Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Egy legenda tiszteletére

2008.09.08. 19:25 Vendégszerző

Vannak a futballőrült életében olyan dolgok, amelyeken nem gondolkodik, megtegye-e. Megy, mert mennie kell. A Bayern-szurker – klinikailag is letesztelt eredmények alapján létező – lelkének ilyen Oliver Kahn búcsúmeccse. Az élelmes Bayern-szurker pedig összeköti a keddi ünnepet a vasárnapi gálával. Három és fél nap München, két meccs, két rajongó, másfél rekesz sör, egy Legenda. Előbbiek pótolhatók, master card, tudom. Utóbbi soha. Autentikus beszámoló mocsing testvérünk tollából - illesse őt hála s köszönet.

Először pár szó a vasárnapi sétagaloppról. Nem akarom elvenni a sportklubos szakkommentátorok kenyerét, így inkább tartózkodnék a közhelyektől, példának okáért, hogy minden csapat annyira játszik jól, amennyire hagyja az ellenfél. Természetesen a Bayern és a Hertha Berlin közt van egy jókora klasszisnyi különbség, de néha ijesztő volt nézni a könnyedséget, amellyel felaprítottuk és lassú tűzön puhára főztük a Dárdai Paját nélkülöző fővárosiakat.

Egyébiránt, aki figyeli, érdekes dolgokat vehet észre a bajorok játékában. Vagy inkább Klinsmann agyában. A köztudottan enyhén hibbant mester ugyanis három középső hátvédet (Lucio, van Buyten és Demichelis) játszat, illetve kettő és felet. Plusz két szélsőhátvéd, ugye, Lell és Lahm személyében. De nem ötvédős a rendszer. Gyakorlatilag folyamatosan, értsd: percenként változik a szerkezete a csapatnak, ahogy feljebb lép Demichelis védekező középpályásnak, úgy húzódik valamivel hátrébb a két futó bekk és a szélső középpályások úgy húzódnak kijjebb a szélre és egyben előre is. Láthatóan nem mindig tud mit kezdeni ezzel a leginkább érintett öt ember, de kezdenek belejönni.

Persze amíg az eredmények Klinsmannt igazolják, az se zavar, hogy az edzőközpontból ellopott Buddha-szobrokkal (nem vicc) foglalkozik egy, közepes nehézségű nyújtógyakorlatokkal teletűzdelt jógafélóra keretében (nem biztos, hogy vicc). Teszi mindezt Ottl ütemérzékének javítása helyett, márpedig ez utóbbi nicht immer funktioniert. Most Lucioék hárman könnyedén műveleti területté nyilvánították a kapu előtti részt és a Hertha-támadók rohadtul a kordonon kívülre kerültek, de egy belső hang szerint van Buytennek keményebb ellenfelekkel is farkasszemet kell majd néznie. Knézy Jenő mondta a 2001-es BL-döntőn, hogy Effenberg úgy mozog, mint egy lépegető exkavátor, talán nem kérdéses, miért ez ugrik be a belga óriásról, amikor próbál megfordulni.

Összességében eddig keveset láttunk Klinsmanntól mind a bíráláshoz, mind a dicsérethez, de vannak már rossz előjelek. Az egyik ilyen Klose. Ő valamiért végigtotyoghat és balfaszkodhat több meccset is sorozatban, de az istennek nem éri a kezdő sípszó a padon. Podolski rapszodikus, mint a klimaxos Terry Black, de amikor játszott az előző félévben, jöttek a gólok. Rejtély az egész, már a Tábornokot is fejbe kellett volna verni egy karosszék lábával ennek kapcsán. A meccsre egyébként kiváló hangulatban érkezik a 69.000 ember és még vidámabban távozik.

Van annak valami varázsa, amikor áll ezerötszáz bayernes, köztük néhány zorallabb fejű is és mindenki leszarja, hogy középen egy Pantelic-mezes várja a többieket. Apropó, Pantelic! Az egész berlini trágyadombon ő az egyetlen sajnálatra méltó tényező – iszonyú munkát végez és iszonyú láthatatlan az egész, nem mellékesen felesleges. Ha nem középszerű brazilok szaladgálnának mögötte a lesszabállyal ismerkedve, talán több esélye lenne. Megérdemelte a gólját. A csapata ugyan nem, de ez van.

Másnap fél 11-re már a Säbener Strassen vagyunk, ahol hatalmas tömeg várja a csapatot. Mármint az edzést. Azt az átmozgató edzést, amelyen csak az ifik, a tegnap pályára nem lépők, illetve a becseréltek szerepelnek, tehát a két kapuson kívül csak Sosa, Kroos, Mark van egy tahó a csapatban Bommel, Borowski és Poldi edz a „nagyok” közül. Vasas-őrült kollégám meg is jegyzi, hej, ha a REAC ellen a Fáy utcában volnának ennyien. Egy bajnokin. Az edzést Vasquez tartja, aki minden gyakorlatot őrült rigóként zár le, egy furán dallamos füttyel. Klinsmann csak pár percre néz ki. Oddo egyébként borzalmasan idegenül mozog a kétkapus gyakorlás közben, egy jó passza nincs. Majd belejön.

A kétkapuzást az teszi még érdekesebbé, hogy hat a hat ellen játszanak, plusz Bommel kap egy mindenkitől elütő kék mezt, ő mindig a támadó csapattal van. Ez persze nem teljesen újszerű a futballedzéseken, ám jelen esetben nyilván az az oka, hogy az érintett ne rúgja le a támadó csapat tagjainak veséjét.

Az edzés végeztével Kroos aláírja az egyik mezemet. Aki kimossa, halál fia.

Oli búcsúmeccse láthatóan meghatározta a német lapok címlapját, nem láttunk olyan újságot, amelynek címlapján ne lett volna ott egy féloldalas kép Kahnról és az ő Abschiedsspieljéről. Érzékelhetően ott hiába megosztó figura valaki, ha egyértelműen csak köszönhet neki az ország sportja, kellő tisztelettel bánnak vele. Már egy kommentemben leírtam egyszer, vannak akkora klasszisok, akiket zsigerből utálni nem ér. Illetve ér, csak mindig hozzá kell tenni, a futball igazi tanárai közé tartozik/tartozott, ennek ellenére váljon le a lépe, mert nekem nem szimpi. Ezt el tudom fogadni, de Kahnt csak úgy vadállatozni, Céronáldót köcsögözni, Tottit primadonnázni stb. szánalmat kelt és irigységet feltételez. Netán nem alaptalanul?

A stadionban már félórával a kezdés előtt foglalt majdnem minden szék, elvégre a hátralévő idő is Oliról szól. A kivetítőkön pályafutása legemlékezetesebb pillanatai, fontosabb sporttársai nyilatkoznak. Hogy a Lehmann-miniinterjút mi értelme volt levetíteni, tudja az Uli Hoeness, mivel füttykoncert és trágár dalok fogadják. Igyekeztem nem kilógni a tömegből. Nem volt nehéz, egészen belülről jött. Kisvártatva hatalmas, kör alakú lepedőt hoznak be, amelyből különböző lepedők gurulnak ki, rajtuk a dicsőséglista. Ezt nem tudtam most jól körülírni, inkább beszéljenek a képek.

A parádé folytatódik, igazi show, ahogy egy vérprofi klubnak azt meg is kell adnia története egyik legnagyobbjának.

 

 Kijönnek a csapatok is, középen egy hatalmas Kahn-portré, nehogy van Bommel elfelejtse, most Őt ünnepeljük, nem kell senkit bántani.

A meccs felejthetetlen élmény. Mindenki énekel, gyakorlatilag 75 percig a halhatatlan kapust élteti a közönség, akinek ez láthatólag jólesik, de egyben némi rezignáció is van benne. Kahn egyszer sem ünnepeltette magát, néha tapssal köszönte meg a hozzá méltó búcsút és valószínűleg ugyanannyira várta Merk cserét jelző sípszavát, mint amennyire húzta volna még, habár ez csak szimbolikus búcsú, elköszönt ő már egyszer. Mégis, ez az utolsó búcsú, mint az Illésnél majd pár év múlva. A szóban forgó csere (hosszabb verzió) olyan 15 percig tarthatott, amíg a két csapat sorfalat állt neki, ő pedig körbekocogott és megköszönte nekünk, hogy megköszöntünk neki mindent. Számtalan „Danke, Oli!” transzparens közt ott virított egy „Ein Titan geht, doch die Legende bleibt!” is, ami nehezen fordítható (kb.: A hős távozik, a legenda velünk marad) mert sehogy sem fogja visszaadni magyarul, de a müncheniek számára talán ez fejezte ki legjobban, mit éreznek. Nagyon nehezen engedték el Kahnt a pályáról. A klubból (azért sem írom, hogy a szívükből, csöpp-csöpp) már nem akarják.

Bejön Rensing, Oli eltűnik a játékos kijárón. Rense is kap egy kis ünneplést, jelezve, kezdik elfogadni, de hát érted, Michael. Michael szerencsére tudja, ki hány kiló és neki hol a helye a Südkurve szerint, ez az egyik leginkább rokonszenves tulajdonság a srácban. És ezért fogják hosszú távon is elfogadni, mindenki meglássa.
Merk még hagyja öt percig a meccset, aztán lefújja, a lényeg már megvolt. A közönség hívó szavára megjelenik újra Oli, ünneplés is going on, hosszú percekig, a kivetítőkön hol könnyező bajorok, hol Oli látható.

A Bayern legendája leveszi a kesztyűjét, otthagyja a pályán és besétál. Legalább 10 percig csak az otthagyott kesztyűket mutatja a kamera, mindenki énekel: „Oli Kahn ist unser Nummer Eins!”.

És egy darabig még valóban. Michael, a Hausaufgabe adott, tessék nekilátni. Jetzt!

108 komment

Címkék: német beszámoló bundesliga h bayern münchen kahn

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr61654415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BruceWayne 2008.09.08. 22:34:27

én a szóviccblog kahn-os képviccével búcsúznék, de korábban már linkeltem :-)

akarkiiiiiiiiiii 2008.09.09. 00:07:45

Szép történt..szívet melengető érzés volt látni tv-ben is a meccset. Olit soha nem szerettem, mert egy majom...de ettől függetlenül tisztelem, és elismerem teljesítményét.
(egy kapus)

shinigami 2008.09.09. 00:25:32

sajnalom h visszavonult de megkell jegyezzem h a vele kapcsolatos 3 legszebb emlekem az elvesztett bl dontoben az arca, geremitol 'kapott' potyagolja a real ellen es a vb dontoben kapott potyaja
ezektol fuggetlenul tenyleg 1 kivalo sportembertol (ezt se irnam sok focistara manapsag..) bucsuztunk maximalis riszpekt neki (es a cikkironak is)

Dr House 2008.09.09. 01:09:09

soha nem szerettem Kahnt ezek után sem fogom...ez van

bög 2008.09.09. 01:31:52

azért akármilyen állat kahn nem kis méltósággal viselte az ünneplést. Egész szimpatikus volt.

kroos 2008.09.09. 07:44:51

Kicsit kényszer szülte volt ez a 3 védö játék.mivel nem volt ribery+hamir sem igy nem játszhattunk 4-4-2-öt+ugye vanbommel sem volt.és ahelyett hogy klinsi kitalált volna valami eröltetett poldi árnyékékes cuccot,vagy borowski-s kroos-os rombuszt,3 védövel játszott a Bayern.
De én ugy láttam Lell nem nagyon ment elöre,inkább Lahm,és a ö helyére tolodott ki van buyten.
A lényeg hogy bármilyen felállást el tudunk játszani és ez jó.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 08:15:59

"soha nem szerettem Kahnt ezek után sem fogom...ez van" -én kifejezetten utálom, nem is fog hiányozni, függetlenül attól mekkora egyéniség volt. Amellett, hogy antipatikus volt a legrosszabb helyeken bizonyította tehetségét.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 08:17:19

Ja, még mielőtt - egy búcsúposztot mindenképp megérdemel.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 08:18:08

Végül egy off, mikor folytatódik a Szőke Szikla emléktorna?

szferi 2008.09.09. 09:13:25

"a legrosszabb helyeken bizonyította tehetségét."

talált, süllyedt :):):):):):):):):)

marvin__42 2008.09.09. 09:29:48

"Futballszurkolással eltöltött éveim nagy részében ellenállhatatlan vágy kínzott, hogy Oli fejét péppé verjem egy szívlapáttal, de el kell ismernem, hogy távozásával egy korszakos egyéniséggel lett kevesebb a modern labdarúgás. Respekt bazeg." - Ez tökéletesen kifejezi az érzéseimet! :-) Szóval respekt mocsing és Azazello007 sporttársaknak a dolgok megfogalmazásáért.
Ja és Poppnak is, ezért: "Amellett, hogy antipatikus volt a legrosszabb helyeken bizonyította tehetségét."

Bocs, hogy Tőletek ollózom össze a véleményemet, de ha egyszer ilyen jól leírtátok :-)

krysal 2008.09.09. 09:50:31

A maximális respect kevés Kahn-nak. Neki több dukál. És bár maximálisan germánellenes vagyok (tudom, szokásos tucat népbetegség), a búcsúmeccsét én is meghatódva néztem. Hogy fog hiányozni Oli népirtókra hajazó arckifejezése egy nagyobb védés után.

Gratula a cikkírónak. Kötelező olvasmány:)

(Azért a best momentum számomra egy Real-Bayern összecsapás szóváltása:
Kahn: "Nem Casillas a világ legjobb kapusa. Hanem én.
Casillas: "Szerintem sem vagyok a világ legjobb kapusa. Az Buffon."

kroos 2008.09.09. 10:03:18

És amikor pl legutobb kapott a real egy szabit.Beckham mesterien csavarta de Kahn a rá jellemzö tigrisugrással védte.Ezek a jelenetek és ezek az emberek jelzik ezt a szintet.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 10:11:58

köszönöm, köszönöm, kollégák. tényleg örülök, ha tetszett :)

kroos 2008.09.09. 10:20:20

Szerintem is Buffon a legjobb már néhány éve de kétségtelen hogy Kahn is az volt kb 99-2002-ig.

kroos 2008.09.09. 10:23:59

amugy szerintem ez az utobbi 12 év legrosszabb herthaja.Ahogy Basler mondta,ugy fociznak mint ahogy egy nö parkol.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 10:44:25

katasztrofálisak. rájöhetnének, nem minden olcsóbb brazil Marcelinho.

továbbá Friedrich a legbiztosabb pontjuk, ami nem feltétlenül egyenlő az életbiztosítással.

kroos 2008.09.09. 10:49:05

nem ül neki a belsövédö...de mi van simuniccal?

Phil Laak 2008.09.09. 11:20:03

Ő volt az egyetlen olyan kapus, akinek az esetében elhittem, hogy neki valami természetfeletti erő folytán nem lehet gólt lőni...
Robbie Keane törte meg az átkot-2002

Mindig is utáltam, most mégis nagyon sajnálom, hogy visszavonult, miatta tényleg érdemes volt meccset nézni.

krysal 2008.09.09. 11:30:06

"miatta tényleg érdemes volt meccset nézni."

Hjaja. Könnyes szemmel emlékszek a régi szép napokra... Mennyit szidtuk... Istenkém:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 11:53:56

'Kahn: - Nem Casillas a világ legjobb kapusa. Hanem én.
Casillas: - Szerintem sem vagyok a világ legjobb kapusa. Az Buffon." -eemlékszem erre aszóváltásra, de meg kell védenem Kahnt. Az a fattopó Uli Hoeness provokálta Casillast a fenti modndattal, aki alaposan, aki angyszerűen riposztozott.

"Szerintem is Buffon a legjobb már néhány éve de kétségtelen hogy Kahn is az volt kb 99-2002-ig." - ezzel egyetértek annyi kiegészítéssel, hogy mára már Casillas is fölnőtt Buffon mellé, sőt Van Der Saart is a Top3-ba sorolom. Ők hárman ma legjobbak. Czech is az elit tagja, de a törökök elleni potya és egyéb bizonytalanságok miatt az utóbbi időben visszaesett az előbb említett három mögé.

kroos 2008.09.09. 11:58:35

Ilyen szinten az számit a legjobban hogy ki mennyire él együtt a játékkal,milyenek a kijövetelei,mert ezen a szinten értsd:TOP5, nem poén a vonalon nagyokat ugrani.Casillas lesz a legjobb de még nem az.
Pl, ahogy Arizmendi megetette....ilyen gólt buffon nem kap de vds-sem.

kroos 2008.09.09. 11:59:30

Én Kahn helyére megprobáltam volna azért elhozni akinfeevet...de rensing is jólesz.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.09.09. 12:02:04

kahn nekem is igen ellentmondásos, fénykorában utáltam az agresszív majomfejét, aminek használatával olyan labdákat fogott meg anno amiket mások nem, persze mindig az ellen a csapat ellen, akinek drukkoltam. ez mondjuk nem volt nagy művészet, popp érzelmeit osztom a bayernnel és a németekkel kapcsolatban (bár legnagyobb rémületemre az utóbbi években ezek enyhültek, most már biztos, hogy öregszem). de akkor is el kellett ismernem, hogy baszott jó kapus.

a cikk remekül sikerült, respect!

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 12:07:50

Kahnban inkább az volt az érdekes, hogy - amint kroos is írta - '99-2002 nagyon egyértelműen volt a legjobb a világon. azért ez elég ritka több éven át.

őt nyilván buffon követte, nálam kicsit esett az ázsiója a másodosztály miatt, nem mintha tehetett volna róla. de végülis ott volt a vb, visszajött, meg mostmár serei a. most ő és casillas a best, VdS sztem eggyel alacsonyabb szint a sikerei ellenére.

kroos 2008.09.09. 12:21:21

Kahn stilust teremtett, a mozgáskulturája mély nyomot hagyott a német kapusiskolában(tigrisugrás,legördülések,stb,,).És ha valaki stilust teremt az többet jelent szerintem bárkinél.
Buffon pedig az olasz iskolát(zenga,pagiluca,toldo) követi,nem látványos,kitünöen helyezkedik,és megbizhato.
Az ö esete (mint minden kapusé) azért más mert ha pl ronaldo ki akar cselezni valakit akkor megteheti ha képes rá.
De ha pl buffon ki akar védeni egy balficakot akkor azt csak akkor teheti meg ha oda lönek neki.
És a Zambrotta-Thuram-Cannavaro Vieira-Emerson nem akadt annyi dolga mint casillasnak,a 2. osztályról nem is beszélve.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 12:40:14

"Kahn stilust teremtett, a mozgáskulturája mély nyomot hagyott a német kapusiskolában(tigrisugrás,legördülések,stb,,).És ha valaki stilust teremt az többet jelent szerintem bárkinél." - ezzel nem vitatkozom, csak annyit jegyezné, hogy

Kahn többek között azért esett vissza a topról utolsó éveiben, mert lábbal szar volt (Buffonhoz, VDS-hez, Casillashoz, Czech-hez képest mindenképp), ezért stílusa kissé elavult. A mai kapusoknál már alap, hogy lábbal is tegezzék a labdát és megfelelő rúgótechnikájuk legyen, talán ezért véd egyre több brazil a nagy csapatokban.

r_magpie 2008.09.09. 12:45:37

ugyanazt tudom csak írni, amit a legtöbben: bármennyire is antipatikus tudott lenni, az utóbbi évtized egyik legnagyobbja volt.
azt a jelenetet pedig, amikor egy bundás-meccsen az utolsó percben felment szöglethez fejelni, és a beívelt labdát dühből beöklözte, na azt sosem fogom feledni.

ja, és az írás is élvezetes!

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 12:51:44

popp,
én nem a lábmunkára vezetném vissza a dolgot. egyszerűen ennél (min. 4 év) tovább maradni a csúcson egyedül, szinte lehetetlen, de igaz ez bármelyik posztra. pláne a kapusposztra, ahol jól védesz hónapokon át, hiba nélkül, és becsúszik egy labda a hasad alatt, oszt te vagy a lepkegyűjtő. ráadásul nem is a '02-'06 közti évek voltak a legjobbak nálunk, már ami a nk porondot illeti.

amúgy vds és casillas tényleg jobbak lábbal, buffonnál és főleg czech-nél nem érzem ezt.

redcard, r_magpie, köszi

kroos 2008.09.09. 12:51:48

r_magpi:és miután megkapta ezért a lapot tudod mit mondott a bironak???
,,spori 16-os belül hozzáérhetek kézzel"

kroos 2008.09.09. 12:59:29

2001-ben volt egy rostoc-bayern-en.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 12:59:48

Mocsing, azért Buffon már régebben ott van, de az is igaz, hogy ő jóval fiatalabb korában ott volt a topon, mint Oli.

kroos 2008.09.09. 13:10:47

Abban meg igaza van mocsingnak hogy a csucsra nem feljutni igazán nehéz hanem ottmaradni.
Nézd meg pl az aranylabdásokat....senki sem tutta megközeliteni az ,,aranyos" évét Van Basten óta.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 13:15:47

Na azért Ronaldo vagy Zidane elvitte kétszer is.

kroos 2008.09.09. 13:19:36

bocs zidane ok.De Ronaldo soha nem közelitette meg a 97-es formáját.Ha már itt járunk 2001-ben Kahn megkaphatta volna...

kroos 2008.09.09. 13:28:58

Zidane meg csak 1szer...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 13:41:56

"De Ronaldo soha nem közelitette meg a 97-es formáját."- mondjuk egy olyan hosszú sérüléshullámból úgy visszatérni egy vébére, legalább akkora teljesítmány, mint a '97-es fenomén forma. És Zidane valóban a Fifa szavazáson nyert kétszer és nem az Aranylabdán.

kroos 2008.09.09. 14:09:36

ott viszont nem csak 2szer nyert:)

banhegyig 2008.09.09. 15:18:38

mocsing: Remek írás! És autentikus is. Volt szerencsém nekem is ott lenni mindkét meccsen és tényleg visszaadtad a hangulatot. Grat!

krysal · www.partmagazin.hu/ 2008.09.09. 09:50:31: A múlt heti Sport Bildben pedig Buffon mondta azt, hogy Oli a legjobb. Úgyhogy a kör többé-kevésbé bezárult. :-)

Egyébként ezt már többször megfigyeltem (magamon is), hogy amint egy közútálatnak örvendő személy abbahagyja, többen rájönnek arra, hogy mégis klasszis volt...

szferi 2008.09.09. 15:39:03

"amint egy közútálatnak örvendő személy abbahagyja, többen rájönnek arra, hogy mégis klasszis volt"

Halottról jót vagy semmit. Szép volt, Oli!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.09. 15:41:38

Én óriási klasszisnak tartottam, nem osztozom a "közutálatban".

A csúcs természetesen a 2002-es világbajnokság volt. Emlékszem, hogy izgultunk a negyeddöntőn, nehogy már Amerika jusson a négy közé. És Kahn egyszerűen mindent kifogott.

kroos 2008.09.09. 15:44:52

Szerintem a legnyagyobb alakitása a 2001-es Mu-Bayern volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.09. 15:49:01

Ja, szerintem hasonló formátumú kapus (vagyis aki nem csupán kapus volt, de mindenkori csapatának lelke és legfőbb erőforrása is) csak egy volt:

José Luis Chilavert.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 16:00:37

egyéniségként, pszichikai seggberúgásként összehasonlíthatóak talán, de azért kapustudásban chilavert messze elmarad(t) Kahntól és a többi, fentebb felsorolt klasszistól is szerintem

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.09. 16:04:29

banhegyig, köszi. üzértől volt jegyed, vagy vmi egyéb úton?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.09. 16:06:42

Láttad, mocsing, a 98-as VB-t?

Chilavertnek (és az egyértelműen általa irányított paraguayi védelemnek) a szó legszorosabb értelmében nem lehetett gólt lőni.

Életem egyik legnagyobb focis élménye volt az a Paraguay.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.09. 16:08:54

"A múlt heti Sport Bildben pedig Buffon mondta azt, hogy Oli a legjobb. Úgyhogy a kör többé-kevésbé bezárult. :-)" - jaj már, mit nyilatkozzon egy érdemdús visszavonuló kollégáról egy német lapnak, ha pont róla kérdezik? Egy nekrológban mindig az a legnagyobb, akiről szól :-).

"Egyébként ezt már többször megfigyeltem (magamon is), hogy amint egy közútálatnak örvendő személy abbahagyja, többen rájönnek arra, hogy mégis klasszis volt..." - én nagy duzzogva ugyan, de mindig elismertem, hogy klasszis (annál jobban röhögtem egy-egy bakijánál), de ettől még utáltam, utálom ma is. Lesz ő még Uli Hoeness utódja, akárki meglássa.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.09. 16:36:28

Csak homályos emlék, de a Karlsruher kapusaként irtó jó volt. Emlékszem, hogy Kirjakovval az UEFa-ban masíroztak egy csomót. Akkor még szeretni is lehetett ezt a derék VADKANT!

agymosott 2008.09.09. 17:26:50

www.youtube.com/watch?v=1_-wJEnwaIk

" a német labdarugó szövetségnél elgondolkoztak az eset után, hogy oli kahn számára a hálót a kapu másik felére szerelik ezentúl, ha pedig kifut a pályára, akkor hitzfeld azt kiabálja majd: "nem bánt senkit, csak játszani akar"

na, nekem ez jut eszembe elsőre róla, hiába volt ő a legjobb.

M.Líviusz 2008.09.09. 19:46:01

vannak ilyen emberek. BÁHÁ

sg (törölt) · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com 2008.09.09. 20:05:35

"én nagy duzzogva ugyan, de mindig elismertem, hogy klasszis (annál jobban röhögtem egy-egy bakijánál)"

a szívemből szóltál, popp és grat, mocsing!

Asidotus 2008.09.09. 21:54:09

nagy bakija csak nagy klasszisnak lehet. Ha nekem gólt lőnének, azon senki sem lepődne meg.
Kahn egyszerűen úgy tudott az ellenfél játékosaira nézni, hogy azok már nem mertek gólt lőni neki.
Meg emlékszem, egyszer a Bumerángban Bochkorék azon poénkodtak, hogy egy focibíró beismerte, hogy buzi. És akkor vmelyik rádiós azt mondta, hogy amikor már nagyon kanos a fent említett bíró, akkor csak hátranéz Kahnra, és elmúlik az érzése :)
tipikusan az a kapus, akit minden ellenfélszurkoló utál, mert olyan jól véd, hogy megöli a játékot.
Big Respect Oli Kahn!

Senderos 2008.09.09. 23:18:19

"Már egy kommentemben leírtam egyszer, vannak akkora klasszisok, akiket zsigerből utálni nem ér. "
"Hogy a Lehmann-miniinterjút mi értelme volt levetíteni, tudja az Uli Hoeness, mivel füttykoncert és trágár dalok fogadják. Igyekeztem nem kilógni a tömegből. Nem volt nehéz, egészen belülről jött. "

ha neked lehet utálni lehmannt, akkor hadd utáljuk már mi is kahn-t, ahogy akarjuk

Romanes eunt domus 2008.09.10. 07:33:26

Kahn a német futball történetének egyik legjobb kapusa volt, fénykorában nem akadt nála jobb a világon. Lehmann meg egy lejárt szavatosságú bohóc, akinek sosem volt jobb dolga, mint Kahnnal kötözködni. Ez kb olyan, mintha Henryt hasonlítanánk össze Anelkával

kroos 2008.09.10. 07:36:59

csöncsön...talán igazad lehet de chilavertnek igazán csak azon a VB-n ment meg igazán csak akkor láttuk.
És egyébként az a 4-es aki elötte játszott világklasszis védelem volt-casares gamarra-celso ayala-sarabia.

kroos 2008.09.10. 07:39:37

popp:Totti bucsumeccse után ne sértödj majd meg ha lesz olyan aki csak a köpködéseire meg egyéb nem szimpatikus dolgaira fog emlékezni.
,,Lesz ő még Uli Hoeness utódja"
Lehettek volna már nagyon sokan.Uli 27 évesen abbahagyta a futbalt és a bayern menedzsere lett,már több mint 30 éve.Habár ezt csak fergi-nél szabad megemliteni....

szferi 2008.09.10. 08:16:23

"Kahn egyszerűen úgy tudott az ellenfél játékosaira nézni, hogy azok már nem mertek gólt lőni neki."

Na persze. pláne mikor münchenben, kétszeresen is hazai pályán vágott neki Owen mesterhármast, VBre jutás volt a meccs tétje. Biztos be volt szarva a nagy Olitól. Felejtéssel születnek a legendák.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.10. 08:59:55

kroos, nem szoktam megsértődni a Totti fikázáson. Ízlések és pofonok, kinek a Kahn, kinek a Totti - kérdezzük a csajokat!

szferi 2008.09.10. 09:16:55

jólvan kislány, ez ügyes érv volt :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 09:23:57

Senderos,

vagy nem olvastad el a postot, vagy szándékosan nem akarod megérteni a kiemelt részt. amelyből egyébként - gondolom nem véletlenül - hiányzik a kulcsmondat, ez azért kicsit vicces:)
("Illetve ér, csak mindig hozzá kell tenni, a futball igazi tanárai közé tartozik/tartozott, ennek ellenére váljon le a lépe, mert nekem nem szimpi.")

harmadik lehetőség, hogy szerinted Lehmann és Kahn uaz a kategória, ez megítélés kérdése.

egyik lehetőséggel sem tudok mit kezdeni.

seahawks 2008.09.10. 11:52:32

egy bunkó volt a pályán mindig

seahawks 2008.09.10. 11:59:27

tahóválogatott: kahn-simon t-lipcsei-urbán-materazzi-híres-szalai-mattheus-effenberg-cantona-ronaldo-halmai

kroos 2008.09.10. 12:17:42

simon-t talán kihagyhattad volna...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 12:35:43

Chilavert pont ugyanúgy volt háromszor megválasztva a világ legjobb kapusának, mint Kahn.

Csak nekünk nem volt annyira szem előtt, mert Dél-Amerikában védett.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 12:37:41

(Összehasonlításképp Buffon négyszer, Casillas -- eddig -- egyszer, Lehmann egyszer sem.)

kroos 2008.09.10. 12:45:54

5 évet védett azért europában..straszburg biztos meg valami spanyol csapatban is.

kroos 2008.09.10. 12:53:19

és ne feletsük hogy kahn schmeihellel is védett egy idöben,aki nagyobb konkurens a világlegjobbja cimben,mint amilyen buffonak voltak casillas-ig.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 12:56:13

@kroos:

Amikor ő Európában védett, akkor már gyakorlatilag csak "levezetett". A fénykora az argentin időszak volt.

De azzal egyetértek, hogy önmagában ezek a számok (azaz hogy kit hányszor választottak világ legjobbjának) nem mondanak el mindent. Valamit azért mégiscsak. Mégse lehet azt mondani, amit mocsing, hogy Chilavert és Kahn nem egy kategória.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 13:00:57

mocsing egész pontosan úgy mondta, h ha szigorúan a képességeit és a kapustudását nézzük, nem egy kategória. ezt tartom is, az abszolút értéket adó számok ellenére is. ahogy írod, ez erősen viszonylagos a körülmények ismeretében.

a kultikus figura, hatalmas lelki plusz, megismételhetetlen egyéniség szempontból uolyanok. nem hiszem, hogy ha bárki választhatna, melyikük tudásával felvértezett kapus pottyanjon az égből az edzőpályára, a paraguayiakon kívül bárki is chilavertet mondaná.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 13:05:38

Persze, hogy nem hiszed, mert elfogult vagy Kahnnal. :-)

Szerintem a lelkierő adása is a "képességekhez" meg a "kapustudáshoz" tartozik.

Tegyük föl úgy a kérdést: ki lenne jobb a magyar válogatott kapusának? Nem biztos, hogy nem Chilavert.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.10. 13:11:08

szerintem az sportemberi és pszichés képesség, nem kapustudás, mivel kpályás is adhat ilyet. vagy csatár, trinidad és tobago-nak pl hatalmas lelki plusz lehetett, hogy dwight yorke játszik elöl és reklamál egy vitás esetnél, vagy ő mondja, h gyerünk a bekapott gól után.

tőlem feltehetjük így is a kérdést, ugyanolyan eredményt várnék, ha csak a tudás van a középpontban és a jellemet kizárjuk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.10. 13:13:40

Azért a kapus a védelem bástyája is.

Mielőtt félreértenél: Kahn ebben is zseniális volt. Amikor Chilavertet mellé állítom, róla mondok sokat, nem Oliról keveset.

banhegyig 2008.09.10. 14:03:18

mocsing 2008.09.09. 16:04:29
banhegyig, köszi. üzértől volt jegyed, vagy vmi egyéb úton?: A Bayern internetes oldalán tudtam venni, mert tag vagyok.

Simán lehet még Uli Hoeness utódja, hasonlóan határozott lenne és szvsz nagyon jót tenne a Bayernnek a jelenléte. Nekem személy szerint nagyon fog hiányozni, sokszor volt ő a hajtóerő egy-egy meccsen.

kroos: Így van, Schmeichellel együtt ugyanúgy meghatározói voltak egy korszaknak, mint most Buffon és Casillas. Fantasztikus kapusok mind.

Senderos 2008.09.10. 19:22:28

lehmannt ugye utálják münchenben és kahn-nal sem a legjobb barátok. ennek ellenére ő nagyon sportszerűen egy miniinterjúval tisztelget kahn előtt(nem voltam ott, de gondolom, hogy nem kurvaanyázásról volt szó, hanem dícséretről). ha tétmeccsen kifügyülik megértem, de hogy egy gálameccsen pocskondiázzák, épp mikor az egyik legendájuk előtt tiszteleg és erre még büszkének is lenni, hogy jól megmondtuk a köcsögnek, ez nagyon primitív dolog. büszke lehet magadra mocsing, tökös gyerek voltál.
és igen, tartom annyira lehmannt mint kahnt, sőt!
nem véletlenül volt ő a német válogatott kapusa az utóbbi 2-3 évben.
nem hiszem, hogy az a meccs volt a legjobb alkalom arra, hogy trágár dalokat énekeljetek róla. lehmannank se eshetett jól és gondolom kahnnak se lehetett kellemes, hogy a búcsúmeccsén kurvaanyáznak

halareaal 2008.09.10. 19:33:52

azért aki nem akkora klasszis, annak nehezebb megbocsátani, ha bunkó. Kahn korszakos egyéniség volt, Lehmann nem az.
az meg, hogy mikor kit választanak a világ legjobb kapusának, tök lutri, és nem sok jelentősége van. Casillas ezzel az eb győzelemmel (fiatalabb kora ellenére), már legalább annyit elért, mint Buffon, az utóbbi években jobban is véd, ehez képest irreális ez az 1-4, már ami a világ legjobb kapusa címeket illeti.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 00:09:53

Senderos,
most attól tekintsünk el, hogy egyikünk se tudja, mit tartalmazott a levetített interjú és kezeljük tényként a te felvetésedet. de.
óriási tévedésben vagy, mivel ez volt a lehető legjobb alkalom arra, hogy trágár rigmusokat énekeljünk lehmannról. tétmeccsen kifütyülni a minimum, most egyszerűen kretének voltak a szervezők, hogy senki nem látta, ezt itt nem kéne. senkinek nem jutott volna eszébe ez a görcs, ha nem vágják be. mi ünnepelni mentünk. még pár adalék a borzalomról: Kahnnak valszeg ez nem fájt. sztem kuncogott magában a szörnyeteg. hogy lehmannak mi esik jól, erősen irreleváns tényező egy Oli-búcsúmeccsen.
továbbá hogy ki tökös és primitív, nem biztos, hogy a te ítélőképességed alapján fogjuk hitelesíteni, mivel az imént fejtetted ki: "tartom annyira lehmannt mint kahnt, sőt!"
:))

kroos 2008.09.11. 08:50:02

nézd meg milyen néven kommentel...senderost is tartja olyannak mint a 25 éves cannavarot.:D

szferi 2008.09.11. 08:55:56

te kihez hasonlítanád a tizenéves kroost? :)

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.09.11. 13:21:41

még csak most olvastam a psotot...így megkésve megy a Respect mocsing kollégának!
--------------------------

Illetve lenne itt egy rejtély számomra. Most akkor OLI vagy OLLI ? (egy vagy két l ) mert láthatólag az ereklyegyártók is gondban voltak ezzel..nem csak én :))

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.09.11. 13:42:03

köszönöm.
Oli és Olli is helyes, nekem Danke Oli-s sálam van a Bayern-shopból, de a stadionban valahol danke, Olli volt kiírva. mindkettő elég hiteles forrás, innen következtetek, hogy egyik se lehet hibás.

Senderos 2008.09.11. 13:54:22

a 2006os vébén azért engedte meg lehmann kahnnak hogy védjen a bronzmeccsen, hogy majd a búcsúmeccsén röhögjön mikor kifütyülik?
nem hiszem, hogy ilyen paraszt lenne kahn, bár te jobban ismered

popp · http://koncertblog.com/ 2008.09.11. 16:31:12

"Oli és Olli is helyes, nekem Danke Oli-s sálam van a Bayern-shopból, de a stadionban valahol danke, Olli volt kiírva. mindkettő elég hiteles forrás, innen következtetek, hogy egyik se lehet hibás." - köszönjük Grétsy tanár úr! ;-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.09.11. 17:24:30

@halareaal:

Szerintem Casillas pár éven belül utoléri Buffont. Nagyon nehezen tudom elképzelni (sőt, felháborítónak is tartanám), ha idén nem ő kapná a világ legjobb kapusa díjat.

kroos 2008.09.12. 07:56:17

nyugi .. az Eb gyözelem megteszi a hatását.Szerintem ö lesz a legjobb.


De ez elég erös tulzác:,,már legalább annyit elért, mint Buffon"
Nem a cimeket kell nézni mert pl Shearer jobb mint Morientes,de neki mégsincs 3 BL gyözelme.

halareaal 2008.09.12. 17:48:47

igen, ezzel csak az a baj, h Buffon viszont nem jobb, mint Casillas. de ne robbantsunk ki értelmetlen vitát, mondjuk h 1 kaliber (szted Buffon jobb, sztem Casillas). nyilván Casillas nem véletlenül nyert sok címet, hogy mást ne mondjak, ő 2002 ben hozni tudott egy BL döntőt a csapatának, egy évvel később Buffon erre nem volt képes. bár igazságtalan ez az összehasonlítás, de az igazi klasszisok azok, akik a végén győznek is. az utóbbi években meg Buffont már inkább csak a neve tartja versenyben Casillassal.

calcio_di_rigore 2008.09.12. 19:42:21

"ő 2002 ben hozni tudott egy BL döntőt a csapatának, egy évvel később Buffon erre nem volt képes."

Gólt se kapott ember... Inzaghi azóta se hiszi el: www.youtube.com/watch?v=qJGXj2NvQys

Az utolsó mondatod meg gyakorlatilag értelmezhetetlen.

halareaal 2008.09.12. 20:21:49

igen, írtam is h az összehasonlítás igazságtalan, de ettől még tény.
Buffon a vb óta lehúzott egy szezont a másodosztályban, aztán egy szép nyugis 3. helyet szerzett a Juvéban, miközben a válogatottal nem tudott a vb óta komoly eredményeket hozni. ezekről egyikről sem tehetett, sőt, ő végig nagyon jól védett, de egyszerűen csak hozott egy szintet, mint pl Frey, de nem produkált semmi extrát. Casillas ezzel szemben 2éve bajnok, csapatának a 2év alatt talán legjobbja volt, számtalan pontot hozott a Madridnak, és Zamora díjat nyert, ami a Real játékstílusát és védelmét tekintve óriási szó. emellett kapitánya volt az eb győztes csapatnak, hiba nélkül hozta az ebt, sőt, könnyen lehet ha nem ő véd akkor már az olaszok ellen elvéreznek.
na most, igaz h nem Buffon hibája, h ekkora különbség van a 2 teljesítmény közt, de ezek az évek Casillasról szóltak/szólnak. amikor elkezdjük felsorolni, h jelenleg rajta kívül VDS és Buffon a legjobb kapusok, Buffont már inkább csak amiatt említjük, amit a múltban ért el. nem lett persze rosszabb kapus, de csak lehoz egy tőle elvárható nagyon magas szintet, amire azért mások is képesek. semmi olyat nem csinált az elmúlt 2 évben, ami miatt ő lenne a világ legjobb kapusa.

halareaal 2008.09.12. 20:23:25

de végülis mindegy, ez nem érvek hanem inkább vélemények csatája, csak azért írtam h érthetőbb legyen mire gondolok.

calcio_di_rigore 2008.09.12. 21:29:25

tényleg mindegy, szerencsére idén lesz Juve-Real is.:)

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.09.13. 01:05:13

Azért, ami a Dortmund meccsen MvB-nek két szabálytalanság után piros volt, az mondjuk Kringének 5-6 után még sárga sem...

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.09.13. 01:07:05

Amúgy egy Oliver Kahnról szóló cikk hozzászólásai között mit keresnek ilyen Buffonok? Még a cipőjét sem... Nem bántásban, de azért mégis...

calcio_di_rigore 2008.09.13. 01:49:13

"Még a cipőjét sem..."


Nem is... My Puma's.:DD

kroos 2008.09.15. 08:25:39

HALA, azért az elfogultságnak is vannak határai.....
Lehet Casilasal a Juve a 11-esek-ig se huzza ki.
És hétvégén az a szabadrugásgól amit kapott:DDDDD

kroos 2008.09.15. 08:28:49

és még valami..buffon sose kapott ilyet
www.youtube.com/watch?v=PU0JcDAe9LY
DDDDDDDDD

halareaal 2008.09.15. 16:48:53

"HALA, azért az elfogultságnak is vannak határai....."
vannak, nem hiszem h jobban ismernéd őket, mint én. legjobb az egészben h te ellentétben mondjuk calcioval, nem is Buffon mellett vagy, hanem Casillas ellen (rael Madrid ugye). lol.


"és még valami..buffon sose kapott ilyet"
gondolod? el lehetne vitatkozni, melyik égőbb...
www.youtube.com/watch?v=zH3eWlgwXCg&feature=related

kroos 2008.09.16. 07:41:51

Erre emlékszem én is.:DDDDDDD
És semmi bajom a Reállal:DDDD

kroos 2008.09.16. 07:42:52

de hülyeségnek tartom hogy a madrid Bl gyözemei casillsnak köszönhetöek, a Juve veresége meg Buffonnak.De ezt te is érzed szerintem.
süti beállítások módosítása