Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - Az arcátlanság elmosódó határai

2010.07.20. 08:00 mocsing

Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot. Szembesülnek saját jóslataikkal, elmesélik, milyen benyomásokat szereztek és egyáltalán, mi minden foglalkoztatta őket az elmúlt egy hónapban.

Beszéljen hát akkor az NST-szerzők legfiatalabb tagja, mert ugyan senki nem kérdezte a véleményét, ámbátor eddig senki nem is válaszolta meg kínzó kérdését, miszerint ki a rossebnek jutott eszébe egy polipot meginterjúvolni (wtf?) a meccsek kimeneteléről. Mondjuk fel sem tettem még, de ez kit érdekel, lapozzá’!

A labdarúgó-világbajnokság az egy kúrás kint a szabadban. Mindenképp jó. Akkor is, ha zümmögéstől hangos, akkor is, ha nem tudsz elmenni, ha kicsit hidegebb van, mint kéne; és akkor is, ha kevés a néző, vagy ha az egyik lényeges résztvevő német. Hiába láttam én is az első kört és hiába háborított fel/szomorított el olykor-olykor az elszabott bíráskodás, ez mégis csak egy vébé volt. Ennyit általános okosságként, csak időt akartam nyerni a semmitmondó konkrétumaim kigondolásához.

Ráadásul fenti bekezdés síromig történő vállalása mellett is be kell ismerni, ez a torna most valahogy nem az a típusú vetélkedés volt, amikor azt érzed, a világ legjobb csapatai versengenek, hanem az, amikor látod, hogy a világ csapatai közül a szarok közül sokan nincsenek itt, a többiek meg egymásnak esnek. Aztán a végén lesz egy, amelyik felírhatja a pólójára, hogy „legjobb”. Biztos a fáradtság miatt, az végülis kézenfekvő, csak éppen ez a része most nem érdekel. Volt hiányérzet, na.

Két dologra nem szívesen pazarolnék szavakat, az egyik Maradona eszeveszett bukása, mivel ezzel kapcsolatban még csak az nem írta le a meglátásait, aki direkt nem akarta. A másik pedig a spanyolok székrekedés útján előállított vb-címe, aminek ahhoz semmi köze, hogy tényleg ők-e a legjobbak, mert tényleg ők. Ettől még ez a kaki vérzett.



Viszont azt a gondolatomat nem tudom, miként mondjam el úgy, hogy minél több lehülyézést kaphassak kommentben, de nekem valahol pofátlanság, hogy Maradonának és Capellonak is van arca a kispadon maradni. És itt megint nem érdekel, hogy a szövetség továbbra is bízik bennük, meg hogy ki gondolja magát istennek. Talán torz párhuzam (nem torz, hanem elkúrt párhuzam, 2004-ben mondott le, bocs), de Rudi Völler anno egy vb-ezüst után állt fel, hiába marasztalta és hajolt előtte a földig a világ egyik vezető futballnemzete – azt mondta, új torna, új felkészülés, fitalítás és új etap jön, amihez szűz kéz kell. Az ezüst után úgy érezte, nem csinálhatja tovább. De ha Völler meg sem született volna, akkor is úgy gondolnám, hogy a két mester (muhahaaa) ragaszkodása székéhez önmagában felháborító. Persze biztos nagyon sok pénz lenne a Don Fabiot elküldeni, tudom, jajj-jajj.

Saját jóslataimra olyan nagyon büszke nem lehetek, a holland döntőzésen és a brutális olasz égésen kívül semmi lényegeset nem találtam el. Előbbi tulajdonképpen bravúros is lehetne, de például benéztem az afrikai csapatok kollektív csoportbeli bukását (mekkora agyatlan, balfasz csürhe már a szerb?!), amit csak részben kompenzál a made in south africa feliratú szopóálarc telibetrafálása. Ezért inkább csendben örülök a rendező ország sajátosságaiból eredő botrány(ok) elmaradásának.

Ha már szóba jöttek: a tulipános válogatottal kapcsolatban elég határozottan vártam a nagy durranást, az egyik legütősebb középpályával rendelkeznek Európában, és ha nem vállalják szünet nélkül a teljesen haszontalan van Persie jelentette teher cipelését, talán nem ilyen nyögvenyelős számukra ez a hónap. Meg azon már most el kellene kezdeni gondolkodni, mi lesz a van Bommel hagyta űrrel, ugyanis a meccs előtt tetszőleges tahósági szintre beprogramozható (az após nem volt szívbajos) pusztítógép nélkül fele olyan határozott lesz ez a csapatrész, de inkább az egész csapat. És itt a ’határozott’ szót nem csak áthallásosan, hanem a szó eredeti értelmében (is) dolgozzuk fel.

Ide kapcsolódik, hogy nálam van Marwijk (lenne) a torna edzője (ha a csoportmeccsek után a padon hagyta volna van Pörszit). Minden egyes meccsét hozta az általa pályára küldött gárda, legalábbis elméletben biztosan. Az, hogy az elmélet _esztétikailag_ olyan volt, amilyen, most irreleváns. Egyetlen alkalommal volt szüksége mázlira és ez ezzel a védelemmel mindenképp bravúr, plusz ugye, akinek a brazilok ellen nincs szüksége mázlira, az csal. Még akkor is, ha eléggé megerőszakolt brazilok voltak ezek. Az, hogy del Bosque ezzel a hispán kerettel kihozott annyit az övéiből, amennyi mindig pont elég volt, az akkor számít, amikor kupát és érmet osztanak, és ez így van jól, nekik kellett nyerniük. De néha léteznek más szempontok is, nálam biztos. Semmi szépet nem csináltak a hollandok, de egyszer végre meg tudták közelíteni, sőt, túl tudták szárnyalni azt, amire papíron képesek. Ilyenre rövid életem során sosem emlékszem, és ez, azaz egy „győztes” holland csapat felépítése a hagyományosan lúzer történelmi keretek között, körülbelül olyan súlyú tett, mint az angol verzió (lenne). Vagy a magyarokkal kijutni.

Afrika, illetve az afrikai futball ismét bizonyította, hogy a felszínen megközelítette a dél-amerikai és az európai játék képviselte elitet, de ez még mindig csak egy-egy meccsben/csapatban tud manifesztálódni. Több válogatott egyazon tornán még nem tudja ezt produkálni és azt sem állíthatnánk, hogy nagyon közel jártak volna ehhez. A hazai rendezésű világbajnokságon egyetlen csapatuk volt képes a csoportkörből továbbjutni és  persze közben hasonló hangerővel lehet ordítani, miszerint egyfelől már a kieséses szakasz elérése sem a ghánaiakon múlt nagyrészt, másfelől Suarez morálisan minimum vitatható tette már megint a labdarúgás igazságtalanságát volt hivatott hirdetni egy picit. Sajnáltam Ayewéket (K-P Boatengéket nem).



A világbajnokság legvitatottabb csapata feltétlenül a Nationalelf volt, amely megmutatta, hogy nem csak a tapasztalt öregek felvonultatása esetén, hanem a fiatalos hév által vezérelve sem hagyja el tornacsapat mivoltát. Ezt a bronzot nem kell Löw-nek megmagyarázni, méghozzá különösen a miatt nem, ahogyan elérte. Kezére játszott minden, a szar angolok, meg a még szarabb argentinok, és ugyan valószínűleg a spanyolok nem rúgtak volna négyet ezeknek az ellenfeleknek, de cserébe a spanyol védő mellől Lampard nem tudott volna léc mögé vágódó lövést elengedni, mert szerelik, mielőtt kigondolja. Egy kicsit azért egyensúlyra törekvő társasjáték a futball.

Amit Löw-ről korábban gondoltam, gyakorlatilag minden elemében tartom, ahogy azt is, mennyire kellett volna Ballack Khedira helyére, de a csapatot illetően jó nagy köhécselésre szorulok. Nem azért, mert Podolski nem ugyanaz a nagypofájú hólyag, mint világéletében volt, de Kloséval és a védelemmel kapcsolatban – a balbekket leszámítva, ahol többször is látványosan kevés volt az aktuális, – igaza lett a sálasnak mindenben. Friedrich tanári volt, Merte tényleg mindent elfejelt, ezt a kettőt pedig külön sem gondoltam volna, nem hogy együtt. Ki volt találva a német védelem és talán a sors iróniája, hogy egy buta szögletvariációból verték meg a legfontosabb pillanatban, de inkább remekül jelzi, mennyire lejátszhatatlan egy futballmeccs előre – olyan védelemmel, ami úgy, abban az összetételben kb. először játszik együtt, pláne. Müllert illetően is "igaza lett", mert bár ő továbbra sem szélső, társ-gólkirály lett, tehát kuss a nevem. Továbbá – noha csak egyértelműen szükségeset, de – váltani is tudott Löw, lásd a Badstuber-Boateng-Jansen vonalat, alapvetően meg lehet dicsérni, azonban a bőréből nem tudott kibújni. A döntő viszont nem ezen úszott el. Mindenki tudja, hogy min. Meg még annyit apróbetűvel: ezentúl őt se felejtsük ki azon edzők sorából, akik sok éven át szélsőként erőltették Schweinsteigert és egy hollandra volt szükség, hogy a pofájába ordítsa az igazi posztját.

Igazából egyetlen óriási gondom van ezzel a vébével, méghozzá az, hogy két év múlva valószínűleg az elsők közt fog beugrani ez a kép:

Ezt nem tudom megbocsátani, de egyébként vállalom, hogy ha nem ilyen nemzetiségű lennék, előbb gondolnék majd erre vissza. Ez van, nálam ütött mindent, ilyet még - és reméljük, többet - sosem.

121 komment

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr522162300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.20. 08:10:23

Rudi 2004-ben az eb után adta fel. az nem volt túl szép szereplés.

Stoney Hill Billy 2010.07.20. 08:32:26

sztem az angol és az argentin szövetség vhol túl közel ült a franciához, és megfertőződtek vmi ostoba vakságot okozó vírussal.

rizla 2010.07.20. 09:00:02

igazából nem értem, hogy miért ennyire vesszőparipád ez a kép luis fabianóval, nyilván nem olvastad le a szájukról, hogy miről van szó. de gyaníthatóan nem arról, hogy "láttam, hogy kezeztél, np bro". ha csalózunk, vállaljuk fel, kiáltsuk világgá, és lássunk neki a bizonyításnak. ha nem csalózunk, akkor meg tételezzük fel azt a verziót a bíróról, ami tényleg a legvalószínűbb: szarul látta és idióta volt.
(ez volt az egyik első rendkívül szarul vezetett meccs a vb-n, amúgy nem is volt olyan sok, kár azért a két kapitális hibáért).

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.20. 09:10:46

asszem én nem fogom megérteni ezt az rvp-zést...

Iustizmord 2010.07.20. 09:13:10

kezdünk kifogyni a mondandóból.

nemzeti bajnokságokról posztokat nekünk, izibe !

Iustizmord 2010.07.20. 09:14:25

@imici77: én se. szóra se méltó amit (nem) csinált. an overestimated one.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 09:26:31

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: völlert nagyon elbasztam, jogos, ide lőjetek. nagyon késő volt már, nemtom, miért rémlik így. d elegalább magától ment, annyi stimmel

MAti 2010.07.20. 09:26:50

Capello-t lehet szidni, de szerintem ő csak kihozta a keretből azt, amit lehet.
Nem muszáj beismerni, de angol focistákból nem lehet jó csapatot építeni, ezt kb. 15 éve látjuk.
Utoljára 1996-ban jutottak legalább 4 közé EB-n vagy VB-n, pedig azóta néhány edző próbálkozott már ott.

'96 óta ez azért összejött néhány európai csapatnak (pl. Németország, Franciaország, Olaszország, Csehország, Portugália, Görögörszág, Spanyolország, Oroszország, Horvátország)

Mala Suerte 2010.07.20. 09:52:16

@Képfényező:

Már írtam anno is és most is, hogy szerintem 1990-től kábé 2006-ig Capello minden angol csapattal minimum bronzig vitte volna, ez a játékoskeret viszont egy rakás hulladék a korábbiakhoz képest. (Persze egy 100%-os Owennel plusz Ferdinanddal, Walcottal, Beckhammel, meg persze a JT-WB-affér nélkül talán más lett volna a szitu, de valószínűleg nem sokkal.)

Egyébként egy ideje most nem olvastam a kommenteket, a posztokat viszont igen és azt kell mondjam, ez az összefoglaló áll a legközelebb ahhoz, ahogyan én megéltem az idei vb-t. [Mondjuk a völleres baki tényleg durva. :-)]

mickeyknox 2010.07.20. 10:08:51

a szabadban kúrás és a foci vb között húzott párhuzam nagyon kedves :)

nekem biztos nem a bírózás, meg a tévedések fognak erről a vb-ről eszembe jutni (de a döntő se!). hanem az uru-ghána, olasz-szlovák, német-angol, német-argentín. meg a bronzmeccs.

chrisred 2010.07.20. 10:18:26

@matthe07: Ha Walcottal más lett volna, akkor miért nem vitte ki?

Minden világversenyen voltak hiányzók. 2002-ben szintén Ferdinand, 2006-ban Owen és Rooney sérülten utazott ki. Az angol válogatott most is ugyanazt a nulla játékot mutatta az elképzelés nélküli 442-ben, mint Eriksson alatt.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 10:20:43

Mennyire jó ez a Belga szám!

Mala Suerte 2010.07.20. 10:24:14

@chrisred: Ja, csak az egy jóval masszívabb alakulat volt és ott legalább a negyeddöntőig eljutottak és nem égtek be 1-4-gyel, hanem még a későbbi győztes brazilokat is megizzasztották (a gusztustalan Portugália ellen meg csak a legendás angol balf.szságon múlt a továbbjutás). Egyébként ezért írtam, hogy "talán más lett volna a szitu, de valószínűleg nem sokkal". Tehát akkor legalább a csoportelsőség és a 8 közé jutás meglehetett volna, ott pedig Ghána várta volna őket, na de ez így már értelmetlen fejtegetés. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 10:27:04

Nem amúgy példátlan, hogy kevésbé sikerült vébé után marad a mester. Berti Vogtsot például 1994 után talán anyjába kergették volna a németek, két évre rá meg Európa-bajnok lett csapatával.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 10:34:27

@popp: persze, h nem példátlan, csak azt írtam, h sztem pofátlanság.

vogts '94-es vébéje azért nem mérhető capello mostanijához égés szempontjából, bár tény, h az se volt egy diadalmenet

Iustizmord 2010.07.20. 10:40:16

@OJ: litván, hamár.

de viccen kívül, a nagy bajnokságok felvezetőit már várom, remélem a stáb tagjai csobbanak egyet a balcsiban / adrián, oszt újult erővel verik a klaviatúrát.

FlyingKiwi 2010.07.20. 11:00:10

@rizla: itt mozgóképen is visszanézhető az eset: www.youtube.com/watch?v=LavMrg8Z43Q
Szerintem nem egyértelmű a kommunikáció, de legalábbis félreérthető.

HosCincer 2010.07.20. 11:14:47

jó írás, grat!

Jogival kapcsolatban azaz érzésem, hogy '12 után ő lesz a Bayern edzője .Lujíz addig hosszabbít, nyer egy BL-t majd padot cserélnek.

Asidotus 2010.07.20. 11:15:57

@Iustizmord:
szerintem még korán van a bajnoki felvezetőkhöz, még nagyon is hogy alakul több csapat kerete.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.07.20. 11:18:14

@HosCincer: Ja, Lujíznak bejott mar egy valogatott kispadja :)))

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 11:22:13

@mocsing: Hát nem tudom, akkor azért címvédőként mentek a németek és nem valamelyik nagyesélyes verte ki őket, hanem Bulgária.

Meg is fordíthatjuk a dolgot és azt is mondhatjuk, hogy önbecsülés Capello rtészéről és korábbi eredményeiből tapasztalatából kiindulva gondolhatja azt is, hogy másodszorra miért ne sikerülne. Sőt a dacból még valami jó is kisülhet az angoloknak.

Maradona racionalitásra fittyet hányó egóját meg ismerjük. Ott inkább Julio Gorondona sazövetségi elnök az igazi barom.

horas 2010.07.20. 11:30:05

Nem olvastam még el a cikket csak végig görgettem és láttam van Marwijk megint a legjobb edző ezen a VB-n.

Számomra ez több mint túlzó.Tabarez sokkal nagyobbat alakított,de nálam Rajevac is sokkal jobb volt.Ghána-nak és Uruguay-nak volt idenetitása csapatként,volt játékuk és nem összemákolt barmolt góljaik voltak.

Ezzel szemben a hollandok,szerintem még a mai napig nem tudják,hogy ejtették ki a brazilokat és mindenhol nullajátékkal szir-szar gólokat lőttek,a döntőben példáúl Benito által emlegetett óriási húzásaival kapcsolatos meglátásom pedig,az,hogy nekem az nem nagy takitka,hogy 10 emberrel védekezünk középen meg lerugdalunk mindenkit,mert ez a taktika De Jong eseténél megkellett volna,hogy dögöljön,ahogy abban az esetben is,és a VB-n addigra már nem elöszőr Marwijk-nek nem sok köze volt ahhoz,hogy mi történik a pályán,és kezdhetném a braziloktól egészen a döntőig sokszor.

Oké,hogy döntőztek,de hogyan már könyörgöm és mi köze van Marwijk-nek Melo összeomlásához,Muslera rossz helyezkedéséhez,vagy Sneijder 3 emberen megpattant lesgyanús góljához...

Azt érdekes nem írja senki Marwijk-el kapcsolatban,hogy ez a ipari brazil csapat joga bonito-zott az első félidőben ellenük és a csak a brutalitásáról ismert Melo Xavi szintű labdával passzolta át az egész közzéppályát és védelemet
egy az egyben az első negyed órán belül...

Szal nekem ezt nem adjátok be és nem is értem kit és mire fel találta ezt ki.

Iustizmord 2010.07.20. 11:34:20

@matthe07: owen mikor volt utoljára 100%-os, walcott mikor volt utoljára kaliber (bármikor is), becks mikor volt utoljára átütő, rio valóban nagy hiány volt.

ezzel együtt, bár én vártam vmi durranást az ángliusoktól, mert pl a német vagy uru keret messze nem erősebb (vagy mondjam úgy, a legerősebb 6-7 keret egyike volt), de utólag el kell ismerni h illúzió volt.

Iustizmord 2010.07.20. 11:35:17

@Nűnű: ez tévedés, a milan kerete pl SEHOGY sem alakul.

horas 2010.07.20. 11:53:37

Plusban jön hozzá,hogy Van Persie egyértelműen hiba volt játszani,egy VB legjobb edzője minden meccsen egy rossz húzással,hogy a legjobb edző?

Maradona Capello párhuzam abból a szempontból nem helytálló,hogy az angolok símán visszajöttek a meccsbe,addig az argentínoknak erre esélyük sem volt.

Az angol-német meccsben benne van az,hogy ott bármi megtörténhetett volna Lampard gólja után,a német-argentínon meg akárhányszor játszák újra a meccset kb annyi lenne a különbség,hogy nem 4 lenne a vége hanem 3 vagy esetleg 2-0.Ez azért jelentős különbség.

Schweinsteiger-el kapcsoltaban pedig az az észrevételem,hogy érzek egy kis tévedést vele kapcsoltaban.Szerintem egyszerűen csak annyi történt,hogy látványosan jobb mint a régi posztján,és ettől sokan azt hiszik,hogy ő látványosan és ugyanennyire jó ezen a poszton belül,pedig szerintem határozottan nem.

Mocsing neked meg inkább Lampard góljának kellene eszedbe juttnia bármikor a jövőben,mert ezen a meccsen annyira mindegy volt az elefántoknak,hogy ihaj,annak a meccsnek meg nagyon nem lett volna mindegy,sokkal nagyobb téttel bíró meccs volt ezáltal sokkal fajsúlyosabb tévedés.

Kettészakad a pálya középen jön fel a víz 2010.07.20. 11:55:29

Löw mellényén a kupa árnyéka egy kapitális hímtag! Milyen kéjes ábrázattal figyeli a kis fartúró! Tahahaha!

danesdzsu2 2010.07.20. 11:56:04

"másfelől Suarez morálisan minimum vitatható tette már megint a labdarúgás igazságtalanságát volt hivatott hirdetni egy picit. "

Arra gondolsz, hogy amennyiben a bíró befújja a lest, akkor Suarez agyonrúgathatta volna magát a hollandok ellen?:)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.20. 11:57:47

RvP: 10
Vela: 11

ha az utóbbit vki megmagyarázza, fizetek egy sört. mindennek van határa, de hogy így mocskoljuk a mezszámunkat, az már durva...

RvP 10ese jogos, egyetértek a döntéssel.

horas 2010.07.20. 11:59:25

És még anyit emgint Marwijk-hez,hogy ahhoz is jöze volt,hogy Van Bommel-t nem szórták minden meccesen egyszer,ugye?

Szal ez a Marwijk a legjobb edző nekem nagyon nem gyere be...

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 12:01:44

@danesdzsu2: a les nem érdekel, azt nem vette észre, ez van, ilyen van, semmilyen problémát nem vet fel a labdarúgás egyetemes és egyben kiküszöbölhetetlen igazságtalanságával szemben. suarez kezezése és annak büntetése viszont a szabályok szerint zajlott és nekem fájt, hogy így kell kiesnie ghánának, hiába volt rendben minden, mert rúghattak egy tizenegyest.

ahogy tevez lese sem érdekel utólag, lampardé dettó, szar a bíráskodás rendszere, ezvan, majd megváltozik reméljük. de ha a spori odamegy a szabálytalan gól után jópofizni a góllövőhöz és eljátssza a kezezést, meg összeröhögcsélnek, akkor kinyílik a szamurájkard a zsebemben

horas 2010.07.20. 12:02:23

@imici77:
Vela-nak,lehet,hogy nagyobb szerept szán a jövőben Wenger.

Amúgy az megint elég rossz kép az Arsenal keretéről,hogy az Ipswich Town-ban játszó Giovani látványosan jobb volt Vela-nál,de szélső poszton szinte mindneki a Mexikó csapatban pl Barrera is.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.20. 12:04:49

@horas: asszem most egyetértünk, h Vela minden csak nem egy PL szintű csatár... se nem csatár, se nem PL szintű... És Dudu meg távozik... rohadjak meg, ha értem.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.07.20. 12:07:23

@horas: altalaban nem iszom a szavaidat, de azzal a brazil-holland elso felidovel egyetertek. en akkor az elso 45 lefujasanal a lakast, kocsit, asszonyt, kutyat raraktam volna egy folenyes, golzaporos brazil gyozelemre...a hollandok szerintem akkor a meccs vegen az oltozoben csak pillogtak mint beka a levesben, hogy ezt ugyan hogy csinalhattuk meg...

r_magpie 2010.07.20. 12:11:15

@imici77: oké, de ez a mezszámmocskolós szöveg akkor is erős

horas 2010.07.20. 12:12:01

@mocsing: Az elefánt-brazil meccs fontosságát ne hasonlítsük össze az uru-ghána az angol-német és az argentín-mexikó meccsel.

Arról nem beszélve,hogy brazilia ezt a kis jópofit jócskán visszakapta konkrétan az elefántok utána minden további nélkül szétrúgták a őket,Elano onnantól kezdve nem is játszott a VB-n,pedig alapember volt,és elérték,hogy Kaká-t bohózatba illő körülmények között kiállítsák,az a jópofizás túlon túl visszalett kompenzálva,erre érdekes nem emlékszel.

Ghána-Uru meccs megint kifogásolhatatlan nem tudom mit szenvedsz ezen.Nem kell sajnálni Ghána-t megkapták a lehetőséget a tizenegyest, nem tudtak élni vele,ez van,ott a mérlegnyelve tökéletesen középen állt,az ember előnyről nem is beszélve amiben a hosszabításban voltak kvázi hazai pályán.

Lampard gólja és Tevez gólja sokkal-sokkal fontosabb momentumok voltak ezen a VB-n,ehhez képest Fabiano és a bíró kis jelenete habos torta,már ne is haragudj...

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.20. 12:12:38

@r_magpie: ok, elismerem, de ez a vela 11ese sztem nagyon durva. de igazad van, dühös lettem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 12:18:20

@horas: az utolsó két kommentedből megtudtam, hogy mire KELLENE emlékeznem majd és hogy nem KELL sajnálni ghánát - ugye azért nem gond, ha én mégis tartom, amit írtam? nem baj, ha szerintem nem kis habostorta? köszike.

az, hogy nekem miért fog megmaradni a fabianos jópofizás, halál független attól, hogy a meccs milyen jelentőségű volt, vagy hogy az elefántok, akik elanot szétrúgták (ééés?), emiatt kaptak volna ki. sehol nem is írtam ilyet, vagy hasonlót.

horas 2010.07.20. 12:28:53

@mocsing:
Ja hát bocs.
Elano-t szétrúgni a semmiért,úgy,hogy ne tudjon többet játszani a VB-n az kit érdekel,de a bíró ne jó pofizzon Fabiano-val egy hasonló horderejű tévedéssel kapcsolatban,plus még az Elano-s ne pirosat megfejelni egy Kaká pirossal megint a semmiért az is kit érdekel...

Gratuálok.
Írni akartam már a poszt után,de gondoltam nem személyeskedem,a te cikkjeidről érzem a legkevésbé az objektivitásra való törekedés nyílván ez lehetetlen,de a többiek cikkjeiben sokkal kevésbé érezhető ez a fajta elítélő szubjektivitás ami a tieidből sok helyen elég alacsony színvonalon,stílusban és rációs együtthatóval.

danesdzsu2 2010.07.20. 12:30:30

@imici77: Szerintem RvP 10-ese sokkal durvább:)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.20. 12:31:03

Fura dolog ez a bíráskodás.

Személy szerint én teljesen biztos vagyok abban, hogy a mostani játékvezetők jobbak, profibbak, felkészültebbek, mint a régiek.

Sokszor gondolok arra, hogy milyen nehéz lehet egy bíró dolga: neki MINDIG a labda közelébe kell helyezkednie. Ehhez ugye az kell, hogy jól olvassa a játékot, tudja (de legalábbis sejtse), hogy mikor mire mi következik. És nem mellesleg ugye pont ugyanannyit kell futnia, mint a mezőnyjátékosoknak. Csak az a különbség, hogy amíg egy mezőnyjátékos ha 10-ből csak 7-szer választ jó megoldást, akkor megdicsérik, hogy milyen kis hibaszázalékkal játszott, addig a játékvezetőnél 10 ítéletből 3 hiba már pocsék bíráskodásnak számít.

Szerintem nem a bírók rossza(bba)k, hanem a technika fejlődött óriásit, és minden ítéletet hat-nyolc kameraállásból újra megnézhetünk, és így persze, hogy több tévedést veszünk észre.

Igazából nem emlékszem erről a vébéről olyan meccsre, amelyiken a játékvezető miatt nem a jobbik csapat nyert volna.

horas 2010.07.20. 12:31:44

@mocsing:
hogyha az adott történések között nem állítunk fontossági sorrendet akkor jóhogy ilyeneket nem írtál,hogy neked az fog megmaradni örökre VB-ről,hogy a szlovének ellen védő algír kapusnak milyen köcsög feje volt...

danesdzsu2 2010.07.20. 12:33:45

@mocsing: ez rendben is lenne, de Suarez tette miért is volt morálisan minimum vitatható? Vagy ha igen, akkor van Bommel, meg a többi hentes tetteit vajon hogy neveznéd?

danesdzsu2 2010.07.20. 12:41:30

@mocsing: izéé...

Közben észervettem, hogy egy platformra kerültem horassal. így egész biztos, hogy tévedek. Bocsi.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 12:42:08

@danesdzsu2: egyébként részben jogos, a megfogalmazás lehet, hogy helytelen volt, mert alapvetően nem suarez tette vitatható morálisan, hanem az uru továbbjutás. de azt hittem, ez egyértelmű lesz. pontatlan voltam.

úgy olvassátok ezentúl, h suarez tette, amely morálisan vitatható továbbjutást eredményezett :)

Mr.AT 2010.07.20. 12:45:42

@horas: "a többiek cikkjeiben sokkal kevésbé érezhető ez a fajta elítélő szubjektivitás ami a tieidből sok helyen elég alacsony színvonalon,stílusban és rációs együtthatóval."

Ez egy blog. Nem az MTI. Véleményt közöl, nem hírt, így hát szükségszerűen szubjektív. Azért van a komment, hogy ha nem értesz egyet vele, megírhasd. De azt számonkérni, hogy miért szubjektív, értelmetlen dolog.

A cikket amúgy meg lájkolom.

horas 2010.07.20. 12:51:48

@Mr.AT:
Szerintem egyértelmű volt amit írtam.
Azt írtam,hogy mocsing cikkjeiben nálam már sokszor túlon túl szubjektív,írtam is,hogy lehetelen nem szubjektív cikket írni,de nála egy bizonyos határon túl érzem ezt a dolgot.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.07.20. 13:04:02

@danesdzsu2: 11 mp alatt gól+gólpassz :) idén 10 mp alatt menni fog :)

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.20. 13:08:48

@mickeyknox: "a szabadban kúrás és a foci vb között húzott párhuzam nagyon kedves :) "
Nem tudom, leesett-e, de: www.youtube.com/watch?v=w9wlj9M0cH4

HosCincer 2010.07.20. 13:10:35

@horas: a fent említett Luis Fabiano esetben a lényeg, hogy a bíró viselkedése minimum megkérdőjelezhető (mintha azt kérdezné: nem volt kéz lujíz fiam?). Míg az általad említettekkel kapcsolatban a bírók csak "simán" hibáztak (hittek az általuk hozott ítéletben), míg itt "lehet, hogy kéz volt de azért megadtam" érzése van az embernek.

remélem érthető, hogy hova akarok kilyukadni...

davidmoyes 2010.07.20. 13:13:06

"valószínűleg az elsők közt fog beugrani ez a kép"
Kösz mócsing, ez a kép az első pillanattól bassza a csőrömet... ...egyszerűen totális nonszensz.

davidmoyes 2010.07.20. 13:14:11

@HosCincer: Én is odaakartam, de a kommentem elsuhant a légben.. :)

McElekkk 2010.07.20. 13:14:58

Elismerem azok türelmét és mások iránti tiszteletét, akik mikor meglátják, hogy a következő hozzászóló horas, még elolvassák a hozzászólást.
Én simán tovább görgetek.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 13:22:10

@mocsing: ha Suarez tette nem vitatható, akkor Uruguay továbbjutása miért?

@horas: "német-argentínon meg akárhányszor játszák újra a meccset kb annyi lenne a különbség,hogy nem 4 lenne a vége hanem 3 vagy esetleg 2-0.Ez azért jelentős különbség." - jelentős különbség a tények és a légből kapott állítások között is van. Szerintem meg tíz meccsből kábé egálra jönne ki ez a német csapat. Ellenőrzésre sajnos nincs mód.

mocsingot meg kell védjem szubjektíven ír - még jó. Néha számomra is túl sarkosan fogalmaz, sok mindenben nem értek vele egyet, de stílusa azért van, nem is rossz.

horas 2010.07.20. 13:23:33

@HosCincer:
Értem én persze.
De az a bírói eset inkább unikum az idei bírói tévedések között mintsem a leg.
Én meg erre gondolok.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.07.20. 13:28:34

Objektivan az alkotmanyt kell megirni nem egy fociblog-bejegyzest...

horas 2010.07.20. 13:30:38

@popp:
A lényeg a lényegben,hogy az argentín német meccs sokkal símább volt mint az angol meccs.

Nem mondom,hogy nincs egy-egy jó dumája,de sok a negatív élményem is az irományaival akpcsoltaban,de hát ez iylen.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 13:31:39

@OJ: úgy-úgy, OJ a hét kommentelője :)

@popp: suarez tette nem vitatható, hanem szabálytalan, méghozzá objektíve. a továbbjutás is csak morális szempontból vitatható. szabálytalanság segítségével jutottak tovább, de szabályosan, mert közben megkapták a méltó büntetésüket.

danesdzsu2 2010.07.20. 13:32:06

@imici77: majd küldök felvételt arról, hogy lehet 9-et rúgni a Stoke-nak, úgy rélik, nálatok lenne rá igény..:P

Iustizmord 2010.07.20. 13:33:22

@popp: kivéve ha a bayyern nevetséges játékospolitikája a téma - akkor vérrealista lesz :o)))

tényleg, viszi-e a bayern özilt? :o)))) (tudom, nem)

(bocs de annyira uiszezon van h csak a régieket melegítem fel)

horas 2010.07.20. 13:35:08

@csizsikpizsik:
Látom figyelmesen olvasol.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 13:53:32

@mocsing: Szerintem ezt kicsit túl csavartad ;-).@horas:

horas 2010.07.20. 14:00:06

@McElekkk:
Köszönöm a személyeskedő hozzászólásodat,nyílván ezt mindenképp megkellett osztanod a nagyközönséggel,a számlálhatatlan önálló,egyéni és márkáns észrevételeid között.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.20. 14:02:11

@popp: bocs ez a horas véletlenkerült a végére.

horas 2010.07.20. 14:03:18

@popp:
Azért!
Nem tudtam mi van ilyenkor.
:)

MAti 2010.07.20. 14:57:49

Egy blogon arra panaszkodni, hogy a szerző nem objektív, azt jelenti, hogy a hozzászóló nem ért vele egyet.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.20. 15:32:30

OFF

Jelenet a német-francia U20-as női vb-meccsről:
de.eurosport.yahoo.com/video/20072010/73/wembley-naechste-bitte.html

A gólt nem adták meg, a németek győztek 4-1-re. :-)

ON

davidmoyes 2010.07.20. 16:54:24

@Csöncsön: ÁÁh. Csak felhúzom magam...

CaBeL 2010.07.20. 17:42:47

Kibaszott nagy cigányság volt megadni az a luis fabiano-s gólt, na. Még annál is nagyobb.

CaBeL 2010.07.20. 17:45:55

Persze a braziloknak mindent el lehet nézni, ha az hollandok, argentínok, németek lőnek/kapnak szabálytalan/szabályos gólt, amit megadnak/nem adnak meg, akkor az meg égbekiáltó csalás. Értem én, csak leszarom.

sh4d0w 2010.07.20. 17:53:06

"Suarez morálisan minimum vitatható tette" - azt hittem, ez már nem lesz többé téma... de ha már előhoztad, mocsing, magyarázd el, légyszíves: miért is volt az? Sunyiban csinálta? Elszaladt a szabályok szerint megítélt büntetés elől? Vagy ő hagyta ki a megítélt büntit? Vagy ...???

sh4d0w 2010.07.20. 17:55:21

@sh4d0w: ne válaszolj, most olvasom feljebb... de változatlanul tartom, hogy amit ő tett, sokan mások is megtették volna, nem ezen múlt, hogy Ghána nem jutott tovább. Persze érteni most sem értem a moralizálást.

értelmetlen_nevű 2010.07.20. 17:56:27

@sh4d0w:

szándékos szabálytalanság = morálisan vitatható tett szvsz.

CaBeL 2010.07.20. 18:00:40

Ha egy játékos az ötösön belül kapura tartó lövést kézzel hárít gólt kéne adni. Ez is cigányság. Persze, ha a "szimpatikus szerethető" uruguayi válogatott csinálja, akkor minimum az év mentése. Persze, ha Van Bommel csinálta volna, vagy Friedrich, vagy Samuel, akkor meg cigányság. Értem én.

rizla 2010.07.20. 19:00:59

@mocsing: "de ha a spori odamegy a szabálytalan gól után jópofizni a góllövőhöz és eljátssza a kezezést, meg összeröhögcsélnek, akkor kinyílik a szamurájkard a zsebemben "

de baszki, szerinted min röhögcséltek össze? a bíró nyilván nem jópofizna, ha nem nézte volna félre. tudod, hogy miről beszéltek? szerencsétlen jelenet volt, mert halálosan félreérthető. nyilván miután rájött, hogy kurvára benézte, a röhögcsélést is megbánta párszor.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 19:06:34

@sh4d0w: "amit ő tett, sokan mások is megtették volna"

teljesen egyetértünk.

"nem ezen múlt, hogy Ghána nem jutott tovább"

ott abban a pillanatban szinte biztosan ezen múlt, a következőben meg azon, hogy ők elbaszták.

az a lényeg, hogy uruguay megkapta méltó büntetését, de ez a büntetés képtelen volt kompenzálni ott, abban a kontextusban suarez tettét. ez nem az uruk hibája.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 19:08:24

@rizla: nem tudom, min röhögcséltek össze, de egy kétkezes gól utáni összeröhögcsélést, amikor MEG IS MUTATJA a spori, hogyan vittel el kézzel a csatár a labdát engedtessék már meg félreérteni.

akár csak kicsit is gyanús gólnál nem röhögcsélek a csatárral és meg van oldva az én gyomorfelfordulásom. (meg ahogy olvastam, még pár emberé)

Mala Suerte 2010.07.20. 19:13:58

Egy játékos elsődleges feladata a CSAPAT érdekeinek szem előtt tartása. Suárez pedig nem okozott sérülést senkinek, innentől kezdve nincs miről beszélni. Megkapta a jogos büntetést, az ellenfél elégtételt vehetett volna, nem tette, kész. Ez kábé olyan, mint mikor elviszik a kapus mellett a labdát a 93. percben, mögötte az üres kapu, ő meg elhúzza a csatár lábát. Egyetlen egy lehetősége van arra, hogy megmaradjon a sansz a győzelemre, mégpedig hogy piroslap árán szabálytalankodik. És nyilván megteszi. Suárez kezezését megcsinálhatta volna Krisztina, K-P Boateng vagy Busquets is (hogy csak a számomra "legszimpatikusabbakat" említsem), nem tartanám csalásnak és szerintem aki élete során focizott már csapatban "tét"-meccsen, akár felsőbb osztályban, akár a Megye 20-ban, egyáltalán nem érti, mire fel ez a rinya. (Mellesleg nem véletlenül nem halhattunk a ghánaiaktól "csalást" meg "sporszerűtlenséget" emlegető nyilatkozatot...)

rizla 2010.07.20. 19:14:27

@mocsing: "amikor MEG IS MUTATJA a spori, hogyan vittel el kézzel a csatár a labdát engedtessék már meg félreérteni."

nyilván nem azon röhögcsél, hogy "hahaha, ügyes voltál fabiano, jól használtad a kezed". szimpla rosszindulat az idiotizmusnál többet belelátni a jelenetbe. így, hogy tényleg kezezés volt, kurva kínosan jött ki az egész, de ha a bíró TUDTA VOLNA, hogy kezezés, akkor feltételezzük már róla, hogy nem röhögcsélt volna, meg hogy elveszi a gólt! különben amit csinálsz, az csalózás. de akkor vállald fel. vagy-vagy.

ez az ember egy idióta volt, és kb ennyi. szar bíráskodás.

rizla 2010.07.20. 19:16:09

mondjuk piqué köpésén is sokat lovagoltál, ezek nagyon mélyen érintenek úgy látom. szíved-joga, csak hát minek, ezek ilyen cseppek a tengerben, szerintem teljesen felesleges túlmoralizálni őket.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 19:19:44

@rizla: éppen telibefosom, hogy mit mondott neki. azt véleményezem, amit láttam, nem amit esetleg feltételezni lehet, ha netán abból indulunk ki, hogy nem csinál érthetetlen hülyeséget az a bíró, aki két kezezést nem vesz észre két esernyőn belül.

mondom még egyszer, ha gyanús valami, nem játszom el röhögcsélve a mozdulatot, miután megadtam a gólt. a többi nem érdekel.

piqué köpésén nem moralizáltam, de amikor egyetlen véleményt olvastam itt, mégpedig azt, hogy ez egy jópofa gimis diákcsíny, akkor bátorkodtam megemlíteni, hogy ez nem is olyan csínyes, inkább bunkóparasztos

rizla 2010.07.20. 19:22:14

@mocsing: de ha nem tudod, hogy miről beszéltek, és min röhögtek, akkor tulajdonképpen min háborodsz fel? te az a fajta vagy, aki már akkor kiakad, ha a csaja rámosolyog egy másik fiúra (mondjuk én igen;DDD)?

rizla 2010.07.20. 19:25:25

de igazából csak az arányokkal kötekszem, ezzel konkrétan: "Ez van, nálam ütött mindent, ilyet még - és reméljük, többet - sosem."

tényleg? MINDENT ütött? lampard gólját? tevez lesgólját? nemár.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 19:28:15

@rizla: megmagyaráztam már feljebb, hogy mi a különbség nálam a kétféle eset között.

és nem szeretem, ha a csajom idegen srácokkal vigyorog össze, de mindenesetre, ha basztak, másnap az utcán ne játsszák el üvöltve azt a részt, amikor elment az arcára, hanem mélyen kussoljanak, különösen, ha 30 kamerán figyelem őket

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.20. 19:31:46

@mocsing: Éppen ma akartam írni, hogy a te postjaid mindig olyan objektívek és sohase kötekszik senki, de most már inkább nem írom:)

rizla 2010.07.20. 19:32:33

@mocsing: igen, elmagyaráztad, hogy rossz a rendszer. csak az éppenséggel tönkrebaszta angliát, mexikót, megalázta nem csak a csapatukat, de a szurkolóikat is, kibaszott a bírókkal, szar volt mindenkinek. te meg egy félreérthető, kínos 2 másodpercen lovagolsz. mondom, az arányérzékeddel semmiképpen sem tudok együttérezni.

a hasonlatod vicces, de nem valami frappáns. ugyanis ebben az esetben a csajodnak fogalma sincs róla, hogy ő tegnap baszott egy idegen sráccal.

amennyiben szerinted a bíró TUDTA, hogy kezezés volt, akkor meg VÁLLALD FEL VÉGRE A CSALÓZÁST, erre próbállak rávezetni. mondd ki: csaló! csaló bíró, csaló fabiano!

ha nem találod csalásnak, akkor meg miért kell ennek külön bekezdést szentelni?

danesdzsu2 2010.07.20. 19:33:27

@értelmetlen_nevű: Ez rendben lenne, de akkor hányszor kellett volna leírni a "van Bommel morálisan vitatható tette" kifejezést?:)

Azért idegesít ez engem, mert ha teszem azt Lugano agyonrúgja a ghánait a lövés előtt fél másodperccel, akkor most senki sem rúgózna ezen. Pedig az sokkal förtelmesebb tett lett volna.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.20. 19:34:47

@rizla: Múltkor nem akartam hozzászólni, de ez a köpködés(embert leköpni), olyan elfogadott dolog vagy csak a déli ligákon szocializálodott drukkerek esetében?

rizla 2010.07.20. 19:35:19

@danesdzsu2: egyébként már régesrég kiderült, hogy lesgólt akadályozott meg suarez. ettől még a tettéről lehet beszélni, mert ugyanolyan izgalmas, furcsa, egyedi marad, csak éppen igazságtalanságról meg hasonlókról kár papolni. les volt, csókolom.

danesdzsu2 2010.07.20. 19:38:59

@rizla:

Hehe, nem figyeltél:P
Itt:@danesdzsu2:
De a lestől függetlenül, ha egy játékos akár szabálytalan eszközökkel is, de meg akarja akadályozni az ellenfelet a gólszerzésben, akkor ezerszer inkább így tegye, mint van Bommel, vagy Materazzi stílusában.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.07.20. 19:42:11

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: nem, ez most annyira nem aktuális :)

@rizla: gyomorforgatónak találom a jelenetet és nem érdekel, miről beszéltek. az se, hogy mit tudott/sejtett/érzett és minek a visszafújásához volt gyáva pöcs. tényleg írjam le újra, hogy ha gyanús valami, nem játszom el röhögcsélve a mozdulatot, miután megadtam a gólt? ez a baj vele.

neked az fontos, hogy szerinted biztosan nem tudott a bíró arról, hogy szabálytalan gólt adott meg, nekem meg a jelenet. ha ezt nem érted, szerintem hagyjuk.

rizla 2010.07.20. 19:42:52

@danesdzsu2: félreérthető voltam, igazából a posztra reagáltam, meg arra a feldúltságra, ami még mindig dívik suarez tette nyomán, a te kommented csak az apropója volt.

rizla 2010.07.20. 19:45:28

@mocsing: "nem játszom el röhögcsélve a mozdulatot, miután megadtam a gólt?"

mivel fingod sincs róla, hogy miről beszéltek, igazából arról sem lehet fogalmad, hogy tulajdonképpen mit is játszott el pontosan (szerintem valami olyasmi lehetett, hogy "nyugi, váll volt csak, láttam ám, hihi"). innentől kezdve csak kapálózol. (és ezzel véletlenül sem azt akarom vitatni, hogy kínos volt a jelenet)

"neked az fontos, hogy szerinted biztosan nem tudott a bíró arról, hogy szabálytalan gólt adott meg, nekem meg a jelenet."

igen. ugyanis ha nem tudott róla, akkor csak kínosan béna, és teljesen feleslegesen marad meg az emlékezetedben úgy, mint a világbajnokság legfelháborítóbb pillanata (mert kb így beszélsz róla). erősen túlreagálod szerintem, dehát oké.

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.20. 19:46:36

@rizla: Ez nekem megfelel válasznak.

@mocsing: a bundás postok után hiányoltam mindig ezeket a vitákat, de lehet a bundás fanokkal van a gond, akik ilyen puhapö...ek.

értelmetlen_nevű 2010.07.20. 19:47:41

@danesdzsu2:
MvB esetében a "morálisan vitatható" helyett, az "alattomos", "gyomorforgató", és egyéb csúnya, nem igazán diplomatikus jelzők a népszerűek (persze ezért keményen megküzdött holland barátunk).

Unalmas már ez a téma, csúnya szabálytalanság, jogos büntetés. Nekem nem lett szimpatikusabb (utána volt egy tényleg bicskanyitogató nyilatkozata), de túl kéne lépni ezen végre.

rizla 2010.07.20. 19:48:21

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: remélem is, hogy beéred ennyivel, tőlem ugyanis nem olvashattál kb semmiféle állásfoglalást piqué-vel kapcsolatban (erősen telibeszarom az esetet ugyanis). tehát kötözködj mással, biztos lesz rá jelentkező.

horas 2010.07.20. 20:39:02

@rizla:
Mivel utána két tiszta pirosat nem adott meg az elefántoknak majd semmiért kiállította Kaká-t számomra is egyértelmű,hogy egyszerűen hülye bíró volt és kész innentől,a szar cukrozása,hogy Fabiano-val mit dumáltak miközben Elano-t úgy rúgták le,ahogy egy kocsma elött is ritkaság...

Ahogy már én is rávilágítottam nemhogy a VB-n de még azon a meccsen is történtek súlyosabb tévedések ennél,ez a tévedés ahogy írtam inkább unikum jellegű mintsem a plafon.

minja konka 2010.07.20. 20:50:27

@horas: és utána az argentinok szépen bucira verték volna az angolokat

Woland 2010.07.20. 20:52:38

@mocsing:

én csak a holland edzővel kapcsolatosan nem osztom a véleményed : )

a fabianós esetet én sem fogom sajna elfelejteni - mint ahogy a Suárez-féle kezezést, Lampard gólját és Tévez lesét sem.

az utóbbi három típushibát könnyen ki lehetne könnyen irtani a fociból. Lampard és Tévez esete sima videóbírós vádirat a FIFA felé. Suárez kezezésénél pedig szabálymódosítás kellene: ha a gólvonalon üt ki egy mezőnyjátékos egy gólbatartó labdát akkor kiállítás kellene adni és gólt ítélni. Szerintem. Megint lehetne rásegíteni videóval hogy könnyebb legyen biztosra menni. (Mivel 500 meccsből egyszer van ilyen eset nem lenne nagy cucc - sőt a szabálymódosítás hatására szerintem majdhogynem el is tűnnének a röpis jelenetek.)

Iustizmord 2010.07.20. 21:29:47

@mocsing: és nem szeretem, ha a csajom idegen srácokkal vigyorog össze, de mindenesetre, ha basztak, másnap az utcán ne játsszák el üvöltve azt a részt, amikor elment az arcára, hanem mélyen kussoljanak, különösen, ha 30 kamerán figyelem őket

ez most személyesen megélt tapasztalat? akarsz beszélni róla?

:o)))))))))))))))))

Iustizmord 2010.07.20. 21:31:57

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: : Múltkor nem akartam hozzászólni, de ez a köpködés(embert leköpni), olyan elfogadott dolog vagy csak a déli ligákon szocializálodott drukkerek esetében?

rijkard vs völler in 90? bárha akkor mindketten serie a, de amúgy nordenliga beiden, nem?

bz249 2010.07.20. 21:38:08

@Woland: Suarez esete egy taktikai falt volt, annak az a lényege, hogy tudatosan követek el egy szabálytalanságot, hogy ezáltal előnyt szerezzek a csapatnak. Itt egy 100%-os gólt elcserélt egy 90%-osra.

Mondjuk a német-angolon, ha Barry, rendes védekező középpályásként, felrúgja a félpályánál Özilt, mint a bolondgombát, akkor ugye egy gólt akadályozott volna meg. De, hogy egy jó gólszerzési esélyt az már akkor is biztos volt. És egy sima sárga lap szabadrúgás lett volna utána felállt védelem ellen. És egy vb-n tucatjával történik ilyesmi (igazából az a ritka, amikor nem vágják fel a támadót). Ezekkel mi legyen? Legalább ekkora előnyt jelent, mint biztos gólt büntetőre cserélni.

Iustizmord 2010.07.20. 21:39:21

@rizla: @mocsing: olyan jó nézni ahogy veritek egymást. ha gondoljátok nálunk van egy tersza, kicsit nagyobb mint a boxring, a hely adott, kesztyűt hoztok, én promotálok s bíráskodom (pontoznak: vadkutya, MrAT, giacinto, merthogy ligasemlegesek), nst előfizetőknek csak 5 eur a pay/view (nst törszgárdatagoknak 10% off, posztíróknak 25% off, cssaládtagjaitoknak 30% off)

és utána mind felássák a kertet. (nem a vesztes temetése végett hanem mert nagy a gaz)

Iustizmord 2010.07.20. 21:41:01

@Iustizmord: terasz. az van, nem tersza.

horasnak meg 50% off mert sokat ír róla.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.07.20. 21:42:26

ez se rossz írás. de viszont. aki ezt a holland focit élvezettel volt képest nézni, az minimum kéköves bdsm-klubtag. eredményesnek eredményes volt a játékuk, de kellett gyomor hozzá rendesen.
osztán, a ghánai tizit meg be köll rúgni, jó erősssen a ficakba, oszt jónapot - és suárez mehet haza diégóval egyetemben a keleti köztársaságba. valóban, maradona és capello faszkorbács-esélyes és az argentin szövetség is, ami könyörög az isteni diégónak a hosszabbításért... olaszok, franciák? ha a vébé egy kúrás a szabadban, akkor a volt címvédő tevékenysége minimum egy nfv a tabánban, a franciáké pedig egy gruppen anal fisting a hősök terén dobszóra. (szeretem a stílusodat.)

Iustizmord 2010.07.20. 22:06:10

@triumphator: a volt címvédő tevékenysége minimum egy nfv a tabánban, a franciáké pedig egy gruppen anal fisting a hősök terén dobszóra. (szeretem a stílusodat.)

natúr végig francia, micsoda mán...

a gruppen anal fistinggel meg jelentkezz kovinál, mert ÚJ MŰFA(sz)J született :o))))))))))))))))

horas 2010.07.20. 22:21:50

@Iustizmord: Ajánlom a szopoalarc.hu-t.
Imádni fogod.

Woland 2010.07.20. 23:08:55

@bz249:

szerintem egy 100%-os gólt elvenni egy taktikai faulttal jóval nagyobb trade-off mint a félpályán megakasztani egy kontrát.

persze nem kell attól tartani, hogy a FIFA implementálja a javaslatomat, úgyhogy ejthetjük a témát :)

bz249 2010.07.20. 23:11:29

@Woland: na jó, de kaptak helyette egy tizit, ami 90%-os gól. Szóval azért nem akkora trade-off ez. Kb. ugyanannyi, mint a félpályán megakasztani egy kontrát. 10-ből 1-et abból is betolnak.

De végülis tényleg nem változik semmi. Szóval lezárhatjuk. :)

ih bín ájn bájener 2010.07.21. 00:46:01

Német sikereket így leírni egy szar angliával és argentinával. Jó nem voltak a topon tény, de azért ilyen bibliai méretű csapás nem volt benne ezekben a meccsekben.
Lehet mondani, hogy a spanyolok "ölték" a játékot? Végülis sok esetben a labdatartás fontosabb volt, mint a kapura lövés-törés és attól még hogy ezt a pálya felső harmadában tették még mindig kibaszott unalmas volt jó néhány spanyol meccs.

Iustizmord 2010.07.21. 00:54:01

@horas: na majd ha nemnéz a zasszony.

Neil Blender 2010.07.21. 14:54:29

Eza Fabianos téma szerintem über fel van fújva. Idióta balfaszság volt a bíró részéről, de ha látta volna az esetet akkor lefújja, ő inkább "humorosan" Fabiano "lelkiismeretére" bízta a dologt.

Engem arra az esetre emlékeztet mikor agy bundás meccsen a spori örült asszem a Werder góljának, TV-n látszódott, ő később azzal magyarázta, hogy jól ítélt meg egy előnyszabályos szitut és azért örömködött.

Az is, ez is egy felfújt marhaság volt de enmy vegytiszta csalás.

Suarez esetét elővenni szintén egy baromság, a lestől függetlenül kérem a jelentkezőket akik egy VB-n az utolsó pillanatban nem akadályoznának így meg egy gólt. Én megtenném akárhányszor kerülnék olyan helyzetbe. Ghána megkapta a 11est, Suarez a pirosat el volt rendezve. Miféle morális baromságokról beszélünk? De Jong, Van Bommel az igen, az morális. Ez meg sportemberi.

Akkor is fel lenne fújva ha Gyan belövi és továbbjut Ghána? lófaszt.

@Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien: Igen barátom, Piqué köpésében benne van a spanyol nép esszenciája... Erre a baromságra tényleg komoly választ vártál??

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.07.21. 17:38:32

@Neil Blender: Szerintem, enyhén szólva nem szép dolog és múltkor egy páran megvédték, amikor mocsing ezt szintén szóvá tette és erre reflektáltam a hszemmel.
A választ már megkaptam és most tőled is. Ennyi.
süti beállítások módosítása