Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Sírni, sírni, sírni

2007.05.17. 10:25 Gitár János

Ha valaki véletlenül nem tudta volna, tegnap este mindenképpen rájött: a nemzetközi futball egyik legnagyobb találmánya a spanyol középcsapat. (És nem kell a rossz duma, hogy a Sevilla már nem középcsapat. Épp az a nagyszerű a spanyol középcsapatban, hogy bőven kitelik tőle akár a bajnokság megnyerése is.) Költőien szép este volt, már-már a giccsig fokozódó drámaisággal és sok-sok könnyel.

Sírt a skót égbolt, sírt az első gólt szerző Adriano, sírt az utolsó tizenegyest kihagyó szegény Torrejon. A legmegrázóbb mégis az volt, ahogy a sok csatát megért De La Pena - aki már le volt cserélve, vagyis nem kapott esélyt arra, hogy ő is naggyá tegye Palopot - elbőgte magát, amikor mindennek vége lett. Valverde edző - aki minden ellenkező híreszteléssel szemben nem játszott a 19 évvel ezelőtti, az Espanyol által ugyancsak tizenegyesekkel elvesztett döntő-visszavágón, csak a barcelonai első meccsen - nagyon férfiasan vigasztalta embereit, de éppen rajta volt a kamera, amikor kétségbeesetten lenyelte a feltörni igyekvő férfikönnyeket.

Ez az a meccs volt, aminek a végén nem érezte magát kellemetlenül az ember a tizenegyesek miatt: amihez máskor az igénytelenség vezet, meg az elszántság és a bátorság hiánya, most logikus kifejlete volt a ténynek, hogy a már legyőzött, emberhátrányban játszó Espanyol egyszerűen nem volt hajlandó meghalni. Ezerféleképpen kaphatták volna be a harmadik gólt és ezerféleképpen mehetett volna mellé, fölé vagy Palop ölébe Jonatas lövése (őt egyébként márciusban egy engedély nélküli hazautazás miatt majdnem kitették a csapatból, de jó érzékkel mégsem). De nem kapták be, de nem ment. Így volt szép - még akkor is, ha az Espanyol-játékosoknak nyilvánvalóan minden mentális energiája elfogyott, mire a tizenegyesekhez értek.


Most egy darabig nem lehet majd nyafogni, ha két azonos nemzetbeli csapat játszik nemzetközi kupadöntőt, és talán egy ideig kevesebbet kéne ismételgetni most azt a közhelyet is, hogy a sztárok, az egyéniségek döntenek el mindent a foci felsőbb szféráiban. Az igazság persze az, hogy vagy ők döntenek el mindent, vagy nem. Ezen az UEFA-döntőn egy médiasztár sem játszott - az Espanyolban manapság példátlan módon tíz hazai, vagyis spanyol játékos kezdett -, s a két csapat viszonylagos nagymenői sem voltak a legjobbak között. De La Pena nem volt rossz, de igazán nagy dolgokra nem hagytak neki helyet, Kanouté meglőtte a maga gólját, de kihagyott legalább két hatalmas helyzetet, Dani Alves pedig egyetlen rossz helyezkedéssel levitt a saját árából legalább tízmillió eurót.


Viszont a bő százhúsz perc alatt valószínűleg egyetlen olyan sem volt, hogy valaki ész nélkül rúgott volna a labdába. Aki taccsra tisztázott, az azért tette, mert felmérte, hogy az adott szituációban az a legcélravezetőbb megoldás. De többnyire nem taccsra tisztáztak, hanem támadást építettek, tudatosan és változatosan, mind a két oldalon. Hosszú indítások, pozíciós játék, körömpasszos kényszerítők, átlövés, lyukra futtatás, stabilitás és kockázat, ami belefér.

Ez a meccs nemcsak a küzdelem és az eredmény fordulatai miatt marad sokáig emlékezetes. Hanem mert a felnőtt, értelmes, okos és elszánt támadófutballról szólt, amit ezek a helyes spanyol középcsapatok játszanak. Meg presze a férfikönnyekről.

13 komment

Címkék: spanyol uefa kupa sevilla espanyol de la pena palop

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr3877155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darkopancsev 2007.05.17. 12:57:18

és talán egy ideig kevesebbet kellene ismételgetni most azt a közhelyet is, hogy a sztárok, az egyéniségek döntenek el mindent a foci felsőbb szféráiban. Az igazság persze az, hogy vagy ők döntenek el mindent, vagy nem. Ezen az UEFA-döntőn egy médiasztár sem játszott

Jójó, de éppen Te ismételgeted kvázi ezt, amikor azt irod, hogy jó a BL úgy ahogy van....
Éppen a tegnapi meccs bizonyította, hogy nagyobb sportélmény lehet esetleg egy Donyeck-Porto meccs, mint egy chelseabarca...
Ez a szép a fociban.

szily 2007.05.17. 13:01:52

itt egy ember, aki konkrétan könnyezett a Sas utcában. Márminthogy én. Nem tudtam ilyen emelkedetten nézni akkor. Most már büszke vagyok, jobban mint valaha, hogy Barcelona megvetett zsidóinak drukkolok. Szeretnék közös máglyán meghalni Rierával. Talán jobb is, hogy soha a kurva életbe nem nyerünk semmit. Nem akarok nevetve zokogni a szerkesztőségben, úgyhogy most abbahagyom. Ja és köszönöm Márton minden Hullámospapagáj nevében, hogy egy meccs erejéig megtértél. Puta Barca.

Szily

Bede Márton 2007.05.17. 14:06:18

Sracok, vegyetek azert eszre, hogy e blogon nem minden postnak ugyanaz a szerzoje.

zuzzer 2007.05.17. 15:04:40

Ez azért nem semmi érzés ezt a cikket meg a hozzászólásokat olvasni. Jelentem alássan számomra ez egy rémálom volt, többször ébredtem fel édesded alvásomból, általában mikor valami gólszerű volt. Se izgalom, se játék, se semmi. Én is gyűlölöm a Cselszki - Liverpúl szor 524-ik meccset, de ez az "egy országból érkezett két középcsapat" mámor baromi messze áll tőlem. Ez bizony unalmas volt, főleg a második félidőtől a 120-ik percig terjedő intervallum. Ha ez a foci új iránya, kössz nem kérek belőle.
Az más kérdés, hogy az én kedvenc csapatom éppen a feljutás szempontjából fontos meccset jáccott és ezért aztán elég kiégve ültem a tv elé...újra csak azt mondhatom, hogy nem sírni kell vazze, hanem focizni, az meg kevés volt.

szbszig 2007.05.17. 15:16:40

Szép meccs volt. Hangulatilag és esztétikailag is. Mindkét csapat megérdemli a dicséretet, és nemcsak ezért a meccsért, hanem úgy összességében a teljes kupaszezonért (sőt a Sevilla tekintetében az egész szezonért). Még akkor is, ha ritkán becsúszott egy-egy rázósabb meccs mindkét oldalon (Sevilla Donyeckben, Espanyol Lisszabonban).

Palop a mennybe ment: gól, gólpassz után három büntető is kifogott. Én egy kicsit Iraizozt sajnáltam azért, hogy nem sikerült tizenegyest hárítania, mert a negyeddöntőkben és az elődöntőkben ő is szenzációsan védett. Na meg persze sajnáltam az Espanyolt is, de hát valakinek veszítenie kellett... :(

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2007.05.17. 15:35:32

Szerintem nem kellett volna Tamudot és De la Penat is lehozni a vége felé, vezéregyéniségek, szerintem ők nagyobb eséllyel vágták volna be a tiziket. Legalább az egyiknek maradni kellett volna. De hogy az a Garcia miért maradt fent???

CsehIIAbel 2007.05.17. 16:10:05

Pedig azt hittem, ragyogo kort ir le az egesz meccs. A meseuniverzumok aranymetszese szerint. Vezet a nagyobb egyenlit a kicsi. Egyszer majd megegyszer.
Aztan tizenegyeseknel szintugy. Kihagy egyet a kicsi de visszater megint Davidka. Es ismet elonyben a Sevilla... Gondoltam ha mar ennyire szimmetrikus erkezik a vegen Jesus Maria Lacruz es lesz crucifixion vagy feltamadas.

gibson 2007.05.17. 19:42:42

Nem tudom, szerintem nem Palop védett annyira jól, sokkal inkább az Espanyol játékosai rúgták szarul a büntetőket. Először semleges nézőként figyeltem az eseményeket, aztán már nekik drukkoltam (a kiállítás után), de a büntetőrúgásoknál látszott, amit végig sejtettem, hogy a Sevilla csapatában sokkal több a tapasztalt, mentálisan erős játékos. Lehet ez azért is van, mert ők már tavaly játszottak egy döntőt. Mindenesetre minden rúgás előtt megtippeltem, hogy bemegy-e vagy sem, és egyedül egyszer tévedtem, Daniel Alvesnél - azt hittem, berúgja. Az Espanyol játékosok meg úgy izgultak minden rúgásnál, mint egy gimnazista szóbeli történelemérettségi előtt..

rizla 2007.05.17. 22:17:23

amúgy amikor a későbbi egyenlítő gól szerzőjét, jonatast becserélték, a fickó mosolygott, mint a vadalma, és érthetetlen volt miért.
aztán kiderült. mókás.

rizla 2007.05.17. 22:20:58

gibson: szerintem biztos volt, hogy alves elbassza. mondjuk kanutéról is ezt hittem, aztán mégis berúgta, fura.

gibson 2007.05.17. 23:22:59

Először én is néztem, mit mosolyog ez itt, aztán rájöttem, hogy ennek ilyen a feje alapból :)
(Biztos a neve miatt -> Jonatas = jonatán = alma = vadalma, nem? :))

vajon 2007.05.18. 00:33:04

amióta volt szerencsém élőben végigszenvedni egy espanyol meccset, azóta még kevésbé értem, mire e lelkesedés...
süti beállítások módosítása