Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mi lett volna, ha? - sorsfordító futballhajszálak a Charity Shield margójára

2009.08.11. 11:44 heinrich

Tudnánk-e kicsoda Alex Ferguson? Miféle Chelsea? Beszélnénk-e ma Arroganz Arénáról? Hogyan élnénk mindennapjainkat szovjet partjelzők nélkül? Nem apróságokról, fordítva megítélt bedobásokról, hanem legendák, klubok, országok életét alapjaiban megváltoztató nüanszokról beszélünk az angol Szuperkupa eseményei után.

Nézem a Community Shieldként is közismert angol Szuperkupát, és végzetes gondolat fészkeli be magát agyamba a játékvezető tevékenysége nyomán. Mi lett volna, ha?

Az van ugyanis, hogy hülyét kapok az őskonzervatív edzőktől, és közülük is kiemelkedik Carlo Ancelotti munkássága. Fájdalom, botorság lenne abban bízni, hogy Scolarihoz hasonló büssengölést mutat be a Chelsea-vel, de hogy rögtön kupagyőzelemmel megfejelt wasserstartot vesz Angliában, azt az egyetemes labdarúgás elleni merényletnek veszem. Bűnbak, Chris Foy a neved.

Ha esetleg a mérkőzés visszafogott hevében el is siklottunk volna Michael Ballack feltartása/taslija felett, itt van nekünk a jó öreg Ferguson, hogy felhívja figyelmünk a különböző bírói tévedésekre, melyek következetesen a gyámoltalan kis MU-t sújtják. Most is, tessenek megnézni, hát nem égbekiáltó igazságtalanság? Most már nem is kell az a francos kupa.

Nem mintha a Manchester megérdemelte volna, de nem hagy nyugodni a gondolat: mi lett volna, ha Chris Foy szabadrúgást ítél, de legalább megállítja a játékot – mint azt korábban többször is megtette -, ahelyett hogy az ellentámadásból Lampard megszerzi a vezetést.

Egy ilyen apróság egyébként senki életútját nem siklatja ki, de nem volt ez mindig így.

1990-ben már három sikertelen éve stoppolta a MU padját az arra érdemesebb jelöltek elől, az évi végi tizenegyedik helyezése pedig a legostobább kívülállók számára is egyértelművé tette, hogy Sir Alex ideje lejárt. Nem így lett, kapott egy utolsó lehetőséget a vezetéstől, de ismét fertelmes rajtot vett a csapat, a City például ötöt rámolt Fergie szatyrába, de nyolcmeccses nyeretlenségi sorozatot is fel lehet hánytorgatni (0-2-6). Nem volt miben bízni, a bakó szerepét első hívó szóra elvállaló Nottingham már suhogtatta is az alabárdot az FA-kupa harmadik fordulójában. Ha a tragikusan szereplő MU elbukik, Ferguson repül. Erre mi történik? A húszéves Mark Robins előkeveredik a pokol mélységes fenekéről, és továbblövi a vörösöket.

Ferguson letörli homlokát porlepett ingével, de összességében minden marad a régiben,  nem kell sok idő és újra ott imbolyog a kirúgás szélén, csak az FA-kupa győzelem segíthet a jóval esélyesebb Crystal Palace ellenében. Kettő-kettes thriller a rendes játékidőben, a hosszabbításban megint ég a MU, már csak hét perc van vissza a borvirágok hervadásáig, mikor Mark Hughes kiegyenlít. Újrajátszás, MU győzelem, Ferguson marad, jönnek a fiatalok David Beckhammel és Scholesszal, BEK győzelem, bajnoki triplázások, lovaggá ütés. Mindez hét percen múlt.

Ennél is banálisabb véletlen vezetett egy másik legendához, egy Sir Alexhez is bátran mérhető klubikon megszületéséhez. Ahhoz, hogy Franz Beckenbauer és a Bayern München neve egy életre összeforrjon.

Akkor még úgy volt, hogy az első számú müncheni csapat a 1860 volt (a Kaiser gyerekkori kedvence), így kétség sem férhetett hozzá, hogy a Balog Toronyként emelkedő fiatal tehetség az 1860 München játékosa lesz, szóban már meg is egyeztek erről. A transzfertől mindössze egy ifjúsági kupa döntője választotta el, amit Beckenbauer még a München SC 1906 színeiben játszott az idolok ellen. A későbbi Császár támadó szellemű középpályásként rohamozott, viszont az ellenfél egyik fedezetének marhára csípte a szemét, hogy erről a mitugrászról szól a meccs. Beckenbauer harmadik csele után baljós árny vonult át homlokán, és mikor emberünk negyedszerre is beoktatta őrzőjét, az nem türtőztette tovább magát, iszonyatos sallert nyomott le a megszeppent Franznak.

Beckenbauer a meccs utáni első dühében megfogadta, hogy soha nem játszik majd az 1860-nál, és legott a helyi riválishoz, a Bayern Münchenhez igazolt, hogy aztán a világ legnagyobb klubjai közé emelje azt.

Nem kérdés, jelenleg a Chelsea-ről is elmondható, hogy a szűk elit tagja. Az sem kérdés, hogy ez első- és utolsó sorban Roman Abramovics milliárdjainak köszönhető. Viszont paraszthajszálon múlott, hogy mindez így alakult.

2003-ban, mikor Roman turkáló-szerűen válogatott a PL klubjai között, a legfőbb kritériuma az volt, hogy jövendő csapata BL induló legyen. Namármost. A bajnokság utolsó fordulójában rendezett Chelsea-Liverpool döntött arról, hogy ki szerzi meg a negyedik helyet – és ezzel együtt természetesen a BL indulást is. A Liverpool ugyan megszerezte a vezetést, de előbb Desailly igen valószínűtlen - ráadásul kapufás - góljával (222/7 a francia mutatója) egyenlítettek, majd Gronkjaer némileg szerencsés találatával meg is fordították a meccset, hiszen gyakorlatilag hanyatt esett a lövés közben. Ez akkor disznó mázlinak bizonyult, nem úgy, mint öt évvel később egy moszkvai estén - persze Gronkjaer nélkül soha nem is jutottak volna el oda.

Mi lenne velünk szovjet sporik/partjelzők nélkül?
Hát elsősorban az, hogy az angolok talán ott állnának egy szál faszban bronzéremmel a ’68-as EB-ről, hiszen a szovjet (azerbajdzsáni) Tofik Bakhramov lengetett az 1966-os VB döntőjében, és az ő egyértelmű jelzésére adta meg Dienst spori a gólt/nem gólt.

Azzal egyébként nem lehet vádolni az angolokat, hogy ne lennének hálás nemzet, a kör közepén Bakhramov fia áll, akik körbeveszik, azok meg a jó barátok.



Bezzeg négy évvel korábban, az 1962-es chilei VB-n nem volt ennyire élesszemű az osztályidegen Latisev, és mexikói partjelzője határozott állítása ellenére sem adta meg Tichy gólját, így végül nem mi, hanem a csehszlovákok jutottak el a VB döntőjéig. Grrr.

A futball történelem mi lett volna ha kérdésének legdurvábbika kétségtelenül az, hogy hol tartana ma a labdarúgás egy bőkezűbb Dunkerque managerrel.

Ez elsőre nem mond valami sokat, de ha hozzátesszük azt is, hogy 1990-ben a franciák nem ajánlottak elég pénzt a már lejárt szerződésű Jean-Marc Bosmanért, akkor már minden világos. A belga bedühödött, mert klubja ennyiért nem engedte el és a futballt alapjaiban megrázó pert akasztott a FIFA nyakába.

Zárásként néhány további, bensőnket feszítő kérdés:

•    Ha Schumachert kiállítják a ’82-es VB-n, vajon a franciák a nyolcvanas éveket is uralták volna, mint ahogy tíz évvel később történt?
•    Felnőtt volna-e egy komplett generáció Liverpoolban bajnoki cím nélkül, ha Kenny Dalglish utódaként nem Graeme Souness érkezik a klubhoz, aki olyan igazolásokkal züllesztette szét a klubot mint Walters, Piechnik, Dicks, Stewart, Ruddock vagy a mi Kozmánk?
•    Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett?
•    Mi lenne, ha Chuck Norris labdarúgásra adja a fejét?

324 komment

Címkék: történelem h több mint foci vegyes izé

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr491300720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spangol 2009.08.13. 11:53:50

@Walmer: csak furcsa, h az egyébként értelmes meglátásaid mellé nyomod itt ezt a tizenegyes dolgot. Kérdezz meg 10 embert a környezetedből - nem mintha a témán akarnék lovagolni :)

Walmer 2009.08.13. 11:54:16

@Csöncsön: Ha Messi játszik? Akkor argentína világbajnok. És ha messit betették volna már japánban az angolok ellen, akkor nem kérdés, ki nyerte volna azt a vébét is és akkor Argentína most 4szeres világbajnok lenne.

"Akkor meg egy hihetetlen nagy meccs élményével lettünk szegényebbek. Még így is viszonylag szoros volt, 3-2, úgy, hogy az argentinok kb. a 10%-át nyújtották annak, amit valójában tudtak. "

10%-át? Megosztanád velünk azt a matematikai módszert ami alapján ez kijött neked?

spangol 2009.08.13. 11:55:07

@kroos: hát, mondjuk az a brazil cspaat sem volt túl acélos, kíváncsi lennék, mire gondolsz, melyik meccsre, melyik akcióra.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 11:58:39

@kroos:

Nézd már meg azt az első vagy harmadik gólt a görögök ellen! Hol lőtt olyat brazil válogatott --nem '94-ben, valaha is? Szemmel alig követhető, villámgyors játék, még szabálytalanul sem bírták megfogni őket, a befejezés meg pl. az első gólnál: egyszerűen elegáns, hogy Batistuta pont annyira lövi meg, hogy éppen elcsorogjon a kapuig, és a védő már ne érhesse utol... Nyam-nyam...

A futballtörténelem egyik legnagyobb igazságtalansága, hogy azt a vébét Brazília nyerte... (Hozzáteszem, Hegyi Iván szerint is, aki talán elvakult brazilellenességgel mégsem vádolható...)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:00:01

@kroos: Ácsi-ácsi, Maradona szervezetében nem kokaint találtak akkor még, hanem efedrin származékokat. És meg fogsz. lepődni efedrin tartalmú termékeket a mai napig kapni a közforgalomban.

Másrészt nem én vagyok a rendőrség, ügyészség vagy a bíróság, szóval tőlem az kokozik, aki akar, nekem aztán fasz mindegy.

"Bundázni nem szabad kivéve a honvédnak.Mert nekik volt rá okuk." - ugye te is tudod, hogy ilyet vagy ehhez hasonlót sohasem állítottam!


Az meg, hogy újfent kiforgatod a korábbi szavaimat már meg sem lep.

Walmer 2009.08.13. 12:00:05

@spangol: A '90-es vébét kitárgyaltuk itt:
rugdesfuss.blog.hu/2009/04/02/three_lions_on_a_shirt#comments

Elég sokaknak volt hasonló véleményük, mint nekem:-)

kroos 2009.08.13. 12:02:52

bru-ha-ha
végül is csak bebeto meg romario csukott szemmel passzolgattak egymásnak.
Nem passziltak 25-öt mert 3 passzból a kapui elött voltak.
akkor kinek kellett volna nyerni ha nem nekik??

spangol 2009.08.13. 12:02:58

@Walmer: ja, hogy a rúgd és fusson :D Ilyen erővel a redcafét is mondhattad volna. Asszem feladom, az angol szívósság diadalmaskodott :)

montipájton 2009.08.13. 12:03:03

@Csöncsön: azért az nem példanélküli eset a futballtörténelemben, hogy egy válogatott brillírozik a csoportkörben, mégse nyeri meg a vb-t.
Azon a vb-n az argentinok első két meccse pazar volt, aztán belefutottak egy szintén csúcsformában lévő Romániába. Ennyi történt, láttunk hasonlót elég sokat.

A szovjetek mit műveltek a csoportkörben 86-ban, emlékszik valaki...? ))) Vagy a dánok...

Szóval az argentinok későbbi kiesése attól még nem volt érdemtelen, mert előtte volt két jó meccsük. Ettől még, ha továbbjutnak, lehet, megnyerték volna a vb-t. De lehet az is, hogy nem, mert a szintén remek svéd csapat megverte volna őket.

Bonyolult játék a foci. ))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:03:18

@Walmer: ez fakad a blog címéből is ;-).

spangol 2009.08.13. 12:04:54

@Csöncsön: én úgy látom, Batigól lövése sokkal inkább béna megoldás volt, mázli h bement egyáltalán, simán elekadhatott volna a kapusbnan.

Ilyen tikk-takk gólt meg még mi is rúgtunk az egyik idegenbeli selejtezőn, még az Urbán Flóri-féle csapat (ha emlékeztek), szóval nemhogy a brazilok, de még mis is, csak ellenfél kell hozzá.

Walmer 2009.08.13. 12:05:28

@popp: "Ácsi-ácsi, Maradona szervezetében nem kokaint találtak akkor még, hanem efedrin származékokat. És meg fogsz. lepődni efedrin tartalmú termékeket a mai napig kapni a közforgalomban. "

Ez mit bizonyít?
Qrva sok mérget lehet kapni közforgalomban, ami doppingnak minősül. Amúgy én leszarom a doppingot. Legalizálnám a doppingolást. Mindenki úgy bassza szét a szervezetét ahogy akarja, ráadásul a fociban csak kisiskolás fokon lehet doppingolni. Mondjuk állóképességet javít, de attól még nem lősz gólt 25-ről a pipába.

rexford 2009.08.13. 12:06:15

Az argentinok sokkal jobban jártak volna, ha Maradonát ki se viszik, még a vb-t is megnyerhették volna. Bár Argentína az utóbbi 20 év legoverratedebb csapata, klubokat is beleértve.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:08:53

94-ből például mindenkinek ajánlanám a brazil-holland negyeddöntőt. Meggyőződésem, hogy a selecao itt nyret meg a VB-t...
Például 2002-ben is az angolok elleni meccs volt a sorsdöntő a 8 között. Aki onnan továbbmegy az nyeri a VB-t. Seaman meg lepkézett:(

kroos 2009.08.13. 12:10:29

@Walmer: nyilván sajnálatos dolog de mintha itt páran egyfajta igazságtalanságról beszélnének, legalábbis ezt hallom ki pár kommentböl.
Dino baggio gy is kilötte 25-röl a pipát hogy nem tolt semmit.

kroos 2009.08.13. 12:12:16

@_KingJack_: csörrel elvállalni egy droppból jövö labdát az vagányság.

Walmer 2009.08.13. 12:13:12

@_KingJack_: Máig emléxem rá. A Pikolóban ittunk, néztük a meccset és a végén érkezett az egyik haver, aki ugyan nem kedveli az angolokat, de a brazilokat egyenesen gyűlöli és feltette a kérdést, hogy az angolok mikor szoknak már le a 40 éves kapusokról, bazmeg?????

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:15:14

@montipájton: Azért az argentinok visszaesesébe, a valóban nagyszerű románok mellett belejátszott a Maradona faktor is, ez egyértelmű. A '86-os szovjetek meg a belgák ellen is nagyot játszottak a tizenhat között, vagy egy tucat ziccert hagytak ki akkor.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:15:53

@Walmer: a vicc az egészben , hogy ha azt a gólt nem kapják, akkor az angolok a döntőig simán gyalogolhattak volna. Ott meg megint a németek.... Meghát döntőt még úgyse vesztettek:)

_KingJack_ 2009.08.13. 12:16:34

@popp: meg a bíró sem velük volt, hogy finoman fogalmazzak....

kroos 2009.08.13. 12:19:54

ha Escobar nem vét öngólt.........

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:20:35

@Walmer: Nem is akartam vele semmit bizonyítani, csak jeleztem , hogy fölösleges köveket dobálni Maradonára csak ezért. Amúgy dopping ügyben egyetértünk. Bár Jarque esete megint elgondolkoztatott.

Ó, a Pikoló! Az angolok meg már leszoktak a negyven éves kapusokról, most jobb ;-)?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:21:12

@montipájton:

De itt nem arról volt szó, hogy a csoportmeccsen brillíroztak, aztán kiestek, hanem arról, hogy az első két meccsen káprázatos játékot nyújtottak, aztán Maradonát elvitték doppingtesztre... Ilyenre azért nemigen találsz még egy példát.
:-)

@spangol:

Én Batistutából (akkoriban a világ talán legjobb támadója volt Romário mellett) simán kinézem, hogy szándékosan lőtte el úgy. A tiki-takiban meg a kényszerítők sebessége volt példátlan. Három egyérintős kényszerítő, úgy, hogy a labdát alig látni, a végén meg Maradona igazít egyet, és védhetetlenül bevágja a ficakba. Na, én ezt nevezem futballnak.

Walmer 2009.08.13. 12:22:45

@popp: Akkor még azt hittük az a baj.

rexford 2009.08.13. 12:23:01

Ha a svájci zakó után nem cserélik le a terminátor Steleát a pincsikutya Pruneára, akit Kenneth Anderson nyolc fejjel túlugrott a hosszabbításban, a románok világbajnokok lettek volna. :)

kroos 2009.08.13. 12:25:10

@popp: a video nagyon kemény. Gyárfás meg Mészöly emberi hangon beszélgetnek, ez már eleve durva.

montipájton 2009.08.13. 12:27:39

@popp: @Csöncsön: belejátszott biztosan sokminden, a Maradona-faktor is (bár szvsz akkor már nem ő volt a legjobb játékosuk...), de akkor is tény, hogy nem nyert vb-t még olyan csapat, talán 1970 óta, amelyik a csoportmeccseken hengerelt.

És ugye kétszer nyert csak olyan, amelyik minden meccsét megnyerte (legalábbis amióta csoportkörös rendszer van), Csöncsön, rossz hír, hogy nem az argentinok voltak azok. ))))

kroos 2009.08.13. 12:28:29

@kroos: söt!!!!!! ezek gyanusan nyalnak egymásnak....

rexford 2009.08.13. 12:29:43

@popp: Az angolok most már a 39 éves kapusokra gyúrnak. :)

_KingJack_ 2009.08.13. 12:30:47

@montipájton: a 2002-es brazil válogatott mindenkit kereszteb lenyelt. A legnehezebb meccsük az angolok elleni negyeddöntő volt. Bár az is figyelemreméltó, hogy rajtuk kívül nem is találkoztak klasszis csapattal a VB-n. Még a döntőben sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:33:35

@montipájton:

Maradona akkor elképesztő volt. Érdekes, akkor, Nigéria ellen játszotta utolsó VB-meccsét.

Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot egy bizonyos Zinedine Zidane utolsó vébéjével...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:33:50

@montipájton: "talán 1970 óta, amelyik a csoportmeccseken hengerelt." - 2002 csoportkör, Brazília-Törökország 2-1, Brazília-Kína 4-0, Brazília-Costa Rica 5-2.

Maradona meg nem elsősorban a játéka miatt hiányzott akkor már.

Walmer 2009.08.13. 12:35:30

Eszembe jutott egy mi lett volna ha.
Mi lett volna, ha az az állat Duscher nem töri el becks lábközépcsontját ( véleményem szerint akkor David élete formájában volt)? Mi lett volna, ha emiatt nem viszik ki japánba és Eriksson nem kényszeríti a csapatot, hogy minden meccsét emberhátrányban játssza.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:35:43

Reméltem, hogy ezt te is elimered: az a német csapat elég távol állt a klasszistól. Ha tegyük fel Ballack megsérül a BL-döntőn és ki kell hagynia a VB-t megkockáztatom, hogy a csoportból sem jutnak tovább. MB-n kívül csak jómunkás káderekből állt az akkori csapat, és a szerencse is melléjük állt.

Walmer 2009.08.13. 12:37:13

@Csöncsön: Mia párhuzam? Tudtommal zidane nem Nigéria ellen játszotta az utolsó meccsét.

@popp: Kína, Costa Rica. Az kemény. A törökök elleni meccset inkább hagyjuk....

_KingJack_ 2009.08.13. 12:37:43

@popp: pontosan ők azok. Bár még1-szer mondom ők csak egy klasszis csapattal futottak össze az egész tornán. a 8 között

_KingJack_ 2009.08.13. 12:38:39

@Walmer: Rivaldo mutatványára gondolsz?

kroos 2009.08.13. 12:39:50

@Walmer: egyszer valaki itt kifejtette hogy minden esemény a csoportmeccseken döl el.Aki ott jó az megérdemli a gyözelmet.
NA KI VOLT AZ MIT GONDOLTOK? (kirakok egy szmájlit, értékelni ám!)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:41:33

@kroos:

Nem tudom, ki volt, elég hülye lehetett. A csoportmeccseken egy valami dől el: a szimpátia egy adott csapattal szemben.

kroos 2009.08.13. 12:43:17

@Csöncsön: akkor az olaszoknak 1 drukkere se lenne...............hagyományosan gyengék a csoportmeccsek alatt.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:43:36

@Csöncsön: a csoprtmeccseken a továbbjutás dől el. Ott nem nyerni kell, hanem továbbjutni. tessék csak megkérdezni a 82-es és a 94-es squaddra azzurrát.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:44:16

@_KingJack_: Vagy eggyel sem ;-). De arról nem a brazilok tehettek, hogy az argentinok, fransziák, olaszok, spanyolok kiestek idő előtt, ráadásul a németek még hurkább ágon jutottak a döntőbe.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:46:12

@kroos: @_KingJack_:

Attól még lehet szimpatikus egy csapat, hogy nem brillírozik; lehet értékelni például a küzdőképességet is.

Én például pont ezt szerettem meg a '94-es olaszokban a csoportkörben. Reménytelennek tűnő helyzetben sem adták föl.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:46:47

@popp: Nem ezt nem is vitatom. Viszont mondjuk a spanyolok akkoriban nagyon jók voltak lehet, hogy velük nem bántak volna el olyan könnyen, mint a belgákkal a törökökkel, az angolokkal és a németekkel. Rádásul ezen győzelmek mind1-ike elég nyögvenyelős volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.13. 12:48:29

@popp:

Hát igen, arról nem a brazilok tehettek, hogy kicsalták a spanyolokat az elődöntőből...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 12:54:59

@Csöncsön: Az olaszokat meg a negyeddöntőből. Oszt egy olasz-spanyol negyeddöntőből sem az ibériaiak jutottak volna tovább ;-).

@_KingJack_: Az a belga meccs nem is volt olyan könnyű. De egy brazil-spanyol vagy egy brazil-olasz döntő valóban igazi ínyencfalat lett volna.

_KingJack_ 2009.08.13. 12:57:00

@popp: a belga meccsen az utolsó pillanatokban biztosították be a győzelmet, és Wilmotsank nagyon nagy lehetősége volt az egyenlítésre...
Emlékszem nagyon szorítottam a belgáknak, csakhogy az angolok ne Rivaldoékat kapják....

Walmer 2009.08.13. 12:57:32

@Csöncsön: Annyira unom ezt a kicsalták őket szöveget.
A spanyol/olasz/angol csapat és Korea között legalább 4-5 klasszisnyi különbség volt. Az a csapat amelyik ezt bármekkora bírói ellenszélben nem tudja realizálni, az essen ki a picsába. teljesen biztos vagyok benne, hogy pl. egy német válogatott továbbment volna Korea ellen, akármit csinálhatott volna Moreno, vagy hogy a faxba hívták.

Walmer 2009.08.13. 12:59:06

@popp:
" egy brazil-olasz döntő valóban igazi ínyencfalat lett volna. "

Kösz, '94-ben volt hozzá szerencsém. Soha többet

_KingJack_ 2009.08.13. 12:59:20

@Walmer: te láttad a spanyol-koreai és koreai-olasz meccseket?
Mert ha igen, akkor sztem te se gondolod komolyan amiket most írtál. Más kategória a bírói ellenszél és a csalás.

kroos 2009.08.13. 13:05:33

@_KingJack_: mondjuk a mai napig nem értem az akkori Camachot.
1 csatárral játszanak végig.xavi,mendieta pad.tristan,raul, végig pad.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:08:21

@kroos: Nagyon bízott Morientesben, amit meg is lehet érteni. Nagy szezonja volt a Mórnak akkor. Bár az biztos, hogy Tristán vagy Mendiéta nem kevésbé volt a topon akkoriban. meg Camacho egyébként is elég fogalmatlan edzőnek.:D

kroos 2009.08.13. 13:10:31

@_KingJack_: ,,Nagy szezonja volt a Mórnak"
Raulnak meg Tristánnak nagyobb.Mindegy szerintem amellett hogy igazad van Camacho szerintem hibázott.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:11:33

@kroos: Ebben meg is egyezhetünk.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 13:17:41

@kroos: Raul megsérült a csoportmeccsek alatt és még nem épült föl teljesen. De így is szereztek két szabályos gólt, nem is kellett volna több.

Walmer 2009.08.13. 13:19:18

@_KingJack_: Mind2 meccset láttam és láttam a koreai csapatot is. Kritikán aluli volt. A bíráskodás is. De egy Koreát akkor is le kell győzni.
Minden más csak szöveg. Ha Anglia esik ki ellenük, akkor is ugyanezt mondanám.

szferi 2009.08.13. 13:22:46

@popp: annyira nem volt könnyű, hogy nem adták meg a belgák szabályos vezető gólját. Brazíliának is tovább kellett jutnia, nem csak koreának. gusztustalan egy vb volt.

_KingJack_ 2009.08.13. 13:24:39

@Walmer: Okés ez a te véleményed. Az enyém meg egészen más. Ha egy csapattól elvesznek két szabályos gólt, vagy épp kiállítják a legjobbját ahelyett h tizenegyest kapna, akkor az a csapat elhiszi h egyszerűen nem nyerhet. Ráadásul mindezt 70 ezer őrjöngő ferdeszemű előtt. Nehéz így nyerni mit mondjak.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 13:24:40

@Walmer: Ha izomból térden rúgta a koreai az olaszt azt se fújták le, érted semmit..A spanyolok rúgtak nekik két,.mások szerint három szabályos gólt, azt sem adták meg. azért öt-hat góllal nem volt gyengébb az a Korea. Ha ezt az így is, úgy is ki kellett volna verni ahazai csapatot a bírói elleszé ellenére is dumát tovább hangoztatod elveszted a maradék nimbuszodat is ;-).

Walmer 2009.08.13. 13:35:16

@popp:
"elveszted a maradék nimbuszodat is ;-)."

Volt valaha olyanom?;-)

madbalee 2009.08.13. 13:55:37

@Walmer: 5 szabályos gólt nem adtak meg azon a VB-n az olaszoknak. Szerintem ez mindent elmond, hogy Del Pieronak bemosott könyékkel 1 csíkszemű, és semmi nem volt. Valamint azt hiszem az olasz-koreai meccs után vezették be, hogy a stadionokban nincs replay a kivetítőn..

"Ha Anglia esik ki ellenük, akkor is ugyanezt mondanám."
Nézd meg még 1X az mindkét korai meccset, és gondold át újra ezt a mondatodat.

Walmer 2009.08.13. 14:46:56

@madbalee:
"5 szabályos gólt nem adtak meg azon a VB-n az olaszoknak. Szerintem ez mindent elmond, hogy Del Pieronak bemosott könyékkel 1 csíkszemű, és semmi nem volt. Valamint azt hiszem az olasz-koreai meccs után vezették be, hogy a stadionokban nincs replay a kivetítőn.. "

Így születnek a városi legendák...

kroos 2009.08.13. 14:49:43

a sors fintora hogy az olaszok csalással estek ki.....

Neil Blender 2009.08.13. 15:07:30

hovatartozastol fuggetlenul, barmelyik csapat szurkolojakent el kell ismerni azt a botranyos csalast ami ott tortent.

Soha a budos eletben nem engedtem volna azokat a birokat meg megye 3ban sem focimeccset vezetni.

Mindig is felkur agyilag mikor azt hallom hogy Hiddink mekkora sikert mutatott fel azzal a szereplessel. Birok nelkul nem hogy elodontot de negyeddontot nem jatszik az a csapat. Szanalmas volt. Kedvencemre, Raulra nezve meg kulonosen...

kroos 2009.08.13. 15:11:01

@Neil Blender: ez igy van.De épp most megy a Vb poszt és látszik hogy majdnem mindegyik otthon játszót szinte így tolták.Nincs uj a nap alatt.

Neil Blender 2009.08.13. 15:16:29

persze, hazai palya mindig lejt egy picit.

de ott 90 fokban allt.

Es azert azt se felejtsuk hogy Azsia mekkora piac az europai kluboknak, illetve valogatottaknak, szal szerintem azert a biro nem csak 'magatol' volt idiota...

sh4d0w 2009.08.13. 15:21:07

@_KingJack_: "a 2002-es brazil válogatott mindenkit kereszteb lenyelt. " - fenéket, a törököket a csoportban csak Rivaldo színészkedésével tudták megverni 3-2-re. Azon a vb-n kb. csak a török csapat tudta volna legyőzni a selecaot, ha egyenlőek a feltételek...

@Walmer: az akkori FIFA-felfogás szerint legalább az egyik hazai rendezőnek messzire kellett jutnia a bevételek miatt - így lett Dél-Korea 4. akkor. Ami közröhej, csak Európában van 8 jobb csapat a koreaiaknál, akiknek kb. két fegyverük volt: a jv., plusz hihetetlen állóképesség. De ettől még ők nem voltak jobbak sem az olaszoknál, sem a spanyoloknál. E csapatok egészen egyszerűen nem nyerhettek a sárgák ellen.

sh4d0w 2009.08.13. 15:23:43

@sh4d0w: bocsánat, természetesen 2-1-re...

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:33:03

@kroos: A 2002-es előtt '78-ban volt az utolsó igazán nagy skandallum, de akkor sem bírók voltak a főszereplők, hanem az argentínok és a peruiaik egyeztek meg.

Mondjuk, ha FIFA igazán ki akarná kerülni az ilyen eseteket, akkor már a 2002-es vébé után bevezeti a videóbírót.

kroos 2009.08.13. 15:36:29

@popp: Nem csak az volt a baj.
A braziloknak elöbb kellett játszani és igy az argentinok tudták mennyit kell rugniuk, kezdve hogy ellenünk mit müveltek, sorolni lehetne még.....

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:38:40

@kroos: Mondjuk jogos mindkettő. Abban is benne volt a FIFA, a vicces az, hogy akkor brazil elnöke volt.

kroos 2009.08.13. 15:43:51

@popp: bár azt hozzátenném hogy az a csapat segitség nélkül is a legjobb volt akkor.Szerintem.

smartdrive 2009.08.13. 15:54:00

@Csöncsön: akkor nem láttad az 1997-es brazil csapatot

England win The Ashes! 2009.08.13. 15:55:35

@sh4d0w: a 90-es évek közepétől érvényes is a megállapításod, mert mint mondtam, azzal, hogy a BL létszámát a topligák további helyezettjei is szaporították, nem maradt senki értelmes a KEK-re.De ez az UEFA-ra is érvényes. A régi szabályok szerint (csak a négy topligát figyelembe véve):
BEK: MU, Barca, Inter, Wolfsburg
KEK: Chelsea, Bilbao, Lazio, Werder
UEFA: Pool, Arsenal, Everton; Madrid, Sevilla, Atletico; Juve, Milan Fiorentina; Bayern, Stuttgart, Hertha
(Még szembetűnőbb olyan országoknál, akik pl.2-3 csapattal vannak jelen a BL-ben, mint Románia, Oroszország, Görögország, Hollandia stb.)
Nem olyan rossz névsor egyik sem, a KEK-nek sem kéne szégyenkeznie. Főleg, ha azt vesszük, hogy esetleg ha még létezne a KEK a RÉGI BEK, akkor a nagyobb csapatok komolyabban ráfeküdnének hazájuk kupájának a megnyerésére. Abban viszont egyetértek veled, hogy a jelenlegi állapotban semmi értelme sem lenne ennek a kupasorozatnak.

smartdrive 2009.08.13. 15:58:09

@kroos: akkor most senki nem ismerné a nevét

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 15:58:30

@kroos: Jó csapatuk volt, de szerintem nem a legjobb. Azért gondolj bele, milyen brutális csoportba kerültünk ott. A Rossi, Bettega-féle olaszok, az Michel Hidalgo keze alatt épülő francia Platini-féle nagycsapat és az argentinok.

danesdzsu2 2009.08.13. 15:58:59

@kroos: Honnan veszed, hogy Dino Baggio nem tolt semmit?

Miből gondoljátok, hogy azok a játékosok, akik betegre sírták magukat a sorozatterhelés miatt pár éve, most vidáman játszanak, nem tolnak semmit? Dr. Fuentes listáján szerintetek kerékpárosból, vagy focistából volt több?

smartdrive 2009.08.13. 16:01:47

@Walmer: "teljesen biztos vagyok benne, hogy pl. egy német válogatott továbbment volna Korea ellen"

ezt mire alapozod? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

kroos 2009.08.13. 16:05:28

@danesdzsu2: @popp: Maradona doppingolt. Majd egy kokain (vagy elötte) teszten is lebukott.
Ha ez szerintetek rendben vam akkor irány Amszterdam.És az nem lehet indok hogy ,,de más is csinálj". Még ha ugy is van.

danesdzsu2 2009.08.13. 16:12:39

@kroos: Nincs rendben, és nem is utaltam olyanra, hogy ez rendben lett volna, csak úgy tűnt, te azt hiszed, hogy nem doppingolnak az élsportolók. Én személy szerint igencsak meg lennék lepve, ha BL csoportkör után a nevezett játékosok között akárcsak 2 is lenne, amelyik nem használ tiltott szereket. Csak a fociban nem vizsgálják őket, ezért nincs doppingbotrány sem:)

Nagy tévedés azt hinni, hogy a fociban nem számít a dopping. Rengeteget számít, ha csak tizedmásodpercekkel hamarabb érsz oda a labdához, akár védő, akár támadó vagy.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 16:13:12

@kroos: Az tuti, hogy jó lenne kiruccani Amsterdamba. Aztán meg rendben van vagy sem, az élsport és dopping két egymástól nehezen elválasztható fogalom. A kokain meg sok esetben a jómóddal jár együtt.

Maradonából meg nem az érdekel, hogy mivel stimulálta magát és mit tolt az orrába, hanem az, hogy mit alkotott a pályán. A legnagyobb játékos volt, akit valaha láttam, ez a lényeg.

kroos 2009.08.13. 16:44:22

@danesdzsu2: @popp: basszátok meg Mészöly a fözős müsorban.......

SamS 2009.08.13. 16:45:25

@danesdzsu2: Tiltott szereket nem mind szednek, de teljesítménynövelőket ("étrendkiegészítőket" :)) biztosan.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.13. 16:49:07

@kroos: "Akinek nincs szó kincse az ne is beszéljen, csak az beszéljen aki tud." :-D

kroos 2009.08.13. 17:32:15

@popp: és még koko-ra mondtam hogy celeb...

Paul polip 2009.08.13. 18:10:41

"Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák és szlovén helyett?"

Fokozzuk a valóságig:

Mi lenne, ha az elképesztően produktív jugoszláv futball még mindig csak egy válogatottat állítana ki horvát-szerb-bosnyák-szlovén-macedón-montenegrói helyett?

montipájton 2009.08.14. 13:28:15

@smartdrive: @popp: Én is ezt írtam: a csoportkörös rendszer óta csak kétszer nyert olyan válogatott, amelyik minden meccsét megnyerte. A 2002-es brazil volt a másik, a 70-es mellett.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.08.14. 13:38:48

@montipájton: Ezt írtad, de azt is, hogy talán '70 óta nem nyert olyan csapat, amelyik a csoportkörben brillírozott, erre írtam a 2002-t.

madbalee 2009.08.14. 17:55:01

@Walmer: A 2002-es "városi legendához" nézd meg légyszíves ezt az összefoglalót arról az 5 meg nem adott gólról!

www.youtube.com/watch?v=2Pm4jD5kU4U&feature=PlayList&p=AC581573374A89DC

Olaszok amit ott elszenvedtek bíráskodás szinten + Trapp volt a szövetségi kapitány egyszerűen túl sok volt hogy sokáig eljussanak.

madbalee 2009.08.14. 17:55:50

@madbalee: Főleg a horvát meccsen nem akartak gólt ítélni a squadrának

madbalee 2009.08.14. 17:59:42

Kis betekintés a koreaiak olasz és spanyol meccsén történt bírói ténykedésről:

www.youtube.com/watch?v=Z4iW8pDnft8&feature=PlayList&p=AC581573374A89DC

kroos 2009.08.14. 21:11:53

viszont valamiben igaza volt Diegonak.
,,senki sem vesztett annyiszor Vb-t mint én"
süti beállítások módosítása