Kovács József, 32 éves magyar állampolgár vagyok. Sok csípőssel kérem a gyrost, Görög Zitát és Nagy Tímeát megosztva tartom az ország legjobb nőjének, befizetem az adómat, és van egy kutyám. Úgy nőttem fel, hogy csak foszlányait láttam a magyar futballnak. Ott voltam Puskás temetésén, de ez vele kapcsolatban az egyetlen személyes élményem (nem igaz, ott voltam akkor is, amikor Baumgartner körbeautóztatta azt az integető bácsit a róla elnevezett stadionban), és már a brazilokat verő csapatról is csak egy mexikói tésztasaláta ugrik be. Az én generációmnak más jutott. Elfogadtuk. De a mai napig előfordul, hogy bizonyos nyilatkozatok miatt nem egyszerűen kinyílik a bicska a zsebünkben, hanem a tomahawkunkat vérbe mártva, előember-üvöltéseket hallatva talpra ugrunk, és támadunk. Vigyázat, mindezt szókimondva.
A szűkebb pátriájában Manchesteri Győzőnek, országszerte csak Máltai Sólyomként emlegetett Bozsik Péter emelkedett szólásra a napokban, és a népsport feszülten figyelő újságírójának felhívta a figyelmét arra, hogy hol a baj a magyar futballal:a vezetőségben. Teljesen egyetértünk, egyébként. Magunk is szívesen a szőnyeg szélére állítanánk Laczkótól Kovácson át Bozókystul Kistelekiig mindegyiket, hogy egyetlen kérdésre válaszoljanak: mit tettek a magyar futballért? Ámde kiderült, elértettük a Zalaegerszegi TE csapatával magyar labdarúgó bajnoki címet szerzett szakember gondolatait, ő ugyanis nem a sportág vezetőségére gondolta, hanem a tulajdonosokra. Azt mondja neked, nekem, és mindenkinek, hogy tulajdonosi válság van a magyar futballban.
A Szakma azt mondja, nem velük van a baj, mert hát dolgoznának ők rendesen, sőt kimagaslóan is, hiszen a potenciál megvan bennük, csak a klubtulajdonosok nem hagyják őket. Leegyszerűsítve: azokkal van a baj, akik adják a pénzt, nem azokkal, akik kapják. Mindezt az a Bozsik adja tudtunkra, aki szakmai hozzáértésének esszenciáját nem is annyira a máltai meccsen, hanem az azt követő jelentésben tárta az ország elé. Nincs arról szó, hogy Bozsik Pétert rosszabb szakembernek tartanánk, mint például Csank Jánost, vagy Gellei Imrét, sőt, kifejezetten a magyar edzői kar krémjéhez soroljuk magunk is a véleményét habozás nélkül az orcánkba vágó Bozsikot. Mert – ha valakinek kétségei lennének – a magyar Szakmának bizony van krémje. Vannak elitedzőink. Meg ígéretes fiatalok, akiknek ugyan sokat kell még tanulniuk, de már most látszik, hogy szép jövő vár rájuk.
Az én korosztályom egészen kicsi kora óta ugyanazokat az arcokat látja a magyar futballban. Hogy Őze Tibor baseballsapkája éppen az ország melyik szegletében bukkant elő, szinte kizárólag attól függött, melyik csapatnál lett elegük Tornyi Barna ékesen díszített gallérjából. A fővadász, a szikla, meg a Mágus. Jött az egykor kiváló játékosokból verbuválódott feltörekvő csapat, de hát nekik sem nagyon volt már kitől megtanulniuk a Szakmát, a zuhanás megtörhetetlen lendületét pedig mostanra azzal biztosítjuk, hogy már játékosként is semmirekellő futballhiénák jutnak kispadhoz – a Szakma elitje mellett, természetesen.
Az elmúlt huszonegynéhány év összes magyar edzője, a magyar labdarúgás minden vezetője hibás, ha másban nem, akkor abban, hogy hiába tudta, hogy rossz, amit csinálnak, nem tett ellene semmit. Önérzeteskedni, megsértődni, azt rohadtul tudnak, a magyar foci a miénk, a magyar edzőknek kell megmenteni – kezdetű szólamok mennek, sőt, egy kis másra mutogatásért sem megy egyikük sem a szomszédba. Ki veszi még komolyan a magyar Szakmát? Ki az, aki elhisz bármit is ezeknek az embereknek? Ki hisz még a hozzáértésükben? Megmondom, ki. Az, akire most Bozsik parádés taktikai érzékkel páros lábbal rácsúszott: a klubtulajdonos.
Nem gondolnánk, hogy azok az emberek, akik a mai magyar futballba pénzt tesznek, valóban elmeháborodottak lennének egytől-egyig. Nem hisszük azt sem, hogy van köztük, aki valóban komolyan gondolja azt, hogy magas színvonalú szakmai munka zajlik a csapatában bármelyik magyar elitedző irányítása alatt. Ha mégis, akkor azt a pénz, amit beletesz a fociba, vagy nyerte, vagy lopta. Nem kenyérre kell, úgymond.
Gyárfás Tamás, akit bátran lehet nemszeretni, ugyanakkor néhány sarkos meglátásával igen nehéz vitába szállni, mondta egyszer a magyar futballba csöpögve érkező pénz okát firtató kérdésre: az ember a perselybe pénzt tesz, a köpőcsészébe pedig beleköp. A mi kis itthoni játékunkat (amit még van pofánk focinak nevezni), kétféle szándékból és indíttatásból lehet dotálni: az egyik a pénzmosás, és törvénybe ütközik. A másik – és ide rejtjük a jó hírt is – az, hogy valaki ésszerűen tol pénzt a fociba, és akadémiát alapít, hála az égnek, már nem csak az előbbit látjuk itthon sem, hanem a jó példa is ragadós – annál is inkább, mert Agárdon ma már egy önmagát eltartó vállalkozás üzemel például.
(Bozsik Péter szavai nagyon rosszkor buktak elő belőle. Múlt héten volt szerencsém találkozni egy olyan magyar futballban dolgozó szakemberrel, aki a magyar Szakma renegát, outlaw szegmensének tagja. Ő ért ahhoz, amit csinál. Nem dolgozik az NB I-ben, nem része a Szakma körforgásának. Nem is akar az lenni. Megmondom, mit képvisel ez az ember: úgy találta, hogy a legjobb szakirodalom holland nyelven íródik, és ezeknek egy része soha nem lesz közkincs, úgyhogy elment egy nyelviskolába, és megtanult hollandul. Hello.)
Mindannyian el tudunk képzelni egy Csank János által tartott taktikai értekezletet, gondolom, nem kell részletekbe mennünk. Vannak még sokan, akiket a mai napig érdekel, mit tesznek ebből a pályára a játékosok, minket őszintén szólva már egy ideje nagyon nem. Gondolkodnunk kell azon is, hogy ki éppen a bajnoki címvédő, nincs csapat, amelyikből fel tudnánk sorolni háromnál több játékost, minden információnkat a labdabiztos blog értesüléseire alapozzuk. Lapítunk csendesen a magyar focival kapcsolatban, várjuk, hogy valami dögvész végigsöpörjön rajta, és valaki lenapalmozza az egészet, ahogy van, és belekezdjen valamibe, aminek legalább jövőképe van. Akadémiákat, gyerekfocit, folyamatosan versenyeztetést akarunk látni, és nem érdekel, hogy közben hány szerb játszik a Kecskemétben, és éppen melyik klub megy csődbe még karácsony előtt.
De amikor azok, akik idáig juttatták ezt az egyébként annyi öröm forrásának tartott sportot, kinyitják a szájukat, és elkezdenek valaki másra mutogatni, akkor minden egyes alkalommal elszakad a cérna, mert ahogy itthon sok más bűnöst sem, ezeket sem fogja tudni soha senki tetemre hívni, és szembesíteni a bűneikkel.
Mert az ő bűnük, hogy szinte láthatatlanná zsugorodtunk a futballtérképen, az ő bűnük, hogy a magyar futball megszűnt létezni, és az ő bűnük, hogy ez már szinte senkit nem érdekelt. Ezt a bizonyítványt egészen egyszerűen nem lehet megmagyarázni, az összes tanár nem utálhat minket ennyire. Nincs hova hátrálniuk ezeknek az embereknek, ha létezne edzői busido, akkor ezeknek az embereknek le kellene szépen törökülni egy lepedőre, majd kézbe venni erősen a kardot, és bocsánatot kérni tőlem, tőled, mindenkitől. Aztán majd eldöntjük, merre fordítjuk a hüvelyket. Ehelyett Bozsik a tulajdonosokra emelve vádló ujját így szól: megsértődni sokkal könnyebb, mint önkritikát gyakorolni!
Egy generációnyi segg vár kinyalásra, baszom alássan!
Felelőst keres a Magyar Szakma
2008.12.15. 14:51 _benito
118 komment
Címkék: több mint foci jobb labdarúgásért alapítvány
A bejegyzés trackback címe:
https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr80824255
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
heinrich · http://nst.blog.hu 2008.12.15. 18:21:51
popp,
na akkor kellett volna terencehillesen odasózni a kezére, hogy pfúj, piszkos a körmöd :)
na akkor kellett volna terencehillesen odasózni a kezére, hogy pfúj, piszkos a körmöd :)
Matrix23 2008.12.15. 18:22:55
magyar tippmixliga, aki megmondja a frankót az elzavarják a francba és közelébe se engedik többet nb1-es csapathoz, bólogatóbajnokokból áll az egész, ugyanaz mint a politika, szánalmas hogy ezt az egészet focinak merik nevezni
BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2008.12.15. 18:25:12
Nem, baj majd most a REAC-nál meg leszen mutatva a minta, amikor Hevesi Tomi átveszi a karmesteri pálcát....
Romanista 2008.12.15. 18:28:37
hű tükre persze,meg nyilván Kamerunnak is az.
azt azért megkérdezném hipotetikusan az uraktól itten, hogy ha lenne teszem azt egy tekintélyesebb milkás vagyonuk,nos akkor pakolnák-e magyar fociba? ha igen hova?
azt azért megkérdezném hipotetikusan az uraktól itten, hogy ha lenne teszem azt egy tekintélyesebb milkás vagyonuk,nos akkor pakolnák-e magyar fociba? ha igen hova?
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 18:28:57
heinrich, az az igazság, hogy ahova írtam nem is az az orgánum volt, amelyik hajlandó lett volna borítani a bilit.
heinrich · http://nst.blog.hu 2008.12.15. 18:33:47
Mindegy hova, úgy is nullára köll dózerolni mindent, amit ott talál az ember.
Amúgy Hevesi Tominak előttem egyelőre nagyobb szakmai és egyéb hitele van, mint bármely magyar edzőnek.
Amúgy Hevesi Tominak előttem egyelőre nagyobb szakmai és egyéb hitele van, mint bármely magyar edzőnek.
sundin 2008.12.15. 18:40:07
Romanista! Szegedre. Én nyilván hazabeszélek, de szerintem megérné. A Tisza Volán már nem egy focistát adott a mai magyar focinak (talán Szabics a legismertebb jelenleg), és a környékről is kerülnek ki tehetségek (Köteles Forráskút, régebbről Pisont Gátér). Egyedül a stadion, ami hiányzik (szörnyű állapotok uralkodnak a Felső-Tisza parton). Nézőben nem volna hiány, az ezredfordulón is tartottuk a majd 10 ezres átlagot. Ma már ez álom... szerintem simán lehetne a csapat önellátó (persze nem úgy, mint az MTK).
Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.12.15. 18:40:17
ITT A PONT! magyar foci - 2008
"Amúgy Hevesi Tominak előttem egyelőre nagyobb szakmai és egyéb hitele van, mint bármely magyar edzőnek." - heinrich
"Amúgy Hevesi Tominak előttem egyelőre nagyobb szakmai és egyéb hitele van, mint bármely magyar edzőnek." - heinrich
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 18:41:31
Hevesi :-D! Ha már saját eredeti szakmájában nullára redukálta hitelét a csíkos napernyővel :-)!
poolfanati 2008.12.15. 18:48:42
off:
A Hannover magyar légiósát, Huszti Szabolcsot a skót Daily Mail információi szerint a Celtic menedzsere, Alex McLeish szeretné Glasgow-ba csábítani.
A 25 éves bal oldali középpályást az Észak-Írország - Magyarország belfasti barátságos mérkőzésen több klub is kinézte magának - állítólag az Everton, a Bolton, a Birmingham, a Blackburn, a Portsmouth és a Sevilla játékosmegfigyelői is látták, amint 2-0-ra nyernek a magyarok -, ám a skót bajnokság élcsapata, a Celtic szeretné megtenni az első lépést a megszerzése érdekében.
Mivel Huszti szerződése jövő nyáron lejár Hannoverben, így - a Bosman-szabály értelmében - már fél évvel előtte megegyezhet új munkaadójával, amelynek fizetnie sem kell érte s az előszerződés aláírását követően a 2008-2009-es szezonban játszhatna Celtic-mezben.
A Hannover magyar légiósát, Huszti Szabolcsot a skót Daily Mail információi szerint a Celtic menedzsere, Alex McLeish szeretné Glasgow-ba csábítani.
A 25 éves bal oldali középpályást az Észak-Írország - Magyarország belfasti barátságos mérkőzésen több klub is kinézte magának - állítólag az Everton, a Bolton, a Birmingham, a Blackburn, a Portsmouth és a Sevilla játékosmegfigyelői is látták, amint 2-0-ra nyernek a magyarok -, ám a skót bajnokság élcsapata, a Celtic szeretné megtenni az első lépést a megszerzése érdekében.
Mivel Huszti szerződése jövő nyáron lejár Hannoverben, így - a Bosman-szabály értelmében - már fél évvel előtte megegyezhet új munkaadójával, amelynek fizetnie sem kell érte s az előszerződés aláírását követően a 2008-2009-es szezonban játszhatna Celtic-mezben.
Romanista 2008.12.15. 18:49:35
Sundin. én is valami hasonló: vidéki megyeszékhelyen alacsony osztályban lévő klubhoz. nulláról,folyamatos tisztességes munkával. persze ehhez kibebaszt túl tekintélyes vagyon kéne. Stadion+Akadémia. (pölö veszprém hogy én is hazabeszéljek kicsit)
az mármondjuk máskérdés hogy ott a kéznek is kikellett várnia a sorát egystadionra pedig az nem magyarfociszintű(...)
dózer elsőnek,teljeskörű oktatás kiépítése másodiknak, (egy akadémiához szerintem nem lenne nagyon nehéz megnyerni egy-két külföldiklubot)
az mármondjuk máskérdés hogy ott a kéznek is kikellett várnia a sorát egystadionra pedig az nem magyarfociszintű(...)
dózer elsőnek,teljeskörű oktatás kiépítése másodiknak, (egy akadémiához szerintem nem lenne nagyon nehéz megnyerni egy-két külföldiklubot)
poolfanati 2008.12.15. 18:52:56
"heinrich · nst.blog.hu 2008.12.15. 18:40:19
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=213080
"
undorító gecik, én az ilyeneket úgy elküldeném egy koncentrációs táborba.
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=213080
"
undorító gecik, én az ilyeneket úgy elküldeném egy koncentrációs táborba.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 18:53:47
Husztihoz, szerintem , ha van esélye a topligákba szerződni, akkor nem kellene Skóciába mennie, még olyan patinás klubhoz sem, mint a Celtic.
Romanista 2008.12.15. 18:54:54
Végre nem értünk egyet popp. Nakamura örökösén szánják,ami nem kis dolog.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 18:59:54
Romanista, tényleg nem kis megtiszteltetés egy Old Firmhöz igazolni, főleg, ha Henke Larssonnak is megfelelt. De ha nem fognak Bl-t, ahogy az idén a Rangers sem, akkor csak négy igazán fajsúlyos meccsen játszana a szezonban.
IronRock 2008.12.15. 19:00:44
Huszti szerintem jobb játékos annál hogysem egy valag pénzért a skót ligában földelje el a karrierjét ilyen fiatalon...lehet hogy máshol többet kellene küzdenie a csapatba kerülésért, de inkább az szolgálná a fejlődését mint a Celtic.
poolfanati 2008.12.15. 19:00:54
és arról nem is beszélve hogy a celticcel a BL-be játszhatna!
popp: ha ott is jól teljesít akkor igazolhat még nagyobb klubba is.
popp: ha ott is jól teljesít akkor igazolhat még nagyobb klubba is.
sundin 2008.12.15. 19:01:56
Akadémia, akadémia... a Tisza Volán 13 évesei nyerték az őszi extra (vagymi) ligát, megelőzve minden első osztályú klubot, akadémiástul. A Szeviép meg viszi bagóért őket Diósgyőrbe, mert most épp ott akadnak üzleti érdekeltségeik.(eközben persze Szegeden is fúrnak, megy az ingatlanpanama ezerrel).
Azért Veszprém és Szeged között van cirka 100 ezer lakos különbség, ami sokat számít. Komolyabb veszprémi játékost nem is tudnék most hirtelen felsorolni, egyedül Végh Zoli jut eszembe. Szegedi minden csapatban van szinte, van ahol több is. Tavaly a Honvéd elleni kupameccsen, szerda délután, munkaidőben, szemerkélő esőben voltunk 3 ezren. Na mindegy....
Azért Veszprém és Szeged között van cirka 100 ezer lakos különbség, ami sokat számít. Komolyabb veszprémi játékost nem is tudnék most hirtelen felsorolni, egyedül Végh Zoli jut eszembe. Szegedi minden csapatban van szinte, van ahol több is. Tavaly a Honvéd elleni kupameccsen, szerda délután, munkaidőben, szemerkélő esőben voltunk 3 ezren. Na mindegy....
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 19:08:13
sundin és Mónos? Egyébként a messz múltba kelandozunk, akkor azt is látjuk, hogy Sándor Csikar móravárosi, azaz szegedi gyerek volt.
Romanista 2008.12.15. 19:09:55
(donelly holvana skót post baszkikám,nem akarnám szétoffolni ezt.... popp,én megmár kezdtem elhinni hogy egyember vagyunk,nade a Celticre azt mondani hogy négy fajsúlyos meccs? és a Hearts: szóval lehet hogy úgy tűnik hogy ezeket berántják csak úgy meg miegymás meg hogy rangers Celtic egykutya,nade.a bajnokság felénél ötpont a Celtic előnye úgy hogy éppen olyan hangok jönnek hogy teljes csapat újítás etc. Nakamura,Samaras,Boruc (okéoké), Maloney azért nem olyan rosszak. 1973 Celtic Park- az utolsó vereség skóciában angol csapattól jajjaj. jó lenne neki ott. egyébként a manager gordon strachan nem?)
Romanista 2008.12.15. 19:11:54
a veszprém 3osztály vagy eggyel lejjebb most nem is tudom,de éppen az lenne a jó hogy nem kéne megküzdeni az én még együttvolt ifista azzal aki válogatott lett aztán etc.
sundin 2008.12.15. 19:13:26
Mindenkinek nem ismerhetem az anyakönyvét :) Károly bá' tényleg móravárosi, a nővére még ma is itt él, néha meglátogatja az öreg. De ha egyszer lesz itt egy normális stadion, akkor én Baróti Lajosról nevezném el.
bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.12.15. 19:26:57
"Nakamura örökösén szánják,ami nem kis dolog."
na de Huszti volt már Ribery örököse is ugye :D
na de Huszti volt már Ribery örököse is ugye :D
kukonyalori 2008.12.15. 19:49:40
heinrich · nst.blog.hu 2008.12.15. 18:40:19
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=213080
Ha már a magyar (futball)valóságot feszegetjük...
Sajnos ez nem újdonság Fehér Miki sírjáról is lelopták a Benfica sálat.
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=213080
Ha már a magyar (futball)valóságot feszegetjük...
Sajnos ez nem újdonság Fehér Miki sírjáról is lelopták a Benfica sálat.
_benito · www.nst.blog.hu 2008.12.15. 19:56:39
jogos, sőt, igen kellemetlen, javítva.
az volt ma reggel, hogy vettem egy sportot, és el is olvastam. a várhidi-féle odaszólásról csak azért nem született poszt, mert ezt az örömöt nem okozhattam panchónak :)
pedig várhidiről magában az utóbbi időben bemutatott ámokfutása mellett furcsa, hogy szó nélkül elmentünk...
az volt ma reggel, hogy vettem egy sportot, és el is olvastam. a várhidi-féle odaszólásról csak azért nem született poszt, mert ezt az örömöt nem okozhattam panchónak :)
pedig várhidiről magában az utóbbi időben bemutatott ámokfutása mellett furcsa, hogy szó nélkül elmentünk...
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 20:12:30
"pedig várhidiről magában az utóbbi időben bemutatott ámokfutása mellett furcsa, hogy szó nélkül elmentünk..." - de nem a kommentelők, ha jól emlékszem kroos beoffolta vhova ;-).
ivan_campevic 2008.12.15. 20:19:56
tetszik a post. node, ha csak simán kurvasok ajróm lenne akkor tutira elkezdenék kaparós sorsjegyeket venni,később terjeszteni, majd gyártani. valószínűleg nem tudnám megduplázni a vagyonomat, de érnének kisebb örömök.nagyobbak nem. ha meg mégtöbb pénzem lenne akkor nem egy helyre fekteném. akkor a többiek ugyanúgy szarban maradnának,ugyanott lennénk,semmi értelme,csócsárolnának csak folyamatosan. akkor az lenne a szar. 4-5 helyre kellene bepakolni. egyszerre. így lehetne egy kis siker,pénz tutira nem. de valami.tán.szerintem
ivan_campevic 2008.12.15. 20:21:10
ó, és ha veszprémbe tennénk pénzt,tegyünk szegedre is, hadfájjon nekik mégjobban:D
(veszprémivagyok,környéki)
(veszprémivagyok,környéki)
poolfanati 2008.12.15. 20:41:12
""Nakamura örökösén szánják,ami nem kis dolog."
na de Huszti volt már Ribery örököse is ugye :D"
hát én bill gates örököse szeretnék lenni:D
na de Huszti volt már Ribery örököse is ugye :D"
hát én bill gates örököse szeretnék lenni:D
crouchy 2008.12.15. 20:41:37
"benito nem tudom tutira hogy melyik is a generáció amiről szólsz,de hogy engem, sajnos már annyira sem érdekel, hogy ideges legyek nagyon az fáj" nekem már nem is fáj. elolvasva a cikket annyit éreztem hogy egy szánalom az egész.
Lojzi_ 2008.12.15. 21:00:34
Én ezt az akadémia-dolgot nem értem.
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de egy kicsit kevésnek érzem ezt a világ megváltásához, még akkor is, ha kettő van ilyenből.
Én elsősorban a nyugati minták közül a Bayern utánpótlásnevelését ismerem és abból indulok ki, amikor gondolkodni kezdek, hogy mire is elég nekünk Agárd például, ami mint itt írta valaki egy Anderlecht kezdőjátékost tud felvonultatni.
A Bayern műhelyéből olyan focisták kerülnek ki, mint Rensing, Lahm, Lell, Ottl, Schweini, Kroos, Hummels, Trochovski, Hitzlsperger, Görlitz, vagy éppen Oven Hargreaves. Ezek mind, vagy majdnem mind erősebb bajnokságban és klubokban játszanak, mint az Anderlecht.
Aztán ehhez jön, hogy a Bayern utánpótlásképzése nincs az első tízben Németországban, akárhogy igyekeznek. Aztán ugye jelenleg a német foci sem a legerősebb a világon, minimum három Európai bajnokság erősebb mostanság.
Szerintem nem zárul az a bizonyos olló, hanem csúnyán nyílik.
Ez még arra sem elég, hogy lassítsa a leszakadásunkat.
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de egy kicsit kevésnek érzem ezt a világ megváltásához, még akkor is, ha kettő van ilyenből.
Én elsősorban a nyugati minták közül a Bayern utánpótlásnevelését ismerem és abból indulok ki, amikor gondolkodni kezdek, hogy mire is elég nekünk Agárd például, ami mint itt írta valaki egy Anderlecht kezdőjátékost tud felvonultatni.
A Bayern műhelyéből olyan focisták kerülnek ki, mint Rensing, Lahm, Lell, Ottl, Schweini, Kroos, Hummels, Trochovski, Hitzlsperger, Görlitz, vagy éppen Oven Hargreaves. Ezek mind, vagy majdnem mind erősebb bajnokságban és klubokban játszanak, mint az Anderlecht.
Aztán ehhez jön, hogy a Bayern utánpótlásképzése nincs az első tízben Németországban, akárhogy igyekeznek. Aztán ugye jelenleg a német foci sem a legerősebb a világon, minimum három Európai bajnokság erősebb mostanság.
Szerintem nem zárul az a bizonyos olló, hanem csúnyán nyílik.
Ez még arra sem elég, hogy lassítsa a leszakadásunkat.
Romanista 2008.12.15. 21:00:48
(campevic kollegának külön szevaszmivanveledelloitt!)
egyébként valószínűleg igaz is hogy egyfecske nem fecske,de én akkor is azt mondom hogy ha lenne egy szaros veréb,már reménykednék. így marad a válogatott meccsre kinézek,ha úgy jön ki bajnokira is de itt akkor a STOP érdeklődésileg,hogy csak úgy durran.
következő kérdésem meg az lenne; adnátok-e kisfiatokat magyar utánpótlásképzésbe,urak, bátorítva hogy legyél profi csentrokámpista vagy rájtbekk?
egyébként valószínűleg igaz is hogy egyfecske nem fecske,de én akkor is azt mondom hogy ha lenne egy szaros veréb,már reménykednék. így marad a válogatott meccsre kinézek,ha úgy jön ki bajnokira is de itt akkor a STOP érdeklődésileg,hogy csak úgy durran.
következő kérdésem meg az lenne; adnátok-e kisfiatokat magyar utánpótlásképzésbe,urak, bátorítva hogy legyél profi csentrokámpista vagy rájtbekk?
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.15. 21:17:20
romanista ez is jó kérdés, mert ugye ez azt is jelenti, hogy tizennégy évesen elkerül a családtól és hát nem is tudom kiknek a kezébe.
Vaader 2008.12.15. 21:25:17
romanista kérdését tovább gondolva. Az miért van, hogy focizni a bunkóbbja megy? Nálunk pl. (Debrecen melletti város) akinek annak idején (ált. suli elején) kis mozgáskultúrához egy kis ész is társult az kézilabdázott, a maradék ment focizni.
Ezzel persze nem akarok megsérteni senki értelmes focistát. Csak ez a saját élményem és már régóta foglalkoztat, hogy miért lehet ez így
Ezzel persze nem akarok megsérteni senki értelmes focistát. Csak ez a saját élményem és már régóta foglalkoztat, hogy miért lehet ez így
fran7 2008.12.15. 21:28:58
Ha jól tudom Végh Zoli borzavári, eredetileg veszprémi a Newcastleben játszó Kádár, mostanában vette meg a Hali Iszlait, aki az U-19-ben is játszott. Nem lenne elveszett dolog, ha Veszprémbe lenne egy rendes csapat, de egy Veszprémnél, mint csapatnál levő edző mondta, hogy anyagilag nem bírná a megye. S ezt el is hiszem. A mi megye 1-es csapatunk nem tud edzőt cserélni, mert ott már licence-es kell, de csak a mostani vállalja ingyen.
Romanista 2008.12.15. 21:38:43
(lehet kapok díszpolgárságot mert az "index blogján a világlegjobb focijáról" ennyit még nem beszéltek Veszprémről)
Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.12.15. 21:47:04
télleg, vpben hol vannak a meccsek? konrétan a stadion úton? mert sose látok ott semmit. ellenben szegeden télleg sokan járnak meccsre...
Titi120 2008.12.15. 21:53:03
Javaslom a két postot Várhidis fonallal összekötni. :)
danesdzsu2 2008.12.15. 22:04:30
Romanista:
én, mint veszprémi, akkor már inkább azt javasolnám, hogy szállíts jeget az Antarktiszra, annak több értelme lenne.
Egyébként veszprémi focista: Csernyányszki, és persze a bakony Maradonája, Rugovics Vendel!:)
én, mint veszprémi, akkor már inkább azt javasolnám, hogy szállíts jeget az Antarktiszra, annak több értelme lenne.
Egyébként veszprémi focista: Csernyányszki, és persze a bakony Maradonája, Rugovics Vendel!:)
Pseudo 2008.12.15. 22:31:49
Tulajdonosok, vezetők, játékosok és edzők mellé én odatenném a játékvezetőket is, akik szintén ugyanezen a tűzön szeretnék sütögetni a saját pecsenyéjüket.
Ha a magyar valóságot említjük, nem szabad elfeledkezni a bírók "áldásos" tevékenységéről sem: ki emlékszik még arra a Honvéd - MTK-ra, amelyik 99 percig tartott, végül iszonyatos botrányok közt lett vége? Idézek az akkori indexes cikkből, csak hogy átérezzük a hangulatot.
Az előzmény:
...(a TippMix-en)
Meccs közben (a Honvéd vezetett):
Meccs végén:
Emlékszem még, hogy a meccs után a Szerencsejáték (akkor még) Rt. részéről cáfolták, hogy a meccsre különösen nagy tételben érkezett volna kötés. Teljesen rossz helyen tapogatódzott a sajtó (most az más kérdés, hogy szándékosan-e), hiszen könyörgöm, ki az a szerencsétlen flótás, aki a Tippmix 2,7-es odds-át játssza meg 5-ös kombóban, amikor a sportingbet-en szólóban fogadhatott 3 fölötti odds-szal egy olyan mérkőzésre - gyakorlatilag névtelenül és a közvéleménytől távol -, amelyiken ő a játékvezető? És a sportingbeten, a site volumene mellett föl se tűnik egy ilyen fogadás.
A játékvezető azóta más ügyei miatt már kikerült a jv-keretből és épp a börtönbüntetését tölti, sajnos a labdarúgásban okozott kárt nem lehetett bizonyítani, illetve úgy emlékszem, fel sem merült ez a kérdés.
Egyetlen idézet még a cikkből a végére:
Ha a magyar valóságot említjük, nem szabad elfeledkezni a bírók "áldásos" tevékenységéről sem: ki emlékszik még arra a Honvéd - MTK-ra, amelyik 99 percig tartott, végül iszonyatos botrányok közt lett vége? Idézek az akkori indexes cikkből, csak hogy átérezzük a hangulatot.
Az előzmény:
...(a TippMix-en)
Meccs közben (a Honvéd vezetett):
Meccs végén:
Emlékszem még, hogy a meccs után a Szerencsejáték (akkor még) Rt. részéről cáfolták, hogy a meccsre különösen nagy tételben érkezett volna kötés. Teljesen rossz helyen tapogatódzott a sajtó (most az más kérdés, hogy szándékosan-e), hiszen könyörgöm, ki az a szerencsétlen flótás, aki a Tippmix 2,7-es odds-át játssza meg 5-ös kombóban, amikor a sportingbet-en szólóban fogadhatott 3 fölötti odds-szal egy olyan mérkőzésre - gyakorlatilag névtelenül és a közvéleménytől távol -, amelyiken ő a játékvezető? És a sportingbeten, a site volumene mellett föl se tűnik egy ilyen fogadás.
A játékvezető azóta más ügyei miatt már kikerült a jv-keretből és épp a börtönbüntetését tölti, sajnos a labdarúgásban okozott kárt nem lehetett bizonyítani, illetve úgy emlékszem, fel sem merült ez a kérdés.
Egyetlen idézet még a cikkből a végére:
Pseudo 2008.12.15. 22:36:41
Opsz, most látom, pont kivágták az idézeteket. Szóval:
előzmény
"a döntetlen fizetett a legjobban: a hazai győzelem 2,35-ös, az iksz 2,7-szeres, a vendégsiker 2,2-szeres pénzt ígért."
meccs közben:
"A kispestiek hét sárga és két piros lapot kaptak, az MTK egy sárga lappal "megúszta" "
meccs után:
"A Honvéd vezetői vesztegetés gyanúja miatt tesznek ismeretlen tettes ellen feljelentést", "Saskőy feljelenti a Honvédot"
és a post végén:
"Saskőyről úgy tartják, hogy Puhl egyik kedvence"
előzmény
"a döntetlen fizetett a legjobban: a hazai győzelem 2,35-ös, az iksz 2,7-szeres, a vendégsiker 2,2-szeres pénzt ígért."
meccs közben:
"A kispestiek hét sárga és két piros lapot kaptak, az MTK egy sárga lappal "megúszta" "
meccs után:
"A Honvéd vezetői vesztegetés gyanúja miatt tesznek ismeretlen tettes ellen feljelentést", "Saskőy feljelenti a Honvédot"
és a post végén:
"Saskőyről úgy tartják, hogy Puhl egyik kedvence"
Pseudo 2008.12.15. 22:49:41
És újabb fordulat - és ígérem ez az utolsó hozzászólás részemről a témában: "2006-ban erkölcsi okok miatt felfüggesztették játékvezetői tagságát. Az ügy lezárása után - felmentették a vádak alól -, már nem fogadta vissza az erkölcsi elvekhez szigorúan ragaszkodó szervezet(a FIFA)"
Úgyhogy bocsánat, mégse ül, de a wikipédia bejegyzése a jv-ről: "Szerette a kártyajátékokat, a sportfogadások különböző fajtáit, ez meg is látszott az általa vezetett mérkőzések eredményein."
Úgyhogy bocsánat, mégse ül, de a wikipédia bejegyzése a jv-ről: "Szerette a kártyajátékokat, a sportfogadások különböző fajtáit, ez meg is látszott az általa vezetett mérkőzések eredményein."
markoferko 2008.12.15. 23:11:54
"A REAC csapata az egyetlen olyan élvonalbeli gárda, ahol hagyomány fiatal, NB I-ben pályakezdő edzőknek lehetőséget adni a bizonyításra. Természetesen, ha nem találtunk volna olyan, az élvonalban pályakezdő szakembert, akinek a felkészültsége, tehetsége, elszántsága megfelelő számunkra, akkor másként döntünk, rutinosabb szakembert választunk, de úgy véljük, Hevesi Tamás személyében megtaláltuk azt az edzőt, aki méltó lehet arra, hogy hamarosan Simon Tibor, Mészöly Géza, Urbán Flórián és Aczél Zoltán utódjaként említsék"
leaszarom en hevesit, demikor a kurva TV2 hirados luvnya bemondja, hogy a reac vezetoedzoje a korabbi ROCKSZTAR hevesi tamas lett, akkor elborult az agyam es uvoltottem, mint a sakal. rocksztar mi? inkabb atnyomtam snokerre, de ott meg egy kinai alazta daviest. szar ez a nap, sehol egy siugras
leaszarom en hevesit, demikor a kurva TV2 hirados luvnya bemondja, hogy a reac vezetoedzoje a korabbi ROCKSZTAR hevesi tamas lett, akkor elborult az agyam es uvoltottem, mint a sakal. rocksztar mi? inkabb atnyomtam snokerre, de ott meg egy kinai alazta daviest. szar ez a nap, sehol egy siugras
donnelly · http://nst.blog.hu 2008.12.15. 23:49:35
"poolfanati 2008.12.15. 18:48:42
off:
A Hannover magyar légiósát, Huszti Szabolcsot a skót Daily Mail információi szerint a Celtic menedzsere, Alex McLeish szeretné Glasgow-ba csábítani."
Milyen kár, hogy McLEISH A BIRMINGHAM MENEDZSERE, ÉS KORÁBBAN A RANGERS-É VOLT...:s
Magyar futball, magyar információ...Honnan az idézet?
off:
A Hannover magyar légiósát, Huszti Szabolcsot a skót Daily Mail információi szerint a Celtic menedzsere, Alex McLeish szeretné Glasgow-ba csábítani."
Milyen kár, hogy McLEISH A BIRMINGHAM MENEDZSERE, ÉS KORÁBBAN A RANGERS-É VOLT...:s
Magyar futball, magyar információ...Honnan az idézet?
danesdzsu2 2008.12.16. 00:08:21
Donnelly:
www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1094781/Bhoys-look-set-land-Hungarian-winger-Huszti-McLeish-transfer-blues.html
Csak nem tudnak fordítani....
www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1094781/Bhoys-look-set-land-Hungarian-winger-Huszti-McLeish-transfer-blues.html
Csak nem tudnak fordítani....
donnelly · http://nst.blog.hu 2008.12.16. 01:10:39
A forrást vágom, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik magyar oldal munkatársai végeznek ilyen alapos munkát...:)
kroos 2008.12.16. 07:42:53
Egyetértek a kollektiv felelöséggel,igy mi szurkolók is hibásak vagyunk.
pl. a Hertha-ksc meccsen a vendég szurkolók a hazaiakkal együtt nézték a meccset karácsonyi fiilingben,egy darab rendör nem volt a közelben és semmi nem baj nem volt.
Itthon ez elképzelhetetlen még egy siofok-paks meccsen is.
De a szakma felelösége mégis csak más.Hogy lehet az hogy 15 éve a Cann-I ifitornán a kabát-tiber-szili csatárhármas-tol tartottak a védelmek,és mi lett belölük?
A tulajdonodokrol anniyt hogy pl Tarsoly amit csinált Györben az tiszteletre méltó,csapatot és stadiont csinált,erre a 12. helyen állnak.Nyilván ki rugták egervári mestert (jogosan) aki egy lapra rajzolt óriás pénisszel bucsuzott a vezetöktöl.
Ennyit a ulajdonosi hátérröl meg a szakma viszonyáról.
pl. a Hertha-ksc meccsen a vendég szurkolók a hazaiakkal együtt nézték a meccset karácsonyi fiilingben,egy darab rendör nem volt a közelben és semmi nem baj nem volt.
Itthon ez elképzelhetetlen még egy siofok-paks meccsen is.
De a szakma felelösége mégis csak más.Hogy lehet az hogy 15 éve a Cann-I ifitornán a kabát-tiber-szili csatárhármas-tol tartottak a védelmek,és mi lett belölük?
A tulajdonodokrol anniyt hogy pl Tarsoly amit csinált Györben az tiszteletre méltó,csapatot és stadiont csinált,erre a 12. helyen állnak.Nyilván ki rugták egervári mestert (jogosan) aki egy lapra rajzolt óriás pénisszel bucsuzott a vezetöktöl.
Ennyit a ulajdonosi hátérröl meg a szakma viszonyáról.
heizer 2008.12.16. 08:50:22
Sok hibája között (amelynek a flelőseit rengeteg helyről össze lehetne szedni) a magyar foci legfontosabb gondja: nincs gyerek.
Lehet akármekkora hú de szuper akadémiából bármennyi, ha az oda bekerülő potenciális jelöltek száma 150! Országosan!
Ugyanis a focinak nincs tömegbázisa utánpótlás szinten. Ma egy mai korosztályos szövkap tized annyi gyerekből válogathat mint mondjuk Hollandiában!!
És még valami: a nyugati szaktekintélyek szerint a labdarúgó nevelése 5 éves korban kezdődik!! Ma a magyar serdülők 8-10 éves kor előtt rá se néznek a gyerekre! Akkor amikor már behozhatatlan hátrányban van a nyugatiakkal szemben, mivel minden kulcsfontosságú funkció (a labdakezelés és labdás tájékozódás, alaptechnika, labdás mozgáskoordináció, stb. ) ekkor formálható és tanítható a legjobban. Ja és ideálisan 12-13 éves korig napi(!) 4 óra (!) labdás játék az ajánlás!!! (Tegyük a szívünkre a kezünket, hogy szülőként ezt hogyan tudnánk megoldani a magyar rögvalóban?) Nem heti háromszor másfél óra! Ja és nincs meccs, csak játék! Különbség
Sok probléma van, de szerintem ez a legfontosabb!
Ja és az, hogy egy megye II.es kiscsapat azért, hogy elindulhasson a bajnokságba, a helyi szövetségnek perkál 600.000 Ft-ot! Hogy mire fel azt csak ők tudják (mi csak sejthetjük) de így aztán persze hogy a futballt sokszor zsigerből utáló helyi tesitanár vezeti a serdülő edzését ingyen! Úgy, ahogy... Pedig a magyar foci jövője nem (csak) az akadémiákban van, hanem Gátéren, Móricgáton, Hercegszántón, Gyulafirátótón, Pötrétén meg a többi kisközösségben a fővárosban is. És a helyi serdülő edzőjénél főleg.
Érdekes és tanulságos (sajnos néha személyeskedéstől sem mentes), az ezerszer elátkozott, de még mindig a krém krémje Mezei honlapja: www.fbt21.com.
Ha már hosszúra nyúlt: Külön kiemelés volt a Kecskemét. Akik pedig példaértékűek szerbek ide vagy oda (bár óvatosan bánnék ilyenekkel, mert volt már itt példaértékű Dunaferr, BVSC, Zete, meg a többiek).
Két okból: aki látta őket játszani a szezon vége előtti (sajna addigra elfáradtak) olyan megalkuvás nélküli játékot láthatott ami mindig is hiánycikk volt mifelénk! Mindig mentek az uccsó percig, szakadatlan. (érdemes megnézni az eredményeiket is). Ez lehet akár a szerbek hatása is. Az edző, Szivics, amióta leállt a bajnokság (egy újabb szög ugye a koporsóban) Hollandiában van tanulmányúton, mellesleg olyan egykori tanítványai vannak, mint Lazovics, Rajkovics, Szulejmani...
Lehet akármekkora hú de szuper akadémiából bármennyi, ha az oda bekerülő potenciális jelöltek száma 150! Országosan!
Ugyanis a focinak nincs tömegbázisa utánpótlás szinten. Ma egy mai korosztályos szövkap tized annyi gyerekből válogathat mint mondjuk Hollandiában!!
És még valami: a nyugati szaktekintélyek szerint a labdarúgó nevelése 5 éves korban kezdődik!! Ma a magyar serdülők 8-10 éves kor előtt rá se néznek a gyerekre! Akkor amikor már behozhatatlan hátrányban van a nyugatiakkal szemben, mivel minden kulcsfontosságú funkció (a labdakezelés és labdás tájékozódás, alaptechnika, labdás mozgáskoordináció, stb. ) ekkor formálható és tanítható a legjobban. Ja és ideálisan 12-13 éves korig napi(!) 4 óra (!) labdás játék az ajánlás!!! (Tegyük a szívünkre a kezünket, hogy szülőként ezt hogyan tudnánk megoldani a magyar rögvalóban?) Nem heti háromszor másfél óra! Ja és nincs meccs, csak játék! Különbség
Sok probléma van, de szerintem ez a legfontosabb!
Ja és az, hogy egy megye II.es kiscsapat azért, hogy elindulhasson a bajnokságba, a helyi szövetségnek perkál 600.000 Ft-ot! Hogy mire fel azt csak ők tudják (mi csak sejthetjük) de így aztán persze hogy a futballt sokszor zsigerből utáló helyi tesitanár vezeti a serdülő edzését ingyen! Úgy, ahogy... Pedig a magyar foci jövője nem (csak) az akadémiákban van, hanem Gátéren, Móricgáton, Hercegszántón, Gyulafirátótón, Pötrétén meg a többi kisközösségben a fővárosban is. És a helyi serdülő edzőjénél főleg.
Érdekes és tanulságos (sajnos néha személyeskedéstől sem mentes), az ezerszer elátkozott, de még mindig a krém krémje Mezei honlapja: www.fbt21.com.
Ha már hosszúra nyúlt: Külön kiemelés volt a Kecskemét. Akik pedig példaértékűek szerbek ide vagy oda (bár óvatosan bánnék ilyenekkel, mert volt már itt példaértékű Dunaferr, BVSC, Zete, meg a többiek).
Két okból: aki látta őket játszani a szezon vége előtti (sajna addigra elfáradtak) olyan megalkuvás nélküli játékot láthatott ami mindig is hiánycikk volt mifelénk! Mindig mentek az uccsó percig, szakadatlan. (érdemes megnézni az eredményeiket is). Ez lehet akár a szerbek hatása is. Az edző, Szivics, amióta leállt a bajnokság (egy újabb szög ugye a koporsóban) Hollandiában van tanulmányúton, mellesleg olyan egykori tanítványai vannak, mint Lazovics, Rajkovics, Szulejmani...
kroos 2008.12.16. 08:58:48
,,Ma a magyar serdülők 8-10 éves kor előtt rá se néznek a gyerekre!"
nyugaton-a szülö leadja a gyereket és a klubházban sörözik a többi szülövel.
Nálunk:a szülö végig a páyla szélén áll és osztja az edzöt hogy az ö fiát rakja be,tegye ide-oda.....
Voltunk egypáran akik sportiskolába jelentkeztünk a faluból.10-böl 3-at vettek fel.Mind a 3-gyerek szüleinek kocsmája van,és nagy leaderek otthon.2 év után otthagyták a sulit mert tehetségtelenek.Enniyt a szülöi felelöségröl.
nyugaton-a szülö leadja a gyereket és a klubházban sörözik a többi szülövel.
Nálunk:a szülö végig a páyla szélén áll és osztja az edzöt hogy az ö fiát rakja be,tegye ide-oda.....
Voltunk egypáran akik sportiskolába jelentkeztünk a faluból.10-böl 3-at vettek fel.Mind a 3-gyerek szüleinek kocsmája van,és nagy leaderek otthon.2 év után otthagyták a sulit mert tehetségtelenek.Enniyt a szülöi felelöségröl.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.16. 09:02:55
"Nyilván ki rugták egervári mestert (jogosan) aki egy lapra rajzolt óriás pénisszel bucsuzott a vezetöktöl." - mármint a hiteles információiról és a csókvilágrekordról méltán híres Bors című napilap szerint. Igaz, hogy a hírt átvette az Index jól klikkelhető címmel, de abból legalább kiderül, hogy mind a klub, mind Egervári cáfolt.
kroos 2008.12.16. 09:06:12
* Egervári kontra Henk Ten Cate 2000-ben az MTK–Dunaújváros mérkőzésen a televízió nézők szeme és füle hallatára a vendégeket edző Egervári a holland szakember édesanyját szidta.
* Egervári kontra partjelző Egy évvel ezelőtt a szakember a Pomáz–Kisnémedi megyei másodosztályú meccsen „lecsalózta” az egyik partjelzőt.
* Egervári kontra újságíró 2007 őszén a szakember a Vasas–Győr mérkőzés után a mérkőzésről tudósító egyik újságírónak azt mondta: „Csak azért nem váglak pofán, mert nem akarom, hogy taknyos legyen a kezem”
* Egervári kontra Tomiszlav Szivics Az idei Kecskemét–Győr mérkőzés közben a vendégek szakvezetője beszólt a KTE-t irányító Szivicsnek, akit arra figyelmeztetett: tanuljon meg viselkedni.
Véber te meg ne szoljál ide bazd meg--beszolásra meg mindneki emlékszik.
* Egervári kontra partjelző Egy évvel ezelőtt a szakember a Pomáz–Kisnémedi megyei másodosztályú meccsen „lecsalózta” az egyik partjelzőt.
* Egervári kontra újságíró 2007 őszén a szakember a Vasas–Győr mérkőzés után a mérkőzésről tudósító egyik újságírónak azt mondta: „Csak azért nem váglak pofán, mert nem akarom, hogy taknyos legyen a kezem”
* Egervári kontra Tomiszlav Szivics Az idei Kecskemét–Győr mérkőzés közben a vendégek szakvezetője beszólt a KTE-t irányító Szivicsnek, akit arra figyelmeztetett: tanuljon meg viselkedni.
Véber te meg ne szoljál ide bazd meg--beszolásra meg mindneki emlékszik.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.16. 09:15:03
Egervári egy dürhő paraszt, de ez még nem bizonyíték arra, hogy pöcsöt rajzolgat!
Lencse. 2008.12.16. 09:27:23
Henk Ten Cate "baazmeg"-je gyönyörű volt, azóta is mindig eszembe jut, ha meglátom valamelyik ászcsapat kispadján. :D
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.16. 09:31:23
Mondjuk talán a Mattheus kinevezésekor előadott Egervári hiszti volt talán a legundorítóbb. Mikor lobogtatta az edző bizottság döntését, amelyik őt jelölte kapitánynak: szarnak a szakma fejére -rikoltozta.
sporttárs 2008.12.16. 09:49:01
Meglepett, hogy a Kicker osztályzataival Huszti csak 184. lett 214 játékos között... A válogatottban nagyon jó szezonja volt, remélem, agyilag rendben marad most, amikor már másról sem lesz szó, mint hogy hova kellene elszerződnie. Mert ha valóban gyengébb volt a klubjában, akkor ebben a magyaros betegségben szenvedhet.
sundin 2008.12.16. 09:56:40
Az nb1.hu, amely köztudottan győri kezekben (is) van, megjelentette a remekművet. Ez persze még nem bizonyíték, de nem hinném, hogy bekockáztattak volna egy jogi pert.
ASRM 2008.12.16. 11:15:18
_benito, bassza meg ez mind rendben van, de ha mi, szurkolók nem érezzük reálisan a saját szerepünket ebben az egész sztoriban, akkor ne is számítsunk semmi jóra; nekem meggyőződésem, hogy ha sokkal többen mennének ki a mecsekre, akkor egy idő után nem lehetne megcsinálni azokat a dolgokat, amiket most meg lehet, pont az érdektelensére építve; és akkor a befektetők is elkezdenének jönni szép lassan; én ebben a logikában hiszek; mindenki próbálja persze optimalizálni az idejét, a minőség irányába fordulni (topligák), de ha minimálisan se bassza a csőrünket már x éve, hogy mi történik közben itthon, akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ha y évenként felriadunk (y
neeskens 2008.12.16. 11:18:09
Valóban igaza van Bozsiknak abban, hogy vezetői válság van. Meg szakmai, meg anyagi.
Nulla szavazat az EB pályázaton emberek. Ott a magyar futballt Mészöly, Kisteleki és Gyárfás képviselte.
Most erre mit lehet mondani? Mészöly önmagát minősítette a Sport TV-ben, Kistelekit inkább hagyjuk, Gyárfásnak meg a 90-es évekbeli maffiaügyei miatt börtönben kéne ülni.
És ezután a 0 szavazat után egyikük sem gondolkodott el, sőt Mészöly hőbörgött a reptéren, hogy átvertek minket.
Az edzőképzést az a Mezey vezeti, aki ebben a szar futballban sem ért el 23 éve semmit.
A többiről ne is beszéljünk. A totális vezetőcserén túl, lenne két javaslatom:
1.Újra legyen amatőr státusz az első és másodosztályban
2. A jégkorong ligákhoz hasonlóan közös bajnoksága, kupája vagy valami versenye lehetne a közép-európai kisországoknak. Ami piacot jelentene és bevételt (mondjuk osztrák, magyar, horvát, cseh, szlovák, román csapatokkal)
Nulla szavazat az EB pályázaton emberek. Ott a magyar futballt Mészöly, Kisteleki és Gyárfás képviselte.
Most erre mit lehet mondani? Mészöly önmagát minősítette a Sport TV-ben, Kistelekit inkább hagyjuk, Gyárfásnak meg a 90-es évekbeli maffiaügyei miatt börtönben kéne ülni.
És ezután a 0 szavazat után egyikük sem gondolkodott el, sőt Mészöly hőbörgött a reptéren, hogy átvertek minket.
Az edzőképzést az a Mezey vezeti, aki ebben a szar futballban sem ért el 23 éve semmit.
A többiről ne is beszéljünk. A totális vezetőcserén túl, lenne két javaslatom:
1.Újra legyen amatőr státusz az első és másodosztályban
2. A jégkorong ligákhoz hasonlóan közös bajnoksága, kupája vagy valami versenye lehetne a közép-európai kisországoknak. Ami piacot jelentene és bevételt (mondjuk osztrák, magyar, horvát, cseh, szlovák, román csapatokkal)
ASRM 2008.12.16. 11:23:59
hát ez csak félig ment át, pedig mekkora igazságokat írtam már megint:) na mindegy; a lényeg, hogy bizony tehetnétek ti is többet, egy nb1-es bloggal, az is elférne a sok skót meg mittudomén milyen északi mellett (világ legjobb focija), nem biztos, hogy olvasnánk, de a minimális esélyt meg kellene adni
mickeyknox 2008.12.16. 11:26:21
semioff:
sportgeza.hu/sport/2008/12/16/szazezreket_loptak_puskas_sirjatol/
azt hiszem nem elég gazdag a szókincsem, hogy leírjam, mit művelnék ezekkel a taknyokkal, ha a kezeim közé kaphatnám őket
sportgeza.hu/sport/2008/12/16/szazezreket_loptak_puskas_sirjatol/
azt hiszem nem elég gazdag a szókincsem, hogy leírjam, mit művelnék ezekkel a taknyokkal, ha a kezeim közé kaphatnám őket
Count Adyn 2008.12.16. 11:56:49
A magyar foci egyetlen élvezhető formája ha lementek a haverokkal játszani egyet.:)
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.16. 13:47:46
Mehemet Scholl volt az egyetlen Bayern játékos, akit valaha is bírtam. A világ egyik legjobbja lehetett volna, ha pályafutása 60 %-a nem sérülésekkel telik!
mocsing · http://nst.blog.hu 2008.12.16. 14:06:22
Scholltól egyszer megkérdezték valami mélyinterjúban, h mitől fél az életben. a következőt válaszolta: én csak két dologtól félek: a háborútól és Oliver Kahntól.
Mehmet a futball nagy tanárai közé tartozott.
(talán még a Steinitz-Jascsák-Podhola fedezetsorba is befért volna)
Mehmet a futball nagy tanárai közé tartozott.
(talán még a Steinitz-Jascsák-Podhola fedezetsorba is befért volna)
danesdzsu2 2008.12.16. 14:23:56
donnelly: ts.hirkereso.hu/ volt az elkövető, az origo-s hírt keverték félre.
zo-lee 2008.12.16. 15:38:44
Az nagyon felháborító, hogy petya azt mondja hatalmi szóra hagyta ki Palit, mikor erre verte a nyálát félévig, hogy ő mekkora jász, hogy mer fiatalítani, és egy ilyen játékost kihagyni. De most, hogy jól megy a csapatnak, PALIVAL együtt, persze az ő csapata is. Kész röhej, ha ilyenek a magyar edzők inkább tényleg legyen külföldi, pedig ez volta az utolsó amit valaha is akartam.
Azazello007 2008.12.16. 16:38:07
"(talán még a Steinitz-Jascsák-Podhola fedezetsorba is befért volna)" - pont most olvastam újra századszor is a 'Ferencvárosi Koktél'-t; tényleg srácok, lehetne néha olyan poszt is, ami a legjobb focis tematikájú könyvekről szól. Szerintem rengeteg a méltatlanul elfeledett gyöngyszem, igazán ránk férne.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.16. 19:04:13
Hát az biztos, Vadászt, Halászt, Madarászt a válogatottba, H. Kovácsnak meg NBI-es kispadot!
crouchy 2008.12.16. 20:42:15
"Vadászt, Halászt, Madarászt a válogatottba" ez most vmi vicc, vagy ezek tényleg focisták?
Azazello007 2008.12.16. 20:58:29
Zöld Feri és Fehér Zoli majd megmondják; vagy H. Kovács -- persze csak ha fizetnek neki az urak egy ferencvárosi koktélt.
Azazello007 2008.12.16. 21:12:02
Legjobb tudomásom szerint egy rész rum és két rész rum.
Lencse. 2008.12.17. 00:57:24
Moldova mester különben edzősködött is a Pénzügyőr ificsapatánál, tapasztalatait a Hajrá, Pénzügyőr! című írásban foglalja össze, érdemes elolvasni. Az Abortusz-szigetek és a Régi nóta c. gyűjtemnykeben biztosan megtalálható, e utübbiban ír a Vasasról és az íróválogatottról is egy keveset.
Azazello007 2008.12.17. 11:38:12
Egyébként az is nagyon érdekes, hogy a magyar írótársadalom egy (-két) generációja milyen különleges kapcsolatban állt a focival. Nem tudom, rajtunk kívül hol született még hasonlóan sok szépirodalom ebben a témában.
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.17. 12:18:42
Na és a cuciban valamelyik alacsonyabb oszályú bajnokságban szerepelt Moldova az írókból verbuvált Szocreál nevű csapatban, melynek kapusa, az akkori jóbarát, Csurka István volt, bizony!
Azazello007 2008.12.17. 12:30:59
Csurkának meg is van hozzá a testalkata:-)
(Egyébként -- későbbi politikai pályájától eltekintve -- íróként generációja élvonalába tartozott.
(Egyébként -- későbbi politikai pályájától eltekintve -- íróként generációja élvonalába tartozott.
montipájton 2008.12.17. 12:49:09
Tirnauer, Ásó, Kapa, Jascsák, Steinitz, Podhola, Sipőcz, Kohn Géza, Halász, Vadász, Madarász. (Volt idő, mikor a barátnőmnek meg kellett tanulnia. )) )
És Forgács Vilmos menedzser aranyköpései: halva lássam az anyámat, Kudelász, vakon vezessenek a népkonyhára, ha egy angolkóros gyerek az ortopéd klinika elfekvő osztályáról különbül nem rúg bal belsővel, mint maga.
Óriási dumák.
És Forgács Vilmos menedzser aranyköpései: halva lássam az anyámat, Kudelász, vakon vezessenek a népkonyhára, ha egy angolkóros gyerek az ortopéd klinika elfekvő osztályáról különbül nem rúg bal belsővel, mint maga.
Óriási dumák.
sundin 2008.12.17. 12:49:40
A Marca a főoldalon hoz le egy cikket Puskás sírrongálásáról. Most mondanám, hogy rossz reklám, de ahogy olvasgatom a reagálásokat, sokan azt se tudják, hogy hol van eltemetve. "Budapest is not Spain" ez a kedvencem. Következő El Classicon mehetne is ki élőképbe :)
sundin 2008.12.17. 12:51:21
Jaj de szép ez a magyar nyelv. Nem Puskás rongált, na mindegy, úgy is értitek...
kroos 2008.12.17. 12:54:09
Rengeteg nagyságunk van akik nem itthon nyugszanak,pl Schaffer,Orth,Platkó, Kubala,Kocsis....
poolfanati 2008.12.17. 15:16:47
Kilenc helyet javítva jelenleg a 47. a magyar válogatott, amely közel nyolc éve nem volt ilyen elöl a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) világranglistáján. A rangsort továbbra is az Európa-bajnok Spanyolország vezeti.
A jelenleg a holland Erwin Koeman irányította magyar csapat 2001 márciusában 560 ponttal foglalta el a 47. helyet, most 603 ponttal áll ugyanebben a pozícióban.
A magyarokkal azonos világbajnoki selejtezőcsoportban szereplő együttesek közül a portugálok a 11., a svédek a 32., a dánok a 37., az albánok a 81., a máltaiak pedig a 147. helyet foglalják el.
legfrissebb FIFA-ranglista (zárójelben a múlt havi állás):
1. (1.) Spanyolország 1663 pont
2. (2.) Németország 1381
3. (4.) Hollandia 1338
4. (3.) Olaszország 1326
5. (5.) Brazília 1246
6. (6.) Argentína 1180
7. (7.) Horvátország 1142
8. (10.) Anglia 1115
9. (8.) Oroszország 1103
10. (13.) Törökország 1016
11. (12.) Franciaország és (10.) Portugália és (9.) Csehország 1007-1007
14. (14.) Kamerun 989
15. (20.) Ukrajna 909
16. (21.) Egyiptom 894
17. (17.) Paraguay 889
18. (15.) Izrael 877
19. (22.) Nigéria 876
20. (18.) Görögország 872
...32. (29.) Svédország 748
...37. (34.) Dánia 716
...47. (56.) MAGYARORSZÁG 603
...81. (86.) Albánia 424
...147. (150.) Málta 151
A jelenleg a holland Erwin Koeman irányította magyar csapat 2001 márciusában 560 ponttal foglalta el a 47. helyet, most 603 ponttal áll ugyanebben a pozícióban.
A magyarokkal azonos világbajnoki selejtezőcsoportban szereplő együttesek közül a portugálok a 11., a svédek a 32., a dánok a 37., az albánok a 81., a máltaiak pedig a 147. helyet foglalják el.
legfrissebb FIFA-ranglista (zárójelben a múlt havi állás):
1. (1.) Spanyolország 1663 pont
2. (2.) Németország 1381
3. (4.) Hollandia 1338
4. (3.) Olaszország 1326
5. (5.) Brazília 1246
6. (6.) Argentína 1180
7. (7.) Horvátország 1142
8. (10.) Anglia 1115
9. (8.) Oroszország 1103
10. (13.) Törökország 1016
11. (12.) Franciaország és (10.) Portugália és (9.) Csehország 1007-1007
14. (14.) Kamerun 989
15. (20.) Ukrajna 909
16. (21.) Egyiptom 894
17. (17.) Paraguay 889
18. (15.) Izrael 877
19. (22.) Nigéria 876
20. (18.) Görögország 872
...32. (29.) Svédország 748
...37. (34.) Dánia 716
...47. (56.) MAGYARORSZÁG 603
...81. (86.) Albánia 424
...147. (150.) Málta 151
poolfanati 2008.12.17. 15:19:08
ez a ranglista a selejtező csoportokon való kiemeléseken kívül szerintem semmire se jó, vannak pontjaid azt ennyi... egyáltalán nem mérvadó
lásd: 14. Kamerun 989 16 hellyel van előre mint svédország. szerintem ha összekerülnének nem lenne kétséges melyik nyerne...
lásd: 14. Kamerun 989 16 hellyel van előre mint svédország. szerintem ha összekerülnének nem lenne kétséges melyik nyerne...
popp · http://koncertblog.com/ 2008.12.17. 17:11:24
poolfanati, én úgy tudom a selejtező kiemeléseknél a korábbi selejtezők eredményei számítanak.
poolfanati 2008.12.17. 20:19:04
pedig a vb selejtezőket asszem úgy sorsolták hogy voltak kalapok(mint mindenhol) és abba pedig e szerint pakolták a válogatottakat erősség szerint. példa: ha várhidivel megvertük volna moldovát akkor 40 valahanyadikok lettünk volna így egy erősebb kalapba kerülünk és elkerüljük a dánokat.
valami ilyesmit is mondott várhidi hogy ezért van tétje az utolsó selejtezőknek ha már EB-re ki nem juthatunk. aztán szépen elbukta az összeset...
valami ilyesmit is mondott várhidi hogy ezért van tétje az utolsó selejtezőknek ha már EB-re ki nem juthatunk. aztán szépen elbukta az összeset...
poolfanati 2008.12.17. 20:20:25
amúgy az tök vicces hogy az uefa szerint a magyar bajnokság erősebb mint a horvát bajnokság. de a horvát válogatott 7., míg mi csak 47.-ek vagyunk...
Az utolsó 100 komment: