Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 7. forduló - V, mint Valencia

2008.10.21. 21:00 pancho_sanza

Két hét szünet után folytatódott a spanyol bajnokság. A csapatok többé-kevésbé átmentették a formájukat, bár például a Sevilla és a Barcelona esetében egy teljesen kicserélt gárda lépett pályára.  A hétvége rangadóján az Atlético Madrid ismételten kikapott, ami csak azért szomorú, mert a nagy négyes által szegélyezett úton még a Numancia, az Espanyol és a Racing is szerzett pontokat, miközben a fővárosi piros-fehérek már csak a Villarreal elleni csodában bízhatnak. Ezzel a védelemmel nem kellene. A Real Madrid győzelmével tart lépést a három dobogóssal valamint a Barcelonával. Közülük egyedül a Villarreal veszített pontokat, miközben a Sevilla újabb nagyszerű idegenbeli győzelemmel lépett előre a második helyre. A Valencia már pontelőnnyel vezeti a bajnokságot. Esett 18 gól, amit nem David Villa rúgott. Tovább után részletek.

Nem történt meglepetés. Láttunk már jobb, szebb és szórakoztatóbb fővárosi rangadót, pedig hosszú idő után először igazi tétje is lehetett volna a találkozónak. Amennyiben eltekinthetünk a presztízstől. Az Atlético nagy reményekkel indult és csak pillanatnyi kisiklásnak gondoltuk, amikor egy félidei emberelőnyt nem tudtak még döntetlenre sem váltani a Valladolid otthonában. Nem volt véletlen. A főváros második számú csapata lassan végleg kiírja magát a bajnokságból, mert idén nem lesz akkora szerencséje, hogy a Valencia és a Sevilla is kirívóan gyenge szezont produkáljon. Az egészben különösen az a szomorú, hogy az eredmények elmaradásáért továbbra is a legjobban megerősített csapatrész okolható, a védelem. Leo Franco szerepeltetése ezúttal jó döntésnek bizonyult, mert Coupet a kezét sem tudta volna felemelni Sneijder, vagy van der Vart lövésére. Újfalusi összekapta magát és ezúttal különösebb hiba nélkül lejátszotta a mérkőzést. Heitinga viszont nem. Két góllal járult hozzá csapata vereségéhez és a harmadiktól is csak az mentette meg, hogy Schuster 25 percig nézte tétlenül amint Raúl a holland védővel folytatott versenyfutásokkal égeti magát. Sikeres ember nem lehet, aki Nistelrooytól ennyire távol áll, valamint a lendületben lévő Drenthe elé lép. Előbbi pontosan tudta, hogy mit lehet kezdeni egy ilyen ajándékterülettel, míg utóbbi abszolút nem tudta volna, hogy mit csináljon egyedül és kisodródva a kapussal szemben. Így történt, hogy a címvédő megmenekült, pedig már be voltunk tárazva egy remek kis megemlékezésre, hogy Cannavaro, Higuaín és van der Vart személyében milyen remek futballisták szórakoztatják a publikumot fehér mezben. Mármint az ellenfélnek szurkoló részét. (Atlético - Real Madrid 1-2) Ami késik, nem múlik, így a bajnoki címvédő helyett a az előző szezon másodikját vesszük górcső alá. A Villarreal ugyanis elbukott az Espanyol vendégeként. Ha a gólnélküli döntetlen bukásnak nevezhető ott, ahol előtte csak Eto’o színpadra való művészete előtt hajolt meg a hazai csapat. Úgy látszik a vendégcsapat játékosainak nem tett jót Pellegrini nyilatkozata, hogy mindig csak a három pont érdekli és nincsenek távlati céljaik. Nem kell egy Piresnek lenni ahhoz, hogy megzavarodjon az egyszerű futballista a rotálás magasiskolájának belső szemlélőjeként. Sok szempontból járt volna a három pont a vendégeknek. Egyrészt végig fölényben voltak, másrészt mindhárom cseréjükkel a győzelem kiharcolására törekedtek (Cazorla, Altidore, Franco), de mindez kevés volt ahhoz, hogy az est hőse címet elvehessék a gyanús körülmények között kiharcolt büntetőt hárító Diego Lópeztől. A Casillas mögül kiemelt kapus Pellegrini egyik legnagyobb igazolása, pedig az általa beszerzett játékosok között világsztárok is vannak. (Espanyol – Villarreal 0-0) A Sevillában is játszik pár kivételes képességű futballista, azonban sokszor mégis azon gondolkodunk, hogy Palop mi a fészkes fenét csinált Canizares mögött. Különösen akkor van időnk ilyeneken morfondírozni, amikor a támadórészleg állapotát az jelzi, hogy az egy szem csatárt Fernandonak hívják. A Sevilla erejét meg az jellemzi legjobban, hogy így is megnyerték a mérkőzést. Nem sok mindenben nőttek ellenfelük fölé, de például szögletekben igen. Az egyik sarokrúgás után meg is született a mindent eldöntő gól. Belátjuk, hogy hiba volt temetni az andalúzokot, amikor Poulsen, Keita és Daniel Alves is elhagyta őket, mert az így törvényszerűvé vált vérfrissítés még jót is tett a csapatnak. Főleg azokban az esetekben, amikor kizárólag az ellenfél egyetlen játékosára kell figyelni. Negredo góljai nélkül, pedig mindössze ennyire képes az Almería. (Almería – Sevilla 0-1)

Azt nem tudjuk, hogy David Villa nélkül mire lenne képes a Valencia, de vele szinte megállíthatatlan. Villa jelenleg ott tart, hogy vele kiegészülve a világbajnoki csoport egyértelmű favoritja lenne Magyarország, mert különösebb támogatás nélkül is megoldja a problémákat. Mindössze annyit kell tenniük a csapattársaknak, hogy eljuttatják hozzá a labdát valahol a kapu harminc méterese előterében. Aztán lehet figyelni az eseményeket, mert ez az ember mindenképpen a jó megoldást fogja majd választani. Most például Morientes is olyan komolyan koncentrált csatártársa cselekedeteire, hogy a visszapattanó labda legalább annyira meglepte és leterítette, mint Chacón a mi Kovács Pistánkat. Egyetlen vigasza az lehet, hogy immáron elmondhatja magáról, hosszú pályafutása során arccal is sikerült gólpasszt adnia. A Valencia a papírformának megfelelően kiütötte a Numanciát, s a következő fordulókra tekintve még egy darabig a tabella tetején pöffeszkedhet. Unai Emery problémái majd akkor kezdődnek, amikor David Silva is játékra jelentkezik. Bár ez akár kellemes probléma is lehet. (Valencia – Numancia 4-0) Guardiolának már most nehézségekkel kell szembesülnie, mert a Barcelona éppen a győzelmi képességet sajátítja el. Ez nagyon dicséretes, csak egy kicsit képmutató egy olyan csapattól, amelyik gyakorlatilag a Capello féle Real Madrid antagonizmusaként szeretné identifikálni magát. Az ifjú edzőtalentum azért lelkesen próbálkozik, de mintha egy kicsit szerepet tévesztene, mert talán nem az lenne az elsődleges feladata, hogy Pedrito és Busquets után Victor Sánchezt is csapatba építse. Természetesen az eredmény mindenképpen fontos, de nem mehetünk el szó nélkül, hogy Victor Valdés mellett mindössze Eto’o teljesítménye emelhető ki, meg Henry gólpassza, amely előtt olyan mozdulatsort produkált, amelyben egyszerre fedezhettük fel David Villa tudatosságát vagy Torghelle Sanyi fogalmatlanságát. A francia mostanában valahol a két játékos között van félúton, de nem biztos, hogy az asztúriaihoz áll közelebb. Sőt! (Athletic – Barcelona 0-1) Vannak azért olyan csapatok, amelyeknél Henryt is örömmel látnák. A Mallorca például tökéletesen ilyen. Vagy még inkább olyan, amelyben Saviolának játszania kellene, ahol a Güiza által hagyott űrben végre megcsillogtathatná képességeit. Lehet, hogy nem így lenne, de legalább meg tudnánk határozni az argentin helyét a világ futballtérképén, mert nagy harcában a madridi kezdőcsapatba jutásért már fogalmunk sincs mit gondoljunk róla. Egyelőre nélküle próbálkoznak a szigetlakók, azonban míg az idény elején a siker jellemezte őket, most az eddig tetszhalott Betist is sikerült feltámasztaniuk. A két csapat között szakadéknyinak tűnt a különbség és a mérkőzés alapján senki nem mondta volna meg, hogy a vendégek állnak előrébb a tabellán. Már nem sokáig. (Betis – Mallorca 3-0)

Mialatt a Mallorca Sevillában és a Numancia Valenciában azon ügyködött, hogy a Recreativo és az Osasuna ne az esélytelenek nyugalmával harcoljon a bennmaradásért, addig a Valladolid és a Sporting pontosan ezért szállt harcba a két, immáron új edzővel próbálkozó gárda ellen. Az újonc teljes sikerrel járt, hiszen Vadócz Krisztián csapatának sorsa az eltiltott Plasil és a magyar középpályás nélkül a negyvenedik percben eldőlt. Egyenlő létszám mellett sem biztos, hogy lett volna esélyük, de emberhátrányban szinte semmi nem maradt, így Camacho vereséggel mutatkozott be a pamplonai csapat élén. (Sporting – Osasuna 2-1) A Recre padján debütáló Alcaraz már egy kicsit eredményesebb volt. Ha eredményben akarjuk kifejezni, akkor azt mondhatjuk, hogy egy ponttal. Ha mutatott teljesítménnyel, akkor azt kell mondanunk, hogy ezen az egy mérkőzésen több helyzettel, mint az ezt megelőző hat összecsapásukon összesen. Természetesen még egy kicsit több kell ahhoz, hogy ne egy izlandi bankéval vetekedjenek a Recre kilátásai, de az első lépés megtételét megtörténtnek nyilvánítjuk. (Valladolid – Recreativo 1-1) Málagában ki-ki mérkőzést játszott egymással a megtáltosodott hazai csapat és a balszerencsés periódusban tévelygő Getafe. A döntetlen tökéletesen megfelelt volna mindkét gárdának, mert a hazaiak fölényben játszottak, de ezzel igazából nem tudtak élni. És nem is tudtak volna, ha Abbondanzieri nem hozza a megszokott bakijait. Egyetlen szerencséje, hogy ment már el rajta komolyabb mérkőzés is, így már el sem keserednek szerencsétlenkedése láttán.(Málaga – Getafe 2-1) Nem tudjuk, hogy ez a gólnélküli döntetlenhez vezető játék miként kamatozik a nemzetközi hadszíntéren, de a mutatott teljesítmény majdnem a hétközi szurkolás megvonásához vezetett. Eddig még soha nem merült fel, hogy nemzetközi mérkőzésen spanyol csapat ellen szurkoljunk, ha nem spanyol az ellenfél. Most igen (Racing - Deportivo 0-0)

 

68 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr32725246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rizla 2008.10.22. 02:57:34

"Guardiolának már most nehézségekkel kell szembesülnie, mert a Barcelona éppen a győzelmi képességet sajátítja el. Ez nagyon dicséretes, csak egy kicsit képmutató egy olyan csapattól, amelyik gyakorlatilag a Capello féle Real Madrid antagonizmusaként szeretné identifikálni magát."

gondolom, hogy zavaró lehet, hogy a barcában tehetségesebb futballisták vannak, mint a realban, de ne ennyire látványosan, mert ez kicsit ciki.

most pl nem játszott sem xavi, sem messi, akik mondjuk meglehetősen fontos alapkövei a szép játéknak, de még így is a válogatott meccsek után fáradt játékosok rohangáltak a pályán szép számmal. guardiolának kb 2 napja volt a kerettel dolgozni a meccs előtt.
de fúj barca, igazából nem is játszanak szépen a köcsögök, csak 1-0ra verték a bilbao-t

sporttárs 2008.10.22. 06:39:24

Szerintem jogos megjegyzés volt, a Barca nem játszott szépen, különösebben jól sem, de tudott nyerni, ennyi. Pont, mint a Real az emlegetett Capello-érában.
Az meg, hogy sok válogatott játékos volt a pályán, elég sok csapatra elmondható Európában.

A "tehetségesebb futballisták" meg díszsorfalat álltak tavasszal, ez tán többet számít (mármint a végeredmény), mint a kissé szubjektív felmérése egy csapat "teheség-mutatójának".

ApukadHUN 2008.10.22. 07:33:14

szerintem senki sem tagadta, hogy a Real játékosai a vicc kategóriába tartoznak. Sőt, ha láttad tegnap például Higuaínt vagy van der Vartot, akkor még jókat is mosolyoghattál. Ennyi erővel Vadócz Krisztián is játszhatna ott.

Persze az továbbra sem tiszta, hogy most akkor az a jó, ha a csapat legtöbb gólt rúgva és a legkevesebbet kapva második, vagy folyamatos szar játékkal behúzott három pontokat bajnok lesz?

Valahol nem értettem soha a Barcelona drukkereket, mert ritka gerinctelenül puffogtatják az aktuális mentségeket. Ha szép a játék, de nem ők nyernek akkor is ők a fasza gyerekek, ha csúnya a játék és ők nyernek, akkor is ők a fasza gyerekek.

montipájton 2008.10.22. 08:50:47

Rizla,
ennyire ne legyél katalánbuzi. A Realt egyfolytában mázlistáztad, amikor nem hatot rúgva nyert, most meg kiakadsz azon, hogy valaki megemlíti, a Barca pont annyira játszik "látványosan", mint anno a Capello-féle Real. Hát, pedig ez van.
Ettől még a győzelem a lényeg, ahogy a Madridnak is az volt. Nem?

bjoe0502 2008.10.22. 10:47:43

Csak a valencia!!! Amikor megsérült silva azt hittem hogy kicsit gödörbe kerül a csapat de nem így történt bár még nem találkoztunk a mások által nagy 4esnek nevezett csapatokkal de szerintem mostani formánk alapján mindet lenyomjuk látva az eddigi produkciójukat.Ráadásul Silva felépült így már teljes a fedélzet...Villa 7meccs/8gól plusz a válogatottba már 5 v 6 meccs óta folyamatosan betalál/ő lesz a spanyol válogattott legeredményesebb játékosa bár még elég sokkal le van maradva talán 23 gólja van de raúl úgyse fogja már növelni a maga 44 gólját....ő lesz a következő pichini...szívem szerint neki adnám az aranylabdát is de elfogult vagyok...azt xavi fogja kapni...Emery eddig nem rettent meg a kispadon és szisztematikusan felépítette a csapatott a koeman által hagyott romból/valencia története során ő produkálta a legjobb kezdést a ligában/.De idén minimum 4-ben leszünk az tuti...bár én titkon remélem hogy elsők leszünk...nehéz lesz az út mert még 31 forduló hátra van....AMUNT Valencia!!!

Titi120 2008.10.22. 13:03:09

Én meg pontosan azt látom, hogy Henry mostanában (bizonyára összefügg a Barca sikerességével) egyre inkább kezd magához térni, egyre több henry-s pazar megmozdulást látni tőle a válogatottban és gránátvörös - kékben egyaránt.

Jó lenne, ha végre összeállna a játéka, megnéznék már egy olyan Barcelonat, amelyben egyszerre van formában Henry, Messi és Eto'o is.

Aradebil 2008.10.22. 14:25:48

Azért egy Diego Lopezen tavaly egy UEFA cím ment el(potyagól Szentpéterváron)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.22. 14:38:46

Guillermo Francon legalább annyira ment el az a kupa.

emre 2008.10.22. 14:45:56

Hogy változnak az idők... Emlékezzünk, miféle postok születtek az Espanyol-Barcelona után, most meg milyen elegánsan (gerinctelenül) túlesett kedvenc elfogulatlan szerzőnk a real utolsó utáni percben született (szintén jogos) tizenegyeséről. Valaki átvehetné már a spanyol szekciót.

ApukadHUN 2008.10.22. 14:59:37

AZ Espanyol-Barcelonán Eto'o büntetője nem volt büntető. Ez mintha az lett volna.

Mondom én, hogy a "gerinctelen" és a "Barcelona drukker" szinonim kifejezések:)

el sastre 2008.10.22. 15:29:31

"AZ Espanyol-Barcelonán Eto'o büntetője nem volt büntető."
És gondolom szerinted az Espanyol vezető gólja viszont szabályos volt. Érdekes, arról alig esik szó.....
Az utolsó mondatodat meg inkább nem kommentelem.

hapax legomenon 2008.10.22. 15:40:53

ez egy blog, nem egy sportnapilap.
igenis legyen elfogult a cikkíró.

rizla 2008.10.22. 15:44:00

"Szerintem jogos megjegyzés volt, a Barca nem játszott szépen, különösebben jól sem, de tudott nyerni, ennyi. Pont, mint a Real az emlegetett Capello-érában."

tény. és? ettől még semmi köze ennek a csapatnak a capello-féle madridhoz, egyáltalán nem is értem hogy jön ez ide. teljesen felesleges bunkózás.

ApukadHUN 2008.10.22. 15:45:19

"az utolsó utáni percben született büntetőt" és az "Espanyol-Barcelonát" nem én hoztam fel egy mondatban, hanem valamelyik géniusz

Persze egy újabb nagyon felkészült megmondó csávó most belevette a vitába az Espanyol szabálytalan gólját is...

Igazi gerincesként gondolom most az következne, hogy megreklamálod azt is, hogy miért nincs megemlítve Nistelrooy szabályosnak tűnő gólja. Ez viszont teljesen kimaradt.

Ezek még buták is...

ApukadHUN 2008.10.22. 15:47:59

@rizla
Őszintén elmondhatod: Te érted a következő mondatot?

"Ez nagyon dicséretes, csak egy kicsit képmutató egy olyan csapattól, amelyik gyakorlatilag a Capello féle Real Madrid antagonizmusaként szeretné identifikálni magát."

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.22. 15:49:37

Ja, különben megnéztem az összefoglalóban azt a van Nistelrooy-gólt. Valóban nem volt les, de kb. tíz centin múlt, mert Raúl közvetlenül a kapus előtt állt, és zavarta, vagyis nem tétlen les lett volna. Ilyen hibák vannak egy meccsen, pláne Spanyolhonban.

rizla 2008.10.22. 15:51:21

monti: "A Realt egyfolytában mázlistáztad, amikor nem hatot rúgva nyert, most meg kiakadsz azon, hogy valaki megemlíti, a Barca pont annyira játszik "látványosan", mint anno a Capello-féle Real."

1: mivan? egyfolytában? a 2007es bajnoki címet valóban sokszor felhoztam, amin nem is érdemes vitatkozni, óriási szerencse nélkül nem sikerült volna. a 2008asról viszont mindig is elismertem (az összes erről szóló kommentemben), hogy teljesen jogosan nyerte meg a real.
2: a barca nem mákkal nyert, nézz rá a statisztikára, a bilbaonak nem volt túl sok esélye. volt két jó szabadrúgásuk, amihez kellett valdes, és kb ennyi, ziccerig nem jutottak. ha eto'o nem hagyja ki a 1000%-os helyzetet (szemtől szemben a kapussal, kényelmes terület, tökéletes szög, mögötte érkező üresen lévő társ, ő meg mellélövi), akkor az eredmény sima 2-0.
3: "kiakadsz azon, hogy valaki megemlíti, a Barca pont annyira játszik "látványosan", mint anno a Capello-féle Real."

de ember, ennél nagyobb baromság az ég világon nincs. EGY meccsről beszélünk, EGY meccsről. az előzőn meg 6ot kapott az atletico, de kaphatott volna akár 10et is, és akkor nem mondtam sokat. eddig a barca lőtte a legtöbb gólt a bajnokságban, és nem egyszer baromi látványosan játszanak, bár becsúszik 1-2 szenvedős meccs is. akkor ez most azt jelenti, hogy olyanok mint a capello-féle real? egyáltalán hogy jön ide a capello-féle real?
úristen.

ApukadHUN 2008.10.22. 15:54:48

Ráadásul még rövid a memóriájuk is. Csak az Atlético elleni hatosig tudnak visszaemlékezni. A Barcelona Betis és Espanyol elleni játéka már feledésbe is merült.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.22. 15:56:43

A Gijónnak is 6-ot rúgott a Barca. A Betisnek hármat.

ApukadHUN 2008.10.22. 15:58:43

Sahtar Donyeck, Racing, Numacia, Wisla Krakkó?

Ilyen szurkolói hozzáállással lejáratjátok a klubot!

rizla 2008.10.22. 16:00:22

egyébként tök mókás, az előzőn szétfocizták a katalánok az atleticot, akkor kizárólag arról volt szó, hogy mennyire béna az atletico. most egy küzdelmes meccsen nyernek 1-0ra, és arról van szó, hogy milyen képmutatók, mert nem is játszanak szépen minden meccsen!
LOL

rizla 2008.10.22. 16:01:54

egyébként nem tudom ki mondta, hogy a barca csak sziporkázva tud nyerni, laporta, guardiola biztos nem. úgyhogy nem igazán értem, hogy miért is "definiálnák magukat" így vagy úgy

ApukadHUN 2008.10.22. 16:07:54

Azt hiszem rájöttem: a Barca drukkerek mind rendőrök. Néhány vasutassal kiegészülve.

A szétfocizás alatt Marquez fejesét, Eto'o büntetőjét, vagy Messi ravasz szabadrúgását érted?

rizla 2008.10.22. 16:09:04

nem. azt a kb egy darab atletico gólhelyzetet, és a kb 15ször ennyi barcát.

ApukadHUN 2008.10.22. 16:11:47

akkor gyorsan emeld fel a szavad a cikkből kimaradt Real helyzetek, meg nem adott gólok és Sneijder kapufa miatt is. Ha már Neked ennyire fontosak a helyzetek.

rizla 2008.10.22. 16:12:27

nem láttam a meccset, majd felemeli a szavát más.

ApukadHUN 2008.10.22. 16:13:40

A sas nem kapkod legyek után:)

rizla 2008.10.22. 16:36:05

dehogy, egyszerűen csak nem ugatok bele olyasmibe, amit nem tudok megfelelő mértékben megítélni.

amúgy természetesen lehet kritizálni a barcelonát, csak egy ilyen meccs után nincs értelme. egy félidőnyi focival rutinosan behúzták a meccset. erre ez a post arról szól, hogy fúj barca, nem is játszanak szépen! kicsit kínos. főleg, hogy az ember tudja, pancho mindent megtesz majd az önigazolásért a gödör mélyén (alján?) című cikke miatt. persze ünnepelni sem kell a katalánokat, csak nem értem, hogy jön ide a capello-féle madrid, meg ilyen abszolút felesleges megállapítások.
(az espanol elleni meccsen egyébként végig fölényben volt a barca, akik találtak egy szabálytalan gólt, aztán csak nyomozták a labdát. eto'o "színészkedése" ide vagy oda, megérdemelt győzelem volt. nem mintha minden elesés színészkedés lenne, ugye nem kizárólag faulttól lehet eltaknyolni.)

haraputca 2008.10.22. 17:22:10

"ez a post arról szól, hogy fúj barca, nem is játszanak szépen! kicsit kínos."

Kínos lenne, ha erről szólna, de ez a post a La Liga utóbbi fordulójáról szól, benne csak egy kis szelet a Barca, ráadásul azt is te értelmezed sértésnek és reagálod túl, de nem baj az, mások meg máshogy reagálnak, van ez így.

ApukadHUN 2008.10.22. 17:37:47

nem mindenki lehet olyan következetes, mint a Barca drukkerek legpengésebb szószólója.

Egyébként egyre egyértelműbb, hogy rizla nem érti a fenti mondatot...

rizla 2008.10.22. 17:43:31

haraputca: jó, akkor ezen post barcás része, így értettem, nyilván. nem értelmezem sértésnek, baromságnak tartom, meg is indokoltam.

ApukadHUN 2008.10.22. 17:45:28

@rizla hol volt most az Atlético elleni fölény?

rizla 2008.10.22. 17:46:01

apukadhun: értem a fenti mondatot, nevetségesnek tartom. ismétlem: soha senki sem állította, hogy a barca csak szépen játszva, és szerencse nélkül nyer (amennyiben ez a capello-féle madrid antagonizmusa). ez egyszerűen hazugság, pont.

rizla 2008.10.22. 17:47:13

apukadhun: nem volt most nagy fölény. és? ez most égő egy válogatott forduló után két alapember nélküli kezdővel, és egy komplett újonccal a kezdőben?

ApukadHUN 2008.10.22. 17:51:50

Már csak azt nem értem, hogy akkor előtte miért nem volt olyan nagy fölény mondjuk a Donyeck, vagy éppen a Betis ellenében. Ha valaki egy hatost vág az Atléticonak, akkor miért nem nyom nyolcat az addig gólképtelen, mindössze egypontos Betisnek?

Meg miért csak egy kamu büntivel nyomja le az Espanyolt emberelőnyben?

rizla 2008.10.22. 17:57:34

figyelj, új csapat, új edző, akadozik még a gépezet, a teljesítmény eddig felemás, nem vitatta senki. ebből a barcából ugyanúgy lehet bukott csapat, mint sikert sikerre halmozó.
viszont itt nem ez a lényeg, hanem az, hogy ez a post (gyk: A BARCÁS RÉSZE) GÚNYOLÓDIK a barcán, hogy milyen ciki, 1-0ra nyert csak, méghogy szép játék, HAHA, és még ezek tartják jobbnak magukat mint capello!
teljesen természetes volt, hogy ezen a meccsen nem lesz alázás - megintcsak ismétlem: xavi és messi nem játszott, az első felnőttmeccsét játszó sanchez kezdett, keita lesérült, beállt a szintén zöldfülű busquets is, és még így is tele volt a pálya fáradt válogatott játékosokkal - akármelyik valamirevaló barca-szurker aláírta volna ezt az eredményt előzetesen. meg kellett nyerni valahogy, sikerült, a klasszisok döntöttek. messzemenő következtetést levonni ebből a meccsből sem negatívat, sem pozitívat nem kell, papírforma, csók.

rizla 2008.10.22. 18:02:30

"Ha valaki egy hatost vág az Atléticonak, akkor miért nem nyom nyolcat az addig gólképtelen, mindössze egypontos Betisnek?"

mert a foci nem elsőfokú matematika bazmeg, azért.

ApukadHUN 2008.10.22. 18:03:30

És vajon a Barcán gúnyolódik, vagy azokon, akik a csapatukat az Atlético elleni hatos alapján, vagy mi voltunk e legjobbak, legszebben játszók, de a Capello féle Madrid mindent összemákolt elv mentén vezetik le?

rizla 2008.10.22. 18:05:24

"És vajon a Barcán gúnyolódik, vagy azokon, akik a csapatukat az Atlético elleni hatos alapján, vagy mi voltunk e legjobbak, legszebben játszók, de a Capello féle Madrid mindent összemákolt. Szinte mindig utolsó pillanatos és igazságtalan gólokkal?"

nem hiszem, hogy az atletico elleni 6osra szorulna akármelyik barca-szurkoló, hogy a csapatát a legszebben játszónak tartsa. ez ugyanis évszázados hagyomány.
a capello féle madrid meg baromi régi sztori, akinek van szeme, az látta, hogy mák IS kellett (jó sok), ahogy azt is, hogy a tavalyi bajnoki cím viszont megkérdőjelezhetetlen. teljesen felesleges előráncigálni a csontvázakat a szekrényből, meg kiásni az ezerszer lerágott csontokat.

ApukadHUN 2008.10.22. 18:06:02

"messzemenő következtetést levonni ebből a meccsből sem negatívat, sem pozitívat nem kell, papírforma, csók."

De azért Te az Atlético elleni egy meccsből sok mindent levezetnél?

rizla 2008.10.22. 18:08:31

nem, abból sem feltétlenül. ez még csak a szezon eleje, az atletico meg rém szerencsétlen volt azon a meccsen. annyi látszik, hogy valószínűleg nem jár rossz úton guardiola barcája, noha messze van még a tökéletestől.

ApukadHUN 2008.10.22. 18:12:04

nem ítélünk egy mérkőzésből:

A Barcelona eddigi mérkőzései:
Numancia, Racing, Sporting, Betis, Espanyol, Atlético, Athletic

+

Wisla, Wisla, Sporting, Donyeck

nyomj egy korrekt értékelést!

rizla 2008.10.22. 18:50:57

numancia - nulla, a csapatba valószínűleg beleállt a görcs

racing - itt már elfogadható szinten játszottak, sajnos a védelem röhejes volt, elől meg töketlenség, megérdemelt büntetés volt az x

sporting - papírforma, nagyon jókor jött ez a meccs, és ez a gyenge ellenfél

betis - a védelem továbbra is faszkodott, úgyhogy sikerült nehézzé tenni a meccset, de valójában ez volt az egyik legfontosabb győzelem: olyan erényt csillantott meg a barca, ami tavaly egyáltalán nem volt rá jellemző - miután leálltak, képesek voltak újra felpörögni, amikor kellett. 2-2 után olyan vehemenciával indultak a támadások, amit a rijkaard csapattól csak vártunk mindig, de nem kaptunk meg soha. a tavalyi csapattal ez a meccs vagy x, vagy még rosszabb.

espanol - vitatott meccs. az espanolnak voltak kontrából lehetőségei, tény. a büntető kamu volt, tény. de az espanol gólja is kamu volt, és ha hozzávesszük, hogy szinte végig be voltak szögezve a 16os elé, meghogy ezt a fajta 11est akárki elnézte volna (hátulról, ütemtelenül becsúszott a védő, vakszerencse, hogy a labdát találta el), akkor nem nagyon érdemes felróni a győzelmet csak a szerencsének. bár a mák ténye nehezen vitatható, a 15 perces hosszabbításról viszont nem érdemes beszélni, abszolút jogos volt.

atletico - zseniális xavi, messi, eto'o, iniesta, és az örök vesztes atletico. ilyen szinten focizó zsenik ellen nem nagyon lett volna keresnivalója senkinek. a büntető jogos (melyik barom áll be így messi elé?), a szabadrúgás szabályos, a szögletgólról meg annyit, hogy a tavalyi barca 100 (egyes számítások szerint 120) szögletből volt képes valahogy begyötörni egy gólt, ez a mostani meg kb 10szer ilyen jó arányt produkál eddig, úgyhogy ez sem véletlen, hanem az egyértelmű fejlődés jele.

bilbao - erről már beszéltem, nincs mit hozzátennem. a második félidőben be lett darálva a bilbao, ha eto'o nem szúrja el a ziccert, akkor sima 2-0 és nincs miről beszélni. egy idegenbeli siker válogatott forduló után alapemberek pihentetése mellett értékes siker. még akkor is, ha csak 1-0.

wisla odavissza: már az első meccsen eldőlt (4-0, ha jól emlékszem, no comment), kit érdekel a visszavágó?

sporting - egyértelmű fölény, a lisszabon kevés volt a camp nouba

donyeck - ha valahol, akkor ezen a meccsen érdemes emlegetni capellot. halovány, fantáziátlan játék végig, majd az utolsó 15 percben az akarat, a szerencse, és a klasszis együttes diadala. x-nél jobbat nem érdemelt a barcelona.

összességében mondjuk egy 10es skálán 7est kaphatna guardiola csapata tőlem, viszont a tavalyi szezon fényében érdemes értékelni: egyértelmű fejlődés van mentalitásban és csapategységben, ami többek között a rotáció miatt van. pep ugyan a kardélen táncol rendesen ezekkel a sanchezekkel, de busquets pl már kezd beérni, gudjohnsen és henry is sokkal kevésbé érzik magukat idegenül, és ez a szezon végéig nagyon kifizetődhet. az igazi erőmérő csak most jön majd, rangadók sora van hátra, ezekután lehet majd meghúzni az első vonalat, és levonni messzemenő következtetéseket. szerintem barca-szurkolóként érdemes bizakodni, mert a játék egyre jobb, de ami a legfontosabb: a csapat egyre inkább csapat. ja, amúgy a bilbao ellen végre lehozta a védelem kapott gól nélkül a meccset, valójában komoly helyzete nem volt az ellenfélnek, de azért még mindig van mitől fázni hátul.

halareaal 2008.10.22. 20:11:00

hm, azt azért örömmel látom, hogy mostmár rizla szerint is kamu volt az a büntető:) nem hittem volna. egyébként pedig eddig a bajnokságban a Real lőtte a legtöbb gólt, 20at, a Barca 19el a második.

sporttárs 2008.10.22. 22:33:11

Rizla, akár gúnyolódni, akár szarkasztikusan beszólni kell valakinek, te aztán nem mész a szomszédba, amivel nincs baj, csak kissé aránytalannak érzem, hogy ennyire kiakadtál, amiért a Barca kapott egy ironikus megjegyzést az NST-től. Főleg, hogy nem áll ez messze a blog szerzőitől amúgy sem, más csapatokkal, személyekkel kapcsolatban sem.
Ki kell bírni, igazságosnak az sem igazságos feltétlenül, mikor te osztasz valakit.

rizla 2008.10.22. 22:41:05

értsd meg ember, nem személyes sértésről van szó, hanem szimplán rossznak tartom a post barcás bekezdését. azért csak a barcát "védem meg", mert a többi meccset nem nézem rendszeresen, de a barcából kiindulva máshol sem lepnének meg aránytalan hülyeségek.
egyébként egészen más egy kommentben gúnyolódni, mint egy ilyen olvasottságú cikkben. ha ez egy realos blog lenne, még azt mondanám, ok. ez így szimplán felesleges (amellett, hogy megalapozatlan, eltúlzott butaság is)

rizla 2008.10.22. 22:43:34

átgondoltam, nevezzük inkább öncélúnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 18:13:43

Szerintem, rizla, túlérzékeny vagy (az NST-re). Panchóról lehet tudni, hogy "margitos", nyilván nem fogja visszafogni magát, ha odaszúrhat a Barcának. Az a jó, ha a Barcelona a játékával és eredményeivel maga teszi nevetségessé a "Katalán gödör" című posztot, és nem nekünk, kommentelőknek kell erőlködnünk rajta.

rizla 2008.10.23. 20:39:46

nem túlérzékeny vagyok, hanem igényes. az ilyen olvasókat kéne megbecsülni ;]
nem az odaszúrással van a baj, hanem azzal, hogy abszolút nincs helye, alapja, igazságtartalma, meg azzal, hogy nem vicces, hanem inkább sértődött (kb ilyen: "méghogy ezek gondolják azt magukról, pfff"). ez szimplán béna. ismétlem: nem azért "védem" a barcát, mert vérig sértődtem, hanem mert ezt a meccset láttam, és ezt a csapatot ismerem elég alaposan. nem tudok vitatkozni egy valencia meccshez fűzött kommenttel, mert csak akkor nézem, ha épp úgy adódik.
egyébként anno egy barcás kezdte ezt a blogot, de a nyilvánvaló magaslabdák lecsapásán kívül (capello=dögunalom, raúl=kiégett, stb, stb) nem volt tele a blog a madrid erőltetett cseszegetésével (mielőtt valaki visszakeresve nekiáll pörölni: a kritikájával igen, de talán nem véletlenül, a real akkoriban élte mélypontját, amiből kimászott a szezon végére)

rizla 2008.10.23. 20:41:30

attól se legyek már túlérzékeny, hogy válaszolok a nekem címzett kommentekre (kb az első hozzászólásom óta ezt teszem), azért van a komment-lehetőség, hogy lehessen egymással is társalogni (ontopik persze).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 20:50:52

Nem tudom, én nem tartom annyira erőltetettnek a Capello-féle Madriddal vont párhuzamot. Egy okból: a Real Madrid akkor sajátította el azt a képességet, hogy pocsék játékkal is meg tudjon nyerni egy mérkőzést. Egyáltalán nem kis erény ez.

Nekem mondjuk viccesebb egy győztes meccs után egy madridos sértődött megjegyzését olvasnom, mint egy vesztes meccs után akármit. Amíg a szurkálódás nem megy le az "igénytelen" kategóriájába, addig semmi gondom vele.

Különben pancho_sanza a Madridot legalább annyira szurkálja, mint a Barcelonát.

rizla 2008.10.23. 21:08:25

hát a capello féle madrid emlékeim szerint nem birtokolta a labdát minden meccs minimum 60%-ban (főleg nem a szezon első felében), állt fel minden meccsen 3 támadóval, és telepedett le az ellenfél 16osánál. a bilbao ellen ugyanis ez történt a második félidőben. nem kellett sem fordítani, és mák sem kellett. ha a donyeck elleni meccs kapcsán emlegeti, azt mondom ok. de egyébként sem az a lényeg, hogy egy-egy meccsen milyen a csapat, hanem hogy ÁLTALÁNOSSÁGBAN milyen (és az "odaszúrás" általánosságban beszélt EGY meccs alapján, ami legalább akkora ökörség, mintha a 6-1 alapján ítélnénk). ha neked ez a barca általánosságban olyan, mint capello madridja, akkor hadd gratuláljak. nyilván véletlenül küldték el a digót a bajnoki cím ellenére is (segítek: "nem elég látványos a játék", stb)

"Különben pancho_sanza a Madridot legalább annyira szurkálja, mint a Barcelonát."

tök nem érdekel, fogd már fel, hogy nem erről van szó.

rizla 2008.10.23. 21:17:38

mondjuk nekem ez az "akarja identifikálni magát" duma sem tiszta. nem emlékszem egyetlen olyan megnyilvánulására sem a klubnak, ahol a saját játékát nyilvánosan mindenki elé helyezte volna, a capello-féle madridot meg mégannyira sem emlgették. így ez szimplán ostobaság. ha meg a szurkolóknak szól a megjegyzés, akkor ne azt írja, hogy A KLUB akarja identifikálni magát.
a madridra már annál inkább jellemző a fennhéjázás: "a világ legjobb védelme", "tökéletes a keretünk", "a keretünk a legerősebb európában" - senor calderon

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 21:29:30

"ha neked ez a barca általánosságban olyan, mint capello madridja"

Mint mondtam, egy tekintetben hasonlít hozzá: képes pocsék játékkal is mérkőzést nyerni. Ez főleg mentalitás és lelkierő kérdése. Nyilván minden egyéb szempontból különbözik a két csapat. Fölösleges az összehasonlítás túlhajtása.

Azzal egyetértek, hogy a Real Madrid általában fennhéjázóbb, mint a Barca. A "galaktikusok" leigazolása (és Del Bosque elzavarása) volt ennek a jelenségnek az őrületbe torkolló túlhabzása.

rizla 2008.10.23. 21:35:03

én viszont nem az elmúlt 10 év madridjáról beszélek (az is igaz), hanem a MOSTANIRÓL, pontosabban a mostani elnökről, akit a klub saját szurkolói is szégyellnek többnyire. laporta és guardiola viszont nem arrogánskodott, így nem értem a gúnyos felhangot, hogy "lám, csak 1-0ra tudtak nyerni". sajnálom ha nem érted.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 21:38:29

Nem értem, miért érthetetlen, hogy egy Madrid-drukker beszól egy Barca-drukkernek, hogy "fennhéjázók vagytok!". Az lenne a furcsa, ha nem így tenne.

(Ez továbbra is egy blog. Szubjektivitás rulez.)

halareaal 2008.10.23. 23:27:53

rizla, azért eléggé szőrszált hasogatsz (vagy hasohatod a szőrszált?). abban meg, hogy a Realnak van a legerősebb kerete, nem értem mi a fennhéjázás. amúgyis mondania kellett vmit, miért nem erősítette meg a keretet. komolyra fordítva a szót, azért mára sztem a Barca is felnőtt a Real mellé ilyen tekintetben, elág csak pl arra gondolni, amikor tavasszal a Real-Barca előtt Messi vmi olyasmit nyilatkozott, hogy sorfalat állnak aztán jól elverik a Madridot a Bernabeuban. hát ez pont nem így lett, de már akkor is elég szürreális, amolyan "madridi" nyilatkozatnak tűnt.

rizla 2008.10.24. 00:07:57

leírtam a véleményem, azóta az én szőrszálamat hasogatják.

"a Barca is felnőtt a Real mellé ilyen tekintetben, elág csak pl arra gondolni, amikor tavasszal a Real-Barca előtt Messi vmi olyasmit nyilatkozott, hogy sorfalat állnak aztán jól elverik a Madridot a Bernabeuban."

egy focista azt nyilatkozta, hogy nyerni fognak? HÚ, A BUNKÓ ARROGÁNS KIS PÖCS. ilyet még tényleg nem hallottam.

rizla 2008.10.24. 00:09:26

csöncsön

"Nem értem, miért érthetetlen, hogy egy Madrid-drukker beszól egy Barca-drukkernek, hogy "fennhéjázók vagytok!"

fogd már fel bazmeg, hogy nem EGY barca-drukkernek szólt be, sőt, szó sem volt semmilyen drukkerekről, a CSAPATRÓL volt szó. olvasd már el a kibaszott cikket, mielőtt belémkötsz.

"(Ez továbbra is egy blog. Szubjektivitás rulez.)"

ahol lehet kommentelni, és vitatkozni, élek a jogommal. szubjektivitás rulez.

rizla 2008.10.24. 00:11:31

"képmutató egy olyan csapattól, amelyik gyakorlatilag a Capello féle Real Madrid antagonizmusaként szeretné identifikálni magát"

erre keressetek inkább példát, vagy a klub vezetősége, vagy edzői stábja szájából (természetesen a 2008/2009es szezonból)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.10.24. 09:29:28

Nagy csapattól nagy elvárások, kis csapattól kis elvárások- Így aztán a Madriddal sokkal kritikusabbnak kell lenni, mint a Barcelonával.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 11:35:51

(Na, ez utóbbi mondjuk szerintem is színvonaltalan beszólás volt.)

Egyébként, rizla, elképeszt, hogy mennyire nem érzel az inkriminált mondatban semmi iróniát. Képmutató dolog egy csapattól, hogy nyer?! Hehe.
:-)

halareaal 2008.10.24. 13:39:24

"egy focista azt nyilatkozta, hogy nyerni fognak? HÚ, A BUNKÓ ARROGÁNS KIS PÖCS."

és télleg:) kisebbet biztos nem tévedett, mint Calderon.

rizla 2008.10.24. 16:23:44

csöncsön: elképeszt, hogy mennyire mindent megteszel a konfliktuskerülésért. ami ok, van ilyen, de ezért minek kommentelni? HELYETTEM meg végképp nem kell elkerülnöd semmilyen vitát. még akkor sem, ha a szíved mélyén egyetértesz, és barcelona-drukker vagy

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 18:20:09

A konfliktusok persze előre viszik a világot, de a tökéletesen fölösleges konfliktusok inkább talán csak visszavetik.

Ilyen tökéletesen fölösleges konfliktusnak tartom azt, mely annak érdekében történik, hogy panchót átneveljük olyan posztok írójává, melyeknek minden egyes szavával és stiláris megoldásával tökéletesen egyetértünk.

rizla 2008.10.24. 20:06:14

ennél több lózungot vajon képes lennél belepréselni 6 sorba?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.24. 20:09:51

Mivel csak egy lózungot írtam le, és azt is ironikusan, ezért a válaszom: természetesen.
süti beállítások módosítása