Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A Serie A halott (12. forduló)

2007.11.12. 09:39 _benito

Nehéz fociról írni bármit is ilyenkor, nem is tesszük. A forduló mérkőzései közül hármat egyébként sem játszottak le a 28 éves Lazio-szurkoló, Gabriele Sandri tragikus halála miatt. A körülményekről egyelőre elég keveset lehet tudni, a rendőrség ma reggeli közleményéből hivatalosan annyi derül ki, hogy egy autópálya melletti pihenőben néhány ember összeverekedett (Nápolyból érkező Juventus-szurkolókról lehet olvasni több helyen), a helyszínre érkező autópálya rendőrök pedig figyelmeztető lövéseket adtak le, hogy szétválasszák a feleket. A két lövés közül az első valóban a levegőbe ment, a második azonban nyakon találta az egyik autó hátsó ülésén ülő fiatalembert, aki a helyszínen életét vesztette. A rendőrség egyelőre annyit közölt, hogy a második lövés véletlenül sült el, ahogy a járőr leeresztette a fegyverét, ám ez már szinte senkit nem érdekelt.

Olaszország-szerte balhék törtek ki, a feszültség az összes lelátón hatalmas volt, ami odáig vezetett, hogy a természetesen elhalasztott Inter-Lazio mellett a Roma sem játszotta le a Cagliari elleni meccset, míg Bergamóban elkezdődött ugyan az Atalanta-Milan, de a szurkolók folyamatosan arra szólították fel a játékosokat, hogy vonuljanak le, majd amikor ez nem történt meg, nyolc perc játék után betörték a pályát körülvevő plexifalat. Az Atalanta csapatkapitánya, Doni beszélt az ultrák vezetőivel, majd a csapatok bevonultak az öltözőbe. Rómában a szurkolók megrohamozták az olimpiai bizottság épületét, a városban több helyen verekedések törtek ki szurkolók és rendőrök között. A Torino szurkolói gyászuk jeléül 5 perccel a meccs kezdete után foglalták el helyüket a lelátón, több tábor azzal jelezte együttérzését, hogy nem rakták ki szokásos drapériáikat és több játékos tisztelgett az elhunyt emléke előtt azzal, hogy nem ünnepelte meg gólját.

A tragikus esemény olyan lavinát indított el, amire számítani lehetett. A rivális ultracsoportok együtt tüntettek a rendőrség ellen, Milánóban a szinte elképzelhetetlen válik valóra, ahol az Inter, a Milan, az Atalanta és a Brescia tifosói közös felvonulást szerveznek. Rómában a két tábor vezetői találkoztak, talán ennek volt köszönhető, hogy tegnap éjfélig több római rendőrségi épületet ért támadás. Az indulatokat tovább szította, hogy a család ügyvédje heves kirohanást intézett a járőr ellen, a család egyértelműen gyilkosságért szeretné vád alá helyeztetni a vétkest. Hogy pontosan mi történt, csak a helyszínen lévők tudják, ők egybehangzóan állítják, hogy az áldozatot szállító autó éppen elhagyta a helyszínt, amikor a gyilkos lövés eldördült. Abban viszont nem értenek egyet a rendőrségi közleménnyel, hogy figyelmeztetetésképpen lőtt volna a járőr, szerintük igenis célzott lövés volt, vagy ahogy az ügyvéd fogalmazott, lőgyakorlat.

Gabrielle Sandri 2007-ben a harmadik halálos áldozata az olasz futballnak. A 28 (más források szerint 26) éves fiatalember barátai szerint vidám, kedves srác volt, aki soha nem keveredett verekedésbe. Egy római bár rezidens DJ-jeként dolgozott, innen ismerték egymást egyik legjobb barátjával, a Lazio-védő De Silvestrivel. Ahogy ma kiderült, Sandri halála reggelén még üzent a játékosnak, hogy reggel 6-ig dolgozott, de már úton vannak Milánó felé, hogy lássák őket, sőt, szombat este blogján azt írta, hogy mivel még csak hárman vannak a kocsiban, szívesen látnak bárkit, aki velük tartana. Felfoghatatlan. Nyugodj békében, Gabbo.


Játszottak is, de kit érdekel ez ilyenkor?

Parma – Juventus 2-2
Fiorentina – Udinese 1-2
Palermo – Napoli 2-1
Reggina – Genoa 2-0
Sampdoria – Empoli 3-0
Siena – Livorno 2-3

Torino – Catania 1-1

61 komment

Címkék: olasz videó gyász összefoglaló serie a

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr25226137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2007.11.12. 11:01:13

Hú, mekkora indulatok! Persze az összes véresszájú idióta "szurkoló" hörög most, mint veszett kutya, de ez az egész az ő hibájuk.
Nagyon sajnálatos, ami történt, tragikus, nyilván vannak felelősök, de alapvetően ez az egész a jelenlegi viszonyokról és nem az egyedi esetről szól.

Romanista 2007.11.12. 11:07:54

Kedves Before!! Ez az egész egy huszonéves ember haláláról szólt aki foci meccsre ment. szerintem gondold át mit mondtál.
egyébként én úgy tudtam, hogy a figylemeztető lövést felfelé irányítják.
Nyugodj Békében!

doktor.dikhed 2007.11.12. 11:23:47

Pedig Before-nak teljesen igaza van. Ez a jelenlegi viszonyokról szól sajnos.

Romanista 2007.11.12. 11:35:31

ha valakit, autóban ülve, hátulról (!) nyakon lő egy rendőr, egy figyelmeztető(?!) lővéssel, az szerintem eléggé egyedi eset ahhoz hogy felháborodjunk. általános állapotként is baromira felháborító, hogy a rendőr azért lőhet mert (balhés?) futball szurkolónak vél valakit. (aki autóban ül etc.) csak gondold át a szituációt.

iizi 2007.11.12. 11:38:08

Kedves Before! Ebben azért nincs igazad, mert állítólag a rendőr nem szurkolókkal szemben intézkedett az autópálya túloldalán. Ráadásul utána több politikus is kb. úgy aposztrofálta a szurkolókat, mint te.

pitbaccardi 2007.11.12. 11:38:41

before egy rendőr. érthető a véleménye.

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 11:40:46

before-nak halvány gondoltai sincsenek a jelenlegi helyzetről, mint az hozzászólásából kiderül. az óriási feszültséget, ami valóban létezik. pontosan, egy fegyvert viselő embernek kell a legfigyelmesebben kezelnie. FORZA ROMA

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 11:44:25

mellesleg az "idióta szurkoló" nem más mint a legfontosabb alkatrésze a sok milliárdos rendszernek. nélkülük a FOCI - .hu kivételével - elképzelhetetlen :-

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 11:45:34

Sajnálatos ami történt, hogy mennyire volt baleset azt majd remélhetőleg egy szakértő vizsgálat kideríti.
Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy olaszországban futtballszurkolás címén szinte mindent megengednek maguknak néhányan, még a gyilkosságtól sem riadnak vissza, és itt most nem erre az esetre gondolok, hanem azokra ahol szurkolók késelik meg egymást, vagy rendőrt sebesítenek meg halálosan. Szerintem most kellene példát statuálni az összes csapat ultráival szemben, hogy egyszer s mindenkorra jegyezzék meg, hogy nem randalírozhatnak kényükre kedvükre az tömeg arctalansága mögé bújva.

Dr Kangörény 2007.11.12. 11:47:13

A szurkoló valóban fontos része a rendszernek. Az idióta szurkoló (hordában pusztító csürhe) nem része semmilyen szinten.

0xFFFF 2007.11.12. 11:48:28

Kedves szurkolótáborok ! Talán viselkedni kéne, legalább a csimpánz szintjén, mert akkor nem lenne szükség rendőrökre a környezetetekben. Ha nincs rendőr - gyk. mert úgy viselkedtek, hogy nincs rá szükség - akkor a fegyvere sem sülhet el a fenti sajnálatos módon, sem véletlenül, sem direkt. Teccik érteni hülye huligánok ?

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 11:51:23

kedves gabriel, nem tudom voltál mostanában NB1-es mérkőzésen? ami ott megy, az több mint nagyon elgondolkoztató! mind játék, mind szurkolás címén.

Romanista 2007.11.12. 11:57:58

Tessák elolvasni ezt itt: news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7090170.stm
Autópályán voltak, a srác az autóban ült szerintem ez nem randalírozás. kérdem; a FIGYELMEZTETŐ LÖVÉST autó fele adják le??????? amiben ülenek???? HÁTTAL???
elkéne gondolkodni a másik oldalon is. és nem mindent rögtön "ráfogni" az ultrákra.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2007.11.12. 11:58:12

Persze rendőr vagyok, én is hetente nyakon lövök valakit, azért banalizálom a dolgot.
Ha nem szurkolók balhéja miatt történt az eset, akkor miért merül fel egyáltalán a vétlen áldozat focidrukker mivolta? Holnaptól minden halálhír úgy jelenik meg, hogy "elhunyt édesapánk, aki egyébként fradidrukker volt"?
Idióta szurkoló != szurkoló. Idióta szurkoló = idióta szuroló. 1-2 százaléka a normális embereknek (szurkolóknak), de mégis róluk szól minden.Ha a foci még az lenne, aminek lennie kéne, akkor az emberek normálisan együtt tudnának járni meccsekre, nem lenne szükség karhatalmi, neadjisten fegyveres jelenlétre. És ahol nincsenek fegyverek, ott nem lőnek nyakon ártatlanokat. Akik most hőbörögnek, azok tehetnek a szegény fickó haláláról, ők a helyzet okozói.

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 12:01:34

Kedves bacity
1. ezek az események akár magyarországon is megtörténhettek volna, ha meccsekre, mert itt is vannak hasonló emberek(???) akik szerint a futballszurkolónak mindent lehet.
Hogy nem történt az csak annak köszönhető, hogy 25-50 randalírozóval még talán el tud bánni a rendőrség, bár volt már hogy nem. Egyetértek azzal, aki azt írta, hogy a hordában rombolók nem részei a futball rendszerének, ergo nem is szurkolók. Szerintem.

2.kb. 8 éve nem voltam NBI-es meccsen, mert az utolsó (ETO-MTK 0:0) annyira borzalmasan szar volt a novemberi hidegben hogy úgy döntöttem, addig nem megyek NB I-es meccsre, míg a focink jobb nem lesz, számszerűsítve, amíg a válogatott az első 30-ban nem lesz a világranglistán. ettől már nem vagyunk messze, de lehet hogy akkor sem fogok kimenni meccsre.

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 12:03:45

már amennyiben a 48. hely közel van :)))

Romanista 2007.11.12. 12:05:31

Késelés történt X városban, a tettes Y szurkoló az áldozat W szurkoló- ez ma egy hír. miért? Mert ha X városról annyit írnának hogy valaki megkéselt valakit a kutyát nem érdekelné.
a szicíliai rendőrgyilkosságnál, kiderült utólag(kb félsornyi hírben) hogy az áldozat a maffia ügyben koronatanú...
miért nem járhatunk nyogadtan meccsre? talán mert a rendőrlő ha szurkoló meglök egy másikat. szerintem ez nem egy csoport felelősség. hát legalábbis közös

pitbaccardi 2007.11.12. 12:06:24

persze. és ha egy betörő helyett majd téged lő le a rendőr, az majd a bűnözők hibája lesz.

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 12:09:15

na fatusi ez az mondat hihetelten nagy hülyeség volt már megbocsáss

Before · http://azbeszt.blog.hu 2007.11.12. 12:11:43

Kedves Romanista!
Elolvastam a cikket. Nagyon röviden kivonatolnám:
Két csapat "focidrukker" összeverekedett, amit egy (vagy több) rendőr megpróbált megállítani.
Az intézkedés olyannyira könnyen és flottul zajlott, hogy a rendőr(ök)nek figyelmeztető lövést kellett leadni(uk). Egy véletlen baleset miatt egy lövés megölt valakit a közelben. (Ne legyünk már nevetségesek a direkt, célzott lövés feszegetésével.)
Erre országszerte békés tüntetők és szurolók gyújtogatnak, vandálkodnak, embereket vernek össze a méltó megemlékezés jegyében.

Tényleg, abszolút tiszta a dolog, mocskos rendőrök, szent szurkolók!

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 12:21:25

ujabb hír, futás közben sült el a fegyver.
ennyit arról, hogy célzott volt-e a lövés vagy sem. A rendőr hülyesége miatt persze nem felmetendő, de nem ok arra, hogy tűzbe borítsanak egy országot.

doktor.dikhed 2007.11.12. 12:21:32

Valószínű, hogy hibás a rendőr, mert figyelmetlen volt, de elgondolkodtató, hogy milyen drukkerek vannak abban az országban, ahol egy verekedés esetén fegyvert kell használnia a rendőrnek... Az, hogy ilyen a hangulat, a fanatikus szurkolók hibája. Hiába gyászolnak, meg tombolnak (ezt is gyász címén, ami nevetséges, sőt szánalmas), közvetve ők is felelősek).

Romanista 2007.11.12. 12:24:25

nem a direkt célzott lővésről van szó. a figyelmeztető lővés hogy érhet egy autót, ez egy fontos kérdés. és hogy a rendőr miért lő? aki verekszik arra lövünk? én nem szentet csinálok a szurkolókból, de azért gondolom a rendőr sem tehet meg mindent. értsd: tömegbe(?) lőni éles lőszerrel. (érdekesség. a szurkolók maguknak köszönhetik. biztos ez?)

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 12:28:39

1. kedves romanista le kellene már állni erről a figyelmeztető lövéses dologról.

2. igenis maguknka köszönhetik a szurkolók, hogy idáig fajulnak a dolgok, gondolom a rendőr sem szórakozásbó lőtt először a levegőbe. A külön fájdalma a dolognak egyébként az, hogy ezúttal vélhetően egy normális SZURKOLÓ esett áldozatul.

Romanista 2007.11.12. 12:35:44

okés leálltam. nem szándékosan lőtt emberre a rendőr, ezt pillanatig sem állítom/tottam, de azt továbbra is fenntartom, hogy a felelősság nem csak és kizárólag az ultráké.

andras3 2007.11.12. 12:39:58

egyre inkabb bebizonyosodik, h az esetnek semmi koze nincs a focihoz, de meg az ultrakhoz sem. egy rendor elkovette elete legnagyobb hibajat, ezert a torveny elott is felelni fog, de a lelkiismerete mar biztosan halott.
sajnalatos, h proditol kezdve az ultrakig a tenyek ismerete nelkul mindenki agressziven lepett fel az altala hibasnak velt fel ellen. ennek kovetkezmenye, h megint a sok millio olasz fociert rajongo ember lett a kovetkezo 'aldozat'. felelotlen szemelyek elveszik tolunk a szenvedelyunket - mar nem eloszor. volt pofajuk azt allitani, h a calciopoli utan tiszta lett az olasz foci! a juventus ellen 6(!) buntetot fujtak eddig, ez meg milan szurkolokent is bantja a szemem. egy jo nagy puccs volt 2006 nyaran, amikor uj serif erkezett a varosba es nem megtisztulas. azota mas rendeli meg az eredmenyeket, ennyi.

mikor lesz vegre megint a jatek a foszereplo?

andras3 2007.11.12. 12:41:18

romanista, az ultrak felelossege nem az arezzoi incidensben kerdeses, mert ott szo sem volt ultrakrol.
viszont bergamoban meg romaban mar ok tevekenykedtek, az szerinted jogos volt? ez az intelligens modja a tiltakozasnak?

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 12:51:26

ami történt, nem más mint egy köztörvényes büncselekmény! kivizsgálás alatt. egy autópálya parkolójában /minden stadiontól távol/emberek bontották a rendet majd egy rendőr - nagyon helyesen - közbelépett - a tragédia bekövetkezett! mi köze ennek a focihoz ?

szbszig 2007.11.12. 13:03:48

Felfoghatatlan. Ehhez tényleg nem lehet mást hozzáfűzni. Burmában szoktak tüntetőket agyonlőni "figyelmeztető lövésekkel", és nem Olaszországban. Vagy legalább ne nyilatkoznák akkor, hogy a vízszintesen leadott lövés "figyelmeztető" volt...

És miért mindig a teljesen ártatlanok szívják meg a legjobban?... :,(

Romanista 2007.11.12. 13:04:58

eddig a parkolóban is ultrák verekedtek. eddig a parkolói verekedés és az ultrák miatt fajult a lövésig. de ezt hagyjuk.ha pedig ilyenek ellen -valójában nem inteligens módon- rombolással tüntetünk az nem megoldás. beszüntetni egy meccset hogy valami VÁLTOZZON az normális/(abb)).
Miért? mit tett az olasz liga amikor Kaladze testvérét elrabolták? Mit tett a liga amikor megölték a rendőrt? Zárt kapu kéthétig??
Értem én hogy the show must go on, de közben lehetne módosítani a beállításokat. (errre most van remény mert leül kormány, rendőr és ultra egy asztalhoz, már ha jó az infom).

panu 2007.11.12. 13:09:38

a fő gond az, hogy odáig fajultak a dolgok, hogy ha egy rendőr meglát néhány szurkolónak tűnő embert, akkor már elő kell kapnia a fegyverét... remélhetőleg tényleg leülnek a felek és sok mindent átgondolnak...

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 13:17:29

...ez egyfajta, rasszizmus! a ruházat alapján nem szabad ilyen felelőtlenül itélkezni. a roma-juventus meccsen vác mez volt rajtam! mi lett volna ha lelőnek?

dillinger 2007.11.12. 13:24:29

bacity mondta meg a lényeget ebben a kommentben:

"az óriási feszültséget, ami valóban létezik, pontosan, egy fegyvert viselő embernek kell a legfigyelmesebben kezelnie"

Az erőszakmonopólium az államé. Sőt, pont ezért van az állam. Ezt az erőszakot pedig a legszigorúbb törvényes keretek között lehet, és kell is gyakorolni.
Lehet jönni a körülményekkel, de baszki már, ennek kezelésére van a rendőr. Ez a létének értelme. Ha pedig képtelen ellátni ezt a feladatot, és felelőséggel kezelni egy fegyvert, akkor nincs a létének értelme.

ibagorib (törölt) 2007.11.12. 13:37:50

kedves dillinger!
Igazad van abban amit leírtál, kivéve azt a végkicsengést, hogy van-e értelme a rendőrségnek.
A rendőrség léte megkérdőjelezhetetlen, de mivel ott is emberek vannak bárhogy is körbebástyázzák jogszabályokkal a rendőrök intézkedési jogkörét mindig lesznek túlbuzgók, vagy eygszerűen csak szerencsétlen véletlenek. Ez azonban nem jelentheti a rendőrség létének megkérdőjeleződését.

Makaay 2007.11.12. 13:38:08

Nézzétek meg az olasz stadionokat, az tökéletesen megmutatja az ottani viszonyokat. A futballnagyhatalmak közül egyedül Olaszországban emelnek méteres rácsokat/plexifalakat a pálya és a "szurkolók" közé, és egyedül ott kell fegyveres rendőri jelenlét. Itt rendkívül egyszerű a történet: történt egy szerencsétlen baleset, és ennek okán a "szurkolók" magukat felmentve kedvükre randalírozhatnak, gyújtogathatnak, verhetnek meg ártatlanokat. Szó sincs itt megemlékezésről, stb., mindössze (hasonlóan Magyarországhoz) bizonyos csoportok bebújva egy mondvacsinált ürügy mögé balhéznak.

BBking · http://bbking.blogspot.com 2007.11.12. 14:25:53

btw a figyelmezteto lovest nem a levegobe kell leadni?

dillinger 2007.11.12. 14:39:26

oscar, téged ki fognak moderálni.

drani 2007.11.12. 14:47:49

MAkaaynak van igaza.
Az a baj, hogy a kommentelők között is vannak, akik hasonló következtetésekre jutottak, mint akik randalíroztak tegnap.
És mennyire jellemző, hogy amikor úgy érzik jogosan támadhatják a rendőröket, egyből össze tudnak fogni a rivális szurkolótáborok. Ez itthonról is ismerős

doktor.dikhed 2007.11.12. 14:53:42

Szerintem is le kéne szállni erről a figyelmeztető lövésről. Nem lőtt a tömegbe. Azt írták, hogy egyet a levegőbe lőtt, aztán a második lövés véletlenül sült el, amikor leeresztette a fegyverét. Ez nyilván az ő hibája, figyelmetlensége...

Az olasz ultrák felelősége abban rejlik, hogy a viselkedésük miatt válik lassan megszokottá, hogy a rendőrnek elő kell vennie a fegyverét egy-egy balhé esetén... Mert máshol elő sem került volna a pisztoly.

nalazo 2007.11.12. 15:00:32

Az a baj, hogy minden társadalomban vannak néhány százan/ezren olyanok, akik csak az alkalmat keresik, hogy randalírozhassanak. Példa néhány éve az eset, amikor egy Roma -Lazio meccs előtt elég volt csak elhíresztelni, hogy a rendőrök elütöttek egy szurkolót, és ez máris alapot adott az összetűzésekre. A mostaninál nyilvánvalóan egyik fél sem vétlen, a rendőré a közvetlen felelősség, mert a szurkoló az ő kezétől halt meg, de hogy ez így történhessen, ahhoz kell Damoklész kardjaként az a tudat, hogy bármikor és bármiért kirobbanthatnak zavargások a huligánok. Az olasz rendőrségnek nagyon nehéz lehet az ilyen helyzeteket kezelniük. Ha valaki látta azt a régebbi olasz filmet, amiben Roma szurkolók mennek Torinóba Juve-Roma meccsre és a tragikus események egyik társuk halálához vezetnek, akkor valamit látott az olasz futballtársadalombó. ( a film címét nem tudom.) Imádom Olaszországot, az olaszokat, az olasz focit, de a csapatok ultrái (beleértve a sajátoméit is) finoman szólva is hátborzongatóak. És a futball szubkultúra még bonyolódik egy sor társadalmi problémával is.

nalazo 2007.11.12. 15:02:16

Elnézést az elütési hibákért, tudok helyesn írni.

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 15:26:25

ha kicsit ránéztek a térképre. több dolog is sántít. a hordák nem találkozhattak ott :-

asbi` 2007.11.12. 15:35:42

úgy hallottam a szurkolók azt is sérelmezték, hogy mig a februári eset kapcsán sehol nem játszottak le meccset, most "csak" két meccset fújtak le. ez szerintem is teljesen jogos.. (bár senkit nem ment fel a vandalizmus vétsége alól)
részben egyet értek mindkét oldallal.
1. a rendőrt igenis példásan meg kell büntetni (és persze itt nem arra gondolok, hogy 20 szurkoló kiveri a szart is belőle..)
2. a szurkolók vandál részét (és itt nem az ultrákra gondolok, mert a kettő nem ugyanaz) igenis le kell tartóztatni és felelősségre vonni a vandalizmusért.
ami Olaszországban megy mostanában szurkolás cimén az nem mehet tovább ez biztos.
példát lehet venni Angliáról, (bár ott is csak a stadionokban van fegyelem, az utcán megy a harc.. de onnan nem igazán lehet hallani halálesetekről. meg persze ha 20v20-ban felállnak és jól szétverik egymást az nem is érdekel. csinálják csak amig egymás közt intézik el.) 89 után elég jól sikerült kezelniük a helyzetet.
nagyon remélem, hogy végre valami jó megoldást kitalálnak, mert ez a futball szégyene ami ott folyik.
és persze nem pénzbüntetés és hasonló marhaságok kellenek, mert amint látjuk azzal nem sokat érnek el..

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.12. 15:45:02

hey dino, firenze alatt nem nagyon mászkálnak a juve ultrák amikor a csapat parmaban játszik. egyébként pont ezt akarom kihozni. ennyi erővel, ha valakit szardinia szigetén, orrba ver egy bepöccent zöldséges akin történetesen lazio mez van. akkor az mi? szurkolói rendbontás? hagyjuk már. sajnos ez nem a fociról szól

habitang · www.nst.blog.hu 2007.11.12. 15:58:12

bacity

Csak közbevetném, a Juve drukkerei mennek délről is, mindenhonnan, sőt..

nalazo 2007.11.12. 15:59:54

A népszerűbb csapatok szurkolói közül nagyon sokan kerekednek fel az egyész országból, hogy lássák a meccset. Így délről is szoktak Juventus szurkolók menni Torinóba. Arezzoban nem torinói Juve drukkerekkel találkozta a rómaiak.

Romanista 2007.11.12. 16:10:52

az előbb már majdnem magyar politikai példát írtam. bocsánat a gondolatért is.
remélem mostantól változik valami!

andras3 2007.11.12. 16:54:32

a valtozas egyelore annyi, h megtiltjak a szurkolok utazasat az idegenbeli fellepesekre.
azt szivesen vennem, ha valaki elmagyarazna, h ezt hogyan gondoljak veghezvinni? oke, nem arulnak majd jegyet a vendegszektorokba, de mas megoldas letezik? ugyanugy odautazhat jegy nelkul 50-60 huje es verekedest provokalhat.
azt viszont helyeslem, h bergamoban (es tarantoban) bezarjak a 'curvat'.

delp 2007.11.12. 17:01:08

1 nápolyi juve drukkerek konfrontálódtak a laziósokkal, a források szerint nem tartoztak semmilyen ultracsoporthoz

2 összesen pár autó (3-4) utasai üvöltöztek egymással, és sehol, senki nem állította, hogy valami őrületes verekedés lett volna.

3 még az sem tisztázott, hogy mikor lőtték le szerencsétlen, a redőrök szerint még a parkolóban, a szemtanúk szerint már távozás közben találták el az autót

4 miért kell a levegőbe lőni, miért kell fegyverrel a kézben futni tizenpár fegyvertelen üvöltöző szétválasztásához?

5 a zavargó ultrák bűnözők, de ez nem menti a gyilkos rendőrt, vagy hibás, fegyvervillogtató rendőrségi gyakorlatot.

Romanista 2007.11.12. 17:12:45

lezárják a curvat? szerinted ez tényleg megoldás?? a normális ultrákkal a stadionban nagy baj nincs, azzal van baj aki verekedik. na mármost például az Olimpico-ban kb 10ezren vannak a curvaban, és ha onnan mindenki verekedős ultra lenne hát.... szóval nem az a megoldás hogy akkor senki nem mehet szurkolni hanem az hogy az ne menjen akiről tudható hogy balhés. mert ez tudható. ez kicsit olyan megoldás minthogy nem lehet tüntetni mert voltak, vannak olyanok akik nekimentek a rendőröknek.

d3vnull 2007.11.12. 18:51:13

"...ez egyfajta, rasszizmus! a ruházat alapján nem szabad ilyen felelőtlenül itélkezni. a roma-juventus meccsen vác mez volt rajtam! mi lett volna ha lelőnek?"

Topic az nst-n.

Asidotus 2007.11.12. 19:09:00

Panuval értek egyet. Olasz és Juve Drukkerként mélységesen sajnálom, és szégyellem más ligák rajongói előtt, hogy idáig jutottunk. Nem voltunk ott a parkolóban, sem te sem én, senki sem nyilatkozhat a tényekről, hitelt érdemlően, mert vagy az érintettség árnyéka vetül rá, vagy nem látott mindent.
Igenis Olaszo-ban odáig jutott a helyzet, hogy várható volt a haláleset. Most pisztollyal a rendőr lőtte le, de elüthette volna egy menekülő autó, vagy szimplán halálos sérülést szerez egy ütéstől, rúgástól, eséstől.
Egyesek nem tudnak emberként viselkedni, és miattuk most valaki meghalt. A világban általában (az esetek 99,9 %-ában) ártatlanok.
Az a mentalitás, hogy a másik csapat szurkolói nem ellenfelek, hanem ellenségek, a valódi gyilkos. És igenis vannak ilyenek. nem sokan, de vannak.

andras3 2007.11.12. 19:14:43

igen, a vasarnap tortentek utan jogosnak tartom, h bezarjak a curvat bergamoban. majd a kozosseg kiloki magabol azokat az elemeket, akik miatt hatranyba kerult.
nyilvan az olimpicoban nem kell bezarni, mert az mar valoban a labdarugas elleni bunteny lenne. amig cask a csapatukert szurkolnak, addig nincs baj az ultrakkal. viszont mostanaban pont ezt nem teszik, mint pl a curva sud a san siroban csondben figyelte a meccseket, draperiak nelkul. meg kozben gallianit fenyegettek eletveszelyesen. mindezt miert? mert a klub nem akart asszisztalni minden kivansagukhoz. egy milan-szurkolo szineszt kerdeztek errol, mire azt valaszolta, h szerinte a milanos ultrak elegedetlenkedese ahhoz hasonlo, mintha egy agnelli unoka otthon azon sirna, h nincs penz...

crouchy 2007.11.12. 21:39:34

nagy öröm látni hogy nem csak magyarországon képesk összefogni ősi ellenségek egy"nemes cél" érdekében.. természetesen részvététem, de nem hiszem hogy tuduk annyit hogy véleményt alkosthassunk.

Asidotus 2007.11.12. 21:52:23

Crouchy! Összefogás Itália felgyújtása, szétverése?

crouchy 2007.11.12. 21:54:20

figyelj nűnű ez ironia volt. de összefogás persze hogy kell hozzá. tök ua mint mikor az utések meg fradisták nagy egyetértésben tvt ostromoltak.

Romanista 2007.11.12. 23:11:40

"It reflects social difficulties in Italian cities which have little to do with football, and also the presence of extremists and organised groups do not reflect what the average fan feels about football," he said.

"That bullet could have hit anyone in the parking lot, so it's tragic. Football has a central place in the life of Italy, so whatever problems exist at a social level find their way to the stadium."
bbc-ről loptam. csak mozduljon el ez a helyzet, mert akkor a barátnőmet is kimerem vinni majd meccsre...

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.13. 14:17:39

nem értelek d3v0, ami történt az köztörvényes! semmi köze a focihoz. sem ahhoz, milyen sálakban, ruhákban, mezekben követték el az emberek. ezért hoztam fel példaként magamat. ha ott szeptemberben, az olimpico körül /elég nagy terület/ fejbe lő valaki simán leszarja mindenki a vác mezemet mert nem ismerik. nem lennék szurkoló? nem a meccsre mentem volna? ugyanmár....

d3vnull 2007.11.13. 19:03:39

Bacity : bocs, elfelejtettem odatenni a smiley-t, nem komolyan írtam. Az én véleményem az, hogy ami történt az azért történhetett meg, mert az alig gátolt közönség odáig feszítette a húrt, hogy minden oldalon pattognak már a szálak. Tudom, én idealista vagyok, de néha elgondolkodom milyen jó lenne meccsre menni gyerekkel, feleséggel és nem eltűrni, hogy csapatonként párszáz (lehet párezer) idióta, antiszoc, morális zsákutca szétbassza a várost, meg egymást.

Vagy lehet, hogy elég lenne a "kurva anyád" helyett "hajrá X.Y."-t üvöltözni meccs közben? Ha nincs gerjesztés sokkal kisebbet robban az indulat.
süti beállítások módosítása