Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

delafrika2010@mlsz.hu

2007.12.06. 01:30 heinrich

Mostanában gyakran kínoznak képtelen lázálmok, a minap is arra ébredtem hideg verítékkel, hogy kikaptunk Máltán. Brrr, beste lidérc - jó kis napnak nézünk elébe. Kótyagos rutinnal kapcsolom be a közszolgálatot, kotyog a kávé, mikor Kisteleki elnök úr baritonja üt át a hajnal ködén. Nyolc érzékkel tapadok a képernyőre. Még távoli a hangja, de úgy veszem ki a labdarúgásról beszél. Azt mondja kapitány-kérdés van. Kapitánykérdéééés, kérem tisztelettel??? Mikor tele vagyunk nagyágyúkkal, mikor bármerre indulunk fix, hogy átesünk egy ex-kapitányon, ott vannak a tévékben, szakértenek, írnak, lógnak a csillárról, hiszen nálunk mindenkinek a kisujjában van a szakma, mikor dübörög a Bozsik-program, példás utánpótlás nevelés zajlik?! Ez csak valami kapitális félreértés lehet. Az ügy súlya azonnali cselekvésért kiált, máris kattintom az MLSZ honlapját a kedvencek közül.

Szorult Önbe némi gátlástalanság? Éltető eleme a kisstílű gáncsoskodás? Nem lát a dilettantizmustól? Most jelentkezzen labdarúgó szakedzőnek!

A Magyar Labdarúgó Szövetség (TEAOR szám 9233) Szakmai és Felnőttképzési Intézete  felvételt hirdet az alábbi munkakörbe: labdarúgó edző és/vagy szövetségi kapitány (TEAOR szám: 8512).

Amit a jelentkezőtől elvárunk:

• Rinocéroszbőr, az önkritika teljes hiánya
• Húszéves edzésmódszerek alapszintű ismerete
• Magas stressztűrő és kifogáskezelő képesség
• Az MLSZ-t soha, semmilyen körülmények között nem terheli felelősség c. tétel bizonyítása
• Kiküldetési, utazási hajlandóság (vidéki kerengő, Távol-Kelet)
• Kisfröccs addiktivitás
• Az akarással nem volt gond, és másik két szabadon választott nyilatkozat-panel ismerete
• Cinkos összekacsintás képessége – jobb és bal szemmel egyaránt

(az ultimó magas szintű ismerete előny, de nem feltétel)

Amit kínálunk:

• Lehetőség a kreatív mutyizásra
• Ingre vasalható, jópofa embléma
• Rekreációs utalvány (gerincmasszázs javasolt)
• Versenyképes fizetés, kiemelt lelépési pénz (megfelezzük okosba)
• Folyamatos alulteljesítés esetén lehetőség a szakmai igazgatói pozíció betöltésére
• Csapatépítő tréningek a Régi-új Síposban

FONTOS! Jelentkezéséhez csatolja legalább két, magát megnevezni nem kívánó befektetői csoport taglistáját és utolsó perújrafelvételi kérelmük hivatkozási számát.

Jelentkezéseiket a delafrika2010@mlsz.hu címre küldjék, a jól kibélelt borítékra írják rá, hányadik helyre ígérik a válogatottat.

Referenciáink (11 válogatott sikertörténet)

Bicskei Bertalan – Vaduz díszpolgára, kétszeresen kirúgott szövetségi kapitány, Dél-Koreában, Szaud-Arábiában és Malajziában is bizonyított. 2007 óta a magyarországi edzőképzés vezetője. Kapitánysága alatt jó szemmel invitálta be (továbbiakban kajszi): Hrutka, Dragóner, Mátyus, Hamar, Egressy

Bozsik Péter – a máltai győző, kirúgott szövetségi kapitány, szakkommentátor. A Parlament térdszalagrenddel tüntette ki, miután 1-5 aggregate nem jutottunk sehova.

Csank Ranger János – a délszláv iskola rajongója, kirúgott szövetségi kapitány, kétszeres FTC edző, a Módszertani értekezés a pontrúgásokról és A habarcs szerepe a modern labdarúgásban c. érdemes tanulmányok szerzője. Kajszi: Bánfi, Mracskó, Plókai, Dombi (csak a második félidőben vetette be, ez volt a taktikai fegyver), Orosz, Klausz, Torma

Détári Döme Lajos – az öt nyelven beszélő megmondóember. Igazi sikertörténet az övé, hiszen edzőként (gyakorlatilag - a szerk.) kivétel nélkül mindenhonnan kirúgták. Hét év alatt 12 ostoba, kiállhatatlan klubelnököt kellett túlélnie, ám ő mégis töretlenül dolgozik tovább a magyar labdarúgás felemelkedéséért, ha emlékeink nem csalnak, még a máltai fiaskó után is érezte magában az erőt a folytatáshoz. Le a kalappal, példátlan akaraterő és elkötelezettség dolgozik ebben a kiváló szakemberben. Íme edzői életútja.

2000 ősz  FC Bihor
2001 ősz  Csepel-Auto Trader
2002 tavasz  Kispest-Honvéd
2002 nov.-2003 április ACB (Vietnam)
2003 április-augusztus Lombard FC Haladás
2004 tavasz  FC Tatabánya
2004 július-agusztus DVTK 1910
2005 tavasz  Nyíregyháza Spartacus FC
2005 nyár  Panserraikos
2005-2006  Unione FC Budapest
2006 március-október magyar válogatott 
2007 tavasz  Felsőpakony
2007   FC Sopron

Gellei Imre – kirúgott szövetségi kapitány, a Pedagógiai alkalmazások az elméleti futball területén címmel megjelent hiánypótló kötete nagy visszhangot váltott ki világszerte. Így vághatták ki Ciprusról, a ZTE-től és az FTC-től egyaránt, ha nincsenek ezek a szemét észtek (0-1), még sokra vihette volna. Kajszi: a 3-5-2 senki által nem használt felállás feltámasztója, azaz Király - Sebők - Dragóner, Juhár - Lisztes, Miriuta, Lendvai, Dárdai, Lőw - Szabics, Tököli 

Pintér Bőrjakó Attila – A feltörekvő, fiatal generáció hamarjában elfeledett tagja. Mr. Decibel nagy fegyvere, hogy képes játék közben is aktívan belenyúni a meccsbe, hiszen a pálya legtávolabbi pontjára is képes odabődülni (mit sem féltve nyaki verőere épségét), tudatván veszélyes taktikai húzásait, bíztatni, olykor szolídan korholni. Arroganciája ugyan ritkán szimpatikus, de ez most nem volt kérdés. Idézzük fel, egykori játékosai méltatását.

Pintér Attila munkába állásának kezdete óta fokozatosan mélyült a szakadék a vezetőedző és a csapat tagjai között. Az idő előrehaladtával naponta történtek olyan dolgok, melyek (...) minden normálisan gondolkozó ember számára megbotránkoztatóak. Pintér Attila érkeztével alapvetően megváltozott a csapatnál végzett edzésmunka (...) az edzések többségén alig mozogtunk (...)  többször fordult elő sérülés amiatt, hogy lemerevedtünk a hosszú álldogálásban. (...) Az úgynevezett tolódásos védekezést gyakoroltuk úgy, hogy az edzőnk mászkált a pályán, és egyenként rángatott minket.
A nem megfelelő edzésmunka miatt a csapat egyre rosszabb erőállapotba került, és egy idő után többen arra kényszerültünk, hogy külön, egyéni edzéseket végezzünk szabadidőnkben.

Reszeli Soós István – A körülmények hihetetlenül szerencsétlen összejátszása miatt, sem a Sopron, sem az ETO, sem a DVTK padján nem tűrték meg, így érdemei elismerésével manapság a Győr szakmai igazgatója. Emlékezzünk meg egy soproni esetről, mikor természetesen koholt vádak alapján tiltották el a mestert.
 
Rosszul esik, fura és szinte felfoghatatlan ez az eljárás. Azzal nincs bajom, hogy alaposan ki szeretnék vizsgálni az ügyet, mert érdemi döntést csak így lehet hozni. Ugyanakkor a játékvezető provokált, ezáltal több mint bosszantó, hogy éppen miattuk nem ülhetek le a kispadra a százötvenedik NB I-es meccsemen, s éppen hajdani csapatom, a Győr ellen, ahol szép időszakot is töltöttem, viszont ez a Dunántúlon köztudottan nagy presztízscsata. A tettemért vállalom a következményeket (...) ám a nevem lejáratását nem engedem. 

Temesvári Miklós – az albán megváltó, a Maldív-szigetek messiása, aki már többször beszélt telefonon Alex Fergusonnal!!! Válogatottunkkal sajnos nem állt módjában bukni, de így is az MLSZ Edzőbizottságának elnöke.

Tornyi Barnabás – bevezette a pressing szót a köztudatba, így a szakmáért végzett kiemelkedő közszerepléséért a Mundér Becsületrend középkeresztjét kapta. A Kispesttel kötött szerződése szakmai berkekben a mai napig irányadó. Zalaegerszegről, Diósgyőrből és a Honvédtól is kártérítési perrel távozott, nagy küzdő, sosem adja fel, ha a jussáról  csapatról van szó.

Urbányi Pista: Hollywoodot is meghódító nagyformátumú analitikus, a nehéz Bicskei örökség cipelője, edző, szakkommentátor, szakmai igazgató, műsorvezető, vadakat terelő juhász, bárzongorista, mozigépész és elméleti matematikus.

Verebes József – kétszer kirúgott szövetségi kapitány, ha a Győri Vasas ETO-nál és az MTK-VM-nél lefolytatott tevékenységét visszavonja, hajlandóak vagyunk felvenni a listára. Kajszi: Puglits, Csertői, Jagodics Jágó, Keresztúri, Albert, Márton

És akire igazán büszkék vagyunk

Mészöly Kálmán – Az isteni szikra szikla. 40 éve a magyar futball rendíthetetlen alapköve, Marseille óta soha semmibe nem bukott bele, nagy lélek, edzőfejedelem, ki a sportág felemelkedésén munkálkodik szüntelen.

Kajszi: Petry, Limperger, Mónos, Kozma, Szalma. Háromszorosan (egy, kettő, hááárom) bukott szövetségi kapitány, így lett a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) elsőfokú licencadó bizottságának tagja, az MLSZ elnöki tanácsadói poszt méltó viselője.  Informátorunk szerint mindig nehéz szívvel vette fel a X00+X00k ellentételezést szolgálataiért, Római-parti szállodának pedig soha nem is volt tulajdonosa. Szintén aljas, rosszindulatú, minden alapot nélkülöző, ocsmány, légbőlkapott rágalom, hogy egy karib-tengeri szakmai kiküldetésen asztal alá itta Puhl Sándor MLSZ alelnököt.

Szavaira mindig érdemes figyelmezni. Megalkuvást nem ismerő vérprofi, született vezér és szónok, ars poeticáját emígy summázta az EB pályázat kapcsán.

Felháborítónak érzem a történteket. Valami disznóság történhetett, nagyon jó volt a pályázatunk, kiemelkedően vertük a mezőnyt és mégsem nyertünk. Át lettünk verve! Átvertek minket! Üssenek agyon! Fogjunk össze a büdös úristenit, belebolondulok! Én a magyar labdarúgásnak akarok jót!

Bizonyára akkor is így volt ez, mikor a Vasas edzőjeként azért kellett mennie, mert az akasztófavirág játékosai nyílt levélben követelték a távozását. O tempora, o mores!

Szintén csak a szent áhítat fűthette, mikor a 80-as évek végén nemlétező bundaügyében nem mozdultak meg befolyásos vezetők, a ZTE nem nyert 3-1-re Győrben, és ezzel nem menekült meg a kieséstől, a csomagtartóból pedig nem ő vette elő a bundapénzzel teli reklámszatyrot, és ezért nem töltött 72 órát előzetesben. Hiába is vallották többen eskü alatt, hogy bunda volt, az igazság végül pénzbüntetés formájában diadalmaskodott.

Ám ez az éjszakában fáklyaként lobogó jellem, az igazság bajnoka a múlt szörnyű súlya alatt görnyedve maga is elismert egy esetet, szakmai mellett emberi nagyságáról is tanúbizonyságot téve.

Az lehet, hogy rengeteg bundameccsrõl mesélnek, de én csak egyre tudom azt mondani, hogy tényleg az volt. A Fradinak gyõznie kellett ahhoz, hogy megelõzze a sokkal jobb és száz gólnál is többet szerzett Újpestet. De fiatal csatárunk, Müller Sanyi semmit sem tudott errõl, és megszerezte a vezetést. Emlékszem, rohantunk utána a stadionban, mintha a gólt ünnepelnénk, és csak mondtuk neki a magunkét. Késõbb aztán jött az a pillanat, amikor Varga, a kapusunk valóban lyukat rúgott a tizenhatoson belül. Kikaptunk kettõ egyre, a Ferencváros pedig megnyerte a bajnokságot.

Az 1981-82-es bajnokságot mai rendszer szerinti 7,5 pont előnnyel nyeri a Rába Vasas ETO és 102 gólt akasztanak közben. De Kálmán átlát a szitán, dehehehogy válogat be bárkit is a VB-re utazó csapatba. Örüljenek, hogy Szentes ott van a cserék között, ez is több, mint amit érdemelnek, mittuggyák ezek vidéken...

M. Kálmán szabadidejében wikipedia szócikkeket szerkeszt, munkái között tartjuk számon a Szerbia – Montevideó, Maradjlent bazdmeg, és az Olcsó Makimajom bejegyzéseket.

Szép volt, fiúk!!!

----

Fene tudja, nem vagyok teljesen meggyőzve. Egyik felem (biztos a magyaros kishitűség) azt mondja, a jelentkezőknek ilyen kaliberű géniuszok mellett nem teremhet babér, tisztán látszik, Mexikó óta jó kezekben van fiaink, klubjaink, válogatottunk sorsa, a közeg remekül termeli újra önmagát. Másik énem viszont azt kiáltaná világgá: ha van Önök között valaki, aki tud repülőgépet vezetni, ne habozzon jelentkezni a cockpitnél!

Mert most vagy mi repülünk rossz irányba, vagy a föld vétette el a forgásirányt. Addig is, míg erre fény derül, adjuk meg a felszállási engedélyt Várhidinek.

107 komment

Címkék: h magyar válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr66251357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dean 2007.12.06. 08:21:24

A remény, b*zmeg, a remény. Ezt jelenti Várhidi.
Dzsudzsák a válogatottság nélkül nem kapott volna ilyen szerződést, és a szerződés nélkül sosem lehetne _valóban_ európai szintű játékos.
Elindultunk!
Végre látszik valami fény az alagút végén.
Ha visszatérnénk Dárdaihoz és a többiekhez, sz*rt sem érnénk el a VB-selejtezőkön, de még a jövőnket is elb*sznánk.

Várhidi for president!

Dean 2007.12.06. 08:25:15

Ja, és az egyetlen dolog ami hiányzik a válogatottból, az egy _igazán_ tehetséges befejező csatár, úgyhogy hajráf Németh Krisztián!!!

szferi 2007.12.06. 08:52:53

Hatodik hely a csoportban! Köszönjük Péter, megcsináltad. Jó úton járunk, és igenis előbbre fogunk lépni! A vb csoportban garantálni lehet az ötödik helyet, de ha kicsit jobban rakod össze a csapatot, mint Moldova ellen, megverhetjük az albánokat is! Maradj még, Péter!!!

mickeyknox 2007.12.06. 08:54:36

zsozé murinnyó lesz a megoldás gyerekek

Flankerr 2007.12.06. 09:02:19

Ez kesz...:) most mar az osszes irodaars furcsa szemmel nez ram, min rohogok annyira percek ota...:)
Kisteleki pedig kovesse a vadlibakat es huzzon el delre orokre!

Dean 2007.12.06. 09:06:50

szferi, biztos nem vetted észre, de Várhidi a selejtezők KÖZBEN (bakker, KÖZBEN) vette át a csapatot.
És már biztos nem emlékszel például arra sem, mi volt a törökök ellen.
És biztos nem tudod elképzelni, mit csinált volna Lisztes meg Király ezeken a selejtezőkön.
Más edzővel nyilván veretlenül nyertük volna a csoportot, ugye?

geem5 2007.12.06. 09:09:28

ez a cikk úgy igaz minden szavával, ahogy van!
a világon egyedülálló módon, nálunk 30-40 éve ugyanazok a "szakemberek" osztják a tudást, mi a meglepő a folyamatos bukásban? kérdem én-és nem a pesszimizmus mondatja velem-mitől lenne itt bármiféle csoda, elmozdulás, mikor még mindig ugyannez van?
érdekes, hogy pár oldalban elemezhető ez a nagy semmi, ami itt sok-sok év alatt zajlott válogatott futball címen
először átolvasva a cikket vicces volt, de most már kezd fájni a valóság, és elszomorít

szferi 2007.12.06. 09:15:47

geem5, tökéletesen igazad van, dean: Várhidi is egy a sok sikertelen, alulképzett magyar edző közül. Nem látom, miért tudna többet, mint a cikkben felsorolt urak. Aki jót akar a magyar labdarúgásnak, észrevehetné, hogy ezzel a dilettáns, csak a pénzt és presztízst (mer válogatott ill. fradi edzőnek lenni még az) hajszoló bandával nem jutunk sehová. Külföldi SZAKEMBERT!!!

BBking · http://bbking.blogspot.com 2007.12.06. 09:17:49

mintha az elet egyeb teruletein nem ugyanaez lenne...

MAti 2007.12.06. 09:17:57

Nehéz az élet kis hazánkban még ily kiváló szakemberek számára is.
Mert tudjátok, a sajtó folyamatos nyomása, az alaptalan támadások, a kicsinyesség és kishitűség...

És most már ti is beálltatok a sorba.

Most már az NST is a problémák okozói közé került...

:))

nou san trafford 2007.12.06. 09:23:52

bár sokszor előfordul, hogy a szerző postjának tartalma nem fedi a nou san trafford kollektív véleményét, most viszont az a helyzet, hogy mi valóban kiállunk várhidi mellett. egyrészt azt gondoljuk, a löncshúsból jose de rafa van lippi ancelotti sem tudna tatárbifszteket csinálni, másrészt (bár tőzsért és a bundás-szájat nem tudjuk megbocsátani), azt gondoljuk, ő legalább megtalálta azt a szisztémát, ami fekszik a csapatunknak, merthogy ezzel korábban hiába próbálkoztak a többiek.

talán már csak tornyi hiányzik mellőle, hogy ezt MEG TUDJUK TÖLTENI TARTALOMMAL, muhahaha! szerintünk a 4-2-3-1 igenis jó lehet, ha egyszerre legalább négyen jól játszanak és találunk vass ádám mellé egy normális szűrőt ehelyett a szöszke kis hülyegyerek helyett.

Dean 2007.12.06. 09:33:12

Tudod Várhidit én úgy ismertem meg, hogy kivilágított a többi edző közül a szaktudásával. Néztem a TV-t, és már alig figyeltem a "szakkomentátorokra", mikor megcsapta a fülem, hogy ez az ember taktikai felállásokról magyaráz. Nem közhelyeket puffogtat (a labda gömbölyű), hanem értelmesen beszél.
Nem hiszem, hogy egy külföldi edző kéne nekünk (akkor már inkább külföldi játékosok :P
Mattheus is feltüzelte a csapatot, szimpatikus is volt valamilyen szinten, de azzal a focista gárdával nem lehetett többre jutni.
Csak azt nem értem, miért nem képes senki azt megérteni és elfogadni - holott folyamatosan erről beszélünk és mindenki TUDJA - hogy a jelenlegi 30 körüli focistagenerációnk gyakorlatilag halott. Az egyetlen, amivel érdemes foglalkoznunk, az a jövő.
Játsszon a válogatottban minél több fiatal, kerüljenek ki sztárcsapatokba külföldre, és akkor pár év múlva lesz keresnivalónk a nemzetközi porondon. És nyugodt szívvel lesz*rhatjuk a VB-selejtezőket, mert SEMMILYEN módszer nem garantálna SEMMILYEN eredményt. Se külföldi edző, se hazai edzőváltás. A jelen halott (beleértve még a következő 2-3 évet), már a jövőre kéne koncentrálnunk. És e tekintetben senki nem lehet alkalmasabb Várhidinél, hiszen ő volt a fiataloknál a kapitány.

lepattanó korong 2007.12.06. 09:36:26

Ha én randiznék az Orsibabával, beválogatna a Péter bácsi a Huszti helyett? Mert akkor maradjon, Várhidi Mester!

grigorij (törölt) 2007.12.06. 09:41:25

Dean! Neked mi bajod van? Úgy véded ezt a csürhét, mintha érintett lennél!
Ez a cikk egy görbe tükör, egy szatíra! De százszor, mit százszor ezerszer több igazság van benne, mint a Te véleményedben! Végiggondoltad, hogy VP mikor, milyen komoly taktikai hibákat követett el? Hogy mit keresett a válogatottban a veje? Vagy most Tőzsér? Hogy nem tud cserélni? Hogy a törökök ellen a kiállításkor még az egy szem támadónkat is levette, így nem egy, hanem két emberrel többen támadhattak? Hogy amikor nincs tét, akkor miért nem cserél és próbálgatja a fiatalokat?
Azért, mert VP nem jó edző, soha nem is volt, nem is lesz! Egyszerűen egy báb, Kisteleki bábja!
Ja, Dzsundzsák is így kelt el, írod az elején! Igen! Erre megy ki a játék! A pénzre! A visszacsurgatásra!
A cikk így jó, ahogy van! A hazai edzőképzés - köszönhetően Mezei úrnak - megszünt! Nincs edző, nincs utánpótlás, nincs eredmény!
De remény az van! Persze, szurkolunk a srácoknak, mást nem tehetünk! De legalább ne hazudjunk magunknak! Ezek a "szakemberek" nem viszik előre a hazai focit!

Andal 2007.12.06. 09:41:56

Ismét egy jó kis cikk. :)

"Dean 2007.12.06. 09:06:50
szferi, biztos nem vetted észre, de Várhidi a selejtezők KÖZBEN (bakker, KÖZBEN) vette át a csapatot."

Ha jól tudom, 2győzelem 3vereség után vette át Várhidi, 2gy 5v az ő mérlege a selejtezőkön.

Egyébként persze, hajrá Várhidi hajrá fiatalok. Csak mintha kb. ugyanezt egyszer már eljátszották volna: volt egy olimpiára kijutott válogatott, és mindenki arra számított, hogy ha az a garnitúra beérik és külföldön fejlődik, akkor előrébb lépünk.

Ami nekem nagyon nem tetszett, a 6. hely utáni "van esélyünk a körbeverések miatt portugál, svéd, dán válogatott ellen" szöveg. Ha annyit mondott volna, hogy a realitás a 4. hely, ha vkit meg tudnánk előzni a fenti 3-asból az óriási siker lenne, akkor szimpatikus maradt volna számomra Várhidi.

szferi 2007.12.06. 09:45:23

Pont azért kellene külföldi edző, hogy megalapozzuk a jövőt, egy jó szakember vezetése alatt fejlődni tudjon a válogatott. Nem várok semmit az elkövetkező 6-8 évben, de ha folytatódik ez az egymást-cserélgetjük -a -válogatott-padján-amíg-mindenki-sorra-nem-kerül játék, nem érünk el SOHA semmit. Egyébként ez a kibaszott ígérgetés az, ami igazán idegesít, majd 2012ben kijutunk, majd 30 helyet lépünk előre a világranglistán... Üljön már le a padra egy őszinte ember és mondja azt h nem jutunk ki most se, meg legközelebb se, de ezt és ezt lehet elérni, és azt csinálja is meg!!!

Dean 2007.12.06. 09:47:32

1. Nem a csürhét védem. Elsősorban a focisták érdekelnek, és szerintem a fiatalok pont a kivezető út ebből a mocsárból, amit szerinted védek, pedig nem :)
2. Nyilván követett el hibákat. Nem mondtam, hogy a világ legjobb edzője. Azt viszont fenntartom, hogy jelenlegi magyar felhozatalból magasan kiemelkedik.
3. Szerintem egyetlen hibája van, hogy nem elég bátor. Ennek persze egyik oka lehet a sok közül az, hogy még a béka segge alatt is csodát várnak tőle, magyarul folyamatos teljesítménykényszer alatt van. Úgy is, hogy tulajdonképpen nem kéne. Csakhát a szurkolók MOST akarnak jó focit látni, és hát az, hogy legyőztük a világbajnokot, egynek jó volt, de ha onnantól nem nyerünk minden meccsen 3 góllal, akkor Várhidi sz*r, ugye?

Dean 2007.12.06. 09:54:37

Oké, ha eljön Mourinho, tőlem leválthatjuk Várhidit.
Nade komolyabbra fordítva a szót, szerinted milyen komoly szakember jönne ide? Mattheus is gyakorlatilag pályakezdő volt :)
Ha most idehívnánk valakit külföldről, annak fogalma sem lenne a helyzetről, a fiatalokról, stb. Kéne 1 év, mire egyáltalán megszokná a szitut és megismerné a játékosokat RENDESEN. Minimum a VB-selejtezőket bebuknánk. Kirúgnák, jönne a következő.
Amire szükségünk lenne, az egy kis stabilitás. Ha már elindultunk valahová, ne adjuk át az irányítást valaki másnak két lépés után. Adjunk egy kis időt Várhidinek, különben soha senki nem fog tudni itt elérni semmit.

szferi 2007.12.06. 09:55:27

dean!

1. ezt a mondatot nem értem.
De pont a fasza magyar szakemberek keze között veszett el már x futballgeneráció, ideje lenne valami újat hozni a focinkba.
2. Igazad van, de annyira gyenge az összehasonlítási alap, h ez a viszonylagos kiemelkedés semmire sem elég.
3. Nem csodát várok, ezt írtam fent is, hanem REÁLIS ígéreteket, és azok betartását. Akkor látnám a fejlődést. De a csoporthatodik helyet és a 30 helyes előrelépést a világranglistán nem tudom összekombinálni, ez a kettő nálam üti egymást. Mondta volna h előre lépünk 10et, elhinném. Ez így nyilvánvaló (ön)ámítás. Ezt nem lehet komolyen venni, csak lejáratja magát.

szferi 2007.12.06. 09:58:02

Bocs, már értem. :)

Dean 2007.12.06. 09:59:28

Ja, még csak annyit, hogy nem Várhidit kéne meneszteni, hanem mindenki mást. Legalábbis úgy tűnik, mindenki a garnitúrára haragszik, nem elsősorban Várhidire. Ő legalább minimum(!) annyit elért, hogy az emberek egy kicsit újra megszerették a focit.

udeze 2007.12.06. 10:00:46

Kérdés: és ugyan ki választja ki a külföldi szakembert?
hagyjuk már...
Várhidi dolgozzon tovább

Frigo 2007.12.06. 10:00:47

Aki szidja Várhidit, hadd szidja. De amíg nem tud jobbat ajánlani, addig ne törjön pálcát felette!

szferi 2007.12.06. 10:02:27

"Ha most idehívnánk valakit külföldről, annak fogalma sem lenne a helyzetről, a fiatalokról, stb. Kéne 1 év, mire egyáltalán megszokná a szitut és megismerné a játékosokat RENDESEN. Minimum a VB-selejtezőket bebuknánk."

Szerintem pedig nem ártana olyan ember, aki kívülállóként látná a helyzetet, lehet h könnyebben tudná kezelni, persze némi idő után. A vb-selejtezőket múlt vasárnap veszítettük el. Ebben a csoportban minimális remény sincs, szegény embert az ág is húzza.

szferi 2007.12.06. 10:03:32

Kérdés: és ugyan ki választja ki a külföldi szakembert?

Válasz: na ezen a poszton még nagyobb a baj.

d3vnull 2007.12.06. 10:05:59

A cikk überfasza. Várhidi maradjon, jee.

Viszont fájlalom, hogy nem esik szó Hegyi Ivánról, aki Tornyi Barnabással karöltve kötelez arra, hogy a félidő lefújásának pillanatában nyúljak a távkapcsolóért és a kezdési időt megsaccolva kapcsoljak vissza.
Nyilasi, Zombori, Puhl pl. nem zavar.

Dean 2007.12.06. 10:07:51

Hja, bárkivel le merném fogadni egy valós ötezresbe, hogy nem tud ajánlani olyan edzőt, aki jobb lenne mint Várhidi ÉS el is vállalná a posztot ÚGY, hogy nem vinné el a GDP-nk kétharmadát.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 10:11:19

Csak azt mondja meg nekem valaki, hogy mit csinál Várhidi a Kaposvár - Újpest mérkőzésen? Ott keres tehetségeket? Esetleg telefonon tartja a kapcsolatot a Sampdoria edzői stábjával, hogy mi a helyzet az ifjú magyar tehetséggel?
Kíváncsi vagyok, Várhidi mikor beszélt utoljára Rafa Benitezzel, esetleg Mancinivel?
Az elég, ha megvitatja Nyilasi Tibivel és Mészöly Kalmival az MLSZ-ben, hogy milyen videót láttak a Youtube-on Németh Krisztiánról?
Nekem van jelöltem is: Cristoph Daum! Olcsó a kokóügy miatt, ismerik Európában és talán Rafa is szóba áll vele...

renesis 2007.12.06. 10:20:54

Tőzsért én is játszatnám... na ja nem játszik folyamatosan jól,és?...benne van a gól (csak jöjjöniski ). aki nekem nagy csalódás az Gera, amit az utolsó 2-3 meccsen (nem) csinált....

Jó lesz eza fiatal csapat, csak ne várjuk azt, hogy EB,VB bajnokok legyenek. Ha az első 12-15 európai csapat közé kerülünk azmár király lesz!
Ja és kéne egy jó kapus is,mert ez a Fülöp....

Frigo 2007.12.06. 10:26:43

reneses: remélem te nem fogsz pályázni a szövkap állásra...

dx 2007.12.06. 10:38:20

Mezeit hiányolom a listárol...
Amúgy majdnem mindegy ki a kapitány csak szerény legyen!
Most is miket hordtak össze a vb selejtezöcsoprtból való kijutás esélyeiröl, tessék megnézni hol játszanak a dán válogatott jétékosai´!

harcimaci 2007.12.06. 10:54:19

Szerintem a Varhidi -ugyben a magyar kozvelemeny mar dontott, mert mikor volt kint 30 ezer ember magyar valogatott meccsen?! Kimennek megnezni a csapatot ami az utobbi 20 evben ritkan fordult elo.Mert mar 1986 tavlatabol a remeny is haldoklik mert senki nem latja az igazi feltamadast.
Amit tenni kene az ,hogy az MLSZ teljes vezerkarat elzavarni a fenebe.Ennyi hiba utan amit elkovettek mar maguktol kene lemondaniuk es szegyelni magukat, mert amit eddig tettek nem szolgalta a magyar labdarugas helyzetet ....sot.Azt kene ,hogy bevalogatni 5-6 top managert akik csak a penzt latjak es csinaljak ,szarnak arra,hogy ki az a Meszoly, Tornyi,Mezei stb es nem barati alapon osztogatjak a poziciokat .Ekkor jonne az ,hogy eredmenyt KELL felmutatni mert eredmeny nelkul nem jon a penz.Mert sajnos vagy nem a mai futball nem mas mint kokemeny uzlet,ezert igy kell hozzallni.

lajafix 2007.12.06. 10:58:31

úgy nem lehet nekimenni egy selejtezősorozatnak, hogy no gyerekek reális a 4-5 hely, erre hajtsatok. Jól teszi VP hogy szavaiban álmokat kerget, remélem aranylábú ifjaink nem kiröhögik hanem -valamilyen szinten- elvárásnak, hajtóerőnek veszik.

szferi 2007.12.06. 11:02:43

30 ezer ember mindig kiment válogatott meccsre, ha magasabban jegyzett ellenfelet fogadtunk.

Sladin 2007.12.06. 11:03:10

Nem tudom emlékeztek-e arra, hogy az olasz meccs előtt lényegében Várhidi a kirúgás szélén állt. Ennek az lett a következménye, hogy fölé rakták, ha jól emlékszem Mészölyt és még valakit, hogy velük egyetértésben kell válogatottságot kiosztania. Nem feltétlenül van baj Várhidivel, de az szinte biztos, hogy kevés szabadsága van a posztján. Ráadásul akkor ugye azt mondták neki, hogy egy mecset nyernünk kell (nem emlékszem már a menetrendre) és hogy az olaszok ellen a közönség megtapsolja a válogatottat.
Nekem most nincs időm utána nézni a pontos cikknek, döntésnek. Talán, ha tényleg szabadkezet kapna a válogatott irányításában, akkor jobban is menne a szekér, talán nem. Kit érdekel a VB oda úgyse juttunk ki, EB-re talán. Szeretném, ha maradna, mert ha más még nem volt képes arra, hogy szar eredmények mellett is bírja a szurkolók bizalmát köszönhetően a mutatott játéknak. A hatodik hely szar, de nem a világ vége. Szégyen? Nem hinném, legalábbis én nem szégyenkezem e miatt. Azonban stabilitásra van szükség, arra, hogy a jelenlegi válogatott játékosok kezdők legyenek a saját csapataikban.

grigorij (törölt) 2007.12.06. 11:06:07

Dean! Én egyáltalán nem akarom elzavarni Várhidit! Mert 1. itthon nincs helyette más, 2. rendes külföldit nem tudunk megfizetni, 3. rendes külföldi nem áll neki mutyizni Kistelekivel!
Ugyanakkor van aki most vár el eredményt és vannak olyanok - közöttük én is - aki 20-25 éve! És mi már annyiszor át lettünk bszva, hogy senki ne jöjjön most a türelemmel, meg hogy majd most, ezek...
Nem kívánom a vesztüket, de addig, amíg a teljes vezérkart és a 20-30 éve a fociból élő edzőket, managereket nem zavarják szanaszét, addig itt SOHA nem fog változni semmi!
Ez a garnitúra állam az államban! Fejük felett lezajlott a rendszerváltás, de a magyar foci egésze még a "janibátyám" korszakát éli!
Előbb helyezzék piaci alapokra az egészet, és aki túléli maradjon! Ez nem a szociális elfekvő! Ezek sok-sok milliárt köztartozást halmoznak fel - a mi pénzünkből élva - és a néhány száz néző meg a pár tízezres tévénéző mögé bújnak!
Ez nem válogatott kérdés! Menjenek a fiatal tehetségek külföldre, tanulják meg a focit rendes edzőktől, klubokban! Itthon meg tegyünk rendet!

Filkor 2007.12.06. 11:07:11

én a Szerb-Montgomery-re emlékszem a szőke szikla kapcsán... és azért van még egy csapatnyi nagynevű jelöltünk:

1, Kiss - chicagobullsos fémveretes baseballsapka - Laci, a Maldív szk királya
2, Sándor István, a Kárpátok Lobanovszkija, aki elzavarta a Stadlertől/Nyíregyházától Sevcsenkot (viszont felfedezte Nicsenkot)
3, Egervári - ciprusverő - Sándor, aki nem szokott a játékvezetőkkel foglalkozni, de...
4, László - "törjétek el a lábát" Csaba, az ugandai rém
5, A sértődöttség olimpiai bajnoka (Sportpluszfoci) Mezey György
6, Nyilasi Tibi, a nép kedvence, akire már senki sem emlékszik milyen edző is
7, Mihalecz István, a magyar Menotti
8, Glázer Róbert, a Bakony Herrerája
9, Komora Imre, kommentár nélkül
10, Pásztor Jószef,a viharsarok rettegett ura
11, Kutasi - többmintedző - Róbert

VÁRHIDINEK NINCS ALTERNATIVÁJA! FOLYTASD PETI!

Csimasz 2007.12.06. 11:16:37

MEGALOL
:))
100% igazsag.
Amig a regi garda marad a focinal nem fogunk egyrol a kettore jutni.

takácslajos 2007.12.06. 11:20:18

Legalább most az egyszer hadd legyen lehetősége a kapitánynak hosszú távon is bizonyítani, hogy mit tud! Ha 5 év múlva is ugyanolyanok vagyunk, akkor kell hozni mást. De amíg fél évre választanak kapitányokat, addig senki nem mer majd semmi újat csinálni, csak beválogatja azokat az embereket, akiket a közvélemény elvár.
A külföldi edző nem megoldás.

_benito · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 11:20:30

8, Glázer Róbert, a Bakony Herrerája

veszprémiként köszöntlek, oh, nagy mester, ki a negyedik helyen álló vlc utolsó meccsét a rossz nyelvek szerint egy gurigáért adtad el a békéscsabának, akik így elindulhattak az uefa kupában. :))

mickeyknox 2007.12.06. 11:24:20

jó ez a poszt. itt is le lehet mérni, hogy az embereket újra érdekli a magyar labdarúgás (válogatott, a bajnokságról nem beszélnék, ott még sok mindennek kell történni ehhez), amióta a "bajszos fiatalító" megérkezett. ez jó. hagyni kéne őt békén, és persze igaza van azoknak is, akik azt mondják, hogy kikaptunk moldovától, húzzon a faszba, de kit rakunk a helyére? itthon senki sincs, és a külföldiek is nagyobb perspektívát látnak burkina faso futballjának fellendítésében, mint a miénkben. túl sokat vár az istenadta nép, meg a hülye mlsz, igaza volt annak aki azt írta, hogy a mostani 30+os játékosaink nem érnek semmit, és amíg a mostaniak lenyomnak egy pár meccset, meg kezdők lesznek európa jobb bajnokságaiban, na akkor lesz a jó, elegyítve a következő fiatalítással. én már akkor boldog leszek, ha pár év múlva biztosan lenyomnánk a moldova, bosznia szintű csapatokat, izgalmas meccseket játszanánk a szerbekkel, bulgárokkal, svájccal, belgákkal, és nem lépnénk teljesen esélytelenül pályára a nagycsapatok ellen sem, itthon pedig megcibálhatnánk a bajszukat. akkor talán újra felutaznék 1-2 meccsre budapestre.

udeze 2007.12.06. 11:31:54

a végére csak kibújik a szög zsákból, nincs olyan edzőnk aki nem járatta még le kellőképpen magát az elmúlt években.

tb 2007.12.06. 11:32:39

Pancho: miért Benitezzel kellene beszélnie? Nem Gary Ablett Némethék edzője?

cooper (törölt) 2007.12.06. 11:33:05

Na ez kellemes volt a délelőtti kávéhoz, köszi :)
Lippi, Capello is szabad még, de nem gondolnám, hogy alternatívájjji lennének Várhidi Péternek. Péter tudja, mit akar. De azért halkan megjegyezném, vessetek egy pillantást az U21 tabellára is az Eb kapcsán. A sógorok is iparkodnak, megezek az izé, fehéroroszok is, szal én nem látom, hogy ifjoncaink kiemelkedőek lennének tehetségileg, de remélem tévedek. de azért a "fensorolt" 11-ből egész jó csapat lenne :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 11:37:57

Egyrészt Rafa jobban hangzott, másrészt ilyen szempontból tök mindegy, mert szerintem Gary Ablett-tel sem beszélt a szövetségi kapitány. S reméljük előbb-utóbb úgyis Rafa lesz az illetékes.

delp 2007.12.06. 11:49:41

Szerb-montgomery volt bizony, klasszikusokat csak pontosan.

habitang · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 12:04:22

tb

Azért Benítez, mert tulajdonképpen most ő a fejes. Steve Heighway - aki addig az utánpótlást pátyolgatta -, azért távozot tavaly, mert nem értett egyet Rafa koncepciójával, amely hosszútávra szól, és benne foglaltatik az utánpótlás kezelése is. Heighway egyrészt tekintélyesebb, másrészt önállóbb pasas volt annál, hogy elfogadja, hogy hosszú évek után beledumálnak a dolgába, ezért jött Ablett, aki valószínűleg hajlékonyabb is, mint a liverpooli lelátókon máig megénekelt Heighway, és még fontosabb, elfogadta a helyzetet és az elképzelést -amelynek része többek között az agárdi akadámiával kötött szerződés is.

Benítez ma mindene rajta tartja a szemét és kezét, ő a főnök és punktum. Ez van. Ablett egyébként régebben az Everton fiataljainak volt az edzője, tehát elég jól ismerhette a tegnapelőtti ellenfelet.

Ellenőrizni nem tudom, de mondják, hogy Benítez irodájának ablaka az utánpótlás edzőpályájára néz, de ettől függetlenül is folyamatosan követi az edzéseiket is.

Pancho nem mondott hülyeséget!:)

wendriner úr 2007.12.06. 12:40:39

Mihaleczet nem ér bántani. hajrá Hali. de beajánlanám helyette Vincze Gézát.

Hasonló elemzést várunk a klubvezetőkről, akiknek jórészt köszönhetjük a fentebb tárgyalt urak tevékenységét (ők szerződnek le velük és csak velük).

Eddybubci 2007.12.06. 12:45:55

Kedves _benito ,
szintén veszprémiként védem Glázer Robit . Akkor legalább volt veszprémi foci ..

r_magpie 2007.12.06. 12:50:41

sérelmezem, hogy Bozsik Péter kajszijából kimaradt Sebőkvili rehabilitálása!
ez a vesszőparipám

FairyHarry 2007.12.06. 12:54:40

"Dean: Hja, bárkivel le merném fogadni egy valós ötezresbe, hogy nem tud ajánlani olyan edzőt, aki jobb lenne mint Várhidi ÉS el is vállalná a posztot ÚGY, hogy nem vinné el a GDP-nk kétharmadát."


én tudok: Bora Milutinovics. 5 csapatot vitt ki vb-kre (minket nem tudna), és ha jól tudom egy hónapja rúgták ki Jamaikából...

jöhet az öt ropi.

tb 2007.12.06. 13:52:09

persze, Benitez a főnök, de napi kapcsolatban Ablett van velük, nem kétlem, hogy folyamatosan tájékoztatja Benitezt a fiatalok fejlődéséről, és maga Benitez is megnéz néhány edzést, meccset, de szerintem az első kézből kapott információ fontosabb. lehet az is, hogy Benitezhez elsősorban olyan információk jutnak el, amik főként Németh jövőjét érintik, Várhidi meg elvileg most akarja használni (ha akarja). persze az lenne a legjobb, ha mindkettejükkel egyeztetni és egyébként nem tartom kizártnak, hogy ezt már meg is tette.

abban egyetértünk, hogy reméljük ez belátható időn belül nem lesz kérdés, Németh a nagycsapathoz kerül

Wegaz Doegdah · http://mdah.blog.hu 2007.12.06. 14:23:25

Nem baj. A lényeg hogy Lipcsei gyönyörűen gurított a jobb felső sarokba:)) dah

Csörszike 2007.12.06. 14:34:53

Tisztelt Uraim!

Szinte minden véleményben van igazság, de ami a legalapvetőbb, h amíg nincs magyar labdarúgás, addig a magyar válogatott sem érhet el eredményeket, legyen bárki is a kapitány. addig amig Európában a lakosságszámhoz viszonyítva nálunk van a legkevesebb igazolt labdarúgó- ha jól tudom 10ezer, ahány NŐI focista Svédországban van- addig télleg a murinnyó meg a Lippi se csinálhatna sokkal többet. amint a játékosanyag és a klubfutball eléri mondjuk a mai lengyel szintet, akkortól van értelme külföldi komoly szaktekintélyben gondolkozni, mert a hazaiak télleg teljesen inkompetensek, a fociban is ugyanaz a helyzet, mint a magyar társadalom többi alrendszerében is, amihez muszáj vagyok meghivatkozni az index féltudású magyar elitről szóló cikkeit( vmiért nem tuttam belinkelni), mert ugyanaz a jelenség a futballelitünkben is.
ameddig viszont nincs focink, addig egy neves külföldi szakember is csak nüansznyi különbséget jelent, eredménybeli változást nem, ahogy azt a Lothar példája is bizonyítja szerintem- jobb mentalitás, ugyanaz az eredmény, de legalább újra lehetett magyar pályán keresztlabdát és lőtt passzt látni. Azaz akár Várhidi is maradhat, ő legalább kipróbálta az általunk még sosem látott Filkor-féléket, és monnyuk télleg jobbak, mint asebőkvilik és kovácszolik. ezt a mai válogatottat legalább lehet szeretni. a sebőkvilit azért naggggyon nehéz volt...

kuttor kutya 2007.12.06. 16:40:36

TEAOR számok gyors google után :)
9233 - Vásári, vidámparki szórakoztatás
8512 - Járóbeteg-ellátás

NORBERT · http://norbert.blog.hu 2007.12.06. 18:03:05

En a kezdetek kezdete ota olvasom az NST-t, de minth aaz elejen arrol volt szo hogy itt minosegi focirol lesz szo, erre tessek, nem eloszor szaroztok a szarral. deicseretre melto amit eddig csinalttok, de remelem folytatjtok azt, hogy csakis es tenyleg a jo focinak aldoztok majd itt. mndenjot!

rizla 2007.12.06. 18:05:25

"addig egy neves külföldi szakember is csak nüansznyi különbséget jelent"

igen, például 10szer annyiba kerül..

szferi 2007.12.06. 19:09:09

norbert, ez kibszott felesleges volt.
Rizla, mikor legutoljára együtt sörözgettél várhidivel, a fizetéséről is beszélgettetek? én egyáltalán nem vagyok biztos benne, h a magyar edző olyan olcsó. egyébként sem mindegy, mit kapunk a pénzünkért, ha meg 10szer kevesebbért húsz évig lófaszt se produkálnak, az elég drága mulatság

szferi 2007.12.06. 19:45:48

Na ezen halálra röhögtem magam!!! :o)))))))

rizla 2007.12.06. 19:47:33

szerinted várhidi nem olcsóbb, mint matthaus volt?

"egyébként sem mindegy, mit kapunk a pénzünkért, ha meg 10szer kevesebbért húsz évig lófaszt se produkálnak, az elég drága mulatság"

ez nem csak, sőt, nem elsősorban a szövetségi kapitányon múlik, ezt kéne végre felfogni.
egyébként mi garantálja, hogy egy külföldi edző jobb lenne? a számunkra megfizethető külföldi edzők között szerinted olyan minőségi a választék? mert hogy hiddinket, meg ilyeneket esélyünk sincs idehívni, az tuti. szerinted például matthaus olyan kibaszott minőségi választás lett volna? hagyjuk már ezt végre. várhidi alkalmas ennek a csapatnak az élére, aki ezt nem látja be, az hülye, nem lehet mit csinálni vele.

d3vnull 2007.12.06. 20:03:39

Hivatalnok : ez beszarás :) Egyébként tiszta José :)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 20:04:16

NORBERT:
én ígérem, hogy csak évi maximum egyszer foglalkozok majd magyar focival, ami, ha az eddigi tevékenységemet nézzük, akkor kevesebb mint 1 %-os részesedést jelent a honi labdarúgásnak.
Remélem ez így Ok neked:)

d3vnull 2007.12.06. 20:06:09

Norbert : Hát ez tényleg felesleges volt. Tekints úgy az ilyen topicokra mint egy buzibárra : ha nem tetszik ne menj oda. Hetero vagyok amúgy mielőtt nagyot harapunk valamilyek posztbetyár humorrépájából :)

MAti 2007.12.06. 20:22:22

Hivatalnok: ez üt. :))

:ASD:AS:D:AS

szferi 2007.12.06. 20:33:48

Mér van az, rizla, hogy egy adott témánál a második kommentedben már hülyézni kezdesz valakit?

Egyébként mateusz nem volt jó választás, de várhidi szintjét hozta. Ne is válaszolj erre, tudom mit akarsz mondani.
Egy Hodgson kaliberű tréner elég lenne, nézd meg mit csinált a finnekkel, vagy tíz éve a svájciakkal. És ha a finnek megfizették, mi is meg tudnánk.
Szerintem te nem fogod fel h már egy hónapja azon megy itt a vita, hogy alkalmas e a magyar futballvezetés/edzőtársadalom arra, hogy felvirágoztassa a focinkat. En bloc nem alkalmas, kistelekistül, várhidistül, mészölykálmánostul stb . együtt.

szferi 2007.12.06. 20:35:33

egyébként pedig leakasztják ezek is a nagypénzt, nem csak a külföldiek. Nem félek h szegényházban fogják végezni, mert feláldozták magukat a magyar labdarúgás oltárán.

rizla 2007.12.06. 21:09:06

"Egyébként mateusz nem volt jó választás, de várhidi szintjét hozta. Ne is válaszolj erre, tudom mit akarsz mondani. "

de válaszolok, fordítsd meg: várhidi is hozza, amit matthaus. csak kevesebb pénzért, és kisebb arccal.

"Szerintem te nem fogod fel h már egy hónapja azon megy itt a vita, hogy alkalmas e a magyar futballvezetés/edzőtársadalom arra, hogy felvirágoztassa a focinkat."

neked meg nem fér a kibaszott fejedbe, hogy a foci felvirágoztatása nem az edzőkérdésnél kezdődik. sokadrangú probléma.

"Nem félek h szegényházban fogják végezni, mert feláldozták magukat a magyar labdarúgás oltárán."

ki mondott ilyet?

"Mér van az, rizla, hogy egy adott témánál a második kommentedben már hülyézni kezdesz valakit?"

mert hülye..?!?

szferi 2007.12.06. 21:12:26

Rá kéne már jönni arra, amire rájött az egész világ közép amerikától ausztráliáig, hogy ha évek óta nincsenek jó focistáink és edzőink, akkor valamit nem csinálunk jól, és külföldieket kell idehozni, akik már bizonyítottak. Ha egy nem elég, akkor kettőt, ötöt, stb. nem lehet az aranycsapat emlékéből élni még ezer évig, észre kéne venni, hogy futballtörpék lettünk, ennek a hozzáértés hiánya és a rossz gazdálkodás (pénzzel, tehetséggel, szellemi tőkével) az oka. Nem véletlen alkalmaznak szerte a világon nyugat-európai meg argentin vagy brazil edzőket. Majd ha nekünk lesz 4-5 világszerte ismert és elismert edzőnk, akkor váltogathatják egymást a válogatottnál. De amíg mi nem tudunk megfelelő tudású és tapasztalatú embereket kitermelni, addig meg kell fizetni a külföldieket, ez olyan befektetés, ami előbb-utóbb megtérül.

rizla 2007.12.06. 21:14:16

"ez olyan befektetés, ami előbb-utóbb megtérül."

ja, mert ezekkel a svájci, meg finn arcokkal azonnal kijutnánk. de naív vagy..

rizla 2007.12.06. 21:16:48

ahova külföldi edzőket kell hozni, sok tapasztalattal, az az utánpótlás képzés. a válogatott csak kirakat, nem én vagyok az első aki megfogalmazza, és így szó szerint leírja, és nem is én vagyok az egyetlen, akinek ebben igaza van. a válogatott csak tükröz valamit, a focink általános helyzetét. ha változtatni akarsz a helyzeten, nem felülről kell, hanem alulról, a gyökerektől. lófaszt sem számít, hogy várhidi-e a kapitány, vagy más. ANNYIT számít, hogy szerethető-e a csapat, vagy sem. mert várhidivel, és bozsikkal sem jutunk ki, de előbbivel van játék, utóbbival nem. várhidi megoldja a feladatát, amennyiben az a VISZONYLAG (tehát az OPTIMÁLISAN elérhető) jó játék. kijutni murinhoval sem jutnánk ki.
emészgessed.

szferi 2007.12.06. 21:22:44

neked meg nem fér a kibaszott fejedbe, hogy a foci felvirágoztatása nem az edzőkérdésnél kezdődik. sokadrangú probléma.

Játékosokat nem lehet csak úgy hipp-hopp előteremteni, az mlsz vezetőit ki se lehet robbantani, jó szakembereket idehozni talán könnyebb lenne, velük valószínű más, teljesítményorientált, profi hozzáállás is érkezne, ami nem egycsapásra, de változtathatna a focinkon, minden szinten.
Köszönöm a türelmet.

rizla 2007.12.06. 21:26:36

idézem magamat:
ahova külföldi edzőket kell hozni, sok tapasztalattal, az az utánpótlás képzés.

a teljesítményorientált, profi hozzáállás mit jelent? szerinted várhidivel nem játszunk győzelemre? világosíts már fel. vagy ha nem jutunk ki, akkor lecseréljük a játékosokat? sajnálom, de tényleg nagyon naív vagy, vagy buta.

szferi 2007.12.06. 21:27:44

igaz amit az utánpótlásnevelésről írtál, mi abban is csődöt mondtunk. csak sajnos makkoshotykára az ifikhez nem jön el milutinovics, daum, se senki. De ha a válogatotthoz eljönne, talán követnék mások is, és a mi szakembereink is tanulhatnának valamit tőlük, mert az edzőkérdés a központi kérdés, ha képzett emberek foglalkoznának a fiataljainkkal, nem itt tartanánk.

rizla 2007.12.06. 21:34:14

"igaz amit az utánpótlásnevelésről írtál, mi abban is csődöt mondtunk."

nem mondtunk csődöt, csak

"az edzőkérdés a központi kérdés, ha képzett emberek foglalkoznának a fiataljainkkal, nem itt tartanánk."

igen, de egy VÁLOGATOTT játékost már nem formálhatsz. egy gyereket formálhatsz. persze, vass, filkor, stb is fejlődésre szorul még bőven, de ezt a KLUBCSAPATNAK kell biztosítania, nem a válogatottnak. a válogatott játékosok kezét már elengedték. nem a szövetségi kapitány feladata őket megtanítani focizni.
a kistelekit meg ne mosd össze várhidivel, nem mindegy, hogy vezetőségről beszélünk, vagy edzőkről, nem ugyanaz. és ugye attól még lehet valaki jó szakember, hogy protekcióval került oda, ahova.

szferi 2007.12.06. 21:34:30

Várhidi lecserélte a játékosokat, ennek tapsolsz itt egyfolytában, nem? Nem a játékosokkal van a baj, hanem a hozzáállással, a tiéddel is. Amíg ez a majd mi megmutatjuk, nem kell ide senki, mindenki hülye, naiv, buta aki más véleményen van mentalitás lesz az uralkodó, addig nem fog történni semmi. Azt hiszem mindent elmondtam, a további vita felesleges.

rizla 2007.12.06. 21:35:26

* nem mondtunk csődöt, csak félkész a munka egyelőre. de már így is látszik az eredmény.

rizla 2007.12.06. 21:37:06

\"Amíg ez a majd mi megmutatjuk, nem kell ide senki, mindenki hülye, naiv, buta aki más véleményen van mentalitás lesz az uralkodó, addig nem fog történni semmi.\"

?!

úristen...

"Nem a játékosokkal van a baj, hanem a hozzáállással, a tiéddel is"

igen, miattam fut, és fordul lassan csizmadia. meg miattam nincs nemzetközi szinten jegyzett szélsővédőnk. meg miattam fociznak magyarországon a legkevesebben. jézusom ember, te nagyon naív vagy.

szferi 2007.12.06. 21:39:00

igen, csakhogy amíg nem hívjuk fel magunkra a figyelmet, vagy nem fizetünk sokat, addig senki sem fog idejönni. A válogatott pedig pont erre lehetne alkalmas, lévén hogy az a magyar foci "kirakata". Ebben csak egyetértünk, nem?! amíg nem lesz jó klubfocink vagy válogatottunk, addig a tehetségeinket sem fogják észrevenni és elvinni külföldre, csak elvétve egyet-egyet. A játékosnevelést itthon kell megoldani, ha önerőből nem megy...

rizla 2007.12.06. 21:40:18

"amíg nem lesz jó klubfocink vagy válogatottunk, addig a tehetségeinket sem fogják észrevenni és elvinni külföldre, csak elvétve egyet-egyet"

óriásit tévedsz.
a játékosainkat akkor viszik ki, ha jók. mostaában pontosan ez történik. és ha jók, és kiviszik őket, akkor lesz jó válogatott. nem fordítva.

rizla 2007.12.06. 21:41:42

tudod, egy klub nem csak annyit lát a fociból, mint te.. ők nem a tv-n nézik az eb-t, hanem a világot teleszórják a játékosmegfigyelőikkel.
miért érzem azt, hogy neked fogalmad sincs róla, hogy működnek manapság a fociban a dolgok?

szferi 2007.12.06. 21:46:09

Nem én vagyok naív. Én reálisan látom a helyzetet, és borúsan a jövőt: nem változik semmi, és várhidi alatt sem fog, meg a következő önjelölt zseni allatt sem. Te dőltél be a hitegetésnek, valószínű mert még nagyon fiatal vagy. És nem miattad van így, de ha te kerülnél pozícióba, ugyanolyan vaskalapos, kompromisszumképtelen, minden újtól elzárkózó, másokra mutogató, dilettáns, alibista, bunkó, arrogáns fasz lennél, mint amilyenekkel meg vagyunk áldva. Jó éjt:)

szferi 2007.12.06. 21:53:05

tudod, egy klub nem csak annyit lát a fociból, mint te.. ők nem a tv-n nézik az eb-t, hanem a világot teleszórják a játékosmegfigyelőikkel.
miért érzem azt, hogy neked fogalmad sincs róla, hogy működnek manapság a fociban a dolgok?

Tudod az érmének két oldala van, a klubok keresik a játékosokat, akiknek viszont meg kell tanulni maximumot nyújtva "eladni" magukat. Azt hiszem, te nem tudod, hogy aki el akar érni valamit manapság, annak kőkeményen meg kell érte küzdeni, nem csak várni hogy egyszer majd valaki kiszúrja benne a fene nagy segítséget. Nem érted, mennyi munka van egy külföldre szerződés mögött? nem viszik ki csak úgy a játékosokat a liverpoolba, de nem ám! És hogy ezt elérje, egy ez egy fiatal játékosnak segítségre van szüksége, edzőtől, menedzsertől, mlsz-től stb. Nem hiszem h a mieink a maximumot nyújtják ebben

nasteey 2007.12.06. 21:54:38

Egyébként miért kellett itt a 6. helyen lovagolni? Ha x-elünk a görögökkel, és 4-ek vagyunk, mennyivel járnánk előrébb? (sry, lehet vki ezt írta már, de délelőtt olvastam ezt a kommentet, most van időm válaszolni, de nincs kedvem az összes kommentet végignézni, hogy reagált-e arra valaki [minnyá' lebeszélem magam még arról is, hogy ezt elküldjem :)]

Heinrich · www.nst.blog.hu 2007.12.06. 21:56:01

1) A mai magyar utánpótlás az MTK-t jelenti
2)Amíg Zimmer Frei-féle rablógazdálkodás megy a kluboknál, addig így is marad. 5-10 év szisztematikus munkával nagyságrendekkel többet lehetne kaszálni, mint amit egy-két év alatt kilopnak (mielőtt dobbantanának) Lásd Szieben esetét a Vidivel, meg a másik százat
3)Amíg ehhez az MLSZ csak statisztál, ne adj Isten cinkostárs, addig így is marad
3)Amíg az MLSZ-ből ki nem hal ez a generáció, addig minden így marad
4)A többi közép-európai országban lehet a minta. Külföldre menekíteni a tehetségeket minél előbb, a hazai bajnokságban meg 3-4 nagy klub egy pénzeszsákkal az élen
5) Nálunk az utánpótlás edzők kb. ingyen dolgoznak szaktudás nulla, de Józsi bácsi épp' ráér délutánonként (nem megbántva Józsi bácsit)
6) CéRonaldóról 14 évesen orvosok, fizikoterapeuták, szakedzők, pszichológusok megmondták, hogy világsztár lesz. Pont. Mert tudták mit csinálnak.
7)Példát lehet venni a komplett hoki társadalomról, meg az Albáról
8) Testnevelési Egyetem szakedzői képzésének színvonala egymás hátbalapogatásából áll, nemzetközi együttműködés, nyugat-európai tanulmányutak megszervezése ismeretlen célkitűzés.
9)Versenyeztetés, menedzselés, kiválasztás a testnevelés órákon kezdődik, állam bácsi sportra nevel
10)Tiszta víz

rizla 2007.12.06. 21:56:45

szferi: no comment.

szferi 2007.12.06. 22:10:33

tökéletesen igazad van, csak félő h ez a generáció kineveli a következőt, még nem látszik a búza csak a konkoly.

Elnézést ha elvetettem a sulykot a végén, de megint sikerült felhúzni magam :) További szép estét mindenkinek

Rezgrof 2007.12.06. 22:32:20

szferi: ez a +1 ing asszem nem neked lett szánva. Persze nem baj ha mindenki magára veszi, ugye Rizla?

Ebbe talán még te sem köthetsz bele.

d3vnull 2007.12.06. 22:33:07

Bocs, szerintem az "aki ezt nem látja be, az hülye," az az ami nem oké, a "kibaszott fejed" annak és rizla stílusának folyománya. Simán felhúztam magam, pedig momentán inkább rizlával értek egyet. Kértem már más topicban, hogy viselkedj normálisan. Tényleg kértem. Normális stílus legyen a követendő, ez így a klasszikus futballdrukker stílus.

danesdzsu2 2007.12.07. 00:41:21

Szintén veszprémiként megjegyezném, hogy Glázer a semmiből csinált csapatot, amely nélküle azonnal el is tűnt a süllyesztőben.

(Ettől még nem véletlen, hogy sehol máshol nem ért el semmit.)

szferi 2007.12.07. 07:36:16

nasteey! Én írtam a hatodik helyről, mert pont az utolsó 2 meccsen lehetett lemérni h várhidi jutott e valamire. Nem jártunk volna sokkal előrébb ha megfogjuk azt a döntetlent, ez igaz. De. Az utolsó két meccs előtt végre konkrét feladat előtt állt a csapat, reális elvárás volt 3 pontot szerezni, ráadásul fontos is volt a következő sorsolás miatt. Nem sikerült, pedig pont ezeket az apró részfeladatokat kéne megoldani, ezeket a kis lépéseket kéne sikerrel megtenni. Nem elég hangsúlyozni róla h mi lehet még ebből a csapatból, mekkora a potenciál, a tehetség, stb., azt kell nézni h mit lehet megtenni MA meg esetleg holnap, de ha ezeket az egyébként megoldható részfeladatokat is elcsesszük, akkor hogy lépünk tovább?

Egyébként szerintem komoly hátráltató tényező a liga lebonyolítási rendszere is. 16 csapat sok az nb I-be, És mondjatok még egy országot, ahol a másodosztályban 32 csapat játszik!!! Ezt még anglia vagy olaszo se bírná el a színvonal tartása mellett, nem még mi! Pedig oda ömlenek a tehetséges külföldiek is. Annyira híg a mezőny nálunk, h nem is várhatunk jó meccseket a két legfelsőbb osztályban sem, nemzetközi kupákban pláne nem. A mi nb II-eseink szerintem egy angol megyein állnák meg a helyüket, talán. 12 csapat az elsőben, 16 a másodikban bőven elég lenne, emelkedne a színvonal és a legjobbjaink egymással játszhatnának a meccsek nagy részén, nem töltelékcsapatokkal. Szélesebb alap kell, amiből válogatni lehet, és szűk elit, ahol éles a versenyhelyzet! Szerintem ez is segítene valamennyit.

Dean 2007.12.07. 10:27:25

Szferi, mit akarsz MA egy olyan csapattól, aminek az átlagéletkora 4-6 évekkel alacsonyabb, mint a többié?
Persze, bebuktunk "fontos" (hm) dolgokat, de szerintem ez is hathat építőleg a srácokra, HA valaki biztosítja számukra a stabilitást. Mondjuk egy stabil edző.
Ebből a csapatból tényleg lehet valami (mondom ezt úgy, hogy én is elég régóta látom már a magyar foci döglődését), de ehhez szükség van a tudatos építkezésre, ami kizárja az évenkénti edzőváltást.

szferi 2007.12.07. 10:31:23

Ok, csak könyörgöm keressük már meg azt az embert, aki moldovát meg tudja veretni a fiúkkal ha arra van szükség, aztán adjunk neki időt!!!

Dean 2007.12.07. 10:31:41

FairyHarry, szerinted Várhidi helyett egy olyan edző kéne, akit _kirúgtak_ Jamaikából? :)

Dean 2007.12.07. 10:32:55

Biztos lehetsz benne, hogy ha Várhidi marad a következő EB-ig (sajnos kétlem), akkor ott péppé verjük Moldovát.

szferi 2007.12.07. 10:37:39

Biztos vagyok benne, hogy ez ezzel a kerettel, ma sem lenne lehetetlen.

d3vnull 2007.12.07. 10:38:46

Egyébként - bár többször deklaráltam, hogy naív vagyok e téren - azt talán kisteleki is látja, hogy ha Várhídi-t kirúgják azzal nagyon maguk ellen tesznek. Függetlenül minden szakmai kompetenciától azt még a vak is, de talán még kisteleki is láthatja, hogy Várhídit sokan támogatják, és úgy általában szimpátiát élvez az emberek szemében, és - nem ezáltal, de nem jut eszembe jobb szó - az ő által felállított válogatott is.

Igazából itt is olvastam sok olyan véleményt ahol az van kifejtve, hogy ő sem jobb mint a többi, etc., viszont sehol sem olvastam olyat, hogy nahát ez egy faszkalap, dilettáns suttyó, töttörö, töttörö. Ígyhát legalábbis semlegesnek tekinthető.

szferi 2007.12.07. 10:45:29

Egyáltalán nem rosszabb mint a többi, csak ez eddig sem volt elég, és a jövőben sem lesz, mert nem csak a mi focink fejlődik. Már ha éppen fejlődik.

d3vnull 2007.12.07. 11:09:26

Ezért írtam, hogy legalábbis semleges.

gyz 2007.12.07. 12:24:30

én asszem az is mészölyi mondás volt, hogy "Héraklész kardja lebegett felettünk". De lehet, hogy Komora volt.
Tökmindegy.

d3vnull 2007.12.07. 15:26:49

Igen, mert Damoklész csak csere volt :)

Dean 2007.12.13. 17:49:37

A rohadt MLSZ... Most olvastam, egyelőre nem hosszabbítanak Várhidivel, egy hónapig még pöcsölnek az ügyön.

méregvera 2009.11.20. 16:03:39

@nou san trafford: A legjobb meccseket Várhidi idején láttam ez igaz, de azért én megpróbálnám Mancini-t is.
Persze, csak ha nincs ellenérv, azon túl, hogy drága.
Szerintem, ha levennénk Kisteleki és szövetsége juttatásaiból, bőven kitelne a bére, ráadásul az alkupozi is jó lenne, hiszen a srác munkanélküli már egy éve.
süti beállítások módosítása