Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 34. forduló - Time is running out

2008.04.28. 22:00 pancho_sanza

Már csak négy forduló van hátra. A csapatok változó mentalitással állnak a mérkőzésekhez. A Real Madrid és Mallorca konkrétan parádézással múlatja a hátralévő időt. A Barcelona tartalékosan alázza meg magát, bár meg kell említenünk, hogy pont a két nem tartalék, Puyol és Márquez teljesített kritikán alul. Az Atlético továbbra is nyerő szériát fut, a helyükben már rég a kaszinókban tengetném az időmet, mert az ultimate mák ideje csak nem akar lejárni. A Valencia végre megmutatta, hogy játékosai bármikor képesek a kapusát vesztett kiscsapat kitömésére. Persze a büntető sokat segített. A Sevilla félig keresztet vethet az álmaira, miközben a Zaragoza a héten ismét cumival a szájában készülhet a kiesés ellen, de ez egyre nehezebb. A Levante befejezte, s bár a Murcia is próbálkozik rendületlenül, értelme nincsen sok. Esett 20 gól, miközben Senna félpályáról, Güiza pedig sokadszor talált be. Tovább után részletek:

Rátgéber László minden kritikát vállalva meg merte tenni. Szövetségi kapitányként nem utazott el a mérkőzésre, amelynek eredménye nem igazán számított. A következő találkozó viszont nagyon is. Bátraké a szerencse. Neki bejött, akármennyire is másként cselekedne ma már. Megmondjuk őszintén, mi sem utaztunk volna el most Rijkaard helyében. Mindent alárendelve az igazán fontos mérkőzésnek. Mert a Deportivo elleni fellépést nagyon nehéz megítélni anélkül, hogy ismernénk a Manchester United elleni párbaj kimenetelét. Ha nyer a Barca, vagy döntetlennel továbbjut, akkor mindenki meghajolhat a taktikai pihentetés zsenije előtt. Ha nem, akkor ez az eredmény a díszsorfal tagjai számára lesz kellemetlen. Egyszerűen meg sem adták maguknak az esélyt a szégyen elkerülésére. Mert bár tartalékos volt a Barcelona, a legszomorúbb mégis az, hogy játékosai lélekben már feladták a bajnokságot. Így aztán már az akarati tényezők miatt sem érdemeltek pontot. Főleg, hogy taktikailag is alulmaradtak. (Deportivo – Barcelona 2-0) Attól a bizonyos sorfaltól a már kizárólag csak a Villarreal mentheti meg a katalánokat. Jó hír számukra, hogy bár nem igazán volt meg az átütőerő a sárga tengeralattjáróban, Senna félpályás ívelése legalább még egy héttel elhalasztotta a bajnokavatást. Azonban számukra nem is az a legfontosabb, hanem , hogy a második helyük egyre elérhetőbb közelségbe került. Akárhogyan számoljuk, megérdemlik Nihaték. Nem pusztán azért, mert oda-vissza legyőzték a gránátvörös-kékeket, hanem, mert az év végére megtanulták simán elviselni az esélyesség minden terhét. Miközben a Betis továbbra is a változatos eredmények bűvöletében tengeti napjait. De kit érdekel ez, amíg a győzelmek többségben vannak. (Betis – Villarreal 0-1) Meg persze, amíg a városi rivális Sevilla szerencsétlenkedésével hívja fel a figyelmet magára. Egyszerűen még mindig benne van Luis Fabianoékban az Almería elleni mérkőzés kábulata, s bár most stabilabban védekeztek, ez azzal járt, hogy a támadójátékuk is hagyott kivetnivalót maga után. Valahol persze érthető, hogy miért nem akarnak kockázatott vállalni. Gyakorlatilag majdnem minden eddigi próbálkozásuk alkalmával a rövidebbet húzták. Ilyen teherrel pedig többet érnek a biztos egy pontok, mint a rengeteg lőtt gól ellenére elbukott mérkőzések. A Bajnokok Ligája elúszóban, de nem is baj, ha a játékosok tudják, hogy ehhez hosszútávon kell kiegyensúlyozott és eredményes játékkal kirukkolni. (Murcia – Sevilla 0-0)

Természetesen a kiegyensúlyozott és eredményes játék elvárható lenne az Atlético játékosaitól, akiket lassan már semmi nem ment meg a Bajnokok Ligájától. Pedig dolgoznak az UEFA kupán rendesen Agüeroék. Csak nem igazán tehetnek róla, hogy a Racing nem tud pontot sem szerezni, a Sevilla nem tud nyerni, s még De la Red sem képes belőni egy büntetőt. Ennyi igazából pontosan elég, hogy az egy helyben toporgó piros-fehérek magabiztosan őrizzék negyedik helyüket. Azonban azért néha legalább mutathatnának valamit, mert még a Rosenborg megtréfálja őket jövőre. Mindeközben a Getafe egy piciny lépéssel beljebb került a következő év első osztályú mezőnyéhez. Azonban váratlanul még egy kicsit harcolniuk kell, hiszen idén lehet, hogy negyvennégy pont sem lesz elegendő. Sőt! (Getafe – Atlético 1-1) A Mallorca negyvenhete viszont tuti elégségesnek bizonyul majd. Főleg, úgy, hogy ők sok más csapattal ellentétben tavaszra tartogatták erejüket, így az egyik legkeményebb ellenféllé válták. Olyannyira, hogy Luis Fabianonak váratlanul éles kihívója akadt a gólkirályi címért folytatott harcban. Ráadásul a párbajba beszálló Güiza sokkal szimpatikusabb a brazil gólvágónál. Itt nem feltétlenül csak arra gondolunk, hogy büntetők nélkül már a spanyol vezetne, hanem hogy kevésbe szeret rugdosódni az amatőr bunyósként is ismert sevillainál. Most a Racing bánta, hogy Güiza jó formában van, mert annak rendje és módja szerint el is döntötte a mérkőzést. Pont abban a pillanatban, amikor a szépítéssel már visszatérő santanderi remények adtak volna új lendületet a vendégeknek. (Mallorca – Racing 3-1) Raúl Európa bajnoki reményeinek is keresztbe tett az a gól. Egyszerűen nem tudjuk elképzelni, hogy Aragones ezek után ki tudja hagyni a mallorcai mesterlövészt. S ezt biztosan nem Fernando Torres vagy David Villa kárára teszi meg. Innentől fogva a csapatkapitány esélyei körülbelül olyan alacsonyak, mint amilyen nagy a Barcelona sansza a díszsorfal állására. Pedig sokan láttak esélyt egy esetleges hazai pontvesztésre, aztán a királyi gárda megmutatta, hogy egy megijedt csapat ellen már majdnem parádézik is. Mint tette az Casillas a kapuban a büntető hárításakor. Vagy éppen Saviola, amikor egy kipattanó utáni szituációt a barcelonai Krkicet idézve oldott meg. Esetleg Guti, aki most néhány szép labdával vétette észre magát. De majdnem mindenkit megemlíthetnénk, hiszen ez az a csapat, amelyik bármikor kitömi a tartalékos és a határozottság legkisebb jele nélkül pályára lépő vendégeit. Persze akár le is térdelhetnénk a listavezető teljesítménye előtt, de nem tesszük, mert idén eddig pontosan egy komoly ellenfél látogatott el otthonába, s azt sem sikerült legyőznie. Érdekes, hogy Schuster Capello nyomában járva mellőzi Robinhot. Nem értjük, hogy ez miért van, de a brazilon túl még páran idegesek lehetnek, C. Ronaldo érkezéséről diskurálva. Pedig nem jön a portugál. (Real Madrid – Athletic 3-0)

Azt, hogy David Villa hova megy még nem lehet tudni, mert nem valószínű, hogy az UEFA kupa és a középmezőny nagyon vonzaná. Mert lehet, hogy messziről úgy tűnik, feltámadt a Valencia. Pedig mindössze egy kiállítás, büntető kombinációnak köszönhető, hogy ilyen komolyan vigyoroghattak a hazai nézők. Persze a szurkolók már megérdemelték, csak a játékosok ne vonjanak le belőle téves következtetést. Ugyanakkor a bíró által sújtott Osasuna bajnokot avathat jövő héten. A kiesés elleni harc keretében. (Valencia – Osasuna 3-0) Pedig nem ártana nyerniük a Pamplona büszkeségeinek, mert nem biztos, hogy a Levante elleni három elég lesz. Ugyanis a Recre beteljesítette a papírformát, megijesztett mindenkit a környéken és hirtelen magára hagyta a Zaragozát.  Így meg aztán nincs mese, mert a Betisig előretekintve mindenkinek lesz még egy kis izgulnivalója. A Levantének már nem, hiszen most megpecsételődött a sorsa. (Recreativo – Levante 2-0) A Valladolidé még nem, s igazából meglepetés lenne, ha nem maradnának benn. Egyszerűen megérdemelnék. Egyrészt határozottan védekeztek a mostanában megtáltosodás jeleit magán viselő Almería ellen. Egyik játékosuk fültövön bikázta három méterről a játékvezetőt, ami nagyon jólesett nekünk is. Harmadrészt egy szép nagy góllal tettek még kettőt a biztosnak látszó egy pont mellé. (Valladolid – Almería 1-0) Annak, akit illet: Köszönjük, hogy meghallgattad imánkat, s bár végül számszerű eredményre nem mertünk fogadni, de a döntetlent megtettük. Hálásak vagyunk, hogy Riera beadását betessékelted a kapuba. Köszönjük a Zaragoza büntetőjét is, de legjobban azért hálálkodhatunk, mert engedted, hogy elszundítsunk a mérkőzés nézése közben. Sört ittunk és izgalmas volt. A meccs meg nagyon nem. (Espanyol - Zaragoza 1-1)

45 komment

Címkék: spanyol összefoglaló la liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr87445965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gibson 2008.04.28. 22:08:54

"Attól a bizonyos sorfaltól a már kizárólag csak a Villarreal mentheti meg a katalánokat." - már ők sem, ha a Real nyer a jövő héten, a Villarreal eredményétől függetlenül bajnok. De tudjuk be ezt annak, hogy siettél, már nem is emlékszem, mikor olvastam utoljára hétfő este La Liga összefoglalót :)

R-l@nch 2008.04.28. 22:10:55

Először is a Bilbao mindent megtett a győzelemért,éppenhogy határozottan tették a dolgukat,keményen mentek előre,ha nincs Casillas,akár bajba is kerülhetett volna a Real.

"Persze akár le is térdelhetnénk a listavezető teljesítménye előtt, de nem tesszük, mert idén eddig pontosan egy komoly ellenfél látogatott el otthonába, s azt sem sikerült legyőznie"

Erre meg no comment! Tényleg nem tudom mit kéne még tennie a Realnak ahhoz hogy elismerjék az idei évét. Egy rossz február-március és a Roma elleni bukta sokaknak úgy tűnik egyenlő az egész idénnyel...

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2008.04.29. 07:45:33

"Persze akár le is térdelhetnénk a listavezető teljesítménye előtt, de nem tesszük, mert idén eddig pontosan egy komoly ellenfél látogatott el otthonába, s azt sem sikerült legyőznie"

Szerintem ez azt is jelentheti, hogy a Real mellett a legtöbb másik csapat komolytalannak tűnik. Talán ettől a legjobb csapat most Spanyolországban?

IronRock 2008.04.29. 08:07:33

"Tényleg nem tudom mit kéne még tennie a Realnak ahhoz hogy elismerjék az idei évét." Ennél mindenesetre többet. A Real jórészt annak is köszönheti a 10 pont előnyt meg a bajnoki címét, hogy az üldözők még nála is szerencsétlenebbek voltak sokszor. A Barca már csak a BL-re koncentrál, tojnak ők a bajnokságra, tudják hogy az elúszott. A Villareal-t meg oda-vissza megverte a Real, ők nem csak a 10 pontnyi hátrány miatt nem veszélyesek már rá, mögöttük a többiek pedig szerencsétlenkedéssel töltik az idejüket, Atletico, Santander, Sevilla, stb. Leszámítva azt a február-március időszakot, a Real teljesített legkiegyensúlyozottabban (más kérdés, hogy nekik kb 2 hónapja csak a bajnokság maradt, míg a Barca-nak azért ott van a BL is, meg a kupában is tovább álltak), de hogy most ilyen távolból integethetnek az üldözőknek, azért nem feltétlenül ők tették a legtöbbet... Ha a többiek nem ilyen szerencsétlenek, kb a tavalyi évhez hasonlóan izgulniuk kellene még most is rendesen.

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2008.04.29. 08:34:25

Talán az, hogy a Barca számára a bajnokság elúszott, és hogy a "A Villareal-t meg oda-vissza megverte", az a Real érdeme is kicsit, nem?

drani 2008.04.29. 13:06:17

lesz ma valami a BL-meccsekről?

MAti 2008.04.29. 13:18:32

A Real ezt a bajnokságot szerintem megérdemelten nyerte meg - ebben a mezőnyben vitán felül a legjobbak tudtak lenni.

Az idei játékot még mindig csalódásként élem meg... :(

gorilla vs bear 2008.04.29. 14:29:58

Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid, Szar bajnokság, szar madrid.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 14:48:11

A Realt ne szidjuk. Rekordpontszámmal bajnokságot nyer, nemzetközi téren pedig pontosan annyit hozott, amennyit az előző években. Ezek a tények. A többi elfogultság.

(Megjegyzem, a Roma-Manchester párharc egyáltalán nem volt olyan sima, ahogyan azt pl. ez a blog is sugallta. Rómában a MU kb. kétszer ment át 90 perc alatt a félpályán. Szóval, lehetett volna fordítva is, mint ahogy a Roma-Real is. Nüanszokon múlt.)

A Valenciáról egész szezonban sütött, hogy szándékosan Koeman ellen játszik. Nem értem, hogy' nem lehet ezt látni.

gorilla vs bear:

Veszem az iróniát. :-)

2008.04.29. 15:33:55

Az Inter szépen kizúgott a BL-ből, szerencsétlenkedtek egy sort a bajnokságban, Roma még többet így az Inter lesz a bajnok, fele annyit nem lett fikázva mint a Madrid. Persze, nem játszottak jól, de ha a szezon eleji forma 80 %-át tudják hozni jövőre, abból szép szezon kerekedne!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 15:55:40

"fele annyit nem lett fikázva mint a Madrid" (Hadrian77)

Így igaz. De említhetnénk az Arsenalt is, amely csak egy körrel ment tovább a BL-ben, mint a Real.

(Aki most azzal jönne, hogy "de a bajnokságban...", annak csak néhány eredmény az idei Primera Divisiónból:

Villarreal-Real Madrid 0-5
Valencia-Real Madrid 1-5
Atlético Madrid-Real Madrid 0-2
Real Madrid-Valladolid 7-0
Real Madrid-Sevilla 3-1

És persze:

Barcelona-Real Madrid 0-1

Ennyit a "szégyenteljes" Real Madrid-szezonról...)

gibson 2008.04.29. 16:57:39

Azért ne felejtsük a legutóbbi Real Madrid-Athletic Bilbao 3-0-át sem :)

halareaal 2008.04.29. 18:56:00

meg azért sincs sok értelme ennek a Real-szidásnak, mert most legalább annyi eséllyel mennének neki a MUnak, mint A Barca. ami már majdnem 50%. ha hosszabb a pad, vagy nem lett volna annyi sérült februárban, a Real futotta volna az egyik, ha nem a legjobb szezont az összes európai csapatot figyelembe véve. így csak ők nyerik a bajnokságot a legsimábban, szinte az öszes rangadójukat megnyerve. persze lehet mondani, hogy a Real nem magának köszönheti a bajnoki címet, hogy szar a Barca, Atletico, Sevilla, Villarreal, stb, csak épp nevetséges. erről még annyit, hogy ha netán az angol csapatok szereznek kevesebb pontot, akkor biztos vokl benne, hogy azt az angol bajnokság kiegyensúlyozottságának és erejének tudják be. persze én meg mondhatnám ennyi erővel, hogy van 4 csapat, akiknek a közelébe sem érnek a többiek, ergo van 4 télleg jó angol csapat, a többi fos. ez kb ugyanaz a kategória.
amúgy vegyük számba a dolgokat: Spanyolországban sztem akkoris a Real szezonja sikerül a legjobban, ha a Barca esetleg megnyeri a BL-t. OLaszországban Inter, Roma se eredményben, se játékban nem hiszem h bármivel is jobbak lettek volna a Madridnál, a többi csapat meg nem 1 kategória. Bayern UEFA kupa szereplése hű képet ad a csapatról. Angliában az Arsenal messze elmarad ereményességben, miként a Pool is (hacsak meg nem nyerik a BLt). marad a Chelsea, akiknek a játékát én nem látom semmivel sem szebbnek vagy meggyőzőbbnek (BL elenfeleikkel pl a Real is elbánt volna valszeg), a jó szereplés titka ott inkább az iszonyú hosszú kispad, ami a Realnál nincs meg. és végezetül marad a MU, ahol ugyan ott játszik C.Ronaldo, de mégis megeshet velük, hogy semmit sem nyernek.
nem akarom egyik említett csapat érdemeit sem kisebbíteni, csak nem értem hogy ennek fényében a Real szezonja mitől olyan gyenge (tudom persze, a Roma elleni 2. meccs miatt, de az egy meccs volt, nem egy szezon) azt sem értem, hogy a spanyol bajnokság rosszabb, mint mondjuk az olasz, ahol lehet tudni, ha az Inter pályára lép, nyer,meg még néha jól játszik a Roma meg a Juve. sztem ennél sokkal jobb, ami a spanyoloknál megy.

halareaal 2008.04.29. 18:57:38

a 6-8 évvel ezelőtti játékra meg legalább Ibrahimovic és Kaká érkezéséig, vagy a jelenlegi fiatalok teljes beéréséig kell várni, de vmikor csak visszatérnek azok az idők is.

rizla 2008.04.29. 19:09:19

"így csak ők nyerik a bajnokságot a legsimábban"

kurvára merész kijelentés 8 vereséggel...

anglia első 4 helyezett:
81 81 77 70

spanyolország első 4 helyezett:
75 65 61 55

lehet azzal jönni, hogy a spanyol bajnokság erősebb, de aki látott 10-15 meccset legalább, az tudja, hogy nem erős csapatok verték körbe egymást, hanem az esélyesek állandó jelleggel faszkodtak, gyakran nézhetetlenül béna meccseket produkálva. a barcánál már csak a valencia a cikibb, az atletico madridot pedig csak azért felesleges megemlíteni, mert ők mindig is lúzerek voltak erős keret ide vagy oda. a madridot valóban felesleges cseszegetni, de hadd ne hajtsak már fejet előttük, amikor egyetlen árva pontot nem bírtak összekaparni a roma ellen. a barca is csak azért van elődöntőben, mert hihetetlenül szerencsés volt a sorsolása. a spanyol bajnokság idén nem tényező.

halareaal 2008.04.29. 19:23:20

rizla, nem tudok róla, hogy az angol bajnokságot bármelyik csapat fordulókkal a vége előtt, 10 ponttal vezetné, mindegyik riválisát elverve. nem vereségekre, hanem győzelmkre játzsák ezt a játékot. nem mondtam, hogy a spanyol bajnokság erősebb lenne, mint az angol (mert jelenleg gyengébb), azt viszont tartom, hogy mondjuk az olasznál nem gyengébb semmivel. csupán az nem igaz, hogy a Real azért nye bajnokságot, mert gyengék az ellenfelei, és mert kiegyensúlyozottabb a mezőny, mint mondjuk az angoloknál. ezt úgy értem, hogy bárki veszélyes lehet bárkire, és a Real mögött nincsenek akkora különbségek a csapatok közt.

krysal 2008.04.29. 19:25:22

"a spanyol bajnokság idén nem tényező."

Ejnye, rizla, pedig téged kedvellek...

"e akár le is térdelhetnénk a listavezető teljesítménye előtt, de nem tesszük, mert idén eddig pontosan egy komoly ellenfél látogatott el otthonába, s azt sem sikerült legyőznie."

Majdnem teljesen igaz. A legnagyobb ellenfeleiket idegenben verték:)

Nah, mind1. Legyen úgy, ahogy sokan akarják: véget ér a szezon, felemelik a kupát, Eto'o koma beszólogatás helyett díszsorfalat áll (én berúgok örömömben - a bajnoki cím miatt), aztán kezdődik az EB (itt sajnos a spanyolok megint leégnek, az olaszok nem - de reméljük a franciák nyernek, már hogy Henry megmutathassa, nem felejtett el focizni, csak mert Barcelonában kötött ki...), aztán elkezdődik a köv idény. Guti helyett Kakával (Diegoval?), Higuain helyett Ibrával (Drogbával? Huntival?), és Ronaldinho nélkül.

...én azért kiélvezném a végjátékot.

krysal 2008.04.29. 19:27:50

Olyan, hogy angol bajnokság: igazából négy csapat, meg a töketlen csürhe, akinek egy MU-Arsenal-Chelsea-Pool elleni nyögvenyelős döntetlen már nagy eredmény.

Félreértés ne essék, szeretem, de az egy teljesen más futballkultúra. Ott egy Newcastle genetikailag van kódolva, hogy cumizzon az MU ellen, etc.

Nah, mind1.

halareaal 2008.04.29. 19:32:46

"Real azért nye bajnokságot, mert gyengék az ellenfelei, és mert kiegyensúlyozottabb a mezőny, mint mondjuk az angoloknál."
szal hogy a spanyoloknál kiegynsúlyozottabbak, bár a Reanak most szerencsére sikerült kiemelkedni.

rizla 2008.04.29. 19:59:25

halareal: "rizla, nem tudok róla, hogy az angol bajnokságot bármelyik csapat fordulókkal a vége előtt, 10 ponttal vezetné, mindegyik riválisát elverve. nem vereségekre, hanem győzelmkre játzsák ezt a játékot."

most ezt tettetted, vagy tényleg nem érted? a realnak 75 pontja van, a manchesternek 81. szerinted melyiknek van több győzelme hazája bajnokságában?

"csupán az nem igaz, hogy a Real azért nye bajnokságot, mert gyengék az ellenfelei"

ezt én nem állítottam. a real erősebb, mint az ellenfelei. viszont nem feltétlenül erősebb, mint mondjuk a galaktikus korszakban volt, amikor ugye semmit sem nyert.

rizla 2008.04.29. 20:00:42

nem igazán értem amit írkálsz, de a spanyol bajnokság egyáltalán nem kiegyensúlyozott. hacsak nem arra gondolsz, hogy rengeteg a töketlen csapat, akik hiába állnak jobb erőkből, mint aktuális ellenfelei, mégsem képesek nyerni. és NEM azért, mert a kiscsapat olyan bitang lenne. lásd pl amikor a barca 2-0ról volt képes elbukni, de úgy, hogy az ellenfélnek (bilbao? asszem) helyzete sem volt az első 60 percben. nevetséges.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 20:08:29

"a spanyol bajnokság idén nem tényező" (rizla)

Na, ez pont úgy hangzott, mintha egy angol szurkoló írta volna. (Lekezelőn.)

Nem tudom, de ha összeeresztenénk egy tetszőlegesen kiválasztott spanyol és egy tetszőlegesen kiválasztott angol csapatot (a nagyokat leszámítva), szerintem tízből hétszer a spanyol jutna tovább. Ki gondolja, hogy a Getafét könnyebb legyőzni, mint a Newcastle-t?... Vagy hogy az Almeríát könnyebb, mint az Aston Villát?

A Roma elleni párharc neuralgikus pont, de az is alakulhatott volna nagyon másként. Mindkét meccs.

Akkor is azt mondtam, amit most: ez az új Real Madrid még nem elég erős ahhoz, hogy BL-döntőt játsszon. Ezzel együtt szerintem jó úton haladnak. Sokkal szimpatikusabb ez az alulról építkezéses módszer, mint a nyakló nélküli sztárbevásárlás volt. Jövőre már akár (ki tudja?) nemzetközi szinten is előrébb léphetnek.

rizla 2008.04.29. 20:14:59

sokkal többet nézek spanyol bajnokságot (barca-meccsek), mint angol meccseket. úgyhogy elhiheted, nem vagyok nagy angol szurkoló.
a mindenféle találgatások nem érdekelnek, de végülis az sem, hogy a roma lenyomta a madridot. az érdekel, amit a saját két szememmel látok. és az elkeserítő sajnos.

rizla 2008.04.29. 20:17:32

"ez az új Real Madrid még nem elég erős ahhoz, hogy BL-döntőt játsszon. Ezzel együtt szerintem jó úton haladnak. Sokkal szimpatikusabb ez az alulról építkezéses módszer"

?????

LOL!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 20:26:22

A Real most úgy építkezik, mint egy "normális" csapat, és ez sokaknak nem tetszik, mert a Real Madridot csakis rögtön a csúcsok csúcsán akarják látni.

Tudjuk, mi lett ebből. A "galaktikusok", akik soha semmit nem nyertek.

Ami most van, azt én egy klasszikus csapatépítésnek látom. Melynek az első eredményei elég biztatóak.

Rizla, ismered te azt a mondást, hogy egy csapat építéséhez másfél év kell? Fél év, hogy kipróbáljuk a játékosokat, megint fél év, hogy kiselejtezzük, aki nem kell, és újabb fél év, hogy összecsiszoljuk a csapatot. Schustert én tartom olyan tudatos edzőnek, hogy megbízzam a döntéseiben. Az első éve eredményei mindenesetre igazolják.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 20:28:34

Kézilabdában is pont így építkezik a Mocsai vezette Veszprém. Nagyon hasonló eredménnyel (a BL-ből kiestek, a KEK-ben döntősök, és a bajnokságot könnyen lehet, hogy megnyerik). És benne is megbízom.

luqe 2008.04.29. 20:44:32

"Tudjuk, mi lett ebből. A "galaktikusok", akik soha semmit nem nyertek"

Azért hülyeségeket ne beszélj :)

Amúgy ez a Roma meccs környéki dolog már lerágott csont. A legszarabb időszakát produkálta akkoriban a csapat. És nem kizárólag e két BL meccsen, hanem picit előtte és utána a bajnokságban is. Ugyanakkor a BL meccsek előttről kb. 20 meccset simán ki lehetett volna választani (nagyobbacska csapatok ellen is akár), amilyen formát ha nyújt a csapat, simán kettétöri a Romat. Nem jött össze. Talán jövőre. Ha szinten maradna a csapat és jönne egy irányító plusz egy gólvágó akkor BL és bajnokság esélyes újra az alakulat. Idén én sem hittem a BL-ben, bár visszagondolva a kiesés körülményeire, bizony ebben a gyengécske mezőnyben elődöntőig lehetett volna minimum menetelni, RvN és egy jó formában levő Robinho nélkül is.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.29. 20:46:18

Miért, mit nyertek a "galaktikusok"?

gorilla vs bear 2008.04.29. 23:09:34

sneijder egy nulla zidanhoz képest, saviola egy nulla di stefanohoz képest. a real hat ponttal kevesebbet szerzett mint a manchester. voltak szar meccseik.
a spanyol bajnokságot be kéne tiltani.

pavel88 2008.04.30. 09:04:02

A galaktikusok azért voltak jók, mert jó volt őket nézni! Nem érdekelt annyira, hogy milyen kupát nyernek! Viszont, spanyol bajnokságot be kéne tiltai? Höhö, akkor mit mondjunk a németre, az olaszra? És a többire? Azért nemzetközi kupában elég jól tolta a Getafe is a B.München ellen, nem? paraszt!

realm 2008.04.30. 09:07:53

"real hat ponttal kevesebbet szerzett mint a manchester. "

A Manchester meg 2 meccsel többet játszott eddig a bajnokságban...

De most akkor az a hűűűdelegfaszább csapat Európában, aki a legtöbb pontot gyűjti? Ha egy moldáv vagy mittomén milyen csapat eddig 82 pontot gyűjtött, akkor jobb mint a MU? Nem értem ezt a logikát.

krysal 2008.04.30. 11:43:13

Jó, én egyébként én értem rizla kritikáját. A Real Madrid (és kb. a Barca is) nem ugyanaz a kategória, mint a Man Utd - legalábbis a fejekben.

Egy Real Madridtól az ember (én is) attraktív támadó futballt vár, nem a tötyörészést. A Barcától szintén.

Ráadásnak rizla köztudottan Barca-drukker, és 150%-ig megértem, hogy keserű a pirula, amit a töketlenkedésük láttán lenyel. Ugyanezt nyeltem be a galaktikus-érában, mikor láttam a Bernabeuban a néped Ronaldinhónak tapsolni. DE!

Vegyük már észre, a jó életbe, hogy csak mert ez a BL-szezon úgy "jött ki", hogy két angol van a döntőben, még nem jobbak semmivel sem. Tegnap is elnézve az MU-Barca párharcot, is ugyanez jutott eszembe. Bár (már az öcsikém miatt is) az MU-nak szorítottam jobban, vérzett a szívem a Barcáért. És megint a lélektelen robot-foci nyert a támadójáték ellen. Azt kell észrevenni, hogy ez most a tendencia.

Robotok verték ki a Madridot a BL-ből, (leírom, és bocsánat, ha megsértek valakit) OKÁDÉK focival, már ha azt focinak nevezik valahol.
Robotok verték ki a BL-ből a Barcát. Robotok jutnak be a döntőbe a másik ágon is, bármelyik rakás robot is legyen majd a befutó.
Robotok verték ki az Arsenalt a BL-ből, mert ők próbálnak JÁTSZANI.
Anno robotok játszották a Milan-Juve döntőt (sajna, mivel Nedved, az akkori legjobb nem lehetett ott...).

Robotok vannak mindenhol, ez a tendencia pedig rávetült a Madrid, és a Barca játékára is idén. Lehet vele eredményeket elérni, de fanyalgás a vége.

Én nem fanyalgok. Kívánom, hogy érjen véget ez az eredménycentrikus, romantikátlan SZAR. Könyörgök érte.

Addig meg, játékkedvelők, kitartás!

ZenZo 2008.04.30. 15:04:11

krysal vazze neked van valami robotfetisizmusod? Kiskorodban robotok fenyegettek álmodban vagy mi? Szóval van két-öt spanyol csapat, aki jó, a világ többi részén meg csak megeszik a futballt, míg nem nevezett 3-5 csapat játsza? Ugyanmár. Remélem ezt te sem hiszed komolyan.

krysal 2008.04.30. 16:32:20

Nem, természetesen nem 3-5 spanyol csapat az, aki jó.

Imádom az Arsenalt, mert (Hornby-mondat ugorjék be) olyan támadófocit produkálnak hosszú évek óta, hogy ihaj!
Lehet sorolni a csapatokat, akik "genetikailag" a támadásra vannak hangolva: Real Madrid, Barcelona, Arsenal, Man UTD, Juve (a leginkább tisztelendő példa, hisz olaszok), etc, etc, etc.

A probléma az, hogy az eredménycentrikusság olyan mértékben lett az úr a pályákon, hogy meghal a foc - pláne, ha már egy MU is a gatyájába csinál, és inkább körbebarikádozzák a tizenhatosukat.

Robotfetisizmus? Tényleg sajnálom, ha nem érted, mit akarok mondani a robotjaimmal.

(Amúgy Optimus Prime rulez... )

gorilla vs bear 2008.04.30. 16:49:55

a real egy rossz vicc, de hát vakok között félszemű a király...

pavel88 2008.04.30. 18:40:04

Ha a real egy rossz vicc, akkor a barca micsoda? Rossz, vicc nélkül! Mondjuk siralmas? Az...:)

gorilla vs bear 2008.04.30. 21:46:31

az idei spanyol ligát talán még a haladás is behúzná. a kispest már tuti.

halareaal 2008.05.01. 20:15:02

rizla: a real nyeri a komoly bajnokságokat tekintve a legsimábban hazája bajnokságát. nincs is méltó ellenfele. ezen mi nem érthető?

fatan 2008.05.02. 15:47:01

Azért mókás, amikor valaki nekiáll hasonlítgatni, hogy angol Top4 vs. spanyol Top4. A győzelmek számára hivatkozni meg külön hab a tortán, olyan bajnokságban ahol egy Derby Countynak csak az nem rúg hatot, aki nem akar. Ha már számok és statisztika, akkor én meg bármikor előrántok a fiók mélyéről egy mappát az elmúlt 10 év BL-be került csapatairól.

Lássuk csak: az angol bajnokságból az állandó Top4 mellett mindössze a Newcastlenek és a Leedsnek sikerült bekerülnie (ráadásul ezek is mikor voltak és hányszor sikerült nekik). Ugyanez spanyol oldalon: a Barca és a Real mellett olyan csapatok neve bukkan elő, mint Real Betis, Real Sociedad, Celta Vigo, Mallorca, Valencia, Deportivo, Villareal.

De még a német bajnokságból is előkerülnek a nagycsapatok mellett olyanok, mint Hamburg vagy Stuttgart. Az olaszoknál Fiorentina, Udinese, Roma, Lazio. Franciáknál Lyon, Lille, Bordeaux, Monaco, PSG, Auxerre így nagy hirtelen, aki beugrik.

Miért van az, hogy csak az "angoloknál" nem képes senki betörni a nagy négyes mellé legalább 1-2 idény erejéig? És miért az idézőjel? Nos a 'Pool erős spanyolnáthával küzd, az Arsenalt évek óta a francia (és külhoni) szellem hatja át, a Chelseaben erős az afrikai hullám és a MU-ban is csak az ősrégi generáció tagjai angolok. És mielőtt rámborítja bárki a savas hordót elmondom, vagyok annyira képben, hogy Rooney, Hargraves és Ferdinand nem kergette együtt a bőrt anno Giggsékkel a manchesteri focisuliban.

Egy szó, mint száz nem akarom szítani a feszültséget, csak arra próbáltam meg rávilágítani, hogy az egész pusztán szemüveg kérdése. Ki kéken, ki vörösen, ki rózsaszínen nézi. Ugyanazt nézzük mégis mást látunk. De ettől olyan szép.... :)

A számok meg olykor igenis hazudnak. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.02. 15:59:54

Egyetértek fatannal. A spanyol bajnokságban egy olyan csapatnak, mint a Barcelona, mindenki ellen meg kell izzadnia, mert hihetetlenül kiegyensúlyozott a mezőny. Épp ezért értelmetlen az olyan típusú összehasonlítás, hogy "kinek hány pontja van", meg hogy "milyen a gólkülönbsége".

Nekem se jutott volna eszembe, amikor az MTK 20 pont előnnyel nyerte meg a magyar bajnokságot, hogy ő volna a világ legjobb csapata.

mickeyknox 2008.05.02. 19:42:39

olvastam valahol, hogy a barcelona ilyeneket (is) akar igazolni, mint lucio, poulsen... normális?!??!!

halareaal 2008.05.02. 21:33:56

"Egyetértek fatannal. A spanyol bajnokságban egy olyan csapatnak, mint a Barcelona, mindenki ellen meg kell izzadnia, mert hihetetlenül kiegyensúlyozott a mezőny."

énis pont erre próbáltam utalni. lehet hogy csak én vagyok naiv, de sztem ha a Real v a Barca elutazik mondjuk az Espanyolhoz v az Almeriához, nem pusztán azért kap ki, mert akkkor épp töketlenek.
süti beállítások módosítása