Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Virágok tavasszal, ablakok ősszel

2008.11.22. 15:00 pancho_sanza

Játékostemető – a kifejezés, amely a Real Madriddal kapcsolatban gyakran felmerül. Aki használja a kifejezést, az majdnem mindig az ígéretes pályafutásukat madridi kispadozásra cserélő futballistákra gondol. Olyan játékosokra, akiket elvakított a spanyol fővárosba való költözéssel járó pénz és siker lehetősége, hogy aztán megszégyenülten, megtépázott nimbusszal igazoljanak el az álomvilágból. A megfogalmazás egyébként a világ egyik legtalálóbb kifejezése és tiltakozni ellene fölösleges is lenne, ugyanis a Real Madrid az a csapat, amelyik szinte kivétel nélkül minden játékost elföldel. Ezen a hétvégén a bajnoki címvédő az életéért küzd. Pontosabban a bajnoki címvédő játékosai az életükért küzdenek. A klubért olyan nagyon nem kell harcolniuk, mert az még akkor is állni fog, amikor ők már a deresedő Casillas és barátai csapatában hakniznak az éhezés ellen. Ma este minden játékos magáért állhat ki és mutathatja meg egy pillanatra, hogy még van remény. Még akkor is, ha ez a remény minimális és már nem sokak számára él. A feltámadáshoz ideálisabb ellenfelet nehezebb lenne találni a Recretivo Huelva csapatánál.

A tavalyi szezon fölényesen megnyert bajnoki címe után a Real Madrid öltözőjében soha nem látott csapategység alakult ki. A mentalitásban rejlő lehetőségeket megtapasztalva a csapatkapitány valószínűleg joggal kérte a klubelnököt, hogy legfőbb céljának a keret egyben tartását tekintse. Azt akkor senki nem gondolta, hogy pont ez a kívánság juttatja a pokol legmélyebb bugyraiba a klubot. A Real Madrid teljesen szétesett és bár remek, hogy a futballisták egyöntetűen az összetartásban és az egymás iránti bizalomban látják a megoldást, attól nem lesznek eredményesebbek, hogy egymás kezét szorongatva kapnak ki minden arra járó csapattól. Ilyenkor kellenének a sztárok és vezéregyéniségek, akik csapategységtől és ellenféltől függetlenül meglőnék a maguk gólját, így kirángatva társaikat a sárból. Természetesen a mostani problémák eltüntetéséhez komolyabb ráncfelvarrás szükséges. Például nem egy újabb argentin csatár, de ettől még a játékosok - saját jövőjüket vagy becsületüket szem előtt tartva - összeszoríthatják a fogukat és egy harcos kiscsapat legfőbb erényeit csillogtatva, az izomgörcs eléréséig brusztolhatnak. Ha van egy kis eszük, akkor ők is belátják, hogy más lehetőségük nem nagyon van, mert a Real Madrid után nem létezik élet. Létezik, csak az már nem olyan, mint előtte volt.

Válogatottságot lemondani, pályafutást abbahagyni, távozni egy klubtól sokféleképpen lehet. Célszerű a csúcson abbahagyni. Hosszú pályafutása után Raúl nem azt érdemli, hogy mindenki úgy emlékezzen rá, mint a játékos, aki miatt a partjelző visszafogta magát. Nehogy lesprintelje. Eredményeit, góljait senki nem fogja elvenni tőle, de visszafogott teljesítményével beárnyalhatja mindazt, amit klubja színeiben eddig elért. Csapatkapitányi kinevezésekor első kézből tapasztalhatta, hogy kemény az élet, s bár szavát felemelte az elődjét ért méltánytalanságért, Hierro végül Katarban kötött ki. Minden relatív, így az araboknál egy kis pénzt keresni még mindig jobb, mint Karanka és Ivan Campo mögött kegyelemkenyéren tengődni, ahogyan azt Manuel Sanchis tette visszavonulása előtt. A dolog szépséghibája az, hogy a legendás védő legalább beállhatott egy megnyert BL döntő utolsó perceiben átvenni a kupát, míg Raúl estében ez jelenleg elég távoli lehetőségként merül fel. Az ő posztja és helyzete sokkal közelebb áll egy harmadik madridi legendához, aki egy olyan évad után távozott a klubjától, amelyben az európai kupaindulást jelentő helyezést sem sikerült kiharcolni. Míchel nem egyedül vitte el a balhét, többek között Esnaíder, Zamorano, Michael Laudrup és Luis Enrique is távozni kényszerült. Eligazolásukat sokféleképpen meg lehet ítélni, de ha belegondolunk, hogy miután odébbálltak szinte azonnal mindent megnyert klubjuk, akkor nem a hízelgő jelzőt kellene használnunk.

Nem számított, hogy hosszú böjt után ők voltak azok, akik újra bajnoki címet szereztek klubjuknak, kollektíven távozniuk kellett. Persze rajtuk kívül lehetne még sorolni számos játékos nevét, akik visszalépésként gondolhatnak a Real Madridtól való eligazolásra, miközben még a pozitív példaként felhozható Seedorfnak és Zé Robertonak is évekbe telt mire visszanyertek valamennyit a bukott renoméjukból. Olyan nevek sem váltották meg a világot távozásuk után, akik különben a Bernabéu stadion kevencei közé tartoztak. Zamorano, Mijatovic, Figo, Cambiasso, Solari, Emerson, Redondo, Ronaldo és Panucci Olaszországban kalandozgattak. Suker, Makelele, Gravesen, Ivan Campo, Owen és McManaman a briteknél próbáltak szerencsét. Anelka, Morientes és Savio Franciaországban pihenték ki spanyolországi fáradalmaikat. Beckham és Roberto Carlos még messzebbre menekültek. Egyvalami közös távozásukban: nem éppen diadalmenetként tekintünk rájuk. A mostani keret számára a tét még nagyobb, mert a játékosok nagyobb részének megítélésénél a viselt mez többet nyom a latba, mint a futballtudás.

Guti eddig eljátszhatta az örök ígéret szerepét, akit csak Seedorf és Zidane akadályozott meg a kiteljesedésben. Azonban tavaly ez Baptistának is sikerült. Akkor még a relatív eredményességgel lehetett takarózni, idén már nem lehet sehová bújni a gólpasszok kiosztása elől. Van der Vaart pályafutása csúcspontjához érkezett, amikor a Real Madridhoz igazolhatott. Pár hónap alatt mindössze azt sikerült elérnie, hogy még a legbutább Valencia drukker is könnyesre röhögné magát, ha a csapata mezében fényképeztetné magát. Játéka egyelőre minden téren lassúnak tűnik és nem pusztán az élcsapatok játékosaihoz képest, hanem a komplett mezőnyt figyelembe véve is. Ha nem tud felgyorsulni, akkor nagyon nem érdemes berendezkednie Spanyolországban és az sem valószínű, hogy komoly angol vagy olasz ajánlatokkal bombáznák egy ekkora felsülés után. Nagyon hasonló a helyzete Sneijdernek is. Világ életben tudták róla, hogy jó játékos és világsztár válhat belőle. Egyelőre még messze van tőle. Játéka annyiban jobb honfitársánál, hogy valamivel lendületesebben szalad, és minőségben jobbnak tűnik, mint a La Liga középcsapatainak irányítói. Védekezni nem szeret, de ez nem is lenne elvárás, ha legalább olyan játékintelligenciáról tanúskodna, mint a vén Pires, vagy olyan gyorsan és pontosan osztaná ki gólpasszait, mint Cazorla.

Második éve játszik Spanyolországban, de nem nagyon emlékezünk olyan megmozdulására, ami miatt büszke lehetne a hátára írt tízesre. Sneijder jövője még nem tiszta, hasznosabb tagja lehet a csapatnak, mint az eddig felsorolt játékosok akármelyike, azonban az idei Real Madrid mindenképpen az ő nevével fémjelzett csapatként íródik a futball történelemkönyvébe. Egyáltalán nem mindegy, hogy annyira esélytelenül szenved vereségeket, mint eddig tette, vagy megbocsátható kudarcokkal múlatja az évet. Az igazi vesztesek azonban nem az idősebb, vagy a sztárként érkező játékosok lehetnek, hanem a két argentin fiatal. Amilyen megtisztelő volt viselni a fehér mezt a bajnoki sikerek idején, annyira nehéz ez, a buktatókkal kikövezett úton. Gago és Higuaín ígéretként érkeztek, a Real Madrid jövőjeként lettek bemutatva… és nem tudjuk hova tudnának menni, amennyiben elsöpörné őket az eredménytelen és csúnya játékot követő hullám. Az ő számukra a legfontosabb, hogy a Real Madrid tisztességesen húzza ki a téli átigazolási időszakig, mert egy olyan világban nem lehet a fiatalság és tapasztalatlanság mögé bújni, ahol Maták, Diego Capelek és Agüerok diktálják a tempót hétről-hétre. Ráadásul a Getaféből csak nagyon ritkán lehet visszajönni. Ha a Real Madrid elbukik, akkor a játékosok számára sincs visszaút. (Real Madrid – Recreativo 2-1)

Sevilla – Valencia 2-1
Barcelona – Getafe 3-0

Villarreal – Valladolid 3-1

Mallorca – Málaga 1-2

Osasuna – Almería 0-1

Deportivo – Athletic 2-0

Numancia – Atlético 1-1

Racing – Espanyol 2-0

Sporting – Betis 2-2

 

151 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr52782715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.22. 15:21:43

Morientest azért én kivenném a felsorolásból. Az én szememben ő akkor lett igazi világklasszis, amikor Monacóban bebizonyította, hogy van élet(e) a Real Madridon kívül is.

divatdrukker 2008.11.22. 15:30:30

Azért erős túlzások vannak abban a listában... Cambiasso a Serie A egyik legjobb vkp-ja lett az Interben, Makelele elképesztően magas szinten nyomta a Chelsea-ben, ráadásul őt kurva nagy pénzért kivásárolták a szerződéséből, nem elzavarta a Madrid. Zamorano szerintem kifejezetten büszke lehet a milánói pályafutására. Panucci Rómában magas szinten játszik évek óta. És számomra Figo is pozitív meglepetést jelentett a Real után, mivel én egy semmirekellő, lejárt szavatosságú játékosnak gondoltam, akinek legfeljeb 1-2 jó meccse lehet. Nem így lett. Beckham elzavarását meg szerintem Madridban is megbánták az utolsó féléves játékát és hozzáállását látva.
Amúgy engem a mostani RM a Gaspart-féle Barcelonára emlékeztet: óriási összegekért veszik a "jövő sztárjait", akik nem képesek valóra váltani az elvárásokat.

Titi120 2008.11.22. 15:39:12

Panucci, Cambiasso, Makalele, vagy ép a jelenlegi PL góllövőlistát vezető, Anelka nem tudom mi a fenét keres a felsorolásban.

Mint ahogy a többi említett játékos közül is sokan már 30 fölött voltak, amikor Madridból távoztak ...

"mert a Real Madrid után nem létezik élet. "

Muhaha...

VGL 2008.11.22. 15:41:47

Egyetértek divatdrukker utolsó mondatával.
Meg kell nézni a Barcelonát, ahol hisznek a saját nevelésben, és nem kezdenek el összevásárolgatni milliókért teljesen ismeretlen dél-amerikai fiatalokat.

Tudom, hogy az ún. európai nagycsapatok nem engedhetik meg maguknak, hogy szezonok menjenek el a fiatalításra, saját nevelés beépítésére. De kérdem én, minek az a sok akadémia, a beleölt pénz, ha aztán bagóért lemondunk a saját nevelésű játékosokról?

fsgh 2008.11.22. 15:42:31

Cambiasso is elég szép karriert futott/fut be az Interben és nagyon jól játszik:)

gabenito 2008.11.22. 15:44:29

mint Piqué igaz? meg Fabregas... stb.. ilyen a rendszer... aztán még mindig hazamehetnek. szép város az...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.22. 15:50:25

Pancho ez egy kiváló, bár elfogult cikk, de gratula!

Azért elfogult, mert jó pár játékos sikeres Madridon túli pályafutást tud magáénak, blanco sznob megállapításod ("Ha van egy kis eszük, akkor ők is belátják, hogy más lehetőségük nem nagyon van, mert a Real Madrid után nem létezik élet. Létezik, csak az már nem olyan, mint előtte volt.") ellenére is. Ott van rögtön a szerinted dicstelenül távozó Seedorf, aki gyengébben sikerült Interes évei után olyan eredményekben volt meghatározó a Milannál, (két BL-győzelem, egy Bl-döntő és egy Bl-elődöntő), amilyenekről a Real Madrid csak álmodozik 2002 óta! Cambiassonak sem megy éppen rosszul a sora az Internél, sőt évek óta huzamosan sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint a Madridban akármikor is. Makelele is egy olyan csaptban lett meghatározó, amelyik a játékos klubváltása óta összehasonlíthatatlanul jobb eredményeket mutat, mint a Real.

Ennek a sornak végére hagytam szívem csücskét Christian Panuccit, aki jó pár év balfaszkodás után megtalálta a helyét Olaszország egyik legnépszerűbb klubjában - a drága jó AS Romában ;-) -, amelyik az idei ergya bajnoki rajt ellenére is egyik legeredményesebb korszakát éli 2000-es években és ahol a közönség kedvence. Már hat éve játszik szinte folyamatosan kiválóan a védelem bármelyik pontján. Ráadásul 35 évesen ő volt az EB legjobb olasz játékosa.

Solari, Graveesen, Savio és Owen meg sohasem volt meghatározó játékosa a Real Madridnak. Mijatovics, Suker, Emerson és Figo pedig pályafutásuk zenitjén túl távoztak Madridból, ráadásul utóbbi azért még begyűjtött 2 (3) olasz bajnoki címet

madbalee 2008.11.22. 15:55:29

Nekem is Cambiasso nevén akadt meg a szemem. Interben nagyon jól nyomja. Szerintem évek óta ő a csapat legjobbja. Panucci meg szintén reneszánszát élte a Real után.
Redondo-t pedig tiszteletből nem említettem volna ebben a lesajnált névsorban. Mikor elment utána szinte nem is játszott a Milanban :(.
Emberileg pedig messze a többiek felett áll. Mind a pályán, mind pedig a sérülésekor mutatott viselkedése, hozzáállása egyedülálló. (
(Akik esetleg nem tudnák: Fizuját nem fogadta el a pirosfeketékől abban az időszakban, amikor nem volt harcba vethető)

VGL 2008.11.22. 15:55:43

nem vagyok sem Madrid, sem Barca drukker, csak ez egy spanyol bejegyzés...
Írhattam volna MTK-t is, de az egy másik blog.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.11.22. 16:12:41

Cambiasso különösen akkor teljesít jól, amikor, amikor az Inter a Valenciával játszik. Vagy a Liverpoollal.

Makelele 5 év alatt kétszeres angol bajnok lett. Előtte 3 év alatt lett kétszeres spanyol bajnok.

Panuccit rendesen sajnáltam, amikor az Interben, a Chelseaban, vagy a Monacoban égette magát.

Seedorf azért bele van írva, meg Zé Roberto is:)

S még akkor az olyan remek neveket ki is hagytam, mint Portillo, Karanka, Munitis, Karembeu. Akárhogy számolom, nem jó jel távozni...

rizla 2008.11.22. 16:14:27

"ettől még a játékosok - saját jövőjüket vagy becsületüket szem előtt tartva - összeszoríthatják a fogukat és egy harcos kiscsapat legfőbb erényeit csillogtatva, az izomgörcs eléréséig brusztolhatnak."

a madrid pontosan ezt csinálja két éve, csak jobb kerettel, mint a kiscsapatoknak van.
a real madrid volt a világ legnagyobb kiscsapata.

a barca-getafe 3-0 tipp egyébként merész. messi lesérült baszki.

rizla 2008.11.22. 16:17:39

"Meg kell nézni a Barcelonát, ahol hisznek a saját nevelésben, és nem kezdenek el összevásárolgatni milliókért teljesen ismeretlen dél-amerikai fiatalokat."

azért ez kicsit túlzás. mit nyert a barca az elmúlt 2 évben? és a madrid? november van, de sokan már tényként kezelik, hogy a barcelona megnyeri a bajnokságot, a real meg küzdhet a BL-ért. szerencsére ennél jóval kiszámíthatatlanabb a foci.

horas 2008.11.22. 16:43:09

Cambiasso nemis játszott a Valencia ellen.Amúgy ebből már nem jössz ki...
hehe

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.22. 16:46:38

Egyébként Luis Enrique is elég jó volt a poszt-real korszakában.

füligjimmy77 2008.11.22. 17:00:46

Tetszik, vagy sem, bármilyen szempont alapján a Real a csúcs. A csúcs után pedig csak lefelé vezet az út.

CS0ki 2008.11.22. 17:07:16

Sok igazság van az írásban, főleg a Raúlra vonatkozó mondatok, de ezt annyira nem értem:

"Gago és Higuaín ígéretként érkeztek, a Real Madrid jövőjeként lettek bemutatva… és nem tudjuk hova tudnának menni, amennyiben elsöpörné őket az eredménytelen és csúnya játékot követő hullám. Az ő számukra a legfontosabb, hogy a Real Madrid tisztességesen húzza ki a téli átigazolási időszakig,"

Szerinted bárki őket akarná eltávolítani Madridból? Biztos vagyok benne, hogy a két argentin az utolsók között lenne, akiket lapátra tennének. Főleg, hogy még ők ketten azok, akik viszonlyga hozzák magukat ezeken a csapnivaló meccseken.

"De kérdem én, minek az a sok akadémia, a beleölt pénz, ha aztán bagóért lemondunk a saját nevelésű játékosokról? "

Azért nem bagóért...Madridnál is szépen folynak be a milliók a saját nevelésű játékosokból. Nem nagy pénzek, de azért pár millió játékosonként nem rossz. És ha néha még ki is jön egy nagyobb durranás...Simán visszajön a befektetett pénz!

Henke 2008.11.22. 17:08:38

füligjimmy: maradj ebben a hitben, és boldog ember leszel :)

BruceWayne 2008.11.22. 17:08:51

"bármilyen szempont alapján a Real a csúcs."

mégis milyen szempontból?

rizla 2008.11.22. 17:12:34

piquét és fabregast nem bagóért vitték el anno, legalábbis nem a barcelona adta el őket. egyszerűen csak spanyolországban bizonyos kor alatt nem lehet profi szerződést kötni, angliában meg igen. a barcának eszében sem volt eladni ezeket a játékosokat.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.22. 17:15:27

rizla, és ugyanez a helyzet Olaszországban, ezt használja ki Wenger és újabban Ferguson is.

rizla 2008.11.22. 17:19:44

ja, kibaszott fészekrablók

rizla 2008.11.22. 17:22:46

egy kis off: amúgy ezért is mulatságos, hogy a közvélemény naív része dícséri wengert a fiatalítási (inkább pedofil) szándékáért, mintha az arsenal nevelte volna ki fabregast. persze, a játék szép, de a szabályos játékoslopásokért, aminek ilyen téren gyakorlatilag csak az olcsójánoskodás az indoka - mert ugye az eredmények nem lehetnek, most is épp szopnak - ne dícsérgessük már őket.

kroos 2008.11.22. 17:27:42

nyugi rizla jövöre visszaveszitek 56 millióért:DDD

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.22. 17:29:30

Nekem az is mulatságos, hogy a közvélemény naiv része dicséri az Arsenalt a "szép fociért", ami valójában nem más, mint a tökéletes robotfoci. :-)

füligjimmy77 2008.11.22. 17:29:36

Henke: én speciel rühellem a Realt, de a legtöbb kupa, bajnoki cím, rajongó, pénz...

rizla 2008.11.22. 17:30:49

kroos: soha nem fog annyi pénzt letenni a barca cescért, nem csinál magából hülyét. az egy másik spanyol csapat..

csöncsön ezzel a robotfocizással menj már, minden egyes alkalommal ellövöd, aztán nem magyarázod meg, ennek mi értelme?

BruceWayne 2008.11.22. 17:33:58

.. a másik meg hogy nem is nagyon van szükség rá

BruceWayne 2008.11.22. 17:35:08

mármint visszavenni pondrófejűt

rizla 2008.11.22. 17:37:42

egyelőre nem, bár szerintem most is elférne, inkább decora hajaz a stílusa, és az most hiánycikk (mégha nem is érzi meg a csapat). xavi ugyan a kapuhoz közelebb játszik, és persze zseniális, de fabregas az a klasszikus irányító típus, ami nem árt semelyik csapatba.

Henke 2008.11.22. 17:38:52

pénz: chelsea, liv'pool, mancity, de mondhatjuk inter, barca

rajongó: hát sztem ebben a manu vezet. de globálisan ilyen léptékkel már nincs értelme 1-2 millió difinek

kupa: szerintem -ami most eszembe jut hirtelen- a Fergusson era mindent visz. nem akarom lekicsinyleni a Realt, mert valóban tele a puttony a kupákkal, való igaz. De ha az utóbbi időket nézzük, amikor már őseink elhagyták a bunkó-szakóca kombót a foci nevű játékban- akkor sokkal kiegyenlítettebb a mezőny- ne haragudj, de most lusta leszek számolgatni:)

ui.: részemről a fene érti mi ez a nagy hype a Real körül állandóan...

CS0ki 2008.11.22. 17:44:56

"ui.: részemről a fene érti mi ez a nagy hype a Real körül állandóan... "

hát nem is a jelenlegi csapatnak szól! :S
Azért a gakaltico korszak rátett egy lapáttal erre. A régmúltja meg ugye ismert.

BruceWayne 2008.11.22. 17:46:41

hát én például a galaktikus korszakban jobban utáltam őket, főleg zidane idején leginkább :-D

IronRock 2008.11.22. 17:48:08

Szerintem merész tipp a Real-győzelem a csapat jelenlegi helyzetében. A védelem lyukas és akik játszanak azok is szar formában vannak, RvN, Robben sérült, középpályások is gyengék... Csapategység meg csak szavakban egyelőre. A cikk több részével (mint az előttem szólók is) nem feltétlenül értek egyet, sok játékos karrierje éppen hogy kiteljesedett miután elment a Real-ból. És a mostani játékosok meg éppen most igyekeznek elérni azt, hogy a Real-ra ne pályafutásuk csúcsaként tekintsenek akik innen távoznak... Nagyobb gödörben van a Real mint tavaly, mert akkor a többi csapat is szar formában volt és ők kiemelkedtek... Ha így és ilyen mentalitással folytatják, nekik sem fog ártani egy év az UEFA-kupában. Talán akkor kicsit jobban fogják becsülni a mezt amit viselnek...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.22. 17:49:00

@Henke:

Azt hiszem, tavaly volt egy felmérés, amely szerint az egész világon messze a legtöbb szimpatizánsa a Barcelonának és a Real Madridnak van. A MU a harmadik helyre jött ki, de jócskán lemaradva.

CS0ki 2008.11.22. 17:49:55

"hát én például a galaktikus korszakban jobban utáltam őket, főleg zidane idején leginkább :-D "

A hype nem egyenlő a szeretettel! ;)

rizla 2008.11.22. 17:55:17

a hype egyszerű, ők nyerték a legtöbb beket/BL-t. más kérdés hogy ezt anno, az 50es években minek köszönhették.

bjoe0502 2008.11.22. 17:57:38

nem igaz mindig a rohadt madridról szól a post írhatnátok már másról is...de lehet ezzel csak én vok így

Henke 2008.11.22. 18:02:34

bjoe0502: először nekem is úgy tűnt, mint egy tipikus spanyol bajnoki beharangozó :D csak most kevesebb szó volt a Realról mint általában... :/

rizla: valami hasonlóra akartam felhívni a figyelmet... azt hiszem az első 5öt beket simán behúzták, tényleg nagyszerű a hír, meg most ugye jól áll a statisztikában...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.22. 18:07:57

Az első öt BEK-et sem ingyen adták.

Ilyen indítás után nem csoda, hogy a madridisták szemében minden más csapat BL-győzelme a sorozat elárulásának tűnik.

Dzsúd Horse 2008.11.22. 19:07:50

Szerintem a szurkolók többségének nem a BL győzelmek hiányoznak, hanem hogy végre "játszani" lássák kedvenc csapatukat. Nem ilyen Gutikhoz, meg Gagokhoz vannak ők szokva, hanem "zsenikhez", akárcsak Barcelonában.

Az meg, amit a kedves posztíró ír, hülyeség. A játékosok nem küzdenek az életükért, mert előbb lesz edzőváltás mint játékoskeret csere. Van rá egy söröm. Szal Suszti bácsinak saját érdeke lenne, hogy lelket öntsön ebbe a lélektelen csapatba.

donnelly · http://nst.blog.hu 2008.11.22. 19:48:46

Végre hozzá tudok szólni a spanyol poszthoz!:)

Didergő királyok, sok szép halálok
;)

Dzsúd Horse 2008.11.22. 21:26:21

Tengeralattjárót süllyesztenek éppen....kirááály, megléphet a Barca, ami tökéletes lenne a halom rangadó előtt.

johevi 2008.11.22. 22:30:28

Real Madrid - R. Huelva 1:0 Gólszerző Sneijder ( megpattant lövés... ) Igazából a bíró tartotta Schustert a kispadon, egy akkora kezezést nézett el a hazaiaknál az ötösön, mint a ház....

nasteey 2008.11.22. 22:43:02

Ráadásul le kellett hozni Sneijdert és Higu-t is. Még megsérül Ramos, és lesz a Madridból egy masszív középcsapat.

Romanes eunt domus 2008.11.22. 22:58:11

32+ évesen távozó Roberto Carlossal, Figoval (stb.) valamint a távozása utáni első edzésén évekig tartó súlyos sérülést szenvedő Redondoval példálózni pont olyan, mintha én azt írnám, hogy Albertini meg Rui Costa mekkora szarok voltak, miután elmentek a Milanból. Visszavonulás előtt álló játékosok nem fogják megváltani a világot, nekem elhiheted :))

gibson 2008.11.22. 23:32:36

Miért, mi a gondotok az első 5 BEK győzelemmel? Az, hogy a versenysorozat gyakorlatilag Bernabeunak köszönheti, hogy létrejött? Húúúú, baaaazmeg, a kurva anyjááát, akkor biztosan bunda volt az első 5 győzeleeeem..... Persze, hatalmas kamu volt az egész, a hatodikra meg nyilván már elfogyott a pénz, ezért ejtette ki őket pont a Barcelona - ami persze már akkor is, csakúgy, mint napjainkban, kizárólag szerencsétlen sorsú, gyönyörű (ÉS eredményes) futballt játszó, éhbéren tengődő, elnyomott katalán szabadságharcosokból állt...
Abszolút hihető, köszönöm, hogy segítettetek felnyitni a szemem srácok! Ezentúl felvilágosult, intelligens (és persze jófej!!!) emberként immár én is a Barcelonának drukkolok fogok drukkolni:

PUUUUTAAAA BARCA!!!

(vagy hogy is kell ezt mondani... :D)

h492019 2008.11.22. 23:44:23

pont ma gondolkodtam hogy Juande Ramos úgy is felszabadult a Tottenhamből... a spanyol focihoz csak ért még.

nasteey 2008.11.23. 00:04:29

Addig semmi gond nincs az 5 BEK-trófeával, amíg nem úgy van beállítva a dolog, hogy a Real a 9 győzelmével a BL-főcsászár. Akkoriban a labda sem úgy pattant... :)

Nem mellesleg x-elt a Sevilla és a Valencia, ráadásul Navas és Fabiano is elérte az ötödik amarilla színű lapját. Ez a forduló is a Barcáé lehet.

drosiii 2008.11.23. 00:18:17

azt olvastam Tevez januártól valszeg megy a Madridba :(

Henke 2008.11.23. 02:25:30

nasteey: "Addig semmi gond nincs az 5 BEK-trófeával, amíg nem úgy van beállítva a dolog, hogy a Real a 9 győzelmével a BL-főcsászár. Akkoriban a labda sem úgy pattant... :)" -itt a pont. erre akartam kilyukadni.
látod gibson, van aki megérti. amúgy meg nagyon vicces voltál

kroos 2008.11.23. 08:51:07


Franco nélkül semmi nem lett volna a Madrid.Megipétette nekik a világ legnagyobb stadionját,megvette a legjobb játékosokat.Az igazi baj nem is itt volt hanem ott ahogy probálta a Barcat tönkretenni,ellehetetleniteni.Bernabeu meg csak azért lehetett ott elnök mert a polgárháboru alatt Franco kedvenc katonája (kutyája volt). Soha sehol nem avatkozott be ennyire egy ország sem a futballba.
Aztán ott van di stefano esete akit megvett a Barca.
Csakhogy franco közbelépett és már habfehérben dekázott azargentin.Ilyen esetekböl volt még nagyon sok.
Ha pl egész olaszország felsorakozik az inter(vagy milan) mögé,vagy az angolok a Mu mögé...
De ez nem fordulhatott elö mert még a Ducé-nél is a legfontosabb volt a szabad verseny és a fair play.
Az kétségtelen hogy a Bl gyözelmek megérdemeltek voltak,és hogy az akkori reál megelözte a korát ugy 15 évvel.De Franco halála elött és utána lévö korszakot ketté kell venni,már csak az eredményesség miatt is ami meg nem véletlen.
Nem véletlen hogy a Madridi ultrák mai napig is néha felpingálják zászlojukra az 5 nyilat és a járomot ami már betiltott jelkép.
szoval gibson...ez kicsit összetetteb kérdés.

kroos 2008.11.23. 09:16:32

,,egy olyan évad után távozott a klubjától, amelyben az európai kupaindulást jelentő helyezést sem sikerült kiharcolni."

hát ezt nem hallotam még madridistától.Tabu téma náluk.
de konkretizáljuk,az egy 6. hely volt.az után igazolták le sukert,mijatovicot r.carlost,seedorfot,panuccit,zé robertot.

Hispan07 2008.11.23. 09:30:15

Teljesen igazad van kroos, de azért egy kissé kiegészíteném: volt még hely, ahol ha nem is egy ország, de egy Párt azért rendesen beavatkozott. Kinek az akaratából és miért lett a Budapesti Honvéd a világ egyik legjobb csapata a világ akkori legjobb válogatottjának majd összes játékosával felvértezve? Amitől a Fradi Kinizsi, az MTK meg Vörös Lobogó: a dicsőséges szocialista fordulat következtében.

Ironikus, hogy utána ugyanez a dicsőséges proletár brigád elől menekültek külföldre azok a játékosok, akik a fenti spanyol csapatok hőskorában kulcs szerepet kaptak.

realm 2008.11.23. 09:31:25

A Franco-időszak alatt (1939-75) a Barca 8, a Real Madrid 14 bajnoki címet szerzett. A különbséget Bernabeu és játékospolitikája jelentette.
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=29992
Di Stefano játékjoga 50-50%-ban volt a Realnál illletve a Barcánál, csak a Barca eladta 50%-ban a Realnak egy év után, mert nem láttak benne akkora fantáziát.
hu.wikipedia.org/wiki/Alfredo_Di_St%C3%A9fano

kroos kevesebb összeesküvés-elméletet olvass/gyárts.

realm 2008.11.23. 09:43:25

Amúgy érdekelne azon Barca-szimpatizánsoknak a véleménye, akik tavaly a Real bajnoki címét a spanyol bajnokság gyenge színvonalának tudták be, hogy most mit gondolnak ugyanerről a kérdésről (merthogy a Sevilla, Valencia, Villareal, ATMA kuka, Real Madrid két hét múlva két hét múlva kuka). Marad a Barca, aki meg is fogja nyerni a bajnokságot.

kroos 2008.11.23. 10:14:46

,,Di Stefano játékjoga 50-50%-ban volt a Realnál illletve a Barcánál,"
ez már valaminek a folyománya volt.az argentin válság miatt az ottani futbalisták kolumbiába mentek,de a játékjoguk (mint di stefano esetében is) az argentin klubjuk-é volt.A barca megvette di stefanot a rivertöl.
A real meg a Millionaris-nak fizetett,ahol csak kölcsönben volt az argentin.
Ekkor franco kitalálta hogy 1 évet játszon a reálban,egyet a barcában,egészen 58-ig,és akkor majd ujratárgyalják az ügyet.ebbe nem ment bele a barca.
hispan 07:riszpekt.

chevyfan 2008.11.23. 10:14:50

a madrid össze fogja kapni magát. Minden csapatban vannak hullámvülgyek, de ezért profik, hogy ezekre megtalálják a megoldást. Kár, hogy divat a nem csúcsformában lévő nagyok basztatása...a szép időket hamar elfelejtik egyesek

kroos 2008.11.23. 10:16:03

de ez tökmindegy,azzal takargatni a gyenge szereplést hogy 5 bek-et ynertek zsinorban,nem vezet sehová.

rizla 2008.11.23. 13:07:21

"Amúgy érdekelne azon Barca-szimpatizánsoknak a véleménye, akik tavaly a Real bajnoki címét a spanyol bajnokság gyenge színvonalának tudták be, hogy most mit gondolnak ugyanerről a kérdésről"

idén jobb a valencia, és a sevilla is. a villarreal most kapott ki először, de tőlük egyébként sem lehet bajnoki címet várni, amit most nyújtanak, az ígyis nagyon szép teljesítmény. valamivel jobb most a spanyol bajnokság szerintem. annyival mindenképp, amennyivel a barca.
de a rangadók előtt én nem hoztam volna le ilyen cikkeket, és nem beszélnék esélyességről. főleg,hogy messi már megint sérüléssel bajlódik. szóval nem lesz ez sima.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 14:03:29

A Sevilla-Valencia meccsen nagyjából az történt, amit a Valencia akart. Kivédekezni az ellenfelet, aztán, ha adódik lehetőség, lecsapni.

Szerintem most mind a Sevilla, mind a Valencia jobb, mint a Real; dehát egy adott rangadón bármi történhet.

A Villarrealnak időről időre vannak meghökkentő eredményei...

sundin 2008.11.23. 14:16:24

Időről időre, jah, fél év után ki mertek kapni. Mendilibarnak amennyire szánni való a megjelenése, annyira jó edző. Pellegrini már félidőben lekapta Sennát és Rossit, gondolom így már verni kell a MU-t.
Rég volt ilyen, de a Sevilla-Valencián bealudtam... (mentségemre, előtte végig szenvedtem a Real meccset). Villa továbbra sem tud gólt lőni Palopnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 14:30:11

"Rég volt ilyen, de a Sevilla-Valencián bealudtam..."

Mindig nézem szombat éjszaka a spanyol bajnokikat, és elmondhatom, hogy valóban ez a tegnapi volt hosszú idő óta a legkevésbé szórakoztató, sőt kifejezetten idegesítő volt. Persze minden más lett volna, ha az ötödik percben véletlenül betalál valamelyik csapat.

Nem az a meghökkentő, hogy fél év után kikap, hanem hogy hogyan. Harmadosztályú csapattól kapnak egy ötöst a kupában, kiesőjelölttől hármat az El Madrigalban. (Vagy tavaly, amikor 5-0-ra kaptak ki a Real Madridtól, az is egészen váratlan volt.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 14:34:40

kroos, azért lehet itt Francozni, de napjainkban is csak egy csapat tudott három Bl-t nyerni öt kiírásból. Egyébként vicces, hogy olyasmit vetsz a Real szemére, amit Bayern esetében teljesen helyénvalónak látsz ;-).

Henke 2008.11.23. 16:04:53

nem akartam elvitatni a Real érdemeit. csak ez a leg leg leg jobb szebb legmaxabb dolog azért elég érdekesen hangzott.

a két évet pedig még ráér összehasonlítani sztem... nem kell itélni a 10en valahanyadik forduló után. tavaly Sevillának volt elég gondja. Valencia majdnem alulmúlta a Zaragozát:D Villareal-ATMA aprítottak szépen, a Barca is gáz volt. A Real megnyerte a bajnokságot. Ehhez nincs mit hozzáfűzni

kroos 2008.11.23. 17:09:12

popp...a 3. birodalom tagjai schalke 04 drukkerek voltak,angela mmercel cottbus drukker.
elárulnád mi a büdös lófaszról beszélsz már megint akkor?Ugyan azt a 2-3 kommentet váltogatot velem kapcsolatban és rohadtul unom.Ráadásul témától függetlenül baszki.Franco-rol volt szó meg az ö kultuszáról.
Tanulj meg olvasni baszod.kurva unalmas vagy.

kroos 2008.11.23. 17:20:30

(ha meg érdemben nem tudsz hozzászólni egy témához,mert pl nem vagy elég tájékozott akkor meg kusslj.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 17:22:29

Hogy jön egy spanyol posztba a Schalke?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 17:26:52

kroos, csak arról, hogy azt neheezményezed, két Francozás között, hogy a Real milyen undorító módon nyulja le a játékosokat a riválisok elől, ugyanebben viszont Bayern esetében nem találsz kivetni valót.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 17:29:15

(Ez a Numancia-Atlético nem egy nagy meccs eddig. Az Atléticónak vannak ilyen álmatag félidői.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 17:59:53

Azért az a Simao-Forlan játék nagyon nagy volt a gólnál.

kroos 2008.11.23. 18:32:57

Francoról volt szó meg az 50-es évek madridjáról.Akkor még bundesliga sem volt ember!!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 18:38:00

Értem, ami az ötvenes évek Madridjánál undorító volt, az a 2000-es évek Bayernjénél rendben van.

kroos 2008.11.23. 18:39:40

Te teljesen hülye vagy.

kroos 2008.11.23. 18:44:17

,,megvette a legjobb játékosokat.Az igazi baj nem is itt volt hanem ott ahogy probálta a Barcat tönkretenni"

nem mert a reál vetélytársát látta benne hanem a független kataloniai törekvéseit.
Arról van szó hogy mennyire egészséges ha az állam ilyenmértékben beleavatkotik a bajnokságba, 1 csapat javára.
Manapság ezért a fifa országokat zár ki.
Egyébként ajánlom neked Cruyf életrajzi könyvét.

kroos 2008.11.23. 18:54:00

Valaki igen jó példát irt erre az 50-es évek honvédjával.Czibornak,Kocsisnak esze ágában sem lett volna eligazolni a fradiból.És nálunk is összejött egy világverö csapat.Csak akkor még sajnos nem volt Bek.
De megtudod magyarázni egy akkori fradistának hogyaz ország érdekeit ez szolgálja?Hogy a focival demonstráljuk a kommunista világnézet nagyságát?
Az analógiád pedig teljesen hibás.Az hogy egy diktátor kisajátit magának egy csapatot nem lehet egykalap alá venni azzal ahogy egy 50 évvel késöbbi csapat igazol.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 18:57:20

Vadócz gólt lőtt az Ossasunában!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 19:02:17

"Valaki igen jó példát irt erre az 50-es évek honvédjával." - és minkettő csapatban ott volt Puskás, de mégis szeretjük. Egyébként az a Honvéd nemcsak az igazolásokból élt, mert két sajátnevelésű zsenije is volt: Öcsi és Cucu.

kroos 2008.11.23. 19:06:34

Természetes hogy szeretjük.A csapat nem tehet azokrol a körülményekröl amelyek létrehozták,akármennyire is diktatorikusak voltak azok.
De ha Totti-t de rossit,átvezényelnék a Lazioba mert az a nemzet akarata,akkor azt nem tudhatod hogy élnéd meg.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 19:15:13

Toni, biztos nem örülnék, de a mai Real Madrid megítélésénél, mit számítanak az ötvenes évek? Övön aluli szerintem a madridistákat ezzel cseszegetni, nyilván senki nem Franco miatt lett Real drukker Magyaroszágon, sokkal inkább Puskás miatt. Mára a Barcát is ugyanolyan szent tehénként kezeli a spanyol állam, mint a Real Madridot.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 19:17:09

Az Atletico megint roppant módon fölidegesített.

halareaal 2008.11.23. 19:20:40

a Barcelona kétségkívül a legesélyesebb most, de ha a Real viszonylag sokáig versenyben tudna maradni, és rákoncentrálnának a bajnokságra, más csapat nem nagyon előzheti meg őket. az ATMA, a Sevilla, a Valencia és a Villarreal, úgy általában jól kezdték a szezont, és elmondható róluk, hogy jó formában vannak, tavalyhoz képest főleg. ezzel szemben a Real hihetetlenül maga alatt van. na most, ez a tabellán abszolút nem látszik. a 2 óriás mögötti kluboknak akkor lenne komoly esélyük odaérni, ha pl a Real így játszaná le az egész szezont, de nem fogja. ez pár éve még nem így volt, de most 1xüen nem képesek ezek a csapatok tartósan jól teljesíteni.

kroos 2008.11.23. 19:22:18

Igen.De nem innen indultunk ám.
Hanem az 5 Bek gyözelemröl volt szó.A reál ugye a legnagyobb klub.Miért is?Mert ök nyerték el a legtöbbször a legrangosabb kupát.szoval....

,,a mai Real Madrid megítélésénél, mit számítanak az ötvenes évek"-ezt meg gondold át ujra.
Ha nincsennek az 50-es évek ma egész más lenne a madrid reputációja.Mind spanyolországba de az egész világon.

Hispan07 2008.11.23. 19:26:35

A példa tőlem származik - és nem is nagyon szeretem az 50-es évek Honvédját, főleg mert nem igazolásokról, hanem politikai parancsokról volt szó. Semmiképp nem egy kategória egy kapitalista klub megalomán költekezésével - mert nemet mondani mindig lehet, de az ÁVÓ-s pajtásoknak vmivel fájdalmasabb.

Úh felőlem bárki szeretheti ma akár a Realt, akár a Honvédot - csak miközben a régmúlt eredményeire hivatkozik (netán arcoskodik), ne felejtse el, hogyan és milyen körülmények között születtek.

halareaal 2008.11.23. 19:30:38

ez a bek/bl győzelem vita tök értelmetlen. a körülményeket lehet vitatni a végtelenségig, de attól még a Real nyerte a legtöbbet, ez tény. ezért nevezzük őket a legeredményesebb klubnak, rekordernek stb. sztem ez nem túl bonyolult. ha Franco miatt volt a legjobb, ha nem, teljesen mindegy, a legjobb volt. azok a sikerek legalább annyira sikernek számítanak, mint az utóbbi időben a Pool, Milan, MU 11esekkel megnyert döntői, vagy épp a 99es szintén nagyon megérdemelt MU diadal. ezekbe is bele lehetne kötni, hogy egy mennyire megérdemelt, ha mondjuk egy csapat azért lenne rekordbajnok, mert olyan győzelmeket aratott, amiket egy elcsúszásnak, 11 párbajnak, vagy hasonló kicsiségnek köszönhetett. de mondom, teljesen értelmetlen. a MU, vagy az említett csapatok ugyanúgy Európa csúcsán voltak, mint ahogy a Real Madrid volt a 20. század legnagyobb klubja.

halareaal 2008.11.23. 19:31:36

ja, az meg külön vicc, hogy az elmúlt 10 évben is a Real nyert legtöbbször, 3x, utánuk jön csak a MU meg a Milan.

halareaal 2008.11.23. 19:36:21

"Azért a gakaltico korszak rátett egy lapáttal erre."

ez pedig abszolút így van. a BL-győztes csapatok és a galaktikus csapat kurva sokat hozzátett ehhez, pont mint a Barcánál a Ronaldinho-féle csapat.

Hispan07 2008.11.23. 19:45:29

ha eltöröm a lábad, utána gyorsabban fogok futni nálad, az tény.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 19:45:30

Hispán, az viszont tény, hogy mind a két csapatban csodálatos játékosok játszottak csodálatosan. Ezért érthető ha Real és a Honvéd szurkolók (magam is) büszkék és hivatkoznak rájuk, Franco ide, Farkas Mihály oda.

Hispan07 2008.11.23. 19:49:22

popp, ez a véleményed nem igazán rímel arra, amit múltkor az olasz nagyok kivételezettként kezeléséről mondtál.

giacomo 2008.11.23. 19:59:38

Farkas Norbert közvetítései miatt nagy árat fizetünk a spanyol bajnoki meccsekért. Ami eszébe jut, a játéktól nagyobbrészt függetlenül, a mondatok végén levegőért küzd, nagyon kemény.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 20:06:51

hispán, azt tartom , de ettől fúggetlenül nagyra becsülöm Sacchi Milanját vagy Lippi Juvéjét is.

gibson 2008.11.23. 21:18:27

halareal, szerintem ne vitatkozz idiótákkal. Kevés irritálóbb dolog van a világon, mint amikor tudálékos kis buzi (divat-)Barcelona-drukkerek tartanak kiselőadást az embereknek Franco tábornokról meg az ötvenes évekről. Mintha ők tudnának valamit, amit mi, földi halandók nem, mintha valami hatalmas tudás birtokában lennének - közben meg a real Madrid drukkereket vádolják felsőbbrendűségi komplexussal.

Nem tudom, ki hozta szóba az 5BEK győzelmet az ötvenes évekből, ahonnan a mostani vita indult, de nem sok köze van a Madrid mostani hírnevéhez, ahogy a Milan sem kisebb csapat csak azért, mert 3x nyertek, vagy a ManU, ők meg 2x (vagy 3x, nem emlékszem pontosan). Aki azt hiszi, hogy a Real Madrid történelme csak Francoról, meg az 50-es évekbeli csapatról szól, és ezt még hangoztatja is, az egy barom, ezt nem tudom finomabban megfogalmazni sajnos.

rizla 2008.11.23. 21:21:43

mondtam, hogy túlzó tipp az a 3-0..

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 21:27:40

gibson, a Milan hétszer nyert BEK/Bl-t!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 21:31:14

Örültem, hogy Nyilasit tették oda szakértőnek. Szerintem tíz "szakkommentátorból" nyolc (oktalanul és jogtalanul) földbe döngölte volna a Barcát, pedig csak egyszerűen ez egy ilyen nap volt. Hiányzott Messi és Iniesta, lőtt egy gólt az elején az ellenfél, és semmi sem ment be, hülye partjelzővel, két kapufával. Van ilyen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 21:35:54

Ja, BEK/BL:

1. Real Madrid 9 győzelem
2. AC Milan 7 győzelem
3. Liverpool 5 győzelem
4. Bayern München 4 győzelem
5. Ajax 4 győzelem
6. Manchester United 3 győzelem
7. Juventus 2 győzelem
8. FC Barcelona 2 győzelem
9. Internazionale 2 győzelem
10. Porto 2 győzelem

Remélem, senkit nem felejtettem ki a többszörös győztesek közül.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.23. 21:37:23

Hát Csöncsön én azt hittem az egyenlítés után, hogy begyűri a Barca. Ronaldinho meg egy másik pályán óriási szabadrúgás gólt akasztott, lehet, hogy ő hiányzott ;-)?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 21:37:48

De persze, hogy igen.

Benfica 2 győzelem, és
Nottingham Forrest 2 győzelem

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 21:39:43

@popp

Érződött, hogy a Barca ezt a meccset nem fogja megfordítani. Én már annak is örültem, hogy a végén legalább nem a Getafe nyert, a 67%-os labdabirtoklás ellenére.

rizla 2008.11.23. 21:46:36

popp a barca már több gólt szerzett szabadrúgásból idén, mint tavaly összesen

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 21:53:05

Ja, ja, más se hiányzott volna, mint Ronaldinho.

Meglépni nem sikerült, de Pesszimista Pista véleményével ellentétben szerintem ez nem is baj. Nem szabad idejekorán elhinni, hogy minden papsajt.

Henke 2008.11.23. 22:00:17

Krkic azért elbömbizte magát miután lecserélték:D

nasteey 2008.11.23. 22:34:38

Végre, egész normális észrevételek. :) Pedig vártam a Messi-függőséget, meg a tavalyi lúzerséget...

Nincs itt semmi tragédia, inkább most, mint jövőhéten. Ha így harcol a Getafe a Real ellen is meglesz az x. Ott talán még több motiváció is van.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.23. 22:36:55

Nyugodj meg, nasteey, jönnek majd azok a vélemények is, erre mérget vehetsz. Sőt szerintem pancho_sanza már fogalmazza a pofára eső Barcelonáról szóló bejegyzését. :-)

Henke 2008.11.23. 23:12:55

Ja, most tuti lesz spanyol összefoglaló :P Elnézést, ez más vesszőparipája...

chevyfan 2008.11.23. 23:21:18

akartok beszélni a barca hullámvölgyéről:-)?

Henke 2008.11.23. 23:44:36

nasteey: "Apa, kezdődik!" :D

--"Végre, egész normális észrevételek. :) "

kroos 2008.11.24. 08:05:58

gibson,szerintem az a barom aki nem tudja elfogadni hogy másnak lehet eltérö véeménye.

kroos 2008.11.24. 08:15:35

hala ,,a Real nyerte a legtöbbet, ez tény. ezért nevezzük őket a legeredményesebb klubnak, rekordernek stb. sztem ez nem túl bonyolult."
ez igy iagz,és ugy gondolom mindet megérdemelten nyerte.
Itt külön kell választani a focit és a politikát.
Ahogy Hispán is irta ávo-s modszerekkel hoztak létre egy csapatot.
és poppnak is igaza van hogy szenzácios csapat volt.

Neil Blender 2008.11.24. 09:58:18

hat ez egy silany iras, mar megint sajnos. Tok jo hogy rughatunk meg egyet a madridban es akkor johetnek a veresszaju kommentelok de akkor legalabb csinaljuk jol. Real Madrid a legnagyobb jatekostemeto... muhahahhaa

pancho, akkor mit mondanal, a Bogarde, Overmars, Thiam fele Barcara?? Az osszevasarolt, a bundabotrany elotti Interre? A Chelseare? A Real krizisben van, ezt nagyon szepen ki lehetett volna elemezni, de te kb az Antarktiszrol kozelitesz a temahoz es kielemzed hogy a korabbi jatekosok mikent es miert tavoztak. Abban amit irsz van igazsag de aktualitasa nem sok van... Egy helyzetet mutatsz be, de semmi konkluzio vagy javaslat. Vagy az mar sok lenne?

Cambiassot, vagy epp a 4 BL cimmel rendelkezo Seedorfot lesajnalni tobb mint hulyeseg. Ze Roberto is szep karriert futott be egy olyan gyenge csapatban is mint a Bayern... =) Mi koze ennek a jelenkor Real Madridjahoz. Persze ertem en az atkapcsolt utalast a VdV, Sneijder paroshoz. De Rafaelt a hirek szerint a Barca is szerette volna a soraiban tudni csakugy mint az Inter... Akkor ok is dilettans barmok? Mert megint igazoltunk (bagoert) egy senkit akit tobb nagy klub is akart?? Nem, mi igazoltunk egy remek jatekost, de mas kerdes hogy nem teljesit ugy ahogy azt a kepessegei alapjan elvarnank. Sneijder pedig szelsohiany reven hanyszor jatszott a csatarok mogott? Tobbszor is panaszkodott hogy o ott akar jatszani az az o helye... ehhez kepest a jobb vagy a baloldalon kergeti a labdat ha arrol van szo. Nem vedekezik... Ja igen mert ezek a franya tamadokozeppalyasoknak altalaban nem az a dolga... Vagy akkor rugjuk ki Diarrat es jatszassuk a bitang eros Sneijdert vedekezokent nem? Messi is csontot tor ugy vedekezik... Persze a fizikuma neki is megvan hozza

azzal ketsegkivul egyetertek hogy a Real brusztolos focit jatszik (sajnos) es igen azzal is hogy nincs egy vezeregyeniseg aki kirangtana a csapatot a godorbol. Guti sosem lesz es sosem volt vezer, Raul pedig sajat elmondasa szerint is padozna ha kell. De akkor ki jatszik helyette??? Amugy pancho, Higuain megserult a hvgn, most meglatjuk mire megyunk a lesajnalt, kutyauto hazigollovo-bajnokokunk nelkul.

De semmi vesz mert a telen jonnek az altalad hianyolt sztarok. Ugy hallom Seva es Adriano koltozik... Na majd ok, Crespoval kiegeszulve. Az lesz am csak a csapat mi?

rizla 2008.11.24. 17:55:53

csöncsön, reagálok itt:

"engem csak az zaklatott föl, hogy Woland kétségbe vonta Bojan képességeit. Egy rossz meccs miatt."

ez valóban túlzás, de szerintem nem a képességeit vonta kétségbe, pusztán annyit, hogy miért bojan játszik henry helyett. amiben ugyan szintén nincs igaza, mert a francia többet játszik, viszont azt tényleg érdemes megkérdőjelezni, hogy sok barca szurkoló a kezdőbe követeli krkicet.

"Egyebekben egyetértünk. Nagyon veszélyes a médiahiszti körülötte.
Nekem kicsit megrendítő is volt, hogy egy 18 éves gyereknél eltörik a mécses, mert "mindössze" 55 percet játszott (gyenge közepesen) az FC Barcelona egyik bajnokiján."

az első bekezdés összefügg a másodikkal. egyébként azért tört el a mécses szerintem, mert rosszul játszott. jó gyerek bojan, érezte ő is, hogy jogos volt a csere, nyilván ennél többet akart bizonyítani. inkább az a rémisztő, hogy ennyire begörcsölt. ha nem lenne ez a kurva felhajtás (és messi árnyéka), akkor biztos vagyok benne, hogy jobban játszott volna. az egy kitaláció, hogy azért volt gyenge, mert eddig kevesett játszott. nem játszott keveset, annyit bőven játszott, hogy ennél többet mutasson. fejben van a gáz. ha valakinek nincs önbizalma, mert "csak" 5-600 percet játszott három hónap alatt egy barcában, akkor vele van a baj, nem a barcával.

rizla 2008.11.24. 18:02:07

poolfanati:

"én is néztem a barca-getafe meccset és egyáltalán nem bojanon ment el szerintem! mert xavi mit mutatott tegnap? nagy szart! és én henrytól se ájultam el, volt néhány beadása és ennyi. szerintem gudjhonsent kellett volna hamarabb behozni segíteni xavit..."

bojannak az ÖSSZES megmozdulása rossz volt. xavi ellenben simán hozta a szokásos 90%os passzpontosságot, rajta nem akadt el egy támadás sem. más kérdés, hogy kreatívabbat nem tudott húzni, de ez elsősorban a getafe érdeme, akiknek elég volt xavit kikapcsolni, mert a másik két agy hiányzott a pályáról (iniesta és messi), a két szélső (bojan és hleb) pedig nagyon gyenge volt. de nem úgy mint xavi, ők nem egyszerűen nem tudtak ötletesen játszani, hanem kifejezetten gyengék voltak, eladták a labdát, stb.

henrytól nem kellett elájulni valóban, sajnos mostanában nem is lehet, de ami tény, hogy hasznosabb volt, mint bojan (és általában a SZÉLEN mindig hasznosabb), agresszív és erőteljes volt, kiharcolt pár szögletet, meg ilyenek.

poolfanati 2008.11.24. 18:27:07

hát ha guardiola azt akarja elérni hogy a barca ne legyen messi függő(mert ezt mondta), akkor sok munkája van még!
én azt nem értem, hogyha van valakinek egy világklasszis játékosa aki meccsről meccsre meccseket dönt el, mért nem játszatja?

Woland 2008.11.24. 18:45:15

poolfanati,

Messi megsérült meccs előtti edzésen. Semmi értelme nem lenne csak úgy pihentetni, mivel Skóciába nem utazott el.

Iniestáról nem olvastam, ő is kapott egy rúgást szombaton?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.24. 18:52:34

"fejben van a gáz. ha valakinek nincs önbizalma, mert "csak" 5-600 percet játszott három hónap alatt egy barcában, akkor vele van a baj, nem a barcával."

Elfogadom ezt az érvelést. 5-600 percnek tényleg elégnek kell lennie, MÉG AKKOR IS, ha tavaly többet játszott. Tavaly sokat volt sérült Messi, és a csapat sem brillírozott úgy, nem csoda, hogy Rijkaard többet játszatta. (Meg Rijkaardban eleve volt egy ilyen "pedofil" hajlam, amit én különben bírtam benne.)

Az edző felelőssége most az, hogy lélektanilag is kezelni tudja a helyzetet. Itt jön a nagy kérdés: milyen pszichológus Guardiola? (Nem tudhatjuk, a jövő dönti el.)


@poolfanati:

Messi azért nem játszott (legalábbis a hivatalos indoklás szerint), mert sérült volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.24. 18:53:17

@Woland:

Iniesta már hetek óta sérült.

Woland 2008.11.24. 18:55:13

Csöncsön,

rizla már kifejtette hogy amit te kifogásolsz azt én nem irtam. (meg azt is hogy mégsincs igazam : )

nem vonom kétségbe Bojan tudását - de a Barcelonáról beszélünk az isten szerelmére! : ) Méghozzá egy nagyon jó Barcelonáról! Nagyon tehetséges 18 éves játékos - de a Barcelona-kezdőjébe nem elég jó! Nem is tudok olyan 18 évesről aki elég jó lenne!

(szerintem amúgy Pato sem elég jó a Milan kezdőjébe... sőt Balotellit sem tartom még késznek az Interbe, de ha ebbe is belemegyünk akkor már a második topikot offoljuk szét : )))

Woland 2008.11.24. 18:56:27

kösz az Iniesta-infót! : )

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.24. 19:01:51

@Woland

Egyszer-egyszer (kísérletképpen) lehet kezdő, és végigjátszhatja a meccset, mert annál azért sokkal, de sokkal többet tud ő, mint amit tegnap mutatott.

Hidd el, nincs olyan óriási különbség a Barcelonában mutatott produkcióik között! Bojan viszont a következő évtized Barcájának meghatározó játékosa lehet, ha nem rontják el. Vagyis szép fokozatosan mindenképpen be kell építeni, akár azon az áron is, hogy olykor egy elvileg jobb játékos helyett játszatják.

A tegnapi meccset is megnyerhették volna vele, ha
1) nyújtja azt, amit igazából tud
2) egy kis szerencse a Barca mellé szegődik.

Summa summarum: a tegnapi meccs nem azon ment el, hogy Bojan Krkics a kezdőben volt.

rizla 2008.11.24. 19:53:27

"Nem is tudok olyan 18 évesről aki elég jó lenne"

messi jó volt anno. pedig az egy még jobb barcelona volt.
egyébként nyugodtan kezdjen csak néha bojan a bajnokságban is, majd belejön.

"a tegnapi meccs nem azon ment el, hogy Bojan Krkics a kezdőben volt."

tényleg nem csak azon, de azon is. a támadások egyértelműen a szélek gyengesége miatt haltak meg. iniesta nélkül gyengébb a csapat, sajnos ez világosan látszik, és ez már nem az első meccs, ahol kiderül. de ha még messi sincs, az kicsit túl sok.
igazából nem is bojant kéne elővenni igazán, hanem hlebet, mert a kicsinek nem is ez a posztja, a fehérorosznak viszont igen, de egy-két mutatós cselen kívül az égvilágon semmit sem mutatott, haszna nulla. nagyon kevés ez egy középpályástól. többször volt már kezdő, de sosem hálálta meg a bizalmat. talán a jobbszélen volt eddig a legjobb, de guardiola valamiért balra pakolta megint.

poolfanati 2008.11.24. 19:54:51

csöncsön: de guardiola mondott olyat vagy nem hogy nem szeretné hogy a barca messi függő lenne?
mert a kommentátor meccs közbe ezt mondta!

rizla 2008.11.24. 19:56:06

"5-600 percnek tényleg elégnek kell lennie, MÉG AKKOR IS, ha tavaly többet játszott"

pontosan erről van szó. nem értem miért természetes, hogy ha tavaly annyit játszott, akkor idén még többet kellene. ez tipikusan egy felületes, átgondolatlan vélemény, mert egészen más körülmények voltak akkor. jó lenne, ha a média befejezné, és nem szegeznék krkicnek minden interjúban, hogy mit szólna a kölcsönadáshoz, meg hogy miért játszik keveset, mert ezzel csak az ő hozzáállását ássák alá.

rizla 2008.11.24. 19:58:17

poolfanati: mondott olyat. de nem ezért nem játszott messi, hanem mert pénteken fájdalmai voltak, és guardiola nem akart kockáztatni. ami - figyelembevéve az elkövetkezendő rangadókat zsinórban - teljesen jogos döntés.
és egy füst alatt azt is láthatta, hogy milyen a barca -2 zsenivel (messi mellett iniesta hiánya is jelentős). hát rosszabb.

Woland 2008.11.24. 20:55:06

rizla,

"messi jó volt anno. pedig az egy még jobb barcelona volt. egyébként nyugodtan kezdjen csak néha bojan a bajnokságban is, majd belejön."

no, most akkor hasonlitsuk Messihez, vagy ne? : ) te magad irtad hogy Bojant nem Messi útján kellene végighajtani. Messi az Messi. Bojan meg Bojan. az hogy az argentin több mint elég jó volt egy BL-győztes csapatba is teljesen független attól hogy Bojannak most helye van-e a Barcában.

megismétlem, hátha most nem lesz félreértve: nem tudok jelenleg olyan 18 éves játékost aki kezdőként beférne a Barcelonába. Sanszos hogy a 18 éves Messi mellett a 18 éves Pelé, Maradona, Romário és Henry is elég jó lenne : ), de a mai fiatalok között nem tudok ilyet. Pato, Balotelli, Bojan, mind nagyon tehetségesek, de nem kész játékosok, a Barcelona kezdőjébe meg olyanok kellenek.

Bojannak (a kupán kivül) ott vannak a cserelehetőségek ha a többiek már eldöntötték a meccset - vagy akár utolsó 20 percre be lehet hozni akkor is ha iksz! - igy ha sikerül neki valami az kurvanagy önbizalomnövelő, ha meg nem akkor senkinek (beleértve saját magát) nem jutna eszébe hogy rajta ment el a meccs. és nem sirdogálna a kispadon meccs után.

szóval szerintem a Barcelonának és Bojannak is káros hogy ha kezd a La Ligában.

részemről ennyi : )

remélem idén a Barca nyeri a BL-t, Bojan meg a 85. percben, tizperccel azután hogy csereként bejállt, 4-0-ra módositja a döntő állását. : )

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.11.24. 20:57:08

"remélem idén a Barca nyeri a BL-t, Bojan meg a 85. percben, tizperccel azután hogy csereként bejállt, 4-0-ra módositja a döntő állását. : )"

nana, azért ehhez Reinának is lesz 1-2 szava! :D

rizla 2008.11.24. 21:03:36

woland csak elmerengésképp írtam. messi a 21. század egyik legnagyobb játékosa lehet, ez most még inkább tudatosul bennem. nem is a szólói vagy a góljai hiányoztak igazán ezen a meccsen, hanem a PASSZAI. és ez sokat sejtet.

"Bojannak (a kupán kivül) ott vannak a cserelehetőségek ha a többiek már eldöntötték a meccset"

ezzel viszont nem értek egyet. igenis kezdjen néha, nekem nagyon bejön, ahogy guardiola a fiatalokhoz nyúl. egy már eldöntött meccsen mit lehet bizonyítani? vezet a csapat 5-0ra, bejön egy kölyök, ad két értelmes passzt, mert úgyis minden mindegy, és megdícsérik, ez lófasz.
nézd meg busquets-et, aki amikor játszik, abszolút illeszkedik a csapatba, nem lóg ki lefele, pedig ő is nagyon fiatal. guardiola fogta, bedobta a mélyvízbe, és bár voltak hibái, az első perctől fogva meghálálja ezt tökösséggel, vagánysággal. ez néha kardélen táncolás persze, de pl most is pedritot cserélte be, aki JÓVAL KEVESEBBETT játszott eddig, mint krkic, és hogy játszott már, teljesen jó volt, remek passzok, gyönyörű cselek. úgyhogy már csak ezért sem érzem jogosnak a kritikát, hogy krkic guardiola "mellőzése" miatt nem volt jó. akkor mit szóljon pedro?

Woland 2008.11.24. 21:57:06

rizla,

ugyanabban a mondatban amit idéztél irtam hogy akár iksznél is bejöhetne impact-cserének - csak nyerhet vele csapat is és játékos is. a bajnokság túl fontos ahhoz hogy sokat kisérletezgessen egy edző. főleg hogy egy ideje semmit nem nyert a Barca.

rizla 2008.11.24. 23:06:17

jó, hát rámehet pár pont, na bumm, max a madridra nem 20at, csak 10et ver a barca a végén

CS0ki 2008.11.25. 01:29:12

"Igazából nem is bojant kéne elővenni igazán, hanem hlebet, mert a kicsinek nem is ez a posztja, a fehérorosznak viszont igen, de egy-két mutatós cselen kívül az égvilágon semmit sem mutatott, haszna nulla."

Én sokra tartom Hlebet, örültem volna, ha a Madridhoz jön, és nem örültem, hogy a Barcelonához ment végül, mert úgy gondoltam nagy erősítés lesz nekik. papiron nagyon illeszkedik a barca sokpasszos, gyors játékába. Ezek szerint akkor eddig ez nem jött össze?

"Sanszos hogy a 18 éves Messi mellett a 18 éves Pelé, Maradona, Romário és Henry is elég jó lenne : ), "

És a 18 éves Raúl? :D

rizla 2008.11.25. 01:40:11

hát egyelőre egyáltalán nem találja a helyét hleb. vannak jó mozzanatai, de ennyi. a labda megtartásával gondjai vannak néha, nemhogy a megjátszásával. én annyira nem gondoltam nagy erősítésnek nyáron se, mert jó formában sem éri el xavi vagy iniesta szintjét. a legnagyobb erősségei ugyanazok mint a két spanyol törpének, csak kevesebb az önbizalma, szarabbul lő (bár iniesta sem egy nagy lövő, de a helyzeteket felismeri, a nagyokat meg gond nélkül bevágja, ha odakeveredik), lassabb, és ami a legnagyobb különbség, sokkal kiegyensúlyozatlanabb a teljesítménye, túlságosan hangulatember. márpedig adott esetben neki kellene pótolnia messit.

horas 2008.11.25. 10:55:52

Panchosanza:Ez a meccs amit te küldtél ez egy sima csoport meccs volt.aminek elötte az Inter 5-1 re nyert a Mestallaban.Sztem te arra gondoltál,mikor a Valencia kiejtette az Inter a nyolcaddöntöben,de az a 2006/2007 es szezonban volt,az első meccsen félórát játszott gólt szerzett,majd megsérült!A másodikon pedig már nem szerepelt.De én értem,hogy arra céloztál,hogy Cambiasso sem tudott a Real óta nemzetközi sikereket elérni.De nyílvánvaló túlzás ez a cikk és ennyire ego nem lehetsz,hogy ilyeneket küldözgetsz emailben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.25. 12:11:44

"remélem idén a Barca nyeri a BL-t, Bojan meg a 85. percben, tizperccel azután hogy csereként bejállt, 4-0-ra módositja a döntő állását. : )"


A próféta szóljon belőled, drága Woland! :-)

jawbone 2008.11.25. 14:25:29

te kroos ez mekkora hulyeseg mar h azt irod hogy ha a madrid nem nyert volna annyi bek-et akkor egesz mas lenne a megitelese? LOL
ha el akarod felejteni azt a bizonyos5os sorozatot(nemtom pontosan miert akarnad, ezzel pont Ocsi bacsival basznank ki ugye...) akkor nezd meg az utolso 10 evet
1998 ota a madrid 3 db Bl-t gyujtott be, plusz bukott meg egy dontot
na most tegyel emelle egy masik csapatot..
barmelyiket..
lehet oket utalni, de az eredmenyesseguket ne vitassatok mar el
(azt mar meg sem merem kerdezni hogy az utobbi 3 BL cimet ki intezhette el vajon? Franco biztos nem?!)

kroos 2008.11.25. 14:55:43

Figyelj már,én nem vitattan semmit az égvilágon.
De ha nem a madrid a legtöbbet Bek/BL-T NYERT csapat,akkor is a legnépszerübb lenne?
Akkor is a madrid meze lenne a csucs egy játékosnak?
Akkor is ez lett volna a vágya zidane-nak,figonak,ronaldonak,bekemnek???????
és ezek nélkül is ment volna pl a 2002 BL gyözelem?
Ez egy folyamat volt,aminek most vége szakadt.

ApukadHUN 2008.11.25. 15:10:35

Zidane-ban - állítása szerint - a 98-as Bl döntő után fogalmazódott meg, hogy mindenképpen Madridban akar játszani. Azt mondta, hogy, amikor kifutottak a pályára eldőlt a döntő. Egyszerűen olyan magabiztosan jöttek ki a madridiak, hogy nem is lehetett más az eredmény. A döntő pillanatában, még nem volt sok BL győzelem, meg galaktikus időszak.

kroos 2008.11.25. 15:14:20

98-ban is a Reál volt a legnagyobb a legnépszerübb klubb a világon.Egyszerüen mert a legtöbbször nyerte el a legrangosabb (Bek vagy BL MINDEGY) kupát.

jawbone 2008.11.25. 15:20:46

te ne haragudj mar de most akkor mit is mondasz itt pontosan?
ha nem nyert volna annyit akkor nem lenne ilyen nagycsapat?
ez teny, nem is tudok vitaba szallni vele:)

az meg hogy vege szakadt..
szal tobbet akkor nem nyer a margit semmit? soha?
vagy mi?

kroos 2008.11.25. 15:23:02

elöször azt állitod
,hulyeseg mar h azt irod hogy ha a madrid nem nyert volna annyi bek-et akkor egesz mas lenne a megitelese"

most meg ,,ha nem nyert volna annyit akkor nem lenne ilyen nagycsapat?"

???
annak szakadt vége hogy a pálya csucsa a reál madrid.

ApukadHUN 2008.11.25. 15:29:37

Pedig Zidane bőrgatyában aludt esténként, amikor szerelembe esett a Madriddal;)

kroos 2008.11.25. 15:31:55

Szegény Zizu..nála az is közrejátszhatott elötte már két döntöt elvesztett.Talán ezért is parázott.

jawbone 2008.11.25. 15:43:26

ezeket te allitottad lol
en csak arra probaltam rairanyitani becses figyelmedet, hogy ez igy tok ertelmetlen, a teljesen nyilvanvalot hajtogatod itt mar egy ideje(ministry of stating the bleeding obvious:D)
minden sportban a legeredmenyesebbek egyben a legnepszerubbek is, eppen az a kivetel ha neha egy kevesse sikeres tudhatja magaenak a legtobb szurkolot
innentol teljesen felesleges azt karogni, hogy ha nem nyertek volna ennyit, nem szeretnek oket ennyien,mert ez egy jobbkepessegu negyevesnek is lejon viszonylag hamar
attol meg hogy most eppen nem elso a margit ez nem valtozott meg 1ik naprol a masikra
ha megnezzuk a nyari esemenyeket, ugy tunik hogy az a nyaloka ceronaldo pl szinten nagyra tartja a madridot,meg a friss BL gyozteshez kepest is, szegeny sir alexnek hetekig kellett korbacsolnia amig letett az atigazolasrol, ugye..

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.11.25. 15:44:50

Aztán nem sokkal később látta Barcelonában Lotharék megérdemelt jussát, majd könnyeket morzsolgatva eltemette a bőrgatyáját.

kroos 2008.11.25. 15:52:30

Teljesen kész vagy.nézd vissza.

druidica 2008.11.25. 14:25:29 ,,ez mekkora hulyeseg mar h azt irod hogy ha a madrid nem nyert volna annyi bek-et akkor egesz mas lenne a megitelese"
druidica 2008.11.25. 15:20:46 ,,
ha nem nyert volna annyit akkor nem lenne ilyen nagycsapat?
ez teny, nem is tudok vitaba szallni vele:)
"
ezzel én befejeztem a veled való kommentelést.

kroos 2008.11.25. 15:54:18

pancho ne legyél már popp,az hogy jön ide?Amugy
a kárörömöd annyira szánalmas mint a csapatod 96-os szereplése.

jawbone 2008.11.25. 15:56:24

?
kroos, eccerujen vigasztalhatatlan vagyok

rizla 2008.11.25. 18:04:38

"1998 ota a madrid 3 db Bl-t gyujtott be, plusz bukott meg egy dontot"

?

halareaal 2008.11.25. 19:54:12

döntőt ebben az időszakban valóban nem játszott, hanem 2x került be a 4be a győzelmeken kívül, ha jól emlékszem.

Krkichez: én elismerem, hogy amit utánpótlás szinten művelt, az egészen fantasztikus, asszem még Raul rekordjait is megdöntötte. ennek ellenére azt kell mondanom, már 2 éve úgy ahogy ott van a köztudatban, de én még nem láttam tőle ezalatt semmi olyasmit, ami miatt a Barca kezdőjében lenne a helye. átlagon felüli játékos, nem 1 gólt is lőtt már a csapatban, de aki támadóként a Barcában játszik, többek közt Xavitól és Iniestától kap labdákat, azzal szemben nem túlzás azt állítani, hogy ez a minimum. messze nem kész játékos még, túl nagy szerepet szánnak neki, sztem több esélye van így arra, hogy bőven idő előtt kiég, minthogy 1x csak elkezdi kiszorítani a nála sokkal nagyobb tudású csapattársait. ha kölcsön-vagy eladnák egy olyan csapatba, ahol nem ilyen kis üdvöskeként tekintenének rá, valszeg nem játszana ennyit, még egy Barcánál jóval gyengébb csapatban sem. (kb mint Giovani, aki pedig sztem többet mutatott, mint Krkic)
Krkic jó játékos, de annyira nem kiemelkedően, mint azt Barcelonában szeretnék.
süti beállítások módosítása