Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

EURO 2008 - a spanyol keret

2008.05.18. 12:00 pancho_sanza

Az espana.blog.hu utolsó bejegyzését lopjuk most el, elvégre az az igazi, amikor az ember már magától is tud...

Régóta érik már, hogy a bölcs kapitány szóljon. Egész Európa érdeklődéssel vegyes félelemmel várta ezt a pillanatot, hiszen a kontinens magasan legjobb játékosaiból kellett kiválasztani azt a huszonhármat, aki rövid időn belül Európa bajnokának mondhatja magát. Bevalljuk őszintén, hogy bár minket nehéz meglepni bármivel is, a keret hirdetésekor egy kicsit a fejünkhöz kaptunk és megláttuk az öreg zsenijét. A játékrendszer és a csapat gerince adott volt. Vannak emberek, akik nélkül elképzelhetetlen a spanyol válogatott ebben az évben, ugyanakkor a huszonhármas keret lehetőséget ad különböző variációkra. Azokra a variációkra, amelyekből most Aragones a legtöbbet hozta ki. Érdekes, hogy pont egy öregember szakít ilyen élesen a hagyományokkal elvégre olyan neveket hagyott ki a csapatból, akik még pár hónapja biztos utazóknak tűntek. Egyetlen egy szempont volt fontos számára, így a kétes esetekben mindig a pillanatnyi forma döntött. Nem esett abba a hibába, hogy ki érdemelné meg, illetve ki harcolta ki az indulás lehetőségét. Tovább után részletek.

Kapusok terén nem történt nagy meglepetés, hiszen Iker Casillas és helyettesei személyében a világ három legjobbja a spanyol keretet erősíti. Nincs még egy olyan válogatott a világon, ahol a kesztyűs ember a támadótaktika részét képezheti. Pedig Paloppal nem érdemes viccelni, hiszen életveszélyes az ellenfél kapuja előtt is. Mint ahogyan a spanyol védőkkel is érdemes vigyázni, hiszen nemcsak a rombolómunkájuk világhírű, de a támadások előkészítésében és befejezésében is utolérhetetlenek. Sergio Ramos és Capdevilla tökéletes a két szélen, miközben középen lehetnek problémák. Még amellett is, hogy mióta láttuk Cannavarot és Zambrottát spanyol bajnokin, azóta csak az angol belső védők minőségében hiszünk. Mindenesetre érdekes lesz, hogy ki kezd majd ezen a poszton, mert annyira kiegyenlített erőviszonyokat vélünk felfedezni a jelöltek között, hogy számunkra tényleg mindegy ki játszik.

Ugyanúgy, mint a középpályán, ahol egyértelműen félelmetes játékosok állnak a bölcs mester rendelkezésére. Viszont itt érezhető a spanyolok visszatérő problémája a szezonvégi kiégettség. Nincs ez idén sem másként, mert a tünetek több játékoson is jelentkeznek. Ráadásul néhányan nem éppen sikerélményekkel a hátuk mögött érkeznek. Többek között a barcelonai srácok, Fabregas és a valenciai David Silva az, aki az idei szezonját mentheti meg egy esetleges sikerélménnyel. Ugyanakkor a Cazorla és Ruben De la Red személyében két önbizalomtól duzzadó és megtiszteléstől feldobott játékos is megkezdi a felkészülést a nyári kontinenstornára. A válogatás önmagában nem tartogatott semmi meglepetést, pedig kimaradt a korábbi mérkőzéseken még elévülhetetlen érdemeket szerző Espanyol triója. Riera, Luis Garcia és Tamudo mellőzése egyértelműen csapatuk tavaszi teljesítményének szól. Elvégre mit várjanak egy olyan támadóalakzattól, amelyik a Murcia védelmét sem volt képes feltörni.

Az öreg mester zsenije a csatársor kiválasztásánál mutatkozott meg igazán. Attól függetlenül, hogy van két spanyol támadó, kinek helye megkérdőjelezhetetlen a keretben. A liverpooli Torres idén először kipróbálhatta magát a Premier és a Bajnokok Ligájában. A siker nem is maradt el, hiszen kevés olyan vélemény látott napvilágot, amely ne az idei szezon egyik legnagyobb igazolásaként emlegetné a spanyol gólvágót. A másik mozdíthatatlan csatár David Villa. Lehet, hogy nem futott nagy szezont, amelynek jó részén sérült is volt, azonban játékintelligenciában nagyon kevés csatár vetekedhet vele. Nem maradhatott ki, hiszen rá jellemző leginkább az, hogy egyedül és a semmiből mérkőzéseket dönthet el. Soha nem is volt igazán kérdés, hogy ő otthon maradhat, amennyiben egészséges. Mint ahogyan Güiza esetében is tudható ez egy ideje. A spanyol gólkirályi cím várományosa olyan formában érkezik az Európa bajnokságra, ami a kezdőcsapatbeli tagságra is feljogosítja őt. Teljesítményének értékét növeli, hogy mindezt büntetők rugdosása nélkül érte el, és hogy a gólpasszok terén is kimagaslót alkotott.

Az utolsó hely volt az, amelyik igazából meggyőzött minket arról, hogy Aragones valamit azért tud a szakmáról. Mindenki Raúlt várta ide, s igazából ez lett volna kompromisszumos megoldás, hiszen a másik három csatár mögött a madridi csapatkapitány úgysem jutott volna szóhoz, hiszen semmiben nem tud többet, mint akármelyikük, négy csatárral viszont nem igazán érdemes felállni. A bölcs kapitány az egyértelmű választás helyett, hozott egy kiváló döntést. Sergio Garcia Zaragozából. Eltekintve attól, hogy csapata a másodosztály felé tart, az aragóniai játékos tud olyat, ami kiemelheti a másik három támadó közül. Hihetetlenül könnyen tudja becselezni magát a tizenhatoson belülre. Lendülete pedig nagyon jól jöhet majd a tömörülő védelmek ellen. Sokkal jobban, mint Raúl statikus focija. Persze az igazi az volna, ha válogatott gólrekordere is befért volna valahogyan a keretbe. Azonban ilyenkor mindig felmerül kérdés. Ki helyett?

KAPUSOK:Iker Casillas (Real Madrid), Pepe Reina (Liverpool), Andrés Palop (Sevilla)

VÉDŐK:Joan Capdevila (Villarreal), Sergio Ramos (Real Madrid), Carles Puyol (Barcelona), Carlos Marchena (Valencia), Juanito (Betis), Álvaro Arbeola (Liverpool), Raúl Albiol (Valencia), Fernando Navarro (Mallorca)

KÖZÉPPÁLYÁSOK:Xavi (Barcelona), Xabi Alonso (Liverpool), Cesc Fabregas (Arsenal), Andrés Iniesta (Barcelona), David Silva (Valencia), Marcos Senna (Villarreal), Rubén de la Red (Getafe), Santiago Cazorla (Villarreal)

TÁMADÓK:Fernando Torres (Liverpool), David Villa (Valencia), Daniel Güiza (Mallorca), Sergio Garcia (Zaragoza)

Egyébként is fájjon emiatt a többi válogatott feje. Hiszen a spanyol válogatott harmadik számú kapusa is veszélyesebb, mint bármelyik rivális, bármelyik támadója…

 

 

144 komment

Címkék: spanyol keret euro 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr45475144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drosiii 2008.05.18. 12:10:58

ez teljesen korrekt cikk. es a meglatasok is jogosak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.18. 12:15:50

Azért akárhányszor elnézem ezt a keretet, mindig az jut eszembe, hogy ez bizony veszettül erős.

drani 2008.05.18. 12:16:13

egyszer Gutit is kivihetnék valamelyik tornára

Lojzi_ 2008.05.18. 12:20:25

Baromi erős keret és ismét nehéz lesz megindokolni, hogy miért véreznek el mindig a csoportkörben.... :o))))

smartdrive 2008.05.18. 12:20:39

na ennyi baromságot is rég olvastam a NST-on...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.18. 12:21:55

smartdrive:

Szerintem egyes pontokon nem antennázod pancho halvány iróniáját.

mujure 2008.05.18. 12:27:37

a dolog megoldása nem az irónia, hanem az espana.blog.hu kicsit erőteljes spanyol imádata, amit végülis megérthetünk, ha megnézzük a blog címét még egyszer:) amúgy pedig tényleg iszonyatosan erős ez a spanyol keret, de hát mindig is az volt... én őszintén remélem, hogy most kijön a lépés, és olasz-spanyol döntő lesz, ahol majd jól elgondolkodom azon, hogy kinek is szurkoljak:)

Vaader 2008.05.18. 12:28:09

"mióta láttuk Cannavarot és Zambrottát spanyol bajnokin, azóta csak az angol belső védők minőségében hiszünk. "
LOL
azértis RAULT A VÁLOGATOTTBA

mujure 2008.05.18. 12:29:52

ja, igen raul: nekem ő az egyik kedvenc játékosom, de most be kell ismernem, hogy a kezdőbe nem férne be. és sokkal fájóbb lenne azt látni, hogy egy egész eb-t végig ücsörög a kispadon, minthogy ott sem lesz. ha meg a spanyolok megint lebőgnek(amire sok esély van, ismerve őket) legalább lesz mire fogni...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 12:31:46

Én is ellopom a kommentemet a spanyol blogról:

Azért Raul ötödik csatárként is segíthette volna társait kivételes rutinjával, akár egy védő, vagy egy középpályás rovására.

Aragones tekintélyelvű arc, szóval ilyen szezon után nem szabadott volna ezt megcsinálni egy legendával, mert tiszteletlenség.

drosiii 2008.05.18. 12:36:08

kár h nincs spanyol a Romaban :D::D:D

szmrmszrzt 2008.05.18. 12:39:06

tiszteletlenség? muhahaha.
raúl lassú és öreg. nem hiszem, hogy az eb-n is sikerülne párszor labdába botlania az ötösön belül.

antonio lopez azonban elfért volna a védelemben.

nasteey 2008.05.18. 12:42:01

Szerintem meg igenis lett volna hely Raulnak, főleg SG helyén... Egyébként biztosan megalázó lett volna annak az embernak a padon ülnie, aki azt mondta, hogy még vizesfiúnak is kimenne. Sajnálom hogy az a fsz Aragones tényleg egy fsz.

Rafa Benitezt pedig a válogatott élére! Neki igazán fekszik az ilyen stílusú lebonyolítás... :)

Remélem idén végre mutat vmit a spanyol válogatott.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.05.18. 12:47:04

hogy ez eddig nekem meg sem fordult a fejemben....benitez tényleg kiváló szövkap lenne, bár pancho nem tom mifélét ironizálna rajta, mindenesetre elődöntőbe vele szinte biztos menne....kérdés a játék mit veszítene benítezzel....mert a bolgárokat csak egy góllal vernék az biztos...hehe

Mourinho már nem a király 2008.05.18. 12:47:19

A belső védőket annyira nem ismerem, ezért félek tőlük :)
Középpálya védekező része az ok, de ki fog kreatívkodni (tudom,tudom Cesc, Xavi, Inyeszta, no majd meglátjuk), holvannak a szélsők?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 12:50:22

Del Bosque épp elég jó utód lesz.

szmrmszrzt, Raul ilyen lassú öreg emberként, is rúgott vagy huszat az idei bajnokságban, tehát a formája alapján is ott lenne a helye. És egy ilyen világversenyen baszott sokat számíthat rutinja és mentalitása. Te meg azért a fejedhez kaphatnál, mi előtt ilyen ordenáré módon becsmérelsz egy ekkora játékost.

drosiii 2008.05.18. 12:50:45

képzeljétek el benitezt egy sokkal jobb kerettel, nem is lenne hülyeség, sztem játszani is engedné őket...

bigchange 2008.05.18. 13:05:33

Pancho! Ez a cikk most poén volt? Mert nem jön át.
Aragones mint bölcs zseni? Marchena, Juanito, Arbeola, R. Albiol, F. Navarro válogatott szintű védők? Láttál te idén Betis- és Valencia-mecset? Egy borzasztó szezon után Xabi Alonso és főleg Silva kerettag, a Barca idei legjobbja (Xavi) és az ezer pont előnnyel bajnok szervezője (Guti) nem? Az Atlético egyik legjobbjáról (R. Garcia) nem is beszélve, aki a liga legjobb szűrője. A potenciális kieső Zaragozából bekerül S. Garcia, aki szökőévben rúg gólt, az újra régi önmagát idéző Raúl pedig kimarad?

csiva66 2008.05.18. 13:06:59

amíg gyengén szerepelt az atlético madrid, pablo és antonio lopez kerettagok voltak, most hogy elértek valami eredményt (bl indulás) már nem azok. ez miért van? sérültek? vagy már régebbóta kikerültek a keretből? (annyira nem figyeltem a spanyol válogatottat, de 2006-ban ha jól emlékszem mindketten kezdők voltak a vb-n)

bigchange 2008.05.18. 13:07:00

ja xavi bent van, bocs.

szmrmszrzt 2008.05.18. 13:14:06

popp, milyen mentalitásról beszélsz? ordenáré stílusban egyébként.
a nagy öreg majd vezeti a spanyol armadát a győzelemig? méltó lezárása egy csodálatos pályafutásnak? hahaha. ember, raúl egész egyszerűen nem fért a keretbe!

jazs 2008.05.18. 13:14:36

Kicsit elcsépelt már, hogy a spanyolok mindig lebőgnek...Volt már ellenük elcsalt mérkőzés a koreai vb-n, meg a hollandiai EB-n is volt pár jó meccsük.
Én mindig szurkoltam nekik, mert teszik az a stílus, amiben általában játszanak.

szmrmszrzt 2008.05.18. 13:17:57

csiva66: pablo borzasztó idényt futott, túlzás nélkül több meccs is elment rajta. a. lopezt én sem értem, talán mert nem játszott eleget.

raúl garciának még lesz ideje bekerülni.

bigchange 2008.05.18. 13:21:48

Ha ő a legjobb a posztján (már az Osasunában is az volt), miért várjon?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 13:22:21

csiava, azért idén a jó szereplés ellenére is rengeteg gólt kapott az Atleti, tehát Pabloék. Meg általában a spanyol védőket elnézve, azt mondom bízzanak Ikerben és tartsák szárazon a puskport (ami a támadójátékot illeti).

Szóval lehet poénkodni Zambroval meg Cannával. De sajnos ezek spanyolvédők nem igazán értik őket, bár Canna idén néha már régi önmagát idézte.

"Még amellett is, hogy mióta láttuk Cannavarot és Zambrottát spanyol bajnokin, azóta csak az angol belső védők minőségében hiszünk." - a megjegyzés mellett, azért még sem mehetek el szó nélkül. Nézzük már meg, hogy a nagy Rio Ferdinand és a nagy John Terry mire képes a válogatottban, elég ha csak az angol-horvát meccsekre gondolunk. Vállalva sok angol fan kőzáporát azt mondom, hogy ennek a két amúgy nem rossz védőnek az a szerencséje klubjában, hogy az egyik mellett ott áll Vidic, míg a másik mellett Carvalho, a kapuban meg Van der Saar és Czech.

yuuzer_ · http://juventuz.freeblog.hu 2008.05.18. 13:29:18

Hát az angol védők... Mindent elmond az angol védőkről, hogy a gólkirály egy támadó középpályás lett, hihhetetlenül szellősen védekeznek (jó tudom nem mind angol, de akkor is)

bigchange 2008.05.18. 13:29:57

Egyébként én a felállást sem értem. (1 kapus és 4 védő lesz, ez az egy biztosnak tűnik.) 4-4-2 igazi szélsők nélkül? Silva meg Iniesta ugyan el tud ott játszani, de ha valamelyik megsérül? Vagy 4-3-3-at akar (Villa-Torres-Iniesta) a "bölcs zseni"? Az már inkább. A Xavi-Senna-Cesc középpálya nem hangzik rosszul, de a védelemben nem hiszek.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.05.18. 13:30:09

Aragones, mint bölcs mester? A szerző vajon miből és mennyit ivott? :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 13:32:06

"raúl egész egyszerűen nem fért a keretbe!" - szerinted! Arról a mentalitásról beszélek, hogy még vízhordónak is elmenne az EB-re és arról amelyikkel ezt a Madridot kiragadta a hullámvölgyből RVN és Robinho sérülése után, meg arról, amellyel a Bl legjobb góllövője. Egyébként inteligenciájával és rutinjával jó tanácsokkal is elláthatná fiatalabb csapatársait.

Amúgy kezdőbe én sem raknám, de ha maga nyilatkozta, hogy vízhordást is vállalná, akkor nem is duzzogna padon és onnan is segítségére csapatnak.

Nem is értem ezt az Aragonest, ha két éve a vb-n a rossz formában lévő Raulra kezdőként számított, akkor a jóformában lévőt miért hagyja otthon?Egyébként akkor én is azt mondtam, hogy inkább maradjon otthon az öreg, de most mindenképpen ott a helye a keretben.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.05.18. 13:38:20

Szerintem alaposan felértékelte a szerző a spanyol gárdát, majd meglátjuk.

Én ugye az olaszoknak drukkolok (mint eddig mindig), de most valahogy bennük sem érzem hogy "hűűű de jók lennének"... majd elválik. Érdekes EB lesz.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.05.18. 13:39:22

Pillanatnyi formát emleget a cikk, és aztán meg dícséri Aragonest, hogy a kiesőjelölt csapat csatárát hívja be Raúl helyett...

Ez tényleg egy szar cikk, Nemzeti Sport színvonal. Régen volt ilyen rossz írás az NST-n.

Asidotus 2008.05.18. 14:17:52

Mujure!

Nem lesz olasz - spanyol döntő.
Az UEFA honlapján lévő lebonyolítás esetén vagy a negyeddöntőben vagy az elődöntőben mindenképpen találkoznak, ha eljutnak oda.

szferi 2008.05.18. 14:18:33

popp, teljesen felesleges felhoznod az angol - horvátot példaként a gyenge védelemre, az a meccs mcclaren balfaszságáról szólt. viszont láttad a francia - olaszt? na ott volt pár igazán szar teljesítményű védő, és láthattál pár jó csatárt is, ugyhogy reszkess. :)

Cikkhez annyit, hogy a svédek továbbmennek a csoportból, a spanyol-görögön dőlhet el a másik továbbjutó kérdése, inkább a spanyolok javára (egyszer volt budán kutyavásár).
Oroszok? pfff

drdugo 2008.05.18. 14:20:44

"a kontinens magasan legjobb játékosaiból kellett kiválasztani azt a huszonhármat, aki rövid időn belül Európa bajnokának mondhatja magát."

ez igy kicsit erős szerintem... ne a nevekből induljatok ki, pancho ennél azért komolyabbnak gondoltalak. a spanyolok nekimentek már jónéhány világversenynek így, és mindig bukta lett belőle. soha az életben nem fognak igazi csapattá érni a belső ellentétek miatt. egy katalán, andaluz, baszk, stb... játékosokból álló gárda sohasem fog igazán egymásért küzdeni, ezt régóta tudnod kellene, ha a spanyol labdarugást figyeled.
a brit nemzetek sem véletlenul indulnak kulon válogatottként, és pl egy katalán és egy echte spanyol legalább annyira nem szívleli egymást, mint az angolok és a skotok.
legjobb játékosok? mondjatok már akkor négy olyan védőjátékost, akikből masszív védelmet lehet összerakni. puyol egész évben magánkívul van, sergio ramos kb az egyetlen épkézláb emberük hátul. a villa, torres csatársor pedig semmivel sem jobb, mint a fénykorában lévő raul, morientes duo, akikkel szintén semmit sem értek el.
ja és aragones sem egy edzozseni. "oreg mester zsenije" ??? na neee... :)))

szferi 2008.05.18. 14:21:06

Jah, és Raúlt vétek volt kihagyni! Ugyanúgy, ahogy treze-t is a franciáknál. mi a faszt akar valaki Cissével, Gomissal, meg az örök ígéret Anelkával?

yuuzer_ · http://juventuz.freeblog.hu 2008.05.18. 14:21:39

Oroszok? pfff? Most nyert UEFA kupát a Zenit...

drdugo 2008.05.18. 14:24:50

még mielott nekemesnétek: semmivel sem tartom esélyebbnek mondjuk az olasz válogatottat. jelenleg szerintem az a helyzet, hogy minden idok legizgalmasabb, legkiegyensulyozottabb eb-je elé nézunk, minimum hat végső gyözelemre esélyes csapat van, de ha erősorrendet kellene felállítani sztem a spanyol _CSAPAT_ nincs az első háromban.
egyénekre lebontva nyilván igen, de az ilyen tornákat sosem ez dönti el. Maradona volt az utolsó ember, aki egymaga nyert meg egy nagy tornát.

kukonyalori 2008.05.18. 14:25:42

Rault mindenképp nemcsak, hogy ostobaság, hanem köcsögség is volt kihagyni. Ez tán az utsó lehetősége, hogy valamit alkosson valamit válogatott szinten is. Arról nem is beszélve, hogy 5 éve nem volt ilyen formában.

drdugo 2008.05.18. 14:38:41

ja még valami aztán befejeztem :o))

"Még amellett is, hogy mióta láttuk Cannavarot és Zambrottát spanyol bajnokin, azóta csak az angol belső védők minőségében hiszünk."

persze hogy gyengébbnek tűnnek ha olyan balfékekkel játszanak hátul mint puyol, pepe, milito stb... sokkal többször vannak hibázásra kényszerítve, mint otthon.
cannavaro és zambrotta folyamatosan jól teljesített a válogatottban a selejtezők alatt, semmi gond nem volt velük. nem felejtettek el futballozni, csak nem fekszik nekik, hogy szervezetlen védelmekben kell játszaniuk.

capor_ 2008.05.18. 14:46:00

Elég elfogult a cikk...
pl:
"hiszen Iker Casillas és helyettesei személyében a világ három legjobbja a spanyol keretet erősíti."
Ez egy rossz vicc.. Casillas valóban jó, de például Reina?? Liverpool drukkerként láttam szinte az összes meccsét idén, és messze van még a jótól is...
Egyetlen esélyük a spanyoloknak a Villa-Torres páros.

Továbbra is hajrá Horvátország és Csehország!!

Rezgrof 2008.05.18. 15:00:08

Az nem teljesen tiszta, h Raul kihagyását tényleg pozitívumként könyveled-e el pancho, amennyiben igen, akkor nem értünk egyet, de a többi meglátás helytálló. Viva Espana!

grecki 2008.05.18. 15:00:52

Aragones és a zseni szó egy mondatba ültetésétől már önmagában feláll a szőr a hátamon. Sergio Garcia behívásával nem értek egyet, holott Barca szurkoló volnék. Ha már mindenképpen univerzális, ám de formán kívül játszó spílert akart a rasszista pöcs, akkor igazán beválogathatta volna Luis Garciát a matracosoktól... Egyébként én Raúlnak adtam volna egy lehetőséget, mert lehet öregnek, lassúnak titulálni, de azért az idei góltermése önmagáért beszél. Elég ha csak kétszer belebotlik a labdába, amiből gól születik. A kieséses szakaszban ti tényleg Sergio Garciát állítanátok be, ha gólt kell rúgni tíz perc alatt?

szferi 2008.05.18. 15:11:41

yuuzer, nem tudtam, hogy a zenit is indul...

caralho voador 2008.05.18. 15:25:32

Marhaságot írol, sancho... Aragones pont azt produkálja, amit a spanyol kapitányok az elmúlt tizenöt évben, és éppen ez az, ami miatt soha nem nyernek semmit, dacára a kiváló neveknek. Nézzük meg, mit művelt pl. Camacho 2002-ben. Gyakorlatilag minden meccsen csatárok nélkül állt fel, és ha egy-egy véletlenül mégis bekerült a csapatba, azt biztosan lecserélte. Ez a vén marha Aragones védekezés-mániáját a Valencia-játékosok tömeges behívásával élte ki. Ha az Espanyol-játékosok a pocsék tavasz miatt joggal maradtak ki, mi a ménküt keres itt a pocsék TELJES szezon után Marchena, Silva és Villa?! (utóbbi még hagyján) Azt csodálom, hogy Albelda és Angulo nem került be, mert dacára a száműzetésüknek, jó darabig Albelda válogatott kerettag volt. Nézzük meg a középpályásokat: szinte egyetlen szélső sincs. (akkor már Joaquín, Riera?) Csupa olyan ember, aki ugyan előre is remekül tud játszani, alapvetően mégis védekező, belső középpályás (Xavi, Cesc, Xabi, Senna, Iniesta, De la Red). Jaj, csak nehogy kockáztassunk egy kis támadófocit, kedves mester! Pont ez az, amiért most sem fognak elérni semmit, pedig én is nagyon szeretném. Elismerem, Gutinak sok hibája van, de ha elkapja a ritmust, mégiscsak (szerintem) a világ egyik legjobban passzoló irányítója, talán érdemes lett volna megkockáztatni a behívását, hátha jó formában lesz. Mondjuk Senna helyett, aki, most őszintén, miben tud többet vagy mást, mint Xabi, Fabregas vagy Xavi? Sergio Garcia pedig valóban baromi lendületes meg miegyéb, de kérdem én, azért csatárposzton mi a mérce? 4 gól a 18-cal szemben azért sokatmondó...

caralho voador 2008.05.18. 15:27:35

Albiolt még ki is hagytam. Ő is valenciai. Érthetetlen. csak azért, mert a Valencia a legdefenzívebb spanyol (ráadásul csak volt) élcsapat.

yuuzer_ · http://juventuz.freeblog.hu 2008.05.18. 15:27:59

nem is :) de 12 orosz játékos van a Zenitben, mondjuk nem tudom hány válogatott, de kár volna az oroszokat leírni, hiszen az angolok elől jutottak ki az EB-re is pl

gorilla vs bear 2008.05.18. 15:31:00

remélem hamar kiesnek a spanyolok.

krysal 2008.05.18. 15:32:16

pancho, ez még viccnek is rossz. Nem csak Raúl kihagyása, de a Casillas utáni kapusok dicsőítése is: Van der Saar, Buffon, Cech, Fray, Coupet - hogy csak néhány nevet említsek. Ramoson kívül a védelem a vicc kategória, ezt a formát az oroszok is hozzák. Középpálya-csatársor rendben - de ne feledjük, Torres is bőgött már le világversenyen!

Finom túlzásból így lesz muhaha. Raúlt meg... áh, ha egy Barcás a keretbe követeli, akkor nekem már nincs mit mondanom...

Hitchiker 2008.05.18. 15:50:48

Pancho nem bírok dönteni :D
1. te most ez vércinizmussal írtad meg mindössze azért hogy jó vitaalapot adj és megnézd mi lesz ha előtőr magadból a spanyol drukker teljes valója
vagy
2. ezt te most tényleg komolyan gondolod és akkor azonkívül hogy senki sincs veled azonos állásponton és néhol fel is kiálthatunk hogy "ez egy baromság" sajnos meg kell hagynunk neked a blogíró véleményszabadságát...
remélem az első mert ez néhol tényleg nagy baromság :D

ettől függetlenül tényleg hiányzik egy támadó középpályás és pár szélső mert így esetlen lesz nagyon a támadójátékuk (vagy lehet hogy a sok védekezőközéppályással csak helyet akar szorítani a mester torresnek meg villámléptű sergio garciának a pályán hogy szét kontrázzák az ellenfelet az elöttük így feltáruló "alfödi rónaságon"
:D ha tényleg akkor minden tiszteletem ott van xd)

tb 2008.05.18. 16:05:36

"egy katalán, andaluz, baszk, stb... játékosokból álló gárda sohasem fog igazán egymásért küzdeni,"

ez azért nem egészen így van, mármint ugyan ez igaz a spanyolországi társadalomra, magára a játékosokra nem feltétlenül, gondolj más sportágakra spanyoloknál, vagy mondjuk a régi jugoszláv válogatottakra, ott még nagyobb volt az ellentét a társadalomban, a különböző válogatottjaik viszont szép sikereket értek el
szóval ez nem magyarázat az évtizedek óta tartó sikertelenségre

sempreLippi 2008.05.18. 16:05:48

én a poénokat nem látom viszont
emlékeim szerint ez a rasszista majom véreztette el a "bivalyerős" spanyol keretet az elmúlt két világversenyen. ő a garancia hogy idén sem kell félni tőlük.
a kapusdicsőítés valóban viccnek is rossz, az angol belső védőkben meg lehet hinni, de ezen az EB-n elég unalmas lesz.

bigchange 2008.05.18. 16:11:45

Lehet, hogy nekem rossz a tv-m, de Iniesta és Silva micsodák, ha nem támadó középpályások? (Sőt inkább már támadók.) Arról nem beszélve, hogy azért Cesc, Xavi és de la Red is sokszor felér.

Hitchiker 2008.05.18. 16:21:50

bigchange lerántom a leplet a tiktokról hogy gutira gondoltam :D
igazad van hogy támadóközéppályások de akiket említettél nem futottak nagy szezont szerintem igaz leginkább silvára míg iniesta kissé talán háttérbe lenne szorítva a barcelonában (lehet hülyeséget írok javítsatok ki ha nem igaz)
a többiek meg persze hogy felérnek de gondolom ők is ennek a kontrázós tatkika részei hogy a védekezésből labdát szerezni aztán fel a csatárnak aztán Előre Illéri!!
de szóval nem az a tipikus "zidane" szerű irányítók mert még fabregas is hátrébb indul sztem (de la redről nem tudok sokat de világosítsatok fel)

bigchange 2008.05.18. 16:34:17

Majd később, most ideges vagyok, mert Zlatan ütött egy gólt. Pedig már elhittem, hogy bajnok a Roma...

bigchange 2008.05.18. 16:40:57

Megint vert egyet. Sérülten. Mekkora játékos ez?!

grecki 2008.05.18. 16:43:06

Nagy. Nagy kubai kékeres... :)

Vaader 2008.05.18. 16:47:22

Hát pancho, lehet, hogy nekem nincs humorom, vagy nem értem az ironiát, de én sem tudom eldönteni, hogy mi lenne ez a cikk.
A csapat szerkezetéről meg nem tudok olyat mondani, amit nem mondtak el előttem (szélsők? irányító kp?), szóval inkább hallgatok.

jasszgeri 2008.05.18. 17:31:37

popp:
"Még amellett is, hogy mióta láttuk Cannavarot és Zambrottát spanyol bajnokin, azóta csak az angol belső védők minőségében hiszünk." - a megjegyzés mellett, azért még sem mehetek el szó nélkül. Nézzük már meg, hogy a nagy Rio Ferdinand és a nagy John Terry mire képes a válogatottban, elég ha csak az angol-horvát meccsekre gondolunk. Vállalva sok angol fan kőzáporát azt mondom, hogy ennek a két amúgy nem rossz védőnek az a szerencséje klubjában, hogy az egyik mellett ott áll Vidic, míg a másik mellett Carvalho, a kapuban meg Van der Saar és Czech."

hát akkor itt is vagyok. olvasd el mégegyszer azt, amit kiidéztél. köszönöm.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 17:33:44

"Elég elfogult a cikk..." - milyen is lehetne egy eredetileg a spanyol fan blogra írt bejegyzés? espana.blog.hu/2008/05/18/a_keret

crouchy 2008.05.18. 17:36:24

ez a benitez elintézi hogy lassan a spanyoloknak fogok szurkolni EBn:) minden poszton ott egy poolos, és arbeolát kivéve alapemberek.

crouchy 2008.05.18. 17:37:23

mármint a Poolban. Bár Torres és Alonso szerintem a spanyoloknál is.

crouchy 2008.05.18. 17:41:28

OFF: Milan az Uefakupában. muhahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:) Mégse a Fio az év lúzere:) Az meg hogy a parma kiesett...

crouchy 2008.05.18. 17:44:27

de lehet hogy inkább én vagyok az év lúzere hogy nem találom a serie A-s postot. (csak ugye Habinál megszoktam hogy mindig legfelül van még vasárnap is a jóslat:)) amúgy ő végleg totál elment?:(

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 17:46:25

caralho voador, a koreai vébét fölösleges idehoznod. Ott két szabályos gólja ellenére gyomorforgató módon csalták ki a spanyolokat az elódöntőből.

Strigo 2008.05.18. 17:47:01

A Liverpoolból vannak legtöbben a keretben...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.18. 17:49:36

Meghökkenve tapasztalom (elolvasva a hozzászólásokat), mennyire nincs érzékük egyes olvasóknak az iróniához. Ez a cikk, ahogy arra popp is fölhívja a figyelmet, de ott van a cikk elején is (!) egy deklaráltan elfogult oldalról került ide, amelynek az a lényege (amivel én a magam részéről tökéletesen egyet is értek), hogy:

"a spanyolok akkor is a legjobbak, ha nem azok".

Ezen kereten belül pedig szerintem egy kifejezetten korrekt és jó összefoglalás.

A véleményemet már leírtam Sergio Garcíáról: fantasztikus játékos. Az összjátékban pedig tényleg erősebb lehet, mint Raúl. Hogy az utóbbit én kivittem volna-e, az más kérdés.

(Valószínűleg egyébként igen, már csak azért is, mert ha megint nem jön össze a bravúr, biztosan egyből előjönnek a hangok, hogy "no ugye emiatt"; fölösleges támadási felület.)

(Más kérdés, hogy ugyanez megtörténhet akkor is, ha Raúl ott van, és nem állítja be.)

A Valencia-védőket lehet szidni, de idén, amikor AKARTAK játszani (pl. Barcelonában a kupaelődöntőn, vagy a Bernabéuban), szinte áthatolhatatlan falat képeztek.

Ezt persze úgy mondom, hogy amúgy szerintem is a védelem lehet esetleg gyengébb pont.

MAti 2008.05.18. 18:26:47

Akárhogy nézzük... Raúlt kihagyni ebből a csapatból: vegytiszta "keménykedés". Most megmutatom, hogy én vagyok itt az úr és bármit megtehetek...

Az idei szezon alapján beférne.
A rutinja aranyat érhet.
A mentalitása csak dobna a spanyol csapaton - ő az, aki az edzésen is megdöglene, még ha előre megmondanák, hogy sosem kerül a csapatba.
És ha valakinél, hát nála nem jelentene gondot, hogy a padon ül. Duzzogás, sértődés nem lesz, az 100%.
Az elmúlt 10 év alapján pedig megérdemelné, de ez az egy most nem számít.

rizla 2008.05.18. 18:43:06

még mindig raúlon sírni.. jézusom. nem lesz ott, kész. nem mindegy? vele sem ért eddig semmit a spanyol válogatott

rizla 2008.05.18. 18:45:22

mármint nem a cikkre mondom

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 18:47:14

Képfényező, nagyon pontosan fogalmaztál. Aragones a tipikus gőgös edző (ebben hű párja Domenechnek), aki indulatosan reagál a sajtó támadásaira, lazán lehülyéz mindenkit és a tapló raszista kijelentéseket sem mellőzi.

Kiváncsi lennék, hogy ivel magarázza mejd Raul mellőzését. mert korábbi nyilatkozat, miszerint Raullal nem nyertek semmit az eléggé sánta magyarázat, mert előtte sem termett nekik babér. Az viszont igaz, hogy övé a döntés joga, de ez indoklásnak azért sovány.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 18:49:47

rizla, hogy viharba lenne mindegy. Nekem vaszottul nem mindegy. Lehet azért, mert végig követtem a pályafutását. Emlékszem a Fradinak rúgott első három bl góljára, emlékszem nagy győzelmeire, formahanyatlásaira és együtt éljük másodvirágzását.

MAti 2008.05.18. 18:54:12

rizla testvér...

Igazából kötekedni jó dolog?
Vagy ezekre miért van szükség?

Neked most jobb lett?

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 18:55:40

Egyébként öröm nézni, hogy még tarják magukat az én generációm tagjai Totti, Del Piero, Raul, Cannavaro, Nesta - sajnos az igazi Ronaldotól lassan elbúcsúzhatunk.

Egyébként a köcsög Aragones példát vehetne Lagerbacktől, aki megint visszakönyörögte Henrik Larssont.

rizla 2008.05.18. 18:59:24

képfényező: nem kötekszem, pusztán nem értem a kommentelők hülyeségét. jó ideje tudni lehet, hogy raúl nem lesz ott az eb-n. ami egyáltalán nem egy borzalmas döntés, mégha vitatható is. de maximum sokadik csere lenne, úgyhogy nem oszt, nem szoroz. a személyiségével meg ne jöjjön senki, mert eddig sem ért semmit. de azért még mindig ez a téma, blablabla, tök unalmas.

rizla 2008.05.18. 19:00:38

popp: miért vehetne példát pont lagerbackról? honnan veszed hogy jó döntés larssont visszakönyörögni? örökké csak régi szimbólumokba kapaszkodni, ahelyett, hogy új fejezetet nyitna egy csapat..

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 19:20:17

rizla, onnan, hogy Ibra után még mindig ő a legjobb svéd csatár (a balkáni, meg a feka a skandináv csapat ékei :D). Tehát nem az volt a kérdés, hogy befér-e, hanem, hogy vállalja-e. A svédek ha csontnélkül ki is esnek, akkor sem tudnának jobb csatárt nevezni Henke Larsson helyére.

Hát válogatott szinten nem is nyert Raul, de hogy messzebbre ne menjünk az idei madridi bajnoki címben is oroszlán része volt. Hogy ezen kívül mi mindent nyert a Madriddal azt hosszú lenne fölsorolni, legyen elég annyi, hogy azon kevés játékosok egyike, aki két Bl döntőn is gólt lőtt. Azt se felejtsük el, hogy többek között a spanyol válogatottsági gólrekorder is a madridi kapitány. Senki sem tudhatja, hogy mi a koreai vébé vége, ha spanyolokat továbbengedik a negyeddöntőből.

"a személyiségével meg ne jöjjön senki" - már miért ne, sokat számítana a válogatottnak már akkor is, ha padon ülne.

Nem kötkedésből, de kiváncsi lennék, hány éves vagy?

bigchange 2008.05.18. 19:27:04

Jó ideje azt is lehet tudni, hogy a "bölcs mester" egy irgalmatlan nagy fasz, aki klubszinten egy (azaz 1) bajnokságot nyert, azt is 31 éve.

szferi 2008.05.18. 19:53:06

rizla, ekkora butaságot larssonról... Láttad a hiperszuper barca BL győzelmét két éve? Ki adott csereként beállva gólpasszt? Mit gondolsz, sir Alex viccből hívta meg a MU-ba tavaly? És tudod hány gólt lőtt az idén az UEFA kupában egy tök esélytelen, szar kis svéd csapat színeiben?

Egyébként olyan fejjátéka van, hogy ha csak a végén beállítják 15 percre, 2-3 szögletből el tud dönteni egy meccset. Még mindíg.

kutyacica 2008.05.18. 19:55:44

nagyon jó irányba viszi a blog objektivitását a szurkolói oldalakról beemelni írásokat.

a következő számban "Pippo Inzaghi - bármit tud a labdával" a MilanFanaticsHungary-ról, ezután pedig "Didier Drogba a Fair Play királya" a Chelsea4Life-ról. Zárszónak: "10 indok, amiért szemetgyönyörködtető a focink" a Nationalelf.hu-ról. (disclaimer: nincsenek ilyenek)

valójában még szerencse hogy Pancho poénnak szántad, mert annak teljesen jó!

szferi 2008.05.18. 20:00:41

Popp, és ha az emberi kvalitásait is figyelembe vesszük, még mindíg érdemesebb Larssonra építeni, mint egy ilyen szar alakra mint ibra, bármekkora labdazsonglőr is

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 20:12:27

szferi, né' má', egyetértünk ;)!

szferi 2008.05.18. 20:18:14

előfordul néha - néha :)

Strigo 2008.05.18. 20:31:44

Ibrahimovicra építeni nem rossz ötlet. Mancininek is bejött.

BruceWayne 2008.05.18. 22:02:14

Güizát ma sérülés miatt vitték le

caralho voador 2008.05.18. 22:05:06

popp, persze, 2002-ben a bíró is ludas volt (ámbár a 11-es párbajt attól még nyugodtan meg lehetett volna nyerni, persze az már lutri), de nem ez volt a mondandóm lényege, hanem az, hogy Camacho sem a támadó focit preferálta. Már az írek elleni nyolcaddöntőben is majdnem kiestek a saját hülyeségükből, miután mind a két csatárt lecserélte az a marha (Morientes és Raul helyett Albelda és Luque), az írek meg a 90. percben kiegyenlítettek. Így a spanyoloknak a hosszabbításban sanszuk sem volt gólt lőni. Nekem soha sem az volt az elsődleges problémám a spanyolokkal világversenyen, hogy nem jutottak semeddig sem, hanem hogy még a mutatott játékuk is messze elmaradt attól amit a nevek alapján várni lehetett volna. Jó, nyilván összetett a probléma, nemzetiségek ésatöbbi.
Még egy kis adalék a kerethez: Guti 14 gólpassznál jár a bajnokságban (kiváncsi lennék még a gólpassz előtti passzaira is, szerintem az is van legalább ugyanennyi), szóval akár beférhetett volna.

rizla 2008.05.18. 23:15:13

popp: "rizla, onnan, hogy Ibra után még mindig ő a legjobb svéd csatár (a balkáni, meg a feka a skandináv csapat ékei :D)"
1: komolyan összehasonlítod a svéd játékosállományt a spanyollal? wow!
2: és szerinted raúl a legjobb csatár torres vagy villa után? güizát is simán raúl elé lehet rakni, elvégre képes volt úgy gólkirály lenni, hogy a mallorcában játszott. úgyhogy a kérdés redukálódik annyira, hogy a 4. számú (vélhetően csak csere) csatár ki legyen? egy élő legenda, akinek közepesen jó szezonja volt idén (mert azért 18 góltól hadd ne essek hasra egy bajnokcsapat elsőszámú csatáránál!), de már nem fiatal, a nagy tornákon sosem játszott jól, képes eltűnni 40 percekre a mezőnyben; vagy egy lendületes fiatal (nem igazán követtem nyomon a zaragozát, így sergio garciáról nincs kiforrott véleményem)? miért olyan kurva fontos, hogy előbbit válasszuk?

rizla 2008.05.18. 23:17:00

szferi: "rizla, ekkora butaságot larssonról... Láttad a hiperszuper barca BL győzelmét két éve? Ki adott csereként beállva gólpasszt? Mit gondolsz, sir Alex viccből hívta meg a MU-ba tavaly? És tudod hány gólt lőtt az idén az UEFA kupában egy tök esélytelen, szar kis svéd csapat színeiben?"

miért, milyen butaságot írtam larssonról te nagyon fasz? imádom azt az embert. de ennek mi köze bármihez? totál nem arról volt szó, hogy jó játékos-e vagy sem.

rizla 2008.05.18. 23:18:39

gutit viszont mindenféleképpen beválogattam volna.. érdekes, az ő kihagyása miatt nincs annyi pampogás, pedig közismerten a legjobb "örök csere", félelmetes adottságokkal. akármikor képes váratlant húzni.

MAti 2008.05.18. 23:26:55

Ez igaz.

De Gutit csak a kispadra vinném... stabilan rá építeni nem lehet.
3 meccsből játszik egyszer egészen kiválóan, egyszer rém gyengén, egy meg lutri...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 23:31:15

rizla, én hiányolom Gutit, de őt már vébére se vitte ki Aragones. Azért három vébén is lőtt gólokat, ezt is kevesen mondhatják el magukról. És hogy miért kéne ki vinne? Nos, nem ismétlem meg, olvasd vissza.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.18. 23:32:28

"Azért három vébén is lőtt gólokat" - mármint Raul.

rizla 2008.05.18. 23:56:32

képf: én is csak padra vinném gutit, de oda mindenképpen. ezt mondom: a legjobb cserejátékos.

popp: elolvastam, engem nem győztél meg. nincs egyértelmű és vitathatatlan érv, ami raúl mellett szól. az első három csatár neve és pozíciója megkérdőjelezhetetlen. újra mondom: innentől kezdve csak az a kérdés, ő-e a legalkalmasabb negyedik számúnak. 5 csatár meg minek pár meccsre?
ha erre az a válasz, hogy mert legenda, és mert szimbólum, arra a reakcióm: egy örök vesztes spanyol válogatott szimbóluma. és larssonnal ellentétben nem a legjobb elérhető csatár.

rizla 2008.05.18. 23:57:37

három vébén meg naná, hogy lőtt gólokat. elvégre sokat játszott, és csatár a pozíciója! bennem inkább maradt meg a franciák ellen kihagyott büntetője..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.18. 23:59:21

Majdnem mindenben egyetértek rizlával, kivéve ezt:

"mert azért 18 góltól hadd ne essek hasra egy bajnokcsapat elsőszámú csatáránál"

18 gól fantasztikus teljesítmény. Nagyon-nagyon régen volt ennyire jó szezonja Raúlnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 00:05:57

(Ja, Raúl nekem is az egyik legszimpatikusabb játékos, akit valaha láttam; de CSAK ezért tényleg nem kell kivinni.)

(Persze tiltva sincs.)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.19. 00:09:42

Az idei tizennyolc góljáért, rutinjáért, mentalitásáért, viszont ki kellene vinni! A Raul témát a magamrészéről lezártam!

rizla 2008.05.19. 00:15:32

csöncsön: én annyira nem találom fantasztikusnak a körülményeket figyelembevéve, de erről igazából nem is akarok vitatkozni. egy elég jó csatárt jelez, ebben egyetértünk, nem is vitattam. maximális respekt neki, tényleg. de most nem ez a lényeg.

rizla 2008.05.19. 00:16:52

popp: spanyolország nem magyarország, de még csak nem is svédország, jóval nagyobb állományból lehet meríteni. több kell a válogatottsághoz, mint rutin, meg egy tűrhető gólátlag.
engem trezeguet kihagyása a franciáknál pl sokkal jobban irritál..

divatdrukker 2008.05.19. 07:33:30

ez a cikk ugye egy paródia?

2008.05.19. 07:47:43

Ez a keret -mármint a támadórészleg- úgy jó ahogy van. A beválogatott 3 csatár mind jobban teljesített Raulnál, az SG+Silva páros pedig tökéletes a 2 szélre egy 442-ben.

mickeyknox 2008.05.19. 08:05:23

ez a cikk poén volt , emberek, nem kell komolyan venni :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.19. 08:14:13

rizla, na ne mondd! És Sergio Garcia persze le is tette ezt a többet, amivel közönbösítette Raul rutinját. Hagyjuk már! Arról van szó, hogy az idei év alapján Raulnak ott a helye a négy legjobb spanyol csatár között és pont. De jó hogy lezártam a témát magagamrészéről, értetlenkedsz itt ;).

drogosmacska 2008.05.19. 08:23:01

Raultól és Guti ide vagy oda, elég sovány ez a keret szélsőkben, Silva + SG, és ennyi. Arra meg már ne alapozzunk, hogy Ramosék majd mindig felérnek. Jesus Navas, vagy Diego Capel, ha már a jövő válogatottját építjük? (még akkor is, ha előbbi a spanyol Sebastian Deissler :))

szferi 2008.05.19. 08:23:13

Rizla, az az érdekes, hogy leírsz valami hülyeséget, reagálunk rá, aztán megírod hogy te épp az ellenkezőjét gondoltad, én meg egy hülye fasz vagyok... nevetséges vagy!!!

Ezt írtad. "honnan veszed hogy jó döntés larssont visszakönyörögni? örökké csak régi szimbólumokba kapaszkodni, ahelyett, hogy új fejezetet nyitna egy csapat."

Erre válaszoltam hogy igenis be kellett válogatni, azt is írtam miért. Mit nem értesz ezen? vagy el tudod magyarázni, miért nincs köze a teljesítményének a beválogatásához? Térj már magadhoz, hülyegyerek.

pavel88 2008.05.19. 08:46:01

Egy f@stalicska lesz ez a spanyol csapat, mert egy ekkora kancsó vezeti! Nem lesz itt semmi, jó szokásukhoz híven megint lecumiznak, láétványos szép focival sima harmadikok lesznek a csoportjukban! Egy nyerő ember van, aki számít, az pedig F.Torres. Remélem nagyon szarul fog aludni ez a vén marha, mert megérdemli! Mekkora húzás öcsém, hogy egy kieső csapat(mely nem kevés gólt kapott!!) védőjét rakja be egy csatár helyett! Zseniális :S...vagy inkább vicces? Van már erre gyógyszer!

the real 2008.05.19. 08:57:30

Szerintem Sergio Garcíát ne is vegyük a csatárokhoz, inkább a középpálya jobb oldalán fog helyet kapni - ha egyáltalán... Ez is megerősíti, hogy Raúlt valószínűleg akkor sem vitte volna ki a kapitány, ha nincs más csatára.
És érti valaki, hogy Krkic miért mondta vissza a válogatottságot? OK, hogy fáradt, mert nem pihenhetett sokat tavaly nyáron, dehát 18 éves, és EB-re mehetett volna!

popp, írtad, hogy Rio Ferdinand és Terry a horvátok ellen "bizonyította", hogy mire képes. Az angol-horvát szerintem is a védelmen ment el, ami így nézett ki: Richards, Lescott, Campbell, Bridge. A többi 11 meccsen meg kaptak összesen négyet...

2008.05.19. 09:05:16

Krkic-nek fizikai erősítéssel fog telni a nyara. Várható volt hiszen rá is fér. Jól döntött.
A sok fanyalgó majd nem tudom mit fog mondani, ha megnyerik a spanyolok a kontinens viadalat.

brassmonkey12 2008.05.19. 09:06:00

bár a raúl kedvencem tényleg nem tud többet torreséknél ugyanis ö is csak 16oson belül él,raúllal nélküle vagy vele ugyis kiszopott volna a válogatott,ifik miért nyerik az ifi tornákat és miért nyerjek felnöttbe semmit?,szerintem azért mert ök már 17 évesen elérik a legjobb tudásokat de a többi nemzet innen továbbfejlödik és jobbak lesznek

kroos 2008.05.19. 09:27:04

Sergio Garcia 4 gólt rugott egész évben.....

harveypekar 2008.05.19. 09:48:19

Kedvelem a spanyol focit, és a játékosok többsége is rokonszenves, de ameddig a rasszista Aragones a kapitány, addig nem fogok nekik szurkolni (remélhetőleg az Eb lesz az utolsó ilyen világverseny)

kroos 2008.05.19. 10:03:38

de akkor miért erölteti Senna-t?ott lenne Raul Garcia Arteta stb...

ApukadHUN 2008.05.19. 10:04:40

Senna azért kell, mert előfordulhat, hogy elfáradnak a csatárok és kell valaki, aki félpályáról befejezi az akciót...

kroos 2008.05.19. 10:08:25

szerintem ezt a fentebb emlitett két ember is meg tudja csinálni ráadásul jobban.

ApukadHUN 2008.05.19. 10:20:01

Nem emlékszem, hogy Sennán kívül valaki más is betalált volna mostanában félpályáról...

kroos 2008.05.19. 10:30:19

mindegy láttam pár Everton meccset és Arteta nagyon jó.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 10:40:01

@pavel88:

"Mekkora húzás öcsém, hogy egy kieső csapat(mely nem kevés gólt kapott!!) védőjét rakja be egy csatár helyett!"

Azért elszállni nem kell. Sergio García nem védő, és nagyon jó játékos. A Liga egyik legjobb védelmével rendelkező Deportivón úgy cselezte át magát, nem egyszer, nem kétszer, hanem sokszor, mint Agüero vagy Messi. De ugyanezt megcsinálta a Real ellen is. Tegnap, Mallorcán nem, mert az egész Zaragoza borzasztóan görcsös volt. Ettől függetlenül Sergio Garcíának ott a helye a keretben.

Keelhaul 2008.05.19. 12:12:21

Sergio Garcíának volt pár jó meccse, meg pár nagyon ótvar. Kb. 10 játékos van, akit inkább beválogattam volna mint őt; és engem nem érdekel, hogy Aragones szereti, mert Barca nevelés. Ja, kérem, senkinek se tűnt fel? (Güiza is az, de ő rászolgált a behívóra. SG a fasorba nincs mondjuk Capelhez vagy Navashoz képest.)

Mondjuk Gutit ebbe a keretbe valóban nem érdemes betenni, mert nincsenek szélsőjátékosok, előre látom milyen "remek" focit fognak játszani spanyol barátaink. Ha megnyerik az EB-t, amit nagyon kétlek, akkor valszeg Casillas, Torres, Ramos, Güiza négyes valamelyike vagy mindegyike fog végig brillírozni, az talán elég is lehet. Csak elég valószínűtlen, hogy egy ilyen hosszú szezon után bármelyik is csúcsformában lenne.

Mindegy, lesz 2 év múlva VB és ha elküldik ezt a hortalezai paraszt majom állatot (akit már 2 éve el kellett volna, ráadásul egy rasszista pöcs) akkor jön Del Bosque, oszt jó napot.

De la Reden csak nekem akadt meg a szemem? Madridista létemre röhögnöm kell a beválogatásán.

krysal 2008.05.19. 12:35:45

Az év poénja: Kiesett a Zaragoza, de a támadója ott az EB-n. Gratulákok:)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.19. 13:16:49

the real, jigazad van, tévedtem!

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.19. 13:25:31

the real, ha spanyolok kint vannak az olimpián , akkor inkább arra izzít a kis srác. De akár egy elkummantott pozitív doppingteszt is oka lehet a hirtelen elhatározásnak, ezt mi pontosan sohasem tudjuk meg, ha maga Krkic nem meséli el vagy írja meg visszavonulva, önként.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.19. 13:34:08

popp

a legvadabb verzió, amit Krkicről hallottam, hogy esetleg szerb válogatott akar lenni

popp · http://koncertblog.com/ 2008.05.19. 13:38:36

Bedobásnál, ha így van, az már ősszel kiderül a vébé-selejtezők kezdetén.

the real 2008.05.19. 13:43:28

Azt annyira sem tartanám értelmes gondolatnak, mint azt, hogy önként lemond az EB-n szereplésről (önmagában is milyen dolog már, de ha még Raúl esetét is hozzávesszük...).
Egyébként a spanyolok nem jutottak ki az olimpiára. A szerbek igen :)

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.19. 13:50:23

the real

Hát, én is meglepődnék, de már februárban is gyanús volt, hogy beteget jelentett, amikor behívták a franciák ellen.

rexford 2008.05.19. 14:22:23

Simán a lehetséges verziók között van, hogy Krkic szerb válogatott akar lenni. A szerbeknek egész jó kis válogatottjuk lesz szerintem néhány éven belül, és a konkurencia soha nem lesz akkora, mint a spanyoloknál. Valamelyik fejes nyilatkozta is, h nem tudja, miért mondta le az Eb-t, talán a Barca nem engedi, vagy az apja, vagy csak kíméli magát. Ez utóbbi a hivatalos szöveg, de valahogy a legkevésbé hihető is.
Kíváncsi leszek, mire mennek a spanyolok Raul nélkül, mert azt már sokszor láttuk, hogy vele mire. Érdekes kísérlet mindenesetre, Aragonesnek nincs vesztenivalója, az biztos.
Volt már ilyenre példa, a dánok is megnyerték anno az Eb-t M. Laudrup nélkül, ugyebár.

2008.05.19. 14:37:54

@Keelhaul
"SG a fasorba nincs mondjuk Capelhez vagy Navashoz képest."

Capel Silva oldalán játszik, Navas meg egy lepkefing

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.05.19. 14:53:50

Raúl úgyse játszott volna, rohadt idegesítő egy kerékkötő, egyértelmű pozitívum, hogy nem lesz ott az EB-n, így a spanyoloknak is lehet szurkolni (bár felesleges, úgyse nyernek soha semmit - de nem haragszom meg akkor se, ha rámcáfolnak).

halareaal 2008.05.19. 18:06:58

Aragones a mai világszínvonalú futball toronymagasan legnagyobb tévedése. Sergio Garcia és Guiza labdába se fognak érni 1x sem, a spanyolok meg közben kizúgnak a 8ad döntőből. De la Red Guti helyett? szélső nélkül? katasztrófa. tálcán kínálja Aragones az eb-t a buzi franciáknak.

halareaal 2008.05.19. 18:10:22

Raulla lehet, hogy nem sokat ért volna a spanyol válogatott, de ez leglevésbé volt neki köszönhető. ha megnézzük, milyen eredményes volt, és képzeletben kiemeljük a ccsapatból, egy durván lengyel-orosz kaliberű csapatot kapunk. Raul az utóbbi 10 év messze legjobb spanyol játékosa.

halareaal 2008.05.19. 18:12:32

rizla, ha Raulnak nincs helye a keretben, akkor Villát leszámítva egyik barcelonai, vagy valenciai játékosnak se kéne h legyen.

halareaal 2008.05.19. 18:19:36

egyébként neg atyaúristen, ki az aki kivinné Krkcicet, amikor nincs Raul, nincs Gut, nincs Joaquin, Capel, Navas. ha belegondolok, Casillas átjön a b-csapatba, és simán elvernék Aragones eb-keretét.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 18:29:27

Lehet, hogy én vagyok übernaiv, de minden további nélkül elfogadom, hogy Krkics fáradt. Az egész testfelépítésén látszik, hogy gyerek még; a MU ellen is azért nem tudott labdába érni, mert fizikailag egyszerűen nem volt egy súlycsoportban a védőkkel. Egy ilyen idény után abszolúte megértem, hogy nem akar még egy Eb-t is a nyakába.

brassmonkey12 2008.05.19. 18:42:06

ez a spanyol csapat még a csopotbol alig fog tovább jutni,szélsöket hiányoltok,tudtok valakit mondani?amugy elmondom mindenki Raúl csatár akit meg kell játszani,és ha nincsenek ilyen emberek akkor nem is fog golt lönni,

Strigo 2008.05.19. 18:46:49

Azért az elgondolkodtató, hogy Krkicet kivitte volna, Raúlt meg nem. Mert ha az idei szezont nézzük, akkor Raúl jobb volt, több szezonja meg nem volt a srácnak. Sergio Garcia csak utána jött képbe, aki meg szélső. Mi van, ha a három csatár egyike megsérül, vagy eltiltják? Vagy ez eleve eldöntött egycsatáros játék? Mert oda tényleg nem kell Raúl.

grecki 2008.05.19. 19:41:20

Keelhaul,

Azért nem hiszem, hogy csak azért beválogatna akármilyen Barca nevelést is Aragenyó, mert 30 éve (lehet, hogy húsz) edzette a katalánokat.
Güiza, pedig nem Barca nevelés, ő Mallorca nevelés, csak lehúzott egy évet a Barca B-ben...

Egyébként meg tökéletesen alkalmatlan lesz ez a keret arra, hogy valami nagyot alkosson.

capor_ 2008.05.19. 21:44:15

Én sem válogattam volna be Rault, ugyanis ha beválogatja akkor meg egész végig azért basztatták volna Madridból, hogy játszassa. Aminek viszont végképp nem lett volna értelme...

Mellesleg egy lyukas garast sem raknék a spanyolok győzelmére...:)

nasteey 2008.05.19. 22:16:15

Nincs szélső. Na bumm. Majd Capdevila és Ramos utánanéz mit csinált Serginho és Cafú a szélső nélküli Milanban.

Bojan itt született, itt nevelték futballistának, majd pont nem akar itt válogatott lenni. Majs 20 évesen megy VB-re, 22 évesen EB-re, és így tovább. Felesleges kimennie 30 perc játékidőért, amikor végre kipihenheti magát, és fizikálisan rákészülhet a következő szezonra. Majd a VB-selejtezőkön alkot.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.05.19. 22:23:43

csak kiharcoltad azt a bant... Sajnálom, hogy óvodába fordult a dolog...

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.19. 22:36:19

nasteey

Bojannal kapcsolatban kérdés, hogy mire érted az "itt"-et. Mert hogy volt már olyan (felnőtt) válogatott meccs, amelyikre nem hezitált elmenni, sőt gólt is szerzett. De mondom, szerintem is meglepetés volna, ha a szerbeket választaná.

Ja, és ha már ennyire belemelegedett mindenki a szövetségi kapitánykodásba, talán nem volna hülyeség csinálni egy NST-s Fantasy Football ligát az EB-re. Vélemény?

nasteey 2008.05.19. 23:35:17

itt: természetesen Spanyolország. :)

A Fantasy Football ligát is támogatom.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2008.05.19. 23:45:33

és ha az "itt" az neki inkább Katalónia? ;)

www.fcf.cat/pub/noticiaAmpliada.asp?idnoticia=1046&gruponoticia=4

A Fantasy Football ligát létrehozom, ha a bloggazdáknak nincs kifogása ellene.

nasteey 2008.05.19. 23:48:59

Jó oké. A Katalán válogatottban már játszott, gólt is rúgott, de kötve hinném, hogy nem akar a spanyolban játszani (Puyol, Xavi...).

A nyakamat rá, hogy gólt rúg a VB-selejtezőkön spanyol színekben. ;)
süti beállítások módosítása