megérteni az UEFA kupás érveimet, akkor jó megoldásnak tűnik ez a Sas
Jószi szintű gúnyolódás. Hajrá, hajrá!

Tom!ka · http://www.90minutes.blogzona.hu 2009.08.13. 10:49:59

-Mi lett volna, ha Vieira nem marad az Arsenalban és 2001-ben Wenger megveszi Carrick-et?

-Mi lett volna, ha Terry nem csúszik el?

-Ha Baggio belövi 94-ben....?

-Ha a skót dudás nem állitja ki Gerát Törökországban, hanem 11-es nekünk...?

-Ha Luis Garcia lövősét ami nem volt bent nem adja meg a bíró...?
ugyanez a meccs - Ha Gudjohnsen 2méterröl a 94.percben nem keresztbe lövi a labdát...?

-Mi lett volna, ha nem Sheringham és Solskjaer áll be?

-Ha Zizou nem fejeli le Materazzit...?

-Ha nem lehetne honosítani játékost....?

-Ha a francia válogatottban csak szín tiszta franciák játszanának....?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 10:52:14

Mi lett volna, ha '94-ben nem bukik le Maradona?

(Valószínűleg most úgy emlegetnénk azt az argentin válogatottat, mint minden idők legjobb világbajnok csapatát.)

kroos 2009.08.13. 10:56:53

Most néztem meg egy dvd-t a 94-es Vb-röl, minden meccs összefoglalója az eredeti kommentárokkal, a fiatal Faragó Ricsi vezetésével.
Kb. 120 What if kérdés jutott eszembe...pl. ha az argentinok az utolsó meccsen 1-el kevesebb gólt kapnak akkor mexicoval játszanak nem a románokkal.

Walmer 2009.08.13. 10:58:07

Mi lenne, ha Beckham tudna tizenegyest rúgni?
Mi lett volna, ha Maradona kezes gólja után szabad kifelé és sárga az argentinnak?
Mi lett volna ha Schumacher kijön a kapujáből és felszedi a labdát, mikor Burruchaga hosszan szöktette megát?
Mi lett volna, ha Schumacher marad a kapuban Brown fejesénél?

Walmer 2009.08.13. 10:59:13

@popp: neked meg mi bajod van sasjózsival. nem adott autogrammot, vagy mi?

kroos 2009.08.13. 11:01:06

@Walmer: mi lett volna ha kamerun ellen nem adnak meg 11-est az ,,angol meznek"?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:02:55

Kikopipészteltem a Nigéria elleni argentin kezdőt a '94-es vébéről. Kábé a futball csúcsa volt számomra az a csapat. (Ez után a meccs után bukott le Maradona a doppingvizsgálaton.)

Luis ISLAS (GK)
[3] Jose CHAMOT
[4] Roberto SENSINI (-88')
[5] Fernando REDONDO
[6] Oscar RUGGERI
[7] Claudio CANIGGIA
[9] Gabriel BATISTUTA
[10] Diego MARADONA
[13] Fernando CACERES
[14] Diego SIMEONE
[19] Abel BALBO (-72')

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 11:12:29

@Walmer: Semmi bajom vele, tulajdonképpen még tisztelem is. Csodálatos teljesítmény évtizedeken keresztül humoristaként megélni, humorérzék nélkül ;-).

@Csöncsön: Egész jó kis gárda! Ráadásul brutál a támadósor Caniggia, Bati, Balbo csatársor Simeone, Maradona, Redondo középpályássorral egészül ki.

spangol 2009.08.13. 11:13:04

@Csöncsön: "(Valószínűleg most úgy emlegetnénk azt az argentin válogatottat, mint minden idők legjobb világbajnok csapatát.) + Kábé a futball csúcsa volt számomra az a csapat. "

Már ne haragudj, Csöncsön, de ez még tőled is sok :))) A románok pl LEISKOLÁZTÁK ezt a csapatot, a kamu tizivel is csak kapaszkodni tudtak az argentinok, bolgárok is lecsapták őket (ok, szinte tét nélküli meccsen).

Abban a csapatban semmi különösen nem volt, ezt a mi lett volna ha nem tiltják el a kábítószer-gombolyagot...ugyanmár, mi lett volna, hát semmi. Középszerű csapat volt vele és nélküle is.

Walmer 2009.08.13. 11:13:39

@kroos: Mindkét angol büntető jogos volt. Nézdd meg újra.

Egy "skót honlapról": www.voicesinfootball.com/index.php?option=com_content&task=view&id=102

Hogyan látja Redman a magyar futballhelyzetet.

kroos 2009.08.13. 11:13:55

a románok ellen ráadásul caniggha se játszott.
diego helyén meg basualdo nyomta-lol.

Walmer 2009.08.13. 11:16:07

@Csöncsön: Lehet hogy jó csapat volt, de a románok lebuzizták őket. Emléxel még Hagi góljára?

kroos 2009.08.13. 11:16:41

@spangol: ott nem volt leiskolázás az egy nagyon jó meccs volt.Jobbak voltak a románok szerintem is de a leiskolázás az tulzás.

spangol 2009.08.13. 11:17:27

@Walmer: mindkét tizi kamu volt, nem is kicsi. Megasportszerű Lineker, röhögnöm kell.

spangol 2009.08.13. 11:19:55

@kroos: a románok parédás, zseniális gólokat rugdostak, argentinoknak meg volt becsalt tizi, meg egy csoffadt kipattanó. Nem volt kérdés, ki nyeri a meccset, ISKOLA volt, oktatófilm.

kroos 2009.08.13. 11:22:24

@kroos: és a 11-es elött kb. annyi szabálytalanság történt mint Dumitreszku szabadrugása elött.

spangol 2009.08.13. 11:25:56

@kroos: ez monnyuk igaz, reméltem másnak már nem rémlik :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:27:22

@spangol: @Walmer:

A románok elleni meccsen már nem játszhatott Maradona, és lelkileg teljesen összeomlott az a csapat.

De amit az első két meccsükön (még Maradonával) mutattak, az valami elképesztő volt. Máig se láttam hasonlót. Még az idei Barcától és Messitől sem. ;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:31:44

@spangol:

Egyszerűen száguldoztak a pályán, elképesztő labdabiztonsággal, nem tudták őket tartani.

Nézd meg ezt a videót, az első három gól maga az orgazmus a futballban: www.youtube.com/watch?v=mr6Vs2IBPlo&feature=related

Vagy nézd meg Caniggia gólját Nigéria ellen.

Aztán az első két meccs után jött a doppingvizsgálat...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 11:32:18

@Walmer: @Csöncsön: Igen Maradona nagyon hiányzott az angoloknak, és '94-ben már nem is elsősorban a játéka, hanem inkább a szellemisége. azt viszont el kel ismerni, hogy azon a meccsen Hagiék csodálatosan játszottak.

spangol 2009.08.13. 11:35:02

@Csöncsön: Mindezt a VB toronymagasan leggyengébb csapata ellen, 0 pont, 0-10 gólarány. Hatalmas trófea mondhatom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:36:07

@spangol:

Nigéria ellen is ugyanígy játszottak. Sose tudjuk meg, hogy AZ a csapat utána mire lett volna képes. Sajnos... :-(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:39:18

@popp:

Egyébként azt a román csapatot is szerettem, meg a bolgárt is. De Argentína árnyéka sem volt akkor már önmagának. Gondoljatok bele, mekkora sokk lehetett nekik, ami történt!

Még egyszer: még csak hasonló játékot sem láttam azóta egyetlen válogatottól sem.

Walmer 2009.08.13. 11:40:51

@spangol: Akkor kapkodd a cavintont barátom, mert min2 teljesen jogos volt. Nálad mi a jogos büntető definíciója? Amit nem az angolok kapnak?

Walmer 2009.08.13. 11:42:41

@Csöncsön: De azt pontosan tudjuk, hogy 123 passzos gólt rúgtak legutóbb a szerbeknek, aztán kiestek egy favágó német csapat elllen.

kroos 2009.08.13. 11:43:04

azért ne kezdjük már a doppingvizsgálatot mint valami szörnyüséges balszerencsét beállitani....
ha ott van maradona akkor se biztos hogy más mert hagi dumitreszku,radocsaju és lupeszku életük formájában játszottak.

_KingJack_ 2009.08.13. 11:43:16

Köztudott, hogy Lineker sosoem homorított, Maradona sosem kokózott, és Milla sosem vonult vissza. Ezekkel nem érdemes még vitatkozni sem:)

Walmer 2009.08.13. 11:45:04

@popp: Most engem csesztetsz, vagy agyadra mentk az angolok?
Kinek hiányzott Maradona '94-ben? Hát az angoloknak biztos nem, egyrészt mert utálták, mint a szart, másrészt meg ott se voltak.
Vagy ez valami poén?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:45:55

@Walmer:

De mi lett volna, ha játszik Messi a németek ellen?

@kroos:

Akkor meg egy hihetetlen nagy meccs élményével lettünk szegényebbek. Még így is viszonylag szoros volt, 3-2, úgy, hogy az argentinok kb. a 10%-át nyújtották annak, amit valójában tudtak.

spangol 2009.08.13. 11:46:34

@Walmer: megértem, h rajongsz az angol fociért, de azért a szemellenzőt vedd le néha, mert csak lejáratod magad.

Még talán a másodikon lehetne vitatkozni, de az első, pfff. Én konkrétan leszarom, hogy Anglia ment tovább és nem Kamrun, de mindeki látja, h mi történik, hiába szajkózod h jogos volt.

_KingJack_ 2009.08.13. 11:48:00

@Walmer: popp természetesen csak elírt valamit. Legalábbis szerintem:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 11:48:07

@kroos: Nem te jöttél elő azzal, hogyan "tésztáztak" a különböző csapatok '86-ban és mi hogyan baxtuk el? '94-re megtisztult volna a sportág és csak Maradona maradt rajta a cuccon?

Walmer 2009.08.13. 11:48:09

@kroos: No de ők voltak az argentíííínok vazze.
Olyan játékot amilyet nyomtak még Csöncsön sem látott soha.

Walmer 2009.08.13. 11:51:07

@spangol: Jól van spangol, igazad van. Levettem a szemellenzőt. Olyan jó olyanokkal beszélgetni, akik egy csapatbnak sem szurkolnak, így abszolút pártatlanul, az elfogulatlan, független megmondóember szerepében tudják osztani az észt.

kroos 2009.08.13. 11:52:16

@popp: jó tudom te másképp látod ezeket a dolgokat.
Bundázni nem szabad kivéve a honvédnak.Mert nekik volt rá okuk.
Kokozni nem szabad kivéve maradonának mert ö jó futballista.

@Walmer: azon a Vb-n a Braziloknak volt azért néhány legalább olyan szép akciojuk, és nem a görögök ellen.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 11:52:22

@Walmer: :-D, mármint az igazi futballszerető angolokra gondoltam és leginkább az argentinokra, közüllük is Maradona csapattársaira. Midőn azt írtam Verebes Józsi bát hallgattam épp. Biztos a mágus zavart meg.

_KingJack_ 2009.08.13. 11:52:30

Sőt lehet ha szemellenző nélkül nézzük, akkor még Gera Zoli isztambuli esete sem tizi..... Mert kb ennyire tiszta volt Linekeré is:)

spangol 2009.08.13. 11:53:50

@Walmer: csak furcsa, h az egyébként értelmes meglátásaid mellé nyomod itt ezt a tizenegyes dolgot. Kérdezz meg 10 embert a környezetedből - nem mintha a témán akarnék lovagolni :)

Walmer 2009.08.13. 11:54:16

@Csöncsön: Ha Messi játszik? Akkor argentína világbajnok. És ha messit betették volna már japánban az angolok ellen, akkor nem kérdés, ki nyerte volna azt a vébét is és akkor Argentína most 4szeres világbajnok lenne.

"Akkor meg egy hihetetlen nagy meccs élményével lettünk szegényebbek. Még így is viszonylag szoros volt, 3-2, úgy, hogy az argentinok kb. a 10%-át nyújtották annak, amit valójában tudtak. "

10%-át? Megosztanád velünk azt a matematikai módszert ami alapján ez kijött neked?

spangol 2009.08.13. 11:55:07

@kroos: hát, mondjuk az a brazil cspaat sem volt túl acélos, kíváncsi lennék, mire gondolsz, melyik meccsre, melyik akcióra.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:58:39

@kroos:

Nézd már meg azt az első vagy harmadik gólt a görögök ellen! Hol lőtt olyat brazil válogatott --nem '94-ben, valaha is? Szemmel alig követhető, villámgyors játék, még szabálytalanul sem bírták megfogni őket, a befejezés meg pl. az első gólnál: egyszerűen elegáns, hogy Batistuta pont annyira lövi meg, hogy éppen elcsorogjon a kapuig, és a védő már ne érhesse utol... Nyam-nyam...

A futballtörténelem egyik legnagyobb igazságtalansága, hogy azt a vébét Brazília nyerte... (Hozzáteszem, Hegyi Iván szerint is, aki talán elvakult brazilellenességgel mégsem vádolható...)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:00:01

@kroos: Ácsi-ácsi, Maradona szervezetében nem kokaint találtak akkor még, hanem efedrin származékokat. És meg fogsz. lepődni efedrin tartalmú termékeket a mai napig kapni a közforgalomban.

Másrészt nem én vagyok a rendőrség, ügyészség vagy a bíróság, szóval tőlem az kokozik, aki akar, nekem aztán fasz mindegy.

"Bundázni nem szabad kivéve a honvédnak.Mert nekik volt rá okuk." - ugye te is tudod, hogy ilyet vagy ehhez hasonlót sohasem állítottam!


Az meg, hogy újfent kiforgatod a korábbi szavaimat már meg sem lep.

Walmer 2009.08.13. 12:00:05

@spangol: A '90-es vébét kitárgyaltuk itt:
rugdesfuss.blog.hu/2009/04/02/three_lions_on_a_shirt#comments

Elég sokaknak volt hasonló véleményük, mint nekem:-)

kroos 2009.08.13. 12:02:52

bru-ha-ha
végül is csak bebeto meg romario csukott szemmel passzolgattak egymásnak.
Nem passziltak 25-öt mert 3 passzból a kapui elött voltak.
akkor kinek kellett volna nyerni ha nem nekik??

spangol 2009.08.13. 12:02:58

@Walmer: ja, hogy a rúgd és fusson :D Ilyen erővel a redcafét is mondhattad volna. Asszem feladom, az angol szívósság diadalmaskodott :)

montipájton 2009.08.13. 12:03:03

@Csöncsön: azért az nem példanélküli eset a futballtörténelemben, hogy egy válogatott brillírozik a csoportkörben, mégse nyeri meg a vb-t.
Azon a vb-n az argentinok első két meccse pazar volt, aztán belefutottak egy szintén csúcsformában lévő Romániába. Ennyi történt, láttunk hasonlót elég sokat.

A szovjetek mit műveltek a csoportkörben 86-ban, emlékszik valaki...? ))) Vagy a dánok...

Szóval az argentinok későbbi kiesése attól még nem volt érdemtelen, mert előtte volt két jó meccsük. Ettől még, ha továbbjutnak, lehet, megnyerték volna a vb-t. De lehet az is, hogy nem, mert a szintén remek svéd csapat megverte volna őket.

Bonyolult játék a foci. ))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:03:18

@Walmer: ez fakad a blog címéből is ;-).

spangol 2009.08.13. 12:04:54

@Csöncsön: én úgy látom, Batigól lövése sokkal inkább béna megoldás volt, mázli h bement egyáltalán, simán elekadhatott volna a kapusbnan.

Ilyen tikk-takk gólt meg még mi is rúgtunk az egyik idegenbeli selejtezőn, még az Urbán Flóri-féle csapat (ha emlékeztek), szóval nemhogy a brazilok, de még mis is, csak ellenfél kell hozzá.

Walmer 2009.08.13. 12:05:28

@popp: "Ácsi-ácsi, Maradona szervezetében nem kokaint találtak akkor még, hanem efedrin származékokat. És meg fogsz. lepődni efedrin tartalmú termékeket a mai napig kapni a közforgalomban. "

Ez mit bizonyít?
Qrva sok mérget lehet kapni közforgalomban, ami doppingnak minősül. Amúgy én leszarom a doppingot. Legalizálnám a doppingolást. Mindenki úgy bassza szét a szervezetét ahogy akarja, ráadásul a fociban csak kisiskolás fokon lehet doppingolni. Mondjuk állóképességet javít, de attól még nem lősz gólt 25-ről a pipába.

rexford 2009.08.13. 12:06:15

Az argentinok sokkal jobban jártak volna, ha Maradonát ki se viszik, még a vb-t is megnyerhették volna. Bár Argentína az utóbbi 20 év legoverratedebb csapata, klubokat is beleértve.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:08:53

94-ből például mindenkinek ajánlanám a brazil-holland negyeddöntőt. Meggyőződésem, hogy a selecao itt nyret meg a VB-t...
Például 2002-ben is az angolok elleni meccs volt a sorsdöntő a 8 között. Aki onnan továbbmegy az nyeri a VB-t. Seaman meg lepkézett:(

kroos 2009.08.13. 12:10:29

@Walmer: nyilván sajnálatos dolog de mintha itt páran egyfajta igazságtalanságról beszélnének, legalábbis ezt hallom ki pár kommentböl.
Dino baggio gy is kilötte 25-röl a pipát hogy nem tolt semmit.

kroos 2009.08.13. 12:12:16

@_KingJack_: csörrel elvállalni egy droppból jövö labdát az vagányság.

Walmer 2009.08.13. 12:13:12

@_KingJack_: Máig emléxem rá. A Pikolóban ittunk, néztük a meccset és a végén érkezett az egyik haver, aki ugyan nem kedveli az angolokat, de a brazilokat egyenesen gyűlöli és feltette a kérdést, hogy az angolok mikor szoknak már le a 40 éves kapusokról, bazmeg?????

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:15:14

@montipájton: Azért az argentinok visszaesesébe, a valóban nagyszerű románok mellett belejátszott a Maradona faktor is, ez egyértelmű. A '86-os szovjetek meg a belgák ellen is nagyot játszottak a tizenhat között, vagy egy tucat ziccert hagytak ki akkor.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:15:53

@Walmer: a vicc az egészben , hogy ha azt a gólt nem kapják, akkor az angolok a döntőig simán gyalogolhattak volna. Ott meg megint a németek.... Meghát döntőt még úgyse vesztettek:)

_KingJack_ 2009.08.13. 12:16:34

@popp: meg a bíró sem velük volt, hogy finoman fogalmazzak....

kroos 2009.08.13. 12:19:54

ha Escobar nem vét öngólt.........

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:20:35

@Walmer: Nem is akartam vele semmit bizonyítani, csak jeleztem , hogy fölösleges köveket dobálni Maradonára csak ezért. Amúgy dopping ügyben egyetértünk. Bár Jarque esete megint elgondolkoztatott.

Ó, a Pikoló! Az angolok meg már leszoktak a negyven éves kapusokról, most jobb ;-)?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:21:12

@montipájton:

De itt nem arról volt szó, hogy a csoportmeccsen brillíroztak, aztán kiestek, hanem arról, hogy az első két meccsen káprázatos játékot nyújtottak, aztán Maradonát elvitték doppingtesztre... Ilyenre azért nemigen találsz még egy példát.
:-)

@spangol:

Én Batistutából (akkoriban a világ talán legjobb támadója volt Romário mellett) simán kinézem, hogy szándékosan lőtte el úgy. A tiki-takiban meg a kényszerítők sebessége volt példátlan. Három egyérintős kényszerítő, úgy, hogy a labdát alig látni, a végén meg Maradona igazít egyet, és védhetetlenül bevágja a ficakba. Na, én ezt nevezem futballnak.

Walmer 2009.08.13. 12:22:45

@popp: Akkor még azt hittük az a baj.

rexford 2009.08.13. 12:23:01

Ha a svájci zakó után nem cserélik le a terminátor Steleát a pincsikutya Pruneára, akit Kenneth Anderson nyolc fejjel túlugrott a hosszabbításban, a románok világbajnokok lettek volna. :)

kroos 2009.08.13. 12:25:10

@popp: a video nagyon kemény. Gyárfás meg Mészöly emberi hangon beszélgetnek, ez már eleve durva.

montipájton 2009.08.13. 12:27:39

@popp: @Csöncsön: belejátszott biztosan sokminden, a Maradona-faktor is (bár szvsz akkor már nem ő volt a legjobb játékosuk...), de akkor is tény, hogy nem nyert vb-t még olyan csapat, talán 1970 óta, amelyik a csoportmeccseken hengerelt.

És ugye kétszer nyert csak olyan, amelyik minden meccsét megnyerte (legalábbis amióta csoportkörös rendszer van), Csöncsön, rossz hír, hogy nem az argentinok voltak azok. ))))

kroos 2009.08.13. 12:28:29

@kroos: söt!!!!!! ezek gyanusan nyalnak egymásnak....

rexford 2009.08.13. 12:29:43

@popp: Az angolok most már a 39 éves kapusokra gyúrnak. :)

_KingJack_ 2009.08.13. 12:30:47

@montipájton: a 2002-es brazil válogatott mindenkit kereszteb lenyelt. A legnehezebb meccsük az angolok elleni negyeddöntő volt. Bár az is figyelemreméltó, hogy rajtuk kívül nem is találkoztak klasszis csapattal a VB-n. Még a döntőben sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:33:35

@montipájton:

Maradona akkor elképesztő volt. Érdekes, akkor, Nigéria ellen játszotta utolsó VB-meccsét.

Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot egy bizonyos Zinedine Zidane utolsó vébéjével...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:33:50

@montipájton: "talán 1970 óta, amelyik a csoportmeccseken hengerelt." - 2002 csoportkör, Brazília-Törökország 2-1, Brazília-Kína 4-0, Brazília-Costa Rica 5-2.

Maradona meg nem elsősorban a játéka miatt hiányzott akkor már.

Walmer 2009.08.13. 12:35:30

Eszembe jutott egy mi lett volna ha.
Mi lett volna, ha az az állat Duscher nem töri el becks lábközépcsontját ( véleményem szerint akkor David élete formájában volt)? Mi lett volna, ha emiatt nem viszik ki japánba és Eriksson nem kényszeríti a csapatot, hogy minden meccsét emberhátrányban játssza.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:35:43

Reméltem, hogy ezt te is elimered: az a német csapat elég távol állt a klasszistól. Ha tegyük fel Ballack megsérül a BL-döntőn és ki kell hagynia a VB-t megkockáztatom, hogy a csoportból sem jutnak tovább. MB-n kívül csak jómunkás káderekből állt az akkori csapat, és a szerencse is melléjük állt.

Walmer 2009.08.13. 12:37:13

@Csöncsön: Mia párhuzam? Tudtommal zidane nem Nigéria ellen játszotta az utolsó meccsét.

@popp: Kína, Costa Rica. Az kemény. A törökök elleni meccset inkább hagyjuk....

_KingJack_ 2009.08.13. 12:37:43

@popp: pontosan ők azok. Bár még1-szer mondom ők csak egy klasszis csapattal futottak össze az egész tornán. a 8 között

_KingJack_ 2009.08.13. 12:38:39

@Walmer: Rivaldo mutatványára gondolsz?

kroos 2009.08.13. 12:39:50

@Walmer: egyszer valaki itt kifejtette hogy minden esemény a csoportmeccseken döl el.Aki ott jó az megérdemli a gyözelmet.
NA KI VOLT AZ MIT GONDOLTOK? (kirakok egy szmájlit, értékelni ám!)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:41:33

@kroos:

Nem tudom, ki volt, elég hülye lehetett. A csoportmeccseken egy valami dől el: a szimpátia egy adott csapattal szemben.

kroos 2009.08.13. 12:43:17

@Csöncsön: akkor az olaszoknak 1 drukkere se lenne...............hagyományosan gyengék a csoportmeccsek alatt.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:43:36

@Csöncsön: a csoprtmeccseken a továbbjutás dől el. Ott nem nyerni kell, hanem továbbjutni. tessék csak megkérdezni a 82-es és a 94-es squaddra azzurrát.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:44:16

@_KingJack_: Vagy eggyel sem ;-). De arról nem a brazilok tehettek, hogy az argentinok, fransziák, olaszok, spanyolok kiestek idő előtt, ráadásul a németek még hurkább ágon jutottak a döntőbe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:46:12

@kroos: @_KingJack_:

Attól még lehet szimpatikus egy csapat, hogy nem brillírozik; lehet értékelni például a küzdőképességet is.

Én például pont ezt szerettem meg a '94-es olaszokban a csoportkörben. Reménytelennek tűnő helyzetben sem adták föl.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:46:47

@popp: Nem ezt nem is vitatom. Viszont mondjuk a spanyolok akkoriban nagyon jók voltak lehet, hogy velük nem bántak volna el olyan könnyen, mint a belgákkal a törökökkel, az angolokkal és a németekkel. Rádásul ezen győzelmek mind1-ike elég nyögvenyelős volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:48:29

@popp:

Hát igen, arról nem a brazilok tehettek, hogy kicsalták a spanyolokat az elődöntőből...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:54:59

@Csöncsön: Az olaszokat meg a negyeddöntőből. Oszt egy olasz-spanyol negyeddöntőből sem az ibériaiak jutottak volna tovább ;-).

@_KingJack_: Az a belga meccs nem is volt olyan könnyű. De egy brazil-spanyol vagy egy brazil-olasz döntő valóban igazi ínyencfalat lett volna.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:57:00

@popp: a belga meccsen az utolsó pillanatokban biztosították be a győzelmet, és Wilmotsank nagyon nagy lehetősége volt az egyenlítésre...
Emlékszem nagyon szorítottam a belgáknak, csakhogy az angolok ne Rivaldoékat kapják....

Walmer 2009.08.13. 12:57:32

@Csöncsön: Annyira unom ezt a kicsalták őket szöveget.
A spanyol/olasz/angol csapat és Korea között legalább 4-5 klasszisnyi különbség volt. Az a csapat amelyik ezt bármekkora bírói ellenszélben nem tudja realizálni, az essen ki a picsába. teljesen biztos vagyok benne, hogy pl. egy német válogatott továbbment volna Korea ellen, akármit csinálhatott volna Moreno, vagy hogy a faxba hívták.

Walmer 2009.08.13. 12:59:06

@popp:
" egy brazil-olasz döntő valóban igazi ínyencfalat lett volna. "

Kösz, '94-ben volt hozzá szerencsém. Soha többet

_KingJack_ 2009.08.13. 12:59:20

@Walmer: te láttad a spanyol-koreai és koreai-olasz meccseket?
Mert ha igen, akkor sztem te se gondolod komolyan amiket most írtál. Más kategória a bírói ellenszél és a csalás.

kroos 2009.08.13. 13:05:33

@_KingJack_: mondjuk a mai napig nem értem az akkori Camachot.
1 csatárral játszanak végig.xavi,mendieta pad.tristan,raul, végig pad.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:08:21

@kroos: Nagyon bízott Morientesben, amit meg is lehet érteni. Nagy szezonja volt a Mórnak akkor. Bár az biztos, hogy Tristán vagy Mendiéta nem kevésbé volt a topon akkoriban. meg Camacho egyébként is elég fogalmatlan edzőnek.:D

kroos 2009.08.13. 13:10:31

@_KingJack_: ,,Nagy szezonja volt a Mórnak"
Raulnak meg Tristánnak nagyobb.Mindegy szerintem amellett hogy igazad van Camacho szerintem hibázott.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:11:33

@kroos: Ebben meg is egyezhetünk.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 13:17:41

@kroos: Raul megsérült a csoportmeccsek alatt és még nem épült föl teljesen. De így is szereztek két szabályos gólt, nem is kellett volna több.

Walmer 2009.08.13. 13:19:18

@_KingJack_: Mind2 meccset láttam és láttam a koreai csapatot is. Kritikán aluli volt. A bíráskodás is. De egy Koreát akkor is le kell győzni.
Minden más csak szöveg. Ha Anglia esik ki ellenük, akkor is ugyanezt mondanám.

szferi 2009.08.13. 13:22:46

@popp: annyira nem volt könnyű, hogy nem adták meg a belgák szabályos vezető gólját. Brazíliának is tovább kellett jutnia, nem csak koreának. gusztustalan egy vb volt.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:24:39

@Walmer: Okés ez a te véleményed. Az enyém meg egészen más. Ha egy csapattól elvesznek két szabályos gólt, vagy épp kiállítják a legjobbját ahelyett h tizenegyest kapna, akkor az a csapat elhiszi h egyszerűen nem nyerhet. Ráadásul mindezt 70 ezer őrjöngő ferdeszemű előtt. Nehéz így nyerni mit mondjak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 13:24:40

@Walmer: Ha izomból térden rúgta a koreai az olaszt azt se fújták le, érted semmit..A spanyolok rúgtak nekik két,.mások szerint három szabályos gólt, azt sem adták meg. azért öt-hat góllal nem volt gyengébb az a Korea. Ha ezt az így is, úgy is ki kellett volna verni ahazai csapatot a bírói elleszé ellenére is dumát tovább hangoztatod elveszted a maradék nimbuszodat is ;-).

Walmer 2009.08.13. 13:35:16

@popp:
"elveszted a maradék nimbuszodat is ;-)."

Volt valaha olyanom?;-)

madbalee 2009.08.13. 13:55:37

@Walmer: 5 szabályos gólt nem adtak meg azon a VB-n az olaszoknak. Szerintem ez mindent elmond, hogy Del Pieronak bemosott könyékkel 1 csíkszemű, és semmi nem volt. Valamint azt hiszem az olasz-koreai meccs után vezették be, hogy a stadionokban nincs replay a kivetítőn..

"Ha Anglia esik ki ellenük, akkor is ugyanezt mondanám."
Nézd meg még 1X az mindkét korai meccset, és gondold át újra ezt a mondatodat.

Walmer 2009.08.13. 14:46:56

@madbalee:
"5 szabályos gólt nem adtak meg azon a VB-n az olaszoknak. Szerintem ez mindent elmond, hogy Del Pieronak bemosott könyékkel 1 csíkszemű, és semmi nem volt. Valamint azt hiszem az olasz-koreai meccs után vezették be, hogy a stadionokban nincs replay a kivetítőn.. "

Így születnek a városi legendák...

kroos 2009.08.13. 14:49:43

a sors fintora hogy az olaszok csalással estek ki.....

Neil Blender 2009.08.13. 15:07:30

hovatartozastol fuggetlenul, barmelyik csapat szurkolojakent el kell ismerni azt a botranyos csalast ami ott tortent.

Soha a budos eletben nem engedtem volna azokat a birokat meg megye 3ban sem focimeccset vezetni.

Mindig is felkur agyilag mikor azt hallom hogy Hiddink mekkora sikert mutatott fel azzal a szereplessel. Birok nelkul nem hogy elodontot de negyeddontot nem jatszik az a csapat. Szanalmas volt. Kedvencemre, Raulra nezve meg kulonosen...

kroos 2009.08.13. 15:11:01

@Neil Blender: ez igy van.De épp most megy a Vb poszt és látszik hogy majdnem mindegyik otthon játszót szinte így tolták.Nincs uj a nap alatt.

Neil Blender 2009.08.13. 15:16:29

persze, hazai palya mindig lejt egy picit.

de ott 90 fokban allt.

Es azert azt se felejtsuk hogy Azsia mekkora piac az europai kluboknak, illetve valogatottaknak, szal szerintem azert a biro nem csak 'magatol' volt idiota...

sh4d0w 2009.08.13. 15:21:07

@_KingJack_: "a 2002-es brazil válogatott mindenkit kereszteb lenyelt. " - fenéket, a törököket a csoportban csak Rivaldo színészkedésével tudták megverni 3-2-re. Azon a vb-n kb. csak a török csapat tudta volna legyőzni a selecaot, ha egyenlőek a feltételek...

@Walmer: az akkori FIFA-felfogás szerint legalább az egyik hazai rendezőnek messzire kellett jutnia a bevételek miatt - így lett Dél-Korea 4. akkor. Ami közröhej, csak Európában van 8 jobb csapat a koreaiaknál, akiknek kb. két fegyverük volt: a jv., plusz hihetetlen állóképesség. De ettől még ők nem voltak jobbak sem az olaszoknál, sem a spanyoloknál. E csapatok egészen egyszerűen nem nyerhettek a sárgák ellen.

sh4d0w 2009.08.13. 15:23:43

@sh4d0w: bocsánat, természetesen 2-1-re...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:33:03

@kroos: A 2002-es előtt '78-ban volt az utolsó igazán nagy skandallum, de akkor sem bírók voltak a főszereplők, hanem az argentínok és a peruiaik egyeztek meg.

Mondjuk, ha FIFA igazán ki akarná kerülni az ilyen eseteket, akkor már a 2002-es vébé után bevezeti a videóbírót.

kroos 2009.08.13. 15:36:29

@popp: Nem csak az volt a baj.
A braziloknak elöbb kellett játszani és igy az argentinok tudták mennyit kell rugniuk, kezdve hogy ellenünk mit müveltek, sorolni lehetne még.....

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:38:40

@kroos: Mondjuk jogos mindkettő. Abban is benne volt a FIFA, a vicces az, hogy akkor brazil elnöke volt.

kroos 2009.08.13. 15:43:51

@popp: bár azt hozzátenném hogy az a csapat segitség nélkül is a legjobb volt akkor.Szerintem.

smartdrive 2009.08.13. 15:54:00

@Csöncsön: akkor nem láttad az 1997-es brazil csapatot

England win The Ashes! 2009.08.13. 15:55:35

@sh4d0w: a 90-es évek közepétől érvényes is a megállapításod, mert mint mondtam, azzal, hogy a BL létszámát a topligák további helyezettjei is szaporították, nem maradt senki értelmes a KEK-re.De ez az UEFA-ra is érvényes. A régi szabályok szerint (csak a négy topligát figyelembe véve):
BEK: MU, Barca, Inter, Wolfsburg
KEK: Chelsea, Bilbao, Lazio, Werder
UEFA: Pool, Arsenal, Everton; Madrid, Sevilla, Atletico; Juve, Milan Fiorentina; Bayern, Stuttgart, Hertha
(Még szembetűnőbb olyan országoknál, akik pl.2-3 csapattal vannak jelen a BL-ben, mint Románia, Oroszország, Görögország, Hollandia stb.)
Nem olyan rossz névsor egyik sem, a KEK-nek sem kéne szégyenkeznie. Főleg, ha azt vesszük, hogy esetleg ha még létezne a KEK a RÉGI BEK, akkor a nagyobb csapatok komolyabban ráfeküdnének hazájuk kupájának a megnyerésére. Abban viszont egyetértek veled, hogy a jelenlegi állapotban semmi értelme sem lenne ennek a kupasorozatnak.

smartdrive 2009.08.13. 15:58:09

@kroos: akkor most senki nem ismerné a nevét

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:58:30

@kroos: Jó csapatuk volt, de szerintem nem a legjobb. Azért gondolj bele, milyen brutális csoportba kerültünk ott. A Rossi, Bettega-féle olaszok, az Michel Hidalgo keze alatt épülő francia Platini-féle nagycsapat és az argentinok.

danesdzsu2 2009.08.13. 15:58:59

@kroos: Honnan veszed, hogy Dino Baggio nem tolt semmit?

Miből gondoljátok, hogy azok a játékosok, akik betegre sírták magukat a sorozatterhelés miatt pár éve, most vidáman játszanak, nem tolnak semmit? Dr. Fuentes listáján szerintetek kerékpárosból, vagy focistából volt több?

smartdrive 2009.08.13. 16:01:47

@Walmer: "teljesen biztos vagyok benne, hogy pl. egy német válogatott továbbment volna Korea ellen"

ezt mire alapozod? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

kroos 2009.08.13. 16:05:28

@danesdzsu2: @popp: Maradona doppingolt. Majd egy kokain (vagy elötte) teszten is lebukott.
Ha ez szerintetek rendben vam akkor irány Amszterdam.És az nem lehet indok hogy ,,de más is csinálj". Még ha ugy is van.

danesdzsu2 2009.08.13. 16:12:39

@kroos: Nincs rendben, és nem is utaltam olyanra, hogy ez rendben lett volna, csak úgy tűnt, te azt hiszed, hogy nem doppingolnak az élsportolók. Én személy szerint igencsak meg lennék lepve, ha BL csoportkör után a nevezett játékosok között akárcsak 2 is lenne, amelyik nem használ tiltott szereket. Csak a fociban nem vizsgálják őket, ezért nincs doppingbotrány sem:)

Nagy tévedés azt hinni, hogy a fociban nem számít a dopping. Rengeteget számít, ha csak tizedmásodpercekkel hamarabb érsz oda a labdához, akár védő, akár támadó vagy.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 16:13:12

@kroos: Az tuti, hogy jó lenne kiruccani Amsterdamba. Aztán meg rendben van vagy sem, az élsport és dopping két egymástól nehezen elválasztható fogalom. A kokain meg sok esetben a jómóddal jár együtt.

Maradonából meg nem az érdekel, hogy mivel stimulálta magát és mit tolt az orrába, hanem az, hogy mit alkotott a pályán. A legnagyobb játékos volt, akit valaha láttam, ez a lényeg.

kroos 2009.08.13. 16:44:22

@danesdzsu2: @popp: basszátok meg Mészöly a fözős müsorban.......

SamS 2009.08.13. 16:45:25

@danesdzsu2: Tiltott szereket nem mind szednek, de teljesítménynövelőket ("étrendkiegészítőket" :)) biztosan.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 16:49:07

@kroos: "Akinek nincs szó kincse az ne is beszéljen, csak az beszéljen aki tud." :-D

kroos 2009.08.13. 17:32:15

@popp: és még koko-ra mondtam hogy celeb...

Paul polip 2009.08.13. 18:10:41

"Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett?"

Fokozzuk a valóságig:

Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák-szlovén-macedón-montenegrói helyett?

montipájton 2009.08.14. 13:28:15

@smartdrive: @popp: Én is ezt írtam: a csoportkörös rendszer óta csak kétszer nyert olyan válogatott, amelyik minden meccsét megnyerte. A 2002-es brazil volt a másik, a 70-es mellett.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 13:38:48

@montipájton: Ezt írtad, de azt is, hogy talán '70 óta nem nyert olyan csapat, amelyik a csoportkörben brillírozott, erre írtam a 2002-t.

madbalee 2009.08.14. 17:55:01

@Walmer: A 2002-es "városi legendához" nézd meg légyszíves ezt az összefoglalót arról az 5 meg nem adott gólról!

www.youtube.com/watch?v=2Pm4jD5kU4U&feature=PlayList&p=AC581573374A89DC

Olaszok amit ott elszenvedtek bíráskodás szinten + Trapp volt a szövetségi kapitány egyszerűen túl sok volt hogy sokáig eljussanak.

madbalee 2009.08.14. 17:55:50

@madbalee: Főleg a horvát meccsen nem akartak gólt ítélni a squadrának

madbalee 2009.08.14. 17:59:42

Kis betekintés a koreaiak olasz és spanyol meccsén történt bírói ténykedésről:

www.youtube.com/watch?v=Z4iW8pDnft8&feature=PlayList&p=AC581573374A89DC

kroos 2009.08.14. 21:11:53

viszont valamiben igaza volt Diegonak.
,,senki sem vesztett annyiszor Vb-t mint én"
süti beállítások módosítása